Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/22/20 in all areas

  1. 16 points
    PURFLUX LS489A До сега често съм използвал филтри Purflux и по-точно LS350, който е аналогичен на 15400-RBA-F01 и на стария 15400-PH1-F03. Купих този маслен филтър с идеята да го отворя и да видя как е като качество на изработка, материали и т.н. LS489A е с по-малка височина, но по-голям външен диаметър. На външен вид изглежда перфектно! Всичко е изпипано детайлно. Надписите са прецизно направени и ясни. Последва разрязване и отваряне. Гумата на противодренажния клапан е добра. Еластична, гъвкава и възвръща бързо формата си след прегъване. Филтриращият елемент е изработен точно, НО! Мястото където се свързват двата края на филтърната хартия е наклепано с лепило. Точно това място не ми хареса! По-добре би било свързването да е с метална скоба, а не с лепило. Поглед от вътрешната страна на филтърната хартия. Отново снадката е омазана с лепилото. Не е направен качествено и прецизно този детайл от изработката на филтъра! Дължината на филтриращата част на хартията е 156 см, а ширината й, разгъната е 6 см. Това прави филтрираща площ от 936 см2, което е завидно висок резултат! Обичайно срещано при филтрите на Purflux, поради специфичният зигзагообразен начин на полагане. Да спомена, че ширината на филтриращата част, когато е монтирана на макарата, е само 4,2см. Филтърната хартия е сравнително плътна и почти (да повторя - почти) не прозира срещу слънцето. Дебелината на филтърната хартия е 0,64 мм. Поне това успях да измеря с електронен шублер. Колко е вярно - не се знае, но като цяло е слабичък резултат и ми се иска да е поне 0,8 мм. Следва едно огромно разочарование. Кутията отвътре беше ужасно ръждясала! От една страна това, според мен, се дължи на неправилно съхранение в складовете. Влажна среда! А от друга страна, филтърът не е запечатан с предпазно фолио, както би трябвало да бъдат запечатани качествените филтри! "Бай-пас" клапанът работи нормално и започва да отваря при натиск от 1,5 кг. Диаметърът на отвора, на "бай-пас" капана е 12 мм (1,1304 см2). Това е налягане от 1,327 кг/см2, или = 1.3 bar. Нормата е до 1.2 bar, но като отчетем сравнителната неточност на моето измерване, може да се приеме, че е в норма! Заключение: Филтърът като цяло е добър. Но със забележки. Производителят би било добре да коригира снадката на филтърната хартия с метална скоба, вместо лепило. Да повиши малко дебелината на филтърната хартия и да сложи най-накрая защитно фолио на фхода на филтъра. А относно ръждата - ето защо няма да си купя повече филтър от тук, защото не искам да слагам ръждясали железа на автомобила си, поради неправилното съхранение от нашите дистрибутори и търгаши! Има начини да си поръчам от вън..
  2. 14 points
    Аз не разбрах каква толкова е драмата, някой нов препоръча Елф в Хонда форума в 3-4 теми, за това ли е пушилката? В крайна сметка всяко мнение си има адекватна система за рейтинг и всеки (неопитен) може да се ориентира според гласовете, колко меродавен е съвета. Идеята на форумите е да се помага БЕЗВЪЗМЕЗДНО и предложенията за платено членство звучат абсурдно, даже не ми се коментират. То сега няма хора, пък... Мен повече ме дразнят неграмотно написани постове, трябва ли да трием и тях?
  3. 13 points
    Първи ден,на писта "Дракон" Калояново. Имах удоволствието да бъда,"ко-пилот" 🙂в болида на Фена, за няколко обиколки на писта "Дракон"! Чувството е уникално Като за първи път в спортен автомобил,се насладих на истинска V-TEC фиеста,от звук и тяга,в комбинация от висш пилотаж на Фена! Имаше и щета,по предна дясна,но веднага беше подменена! И най важното, нямаше следи от адреналин по седалка,след финала! Истински ти благодаря адаш,жив и здрав бъди!
  4. 12 points
    По всяка вероятност това ще е едно от последните неща които пиша ,и към трупащите мнения във форума ! Моля активистите в момента , няма да ги посочвам , да ми кажат на мен а и на останалите : Колко двигателя разглобихте и колко работещи такива сглобихте , та ръсите акъл за щяло и нещяло с всевъзможни небивалици ? Доста хора ме познават от годините и много добре ме познават, че съм натискал" винаги нещата да бъдат ясни и в полза на потребителя . П.П Към модераторите Моля като автор и създател на съдържание в този форум , всички мои теми да бъдат заключени! Махнахте Техническия раздел и се НАСРА всичко , ютуб мастери бол ........ П.п как стоят нещата с бан по IP ?
