Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10.04.2025 in Мнения

  1. 14 точки
    **Update** P.S. Поста стана по-дълъг от колкото си мислих Здравейте, мина доста време от както споделих за този проблем. Хубавите новини са че успях да го оправя и ще споделя как в този пост в случей, че на някого му се случи същото. Доста рядък проблем е да се развали информационния монитор на арматурното табло и информация за този проблем е оскъдна. Къде ли не се рових, то не бяха руски форуми, испански форуми, в You Tube пък въобще няма инфо. Така, че ето и нещата които направих за да го поправя. 1. Тъй като си нямах на идея какво да правя с таблото и Бултрако общо взето ми казаха че трябва да си взема ново (при тях ново табло значи 4, 000лв)- следователно реших да потърся на вторичния пазар. Сигурен съм, че много хора тук са в групите във Facebook, та намерих обява на пичага който продаваше една 8ца CU2 на части, та се свързах с него - 200лв по-късно имах второ арматурно табло [което за Accord 8 идентификационния номер си го пише отпред- KFH212-вижда се на снимките по-долу.]. Това табло ви трябва. В идеалния вариант търсите табло от същия специфичен модел като вашия Комби/седан, Ръчка/Автоматик, С екстри като следене на маркировка, типтроник или без и т.н. Аз лично не се досетих за това докато избирах таблото, но не е болка за умиране и всичко си работи- но за да ви е мирна главата търсете по възможност същата спецификация като вашата. 2. След като получих таблото и започнах да се чудя как да си оправя моето изскочиха няколко проблема. Единия проблем е - ако замениш цялото табло - трябва също така и да се погрижиш за компютъра в него. Тоест трябва да се види от специалист за да го нагласи с километража на твоята кола тъй като таблото пази данните за другия автомобил. Нямам никакви познания за това тъй, че това го оставих като последен вариант. Втория проблем (или по-скоро чуденка) дойде след като реших че трябва да намеря начин да заменя само дисплея някак си. 3. След решението да заменя само дисплея почнах да разглобявам таблото коеото поръчах за да разбера как е сглобено и да съм по-спокоен когато дойде време да разглобя и моето (снимки по-долу). За да го разглобиш ти трябва една кръстата отвертка (не знам номера) и също така инструменти за вадене на тапецерия като на снимката (поръчах си ги отдавна за други неща от китай-не ви трябват някакви скъпи). Когато разглабяте таблото е важно да имате напредвид няколко неща: едното нещо е че трябва да използвате инструментите за тапецирята за да не повредите или счупите някоя щипка или малка част докато премахвате компютъра (motherboard-a) от таблото. Другото нещо е, че е почти гарантирано че ще счупите бутона отпред на арматурното табло който регулира светлината на екрана (използва се и за други неща в менюто) - за това намерете начин да го извадите преди да премахнете компютъра от базата. Ако го счупите е 18лв от Бултрако и чакате 1 месец да пристигне. И съществената част е въпросния монитор. Беше голяма чуденка как да го махна от таблото и до последно се чудех дали е възможно, но е възможно. На снимките ще видите че таблото се държи на щипки които можете с по-острия инструмент за тапицерия да натиснете и директно изскача. След това следва да направите всичко това с вашето табло и сглобяване на таблата по обратен ред. 4. В тази точка ще споделя и малко за това как да премахнете таблото от колата. Не е трудно трябва ви пак една отвертка и малко търпение. Под кормилото се намират 2 болта които държат таблото за цялата кормилна колона. За да стигнете до тях ще прикача едно видео от ютуб коеото ми помогна да ги намеря. Възможно е да имате кора която да ви попречи но тя се държи на щипки и лесно се премахва. Сваляте болтовете, бутате арматурното табло с пръст за да изскочи, изключвате го от 12те волтовия кабеляк и започвате да разглабяте и него. Сменяте дисплея и трябва вече да имате работещ дисплей. Една забележка е преди да сложите всички болтове и щипки обратно изпробвайте дали работи за да си спестите повторно разглабяне на таблото. Линк към видеото от т.4: https://www.youtube.com/watch?v=hgapxNOfMh8&ab_channel=Good2GoAutoBrokers Ако има някакви въпроси ще се радвам да помогна! Мерси за вниманието. 431a8559-ae3e-46a5-8836-8f5142c81d61.mp4 57baebc6-a534-4b0d-afbe-4f11df087f21.mp4
  2. 12 точки
  3. 9 точки
    И рече Ийсус Христос (седмица преди Великден) - "Стани Лазаре и тръгни!", което смятам за добра поличба. И възкачи се Сивикът донор (на 40 лазарника) в "инвалидната количка", та пропътува 270 км на запад, за да ми е на 4 мин пеш, а не на 4 часа път с кола. Преобух моят в останалите от синковеца читави гуми/джанти и като мине преглед, ще си го докарам на ход - той си е лигитимен и в движение, макар и пробит кат колата на Флинстоун. Човек трябва да изпълнява обещанията си, особено тези пред себе си! Та макар проектът да бе отлаган дълго, започваме "Епопея на забравените" (2 в 1 чрез рязане и заварки), и в съавторство с 1 побратим, който има същата колца и е наясно с нея. Планът е догодина (за 40 годишнината на моето GT), то да възкръсне в целият си заслужен бял блясък и да носи радост на мен, жената (която си го обича) и на тези дето знаят и помнят какви Хонди имаше миналият век. Битката ще е за всеки ръждив болт, но Аз съм неговият Христос. Човек е щастлив когат "се занимава с глупости", а и ми требе ново хоби. "Силата на мечтите ще бъде с мен", както и всеки добър помисъл във Ваши лица.
