Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/06/20 in all areas

  1. 4 points
    Ето така, снимката е току що направена и това съм аз на работното ми място. Тези мерки се взимат защото сме доста близко един от друг. Извън работа само маска, която служи да предпазва другите и дистанция без разговори от близко. Много е важно хигиената и никога да не докосваш лицето си преди дезинфекция на ръцете
  2. 4 points
    А защо ти е 0W - масло в България? Бих препоръчал 5W-30 ACEA A5/B5.
  3. 4 points
    Това ми прати днес един колега за вируса: "СКЪПИ ПРИЯТЕЛИ, Моля Внимателно да ПРОЧЕТЕТЕ, ОБМИСЛИТЕ И ПРИЛОЖИТЕ информацията: От Милано, близък сътрудник на неправителствена организация, посветена на разпространението на здравни съвети, предава препоръките на д-р Лидия Рота Вендер, хематолог и президент на ALT (Асоциация срещу тромбозата и сърдечно-съдовите заболявания) в Италия, която от години работи доброволно с тази нестопанска институция и обяснява какво представлява Коронавирусът и как да се процедира в случай на възможна зараза. „ Вирус не се спира с паника, а с интелигентност. От млад изследовател, който от кантон Шенжен, Китай беше преместен в Ухан, за да си сътрудничи с Целевата група, която се бори с коронавирусната епидемия, ние с ентусиазъм получаваме и предаваме тази ясна, проста и достъпна информация за всички, като точно описват как вирусът се предава от един човек на друг и как може да бъде неутрализиран в ежедневието ни. Коронавирусната инфекция не причинява простуден нос или кашлица със настинка, а суха и груба кашлица, това е най-простото за разграничаване. Вирусът не издържа на топлина и умира, ако е изложен на температури по-високи от 26-27 градуса, поради което горещите напитки като инфузии, бульони или просто гореща вода трябва да се консумират обилно през деня. Тези горещи течности неутрализират вируса и са лесни и приятни за поглъщане. Избягвайте да пиете ледена вода или напитки с лед (кубчета) или сняг за тези в планината (деца). За тези, които могат, слънчеви бани. Коронавирусът е с голям размер (диаметър 400-500 нанометра), така че всеки плат може да го спре, не са необходими специални маски в ежедневния живот. Различно е положението на лекарите и здравните работници, които са изложени на тежки товари на вируса и те трябва да използват специално оборудване. Когато вирусът е на метални повърхности, той оцелява около 12 часа, поради което при докосване на метални повърхности като врати, уреди, транспортни парапети и др., ръцете трябва да се измият старателно и да се дезинфекцират с алкохолен гел по възможност. Вирусът може да живее вложен в дрехи и тъкани между 6 и 12 часа, обикновените детергенти могат да го унищожат, препоръчва се елементи, които не могат да се мият всеки ден, да бъдат изложени на слънце и вирусът ще умре. Както бе посочено: Първо вирусът попада в гърлото, причинявайки възпаление и усещане за сухота. Този симптом може да продължи между 3 и 4 дни. Вирусът пътува през влагата, намираща се в дихателните пътища, слиза в трахеята и се инсталира в белите дробове, причинявайки пневмония, която продължава около 5 или 6 дни. Как можете да избегнете заразяване. Предаването на вируса обикновено става чрез директна инфекция, докосване на тъкани или материали, върху които се намира вирусът. Измиването на ръцете ви е от съществено значение. Вирусът оцелява в нашите ръце само за около 10 минути, но през това време могат да се случат много неща, триене на очите, докосване на носа - това позволява на вируса да влезе в гърлото ви. Ето защо, за наше добро и добро на всички, мийте ръцете си често. Можете да се гаргарате вечер и когато можете през деня топла .