Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 19.02.2024 in all areas
-
10 точкиДнес реших да опресня маслото си на 3ген R20A2 бензин автомат,и да сменя филтъра автомат. Маслото се източва от пробката отдолу на двигателя развърта се с квадрат1/2 към 3/8. След развъртане и изчакване поне 30 до 50 мин изтича 3,5 л колкото повече чакаш изтича повече. Използваното масло от мен е Маслото се налива през пробката на щеката тя се намира от лявата страна на акумулатора Използваната от мен фуния е тази с дълго гърло използвах две една в друга,или трябва да се приспособи обикновена с маркуч. Филтъра автомат се намира под въздушния филтър,трябва да се демонтира неговата кутия,която се държи от болт за ключ 10 с удължиние са развива. Отзад е на два гумени тампона които влизат в шпилки.Просто кутията на въздушния филтър долната част се измъква нагоре от тях. Посоката на слагане на филтъра няма как да се обърка фиксиран е от самата скоба,вижда се на снимката. Малко по особено е сваляне или изместване да двете скоби държащи маркучите на филтъра АТФ, не става с обикновени клещи трябват такива си широки челюсти над 15мм. Цвета на новото масло е бледорозов и много рядко и течно. И маслото и филтъра са оригинални показани в горните снимки. Маслото е купено от общите поръчки https://ato24.de/en/honda-atf-dw-1.html Резултата е скоростите се сменят много плавно и без да се усещат никакво придърпване или задържане. Тази желязната туба ATF според мен маслото е една идея по-добро от стандартните сиви и тъмносиви на пазара. Моля темата да се премести в раздел 3ген.
-
8 точкиЛепилото, което използвах е такова. С него си лепих тавана на другата кола. Може да се ползва каквото имате под ръка ЕЛАСТИЧНО лепило. Не използвайте секундни или минутни лепила. Те ще се начупят много бързо. Добре е лепилото да издържа на по-висока температура, знаете че през лятото в колата става доста горещо. Ако сте решили да се захванете с тази процедура, препоръчвам да свалите и огледате всички говорители, не само тези, които чувате че дрънчат. При мен и 4-те бяха разлепени, само един от тях дрънчеше. Другите 2 ( в предните врати ) се оказа че са некадърно сменени със някакъв двулентов кенууд, завит с винтове за дърво в ламарината. След ремонта на говорителите ( и макар че в момента съм с 4, а не със 6) звука в колата става съвсем друг. До буфера се стига доста по-трудно, затова него го оставих за по-нататък.
-
7 точкиЗдравейте, От скоро съм собственик на Акорд 2.4 АТ 2009. Колата е оборудвана с Premium Audio System. Няма нужда да казвам, че звука беше много далеч от премиум. От някои говорители се чуваше дрънчене, като цяло звука беше ужасен. Четох теми за смяна на говорителите с афтермаркет, но никой не беше посочил конкренти говорители, от които да е доволен. Освен това в моята кола има 10 говорителя, 6 еднакви ( 4 във вратите и 2 в кората отзад ), което си прави вече сума ако трябва да се сменят всички. Разбрах, че колега от форума ги ремонтира успешно и реших, че и аз бих могъл да се справя. Изгледах няколко клипа в youtube и започнах. Тъй като колата си я ползвам ежедневно прецених, че най лесната за мен процедура ще бъде да сваля 2-та говорителя от задната кора. След като ги ремонтирам ще ги сложа във задните врати. Извадените от задните врати след ремонта в предните. И накрая говорителите от предните след като са ремонтирани ще отидат в задната кора. Говорителите от задната кора се свалят за няколко минути. Трябват ви две по-широки отвертки (или подобни) и едно малко гидоре с 8-ца или тръбно ключе. Може и