Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/25/21 in all areas

  1. 11 points
    Продавам личният си автомобил, като първо пускам обявата тук, преди други сайтове за продажба. Детайлни снимки: https://photos.app.goo.gl/PtQpQH6v2JgJLrT77 Автомобилът е 2009г, 201кс 2.4 i-VTEC бензин, 5-степенен автоматик (със спортен и ръчен режим с пера на волана), с абсолютно всички екстри за модела - включително дистроник, следене на лентите на пътното платно (LKAS), автоматично предупреждение и спиране при опасност от сблъсък, стъклен шибедах, светъл кожен салон с подгрев и памет, навигация с камера за заден ход. В перфектно състояние. Колата бе купена внос от Швейцария ноември 2015г, върната в представителство от първия й собсвеник, с който установих връзка, на 212 000км. За това време е изминала малко над 55 000км. Държана е в гараж, освен последните 3 месеца, през които е карана малко, основно градско, от баща ми (причини за продажбата по-долу). Цена: 17 250лв - за която получавате напълно обслужен автомобил без никакви предстоящи разходи освен нотариално прехвърляне и смяна на талон. С тази кола бих тръгнал на 5000км пътешествие из европа (каквито съм правил с нея 2016г и 2018г) без никакво притеснение за който и да е аспект на техническото й състояние. Данъци, застраховки, обслужване: - Пълно обслужване преди 1500км, 15.10.2021 в Юби-ко - масло на двг, филтри (маслен, въздушен, купе), спирачна течност, антифриз. Извършиха пълен оглед на ходова част и потвърдиха, че нищо друго не е нужно да се прави. Маслото на скоростите е подменяно частично (сменя се 3л) 2 пъти след като взех колата, последно преди 20 000км в Мотобокс и не трябва да се сменя още 60 000км напред. Обслужвана редовно на всеки 10 000км - Пълно каско до 11.2021 на 17 000лв - ГО & преглед до 12.2021 - Винетка до 05.2021 За горната сума получавате: - направена шумоизолация за 1100лв в SoundDoctors - оригинални джанти от Accord 8th gen - 18" Type S с летни гуми GoodYear EfficientGrip 225/45/18 - оригинални джанти от Accord 8th gen - 17" със зимни гуми Continental TS850 225/50/17 - оригинален гумен леген за багажник - оригинална щора за багажник и оригинален разделител между купе и багажник - два комплекта оригинални стелки - гумени и текстилни (светли, в цвета на купето) - допълнително купувана патерица, разбира се оригиналния крик и авариен комплект за ремонт с компресор си седят - комплект предни тонколони JBL с преходници за Хонда с които исках да заменя оригиналните, но така и не намерих време Допълнително мога да предложа следното: - напречни греди за товар Thule Wingman (с един единствен ключ) за 250лв - 2х багажници за велосипеди Thule ProRide 591 (с по 2 оригинални ключа всеки) за общо 250лв (или един за 125лв) Забележки: - кората под двигателя беше увиснала като взех колата и в последствие се доскъса, пазя я. Явно е слабо място на тези коли, защото поръчах друга от морга и беше тръгнала да се къса на същите места като моята. С много разправии я върнах. Нова беше 300-400лв по спомен, има и неоригинални, но така и не я смених - дебела драскотина на шофьорската седалка, която сам си направих с капса на ски панталон - има дребни неоправени външни забележки (драскотини), които не можах да оправя по каско заради прекъсване по време на пандемията, ще се постарая да хвана всичко в снимките - може би трябва да се направи реглаж на клапани и може би трябва да се смени ремъка на алтернатора и водната помпа в обозримото бъдеще - по-точно в Юби-ко казаха, че щом не е сменян, "добре е да се смени по някое време", но не било спешно. - двигателят гори 0.5-0.7л масло на 10 000км. По-точно гори Amsoil Signature Series 0W-20 до 0W-30 (тези вискозитети съм пробвал). Първото обслужване с 5W-40 от Юби-ко не се наложи да доливам първите 10 000км. В момента отново е с такова масло 5W-40 каквото сипват в Юби. - предстои смяна на предни дискове (леко претрисат и имат ръб) - лайсната на челното стъкло от дясно се е разлепила, отново. Това е проблем за който има recall от Хонда, в Бултрако се обадих и БЕЗПЛАТНО я оправиха - поръчаха нови щипки, залепиха ги и я поставиха. Не издържа повече от година, а не съм се разправял втори път, защото са на възможно най-неприятното място в София спрямо където живея - има леко гъгнене, което чувам от задно ляво гърне - така беше колата когато я купих. През лятото 2020 в KRAFT мислех да сменям гърне, но в сервиза казаха, че това е от някаква вата, която може би е прегоряла с времето, но гърнетата и всички връзки са здрави и няма смисъл да се сменят ако не ме дразни много. Тъй като не се чува в колата, реших, че няма смисъл. Причина за продажбата С жена ми често ходим по планини за ски и колоездене, а от скоро и до виличка, до която се стига по черен път, а когато има сняг или кал, с Accord-а не може да се стигне. Често ни липсваше по-висока кола и 4х4 и октомври 2020 взехме прекрасна CR-V 3rd gen 2.0 Executive 2011: Accord-ът от обявата по план оставих на баща ми. Самият той от известно време искаше "такъв" за заместител на далеч по-безличната му Mazda 6 2005, а на мен ми беше по-лесно да склоня да "сменя" колата, като знаех, че любимото