вода Дезинфекцирайте компютърната клавиатура и мишката. Волан на автомобила. НОВИ ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ Новият коронавирус на NCP може да не показва признаци на инфекция в продължение на много дни, преди които не е възможно да се знае дали човек е заразен. Но когато се прояви температура или кашлица и отиде в болницата, белите дробове са с 50% фиброза, вече е късно! Експертите от Тайван предлагат да се прави проста проверка всяка сутрин: Вдъхновете дълбоко и задръжте дъха си за 10 секунди. Ако се постигне, без кашлица, без затруднения и или чувство на потискане и т.н., това показва, че няма фиброза в белите дробове, което показва липсата на инфекция. Необходимо е в тези критични моменти да се прави тази контрола всяка сутрин в среда с чист въздух Това са сериозни и отлични съвети от японски и китайски лекари, които лекуват COVID-19. Всички трябва да поддържаме устата и гърлото си винаги ВЛАЖНИ, никога СУХИ, трябва да пиете 2-3 глътки вода поне на всеки 15 минути!!! ЗАЩО? Дори ако вирусът попадне във вода или други течности през устата, той ще премине през хранопровода директно в стомаха, където стомашните киселини ще унищожат, ОБАЧЕ ако не пиете достатъчно вода редовно, вирусът може да премине постепенно към дихателните пътища и оттам да стигне в белите дробове, където е реалната му среда за развитие и където с него ще трябва да се справя вече имунната ви система. Споделете тази информация със семейството, приятелите и познатите за солидарност и човешка взаимопомощ. ПОМНЕТЕ, ЧЕ ЧОВЕШКИЯТ ИМУНИТЕТА Е УНИКАЛНА СИСТЕМА, но страха и стреса ГО ПОНИЖАВАТ. ТАКА, ЧЕ БЪДЕТЕ СМЕЛИ И С ДОБРО НАСТРОЕНИЕ. И нека Бог и Силата бъдат с нас!"
  4. 3 points
    Ето го и анализът на новата формула - Shell Helix Ultra 5W30. https://www.oil-club.ru/forum/topic/40678-shell-helix-ultra-5w-30-свежее-new-2020/ Молибден - 96 Цинк - 1091 TBN - 12,4 Сулфатна пепел - 1,18 (перфектно постижение при TBN=12,4) Много здрава W30-ка на GTL база! Само се пазете от ментета!
  5. 3 points
    Ще си позволя да го напиша и тук, че другата подобна тема (и много правилно) е заключена вече: "За цялата тази поредна истерия, ще кажа само - НЯМА да участвам, ДГД" Drone, гледам че си лайкнал даже ... та вярвам, знаеш ...
  6. 2 points
    Карантината засяга определени сфери директно, а всички останали индиректно. Не е проблема в нея, а дори да беше прецизирана, резултатът икономически нямаше да е много по-различен. Стагнацията идва от неясната продължителност на извънредното положение, понеже хората си налагат сами икономически рестрикции. Ясно е че пазаруването крепи икономиката и когато извънредното положение го ограничи (подсъзнателно или не) само до стоки от първа необходимост, всичко останали сфери са потърпевши, а ефектът ще има и латентен период.
  7. 2 points
    Свободата не е за прости хора! Да си свободен означава сам да си налагаш ограничения. Зигмунд Фройд
  8. 2 points
    Напълно нормално е да има намаляване на вредните емисии когато производството и транспорта са намалени. Дразнещото в двете снимки е сравнението между 14.02.2020 (петък) и 08.03.2020 (неделя). Един петък, последен работен ден от седмицата когато индустрията и транспорта е изхвърляла пет дни вредни емисии, сравнен с неделя - когато така или иначе доста фабрики са в почивка и за транспорта има ограничения за предвижване (валидни за събота и неделя), т.е. два дни с така или иначе намалени вредни емисии.
  9. 2 points
    В тестовете които съм гледал калция намалява. Най-вероятно зависи и от методиката на определяне за свободен калций, свързан такъв в различни съединения, общ калций. Как влияят на определянето му различните новообразувани съединения и т.н. Но тук колегите със задълбочени знания по химия трябва да вземат отношение. PS. Темата изгуби основното си значение- да има практическа насоченост и да помага на колегите при избора на масла! Стана строго елитарна, за много малък кръг хора и не мога да приема, че е добре за форума.
