Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 13.11.2017 in all areas

  1. 5 точки
    Светлините за мъгла съм ги качил горе в светлоотразителите на стоповете, просто качих горе инсталацията от бронята за светлините за мъгла, разпробих отвор и сложих крушки.
  2. 3 точки
  3. 3 точки
    Аз съм с други впечатления, относно разстояниято между дома и работното място. Аз, както и много мои колеги пътуваме от 120 до 200км ежедневно. Годишно изминаваме от 40 000 до 80 000км в зависимост къде са отпуските, какво сме планирали за уикендите и т.н. В Германия също се връщат километражи и то не само от търговците с арабски произход. Ставал съм свидетел многократно, как лизингов автомобил каран от колега, на който много добре му знаем изминатите километри, няколко месеца след връщането му се продава от дилъра с други данни. 200 000км за дизел не би трябвало да са проблем, но идиоти има всякакви. Пример: тръгваме от северна Германия за южна с автомобил под наем - често срещана практика за концерните, които не потдържат особено голямо количество служебни автомобили за командировки. По баирите около Касел получения автомобил получава повреда. При разговорите с отговорната служителка в офиса (докато чакаме да дойде заместващ автомобил) разбираме, че голяма част от колите, които се използват от фирмите за отсдаване под наем се шофират до 25 000, макс. 30 000. Автомобила с дефекта беше на 25 500км и тя ни каза, че директно се връща и няма да се отдава повече под наем. След двучасово закъснение получаваме заместващ автомобил в Касел, който току-що слиза от автовоза и служител на фирмата само напълва резервоара до горе и ние го вземаме на само 9км. Понеже сме в закъснение с 2 часа скачаме в новата кола, след 7км сме на магистралата, а след 10км (или когато колата е все още студена и неразрабитена на няма и 20км) се движим вече с 180-200км/ч. Та аз не бих се учудил ако точно този автомобил, след да речем 5-6г и 200-250 000км, се озове при някой човек с оргомен разход на масло и съпътстващите проблеми с ЕГР, МАП, ДПФ и т.н. Някои от моите колеги са достигнали 500 000км на своите дизели, но условията на употреба са изключително подходящи за това. Ежедневно шофиране без магистрали, никакви кратки разстояния, само плавно движение в трафика в равнинен район. Идеални условия за дизелов автомобил. Моят ежедневен маршрут го изминавам при макс. 1750 оборота/мин на темпомат и това е в 90% от времето на предвижване.
  4. 3 точки
    Те железата са отвън, важното е вътре да ти е топло и комфортно, най-вече сигурно. Да сподедя малко впечатление от Гудиъра: Както писах, супер тихи, не ги чувам. Возят меко и комфортно, за първи път не ми правят впечатление дребните неравности по пътя, които се усещаха преди! След снега и кишата нямам никакви забележки, спират чудесно. И освен суперлативеите един сериозен недостатък. Този комфорт и мека возия явно са за сметка на по-мека гума, което се усеща при завиване. Колата реагира малко по-бавно в завой, говорим и на съх път. Иначе занасяне в завой няма, просто реакцията не е толкова директна. Това би било голям проблем за колегите с по-спортно каране, не става да вземете Пловдив - Смолян за време Това ми правеше впечатление първите 50-100 км, сега само се кефя на комфорта и разчитам да стигна закъдето съм тръгнал.
  5. 3 точки
  6. 2 точки
    Възможно е и прекалено богата смес или проблемна Ламбда сонда.