комби остава в семейството и махаме старата кола. Дадох му го напълно обслужен, с платени застраховки и такси за година напред, точно защото нямах намерение да го продавам. А при проблем, би ми го дал да се занимавам аз. По стечение на обстоятелствата обаче той покара няколко пъти моето CR-V и започна да ме подпитва не може ли да му намеря такова. Предвид, че не оценява използва почти никоя от екстрите на Accord-а и след като ме попита "копчетата с + и - зад волана за радиото ли са" (визирайки палците за ръчна смяна на предавките), се съгласих, че може би наистина няма смисъл да го мъча да се радва на тази кола. Планът ми с продажбата на комбито е или да взема още едно CR-V 3-та генерация, или да взема по-нов SUV за мен и да му дам моето CR-V. Колата е в София и може да се види след предварителна уговорка. Може да бъде прегледана в сервиз по ваш избор. Докато е била с мен е поддържана е само и единствено в сервизите Юби-ко и Мотобокс, като пазя пълна документация. Телефон/Вайбър: 0879-374-991, Димо Или на лично
  2. 9 points
    Решението беше намерено благодаря за всички съвети. Ще го споделя, за да могат и други колеги, които са в подобно положение да се възползват безплатно, без да се налага да опират до услугите на официалното представителство ! 1) Отива се на https://radio-navicode.honda.com/ 2) Записва се VIN number ( ако имате EU VIN,най - вероятно няма да ви сработи и ще ви даде ERROR , за това може да се използва някой Американски VIN, за да се излъже системата. Крайна сметка няма никакво значение за кода!!! VIN 2HKYF18693H587791 and 1HGCM66507A102105 те са в случай ако се чудите какво да напишете ) 3) Zip Code Работещ пример 94539 4) Phone number Пример: 510 651 4108 5) Email Някакъв 6) Serial ( Radio ) number 6.1 Ако го имате серийния код на радиото, записан някъде в документите използвайте го, обикновено върви с anti theft кода на отделна карта. 6.2 Ако го нямате, което е най - вероятно, за да го изкарате направете следното. Дайте на контакт, радиото да е изключено, задръжте 1 и 6 бутони на радиото, и го включете. Ще се появи код ХХХХХХХХ ( цифри) за около 10-15 сек. ,запишете го и после го използвайте. Той е важната част 7) Submit 8) Ще се отвори нов прозорец с кода, който ви трябва. Готови сте и пиете една бира за успокоение
  3. 7 points
    Според мен този форум не е фейсбук група. Най-голямото му предимство е, че вече има много информация, и то структурирана що годе, та можеш да потърсиш и да си отговориш на въпросите. Ако искаш просто да питаш, Фейсбук наистина е по-подходящо място за теб.
  4. 7 points
    Развитие по темата. Пробката за наливане на маслото на автомата наистина не е през щеката прекалено тънка е. Щеката за измерване на нивото на маслото на автомата се намира между акумулатора и радиатора . Маслото за автомата е точно 3,5л при опресняване източено от долната пробка, на която има магнит,който трябва да се огледа . Това което е полепнало по него говори за работата на автомата,важно е да няма големи частици. Тук беше добре ситни частици като прах. Това е ново и старо масло. Маслото беше с кафеникав отенък,което говори че е дошло времето за смяна и малко отгоре. Отдолу на колата има предпазна кора алуминиева която не знам защо е нитована,явно японеца е сметнал че всеки път трябва да се нитова. Нитовете подменени с щипки . Пробката за наливане на маслото е под въздушния филтър на нея пише ATF. Беше подменена е спирачната течност.Дот4 Свалено казанчето измито с обезмаслител ,източена течност от всеки апарат. След процедурата изглежда така. Беше подменен антифриза чрез източване от пробката намираща се в долната част на радиатора. 7,1л антифриз от този. При смяната на маслото на автомата и оглеждане на колата отдолу,се откри че има предна раздатъчна кутия,която не е с общ картер с автомата. Маслото предстои да бъде сменено. Това е маслото Пак доста разпитване колко събира тя, тъй като литъра масло е 70 лв ,това е важно. Това което разбрахме е 1.5л. Това е раздатката , на нея пише какво масло се използва HGO Това са и горна и долна пробка,наливане и източване.
  5. 7 points
    Баси...., вече 10 страници надлъгване , за 150/200 лв. , които се дават на 3/4 или 5 години (според късмета) - за този консуматив. Пада акумулатора - зареждам го. Не става нищо от него - отивам и ако е в гаранция го сменявам, ако не е купувам нов и сагата приключва! Това да му треперя, "завивам", "отвивам", "къпя", "меря на кантара", свалям и качвам на колата, да го дозареждам през месец или пет, граничи с лудост, фобия или мания - а нЕма нужда . Това, аз никога не бих си го причинил. п.п. Само да не Ви прозвучи, като че ли не се грижа за колите си - няма такова нещо. п.п.п. Абе драскам си малко, да разведрим темата, че си нямам работа.
  6. 7 points
    Айде бе, ти вЕрно ли написа това бе Тошко? Айде прочети малко и спри да пишеш глупости и да се излагаш - че сега всички ще тръгнат да си оправят климатиците, за да им духат на 15-та секунда топло ! А също прочети и за размразяването на предното стъкло и защо тръгва компресора - писна ми да обяснявам, че това не е домашен климатик и не духа на топло, а само на студено !
