Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/25/25 in all areas

  1. 16 points
    Да ви се похваля, малко съм като дете с ново колело, но то си е за кеф Снощи я спечелих на търг в Канада и се надявам до два месеца да е в Бг.
  2. 12 points
  3. 9 points
    Наскоро климатикът спря да работи, при включване се чуваше само включване на перката, но без да зацепва компресорът, макар че релето си цъкаше. След малко проучване, се оказа, че релетата на Омрон имат склонността да корозират вътрешно и да правят нагари по контактните пластини, и да не правят контакт. При отваряне на релето случаят беше такъв. Днес сложих ново реле и всичко тръгна. Заместител на Оmron g8hl-h71 е Bosch 0 986 ah0 092. Така че, всеки който има проблем с климатика(без видими симптоми), първо да смени релето и след това всичко останало по веригата.
  4. 8 points
    Така,развръзката на историята. Аутодока ме изненадаха приятно с качеството на помпата,едно към едно с оригинала,пристигна точно за една седмица.Поръчах Sachs,дойде Nissin с щампа на закс 🤔. Долна помпа взех от нашенски магазин марка Herth+Buss,дойде в тяхна опаковка на помпата обаче няма щампи,качеството на пръв поглед задоволително. Последва монтаж и обезвъздушаване на самотек,за половин час претаках половин литър течност,да измия хубаво системата.Накрая 5-6 помпи с отваряне на пробката за всеки случай,но въздух нямаше,беше се обезвъздушила сама. Резултат плавен,мек и леко вдигнат педал,настройката на хода го направих,като на старата помпа.Скоростите влизат,като в масло,преди имах понякога проблеми със задната,влизаше на втория-третия път,сега няма проблеми. Възвратната пружина на горната помпа всъщност си е доста корава и затова сигурно хода на старата ми е бил по-малък. Ми това е-рапорт даден.И ако сменяте течност-в гараж с инструменти😁не,като мен на поляната.
  5. 8 points
    И рече Ийсус Христос (седмица преди Великден) - "Стани Лазаре и тръгни!", което смятам за добра поличба. И възкачи се Сивикът донор (на 40 лазарника) в "инвалидната количка", та пропътува 270 км на запад, за да ми е на 4 мин пеш, а не на 4 часа път с кола. Преобух моят в останалите от синковеца читави гуми/джанти и като мине преглед, ще си го докарам на ход - той си е лигитимен и в движение, макар и пробит кат колата на Флинстоун. Човек трябва да изпълнява обещанията си, особено тези пред себе си! Та макар проектът да бе отлаган дълго, започваме "Епопея на забравените" (2 в 1 чрез рязане и заварки), и в съавторство с 1 побратим, който има същата колца и е наясно с нея. Планът е догодина (за 40 годишнината на моето GT), то да възкръсне в целият си заслужен бял блясък и да носи радост на мен, жената (която си го обича) и на тези дето знаят и помнят какви Хонди имаше миналият век. Битката ще е за всеки ръждив болт, но Аз съм неговият Христос. Човек е щастлив когат "се занимава с глупости", а и ми требе ново хоби. "Силата на мечтите ще бъде с мен", както и всеки добър помисъл във Ваши лица.
  6. 7 points
    Христос Возкресе другарчета! Като нас - всяка сутрин телом, а денем, дано е и духом!
