Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/24/21 in all areas

  1. 11 points
    Взех врачанското ауди. Довошен съм. Колата ми даде 8.4 разход Враца-Пловдив. Като не съм я напъвал првкалено много. Гледам да не правя простотии преди да съм обслужил абсолютно всичко. Учудва ме как работи ZF-a ако не се тъпче газта, оборотомера не минава 2500 а скоростта се качва.
  2. 9 points
    Бях петнайсетинагодишен хлапак и учех в стругарски техникум. По-точно – не учех. Бягах от часовете, бях натрупал неизвинени и една камара двойки. Викаха родителите ми в училище, пък аз не им казвах. Един ден директорът ме заплаши, че ако не дойда с баща си, ще ме изключи от училището. Ходех по улицата и се чудех какво да направя. Родителите ми живееха в провинцията, трудно можеха да дойдат. И за какво да идват? За да чуят, че синът им е пред изключване... Изведнъж, както вървях по тротоара, ми хрумна идея. Огледах се наоколо – случайни минувачи. Харесах си един – изглеждаше кротък човек, скромно облечен, на възраст колкото да ми е баща. Спрях го и накратко му описах положението си. Помолих го да дойде с мен при директора като мой родител. Човекът се съгласи. Тръгна с мен към училището. Влязохме при директора и аз го представих – баща ми. Директорът само това чакаше и като отвори една уста: синът ви бяга от час, пуши, има двойки... – Георги е пред изключване! – завърши директорският монолог. „Моят баща“ мълчеше и ме гледаше. Изведнъж се пресегна и ми изплющя страшен шамар. – Ох! – викнах. Не от болка, а от изненада. – Ох ли! – и върху главата ми се посипаха още удари. – Ти докога ще ни ядосваш, бе! – ядно ме шлевеше тоя, уж наглед кротък човек. – Недейте, другарю! – намеси се директорът и почна да ме защитава. – Не го бийте! Той ще се поправи... – Няма да го бия ли! – викна почервенял от яд човекът. – Аз вкъщи ще го пребия! А пък майка му как ще се ядоса! Той ще ѝ разбие здравето! И пак налетя върху ми с шамари. Притеснен, директорът побърза да ни помири и да ни изпрати от кабинета си. Щом излязохме извън училището, човекът се успокои, сякаш нищо не е било. Заведе ме в най-близката гостилница. Поръча ми кебапчета и лимонада, а на себе си – ракия. И ми каза: – Ей, взимай се в ръце! Че втори път няма да идвам в училището... Така се разделихме. Научих само първото му име – Христо. Минаха години. Завърших техникума, почнах работа, излизаха мои карикатури по вестниците, получавах добри пари. Една вечер в някакъв трамвай го видях – човекът, който бе изиграл ролята на мой баща. Обадих му се, той скочи да ме прегръща, като да съм негов син. Веднага ме покани на гости. Заведе ме в малък занемарен апартамент „Софжилфонд“, където живееше под наем с жена си. Нямаха деца. Настаниха ме върху продънен стар диван, той наля ракия, жена му – болнава, отрудена, сложи нещо за ядене. Пихме и приказвахме, а аз през цялото време се въртях на мястото си. От неудобство, пък и една пружина от дивана ме бодеше отдолу. Христо и жена му не ме пускаха да си тръгна и ме разпитваха – като родители, които отдавна не са виждали сина си. Тогава си помислих, че всичко в тоя живот се връща и сега е мой ред да върна жеста – навремето той, случайният човек, беше изиграл ролята на мой баща, сега аз трябваше да съм негов син. Къде да ходя – влязох си в ролята и родителската среща продължи до полунощ, макар пружината на дивана през цялото време да ми убиваше... Като си тръгвах, запомних улицата и номера. На другата сутрин отидох в магазин „Явор“, най-известния мебелен магазин по онова време, и купих един диван – от изложените на витрината. Натоварихме го на камион и дадох на шофьора адреса на бай Христо. – Кажете, че е от сина му – рекох. – Подарък за именния ден... Защото на следващия ден беше Рождество. автор: Михаил Вешим; сборника "Текила на разсъмване
  3. 9 points
    Привет. Да споделя- ремонтирах парното, поради слаба температура на струята, а в последствие спукано радиаторче, от което започна да мирише на антифриз и омазняваше стъклата. Та, разправия си е, но нищо чак толкова сложно. Самото табло се държи на 4 болта на кръст, два от двете страни на таблото, един горе под центр.духалка и един най- долу зад ц.конзола. Проблема, който видях, е че имам климатик и не исках да го разбутвам, като му сваля кутията с питата вътре в купето. А тя застъпва кутията с радиатора на парното и клапите. В резултат се наложи да разкача и тази кривата тръба, дето върви от тунела на пода, през пръта на волана и завършва с три болта до гредата на шоф.врата. Купих друга кутия с клапите и радиаторче от Ровър 45, с цел донорство, но накрая си ревизирах и оправих моето. Уж само с ориг.антифриз я карам, а такова калциране не очаквах вътре, защото вх.и изд. тръби светеха отвътре. Разпоих стр.панел с тръбите и шомполирах внимателно, с един лист от ножовка, пътищата до другия панел. Самите пътища са тесни 1 мм. и почти и напълно се бяха затворили на входовете и изходите. После запоих обратно и усилих спойката на тръбичките към панела, понеже точно от там и беше теча. Замених и дунапрененете уплътнения на всички клапи. Накрая монтирах и един воден филтър на вх.маркуч в коша преди кранчето. Резултата е равномерно топло духане от всички въздуховоди, и по-висока температура в по-къси разстояния.
