Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/01/23 in all areas

  1. 8 points
    Основният "неочакван" разход бе решението ми да се направи мотора. Като я купих - огледах го колкото може и реших "да карам така", ноо ... временно беше. Годинките и наливното 10 - 40 не прощават. После Фена го разкости (виждат се леглата в буталата на маслосъбирателните сегменти и лъзнатите биелни лагери) и каквото реши, го смени с каквото трябва. От тогава 9 месеца и 6000км не пипа грам масло, а малолитражка се "настъпва". Ако нещо се е прееб@ло, да е "родила" до сега. Аз само сложих "финален щтрих" на работата му.
  2. 7 points
    Виждате една интересна снимка, на която е уловен момента, в който водолаз докосва с ръцете си едновременно Северна Америка и Европа . Това е възможно в Исландия, където може да се гмуркате в ледени води и да плувате между тектоничните плочи на двата континента. По света има много природни събития и явления, които привличат вниманието. Този конкретен феномен в Исландия обаче не е много известен. Мястото, където е възможно подобно събитие, е Националният парк Thingvellir, където е и езерото Thingvellir . В него се намира подводното ждрело Силфра, където има пукнатина, която разделя евразийската и североамериканската тектонични плочи.
  3. 7 points
    Петлешков е имал семейство, пари, репутация……но предпочита да бъде изогрен……изгарят един мълчащ млад светец милионер ЖИВ…..заради любовта му към неговите братя сиромаси, които “нямат никаква вина”❗️❗️❗️ Ако днес, в парламента, имаше дори само двама-трима като него, България щеше да отвори нова златна страница за народа си. Отбелязваме 147 години от смъртта на Васил Ангелов Петлешков - Апостола на брациговските въстаници. Оставен извън учебниците по история, този велик мъж тъне под прахта на забравата. Васил е аптекар, просветител, революционер, търговец, родолюбец и милионер. На 22.02.1876 в Брацигово идва Бенковски и основава местен комитет с председател Васил Петлешков. Той е бил най-уважавания гражданин на Брацигово и се ползвал с доверитето на хората. Под негово ръководство се подготвя бунта в града. След като получава "Кървавото писмо" и разбира, че въстанието е факт, Васил се облича във въстаническа униформа, въоръжен с пушка и револвер и събира хората в центъра на селото, където с пълно гърло и сълзи на очи вика: "Бунт, бунт! На оръжие" Отбраната на Брацигово е най-добре организираната от всички населени места и издържа най-много на атаките на османците - цели две седмици. По нареждане на Васил Петлешков, Поп Сокол, както и някои от останалите участници в организацията въстаниците започват да изкопават окопи, ровове и правят барикади. В отбраната на Брацигово са използвани и черешови топчета! Въпреки добрата организация и героичната отбрана Брацигово пада отново в ръцете на поробителя. Някои въстаници бягат в балкана, други са убити, а Васил е заловен, след опит да направи сделка с Хасан паша за спасяването на Брацигово. Петлешков се предава доброволно в замяна на това селото да не бъде опожарявано. Васил е подложен на страшни мъчения при разпитите от османците, но не издава никой. Останали безпомощни пред неговата смелост, доблест и чест, Хасан паша заповядва да го поставят между два огъня (според някои изследователи са три) в опит да му сломят духа и да издаде останалите организатори. През цялото време Васил повтаря думите, с които остава в историята: "Ако има вина - моя е. Сиромашията няма никакъв грях. Сам съм - други няма". Приятели, Петлешков умира в страшни мъки, изгорен жив, но не предал нито едно име! Бил е много богат, интелигентен, имал е щастливо семейство, османците са го уважавали и е можел да живее до сто години като цар. Васил, обаче, избира пътя на Свободата, защото нито един велик мъж не може да гледа Отечеството си поробено и прави всичко за неговото добруване. ПОКЛОН ПРЕД ГЕРОЯ!