  7. 6 points
    Здравейте, колеги. Извинявам се, че пиша чак сега, но едва сега оправих проблема и споделям, в случай, че някой друг има подобен проблем. След като ходих на сервиз за климатика и ми казаха, че всичко е наред, а после и на още няколко "майстори", които твърдяха, че на колата нищо й няма, въпреки, че чуваха как свири, когато завива, когато пусна климатика и когато пусна парното. Реших да взема нещата в свои ръце - след доста ровене, чететене и гледане, попаднах на видео на един американец, който обяснява, че при Хонда Фит / Джаз ремъкът задвижва ролката на алтернатора, ролката на климатика и ролката на серво помпата и ако колата свири/вие, когато е пуснат климатика, когато е пуснато парното или когато завива на ляво или на дясно, то означава, че ремъкът е отпуснат твърде много и при извършване на едно от тези действия се приплъзва по някоя от изброените ролки и свири. Този господин обаче не обясни как да го обтегна. На по-късен етап попаднах на друго видео, в което обясняват, че в горната част на алтернатора има един много дълъг болт, който е именно с цел обтягане на ремъка. Той е лесно достъпен, върти се с ключ 10-ка и чрез навиването му се мести алтернатора, а от там ролката му и се обтяга ремъка. Опитах да го навия, но не помръдваше. Това, което беше пропуснал да каже този влогър беше, че първо трябва да се отхлаби горния закрепващ болт на алтернатора (с ключ 12-ка), след това да се натегне дългия обтягащ болт и накрая отново да се затегне горния закрепващ болт на алтернатора. Направих го и спря да свири при каквото и да е положение - завиване, климатик, парно, промяна на обороти, край! Как разбрах колко да го обтегна? Ами на проба - грешка. Пробвах малко, свиреше, после още малко, пак свиреше и на третия път вече спря да свири. Оттогава за 5 дни минах 800км извън и в града, с и без климатик, парно и т.н., с цел да я провокирам, но вече не свири! Дано съм помогнал на някого.
  8. 6 points
    Проблема е елементарен стига да знаеш какво е ППХ и как работи. Това към газаджията ,не към теб.В този режим впръскването е нула милисекунди, коефициента на умножение в газовата карта няма значение според математиката.Остава газова дюза ,която пропуска газ без управление или неправилен монтаж на газовите инжектори...голямо количество газ в запас в пълнителния колектор. Да седне господина с лаптопа до теб и се пуснете по един голям баир да види какво става.Тия детонации им трябва гориво,за да се получат...
  9. 6 points
    Здравейте искам да споделя за един човек,който изработва подложки със страхотно качество на уникални цени.Съвсем случайно го открих в OlX-a понеже искам да повдигна леко хондичката,че последния риболов и се отрази зле.Говорихме доста по телефона и човека е доста запознат с темата.Цената,която ми обяви направо ме изуми,а нещата са с безупречно качество.Не правя реклама,нямам нищо общо с него и никога не сме се виждали.Просто искам да помогна на хора от форума да не дават грешни пари излишно. Казва се Евгени Георгиев и е от Русе. Телефона му е:0882207217 Не членува във форума,но ми разреши да публикувам данните му макар,че имал работа достатъчно. Надявам се модераторите да нямат нищо против този пост,но не се стърпях.За четири задни и две предни подложки ми взе по-малко от 60лв.Не гарантирам,че това е някаква твърда цена и така ще е за всички,но всички знаем колко пари искат останалите.
  10. 6 points
    Той бе един от инициаторите на промените в тоя форум, но явно ситуацията не покри очакванията му. Говорили сме си, но не съм му институционален говорител. Бранко е визионер и имаше идей, но за тях трябват и желаещи. Тук обаче е пълно предимно с нуждаещи се (кой от помощ, кой от аудитория), та ... Познавам го от четвърт век и през ръцете му са минали десетки хиляди коли, както и лични преживявания. Човека си има работа, име, чест и слава. Как си представяте някой хирург денем да оперира, а вечер да чете форуми, да спори с теоретици, да ги оборва, или да дава диагнози на некоректно описани симптоми по текст, звук или картинки? Ако някой го търси - ще го намери.
  11. 6 points
    Здравейте, Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+ на 1000 км 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+; 3) Маслен филтър – MANN-FILTER W 610/6; 4) Общ пробег на автомобила – 161480 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1020 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.12.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 90 л. Shell, Kruiz; 11) Kтм = (90л./ 4.0 л.) = 22,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране 2 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – не. 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката отново не можа да капне и е леко докосната хартията. Засега нивото е нормално и няма спад, ще видим нататък. Доста по-светло е от предходното на 1000 км.
