Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 27.02.2020 in all areas
-
2 точкиЕдна друга ситуация с мигачите - често виждам водачи с включен десен мигач, все едно ще излизат от кръговото, но продължават да се връткат докато не стигнат нужния им изход. Това си е предпоставка за ПТП! Логично е всеки който чака за включване в кръгово и види подаден десен мигач от задаващ се автомобил в кръговото, да направи въпросното включване, без да го чака. Това с идеята, че щом е подаден десен мигач, значи водачът напуска кръговото от предстоящия за него изход и няма да има пресичане на траектории. Практиката обаче показва, че не винаги логичното е вярното и трябва да се изчаква една идея повече, което пък допринася за затрудняване на трафика.
-
2 точкиСтава въпрос за следното, преди да се включа в кръговото подавам десния мигач така колата от следващата пряка знае, че може и той да се включи без да ме изчаква, защото аз ще излеза в неговата пресечка. Това страшно улеснява трафика за движение особено по малките кръгови кръстовища. Както бях написал по горе, това го научих преди доста време във Франция.Там подават и ляв мигач когато ще се врътката в колелото, но аз смисъл от това не виждам.
-
2 точкиНаписал съм го в пост 447, но разсъждавайки по въпроса, приемам уточнението за ляв мигач при движение в кръговото. Той е малко нелогичен, но все пак информира останалите че за сега продължаваш движението си в него и щом мига левият, значи вероятно умишлено си го пуснал, което би означавало и че съобразно желаният изход ще го смениш с десен. Дъл ма разбра нинАм, ма дано си доволен.
-
1 точкаНе стават. Какво и е на твоята и с кой номер е. Тая седмица съм рециклирал 4 броя.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаВсичко е наредено, тръби на 60мм. INOX. Звукът почти не се промени, стана малко по плътен във високите обороти. Определено НЕ бучи.
-
1 точкаПросто автоджамбаза цъка да има повече опции,няма такъв блокаж. Чукни в нета и ще видиш твоята система как работи.
-
1 точкаОтносно мигачите. Наскоро синът ми започна курс за шофьор в Англия. Та неговия инструктор му беше казал така: - Това че колата срещу теб е с включен мигач означава, само и единствено, че мигачите са му изправни. Накъде, и дали ще завие, само той си знае.
-
1 точкаНо точно защото ACEA например не е така, можем по ACEA спесификацията да добием доста по-добра представа за маслото. А за кайният потребител – дали ще му кажеш търси текст ILSAC GF-5 или ACEA C3 например е сходно – има текст –> търси такова масло. Относно избора на масло или навременната смяна (мое мнение) – много фактори се игнорират при такова генерализиране, но навременната смяна е най-важна – стига интервалът да е съобразен с избора на маслото, условията на ползване, двигателят и състоянието му... И все пак маслото трябва да е избрано поне по най-елементарни изисквания; не бих препоръчал на никого просто да грабне най-евтиното – което и да е – и да сменя често. Но аз далеч не се имам за разбиращ от масла в сравнение с много от тук присъстващите, така че имай го предвид
-