къса кръстата отвертка. Капачките на говорителите се надигат от страната на облегалките. Там са на щипки, които се разкопчават, повдига се предния край нагоре и се изваждат. В задния си край имат палци. Говорителя е захванат с един болт. След като го развиете, повдигате леко говорителя и го издърпвате по посока на болта (корпуса може да е залепнал към основата, използвайте внимателно отвертката за да го отлепите). Откачате буксата на говорителя през багажника и сте готови. Ето и причината за лошия звук: Не е ясно каква е причината за такова частично разлепване, на някои говорители го имаше на 2 или 3 места. Сякаш лепилото се е разпънало, а после не се е свило обратно. Тъй като гофрите (гънките) са гумени, няма нищо скъсано. Само са деформирани и съответно говорителя е разцентрован. Започваме ремонта. За да разлепим гънката от корпуса използваме най обикновен лакочистител. Накапваме лакочистител и след като малко попие, внимателно започваме отлепянето. Използвайте нещо пластмасово и не много остро за да не скъсате гънката. Ако не се отлепва, накапете пак, изчакайте минута-две и опитайте пак. Повтаряте процедурата докато гънката се разлепи от корпуса. Следва почистване на остатъците от лепило по корпуса и по гънката. Трябва добре да почистите и двете повърхности, така че когато се залепват отново да няма нещо, което да надига или деформира гънката. Почистете добре целия говорител и работното място, така че да няма опасност боклук да попадне вътре в говорителя по-късно, когато свалите капачката. с Следваща стъпка е разлепването на капачката. Процедурата е същата, капвате малко ацетон и започвате внимателно да отстранявате лепилото, докато успеете да пъхнете нещо (например малък скалпел) и да разлепите капачката. ВНИМАВАЙТЕ да не падат боклуци вътре в намотката при отстраняването на капачката. Ако е необходимо допълнително почистване на лепилото където е била капачката, може да запушите отвора временно с парцалче. Ако сте успели да разлепите гънката и капачката без да повредите нещо, значи сте минали най-трудната част. Следва центровката. За целта са ви необходими 3-4 пластинки с дебелина повече от 0.5мм. Аз изрязах пластинки от кръгла кутийка за клечки за уши. Може да се използва по-твърд картон или някакъв вид пластмаса. Пластинките трябва да влизат плътно в процепа между магнита и намотката, като при натискане надолу, конуса да остава фиксиран там и да не се повдига нагоре сам. Синьото шешенце на снимката предотвратява огъването на пластинките навътре, така конуса остава във фиксирано долно положение. Периферията на гънката е легнала по корпуса така че да опира в нея сякаш е залепена. След като фиксирате мембраната в долно положение, започвате лепенето. Нанасяте лепилото по периферията, между гънката и корпуса. Когато лепилото започне да изсъхва, започвате да притискате отгоре, обикаляйки цялата периферия, като леко натискате периферията на гънката навън (за да се изпъне съвсем леко). По участъците, където преди е имало деформация внимавайте гънката да не остане надигната. Внимавайте при тази операция мембраната да не се вдигне нагоре. Оставяте да изсъхне 12 часа. След като вече лепилото е изсъхнало, отстранявате пластинките. Може да направите проба за движението на мембраната, натискайки симетрично с пръсти. При това движение не трябва да се усеща стържене на намотката в магнита. Друг вариант за тест е да закачите говорителя в колата и да го чуете. Ако всичко е наред, може да залепвате капачката на мястото и. Използвайте МИНИМАЛНО количество лепило при лепене на капачката.