  7. 2 точки
    1.Гледай външния вид,за останалото си наеми специалист. Джамбазите вече са факири.. 2.Повечето са 4х4 ,много рядко има само с предно,но много често има с премахнати кардани...Задното предаване се включва само при необходимост ,автоматично,механично.Буквално е вечно при правилно обслужване. 3.Нормалани цени общо взето по-евтино от всеки немец 4.По е важно ,кой ще монтира и настройва. 5.Ползвай сайта carspending.com Дава реална информация за разхода 6 Ангренажа е с 2 вериги,3 зъбни колела,4 плъзгача и 2 обтегача.Сумата е сериозна ....малко над 1000 лв.Сменя се на 200к км. Досега кола от чужбина не съм видял със сменен ангренаж. ГОбщо взето Германците и италианците точно тогава си продават колите на 200-250к. Автомата е железен при правилно и навременно обсужване, Ламарините биват Маслата на Хонда нямат аналози. Единствено с двигателното може да се експериментира..За около 300-400 лв се сменят всички течности. Клапаните се регулират на всеки 40к,а на газ на всеки 20к. Това минава за последен път.....Горе има търсачка, а и Гугъл да питаш направо ще те прехвърли тук...:)
  8. 2 точки
    Лошото при автомобилите е че нямат сигнална лампа която да покаже кога започва регенерацията.При регенерацията дпф-а достига температура почти 700 градуса.При нормална работа когато не е в регенерация температурата варира около 250-300градуса.Самата регенерация продължава около 8 минути.И когато угасим при не свършила регенерация филтъра започва да се задръства.Затова при извънградско каране филтъра се задръства по малко тъй като се кара на по високи обороти.При регенерацията дюза впръска нафта в дпф-а за да се повиши температурата за да могат да изгорят саждите в него.Затова казват че при премахнат дпф автомобила почва да гори по малко.Твърдението е вярно тъй като колкото по задръстен е филтъра толкова повече влиза в регенерация и се впръсква допълнително гориво във филтъра.
  9. 2 точки
    Дефинирай "по-стабилно",че няма такава характеристика на маслата. 20W-50 колко е стабилно?
  10. 2 точки
    Няколко месеца по-късно, индикацията на ДПФ светна на таблото, но вече с (!). Естествено, колата влезна в някакъв ограничителен режим и отидох до приятел да направим принудителна регенерация на ДПФ-а , за да може да се кара нормално. Въпреки ,че много трудно ни пусна да регенерираме ( а защо така , не можахме да разберем) накрая ни пусна и направихме процедурата до 100% почистване - съответно индикацията си изгасна и колата се оправи. Сега ,знам че това принудително регенериране може и е препоръчително да се прави, не повече от 3/4 пъти , затова реших, утре свалям въпросния ДПФ и го пращам във Варна за основно почистване. Преди финалния вариант ( физическо и софтуерно премахване) реших да му дам още един шанс , а и отзивите за този сервиз който е във Варна и извършва това почистване , са много добри и дават гаранция, че филтъра се почиства и става неразличим от нов. Разговарях със собственика , в последствие и с познати, които са ползвали неговите услуги и всички са супер доволни. Повече информация , естествено след операцията.
  11. 2 точки
    Ето и готовия за принтиране вариант. Надявам се да съм ви бил полезен
  12. 2 точки
    Я първо си презапои главното реле,тогава сменяй друго.
  13. 2 точки
    Не може да е съвсем без кабели - поне OBD кабелът трябва да е вързан директно на него (виждам връзката на снимката). Отделно: Захранващ - за какъвто волтаж и ампераж е разграфен. Стандартно 12V 1A предполагам че ще стане. RS232 <-> LAN кабел https://www.aliexpress.com/item/RS232-to-Lan-Cable-for-Honda-HDS-Him-Diagnostic-System/32692539374.html?spm=2114.search0104.3.117.QYtgSX&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_5000015_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_5130015_10541_10084_10083_10304_10307_10302_10539_5080015_10312_10059_10313_10314_10534_100031_10604_10603_10103_10605_10594_5060015_10596_10142_10107,searchweb201603_14,ppcSwitch_7&algo_expid=21e8b564-f13f-42a9-8c7d-b9a4cc3329fe-15&algo_pvid=21e8b564-f13f-42a9-8c7d-b9a4cc3329fe&rmStoreLevelAB=1 Опционално RS232 <-> USB преход https://www.aliexpress.com/item/High-Quality-Z-TEK-USB1-1-To-RS232-Convert-Connector-Free-Shipping/32719569616.html?spm=2114.search0104.3.274.QYtgSX&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_5000015_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_5130015_10541_10084_10083_10304_10307_10302_10539_5080015_10312_10059_10313_10314_10534_100031_10604_10603_10103_10605_10594_5060015_10596_10142_10107,searchweb201603_14,ppcSwitch_7&algo_expid=21e8b564-f13f-42a9-8c7d-b9a4cc3329fe-37&algo_pvid=21e8b564-f13f-42a9-8c7d-b9a4cc3329fe&rmStoreLevelAB=1
  14. 2 точки
    А аз не разбирам, как човек, който се занимава с автомобили, пуска такава тема..
