Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. @Krasi-mir, да, не претендирам, че използвам най-правилната терминология, просто се опитвам Абсолютно съм съгласен с теб, че е неприемливо да се набуташ рисково между колите само защото на кръстовището си с предимство (той закона и за това има текст, както обсъждахме по-горе: нещо от смисъла, че при маневра, трябва да се убедиш, че е безопасно и пр.). Но може да се разгледа и другата гледна точка: синият е подал ляв мигач, навлезнал е в кръстовището и чака колоната от коли (червения + още няколко зад него, в същата посока) да го пуснат да премине. Понякога това не се случва и синият автомобил си чака въпреки че е с предимство.
  3. Аз викам да поразсъждаваме малко върху думичката ПОДРЕДИ. Какво означава "да се подреди"? За мен това означава да намали и ако е необходимо да спре за да се убеди, че всички са разбрали намеренията му. При тези си действия, синият трябва да обърне особено внимание на червения. Това се налага от два факта, мноооооого тясно свързани един с друг - факта, че червеният също се движи по пътя с предимство и факта, че левия мигач на синия по-никакъв, ама по-никакъв начин не показва намеренията му да направи маневра обратен завой. Ако синият не се ПОДРЕДИ, а просто цъкне ляв мигач и си завие в обратна посока, без да му пука за останалите участници в движението, то за мен това е най-големия идиот, който няма място на пътя. И фактът, че знае закона наизуст, и според този закон той е по-по-най-дясностоящ няма да промени мнението ми.
  4. Много е лесно, той просто не променя положението си спрямо пътя и следва естественото му продължение. Дали надясно, наляво или направо продължава пътя с предимство той не се отклонява от него, няма маневра. Маневра ще е ако искаш да излезеш от пътя по който караш, или от лентата по която караш, например изпреварване, престрояване, спиране, излизане от пътя и т.н. Ако приемем че ситуацията която се обсъжда е на прав път и червения автомобил просто си продължава по правия път с предимство маневра ли е?
  5. Казанчето трябва да е на минимума при загряла се качва на макс проследи това. Огледай капачката на радиатора. Датчика които отчита температура стрелката на таблото може да е сдал багажа, намира се отляво на блока под капака на клапаните този с единия кабел. По късно ще го снимам. Този които е до термостат се изключва като сменят термостат провери го дали е наместен.
  6. Да, продължава си по пътя, но няма как да се каже, че не променя положението си спрямо останалите участници в движението. За мен е необяснимо как завой не е маневра и не мога да прочета дефиницията по начин, който не категоризира завоя като маневра. Ако беше така, защо тогава си съгласен (ако не съм те разбрал грешно), че червеният също е длъжен да даде десен мигач?
  7. Колега а ти сигурен ли си че ако управляваш червения автомобил ще разбереш намерението на синия автомобил да прави обратен завой само по левия мигач? сигурен съм че ще си продължиш по пътя вдясно! защо - всички се сещат (приема се че двата автомобила пристигат на мястото едновременно) Разбира се че червения не прави маневра, това че си продължава по пътя без изменение на положението си спрямо същия следвайки очертанията на същия не е маневра, не променя положението си и спрямо останалите участници в движението ако се приеме че си продължава по пътя. Единствения който прави маневра в смисъла на определението за такава е завиващия в обратна посока. Много интересен ще стане казуса ако след червения има още няколко следващи го, зелени например.
  8. Радиатора е пълен казанчето има 3 -4 пръста антифриз термостат незнам каква марка беше но е един от най скъпите 32лв го взех.А сензора не знаех къде е.
