Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/14/20 in all areas

  1. 12 points
    Здравейте, Колеги. При мен, така се стекоха обстоятелствата, че не мога да продължа да правя общите поръчки от Ato24.de Ще направя една последна поръчка за Юли и това ще е от мен. Готов съм да ги предам, ако има желаещ да ги поеме. "Предаването" обаче върви с голяма "уловка". Има регистрирана фирма има и онлайн магазин (www.moto25.bg) за масла, които трябва да бъдат също поети от желаещия да прави общите поръчки. Има и Facebook група, за поръчки на масло, които генерират поръчки, групата е с около 500 члена. Фирмата трябва да бъде прехвърлена - напълно изрядна е, който я получи не поема никакви задължения, всичките и задължения към бюджета ще бъдат платени. Фирмата е неизбежна за изпълнение на общите поръчки, защото банката би блокирала личните ви сметки при съмнения за търговска дейност (както се случи при мен, затова се наложи да минават общите поръчки през фирмата.), заради количеството преводи от хора, които си поръчват, а и е незаконно по смисъла на българското законодателство. За онлайн магазина не са полагани почти никакви усилия да се популяризира, не зная какъв му е потенциалът и дали има потенциал. Идеята беше да купува от Ато24 и да продава с малка надценка, което прави цените някои масла силно конкурентни на нашия пазар. Магазинът съществува от 2018г началото и само 1 или 2 месеца е успял да си изкара твърдите разходи (които са счетоводство, хостинг, ел. поща, телефон, такса за банкова сметка, здравни осигуровки на управителя) и да е на минимална печалба. Към момента с общите поръчки цялото мероприятие отива на печалба - печалба, която не може да оправдае полаганите усилия или по-скоро на мен ми идва в повече. Опитах да ги предам на съпругата ми, както знаете, и тя се занимаваше, докато беше майчиство, но вече и тя започна да работи и това ни идва много в повече. За човек, които има повече свободно време и желание да развива такъв бизнес, може би ще има и икономически смисъл да поеме общите поръчки и да се захване с популяризиране на онлайн магазина. Ако никой не я поеме, фирмата ще бъде закрита в края на този месец, което искам да избегна, защото струва 600+лв и защото ще е хубаво да има къде да си поръчваме качесвени масла на добри цени. Ще дам повече подробности на всеки, който прояви интерес в личен разговор - тел./viber 0885 909 101 Поздрави, Чавдар.
  2. 9 points
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 438 300 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 20.06.2020; 9) Моточасове – около 30; 10) Изразходвано гориво - около 84 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (84 / 3.5) = 24; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; няма разход; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик + висене вход/изход София. Останалото е извън градско с лек трафик. История на офисна хартия: Моторът работи тихо и леко, почти като с Amsoil XL 5w-20. Налягането на маслото при Yacco-то е средно с около 2 psi по-виско от това при Amsoil XL 5w-20 (като ново!). При 80 С на празен ход (750 rpm) налягането е 20 psi, а при 3000 rmp е около 73 psi. При 93 С на празен ход налягането пада до 15 psi. (около 1 бар). Най-високата температура, до която е достигало за момента е 95 С. Иначе средно си държи около 91-93 С.
  3. 8 points
    Така наречените дълъг и къс трим на бензин. Пускаш колата само на бензин и включваш диагностика. Гледаш на място с 600 оборота, на място с 2000 оборота примерно и после в движение. Гледаш какво се случва с гримовете. За да си с грешка за бедна смес, трябва корекцията да надминава +25% в някакъв режим. Ламбда сондата гледа да си 14,7/1 стахиометрична смес при горенето. Като отчете повече въздух казва на компютъра , а той от своя страна казва на инжекторите да увеличат милисекундите на работа. Така като се увеличи горивото спрямо заводската карта, продължаваш да гориш 14,7/1 въздух/гориво, което е безопасно. Компенсацията обаче се изчерпва на 25% увеличение и почваш да си гориш 16/1 примерно, при което компютъра те предупреждава. Идеята е да видиш дали увеличението присъства на празен ход или е в даден режим. Така се разбира откъде е проблема. Нормална стойност за поизносен мотор е до 10 процента на дългия трим. Късия може да играе и повече и да е ок положението, но е важно дългия да ти е до 10 . И в какви условия... Може да е на място, на място с газ, с крайцерска скорост и т.н. всичко това на бензин. Ако там нещата са норма се гледа настройката на газовата при съответния специалист. Пп. На elm327 също излизат корекциите- stft и ltft( short & long fuel trim ).Виж ги и пиши после.
  4. 8 points
  5. 8 points
    Иронично е да "каниш" лице в лице някой, заради конфликт или проблем (мога само да предположа) в интернет форум. Но си добре дошъл да пишеш тук. Какво точно те е засегнало? Как си ощетен при доброволното си участие във форума, спазвайки правилата с които си се съгласил? Макар и тази ти тема да заслужава предупреждение, защото е в разрез с въпросните правила - неясно/подвеждащо заглавие, грешен раздел, обиди. Това говори повече за теб самия от колкото за хората, които така генерално обиждаш, без дори да познаваш.
  6. 7 points
    Е какво искаш да му оправяш, като това си е автоматична функция на вентилатора. Имаш такова AUTO и на врътката за посоката на духане. Демек, на това положение на врътката, вентилатора сам си определя скоростта/силата , за да достигне най-бързо зададената температура, като след време когато започне да доближава тази зададена температура, сам си намалява скоростта/силата . Ако те дразни, просто минаваш на следващата позиция и си настройваш силата както ти харесва.