  7. 7 points
    Сияна. Едно от многото загинали деца на тази държава и единствено за семейството си. От татко и: Това е моята Сияна! Единственото ми обичано и гледано с много любов дете. Сияна беше прекрасна! Мила, добра и много красива. Нея вече я няма. Завинаги остана дете, само на 12 год. Уби я ТИР. Умря в мъки, по най-жестокия начин в ръцете на баба си на път за болницата. Толкова и беше писано да остане на тази земя. Убия я и държавата или липсата на такава. За мястото на катастрофата са подавани десетки сигнали до АПИ. Не са взети никакви мерки. Вчера по същия начин се обърнал друг ТИР. За радост без жертви. Докато снимаме с bTV Новините друг камион занася и за малко не ни помита и нас с екипа. Чист късмет! Според АПИ и мишките, които го населяват проблем няма. Дядото на Сияна главен пожарникар Георги Ламбев! Един от най-добрите в Плевен, спасил десетки хора на същия този път се бори за живота си в болница. С натрошен череп и почти без ръка. Същата ръка, с която вадеше и спасяваше хора. Каква ирония само. И да оживее Георги няма да иска да продължи. Защото обичаше внучката си повече от всичко. Както и ние нейните родители. Водача на ТИРа дори не е слязъл да помогне. Стоял в кабината, после пил кафенце. Не бил виновен. Линейката идва може би след час. Не зная. Но когато и да е дошла е нямало шанс за живот за Сияна. Водача си тръгва освободен от полицията. Благодарение на Окръжния Прокурор на Плевен го задържат. Повдигат му обвинение по най-лекия състав! Абсолютно грешно! По този състав може да се измъкне и без да лежи в затвора. Призовавам прокуратурата незабавно да промени обвинението си и да поиска от съда постоянен арест. Незабавна оставка на УС на АПИ!!! Сивия кардинал на АПИ да я поиска! Няма да ви оставя на мира! Ще го направя заради Сияна! Нямам какво да губя и не ме е страх от нищо! Вече загубих всичко! bTV, Новините на NOVA Прилагам сигнал и отговор от АПИ! Моля споделяйте! Докладът: Отговорът на държавният "орган": Инж. Йордан Вълчев – Председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Образование: Инж. Вълчев е магистър инженер от Университета по архитектура, строителство и геодезия в София, специалност „Пътно строителство“. Дипломант е в специалност „Безопасност на пътното движение “. Професионална кариера: От 20 ноември 2023 г. е член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“. Има над 22-годишен опит в проектиране на пътища, мостове и кръстовища в България, Великобритания, ОАЕ и Ямайка, както и 15-годишен опит в строителния надзор на пътни инфраструктурни обекти в България и чужбина. Работил е по строителния надзор на участъци от скоростния път Мездра – Ботевград, АМ „Струма“, АМ „Хемус“, АМ „Тракия“, Западната дъга на Софийския околовръстен път, изграждането на парк „Възраждане“ в гр. София и др. Инж. Вълчев има над 10 години опит в сферата на транспортното моделиране в градска среда и в безопасността на пътното движение. Понеже виждаме жертвите в медиите, но не и отговорните за това лица! Понеже сме пътували по тези трасета - знаем в какво състояние са! Понеже всички ние СМЕ следващите потенциални потърпевши! Поне желание да имаме и натиск за промяна на безделието? По-нежелана държава няма да получим - искаме си нашата! Позорно е някой да ни "такова" майката / децата / родата! КОЙ Е ???? Ще се намери, и "да биде съден по делата си"! НАРОДЕ - "тука ли си - там стой" ?! Дал ли си отбой, или имаш своя ВОЙ?
  8. 6 points
    За Великден синковеца си дойде с колата, та минахме на "лятното гумено време". Понеже алой 15-ките са черни и челно струговани, па лакирани, но лакът тук-таме имаше демиджи - взехме мерки за реновиране. Това е "хоби кар" и се прави с подръчни средства и материали, иначе скъпо. Формата е плоска и проста кат гъбена чорба - лесно, та се отнесло. Белите тасове си ни кефят, та се взе единодушно решение и летните да станат бял мат - като тавана. Леко зашкурване + тук таме-кит / заглаждане на водна и фолиране. 20-тина леви за квадрат фолио и тва е. 491573200_9351291091662873_982379035821116499_n.mp4
  9. 6 points
    Отварям темата за да спестя ядовете,които брах аз на други колеги.Та от нямане какво да правя реших да сменя течността на съединителя,бях я сменял преди 3 години без никакви проблеми тогава.Отворих пробката на долната помпа натиснах педала и....нищо,капнаха няколко капки и толкова.Педала съответно пропадна и колкото и да помпиш нищо не се случва.И така останах без кола на вилата на 100км. от дома.Добре,че бях взел малко инструменти и се започнаха йога упражненията по сваляне на горна помпа,който е свалял знае какво е.Не можах да извадя шплента на място и я свалих,както си му е реда с цялата планка.Онзи заверения болт,който японец го е проектирал,бял ден да не види🤨. Та какво се получава,може би и при вас: Пружината на горната помпа се чупи,тя си работи(горе-долу) нормално и буталото се връща от обратното налягане в системата.Отворите ли пробката обаче,при първото натискане на педала буталото остава горе и вече помпа все едно няма.Педала движи металния "гергелек" ,но помпата не помръдва. Както и да е,сега чакам от Аутодока нова помпа sachs.Долната също ще сменя,в маншона имаше спирачна течност.Цилиндъра и е наранен и е тръгнала.Горната има едва видими износвания вътре,но реших да играя на сигурно,че йогата не ми харесва😁. Съвета ми е,правете тези неща на подходящо място и с едно на ум,че не се знае.. Между другото за 3 години течността беше доста черна.Тогава сложих Ate dot4 Sl 6,такава ми остана от спирачките.Дали е по-агресивна към думичките от dot3 каквато е оригинално не знам,но тогава промих идеално,а сега пак боза.