-
7 точкиНе. Не бих казал, че са понижили чак пък толкова качеството. Маслото като база си е о.к. Има си и естери. Всичко е до новите спецификации и одобрения, които покрива. А те имат определени изисквания и ограничения за разни параметри. Например сулфатна пепел, нали трябва да е "еко", а това пък води до по-малък TBN, например, който пък от своя страна води до по-малък ресурс на маслото да неутрализира киселините от продуктите на горене. Иначе си е стабилна базата, смазва си добре, но TBN пада до TAN за по-малко моточасове. Особено чувствително на бензин и повече градско. В немския форум има много анализи на DXG и винаги се представя много добре при изправни двигатели. Ето един рекорд: https://oil-club.de/index.php?thread/14606-ravenol-dxg-5w-30-mazda-3-bn-skyactiv-g-120-12-836-km/&postID=363772#post363772 Близо 13 хил.км. на бензин (дирктно впръскване), от които 70% дълги разстояния и 30% къси разстояния. Стойностите на износване са почти нулеви, но вижте къде е TBN! Понеже в Германия го измерват по метод ASTM D2896, свалете 2-3 единици и ще видите, че TBN е колкото TAN, даже и по-нисък вероятно. А това гледаме да избегнем.
-
7 точкиЩе си отговоря сам, може да е полезно за някой друг. Биалетката е с дължина 83 мм (габаритен размер), междуосовото разстояние между двата болта е около 65 мм. Отворите, в които се завиват болтовете са по-широки, което ще позволи корекция с още милиметър-два. Аз си поръчах от али-то, цената ми излезе малко под 30лв. с доставката. Пристигна за 2 седмици. Няма да слагам линк към обявата, за да не правя реклама, а и след време линка може да не е актуален. Можете да използвате следната комбинация от думи при търсене в али-то: "headlight sensor adjust height honda rod ball"
-
6 точкиЗдравейте, благодарение на тази тема и коментарите в нея се насочих и обърнах към Бранко Markoni's Garage, нека ви се похваля и споделя моето мнение. Автомобила е Honda CR-V 2015г. фейстлифт на модела, 2.0 бензин (вече и газ), 155к.с и монтирана допълнително Печка (споменавам я, защото усложни работата на Бранко в монтажа, а в предварителния разговор не стана дума за нея). В първоначалния разговор с Бранко за монтиране на ГИ Romano ми беше описано до най-малката детайлност какво и как ще бъде извършено преди самия монтаж на ГИ - регулиране на клапаните, обстойна проверка на бензиновата инсталация включваща и почистване на бензиновите дюзи и всичко което е необходимо Колата да върви Перфектно на Бензин по думите и изискванията на Бранко! Иии преправяне на монтажа на Печката така както трябва да се направи при марката Honda, за да продължи монтажа на ГИ Бранко е подбрал подходящ различен път с инсталацията на ГИ за да го направи така както трябва и всичко е изпипано до съвършенство до последния детайл до който се е докоснал за да монтира ГИ. При издаване на колата Бранко те запознава със системата и така е направено всичко че можеш да обслужваш Сам ГИ с една отвертка и шестограм 5мм., също така предоставя кабел за диагностика и Софтуер инсталиран на личен компютър чрез който може да се извършва диагностика както на ГИ така и на самия Автомобил, също така позволява и триене на грешки! За да не разпъвам темата и да е приятна за четене и добиване на представа и това дали да монтирате ГИ при Markoni's Garage, с Чиста ръка на Сърцето препоръчвам без колебание, независимо че Аз съм от Кърджали, но пропътувах до Русе и оставих колата в ръцете на Бранко с пълно доверие, и да спомена нещо Много важно 1 седмица докато колата беше в Markoni's Garage на мен ми беше предоставена Кола (също на Газ) с която да се прибера и карам през цялото време! С Бранко се разделихме със стиснати ръце и най-добри чувства, Той ще бъде и човека който ще Обслужва Автомобила ми за в бъдеще Живот и Здраве! Аз съм Възхитен и Очарован от Работата и Професионализма на Бранко. Не се колебайте при избора за монтаж на ГИ или ремонт на Вашата Honda!
-
5 точкиИмаме вече сигурна нова система за конкретни двигатели. Tества се в продължение на година в Италия.Следващия месец съм на обучение и най-вероятно ще почна да монтирам от края на юни. Двигателите ,които се поддърржат са R18Z9- 143 Hp, L15B-132 и 129Hp, L15B7Turbo-180Hp. Не е завършило тестването na Acura и на L15C моторите.Предполагам до края на септември...АКо има някой мераклия да участва в тестовете тук ,моля да се свърже с мен.