  5. 12 points
    @fenabg Ванка, темите, които си започнал не са само твой труд. ОК - може да има и такива, в които само ти си писал (смислени неща), но пак няма как да се отсеят. Наскоро исках да помогна в една тема, и така се ядосах от развитието, че си скрих мненията и друг колега ми ги разкри пак после. Ама, ако не съм помогнал на него, поне някой друг, който чете ще може да почерпи от опита ми. И това заради един човек да отсвириш целия форум... В живота като видиш някой, който ти говори глупости какво - казваш си "край, самоубивам се, този свят не ме заслужава"?! Не, обръщаш се и продължаваш да общуваш с всички, с които си струва. И тук идва въпроса за това какво хората искат да кажат с това, кое е технически издържано, че да се трие. Кой може да каже? Във фейса по технически издържани неща ли се пишат? Там някой модерира ли ги? Тук гледаме хората да не почнат да се обиждат поне. Ама, представете си, утре идва модератор, който (се има, че) е технически грамотен и почва да трие. Колко човека ще си кажат "да ве, това, дето го написах беше тъпо". И дали няма пак всички да се почувстват онеправдани. И защо по дяволите всички сочат екипа, когато казват "ето, хората, които разбират - вече не пишат". Защо някой е длъжен да ви отговори на техническия въпрос, че да спестите някой лев, когато си питате майстора?! Само че при майстора само с "мерси" не се минава. Ами образовайте се и помагайте на другите и вие. Тези, които "разбират" как са могли?! Има още няколко форума и фейс групи. Бас ловя, че тези, дето "разбират" отдавна ви чакат там. Само дето, като хептен нищо не разбираш, трудно ще разбереш и кое е смисленото измежду всичката шлака. И Ванката, дори да спре да пише - още е жив. Има си сервиз в Дупница. Като сте такива фенове, отидете на място и си платете за услугата и въпросите. Току виж, пак си върнал вярата в доброто в хората...
  6. 11 points
    Измина много време от началото на тази дискусия. Четейки постовете в предходните теми не бива да забравяме, че маслената индустрия се е придвижила напред (е поне част от нея ), някои от маслата вече са с променен състав и дори едни от вечните обвиняеми за качествата на маслото, а именно подобрителите на вискозитетния индекс (VIIs или VMs), също са се променили. Освен съществуването на различни по състав (OCP, PMA, HSD, PIB и др.) и форма (звездообразна, гребен и др.) подобрители, те вече са еволюирали и в друга насока. Някои от тях, по-точно "diblock polymers", могат да бъдат така формулирани, че да образуват "micelles" (подобни на звездообразните подобрители; виж по-долу) с оптимален размер, като по този начин се подобрява тяхната "ефективност да сгъстяват маслото" (thickening efficiency) и техния SSI (shear stability index). Феноменалното е, че след като тези "micelles" бъдат разрушени вследствие на тежките условия на работа в някои части на мотора, те имат свойството да се самовъзстановяват (асемблират отново сами) . В допълнение, тези VII могат да стабилизират и спомогнат задържането на замърсяването в маслото. Още веднъж с призив за култура на писане и постове по същество, и С уважение към всички, Емо
  7. 10 points
    Ъпдейт по темата с надеждата да е полезно за някого. Днес получих Ravenol-a заедно с подарък концентрат лятна течност Ravenol. Както може да видите по снимките, тубата е такава каквато уточнихме по телефона, като са сменили и снимката в сайта за което вече споменах,че ще се случи. Вече проверих скреч кода в сайта на Равенол при ,което излезе че продукта е автентичен и дори получих 5% отстъпка за ato24.de и www.ravenol-shop.de Другото ,което е много важно (отбелязвам специално за Carpera) че маслото е наливано на 24.06.2020 г.,т.е. е много прясно и е по ILSAC GF-6A Лека приятна изненада е,че хората са сложили подаръчета: химикал Ravenol и отварачка Ravenol Такива дребни неща гъделичкат егото. Ами това е, сега остава да сменя и маслото тия дни.
  8. 9 points
    от доста години чета форума, да малко пиша но ми бил много полезен, напоследък по малко чета точно заради тези няколко индивида които са на всяка манджа мирудия, имаше преди един американски японец пак така, малко ми идват в повече и спирам да ги чета, не казвам че дават грешни мнения ама доста пълнеж правят и ми отнема повече време да прочета темата която ме интересува и да отсея полезното. Доста пъти съм имал мнение пои теми но примерно е било само с 10% разлика от предходните в тема е спестявал съм го не смятам че има нужда да се повтарят неща писани вече в дадена тема, само се разводнява. 1. Викам да се направи тема с анкета, дали даден участник да получава бан за 1,2,3 месеца чрез гласуване от потребителите. и за да не стане така да се регистрират хиляди нови да могат да гласуват само хора с положителен рейтинг и над х мнения. 2. Или да имам опция в профила ми да скрива мненията на дадения потребител и да не ги виждам в нито една тема. Според мен тука има доста предимно четящи хора които не искат да им четат мненията на такива индивиди.
  9. 9 points
    В крайна сметка снощи се прибрах с влака, а комбито пое на юг. Да е честито на младото семейство! Да ги вози и радва, па да ме споменават с добро. Взе го симпатяга, комуто го препоръча баща му - и двамата хондажии-съфорумци. Благодарско и на Дани, че ме закара до гарата.
