Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/08/22 in all areas

  1. 10 points
    Зимен сет, епизод 2. Пуснах си вефа (да не харча автомобилен ток) и изтъркалях кръгчетата. Пътем, оглед на спирачки, спрей за задните барабани (вече ги бях минал с Вюрт) и ... Поканих и синчето - да види къде се слага крик, как се развиват гайки (когато джантите нямат втулки) и как (на този модел тасове) държат тях и джантите. Напъна се младежът в кръста, па се справи, без да си изкълчи пръста. След това го водих на полигона (да потренира успоредно паркиране), а после да си измие колата и да донапомпи гумите. Старата хидравлика е ... тъмна бира! Момчето с крик и ключа се "набира". Колата му е вече пълен "сток". Акумулаторът остана пълен с ток. Доволен, даже си я снима. Дали готов е той за първа зима?
  2. 9 points
    След сутрешното кафе реших и за колата да се погрижа. сложих и зимната течност чистачки Накрая и за мен реших да се погрижа преди
  3. 9 points
    А това е резултата Дано темата е полезна. При нещо неясно ще помагам, с каквото мога.
  4. 8 points
    "Когато в дома влезе жената, там става светло. Когато влезе мъжът, става топло. А когато влезе детето, става весело. Нека във всеки дом винаги да е светло, топло и весело. Честит празник на християнското семейство!" От стената на FB приятел.
  5. 7 points
    Здравейте, Дойде време и аз да сложа АГУ на моята шестица, F18 b2, 2001г. 181000 км. По принцип не съм адепт на алтернативните горива, но оформящата се голяма разлика между цените на бензина и LPG ме потдикнаха към този ход. След изслушване от най-различни места на сума ти pro и cons от рода на бомба в колата, абе само ще ти прекъсва, няма мощност, те Хондите не стават на газ и т.н., и пр., и т.п., редица консултации с колеги от клуба Хонда Акорд, а също и съвети за вида на уредбата, както и на мястото за монтаж се взе решение той да бъде извършен в Русе в Markony's Honda Garage от инж. Бранимир Марков, той и Бранко, той и Маркони, който чете форума е наясно с нещата, който не е толкова навътре кара надолу. От София съм и на някого може да му се струва излишно разхождане чак до Русе, но това решение се взе, което впоследствие се оказа напълно оправдано. Обадих се на 25 август и запазих първата свободна дата за монтаж на 14 новември.(да, чака се, но има защо). Междувременнно в разговора , който продължи доста време бях подробно информиран за всичко около начинанието, технически и финансови въпроси, като предполагам половината ми питания са били от серита «тъпи», но бяха стоически понесени и всичко ми беше обяснявано търпеливо. Държа да отбележа, че това беше първото ми обаждане до Маркони. Уговорихме се да замеря размерите на мястото на резервната гума в багажника, както и да измеря разликата преди и след определено натоварване с оглед окачването със сътветните фотографии. След преглеждането им се определи размер на бутилката и вече всичко беше въпрос на техника, според уговорката се преведе авансово част от сумата и останалото беше изтичане на времето. Няколко дни преди монтажа се разбрахме да закарам колата на 12 ноември в петък и към обяд бях в Русе. Бях си подготвил едно списъче с разни въпроси за задаване на място и всичко беше обсъдено както следва, а също така обяснено и с нагледни примери. След което ми се връчиха ключовете и документите на една H-RV и си се прибрах в София като същата ми бе на разположение по време на монтажа.. Предварително знаех, че същият продължава няколко дни в зависимост от състоянието на автомобила и пр. и си зачаках да ми се обадят. В понеделник получих снимка на двигателя отгоре със свален капак на клапаните и всичко си беше ОК. В четвъртък 17-ти получих обаждане, че всичко е готово и мога да си взема автомобила и на другия ден по обяд бях на съответния адрес. На място ми бяха обяснени някои подробности по уредбата и монтажа, кое как, какво, кога и как, смяна филтри и т.