-
4 точки
-
4 точкиВсичко е събрало в ядрото, стиска го и не го пуска. Останалата част от капката е чисто масло. Явно и режимът, с къси студени преходи има значение. Повече бензин - повече сажди, а и като че ли има и повече износване. Като цяло, добре се е справило маслото, а и има още доста ресурс. Би било добре да го смениш преди лятото, за да имаш ново, не окислено и не "подкиселено" масло за летните натоварвания.
-
4 точкиНе е топка за голф,а Слънцето през най добрия естествен филтър на светлина,тънък облачен слой😎. Снимано с едно "ultra" устройство за провеждане на разговори(без AI)🙂.
-
4 точкиЗапочнахме на чисто😁,а то я какво е станало,за 7к...😕: Капков тест 2 Ravenol FDS 5W30 7000км.,зима,студени и къси преходи. Градско,извънградско 60/40.
-
4 точкиВ старата рецептура на Mobil 1 ESP 5W-30 имаше следното: GTL 30-40%, PAO 1-5% , Естери 1-5% (източник: https://oil-club.de/index.php?thread/4190-mobil1-esp-5w-30/) Най-новият вариант на Mobil 1 ESP 5W-30 с API SP и LL-04. Източник: https://oil-club.de/index.php?thread/12730-mobil1-esp-5w-30-api-sp-ll-04/
-
4 точкиМалко шагре под калниците и праговете: Напълних задния ръб на веждите, където е заварката със задния панел и където фабрично слагат тия черните лайсни със силикон вътре. Ще го мисля дали да не си ги върна напълнени обилно със силикон. Преливките по боята личат, но завършека с лак е приличен. Коригирах където беше нужно с водна 2000 и после пастиране с ексцентършлайф. Мисля че събрах кураж следващия път да пръсна целите панели.
-
4 точки
-
4 точки
-
4 точкиДобре казано. Не твърдя, че съм мъдрец, но определено често срещам коментари от рода "абе какво се занимаваш, дай я на някой" или "карай си я така, ще изкара още" и дори "абе няма ли да я продаваш". Жената няма да коментирам как приема тия дейности, но определено насрещния вятър е много силен.😁 Днес съм доволен от резултата с базата. Затворих дюзата на пистолета почти максимално и вдигнах налягането да пуска ситен прашец. Гледах да не пръскам близо до отсичането с тиксо, но има леко отсичане накрая пак ще съм доволен. Утре ме чака разширяване на зоната с тиксото и пръскане с лак. Преди това ще огледам дали има отсичане и ръб на базата и ще заравняам с водна шкурка ако има, но на първо четене не виждам такъв ефект под тиксото. После лак и сушене с кварцова печка. 😄 Праговете бяха надули боята повърхностно само около планките за крик. Минах с телената четка до метал, вюрт и утре шагре преди да кача лайсните.
-
4 точкиMotorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30 TDS: https://motorex.com/Pdf/TI/Motorex/4T-Motorenoel/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30_1014735_EN_20240106-132850.pdf MSDS: https://motorex.com/Shared/Documents/MSDS_MOTOREX/CAR LINE/MSDS_CONCEPT_TS-X_SAE_5W30_EN_GB.pdf Среден клас масло - смес от хидрокрекинг III-та група масла, с добавка на до максимум 2,5% минерално. Много високо TBN (алкално) число 12,3 mg KOH/g. Ще има дълъг ресурс откъм способности да неутрализира киселините, в следствие на горенето. Сравнително висока изпаряемост NOAK за съвременно масло - 12.50%. Не е добър показател за температурната му стабилност. Говори за голям % полимерни подобрители на вискозитета, които имат свойството да се разпадат и да оставят отлагания. А това пък води до ограничен полезен ресурс на маслото (язък за TBN-а). Като спецификация (A5/B5) е подходящо за технически изправен K24Z3. Но състоянието на двигателя си го знаеш само ти и преценката си е твоя! Като технически х-ки има по-добри масла. А в същия клас, RAVENOL FO SAE 5W-30 е по-добро.