  10. 9 points
    Е, това ще бъде първият по рода си форум на Хонда и не само, вероятно в целия свят. Гарантирам ти, че нищо няма да излезе. Отдавна са измислени методите за финансиране на такива онлайн форми - реклама и платени търговски потребители (т.е. пак реклама). Няма смисъл да откриваме топлата вода. @fenabg Колега, не знам какво точно е предизвикало твоето разочарование, но като човек по-възрастен и с по-голям житейски опит от теб, бих те посъветвал да не се впрягаш толкова. Светът е пълен с идиоти и дървени философи и умният човек трябва да се научи да ги игнорира и да не допуска отровното им влияние в себе си. В който и форум да участваш или друга социална група, винаги ще едно и също - такива са хората навсякъде. Дори Хонда форума е донякъде пощаден, в сравнение с други форуми. Така че, споко, не си трови живота, не влизай в дискусия с хора, които те дразнят и както виждаш, достатъчно други оценяват твоя принос към общността. Поздрави! 🍻
  11. 9 points
    Еми, това е колеги. Както обещах, да се похваля - от корито, минавам на леген. Стига съм "живял на Акорд" - време ми е "да го давам по-Лежерно". Вероятно ще има "радост и тъга" - сезон 2, понеже сравнението между двете е неминуемо. Поводи за покупката - няколко: 1. След неуспешни и евтини опити за подходящи задни щори за комбито, купих на жената оригинално монтирани, а бонус за мен е останалото. 2. Колкото и да е добро сегашното возило - омръзва. 3. След 2 акули, логичното ъпгреидване е безалтернативно, така че - минах на косатка. 4. Не съм я търсил, но от френд "вносител" изпадна на добра цена, реални км и неудряна + монтиран "еко" бутон. Първи впечатления (след 2500км): Лапа километри "за страх" и не и дреме от нищо. Като се разминавам с насрещните, тея неволно бягат от осевата линия към банкета. Като изпреваря някого, той не просто остава назад, а направо остава в историята - никога повече не го виждам в огледалото. Трябва да внимавам, понеже скоростта не се усеща. Не че на колата и пука, но ако си мисля че се движа като с Акорда на 110 - реално тя е на 150. Пасажерите спят, а аз след няколко часова езда се чувствам по-добре отколкото ако ставам от домашното кресло. Жената нито веднъж не каза че карам бързо, но тя не вижда стрелките - вози се отзад. Легендарно дистанцира от обстановката и околните - пак трябва да внимавам! Ето как каращите големи черни коли неволно се превръщат във вредители. С габаритите се справям, а и не изглежда голяма, понеже черният цвят, заоблените брони и 18-ките я смаляват визуално, та не се набива на очи. Има си парктроник, камера за заден ход и навежда избрано странично огледало, та я събирам успешно по улиците и в гаража. Автомата работи аналогично на Акорда, но излишеството от мощност го е омързеливило. Добре че има перца на волана, но като и свикнах - събуждам го с газта. Доускорението с което съм свикнал при изпреварване с комбито на 3-а, Ледженда го прави на 5-а и дори не отключва локъп-а на трансформатора. Пробвах я боязливо колко вдига. Стигнах до 4500 оборота на мотора на 5-а и се спрях. Бях на ръба да надвиша магистрално разрешената скорост с трицифрена стойност, а тепърва "отвори" VTEC-a. Мотора няма понятие от загуба на мощност при включен климатроник. Не съм ровил в менюто му за настройки - пускам го на AUTO и той сам се опрАа - има датчици за позицията на слънцето спрямо колата и си регулира сила и потоци. Обдухването на седалките е страшна екстра в жегите, но и без него кожата не запарва. Това ми е първата лична кола със завиващи фарове - помагат. Има и адаптивен круиз контрол. Дори изключен, радара не спи и при изпреварване ми светка че съм близо до предното МПС. Не става за ежедневна употреба, а по аутобана пак е изнервящ, понеже много чака преди да ускори (според мен), а и всички карат в лявата лента - некултурна работа - не видат ли че идем. Всичко това и да можете да си го представите, няма как да асимилирате антигравитационното усещане от SH-awd в завоите. Технически колата е "чук" и няма нищо за смяна (освен задни накладки и профилактично спирачна течност), а повърхностна ръжда има само по някои глави на болтове и задния торсион + гранатите на каретата, но това е нормално - половината е алуминиева + карбоновият карданен вал Ще я фотосесна някой ден, но първом ще оправя козметичните забележки. За сега 1 снимка + 1 видео - как се затваря най-ползваната врата на 13 годишен екземпляр. Lenovo_A1000_VID_20200822_134304.mp4
  12. 9 points
    Здравейте, пускам снимки на моята красавица
  13. 8 points
    Рекса на приятел е временно при мен, та ги менкам и не се стърпях да ги фотна. 1. Давид и Голиат 2. STAR WARS 3. 3-те звяра Разликите са като от небето (където се возиш безметежно носейки се в облаците), до земята (на педя от която сядаш за да я почувстваш).
  14. 8 points
    Аре запри се бе човек , вярно прекаляваш честно ти казвам . Какви ли не изблици твой има в тая тема и най вече в другата за ремонта . Ремонта е ясно ЧЕ НЕ Е 3400 лева , са се хвана за един антифриз голям праз . Колко работника си имал и си им подсигурявал работа и всички разноски , като заплати и тн , колко пера като наем , ток , консумативи , режийни , ит тн , си плащал еднолично ! ЗА ТРУД Е ПЛАТИЛ НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 500лв има едни неясни комплект гарнитури ,които нито автора нито никой посочи какво са и за къде са. Говориш ми за отстъпки да и като ми търси амортесйори на вайбър ме пита това с отстъпката ли? Не цената на която ще ги дам е! Отстъпката е за сервиза не е за клиента , само сервиза си решава дали да даде 10-15 или повече на клиента . Тя е за да може при рекламация сервиза да си покрие разходите щото Ти няма да ми ги покриеш ! а са за моя сметка! Нито е казал отварян ли е мотора нито нищо . Спри се прави на всяка манджа мерудия ! и бъди благодарен че модовете са лабави преди 5 години щеше да пишеш само в офтопик вицове. Изказваш се неподготвен на всякъде , взе се на сериозно а това е грешен подход , не си виждал отворен мотор но акъл даваш . И друго почни да пишеш докато можеш, в единствено число не - покажи ни , да видим и тн . Кажи ми сега ако съм сложил не Оем а Хепу син или зелен какво ще ми стане на колата не че нещо ма не е оем кажи ми на мен и то тук какво ще и стане на колата ако не е оем ? Чакам отговор!