  4. 8 точки
    Така,развръзката на историята. Аутодока ме изненадаха приятно с качеството на помпата,едно към едно с оригинала,пристигна точно за една седмица.Поръчах Sachs,дойде Nissin с щампа на закс 🤔. Долна помпа взех от нашенски магазин марка Herth+Buss,дойде в тяхна опаковка на помпата обаче няма щампи,качеството на пръв поглед задоволително. Последва монтаж и обезвъздушаване на самотек,за половин час претаках половин литър течност,да измия хубаво системата.Накрая 5-6 помпи с отваряне на пробката за всеки случай,но въздух нямаше,беше се обезвъздушила сама. Резултат плавен,мек и леко вдигнат педал,настройката на хода го направих,като на старата помпа.Скоростите влизат,като в масло,преди имах понякога проблеми със задната,влизаше на втория-третия път,сега няма проблеми. Възвратната пружина на горната помпа всъщност си е доста корава и затова сигурно хода на старата ми е бил по-малък. Ми това е-рапорт даден.И ако сменяте течност-в гараж с инструменти😁не,като мен на поляната.
  5. 7 точки
    За Великден синковеца си дойде с колата, та минахме на "лятното гумено време". Понеже алой 15-ките са черни и челно струговани, па лакирани, но лакът тук-таме имаше демиджи - взехме мерки за реновиране. Това е "хоби кар" и се прави с подръчни средства и материали, иначе скъпо. Формата е плоска и проста кат гъбена чорба - лесно, та се отнесло. Белите тасове си ни кефят, та се взе единодушно решение и летните да станат бял мат - като тавана. Леко зашкурване + тук таме-кит / заглаждане на водна и фолиране. 20-тина леви за квадрат фолио и тва е. 491573200_9351291091662873_982379035821116499_n.mp4
  6. 7 точки
    Христос Возкресе другарчета! Като нас - всяка сутрин телом, а денем, дано е и духом!
  7. 6 точки
    Здравейте колеги. Само искам да споделя, че след един месец каране с новите дискове, накладки и задни апарати всичко вече е наред. Няма шумове, няма и ръжда. От зад проблема беше в апаратите, но отпред проблема беше в дисковете и накладките. Повече никога няма да си купя BOSCH. Хубав ден на всички.
  8. 4 точки
    Преди повече от 2200 години един човек измерил Земята... използвайки сенки и пръчка. През 3 век пр.н.е., във великия египетски град Александрия, живял човек на име Ератостен. Някои му се подигравали, като го наричали Бета - втората буква от гръцката азбука - внушавайки, че е вторият най-добър във всичко. Но всъщност той бил Алфа в знанието. Астроном, географ, философ, поет, историк, математик и директор на Великата библиотека в Александрия - той бил истински ренесансов човек... векове преди Ренесанса. Един ден той прочел в свитък, че в град Сиена (днешен Асуан), на 21 юни, лятното слънцестоене, вертикална пръчка не хвърляла сянка по обяд. Слънцето стояло точно над главите. Но в Александрия, в същия ден и същия час, пръчка хвърляла сянка. Там, където повечето биха пренебрегнали подобен детайл, Ератостен видял космическа следа. Той разсъждавал: Ако Земята беше плоска, слънчевите лъчи щяха да падат еднакво върху двете пръчки – сенките щяха да съвпадат. Но не съвпадаха. И така, какво би могло да обясни разликата? Само извита Земя. Той измери ъгъла на сянката в Александрия. Той бил около 7 градуса – приблизително 1/50 от пълната окръжност. Наел някого да измери разстоянието между Сиена и Александрия: около 800 километра. След това направил изчисленията: 800 км × 50 = 40 000 км – обиколката на Земята. Това е удивително точно. Без спътници. Без телескопи. Без калкулатори. Само наблюдение, любопитство и ум, който се осмелил да попита защо. Ератостен станал първият човек, който изчислил размера на планета – и го направил, като наблюдавал как пръчка хвърля сянката си. ~ Карл Сейгън
  9. 4 точки
    Честит празник на армията без пленено бойно знаме през вековете! Чест на служилите / служещите под пагон и почитания на загиналите под него за отечеството! На здраве да е на именниците!