-
3 точкиВсичко си тръгва само ако си пуснал предварително блутут на тела даже ми пуска и WAZE без да съм искал. На клипа съм показал как работи и от кое копче се излиза от приложението. Разговорите си тръгват даже и когато си работи на навигация примерно.всичко работи без грешка за сега. Само ако искаш да превключиш от андроид ауто на мироринг се шашка че му е малко паметта.
-
3 точкиПривет съфорумци!Искам да дам заслужен отзив на Лъчо Узунов (Варненски регион )за коректно извършената услуга .Коректно отношение ,справедлива цена ,и най-вече качествено извършен ремонт.Вдигнахме от колата от Петрич ,закарахме му я на място ,и за по-малко от седмица беше готова (смяна на двигател ,счупена предна пружина ,оправи ни парното ,сменено турбо ,и други ...).Колата няма връзка с предишното си състояние .Оставям телефон на човека ,ако някой има нужда от качествен ремонт (човека и има и автоморга )-Лъчезар Узунов +359899798989.Явно все още има честни хора.
-
3 точки
-
3 точкиВ една гореща нощ на лятото на 1970 година, се обърнах настрани, погледнах лежащото до мен момиче и го попитах дали иска да се омъжи за мен. - Ще поговорим за това утре - каза тя - Сега трябва да поспя. На сутринта тя каза, че женитбата не е добра идея, дори напротив, много е лоша, но въпреки това тя е съгласна. Да, тя беше права, това беше лоша идея. Младата жена се казваше Табита Спрюс и още не беше завършила образованието си, а аз бях току-що завършил, но не можех да си намеря работа дори и като учител. Работех в една пералня и получавах толкова, колкото да не умра от глад. И двамата имахме студентски заеми и нямахме никакви спестявания. Имах единствено два чифта бельо, два чифта дънки, два чифта обувки и проблеми с пиенето. Определихме дата за сватбата: 2 януари 1971 година. През есента с Таби се качихме на автобуса и отидохме до един известен бижутерски магазин в центъра на града. Помолихме да ни покажат най-евтината двойка венчални халки, която имат в магазина. С прекрасна професионална усмивка, в която нямаше и капка милост към нас, продавачът ни показа един чифт тънки златни халки, струващи 15 долара. Извадих портфейла си, който тогава държах завързан с велосипедна верига за колана на дънките и ги платих. Две венчални халки за 15 долара общо. В автобуса на път за вкъщи намеквайки за качеството на златото на халките казах: - Сигурен съм, че тези халки няколко дни след сватбата ще започнат да оставят зелени следи по пръстите ни. Таби, която винаги имаше какво да каже, отговори: - Надявам се, да ги носим достатъчно дълго, за да разберем това. След два месеца и половина дойде времето да сложим един на друг тези брачни халки, които бяхме прибрали в едно чекмедже. Костюмът, който бях облякъл ми беше голям, беше на брата на Таби. А бъдещата ми жена беше облечена в рокля, която беше сватбената рокля на една нейна приятелка. Беше прекрасна и уплашена до смърт. След церемонията отидохме с наши приятели на сватбен прием (сандвичи с риба тон и сода), с моята кола, стар очукан "Буик", на който едвам се превключваха скоростите. Карах и през цялото време с палеца си докосвах венчалната си халка на безименния ми пръст. Няколко години след това - четири или пет - когато Таби миеше чиниите, нейната халка се измъкна от пръста ѝ и изчезна в канала. Разглобих сифона на мивката, но от пръстена нямаше и следа. Беше безвъзвратно загубен. Тогава вече можех да ѝ купя нова, много по-красива и скъпа халка, но тя се обливаше в сълзи заради загубата на първия си истински пръстен. Халката не струваше и осем долара, но за нея беше безценна. Животът се отнесе добре към мен и моята кариера. Написах много бестселъри и спечелих милиони долари. Но през годините нито веднъж не съм свалил от ръката си тази евтина халка, от деня, в който моята жена с треперещи от вълнение устни и пръсти, и блестящи очи я сложи на ръката ми. Знам, че това прилича на сладникава любовна история, но в живота това често се случва. Халката ми напомня за това, как живеехме тогава, за миниатюрната ни квартира, вечно развалената печка, шумният хладилник, скърцащите дъски на пода, студът през зимата и уличният шум през нощта... Халката ме кара да се замисля за бъдещето, да помня какво имахме и какво нямахме в миналото, да си спомням какви прекрасни хлапета бяхме някога. Халката не ми позволява да забравя, че цената на една вещ и нейната стойност не са непременно едно и също нещо. Оттогава минаха 50 години, но зелена следа все още няма. Стивън Кинг Табита Спрюс или Таби е съпругата на Стивън Кинг, с която те вече 50 години са заедно. Тя също е писателка и пише под името Табита Кинг.