  4. 9 points
    Ето обещаните снимки: Мисля, че за едногодишна работа в тежки условия маслото си е свършило отлично работата. Разбира се принос със сигурност има и филтърът За мен лично - добра комбинация. Ами... това е. Всичко е почистено. Клапаните са регулирани. Старото масло е източено. "Новият екип" - Toyota Advanced Fuel Economy Extra 0w-20 + Honda OEM филтър, е поел дежурството. Планира се отново 1 година (живи и здрави). Напролет маслото ще бъде опреснено с остатъка от 5 литровата туба и ще бъде миксирано с 1 литър от това
  5. 8 points
    От 10-ина месеца съм щастлив притежател на един чудесен Civic 8, Executive, R18A2 (Tnx @Honda_Z) След като обслужих D15-ката за зимата, дойде и неговия момент. Пълна програма разбира се - смяна на масло, филтри, реглаж на клапани. Ето няколко снимки на R18-ката: "Гмурнах се" да щракна белега на шайбата на коляновия вал - триъгълникът сочи белега (чертичката). Кофти снимки, ама Parkside толкова си може, ниска резолюция. Чудесно пасване с белега на разпределителния вал И накрая една снимка в стил ала @ceco_accord
  6. 8 points
    Вече прескочихме 300 000. Утре тръгваме за Люксембург, а после за Париж. Железни сме.
  7. 8 points
    Та още малко по темата за Евро категориите ама от друга гледна точка. Изгорели газове/вредни емисии и горивата които ползваме в България. Нагледен пример от преди ден, два. Малко главобол ми се образува покрай това, че изгубих предната табела на колата си. Наложи ми се да отида в КАТ и да вадя нови табели. Не си бях регистрирал газовото още и ми се наложи да правя едни врътки. Наложи ми се да минавам канал няколко пъти. Да поясня в КАТ Варна при минаване на канал се замерват вредните емисии. Ако не покриеш нормите - колата не се пуска в движение докато не се оправи. Първо минаване на канала на газ - резултати: Всичко е повече от перфектно. Следващо минаване след няколко часа е на бензин. Бензина е 95 от някаква си бензиностанция, десетина литра останал зареден преди около месец. Не държа много бензин в резервоара понеже карам на газ. Резултата: ....резултата е повече от плачевен... Няма начин да мина. Пуснаха ме с временен талон до отстраняване на проблема. Отивам на Елкон - замерва и той - същата работа. Според елконаджията проблема е неработещ катализатор. Катализатора ми е сменен с нов преди 5 к. км. Не е оригинален. Сложихме универсален, който уж е за този автомобил. Не знам марка. Викам си - Добре, явно карането на газ е издухало по някакъв начин катализатора, макар че майстора, който го слага каза, че е невъзможно. Даже се уговорихме да отида да ми сложи един под наем да мина канала в КАТ. Да - и такива схеми има и все повече ще има с тия Еконорми. Докато се прибера до вкъщи от елкона, ми светна чека и ми изкара и грешката р0420 - неработещ катализатор. Започнах да мисля от какво ще е - ламбда ли, кво ли. Накрая реших сутринта да заредя бензин и да поизпържа малко колата. Заредих 100 с разни там добавки - 20 л., та да се поразреди стария бензин. Газ по магистралата 160 - 180. Минах 50 км. Върнах се при елконаджията за ново замерваме и... О чудо, всичко е наред. Човека вика - Газ бързо в КАТ да минаваш, че не се знае до кога ще е така. По пътя за КАТ ми изгасна чека. Минах канала и резултата е: Всичко повече от перфектно. Та българските умници искат Еконорми и кво ли не, но ние зареждаме някакви горива, които не покриват Еконормите. Та да си знаете ако се сблъскате с такъв проблем по пунктовете за технически прегледи. Да пробвате с прясно гориво от бензиностанция където се предполага, че сипват що годе годно гориво. Извинявам се, че "малко" дългичко се получи
  8. 7 points
    Всъщност колкото и да не ми се вярва, не харчат всички Хонди в такива количества. При тия Акорди обаче има нещо. Повечето собственици се оплакват от висок разход на масло, има и такива които нямат. Въпреки разхода на масло не значи, че колата ти е лоша обаче. Карай си я, следи да не я оставяш без масло и не го мисли толкова.