  10. 4 точки
    Здравейте! Маслата пристигнаха. Част от пратките, които са с получаване чрез куриер, бяха изпратени в края на деня вчера. Днес и утре поетапно продължава сортиране и опаковане на останалите и съответно изпращане с куриери. Поръчките за лично получаване може да се взимат.
  11. 4 точки
    Наскоро имах същият проблем с вибрациите на дизел. При подаване на повече газ имаше силни вибрации независимо от километрите.Смених дясната полуоска с перфектна втора ръка,но разлика нямаше и се примирих, че ще си карам така. При оглед на окачването видях, че шарнира на долния носач е тръгнал да се разбива(но можеше да кара още много) и го замених с нов на Миеле. От тогава няма никакви вибрации и всичко е ОК.
  12. 4 точки
    Не си улучил от тях, споко. Проблемните са 2011 - 2012. За съжаление, колкото и да е здрав един мотор, няма да устои, ако някой реши да издевателства над него. Няма как да знаеш преди теб как е бил експлоатиран и обслужван. R20 наистина са много здрави, но явно нещо е ставало с твоя, преди да се озове при теб. Съвет: Закарай колата при Бранко в Русе.
  13. 4 точки
    Здравейте, Не видях отоворена дискусия по темата. Но като цяло призива не е за дискусия, а да помогнем. Дори и само със споделяне на информацията. Повечето от вас сигурно го знаят Ванко. Хубав лош, няма значение. https://www.youtube.com/watch?v=0I0BJC486Lk https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02WGTJnbopbVfr9xFhKoKj2mckt4KkzaQ9ctByQv5VR6qHa9fHiQ5eSc7arG2rM98jl&id=100063798362679
  14. 4 точки
    Ратан Тата, индийски мултимилиардер с нетна стойност 291 милиарда долара, бе попитан от радиоводещ в интервю: - Господине, кога сте бил най-щастливи в живота си? Ратан Тата отговори: Преминах през четири етапа на щастие в живота си и накрая разбрах смисъла на истинското щастие. Първата стъпка беше натрупване на богатство и ресурси. Но в този момент не получих щастието, което исках. След това дойде вторият етап на натрупване на ценности и обекти. Но разбрах, че ефектът от това също е временен, а блясъкът на бижутата не трае дълго. След това дойде и третият етап на големите проекти. Притежавах 95% от петрола в Индия и Африка. Бях собственик и на най-големия завод за стомана в Индия и Азия. Но и тук не стигнах до щастието, което си представях. Четвъртата стъпка дойде, когато мой приятел ме помоли да купя инвалидни колички за деца с увреждания - около 200 на брой. Но същият приятел настоя да отида с него и да дам количките на децата. Видях странен блясък на щастие по лицата на тези деца. Видях ги всичките да седят в детските си колички, да се движат и играят. Сякаш бяха пристигнали на място за пикник и са споделили наградата си с мен. Чувствах се толкова щастлив отвътре. Когато реших да си тръгна, едно от децата ме хвана за крака. Опитах се да се освободя бавно, но детето погледна лицето ми и ме стисна още по-силно. Наведох се и казах: - Скъпи, имаш ли нужда от нещо друго? Реакцията на това дете не само ме шокира, но промени напълно виждането ми за живота. Това малко момче ми каза: "Искам да запомня лицето ти така, че като те видя в Рая, да мога да те позная и да ти благодаря отново!"
  15. 3 точки
  16. 3 точки
    Стария волан издържа 100 х.км./8 години, и започна да се люспи горе в ляво, та реших да направя друг. Не стана перфектен, но пък е нов и малко по-интересен.
  17. 3 точки
    Всъщност много рядко ще видите масла с повече от 65-70% PAO,минирално масло винаги присисъства като част от пакета присадки защото не те не се разтварят в 4-5 групи. Топ рецептурите имат и Ester-и или AN,така забъркан коктейла съчетава плюсовете на всички групи и съответно снижава минусите. Exxon Mobil като пионер бяха открили златното сечение в техните ESP и X серии. За кои коли е нужно подобни масла, човек когато си подбира продукт трябва да е запознат със слабите страни на ДВГ в колата си, дали има нещо сбъркано от инжинерна гледна точка, дали нещо в КММ или ГРМ не е изчислено. Съвременният автопарк с тези long life интервали е много капризен и податлив на износване при високи натоварвания. Има ДВГ с никасил или алусил покритие на цилиндрите , много малък обем картери от там маслото ври и кипи лятото в жегите и оставя лак, нагари ...изобщо не хубави неща. Избора винаги е комплекс от много променливи величини.
  18. 3 точки
    Сменя се всичко, не само веригата. Зъбни колела, обтегачи и т.н. и то само оригинал. Иначе рискът е огромен. Иди при Бранко, щом си от Русе. Той е правилният избор.