1 точкаВижте, цената на вторичния пазар се определя от това тая кочина генерално колко се скапва и колко често съответно се ремонтира и колко струва да я ремонтираш. Премиум автомобилите са най-бързо обезценяващите се автомобили, точно понеже като тръгнат да заминават екстрите или мотора и кутията струва ужасно скъпо , ако искаш да ги оправяш. Тия коли без екстрите с какво са по-различни от останалите? Един премиум автомобил с максимално оборудване се обезценява с примерно 95% на 10-та година, а Хонда на 10. година се е обезценила на 80% примерно и затова отиват на една и съща цена. Сега признавам ,че преувеличих за цената х2 и х3, понеже има и по нисък клас мерцедеси и бмв-та, ама има поне 50 процента разлика в първоначалната цена... Другата скъпа кола на вторичния пазар е Тойота. Двете марки просто поддържат цена, понеже джамбазите знаят , че генерално тва са здрави автомобили и няма какво толкова да им се скапе.Те все пак имат и сервизи много често към моргите. Иначе защо поддържат ниски цени на премиумите , а не са ги надули до небето? Нали човек трябва да си плаща за екстрите? Просто се знае, че ще ходиш пак и пак ,и пак да ремонтираш екстри, мотори, и кутии , и ще буташ пари допълнително за прословутия лукс по-късно. Всички го знаят това. Говорим генерално като процент от многото, а не ,че на Вуте 'Ондата е по-разбита от Мерджано на Дуда и дай да правим изводи. А тва ,че няколко сервиза на Хонда в София тарашат колкото за два Мерцедеса е друга история. Гледам преди няколко дни един пич във форума дал 1000 лв. за ролки и ремъци, масло и филтри. Това е на светлинни години от нормалното ,ама и те си пробутват ценичката и ако мине...Те разчитат на монопола. Ама пак , човек трябва да страни от такива и това е. Има си съвсем нормални сервизи на нормални цени. Пък дори и майстора да не ти е спец по японски автомобили , просто не трябва да е малоумник ,че да я обслужи тая кола. Хонда не е чудо на технологията.
-
1 точкаВ многолентово ляв мигач означава че ще се местиш в лявата лента, което може да не се налага, ако ще излизаш скоро от кръговото.
-
1 точкаАвтомобил, който прави обратен завой от лента с маркировка за ляв завой и самостоятелен светофар с посока за ляв завой - извършва нарушение. Ред.: не отговорих на въпроса. Ако аз завивам надясно на зелен светофар, не бих се съобразил с водач, който прави обратен завой. Ако реша да завия наобратно от лента за ляв завой със светофар за ляв завой - първо ще имам предвид, че съм в нарушение и заради това ще се съобразя и ще изчакам завиващите надясно от другия път.
-
1 точкаКолеги, вече има налично Shell Helix Ultra 5W-30 в ато24.
-
1 точкаЗа да не пиша пак излишни простотии - кое по-точно, защо "чак тогава" или защо "пускам мигач" (преди да вляза в кръговото)? п.п. Емич, ние много неща писахме през годините в тази тема, ама на някои не им се вярва. А какво написа КАТ?! Суха препратка към членове от закона, без грам тълкуване. И хората започнаха да си го тълкуват. Кой крив, кой прав ... БаЛиМааМу?! Оправяйте се! Аз смятам, че се оправям добре, щом до момента нямам изплатена щета по поя кола по чужда вина, и нямам изплатена щета по чужда кола по моя вина.
-
1 точкаМии, не позна! Краси само кара У лево, всичко друго му е У десно. И волана, и онези с предимството, и насрещнодвижещите се, и бутончето за вдигане на бариерата У МОЛ-а, и цигарата ... Иначе, за мигачите У кръговото. Немам и най-бегла представа, какво казва Законът по въпроса, дали трябва да влизам с мигач в кръговото. Нито ЗДП, нито хайуей рулс-а. Обаче:
-
1 точкаНека ти отговоря на провокацията 😋. Мисля, че е казус неописан добре в нормативните документи (може и да греша, не съм търсил конкретно по въпроса с мигачите). Мисля, че в кръгово се влиза с ляв мигач; докато движиш в кръговото не ползваш мигач (стига да си стоиш в лентата); ако има нужда от престрояване, се пуска съответно ляв/десен мигач; и пускаш десен мигач за излизане – т.е. след като подминеш последния път, по който няма да излизаш, пускаш десен. Така карам аз, но най-вече се оглеждам и внимавам в ситуацията.