  15. 8 points
    На @fenabg съм му искал мнението по телефон най-вече както и тук във форума сигурно над 20 пъти в годините и никога не е отказал, не е казал "нямам време", не ме е отсвирил с предтекста, че видиш ли "то трябва да видя колата", както и съм пазарувал части от него. Един от най-точните, разбиращи и можещи хора, поне за мен.Ако @fenabg се махне, форумът може само да изгуби, защото тук освен да гледаме кой как си е направил колата, една не малка част от мненията са за взаимопомощ а тази помощ трябва да идва точно от хора като @fenabg. Фене, силно се надявам да не се махаш и да продължаваш по същият начин да си полезен както до момента.
  16. 8 points
    @Rakeem не си се изразил правилно, затова остана неразбран. Аз разбрах, какво имаш предвид - най-добрата адмирация към @fenabg е рекламата, която МУ правим. Не е рекламата която СИ прави. Така, както си го казал, наистина излиза, че му гледаме в канчето на печалбата.
  17. 8 points
  18. 8 points
    @ivailopp, вярвам, че твоята нова Хонда ще издържи доста над тези 300 000 ако се сервизира с читави консумативи и навременни смени. Всъщност и в нашето семейство бяхме взели нов автомобил преди години ( 13 години ), още го караме но 2-ра такава грешка повече няма да направим. Това е най-лошата покупка въз основа на : - годишен пробег - застраховка - официален сервиз - обезценка Прекалено много са негативите ако човек си я купи за лично ползване а не да върши работа с нея. Ако е за лични нужни, 2-рата ръка кола от читава марка в задоволително състояние, години и пробег е в пъти по-добра покупка от новата такава. За да се минават по 40-50км на ден на човек рядко би му потрябвала нова кола. Виж за 350км на ден е друга работа и там вече си заслужава да се помисли за нещо ново, независимо какво но в гаранция.
  19. 7 points
    @fenabg , т'ва със жабата и гьола нема те бъде. Поне не и докато ние българите не проумеем, че е по-важно да знаеш всичко за нещо, отколкото по нещо за всичко. Ти познаваш ли некой, който да НЕ разбира от коли и жени?
  20. 7 points
    Няма такова понятие като корелация между цена и безпроблемност при пазара на коли втора ръка. Никой не може да гарантира, че купувайки по-скъп автомобил, то той ще е по-безпроблемен от по-евтиния. Ти също не можеш да гарантираш, че твоя акорд ще изкара още 50к само на консумативи. Хората са си го казали, колата е до късмет и колегата явно е изтеглил късата клечка, но ако след този ремонт си кара колата дълги години безпроблемно, то няма да е толкова къса тази клечка.
  21. 7 points
    Интересно е, че до скоро твърдеше, че една от причините за 7цата (и то специално комби) вместо 8ца е огромният багажник (на който и чертежи беше писал, че ще споделиш по-рано). А за мен голям фактор да се откажа от Леджънд беше, че задните му седалки не падат, заради което не можеш дори един шкаф от ИКЕА да превозиш. Колкото и разочароващ да е багажникът на 8ма комби, той е разочароващ спрямо 7ма комби и други комбита в този клас, но продължава да е много по-голям и функционален от багажника на Леджънд. За това сега поставям под въпрос обективността ти - дали Леджънда е по-добра кола във всяко отношение или синдромът "моето си е най-хубаво, независимо какво е то"? Да очакваме ли скоро стихотворения за Легендата - поне колкото за комбито?
  22. 7 points
    Споделям решение на проблема , предполагам ,че съм си го вкарал автогол сам и несъзнателно... Много чувствителни тези нашите коли ..... ! По- размишлявах и стигнах до извода ,че нещото което не бях направил като хората изключае чистенето на "дросел системата" е ,че взех афтърмакет atf филтър.. Голяма грешка се оказва това !! Прилагам снимки на филтъра след смяната му с ОЕМ такъв... Както описват руснаците , филтърът е ужасна изработка.. филтърната хартията е като изпечена на 200 градуса оризова хария , която не е ясно каква пропусклилвост има... Та като цяло имах следните проблеми , които си мислех ,че са в следствие на амортизация на кутията или мотора... И те са : при "студено" тръгване преминаването от 1ва към 2ра към 3та беше с едно ужасно лашкане ( не като нормално за модела) , след загряване превключването беше ОК, след това имах кофти хард "down shift " за което имах тема и се бях насочил към голямия силеноинд ( промит и тестван) , след това аномалията със падането на оборотите на "D" под 600 .. Не ми се вярваше ,че смяната на филтъра с ОЕМ ,ще има решение на поне една от аномалиите, но факт.. филтъра е на Niparts , които в мрежата е на цена от 30-40 лева( не си заслужава , спрямо ОЕМ 69 лв) ..... Та се уверих по трудния начин макар и не по моя вина , относно atf филтъра... Та клапана които е вътре във оем филтъра явно не играе роля само при затлачването му , а и в цялата циркулация ...
  23. 6 points
    Маслото няма проблем от гледна точка на замърсяването и дисперсията. Режимът е бил лек, а и газта си казва думата. Дори натрупванията в краевата зона (пръстена около ядрото) са все още фини. Тук-там се забелязват окрупнени (слепени) парченца мърсотия в зоната на дифузия, но нищо сериозно. Ето обработена по малко по-особен начин (не с "пила") снимка. Не се вкопчвайте в наситеността на цветовете, а гледайте фрагментите с един и същ цвят - целта е да видите тяхното разположение и големина. После сравнете с оригиналната снимка и забележете тяхната реална цветова наситеност, която показва степента на замърсяването - тя е сравнително бледа = нямаме проблем и тежки замърсявания. Това ще се вижда още по-добре на оригинала, който лежи пред @vespa: Тук по-скоро следва да се отбележи факта, че маслото е престояло доста време в мотора - година и половина. По маслените форуми могат да се намерят редица теми по въпроса, свързани с питания дали в подобен случай - "малко" километри и много време престой на маслото в мотора (визирам повече от обикновено указваната от производителя 1-на година), то трябва да се смени. Категоричен (ясен и обоснован) отговор няма (поне аз не съм срещал). Аз лично бих сменил маслото. То е преполовило пътя си с тези 6000 км + престоят е оказал "някакво" допълнително негативно влияние.
