Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/06/22 in all areas

  1. 12 points
    @qwsd Здравей, колега! Съвсем добронамерено и колегиално искам да ти обърна внимание, че има някои неща, с които си се вкарал в голямо заблуждение. Сулфатната пепел няма нищо общо и въобще не е показател за това, колко бързо се "скапва" маслото! Тя варира в широки граници за различните типове и спецификации масла, основно заради базовото масло в сместа и типа, и базата на противоизносния пакет присадки (ZDDP). Основен, първичен, показател ( макар и не напълно достатъчен ) за живота на едно масло са комплексът от следните две характеристики: 1. Базовото масло в %, което е използвано в смес с другите. 2. Алкалното число (TBN), особено за гориво бензин! Колкото по-високо е, толкова по-дълъг ресурс има маслото за бензинов двигател. HTHS не поддържа налягане! HTHS е характеристика, която показва колко е устойчив масленият филм на сили, на "срязване", при 150°C. Тоест по-висока стойност, съответно по-стабилен маслен филм при 150°C. Но достига ли маслото тази температура в лагерите? R18 и R20 сериите на Honda са проектирани и конструктивно изработени за низковязки масла. Най-подходящи за изправен, не износен двигател са хубава синтетика на PAO или GTL база, 0W-20, 0W-30 и 5W-30 по ILSAC GF-6А, по ACEA A5/B5, или по ACEA A3/B4. 5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал. Пък и да сложа рейсинг серията в двигател за нормална употреба - то е "като на свинче - звънче". Не , че нещо, но Yacco имат други, много по-подходящи масла за R20. И накрая най-важното: "Honda обича прясно масло"! Не на по 10 - 15 хил км. Не го забравяй!
  2. 7 points
    На другия ден от предния ми пост запалих колата на подемника в сервиза който демонтира/монтира кутията и с трепет видяхме че колелата се въртят. След като набрах смелост излязох да карам извън сервиза. Нямаше проблем с предавките. Всички работеха безупречно. Реших да си кормувам към къщи. Малко преди да пристигна, след около 5-6 км от сервиза, при смяната на предавките кутията започна да "рита" и то грубо. Това беше ново чувство за мен, защото никога до сега не го е правила. Прибрах се замислен. След два дни я изкарах и започнахме тестове с приятеля с който я ремонтирахме. В началото нямаше никакви проблеми. След около 6-7 км започна пак да "рита" грубо и едвам се прибрахме до гаража. След "почесване" решихме да проверим соленоидите. Първо двата единични и "трудния" двоен под акумулатора. Нямаха никакви проблеми. Остана другия двоен. Там нещата се оказаха потресаващи. Единия беше тотално запушен филтъра му. Следва почистване и нови тестове. Пак нямаше никакви проблеми. Въртяхме се в кръг из града около 20 км. Тогава нещата се повториха. Пак започна да "рита" грубо и пак едвам се прибрахме. Този път направо свалихме соленоида и филтъра пак беше запушен тотално. Междувременно забелязах че не работи "Lock up-а". След два дни реших смело да карам до работа. Това са 25 км. Имаше мъгла и чувството, че карам на тръни, не ми позволи да вдигна повече от 85 км/ч, въпреки че карах по магистрала. В края на пътуването има спускане от около 2 км. При нормално спускане колата би трябвало да мине в режим "спускане" или моторна спирачка, но тъй като "Lock up-а" не работи, на практика колата беше все едно не на скорост. В края на спускането светна "чека". Последваща проверка показа, че има три грешки P0700, P0730, P1739. Първата означава, че има проблем в кутията, втората ненормално съотношение между предавките, третата проблем в датчика за налягане на 3-а предавка. Последва отваряне отново на соленоида. Имаше много малко замърсяване. Бутах малко кабелите на датчика за налягане на 3-а предавака. Докато гледах за грешките в ръководството за ремонт, попаднах на грешка P0740. Означава, че има проблем в "Lock up-а". Такава грешка нямах, но имах проблем с "Lock up-а". В описанието на грешката имаше нещо много интересно. Че след като правиш каквото и да е (примерно смяна на соленоиди), трябва да се нулира компютъра на кутията и след това да се кара колата над една минута с над 88 км/ч. Бях ресетнал компютъра, но не бях карал над една минута с над 88 км/ч. На връщане от работа се качих на магистралата и с трепет карах 2-3 минути със скорост около 100. Отпуснах педала на газта и се оказа, че "Lock up-а" се е появил. След седмица (около 300 км) отново отворих