  19. 3 точки
    Тъй...отпред смених лявата пружина с такава от Роувър 600 срещу скромните 9лв. от Мегапартс. Пружините се кълчат, но засега не опират никъде. Дългосрочно мисля да ги разкарам и 4-те стокови пружини и да взема нови, примерно KYB. Отпред оправих ръждите и дупките над гумите. Праговете и те са на 80% готови. Обезмаслих гредите отвътре с газ за горене с пистолета за шагрен и маркуча с разпръскваща дюза за кухини. Направих същото с ръждопреобразувател на Вюрт. Утре като дръпне ще пълня с пафарин. https://freeimage.host/i/3hl8x5J https://freeimage.host/i/3hl8hq7 https://freeimage.host/i/3hl8j19 https://freeimage.host/i/3hl8QkJ https://freeimage.host/i/3hlS91t https://freeimage.host/i/3hlSqhl П.п. Много се чудех дали да пробвам преобразувателя на Фертан, който е на водна основа и след нанасяне може да се плакне с вода понеже оставял някакъв метален филм. Някой ако го е пробвал да се похвали. Остана да изкърпя една дупка на десния праг отзад откъм гумата,която лъсна след като заголих метала. Лъснаха и кърпежите преди продажба на прага точно под вратата. Всичко ще се разтуря и наново, че ръждата се вижда отдалеч. https://freeimage.host/i/3hlbs3J https://freeimage.host/i/3hlb6Eg https://freeimage.host/i/3hlbP4a Ендоскопа показа, че ръждицата е само в последните 20-30см на прага. Напред е свежарка. Левия праг няма дупки.
  20. 3 точки
    Не ми става ясно защо в темата се споменава Тойота, ама както и да е. Въпросния предпазител захранва контактния ключ/клемореда, преди да слагаш нов предпазител е добре да стигнеш до клемореда и да го огледаш дали не е поизгорял, той даже и се разглобява. Ако там всичко е наред трябва да се търси късо в някоя от веригите след клемореда. А за нов оригинален предполагам в някое представителство ще го имат, гледал съм им цените точно на тези и са сериозни, но не помня къде, по спомен някъде 15-20 еврака беше.
  21. 3 точки
    Христос воскресе! Като нов участник тук,вече споменах,че карам за първи път японски автомобил -CRV 3-бензинов мотор с ръчна трансмисия.Бих искал да споделя първите ми впечатления относно разхода на гориво. Колата е употребявана и я закупих на 75600км.Реших да пътувам с нея до България за празниците и напълних резервоара от бензиностанция Арал в Мюнхен.Следях разхода само от показанията на борда при максимална скорост 120км.в час. Все пак не познавам колата и само за около пет минути превиших до 150км. в час.Разхода по борд с немския бензин беше 7,1 литра.Следващото зареждане беше в Австрия и показанията бяха същите,а след допълване на около половин резервоар в Унгария показанията бяха 7,3 литра.Същият резултат и при бензин от OMV в Сърбия. Тук в България навъртях точно 700 км. и около 50 км от тях са в Пловдив,а движението във Велинград не го смятам като градско.При тези условия и приблизително един резервоар български бензин разхода е 7,8 литра пак според борда.Подчертавам отново,че въобще не ,,режа,, колата.Аз лично съм възхитен и започнах да си обичам колата,даже мисля ,че ще се пенсионирам с нея.А какво ли да си помисли човек за колегите с Акорд ,Сивик ,Джаз или пък тези с дизелов мотор?Те са още по-икономични и въобще ако някой се чуди дали до се сдобие с Хонда, то аз бих му казал ,че това е чудесен избор.
  22. 3 точки
    Няма невъзможни неща, но силно вероятно да излезе много по-евтино да си вземеш друга по-скъпа със заводски климатик.
  23. 3 точки
    С3 са с работен вискозитет минимум 12 и HTHS >3,5. Мисля, че не са ти необходими тези величини. Имай пердвид, че Петрото не е толкова термостабилно като DXG и не го мъчи чак до 10 000 км. А вече са излезли новите серии масла на Petro-Canada с API SQ и ILSAC GF-7A. Supreme UHP Supreme UHP Hybrid Supreme SHP Supreme HP Supreme HP High Mileage https://petrocanadalubricants.com/en-gb/brand/supreme https://petrocanadalubricants.com/api/sitecore/lubesapi/downloadresource?docID=IM-8240E&type=TechData&lang=english&name=SUPREME SHP 5W 30
  24. 3 точки
  25. 3 точки
    "Този човек е получил своя дял. Не е получил нито повече, нито по-малко от това, на което има право, но въпреки това действието му е засегнало и други хора. Тоест, той е упражнил правото си на свободна воля, но с несправедливост. Свободната воля не може да се упражнява, както всеки си пожелае. Правдата изчезва, когато другите са наранени. Тук не става въпрос само за морал, а за несправедливо упражняване на избора. Свободната воля приключва тогава, когато злоупотребиш с друг, тоест ти си свободен до степен да не причиняваш вреда или щета на трети страни или на обществото като цяло." Лауреано Гонсалвес
  26. 3 точки
    @Mkilla До колкото разбрах, това са му новите свещи след 5000 км. Преди на сивика смених японски иридиеви NGK на 85 000км без да имам какъвто и да е проблем с тях. Просто превантивно. Жената пък изкара на Jazz-а, с Brisk Platinum, може би повече. Така, че иридиевите свещи си изкарват доста дълго, стига двигателят да е наред.