  24. 6 points
    10.2018 Виждали ли сте от колите с обшити табла? Много ми харесват на мен. В същото време далеч не ми се шиеше цялото табло. Забелязах, че козирката сякаш е отделен елемент: След като разглобих таблото установих, че се сваля наистина. Намерих тапицер, който да ми я обшие. Човекът се опита да ме разубеди с мотива, че един ден, ако я продавам, ще има да слушам въпроси какво му е имало на таблото, че съм го обшил. От снимката горе си личи - нищо му нямаше, за разлика от главата ми Първоначално исках алкантара, но се отказах, понеже няма нищо друго от алкантара по интериора. Спряхме се на вариант от кожа, с цвят и повърхност на таблото, но с бежов шев - за акцент. Получи се ефект, точно както очаквах: И монтирана:
  25. 6 points
    След последното ни общо пътуване с Акорда, темата малко губи актуалност - той вече не е мой. Иначе все още си е радост (от спомените с него) и тъга по раздялата. Служи ми вярно 5 години (как лети времето), обгрижвах го и си живеехме добре, но аз си знам: Колата е като детето - временно е при теб и трябва да си я обичаш, за да дадеш тази възможност и на друг! Отидох с влака да си го прибера (бях решил че го вземам) и като го дадох, пак с влака се върнах. Докато гледах пейзажите, все се връщах в него и си виках, ей, друже - ето тук не сме били, и тук, и тук... Налегна ме носталгията. Вместо да се радвам че някой е оценил грижите ми по състоянието му, аз някак се разчувствах, че съм го дал. Дано не съм го предал! Времето ще покаже. Нека тази тема си остане - би била полезна. Аз явно ще отварям нова - моята Легенда.
  26. 6 points
    За малко да съм първият, отговорил на въпроса, ама не ми се получи. Ще започна с леко отклонение - реплика към Човека и Майстора @fenabg Това е от една друга тема, в която допуснах грешка и Фена я коригира. Грешката ми беше, че неволно потвърдих едно неправилно твърдение от "професор" (без извинение). Като свърша тук ще се върна във въпросната тема да се извиня. Това не е единствената грешка, която съм допуснал, давал съм грешни съвети през годините. За някои от тях съм благодарил на този, който ме е коригирал и съм се извинявал на аудиторията за объркването, което съм причинил. На въпроса: През живота си съм разглобил (не сам, активно помагах) и сглобил два двигателя. Всъщност, може да се каже, че е един двигател два пъти. Боксер, въздухар на две от колите ми - VW Beetle, набор '60-та и VW Transporter Т2, набор '72-ра. Другото нещо, което съм правил по двигател, сам, но под зоркото наблюдение на Специалист е смяна на ангренажен ремък. С две думи - гола вОда. Сега, Малко преди @fenabg да повдигне настоящата тема имахме кратък разговор на ЛС. Няма да влизам в подробности, без съгласието Му, но поводът беше поредното високо компетентно изказване на професор, т.е. последните капки вода в чашата на търпението Му. Значи, разбирам, защо пусна тази тема и напълно Го подкрепям. Обаче - Ванка, заключването на теми, хвърлянето на нерви няма нищо да промени. Това няма да спре некомпетентните съвети. Не знам, кой го е казал но е много вярно - "Да се ядосваш, означава да наказваш себе си за грешките на другите!". Нямам представа, как може да се спре, или поне да се ограничи максимално даването на грешни съвети. Всъщност, имам идея, подсказана от @fenabg , но не знам, колко е удачна и технически, и физически изпълнима. Връщане на раздел "Технически въпроси", с подраздели по модел Хонда, в който раздел да се отварят теми и да се публикуват мнения само след одобрение от Модератор. Говоря за грамотно зададени технически въпроси например по двг, трансмисия, окачване, спирачки. "Как да си сменя чистачките?", "Светна чека, какво да правя?", "Нещо тропа ????" ... не са технически въпроси. Впоследствие, който има проблем да сяда и да чете "Технически въпроси". Събрани на едно място компетентни отговори. Без дублиране на теми с един и същи въпрос. Без излишна плява "светна чека" и "нещо тропа".
  27. 6 points
    Не не ме разбрахте аз не искам нищо ! Искам да се знае че това по долу не ръждясал лагер нито износен ! Не от маслен глад и не се е разрушил! от 10в40 , а е от детонации по всяка вероятност от проблем с газовата ! И Двигател при палене тропа от лагери а не от тампони и понякога гъстото масло го пази а не тънкото !