-
1 точкаВъпреки че ACEA си оставя вратичка, че категорията ACEA C1 е за бензинови и дизелови двигатели с последващи системи за газовете, реалността е че категорията е на изчезване. Изисква се само и единствено от първото поколение Mazda DPF, някои двигатели на Jaguar Land Rover DPF и някои дизелови на Mitsubishi DPF. Няма бензинов двигател (на кой да е производител) да изисква ACEA C1. И е много грешно и ненужно ACEA A5 да се замени с ACEA C1. Защото TBN е по-нисък, както и сулфатната пепел, а и фосфора е умишлено намален за защита DPF филтъра. Във форума се коментират многократно масло SAE 0W-30 ACEA A5/B5 които умишлено се държат да покриват API SL. Къде са нива на фосфор под 0,05 (ACEA C1), къде е API SN с около 0.08, къде е API SL. Евентуално с много акробатики обратния вариант е възможен. При премахнат DPF филтър на горните коли да се сложи ACEA A5/B5, чиито поведение (вискозитетно-температурни характеристики) се доближава. Толкова малко ACEA C1 се използва, че четох в Lubrizol новината че в ACEA 2020 е възможно да бъде премахната (както и ACEA A3/B3). Поздрави.
-
1 точкаИмай предвид, че дизелаците скапват маслото доста по-бавно от бензинките! Въпреки саждите... Едно масло с TBN=6, при изправен дизел, изкарва без проблем 10 хил. км, докато същото масло, при бензин, на 6-7 хил. км ще е на "нула"!
-
1 точкаПо-горе написах, че досега не съм виждал нерегулирано кръгово. В Пловдив преди имаше 2 кръгови, на които със знаци беше указано, че влезлият в кръговото е без предимство. Но всички останали кръгови кръстовища, през които съм минавал, пак със знаци е указано, че влезлият е с предимство. Ако кръговото е нерегулирано, правилото на дясностоящия си важи с пълна сила.
-
1 точкаДнес ходих да си сменим талона и трябва да кажа,че е голяма истерия със газовите уредби ...половината не знаят какво да правят и какви документи трябва да подготвят за смяна талона и да се впише,че сме на бензин газ....щом не го пише в талона значи трябва да подготвите тези документи ..1-во да се извади сертификат(талон) за правилно монтирана газова уредба,старите паспорти не вървят..едно време чичо Гошо е карал със познатия газов паспорт сега се изисква документ в вид на талон,там си слагат подписите комисия,че всичко е наред и толкова за сумата от 50 лв ....2-ро като се иде в КАТ трябва да имате преснимани.... валидна застраховка,и пресниман въпросния сертификат(талон) и всички документи налични голям и малък талон защото ги отнемат..плащате 20 лв за смяна на талон и това е цялата процедура....3-то ако има пичове на който газовите бутилки са на възраст по големи от 10 години хич да не си губят времето защото ще ги върнат..трябва да си закупят нови да са по европейските стандарти ....толкова от мен успех :)))
-
1 точкаЗа дизела можем да сме "сигурни" за състоянието на маслото, само ако си направил поредица от капки, започващи от чисто масло (веднага след смяната) и продължаващи през равни интервали от време и еднакви условия. Така най-сигурно се проследява стареенето. Можеш да видиш капковите тестовете на goga (N22A1) и DTEC по-назад в темата. Имаме и няколко интересни дискусии/поста по други дизелови капки. По същество: Твоето в момента изглежда наред, разбирай все още "чисто", съдейки по снимката на просвет (на прозореца).
-
1 точкаЗдравейте колеги. Първа проба от печката. Малко късно, но.. ето резултатите от първата проба. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Mobil1 ESP C3 0w-30; 3) Маслен филтър – ?; 4) Общ пробег на автомобила - 224 870 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2870 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 5/95; 7) Средна скорост - около 27 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 25.09.2019 -25.02.2019; 9) Моточасове – около 100; 10) Изразходвано гориво - около 275 л. Diesel+; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – няма смес с предходни масла, маслото е налято след ремонт и измиване на капаци и картер; работещ EGR; премахнат DPF; основно грдско каране в силен трафик 1-2-3-та и често гасене и палене. Две три кратки излизания извънградско на магистрала не повече от 150 км общо. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru Трета снимка - втората снимка с малко допълнителна обработка от мен. Четвърта снимка - на прозорец. Моля за мнение, съгласно примерите за дизел в началтото на темата изглежда че съм номер 3. Имате ли наблюдения по примери от колеги колко е максималния и минималния период след този стадий? Разбирам, че е индивидуално, но..