  7. 7 points
    Да споделя и аз. Не е задължително лагера да е наранил толкова много оста (буксата) на компресора. А и да има рани, могат да се попълнят с разни лепила, да не правя реклама. Със сигурност оригиналния компресор е добър, но все пак си остава стар и износен след 13-15г. На 150К - Юли 2019, тъкмо тръгнали на почивка, се чу познатия шум (тогава ми се стори че половината двигател иска да се изсипе на пътя), Кансел на почивката и почваме търсене - но понеже бързам, ми сменят само лагера на шайбата на компресора, което е по принцип и най-правилното. Това беше преди година.. Тия дни пак се почна едно хърррр и си казах - лагера пак ще е. Реших да се пробвам сам + един приятел - откъм дясното предно колело, благодарение на видеата в мрежата. Не е трудно, но трябват някои инструменти, различни от тези в багажниците. След като махнах ремъка реших да врътна останалите ролки и се оказа, естествено, че още 2 са зле(обтяжна и паразитна). Паразитната е пластмасова и е около 20лв, но обтяжната е 40 афтърмаркет(менте). Тва е с лагерите в тях естествено. Аз обаче пак бързам и вземам само паразита, а за обтяжната почвам да търся лагер, понеже я има , но с доставка за утре, а аз съм разчекнал колата и не ми се чака. Лагера за климатичната ролка е 40лв що годе добър, а за обтяжната 20лв. Ремъка ми не беше сменян досега(160К) и реших, че сега или никога - 50лв Континентал. Ролката на климатика беше крива, а шийката на компресора беше замазана понеже при предишната смяна на лагера, човека се е учил не само как се сменя лагер на клима шайба ЦРВ, а как се сменя лагер по принцип, и е прецакал както лагера, така и шайбата... Смея да твърдя , че знам как се сменя лагер и сега карам вече 2000км с крива шайба и наранена шийка на компресора. Няма шум, а шайбата си е била крива и преди година, както и наранената шийка… Естествено, може да се очаква всеки момент авария, но смятам да сменя кривата шайба и мисля, че ще е достатъчно. Този път не смених шайбата на климатика , понеже не намерих да се предлага само шайба, а само в комплект с бобина и диск и то за утре, а бобината и диска си бяха добре. Най-ниска цена за комплекта в БГ е от големите сайтове и излиза 110лв, но се чака доставка от Германия, а аз, както споменах исках да приключа за един ден. Малко след като взех всички лагери разбрах, че мога да го намеря за 2ч. от склад в БГ за 130лв, но ми беше писнало и исках да експериментирам. В заключение: Чуете ли шум откъм двигателя и установите, че е от климатика, изберете една от следните опции: 1. Имате пари и не ви се занимава понеже сте пич – идете в оторизиран сервиз на ХОНДА и се изръсете 2000-3000лв за нов компресор с труд и части. В оторизиран сервиз нямат право да сменят части на компонент, а само целия – тоест ще ви сменят компресора, независимо, че само шайбата е за смяна. За това си има смисъл и причини, но те не са интересни за 95% от четящите този форум/пост. 2. Имате пари но сте стиснат – идете в сервиз за климатици и платете за компресор с неясен произход и труд - около 1000лв. Не забравяйте, че при смяна на компресор се източва Фреона, а после се налива обратно, което се таксува. 3. Нямате много пари, но искате нещата да са издържани – идете в сервиз за климатици и платете около 300-500 лв да ви сменят комплект шайба(с лагер), бобина и диск, като при това е най-добре да ви се източи Фреона и свали компресора, за да може да се демонтира най-безболезнено шайбата, без да се нарани шийката на компресора. Така ще се набие новата шайба на шийката по (да се надяваме ) правилен начин и после се пълни с фреон и всичко е ОК. 4. Нямате пари, и ви се занимава – купете си лагер за шайбата и си го сменете сами. Лагера е от 20 до 50лв в зависимост от марката. Ако сте късметлии ще успеете през дясното предно колело, ако не, сваляте предната долна кора и демонтирате компресора от четирите болта да виси на шланговете, за да успеете да свалите шайбата със скоба. Наздраве и дано съм бил полезен
  8. 7 points
    Привет група! Та - за да завъшим (или продължим) сагата следните неща се случиха: 1. Закупих Хондата която бях набелязъл. 2. Колата (експорта) е на името на баща ми и имам 2 седмици да си я закарам в БГ. 3. Имам всички документи които ще са нужни за регистрацията в БГ. 4. Няколкото малки забележки по нея: - съединителя е доста твърд - продовача ми обясни че я водил в Хонда сервиза и там казали че не е проблем. Ще се разбере. - веригата се чува леко, но все пак не е сменяна 260к километра. - всичко друго (обороти, климатици, двигател) изглежда да е ок. - има лееееко раздалечение на гумите отзад, след като обстойно прегледах, но предполагам че не е очудващо за автомобил на 15 години. - кардана си е там 😄 5. Днес я дадох в гаража за проверка и подготовка за път. Майстора направи: - смени маслото с 5W-30, тъй като според него 5W-20 било много "тънко" за 260к километра - доверих се - нямам опит за да споря. - смени масления и въздушния филтър - смени чистачките - предупреди ме че предните спирачни накладки трябва да се сменят скоро, но до БГ ще си ме издържи без проблем. - каза ми че твърдината на съединителя не е проблем. - каза ми че колата е в добро техническо състояние и не би трябвало да имам проблеми скоро. Сега остава да си я пребера (или тя мен) до БГ. Там ще следва едно детайлно почистване отвътре и толкова за сега - от там нататък му я предавам да си слага газова инсталация. Благодаря за съветите и съдействието! Поздрави и лек ми път! Поздрави, Петър
  9. 7 points
    Смених антифриза,ползвах оригинален Honda type2. Не сам,помогна ми ето този приятел😁: Доволен съм от резултата,като ползвах,не такава фуния струваща тук, в богатата ни държава над 100 и кусур лева ,а най обикновенна ,уплътняваща добре гърловината на радиатора. Събра 4.6л.антифриз,като стария беше на 5г.и близо 100к.км.
  10. 6 points
    Каквото беше, беше. За моя радост всичко мина без проблеми и почти както беше планувано въпреки ситуацията. Сега остана да опознаем BG по-добре до края на лятото. Пожелавам на всички които са планувани нещо това лято да им се получи по-най добрия начин. Имам още 2 снимки, които искам да споделя с вас понеже смятам се получиха добре (стил 90-те г.) Запрашеността по гръцките плажове смятам, че е нормална.
