Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/03/21 in all areas

  1. 9 points
    Здравейте, Споделям опита си в претапицирането на таван за гореспоменатия модел. Тъй като предния собственик явно е пушил на умиране в колата и след неуспешен опит за сухо изпиране на тавана се наложи да претапижирам тавана. Стъпките са следните: 1. Разглобяване на придържащите елементи на тавана на колата. - плафон- държи се на 2 болта М5 - преден плафон с кутия за очила- държи се на 4 болта М5 - Предни кори на гредите - демонтират се чрез изваждане на пласите с надпис "Airback .....) - Странични кори на гредите - развъртат се болтовете на коланите, махат се уплътненията на вратите и се издърпват. - задни кори на гредите - демонтират се отново чрез издърпване на пластмасите с надпис "Airback...." и разкопчаване на има-няма около 4-5 копчета. - тавана се придържа и от уплътненията на вратите. - има и две семетрично разположени копчета в задния край на кората на тавана - окабеляването е залепено към тавана с алуминиево "тиксо"..... - разкачане на акумолатора (за всеки случай) - демонтиране на предната лява седалка, има две букси за колана и airbag-a под седалката. - на дясната седалка се маха подглавника и се пуска облегалалката максимално назад. Изваждането на тавана става през задната лява врата, като са необходими 2-ма човека ако искаме да го извадим здрав. 2. Подмяна на тапицерията. - Стария плат се отлепя. - дунапрена се премахва чрез твърда четка. - измива се с ацетон вече чистата основа - избрания плат се поставя на тавана - напръсква се с лепило за текстил на спрей, като се пръска плата и основата. Аз го направих на 2 пъти по дължината на тавана. Цялата процедура е онагледена тук -> https://www.youtube.com/watch?v=Ov-f91gaEzI&ab_channel=TapicerBG След като изсъхне поне 24 часа всички по обратния ред се монтира. Специалнмо аз оставих страничните греди, дръжките и плафоните в оригиналния цвят Важно: Да се внимава със сензора за дъжд при свалянето на тавана, тъй като с времето лепилото му е изсъхнало и може да падне (както при мене). Търся и сензор ако някой има за продаване/ подаряване да пише
  2. 7 points
    Малко се изказваш неподготвен. В хазната нищо не влиза от тези екостикери. Цялата далавера е за този, който печата стикерите, а именно другаря Кънев от БСП. Един вид компенсация, че му спряха винетните стикери. Кънев е известен с репликата: „В парламента съм, за да си пазя бизнеса”, която е изричал не веднъж и пред свои, и пред чужди. А еко-целите (колкото и да са съмнителни) могат да се постигнат и без стикер, с разпознаване и асоцииране на номера на автомобила, както е при винетките. Същевременно, все още не е създадена нормативна наредба за ограничаване на движението на автомобилите съгласно екооценката и ако и когато бъде създадена, ще се прилага вероятно само в София. А ние ще си плащаме ...
  3. 7 points
    Абе, ние караме (с радост и стаст), но забравих да доложа какво се получи, та докато синковеца си подрежда стаята ... С 2 думи - "гледайте си работата" казах като разгледах конструкции и цени на подобни кокпити, та реших да караме самоделка. Нагло много пари искат за няколко метра тръболяк от марков мейкър - ай сиктир! Размърдах вехтия си мозък, па спретнах 1 проджект, като комбинация от ергономия, инженеринг и налични джаджи подходящи за случая. Гарнирах тая сбирщина с чертежи и намерих кой да реже и заварява. После сглобяване за проверка, разглобяване за прахово боядисване и отново сглабяне + монтаж на седалка, волан и педали. Ся, малко простичко изглежда, ама е удобно за ръст на водача от 150 до 190. Има нужните регулировки + повдигане на предната част на седалката (за по-рейсърски полегнала поза), за което приспособих обикновен крик и 2 азиатски биалетки (понеже са с шарнири и осигуряват движение в 2 равнини), което бе наложително. Оставих му седмица да се порадва за час - два, а като свърши срока, поне ще го знам по кои пътища (писти) ще е и денем, а аз вечерите
  4. 6 points
    Хайде и аз да се похваля с новия семеен БЕБЕ-воз😎
  5. 6 points
    Съжалявам, че си останал излъган, от опит знам колко неприятно е. Остави ревю на къщата в Google, там ще го видят повече хора. С детайли, така има повече тежест. Нещо, което със сигурност си научил (и по-добре сега, с кола за 5000лв вместо с такава за няколко пъти повече) е, че втора ръка кола се купува след като се покара и след като мине сервиз. Още повече пък нов внос, от автокъща. Репатрак, оглед + диагностика в сервиз излизат общо 50-100лв. Дори колата да е чудесна, винаги намират по нещо, което пък е добър повод да се намръщиш и да се спазарите още малко надолу. Наблюденията ми са, че на кола на която ти отказват оглед в сервиз - нещо не е наред. Ако колата е читава - веднага намират временни номера (фирмени) или съдействат с репатрак, дори за тяхна сметка, за да направите огледа и да стане сделката. Веднъж след като е купена колата, нещата стават по-сложни. Все пак могат да се търсят права по съдебен път. Ето пример за спечелено дело за автомобил с дефекти от автокъща. Цитирам базата на която е взето решението на съда: Добре е да се пазят детайли - например снимка на обявата от където се вижда, че колата се продава в добро състояние (което се предполага, ако изрично не изброени дефектите, с които си се сблъскал). Важно е отстраняването на дефектите, за които имаш претенции, да не се извършва преди да се заведе делото, за да не може продавачът да спори за необходимостта или стойността на ремонта. Разбира се, всичко това отнема време и нерви, но като не се внимава преди покупката, само неприятни варианти остават след нея.