соленоида и имаше минимални боклуци. Сега съм на около 2500 км след ремонта. Няма проблем с кутията и превключва безупречно. Много рядко има лек дискомфорт при смяна от 2 на 3, който само аз усещам (пътниците не усещат). Най вероятно има нужда от ново почистване, но гледам да изчакам по голям период от време. От 3 на 4 не се усеща смяната на предавките. Запушващия се соленоид участва при смяната на предавките от 1 - 2 и 2 - 3. Боклуците които се появаха в началото си обяснявам с това че не беше сменен филтъра (тъй като не намерих наличен в БГ) и явно съм го разбълникал с въздуха който пуснахме през него. Много съм доволен от резултата. Не писах до сега, за да не става "сага" ремонта на кутията, а и да има все пак краен резултат. Надявам се да си я карам още време колата, тъй като е в много добро състояние външно, вътрешно, окачване, двигател, а бе отвсякъде. Ако някой друг ентусиаст има нужда от помощ по темата - да ме търси. Ще споделя моя опит и съвет.
  3. 7 points
    Здравей, колега! Аз работя за голяма фирма вносителка на авточасти за България и съответно предлагаме стока на Blueprint. Марката е английска и е под шапката на Мазда. Основно предлагат части за японски автомобили и някои европейски. Филтри, окачване, спирачки, съединители, електроника, ангренажни комплекти и т.н. Някои части само ги пакетират, а на други са си производители. Например палец за делкото на повечето сивици 5-та и 6-та ген. струва около 10-12лв, но вътре палеца е Made In Japan аз лично съм с такъв на моята колата. По някои тампони по окачването на Хонда направо са щамповани ОЕМ номерата. В ангренажните комплелкти или само обтяжни ролки винаги съм срещал Koyo ролки и ремъци Mitsuboshi. Относно спирачките до момента в кутиите на дисковете и накладките само и единствено Blueprint съм срещал, т.е. друг пакетаж не съм виждал и до момента не съм имал рекламации на спирачки. Филтрите също са си Blueprint и аз лично много ги харесвам. До колкото виждам от номера на Blueprint по дисковете са за CRV 3-та ген. , което си е 10 годишна кола, но пък EBC да не прави дискове за тази кола, защото може да е скъпо и е по-лесно да препакетира един Blueprint. Когато идваха при мен представителите на Schaeffler ги попитах защо за Японските коли ролките в кутиите на INA винаги са Koyo, GMB и NSK и ми отговориха, че им е по-евтино да ги прекупят и пакетират от колкото да ги произвеждат с техни лагери. Така че и в този случай може да е така. И все пак и на мен ще ми е интересно да разбера какво ще каже вносителя.
  4. 6 points
    @desap щях да пиша одеве нещо подобно и аз, но гледам ти сам си доловил истината. Или поне и аз споделям същата. Хондаджиите вече са повече потребители, отколкото фенове. Те и съвременните хонди не предразполагат към фенщина, но все си мисля, че това не е основното. Сещат се хората за форума, когато им потрябва нещо - "аз такова, отдавна не съм писал, ама кажете ми вие сега...". Останахме една шепа хора тука и се познаваме на малки имена. Щеше да ми е интересно да направим една сбирка, поне да се видим лично, кой стои зад аватара/никнейма и каква му е историята. Но, аз понеже за 18 години във фенклуба на една национална не отидох, съм ги запомнил с друго - мрънкането след тях. Все някои от нещо беше недоволен, а ако не се лъжа, едни от най-големите кавги ставаха точно след такива мероприятия. И хората се разсърдваха безвъзвратно на форума. Да се разсърдиш на форума... Та затова не съм сигурен опитва ли ми се дори да правя нещо подобно. Пък и не съм спрял никого да го направи. Аз лично виждам в този сайт шанс за нещо друго - място, където можеш да попиташ съмишленици, Място, където можеш да прочетеш какво обсъждат съмишленици. Място, където можеш да купиш или продадеш нещо от хора, които що-годе познаваш. От нас зависи, дали ще си го популяризираме, защото всеки от нас има своя интерес то да бъде популярно. Затова са и опитите с мърчандайза. Затова съм и слагал винаги логото на бившите и сегашните си коли до една. Ето някои от бившите, където това се вижда: Що се отнася до това: Не бих казал, че ще се усети кой знае колко. Много сме далеч от сериозно число тук. Вкарал съм лични пари, за да задвижа този проект и всичко получено над тях ще върна във форума. С него евентуално ще направим нещо друго. Така поне да не се налага някои да вкарва свои пари. А времето и усилията - тях не ги броим.