  10. 1 point
    До CARPERA..... И как ще ми кажат НЕ на прегледа..я помисли пак...някои трябва да ми цитира съгласно коя наредба , правило и т.н. , защото моята е със срок на експлоатация 30 години 😁, как ще докажеш че не е , мога да ти направя какъвто искаш сертификат, ако искаш и от ЛУНАТА ще го издадем . .... И като ми кажат НЕ ,ще отида до другия пункт , но повярвай ми няма да се наложи да да ходя на друго място . Колкото до уредбата ,мога да ти кажа че е напълно изправна и се подържа във фирмен сервиз на марката /няма да я цитирам/, просто смятам че така е редно. Сега сериозно , a между другото питах и познати полицай и приятели на пунктове и всички казаха че няма такава наредба ,...до тук всичко е догатки ,рових във всички известни наредби включително и за тази за съдове под налягане ,но такова нещо като 10 години срок на експоатация не можах да намеря .За бутилките за природен газ има и той е 20 години , написан е в европеиските документи "Правило 110" . За да приемеш нещо то трябва да се узакони със съответните документи /наредби,правила и т. н./ не можеш да приемеш глупос от рода "който е обикновинно 10 години" , обикновено за кого ,за тези които продават бутилки и за тези които произвеждат ???? Колеги въпроса ми беше съвсем сериозен ако някой знае къде е заложено нека да сподели, нека не обсъждаме минаването на преглед ...всички знаем ка става ...
  11. 1 point
  12. 1 point
  13. 1 point
    Аз не обвинявам. Поне не и за сега. Просто си спомням за 90-те години на миналия век...
  14. 1 point
    Валовете са ти наред, от това което си качил. Препоръчително е сензора да го пипаш само с динамометричен ключ, особено ако е "китайски".
  15. 1 point
    Аз съм привърженик на събирането на цялата информация при разглеждането на даден проблем. За да се разреши един проблем то първо трябва да го видиш от всички страни, а не само от една/няколко. Не съм "поддръжник на тезата "просто грип"". Не съм "поддръжник" на никаква теза. Просто събирам информация и задавам (понякога неудобни) въпроси. Вчера австрийската телевизия излъчи предаване, в което немски и австрийски професори и доктори критикуваха италианската здравна система и поведението на докторите в Италия. Като пример дадоха лечението на 81г мъж, който е бил лекуван с три различни вида антибиотика, но в крайна сметка е починал. След първите хапчета пациента се е почувствал за 24/48ч по-добре, но след това поради съсипване на имунната му система от антибиотика, се наблюдава рязко влошаване на общото му състояние. Последва втори антибиотик, който не помага. В следствие на това и трети. В крайна сметка пациента почива. По този начин докторите са направили всичко необходимо, за да спасят човека и не подлежат на разследване/наказание. Ако не бяха направили нищо, то тогава са подсъдими. Всичко това е описано в специализиран медицински журнал. Според интервюираните известна част от смъртните случаи в Италия се дължат на грешно лечение. Дали това е така - ще покаже само едно бъдещо разследване. Аз не омаловажавам създадената ситуация, но не желая и да се изпада в масова паника. Все още никой не може да отговори с точни данни на следните въпроси: Защо смъртността в Италия и Испания е толкова висока? Защо смъртността в останалата част на Европа е под 1%? Защо смъртността в Китай е само 4%? Излъгаха ли китайците с данните? П.П.: Не съм изпадал в паника. Не съм си напълнил килера с храна. Пазарувам си както преди, та дори и по-малки количества храна. Поради повечето време прекарвано вкъщи, намалява тоалетната хартия. И с нея не се презапасих. В края на миналата седмица в нито един от трите магазина където обикновено пазарувам нямаше. Ако до две седмици не се появи по рафтовете, то ще търся други способи. Най-големия проблем е попадането в паническо състояние. Тогава човек и да не е болен е в състояние да вземе неправилно решение.
  16. 1 point
    Извинете ме за лаишкия въпрос, но какво показват лявата и дясната чашка на двете снимки? Добро или лошо е PetroCanada 0w30? Добро или лошо е Shell-helix-ultra 5w30?