  6. 6 points
    Днес "скалпирахме" главите, да видим как са "копърките". Всичко е ок. На газ е от 70 000 км - последните 20К при мен.Така изглеждат "фритюрниците" при добро олио на 7 месеца и 10500 км. iv приставка
  7. 5 points
    Голяма част от обществото също е облагодетелствано от контрола, или по-точно липсата на такъв, при ГТП. Поне 50%, да не кажа и повече, от автомобилите са с изтърбушени катализатори, дпф-и, затапени егр-и и още какви ли не "оптимизации" само и само да са на пътя. Искаш да си караш 10-15-20 годишния си навес с изтърбушени катализатор/дпф, плащаш и мълчиш. Щото ако се направи каквото е нужно, а именно спиране на навеса от движение, то всички скачат дружно на протести, как видиш ли как може на нашенеца да му вземат изконното право да кара навес. Някакви изсмукани доводи от пръстите - аз съм на газ и не замърсявам, са за замазваме на очите. Все едно не ги виждам перфектно настроените навеси колко не замърсяват.
  8. 5 points
    НАРЕДБА No Н-32 Чл. 37а. (3) Когато МПС е оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ, за определяне на превозното средство към екологична група по ал. 1, т. 1 проверките се извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ.
  9. 5 points
    Мерси момчета @ceco_accord, работна е "уж" но като гледам как е олепена с протектори, надявам се да изкара по-дълго така @Krasi-mir, а дано! Интересно ми е дали има разлика в качеството на изпълнение на покритието отдолу и по купе при тези, хечовете и като цяло - Англия/Япония от тези години? А как се свалят релсите на тавана? Праговете ще ги сваля и ще изчистя, хем да си проверя и там но като гледам останалото, не вярвам да не е добре. Иначе още като я взех, при натискане на спирачката се чуваше ритмичен шум който обаче не отива във волана и нямаше и вибрация. Помислих, че е някой закъсан тампон и го оставих за по-нататък и започнах ревизията днес със смяна на предни дискове и накладки: Да не си помисли някой, че накладките са TRW? Единствените които имаше в магазина в който влязох, бяха "ITN". Взех ги поради липсата на други в момента а не ми се чакаше 2 часа да доставят такива каквито исках. Тези според познати които карат с тази марка казват, че са добри но свършвали бързо т.е били много меки. Ще видим във времето. Иначе диска на TRW е боядисан да не ръждясва и ми допадна. Едното колело добре но на другото, някой ( в БГ вероятно ) така беше натегнал болтовете на супортите, че се чу само едно "пук". Хубаво, че има и ремонтни комплекти та отскочих набързо. В крайна сметка след смяната на накладките с дискове, всичко утихна. Явно бяха блокирали до някаква степен апаратите но след смазването и новите части вече е наред.
  10. 5 points
    Покрай търсене на "щар по щар" или иначе казано 4x4, попаднах на този екземпляр случайно- Предвид годините, не очаквах буквално да е като нов от към ламарини. Няма никаде дори наченки на ръжди и не е кърпен. Още е със заводските гумени арки по задните калници. Мотор 1.4, 90кс, внос от Италия преди 2 години с газов инжекцион Romano слаган в БГ. В багажника човекът ми показа смененият ангренаж а той беше с надписи "Honda" на ремък, водна помпа и ролка. Километрите са 225 000 и предвид състоянието на ламарините, може би е един от еднорозите които все по-малко излизат на пазара. Та не се кумих много и го придърпах а за момента си оставям и "R"-a. Иначе 6-тата генерация, технически има нужда да се пипне ходовата част тук - там но пък мотора "пее" както на бензин така и на газ. Не знам дали харчи или не масло но ще разбера скоро
  11. 5 points
    Какво да кажа - Легендарен автомобил! Преход от почти 1000 км за 1 ден. Вчера сутринта в 4:30 нулирах trip A и тръгнах за В. Търново - пристигнах в 7:20. Накрая изгрева малко ми светеше в очите, ама - да съм станал по-рано. В 7:40 - старт за София. На ЕКО Севлиево наГАЗих догоре "баката" и към 10 и малко бях в София. Там по дела тук-таме и към 16:00 тръгнах обратно на изток. Пак на ЕКО Севлиево (същата колонка) спрях да допълня и днес гледам бележката - 386 км с 48,6л газ, а от тях около 10% са столично градско. Разход нормален - 10л/100км според борда на бензин, а реално (по метода пълно-пълно) 12,6 / 100 газ, което си е ОК за изпреварвания на трафика по "федералните" шосета и аутобан (доколкото Хемус с неравностите и 5км задръстване заради ремонта на 1 тунел) може да е магистрала. Към 18:30 си бях в Търново, "пих кафе" с приятел, докато чакам слънцето да залезе (та да не ме дразни в очите) и към 20:30 поех пак на запад. От началото на Хемус (на Ябланица) до Враца валя яко и "фнимавах в картинката", та чак към полунощ се прибрах в Монтаната, и освен леката умора в очите (от "мракомокрото" пилотиране), си бях кукурЯк, та хапнах и даже зяпах не'къф филм. Някои сигурно това работят, но за мен не е ежедневие "хилядарка", а на Ледженда му е през "онея 6 работи" - само некой да сипва.