  5. 6 points
    И с 2-та Равенола съм карал. Разход приемлив (1.2л за 14400км с 5-30 и около 0.8л за 7000км с 0-30), имайки предвид кубатура / стил на каране и пробег на моя мотор - 341000 км.
  6. 5 points
    По-скоро трябва да се каже, че има няколко подходящи стандарта за двигателя. Първо когато колата е била произведена е важала ACEA 2007, а тя все още не поставя изискване за TBN за ACEA Ax/Bx стандартите упоменати в Honda Owner manual-a. По-горе колегата бе споменал ACEA A1/B1 High SAPS формула, който е отпаднал и се заменя от ACEA C5. Понеже едно ACEA C5 масло може да отговаря само и единствено на SAE 0W-20, нека да не се учудва, че онлайн каталозите по този показател (ACEA A1/B1) ще предложат масло в SAE 0W-20. ACEA A1/B1 съвсем не са минимални изисквания, а равнопоставен стандарт изискван от Honda наред с ACEA A3/B3 и ACEA A5/B5. ACEA C5 и най-новата ACEA C6 са Mid SAPS формули масла. Т.е. по вид формула не се различават от ACEA C3 която автоматично става и тя правилна за двигателя и се вмества с нива на сулфатна пепел <0.8, спрямо 1.6% max упоменати за ACEA A3/B4-07. Последната категория кореспондира най-често на SAE 0W-30 / 5W-30 / 5W-40 масла. Според Honda Owner manual всичко в диапазона SAE 0W-20 до 5W-30 е правилно. И ако за R20A2 масло SAE xW-30 е един от позволените и отлични избори с маx кин.вискозитет при 100С 12.5 cSt според SAE J300, то използваното до сега масло е 12.7 cSt, чудо голямо, току що станало SAE xW-40. Отделно то е и по API SN, американски стандарт за бензинов двигател. До тук става ясно че всички нива на сулфатна папел са позволени, както за ACEA Ax/Bx, така и за ACEA C3/C5/C6. TBN още не се изисква и какъвто има маслото също е правилен, защото на пазара все по-често се явяват комбинирани масла по ACEA C5/C6. И ако за ACEA C3/C5 TBN е мин 6, то за ACEA C6 вече е мин 4. Инцедентно се оказа че вискозитетния клас с малко побутване също е правилен, така че използваното масло е правилно. Мир да има. Поздрави.
  7. 5 points
    Кажи му на мйстора,че няма да ти трябват с този автомобил и че ще ти забрави лицето,...от опит! Сърдят ми се вече в един сервиз😁!
  8. 5 points
    Здравейте, Колеги, минавам да се похваля, че отскоро съм собственик на MDX 2019 Elite, внесен от Канада. След 4+ години на Legend ми трябваше ъпгрейд най-вече заради повечето пространство, че и семейството расте Доколкото прочитам от темите във форума все още няма как да се ползва навигацията, но поне има Carplay. Някой с такъв екземпляр решил ли е да смени мултимедията с китайска такава? Доколкото знам има доста със симкарти (един приятел ползва на bmw 2004-та и Audi 2013-та) и е доста удобно, защото самата кола има интернет и няма нужда от допълнителни устройства. Ето и снимките всъщност: https://www.facebook.com/mostautobg/posts/pfbid0WfMKTGV2DBAKaXXKG1aehyPDWPF6AF2azhbUrdWZSZyUMCo3bJ2XFBi7HJyFVs2gl
  9. 5 points
    Капков тест 2 1.Mobil1 5W30 ESP от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-211600км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4300км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 08.04.2022 до 25.06.2022г. 8.Мото часове около 100 9.Изразходвано гориво 360л.газ и 40л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне.