  17. 1 point
    разгледай тези, български са. https://www.vito03.com/exhausts/?make=10
  18. 1 point
    От 2007 г. имаме едно Рено Меган 1 Класик, 97 г., 1,6 бензин, 90 к.с. Купих го на класическите 130 000 км. (Според мен беше на около 180-200К, защото съединителя беше за смяна). От 2012-та е на газ. До 2015-та го карахме аз и жена ми, а от тогава само тя (3000 км. годишно, само градско), в резултат на което, в момента е на 195К по километраж. Колата изглеждаше гледана при покупката и вложените от мен грижи се отблагодариха. За тези 65К, по двигателя са сменяни свещи веднъж, едната бобина и термостат. Два пъти е сменян ангренажния ремък (при покупката, заедно със съединителя и на 55К) и веднъж водна помпа. Веднъж са сменени ауспусите. Веднъж са регулирани клапани. Никога не е доливано масло! Моторът е перфектен! По задвижване и спирачки: Предни спирачни дискове, предни и задни накладки, задни спирачни цилиндърчета. Маншоните на едната полуоска и един маншон на вътрешен кормилен накрайник. Задни лагери. По окачване: Два пъти са сменени външните тампони на стабилизиращата щанга. Нищо друго! Комфорт и електрика: При покупката смених компресора на климатика (втора употреба) и до ден днешен си работи с периодични зареждания на фреон. Всички машинки на централното заключване са сменяни поне веднъж. Двата механизма на предните ел. стъкла. Боята е сив металик и е перфектна за годините. По колата няма и точка ръжда (италианка)! Абсолютно всичко по колата работи, точно както е излязла от завода. Може би е най-добрия Меган на тези години във Варна Обратен пример за клишето с автомобилите от Италия. И педантична поддръжка от моя страна, разбира се. Вчера минах преглед и момчетата ми обърнаха внимание, че тампоните на стабилизиращата щанга отново са за смяна (2х4 лв.) и един вътрешен кормилен накрайник също (25-30 лв.). До края на седмицата ще ги сменя. Като заключение : Учудващо здрава кола (като изключим ел. механизмите), с много евтина поддръжка. Достатъчно комфортна и с огромен багажник за класа си. Двигателят не е змей и при 4 човека и пуснат климатик се задъхва. Разход 12-13 л. газ на градско, къси разстояния. Извънградско около 8. Жена ми е много привързана към нея и ще се кара докато може.
  19. 1 point
  20. 1 point
    Въпросния размер не съм теглил но за ориентиране ще ти дам 2 размера с допълнителната уговорка че не само размера е определящ за теглото на дадена гума, според мен марката, вида, опциите на определен модел гума, та дори и шарката на протектора ще са определящи за теглото. Гудиър 225 / 45 / 17 FP - чисто нови теглени на кантар на Спиди > 8,45 до 8,67кг. на парче Фалкен 205 / 45 / 17 - втора употреба но с много малко износване на кантар на Еконт > 8,6 до 8,8 на парче. Ако имаш някое другарче работещо в куриерска фирма може да помолиш за подробно инфо.
  21. 1 point
    Просто от "опит"знам,че грипоподобните заболявания,са присъщи за студените месеци на годината,а не август на морето.
  22. 1 point
    В България масово не се спазват предприетите мерки. Един тръгнал да си нагледа марулите на село, други си правят пикник, трети се щъкат безцелно с децата на улицата, Цецо /извинявай/ си кара колело със сина и т.н. Резултатът ще е, че ще започнат да скачат заболелите със стотици на ден, ако има кой да ги изследва де. И после ще умират хора защото няма да има кой, къде и с какво да ги лекува. Щото в провинцията не е както в София. В Шумен са две докторки инфекционистки, сетрите по-вечето са пенсионерки, а в малките градове и това нямат. Там и доктори и сестри са пенсионери и имат назначени за по 2-4 часа приходящи доктори за да покрият изискванията на здравната каса. Лошото е, че и хората в малките градове това не го разбират и си карат почти като по старому. При масова заболеваемост кой ще ги лекува тези хора - никой най вероятно. Дано не съм прав все пак.
