Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Идеята е, че по-тънкото масло ще успее по-добре да достигне вътре в звената на веригата и да я омасли. Така се намалява триенето и съответно износването / разтягането. Другият не-еко фактор за по-тънките масла е, че са по-течливи преди да е загрял моторът, а е добре установено, че при нормална (не екстремна употреба) най-голямото износване на двигателя се случва преди да е достигнал работна температура.
  3. Today
  4. Да е "имало" е едно, да я видиш е друго. https://www.iskra.bg/ot-odmvr-montana-razprostraniha-podrobnosti-za-tezhkata-katastrofa-kray-borovtsi/ Удара не видях, но звукът отекна в цялата долина и не може да бъде сбъркан с нищо - чувал съм го и преди. След него гледах постоянно към мястото и натисках. Бях с колелото, на 300 метра от ПТП-то. До там ми отне 2 минути, а ми се сториха 20. Че черното в ливадата е Ауди разбрах от сводката. Пред мен имаше 3 коли, но никой не отиде да види какво става с човека. Нещото което беше в смачканата консерва, до преди 2 минути е било някой, със свои си близки и далечни планове. От Мерцедеса излизаха сами. Жена и дете бяха седнали зад колата, опрени в нея и с разбити носове, а мъжът се опитваше да откопчее колана на момчето, затиснато между таблото и строшената облегалка на дясната седалка. Бавареца беше на 100 метра от там в драките и без видими щети, но с отворени възглавници, вероятно от удара в коренищата. На банкета стоеше права жена с малко детенце в ръце и гледаше небето! Били са в БМВ-то. Мъжът и бе дотичал до Мерцедеса и помагаше - познаваха се. Само звъннах на 112 и съобщих за ситуация, местоположение и 1 жертва. Колите се трупаха, спирайки в своите си ленти и почти без дистанция, което са 2 типични и особено груби грешки. С нищо не можех да помогна, а и за мен ставаше опасно, та продължих вело обиколката си. Никой не ме застигаше. След 5 мин ме срещна летящата на буркани и сирени пожарна, 2 мин след нея линейката, а след още 5 вече мина и полицията, но не бързаха много. Всички идваха от Берковица (на 10км), а до Монтана бяха 13 Имал съм късмет че не бях там малко по рано. Пътем се отбих на 1 бензиностанция, да си донапомпя гумите. Имаше силен трафик от предимно румънски коли (предполагам за Гърция) и сигурно е станало задръстване. На връщане минах по друг маршрут. И там бе силен трафик, явно пътят с ПТП-то бе затворен. Питах местните органи през седмицата, дали мога да бъда полезен. Казаха ми да не се занимавам, а щом съм подал сигнала на 112, значи ми имат тел и имена, и от следствието (ако решат), ще ме намерят. В анализа на експертите не вярвам. Предполагам е технически проблем с Бавареца. Колата бе продължила напред, почти праволинейно с лек ъгъл към насрещният банкет. Спирачен път нямаше. Имаше само 1 тънка черна ивица от ляво колело и в банкета лявата следа бе по-широка и дълбока. Предполагам е гръмнала гума и водачът е бил достатъчно опитен за да държи волана направо и да не пипа спирачката. За съжаление прекосявайки насрещната лента, срещу него е идвало Аудито и при липса на алтернатива е кривнал в свое ляво, където го е връхлетял Мерцедеса. Не вярвам и в превишената скорост. 2 семейства с малки деца не прекосяват камара държави карайки стремглаво. Нямам и спомен за нещо нередно (като техника, или поведение), когато са ме изпреварили. Но на пътя (особено в трафик) всяко разминаване, а особено изпреварване, крие риск. Дано имаме късмета да оцеляваме и да не ставаме свидетели (и особено - потърпевши) в подобни ситуации. Всеки автомобил е "оръжие за непредумишлено убийство"! Никой не излиза на пътя за да мачка физически, освен онези които не го съзнават, или се надценяват. Те със сигурност го правят умишлено, за да мачкат психически околните, но понякога ситуацията е отвъд техният контрол. Пазете се, молете се и бдете, защото както казваше тати: "Всеки водач е с единият крак в гроба, а с другият в затвора"!