  15. 2 точки
    Въпреки че поста е стар, а и колегата е решил вече проблема срещу 126 лв. / което ми се вижда доста скъпо/, да споделя че при скъсана шпилка не е нужно да се сменява цялата главина , а само да се избие старата и да се набие нова. И за тази операция, не е задължително да се сваля главината, а само да се разкачи спирачния апарат , след което скъсаната шпилка се избива лесно, а новата с малко чалъм /леко пилване/ се набива и сте вие. При последната смяна ,при мен се скъса една шпилка и вчера купих нова от Бултрако за около 9 лв. и в петък ще я сменявам.
  16. 2 точки
    1 предпазител на основната батерия 2 предпазител на главния стартер 3 вътрешни светлини 4 fi и m ecu pcm 5 регулатор на прозореца 6 резерв 7 отопляемо задно стъкло 8 централно заключване централно, люк 9 отоплителен мотор 10 вентилатор на кондензатора 11 охлаждащ вентилатор 12 акустична аларма, стоп светлина 13 аварийни светлини 14 дълги светлини 15 опции защитени схеми 1 управление на двигателя 2 ABS B 3 двигател на помпата на ABS 1 не се използва 2 шайби за фарове 3 чистачки за задните стъкла, миене на задните прозорци 4 дясно дълги светлини 5 ляво дълги светлини 6 гнездо за аксесоари 7 електрически прозорец вляво отпред 8 електрически прозорец отдясно назад 9 бобина за запалване 10 предния десен регулатор на електрическите прозорци 11 регулатор на предния ляв електрически прозорец 12 пътепоказатели 13 горивна помпа 14 не се използва 15 сек. Скорост сензор 16 ABS 17 реле за отопление 18 светлини за дневни светлини 19 обратна светлина 20 релета за задните светлини за мъгла 21 дясна къса светлина 22 ляво къси светлини 23 SRS въздушни възглавници 24 нагоре risacristali ревъл люк 25 метра 26 чистачки на предното стъкло, миене на предното стъкло 27 accedisagari запалка 28 радиостанции, часовник 29 задна светлина за мъгла 30 светлинни метра 31 моторния сигнал 32 светлини на регистрационния номер, прокурор заден номер 33 заключване за сигурност 34-38 резервен предпазител
  17. 2 точки
    Aaaм,След разкачане на захранването или след ресет на компютъра се прави обучение на празния ход,И на още 2 датчика. Това става с хонда тестер,но с него само се наблюдава,а процедурата по обучението е описана в мануала. Довечера ще се опитам да пусна скрийнове.
  18. 2 точки
    Капковия тест в платена версия, уж одобрена от ТЮВ, хрумнала му на някой докато си пържи филийките http://motorcheckup.com/bg/nachalo.html На печелившите - честито.
  19. 2 точки
    Остава кабелите и дистр.капачка с палеца, не знам обаче дали може да е причина при твоя случай. И на мен понякога върти сякаш няма да запали. С падането нивото на бензина към началната резка винаги пали с повече въртене, мисля , че налягането на бензина се губи.
  20. 2 точки
  21. 2 точки
    Тази сутрин като запалих колата да ходя на работа ми се появи следното съобщение: След като пристигнах на работното ми място, прочетох какво точно означава тази грешка и какво трябва да направя. Както и очаквах - нищо полезно и трябва да посетя сервиз. Закачих и Torque Pro - никаква грешка. Затова си записах час за сервиз. През обедната почивка успях да прочета малко информация за това какво би ме очаквало. Голяма част от потребителите пишат, че последващите грешки са: P2199: Intake Air Temp Sensor 1/2 Correlation (Температура на входящия въздух, МАП-Сензор) P0181: Fuel Temperature Sensor A CKT Range/Perf (Температура на горивото) като най-често срещаната е P2199. Поразтърсих се за тази грешка и открих, че е имало два Technical Service Bulletin (TSB), свързани с точно този "проблем" - https://hondakarma.com/threads/map-sensor-failure-1-6-diesel-engine-only.11838/live?page=1 Като запалих колата след работа да пътувам към сервиза се появи и Веднага закачих Torque Pro и воала - P2199. Прочел вече какво ме очаква подкарах към дилъра. Обясних всичко с най-малки подробности на приемчика. Той не прояви голям интерес, само провери дали има някаква налична сервизна акция за моя автомобил - няма такава в системата на Хонда. Прочете ECU-то и потвърди, че е налична грешка P2199. Обаче като решение на проблема софтуера му предложи обновление на софтуера на ECU-то, но без смяна на МАР (както е описано в документа на английски). За около 30 мин. бе качен актуалния софуер от системата. Направихме кратко пробно шофиране, като не се появи каквато и да е грешка. Описвам всичко това с цел да информирам и предпазя колегите с 1.6 i-DTEC преди да започнат да сменят каквото и да е, първо да посетят дилър за обновление на софтуера. Моят автомобил за последно е бил на 14.07.2017, като тогава не е обновяван софтуера, което ме кара да си мисля, че последната версия се е появила сравнително скоро.