  4. 7 points
    С четири думи - карам две дизелови Хонди 😊! Сега : не превръщайте темата, бензин или дизел (преди доста години, съм пускал такава тема - който го интересува може да я намери и прочете) и не спорете кое магаре е по-мъжко. Колега, качваш се и караш двата вида двигател - но на купето на CR-V и си взимаш решение. След избора на вида двигател, търсиш читаво такова и си ти. За твоя информация, карам и двата 2.2 кубикови дизелови двигателя (140кс. i-ctdi и 150кс. i-dtec) и да ти кажа нямат грижа, но са на реални километри и са поддържани от мен безкомпромисно. Стария ( 140к.с.) вече е на почти 300х.реални и си е като нов - няма тропане или лопане на вериги, течове или харчене на масло, няма проблеми със задния диф или скоростите. Здрав и устйчив двигател се оказа, макар че беше първия дизелов на Хонда. И понеже не желая да се разделям с него, съм му приготвил този пълен оригинален комплект за 1900лв. : който, ще сменя следващите дни. Между другото, много колеги го сменяват на "оригинални 180 хиляди" 😊, защото веригите им такали, ама според мен са били на тройно повече километри. За въпросните километри, на този дизел, като скъп ремонт съм сменил, само комплект съединител с лагера и демферния маховик за 1800лв. с труда и сега комплект ангренаж (макар да няма признаци - но искам "да вържа попа", защото ми харесва тоя варел) Като купе на CR-V, за тези години и киломерти, съм сменил тампоните на окачването, воден и климатичен радиатори, една машинка на врата, ремонтиран патрон на контактния ключ, задни дискове(другата година и предните😊) и естрствено - наклдки, филтри и масла. Та скъпата поддръжка на дизелчето е това. Многото километри не го плашат, стига да се поддържа правилно, а и този тип двигател, няма общо с атмосферния дизел. П. П. Еврогейовете, налагането на "миксерите" и налагането на принудителни забрани, са виновни за отдръпването от дизела. Почитателите на бензиновите, да не се заблуждават, че ще ги карат много повече. Успех в избора и безаварийно.
  5. 7 points
    Относно "нютоните" - оборотите на които те заглъхват б дизела, на бензина там се събуждат. Тоест - зависи кой какво търси от двигателя и като цяло от шофирането. 2.4 не е проблем да се кара лежерно до 3000 об/мин, а който иска повече - има си ВиТЕК. Частите за ремонт са едно, а загуба на време и разправии (включително дирене на читави майстори), както и нерви също са фактори. С 2 думи - карам 2 бензинки на газ.
  6. 6 points
    Не съм й правил много снимки,като изключим на някоя зарядна станция... Автомобила е много специален,поне по мое мнение изглежда приятно,щом дори и на дечица им е интересен.За екстрите и комфорта няма какво да коментираме.При всички положения в страната едва ли се движат повече от 5-8бр. От месец юли сме й навъртяли 3500км и за сега няма оплаквания. Купена е от "Караток",като Чавдар Ташев откликна на всички въпроси от наша страна. Без да сме виждали автомобила на живо,хората направиха какви ли не снимки и описания,плюс безплатна доставка до Варна. Два пъти съм имал леки тревоги със зарядни, като единия беше по пътя Варна-София. На зарядно на Финес до Търговище (Ловна среща) не поиска да зареди. След около час мислене и разговори по телефона разкачих за 30сек.минуса на акумулатора и успях да заредя. Като разход в момента имам 14.2 Кара се основно градско и се зарежда в гараж на нощна. За мен най-хубавото в автомобила е тишината и комфорта,който предлага,което за такъв малък автомобил е направо невероятно. Варна-Созопол от 100% пристигнахме на 14% Варна-Велико Търново с едно зареждане за 10мин. в Търговище Не ми харесва,че по магистрала трябва да се кара леко(90км/ч),но така или иначе автомобила е градски и 90% от времето се използва в града. Поздрави!
  7. 6 points
    #сесо_accord: Моята изглежда съвсем същата. Хубави са. Благодаря на всички за окуражителните думи и за поздравите! Не е лесно да се навиеш да вземеш 22-годишна кола, но когато тези на 13-14 години не са, меко казано, с нищо повече, не е и чак толкова трудно. Специални благодарности на dandilov! Утре отивам в сервиза с неговите препоръки. Ще следя постовете редовно и ако мога и аз да помагам с нещо, ще пиша.