  11. 6 points
    Перата паснаха без проблем в оригиналните държачи. Потвърждавам, че са тип D, 10mm. Засега забърсват перфектно. (на снимката новото поръчано перо е отстрани / не е монтирано) Отхвърлям написаното в мнение #22
  12. 5 points
    В живота на човек се появяват предизвикателства и трябва да се реагира, та – продавам комбито. До онзи ден нямаше повод и не би ми хрумнало, но... Колата е К24А3, автоматик, екзекютив (без навигацията и радар опцията на наличния круиз контрол), а всички други стандартни за нивото екстри са налични и работят, с изключение на: 1. блутута – откачен е – харчеще ток, а не ми е нужен. 2. автоматичният режим на предно ляво стъкло – спуканото копче е залепено, работеше месеци, но нещо се е разместило и плъзгача му не достига втората писта на платката. Колата е „пълен сток” с изключение на: 1. монтиран ДРЛ модул на дългите светлини. 2. подменена лицева част на централната конзола. Екрана на аудиото е дал дефект и вместо от оригинален „премиум” е монтиран обикновен при това от „десняк”, но всичко е вързано и управленията на радиото, ченджъра и климатроника си работят нормално. Така я купих и вече 5-а година си е ОК. По колата не предстоят ремонти и смяна на консумативи, освен за следващия сезон нови летни гуми + нови предни накладки (феродото им е на 5мм), но консумативите си зависят от предстоящите и километри. Комбито не е „котка в чувал“ и през годините са подменяни разни неща – когато каквото трябва: Октомври 2015-та я купих обслужена от Апостолов и смених само тампоните на мотора и кутията. Не бяха забелязали че някои са скъсани а другите в начална фаза на процеса. Взех комплект втора употреба 3-те на мотора и 3-те на автомата -общо за 250лв + 117 за труд по смяната им. Купих си и чекмеджето в барчето -40лв (липсваше), както и горния панел на централните духалки -30лв (бяха лепени стойки за нави и телефон и чистенето на петната не даде перфектен резултат). Двете смених сам. Пътем открих утечка от блутута и го изключих. 2016-та: 23.02 Взех нов акумулатор японски стандарт SOLITE EXO75 CMF551324L, 450Aч / 440 стартов ток (вграждан оригинално в корейските марки и произведен там) -по спомен около 110лв. 18.03. Смяна патрон пасажерски еърбег (безплатно в Бултрако) и 60лв комп. диагностика, за да ми кажат че колата е в ред. Някъде в тоя период се разтропа обтегача на пистовия ремък. Взех 2-ра употреба -60лв +30 лв за подмяната. за още 30лв ми ремонтираха шофьорското стъкло (разтапициране и чистене четките на моторчето). 18.04. След преобуване с летни гуми светнаха VSA и ABS Явно от сътресението на пищова нещо се е разместило. Изчистих ги с процедурата с кламерчето (описана нейде из форума). 21.04. Профилактика накладките за ръчната спирачка (в задните барабани). На задна нещо стържеше отзад вдясно (за кратко и само при мокро време). 27.04. Дозареждане климатик -40лв. 28.04. Смяна моторче шоф стъкло -явно предишната профилактика бе временно решение. Сложено втора употреба от задна дясна врата на седан 2004-та -50лв с труда. 04.05. Реглаж преден и заден мост -40лв. Всичко бе в нормите, освен задно ляво колело, но оправихме и него. Не съм усетил некоректно поведение на иначе стабилното в завои комби. Явно е било леко извън допуските. 22.11. Смяна масло и филтър ДВГ В Апостолов бяха наляли някакъв по-гъст ТОТАЛ с който съм карал цели 8200км и колцата леко го "хапваше". Четейки "маслената тема" реших да мина на препоръчваното по рядко олио. Взех HONDA GENUINE SYNTHETIC BLEND 5W20 -5литра за общо 60лв (от общите поръчки) + филтър UNION JAPAN C-562 12лв и предварително направихме промивка в комшийското сервизче, 2017-та: 25.03. На пролетния оглед видях откачена вътрешната скоба на външно ляво каре??? Закачихме я, но ме глождеше че има мизерия в греста му и... 07.04. ... разглабяне на карето, чистене, нова смазка + нови скоби. Сменихме и долните предни шарнири DELPHI -2 бр. х 35лв + 100 лв за труд + нов въздушен филтър за мотора. 19.08. Реглаж клапани при Бранко -без драми и с наличната гарнитура на капака. 31.08. Смяна маншон външно ляво каре -25лв + 25лв труд. Открих омазняване от 1 дупчица и решех че му е време да слиза от колата. Профилактика + нови лагери на алтернатора -70лв с труда. 18.11. Смяна масло и филтър ДВГ. Налято пак гореописаното, минати 5480км, период 1 година, без разход. Взех 4литра, понеже имах половин тубичка от предната смяна + филтър и труд -общо 59лв. Кой каза че К24А3 харчи тънкото масло? 2018-та: 14.02. Смяна водна помпа заради ромолене в лагерите. Монтирана SIL INDUSTRIE SALERI ITALO (поне това пише на опаковката) -113,7лв + 32,5лв. труд. 04.05. Ревизия задни спирачки. Смяна спирачна течност ДОТ4 + ново задно ляво буталце + нови семеринги + нови накладки DELPHI + нови дискове KAVO. Старите дискове и накладки бяха под минималния лимит. Общо с труда 270лв. 09.05. Смяна воден радиатор. По неясни причини протече между питата и горната камера? Монтиран е THERMOTEC -191лв + нов антифриз + нова капачка GATES -19.2лв + труд –общо 260лв. 14.08. Смяна масло и филтър ДВГ, минати 4825км, период 9 месеца, без разход. Евтиното оригинално хондово масълце за мотора с което карах предните 2 смени, вече не се внасяло от щатите, таа... Сипано 4л Маздово 5х20 + 0.6л някакво друго, пак 5х20 (синтетики), при Бранко + опресняване масло в автоматика -2.6л. Общо 200лв. 20.09. Смяна долни предни шарнири. DELPHI-тата сложени преди 1.5 г. изкараха 10 хилядарки и започнаха „да се чуват”. Явно лоша партида. L Сменени с CTR 2бр -57.8лв + 60лв труд. Подменена гарнитурата и цедката на VTEC клапана -26.7 + 30лв труд. Сменен ляв маншон на рейката -18.7 + 15лв труд + стенд за реглаж на преден и заден мост (всичко в нормите). Общо 232лв. 19.10. Сменено водно съединение. Явно сълзенето от гарнитурата на VTEC клапана го е поразложило, та правеше локвичка в гаража и липсваше антифриз! Доставката отне цял месец, през което време движех с колелото иии –акумулатора паднал! Заредих го, сменихме маркучето 26лв + 30лв труд (щото е на кофти място), + ново буталце и О пръстени в заден десен спирачен апарат, + нов въздушен филтър ДВГ, та общо 140лв. За периода от 3 години съм взел и 4 почти нови летни гуми Гудиър (бяха си с косъмчетата) -400лв, 4 лети джанти 17-ки (от Мазда МХ 5) почти некарани -350лв и 2 нови зимни гуми Гудрайт –общо за 183.20лв. Тая марка не я бях чувал, но колцата дойде с тях от Швейцария и много ми допадна здравината и поведението им на студен и мокър асфалт (и в сняг не са ме предавали), та си намерих нови от Румъния. 