н. На пръв поглед почти не се забелязва намесата, набива се на око само филтърът за течната фаза, изведен на удобно място. Свален и почистен ми е бил колекторът, EGR, дроселът и разбира се извършен реглаж на клапаните. Също така ми беше качен софтуер за уредбата на нотбука и проведено встъпително обучение какво и как с него. Върви със съответняи кабел за свързване с газовия компютър. Чрез AnyDesk или TeamViewer винаги има възможност за връзка и помощ независимо от мястото. Гаранционна карта и протокол за монтаж. Също ми смениха маслото с подходящо ( нещо специално забъркано в Приста Ойл по бутикова рецепта), че беше за смяна. Впечатленията ми са, че за Маркони са много важни отношенята с клиента, както и обратната връзка след монтажа, а също така и правилното отношение към автомобила като цяло. По време на настройките в движение са открити някои отклонения по спирачна и кормилна уредба, изпускателна система и пр., за които бях информиран надлежно. Следваше първо зареждане с газ и начална експлоатация. Досега са минати над 600 км в различни условия (градско, извънградско, магистрално, планински проходи), което не е толкова много, но на първо четене колата си върви идеално и не се разбира даже, че е на газ. Само индикаторите поставени в купето показват газово гориво. Ускорения, забавяния, спирания всичко е О.К.. В заключение мога да обобщя, че не съжалявам за решението за монтаж при Бранко в Русе. Всичко е извършено comme il faut и бих препоръчал колеги хондаджии, които имат намерение за монтиране на АГУ на автомобилите си да се разходят до Русе, за което със сигурност няма да съжаляват
  6. 7 points
    Със сигурност ще свети пак.Трябва да сложиш поне еднопътен катализатор ,за да не хваща липсата му.Не са скъпи...300-400 лв е един.Иначе втора употреба оригинален си върви 800-1000 лв ако е читав. Ония дето изкупуват катализаторите по каталог дават 1000 лв за брой.Говоря от името на потърпевш, който с полицията ,крадеца и оня дето го е купил седяхме в една килия...Крадеца се оттърва с 2 счупени ръце,търговеца с 2 зъба , а аз с условна присъда засега ама обжалвам.Обещаха ми обществено полезен труд...:)
  7. 6 points
  8. 6 points
  9. 5 points
    Наричат го най-известният български учен извън България - а родната му страна не знае почти нищо за него. Роден е в белоградчишко село, учил е в Германия при най-известните изобретатели на ракетни и самолетни двигатели, работил е в Америка и в Аржентина. Роден през 1919 г. в белоградчишкото село Стакевци, Виден Табаков прави толкова успешна кариера, че в края на живота си е обявен за почетен професор на НАСА. Откритията му в областта на сплавите, които издържат на извънредно високи температури, помагат за безопасното изпращане на първия човешки екипаж до Луната с мисията Аполо 11. Табаков е работил и по усъвършенстването на реактивните двигатели, преподавал е заедно с Нийл Армстронг в Университета в Синсинати. Повече от 40 години той няма възможност да се върне в България заради тоталитарния режим. От началото на 40-те години Виден Табаков учи инженерство в Прага и Берлин, докато войната бушува и обхваща Европа. През 1945 г. той успява да защити докторска дисертация в присъствието на Вернер фон Браун - човека, който разработва германската ракета V2, а след края на Втората световна война се прехвърля в САЩ, става част от новосъздадената НАСА и конструира Сатурн 5, с която астронавтите от "Аполо" стигат до Луната. Преди да се присъедини към неговия екип през 1958 г., Виден Табаков работи с друг известен германски инженер - Ханс фон Охайн, който прави първите свръхзвукови реактивни самолетни двигатели. Основният принос на българина е в откритието на материали, с които ракетите да бъдат облицовани, за да не изгорят от високата температура при изстрелването. Благодарение на работата му по усъвършенстването на външната обшивка на реактивните двигатели, той успява да удължи значително периода, в който те могат да бъдат експлоатирани. От края на 50-те той преподава в Университета на Синсинати - един от най-важните научни центрове за аерокосмически изследвания в първите години на развитието на НАСА. Едно от подразделенията му носи името на българския професор от 2009 г. насам. Когато той пристига в Синсинати, се оказва единственият член на факултета по аерокосмически науки, който има научна степен доктор по инженерство заради образованието си в Германия. В следващите години той помага за това колегите му да получат своите докторски степени и става ментор на множество по-млади учени, които го описват като извънредно талантлив иноватор с международно признание, отзивчив и добронамерен към всички свои студенти, колеги и сътрудници. През 60-те години той създава обща образователна програма в партньорство с General Electric, а университетът оценява приноса от изследователските му програми с външно финансиране на над 100 милиона долара в десетилетията на активната му кариера. Табаков посещава България няколко пъти след края на Студената война. През 2017 г., две години след смъртта му, негови лични документи и вещи са дарени на Държавния архив.