  27. 3 точки
    ... чистят изостанали складови наличности. CAS№ 64742-54-7 - (30-50%) - хидрокрек група III, но някои дестилати с този номер са група II. Минерално масло 1<10% 36878-20-3 - (1<5%) - антиоксидант Друго не дават в msds-а. Какъв е остатъкът от процентите - само Лики моли си знаят.
  28. 3 точки
    Има малко новини покрай моя проблем - смених ламбда сондата с нова Denso, имаше подобрение, но не оправи проблема. Все пак като че ли старата е била 'мудна' и сега реагира по-бързо. Тримовете все още бяха високи, пак свети P0171. Днес реших пак да експериментирам с газта - изхарчих цялата бутилка, ресетнах DTC (заедно с тримовете) и покарах 10км. Има огромна разлика, тримовете са по-стабилни, пак високи, но стоят под 10%. Май е от това, ще покарам по празниците и ще видя дали ще се нормализират и те. Нямам обяснение какво се случва, дали компютъра на газпа бара по ECU-то и нещо размества, не знам. Ако потвърдя на 100% че е от тъпата газ, ще я изкубя в първия свободен ден, защото не мога да я търпя вече.
  29. 3 точки
    Бравос на Никола - Българский Лев! Стартира от петата позиция, като бе най-бърз след 19-те обиколки. До третата обиколка той успя да се изстреля до третото място, а малко след това и до второто. В 11-та обиколка българинът успя да изпревари британеца Фреди Слейтър и така успя да удържи първата позиция до края на състезанието. Цолов завърши на първа позиция с преднина от 0,5 секунди пред Слейтър, а на трето място остана финландеца Тука Тапонен. https://fb.watch/yWAcGq1xc-/
  30. 3 точки
    Киану Рийвс е известен не само със своите емблематични филмови роли, но и със своята мъдрост, смирение и дълбокото разбиране за човешкото съществуване. В завладяващ дебат на живо, наблюдаван от милиони зрители по света, той хвана не друг, а Илон Мъск, визионер и технологичен магнат, да говори за един от най-належащите въпроси на нашето време: Бъдещето на изкуствения интелект, творчеството и връзката с човека. Срещата на противоположностите напрежението беше осезаемо, когато двамата мъже се изправиха един срещу друг. Мъск, известен със смелите си виждания за колониите на Марс и бъдещето, захранвано с изкуствен интелект, говори за необходимостта от технологичен напредък. Рийвс, от друга страна, представи една по-спокойна, по-съзерцателна гледна точка: “Може би целта ни не е да контролираме света, а да го разберем.” Моментът, в който Илон стана ням. На въпроса дали AI ще надмине човешката креативност, Илон Мъск отговори с ясно: “Рано или късно, да. Машините ще създават изкуство, ще композират музика и ще разказват истории – по-добре от нас.” Киану Рийвс, който за кратко замълча, след което пое дълбоко дъх и каза: “Но дали една машина някога ще разбере какво е чувството да пропуснеш нещо? Или какво е да създадеш нещо красиво от момент на мъка? Творчеството не произтича от смятането, а от опита, болката, любовта и надеждата.” Студиото беше тихо. Дори Мъск за момент изглеждаше без думи. Това изречение, едновременно просто и дълбоко, звучеше далеч отвъд екрана. Реакциите Сцената се разпространи бързо в социалните медии. “Рийвс не само заглуши стаята, но и преопредели разбирането ни за човечеството”, коментира един зрител на Х. Философи, художници и учени се изказаха и похвалиха гледната точка на Киану като спешно необходимо напомняне, че напредъкът трябва да се измерва не само в данни, но и в Чувство. В свят, все по-загубен в технологиите, Киану Рийвс ни напомни за най-дълбоките ни ценности на човешки същества. Това, което ни прави хора, не е нашата ефективност, а нашето несъвършенство. А понякога всичко, което е нужно, е просто, честно изречение, за да накара цяла стая да се замисли - дори Илон Мъск да седи в нея.