  8. 6 points
    И така – нова тема в тоз раздел. Отдавна се каня да го сторя, та днес (по случай годишнината), айде – хаирлия да е. Кръстихме колцата съчетано от имената на модела и на ползвателя и – малко заигравка и полисемантика. 😊 Берлинетата е далеч от реставрация, а и е без хидравлика на волана и климатик. Някак не върви да ги няма човек от този век. Точно преди година (13.09.2022) взех на синковеца Сивик 6 – хеч / префейс / ръчка / 1,4 – 75 коня. Той Сивик 7 не харесва, а баща му пачка за читава 8-ма ген бензин нямаше, та това бе варианта на който си „стиснахме ръцете“. Пиех си сутрешното кафе и зяпах в мобилето за колца на момчето, че скоро щеше да почне курсовете – да го подготвя малко. Видях тази, близко бе, пратих познат монтьор да я види. Каза че бива за парите си, взех синковеца и отидохме. Не ме очарова. Външно доста дреболии (охлузване / цепната задна броня „плитка” градушка + ръжда по задните вежди) но поне бе спретната вътре и без гнилоч отдолу. Пробвахме я (тримата с търговеца) извънградско – на втора си вдига 100 км/ч и не пушеше.Джамбазина смъкна цената на 2 бона и рече че купувам АГУ с малко кола – Боже, колко прав беше. L Вито каза че му харесва модела, но за конкретната не може да изрази мнение, щот не разбира. Реших да я вземем, пък каквото излезе, ще се прави. Минахме оценка, договорът бе готов при нотариуса, взел / дал и имахме „нова” Хонда в семейството. Получих тел-а на собственика и се чухме. Каза че е италианка, карана от майка му предимно извънградско (ежедневно, от село до Враца и обратно), и че е обслужвана последно на 400000 км – нови ремъци, ролки, водна помпа. Харчела около 1 литър масло (Шел 10-40) на 10К, но че клапани не са регулирани – били хидравлични. Реших че няма какво повече да го питам. J Идеята бе да потренира момчето на полигона, а иначе ще служи за градска „евридейка” на фемилито и пътем ще я постегна, докато вземе книжка. Някой ме бе питал дали ще се превръща в проект. Не, колата няма да се тунингова, но ще си е проект по възраждането и. Почнах с профилактика (проверка клапани), па да и свиквам и да откривам нередности, но с дребни седмични суми, нещата някак вървяха и я „вкарах в пътя”. На майтап си пишех хронологично какво влагам, докато не теглих чертата. L Що ли ми трябваше! Колата 2000лв + 90 оценка + 60 нотариус + регистрация в КАТ 20лв (запазих номерата) ГО / ГТП и годишна винетка си имаше. Общо 2170лв / 1997-ма родом, на 406600 км. Нов акумулатор + планка и шпилки за него 125лв Крушки Н4 + нови керамични клеми за тях 47лв Пера за чистачките – „бананки” Митотойо 9лв Нова генерация тръби, задно и средно гърне + резонатор в стил катализатор 334лв Баланс летни гуми + капачки Н и втулки 40лв Полиране фарове 40лв Тест – живи данни на АГУ 30лв Нови ОЕ свещи (от приятел) 20лв Здрава жабка + тапицерия за нея и джобовете на вратите 35лв Ремонт аудио окабеляване под таблото 60лв Тук 740лв Маншони рейка 2х17 + ляв вътрешен накрайник 31,50 59,50лв Тампони долни А рамена към купето 2 предни х 14 + 2 задни х 14,90 57,80лв Втулки горни А носачи 4 х 17 68лв Тампони задни надлъжни носачи 2 х 29 58лв Стенд преден / заден мост 45лв Труд по окачването 240лв Тук 528,30лв ДОТ-4 спирачки и съединител + смяна 65лв Масло МТF 2L + PSF 1L (подарък) от Бранко 56лв Рециклиране стартер 40лв Зимен сет гуми / стоманени джанти / тасове + шкурки и спрейове 195лв Тук 356лв До тук - общо разходи 1624,30лв Направих 1 извънградско 400 км, да видя как се държи на скорост. Емии – немощна е, но добрата новина бе 25 литра газ за прехода, а лошата - около 0.2 л масло. Като я купих, аспуха бе чист (по джамбазски), после почерня, но не пушеше, да я вземат мътните. Свещите черни, но компресия равномерна и в допуска. Гледах в цилиндрите с ендослоп - няма деруги, а хонингът е отчетлив. Реших че ще доливаме. На такваз четвърт вековна кола не си струва да се прави ремонт. Последваха още 2 извънградски хилядарки с общо 1 литър разход. Последното пътуване до Сандански и Попина Лъка над него, обаче ме размисли, а и не обичам нещо да не е в ред. Над града – баир 12 км, на 3-та /2-ра, а по завоите и 1-ва – стръмно. Надолу слизам на „моторна спирачка и обяснявам на момчето защо се ползва. Долу като подадох газ иии… , отзад стана димна завеса. L Пътем се отбихме при Фена в Дупница, изслуша ме и рече „Моторчето е ЧУК. Просто му трябва основен ремонт. Ако решиш, ще те вмъкна в графика си за тая година”. Прибрах се и 2 дена размишлявах. Калкулатора показа че основен ремонт спрямо доливане, ще се избие за 200 000 км. Викам си, „Бе кой ще я кара толкова”, но пък е много удачна за неглеже студентска колца, а ако синковеца не я следи ... Речено – сторено. Началото на декември я закарах на Ванката и му рекох – „Каквото нередно в мотора и периферията видиш пътем – сменяй”. Разкости я, каза че цилиндрите са в допуска (само хонинг), та мотора не е свалял, а само отворен отгоре и отдолу. Щял да изкара още доста хилядарки. 