  12. 5 points
    Реновирах визията на дисковете и супортите, че не отиваха на лустросаната визия на екстериора. Високотемпературен лак с оцветител - в случая сребристи частици. Цветът "изплува" след второто пръскане и направи колата "кат нОа". Минахме и реглаж клапани. Имаше няколко леко стегнати, но нищо драматично. На газ е от 70 000км, последните 20 000 при мен, та им бях "вдигнал мерника". Сега съм спокоен че всичко е ТОК и резбите имат достатъчно мегдан за бъдещи регулировки.
  13. 5 points
    Всеки допуска грешки и когато са обратими, защо да не се предоставя възможност да се коригират тези. Тази възможност за корекция на сгрешени винетни стикери е било редно да бъде въведена още в началото на въвеждане на системата, но като всяко ново нещо е нормално да има недостатъци. Темата обаче адресира съвсем друг въпрос - въпреки че има механизъм за възстановяване на недължимо внесени такси, това не работи, а още повече рантутник помага на системата да не работи. В закона за пътищата пише, че сгрешения стикер може да се коригира, а в случая БГ Тол не го правят. Т.е. в закона е оставена някаква вратичка, това да не работи напълно. В Германия няма винетна система, но понеже съм живял там, мога да те убедя, @Митко Йотов, че процесите в тяхната държава работят в интерес на данъкоплатеца, а не на държавата. Специално сега погледнах за Австрия как стоят нещата - освен, че там се предлагат доста повече аргументи за промяна на регистрационния номер на продукта, има възможност за щорниране на стикер в рамките на 14 дни от закупуването му. За всяка промяна се налага такса, която е напълно логична и за мен е по-доброто решение, отколкото да изгаря потребителя с цената на винетката. Едно е да сбъркаш уикенд винетка, друго е годишна (все пак е нормално човек да плаща за грешките си в определени случаи). А до скоро и промяната на винетката, освен при пререгистрация на МПС не беше възможна. И не съм съгласен, че не си струва усилията. Докато прекланяме глави пред всяко една несправедливост, дори и незначителна за някои, управляващите и рантутник ще продължават да правят каквото си искат, а за обикновения човечец си остава обсъждането и оплюването им в кварталната кръчма. @dimkaraganchev, темата е относно корекция на сгрешена винетка и евентуална възможност за възстановяване на недължимо внесени такси, а не коментира начина на закупуването на стикерите.
  14. 5 points
    Капков тест 3 1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-194300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40 6.Средна скорост,около 35км/ч. 7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 06.07.2021г. 8.Мото часове около 90 9.Изразходвано гориво 380л.газ и 40л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,6л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне.
  15. 4 points
    Поздрави за свършената работа. Мога да добавя нещо от опит- имал си късмет с чистенето с четката. Лепилото се е изпекло добре, иначе става нещо като шипков мармалад и само се замазва и няма махане с добро. Спасението е на водоструика, като акцента на почистването е на хлътналите места, защото там каширания плат е под напрежение, въпреки, че има добра разтегливост във всички посоки. И някакво 5 кг.желязо отгоре да не го издуха струята. Не се изкривява панела след изсъхване. Лепилото е хубаво да е термоустойчиво. За панела течно на четка, за дунапрена на спрей, защото от четка не поема. Лепи се на 2-3 части като има т.н.отворено време, след което при опит за отлепване се къса дунапрена от плата и става фаул. За притискане се използва дунапренена гъба пъхната в найлоново тънко пликче, иначе остават хлътнатини от пръстите.
  16. 4 points
    Здравейте, Малко актуална информация. Смених маслото с Motul 8100 X-cess 5W40. Преди смяната му използвах Xado антикокс (https://xadoshop.bg/bg/products/antikoks-p48.html), като повторих процедурата 2 пъти. Интересното, бе че чернилка върху парцала излезна само от първи и втори цилиндър. Оставих колата да работи около 20 минути с Bardahl Engine flush. Последва смяна на масло, каква гняз изтече не е истина! Днес си направих разходка Стара Загора - Бургас - Стара Загора около 400 км. Доста я понастъпах на 5-та между 4000 - 6000 оборота . Резултата, е че няма разход на масло. Та продължавам да следя нивото на маслото, но явно описаните мероприятия по- горе са помогнали!