  10. 6 points
    Здравейте колеги. Само искам да споделя, че след един месец каране с новите дискове, накладки и задни апарати всичко вече е наред. Няма шумове, няма и ръжда. От зад проблема беше в апаратите, но отпред проблема беше в дисковете и накладките. Повече никога няма да си купя BOSCH. Хубав ден на всички.
  11. 6 points
    В Япония няма Ден на учителя. Един ден попитах моя японски колега, учителя Ямамота: - Когато в Япония се празнува празникът на учителите, как го посрещате? Изненадан от въпроса ми, той отговори: - Нямаме учителски празник. Като чух отговора му, не знаех дали да му повярвам или не. През ума ми мина мисъл: „Защо страна, в която са развити икономиката, науката и технологиите, е толкова неуважителна към учителя, към неговия труд?“. Веднъж, след работа, Ямамота ме покани да го посетя в дома му. Тъй като той живееше далеч от училище, взехме метрото. Във вечерния "час пик" вагоните на метрото бяха препълнени. След като се промъкнах някак, се изправих, здраво хванал перилата. Изведнъж дядото, който седеше до мен, ми отстъпи мястото. Не разбирайки такова уважително отношение от страна на възрастен човек, не можех да приема предложенията му, но той беше упорит, бях принуден да седна. След като излязох от метрото, помолих Ямамота да ми обясни какво е направил аксакалът. Ямамота се усмихна и посочи значката ми на учител,и каза: - Този старец видя твоя знак на учител и в знак на уважение към статута ти отстъпи мястото си. Тъй като за първи път отидох при учителя Ямамота, беше неудобно да отида с празни ръце и реших да купя подарък. Споделих мислите си с Ямамота, той ме подкрепи и каза, че има магазин за учители напред, където може да закупя стоки на намалени цени. Отново не сдържах емоциите си: - Привилегии се предоставят само на учителите? Попитах. Потвърждавайки думите ми, Ямамота каза: - В Япония учителят е най-уважаваната професия, най-уважаваният човек. Японските предприемачи са много щастливи, когато учителите идват в техните магазини, смятат това за голяма чест за себе си. По време на престоя си в Япония многократно видях как японците изключително уважават учителите. За тях има обособени места в метрото, за тях работят отделни магазини, учителите не се редят на опашки за билет за който и да е вид транспорт. Затова японските учители не се нуждаят от отделен празник, когато всеки ден от живота им е като празник. Преразказвайки тази история, с цялото си сърце искам нашето общество да израсне до такова ниво, до такова отношение към учителя и учителите да са достойни за такова високо звание!“ Предайте това съобщение на всички ваши колеги. Нека гордостта ни бие в гърдите! Учителю пред името ти се покланям. Рустам Бисенев
  12. 5 points
    Образователната система на Япония е толкова революционна, че в момента тренира децата като "Граждани на света", а не като японци. Революционен пилотен план, наречен „Смела промяна“, се тества в Япония въз основа на образователните програми Еразъм, Грундвиг, Моне, Ашока и Комениус. 12-годишната програма се основава на понятията: - Нула пълнеж. - Нула домашно. - И има само 5 предмета, които са: 1. Бизнес аритметика. Основни операции и използване на финансови калкулатори. 2. Четене. Започват с четене на страница на ден от книгата, която всяко дете избира и завършват с четене на книга седмично. 3. Гражданска грамотност. Разбиране и зачитане на законите, гражданско общество, етика, спазване на правилата за съвместно съществуване, толерантност, алтруизъм и уважение към екологията 4. Изчисляване. Офис, интернет, социални мрежи и онлайн бизнес. 5. Езици. 4 или 5 азбуки, култури, религии, включително японски, латински, английски, немски, китайски, арабски; със социални посещения на семействата във всяка страна през лятото. Какъв ще бъде резултатът от тази програма? Младежи, които на 18 години говорят 4 езика, познават 4 култури, 4 азбуки. - Те са експерти свикнали да използват компютрите и мобилните си телефони като работни инструменти, а не за развлечение - Четат 52 книги годишно. - Те спазват закона, екологията и мирното съжителство. - Перфектни бизнесмени.