  12. 5 points
    Здравейте, Колеги, Започваме нова инициатива за общи поръчки, с идеята да допълним списъка от продукти за колите си, до които имаме достъп от немския пазар, целейки да постигнем по-добри цени, да избегнем фалшификати и да се възползваме от по-доброто качество, предлагано там. Покрай общите поръчки за масла, доста често имаше запитвания за филтри, които неизменно вървят със смяната на масло. В някои случаи предлаганото от АТО24 успяваше да помогне, но като цяло не се покрива широк диапазон от филтри и производители на филтри. Наскоро ми попадна друг немски сайт, който предлага по-голям избор на филтри, същевременно някои марки масла, които не се предлагат от АТО24, както и части, други консумативи и аксесоари. Цените също са добри и често има промоции, доставка до България не се предлага, но има възможност да се осъществи такава, чрез фирма посредник. Лично изпробвах идеята, като се сдобих с пълен комплект филтри на доста добра крайна цена, включително доставките. Затова с помощта на екипа на форума, решихме да предложим на всички Вас да се възползвате от тази възможност. Много важно е да се отбележи, че това по никакъв начин не пренебрегва и омаловажава поръчките от АТО24, няма за цел да им повлияе негативно, нито да ги компрометира по какъвто и да било начин. Те ще продължат да съществуват независимо от тази нова инициатива. Идеята е да увеличим продуктите, до които имаме достъп, за да си набавяме нужното за пълно обслужване и всичко друго, необходимо за автомобила. Основната цел е да можем да поръчваме продукти и марки, които не се предлагат от АТО24 и най-вече филтри. Сайта, за който става дума, може да разгледате тук - https://www.motointegrator.de Курсът, който ще използваме, за изчисляване на финалната сума в лева, ще бъде 1.9675 лева за 1 евро. Стойността на поръчката Ви (без доставката в Германия и до България) трябва да получа, преди крайната дата за поръчване. Сумата за доставка в Германия (ако има такава) и до България ще бъдат заплащани при получаване. Парите можете да предадете лично, да изпратите чрез Revolut или на следната банкова сметка: Атанас Мушев BG24UBBS80021013830440 BIC: UBBSBGSF ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Моля пишете само псевдонима си във форума, като основание за плащането. Ще процедираме по добре познатия начин, като всеки, който иска да се включи, моля да го направи използвайки шаблона за поръчка – Шаблон с примерна поръчка: Линк: https://www.motointegrator.de/artikel/1086109-oelfilter-mann-filter-w-6106 Вид и количество: MANN-FILTER W 610/6 x1 Линк: https://www.motointegrator.de/artikel/1345474-filter-innenraumluft-mann-filter-cu-2358 Вид и количество: MANN-FILTER CU 2358 x1 Линк: https://www.motointegrator.de/artikel/1272158-luftfilter-mann-filter-c-3434 Вид и количество: MANN-FILTER C 3434 x1 Стойност на поръчката: (5.09 + 14.94 + 8.80)*1.9675 = ... лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат предадени лично - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично - чрез куриер* За да стигнат до нас, продуктите ще бъдат доставяни първо до офиса на фирмата посредник в Германия, а след това от там ще бъдат доставени до офиса на фирмата посреник в България. Цената за доставка в Германия е фиксирана на 5.95 EUR, което ще се раздели поравно на всички поръчали, докато достигнем 120 EUR обща стойност на поръчката, след което доставката в Германия е безплатна. Цената за доставка до България, дължима към фирмата посредник, ще бъде фиксирана на 2 лв. за всеки филтър. За доставка на масла и други артикули от сайта, моля да ми пишете на лично, за да калкулирам сумата в зависимост от теглото. Ако след като пристигнат нещата в България, изберете да ги получите чрез куриер, сумата за това ще бъде според тарифите на съответната куриерска фирма и остава извън сметките описани до тук (ВАЖНО: ако имате поръчано масло от ATO24 и филтри/други артикули от текущата поръчка и сте избрали доставка с куриер, ще се стремим да комбинираме в една пратка с цел да се заплати по-ниска сума спрямо две отделни доставки). Според https://www.motointegrator.de срокът за доставка в Германия е 1-3 работни дни (ако поръчаните стоки се намират в техния основен склад) или 4-6 дни (ако стоките трябва да бъдат получени от друг регионален склад). В специални случаи времето за доставка може да бъде удължено до 7-14 дни, като това винаги е посочено на съответната продуктова страница. Фирмата посредник извършва ежеседмични доставки от Германия, като всички продукти, които са пристигнали в офиса им преди петък, биват натоварени за доставка през почивните дни и са налични в началото на следващата седмица. *в случай, че ще получите нещата си чрез куриер, моля след като поръчате, изпращайте данни за доставка, като лично съобщение.
  13. 5 points
    Мързи ви да четете,нас пък ни мързи да пишем.
  14. 5 points
    На професорите горе да напомня ,че Brembo фалираха миналата година.Измряха им повечето кадърни специалисти,понеже фабриката е собственост на мафията и отказаха да затворят по препоръката на здравните власти в Бергамо. В мометна оперират през китайската си фабрика.Успех с оригиналните дискове!
  15. 5 points
    Бранко, добре дошъл отново - липсваше.
  16. 5 points
    Здравейте, пета проба на Yacco VX 1500. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Yacco VX 1500 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 229 610 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3070 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75; 7) Средна скорост - около 23 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 31.07.2020 - 01.12.2020; 9) Моточасове – около 130; 10) Изразходвано гориво - около 300 л. Shell V Power Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. Още 1500 км или 200 моточаса и май ще се замислям за смяна.