  10. 5 points
    И така.Проблема беше стартера. След смяна на четките, проблема е отстранен. Зареждането на акумулатора си работи.Показва 14,4V
  11. 5 points
    Неделно (понеже не валеше и вееше), "преобух" и Ледженда. Желязна кола - на алуминиево окачване. Порадвах му се малко - конструкция като за учебник! Не е "гъкнало" за 27 месеца и 27000 км, откакто колата е при мен. Пътем огледах спирачките и задната "скоростна кутия" и тва беше. После я измих, па капнах от масълцето, че вече е на 12000 км - да видим, ще изкара ли още едни бързи и прощални 1000 км в петък.
  12. 5 points
    Сега ще ми се смеете, ама като се сетя колко пари дадох за парче гума. Старото сърце не ми даде да го пратя на боклука. Половин ролка Самовулканизираща лента такава имах, двулитрова бутилка от кока кола, пистолет за топъл въздух и половин час време. Крайният резултат, ще стои за резерва. Може и да не потрябва, ама знае ли човек...
  13. 5 points
    Не стана за ден работата, ами отиде цяла седмица… Започна със светване на чека и влизане в авариен режим. Диагностика и грешка P1401. Викам си добре ще чистя ЕГР-и и тръби. Сваляне, почистване (вече светят), проверка с вакуум помпа – държат, работят. Два дни всичко точно и на третия в ранни зори, айде пак в авариен режим. Същата грешка, сваляне, почистване и проверка на вакуум клапаните. Единия съмнителен, замяна с втора употреба. Два дни всичко точно и на третия в ранни зори, паля, вадя колата от гаража и докато затворя вратите на гаража чувам промяна в оборотите и пак същото, следва майката и цялата рода до девето коляно. Жокер: Обади се на приятел! Лънч, едно кръгче в града и излезе MAF сензора (това дето му викат дебитомер). Уж работи ама от време навреме закъснява, не реагира на време. Примерно при искано количество 460mg на празен ход то пропада до 160mg, задържа за кратко и подава 380mg. В движение го прави същото (стойностите не ги запомних). Сега съм сигурен, че пропадането на оборотите се получава заради некоректно работещ MAF (имаше някъде тема във форума). Замяна с втора употреба оригинален, щото за нов Hitachi трябваше чакам дни, пък нервите ми неиздържаха. Предложиха ми Бош за 365 лв. и някакви алтернативи започващи от 60 лева, ама гаранция дали ще работят както трябва, никаква. Затова предпочетох втора употреба. При проверката, работи перфектно. Няма го и пропадането на оборотите.
  14. 5 points
  15. 5 points
    Да се похваля с моя "Гонзо виелицата".
  16. 4 points
    Ябълките на машинките са пластмасови. Тази снимка не знам от каква е, но на акорда не са метални. С въртене на машинката за регулиране можеш лесно да я откопчееш и извадиш ако е откачена от там. Ако след като си откачил основата и е свободна я наклони надоло за да се вдигне ябълката нагоре. Там е улея на рефлектора. Ако е откачена от там ще озлезне без накланяне. После по обратен ред. Зс по-лесно с PH2 (кръстата отвертка) развий винта на машинката колкото може, да сране по-дълъг. После както са те посъветвали колегите дръпнк рефлектора през отвора на дългите да кажем и вкарай ябълката от готе на доло рокато усетиш че рефлектора вече е захванат. След това закопчаваш машинката със завъртане.
  17. 4 points
    Баща и син вървели из планината. Внезапно момчето паднало, ударило се и извикало: „Оооооххх!" За своя изненада чуло глас от планината, който му отговорил: „Оооооооххх!" Любопитно, момчето попитало: „Кой си ти?" И получило отговор „Кой си ти?" После изкрещяло на планината: „Възхищавам ти се! Гласът отговорил: „Възхищавам ти се!" Разгневено, че някой все повтаря думите му, момчето решило да обиди натрапника: „Страхливец!" И отговорът бил: „Страхливец!" Тогава момчето се обърнало към баща си: „Тате, какво става?" Бащата се усмихнал и казал: „Синко, чуй." После извикал: „Ти си шампион!" И гласът отговорил: „Ти си шампион!" Момчето се изненадало, но все още нищо не разбирало. Бащата му обяснил: „Хората го наричат ехо, но всъщност това е животът. Той ти връща всичко, което направиш или кажеш. Животът ни е отражение на нашите действия. Ако искаш на този свят да има повече любов, обичай повече. Ако искаш хората от екипа ти да знаят повече, самият ти придобивай повече знания. Това се отнася за всичко". И така: Животът ми дава това, което аз съм му дала.Той не е низ от случайности , а отражение на мен самата! От ФБ страница
  18. 4 points
    ъъъ, не. Няма начин да е пълна синтетика. Добър хидрокрак. намерих SDSа Хидрокрак >70%, рафинирано минерално 25% 1-2% ПАО Но да, за французите хидрокрака явно е "синтетика"
  19. 4 points
    Здравейте, Старият добър MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 замина за рециклиране на 9650 км след доста достойно представяне. Първи тест с ново масло – Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Prista Ultra G 5W30 3) Маслен филтър – MAHLE OC 617, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –181 850 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 630 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 90/10; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 18.11.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – LPG 63 литра Insa Oil; 11) Kтм = (л.63 / 4.3 л.) = 14.65;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател веднага след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км предимно магистрално каране. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Субективно двигателят работи малко по-тихо с новото масло от предходното, обективно – замерване с шумомер (снимка).