  5. Е вчера или оня ден пак е имало зверска катастрофа на черни връх. Аудито разполовено. Шофьора избягал... Двете момичета са загинали. https://www.vesti.bg/bulgaria/videokadri-ot-tezhkata-katastrofa-na-bul.-cherni-vryh-v-sofiia-6146703
  6. Ее, до кога ще има невинни жертви, заради нагли рецидивисти с комплекси, поради проблемно детство? Да, именно това е причинно следствената връзка на манталитета им, базирана на корупционна безнаказаност! Защо в тази държава няма ред ли? Защото държавата сме аз и ти + всички ние!
  7. Малкото Лидълско зарядно дали става за AGM 95AH акумулатор или да търся друго ? Препоръки ?
  8. Кафе от изпражнения на бозайник Едно от най-екзотичните и скъпи кафета в света се казва копи лувак. Главозамайващата цена за една чаша се дължи на уникалния произход и начин на приготвяне. Кафето идва от Индонезия, тъй като там живее бозайникът цибетка, който го “произвежда”. Тя се храни с кафеени зърна, които преминават през храносмилателния є тракт непокътнати. Там се случва и обогатяването на кафееното зърно с ензими от организма на бозайника, които придават по-горчив вкус на кафето. Но това се смята за най-органичното кафе в света, тъй като е доказано с неповторими показатели. Името му идва от “kopi”, което означава кафе на индонезийски и “luwak” - името на азиатската дървесна котка. Преди да открият ценният и ресурс, тя била смятана за вредител и местните я убивали.
  9. Не си купувайте акумулатор гигават! Умря за 3г точно. Сега взех Optima като от няколко места ми ги похвалиха сериозно.То и цената е сериозна 325 лв като върнах стария. Можеше да взема и по евтин за около 200-220лв ,но с толкова много електроника по колата реших,че е по удачно да взема по скъпия с надеждата да изкара повече.
  10. Не мисля, че TBN няма значение, но тъйкато сменям масло два пъти в годината /на около 6 - 7к км./не ми е чак такъв проблем, че да го мисля толково. А за това с вискозитети до колкото разбрах от това което прочетох моят R20A е просто уголемена версия на R18A. И си помислих колко пък да е по различен. Колко е разликата в сечението на маслените магистрали /във форума за сега още не прочетох някой да опоменава размери/ между двата мотора, че когато е излезнал първия да пише че може да му сипиш 5w30, и после на другия брат пък да трябва да е 0w20. Тоест опитвам се да разбера до колко твърденията за недостатъчно добра цирколация на маслото имат резон, при условие че когато са ги измислили тия двигатели разните супердупер стандарти още не са били толкова строги, и все пак двигателите са фунционирали добре. Ако всичко е само от екосъображения любезно им тегля една майна на новите стандарти. /Електронен инженер съм, и от опита ми до сега нищо ново и ЕКО не води до нищо свястно и със същата производителност както старото такова. Пример старата прахосмукачка, която ти вдига килима и новата която е много тиха и няма да събуди съседите, но пък ще остави почти толкова мръсно както преди да започнеш чистененто./ Единствено във руски форум, прочетох нещо в подкрепа на по-тънкото масло /без да обясняват точно защо/ - ,, ако сте с ангренажен ремък, може да експериментирате с по-гъсти масла, но ако сте с верига по-добре е да се придържате към препоръчаните вискозитети". От там се зачудих, защо пък като е можело преди 5W30, а сега държат на 0W20 не може ли компромис да е 0W40.
  11. Същият филм е и при мен, кара се вече второ лято така и още работи (не се знае до кога). Сменя се целия компресор и е препоръчително и кондензатора отпред да се смени.
  12. Привет, Линк: https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 0.946 L Стойност на поръчката: (1 x 14.99)*1.9775 = 29,65 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - чрез куриер
  13. Човек сам определя нивото си на компетентност по определен въпрос, според доколко му е приоритет. Корифеите по темата уважавам и са ми били полезни, но няма да ги настигна. Не смятам колата си за стара и мощна (макар цифровите изражения да го потвърждават), но имам добро отношение към нея и околната среда. Не съм маниак - "да не пипа грам" (1л / 10 000км), а просто гледам за добър гард - "to serve and protect", защото така е редно и приятно. А темата е дълга, защото по нея винаги излиза нещо ново, а старите ни коли са здрави, та няма какво друго да се обсъжда със страници.
