Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 21.11.2024 in Мнения

  1. 18 точки
    Здравейте, Направих една двуседмична обиколка на всички големи бензиностанци с тубичката. За щастие никъде не ми се наложи да се обяснявам защо ми трябват 5 литра в 20 литрова туба Целта на теста е да изследвам съдържанието на биоетанол в бензините А95 и А100. По закон имат право да слагат до 9% етанол. По принцип нито е драма нито вредно за двигателя. Но все пак колата е направена да работи на бензин и аз плащам за бензин, а не за спирт. Общо взето намирам си занимавка, но пък смятам ще е полезно за някой друг ентусиаст. За теста използвам 250 мл лабораторен цилиндър, в който наливам 200 мл бензин и 50 мл вода. След разбъркване водата и спирта се утаяват на дъното и се отчитат показанията. Ето резултатите в табличен вид. Краткото заключение е, че не навсякъде е едно и също, както казват хората. А по дългото е, че според мен Лукойл, Петрол и Бенита със сигурност са едно и също - Лукойл. Резултатите в процентите съвпадат абсолютно точно, цвета на 95 е почти бял като вода, а на 100 октана е тониран в червено. От друга страна Круйз са един от най-големите дистрибутори на Лукойл, обаче при тях нито процентите нито цветовете съвпадат, така че сигурно и други от изследваните горива идват от Лукойл. А100 на Shell и OMV при утаяването на спирта и водата става като мътилка, която се избистря много бавно, за около 5 минути. Отдавам го на високото съдържание на добавки, с което е известнен Shell най-вече.
  2. 15 точки
    И аз събирам 1:18 мащаб.
  3. 14 точки
    Здравейте всички, Време е да споделя и аз една сбъдната за мен мечта - Acura RDX Platinum Elite - 2019г. След една година гледане и чудене "дали ..или.." се разделих с прекрасното си CRV 4 gen. Plamen CRV отдавна ме кара да напиша тема по въпроса, но исках да мине малко време и да натрупам впечатления. Колата е супер със страхотно вървене и много екстри. Купена от дилър в Канада, без да е удряна или наводнявана, на 75000 км. Докарана е от фирма от Сливен, която няма нужда от представяне Прекрасно свършена работа с много внимание към колата и клиента. В този модел както може би знаете заменят 3.5 л двигател с 2.0 с турбо и директно впръскване на горивото. Дали е за добро или лошо не мога да кажа. Разход - приличен извънградско - 10-12/100. Градското не коментирам, понеже се кара все в кратки отсечки по 6-7км. Интересни режими има на 10 степенния автомат - Сняг, Комфорт, Спорт и Спорт+. Е аз я карам на последните два Супер озвучаване ELS Studio 3D, подгрев на волан седалки предни и задни и обдухване на предните за лятото. Да отбележа за заинтересованите за консумативи... масло за скоростната кутия и диф от САЩ. Тук няма. Обслужих я със всички масла в МотоБокс - Овча Купел. Не знам на момчетата дали им хареса колата като "пациент", но определено се хареса при направения тест драйв (имам камера в колата, която ги издаде ) Ако някой има въпроси, мога да отговарям. Приятна вечер на всички
  4. 13 точки
    Новия проект- Сивик 4. Скоро още снимки
  5. 11 точки
    Възстановява се бабата
  6. 9 точки
    Здравейте, колеги. Повдигам темата, понеже въпросната Хонда вече е мое притежание от вчера Прекрасен автомобил, за който са били полагани необходимите грижи от предния собственик, макар на хартия да е било собственичка С Боян, много точен и коректен, се разбрахме буквално за минути около всички детайли по продажбата. Даже успя да ми извади втори ключ. И така в събота сутринта с Цецо( ceco_accord) потеглихме към София да приберем Хондата. Прекосяването на Петрохан не беше най-приятното изживяване, поради обилния снеговалеж. Просигнахме навреме, колата ни чакаше на уреченото място. Връщането беше доста по-приятно. Колата- много стегната и свежа, возията приятна, динамиката, сравнение с предната ми К20, доста по- добра, особено във високите Сега предстоят няколко подобрения и глезотиики, за които ще пиша в темата. Започваме от утре с поставяне на газ, че на бензин не е работа
  7. 7 точки
    Когато няма вече Дядо Мраз, а не вярваш в Дядо Коледа, си подаряваш играчки сам. Абе, къде е батко?! Всякаква прилика с действителни лица и събития не е случайна...