  20. 4 points
    Здравейте хора, Бих искал да споделя впечатлението си от използването на 3Д части на моята кола. - Искам да вметна, че частите, които съм печатал не засягат важни компоненти по системата на автомобила, което може да доведе до повреда или по-лошо отнемане на човешки живот ! Накратко собственик съм на Сивик 8 от около 3 месеца и предполагам както аз, така и вие когато сте взимали нова(стара) кола винаги са ви липсвали декоративни елементи по колата. Моя случай беше такъв и още е. Разбира се успях да събере повечето от липсващите пластмаси. В доста от сайтовете за 3Д модели се намират както за Сивик 8, така и за други модели части. Споделям част от принтовете, които съм направил до момента. Използвал съм ПЛА материал, който макар, че не е удобен за изработка на щипки и кукички ме изненада. Успях да монтирам всичко от първия път без да счепи нищо. Разбира се истинския тест предстои. Зимата и Лятото ще покажат как се държат принтираните части. Ако имате въпроси относно, от къде да си свалите файловете или дали може да ви помагна с изработката може да ми пишете.
  21. 4 points
    MOBIL ESP FORMULA 5W-30, до колкото знам и ако не бъркам, не се произвежда от 2018г. На негово място пуснаха MOBIL 1 ESP 5W-30. Така, че ако купиш "Formula", рискуваш да попаднеш или на старо, залежало масло, или на менте.
  22. 4 points
    Притисни го да смени и цялостно спирачната течност, безсмислено е да сменяш толкова неща и да оставиш чернилка с системата като тази Ето ти едни хубави накладки минал съм през 4 види тези са топ ,грес и спир течност.
  23. 4 points
    Една презентация за феновете пилоти. https://www.motortrend.com/news/2023-honda-pilot-first-look-review/
  24. 4 points
  25. 4 points
    Знаете ли от къде е дошло барбекюто? Когато пристига на Карибите в края на XV век, Христофор Колумб открива, че местното племе араваки приготвя уловените риба и дивеч, като ги поставя върху специално изработена поставка над огъня и по този начин месото се опушва и изпича. Колумб бил силно впечатлен от вкуса на приготвения специалитет. Местните наричали този начин на готвене барбакоа. Със завръщането си в Европа испанските завоеватели донасят със себе си и новия метод за готвене. Новата технология за приготвяне на месото, заедно със своето название барбекю бързо се разпространява из Европа, а след това и по целия свят.
  26. 4 points
    Много добър клип показва дори смяната на филтъра, и литрите масло и точното масло.
  27. 4 points
    Кой какво направи по колата си... преди 10 години без 10 дни (17.11.2012): От тогава до сега ни е традиция да сменяме гумите заедно. Като малък, като че ли се справяше по-добре. После нещо се обърка през годините, но не ме отказва да се опитвам. Затова призовавам да включваш и твоя, колкото и да ти пречи на момента. Целта е дългосрочна. Иначе, в горния десен ъгъл се виждат тези ни тасове, прясно (тогава) напръскани.
  28. 3 points
    Уплътнението на горният панел с питата надолу е пропуснало. Купувай си нов и смяна.
  29. 3 points
    Penrose triangle и приятна илюзия с правилен ъгъл на заснемане и малко металообработка.
  30. 3 points
    Еми, дебнеш за 2,4, слагаш му АГУ и се возиш прилично и бюджетно. Аз също съм около 80% извънградско и автоматиците там са по-икономични, а и голям мотор по-малко се "натиска". Градският разход естествено е повече, но се преживява (при 20%), а и си е удобство за водача + комфорт за пътниците.