  28. 6 points
    И следващата година идва веригата, и следващата година идва турбото, и следващата година идват дюзите. И те така... Дизел 😂
  29. 6 points
    Колеги, поръчката е направена, ще пиша отново, когато пристигне. 🙂
  30. 6 points
    @JapCarТака е в Бългрия колега, смуче се от отстъпки и после си плащаш и за труда като поп. Много се дразня. И аз искам да вземам бонуси за всяка свършена работа, мака му. За мен ще е коректно поне част от отстъпката да се дава на клиента, така той ще се върне отново. Аз поне някой ако ме обръсне яката изобщо няма да стъпя там, както и правя. Ако ми каже ето виж каква е цената на частите с малко отстъпка, толкова за труд, разбира се, че ще стана редовен клиент. Ама не, гледат да обръснат един път, пък после ще дойде другия. Радвам се, че вече ходя само при един човек 10 години, който работи с мои части. Ползвам отстъпки чрез познати на няколко места. Дано продължи така и занапред. Колкото до темата, цените са нормални да, с малко изключения на маховика, демпферната шайба (за тези пари оригинална се намира) и гарнитурите, защото сменях и знам колко струват. То гарнитури има само на капака на клапаните, останалото е "силикон", другите са платени отделно, или и на главата ли са сменяли? Другото, което ме озадачава, нали затова се купува двигател, за да не сменяш повечето неща по него. Но за тази цена може би е бил необорудван отвсякъде. Знае ли се това? И както казаха колегите вече може би нещо можеше да използва от стария. 300 лева за труд си е супер направо, при положение, че за тази кола само за смяна на съединител може да ти вземат толкова. Явно тук е на схемата малко пари за труд, частите надути. Добре, ама виж как човек се обърква и се чувства измамен. Иначе пък ако го погледнеш чужбински в евро - да излезеш с -3000 евро от сервиз също се случва рядко. Бива колега, ако всичко е направено както трябва не би трябвало да имаш проблеми.
  31. 6 points
    Пробвах няколко варианта, като се спрях на едно найлоново джобче. Бях разпоил крачетата докато правех тестовете. След като останах доволен от резултата с интензитета на подсветката, запоих всички крачета (още 2 пъти - на първата проба всички сектори бяха осветени; разпоих с помпата всичко и запоих отново с минимално количество припой). С това работата по този дисплей приключва. Моята кола е с 2-DIN мултимедия и има един модул, който е включен към буксите на оригиналната инсталация (на мястото на стереото). Може би заради него подсветката на дисплея с часовника винаги намаля своя интензитет, когато си включа фаровете (независимо, че от врътката за настройване и на двата режима (с и без фарове) ми е на макс). При замерване с мултицет (крайните две крачета на буксата на дисплея) ми отчита 8,63V без фарове и 4,82V при включени фарове. За да се справя с това прекарах едно кабелче от буксата на скоростомера и захраних от там дисплея с часовника (прекъснах неговото захранващо кабелче). По този начин при замерване ми отчита 11,18V и не се влияе от състоянието на фаровете (включени/изключени). Преди крайния монтаж всичко е изолирано и обезопасено.
  32. 5 points
    Мармота има s2000, турбинирана и изкорубена за timeattack.
  33. 5 points
    Здравейте колеги! Още веднъж благодаря на всички за споделената информация и опит. След като направих избор за газаджия, базиран на добро впечатление от разговора с него и няколко добри мнения от хора използвали услугите му, днес монтажа на ГИ беше приключен и преди малко си взех колата. Прилагам снимка с опис на компонентите, които бяха поставени. Договорихме се за следните неща: изпарител: Romano HD пластични тръби ф6 компютър: Romano AIS 4 с OBD инжекторен блок: Romano Fast2 new (така са записани в гаранционната карта, но ме увери, че са съобразени с мощността на ДВГ и няма да имам проблеми) Сондата в бутилката е Томасето по препоръка на монтажника - обясни ми, че ако желая може да постави и на Романо без да има разлика в цената, но при него се получавало по-лесно зацапване/запушване на клапанчето от хубавата газ. Останалите компоненти са видими на снимките, като за тях изцяло се доверих на преценката на монтажника. Бутилката е тороидална на мястото на резервната гума с полезен обем 36-38 литра. Пълначката е при бензина, без да се навива отделна чашка. Системата в момента е настроена да прехвърля на газ автоматично при достигане на 30 градуса работна температура, като ме предупреди, че ако в топлите дни колата се усеща странно ще я настрой да е на 40 градуса. Има довпръскване на бензин от 2ms над 3900 оборота/мин и натиснат педал на газта от 80%. Омаслител на клапаните не съм поставял. Цената на всичко изброено беше 1250 лв. Първоначално мнение базирано на пробег от около 3км е добро и на пръв поглед колата си върви нормално, но тепърва предстой да покарам и да споделя мнения за компонентите и монтажника. Забравих да направя снимки на монтажа, но ще кача допълнително. И малко офтопик - преди поставянето на газовата направих реглаж на клапаните, за да ми е мирна главата.
  34. 5 points
    Наглостта, изобретателността и всички други епитети които мога да изброя са в такава широка степен, че ако човек е с малко по-лабилна психика и е със семейството, може не 1 а всички апарати да ти ги "рециклират". Темата е от 2 години, ще е актуална още 5 най-малко. Понеже и аз съм бил към този край на Турция та точно в Бодрум, на 38 градуса температура ако някой ми каже, че имам проблем и ми го покаже а трябва да стигна до точка "B", а колата в същото време е пълна с деца, багажи и тн.. въобще не знам как и аз бих реагирал. Съвети отстрани да се дават винаги е лесно но като попадне човек в ситуация, тогава е друго.
  35. 5 points
    Ванка, въпросът тук не е толкова дали е вярна или подвеждаща информацията в тези и всички други теми. По-скоро е доколко е работа или задължение на модераторския екип да контролира верността на информацията, която потребителите постват. И дори да кажем, че поемаме тази отговорност и искаме всичко да е максимално технически издържано – кой решава кое е добър съвет и кое – не? Идваш ти и казваш примерно 0w-20 масло не сипвай, много е тънко. Идва Бранко и казва Хонда препоръчват 0w-20, такова сипвай. Разбираш ме, предполагам – не държа на конкретния пример, това е само за илюстрация. Още повече, както говорихме вече по-горе, в екипа в момента няма майстори с дългогодишен опит, които биха отсявали подвеждащата информация. В момента всеки трябва да ползва форума с критично мислене, отсявайки вярното от грешното и сам да си носи отговорността.