  10. 5 points
    https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-5w-30-honda-1-l.html това е Кастрола за Хонда...и да се знае - Ваг и Хонда - земя и небе
  11. 5 points
    Смених актуатора на шофьорската врата.Части не хартисаха,а и заключването работи!
  12. 5 points
    Не намалява бензинът. Компютърът не знае, че караш на газ и отчита разход на бензин. Би трябвало при инсталирането да са ти предложили емулатор - различните сервизи предлагат различни варианти. А един колега от форума дори си е измайсторил сам: Другият вариант е да държиш винаги резервоара пълен над половината - аз така правя.
  13. 5 points
    Отдавна не съм сядал да покарам, ноо... Малкият ме надрастна, а и пораства. Онзи ден му викам "Заделил съм едни пари - избирай, PS 5, или шофьорски курс", а той ми отговаря "Ее, естествено - книжка". Та така с децата - помъдряват. Днес с малка Хонда тайфа покарахме картинг. Не му е за сефте, а и има опит от домашният симулатор. Не му обяснявах нищо. Само му казах да си опознае карта първите няколко обиколки и като му намери границата, в следващите да търси своя лимит. Карах зад него - "пише" идеални траектории - просто е леко бавен, защото почти спря да ползва спирачка и само отнема газта. Не го смъмрих защото си призна че го е страх, па му рекох че страхът ще го пази, но няма да му донесе слава. Рано му е да кара като мен (със спирачка само за корекция на траекторията и без да отпуска газта), но следващия път и това ще усвои. Картът е с Хонда моторче 8 коня и 2 педала - за начинаещи, ама си е пищене на сликове и адреналинче.
  14. 5 points
    Така да споделя кво се случи след, като ходих при някъв майстор и ми обяви 3-4 000 лв за ремонт на ск.кутия , реших, че каквото и да барна и да счупя няма да стигне тия цифри😀 След като разгледах видеота из Ютуб, защо се получава това тряскане от 1ва към 2ра реших да разглобя тези клапани от снимката, да ги накисна със вд40 след това да ги изплакна със спрей обезмаслител за спирачки. На кутията има 2 клапана в едно тяло, които единия отговаря за 1ва и 2ра а другия за другите предавки. А другия клапан не разбрах за кво е но понеже гарнитурата беше скъсана на тоя, който разглобих я нямам налична реших да не барам нищо друго докато не дойдат гарнитурите. Това, което пропуснах но ще направя другия път при свалянето е да подам 12в ток на клапана докато е свален да видя дали движи. Това е обикновен електромагнитен клапан, нищо кой знае кво. След като го сложих пуснах маслото около 3 л налях новото и колата се оправи. Информацията, която не открих е на колко NM се стягат болтовете към ск.кутия. След, като дойдат гарнитурите ще разглобя и двата клапана , ще ги измия на ново и ще сменя пак 3л понеже тва "опресняване" явно се прави 2-3 пъти през 500км пробег понеже кутията събира около 7л а ние сменяме 3л. Смених и филтъра. Извода ми е, че масово майсторите са неадекватни и гледат на тебе не като на клиент , а като на касичка която да ограбят. Много са малко истинските. И случайно ако ги намерите платете им дори повече от колкото искат за да са всички доволни!
  15. 5 points
    сложих заводските копчета на китайската пластмаса защото само със смяна на платката не стана при мен. Китайските копчета са с по къси крачета. Трудна операция като цяло. С тънка здрава проверка става. Намалих разстоянието между платката и пластмасата защото крачетата на копчетата идва съвсем леко по къси от колкото трябва. И ги наслоих с лепило и ги изпилих след това. Всичко работи и ауто също работи.
  16. 5 points
    Бензин! По-малко проблеми, по-евтино обслужване, по-бързо загрява зимата.