  22. 2 точки
    Всеки си преценя какво да сложи в багажника според къде отива и всеки си е за него прав. Ако ходех само до Алеко и Боровец, за вериги, сол и лопата нямаше да мисля, те там ходят БМВ на първи сняг да се кефят. И пак казвам, вериги се слагат на двигателните колелета, на ЦРВ в упътването пише, че това са предните. Задните до 40% едва ли ще го докарат и то при мноооого боксуване. Особено на 1ва ген, при 3та май вдигат малко процента. Ако има другарчета около теб да помогат е най-добре, ако си сам с детето нощес в гората, дето и обхват няма, нещата изглеждат малко различно.... Возя си ги и се надявам да не стигна до тях Туй е от ръководството за 3-та ген, предполагам такова е и за 1ва: Вериги върху гумите Използвайте вериги върху гумите само в случай на аварийна необходимост, или когато те се изискват законово за преминаване на някои местности. Монтирайте веригите върху предните гуми. Когато шофирате с вериги по покрити със сняг или заледени пътища, шофирайте с повишено внимание. Веригите могат да окажат непредвидими ефекти върху управлението в сравнение с добрите зимни гуми без вериги. Някои видове вериги могат да повредят гумите на автомобила, джантите, окачването и корпуса. Избирайте само вериги с фини връзки, които гарантират достатъчно свободно място между гумата и другите части на автомобила в пространството под калниците. . Обръщайте внимание на начините на свързване на отделните секции и другите указания, дадени от производителя на веригите. Преди да закупите какъвто и да било тип вериги за Вашия автомобил , консултирайте се с Вашия представител на компанията. Когато сте поставили вериги върху гумите, се движете със скорост под 30 км/ч (19 мили/ч), при покрити със сняг и/или лед пътища. За да намалите износването на гумите и веригите до минимум, избягвайте движение с поставени вериги по чисти от сняг и лед пътища.
  23. 2 точки
    Lifted and JDM rear spoiler installed
  24. 2 точки
    Здравейте ... проблема е бил че само припалвам колата без да я карам и и явно старият собственик я е карал на къси растояния и Дпф се запушва ... Пушека се оказа от ДПФ който се самопочиства / регенерира Колата няма проблем . Благодаря на всички
  25. 2 точки
    Кой каквото го влече. Никога не ме е вълнувала красотата. На изложба няма да ходя. Цена, качество и практичност.