  8. 7 точки
    Отдавна не съм писал, та....! Почти съм на 300К с моето вярно FR-V, преди една седмица бях пак на TÜV.... ( опреснявах преди 20 К маслото на автоматика, сменям си редoвно на 10/12 К маслото , май е време и за свещите , клапаните трябва пак да се настроят,.. на път не ме е оставяла!!!...) Освен реглаж на заден мост, големи ядове не намериха... Техника , като я гледаше отдолу се замая, че не е изгнила като други хонди, които е проверявал... После със сондата за емисиите даваше три минути здраво газ, че чак се учудих какво иска...?! Слезе от колата, и казва ,,..по дяволите, много чисто ти гори двигателя за тези kилометри... и клатеше глава... Май има и друг опит с хонди! Сега е време да се заема с нейното клякане и да вземамем да сменим тези крайници * FEBEST 0325-CRVADJRLH* по окачването и да се ,,стабилизира" пак..... Безгрижни и много километри ви желая през идващата 2025 година!
  9. 6 точки
    Свободен свят сме, всеки може да си говори каквото иска, но следя темата, да не започнат междуличностни конфликти отново. При първите наченки на такива, ще бъде заключена. Събрали сме се тук заради това, което ни обединява, а не заради онова, което ни разделя. В този контекст, мястото ѝ определено не е в "Общи дискусии", а в " Офтопик", където я преместих.
  10. 6 точки
    Темата се заключва за един неопределен срок, моля хората с пуканките да не се сърдите. Когато съотношението количество/качество изписано по темата стане критично високо правя интервенция, за да се успокоите. Обръщам се в множествено число, въпреки че се отнася най-вече за колегата с поразяваща клавиатура, който разбуни духовете и развенча митовете. Мисля, че само Petro Canada беше пощадено. И да - форумът си има правила, а личните нападки и тонът на заформилата се дискусия не са баш по правилата. Поздрави
  11. 5 точки
    Спокойно умни люде, чувствам че накрая виновен за всичко ще излезе колективния запад. Ентусиазма на автора е достоен за уважение дори за средите на "свидетели на Йехова". Ясно е и всеизвестно че винаги е имало, и ще има хора податливи на конспиративни размишления, особено ако им се подхвърли по правилния начин "тезата" на конспиратора. Ако обаче се вкарат и разни институти и велики учени като носители на тези идеи всичко става "бетон" . Нищо че тези учени също може да са от подобна секта мислители и размишлители, И понеже сина ми живее в Германия и има преки наблюдения от живота там, политически, икономически и социални, ще кажа неговите обобщения споделени с мен - там се навъдиха повече копейкаджии отколкото в България, и много интересно, над 95 % от тях са жители на бивша източна Германия, защо ли? а всички знаем кои са апологетите на отрицанието на постиженията на съвременния свят. От мен толкоз, нека облъчването продължи! и както е тръгнало - лъжичка по лъжичка, на ден по три четири, и внимателно да не прехвърлим здравословната доза.
  12. 5 точки
    И така, дойдоха останалите неща и днес полирах няколко детайла с 2-те машини. Меко казано съм доволен, нещата стават много добре. Смених пастите с такива на ewocar. Смених ги, защото на menzerna са 15 вида и не ми се четеше кои точно номера да взимам а тези са сведени до основни 2 вида и доста детайлъри в момента работят с тях. Поръчах доста видове гъби, защото не знам все още кои точно ще ми трябват. Ето и резултата. Облепих капака като начало, за да се види разликата от 2-те страни като едната е пастирана а другата, не. Като цяло, капака ми е зле, не е пастиран никога вероятно, има доста следи от камъчета но стана доста добре. Ляво е полирано а дясно, не. Личи си ясно, колко деруги има. Ето и като цяло стана преден капак + едната половина на колата. Не съм взел керамика или вакса, защото чета в момента какво да купя, че и там са 100 вида както ценово така и като марки.