-
3 точкиЗаиграх се със задната броня, че имаше малко охлузвания от опитни шофьори. Шкурене с 600, кит, филер, водна шкурка 1500, база, лак. Засега съм доволен от резултата. Има мегдан да си пръсна и другите детайли, с които вече частично се заиграх.
-
3 точки@venkostanev Ето къде се намира и как се сменя - КЛИК Видеото е валидно за всички R18 мотори. Това е от ръководството за ремонт, по-специално частта за проверка на PCV клапана: П.С. Трябваше да пуснеш темата в правилния раздел - Civic 9та ген. (2012-2016), а не в общи дискусии, но, както и да е ...
-
3 точкиПреди доста години, още с Прелюд, трябваше да му се направи обслужване от - до на двигател. Бях го купил от 1 дърт италианец с още ОЕ ремъците на него. В България, естествено майсторите са следвали в Япония инжинерни специалности, та за да дадат гаранция на ангренажа, смениха и ОЕ водната помпа, която при Прелюда играе ролята на ролка за ангренажа. В service manual е описано ясно и точно - проверка за течове и луфтове и ако няма, нова г-ра и се връща на място. Българските титани на мисълта не го отчетоха това, видиш ли, гаранция как да се даде с тази стара помпа, нищо, че ще изкара повече от новата която ще сложат?! Е да, ама не, сложиха нова, италианска. На 2-рата седмица след смяната на ангренажа, новата водна помпа изви като карпатски вълк. Колата обратно в сервиза и нали, гаранцията...та си я смениха с друга. Докато беше в мен колата не е имало проблеми но тогава още не можех сам да си сменя ангренажа. Е, сега мога и ако съм в същата ситуация, бих си оставил старата ОЕ помпа с най-голям кеф, ако е наред. Тези помпи са много здрави, ако нямат проблем, няма никаква логика да се сменя с нова, защото ясно и точно е написано - проверка и ако е наред, обратно на място
-
3 точкиПо една случайност тавата с инструментите и крика е на мястото си. Мерси за предложението. Акорда засега съм го закрепил да си върши работата на учебен автомобил. Вече навъртяхме 100на км зад волана безаварийно. Останаха някои проверки, но не са спешни (реглаж на клапани, замерване на емисии, проверка на тампони на мотора) и вече консервация с парафин и шагре. Изофикса пасна идеално. В някакъв момент ще се огледам за напречни греди за автобокс, ако се пътува по-надалеч с цялата група. С кораба е лесно, но в седанчето мястото е ограничено.
-
3 точкиТемата за общи приказки за модела я заключихме, точно за да има повече подредба в раздела и ориентацията да е по-лесна. Авторът прати тази в същата посока. @jijo86, моля създавайте теми с ясно заглавие за новите си въпроси или пишете във вече съществуващите.