  31. 3 points
    И то е от този клас. Даже със същите спецификации. Само е малко по-скъпо от колкото нормално трябва да бъде.
  32. 3 points
    Няма разлика, но на Д и ръчна е друго. Моторът и на място се охлажда от перките на радиатора. Обаче на Д и ръчна, температурата на маслото в кутията логично нараства, а то също циркулира в отделна камера на водния радиатор, покачвайки и температурата на антифриза иии ... Не така, с ръчна и Д за дълго време! За минутки може, но за час е свръх натоварване на ДВГ и АТ.
  33. 3 points
    @BGavrilov Нормално, среден клас масло, на база хидрокрек III-та група, но може да има и II-ра група в смес. При гориво бензин издържа до към 6000 км. или 150 моточаса. Поне така беше докато отговаряше на спецификации API SN и ILSAC GF-5. https://www.oil-club.ru/forum/topic/32824-honda-synthetic-blend-5w-30-svezhee/ Сега вече отговаря на API SN Plus, API SP и ILSAC GF-6. Не е налично в момента в ato24.de https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html
  34. 3 points
    Колеги, финалната четвърта поръчка също е направена. Закриваме Black Weekend 2022!
  35. 3 points
    Днес отстраних проблема. Точно това беше - прекъсване на 5 жички. Благодаря на отзовалите се. Спомних си, че такъв проблем съм има на Голф 2 преди 20 години. Голям кеф е да може с лекота да си работиш по колата в наши дни...
  36. 3 points
  37. 3 points
    Радост - днес ми е рожденик - удари календарни 18. и Тъга - все някой ден ще "отлети от гнездото". Ако не друго, поне ще го направи с Хонда.
  38. 3 points
    @nkrumov Въздушният филтър ти е 2358 на MANN. Тук имаш избор между FP2358 (около 40лв), който е антибактериален и CUK2358 (около 28лв), който е само с активен въглен. За въздушен слагаш 33-5074 на K&N и само му правиш профилактика. Маслото е 0W20, като аз взимам оригинално от Германия от общите поръчки. Масленият филтър е стандартен. Тези дни ще си го сменям (сам). Най-сложно е с намирането на ATF type 2.0 за скоростната кутия. Бултрако нямат възможност да доставят, usshopr отказват да докарат (и едните и другите поради една и съща причина, предполагам) и остава само GGBG като опция. Докато се прежаля да поръчам, вдигнаха тарифата на 25лв/кг, а си трябват 5 кварта. В момента има някаква драма с намирането на брандирано Хонда масло ATF type 2.0. В ebay има един продавач от Щатите, който предлага брандирано за Acura. Писал е, че е съвместимо с Хонда, както и ме увери повторно на лични. Единствено ме притесняват GGBG, които не бяха много категорични, дали може или не може, само не трябвало да има стикери, че е запалимо. Не ми се иска да съм го платил и да рискувам да го задържат на границата, но няма и голям избор. Чисто нови, оригинални, неразпечатани текстилни стелки с "ДОТ" 21 трябват ли ти?
  39. 3 points
    Кой проблем, трябваше да ровя доста по-нагоре... И тук е смесен магазин. Темите по всичкология не водят до нищо хубаво. Нека решим проблема с датчика на стъклото и да заключа и тази. Междувременно, моля да се отварят нови теми, а не да се сипват още дискусии тук. Иначе, благодаря за обратната връзка @Nasko093
  40. 3 points
  41. 3 points
    Много къдраво, бре! А и визията се различава коренно от пробите на другите масла, които си правил. Няма ясна визия. Няма ясно различими ядро, дифузна зона и краева зона, както беше при другите масла. Може би "Low viscosity" оказва влияние за размитите детайли. GTL базата се къдри здраво при теб. Не знам на какво се дължи. Не мога да кажа дали маслото работи добре и е подходящо за теб. Не мога да преценя. Тук може да се произнесе категорично само един лаб. анализ.