  17. 4 points
    1. Не бива да се стига до поява на ядро. Тогава вече е късно. 2. Една от основните задачи на маслото е да задържа в себе си генерираните от мотора замърсявания. Различните масла (като състав/пакет/базови масла) имат различна способност да разтварят и задържат в себе си замърсяванията. Те трябва да останат в маслото и да бъде изхвърлени с него при смяната му. Прекалено голямото натрупване на "механични замърсявания" в маслото води до невъзможност за тяхното удържане от маслото, както и до възможност за задиране, породено от големината (вкл. поради слепвания на частици) и твърдостта на тези замърсявания. Чистотата на частите на мотора е от първостепенно значение. Маслото е консуматив със сравнително ниска цена.
  18. 4 points
    Нямах достъп до комп-а от известно време... Опресняванията си казват думата! Филтърът и той работи добре. Може дакараш още. Може и над 15 хил. да изкара по този начин. Но... не трябва. Поне аз не бих си правил такива експерименти. На твое място бих налял SSO-то преди отпускарските пътувания. Има по-висок вискозитет и ще е по-добре в тия жеги... Приятна почивка! Пазете се от заразата, че по морето сега е "развъдник"! ... и те така те...
  19. 4 points
    На Хамилтън могат да му дадат каквото си искат, но щом е първи все едно не са му дали нищо. Справедливост е когато гътнеш конкурент и той не може да се върне на пистата заради теб трябва и ти да отидеш в бокса за почивка без значение дали умишлено или неволно (стават такива работи), ако удариш някой и той загуби пет места заради теб и стане осми ти да не можеш да станеш повече от девети, това е справедливост, Наказанието на Хамилтън беше про-форма както казват циганите "мижи да те лажим" (затвори си очите да те излъжа) И Хамилтън забелязахте ли как тръгна след ферарито на вторият старт, започна да се влачи все едно това са възможностите на мерцедеса, направи се на луд, до преди половин час се ръгаше и се чудеше как да отстрани конкурента а с ферарито даже спазваше прилична дистанция. Каквото и да се говори не може да се каже на черното бяло. Както казват хората - хубава работа ама циганска.
  20. 4 points
    Това е. Съвсем стандартен ОЕМ спойлер.
  21. 4 points
    Mini weekend meeting. V6 vs V6 vs V6 4x100 със салатка.
  22. 3 points
    Здравей, Най- вероятно блокирал лагер на компресора или самия компресор е запекъл. Както го описваш съединителя на компресора е ОК! Трябва да се сваля и да се разглобява компресора, само че преди да се свали отиди да ти дръпнат фреона.
  23. 3 points
    Както споменах цените са вече актуализирани , за справки http://www.yacco-sofia.com/ . Новите условия отстъпка няма или по точно отстъпката зависи от поръчките направени тук! . Всички до сега пазарували от мен И ПОРЪЧАЛИ ТУК си запазват дадените 7% , а тези които са на 10 минават на 12 и 15 . С две думи след 3та поръчка стават 7% и нагоре ще расте спрямо заявките . Условията за пазаруване за количества са по договаряне с минимум 15% отстъпка за над 20 литра .
  24. 3 points
    Прибирам се днес следобед и ме среща комшията, па вика - Ти вчера беше много спокоен! - Кога това? - Когато онази те блъсна. - Аа, това бе само външно, отвътре ми извираше Везувий. Та рекох да драсна някой нощен ред за случката. По същество: Прибирам се за малко до нас - жената на работа, но поръчала диванче за стаята на синковеца, обаче куриерите нямало да го качат, та да го прибера в гаража. Спирам на главната квартална улица с ляв мигач, изчаквайки насрещно движещите се, за да завия към блока - на 70 метра от къщи съм. Чакам някакви секунди и дочувам свирене на гуми. Помислям си че това пак е онзи квартален джигит, но осъзнавам че е свирене, а не свистене. Почвам да се оглеждам, но чак накрая се сещам да погледна в огледалото. Е ТАЯ СЕКУНДА МИ ИЗЕДЕ ГЛАВАТА! Изотзадзе иде 1 Корола Версо и скоростта и е непреодолима за оставащото разстояние. Аз съм на D и на спирачка, пред мен няма никой, пускам я и давам газ, нооо - Късно е чадо, МАНДАЛОТО ЛОПНА. Десети от секундата буквално не стигнаха на Ледженда да надскочи от 0 нейната скорост, но поне не бях на спирачка, та да се товари трансмисията и окачването от удара. Отнесе го задната броня. Чу се само един глух звук, все едно съм ударил с 1 ръка празен леген - каква ирония, нали Королата точно Леген удари. Представям си картинката преди да съм я видял и си викам наум - добре че не чух да се сипят стъкла от стоповете. Пускам аварийките, потните си жлези по тялото и слизам с боен вик - КВОНАПРАЙБЕНЕГЛЕДАШЛИНАПРЕД!!! С 3 скока подминавам точката на колизия и стигам до врата на Тойотата. Прозорецът свален, няма отворени бекове, вътре тишина и само 1 пълничко и пребледняло девойче, вкопчило се във волана и вече с треперещ крак от натискане на спирачния педал. Моторът не работи, но и от колата нищо не тече - просто я е угасила на скорост. Тя мълчи. Такова обстоятелственно мълчание отдавна не бях чувал. После ме поглежда и вулканът в мен утихва. Няма смисъл да я питам дали е добре - ако се преструва на съкрушена - взела е Оскар веднага. Давам и няколко секунди (за мен цяла вечност). - Можеш ли да преместиш колата встрени? Кимва и се заема да си спомня кое как, маневрира, а за отивам да направя същото. Пътем виждам че всичко ми е здраво с изключение на 1 странна цепка на бронята. На нейната предна има същата перфорация, но и тя видимо е здрава, както и фаровете не се клатят. Връщам се при девойчето и почваме... - Много се извинявам, не ви видях, бях се загледала в Аудито. 