  23. 1 point
    Приятелю, ако хлабините на клапаните са извън норма може да очакваш всичко. При мен се е случвало misfire-и, нестабилни обороти, пропадания на обороти, при пропадане на обороти гаснене и т.н. Какво повече можем да ти напишем, направи си реглаж на клапаните да видим как ще се държи колата и ще продължим писането. Написах ти го малко по нагоре, но ти имам чувството, че седиш на едно място и тъпчеш, реглаж и след това пак тука да кажеш какво се случва, Успех! ПП За протокола на един колега с акорд k24 мотор не беше правил реглаж на клапаните повече от 50к км на газ, няма да ти обяснявам, че колата имам чувството, че работетше на два цилиндъра, а оборотите играехе ръченица здраво. Излишно е само да пълним темата със спам, направи това, което те съветвам и съм почти сигурен, че ще има промяна в поведението на колата, реглаж прави на студен двигател.
  24. 1 point
    Изскочи ми писание на младежа от "Наука и критично мислене", ето го: Вече е официално - новият щам коронавирус си е с напълно естествен и природен произход. Не е създаден от хора. Това е заключение на биоинформатично изследване, публикувано в Nature преди 2 дни. Анализирани са основно гените, кодиращи повърхностни протеини, които участват в навлизането в животинските клетки и особено на област в тези протеини, наречена рецептор-свързващ домен (RBD) - структура, която се захваща директно за клетките на гостоприемника и медиира навлизането на вируса. Анализът показва, че RBD областта на повърхностните протеини на вируса проявява висок афинитет към ангиотензин конвертиращ ензим 2 (ACE2 - рецептор, който има участие и в регулиране на кръвното налягане). Ефективността на свързване на двете структури е толкова висока, че учените стигат до заключението, че нещо подобно може да се случи само след естествен отбор, а не чрез генетично инженерство. Това твърдение за естествената еволюция е потвърдено и чрез анализ на целия геном на SARS-CoV-2. Създаване на нов инженерен вирус от хората би било възможно, ако за основава, за шаблон е използван вече познат човешки патоген (като изминалите причинители на SARS и MERS). Но в случая това не се наблюдава. Най-високо сходство SARS-CoV-2 има с вируси, които са срещат сред прилепи и панголини. Определени са две възможности за появата на този вирус. Първата теза предвижда, че вирусът е пребивавал в естествен животински резервоар, където се е видоизменял и в един момент е прескочил върху хора. Смята се, че прилепите са естествен резервоар на този щам, но до момента директен преход от прилепи към хора не е наблюдаван. Вероятно е имало междинен преносител. Според второто предположение специфичните промени в RBD, които водят до висок афинитет към хора са настъпили след опитите на вируса за трансфер в хора. Непатогенен щам е прескочил в хора, при което се е видоизменил в по-опасна версия. Отправено е и едно предупреждение за близкото бъдеще. Много е възможно оригиналният щам все още да циркулира в животните и в даден момент отнова да се наблюдава транзиция от естествения животински резервоар към хората, което отново да стартира епидемия/пандемия. Затова не яжте диви и не добре опечени животни! Източник: Andersen, K.G., Rambaut, A., Lipkin, W.I. et al. The proximal origin of SARS-CoV-2. Nat Med (2020). https://doi.org/10.1038/s41591-020-0820-9
  25. 1 point
    Химна се пееше Чети внимателно. Италианците са си пяли химна, той е слушал
  26. 1 point
    Проблем с валовете нямам и аз си мисля ,че е от буталата, но нали до последно е надеждата да е по повръхностен проблем. От полови година се каня да дойде при теб да го чуеш и все не намирам време. Ще дойда, за всеки случай да го чуеш и ти.
  27. 1 point
    Добра вечер колеги и колежки , поради случващото се в България до момента и постоянно променящата се обстановка . Ще работим само онлайн докато спиди и еконт ни го позволят! до края на март преустановявам приемането на автомобили за ремонт с цел избягване на двустранни контакти . За въпроси и поръчки и заявки оставаме на линия . Благодаря за вниманието и разбирането .
  28. 1 point
    Я да продължа да разлайвам кучетата, относно срока на годност на бутилките: Това е наредбата по която се минава ГТП!