  42. 3 points
    При положение,че Макс е шампион, няма какво повече да вземе от този сезон, а Чеко му трябват точки, въпреки че пак казвам изключително слабо състезание за него, особено,в последните 5-6 обиколки, но това не беше ок ...Аз си мисля че Макс се изнерви от случващото се и му се искаше да стъпи на подиума,но не може да пренебрегнеш съотборника си! Аз ще си остана фен на РБ и Макс , защото за мен те са най- добрите , но това не беше ОК. Ако бях , аз на мястото на Макс , въобще нямаше да се замислям просто да върна газта и да го оставя пред мен . За мене играе мн егото, в случая и не толкова "здравата" психика на Макс, го изкара на това дередже. Остана само 1 състезание, да се насладим на формулата, а от догодина нека да има конкуренция, в лицето на МБ , за да водим истинските пилоти какво могат , иначе тя работата е ясна :))
  43. 3 points
    Защо класическата туба за гориво има три дръжки? Тубата за гориво е изобретение на германците от 1930 г. и първоначално се използва само за военни цели. Оттам съюзниците я наричат Jerry can /от видоизменено Gery - Germany/. Това наименование е запазено и до днес. Класическата туба има три дръжки за да може двама войника да носят 3 туби - по една във всяка ръка и една по средата. Така всеки от тях ще носи общо по 30 литра. Ако един войник носи една туба ще носи само 20 литра, което е малко. Ако сам носи 2 туби ще носи 40 литра, което е много. Затова германците са се спрели на 3 туби за 2 войника и са сложили три дръжки, за да може да се носи средната туба от двамата. Допълнителният бонус, е че един човек може да носи две празни туби в една ръка като хване двете крайни дръжки или общо 4 празни туби за един човек. Класическа германска гениалност!
  44. 3 points
    Моят съвет е да си избереш някой от моделите от тук. Всичките ми крушки без фарове и мигачи са от тук. Габаритите ми са с OSRAM - 2825 - DWP. Не са евтини, но пък са с 4 години гаранция.
  45. 3 points
    Никой няма да дойде пред вас или на работа да ти къса шпилките. Технолоията е следната: - отиваш на гумаджия, който затяга гайките с гайковерта до откат (на моя от лидл, пише че е до 400Нм, тези по гумаджийниците вероятно са в пъти по-мощни.) вероятно вкарвайки над 1000Нм въртящ момент при препоръчани от Хонда 108Нм за затягане. - в резултат на горното, дори в покой шпилката е под огромно опънно напрежение, вероятно близо до максималкото - започваш да се возиш и влизаш малко по-остро в някой завой, което добавя още опън в шпилката и гайката заедно с част от нея отлитат. Ако системно си ходил на некадърни гумаджии, вероятно играе и умората на материала. Затова никога не се оставя гумаджията да затяга с гайковерта. Аз намерих един, за сега само него знам, който затяга гайките с динамометричен ключ. Друг проблем с прекомерното натягане с гайковерт е, че ако спукаш гума, вероятно няма да можеш да си отвиеш гайките/болтовете на място за да си сложиш резервната гума. Шпилките работят на опън, не на срязване. Частта на главината, която влиза в централния отвор поема срязването. Петко, с 4 здрави шпилки, ако си стяга сам гайките, има повече запас на усилие в 4 броя от тях, отколкото някой с 5 здрави, но пренатегнати (както са сигурно над 80% от хората на пътя в България) Не бих бил бърз да съдя. Такива елементи се преоразмеряват многократно, защото просто не струват нищо на фона на риска, който покриват - както въжетата на асансьора са преоразмерени около 10 пъти.
  46. 3 points
    Колега, недей да рециклираш, ще станеш пишман!!! Аз съм с китайски маркуч, вече над 30 000км и нямам ядове . Сега видях, че вече внасят маркучи. https://samurai.bg/маркуч-за-хидравлика-nty-sphhd002-53713-s9a-a03-53713s9aa03-honda-cr-v-ii.html
  47. 3 points
    Здравейте колеги. Проблема беше отстранен с подмяна на релетата за мигачите които са в модула . Сервиза е в кв. Толстой , а майстора се казва Николай . Ако може да прехвърлите темата в Хонда ФР-В . Мерси предварително .
  48. 3 points
    ”Нашият живот е такъв, какъвто го правят нашите мисли.“ Марк Аврелий
  49. 3 points
    Привет. Малко ъпдейт на информацията, след лично посещение в сервиза. Вече на може да си запишете час като отидете на място, само след обаждане по телефона и "свързване с колежката". То май в Сорбоната се влиза по-лесно и бързо. Да го имате предвид ако решите да ползвате услугите им. Поздрави и успех!
  50. 3 points
    За сега трупам километри и материал за темата, и тестваме Сивушко. От този така интересен уикенд, само 2 снимки (особено втората) - малкият ми фен в бегачката на най-големият ФЕН.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00
×
×
  • Create New...