-
3 точкиИма доста качествени масла на нашия пазар, не вталясвай толкова, надали това Idemitsu, ще я направи 10 години по млада Има тема за маслата, разгледай я. По важното е навременна смяна.
-
3 точкиКолеги,ето клип как работи това устройство. Аз съм доволен всеки може да си прецени дали ще го устройва
-
3 точкиИ сега да знаеш как се прави, връща се всичко на нула, сваляш диска, нагласяш механизмът вътре така че накладките да опират, докато има съпротивление, между тях и диска. Двете страни ги правиш с еднакво такова. Затваряш и тогава си нагласяш/регулираш крачната/ръчната според това как я чувстваш. И дори да задържа и едната страна, примерно да е по-натегната от другата, след по-малко от 1км ще си изтърка накладката и ще си легне както трябва да бъде.
-
3 точкиС ремонта на помпата трябва да извадиш и измиеш казанчето че вътре на дъното е ужас, след това си монтираш всичко, закачаш ремъка и започва процедурата по смяна на маслото. Както е изваден входящия/връщащ (който стои по-високо) маркуч от казанчето го удължаваш и насочваш в празно шише, най-добре 2 литра. след това запушваш добре горния отвор на казанчето където е бил въпросния връщащ маркуч, за да можеш да напълниш казанчето с ново масло почти до горе но не и до ръба на капачката а един пръст по-долу. Палиш мотора и веднага въртиш вляво и дясно като това става на празен ход и следиш да не се изпразни казанчето, като тръгне да свършва гасиш мотора и пак доливаш казанчето с масло до горе. И така докато ти изхвърли малко чисто масло във шишето което събира старото масло. Започне ли да излиза чисто масло спираш процедурата и възстановяваш маркуча където трябва да е на казанчето след което доливаш масло до оказаното ниво на MAX. За цялата процедура трябва около 1 - 1,1 литър масло. Това е всичко, успех.
-
3 точки@jijo86 не се филмирай прекалено, точно във Варна има двама топ майстори занимаващи се само с Хонда, така че си голям късметлия. Търси Дидо в Левски и го слушай какво и кога е за смяна и няма да сбъркаш. Успех и много безаварийни км.
-
3 точки
-
3 точкиЗдравейте, Пети тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001 г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –199 207 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5455 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 70/30; 7) Средна скорост 52 ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – около 105; 10) Изразходвано гориво – LPG около 510 литра + бензин Shell V – Power 95 50 литра - Shell, EkoPetrol; DS Oil; EKO; InsaOil; Gazprom. 11) Kтм = 560л. / 4.3 л.) ≈ 130 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло-ДА, 300 мл след смяна на масления филтър с аналогичен на 2700 км 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 - 7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на сканер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).
-
3 точкиАми, ниска си е и 8-цата. Най-ниската точка на предната броня на моята е на 13 см от асфалта. Това при положение, че карам с джанти 16-ки и гуми 205/60/R16. Не е най-красивата гледка, но... вози относително меко за модела
-
3 точкиИзключително полезен коментар от @Wyvern Civic 9 с мотор R18Z4 от 2012 г. с бутала R3A са проблемните автомобили. Номерът на буталото може да бъде видян отстрани на блока на мотора: Проблемът засяга мотори със сериен номер до R18Z4-1030320 (поне такова инфо се вижда от темата в civinfo - линкът по-долу). Поляците са надигнали глас и Хонда са "признали за проблема", но няма сервизна акция. Ето и темата в civinfo: КЛИК
-
3 точкиЗдравейте, Пускам две проби, тъй като едната не успях да я опазя да е без допир до други повърхности и затова взех още една (контролна). 1) Автомобил – Mitsubishi Outlander II 2.4i, 2007 г.; 2) Масло – Amsoil SS 5W-30; 3) Маслен филтър – UFI 23.243.00; 4) Общ пробег на автомобила - около 176 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - около 8000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 45/55; 7) Средна скорост - не погледнах; 8) Сезон на експлоатация – 07.10.2023 -22.02.2024; 9) Моточасове – не знам колко са; 10) Изразходвано гориво - при разход 13/100 излиза около 1000 л. LPG от различни бензиностанции, бензин 95 с добавки вероятно 50 л. ; 11) Kтм = (1000 л./ 3.5 л.) = 286; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (8-10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,3 л.; 14) Доливане на масло – около 200 мl. след първите около 2000 км., след което не е доливано и няма видим разход 15) Други – при смяната е направена промивка с Motul Professional Engine Clean 300 ml, при сканирането предишния път доста се изкривиха цветовете, сега промених оптимизацията да бъде за текст и мисля, че изглежда по-добре.