  29. 1 point
    Какво означава "проверихме вакуумите"? Измерихте ли нивото му преди соленоидните клапани и след всеки един клапан? Колата пали ли лесно,особено като е студена? Да си забелязъл да дими повече при рязко ускорение? Блокирал в отворено положение ЕГР. Спукани/скусани турбо пътища.
  30. 1 point
    Изглежда никой във форума не е сменял маншон. Ще пиша като има резултат. Аз нямам проблем да сменя целите шарнири, но защо да сменям изправна оригинална част? Шарнирите като цяло са здраво нещо и аз, при многото коли, които съм карал и стотиците хиляди километри, само веднъж ми се е налагало да сменям.
  31. 1 point
    Тънкия момент е, че тия със секцията за десен завой трябва да пропуснат тия дето са в кръстовището. Но тия взели книжките преди 30 години си мислят, че след като завиват на дясно са господари на пътя.
  32. 1 point
  33. 1 point
    Не е толкова лесно, колкото се описва тук - налива се файл, създава се впечатление че е копи/пейст през ОБД буксата, само че не е. ЕКУ-то е заключено и има защита, за 7-ма говоря. Sent from my iPhone using Tapatalk
  34. 1 point
    Най-дългото пътуване беше около 1000 км до Гърция, с един каяк отгоре (прилагам снимка). Пътването си беше супер, особено когато съм свикнал на количката и я карам в ограниченията за скорост на пътя. В музика и сладки разговори това беше едно прекрасно и безаварийно пътуване, използвах климатик през 800 от киломтрите при скорост от около 100 до 120 км където позволява разход 12 газ. Много ме дразни факта че има постоянно хора във форума които буквално се хвалят как карат със 140 и нагоре. Всички имаме близки и познати които ни обичат, когато се смажете със 150 км в мантинелата на магистралата заради отвратителните ни пътища и ужасните шофьори на тях и когато повикат някой да ви разпознае в моргата, няма да имате повече проблем с шумния автомобил или високите обороти! Няма да имате проблем също така кой какво мисли за комфорта на Харвито и с колко може да се кара като максимална скорост. Колеги, мислете трезво бъдете отговорни хора ако не заради другите то поне заради вас, заради вашите роднини и хора които ви обичат!
  35. 1 point
    За мен ефекта от това ще е нулев. Щом кат с новите им измервателни уреди, които нямам идея какви са, от 65 проверени автомобила са писали акт на 1 (или го бяха спрели от движение) ,какво повече да си говорим. По пунктовете за гтп никой не знае с какво и как проверяват. Ще им се дават ли нови уреди, те ли трябва да си купят, кой и как следи тези уреди калибровани ли са, манипулирани ли са, как ще се реши въпроса с това да се слагат на загасен двигател или теста на обороти дали го правят на 3500 или 1200... всичко е мъгла тука. Накрая някой ще заложи 8 пъти по-висока цена за изработването на тея стикери, ще си оправи живота и този на следващото му поколение с обществената поръчка, а ние по статистика ще излезем най-еко страната в европа.
  36. 1 point
    Доста мои познати карат дизели и не са имали ядове. Само че се делят на 2 групи: Едните карат вехти, прости и проверени с годините, а другите нови и гаранционни. Мен понеже "много мъ и страх" гледам да не стана изключение от общия фон и за това карам бензинки (без газ). Гледам както казват "... да е мирно селото", но евала на рискувалите. И те се делят на 2 групи: Едните са в неведение за евентуалните неприятности, а другите не им дреме и ще го мислят (ако стане беля). В тая дилема няма правилен отговор, а вероятностите са хипотетични, и само "онзи горе" знае кому кога и какво да въздаде. Вчера заничах под едно Санта Фе. Скъсан колянов вал под средната опора на блока. Собственика е тираджия и не е като да няма опит и да е зверствал с фемилито при старта на ваканционното пътуване. Карайте си - кой каквото има, безаварийно и с настроение.
  37. 1 point
    Здравейте колеги,аз също се чудих на това писукане,защо се получава.И при първото ходене на море с Хондата започнах да свалям панела на радиото от съображение за сигурност.И писукането се оказа от НЕ свален панел. Дано съм бил полезен.