  9. 7 points
    Веднъж един човек тръгнал на пътешествие. Стигнал до далечна страна, която била известна с красивите си старинни замъци. Купил си той пътеводител и решил да ги разгледа. На страниците на пътеводителя били посочени дните и часовете за посещение на различните замъци, които били доста ограничени. На една от страниците обаче имало специално предложение, което се казвало „Екскурзията на твоя живот“, а снимката до него била на изумително красив замък. Човекът веднага решил, че на всяка цена трябва да го опита. В предложението пишело, че по причини, които ще станат известни по-късно, за тази екскурзия не се предплаща, но трябва предварително да се съгласуват денят и часът за посещение. Заинтригуван от необичайната екскурзия, човекът още същия ден се обадил и уговорил посещението си. На другия ден там го посрещнал любезен портиер. - А другите посетители влязоха ли вече? – попитал чужденецът. - Другите? Посещението в този замък е индивидуално и не включва екскурзовод. – отговорил портиерът. После запознал посетителя накратко с историята на замъка като споменал достойните за вниманието му забележителности – картините по стените, старинните доспехи на втория етаж и оръжията в залата под стълбите, подземията и официалните зали. Завършвайки разказа си, той му връчил една лъжица и го помолил да я хване с едната си ръка. - А това пък какво е? – учудил се човекът. - Ние не взимаме входна такса и предлагаме самостоятелна разходка из замъка. А цената на екскурзията се оценява така – посетителите получават лъжица пълна догоре с фин пясък. В нея се събират точно 100 грама. В края на обиколката претегляме пясъка, останал в лъжицата и посетителят заплаща по един паунд за всеки разсипан грам пясък. - А ако не разсипя нито един грам? – полюбопитствал човекът. - В този случай посещението излиза абсолютно безплатно. Гостът се учудил на условието, но му се сторило забавно и предизвикателно, взел лъжицата с пясък и започнал своята екскурзия. Сигурен в твърдостта на ръката си, човекът бавно се заизкачвал по стълбите, неизменно гледайки в лъжицата. Когато стигнал до залата с доспехите, той решил да не влиза вътре, тъй като там имало открити помещения и се опасявал, че вятърът може да разсипе част от пясъка му, затова продължил нататък. После влязъл в залата с оръжията, но установил, че за да ги разгледа отблизо, трябва да прескочи перилата. Отново мисълта за пясъка го спряла и той ги разгледал само отдалече. По същата причина не успял да види още много места. И така, все пак доволен, че е съхранил всичкия пясък в лъжицата, екскурзиантът се върнал на входа, където неговият домакин го очаквал с везна в ръцете. - Невероятно! Вие сте загубили само половин грам! Поздравявам ви, вашето посещение се оказа абсолютно безплатно за вас. - Благодаря – усмихнал се гостът. - Е, как ви се стори обиколката? Доволен ли сте? – попитал домакинът. Туристът се поколебал за кратко, но решил да бъде искрен: - Ако трябва да съм откровен, не много. През цялото време мислех за пясъка и не видях повечето от забележителностите. - О, много жалко! Знаете ли, ще направя за вас едно изключение. Ще ви позволя да влезете да разгледате отново замъка. Ще напълня пак лъжицата ви с пясък – просто защото такива са правилата - но, не мислете повече за пясъка! Единствено помнете, че трябва да се върнете точно след 12 минути, тъй като тогава идва следващият посетител. Без да губи и минута, екскурзиантът взел лъжицата и хукнал да разглежда замъка. Изкачил стълбите на бегом, хвърлил бърз поглед на експонатите, после веднага слязъл надолу, за да разгледал това, което преди не успял. От бързане навсякъде сипел пясък, но времето така го подпирало, че отново не успял да разгледа всичко. Не усетил как минали 11 минути и той тичешком се върнал на входа. - Е, виждам, че сте разсипали целия пясък. – отбелязал портиерът. – Но не се тревожете, нали се разбрахме. Е, как беше този път? Хареса ли ви екскурзията? - Всъщност, не... – казал след кратък размисъл посетителят. – През цялото време мислех за това, че имам малко време и че не трябва да закъснея, разсипах целия пясък, но не успях да видя нищо и отново не изпитах никакво удоволствие от разходката в този прекрасен замък. Тогава пазачът запалил лулата си и бавно заговорил: - Знаете ли, има хора, които минават през живота като се опитват за нищо да не платят и така никога не могат да се насладят на това прекрасно пътешествие. Има и други, които вечно бързат и губят всичко – те също не получават никакво удоволствие. Много малко са тези, които владеят изкуството на живота. Те успяват да разгледат всяко ъгълче и да се насладят на всеки момент от екскурзията, наречена живот. Те знаят, че за всичко се плаща, но и не забравят: Пътешествието си струва - всеки миг и всяка стъпка от него!
  10. 7 points
    Поздрвления за "куража",да го изцеждаш тово "DXG",ама хвърли едно око и на моите картинки по долу, със смени далеч по малки от твоя интервал. Кадрото е от реглажа,преди ден! Powered by "Rifto Garage"🤘! "...И всичко е точно..."
  11. 6 points
    Aa, и аз се "покитайчих" за зимата. Намерих си оригинални джанти 17" , минаха на боя и им обух стандартния за колата размер 235 50 17. Добре си бях с комбито - събираше отволе 4 обути гуми, а с Легена не стаа, та взех от приятел Шатъла му - джантите от бояджията + гумите от куриера - после на монтаж и баланс, и чакат зимата в гаража.