20 метра по-назад, пред кварталния магазин има една А 3-ка, която се е изтъркулила по наклончето и с предните гуми е на платното. И някой друг го е напекло, та не е дръпнал ръчната, или поне не е боднал на скорост, слизайки да си пазарува. Аз го видях, ама не го удостоих с повече от необходимото внимание, но за нея е било интересно. Тя продължава... - Виновна съм аз, ще викаме ли КАТ? - Нека звънна 1 телефон. Обаждам се на моя застраховател, обяснявам че няма големи щети и колите са в движение. Казват ми че "органът" е безсмислен и само ще и пишат акт за неспазване на дистанция (решавам да и го спестя), и е достатъчно да си оформим двустранният протокол. А ВЪН Е ЖЕГА. Решавам да идем направо в офиса им и да пишем на климатик. Оказва се че и тя има гражданска там. Качвам я в моята потърпевша, пускам климата на мин. и и давам вода. Гледам капки от кафето ми зад скоростния лост и подглавника ми прибран до откат от удара, значи не е бил лек. Ослушвам се - колата се движи нормално. - Лелее, тук е като в космически кораб! - Ее, и тях ги удрят по космодрумите. В нарушение на правилата звъня пътем на моя майстор. - Батка, съсипаха ти творението (скоро я бе пастирал), щеш ли да отскочиш, да фрълиш 1 око? Пристигаме. Обясняваме. Дават и да пише и чертае. Подписва се - ВИНОВНА. Аз съм съгласен. Снимат ми щетата. Пристига мочя човек. - Споко, не е много, имаш късмет че е жега и пластмасите са като пластелин. Щипките са ОК. Дай на задна да чуем сензорите на парктроника? - Кога ще я правим? - Като те знам, докарай ми я щом свършиш тук и искай втори оглед при мен като сваля бронята. Не запомних името на девойчето. Само разбрах че може да ми е дъщеря и това е първото и ПТП. Закарах я обратно при колата и, а тя още дузина пъти ми се извини. Викам си - какъв късмет за нея че налетя на мен, комуто явно не бе ден. Звънна и жената - куриерите щели да дойдат по-късно, но тогава синковецът ще си е в къщи - и да са опрАа с дивана и гаража. Язък за колата - изпати си горката - на грешното място в грешен миг ... Метнах згъваемото си колело в багажника, закарах ранената на доктора, изчаках го да почисти и залепи цепнатината и го оставих да си действа. Каза че няма други щети (и нужда от вещо лице и снимки), а перфорацията била от някаква вертикална шина под бронята, служеща за трета опорна точка на конзолата за теглича. Тоя холандец счетоводител си е поръчал колата с всички възможни екстри - сигурно я е минал фирмен разход. Днес по обед си я взех - не личи, но аз си знам - вече не е девственна - таковали са я отзад. Дано девойчето не е яло бой - каза че е омъжена. Сега пишейки го ми изплува пак в съзнанието пухкавото и телосложение, и ми хрумва, ами ако е била бременна и просто и е прилошало? Кой кара в тая жега на отворен прозорец, дали климатикът и е бил в ред? А защо Королата пищеше с гуми, няма ли ABS? Човек може да се сети 100 неща пост фактум и да не му достигне 1 секунда. Моята броня не снимах, черната вертикална перфорация по нейната е от мен, за спомен. Бъдете здрави и ЧОВЕЦИ, че понякога ни изкарват от кожата разни битовизми!
  25. 3 points
    Здравейте, Положението хич не е розово. Надявам се това развитие да се дължи на добрите миещи свойства на маслото. Затова започвам с въпрос. При дизеловите капки може ли да се очаква разпадане на ядро или нещо подобно, говорещо за тотален край на живота на маслото, както е при бензиновите? Трета проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с предходното Yacco на стр 28 пост №1088. По-голямото замърсяване се видя още на първата проба на 12 км. Все едно якото на 500 км. Пробата на 1000 км отговаря на якото на 4000 км. А сега на 2000 км се вижда още запълване на капката с мръсотия. Няма дори и място за сравнение с Mobil1 на станица 21 пост номер 833. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 232 516 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - около 23 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ; 9) Моточасове – около 90; 10) Изразходвано гориво - около 180 л. Rompetrol Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Отзивите ми продължават да са добри. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история.