  36. 5 points
    Колега, охлади страстите, моля. Или поне тона, ако си спокоен. Колата за теб може да е това, а за друг – друго. Никому не е нужно да му даваш съвети какво да си повтарят колегите, „за да си помогнат“.
  37. 5 points
    Карперов, стига си пускал подвеждащи коментари относно обороти и т.н. К20 преди фейса е с дросел, който се управлява с тел и има клапан за празния ход. К24 е с електрически дросел и управлението на празния ход е съвсем различно. Още повече, че в цитираната тема има препратка към тема за ЦРВ1, което пък съвсем няма нищо общо с автомобила от темата.
  38. 5 points
    ДЪЛБОКИ СЛОВА!!! Те принадлежат на папа Франциск. „Реките не пият водата си, дърветата не ядат плодовете си, слънцето не грее за себе си и цветята не ухаят за себе си. Животът, изживян за другите е природен закон. Всички сме родени за да си помагаме. Няма значение колко е трудно. Животът е хубав, когато си щастлив; но е много по-хубав, когато другите са щастливи благодарение на теб! " Публичната реч е велика сила в способни ръце!
  39. 5 points
    Проблема е разрешен За мое щастие се оказа не полуоска, каре, скоростна кутия, а нещо много по-евтино - лагер главина. След смяна на преден десен лагер звука и вибрацията изчезнаха. Бях много озадачен, защото нито имаше шум при вдигнато колело, нито луфт. Изглежда дори и най-малките несъвършенства вътре в лагера оказват голямо влияние. Благодаря на всички отзовали се Ако модератор прецени, нека заключи темата
  40. 5 points
    Чакам коментар от CARPERA защо препоръчва грешното масло за този автоматик. Колеги, ако не знаете можете да докладвате мнение като кликнете на знаменцето. Иначе най-лесно се проверява в coxmotorparts по VIN номер.
  41. 5 points
    Колега, четох доста и реших и аз да отговоря, че не ме сдържа... Когато гледаше колите и имаше коли , които се продаваха на цена 2-3 хил отгоре запита ли се защо е така и , че е възможно купувайки по-евтината да ги платиш и то в повече за тази !? Не напразно хора знаещи , че колата им наистина е читава не свалят цени при продаване ( е не е 100% гаранция, но....)! И най-обичам когато аз продавам да дойде някой потривайки ръце да ми каже: ама онзи продава "същата" за много по-малко...." е ми ето на затова е толкова - гледа да се отърве преди да е умряло магарето!
  42. 5 points
    С дизела е така - спестеното от гориво отива за ремонти, а хондовият и да е изключение, пак е дизел и над него "виси Дамоклиевият меч" на ремонтите. П.П. нищо лично към дизелджиите.
  43. 5 points
    Здравейте, втора проба на Yacco VX 1500 със заветните 500 км за 1 месец 😂 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Yacco VX 1500 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 227 075 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 535 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 40/60; 7) Средна скорост - около 45 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 31.07.2020 - 31.08.2020; 9) Моточасове – около 22; 10) Изразходвано гориво - около 45 л. Shell V Power Diesel; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Пилата е от скан с програма с камерата на телефона, тъй като скенера ми изкривява цветовете към черно бяла капка и пилата не се получава. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. Така като гледам към 5000 км пак ще сменям масло, с моето градско каране се въртят моточасовете бързо. От друга страна, това ще е по някое време другата година Като цяло съм доволен от маслото засега, двигателя работи меко. Няма изгледи да го гори. Заключние: Дизел майка, мизерия.
  44. 5 points
    Дисплея с часовника е малко по-пипкав защото има много крачета, които са на по-близко разстояние едно от друго. За справяне с проблема нагласяте накрайника на вакуум помпата да обхваща две крачета, разтопявате припоя и на двете, и засмуквате с помпата. Накрая с медната лента обирате каквото е останало. С плоска отвертка започвате да повдигате леко от единия край и ако някъде има нужда си помагате отново с медната лента. След като сте извадили платката разпоявате диодите по описания в предния пост начин с два поялника и запоявате нови с желания от вас цвят, като следите да спазите правилната ориентация (катода на диода ("отхапаното" ъгълче) да е към катода на платката К (с маркирания триъгълник)). След като сте готови с замяната на всички диоди отивате при колата за тест - всичко трябва да е ОК. Преди да се опитвате да поставите платката обратно направете фаски на отворите за крачетата (за да поведат по-лесно при монтажа). Започнете отново от единия край (аз използвам ластик за подсигуряване докато наместя всички крачета). Следва запояването им. Допирате върха на поялника до основата на крачето и платката, изчаквате така около секунда (за да се нагреят) и допирате тинола. Старайте се да слагате минимално количество припой - това на снимката е много (презапоявах го след това). Диодите, които използвах, са много ярки и светлината пропускаше през "запушените" сектори на дисплея. Трябваше с нещо да намаля интензитета им.