-
1 точкаЗдравейте!Иво ме уведоми за за вашата среща, но уви бях в Русе при Бранко(Маркони).Надявам се при следваща среща да приемете и едно Cr-v за цвят.
-
1 точкаКолеги, не давайте маса пари за подложки, а си купете инженерна пластмаса - полиацетал (черен). Има различни дебелини на плочите! Сваляте амортисьора , избивате старите болтове, налагате плочата и бележите къде да режете със зегето на бавни обороти и с нож за пластмаса (1лв). Пластмасата е изключително здрава и устойчива от +50/-50С, както и на петролни продукти, киселини и др.! Поздрави,
-
1 точкаВинаги се броят от ангрежа. Бъзни и първо клапаните и тогава купувай каквото и да било.
-
1 точкаМаслото няма такъв сертификат. Никое от маслата на Amsoil Signature Series няма какъвто и да било сертификат. Това са "бутикови масла". Чети внимателно брошурата му: APPLICATIONS Use AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil in applications that require any of the following specifications: КЛИК
-
1 точкаИскам да обърна внимание на @Bizzito, @m_ad и всички останали с мотори N22, т.е. дизели, че Amsoil Signature Series маслата са позиционирани, предлагани и рекламирани от Amsoil като "масла за бензинови двигатели" (Gasoline Motor Oil) - КЛИК Добрата репутация на тези масла е проверена/доказана именно за бензинови мотори. Имайте го предвид, ако планирате да ги ползвате в дизелов мотор.
-
1 точка
-
1 точкаНедейте да четете буквално какво пише в брошурата! Там пише прослувутото "up to". А, помислете добре над прочетеното и какво е искал да ви каже производителят. След това помислете какво не е искал да ви каже производителят! А именно, както казва колегата Rakeem, ако картерът ти събира 10 - 15 литра масло, двигателят ти е V8 и работи на над 2 пъти по-ниски обороти от една Хонда, и ако тоя двигател върти по американските магистрали по 8 часа на ден, без да спира. ( режим на T.I.R.) Тогава с подходящия Amsoil филтър би богло да се постигне живот на това масло, в тоя двигател, при тези преходи, "up to" 15 000 miles или "up to" еди какви си miles... Но една Хонда, като моята, която има обем 3.3 литра на маслото, която има "къса" скоростна кутия и при 140 км/ч. държи 4 500 об./мин. и като имам средна скорост, обикновено 40 км./ч. (тоест къси градски преходи, задръствания и т.н.), а и като й сложа 2 - 3 прехода София - Бургас, в жегите през лятото, на 4500 - 5 000 об./мин., с нашия високо-серен бензин и с ОЕМ филтър. Това "up to" при мен става 6 000 км. - български! Така, че "up to"-то всеки трябва да си го прецени според това: какво кара, колко му е обемът на маслото в картера, как го кара, къде го кара и при какви условия.
-
1 точкаЗнае се... https://www.oil-club.ru/forum/forum/104-amsoil/
-
0 точки
-
0 точкиМъж и жена са в ресторант. До мъжа се приближава очарователна госпожица, щипва го по бузата и се отдалечава, без да каже нищо. Жената - злобно: - И коя беше тая?? Мъжът - умърлушено: - Мани, мани .... аз сега се чудя на нея как ще й обясня коя си ти ...
-
0 точкиВ този пример Инфинити М35h, hybrid! 7/100 смесен разход за 365к.с. и над 600Nm
-
0 точки
-
0 точкиДа видим става ли с две приказки! Използването на истинско масло- пълна синтетика, отговарящо на спецификациите на завода производител на автомобила, сменяно до 200 моточаса е много разумно поведение, дори за бензиновите с презастраховка! По този начин се отчита и в какъв град шофираш (малък, голям), начина ти на каране по магистрали и т.н. По-просто от това няма накъде!