  17. 5 points
    За следващ автомобил бих си взел отново Хонда или Лексус. Мазда не ме впечатлява откъм комфорт на возията, качество на интериора и т.н. -субективно мнение. Отделно, ръждата - оправиха ли я? Тойота...защо, като може Лекс? Акордът е класика в жанра, но вече си имаш и ти е омръзнал. По-добре Legend, ако се намери читава. Акура, Камри и други екзотики за нашия пазар - не се знае на какво ще попаднеш. Друг е въпросът, че с ограничен бюджет човек трябва да избере: 1. По-нов автомобил, по-нисък клас, по-ниско оборудване 2. По-стар, запазен, по-висок клас, високо ниво на оборудване. Аз лично избирам второто.
  18. 5 points
  19. 5 points
    След като специалистите от Хонда ти казват да сипваш минерална водица 0в20 и да я сменяш на 20 000км и всичко ще е наред с двигателя, то за какво повече да си говорим. Сипвайки два пъти по-качествено масло, с два пъти по-подходящия вискозитет, сменяйки го на два пъти по къси интервали, обезсмилят всякакви вглъбявания.
  20. 5 points
    Уредче за хора без работа и с излишни пари(изключвам търговците, те преследват едни други цели). Който иска точен анализ ... лаборатория. За обикновения потребител са достатъчни капковите проби... Същата работа е и с тестерите на антифриз. Може да покаже ниска точка на замръзване, ама си го сменяме на 200к
  21. 5 points
    Владо, посъветвах те преди време съвсем приятелски да спреш да пишеш на всякъде а само там където ти е силата! ще можеш да го намериш в това (търсенето) шапка ти свалям ! Не си лош човек но с неправилен подход .
  22. 5 points
    Тест пети и последен. Утре ще сменям маслото. 1) Масло – Ravenol FES 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 179750км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 8150км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 5600км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 24.08.2020г. до 04.02.2021г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 620л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Долято е 400гр. Качвам снимка на просвет, която не се получи много добре, но скана е ОК. Под снимката е сканиран файла на 600 dpi и цветно сканиране. Ravenol test5.pdf
  23. 5 points
    Колега, къде е 100лв глобата в града? Глобите са по таблица в зависимост от скоростта в населено и извън населено място. За тези 100лв ако са те глобили си карал + 21 до 30км/ч отгоре. След 31 до 40км/ч ти е вече 400лв глобата. В случая камерата не е важна а е важно да караш в града с 50км/ч, особено зимно време поради 1 куп причини. Масово барутарниците с гуми на 7-8 години карат бързо ама ако ковнат спирачка и трябва да спрат извънредно, гледаме какво се случва по телевизията и фейсбук групите ежедневно. Та, карай си по ограниченията, няма да изгубиш нищо от тези 5 минути в които ще спестиш 2 светофара.
  24. 5 points
    Ами не - просто има хора, които влизат във форума, само докато им трябва информация. Оформили сме се едно ядро тука редовни стари потребители, които се връзваме да отговаряме, и съм се нагледал на такива случаи сред новите еднодневки. То по-скоро в последните години за един нов задържал се, не се сещам. Ще се радвам да ме поправите. И не ми казвайте, че е заради "форума" пак. Просто хората си стават все повече самовглъбени консуматори.
  25. 5 points
    Накратко казано - и двете. Най-важната същина е в текста "Бранко си заслужава всички хубави неща, които съм чел за него", но няма как да стане ясно ако не обясня. Дълго се чудех ако напиша историята, да не нанесе някакви негативи, затова темата стоеше незавършена. Но ще го споделя, защото според мен рядко се срещат такива хора. При ревизията на моята оригинална помпа на колата с въпросния ремонтен комплект (поради леко омасляване), е допусната грешка и едни пластинки са сложени наобратно. Това е ремонт, който Бранко е правил десетки пъти правилно, но миг невнимание или разсейване и грешката става. В резултат първоначално помпата работи нормално, но поради неправилното поставяне на пластините, те започват да се износват вътре в самата помпа. Така работата на помпата е ставала все по-зле и по-зле, но достатъчно бавно във времето, за да не можем да открием причината (а пробвахме какво ли не), до един момент, в който просто се чу щракане и спря тотално да работи. Закарах колата пак при Бранко, той за пореден път свали помпата, разглоби я, откри какво е станало и ми се обади с думите - "Утре имаш кола с чисто нова помпа за моя сметка". Човешко е да се греши, случва се и на най-добрите. Въпросът е после да си ЧОВЕК. А Бранко определено е такъв с всички главни букви, не само Ч-то. А вече и приятел.
  26. 5 points
    Еххааа, късметлия! Ненапразно споменах компютрите по-горе. Защото Например, да се опънеш на дивана, да сложиш таблета на корема и след 4.5 (четири-цяло-и-пет) минути колата, която си купил да е на твое име в системата. Новият ти талон пристига до 10 раб.дни ... Книжка с изтичащ срок ... няма проблем! Един месец преди да изтече получаваш от DVLA, ПО ПОЩАТА, набор от необходимите ти документи. Попълваш ги, прилагаш старата книжка и ги връщаш в DVLA ПО ПОЩАТА. До 10 раб.дни един "пощаджия весел" ти носи новата книжка у дома. Тааааа тетака ... доволен съм, няма защо да не съм. Обаче, edit: Заправих да спомена (някои може и да го знаят) - рег.номера при смяна на собственик не се сменяват. Уникални са за цялото кралство. Колата излиза от шоурума с рег.номер и отива в скрап ярда със същия този номер. Това (целият ми пост) в България май няма да го доживея.
  27. 4 points
    Комплиментите са хубаво нещо, но никога не знаеш дали са искрени... Докато псувните - те са от сърце.