  9. Today
  10. Прочетох отново какво съм написал и смятам, че е достатъчно ясно и точно. Съгласен съм, че пътят с предимство го показва знака, а не самата табела и ако такова разбиране внася мнението ми - значи да - грешно е. Това, че имаш предимство, го показва знакът. Табелата показва само кои от пътищата са с предимство. Табелата не ти показва посока на движение, в която трябва да се движиш, за да си по път с предимство. В противен случай излиза, че ако не се движиш точно в тази посока, значи нямаш предимство, т.е. ако червеният не завие надясно, а наляво, не е ли по път с предимство при навлизане в кръстовището? Ако се намираме в червения автомобил и видим тази табела под знака за предимство, това за нас значи, че нашият път е с предимство за преминаване пред пътя отляво и пътя отгоре/отсреща и също, че приближаващите или намиращи се отдясно - също се движат по път с предимство. С това информацията от табелата приключва. След това е въпрос на използване на тази информация правилно. Няма значение кой какъв мигач е подал и дали изобщо е дал мигач или не, нито пък накъде смята да отиде след преминаване през участъка. Мигачите служат само за информация на останалите, а на за да се определя кой има кой няма предимството според това дали е пуснал мигач или не. Синият може да реши изобщо никакъв мигач да не дава и пак да направи обратен завой. Това не променя предимството. В нито един случай на ПТП като причина няма да бъде записано "водачът не е подал мигач и това е причина за ПТП" . Винаги ще пише "водачът е отнел предимство". Затова и показах картинката без прословутите стрелки, защото те само извикват първосигналното у всеки - щом някой прави обратен завой - значи предимството му отпада. Няма такова нещо, тук има кръстовище, което е регулирано, има знаци, допълнителна табела и дясностоящ. Написано е в закон. Това е истинската реална ситуация - двамата водачи достигат едновременно до кръстовището, тогава възниква предимството на единия пред другия. Никой няма да вика през прозореца "Колега, ще правиш ли обратен завой, за да мина преди теб или няма да правиш обратен, за да ти дам предимство. Както и никой не гледа мигача, за да си каже "А, този е пуснал мигач, значи аз съм с предимство" или обратното. И двамата имат знак Б3, което ги прави равнопоставени. Затова законът се намесва само за тези двама водачи, все едно са на нерегулирано кръстовище на равнозначни пътища, като сочи към чл. 48, който казва: "водачът е длъжен да пропусне намиращия се или приближаващ по пътя отдясно". Никъде не става въпрос и не се коментират посоки на движение. Никъде няма изключение от типа: "... освен ако водачът, който се намира отляво не прави десен завой или намиращият се отдясно не направи обратен завой...". Т.е. в закона предимството на дясностоящия е определено безусловно. Беше писано и назад в темата, а също и колегата @ivailopp няколко мнения над мен го е написал отново: стигнеш ли до такава ситуация - длъжен си да изчакаш ППС-то с предимство да премине през участъка. Едновременното преминаване е нарушение - отнемане на предимство. Какво е "предимство" е записано в закона - правото на един водач да премине преди друг през даден участък от пътя. Митко, понеже си дал много дълъг и обширен отговор горе, затова искам да попитам пак и те моля да избереш един от двата отговора, без допълнително да се аргументираш какво и защо. Съвсем кратко: А или Б, може и с думи - Синият или червеният. Предварително ти благодаря. Представи си го като въпрос от изпитен лист - там посочваш отговор и никой не те пита "Защо." Кой е с предимство за преминаване през кръстовището при тази ситуация? А) Червеният автомобил Б) Синият автомобил ---- @CCord, колега, ти напълно сигурен ли си в думите си и твърдението, че червеният не извършва маневра? Колкото до мигача - кажи, моля те, какъв мигач даваш ти, когато искаш да направиш обратен завой и с какво той е по-различен от мигача, който даваш за ляв завой? Също и какъв мигач трябва да пусне синият за обратния си завой, според теб? Аз също не разбрах следното - защо, при положение, че пътят отдолу е с предимство и пътят отдясно също е с предимство, ако червеният се движи от пътя отдолу към пътя надясно - не напуска пътя с предимство, а синият ако се движи от пътя надясно към пътя надясно - напуска пътя с предимство. Ето така: 1 е път с предимство 2 е път с предимство 3 е зоната на кръстовището. червените са пътища без предимство. Когато ППС от път 1 стигне до зона 3, и ППС от път 2 стигне до зона 3, единият трябва да има предимство за да премине първи. Защо ППС от път 1 като минава през зона 3 и отива на път 2 е с предимство, пред водач, който от път 2 остава на път 2? Прилагам вашата логика - червеният автомобил извършва маневра, защото се отклонява за навлизане по друг път (от 1 към 2). Синият автомобил остава на същия път. Бил е на път 2, преминава през зона 3 и остава отново на път 2. Той не е напуснал пътя си и не е извършил маневра. Защо червеният да е с предимство? Благодаря за вниманието.