  26. 2 точки
    Някое фото в измито състояние:
  27. 2 точки
    В петък си пуснах отпуска за да поглезя малко любовницата. Смяна на четирите диска и накладки плюс цялата спирчна течност. Отделно смених маслото ,като преди да източа старото,налях една добавка на Бардал за прочистване на двигателя и маслените магистрали.Като източих старото масло свалих VTC и VTEC клапаните,хубаво ги почистих и им сложих едни OEM нови гарнитурки. Новото масло е Bizol 5w30 ,което по етикет притежава сертификат ilsac gf4-gf5 препоръчително за новото поколение Хонда двигатели,ще го видим как ще е. Остана само съединителя,който си чака реда,ама финансите рязко намаляха и май ще е другия месец.Иначе взех Aisin и останах приятно изненадан,че е щампован с логото на Honda и както каза един колега май,тоя дето ще го сваля от колата,ще е същия. пп.Забравих и малко визуални подобрения.Тъй като много ме дразнят хромираните лайсни на решетката отпред ги облепих с малко гланцирано фолио имитация на карбон и се получи доста добре.Даже отдалеч при подходяща светлина се сливат с цвета на купето.Отелно,като е мокър пътя,със заводския ксенон,почти не личи че свети нещо отпред,та и на халогените сложих малко жълто фолио и положенитето е малко по-добре,отделно и като визия доста ми допада
  28. 1 точка
    За първа зима слагам ето тези гуми: https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/zimni-gumi/hankook/w442-winter-icept-20570r15-p-128522.html hankook ice cept w442 205/70/15 Взети са втора употреба със стар дот(15) и за изминатите 2.500км мога да кажа само добри отзиви. Спират добре на мокро, не са по шумни от старите,возят по-меко(сравнени с BFGoodrich Winter Slalom). Снега го чакам с нетърпение!!!...за да споделя опита от гумите
  29. 1 точка
    Такааааа: днес прегледаха клапаните в Хонда Ст.Загора,казаха че след 5-те хил км които съм изминал всичко е наред.Почистиха дросела,почистиха ТПС сензора който е бил омаслен,обучили са ми дросела,почистили са и запаметените грешки,като засега проблем на бензин не съм имал за деня,нито ми е святкал чека.Купих си нов акумулатор защото моя беше пред умиране и ми казаха че той е подавал нисък волтаж към ТПС сензора и е натрупвал грешката.Утре сипвам и LPG,че сега отивам на работа и ще видим и там как стоят нещата.Утре ще пиша как са минали и тестовете на газ.
  30. 1 точка
    Начина на снимане (няма 1 снимка, на която колата да се вижда изцяло) плюс неграмотността на продаващия биха ме отказали въобще да гледам обявата. Доста мърлява ми се вижда като цяло.
  31. 1 точка
    Дани, относно това: еми, много е спорно, също доста рисково (има доста, случаи на прецакани двигатели) и всичко ми намирисва като един вид реклама , като в Телешоп - уж всички са доволни, имало ефект който не се вижда, а и никой не иска да си разглоби двигателя, за да види какво всъщност е почистено. А относно това: Проучвах доста време как и къде да го почистя, с какви машини и методи се прави и мисля ,че избрах правилното място и човек във Варна. Реално там и в Германия са тези две машини в цяла Европа, които извършват това почистване и дават сертификат, че филтъра е неразличим от нов. Но както се досещаш , цените в Германия са сериозни, затова доста хора от цяла Европа , си пращат филтрите за почистване именно във Варна. Много от оторизираните сервизи тук, на различните марки, работят с този сервиз във Варна и му използват услугите и отзивите са само положителни. Исках да пиша за това по-късно, след като ми пристигне почистения филтър други ден и като видя резултатите от протоколите и изследванията , обаче вчера ми се обади човека да ме уведоми ,че филтъра е почистен и понеделник ми го праща, но по мое настояване, ми даде информацията по телефона, конкретно за моя филтър - какво е било запушването, с какво и че след процедурата и изпитанията/тестването което извършват, е с параметри на чисто нов . Други подробности по-натам, че стана дълго.
  32. 1 точка
    Да, разбирам thelastbonbona. И аз съм с дизел. Сутрин, като запаля, в студа, оборотите са над 1000. След минута работа на място падат на 800. Така знам, че се държи дизел през зимата. Преди да изключа, оставам да работи на място още една минута; така съм чувала. Нямам проблеми с пропадане на обороти, засега. Нито с педал спирачка. Само със скърцане педал съединител, но това е друга тема.
  33. 1 точка
    В момента карам EK3 с волан от CRV1, plug & play e.