2019-та: 12.12. Задържащо задно дясно колело. Сменен семериг на спирачното бутало и зачистване леглото на супорта. 32лв. 2020-та: 10.01. Смяна масло (HONDA 5W30 synthetic blend) + маслен филтър + въздушен филтър ДВГ + климатичният – в купето. 06.07. Ремонт неработещо стъкло на задна лява врата. Бе прекъснат + овият кабел между вратата и купето – 20лв. 09.07. Обслужване барабанните спирачки на ръчната – 50лв. Каквото ми е „лежало на сърце” съм споделял в разделът Моят Акорд - темата Радост и тъга (ако някому е любопитно): Някои съфорумци познават комбито, включително Бранко (Маркони), който в предвид състоянието му, е против раздялата ми с него, но „се ля ви”. Колата не е нова (само изглежда, върви и спира като такава), но при детаилен оглед ще се видят дребни следи от употреба, макар че дразнещите ме, са отстранявани своевременно. Колата не е имала теглич, газова и „патерица“ (заместват я рем. комплект + компресорче). Дава се с всичко прилежащо и, включително сменените неща (които по навик пазя), като за „груб пазарлък” мога да отложа плащането и вземането на зимният комплект гуми/джанти. Който я тества, едва ли ще се „цигани” за 50-100лв, но ако ми се види достоен наследник – знае ли човек... J Ако колата остане във форума, новият и стопанин ще задържи и логото tourR. Относно състоянието и нямам никакви резерви и бих я дал и на комшията, но „Хонда не се подарява - трябва да бъде заслужена“ е казал Основателят и. Има си платен данък до края на 2020-та, гражданска до 07.10.2020-та и винетка до 22.05.2021-ва. Купена е от Апостолов – октомври 2015-та на 145540км – сега е на 176046км. Внос е от Швейцария (1 собственик), а в БГ аз съм първият и притежател. Ако у четящият обявата не се възбужда финансова мотивация за притежание, може да я сподели с когото реши и при сделка, ще получи 1% от цената, а ако надскочи желаните от мен 12000 лв – печели 2%. 😊 За контакти – Л. С. / e-mail carmo69@gmail.com / тел: 0888 8383 VI IX – Цветан. Оглед и тест драйв (в гр. Монтана) може и в работно време - при уговорен предварително ден и час. Повечето снимки и 3-те клипчета са от вчера – 11.07.2020-та. На първото е нормалното потегляне и работата на кутията в лежерният автоматичен режим + ускорение при изпреварване (с чукване по газта, а при потребност - последващото и „смачкване“). На второто е стандартният тест 0 – 100 – 0 (в ръчен режим на кутията), за да няма питанки как ускорява и спира. На третото е прословутата 5-а ел. врата. Сигурно пропускам нещо, но който иска – ще пита. Колата е читава, води до пристрастяване, вози интересно и надалече, събира много и … абе, не ми се разделя с нея, но… Хай – сполай Ви и наслука! Lenovo_A1000_VID_20200711_164043.mp4 Lenovo_A1000_VID_20200711_164043.mp4 Lenovo_A1000_VID_20200711_211416.mp4 Lenovo_A1000_VID_20200711_075540.mp4
  13. 5 points
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 439 300 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 10.07.2020; 9) Моточасове – около 55; 10) Изразходвано гориво - около 154 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (154 / 3.5) = 44; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; няма разход; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик. История на офисна хартия:
  14. 5 points
    Взех си Хонда защото знам, че са железни, особено бензиновите им атмосферки, за мен няма по надежден двигател, качвам се и съм сигурен, че ще стигна там, накъдето съм тръгнал, в най-лошия случай в авариен режим, но ще стигна. Не ме интересува нищо друго, нито коне, нито разход, нито возия, за мен колата е да ми е вярна и да не ме предава, всеки, който е оставал на пътя знае колко солено е това чувство, когато съм карал дизел винаги съм го предвкусвал. За това и взех този автомобил, в добро състояние и на малко километри, направих компромис с мощността, но за сметка на това получих един от най-надеждните двигатели, които Хонда, някога са правили. Ако трябва да бъдем обективни, тенденцията при бензина е в посока на дизела, турбини, директно впръскване, помпи за високо налягане и Хонда встремглаво са поели по този път, тоест потенциалните проблеми при дизела все по-често ще ги срещаме и при бензина, за радост все още има от добрите двигатели и докато ги има смятам да се възползвам и парите за ремонти да ги харча за гориво и приятни изживявания.
  15. 5 points
    Ако имаш борд компютър и зануляваш на смяна на маслото, сигурно можеш да ги извадиш като ползваш средната скорост и изминатите километри. Аз нямам, така че не мога да кажа със сигурност. Иначе има други начини – може да се сложи моточасовник или да се ползва часовник на газовата, ако има такава функция. Може и просто да вземеш изминатите километри в града, извънградско и магистрално и да ги разделиш на предполагаемата средна скорост в съответния режим. Например 2500км градско с 20км/ч средна скорост → 2500/20 = 125 часа работа на двигателя за градския режим. Разбира се, ориентировъчно е, но променливите така или иначе са много, така че е поне някакъв индикатор.
  16. 5 points
    Здравейте, След близо 5 месеца чакане, най-накрая си получих колата Като й навъртя малко повечко километри ще напиша едно по-обстойно ревю, ако има заинтересовани.
  17. 5 points
    Вече вкъщи 🥳🥳🥳 Навъртях в бързината едни 44км. и това е за днес. От Бултрако казаха газ и кеф, няма нужда от голямо "жалене" в началото. Еми да ми е честито 🙂😎
  18. 5 points
    Да вдигна малко темата. Същия проблем и при мен. След кратък престой твърд педал. На втората снимка със скобите е от accord 2010 бензин. Та значи работа за 5-10 минути и цена 12 лева. Без да му мисля много, срязах маркуча и сложих външен клапан (V30 казаха ми че е от мерцедес). Резултата е отличен!
  19. 5 points
    Капков тест 2 1. Amsoil SS 5W30. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-177400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 70/30% 6.Средна скорост,около 40км/ч. 7.Сезон на експлоатация 16.05.2020до 20.06.2020г. 8.Мото часове около 12? 9.Изразходвано гориво 90л. пропан бутан и 10л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350 made in france. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната. п.п.:Да отбележа,добрата работа на мотора,доста добра реакция и чувство на "стегнато ускоряване"(по добро уплътняване)...така го усещам! ДОВОЛЕН...!