  38. 0 points
    Честит празник на всички жени, особенно на каращите ХОНДА! Да сте живи и здрави и да радвате срещуположния пол с усмивки и любов!
  39. 0 points
    По-добре дай 20/30 лв/бр отгоре за поне среден клас гуми. Преди години съм се подлъгвал с евтини гуми тип "лонг х*й" заради цената и винаги съм съжелявал. Поведението на пътя, спирачен път, най вече на мокро...Това едно на ръка, след един сезон почват драми с вибрации, баланса бяга, кривят се, почвате да се гледате накриво с гумаджията и почти винаги всичко завършва с фразата "абе ти за тия пари какво очакваш" която като си ги купувал е била "ааа супер са за тия пари, никой не се е оплакал". От тия бюджетните май по читавички са Нексен, макар, че на служебна имам такива зимни и не ми харесват, за летни не знам. Аз също ще купувам 4 парчета сега и смятам да взема Нокиан. Имат линия за сув точно. Какво ще излезе от тях ще видим. Успех!
  40. 0 points
    - От дека си ма моме? - От Перник. - Аууу, мръсница!
  41. 0 points
    Отивай в Гума трейд и не се чуди, ще ти ги направят по-здрави от оригинала, 200000 няма да мръднат
  42. 0 points
    Може да помогнеш като дадеш цени,какво са свършили какво са сменили. Ако иска някой ще те пита на лично и ще му дадеш сервиза.
  43. 0 points
    FYI: В сервиза ме отказаха от ремъците Gates, според тях качеството на Gates е паднало много последните години. Препоръчаха ремъци Contitech, като тези които препоръчахте по-горе, така че такива ще взимам. Сервизът е Motobox в София, кв. Овча Купел, видях добри отзиви за него във форума.
  44. 0 points
    Ако си с оригиналните шарнири,няма да можеш да им смениш предпазните маншони. По спомен, на оригиналните ш.болтове, маншони им са захванати/пресовани вътре в самия корпус. Новите маншони ще са от типа "нахлузване" и прикрепяне с пружина, но нито ще има къде да ги нахлузиш, нито пружината ще може да изпълни предназначението си - поради горното.
  45. 0 points
    Сетих се че след моментното включване в тая тема, все някой някога пак ще я отвори и ще чете, та да обясня някои недомлъвки: 1. Относно гасенето на мотора на скорост. Това естествено рядко се прави умишлено, но се случва ДВГ да угасне и по техническа причина. В този случай на автомата нищо няма да се повреди, понеже ДВГ осигурява налягане чрез маслената помпа в кутията и чрез това налягане и софта, тя се управлява. Ако моторът угасне и съответно налягането в кутията секне, тя минава веднага в режим N и колата просто се търкаля по инерция. Това не е проблем за нея, ако иде реч за намаляване и спиране на банкета. По-голяма паника в този момент е липсата на усилвателя в спирачките (и във волана - ако рейката е хидравлична). 2. Кутията няма как да се повреди от нецелесъобразно боравене на водача с лоста. Тя си има алгоритми и няма да изпълни командата, ако е в противоречие с тях. Между лоста и кутията няма "твърда връзка". 3. Но ако някой много иска, може да си потроши колата, като редовно не изчаква спирането от преден ход, преди да включи задна. Това обаче става на малки скорости и единственото което ще причини е натоварване в тампоните на мотора и кутията, които ги държат към купето. Те рано или късно минават от зоната на еластична, в зоната на пластична деформация на каучука и почват да се цепят, а накрая и се разпадат. При по-голяма скорост командата е неизпълнима. 4. Може да ви изненада, но колата пак си върви, просто има повишени вибрации по купето, а като странични ефекти се появяват дърпане (обикновено надясно) при рязко ускорение и зверско тропане на "нещо в коша" при преминаване по големи неравности на несъобразена с тях скорост. Това "нещо" е тандемът моторът / кутия, които се лашка из моторния отсек. 5. Ако наистина имате нужда да аварирате кутията, не изчаквайте спирането от задна до покой и се опитвайте да включите лоста на "Р". Все някой ден ще ви се "получи" и заедно с разкъсаните тампони ще строшите чопа, който я заключва при покой. Той вече си "знае работата" и ще окърти зъбите на главното предаване в диференциала, а ако имате късмет ще се сцепи и картерът на кутията. Ако колата ви е мила, или поне ви върши работа - "не правете това вкъщи".