  13. 5 points
  14. 4 points
    Наскоро имах същият проблем с вибрациите на дизел. При подаване на повече газ имаше силни вибрации независимо от километрите.Смених дясната полуоска с перфектна втора ръка,но разлика нямаше и се примирих, че ще си карам така. При оглед на окачването видях, че шарнира на долния носач е тръгнал да се разбива(но можеше да кара още много) и го замених с нов на Миеле. От тогава няма никакви вибрации и всичко е ОК.
  15. 4 points
    Не си улучил от тях, споко. Проблемните са 2011 - 2012. За съжаление, колкото и да е здрав един мотор, няма да устои, ако някой реши да издевателства над него. Няма как да знаеш преди теб как е бил експлоатиран и обслужван. R20 наистина са много здрави, но явно нещо е ставало с твоя, преди да се озове при теб. Съвет: Закарай колата при Бранко в Русе.
  16. 4 points
    Здравейте, Не видях отоворена дискусия по темата. Но като цяло призива не е за дискусия, а да помогнем. Дори и само със споделяне на информацията. Повечето от вас сигурно го знаят Ванко. Хубав лош, няма значение. https://www.youtube.com/watch?v=0I0BJC486Lk https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02WGTJnbopbVfr9xFhKoKj2mckt4KkzaQ9ctByQv5VR6qHa9fHiQ5eSc7arG2rM98jl&id=100063798362679
  17. 4 points
    Ето и виновника... Забравил съм да отрежа свинската опашка и тя издава това жужене,почукване.Така че огледайте добре,преди да грабнете таслитеи да разснопвате. Остана това 20250408_120805.mp4 но то си е при всички.
  18. 4 points
    Балада за BG джигита Не кола, а археологическа находка, вътре джигит с тежкарска походка. Облечен в анцуг, пазарска кройка, горд собственик на BMW Тройка. Убеден, че е най- големият пич, щом кара каруца с тунинг кич. Убеден, че когато колата подгони, не важат гравитационните закони. Убеден, че настъпи ли газ, на трета, вече е излитаща в космоса ракета. Убеден, че Бог му е навигатор и може да кара като авиатор. Убеден, че е безсмъртен и без страх, другите да дишат след колата прах. Убеден, че пешеходните крачки спират по- бързо от спирачки. Убеден, че ако кара смело, ще скрие произхода от село. Убеден, че е достатъчно тарикат да надхитри патрулката на КАТ. Убеден, че 20 минути подраняване е по- ценно от живот и нараняване... Убеден, че нищо не може да го спре, дори на цената някой друг да...умре... Жалко..., но това не е просто мит, а до болка реален бг. джигит. Автор : Петър Донкин
  19. 4 points
    Идиотизъм, безнравие, дебилност, наглост, липса на елементарна култура, вследствие на десетки години опростачване на населението и резултатът е цивилизационен проблем в обществото на нашата мила родина... Лесно е да произведеш простак. Но после е трудно да цивилизоваш простака. Особено, когато болшинството от обществото са простаци. Жалко, но факт!
  20. 4 points
    Здравей, Прилично масло хидрокрек група III. Само, че на просвет се снима масло от дизелови двигатели, не от бензинови. Въпреки това, маслото изглежда чисто и работоспособно. За да преценим по-детайло се нуждаем от сканирано изображение 600 dpi. Средната скорост няма как да е ≈ 100 км/ч. При извънградско/градско – 80/20, средната скорост трябва да е не повече на 60 - 65 км/ч.
  21. 4 points
    За парт.номера аз ползвам това: https://www.parts-honda.uk/ Според него, парт.номерата за носача са еднакви. Амортисьорите също са с еднакви номера. Пружините, обаче, са различни за дизел и бензин. Можеш сам да провериш парт.номерата на всички части, които те интересуват. п.п. Сравнявах 2009-а бензин ръчна и автомат ЛЯВ волан с дизел ДЕСЕН волан.
  22. 4 points
  23. 4 points
    Здравей @ddimitrovv първо честито за придобивката, със здраве да си я караш. Управлението на дългите светлини е по +. Двата фара са на различни предпазители в бушониерата в краката на шофьора, номер 12 за десен фар и номер 13 за ляв фар. Най-добре е да се ползва модул с два изхода, ако модула е с един изход трябва веригите към двата фара да се разделят с реле или с диоди. Аз лично на Сивика за ДРЛ съм монтирал комбинирани диодни лампи с бяла и оранжева светлина в мигачите. Когато запаля двигателя светва бялата светлина, която е много ярка и се вижда иделано през деня. Когато включиш мигач, бялата светлина изгасва и започва да мига оранжевата. При включване на габарити и/или светлини бялата светлина намлява, за да не дразни през нощта, може да се направи и съвсем да не свети при включени фарове.