  11. Пълен ли е радиатора с антифриз, казанчето до къде е с антифриз.Какъв термостат сложи. Сензора който включва перките е до термостат.
  12. Както бяхме писали (не помня дали в тази или друга тема, където се обсъждаше) червеният автомобил остава по пътя с предимство, но прави завой. А по дефиниция завоят е маневра. Така че и двата автомобила извършват маневра. Относно въпросите на @CCord: 1. След като и двата автомобила извършват маневра, трябва да използват сигнализация – мигач или ръка. 2. За обратен завой се подава същия сигнал като за ляв – ляв мигач 3. Ако с „нормално ли е“ имаш предвид дали повечето водачи биха приели, че синият ще прави обратен завой – смятам, че преди да навлезе в кръстовището може би повечето ще приемат, че ще завива наляво. След като навлезе в кръстовището и се подреди като за завиване в обратна посока, мисля, ще е очевидно какво му е намерението. Но това е различно от „според закона трябва ли“ да допуснат, че водачът може да направи обратен завой. В този случай – да, трябва да го допуснат. Относно Не е съвсем вярно. Има знак, който изрично позволява, и такъв, който забранява обратния завой. В случаите, в които няма някой от тези два знака, се следват други фактори, които забраняват обратния завой (като например дали има знак с позволени/задължителни посоки за завиване, светофар с посока, пешеходна пътека и др.). Ако няма нито знак за позволение/забрана на обратен завой, нито фактор, описан в закона като забраняващ, тогава обратният завой е позволен. Картинката, така, както е нарисувана, позволява обратен завой. Ред: Относно дали и червеният прави маневра, ще се цитирам от по-горе:
  13. Говорим на различни езици очевидно. Не знам каква страна трябва да се изкаже за да е изяснена ситуацията.
  14. Здравейте колеги и благодаря за приема.От скоро имам Хонда црв 1 2001г 147коня. Смених антифриз термостат и 30 дни след това почна от време на време да вдига температура.Когато я вдигна днес спрях слязох отворих капака да видя дали перките се включват но те неработеха.Как да проверя дали работят.Прилагам и снимка.
  15. Явно не разбираш какво е маневра. Прочети го внимателно и тогава пак пиши! с две думи - правещия маневра осигурява предимство на не правещите такава.
  16. С предимство е синият, без значение накъде ще кара той самият и накъде отива червеният. Това е последователност. Във всички ситуации той е с предимството по правилото за дясностоящ на равнозначни пътища. Няма значение , че червеният остава на пътя с предимство и нямат значение никакви маневри.
  17. Както казах, модераторите са преценили и са заключили темата - това е тяхно право. Дали щяха да я отключат или не, пак е тяхно право - а на мен ми е все тая. Писането от моя страна, в тази и всички останали теми, е да се изясни нещо, което може да е от полза на останалите колеги, с цел да научат нещо и да няма ненужни ПТП-та и инциденти. Никога не ми е било цел, да обиждам който и да е, въпреки различията в мненията и гледните точки, но никога не съм останал и няма да остана длъжен, ако някой си позволи да ме обижда и засяга по какъвто и да е начин - особено от "деца" които могат да ми бъдат "синове". Да , сега не са 80-те години когато съм взел книжка и има промени някои от правилата, но плашливите колеги да бъдат сигурни, че постоянно следя промените и ги научавам - та не се плашете, ако се засечем на някое кръстовище или се разминем по някой път. И за разлика от сега, когато се става шофьор за 15 минути, тогава някои (включително и аз) 4 години учехме не само да управляваме някакво МПС, а и детайлно закона, неговото тълкуване и прилагане, както и всевъзможни ситуации и казуси. С две думи излизахме много по-подготвени, от сегашните млади колеги, които сега само накълвават нещо отгоре отгоре, за да вземат заветната книжка. То и статистиката на ПТП-та го показва - ама всеки си знае и отговаря. Колеги, мислете и разсъждавайте колкото може повече, че живота е един и никога не забравяйте ,че е по-добре 5 минути да закъснееш, отколкото никога да не стигнеш. Също не забравяйте : кой ще има знак Стоп и ще мине преди този с знак "обърнат триъгълник", кой и как ще спазва правилото на дясно стоящ , кой и къде ще прави маневри, кой ще минава, влиза и излиза през и в кръстовища и т.н. - този кой, ще си носи последствията. Лек и успешен ден за сега.