  31. 3 точки
    На 10 април 1979 г. в 20.35 ч. московско време от космодрума Байконур, СССР в орбита около Земята е изведен космическият кораб „Союз-33“ с екипаж: командир на кораба Николай Рукавишников и космонавт изследовател българският гражданин майор Георги Иванов. Полетът се изпълнява в съответствие с програмата „Интеркосмос 1300“. На височина 330 км са изпълнени 31 пълни обиколки около Земята. Задачата на полета предвижда скачване с орбиталната станция „Солют-6“ и провеждане на космически изследвания в продължение на 7 денонощия. Поради отказ в работата на основния двигател на системата за управление на космическия кораб скачване с орбиталната станция „Салют-6“ не се осъществява. Центърът за управление взима решение за прекратяване на полета и завръщане на космонавтите на Земята.При започване на снижението двигателят за намаляване на скоростта на космическия кораб работи повече от разчетното време. Налага се изключването му от космонавтите. Траекторията на снижение става по-стръмна и космонавтите са подложени на претоварване по-голямо от предвиденото. Благодарение на тяхното хладнокръвието и точни действия полетът завършва нормално. Приземяват се успешно в 19.35 ч. на 12 април 1979 г. на 320 км югоизточно от град Джесказган, Казахстан, СССР. Продължителността на полета в Космоса е 1 ден, 23 часа и 1 минута. Спускаемият апарат на космическия кораб „Союз-33“ се съхранява в Музея на авиацията – Крумово, филиал на НВИМ.
  32. 3 точки
    В Япония няма Ден на учителя. Един ден попитах моя японски колега, учителя Ямамота: - Когато в Япония се празнува празникът на учителите, как го посрещате? Изненадан от въпроса ми, той отговори: - Нямаме учителски празник. Като чух отговора му, не знаех дали да му повярвам или не. През ума ми мина мисъл: „Защо страна, в която са развити икономиката, науката и технологиите, е толкова неуважителна към учителя, към неговия труд?“. Веднъж, след работа, Ямамота ме покани да го посетя в дома му. Тъй като той живееше далеч от училище, взехме метрото. Във вечерния "час пик" вагоните на метрото бяха препълнени. След като се промъкнах някак, се изправих, здраво хванал перилата. Изведнъж дядото, който седеше до мен, ми отстъпи мястото. Не разбирайки такова уважително отношение от страна на възрастен човек, не можех да приема предложенията му, но той беше упорит, бях принуден да седна. След като излязох от метрото, помолих Ямамота да ми обясни какво е направил аксакалът. Ямамота се усмихна и посочи значката ми на учител,и каза: - Този старец видя твоя знак на учител и в знак на уважение към статута ти отстъпи мястото си. Тъй като за първи път отидох при учителя Ямамота, беше неудобно да отида с празни ръце и реших да купя подарък. Споделих мислите си с Ямамота, той ме подкрепи и каза, че има магазин за учители напред, където може да закупя стоки на намалени цени. Отново не сдържах емоциите си: - Привилегии се предоставят само на учителите? Попитах. Потвърждавайки думите ми, Ямамота каза: - В Япония учителят е най-уважаваната професия, най-уважаваният човек. Японските предприемачи са много щастливи, когато учителите идват в техните магазини, смятат това за голяма чест за себе си. По време на престоя си в Япония многократно видях как японците изключително уважават учителите. За тях има обособени места в метрото, за тях работят отделни магазини, учителите не се редят на опашки за билет за който и да е вид транспорт. Затова японските учители не се нуждаят от отделен празник, когато всеки ден от живота им е като празник. Преразказвайки тази история, с цялото си сърце искам нашето общество да израсне до такова ниво, до такова отношение към учителя и учителите да са достойни за такова високо звание!“ Предайте това съобщение на всички ваши колеги. Нека гордостта ни бие в гърдите! Учителю пред името ти се покланям. Рустам Бисенев
  33. 3 точки
    Наскоро климатикът спря да работи, при включване се чуваше само включване на перката, но без да зацепва компресорът, макар че релето си цъкаше. След малко проучване, се оказа, че релетата на Омрон имат склонността да корозират вътрешно и да правят нагари по контактните пластини, и да не правят контакт. При отваряне на релето случаят беше такъв. Днес сложих ново реле и всичко тръгна. Заместител на Оmron g8hl-h71 е Bosch 0 986 ah0 092. Така че, всеки който има проблем с климатика(без видими симптоми), първо да смени релето и след това всичко останало по веригата.
  34. 2 точки
  35. 2 точки
    Странно, ама разбрах как става, от английски форуми... В ляво от жълтото, на черната пластмаса, има правоъгълен отвор, в който се мушка тънка отвертка, с която се натиска зъбче/контра и капака се измъква навън, към отвертката... Става много лесно, ама като знаеш... Всъщност, сваляне трябва, когато търсиш/сравняваш спрей/боя. Правене по номер никога не е съвсем точно, защото тя старее и леко се променя и за цялостно боядисване на детайл, не е толкова важно, но за поправка на малка област, личи всеки нюанс...