  24. 3 points
    С3 са с работен вискозитет минимум 12 и HTHS >3,5. Мисля, че не са ти необходими тези величини. Имай пердвид, че Петрото не е толкова термостабилно като DXG и не го мъчи чак до 10 000 км. А вече са излезли новите серии масла на Petro-Canada с API SQ и ILSAC GF-7A. Supreme UHP Supreme UHP Hybrid Supreme SHP Supreme HP Supreme HP High Mileage https://petrocanadalubricants.com/en-gb/brand/supreme https://petrocanadalubricants.com/api/sitecore/lubesapi/downloadresource?docID=IM-8240E&type=TechData&lang=english&name=SUPREME SHP 5W 30
  25. 3 points
    "Този човек е получил своя дял. Не е получил нито повече, нито по-малко от това, на което има право, но въпреки това действието му е засегнало и други хора. Тоест, той е упражнил правото си на свободна воля, но с несправедливост. Свободната воля не може да се упражнява, както всеки си пожелае. Правдата изчезва, когато другите са наранени. Тук не става въпрос само за морал, а за несправедливо упражняване на избора. Свободната воля приключва тогава, когато злоупотребиш с друг, тоест ти си свободен до степен да не причиняваш вреда или щета на трети страни или на обществото като цяло." Лауреано Гонсалвес
  26. 3 points
    ... чистят изостанали складови наличности. CAS№ 64742-54-7 - (30-50%) - хидрокрек група III, но някои дестилати с този номер са група II. Минерално масло 1<10% 36878-20-3 - (1<5%) - антиоксидант Друго не дават в msds-а. Какъв е остатъкът от процентите - само Лики моли си знаят.
  27. 3 points
    Има малко новини покрай моя проблем - смених ламбда сондата с нова Denso, имаше подобрение, но не оправи проблема. Все пак като че ли старата е била 'мудна' и сега реагира по-бързо. Тримовете все още бяха високи, пак свети P0171. Днес реших пак да експериментирам с газта - изхарчих цялата бутилка, ресетнах DTC (заедно с тримовете) и покарах 10км. Има огромна разлика, тримовете са по-стабилни, пак високи, но стоят под 10%. Май е от това, ще покарам по празниците и ще видя дали ще се нормализират и те. Нямам обяснение какво се случва, дали компютъра на газпа бара по ECU-то и нещо размества, не знам. Ако потвърдя на 100% че е от тъпата газ, ще я изкубя в първия свободен ден, защото не мога да я търпя вече.
  28. 3 points
    Ратан Тата, индийски мултимилиардер с нетна стойност 291 милиарда долара, бе попитан от радиоводещ в интервю: - Господине, кога сте бил най-щастливи в живота си? Ратан Тата отговори: Преминах през четири етапа на щастие в живота си и накрая разбрах смисъла на истинското щастие. Първата стъпка беше натрупване на богатство и ресурси. Но в този момент не получих щастието, което исках. След това дойде вторият етап на натрупване на ценности и обекти. Но разбрах, че ефектът от това също е временен, а блясъкът на бижутата не трае дълго. След това дойде и третият етап на големите проекти. Притежавах 95% от петрола в Индия и Африка. Бях собственик и на най-големия завод за стомана в Индия и Азия. Но и тук не стигнах до щастието, което си представях. Четвъртата стъпка дойде, когато мой приятел ме помоли да купя инвалидни колички за деца с увреждания - около 200 на брой. Но същият приятел настоя да отида с него и да дам количките на децата. Видях странен блясък на щастие по лицата на тези деца. Видях ги всичките да седят в детските си колички, да се движат и играят. Сякаш бяха пристигнали на място за пикник и са споделили наградата си с мен. Чувствах се толкова щастлив отвътре. Когато реших да си тръгна, едно от децата ме хвана за крака. Опитах се да се освободя бавно, но детето погледна лицето ми и ме стисна още по-силно. Наведох се и казах: - Скъпи, имаш ли нужда от нещо друго? Реакцията на това дете не само ме шокира, но промени напълно виждането ми за живота. Това малко момче ми каза: "Искам да запомня лицето ти така, че като те видя в Рая, да мога да те позная и да ти благодаря отново!"