1000 км разработка (половината до 3000 об/мин и само на бензин) с 0.0 л разход. После ново масло Шел 5W-40, с което и сега няма разход – генерацията чиста. Сивикът бе на 410000 и почва втори живот. Сега е на 415000 и си е все така. 😊 Ремонта ДВГ при Фена Гумички клапани - ОЕ 198лв Сегменти - Т.Р 140лв Биелни лагери - NDC 46лв Гарнитура картер - Ajusa 36лв Гарнитура глава – Elring 58лв Семеринг разпред вал – OE 19лв Комплект гарнитури капак – Elring 36лв Гарнитура всмукател – Ajusa 18лв Шлайф + мивка 60лв Ревизия глава 180лв Масло за разработка 50лв Воден радиатор 120лв Термостат ТАМА 32лв Ролка обтяжна климатик 48лв Семеринг избирач на ск. кутия 15лв Антифриз – HEPU 30лв Бензин А 95 20лв За частите ДВГ 841 + допълнителните 265 + труд 654 = тотал ремонт при Фена 1760лв До тук 3384,30лв ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ДВГ Масло след разработката Shell HELIX ultra 5W-40 5L 72 + смяна 97лв Маслен и въздушен MANN филтри ДВГ 26,80лв Щанги за скоростите от ударена кола - на малко км, но без луфтове 30лв Газови опори задната врата от морга, но работещи 20лв Спойлер задна врата от морга – черен 30лв Нови дюзи и филтри на газовата 140лв Изтегляне на едрите кривини по купето с технология за градушка 120лв Гумички за педалите 14лв Сваляне и слагане на гумите от алуминиевите 14-ки + нови вентили и баланс 65лв Фолио за облепване на джантите + плотер 20лв Преден ЛИП 60лв Задна броня 80лв Лява предна седалка от донор заради облегалката и 40лв Ляв сенник и патрон / вътрешно огледало, капачка за масло ДВГ - общо 40лв 5.05.23 Смяна бутилката на газта с Атикер 31л 160 лв + 160лв труд за преправяне + 40лв реглаж и нова карта на газовата 360лв Регистрация на бутилката на ГТП 45лв Пасване и смяна патрон шоф врата + нарязване 2 нови ключа с нов чип в единия 100лв Кърпене задни вежди + кит и филер / напасване брони от приятел. Платени материали 50лв Боядисване с подготовката на 2-та задни панела + 3-тата врата и задната броня 400лв Течен парафин на спрей – за кухините по врати, прагове и други места – 2 бр 26лв K-FLEX шумоизолация – 6мм гумиран слой с лепило и алуминиево фолио 6х1,5м 167,30лв 2 вида вата (по 2 квадрата) към шумоизолацията (22лв) + 1 л. BODY 910 – общо 39лв Десен пластмасов праг и капачки за задните кори в багажника 30лв Проверка и зареждане климатика с фреон 50лв Профилактика на механиката в предните врати и ел. инсталацията на лявата (не работеше говорителят и огледалото) + крушки по осветлението на таблото 65лв Нови задни говорители + монтаж и нови кабели / клеми за 4-те говорителя 100лв Крушки Н4 Osram H4 Night Breaker +200% 60/55W 12V P43T, 2 броя 50лв DRL модул за дългите 16,90лв Различни диодни крушки за плафон / предни габарити / заден ход 18лв Полиране на задните блок стопове 20лв Нови гумени стелки 25лв Тотал общо разходи след покупката (без куриерски) - 5704,30лв. Сигурно има още някоя невписана дреболия, ама здраве да е – кой и задиря, а и си стана „хоби кар“. Кофти е че толко пари отидоха, но не съжалявам че съм ги вложил, а и в рамките на година време не съм ги усетил драматично, с изключение на предколедният ДВГ ремонт. Таа, до тук около 7,7 бона, за кола на ¼ век, но технически вече е ОК и „сток”. Изкарала е 5 петилетки, ще го вози още 5 студентски години. Той си я харесва, а и друга да си вземе, тази щял да си запази. Караме я с момчето – кефи ни „старата школа” и аналоговото усещане. Пътем я шумоизолирах в голяма степен (и има ефект). Правих и други подобрения - някои са споменавани из форума, други не, но като цяло, описаното тук е просто да се има представа колко излиза стягането на колца купена за без пари. Така или иначе стойността и за мен и момчето е над цената и в момента, та „разрошихме гаргата“. 😊 Разумът угнетява чувствата, но чувствата освобождават разума! А силата е в мечтите и те дават крила. Само упоритост в следването им трябва.