  18. Синият автомобил извършва маневра (прочетете внимателно определението за маневра) и поради този факт е без предимство пред червения при така показаната ситуация. Тук правилото за дясностоящия ще важи при положение че червения напуска пътя с предимство, т.е. ако продължава направо или завива наляво, той обаче си продължава по пътя с предимство без да извършва маневра. Аз искам да задам няколко въпроса на всички които са се включили: 1. При показаната ситуация задължени ли са водачите на показаните ППС да включат светлинен сигнал (мигач) преди навлизане в кръстовището? - много водачи не знаят че при такива кръстовища са длъжни да укажат посоката в която ще продължават. 2. Ако са длъжни какъв сигнал трябва да подаде синия автомобил така че водачът на червения да разбере че има намерение за обратен завой? 3. Нормално ли е водача на червения автомобил ако види подаден ляв "мигач" от синия автомобил да приеме че същия ще продължи по пътя с предимство а не с обратен завой? И като заключение от мен - след като синия автомобил извършва маневра (моля прочетете внимателно определението за маневра) той е длъжен да осигури предимство на останалите които не извършват такава, в случая червения. Завиването в обратна посока е една от най-рисковите маневри и е позволена само на места указани със знак.
  19. Няма дясно,няма ляво.Тук става на въпрос ако синият атомобил реши да направи обратен завой дали е с предимство.
  20. Все красавци! Акордите, почти цялата гама + Джазка и Сивик - "за цвят". Добре е че се сбирате и даже си помагате!
  21. Привет Izanagi, Ако може ценички за тези соленоди на автомата на CRV-3: 428250-RPC-003SOLENOID ASSY. A, LINEAR 528252-RPC-000PACKING A, LINEAR SOLENOID 91329-PRP-003O-RING, 23.3X2.4 828360-PRP-003HARNESS, SOLENOID WIRE Благодаря предварително ! Ceco 1
  22. Най добре си смени талона и да го впишат,ако не ти признават се отива в такава фирма която имат лиценз ...ще ти издадът един документ подобаш на талон в който си слагат подписа тази фирма и гарантират ,че е правилно поставена газовата уредба и тогава вече в КАТ за смяна на талона .....аз също още се ослушвам защото го проверих,че при поставяне на нова газова уредба и сертифицирана в така фирма за правилно поставяне ти дават скрок от три години да си смениш талона и да пише вече там и двете горива бензин/газ
  23. Off Topic : Направо продавай колата, щом майсторът ти е казал.... 😉Минавай на VW! ☺️😁
  24. Катаджиите незнаят италиански.
  25. Колеги имам следният казус: Закупих си Хондата 2015 г. нов внос от Италия с монтирана газова уредба за пропан-бутан.Във италианския талон има всички данни за уредбата - марка на испарителя,марка на редуктора,марка и обем на бутилката и място на монтирането и, номер на уредбата и дата на монтаж.При регистрацията в БГ в големият талон уредбата не е вписана.При последният годишен техн.преглед в документа също не е отбелязано,че има монтирана газова уредба. В такъв случай подлежа ли на санкция от КАТ? Прилагам и копие от италианския талон.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...