  45. 5 points
    В следващите няколко поста ще ви покажа как можете да си смените цвета на подсветката на дисплеите. В интернет има клипчета как се разглобяват дисплеите на Civic VIII и все пак - панела над скоростомера се повдига нагоре (захванат е с 3 щипки), панела пред часовника също се повдига нагоре (но е захванат с повече щипки и е по-труден). След като сте свалили тези панели вече имате достъп до дисплеите. Скоростомера е захванат от двете страни с щипки. Поставяте ръце зад дисплея и се опитвате да го завъртите около долния му ръб към вас. Десния край при мен винаги излиза по-лесно. При левия си помагам малко. При завъртане от около 45 градуса щипките вече са освободени и дисплея може да се извърти, за да откачите захранващия кабел отзад (на буксата има едно "краче" което трябва да се натисне за да се извади буксата от куплунга). Дисплея с часовника освен щипки има и две видии в долната си част. След като развиете видиите, подпъхвате ръце под дисплея и с пръсти се опитвате да го придърпате към вас (тегаво е - първите два пъти стигах до тук и се отказвах, сега доста бързо ги свалям). На този дисплей при мен се откопчава лесно левия край. Не изваждайте/кривете/завъртайте дисплея, ако откопчеете щипките от едната страна. Достатъчно е да усетите, че щипките са свободни. След това освободете щипките от другата страна и чак тогава издърпайте дисплея към вас. Буксата на захранващия кабел също има предпазно "краче", което трябва да се задържи в натиснато положение за да се извади от куплунга.
  46. 5 points
    Колега, извинявам се, но това е несериозно. Тези 5,3 литра са при engine overhaul, демек ако се разглоби двигателя. Този 1 литър не може да се източи посмъртно, а да се очаква сервизи, които работят на час да правят нещо подобно е нелепо. Без нереални препоръки, моля!
  47. 5 points
    Пускам пак поста от преди 3 години (#48), като добавям отново снимките по молба на няколко колеги които ми писаха лични съобщения. И все пак, който реши сам да се захваща с това, нека първо погледне описанието ТУК. ************************************************************************************************************************************ Здравейте отново. Нека споделя аз до къде стигнах. След като тази грешка и светещия чек (нищо че го чистих отвреме навреме) ми "бъркаха" в здравето. Захванах се сам с ремонта, понеже не знаех на кой да я поверя тук. Купих спрей за почистване на карбуратори MOTIP и се метнах в джаза. Трябва да се знае, че без хубаво гедоре с различни удължители по-добре да не се започва. Аз през годините съм се оборудвал с един комплект Michelin и един Topex ..., така че остана само да намеря подходящо място на което да я разхвърля. Ето малко снимки от процедурата: Без декоративен капак, гледката е малко грозновата. Трябва да се свали кутията на въздушния филтър: След това дроселовата клапа: Тук имаше доста дърпане (не, не съм забравил да махна скобите ) След като развих 3 малки болтчета пред колекторните тръби, придържащи сноп тръбички и кабели. Стигнах до 3-те болта и 2-те гайки държащи колекторните тръби за блока, мястото е доста ограничено и както казва руснака, трябва да имаш пръсти на пианист. Малката тресчотка нямаше сила да лашне болтовете, а за голямата нямаше място, така че в играта влезе доброто старо руско гедоре от достолепния Москвич на баща ми. За да падне тази пластмаса пред колекторните тръби, трябва да се развият и тези два болта отзад (до мястото на дроселовата клапа): Картинката не е много приятна за гледане. Всичко е разколачено, чудех се дали ще мога да го сглобя обрано: Ето го виновника, запушен до неузнаваемост: Я да видим какво имаме тук, ... гарнитурка от ламарина. Видях в иБей, че се продава като консуматив но цената ме спря. Все пак е от ламарина, не е като тази при клапана, която обезателно се сменя пък и струва 7-8 лв. Тя също се нуждае от сериозно чистене. След цял флакон 500гр спрей, малко бензин, много псувни и търкане: Почистих и дроселовата клапа: Сглобяването мина като по учебник. Цялата работа ми отне около 5 часа. Като голяма част от времето мина в почистване на нагара, много трудно се чисти м@мк@ му. Резултата е - осезаемо по-тих двигател, а разхода извънградско падна от 6 на 4,6л. Сега се надявам, скоро тая лампа да не я виждам да свети. *************************************************************************************************************************************
  48. 4 points
    @fenabg и @dandilov Моторът "блести" от чистота , а преди Amsoil-а бе сменена и гарнитурата на картера + щателно почистване = чистота навсякъде. Според мен, различната визия на капките се дължи на по-ниския вискозитет на Amsoil-a = маслото по-лесно прониква и се разпространява в хартията = отнася по-далече финните замърсявания = по-размита картина в зоната на дифузия. За зимата пак съм планирал Amsoil XL 5w-20
  49. 4 points
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 441 300 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 7) Средна скорост - около 42 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 21.08.2020; 9) Моточасове – около 100; 10) Изразходвано гориво - около 280 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (280 / 3.5) = 80; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; няма разход; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик. История на офисна хартия:
  50. 4 points
    След краткото прекъсване влизаме отново в колата. Преди да монтирам претапицирания таван обратно на мястото му реших да използвам възможността и да положа шумоизолация. Като първи слой залепих Silent Coat M2, а за втори слой използвах Silent Coat Noise Isolator 8 (закупени от aval-bg). Така се получи шумоизолация с обща дебелина от 10мм (за съжаление не направих снимка тогава). Задоволен от резултата (при почукване с кокалчето на пръста по ламарината отгоре от "тряс-тряс" взе да се чува едно глухо "туп-туп") монтирах тавана и се заиграх със сенниците. Много ми допада как изпъква червения цвят на бял фон и реших да ги тапицирам с червения плат вместо с бялата кожа. Доста умувах какво да правя с дръжките на тавана - на задните има едни куки, които много бъркат работата с тапицирването. Накрая мързелашката ги направих набързо ето така. За сега имам шумоизолация само на тавана и при нормални обстоятелства на шофиране няма разлика преди-след (шумът основно прониква от подкалниците и вратите) но при шофиране с ниска скорост по време на летен дъжд с едри капки разликата е като ден и нощ.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...