  29. 3 points
    Бравос на Никола - Българский Лев! Стартира от петата позиция, като бе най-бърз след 19-те обиколки. До третата обиколка той успя да се изстреля до третото място, а малко след това и до второто. В 11-та обиколка българинът успя да изпревари британеца Фреди Слейтър и така успя да удържи първата позиция до края на състезанието. Цолов завърши на първа позиция с преднина от 0,5 секунди пред Слейтър, а на трето място остана финландеца Тука Тапонен. https://fb.watch/yWAcGq1xc-/
  30. 3 points
    Киану Рийвс е известен не само със своите емблематични филмови роли, но и със своята мъдрост, смирение и дълбокото разбиране за човешкото съществуване. В завладяващ дебат на живо, наблюдаван от милиони зрители по света, той хвана не друг, а Илон Мъск, визионер и технологичен магнат, да говори за един от най-належащите въпроси на нашето време: Бъдещето на изкуствения интелект, творчеството и връзката с човека. Срещата на противоположностите напрежението беше осезаемо, когато двамата мъже се изправиха един срещу друг. Мъск, известен със смелите си виждания за колониите на Марс и бъдещето, захранвано с изкуствен интелект, говори за необходимостта от технологичен напредък. Рийвс, от друга страна, представи една по-спокойна, по-съзерцателна гледна точка: “Може би целта ни не е да контролираме света, а да го разберем.” Моментът, в който Илон стана ням. На въпроса дали AI ще надмине човешката креативност, Илон Мъск отговори с ясно: “Рано или късно, да. Машините ще създават изкуство, ще композират музика и ще разказват истории – по-добре от нас.” Киану Рийвс, който за кратко замълча, след което пое дълбоко дъх и каза: “Но дали една машина някога ще разбере какво е чувството да пропуснеш нещо? Или какво е да създадеш нещо красиво от момент на мъка? Творчеството не произтича от смятането, а от опита, болката, любовта и надеждата.” Студиото беше тихо. Дори Мъск за момент изглеждаше без думи. Това изречение, едновременно просто и дълбоко, звучеше далеч отвъд екрана. Реакциите Сцената се разпространи бързо в социалните медии. “Рийвс не само заглуши стаята, но и преопредели разбирането ни за човечеството”, коментира един зрител на Х. Философи, художници и учени се изказаха и похвалиха гледната точка на Киану като спешно необходимо напомняне, че напредъкът трябва да се измерва не само в данни, но и в Чувство. В свят, все по-загубен в технологиите, Киану Рийвс ни напомни за най-дълбоките ни ценности на човешки същества. Това, което ни прави хора, не е нашата ефективност, а нашето несъвършенство. А понякога всичко, което е нужно, е просто, честно изречение, за да накара цяла стая да се замисли - дори Илон Мъск да седи в нея.
  31. 3 points
    На 10 април 1979 г. в 20.35 ч. московско време от космодрума Байконур, СССР в орбита около Земята е изведен космическият кораб „Союз-33“ с екипаж: командир на кораба Николай Рукавишников и космонавт изследовател българският гражданин майор Георги Иванов. Полетът се изпълнява в съответствие с програмата „Интеркосмос 1300“. На височина 330 км са изпълнени 31 пълни обиколки около Земята. Задачата на полета предвижда скачване с орбиталната станция „Солют-6“ и провеждане на космически изследвания в продължение на 7 денонощия. Поради отказ в работата на основния двигател на системата за управление на космическия кораб скачване с орбиталната станция „Салют-6“ не се осъществява. Центърът за управление взима решение за прекратяване на полета и завръщане на космонавтите на Земята.При започване на снижението двигателят за намаляване на скоростта на космическия кораб работи повече от разчетното време. Налага се изключването му от космонавтите. Траекторията на снижение става по-стръмна и космонавтите са подложени на претоварване по-голямо от предвиденото. Благодарение на тяхното хладнокръвието и точни действия полетът завършва нормално. Приземяват се успешно в 19.35 ч. на 12 април 1979 г. на 320 км югоизточно от град Джесказган, Казахстан, СССР. Продължителността на полета в Космоса е 1 ден, 23 часа и 1 минута. Спускаемият апарат на космическия кораб „Союз-33“ се съхранява в Музея на авиацията – Крумово, филиал на НВИМ.
  32. 3 points
    Товане е екстра, а изискване. Има ли ксенон колата трябва да е със система за самонивелиране. Само американските чекии до 2010 нямат изискване за тая система и са на копчето отстрани. И разбира се понеже сме в България, тука всичкото инженер разбира от всичко. Купете си кола, която можете да поддържате, а не да ревете у инъернетЯ кое било нужно, или ненужно.