  28. 4 points
    Kaто казваш нещо по-голямо, имаш предвид нещо с по-големи габарити или нещо, което да ти осигури повече багажно пространство, защото Сивик несъмнено превъзхожда Легенда в това отношение. Ако търсиш багажно пространство Акорд комби или ЦРВ.
  29. 4 points
  30. 4 points
    Мое мнение от личен опит, по-скоро патила през годините и успехи. Брембо - за първи път среща с бранда преди 20 години, резултат - за 5к километра крив единия диск, след молби и кандардисвания на търговеца смяна пак с - Брембо но в негов сервиз (обвинението му беше че не са монтирани правилно), то бяха замервания на главини с индикатори, смяна на единия лагер и уж всичко ОК. Еми боклука си е боклук, за 4-5к километра пак в коша с възстановяване на всички пари от надутия търговец при обвинения този път че аз не мога да карам кола. Следваща марка МЕнТЕЛИ, ми не хваля марката но докато продам кошницата си минах ей така едни 60-70к км. без проблем с тях а бяха точно 2 пъти по-евтини от великия спортен бранд Брембо. Друга моя кола - наложителна смяна на дискове търся при мой човек точно АТЕ и човека ме моли да не взимам защото в последно време (преди около 5-6 години) има много рекламации, предлага ми некви Цимерман, немски били никакви оплаквания откакто ги продава, без проблем 35-40к км. докато се продаде колата. Преди година сина ми сменя на Волво XC 90 по настояване на майстора АТЕ като уговорката беше че ако кривнат всичко се поема от него, миии! лошо му стана като се наложи да връща всички манги. Интересното се получи когато във фирмения сервиз на Форд сложиха точно АТЕ, само че "нарисувани" по-различно от предните, иии след 40-50к км. колата си отиде без никакви проблеми с дисковете. Предполагам вече всяко малко дете знае че колкото по известно и търсено е едно нещо на пазара толкова повече са неговите суригати/фалшификати на същия този пазар. Извода е да се купува от деклариран, сигурен или както там се нарича вносител/доставчик, ако няма такъв наличен аз залагам на по-малко известни марки като си поемам риска или на ОЕМ от официален представител ако преценя че си заслужава, а спирачките винаги заслужават.
  31. 4 points
    @inspektora, щях да напиша същото мнение още в самото начало на темата но щеше да има 1 куп коментари, че това не е така. Вече ще стане 14 години с дизела от нов, дюза още не сме правили. Да, едната вече има леко отклонение но колата остаря и е съвсем нормално. Добавки до скоро не бях слагал. Майстора ми каза, че не е лошо да слагам или BDC или Мермерски с оглед възрастта на автомобила. Пробвах втората от чист интерес и съм доволен. Стана по-тиха, разхода падна още малко и се усеща повече мощ ( в 1.3 изключително мощният двигагел ). Проблема на повечето хора с дизели е, че ги купуват на много километри - от 250 000 нагоре с вече амортизирани части - дюзи, маховик, турбина, съединител, рейка, DPF, катализатор и тн.. В един момент, ремонтите стават колкото цената на колата и се започва с хейт. Нафта никога не ми е замръзвала, сипвам най-евтината винаги. Та много е спорно това с качеството на нафтата. Мисля, че нашата не е толкова зле колкото я изкарват.
  32. 4 points
    Здравейте, преди няколко дни ходих до Дупница, за да се видя с Иван фена. Колега от форума (за съжаление не пише вече в него), изключителен човек и професионалист, състезател и механик, страстен фен на Хонда. Препоръчвам го ..... както и да е, предполагам, че повечето от вас го знаят. Та, Ванката покара, послуша, вдигна ЦРВ-то на подемник, провери си всичко, което искаше и заключи по темата: "Да, има шум, да, не е нормален, не е фабричен, свързан е с натоварването на първа скорост, зависи от терена на който потегля колата, няма да излезе на никаква диагностика. Освен, разбира се, отваряне на кутията, което нито препоръчвам, нито искам да правя в този момент." Съвета му е: "Карай още 10000 км. и ела да сменим маслото И филтъра на скоростната кутия (нещо, което в Бултрако са забравили да направят при смяната на маслото). Да видим и какво ще излезе на магнита. Може и да изчезне." Според него кутията не е проблемна, няма придърпване, замисляне, удари или други аномалии и е безумно да се мисли за ремонт. Смятам да го послушам и да направя точно това. С моето каране това значи, че смяната на маслото и филтъра ще се извърши след около 4 - 5 месеца. До тогава няма какво да допълня по темата. Благодаря на всички, които взеха участие! Може би, администратор трябва да вземе решение, дали да заключи темата.
  33. 4 points
    Бе не знам от къде зареждате, но аз съм сменял общо 3 пъти горивния филтър (като лично аз - 2 пъти), на по 40/45 хиляди, и в двата случая си бяха перфектни. Нямаше грам боклуци, нито тиняк, нито слуз или утайка от вода, нито пък са давали каквато и да е предпоставка за смяна, но нали е препоръчително да се сменяват на 40 хиляди, та си спазвам графика.
  34. 4 points
    Едно прилично масло няма нужда от никакви добавки! Всичко си има в него! Добавките само ще му развалят симбиозата на присадките. Добавките са за слаби масла и/или "изгърмяли" мотори.... @didipov Петрото е алтернатива, но с по-къси смени!