  34. 1 точка
    Здравейте колеги. Има няяякаква светлинка в тунела. Чека светна и на бензин. Нарочно от вчера я карам на бензин. Работи си на четирите цилиндъра поне, но изписа една грешка на която прилагам снимки. Като преведохме на преводача излиза някакъв тпс сензор или датчик на дросела... Прави ли сме или някой ще сподели нещо друго което означава в превод
  35. 1 точка
    Това е 5 скоростен дизел, ексекутив(фул екстри) + навигация, която за съжаление не може да се ползва в източна Европа. Колата има не малък пробег, визирайки изтритите бутоните за автопилота на волана. Предвид същите бутони, много е вероятно колата да е от 2004г., а не 2005г както е посочено в обявата (2005г. Акорд излиза с подсветка на тези бутони, а тези с изтриващата се боя не са от този тип). Липа на предната броня е много вероятно да не е оригинален, предвид не стандартния начин на укрепване. Не мисля, че може да се направи по-подробно описание, поради липсата на повече и по-добри снимки, но въпреки това имам съмнение, че външното ляво стопче не е от тази кола. Цената е висока, за същите пари (дори и за по-малко) бих взел фейслифта след 2006, дори и да не е с фул екстри.
  36. 1 точка
    Друго е когато всичко работи
  37. 1 точка
    Онзи ден на -5°С доливах 5W30 (верно, полусинтетика е) и течеше като мед. Маслото на Петро Канада, за което говорим губи течното си състояние при -25°С, но става като мед много по-рано. Отделно Хонда не препоръчва да се кара с масла започващи с 10W, когато температурата навън е -7°С или по-ниска.
  38. 1 точка
    Дам, даже им се изсмях, човека явно беше свикнал, благодарих му и до там
  39. 1 точка
    Утре мисля да взема на един приятел бубините от неговото CRV, което е същия мотор като моя, ще сложа и нови свещи и ще пиша след операцията какво се случва...
  40. 1 точка
    То не изписва налягането буквално, а дава символ за мека гума. Излиза на 2 места - малка икона под километража и голяма на борда между километража и оборотомера. Не знам дали в преди фейса я има тази екстра.
  41. 1 точка
    Мисля (сигурен съм) , че при нас няма никакви датчици на вентилите, които са си обикновени гумени - което е и по-добрия вариант. Системата взима инфо за налягането на гумите, от датчиците на АБС-а - следейки оборотите и ако има някоя по-мека гума, отчита тази разлика в оборотите и те известява.
  42. 1 точка
    Обикновено се къса горното от 2-те крачета. Мотора не тежи върху него, а той само обира вибрации и местенето на мотора при рязък старт и режим моторна спирачка. Не е фатално, но всеки повреден тампон натоварва допълнително останалите -не го отлагай много.
  43. 1 точка
    Това не е грешка ,а препоръка да посетиш сервиз за диагностика.На мен ми се е случвало след наличие на вода в горивото.На самия горивен филтър има пробка/винт за източване на водата.
  44. 1 точка
    Тия грешки дето ти е изписало, ако за разпределителен и колянов вал, са показател, че не сте зацепили веригата правилно. Колата върви, но е прескочен зъб!
  45. 1 точка
    Само да вметна колеги. Втори колега, който премахва светлината за мъгла. Това дали е редно за сметка на добрата видимост назад. А може би вие не ползвате тази светлина при ситуации на намалена видимост. Не се заяждам просто отбелязвам. Лека на всички.
  46. 1 точка
  47. 1 точка
    Мале поредната глупост. Вакуум има само при затворен дросел колкото повече набиваш педала толко по намалява. Какви смеси ще разберете с тая шитня. И карбовете се настройват с Вакуум метри но само празния ход. Колкото повече се отваря дросела толко повече намалява или бъркам. Като хванете смесите с това ела ми се обадете да черпя по едно по избор
  48. 1 точка
    Най-вероятно е включена една опция, която кара радиото при леко влошаване на сигнала да превключи автоматично станцията. AF (alternative frequencies) This allows a receiver to re-tune to a different frequency providing the same station when the first signal becomes too weak (e.g., when moving out of range). This is often utilized in car stereo systems.