  20. 5 points
    Аз може би съм писал тук за частите и се повтарям, но тъй като пиша на няколко места и вече не помня. За частите до сега не съм имал никакви проблеми, но да чукна на дърво не съм и сменял много неща. Информативно съм питал в Бултрако за части и са ми казвали 5-7 дни за доставка. Обслужвам колата при Слави /Мотобокс/ и той си прави поръчките. Като поръча частите ми запазва и час, тъй като и това не е лесно. Когато купувах колата ми запази час за оглед за 7-8 дни след като му звъннах, та трябваше да чакам допълнително с покупката поради тази причина. Като се замисля тази година по-дълго чаках да ми пристигнат летните гуми /заради вируса/ отколкото частите До сега освен всички масла и филтри съм сменял ремъци и ролки /без водната помпа/, даже за някои преди да им е дошло времето за да съм спокоен Появи се тракане от обтегача на пистовия ремък и го сменихме. Не си спомням точно, но мисля, че цената от Бултрако му беше около 400лв за целия комплект. По принцип съм зле с познанията по техническата част, но следя форумите /групите във фейс/ и ако се появят някакви симптоми за проблем знам къде да се насоча г/д. Имах проблем с чистачките, които започнаха да се пускат сами. Тогава намерих само 3 мнения за такъв проблем и се оказа лостчето за пускане на чистачките. Взех го за 100лв втора ръка и Слави ми го смени, учудващо, но в Кюстендил имаше една на части. На късмет си намерих в OLX и втори комплект джанти, които ползвам за летните гуми. Относно радиатора им е нещо като фабричен дефект. Моят е сменен при предишният собственик /колата от нова е карана само в БГ/ и това е единственият ремонт, който ми каза, че е правил. Други проблеми за модела, които са ми известни от групите: 1. Алтернатор- много постове съм видял, че заради него остават на пътя. 2. Блутута се скапва в един момент и източва батерията. 3. Възможно е да сдаде багажа и ДВД плеъра, много от тях го заменят с GROM или с друго CD. 4. Радиатора протича, но за него вече ти казах. 5. TPMS сензорите, които мерят налягането в гумите ги дават, че карат около 6-8 години. Моите за сега са добре, но на допълнителните джанти, които купих ги нямаше и ги карам така. Кофти е ако ги нямаш на зимните защото не можеш да изключваш VSA. 6. Много е възможно при фейслифта /2009-2013г./ да има голям разход на масло. Нещо около литър на 900-1000мили. В момента ги правят от представителствата, но и там се появиха сигнали за измами- препълват с масло много над макса за да може да издържи теста и да кажат, че няма харч Преди фейса няма такъв проблем /не мога да си преведа точната причина, май е нещо за сплавите на блока, но да не кажа някоя глупост :D/ Като цяло мненията са, че 2007-2013 е най-сполучлив като надежност и усещане за "джип". За по- новите /след 2014/ казват, че ги усещат като миниван, нещо като Одисей. Този модел е и с най- високия разход на гориво.На новите разхода пада значително. Предимството на фейслифта са 6степенния автомат и по-добрата мултимедия, но разхода на масло е проблем. Моята е с обикновенни амортисиори и мисля, че струват около 500лв на бр., но не ми се е налагало да търся. Има модели с магнитни амортисиори /или нещо такова/, които са двойно по-скъпи. Копчето им за настройка се намира до скоростния лост. Друго за сега не се сещам, а и без това стана прекалено дълго. Ако имаш още някакви въпроси ще се радвам ако мога да помогна
  21. 5 points
    Ммм, да. Замърсено е маслото, но предвид режима на експлоатация състоянието му е и логично следствие. Ето за пример Honda Civic 1.6 i-DTEC, 2013г. с цикъл (извънградско/градско) – 80/20 (колата на DTEC). Съпоставете последната снимка на DTEC с тази на Bizzito . При DTEC липсва натрупване на гориво в маслото, каквото се предполага при Bizzito. Замърсяването е горе-долу еквивалентно. Още 1000 км няма проблем да се експлоатира маслото. Но, за обективен анализ дизелът трябва да се следи стриктно от самото начало, както го направи DTEC - КЛИК ПРИ ДИЗЕЛ:
  22. 5 points
    Малко късно, но видях, че няма тема във форума за това. Мероприятието е от петък до неделя (19–21ви юли), а локацията – с. Калояново. Ще има състезания и томбола с награди. Повече инфо във Фейсбук събитието: https://www.facebook.com/events/2390230294627687/
  23. 5 points
    Промивка не се налагаше,защото цвета и консистенцията на стария,беше като новия,една идея по светъл,но бистър и без отлагания. Това го останових и при наливането на вече източения в легена стар, в 5л. туба.На дъното на легена имаше само някакви микроскопични фунни частички,но не абразивни. Запалих двиг.за около минута,като включих температурите на макс,без климатроник. След това изгасих и отворих капачката на радиатора внимателно (Да се внимава да не е загрял мотора!!)и кранчето от долу да изтича течността. Докато си тече, имаш време да си отвиеш 2-та болта на разшир. съд и да изпразниш и него и го промиеш. Монтираш го после. Намираш си една такава фуния,като тази черната от снимката,за 1.50 -2лв.(тази пасна идеално с леко притискане,към гърловината на радиатора. Може и каквато намериш,но трябва да уплътни добре. Тази е добра,защото позволява по голям обем антифриз да стои в нея, докато двиг.работи и си поема нужното количество. Наливаш горе долу 3.6л.при мен беше,докато напълних фунията до средата,като припомпвах с ръка горния маркуч към радиатора да поеме колкото си може повече на загасен двиг. Стартираш двиг. и започва да си поема антифриз от фунията,като гледаш да не остава празна. Така докато включи перката.Не съм засичал,но беше хладен следобеда и ми се стори малко по дълго чакането да включи(явно съм я "галил"с форсажа😁). Случи се след около 15мин.,първото включване,вече другите две бяха по чести. Остатъка антифриз във фунията, издърпах със спинцовка и налях в разширителя,който напълних, на почти макс. Затворих в крайно ппложение капачката на радиатора и изчаках още две влкючвания на перката,при затворена вече капача! Днес след 100км. каране ,си слезе малко по надолу,демек стои на 2/3 от разширителния съд. Това е...,просто направено, дори и за неуки.Браво на Япончетата,улесняват ни живота,с всяко едно начинание по любимите ни! Дано съм бил в полза с обясненията! Поздрави!
  24. 5 points
    В темата „Първи стъпки в туиннга на К24“ има много писано за рефлаша. Грубо казано ефектът е, че прави педалът на газта по-директен; сваля в-тека от ~5500 на ~4500 оборота; вдига прекъсвача от 7200 до 7600; дава една идея повече мощност в целия диапазон, но най-чувствителното е в средните обороти; и изключва п0420 грешката. Доколкото знам всичко е по желание и може да не се включва. Относно другите ти точки – мисля, че правиш доста неосновани допускания, а и не си прочел какво съм написал. Не съм казал нищо за евтини прегледи, а че има места, на които минаваш с кола, с която не би трябвало да можеш да минеш. Другото няма да го коментирам освен за евтините ибейски катализатори. Значи щото са евтини и нищо не правят, да не слагаме такива, а направо да махаме катализатора и лъжем сондите – пък кой какво диша няма значение? Разбирам, ако вариантът беше само да ръснеш 2000лв за нов оригинален – понякога не си заслужава, а не можем всички да караме нови коли. Поне докато законът и контролът ни го позволява. Опцията обаче има да караш с евтин катализатор, който издържи примерно 2 години и да го смениш след това. Точно като този евтин катализатор, който поръчах, дори споменах, че колега вече търкаля около 2 години и трябва да е на 40хил+ километра. А неговият беше дори по-евтин от този. Както казах, всеки може да избира какво да прави в случая – за добро или лошо имаме тази свобода у нас. Обаче недей така с лека ръка да разубеждаваш хората да опитват да решат проблема по по-чист за околните начин. До hahy: ако грешката е само p0420, без други има вероятност катализатора да е за смяна. Ако закачиш колата на живи данни и гледате показанията на двете сонди, би трябвало да могат да се отпишат като вариант. Можеш и да пробваш временна смяна с чужди работещи сонди, за да потвърдиш.