  33. 3 points
    Diana Russinova 16 ч · Път II-11, също в добро експлоатационно състояние, в момента се извършва текущ ремонт и поддръжка. Странно, вие виждате ли дупките около прясно направената кръпка? ПРОТЕСТ: 07 април 25 г. Пред съдебната палата от 8:30 и от 9:00 пред Народното събрание ПРОТЕСТ и автомобилна шествие: 12 април 2025 г. от Плевен до с. Телиш - сборен пункт в 9:00 ч. На паркинга на магазин Хоум макс Плевен и после в 10:00 в центъра на с. Телиш! СТИГА ВЕЧЕ с тези безобразия! Искаме пътища, по които да не загиваме! ПРИСЪЕДИНЕТЕ се към нас ГРАЖДАНИТЕ на България! https://www.peticiq.com/481666
  34. 3 points
    И точно това е истината. Тук не говорим да помогне, а да си спази думата, която е дал. Можело било лесно... Ама нали трябва да се продаде колата, обещава се всичко. Досега никой не е успял, бистрили сме го няколко пъти и всички бяха убедени "абе не може то да не може". После тишина. Все пак, ще се радвам, @Ninja, ако ти успееш и го споделиш с нас тук. Форумът е и за споделяне, не само за питане.
  35. 3 points
    FRV 18 автомат е страненен автомобил. Трябва да се направи диагностика от специалист. Хубаво е и да се провери първи собственик дали не е инвалид Франция, Германия Швейцария...Намалена мощност до 100 коня фабрично от дилър. Ако има разлика между газ и бензин въпроса е излишен....
  36. 3 points
    След няколко седмици прекарани в Китай се завръщам с вече сглобени апарати. https://ibb.co/MygrFBSV https://ibb.co/bj08kDzV ...to be continued
  37. 3 points
    Ърнест Хемингуей , роден на 21 юли 1899. "Лежи си Хемингуей в градината, на хамака. Минава съседът му и го пита: - Почиваш ли? - Не, работя. - отговаря писателят. Вечерта съседът се прибира и го вижда с лопата, да окопава ябълково дърво. Пита: - Работиш ли? - Почивам си. - отговаря Хемингуей." * „Може да нямаш вкъщи уиски, но винаги трябва да имаш лед. Някой може да донесе уиски, но никой не може да донесе лед.” Хемингуей * "Много пъти аз с удоволствие не разбирам и самия себе си." Ърнест Хемингуей * Винаги изпълнявай това , което си обещал пиян !!!Така ще се научиш да си държиш устата затворена ! Хемингуей
  38. 3 points
    Две години карах GoldWing, но ми идва тежък (аз съм 172 см и 72 кг). Смених го с VT500, който ми е много на сърце. Старичък е (1987 г), но е само на 40 000 км. За мен това е класическата форма на мотоциклет.
  39. 2 points
    Аз преди да се реша да купя моята проучих този въпрос. Специално при Acura варианта е със смяна на табло от канадска. За карта на оригиналната навигация просто забрави. На мен Милите и температурата по Фаренхайт не са проблем - свиква се. Проблем е разхода - MPG. За този проблем намерих инормация тук.
  40. 2 points
    С правилния товарен индекс и налягане 18-ките си возят много добре.
  41. 2 points
    Шигеру Уехара (вляво) - геният на Хонда Шигеру Уехара (上原 繁) е легендарен инженер и главен дизайнер в Honda, отговорен за създаването на някои от най-емблематичните спортни модели на марката. Той е работил както като инженер на шасита, така и като ръководител на проекти, залагайки на философия, основана на лека конструкция, високоооборотни двигатели и превъзходно управление. Неговите емблематични творения: Honda NSX (1990–2005) Уехара изиграва ключова роля в разработката и тестването на NSX. Той спомага за въвеждането на изцяло алуминиевото купе, което е първото в серийно производство. Работил е рамо до рамо с Аертон Сена, който оказва влияние върху настройката на шасито. Резултатът е суперавтомобил, който е едновременно удобен за ежедневно шофиране и изключително способен на пистата, като по този начин конкурира Ferrari. Honda Integra Type R (DC2 & DC5, 1995–2006) Уехара ръководи разработката на DC2 (1995) и по-късно на DC5 (2001). DC2 Type R е известен със своята лека конструкция, високоооборотен 1.8L B18C двигател (до 10 000 об/мин при модификации) и изключителна управляемост. DC5 Type R е оборудван с K20A двигател и системата i-VTEC, което допълнително подобрява динамиката. И двата модела се превръщат в легенди в JDM средите, често наричани най-добре управляващите се предно-задвижвани автомобили на своето време. Honda S2000 (1999–2009) S2000 е страстният проект на Уехара, създаден по случай 50-годишнината на Honda. Разполага с F20C двигател, който дълго време държи световния рекорд за най-висока мощност на литър при атмосферен двигател (120 к.с./л). Благодарение на 50:50 разпределение на теглото и изключително здравото шаси, S2000 се счита за един от най-добрите роудстъри в историята. Автомобилът се превръща в култов класик, обичан както от ентусиасти, така и от тунери. Наследство и влияние: Шигеру Уехара се пенсионира през 2007 г., но неговата работа продължава да вдъхновява съвременните спортни автомобили. Неговата инженерна философия, фокусирана върху „първо шофьорът“, оформя спортното подразделение на Honda и го утвърждава като един от най-великите автомобилни инженери в историята.