  9. 6 points
    Нова среща със стария другар. Стана ми драго. Бе докаран за обслужване, че комай ще минава в ръцете на сина на сегашния си собственик. Возих се няколко дена с него, а жената изпадна в умиление - тя много си го харесваше. Но вчера вече го закарах на стопанина му, който достойно се грижи за него 8 години, откак го има - как лети времето. Галантна кола - тиха, комфортна - няма я грубостта на следващите Акорди. Не правят вече такива коли. А и на добри владелци попадна - струва си да сме такива, каквото и да си струва.
  10. 5 points
    Не е от течността, така са не си обърнал внимание преди. В испанският форум има тема за този проблем и един колега испанец беше споделил, че проблема е в мембраната на сервото и след подмяната и проблема се решавал. имай на предвид, че всички акорди в Европа са така. Тук Емо беше пуснал тема за това но и никой не пише явно на никой не му се разбутва чинията. https://forums.hondabg.com/topic/119084-%D0%B2%D0%B5%D1%87%D0%B5-%D0%B8-%D1%81-%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B4-8-%D0%B2%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B8-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B2%D1%8A%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B8/page/3/ #92
  11. 5 points
    Речено сторено..,за малко! Капков тест 7 1.RAVENOL SSV 0W30 от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила- 237630км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 13500км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 50 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 20.02.2023 до 17.09.2023г. 8.Мото часове около 270 9.Изразходвано гориво 1240л.газ и 175л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход минимален около 5 мм от макс на щеката(при студен двиг.). 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен "jakoparts" 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия Сменено с FDS 5W30!
  12. 5 points
    След Crossrunner-a и след година прекъсване е време да се завърнем към любимата марка.. Honda VFR1200XD Crosstourer.. 1200cc.. V4... DCT..
  13. 5 points
    И аз съм сравнително отскоро със сивата Yuasa. Старата черна една вечер каза "сори, ама приключих", добре че бях близо до нас та се прибрах на собствен ход. https://t-auto.bg/продукт-9349405-производител-yuasa-стартов-акумулатор-ybx5057.html Спряха да ми горят крушките на фаровете, даже една грешка в SRS модула, която се появяваше от време на време утихна.
  14. 5 points
    Ромолеше ми двигателят при около 3500 об./мин., а и с оглед анализа на маслото, стигнахме до извода за биелни лагери. Според Ванката, основните лагери много рядко се износват в голяма степен, а предимно се износват биелните. Имам му пълно доверие и затова смени само биелните. Шийките на коляновия вал не бяха наранени. След смяната, двигателят работи много по-тихо и изчезна "ромоленето" при 3500 об./мин. Потегля много по-леко и по-лесно бих казал.
  15. 5 points
    Днес смяна на биелни лагери. https://forums.hondabg.com/topic/56314-какво-направи-днес-по-колата-си/?do=findComment&comment=1057636291 Перфектен както винаги!
  16. 5 points
    Смяна на оригиналните биелни лагери, които са на минимум 340 000км. Голямо благодаря на Фена! Долни вложки по ред на цилиндрите 4-3-2-1: Горни вложки по ред на цилиндрите 4-3-2-1: Обратната им страна: Как ви се виждат? Добре ли са? П.П. ...Ето от къде са високите стойности на олово и мед при анализа на маслото ми от 2021г. https://forums.hondabg.com/topic/113303-faq-4-двигателни-масла-обсъждане-част-четвърта/?do=findComment&comment=1057604727
  17. 5 points
    Днес имах повече работа в 2-та автомобила. При Aerodecka, нещата които трябва да се правят са няколко но най-неприятното за мен беше смяната на гарнитурата на картера и с нея започнах. Не знаех дали въобще ще се отвие генерацията за да махна картера, да го измия и сменя гарнитурата. Естествено, наложи се да махна тръбите от към мотора с все колектора. Проблемът беше 1-та гайка която едвам се развих при свалена генерация. Все пак обратното движение после беше вече по-лесно а аз ще трябва да търся малко нови гайки за Аеродека, че няколко от тях ги тотализирах но нямаше как. Най-голяма работа ми свърши гайковерта на Dewalt. Правя му реклама, защото отви без нагряване гайките по генерацията които