  46. 0 points
    Ето така изглежда свързването към постоянен "+" при контакт и към модула.
  47. 0 points
    В този ред на мисли: Назад в темата си говорехме, дали трябва да се пуска мигач при навлизане в кръгово. Опитах се да обясня, защо аз пускам мигач, обаче съм пропуснал да спомена една от ползите на мигача. Ситуация - приближавам кръгово, тези в кръга са с предимство, ще излизам на третия изход. Да, ама на първия за мен изход се е заформило задръстване, колите едва-едва пъплят. Тези в кръга, които искат да излязат през задръстения изход, също. И сега: 1. Решавам да вляза и да се врътна до изход #3 без мигач. Практиката ми показва, че колкото и да е жентълмен англичанина ще спре точно пред мен, само и само да не се шмугна в задръстването преди него. Е, не отричам, че има и такива, които спазват принципа на ципа, т.е. някой ще ме пусне да вляза в задръстването преди него, ако исках. 2. Пускам мигач, че ще се връткам за някой следващ изход. Онези в кръга веднага спират, осъзнавайки, че не се опитвам да ги прецакам в задръстването. Е, не отричам, че има и овце, на които изобщо не им пука за моя мигач. Спират си най-геройски пред мен, щото нали знаят правилника и много държат на предимството си.
  48. 0 points
    Последно съм купувал иридиеви свещи NGK от Тех-ко за 90 лв. четирите в комплект. От тогава съм им навъртял около 75 000 км. и още си карам с тях. За сериозно обслужване и ремонти ходя при fenabg в Дупница. https://forums.hondabg.com/topic/53395-fenabg/?do=findComment&comment=1057548100 Дистрибутор е и на маслата Yacco. Само той ми върши работа както трябва! Ей го къде е по магистралата... За 45 минути съм при него с все трафика в София. Чета много добри отзиви и за Мотобокс в Овча Купел, но само при тях не съм ходил все още... Иначе от софийски сервизи и "майстори" до тук ми е дошло и повече - не!
  49. 0 points
    Централният е 64мм а не 61мм.
  50. 0 points
    1.Като влезеш в подфорума на HR-V ,втората важна ,закачена тема отговаря на този въпрос. 2.Харченето на масло е свързано с неправилна експлоатация на автомобила, неправилни масла и голям пробег на смяна.Основната причина е напълването на сепаратора на масления сегмент с нагар,който не позволява изливането на маслото през отворите в буталото. Самите маслени сегменти се запичат,прегряват и се разкаляват. Резултата е липса на притискане към стените на цилиндъра. При изправен мотор-нови сегменти с малка елипса на цилиндъра и що годе читави бутала, разхода е в рамките на 200-250 мл на 5000км. При движение на автомобила над 4000 об/мин .разхода може да се повиши до 100мл/1000 км. 3. Смяна на сегменти,лагери, пълен ремонт на глава със смяна на водачи и клапани.Пълно измиване на мотора -магистрали и картерни пространства,отдушници.Гаранция 3 години със 6 смени на масло и 6 маслени филтъра 1400 лв /в тази цена влиза 24 л масло и 6 маслени филтъра..С 1 година гаранция и 2 смени на масло+2 филтъра 1100 лв. Ремонта е с данъчна фактура. Краен резултат-пълно напасване на двигателя след 2-5000 км. Разхода на масло пада до стойностите описани по-горе.Ако се сменя редовно качествено масло ,двигателя ще издържи без нужда от ремонт 100к+. Засега лични впечетления само 80000км. За 2 години ремонтирани 12 двигателя на Харви и от двата модела. Ако си правиш сам мотора ще ти излезе 600-700 лв. Не е сложно ,изисква монтьорски умения и доста четене. Иии Добре дошъл!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...