-
0 точки"Народ, който по време на епидемия с китайски вирус, се закичва, за здраве, с китайска мартеница - няма да загине!" китайска народна мъдрост...
-
0 точки
-
0 точкиНяма, няма грешно, а й не съм казвал че има, точно обратното. Иначе аз пак съм чел през ред през два явно
-
0 точкиНаучила мечката, че ще има ревизия в гората. Разтревожила се: - Бре, ами сега! Аз - с кожух, мъжът ми - с кожух, децата - и те с кожуси. На една заплата - откъде!? Хукнала да се спасява. Срещнала я костенурката: - Мецо, накъде си хукнала? - Остави се... Ревизия ще има. Как да обяснявам откъде са всичките тези кожуси? Стреснала се костенурката: - Бре, ами сега! Аз - с къща, мъжът ми - с къща, децата - и те с къщи. На една заплата - откъде!? Хукнала след мечката. Срещнал ги щъркелът: - Какво сте се разбягали така? Фитнес за сваляне на килограми ли правите? - Остави се... Ревизия ще има. Как да обясняваме откъде са всичките тези кожуси и къщи? Изстинала му усмивката на щъркела: - Бре, ами сега! Аз - всяка година на екскурзия в чужбина, жена ми - на екскурзия в чужбина, децата - и те на екскурзия в чужбина. На една заплата - откъде!? Хукнал с тях. Срещнали маймуната. Като ги видяла, че бягат - и тя се присъединила. По едно време се уморила и се сетила да ги пита защо бягат. Обяснили й за ревизията. Маймуната се плеснала по челото и рекла: - Бягате, защото не ви е чиста работата. Ами аз, с моето голо дупе, накъде съм хукнала?!
-
0 точкиМома на средна възраст тръгнала да си купи хляб. По средата на пътя гледа - в една локва паднал пиян мъж. Поспряла се тя, видял й се млад, хубав и си рекла: ще взема първо да си купя хляб, а на връщане ще го прибера. Като поизтрезнее и се изкъпе може и да свърши нещо... Купила си хляб жената, връща се и какво да види - мъжът го няма... Въздъхнала, пуснала чантата и тихо отронила: Как можах, все едно цяла година не съм виждала хляб!...
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиБих си взел настаро единствено Тойота - Corolla или ако имаше Camry в Европа, а евентуално и някой по-нов Avensis. Бих си взел и Лексус с V6 мотор. Солидни автомобили - по-здрави от Хонда ,казват някои и сигурно са прави. Практични.Чудесен дизайн, отлична цена качство ,когато са нови. Казват ,че автоматите им били също много здрави. На субару ме кефи звука естествено, но не бих се доверил на боксера. Митсубиши 4G63 това е истината. Нисан - рено - край. Мазда имат интересна концепция в skyactiv x. Ще видим колко е добра във времето.Имат страхотен дизайн според мен, може би номер едно сред японците по красота. Не се славят с особена надежност, особено променливото им газоразпределение дето е на форд. Това е...което аз бих казал за другите марки.
-
0 точкиЦецо не отговаря, явно не знае нищо по въпроса (не е срамно да научиш нещо ново) Емича си трае, с тия дясностоящи, ,при Краси всичко е на ляво, Оги не го е учил в автошколата, Митака е сърдит, онзи където живее при перфекционистите явно нямат кръгово движение D-TEC май се казваше, Павката е в шах, а пък dindin като не знае можеше едно благодаря да каже, че отклоних поне темата. С най приятелски чувства към всички цитирани от мен колеги..
-
0 точкиВ България на кръгово кръстовище предимството също е на дясностоящия, освен ако със знаци не е оказано друго.