  36. 2 точки
    Дистрибуторът за Европа е някъде в централна Англия, между Нотингам и Кембридж... Живях в Англия над 20г, не съм го чувал и виждал, което е нормално за бутиково масло, вероятно и скъпо. В сайта има и имейл за контакти, където може да се пита за подробности, но аз не бих го направил, защото спазвам едно правило за всякакви стоки- за качествата на даден продукт не се пита производителя, или търговеца, а ползвателите..., по разбираеми причини..., демек ще те омаят със суперлативи и рекламни пинизи, нали е важно да си продават стоката... Всъщност, за конкретна подробност може да се пита... В руския сайт, беше интересно да прочета за снобарската философия на фирмата, точно за маниаци... Таа, накратко, не са съгласни с грубата стандартна разбивка на стандартните вискозитети (0, 5, 20, 30...W 20, 30, 40...), а са разработили за всеки конкретен двигател, съвсем точно масло, с дробни числа (напр. 5,5W38, 4W31 и т.н... ) Е маниаците биха му се радвали, считайки, че настоящата им кола (а дори и нова), ще им е последната в живота... Иначе, май само ти разбра сарказма за предишните, примерно 4 собственика... Не оставайте с впечатлението, че не се грижа за колите си, напротив, винаги са в пълна изправност..., ама ги сменям сравнително често... Отклонение/офтопик: Потвърждение на горното изречение- В Англия не съм връщан на преглед за всичките години, а там прегледите са изключително прецизни и траят 1 час по закон. Изключение- Есента бях там и закарах Яриса на сина на преглед (аз му го купих и е на мое име, а той не разбира от коли). Върнаха ме, защото маншоните на биелетките били напукани...Нямат луфт, ама до следващия преглед, щели да се скъсат и да имат... Е, имам условия, сръчност, инструменти, купих от eBay нови, смених ги и минах... Сори за дългия коментар...
  37. 2 точки
  38. 2 точки
    Провери термощита на катализатора понякога изгнива там където е захванат и почва да дрънчи.
  39. 2 точки
    В памет на Сияна и всички загинали по пътищата: Стани, стани юнак Болгарский от сън дълбок се събуди, срещу напаст от мерзавци ти праведните подкрепи! Че сълзи кървави проливат ежедневно наши род след род; високо те ръце простират да ги възмезди справедливо вишний бог! И тъй ний много претърпяхме, но стига толкоз да търпим, да бъдем пак, каквито бяхме, ил' всинца да се изтребим. Докога, братя, да се губим? Защо да се не съберем? Така ли вечно ще се крием и по пътищата да измрем? Я вижте, братя, погледнете на ближните нам племена! От тях добър пример вземете как си споделят отговорността! Станете, братя, вий станете, начало покажете вий; и делата си вий запишете, и в помощ ще ви се явим. Огромна вече е змията, елате да се съберем! С дела да й строшим главата, свободни от разврата да се назовем! Да станат пътищата ни брилянтни, по тях всеки карайки да пей, та политиците крадливи законът да ги затъмней! Да си развеем знамената, да светне нашата земя, да си извършиме делата, да загние таз корупция! Волни, но от сърце мои промени / вопъл - без разрешението на Д. Чинтулов.
  40. 2 точки
  41. 2 точки
    Цолов!
  42. 2 точки
    Здравей! Добра проверка за задните лагери е: намираш безопасно място с наклон без трафик и се спускаш, може по инерция/на свободна за да не се чува двигателя, при лек завой би трябвало да има разлика и да бучи осезаемо колелото с повече натоварване. Ето пример:
  43. 2 точки
    Знаете ли колко реки има в България? България е богата на водни ресурси, има голям брой реки, които са разделени на района в зависимост от местоположението на техните устия. Реките на България принадлежат към басейните на Черно и Егейско море. Река Дунав е гранична и е единствената плавателна река в България, която се влива в Черно море. От многото реки, които се вливат директно в Черно море е реката Голяма-Камчия с дължина 244 км. След река Дунав, най-пълноводната река в България е Марица. Реките в Северна България, освен в най-източната част на региона, обикновено са притоци на река Дунав. Известни реки в района са Искър, Вит, Огоста, Осъм и Янтра. По известните реки в Източната част на страната са: Камчия, Батова, Провадийска, Ропотамо, Велека и Резовска. Повечето от реките, които са в Южна България, водят своето начало от Егейско море и са извън българската територия. Забележително изключение е реката Искър, която води своето начало от планината Рила и минава през Стара планина, образувайки ждрело, водещо към река Дунав. В зависимост от местоположението те са разделени на два региона: Западно Егейско море и Източно Егейско море. Към Западно Егейско море се включва Струма и Места, а към Източно Егейско море се включват Арда, Марица и Тунджа. Реките на България изграждат относително гъста мрежа (с изключение