  12. 6 points
    На опашката касиерът казва на възрастна жена: – Госпожо, трябва да си носите собствени чанти за пазаруване, защото тези найлонови торби не са екологични! Възрастната дама се извинила и отговорила: – По мое време нямаше такава "зелена вълна". – Това е проблемът ни днес, госпожо. Вашето поколение не се е грижело достатъчно за околната среда. – Прав си - отговорила госпожата. Нашето поколение не се грижеше адекватно за околната среда. Навремето в магазина се връщаха стъклените бутилки от мляко, газирани напитки и бира. Магазинът ги връщаше обратно във фабриката, където ги измиваха и стерилизираха, преди да ги използват отново и отново. Наистина не ни пукаше за околната среда по наше време. Дори бебешките пелени перяхме, защото нямаше такива за еднократна употреба. Сушахме си ги сами, а не в сушилни на ток. Тези пелени наистина ги сушаха вятърната и слънчевата енергия. По наше време наистина не се тревожехме за състоянието на околната среда. По наше време имахме само по един телевизор и по едно радио вкъщи, а не по един телевизор за всяка стая. И телевизорът беше с 14 инчов екран, а не с размера на стадион, който когато се развали ще бъде изхвърлен незнайно къде. В кухнята трябваше да правим всичко с ръце, защото нямаше електрически уреди, които да правят всичко вместо нас. Когато изпращахме нещо чупливо по пощата, за да го опаковаме използвахме стари вестници, а не найлонови балончета и стиропорени топчета, на които им трябват 500 години, за да се разградят. По наше време не ползвахме бензинови косачки, за да окосим тревата, те бяха механични и използвахме мускулите си, за да ги задвижим. Упражненията си бяха невероятни и не ни се налагаше да ходим на фитнес, за да поддържаме форма. Прав сте, по наше време не се тревожехме за околната среда. Пиехме вода направо от чешмата, а не от платмасови бутилки и чаши, които сега пълнят океаните. Всъщност по наше време нямаше "зелена вълна" – тогава всички се качвахме на трамвая или автобуса, момчетата използваха велосипеди или ходеха пеша, за да отидат на училище, вместо да използват родителите си като 24-часова таксиметрова услуга. Така че, не е ли удивително, че сегашното поколение говори толкова много за ′′ околната среда ", но не иска да се откаже от нищо и не мисли да живее с малко, както по мое време!
  13. 6 points
    Има и 600 сс, които са с киловати за А2 категория. За разходите - масло и филтър - 100 лв., като тук може да варира нагоре и надолу в зависимост от марката на маслото. Сменя се на около 5000 км. Ако караш доста може за сезона да го смениш два, три пъти. Гражданска за година е 120 лв. На 4 вноски - колкото решиш да караш. Аз плащам 3 вноски. Данъка е в зависимост от населеното място. За Варна за 600 сс е към 110 лв. ако помня правилно. Прегледа е за две години - 30 - 40 лв. Гумите среден клас комплект са около 450 лв. Ако караш доста и в зависимост от стила на карани и те могат да се износят за един сезон. Задвижваща верига и зъбни колела около 200 лв. И те са си консуматив и от стила на каране и поддръжката зависи колко често ще се сменят. Комплект дискове за спирачки към 600 - 700 ле. Комплект накладки към 100 лв. Това са цени за среден клас. Другите разходи за поддръжка според зависи Ако имаш късмет няма да има драми. Ако се случи проблемна машина - ще си имаш финансови грижи Глезотийките, ъпгрейдите и оборудването за машината също са си разход и изкачат едно след друго 😂 Оборудването в зависимост от типа мотор може да е доста голяма цифра - ролбари, слюди, стойки с куфари - събира се четирицифрена сума, дори и втора употреба. Ако си се навил да вземаш малък мотор - да си знаеш - ще искаш все по - голям и по - голям. Така, че се замисли какво ще предприемеш. Може да се завъртиш в един кръг от купуване и продаване всеки сезон. Реши и какъв тип мотор искаш, кой ще ти е най удобен и подходящ за нуждите ти. Екипировка - нова каска среден клас 500 лв. Кожено яке втора употреба, читаво около 150 лв., кожен панталон втора ръка около 100 лв. Ботуши нови около 150 лв., ръкавици нови 100 лв. Покрай това има термо бельо ако ти е нужно, дъждобрани и т.н. Общо взето мотора си е скъпичко удоволствие, особено ако искаш всичко да си е в ред Успех в избора и търсенето И умната после
  14. 6 points
    Аз съм един от тях. Купих я нова и винаги ми е харчила масло, около 2литра на 10к км,ако се кара и по спортно, може и повече.
  15. 6 points
    Свалих моторчето. Има 3 пинчета, които вървят по тези канали и които отварят и затварят клапите. Едната клапа беше заседнала и много трудно я отворих, но сега се движи добре. Та ако на някой му се случи да спре да духа от някои от въздуховодите - ей тук е проблема
  16. 5 points
    Край! Старото масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN се "утече". 10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско / общо 14144 км му стигат. Разход за това време и км - 1.2 л. Да видим как ще е новият медец.
  17. 5 points
    Няма да има оправия. Служебното се гласи да тегли половин милиард нов дълг. Ми за какво искаха актуализация на бюджета тогава. Бате ще се плаща яко и оправия от нигде не се задава. Но нищо ни няма, това си заслужаваме. Това е от един мой кумир:
  18. 5 points
    Много добре сте направили.тази кола е много доработвана.Цялата предница е сменена с Европеицкия модел и то фейс а от вътре е Американка без VSA ,подгрев на седалките,мигачачи в огледалата ги няма има калобрани на предните гуми и други дреболий.
  19. 5 points
    @Josko, както те е насочил и @ceco_accord най-важното е да няма дупки в купето. Колата е стара и обърни внимание на ламарините. Всичко останало можеш да го възстановиш но ламарините ако трябва да се правят е доста по-скъпо и не всеки може да ги прави добре. Тези коли са адски здрави и ако я направиш 1 път ( надали някой ще ти я даде направена за без пари ), ще ти служи дълго. Въпроси от сорта за реглаж клапани, сервизни книжки и тем подобни може да искаш за кола до 10 години максимум или за такава каквато търсиш но с 5 цифрена сума. Няма как 20 годишна кола за 2-3к лв да е перфектна. Идеалните са къде къде по-скъпи. Частите са много евтини но оригинални някои неща ги няма вече. Предполагам, че повечето харчат масло но колко все още го уточнявам и при мен. Отива си бавно една ера на коли които имаха за разлика от сегашните много вложен материал, мисъл, здравина и дух. Не си сгрешил с избора но по-скоро ако ти е основна кола трябва да си я направиш. Все още и аз добивам впечатления от нея макар, че и направих за 1 месец 3000км градско.