  42. 2 points
    Здравейте, проблема с вибрациите е решен. Надявам се завинаги. След като дадох една чанта с пари смених и изчистих всичко, и пак имаше вибрации направо се давеше на 500-600 оборота. Флашнаха ми оборотите с 200 отгоре и заспа, засега няма и помен от трактора. TMY Tuned е пича в садово има страница във фейса.
  43. 2 points
    Ако не правиш голям пробег и е предимно градски, а извънградско не и се радваш - всесезонките биват. В крайна сметка границата на сцепление се усеща, а адреналинът изплува при прекрачването и. Просто ще е на по-ниска скорост.
  44. 2 points
    Благодаря! Вече пътува насам.
  45. 2 points
  46. 2 points
  47. 2 points
    Прибирай я насам, да поживее и на топло - стига е мръзнАла! До тогава да си лустросал вехтата 4-ка, та да снимаш и 2-те си Red Hot Civic Peppers. И честито разбира се, па със здраве да и се радваш!
  48. 2 points
    Не цитирай цяло предходно мнение, ако отговаряш непосредствено под него.
  49. 2 points
    "Птиците не правят гнездо по- голямо от това, което им е нужно за да отгледат малките си. Нито второ- за вила. Нито трето- за всеки случай. Само гнездо - за любов и укрепване. После им дават небе! И малък спомен- как се прави гнездо..."
  50. 2 points
    МЪДРОСТ ОТ АРАБСКИТЕ НАРОДИ В 31 ПОСЛОВИЦИ 1. На глупавия прощават 70 грешки, на умния – нито една. 2. Медът се залепва по мустаците на този, който се облизва. 3. Всеки мъдър враг е по-добър от невежия приятел. 4. Ако си направил добро - премълчи, ако са ти направили добро - разкажи. 5. Оставете това, което не ви носи полза – то взима от вас, но не ви дава. 6. Ще бъде ли сянката на дървото права, ако стволът му е крив. 7. Апетитът идва с първата хапка, а кавгата - с първата дума. 8. Ако се колебаеш за нещо - питай баща си; ако го няма - брат си; ако нямаш брат - съседа си; ако си далеч от дома - питай първия срещнат; а ако си в пустинята и няма никого - питай жена си, чуй, какво ще ти каже и направи обратното. 9. Две неща доказват своята ценност след като ги загубиш – младостта и здравето. 10. Думите, докато са в теб, са твой слуга, излязат ли от теб - стават твой господар. 11. Когато даваш заем си приятел, когато си го поискаш обратно – враг. 12. По-добре да живееш един ден с орлите, отколкото година с кокошките. 13. Когато бикът пада, над него се издигат много ножове. 14. Войната е лека за зрителите. 15. Враждувай с царя, но не враждувай със стражата. 16. Един преживян опит е по-добър от седем прочетени мъдрости. 17. Всичко, което е в изобилие, доскучава. 18. Дай на глупавия хиляда акъла – на него винаги ще му хареса само неговият. 19. Стиснатият богаташ е по-беден от щедрия бедняк. 20. Ако нямаш това, което желаеш, пожелай това, което имаш. 21. Не бъди като барабана – гръмогласен, а отвътре – празно. 22. За да запазиш тайната от враговете си, запази я от приятелите си. 23. Който търси приятел без недостатъци, остава сам. 24. Малка е ползата от очите, ако умът е сляп. 25. В любовта няма съветници. 26. Този, на който къщата е от стъкло, не xвърля камъни по хората. 27. Който има здраве, има надежда. А който има надежда, има всичко. 28. Който е откраднал яйце, ще открадне и кокошка. 29. Шепотът на красива жена може да бъде чут по-далеч от рева на разгневен лъв. 30. Вярвай в Бога, но си завързвай камилите. 31. Който иска да направи нещо, намира средства; който не иска да го направи - намира причини.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Create New...