Цялата активност
Този поток се обновява автоматично
- Последният час
-
🧐 Тва от де го измисли бре 😂🤣
- Днес
-
MoDTC води до натрупване на МоS2 по металните повърхности, това е антифрикциионният слой, който се цели. МоDTC се ползва като прекурсор за синтеза на МоS2, но директното приложение на MoS2, не се препоръчва. Така че натрупвания и отлагания си има.
-
Сега май са кастрол Те имат и линия масла Кастрол хонда, което още повече подсилва тезата.
-
За Европа преди бяха Total, а сега Castrol.
-
Некой знае ли кой дяла ОЕ маслата за Хонда в Европа 🙂?В Япония са изцяло Idemitsu
-
И аз ходя къде ходя и все на Риванолчето се връщам. Майко.....
-
Тва щото всички очаквате некви свръхестествени неща от тия масла😂🤣.За спокоен градски трафик и M8Д да сипеш и то ще изкара 150 моточаса 🙂 Лично аз правя една смяна ранна пролет и една смяна есента ,масла,всички филтри ,свещи на 15 000
-
@jivetz
-
И аз ходя къде ходя и пак на Риванолчето се връщам.
-
Много се пише и малко се пие 🍻.Най -хубавото масло е свежото ,карате японски коли -бъдете като японците ....след гаранция асматиците се обслужват на 5 хил км,турбиниранитв на 3,5 хил .При такъв пробег и Приста ойл ще е перфектно. Има ги в API ,VAG,MB approved oil list .
-
Тъй като съм. Прочел всички постове за масла в този,форум и мнения, @емод преди 2 г е постнал в тази тема нещото което мен ме блазни..Иноваторството..Никой тук не се усмели да каже нещо положително..Само пао естери и молибден..Хора нещата се развиват разберете го.
-
Работата е там ,че исках да имам "евтина" алтернатива. Не винаги имам достъп до ползваното от мен масло, но в тази необятна маслена вселена се изгубих. Четох и накрая реших да питам, че много противоречиви мнения има в нет-а. Годината на производство е 2009. Двигателят е да извършва работа, но защо да не го предпазим от износване доколкото е възможно. Честно казано съм традиционалист в едно нещо, трудно бих се разделил/заменил ,ако върши работа, но от друга страна винаги има нещо по- добро стига да ти го покажат, че съществува, та така. С тези км , които навърта определено си е разход, а и по някава причина си въобразявам,че може да ползвам и на двете Хонди едно и също масло.
-
MoDTC не води до натрупване 🙂,а стандарта ACEA C3 e въведен още преди да бъдат масово ползвани DPF и FAP .Ниско и средно пепелните масла не пазят само EGR и DPF ,а удължават живота на дюзите при дизела и инжекторите при бензиновите коли с директно впръскване. И като е с верига кво 🧐,да не мислиш ,че само джапанките са с подобно ангренажно задвижване . 0W20 е идеален вискозитет ,за типично градски автомобил дори е в пъти по-добре .По-бързо стига работна температура ,по-лесно се изпаряват бензиновите и водни пари от картера . Ако ще водим сериозна ,техническа дискусия ОК .Ако ще се налагат гаражни митове и легенди съм пас.
-
Нещо друго ,което мен ме дразни адски мн в тоя форум..Равенола е на пиедестал и препоръчване.. Да не е спонсор на форума?Няма други марки ли какво..Да припомняме ли че равенол е един миксер на масло..И то скъп..
-
@jivetz 5W-30 има с работен вискозитет 12.9, но има и с 9.0 Разликата е голяма и не могат да се обобщават само по вискозитетен клас.
-
Tук говорим, за японски автомобили..не за немски..Дебелите масла са максимум 5 30..С годините се появяват хлабини,но по определени части от мотора не на всички.И да се лекува с дебело масло е голяма грешка..Златното правило..Колкото повече се доближават цифрите на вискозитетите толкова по добре..И другото, хондите са с вериги,никой не каза че веригите обичат по гъсто масло,и като влезе гориво е хубаво да има 5 вместо 0.Лека.
-
За MoDTC става въпрос. MoS2 никога не е използван при ACEA C - спецификациите.
-
Кои масла с молибден ?Двуядрения MoS2 ,който се ползва масово във вискозитети 10W40 и 15W40 наистина се натрупва по определени детайли на ДВГ .Но това се случва много бавно във времето и при постоянно използване на подобни масла. MoDTC или триядрен органичен молибден не води до наслагвания ,той си се отича със отработеното масло .Напълно безопасен е за двигатели с турбо ,повечето маслата по ilsac GF-5/GF-6 по правило го имат в рецептите си . П.П Една от гаражните митологии ,че кат остарее ДВГ и му се качва вискозитета и от тва се "уплътнява" и е по-тих идва точно от масла с MoS2 .Редовно гаражни мастери препоръчват 10W40 за коли дето принципно се карат с 5W30 или 0W30 .
-
@mpetrov@onemoreframe.net Ако си прегледал форума предполагам си видял, че освен Мотобокс в Овча Купел (в който записването на час е по-трудно от закупуването на билет в ложите за финала на шампионската лига), няма друг сервиз, който да е препоръчан единодушно във форума. Ако харесаш кола и нямаш доверен сервиз, разбери се за преглед в Бултрако. Там поне са запознати с тези автомобили и имат необходимата техника. Знам че много колеги не са им фенове и може да ме "нахранят" за предложението, но друга препоръка не мога да ти дам :-)
-
Благодаря, @emod! Много полезни линкове! Само информацията за Honda Full Synthetic 0W-20 е от 12/9/2017, а моята в табличката е от 07/07/2023 ILSAC GF-5 vs ILSAC GF-6A и се различават.
-
@Ивайло Димов Ами така са ме учили, че масла с молибден над 100 mg/kg, могат да оставят отлагания в турбото, в следствие на високите температури там. За разлика от маслосъбирателните сегменти, където температурата може да достигне (в определение моменти) до 350°C, то при лагерите на турбината, температурата може да надмине 600°C. Ако обърнеш внимание колко е молибденът при АСЕА С - спецификациите, може да се подсетиш. А пък АСЕА С беше въведена първоначално най-вече за съвременните дизелови двг с DPF, които по стечение на обстоятелствата са с турбо. ... После се появиха и "down sizing" бензинките, и те турбилирани.
-
@dandilov Може да допълниш данните в табличката (която си качил по-горе) от тук - КЛИК MSDS-сите на двете Honda Genuine масла може да се видят тук - КЛИК. В тях също има някои полезни данни.
-
Лично мнение -Всичките тия коли бих ги карал само с 0W20 C5 зимата и 0W30 C3 лятото .Вече марката масло е въпрос на портфейл. Кой твърди ,че масла с MoDTC не са подходящи за ДВГ с турбина? 🤣🤣😂
-
Предстоящи събития
No upcoming events found