  25. 4 points
    Ок, да довърша тука започнатото. Сложих новия ибейски катализатор, изчистих грешката от компютъра, покарах 250км градско и 300км магистрала с него. Чек няма. Днес отидох на тест след напълно загрят двигател и малко каране на 3та на околовръстното (по-високи обороти). На опашка обаче имаше 3 коли и имаше чакане. Пуснах двигателя 5 мин преди да вляза и резултатите... Ламбдата беше паднала от 1.17 на 1.10, а CO се беше качило от 0.3 на 0.8! Първо обвиних катализатора, после реших, че може да е проблем с някоя от сондите (предполагах предната). Със Слави от Мотобокс няма свързване, та вечерта отидох при Боби ремапъра (някои тук го знаят) и той ми обясни, че колите ни са много „капризни“ на смеси и ако е имало каквото и да било отклонение от правилното, щеше да има чек. Погледнахме живите данни, обясни, че всичко изглежда добре. Каза също, че е пробвал да слага катализатор Евро 3 на такъв Акорд и на втория завой светва чека. Така че ме увери, че щом чека не свети, емисиите са в норма. Вероятно е апаратурата на ГТП пункта да не е изправна (въпреки, че е пункт на СБА). Ако е така, за жалост няма как да направя измерване на друго място „преди“ смяната. Мисля така да си карам, няма да меря повече тъй като нямам с какво да сравнявам. Даже мисля след месец като ми изтича прегледа да отида на същия пункт, да видим дали ще ме пуснат с тая отровна кола. И дали всъщност и как правят тест за газове. Защото колите пред мен, които минаваха ГТП, само чух, че ги изфорсираха два пъти без никакво задържане на обороти. А на моя тест аз си помолих за плъгнато OBD, иначе без него щяха да ме „тестват“. А колата върви добре, нормално. Магистралния разход на газ дори падна спрямо предния кат. ПС: Ако това говори нещо за пункта – на първия тест в листа с резултатите моделът на колата беше „Акорт“, а на втория – „Акорд Тугер“. 🤷‍♂️
  26. 4 points
    Това е семеен автомобил, не очаквай чудеса. Върви много приятно, ускорява задоволително, добре се държи при изпреварване и на дълги пътувания. Почти не намирам разлика със и без климатик. Ако търсиш бегачка, това не е този автомобил.
  27. 4 points
    Здравейте, ето проба на Petro Canada 0W30 + Sumolub на Bardahl Пробег на маслото 9200км. Предимно извънградско. Снимката е правена не естествена светлина. Днес го точa.
  28. 4 points
    Започнете да си сменяте маслото на 7000км, независимо къде, как, какво, кога карате и ще имате здрави мотори ( Разбира се ако вече не са разсипани от предишните соб-ци!!) Цялата работа е моторите да не са никога прегрявани, да са поддържани в приличен вид, да са чисти и да са експлоатирани правилно..То един път каручката като се обърне..пътища много...Сега се чудим от 59 вида масло, кое да сипем. Сипвайте масло според спецификациите на вашите авт-ли на етикетите и книжките го пише. Сменяйте по-навреме, не чакайте 10 000, на всяка цена!!!!
  29. 4 points
    И преди съм писал кой е TomNJ - но ето инфо отново: Thomas Schafer (TomNJ - никнейм). Retired after 38 years at Hatco Corporation, a manufacturer and global leader in synthetic esters and synthetic lubricants (now a division of Chemtura/Lanxess). For the last 16 years at Hatco served as Vice President of Sales & Marketing, with global responsibilities in synthetic lubricants. He led product research and development and process improvement, and coordinated production and sales with joint ventures in Germany and Brazil. He was personally responsible for commercial and military aviation products for twenty years. Ето какво казва Том за естерите и водата: "Esters are made by reacting alcohols with acids, which creates ester and water. The reaction is reversible, so reacting water with ester creates alcohol and acid. This is not a problem in most applications because the reverse reaction is very slow and difficult, and esters are designed to be used in high temperatures where there is little or no water. Car engines, however, may have a wet environment due to water in the blow-by and condensation, especially when driven in short trips or stop-and-go traffic. Over time the ester may slowly break down, the any acids released may neutralize the alkaline additives and reduce the TBN. This may also show up as an increase in copper in the used oil. Although these effects may be measurable, they generally do not affect the performance of the oil. The first synthetic motor oils of the early 1970s were based on 100% ester base oils and performed very well."
  30. 4 points
  31. 4 points
    Значи , проблемът е : "ниско ми е напрежението" .... Я малко по сериозно и да кажете какви проблеми имате наистина , че не стана ясно изобщо. Хонда тая система я слага от 1995 година , а не от вчера. Да кажете ,че за 25 години точно Хонда не могат да направят дадена система добра е смехотворно. Никъде не се споменава по чуждите форуми , че тая система не работи или прецаква нещо. 13 v при определени условия са напълно безопасни за акумулатора. Никакви зареждания не са необходими. Има така нареченият eld модул под таблото с бушоните под капака. Той е отговорен за кръга с ниско и кръга с високо напрежение и ги превключва в зависимост от условията. Някакви хора по чуждите форуми го байпасват , ама пак не става ясно за къв чеп им е да го правят. Хонда има проблем с масите, и то не точно хонда , а всички дърти кошари могат да имат такъв проблем. Освен това се случват и токови отечки по разни уреди с годините. Другия проблем по бг магазините са ментетата и застояли по магазините акумулатори. Толкова години , три хонди и как пък един път не съм имал Хонда да не може да ми запали или да ми играе номера, а всичките са уличници. Виж на скапани акумулатори съм попадал... и хвърляш след година-две. Тука вече ще цитирам БМВ майстор като види Хонда: " мани я , она така си праи" и в случая съм съгласен. Не търсете под вола теле.