  17. 5 points
    Така работи юнашкото сърце. received_1265975663810120.mp4
  18. 5 points
    Аз на моя R20 от четири години му слагам само 5W-30. Преди това от нов е бил на хондовско 5W-40, защото на Бултрако така им излиза най-евтино. Не виждам защо да не сложиш хубава синтетика 0W-30, ако те устройва цената, при положение, че основното износване на двигателя идва при студен старт. Това за климата не го разбирам, все пак двигателят не е с въздушно охлаждане.
  19. 4 points
    Човек сам определя нивото си на компетентност по определен въпрос, според доколко му е приоритет. Корифеите по темата уважавам и са ми били полезни, но няма да ги настигна. Не смятам колата си за стара и мощна (макар цифровите изражения да го потвърждават), но имам добро отношение към нея и околната среда. Не съм маниак - "да не пипа грам" (1л / 10 000км), а просто гледам за добър гард - "to serve and protect", защото така е редно и приятно. А темата е дълга, защото по нея винаги излиза нещо ново, а старите ни коли са здрави, та няма какво друго да се обсъжда със страници.
  20. 4 points
    В медицинския факултет, професорът се обръща към студент и пита: - Колко бъбрека имаме? - Четири! - му отговаря той. - Четири?!? - възкликва професорът, който е бил от тези арогантни хора, които изпитват удоволствие да подчертават грешките на другите. - Донеси малко трева, защото в стаята имаме магаре! - заповядал професорът на своя асистент. - И кафе за мен! - допълнил студента. Професорът бил толкова ядосан, че го изгонил от залата. Студентът бил хумористът Aparicio Torelly Aporelly (1895-1971), известен като "Baron de ltararé". А на излизане, отново имал наглостта да поправи разярения си професор: - Попитахте ме колко бъбрека имаме? Имаме четири бъбрека - два мои и два Ваши. "Ние" е израз, използван за множествено число. Насладете се на храната си, насладете на тревата. Животът изисква много повече разбиране от знанието. Понякога хора, които имат повече знания (или вярват, че ги имат), смятат, че имат право да подценяват и унижават другите.
  21. 4 points
    Колега, стига с тези приказки, че са за успокоение, просто да има нещо. Разбира се, че не са само за успокоение. Да, няма да помогнат за развил се пожар, но за такъв в зародиш, а още повече ако се включат няколко шофьори от различни коли, могат да се предотвратят беди. Ти не твърдиш обратното, но изказването, че са само за успокоение е крайно. А относно това, че хората си пестят пожарогасителите – наистина се съмнявам да има много такива хора. Просто в ситуация като тази много хора са неподготвени и в лек шок и са предпазливи и/или изплашени и просто не действат по най-рационалния начин. Друг е въпросът, че понякога правилното действие наистина може да е да стоиш встрани.
  22. 4 points
  23. 4 points
    1% икономия не е пренебрежимо малко. При цена на бензин 3.30лв прави 330лв за 10хил км. И другото @qwsd, струва ми се, че правиш допускането, че „дебелото“ масло (по-висок HTHS) пази по-добре двигателя, а сякаш „тънкото“ масло е за еко съображения. Не мисля, че това е добра или правилна интерпретация.
  24. 4 points
    Хайде и от мен малко картинки. 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра + Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра. 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 333 000 км, а може и повече (по километраж: 232935 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 3102 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 40 / 60 %. 7) Сезон на експлоатация – 28.01.2022г. - 25.06.2022г.; 8 ) Моточасове – 80 по моточасовник; 9) Изразходвано гориво - около 214 л. А95Н; 10) Kтм = (214 / 3,5) ≈ 61 ; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 13) Доливане на масло - няма. Не е мръднало! 14) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 15) Режим на експлоатация - градско (много на брой къси разстояния но и достатъчно на брой дълги) + извънградски пътища + магистрали. 16) Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра. А пък ауспухът изглежда така:
  25. 4 points
    Такаааа, вчера личният ми (авто)лекар турИ слушалката и казА, на чист български - паразитна ролка на пистовия ремък. Между другото, веднага след първият ми пост (#37) палнАх Акорда да си свърша една работа. Карам си, ролката си ромоли и хоп - светнА ламбата за алтернатора. След няколко секунди изгасна. В следващият си пост попитах за разликите, защото знам, че докторът има на склад цял N22 от Сивик 8. Вчера нямах време да оставя колата в бокса и си я карах, ама станА дискотека - ламбата на алтернатора взе да свети и гасне през 10сек. Тааа днес докторът направил двойна трансплантация - ролка и алтернатор от донора в склада. Аз бях на работа, съпругата ми карА пациента при него. Колко е успешна ще видя тия дни, че съм на работа и нямам време. Съпругата ми вика, че цветомузиката и ромоленето са изчезнали. Както казват местните - so far so good.