  20. 5 points
    Влиза преподавателят за първа лекция по право. Първото, което прави, е да попита за името на студент на първия ред: – Как се казвате? – Нелсън. – Веднага напуснете залата и никога повече не се връщайте! – заповядал той. Нелсън бил объркан. Преподавателят тръгнал към него и той бързо станал, събрал си нещата и напуснал учебната зала. Всички били уплашени и ядосани, но никой не казал нищо. – Много добре! Да започваме. За какво са законите? – попитал преподавателят. Студентите все още били уплашени, но бавно започнали да отговарят на въпроса. – За да има ред в нашето общество. – Не! – За да може хората, които правят злини, да плащат за действията си. – Не! Не! Някой знае ли отговора на този въпрос? – За да възтържествува справедливостта – отговорило срамежливо едно младо момиче. – Най-накрая! Справедливост! Какво е справедливост?!! Всички студенти вече започвали да се ядосват на отношението на преподавателя. Продължили обаче да отговарят. – Да се защитават правата на хората... – Добре, добре. Пробвайте пак! – Да се прави разлика между добро и зло, да се награждават тези, които постъпват правилно… – Добре... е, отговорете на следния въпрос: правилно ли постъпих, когато изгоних Нелсън от лекцията? Всеки се смълчал, никой не отговорил. – Искам единодушен отговор! – Нe! – всички студенти отговорили в един глас. – Може ли да кажем, че постъпих несправедливо? – Да! Да! –Защо тогава никой не направи нищо по този повод? Защо искаме закони и правила, ако нямаме волята да ги практикуваме? Всеки от вас има задължението да говори, когато стане свидетел на несправедливост. Не правото, а задължението! Всички вие! Всички вие! Никога повече не мълчете! И идете да извикате Нелсън. Между другото, той е вашият преподавател, аз водя друга дисциплина. И знайте, че когато не защитаваме правата си, губим достойнството си, а достойнство не може да се договаря. Дорис Кериър
  21. 5 points
    Съгласен съм, че не е ок съдържанието на екрана да е по-малко от рекламите. Ще отворя нова тема когато започнем експерименти с това, за да тестваме различни варианти - например "лепкави" реклами, но без банери на мобилни устройства и прочее. За да съберем повече обратна връзка какъв е приемливият баланс. Не бих имал против и да се направи форумна касичка, в която всеки да може да дари няколко лева и перманентно да бъде преместен в група за която няма реклами, а парите да отиват за някаква кауза, но не искам и да се занимавам със събирането на пари, евентуалното им деклариране за данъчни цели и други времеемки усложнения. Никой от екипа няма за цел да печели от форума, но би било хубаво ако може с реклама поне да си покрива разходите.
  22. 5 points
    До преди появата на новите реклами, приходите (40-50 евро на месец) не покриват напълно разходите за сървър (50-60 евро на месец) и не покриват разходите за лиценз на софтуера. Изглежда с новите "лепкави" реклами за пръв път доходите са се удвоили за септември. За пръв път форумът си плаща разходите и не изглежда да има спад в трафика, но не искам да е за сметка на това да е неприятен за използване. Изключих ги. С @dindin ще решим какво да направим и дали да ги оставим перманентно изключени за всички. Безплатен блокер за мобилни реклами (поне за Android) е AdGuard. Ако на някой рекламите му тежът - може да ги изключи.
  23. 5 points
    Аз пък съм сигурен че бензин в маслото няма . Човека нехае че е с близо литър масло в + в двигателя , а седнал да определя какво има в него с носа си . ! Вие сериозни ли сте вече ? Било по редко как го прецени моля ти се ми обясни ?
  24. 5 points
    На мен пък ми се вижда, че твърде много се надценяват възможностите и злия гений на автоджамбазите, да не говорим усилията, които трябва да вложат в тази нескъпа кола. Само новият съединител сигурно надхвърля цената на употребявана скоростна кутия. Табло, пластмаси, лостове, педали... Дай VIN. Той трябва да си каже каква е била колата. Дотогава аз не вярвам. И "Проблем хонда" е идеален пример за това как не трябва да се казва една тема.
  25. 5 points
  26. 4 points
    С тези 19+ градуса и приятно слънцегреене,реших да я подготвя за зимата. Предни дискове и предни и задни накладки,всичко АТЕ.Почистване на водачите,от старата високотемпературна смазка и полагане на нова. Пиновете на задните водачи,за тези близо 80к.са ок.Обезвъдушаване и монтиране и комплекта джанти,със зимното Конти. Айде и две снимки: п.п.Дисковете са на няколко завоя,сега повърхността им е огледална,от край до край!Все още спират "плахо",разбираемо.
  27. 4 points
    Нещо за .....?
  28. 4 points
    От фирмата, която ми внесе колата ми намериха раздатка от блъснат MDX, която се оказа същата. Струва 150$(2400лв е нова), но не ми искат пари като компенсация, че не са хванали проблема там. С майстора решихме да не отваряме моята, защото шансът да е лагер с толкова стружки е нищожен и ще остана без кола дълго време, та направо намерихме друга. В Piloteers форума ми писаха, че съм първият с такъв проблем, който е писал.