въпреки, че колата е от Италия, точно там си ръждясват всички коли. С чука набих 1 камък на гайката и 600nm на отвиване не прощават Сглобих всичко, използвах да сменя отново маслото. Мислех, че имам още от Petro Canada 5w30 но бяха само 2.5 литра. Закупих останало масло Petro Canada 0w30 и смених с моите 2.5 литра 5w30 като добавих 1 литър от 0w30. Имам още 6 литра 0w30 та ще имам за поне още 1 смяна. Някой знае ли защо изчезна тази марка масло? D14-ската го харесва за разлика от Type R. После размених местата на колите и трябваше да сменя маслото нa Type R както и датчика за нивото на масло в двигателя. От около година и половина ми светваше лампата, че е ниско нивото а масло има. Четох няколко теми в UK групите и там мненията са разнозначни. Едни пишат, че трябва update на компа, други пишат, че датчиците са фейл и трябва заманя а трети така си карат и не им прави впечатление вече. Мен започна да ме дразни много и купих нов афтърмаркет на Essen SKV. Бях се засилил да купувам ОЕ но ако не е от него щеше да ме е яд и затова взех афтърмаркета. ОЕ датчика е на Hella. Търсих такъв но не открих преди това. Излизат ми само ОЕ. При афтърмаркета почти нищо никъде не пише. Само на пластмасовата щипка има щампа "Essen SKV". Използвах случая да сменя маслото. Сложих отново Liqui Moly 5w40 high tech. Правя 4-та смяна с него и съм доста доволен. Все пак и не го карам повече от 7000км като сега го смених на 5500км заради повечето градско каране. След пътният тест, лампа за нивото на маслото за сега не светва но трябва да покарам поне 1 седмица за да съм сигурен и ще дам отново обратна връзка.
  18. 4 points
    Смяна на маслото,с всички филтри,нови свещи ОЕМ и преден долен ляв шарнир ОЕМ (имаше едва доловима хлабина..). Регулиране на клапани! Powered by Rifto Garage🤘!
  19. 4 points
    Карето бе сменено и тресеното при скорост 100-120км изчезна! Друго което усетих е по гладко набиране и промяна в ускорението. Диагностициране 200 лв., което включва сваляне на двете вътрешни карета. Новото каре е 690 лв. Подмяната му е 100 лв. Проблема бе решен за 990 лв. в Ю БИ КО.
  20. 4 points
    Така взех Сивика, а скоро ще покажа и актуалната визия на CIVITO.
  21. 4 points
    Нз колко е проблемна, но аз за 8г и 200к км не съм сменил нищо по нея. Скоро я качвах за проверка и няма нищо разбито.
  22. 4 points
  23. 4 points
    Всеки си има своята истина.Това е малко като кокошката и яйцето. Ти сам изброяваш плюсове и минуси. От 2002 съм имал винаги бензинов личен автомобил и служебен дизелов., т.е. имам наблюдения и върху двете. Ако е нов, то дизела има резон. Понеже вероятно ще попаднеш на кола навъртяла много километри( а голяма вероятност и да са връщани) аз бих се притеснявал да взема 13-15 годишен дизел на поне 250 000 км. което в комбинация с калпавата нафта в БГ би смущавало съня ми. При 2 еднакво стари автомобила със същия пробег за мен бензина е далеч по-безпроблемен и дурако устойчив.Нека обаче крайното решение си бъде твое, за да може при проблем да се сърдиш на този дето гледа от огледалото
  24. 4 points
    Победа от тази вечер! Разходът хич не е зле за бензинов Акорд извънградско на това разстояние, нали?
  25. 3 points
    Като сме започнали да се включа и аз RDX advance 2016г. Вече е в контейнера и я очаквам в Холандия скоро.
  26. 3 points
    Такива присадки не знам дали ще спрат теч от семеринг, но със сигурност ще запушат дренажните отвори на буталата, при маслосъбирателните сегменти. Особено при Джаз-а. Смяна на семеринга е решението, ако проблемът е от него.
  27. 3 points
    Освен икономията, е и много по-екологично, и не спонсорира толкова горивната мафия. И като цяло това мрънкане против газифицирането е абсолютно безсмислено - законно е и всеки си решава. И аз не разбирам за какво се слагат тия афтърмаркет музики по 2000 вата например, но не спамя по темите.
  28. 3 points
    Опааа... Тая капка няма общо с визията на предходната. Липсват замърсяванията в зоната на ядрото. Да не си го опреснявал? Или пък начинът, или условията на вземане на пробата е бил по-различен? Както и да е... Маслото се представи отлично за този пробег! Чакаме развитието и отзиви от FDS.
  29. 3 points
    Вземи си Равенол или Амсойл и следващия път си сложи същото масло и въобще не се занимавай повече с тази минералка на баснословни цени.