  32. 4 points
    Пак тъжна вест....😢
  33. 4 points
    Продължение от горе,без съществена промяна на условията на експлоатация на маслото: Капков тест 3: Пробег на автомобила 178400 Пробег на маслото 2000км
  34. 4 points
    Направих първите 600км. вчера пътувах до с. Аспарухово.. колата се държи страхотно на пътя (несъм и очаквал друго де ) Като цяло съм очарован от поведението на CVTто. работи адекватно и заедно с 1.5 VTEC са доста еластични на магистралата... Другото което мога да похваля са системите. Следенето на линията ме кара на моменти почти да забравя че трябва да въртя волана... само го придържам което прави шофирането доста ненатоварващо, забелязах че над 150 не центрира колата а реже завоя по маркировката. Адаптивния автопилот също работи доста добре с няколко коментара от моя страна. При висока скорост дори най-късото разтояние от предния автомобил на мен ми се вижда малко повече от колкото е необходимо, както и когато има рязко спиране отпред с една идея по-късно зацепва и бие по резки спирачки.. Другата благинка автоматичните дълги работят адекватно само при насрещно идваща кола. Когато се появи кола пред мен стоповете не ги отразява и трябва ръчно да превключа дългите.. което деактивира системата и после трябва ръчно да я активирам. За първите 600км. ми даде 9/100 разход, но и аз не съм карал със 120 :). На финала черпя с една снимка от яз. Цонево
  35. 4 points
    1.6 се появява в зората на сивик трета генерация като ZC , малко по късно пораства" като D16A1 в интегра и все още си е двувалка . Реално за мен тоя мотор още тогава е мислен много , много добре направена и дишаща глава , големи портове и клапани .Старата школа . По късно се появява в рекс 2 , кончерто , сивик 4та и (ровер- докъм 95-8 година ) , вече като д16з5/а8 и а9 . Като а9 е без ламбда сонда с 4-2-1 изпускател и тн . Има разлики в дросела и всмукателя на зц и д16 но концепцията е запазена като съм чел че за азия а9 е над 136 коня но не знам дали е така . Единствения недостатък е роудстроука на тоя мотор ( както и всички д16) и според мен от хонда го заместват с б16 за по нататъчно развитие на този работен обем. ZC има много редки варианти в интегра дц2 и там е едновалка с два карба . Това като го видях бях на пауза поне 5 минути преди години .В 4та сивик влизат в употреба д16з2 и производните му . Концепцията е запазена 75мм бутало и тн . но вече е 114 коня пак пълна инжекция но 1 разпределителен вал OBD0 . В 5та генерация и на горе вече почват многото разновидности като в 5та вече се появява д16з6 едноваловия витек (P28) 125 коня . Код на главата П28 , ECU p28 така почитано в тунинг средите ( не че няма аналози ) и вече OBD1 . to be continued.......
  36. 4 points
    Аз се извинявам за моята свръхреакция. Ще обясня “случайните” правилни отговори в три поредни въпроса. И поста си. Пристрастия имам към стари френски автомобили. Доста съм ровила и чела. За товарната Шкода, бях чела статията. Достатъчно голяма съм, за да знам и помня що е електрокар, визия и легендите за Балканкар. За да изпълнявам неприсъщата си роля в този форум преди години и покрай епизодичното си участие в тази тема, доста добре познавам облика на култови японски возила. Като участник в тази лакърдия, помня ѝ правилата от начало. Пиша каквото знам и питам, споделям, когато се колебая. Естествено, че ползвам търсачка в процеса на познаване. Не ползвам приложения за търсене на детайли. Мислех, че отговаряйки на задачки в тази тема, играем честно. Аз се извинявам за написаното.
  37. 4 points
    Все още не е уточнено кога ще бъде юлската среща. Ще пиша тук, когато се реши.
  38. 4 points
    🙂 https://fakti.bg/technozone/485859-parvata-elektricheska-skoda-bila-birovoz
  39. 4 points
    А според една жена на пазара, шумът от двигателя на ел. мобилът причинява рак. Като се оповаваш на "1 прецизно изследване", добре е да го цитираш - всяко изследване, което е минало базова проверка, се публикува в онлайн журнали. Дори да е вярно - детайлите как е проведено са далеч по-важни, за да не се правят бомбастични генерализации. И между другото всички изследвания са "прецизни". За да се вземе насериозно едно изследване - пише от къде са данните му и с каква точност са те. Ето видео (на английски), което влиза в детайли, според размера на батерията, източника на електричество (екологични източници на ток с/у ток от ТЕЦ на въглища) и цитира всичките си източници. Накратко, дори Tesla със 100квч батерия, в повечето случаи е по-екологична след едва около 5 години употреба, при средно голям пробег на година. При много голям пробег и при по-малка 30квч батерия, автомобилът може да стане по-екологичен (включително производството на батерията му) от еквивалентен бензинов, след малко над 1 година. Накратко - това, което казваш е вярно - че една ел. кола може да трябват 150 000км, за да стане по-екологична от бензинова - но само ако говорим за кола със 100квч батерия, сравнена със среден клас автомобил (от към двигател и емисии), на място където всичкия ток идва от ТЕЦ. В България (и европа) много от тока идва от възобновяеми източници и АЕЦ и е по-екологичен от към емисии спрямо чисто ТЕЦ. Също така човек, който би дал 200 000лв за Тесла с 100 квч батерия, вероятно като алтернатива би си купил мощна бензинова или дизелова кола, която ще харчи много повече гориво от средното. Ако същия човек избира между Тесла със 100 квч батерия и ново BMW 540 за същите пари - отново Теслата ще е по-еко за по-малко време. Но пък ако си вземеш кола с 40-60квч батерия - като Nissan Leaf, Hyundai Kona и тн, колата ще се "избие" екологично за много по-малко време. ПП: Още по-интересно е, че за ел. колите хората взимат производствените емисии на батериите, но не взимат предвид емисиите от добивът, преработката, транспорта на горивото и емисиите от поддържането на бензиностанции. Гледат само емисиите от горенето на бензин. Едно зарядно - било то в гаража ти или на магистралата, веднъж се инсталира и свързва към ел. мрежата и не иска активна поддръжка. Докато бензинът трябва да бъде добит и докаран с камиони, което не става с нулеви емисии.
  40. 4 points
    Honda Oil Application Chart - @April 2020 П.П. Добавена е и в началото (1-ва страница) на тази тема.
  41. 4 points
    Здравейте колеги. Втора проба от печката. Първата проба е в пост #680 на стр. 17 в темата. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Mobil1 ESP C3 0w-30; 3) Маслен филтър – ?; 4) Общ пробег на автомобила - 225 840 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3840 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 5/95; 7) Средна скорост - около 30 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 25.09.2019 -18.06.2020; 9) Моточасове – около 125; 10) Изразходвано гориво - около 360 л. Diesel+; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – няма смес с предходни масла, маслото е налято след ремонт и измиване на капаци и картер; работещ EGR; премахнат DPF; основно градско каране в силен трафик 1-2-3-та и често гасене и палене. Две три кратки излизания извънградско на магистрала не повече от 200 км общо. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru Трета снимка - на прозорец.