-
3 точкиЕдва ли точно той,би ти забранил 0W30. Колегата "dandilov" (да не забравя и "emod")имат тук,доста показни тестове на масла,които никой не би и си помислил,че биха могли да се налеят на автомобил от миналото хилядолетие и с такъв пробег,но уви той го доказа. Всичко се свежда до състоянието на двигателя,като при мен примерно,Ravenol SSV 0W30 е над Ravenol FDS 5W30,при друг ще е обратно!
-
3 точкиРеших да поглезя старите тенекии и вече имат шагре по гърбовете. Със същия продукт ще се пръска и купето отдолу.
-
3 точкиКозлодуй - Враца нормално каране 100-120 7,7 разход на Киа-та 3,3 бензин с две турбини мисля,че не е е зле
-
3 точкиАко инженерите от Хонда бяха дали един вискозитет, сега нямаше да има тема! Гледайте само да е на макс на щеката!
-
2 точкиМалко съм изтървал момента за консервация, но не е и прекалено късно Ако го бях направил 2015-та когато беше свежарка от Италия и това сега нямаше да го има. Утре захващам боята. Реших да го правя с панели на колата (да трупам преднина в занаята). Вече имам два фалстарта, но поуките са налице.
-
2 точки@AzSumПреди 4г. DXG беше с мааалко по-други х-ки. като по-нисък вискозитет, по-голям TBN и др. Щом не го гори, може да продължиш с него, но съкрати малко интервала, с оглед на 60% градското и новата рецептура на маслото.
-
2 точки
-
2 точкиМного време не бях влизал в темата и реших да опресня информацията си. @Митко Йотов, но аз с моя R20A9 точно @dandilov ми препоръча 5W30 (по-конкретно Ravenol DXG 5W30) ,а не 0W30 (за което съм му благодарен) и съм много доволен от маслото. Нямам задълбочени познания, но вече 4 години с това масло не мърда и грам нивото, оборотите са равномерни и ми изглеждат наред нещата. Карам 60/40% градско/междуградско и сменям на 8-900 км. Не мисля да го сменям с друг визкозитет въпреки, че Бултрако са й ръгали 5W40 от варела докато е била гарнционна.
-
2 точкиhttps://www.auto-delchev.com/155_2722-/7955-instrument-kormilna-rejka-honda-accord-53601tl1g22-53601tl1g02-53601tl1305-53601tl3g11-53601tl1g21-53601tl1g01-53601tl3g13-53601tl3306-53601tl1g03-53601tl1e01-53601tl3g12.html
-
2 точкиТова, че при стартиране на двигателя ти светва за кратко някоя от лампите на таблото не го намирам за проблем.
-
2 точки
-
2 точкиНе успях да си редактирам поста. Това, което исках да добавя е че на снимки в интернет на усилвател с парт.номер 39186-TL0-G01 има надпис "2/4 ом". Т.е. усилвателя може да работи както с 2-омови, така и с 4-омови.
-
2 точкиБолния калник е в реанимация: Чака го малко шкурене и боя. Клепнах още малко парафин зад ламарините: Зад калниците ще е или парафин, или гума.
-
2 точкиМоя съвет е търговеца да си оправи проблема и след това купувай. Не се знае в какъв цирк ще се вкараш.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00