  30. 3 points
    Още не е светнала ламБата за нивото на маслото та този датчик работи, за сега Гледам, поляците му дават 3 години гаранция та дано се окаже читав. Смених единият стоп на Type R. Напука се сам, не знам как се получи тази история но изглеждаше грозно. Купих доста запазен "нов" такъв. Бях приготвил и г-ра капак клапани и О-пръстени на свещите за смяна профилактично. То профилактика ама капака започна да пропуска та дойде време така или иначе. О-пръстените ( старите ) бяха доста меки та новите ще останат за следващият път. Исках и да боядисам капака но нямах препарата за махане на боя а не ми се разкарваше да купувам та ще го оставя за следващата година. Някой има ли идея, добре ли са белезите на веригата? Не съм чел достатъчно и по единият уж е добре но той ли се гледа? Някоя друга снимка и на колата, че само ремонти не може
  31. 3 points
    Здравейте, Имах едно не много супер-пупер масло, но отворено, та реших да го извъртя есента преди Мобила да не престоява. Та: Първи тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –194 204 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 452 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост NA ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – NA ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 43 литра Shell (България), EkoPetrol (BG); 11) Kтм = (л. / 4.3 л.) ≈ 10;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).
  32. 3 points
    Пиша за следващия с подобен проблем. Решиха проблема при мен, поради това че единия ключ е клониран без да е вписан в компютъра като се прецака съм разбъзикал компютъра и затова и двата ключа който са с един код не тръгвали. Минах със смяна на чипа и вписването му в компютъра.
  33. 3 points
    Ще пиша и в акордския раздел, но в тази тема намерих повечето информация, която доведе до избора ми. Става дума за Акорд 6, F18B2. Имам колата от октомври 2019г. и досега беше с някакъв акумулатор, който не знаех какъв е и кога е слаган. Днес сутринта запали малко по-тегаво и реших докато "работя" да поразгледам темата. След работа въобще не завъртя, дадоха ми ток и директно отидох при един доверен акумулаторджия. Човекът замери каквото трябваше и каза, че колата зарежда нормално, няма утечки, а настоящата батерия е набор 2016, дъщерна марка на Exide и е цяло чудо, че е изкарала толкова време. При току що изгасена кола (изминала 20+км от подаването на ток) имаше 260А стартов ток. Ако я заредя имах шанс да изкарам до първите студове, но трябваше да се подготвя психически (и финансово) за нов акумулатор. Попитах какви са ми опциите. Варираха от 120 до 170лв. Спрях се на сива Yuasa YBX 5027 65Ah/640A стартов ток за 158лв с връщане на стария акумулатор. Оказа се, че точно тези акумулатори са ги заредили преди няколко дни - произведен е 07.2023г. Реших да не чакам студовете. Времето ще покаже дали съм постъпил правилно.
  34. 3 points
    За нашите двигатели според оил селектора на равенол на първо място излиза RAVENOL SSV Fuel Economy SAE 0W-30, което е по ACEA A5/B5, API SL. Карал съм с него-доволен съм, разход не съм имал, но като цяло рядко влизам във високи обороти(над 4500). Сега съм с Shell Helix Ultra 0W-30 A5/B5 и имам събективното усещане при студен старт че двигателя се развърта една идея по-леко(зимата ще видя как ще е). Ако не те притеснява цената това е изборът от гамата на равенол.
  35. 3 points
    "Великата" им "зелена" сделка в една снимка. /електрически автомобил, който се зарежда с дизелов генератор/ "Батерията на електрическите автомобили е приблизително 500 кг. За да направите акумулатор за кола е необходимо да преработите 10 тона сол за литий, 15 тона руда за кобалт, 2 тона руден никел и 12 тона мед. Общо 200 тона почва се изкопават за една батерия. Бях писал отделна статия за консумацията от ток...20KW за 100 км пробег. Или това е битовия ток, който консумира едно семейство за седмица. Все още ли мислите, че това има нещо общо със зелената енергия..." П.п.от фб.
  36. 3 points
    Здравейте, Колеги Докато си говорим с Fakira за HR-Vтата се присетих, че не потвърдих изрично дали са свършили работа гърците. Направили са обновяването. Прикачам актуална версия на серийния номер на кутията. Извинявам се за голямото забавяне. То е защото не намерих човек, който да провери версията и от около месец вече имам “джаджа”, с която сам я проверих.
  37. 3 points
    Тези дни направих един комбиниран тест: Пловдив-Пазарджик-Велинград-Пазарджик и до Пловдив през магистралата. Среден разход 12kWh, очаквах повече Интересни са показанията на втората снимка. Междинно показание във Ветрен дол, след като излязохме на полето на връщане.
  38. 3 points
    Здравейте, след още една смяна на датчика, от посочения магазин от колегата "mladm" всичко си заработи както трябва.