-
0 точкиЩе се опитам да чета между редовете 🤓 Но със сигурност тук във форума съм чел от доверен човек, да не му слагам думи в устата сега, че всеки следващ стандарт 1-2-3 покрива изискванията на предния и спокойно може да се използва като заместител. Затова разсъждавам така. А и не са ли точно с тази цел създадени и означени по този начин, за да улеснят потребителите? Оффтопик: Пуснал съм една капка кръв на една бяла хартийка. Утре ще има включване 😉
-
0 точкиhttps://youtu.be/SrZArIrYXJY?t=3203 Eдна от легендарните песни на 80"години, Black - Wonderful Life.
-
0 точки
-
0 точкиИво е доста по-напред от мен с течната фаза и не искам да давам мнение ,което не е основано на база опит,Относно разхода на масло,,,,ми докарай му го тоя разход....наливай Льоман.Естерното масло е безкомпромисно от към мазане.Ако пак не го гори,се нареждам на опашката да ти купя Акорда . Относно тримовете.Както казах по-горе всяка кола е уникална+уникален шофьор. Имаме 2 трима на бензин:ЛФТ градско и ЛФТ извънградско.Проверяват се след ресет на компютъра и се постигат бързо-в рамките на 30-на километра.Те се ползват за база на изграждане на газовата карта ,а не абсолютната нула на адаптация.Това е индекс износване на мотора.Приемаме,че твоя градски ЛФТ е -2% на бензин. Втора проверка:При колко процента ШФТ ,ЛФТ се сменя с 1%? Примерно... 10% Трета проверка:ЗА колко секунди/горивни цикъла ШФТ над 10% обръща ЛФТ с 1%.....примерно 10 секунди. Фактор Шофьор:Тук е по-сложно 1.До коя скорост се кара градско.....4 или се включва и 5 предавка 2.Ползва ли се пълна газ или се ускорява 2/3 от пълната газ.....това в милисекунди бензиново време е характер на шофьора. 3.Поддържане на скорост 50-60 км/ч.тук педала на газта варира 25-35%,но темпаремента на шофьора може да поддържа и тази скорост с 75% подаване на газ и 25% пуснат педал-нулево инжекторно време.Колко е нервен водача в софтуера на Романо се вижда даже на цвят. 4.Сектор с консуматори.Това са 10-на квадратчета в които работи климатика и фаровете.Ако градското е софийско тези квадратчета са голям % от общото градско.Тук има и фактор изгорели газове на предния автомобил,които твоя гълта като въздух.с по-висока температура. 5.Тинейджърски изцепки в червения сектор-има ли?...да/не 6.Спиране:Ползва ли клиента двигателна спирачка или спира на накладки?Това са едни квадратчета в горния край на картата,които са с нулеви времена или с малки милисекунди.Малки малки ...20% градско спираш Тези фактори взимам под внимание,за да настроя ГИ според задкормилния герой.Тук се гони компромис между комфорт/разход/ограничение на скорост,респективно обороти и темперамент. Стратегията на повечето производители на ГИ е бедна след автокалибрация: Резултат:Нестабилен празен ход,Вяла работа с консуматори-налага се бензиновия инжекцион да вкара обороти,за да не угасне двигателя,слабо ускорение,икономична работа при поддържане на 90-100км/ч. Общо впечетление оставащо в клиента:Бе харчи малко,дразни ме ,ама ще си трая,щото плащам малко Правилна настройка на ГАЗ с ОБД=1:1 с бензина с корекция на карта при лоша газ.Тук тримовете влияят директно върху газовата карта.Недостатък,не можеш да смъкнеш разхода под бензиновия,Не можеш да тунинговаш.Не можеш да влияеш на темперамента на водача. Правилна настройка без ОБД:Приличен разход градски цикъл,отчитащ темперамента.По-добро ускорение от бензин-по-комфортно изпреварване на извънградски цикъл.Супер икономия при спокойно каране.Недостатък-няма корекция при лоша газ.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00