  26. 3 points
    - Каква е тази опашка, Джеймс? - Кандисат-премиери за Слави, сър. - Много е дълга, Джеймс. - Дълга, но върви бързо, сър.
  27. 3 points
    Здравейте, купих въпросната кола и ще я почакам 1-2 месеца от Канада. Двигателят мисля, че е същият като на Odyssey, Ridgeline, Passport, etc - V6 3.5L. Имам въпроси относно поддръжа и обслужване. Скоростната кутия е ZF9 автомат и оригиналното масло е Honda ATF Type 3.1. В Бултрако са смяна искат 116лв за литър(общо 4л) и 54лв за работа. Въпросната скоростна кутия се слага на доста марки и е на ZF Group като тяхното масло(което го слагат и в BMW с такава кутия) е ZF LIFEGUARD FLUID 9 и цената му е почти на половина. Има ли тук хора със ZF9 и ако да къде и сменяте маслото и с какво? Във https://www.piloteers.org всички сипват Valvoline MaxLife ATF, което го няма тук изобщо. Бултрако не работели с масло на клиента и си длъжен да ползваш тяхното.. Поздрави ЕДИТ: забравих да кача 2 снимки поне
  28. 3 points
    А тези дето замърсяват по-малко? Стига са бутали в горивото щяло и нещяло! Ако ГТП са читави и "пиле да не може да префръкне", ще изчезнат кюмбетата по шосетата.
  29. 3 points
    И да го "бистрим" - смисъл няма. Отговорните правят нужното колите им да са в ред и законите не ги притесняват, а за другите са "като врАта у пОле" - намират начини да ги заобикалят! Но лошото е че манталитетът на болшинството определя статуса на социума. И кел файда че колите ни са здрави, а заможните карат дори хибриди и Е-мобили - сите дишаме същата гняс. Уикендите карам колело по шосетата из околията - уж за здраве. Еми, нямам национално представителна статистика, но моята е че поне 10% са за бой по джоба и "навесът" на трупчета. Има "светлина в тунела" - преди бяха повече.
  30. 3 points
    Аз съм с 9-фейс. Ще пусна ревю за колата някой ден. K24W1 е 185к.с. като за спорт версията (каквато моята не е) излиза малко повече заради изпускателната система. 2.4 не е с автоматик, а със CVT. Мога да кажа, че му понася доста по-добре от турбинираните хонди със CVT, които имаме. Другото важно да се спомене е, че двигателят е с директно впръскване т.е. не подлежи на (лесно) газифициране. Но не му и трябва - разходът е повече от приемлив. Постигал съм стойности между 5.3 и 5.1 при извънградско шофиране (не магистрала). Trip A е от София - Созопол - Стара Загора, като голяма част от пътя е с круиз контрол и климатик, а Current Drive e частта Сливен - Стара Загора по стария път. Мисля, че е имало няколко recall кампании, които моята е минала. Не знам за слаби страни - не съм чел. Аз бих гледал внимателно най-вече, дали колата има всичко описано в обявата. Вече на няколко пъти виждам в обяви тук "всички екстри", "андроид ауто", а то е очевидно, че тази бройка ги няма. Топ версията за модела е TOURING. В Щатите се предлага само за V6 мотота, докато в Канада се продава и с К24-ката. В темата за ръководствата мисля, че има информация за оборудването.
  31. 3 points
    Здравейте. Искам да защитя и други хора да не пострадат. Автокъщата Auto Mania Italia с. Драгичево. Продаде ми 118 e87 на негов приятел за 5500лв закарах в сервиз за ремонт, хората ми казаха, че колата е в окаяно състояние и ремонта излиза за 2860лв. и отделно 400лв за рейка. Смяна на демфер съединител комплект 1720лв. Смяна на тампони на двигателя 320лв. Смяна тампон на скоростна кутия 36лв. Смяна на капак клапани 130лв Смяна гарнитура вакуум помпа 20лв. Предни два амортисьора тръгнали 400лв. Тампон макферсон 100лв. и още. От 10 кладенеца вода ще ви изкара за да ви каже колко е хубава колата. Блъска ги с добавки за теч на масло и добавки за двигател и като добавката свърши се хващате за главата. Като им се обадиш да им кажеш какво са ти продали и се оправдават, че не знаели, а за 100км няма как съединителя да отиде, на се скъсат тампоните на двигателя да иде и рейката и т.н Добре че рейката не затегна по пътя инаще тях да съм в някоя канафка.
  32. 3 points
  33. 3 points
    Малко инфо в случай, че е полезно някому. Радиатор на парно на HR-V не намерих, но за Субаро Легаси от 93-96 година е със същата по размери пита (само е 7мм по тънка, но това не пречи). Изводите са на същото място, но оригиналните са полиамидни и под ъгъл, на винтове са и се свалят лесно. Радиаторчето струва 65-80лв. според магазина и производителя. Но са нужни нови изводи. Заварката на две AL тръбички ми струваше 30лв. Общо всичко 105лв.