  39. 3 points
    @Rakeem Honda Engine Oil #1.0 SAE 0W-16 Приложение: хибриди от 2018г., бензин от 2015г. и с PF от 2018г. Източник: "Новите тенденции при Honda" https://www.yacco-bulgaria.com/novini/novite-tendencii-pri-honda Honda 08215-99974 с търговското наименование: HONDA Ultra NEXT (Earth Dreams Technology), производство на Idemitsu, и e SAE 0W-8. Honda 08216-99974 e съответно 0W-16 (този номер го срещам в нет-а и като 0W-10 ! ). Това е Honda Ultra Green. Honda 08232-P99S1LHE (този си е 0W-20 Hybrid). RAVENOL Extra Fuel Economy EFE SAE 0W-16 е с препоръки за използване във всичките горни 3 спец. на Хонда. И не заради вискозитета, а заради състава и присадките си. Honda 08232-P99K4LHE това е 0W-20 Honda Type 2.0. До него, по присадки, най се доближава RAVENOL DFE SAE 0W-20 по данни от лаб. анализи, но не напълно. За сметка на това пък, DFE има по добри базови масла и физико-химични х-ки.
  40. 3 points
    Единствено в България могат да ти се разсърдят за това, че си си поискал парите дадени на заем преди 2-3 години.
  41. 3 points
    Само онзи който не гребе, има време да клати лодката. Жан Пол Сартр
  42. 3 points
    И Хондата не обича само "хондовско" масло. Даже още повече обича по-добри масла, които може да намериш в сайта от препратката по-горе.
  43. 3 points
    Ето тук ще намереш оригинално и много други хубави масла.
  44. 3 points
    Маслото от пробата изглежда като "ново". За това имат заслуги горивото LPG и големият процент извънградско. КТМ не го мисли. При LPG няма конкретна препоръка. Притеснителното в случая е намаляването на нивото по щеката. Ако се убедиш, че двигателят е започнал да го гори - сменяй. Тръгнало е значи. Колкото и добре да изглежда на хартията. Какво си намислил за следващо?
  45. 3 points
    Здравейте, Трети тест с масло – Amsoil XL 5W30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Amsoil XL 5W30 3) Маслен филтър – Amsoil EA 15K12, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –193 437 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7389 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 89/10; 7) Средна скорост 75 ; 8) Сезон на експлоатация – от 31. 05. 2023; 9) Моточасове – 98 ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 770 литра DS Oil, Shell (България), Knez Petrol (Сърбия), MaxiLine, EDO, M1 Petrol (Унгария), AVIA, AGIP, TOTAL (Германия),Carrefour, Auchan,TOTAL (Франция), Lukoil (BG), EkoPetrol (BG); 11) Kтм = (л.770 / 4.3 л.) ≈ 179;(LPG?) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране 10 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км. Режим - рядко над 4000 об./мин., в Германия, където е разрешено и повечко, като мисля, че имам лек спад 1-2 мм на маслото по щека. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). P.S. Явно при реални моточасове Ктм не е много съвпадащ. Вероятно тябва да се прави и корекция при гориво LPG с около 20% и даже тогава пак не е много показателен. Предполагам това е от предимно магистралното каране с голяма средна скорост. Гурутата да се изкажат по този въпрос по възможност.
  46. 3 points
    Бензин впредвид нафтата която продават. Опцията газово което се изплаща за макс 2 год. Само вземи маслото двиг. двойно по обем при дизела и цена и тн. Тово че цената на колата е доста по-ниска от бензиновите варианти трябва да ти говори нещо.
  47. 3 points
    Бензинът нямал нютони? Това някаква смешка ли е...
  48. 3 points
    Категорично бензин. Винаги я има и опцията за газ, ако ти идва скъп бензина като разход и цена. Много по-безпроблемен, по-евтин за поддръжка и по-малко капризен спрямо качеството на горивото. Оня ден от София до Сл.Бряг, Акорда ми изгоря 4.9л/100 км бензин, дори постнах снимка тук.
  49. 3 points
    Само биелни лагери, смяна на масло с филтър, антифриз и жилата на ръчната спирачка.
  50. 3 points
    SSV е звяр! А пък и този път си направил много добра проба, без да разлееш капката. Маслото все още има доста ресурс. Тепърва е заформило краевата зона и започва да насища ядрото. Дифузната зона и тя все още е малка. Може да му направиш едно опресняване, но само с остатъка от Равенол-а. ESP-то не го слагай, че ще рзвалиш хубавата рецептура. При този вариант няма да разберем кога най-накрая (на колко хил. км.) ще насити ядрото. Ако си го прежалил вече, тогава - смяна.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...