  29. 4 points
    Понеже, вчера се смях на една конференция на една милф-ка, че София щяла да развива кръгова икономика, та се сетих за един стар виц: Влиза в хотел бизнесмен и иска стая. Хотелиерът му казва да остави 100€ депозит, като се върне от бизнес среща и ако не му харесва стаята, ще му върне парите. Оставя парите бизнесмена, хотелиерът ги взима и отива при кръчмаря : - Ето ти 100-те евро, които ти дължах за вечерята на наши гости. Грабва парите кръчмаря и отива при месаря. - Ето те 100-те евро, които ти дължах за месото за ресторанта. Грабва парите месаря и отива при една проститутка. - Ето ти 100те евро, които ти дължах за онази вечер. Грабва проститутката парите и отива при хотелиера. - Ето ти 100-те евро, които ти дължах за стаята за една нощ. Връща се бизнесмена в хотела и отива да види стаята, но не му харесва и хотелиерът му връща 100- те евро. Всичко пито платено и парите са си в първият собственик. Кръгова икономика
  30. 4 points
    Преди няколко дни, прибирайки се от работа и тръгвайки да паркирам, изведнъж станах като парен локомотив. От предният капак на сивичето взе да пуши на талази и чак си помислих, че нещо се е запалило. Спрях, вдигнах капака и изненада - всичко в антифриз. От снадката на радиатора на ламелите с пластмасата, на струйки хвърля антифриза и веднага се сетих за темата на @ceco_accord Та, завторих капака и още същата вечер ми стана ясно, че ще ми трябва нов радиатор. Естествено варианти с разни прахчета и тем подобни "целебни" отвари винаги има но не мисля, че е окей. Та попитах @fenabg и той веднага ми намери вариант, намерих си и аз китайче но колега от другите групи ми предложи това : Не му мислих много и го взех. Не се произвеждат вече ОЕМ-ски 6-та, поне в Европа са Out of Stock а останалите такива, че и чисто нови са си кът. За разлика от радиатора, ОЕМ капачка не можах да си намеря а старата не ставаше на новият радиатор а и не знаех, дали и тя не е проблемна. Купих каквато имаше на момента но просто да е ново и ми се падна това. Знам, че не е топ но важното е да работи коректно При англичанката а може би и не само при нея, производител на радиаторите е "Calsonic". Фирмата "Calsonic Kаnsey" имат складове в 58 държави, включително и Европа. Превъртях Calsonic-a който е ОЕ за Aerodeck-a с този на Toyo от кашона и навсякаде пише, че са взаимозаменяаеми. Предполагам, че Toyo-то ги монтират главно на JDM Сивик. Спокоен пристъпих към демонтаж/монтаж. Свалих старият радиатор, свалих перката и изненада. Радиатора е 1:1 но захватите за перката не: В долната част на старият радиатор си има отворите за стойката на перката докато тук е само пластмаса без да е разпробита с цел захващане. Предполагам, че на япончето което е правило радиатора са му горели ушите, защото отнесе голяма хранилка Не беше вариант да връщам радиатора, нито имах време да се занимавам, нито щях да взема нещо по-добро от това. Та бормашинта и спретнах набързо 2 захвата... Не е най-доброто решение но е решение. Перката не мърда което е най-важното а пролетта ще мисля да го захвана с гайки както трябва. Ето и виновника от къде пускаше антифриза. На глед няма нищо но като има налягане е фонтан.
  31. 4 points
    Запали колата, в акумулатора е бил проблема тоест от мен. Заредих го с това зарядно до пълно изключване. Благодаря на отзовалите се колеги.
  32. 4 points
    Същия случай имах преди година. От газовата неграмотни гЪзаджий да не свети грешки сложили комуникатор или там каквото е името на това л@йно. Така след като го отрязах почна да се връзва колата с диагностиката като црв не акорд. Част от грешките останаха и след смяна и на екуто всичко се нареди. Имам един пак подобен случай там вече е само екуто .
  33. 4 points
    Така е и няма смисъл да псуваме, а да внимаваме за кого гласуваме!
  34. 4 points
    Пастир пасе животните когато изведнъж до него спира голям лъскав пикап . Шофьорът - младеж, облечен в костюм на Армани и обувки Гучи, пита: - Ако Ви кажа колко крави и телета има във Вашето стадо, ще ми дадете ли едно теле? Пастира спокойно отговоря: - Да, защо не?! Юпито вади мини компютъра си Dell, сърфира в Интернет до сайт на NASA - отдел сателити, намира прелитащ над мястото и брои говедата. След няколко минути се обръща към пастира: - Имате общо 186 крави и телета. - Добре, можете да вземете едно от моите телета! - казва пастирът. Даже ще ви го натоваря, за да не се цапате. Юпито посочва животното, което е избрал. - Хей, ако Ви кажа в кой сектор работите, ще ми върнете ли телето? Младежът се замисля за миг и казва : - Да, защо не?! - Вие сте министър от следващото правителство, завършил Харвард! - казва пастирът. - Уау! Точно така, но как познахте? - Нямаше нужда да гадая. Пристигнахте тук, без никой да Ви кани, искате да получите пари за отговор, който вече знаех, на въпрос, който не съм Ви задал. Използвахте оборудване на стойност милиони, за да опитате да ми докажете, че сте по-умен от мен, а реално не знаете нищо за работниците и с какво се прехранват. Вие не знаете нищо за кравите - това което имате пред себе си, е стадо овце! А сега ми върнете кучето!