  34. 3 points
    Младежи, аз съм в Сф вече (бях по морето) Да измислим една сбирка на собственици (МДХ, РДХ, Пилоти, Паспорти, етц...) и мераклии ? Някоя вечер в Ринг МОЛ-а след 20:00, звучи добре.... @DMZ кога имаш път към Сф ?
  35. 3 points
    Има едни хора на които това им е работата. Точат ти фреона, свалят каквото има за смяна или профилактика, връщат фреона обратно и допълват ако има нужда. Най много да прецакаш нещо ако тръгнеш сам, и после да си биеш главата (личен опит). Все пак и тия хора и те 'ляб ядат😉. Лично мое мнение. 😁
  36. 3 points
    Факт е, че ни сме си ги избрали, но това не значи, че не трябва да изявяваме и отстояваме гражданската си позиция, доколкото това е по силите на всеки, по различни теми. Защото именно обратната връзка води до промени в статуквото. Може моят сигнал и жалба да потънат в някоя папка някъде из архивите на институциите, важното е, че поне съм опитал и удовлетворението от това компенсира нервите и евентуално разходите по това начинание. Та ако ще пием студена вода, поне малко да я овкусим
  37. 3 points
    Грубо казано най-икономична е скоростта, при която на най-високата предавка си на възможно най-ниските обороти, които ти позволяват да поддържаш скорост без натискане на педала додолу. При равен път това е примерно около 80 км/ч +/– 10. Не точно скорост, подходяща за магистрала. Но към 110–120км/ч моторът трябва да е прилично икономичен.
  38. 3 points
    Под шофьорската седалка е при 7 генерация,2.4 бензин.
  39. 3 points
    Нова капка - след още 34 дни и 1140 км. Мислех да уцеля и капна точно на 10 000 км, но лятоска съм с колело, а извънградските са инцидентни и няма как да спра пътем - ще се компрометират условията на съхнене. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 328962 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 10340 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 85,5% / 14,5% - 8840км / 1500км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч . 😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет / лято - 200 дни - 19.12.2020 - 7.07.2021. 9) Мото часове – около 100 извънградско + 50 градско = 150 моточаса. 10) Изразходвано гориво – А 95 - 70-тина литра и около 1400 литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, но макар и рядко я обръщам на бензин - да не се застоява много. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура, при еднакви условия с предните капки. Предните 2 дни минах 650 км извънградско. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи. 14) Доливане на масло - ДА - около 0,5л прясно - от същото - преди по - по предната капка и още 0,5л след предната. Разход на масло - около 1 литър и за последните 1140 км не е мръднало от позицията си по щеката (2мм под МАХ). Имам налични още 0,2л прясно в тубата, но никога не го наливам догоре. 15) Други - Пробата е съхнала и сканирана на същия скенер - като всички предходни, но се наложи да опра щеката в белия лист. Предполагам с 2-те освежавания по 0,5л има ресурс да покара още 50-60 моточаса? При мен е предимно извънградско и в същия стил тези часове са около 3000 - 4000км, които вероятно ще врътна за оставащите 2 летни месеца. Благодарско в аванс за коментарите на врачуващите!
  40. 3 points
    Такива които отказват колата да се кара,и излиза от автокъщата бягай далече.
  41. 3 points
    Какво да кажа, HR-V съм го отписал, не ме грабва, а и европейския вариант е само на предно. Acura-та са екзотика, да здрави са, не го оспорвам, но в същото време ме притеснява, ако евентуално се случи инцидент. Тогава ще гледам тъпо 1-2 месеца докато ми дойдат частите от Америка. Не ме разбирайте погрешно, колата ми харесва, просто тези неща ме притесняват, за това и не се спрях на нея. Въпреки, че аудитата ги плюят се оказа, че 3.0 tfsi е един от най-здравите двигатели. Има болежки, но те се лекуват лесно(термостат, водна помпа, картерна вентилация и една PCV клапа, която като се счупи колата почва да гори масло). Фокусирах се върху аудито, защото: 1. Двигателя е железен 2. Скоростите са железни(8 степенен автоматик, акурите са със 6 степенна скоросна кутия, която си е мудничка) 3. Има supercharger, няма турбо! 4. Има части едрогабаритни, калници, врати и т.н. 5. Лесно може да се направи 400 коня, което не се отразява по никакъв начин в дългосрочен план на кутията или двигателя(все пак мотора се монтира и в SQ5, което заводски е 358 коня). Има и ремап за кутията, който я прави по-пъргава и отзивчива. И двете коли не стават на газ, та ще се сипва бензинец Но при 18000км на година, не мисля, че е такава болка за умиралка. Разходите по подръжката са същите като на Acura-та: 7 литра масло, раздатка, скорости с филтър, 6 литра масло за скорости, което е ZF8 и го има в ato24. Ясно ми е, че няма как поддръжката да е същата като на сегашната ми кола.