  26. 4 points
    Ето такава картинка с един от тези символи трябва да има на гърба на кутийката на DVD-то Тя показва дали е за цял свят или конкретен регион.
  27. 4 points
    Вземи масло от общите поръчки тук,тоя титан под път и над път го предлагат,може и на менте да си попаднал. Не бързай да отваряш двигателя,смени поне две марки масло ще намереш твоето. https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html
  28. 4 points
    Плевен-Бодрум-Плевен, с малко размотаване около 2500км- 6,2/100 с дизелака. Скорост 120-140, на места с по-агресивно каране.
  29. 4 points
    Частита колега, много безаварийни и изпълнени с удоволствие километри! Лека по-лека се увеличава семейството на MDX-ри
  30. 4 points
    Среща на летището в Сливен
  31. 4 points
    Общо казано 0-30 и 5-30 имат разлика при много студени температури. При темп. около 0°C например няма гаранция, че едното ще е по-„течливо“ от другото. За сметка на това, за да се постигне по-голямата разлика между „студения“ и „топлия“ вискозитет са нужни малко повече магии / усилия от производителя. Генерализирайки, може да направим извода, че между двете масла 5-30 ще е по-„стабилно“, което може да означава по-предвидимо поведение при резки смени на условията (например рязко увеличаване на товара и оборотите) или по-дълготраен живот преди „пропадане“ на вискозитета, поради наличието на по-малко добавки за подобряване на вискозитетния индекс. Но това си остават просто разсъждения и предположения и само производителите знаят истината за продуктите си. Макар че тези предположения са подкрепени от форум-потребители, утвърдени със значителен опит в индустрията. Не говоря за нашия форум :). Лесната препоръка е: ако наистина ще палиш двигателя в много студен климат, 0-30 може би е по-добър вискозитет. Ако не го очакваш, 0-та не ти е от полза и съответо 5-30 може би е по-добрият избор. Ако не е ясно: твърдението, че 5-30 ще бъде харчено по-малко от 0-30 при стар/износен двигател може да е валидно само ако харчът е на лице към края на сервизният интервал. А ако има засилен харч на масло в края на сервизният интервал, то ресурсът на маслото е приключил и смяната е закъсняла.
  32. 4 points
    Киро нали търси 12 идиота, които да крепят правителството? Националите по футбол плюс треньорът им са идеален вариант... А и много евтин!
  33. 4 points
    Вчера със синковеца зяпахме новите коли в Експото. На връщане застигнах тоя екземпляр и му викам - снимай си и него. Хвърлих 1 око на водача - отдавна не бях виждал толкова греещо от щастие лице.
  34. 4 points
    Акорд 7, '07-ма г.