  35. 4 points
    Трябва да спрем вече с тези теми за маслата 😄, че станахме за смях!
  36. 4 points
    Здравейте, Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното Yacco на стр 28 пост №1088. Продължава пълненето с мръсотия, какво мислите? Маслото си държи нивото, откакто съм го нялял. Мисля да се ориентирам към поръчка на масло, реално се получава, че сменям масло 2 пъти годишно на около 4000 км. Да не пропускаме и моточасовете, които са вече 150, само градски мъки. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 233 516 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 20/80; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ; 9) Моточасове – около 150; 10) Изразходвано гориво - около 280 л. Euro Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel + Bardahl BDC 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни три къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Не качвам снимка на прозорец, защото не ми стига мястото а и не е по-различна от сканираната. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - история.
  37. 4 points
    Готов съм. Сега си правя каското и анекс към ГО-то.
  38. 4 points
    Не пипай колата ,само карай.
  39. 4 points
    Mkilla, от централен ТЕЦ и парно, по-хубаво, чисто и евтино няма ! Отделен е въпроса, че болшинството се правят на хитреци и тарикати (крадейки от комшиите си) - затова и на нормалните хора им се вижда скъпо.
  40. 4 points
    Не съм бе. 😉 Ключар съм . Ама покрай това трябваше много други неща да науча , че като дойде някой и каже че проблемът е за мен , трябва да му покажа и докажа че всъшност не е за мен а за оня майстор дето го е пратил и не му се е занимавало. Примерно. 😉 Аааа и на всеки втори му е в устата .... Имам проблем с имобилайзера ( кономайзера, мобилазера , икономайзера и тнт)
  41. 4 points
    Клапана ми е нов на 100 хил км вече -оригинален ,не е той .Пробвах го аз това с откачането на куплунга ,трия грешки всичко с диагностиката ,остава само за катализатора грешката .Вече навъртях 2 хил км -ще върви мотора явно ,маслото не е мръднало -невероятно .Няма вече Добрич -Варна 7 кила бензин и половин кило масло и два литра антифриз ,сега само бензин доливам .
  42. 4 points
    Привет на всички! Не съм правил проби от много време - така се стекоха обстоятелствата. Вчера най-накрая сътворих тази: 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Amsoil (Ea 15K 20); 4) Общ пробег на автомобила – над 440 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6400 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – няма данни; 7) Средна скорост – няма данни; 😎 Сезон на експлоатация – 1 година; 9) Моточасове – няма данни; 10) Изразходвано гориво – няма данни; 11) Kтм = няма данни; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – спад около 2 мм на щеката; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – тежък. Това ми е единствената проба на това масло. Духаше силен вятър и нещата с капката на филтърната хартия се омазаха - като новобранец . Поради това изображението е разделено на две части. Поне се виждат повече капки . Колата преживя цялата зима (от Януари насетне) навън. Много студени стартове. Караше се основно на къси разстояния (около 2 км / 10 мин.) поне два пъти на ден. Освен обичайните ми пътувания до работа (по около 50 км на ден) за известно време бе „отдадена под наем“ и пътуваше ежедневно из центъра на София (зимно време). Не смених маслото за лятото. Пътуванията бяха спорадични, но по-дълги (по 70-80 км на ден). Сега колата отново е в режим на много кратки 10-ина минутни пътувания. Поради горните обстоятелства и факта, че не само аз я карах, не разполагам с данни за средна скорост, моточасове, разход на гориво и др. Планирам да регулирам клапани и тогава ще мога да щракна как изглежда моторът под капака на главата. Предвижда се и смяна на маслото. Този път с това:
  43. 4 points
    "За какво са тия опашки, Джон?" "Хората се редят за бензин, сър." "А защо няма бензин, Джон?" "Липсват 100 000 шофьори на камиони заради Брекзит, сър." "А кой гласува "за" Брекзит, Джон?" "Тези, които сега се редят на опашки за бензин, сър."
  44. 4 points
    Ето един филтър на кола, която е "редовно" обслужвана в сервиз. Изпратено от моят Redmi Note 7 с помощта на Tapatalk
  45. 4 points
    Ехеее... Още ли го лангъркаш това DXG! С оглед на горивото (LPG), маслото няма в себе си много тежки замърсявания, но! Ядрото изглежда по-наситено, а и започва да се разпада. Също и дифузната зона е по-наситена. Поне така ми се струва. Съвет: Маслото е здраво и стабилно, но! Не карай повече от 12 хил. км. с такова масло. Окислителни процеси, разпад на противоизносните присадки, стареене и т.н. си оказват влиянието, макар и да не го забелязваме. Не друго, а двигателят не заслужава "да му опъваш нервите" чак пък толкова... А и спестените 2 - 3 месеца, от смяна до смяна, също не си заслужават.