  14. mysticchannel33..."Аз започвам да си мисля ,че ако една кола е 300-400коня нагоре"...абсолютно подкрепям...не напразно SAE 0W20 (който го знае де) от форума на Oil club.ru разделяше двигателите по мощност, по точно по Nm, като определяше подходящите масла
  15. колега @qwsd точно "ние да си наливаме 0W20 щото така били написали от време оно" хич не е от време оно, щото по време оно на старите двигатели никой не е бил чувал за 0w20 и да, ако си мислиш, че TBN като критерий няма значение за пробега на маслото не си на правилниата пътека
  16. Евала mysticchannel33, абсолютно съм съгласен. Като я чета тази тема , особено някои от по- дългите мнения, получавам комплекс за малоценност, щото половината използвани термини хабер нямам какво значат. Да се чуди човек как толкова коли се движат по улиците и не се разпадат в движение, защото им се сипва масло от "кварталната масларница" дето вискозитета му бил на "мазут", както обича да се изразява едно видно форумно величие.
  17. ъпдейт: Колега дисковете не са еднакви даже и на 4-та ген. има дискове на 293мм. (май са на еднобуталните апарати) и дискове 315 в случая аз съм с 315 за това и накладките са ми различни предните от твоите и в този ред на мисли предните дискове на ATE които си избрал към които се бях насочил и аз) за мен не стават защото са 293мм. Преди да поръчаш дискове им измери диаметъра за да не стане фал. (аз съм леко прецакан с този размер 315 защото мога да сложа няколко диска които има на нашия пазар textar, ferodo, brembo,EBC са по-известните няма ATE за мен)
  18. Здравейте, Бих желал да поръчам следното: Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-ecs-ecosynth-sae-0w-20.html Вид и количество: RAVENOL ECS ECOSYNTH SAE 0W-20 - 1x5L Стойност на поръчката: 62.95*1.9775 = 125лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина Благодаря предварително!
  19. Говори се че тея стикери ще отпаднат. "Той" сигурно е изкарал някой лев, освен ако не са му вкарали некой десен. @dandilov Не съм против законите, а против малоумието на някои от тях, както и на безконтролността им от самите институции. Човек не обича да е ограничаван, но ако е ЧОВЕК, сам съзнава къде и кога неговата свобода навлиза в територията на нечия друга!
  20. Yesterday
  21. Привет, колеги! Реших да освежа отново темата като потвърдя, че семейния кораб все още се продава. Ако някой се интересува, може да ми драсне на лични. Поздрави!
  22. Кара няма спор, и на мен ми направи впечатление, че е доста постоянен. Обаче.... малко повече му идва агресията понякога https://www.facebook.com/watch/?v=779086579758546&extid=CL-UNK-UNK-UNK-AN_GK0T-GK1C-GK2C&ref=sharing Честно казано мислех, че ще го накажат, както и Перес имаше за какво да се хванат. В смисъл ако другите състезатели се дъжаха така сега щяхме да ревем, че няма наказание.
  23. Аз бях със счупен обтегач на малката верига, няма стружки, само пластмасовата част пада в картера, голямата ми беше в добро състояние. Чуваше се само на място на климатик и на D, когато паднат много ниски обороти около 600 и веригата трака в корпуса. Това от видеото не ми се чува подобно на моето.
  24. Здравейте колеги, да попитам уплътнителите на прозорците колко струва да се сменят? Предполагам заедно с хрома вървят елементите. А също типично ли е за комбито да има горе в ъглите проблеми с течове?
  25. Нщ де, не губим от това състезание. Нз колко от вас забелязват, нидерландеца колко мн кара последно време. Да речем от последните 5-6 състезания от мин год и сега, като изкл отпаднаията ,които имаше. Максса кара на макса..Даже иска още скорост в болида.
  26. Аз започвам да си мисля ,че ако една кола е 300-400коня нагоре ,говоря фабрично , от онези за по 6 цифри, а не някой гаражен варел, то тогава би имало само смисъл, толкова да се "издребнява" с тези масла, какво да сипем защото какво появилите му пука на едно МПС на 15-20год +какво олио ще му сипеш, стига нали да е масло не Фанта мисълта ми е при правилен вискозитет и норми основа, каквото и да сипеш , то пише автомобилно масло и да не ни пука че го наливаме в колите си. Дали ще е от 8лв литъра или 30 ,няма да се отрази толкова зле на двигателите. П.с. Ако карах Ферари, със сигурност нямаше да си купя масло в първия магазин за авточасти,или на промоция в супермаркета, но за нашите возила, чак толкова да си напрягаме мозъците. . Важното е да има маслен филм и да не търка на сухо 😁😁
  1. Load more activity


  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...