  42. 3 points
    Разбирам Drone за Црв-3 , 4 та също, не вървящ мотор, 4х4 даже не го споменавам, клиърънс също. Иначе държат цени, но за мен малко неоправдани. Последното Црв ми харесва на визия, турбото също е нещо ново и свещо, но не мога да коментирам. Бюджетът е друг там. Ако е от Канада изборът е по-голям, на мен много ми харесва Субару Аутбек за тези пари ще намериш 2018 модел с 2.5 атмосферен. Екстрите не са като на МДХ, но 4х4-то е уникално. Мазда Мх5 също има много добри, мисля че двигателя беше пак 2.4 или 2.5 атмосферка. Много красива отвън и вътре изглежда комфортна, 4х4 не е силно като другите две. Също е малко по-малка. Не съм познавач на Акура, но Субару много дръпнаха на Американския пазар и определено визията на Аутбек и Форестър е много яка. Не мога да кажа същото за Хонда, след 14г вече и няколко модела си оставам фен, но и се оглеждам и за друга марка. Успех.
  43. 3 points
    Ето това е марката на комплекта. За сега колата работи по часовник, а колко ще кара така - божа работа.
  44. 3 points
    Купих си някои джаджи от алиекспрес и си изведох USB и AUX. 👍
  45. 3 points
    Тест трети от новото масло. 1) Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 183920км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4160км. 5) Цикъл (извънградско/градско) -2200км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 04.07.2021г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 310л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Няма доливане на масло. Качвам снимка на просвет след 24 часа и PDF файла - сканиран цветно и 600 pdi. Капков тест 3 Ravenol ALS.pdf
  46. 3 points
    20 000 CAD x 1.3 = 26 000лв. + 7-9 000лв включващи всичко по докарването и всичко необходимо до регистрация в КАТ. = 33-35 000лв. Разбира се цената е относителна и зафисеща от много фактори като курс на долара, мястото където се намира колата и т.н, но г/д някъде тук
  47. 3 points
    @Manu има доста писано, вкл. и отделна тема тук в раздела - погледни. За оплаквания и проблеми не съм чул. Аз лично съм с 1.5Т от тук - година и половина (11К км.) засега всичко е точно. Само годишно обслужване
  48. 3 points
    През тази година,се навършват 1341години,от битката при Онгъла и 1340 години от Аспарухова България! Мълчанието е страшно....😔!
  49. 3 points
    Да си продължа с тирадата. Грешката все още не съм открил какво я провокира, обаче успях да се сдобия с ел схемата на круиза и открих местоположенията на двете релета и управляващия модул. Това е схемата а DTC 30 се провокира от изключена стоп машинка или изваждане на ограденото реле. Както се вижда от схемата затворения му контакт пали стоп светлините при натискане на спирачка а през отворения от пин 16 на буксата на модула се подава маса за да сработят стоп светлините при намаляване на скоростта през системата АСС без натискане на спирачката. Така подавайки "-" на пин 16 и "+" на бушон 29 в купето успях да го накарам да цъка, колкото да го чуя къде се намира. Оказа се под кутията с бушонитев двигателния отсек. В малка островна кутийка без означения, но висяща свободно върху скоростната кутия. Имам съмнения, че е пречело при монтажа на газовия компютър и се е озовало в това положение. Размених го с друго 5 пиново но уви резултата е същия. Имам съмнения за протрити кабели, които ще проверя в последствие. Другото реле от схемата се намира зад жабката, но то тяма отношение с DTC 30. При изваждането му грешките които излизат са тези: Успях от нета да си намеря и алгоритъм за решаване на проблема с тази грешка и предстои да го пробвам. http://honda.automotive-manuals.com/accord-2002-2007/manuals/000000000004139.HTML Дано всичко това да е полезно на още някой, понеже наистина инфото за 7-ма серия с АСС е много оскъдна.
  50. 2 points
    Ако си купуваш кола, която мислиш да караш 3 - 4 години и да я махаш - Акорда не е твоята кола, според мен. Ако имаш намерение да я ползваш повече години - тогава вложението ще ти се възвърне - предполагам 😁 Аз от няколко месеца имам Акорд 2,4, автомат, комби. До сега съм вложил в колата 12 к. а ми предстои и боя, понеже я взех с доста външни забележки. И там ще идат едни 1000 лв. и още някои неща, които съм замислил - ще ми стъпи всичко - към 15 к. Живот и здраве и всичко ако е наред се надявам да си карам 15 годишната кола поне още 10 г. А жена ми ми каза, че тия пари, които даваме ще си в карам поне 20 😬 За тези пари има едни А4 и едни С та даже и Е класи - по млади от Акорда, направо кукли. Ама какво се случва после 🤔 И тях гледах.... Така, че човек трябва да си прецени какво търси, за какво го търси и колко мисли/се надява да го ползва. Аз се надявам, че вложението ми ще се оправдае и няма да съжалявам, и че не съм взел грешното решение
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...