  49. 1 точка
    06923-POA-306 Front Balancer Shaft Retainer Kit (Honda Service Bulletin 00-073)
  50. 1 точка
    От много време се каня да пусна една обобщена тема за така плютата и същевременно най правена от Хонда феновете серия мотори в България. Преди всичко ще помоля Бързите Б серии да си направят отделна тема. Като цяло предлагам да разгледаме д13,14,15 и 16. Не знам как точно да започна и мисля да започна с д13, а после с вас да продължим да разглеждаме и разискваме останалите. Ще почна от 4-та хеч д13б1 (D13B1) с двукамерен карбуратор без никакви допълнения, изцяло механичен. В последствие японецът вкарва нещо като комп, по-глупав от тамагочи с цел достигане на допустимите вредни емисии. Но за това съм писал, както за карбураторите, за скоростите на Де серия, несъмнено пак ще трябва да се споменат косвено. Мисля да погледнем вътре в самия двигател. Моля имайте търпение ще продължа да допълвам темата и надявам се с помощта на модовете да я редактираме и оформим. Ако някое мнение ви се стори незавършено ще го допълня. Най-мечтаните бутала на всеки тунингист са от д13б2 (D13B2). Така е, но и д13б1(D13B1) е със същите, логично съвместими единствено и само с д15 (D15) двигателите с пм3(PM3) биели но не и с икономиковите. По-късно ще пусна и снимки на различните бутала. Като цяло ще разгледам Д сериите от 1987 до 2000 година. Бутала 75 мм със сегменти 1.2/1.5/3.2 мм ползват се при мини-ми сетъпи за сгъстяване: Линк към хубава тема, по-късно ще продължа: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=39848 Пм3 глава с механична помпа, задвижвана от гърбица на разпределителния вал. Главата е същата като на д15б1/2/3 (D15B1/2/3), разликата е разпределителният вал. Нещо, което трябва да упоменем още в началото е, че блоковете на всички д13/14/15, включително и на така почитания покойник д15Б са с еднакви ако може така да го кажа "пропорции", демек съвместими са! С две думи може да ползвате блока за всяка една от нужните кубатури със съответния колянов вал и биели. Най-често ползвани са: -д15 колянов вал (който за всички д15 е един и същ изключае д15Б) -бутала от д13 с биели от д15 пм3 или щампата на тях номер 3 и ще получите заветната д15ка Но има още много за писане... През годините Хонда изменят частично блоковете, но базата я запазват една. Най-лесно различима е по разположението на пръчката за проверка на нивото на маслото - при пм3 блоковете щеката е по средата, между изпускателя. http://i811.photobucket.com/albums/zz34/d15b2_2009/pistonsinblock.jpg D13 Като цяло д13 не е особенно развиван мотор в годините до 2000 г. и мисля него да го оставим вече настрана, като цяло сме решили проблема с обръщането му на д15 и кое как... Линк към тема с пълна промяна на д13 карб за мераклиите: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101385 D14 Д14 от 4-та генерация дуал карб и верен донор за гореупоменатия д13 със своите карбове. Линк към направата на д13 дуал карб: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=74111 Д14 колкото и да е странно в годините е доста по-масов със своите разновидности дори и от д15. Като цяло навлиза частично в 4-та генерация хеч и CRX и после се появява за малко в сивик англичанка, а най-масово във фейслифта на англичанката и всички разновидности на 6-та генерация. Моторът е с 1400 кубика работен обем, 75 мм бутало и ползващ абсолютно същите биели като на д13 - еднакви са. Променен е ходът на буталото и височината му. Какво ценно може да ползваме за друг мотор? Или защо е ценно? Като цяло в цялата гама на Де серия има почти всичко да съберем един хубав мотор без нужда от много много тунинг части вътре в него, да не кажа никакви за атмосферка! д14а1/д14а2(D14A1/D14A2) и д14а5(D14A5) карат с бутала тип P2J2, подходящи за сгъстяване дори и на д15, но след като бъде свалено от блока 1.42 мм хода на буталото. Дотук с тунинга, има и още но по-нататък ... 6 генерация В 6-та генерация са вкарани д14а3/4 (D14A3/4), д14з2/3(D14Z2/3) и д14а7/8(D14A7/8) за англичанка . д14а2/5 (D14A2/5) 90 и 75 коня в англичанка преди фейса са пълна инжекция обд1 и като цяло са универсален донор на компоненти като: -делко; -всмукател; -комп; -инсталация. 6та преди фейса, като цяло e трагедия обд2а дуал пойнт (OBD2a DPFI) - най-подходящ тунинг за тоя мотор е минаването към обд1 инсталация с делко и комп + всмукател от горепосочените или д16* , до които ще стигна по-късно. Като цяло меткайте въпроси, ще продължа утре . Лека вечер.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00
×