  46. 3 points
    Здравейте! Когато автомобилът е натоварен и особено при движение по наклони, автомобилите с ксенонови фарове имат и допълнително оборудване за движение по вертикала на фаровете поради особено силния светлинен поток и вероятността да бъдат заслепени водачите на насрещнодвижещите се ППС. Какво става, обаче, ако системата ни не работи? Отговорите са три: - не ни е еня за останалите участници; - "спускаме" фаровете ръчно; - отстраняваме проблема и се наслаждаваме от шофирането. Първият отговор за притежателите на автомобил с емблема от една буква "H" (ненаклонена!) не е вариант, затова директно преминаваме към отговор номер 2. Краткосрочното решение е с ключе 5 да спуснем фаровете до положение, което е приемливо както за нас с проблем при нас, така и за другите участници в движението като потенциални потърпевши. Става чрез определената за целта "врътка", която се намира на моторчето, движещо фара, а именно: За отстраняването на проблема и отг. 3 ще са ви необходими малко повече познания. Тях можете да откриете тук: https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/145.HTML В общи линии е необходимо да знаете няколко неща: На задните и предни колела се намират датчиците за положението на автомобила. Те представляват датчик на Хол и рядко се чупят. Обикновено има окислени крачета (пинчета). Доста срещан проблем е самият лостов механизъм, за който можете да прочетете повече и видите нагледни решения тук или по-долу: Над педала на газта се намира и модула за управление на фаровете. Той рядко дефектира и едва ли ще имате проблеми с него. Изглежда така: Отпред на самите фарове са гореспоменатите електродвигателчета. Как бързо и лесно да стесним кръга за възможните причини при проблем: с волан изцяло навит надясно, откачате предния датчик от моста (ключе 10). Откачате една от буските на моторчето на фара и с мултицет замервате напрежението в средата на буксата (розов кабел) с маса (някъде по колата или светло син кабел на самата букса). Напрежението трябва да се променя при местенето на лоста на датчика. Това ви гарантира, че датчикът и модулът за управление са наред. Аналогично с датчика на задния мост (може би ще имате нужда от канал) за да премахнете него като проблемен. Ако и там не даде проблем, а напрежението варира при местенето на датчика, тогава е почти сигурно, че проблемът е в електродвигателчето/тата. Техният номер е 00787854. Понеже оригиналните са доста скъпи, можете да си вземете втора употреба от VAG групата и да преместите механизма вътре от единия на другия по следната аналогия: https://www.drive2.ru/l/5555092/ При всеки подменен елемент е необходимо да извършите обучение на системата: окъсявате с кламер, кабелче или друг проводник крачета 4 и 9 от OBDII буксата под волана, давате на контакт и в 5 секунди време изключвате и включвате 3 пъти фаровете, като на четвъртия път ги оставяте включени/да светят. Ще видите как се местят надолу-нагоре с което самообучението приключва както на това видео: В общи линии с един сравнително елементарен тест можете бързо да си откриете и отстраните проблема си. При мен бяха изгорели платките на електродвигателите и се наложи всичко да прочета, затова и го споделям тук. Боби
  47. 3 points
    Пробвал ли си да включиш парното ( вентилатор и температура ) на макс? Ако да, има ли разлика в поведението на стрелката? Електрическа диагностика правена ли е, сензори, ключове, кабели, ECU, табло? п.п. Приятно е да видиш, че някой е изчел бая "книги", преди да зададе първия си въпрос във форум.
  48. 3 points
    Измина още 1 година, дори малко повече и се сетих за темата, която бях пуснал. Тази година нещата стояха така при мен: - масла и филтри 2 пъти - 250лв - динамичен баланс + изправяне на джанта - 100лв - протече хидравличната помпа, та я рециклирах и реших да сменя и пистовия ремък, който свиреше в студено време от поне 2 години - 250лв - взех втори комплект джанти, че ми писна от некадърни гумаджии - 320лв - наложи ми се да си купя нов километраж, тъй като на моя му замина подсветката и при опит за ремонт тотално се предаде - 200лв - най-сетне сервизирах цялата спирачна система - нови дискове, накладки, обслужване на всички спирачни апарати, нова спирачна течност - 1000лв Общо за изминалата година - 2 120лв, административните разходи отделно.
  49. 3 points
    Женска мозъчна клетка попаднала случайно в мъжка глава. - Ехо, има ли някой тука? - В долната сме ма - кво крещиш!
  50. 3 points
    За съжаление монетата има две страни. Колата която сте закупил е на най-ниската цена в нета. Няма как да няма нищо за правене и вие да си купите еднорог на цената на кокошка. Продавача е спестил за проблемите, защото му е ясно като бял ден колко е ремонта. Това не е хубаво, но е доста честа практика. Правото да купиш, или да не купиш обаче си е само и единствено ваше. Понякога хората изкушени от ниската цена се хвърлят с главите надолу! Това ви го казвам от дългогодишен опит. Клиента се лъже, че ще намери хубаво и евтино, а продавача го лъже, че ще му го достави-продаде. От цялата врътка най-доволни са във сервизите и вносителите на авто части. Общо взето закупуването на автомобил втора употреба си е доста трудна работа. Евтините са кофти, хубавите скъпи........, а понякога са и скъпи и кофти, което е отвратително! За това си водете майстор, който да е запознат с дадената марка! Другият вариант е да се кара до сервиз, но 80% от авто къщите не са съгласни. Въпреки, че преди време когато се навивах да ми карат колите по сервизи съм виждал и следното - Излиза някакво момче докато тече огледа и в прав текст ми заявява, че ако им дам 200лв ще кажат само хубави неща за колата. Странно но факт! И това не е единичен случай. Има и такива, които са близки с купувача и единствената им цел е да оплюят колата за да смъкнат максимално цената. Естествено не липсват и сериозни хора, които оценяват автомобила както трябва. Абе, както казах по-горе, покупката на автомобил втора употреба е доста сложно нещо. Оценявам темата, която сте пуснал! Със сигурност ще запали някои лампи на бъдещите клиенти за въпросната вато къща или продавач. Но, както казват умните хора - Евтиното излиза скъпо!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...