  42. 4 points
    Тук са всички активни администратори и модератори по азбучен ред към настоящ момент. Може да се обърнете към тях при проблем, на който не може да намерите решение сами или при желание за платени теми или друг вид реклама, която правилата не допускат без изрично разрешение. Единствената разлика между модератори и администратори в случая е, че администраторите имат достъп до сървъра на форума, извършват ъпдейти и вероятно те биха се заели с технически (софтуерен) проблем. За всичко останало, включително за реклама - може да се обърнете към всеки от нас. Решението дали рекламата е възможна и на каква цена - се взима колективно. @dindin (администратор) @emod @kvd74 @Pavel_Pavlov @Veseliq (администратор) @Zlatozator Преди да пишете на модератор, администратор или конкретен потребител: При проблем с потребител или конкретна тема или мнение във форума, използвайте бутона "Докладвай". Ако имате проблем с автомобила си, на който не намирате отговор с търсачката - публикувайте тема в съответния раздел. Не питайте член на екипа за Хонда въпроси. Форумът е за това. А докато чакате отговор - може да опитате да помогнете на друг член с друг въпрос
  43. 4 points
    Темата е разчистена от последните мнения поради излизане от темата и добрия тон. Оставям само адреса на сервиза, в случай че е полезен на някого: ПС: Моля, минете на лична кореспонденция, ако искате да продължите.
  44. 4 points
    За съжаление, като човек каращ на LGP и на мен много ми се искаше да е така, но това просто не е вярно. Катализатора правят много по-голяма разлика от разликата бензин към LPG/CNG. Това важи за всички вредни компоненти NOx, CO и т.н. Никой не спори, че LPG/CNG са по-екологични от бензин, камо ли пък дизел, но това е вярно само при ЕДНАКВИ ДРУГИ УСЛОВИЯ. (РАЗБИРАЙ LPG и CNG, СЪЩО ДА СА ФУНКЦИОНИРАЩИ КАТАЛИЗАТОРИ!) Не зная, там от където си копирал, от къде са взели тези бомбастични цифри, но аз намерих само това проучване на CONCAWE https://www.concawe.eu/publication/report-no-295/ Ето една графика от това проучване: Отделно от тази графика си проличава още един голям проблем пред екологичността на LPG/CNG. Понеже масово колите карани на LPG?CNG са конвертирани да работят с това гориво, лошо дозираните смеси са много често явление и водят до непълноценно изгаряне, което пък води до повече NOx. Така че ако смятате, че е ОК да си изтъбушите катализатора, защото карате на газ, сте в колосална грешка. Ако се сравнявате с мапнат дизел без кат, ДПФ и затапен ЕГР, да - много сте екологични. Ето още малко графики след 1-2мин сърч, не ми се търси повече. Ако имате графика LPG без CatConveter срещу бензин с CatCoverter, ще се радвам да ме опровергаете.
  45. 4 points
    Направена е малка промяна в системата за репутация. - До сега Thanks (Благодаря) и Like (Харесвам) не даваха положителна репутация. Вече дават +1 точка, точно както и Upvote (Нагоре) - Haha (Хаха) и Confused (Объркан) продължават да не дават позитивна или негативна репутация - Отново е позволен Downvote (Надолу), дава -1 репутация - Преведени са на български (ако имате по-добро предложение за превод, добре дошло е) В миналото негативните реакции бяха забранени заради злоупотреби - имаше потребители, които цъкаха минуси наред без обяснение, особено ако се разсърдят на някой модератор. След един от ъпдейтите, вече е възможно реакциите да бъдат забранени за отделни потребители в случай на злоупотреба. Образно казано, ако минете през профила на някой и му "нацъкате" плюсове или минуси на много постове без обяснение - има вероятност да загубите тази си привилегия. Ако тази функционалност като цяло отваря излишна работа на модератори - ще бъде премахната отново. Обмисляме при следващ ъпдейт, потребителите с висока репутация автоматично да получават повече привилегии.
  46. 3 points
    Здравей, Първо, най-важното: как мислиш да закупиш Акурата? Чрез собствен внос от САЩ или от БГ. Ако я купиш тук от автокъща те чакат доста неприятни изненади, тъй като почти сигурно колата ще е била тотал щета отвъд океана. И второ, между двата автомобила няма нищо, ама нищо общо. Акурата е в по-висок клас, съответно по-комфортна и с повече екстри. Различен двигател, различно предаване AWD, различни материали, каквото се сетиш. Няма как за един и същи бюджет да вземеш Акура и CR-V от тези години в еднакво състояние!
  47. 3 points
    Ето едно старо клипче за i-vtec двигателя. R18 и R20 са еднакви като технология. Обърни внимание на графиката от 5:37. Много информация можеш да намериш и тук.
  48. 3 points
    @Hunter, понеже съм в този форум от има-няма 10 години преди теб, и имам наблюдения върху еволюцията на отделни потребители (то така е вече - повечето са потребители, и една шепа приносители). Хубавото е, че както гледам, като цяло вече има някакво единодушие на повечето редовни хора каква е идеята на форума. Отвори си сам профила и виж от кога нямаш мнение на тема "Хонда". Аз стигнах до 2018г, по-назад не ми се рови. Вкисна се веднъж, задето ти премахнах тема за продажба на мобилен телефон. Вкисна се наскоро, задето никой "колега" от Бургас не отишъл на оглед. А ти с колко от тези колеги изгради някакви отношения на база на това как си им помагал през годините? В "кой какво слуша" ли го направи? Аз лично имам добри отношения с хора от няколко града, благодарение на форума, които са ми помагали, и на които и аз бих се отзовал (както и съм го правил, когато е имало нужда). Ама е лично отношение, изградено на базата на доверие през годините това - не да вменявам на някого задължение да ми помогне, защото ми е... "колега". Та какъв е диспута сега - защо никой от Бургас не се е явил ли? Не разбирам не само защо, ами и на кого конкретно можеш да се сърдиш. Редакция: Като казахме "Бургас" се сетих... Снимка от мобиле.бг от 2004г: Първият ми изцяло личен автомобил. Точно от Бургас. Вдигнах се от София за него. Тогава магистралата стигаше до Плодовитово (преди Чирпан). Не, че не съм питал - аз държах никой да не го види преди мен. Ама въпрос на подход и разбирания.
  49. 3 points
    Мисля че е това. Махаш уплътнението на задната врата между седалката и облегалката и ще го видиш с жълтата букса.
  50. 3 points
    Понеже се разразява сериозна дискусия да допълня темата. На снимките в сайта mobile.bg, се вижда, че колата има следната временна регистрация: 237М172. По този регистрационен номер излиза следната рама: 5FNYF48599B503064. Рамата е същата, като тази в сайта за онлайн търгове.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...