  35. 4 points
    Да си стопля малко краката, в компанията на домашния любимец🐈
  36. 4 points
    Колеги, прословутия проблемен маркуч за нашите CR-V-та, вече се произвежда от китайците. Аз си поръчах и пътува насам. Има положителни отзиви от българи на страницата. https://www.aliexpress.com/item/4001174873703.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.6e047404ijrq0F&algo_pvid=789308e1-ea12-4c0a-874e-5046d235722f&algo_expid=789308e1-ea12-4c0a-874e-5046d235722f-1&btsid=0bb0623416122720255262998e3a81&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
  37. 4 points
    Админите няма причина да се противят на такава инициатива. Но на мен ми е интересно такъв уред колко е надежден и какво измерва, за да определи ресурса на маслото… ПП: Със сигурност не мери окисляването на маслото, щом дава 10%, а това си е един от най-съществените фактори за оставащия ресурс.
  38. 4 points
  39. 4 points
    Днес за 30 минути си оправих потъмнялото странично огледало. Чудо! Сега виждам! Елементарно е. Натискаш стъклото/огледалото в горния край. Щтрака докато се подаде отдолу. Хващаш отдолу нагоре и се откопчава. Откачват се буксите и готово. Разкопчава се пластмасова гривна с много щипки. Гривната притиска двете стъкла. Между тях е лайняния гел, който ще изчистя със спирт. Идеята е да се разделят двете стъклени части. Горната е само стъкло, но е със защитно покритие. Може да се изхвърли, но аз си я върнах, след като я почистих. Използвайте ръкавици! Няма миене тая гад. Двете стъкла разделих с макетен нож. Ако ви е на паяжина и е потъмняло то така или иначе не работи. Махайте! Жичките и буксата на затъмняването се маха и изолира, но подгрева да се включи, той ще работи. Ето и малко инфо от руснаците: https://www.drive2.com/l/459788825774793838/
  40. 4 points
    Тежко е да не знаеш за какво говориш , докато се опитваш да си светлина в чуждите очи ..............
  41. 4 points
    1.Опел астра 1.6 16V 99г. 2.Масло mobil1 5W40x1 super 3000 ACEA A3B4. 3.Общ пробег 177000км. 4.Пробег на маслото 3700км. 5.Сезон на експлоатация 06.20/02.21г.. 6.Режим тежък 90/10 леко градско/извънградско. 7.Не е източван остатък от старото масло. 8.Средна скорост под 20км/ч. 9.Маслен и въздушен филтрон(сменят се редовно) 10.Колата има газов инжекцион. 11.Капката я докоснах до хартията,5мин.след загасяне на двигателя 12.Колата,като повечето опели,гори масло.
  42. 4 points
    Единствения производител на маховиците е LUK , разликата е само в кутията в която е сложен
  43. 4 points
  44. 4 points
    Сигурно му е писнало да спори с "капацитети" изразяващи мнение във всяка тема, трупащи мнения... като че ли това е целта на живота им. към модовете:
  45. 4 points
    Най-лесно ще стане ако си намериш по-къс приятел,който има поне малко познания и мозък за да оправи останалите неща.
  46. 4 points
    Здравейте отново и благодаря на включилите се. Развитие по темата: вчера направихме поредната диагностика с оригиналния софтуер на точно тази модификация и този модел. Показа две стари грешки: една за електрическия усилвател на волана. Изчисти се. Другата излезе при повторна диагностика. Нещо с VSI модула. И тя се изчисти. Покарахме още и проверихме пак. Нищо. Според диагностика не е ясно от кога са тези грешки. А не можело да се разбере от кога са, защото софтуера на Хонда не показва дата на която са възникнали. Имало коли, които показвали дата, но Хонда не била от тях. Предния ден правихме още една диагностика с Делфи, но там съвсем нищо не се показа. Нито една лампа не свети по таблото. Провериха и за спрени лампи. Няма такива. CARPERA, маслото на скоростната кутия го смениха в Бултрако. В този сервиз гледаш подемниците през една голяма витрина на горния етаж на сградата. Влизането в сервиза по време на ремонт е немислимо. Пробвал съм да питам преди години, когато съм ходил със старото ЦРВ. Гледайки отгоре не мога да видя, какво масло излиза от колата. После попитах изрично дали всичко е наред и ми бе отговорено утвърдително. Предполагам, че ако бяха видели стружки по магнита щяха да се натиснат да оправят скоростната кутия. Хондата си има сервизна книжка водена от дилъра в Базел. Пълна сервизна история до 123800 км. Последно е минала през септември 2019 година. Сменени са всички масла в двигателя, скоростна кутия, раздатка, диференциал, нови предни дискове и накладки, както и всички филтри. Всички части са с логото на Хонда. Присъствах лично на смяната на маслото в диференциала, двигателното масло и филтрите. Излезе прозрачно и червено. Точно, като на снимката по-горе. Филтрите си бяха бели. През Октомври 2019, малко след, като изтича 5 годишната гаранция, автомобила слиза от отчет, бият печата "Невалиден" на швейцарския талон и колата отива за продажба. Един вписан собственик. Сузане Шрайбер, родена през Юни 1941 година. Звучи, като приказки, разказвани на Горубляне, но е факт. По митническа декларация колата влиза в България в средата на Декември 2020 година. Аз я купих в началото на Януари от една плевенска автокъща. В договора между швейцарката и плевенския автоджамбазин пише, че автомобила се продава за 800 шверцарски