  35. 4 points
    Георги здравей, благодаря за дългия пост и предоставената информация. За момента от Английския офис казват следното: "Supply of castings has become very difficult in recent times with very long lead times. And to continue to supply we sometimes buy from reputable brand..... ". Тоест с половин уста отговора е положителен, "ДА", купуваме продукти на "доказани" марки и ре-брандираме. Честно казано, чувствам се прецакан. Дори и този "Blueprint" да излезе качествен, в което честно казано се съмнявам, редно е ми се струва продавача при продажбата да уточни какво се продава. А ми се струва, че той знае и трябва да знае какво продава. Защото в края на крайщата, ако исках Blueprint, щях да си купя Blueprint, а нямаше да търся вариант за EBC...... . Върви някакъв разговор по темата в момента, може да се окаже, че не само този клас дискове са с такъв произход, но и високия, че дори и спортния такъв. Ще пиша в темата разрешението на ситуацията и поведението на дисковете, ако реша да ги монтирам. Поздрави
  36. 4 points
    В книжката пише ли, че 0w-20 се препоръчва само до 30°? Малко се съмнявам. Няма проблеми за двигателя да минеш на по-тънко масло. Според сервизните интервали при предния собственик, условията на каране и качеството на маслото, може да се случи новото масло да поизмие някои натрупвания от старото масло и да започне да гори. Но колата е на малко километри, така че това не би ме притеснявало. Не искам да ти давам препоръка, исках само да споделя това. Аз лично не бих карал с масло по-гъсто от 30ка освен ако няма основателна причина за това, каквато досега не си посочил. Редакция: погрешно написах „не е на малко км“ вместо „е на малко км“
  37. 4 points
    Така допуснал съм грешка по невнимание. Значи наклона на задните гуми от 1,5 - 1,6 градуса е максималния допустим за Акорд т.е. това е границата (потвърдено от хората с машината за реглаж на сходимоста). Вчера монтирах преправените вече горни реглажни щанги и направих реглаж на заден мост. Наклона на задните гуми беше нагласен на 1,10 градуса и на двете гуми, като сега вече задницата на колата стъпва на цялата широчина на гумата и всичко е в нормите. Задължително след поставяне на реглажни щанги освен наклона на гумите се измества и притварянето на гумите (накратко това / \ ) и се регулира от долните щанги с ексцентрик болтовете, които са запекли брутално. След тези настройки на машината задницата свети навсякъде в зелено и гумите се изправиха видимо с око като се гледа отзад. Проблема вече е решен успешно и завинаги. Вече мога да си карам Rainsport 5 - те без да ме е яд, че ще заминат бързо.
  38. 4 points
    Разход на масло е нормален и зависи от условията. Друг е въпросът че на нас не ни харесва. Ако маслото намалява прогресивно след определени км (и няма нововъзникнал теч), това е сигнал че е "свършило курса" и трябва ново. Но не км са фактор, а мото часовете и експлоатационният режим. Хидрокрекът изкарва до 150 м/ч, а фул синтетиките почти двойно и то ако се кара предимно извънградско и лежерно. Но всеки се радва на V-TEC-а и си вика - "еднаж се живее". За разход във високи обороти всички сме чували, но при ниски - причините са други и е сигнал за закоксване на сегментите. Именно при каране градско, на до 2000 об/мин и висока предавка под товар, процесът е най-бърз, защото налягането в отворчетата на буталата (под сегментите) е ниско и се натрупва шлака от саждите, която не може да се прокара. Кратките разстояния носят и окиси + гориво, което води до процеса на спичане на всичките излишни примеси. А гасенето на загрял мотора след агресивно каране (веднага след спирането) прави същото, ако в маслото вече има циркулиращи финни "съсиреци". Моторите "милионници" за това са такива - палиш, тръгваш надалечка и полечка, а като стигнеш, оставяш го да поработи докато сваляш багажа. Рецептата е същата, ако е турбиниран! Условието е да няма резки температурни амплитуди. Маратонците живеят по-дълго от спринтиращите.
  39. 3 points
    Сигурно ще интересно за четящите темата колко ми е струвал ремонта? Ами за частите на кутията 250 лв. От магазина за части ми направиха (много мило) отстъпка на цената за гарнитурите, защото не предполагаха че продават на краен клиент. Като цяло ремонта мина малко над 1000 лв. Кутията бе свалена и монтирана в сервиз. В цената платих и смяна и продажба на предни накладки, прахоуловители на предните амортисьори и маншон на рейката. А! И подаръци на сърцатото приятелче, което ме нави да го направим заедно за да разберем дали можем да правим ремонт и на автоматични скоростни кутии. Предния ни опит с кутии на автомобили бе само негов и то на негова лична с ръчни скорости. При ремонта и си пукна (или счупи не се разбра) 1-2 ребра. Все пак да е ясно че имаме много голям опит в ремонт на други машини и съоръжения различни от автомобилни. Специални благодарности на Александър, без който това не би могло да се случи. Всички ремонтни дейности бяха на негов терен и с негови инструменти и с голям ентусиазъм от негова страна.