на източната част на Дунавската равнина), повечето от които са с малка дължина и планински, което ги прави плитки през лятото. Списък на реките в България: Дунав ,Искър , Тунджа ,Осъм ,Янтра , Марица , Камчия , Луда Камчия , Голяма Камчия , Арда , Струма ,Русенски Лом , Бели Лом ,Вит, река Арчар , река Батова ,Бистрица ,Дяволска река ,Доспат ,Ерма ,Палакария , Крумовица ,Лебница ,Луда река , Бяла река , Луда Яна ,Места - Бяла Места и Черна Места , Огоста , Осъм ,Река Провадия , Резово , Ропотамо ,Сазлийка ,Цибрица , Тунджа , Въча , Върбица ,Велека , Росица ,Айтоска река ,Чукарска река ,Китенска река ,Резовска река ,Изворска река ,Река Ахелой , Река Двойница, Войнишка река, Река Арчар , Река Скомля ,Река Видбол ,Река Тополовска , Топчийска река ,Река Сенковец ,Шабленска река ,Нишава , Стряма ,Тимок ,Скът , Черни Лом , Суха река, Царацар ,Струмешница (Струмица),Стара река,Факийска река ,Малки Искър , Мочурица ,Чепеларска река (Чая, Асеница),Чепинска река (Елидере), Голяма река (Биюкдере) ,Овчарица , Пясъчник , Поповска река ,Височица (Комщица, Темска река) , Веселина (Джулюница) ,Драговищица ,Господаревска река (Голяма река) · Добричка река ,Средецка река, Лесновска река ,Стара река (Пещерска река) · Соколница ,Видима , Русокастренска река ,Мътивир ,Карамандере Златоносни реки в България - можете ли да ги намерите на картата? В България има огромен брой златоносни реки, където можете да изкопаете истинско злато с помощта на прости устройства! Елешница ,Дряновска река ,Крумовица , Белица , Омуровска река ,Баниски Лом Коя е най-пълноводната река в България? Най-пълноводната река в България след река Дунав е река.Марица .Марица е река, която тече в Югоизточен Балкан през Балканския полуостров Европа. В списъка на реките в България по дължина са включени всичките 96 реки, които текат по територията на страната.
  44. 2 точки
    Какво да му има? Ползва си се във върховите масла. Стои под молибдена като смазочни свойства, но предимството му е, че издържа по-дълго(по-термично устойчив е, но надали някой от нас ще достигне границата на молибдена), основно се предпочита, тъй като не вдига сулфатната пепел. Ето ти еталон за масло https://www.oil-club.ru/forum/topic/83258-exline-vrs-0w5w-30-gti-svezhee/ Тоест масло правено от физици и инженери, а не от счетоводители.
  45. 2 точки
    Като измислят нещо по-добро ще минем на него. Тези неща се доказват от физиката на база емпирични изследвания, а не от схващания и спекулации. След като най-добрите масла в света са на база тези трите, кои сме ние да се съмняваме и спорим.
  46. 2 точки
    Само аз ли виждам жълто, мистериозно хилещо лице в тая капка, баси?
  47. 2 точки
    Смених го на 02.02 със същото, Ravenol DXG 5W30 партида 11.2024г. Та до днес,два месеца и малко и с пробег от 8000км. Повече на газ и 90/10 извънградско/градско. Ето и резутата,малко по различен : Средна скорост около 40 км/ч, Маслен ОЕМ,доливане около 150мл.до макс. П.П. Аз за това капя по 5 капки та да извадя средно състояние,ама с това темпо на километрите,скоро ще капна и на 10к.да доуточним. Иначе е радваща капката!
  48. 2 точки
    Това си е галванично спичане(стомана-алуминий). Това с нагряването само на пробката с индукция не ми се струва правилно. В случая трябва да се стремим да нагреем предимно алуминия в безопасни граници(горелката предложена от Карпера е ок, грее доста и локално, прецизно). Принципно се нагрява гайката(в случая апарата), а не болта(пробката). Та в този ред на мисли, се грее около пробката и се пръска пробката с вд40(вода не) и се пробва с леки отвивания и завивания, докато тръгне. После е хубаво да се развие изцяло и да се намеже с грес за апарати(ате) и после около нея(след обезвъздушаването), за да блокира навлизането на катализатор(вода със сол, в изобилие по нашите пътища). Ако се сменя редовно на 2г., както е по книжка, не би следвало да спича, чак толкова.
  49. 2 точки
    Алуминия има гадното свойство да запича. Аз в такива ситуации съм постигал успех по следния начин: Нагрява се пробката, след което рязко се охлажда с вода и така 2-3-4 пъти. По този начин алуминиевия окис, който се е вклинил в резбата на пробката се отлепя от нея и развиването става по-лесно. Разбира се най-добре и безопасно е нагряването да стане с индукционен нагревател, но ако няма такъв, може да се нагрее с малка оксиженова горелка, като се внимава огъня да не отива към алуминия. И понеже темата малко кривна в страни, за да не съм съвсем офф. Наскоро си мислех да сменя течността на съединителите на двете Хонди, че не съм го правил, ама сега се разколебах.
  50. 2 точки
    Виенето се оказа заден десен лагер на колелото.Проблема е решен.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...