франка, заради проблем със скоростната кутия. За съжаление този документ го видяхме, чак след като стигнахме до подписване на договора и колата беше платена от мен. Разбира се, повдигнах въпроса, но ми беше обяснено, че това е причината, оправдаваща цената, на която са я писали. Иначе нямало проблем с кутията. На огледа ходих със софийска фирма, която се занимава с внос на коли от Германия, огледи на коли в България и предлага такива услуги срещу заплащане. Хората ме закараха до Плевен с техен автомобил, направиха изключително подробен, 4 часов оглед, включваща диагностика, вдигане на колата в сервиз, измерване на боята с дебеломер за удари и не знам си още какво. Караха колата с дилърски номера повече от 20 км. След това втора диагностика за грешки. Нищо. Никакви шумове и притеснения. Даже чак ги притесняваше тоталната липса на проблеми. Спазарихме добра отстъпка и я купихме. И всичко беше наред, докато не отидох в Бултрако и не смених маслото. До преди това може и да го е имало този проблем, но не съм го чул или не съм му обърнал внимание., въпреки че докарах колата до София с транзитни номера и минах около 700 км. докато вляза в Бултрако. След вчерашната диагностика (поредна, но според мен последна) заключиха, че ако има проблем, то той е чисто механичен. Единствения вариант за откриване на причината за този шум е отварянето на кутията, което смятам да пропусна на този етап. Ако проблема се задълбочи и този звук се усили, светнат лампи или вземе да рита и да се усещат тласъци, така или иначе ще се отваря. Засега ще я карам така. Опитах се да направя запис на звука с телефона, но за съжаление на записа не се чува ясно от шума на гуми, двигател и т.н. Ще трябва да закачам техника в двигателния отсек и да пълня купето с техника и акумулатори, които да успеят да запишат по-ясно. Може и да се навия да го направя при по-топло време. Засега ще се пробвам да изчистя записа от телефона и ако успея ще го кача в темата. За добавките въпросът беше споменат, като вариант в краен случай и при евентуална препродажба. И аз съм на мнение, че е неразумно да се слага нещо друго освен трансмисионно масло. Цецо от Монтана написа координатите на Любо, майстора от Русенско. Като се постопли времето ще му я закарам. Тъкмо ще обсъдя вариант за газифициране с LPG с Маркони. Доколкото знам той се занимаваше с газ. Имам една молба. Ако някой колега, четящ темата притежава същия автомобил ще се радвам да се видим и да покараме заедно, за да сравним колите и да си поговорим. Между другото оказа се, че успях да си ъпдейтна навигацията. Ако някой е с Евърноут мултимедия с HDD и с HERE навигация, но не знае как се прави мога да обясня, но по-добре в отделна тема. С Гармин номера не става. В този случай Хонда искат 780 лв за SD карта с версия на картите от 2018 година. Луда работа!
  47. 4 points
    R20 няма VTC актюатор. Той е на двигателите с два разпределителни вала.
  48. 4 points
    Е, това вече май си го доживял. 😉
  49. 4 points
  50. 4 points
    Колега, честито за колата и със здраве да си я въртиш. Сега, както и Pepo ти е написал, недей да сменяш нещо което работи по колата. Няма да сложиш по-хубава част от тази която ти е на колата ако е стоково всичко. Аксесоарният ремък и ролката ако твоите са били добре, защо искаш да ги сменяш? Водната помпа, защо? Гледам на една от снимките, ремъкът ти е оригиналният, ако е в добро състояние той и ролката, не бих ги пипал. Не пипай излишно там където няма нужда. Смени си маслото в двигателя, смени филтрите, спирачна течност, масло скорости и карай. PCV-то най-лесно да разбереш дали е за смяна е на работещ двигател да стиснеш маркучето и спира свистенето. Препоръчвам ти филтрите да си ги купуваш оригинални ( ОЕМ ) или поне на Amsoil, NITTO и др. японски/щатски аналози. Антифриз на този модел ако е първият дават първа смяна на 10 години, само за твое инфо. Следи си нивото на маслото в началото докато опознаеш колата. Може да харчи много малко а може и повече като това не значи, че и има нещо. За маслото, аз лично сменям на около 5000-6000км вече и/или 1 година. Бях и с Amsoil SS 5/30 но чисто финансово мисля, че е по-добре на по-къс пробег какъвто съм написал да се сменя нещо от сорта на Petro-Canada 5/30 SS. Темата за маслата прочети, интересна е За веригата ако трябва да се сменя при теб, оригинален комплект, защото не искаш при 8000 оборота да стане салата а и не се сменя всяка година. Алтернативна верига на този двигател аз лично не бих ползвал. За реглаж клапани може да се провери дали има нужда без да се сваля капака а само с диагностика. Минал съм към 30 000км до момента и не ми е бил нужен а преди това не знам кога е правен и дали е правен някога. Това е на бензин. От Англия колите идват ръждиви в повечето случаи. Обърни внимание по-скоро как ти е колата отдолу ако мислиш да я караш по-дълго време. Общо взето ако ти не си майстор а явно не си, трябва да намериш сигурен човек да пипа по двигателя на Type R-a. Не, че е извънземна технология, просто си има специфики и си иска неговото.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00
×
×
  • Create New...