  40. 3 points
    От месец съм на тръни по светофарите. Светва ми жълто, изчаквам, светва зелено и се почва, камиони, 2 коли, велосипеди да минават пред мен! Свиря, светя, засилвам се към тях, никакво трогване, безсмъртни са. Дали да не взема баничарка за 1000- до лева и да обърна няколко 100 000 струващи надути пуйки, а?
  41. 3 points
    VST e ориентирано към турбо сегмента, така че е сметнато да му бъде доста жежко. А 116 градуса са му като "хладка баня".
  42. 3 points
    Фолио Llumar на всички стъкла. Беше стояла около 2 часа навън преди да я взема, но влизайки вътре се усещаше все едно е била в гаража .
  43. 3 points
    С каква цел освен да увеличиш км с една смяна ,за да оправдае двоината цена. Да по добрия пакет добавки повече пази двигателя,е няма да ги караме още 20 год тези коли,те и без това искат да забраняват ДВГ от 2035 Петро Канада и на Хонда чернатяа туба са супер за къси смени от по 6-7 хил км. Да не забравяме че с повечето км и масления филтър се задръства и пропуска повече нефилрирано масло. Мое мнение Petro Kanada илиShell 5w30 филтър MANN и смяно на 6- 7 км и всичко е ок. Последните три смени са ми с Shell 5w30.
  44. 3 points
    Предполагам, че колегата е звънял в Апостолов, който няма нищо общо с Хонда БГ(Бултрако)! Иначе за петрото SS 5/30 един + и от мен! На жената на Сивика 1,6 бензин само такова и сипвам от 3-4 години и двигателя се чувства прекрасно! Но го сменям най много на 5-6К км, че се кара само градско в София главно! Мотула от по-горния пост също не е лош! Както писах по-горе, а и много колеги го споделиха също за мен 5-30 е маслото подходящо за нашите ширини! Не знам какъв студен старт те притеснява, в София вече трудно пада под минус 10!
  45. 3 points
    От Шела и Равенола предпочитам Равенола. Други варианти за теб са 5W-30, което може да се очаква да е по-стабилно и си поддържа характеристиките по-добре към края на интервала за смяна. За сметка на течливост при много студени температури, които не са много характерни за нашия климат. Добри варианти за 5W-30 от Равенол са FEL и FDS. И с трите Равенола съм карал и съм доволен. Ако бюджетът ти е по-висок, може да погледнеш и Кастрол (имат специално за Хонда) или Амс.
  46. 3 points
    При мен беше абсолютно същото и в Бултрако от нова до 5тата година са наливали 5в40 бог знае какво. След доста четене и питане вече 3 години слагам RAVENOL DXG SAE 5W-30. Сменям го на 7-8 000 км и нивото не се променя, двигателя работи тихо и равномерно.Още повече на тубата си има скреч код чрез който си проверяваш маслото дали е оригинално в сайта на Равенол.
  47. 3 points
    ДОВЕРИЕТО Е НАЙ-ВАЖНО В ЕДНА ВРЪЗКА...! ТРЯБВА ДА СИ НАПЪЛНО СИГУРЕН, ЧЕ ТЯ НЯМА ДА КАЖЕ НА ЖЕНА ТИ ...!
  48. 3 points
    С масло 5w40 да обслужваш от нова кола до 55 хил км в оторизиран сервиз е безрасъдство,явна икономия за сметка на двигателя. 0w30 хубава синтетика е за твоя мотор. Ясно е защо слагат 5w40 от Бултрако ,ефтино и целта им не е да ти подържат мотора в кондиция. Опасенията за минаване към по тънко масло са неоснователни, с него ще се изчисти мотора от отлаганията на 5w40. Според мен ще работи доста по-добре мотора ти с 0w30. RAVENOL е много добър избор.
  49. 3 points
    Оказа се бобина. Сменихме свещите, направих и реглаж, че скоро не бях правили. Също така реглаж за газовата, че заради проблемната смес е доста сменила настройките.
  50. 3 points
    Сигурни ли сте, че не е нещо от парното проблема с топлината в краката?
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...