  13. 5 точки
    Пак теории на конспирациите, какво сега, ще отричаме че е имало ковид ли? Ми имаше и доста хора си отидоха от този свят точно от това, или да го наричаме китайски грип, както го наричаше Дончо американския (който иска да се сеща). Аз лично имам двама познати който починаха, и двама които едвам прескочиха трапа, сигурен съм че всеки от вас познава такива. Между другото в БГ смъртността е най-висока спрямо броя на населението в целия свят където се е водила статистика, и това е защото сме най-малко проклети и най-много знаещи. Със сигурност ще се намерят хора пострадали и от мерките срещу ковида, и от ваксини може би, но хиляди пъти по-сигурно е че пострадалите от ковид са мноооого повече. Нарочно не го наричам пандемия защото това е въпрос на медицински изследвания и статистики които не разбирам, но все пак СЗО ( и не само) го обяви за такова. И тук е прав Цецо че темата ще се обърне на политика, защото само в БГ имаше "умни" политици които трупаха дивиденти от това. И сега се сещам за майтапа на един общественик преди време- " В България се делим на ваксинирани и ръсени" , та в този ред на мисли да вземем да пообсъдим малко и chemtrails а!? Колегата пуснал темата е добре да сподели своя случай, ако може де, иначе си остава чисто чоплене в стил теория на конспирацията или - ето ви емче, ай сега да ви видя!
  14. 5 точки
    "ЗА СЕЛЯНИТЕ" "Всяка вечер преди новините по телевизията гледам рубриката "малък коментар" - дечица отговарят на въпрос. Тези наши внучета ме интересуват силно - на тях оставяме света. Този път въпросът е: "Какво е селянин?" Момиченце: Ами те са направили нещо лошо, селяните. Момченце: Те са, които отиват в затвора. Те са глупави, мръсни - продължиха дечицата, докато накрая едно завърши така: Те не ядат нищо, защото нямат пари. Жена ми ме поглежда, тя отлично знае как чувам всичко това. Аз пък поглеждам към масата. Хляб. Сирене. Яйца. Суджук. В салатата домати, краставици, зеле, моркови, лук. Мисля си откъде иде всичко това. Опитвам се да не се гневя. Отвявам се в далечни спомени (стар мой трик) - виждам диканята, с която вършеехме житото на хармана при дядо ми. Чувам: "Жетва е сега, пейте робини." С цяло гърло крещя на кобилата да държи браздата, защото ралото подскача. Тринайсетгодишен съм, царевичните листа са като мечове, че и назъбени по края - режат лицето ми и потта силно люти. Порасъл съм под една картина у дома, наречена "Градушка". Черно небе, селянин с червен пояс разкъсва бялата си риза - моли се на Бога да пощади хляба за челядта. Край тази картина баща ми обичаше да рецитира "Градушка" на Яворов. Виждам лелки, стринки, каки - наведени над ръкойките, снопите или изправени със стомната в ръце. Кърмещи като във великото платно "На нивата". Нагиздени и хубави, та хубави на фона на ябълките - като в картините на Майстора. Тук се пие глътка ракия. Сещам се и тя откъде иде. И се питам откъде дойдоха отговорите на децата, които до едно обясняваха, че селянинът е нещо отвратително. Ами от родителите им - откъде другаде? Родителите български, от които нито един не е роден в наследствения си средновековен замък. Родители, които с необяснима злоба секат собствените си корени. Всъщност на паразита за какво му е корен? Ни новините ме интересуват сега, ни дори спортните. Просто зяпам как гори камината и размишлявам. Те и дървата идат от селяните, които ги секат, режат, цепят, товарят и разтоварват, докато ни ги докарат у дома. И тръгна ято въпроси - от мен към мен - като например защо Толстой си я караше в Ясна поляна, а не в Москва и Париж. Защо Уилям Фокнър гледа в ранчото си толкова крави, след като беше носител на Нобелова награда и вече имаше пари за три живота? Защо англичаните напират напоследък у дома - да си купуват къщи по селцата? Не знам. Предавам се. Малко кафенце за ободряване. И то не расте по тротоара. Една цигара. Сега пък тютюнът. Низите, бабичките, момите - пак наведени над каменистата почва под южното балканско слънце. Бедността, пендарките, носиите и песните - все по наследството от вековете. Така съм задрямал. И в полусън се поклоних дълбоко на ръцете, от които идва всичко на масата." Автор: Дончо Цончев
  15. 5 точки
    @vespa, да, падат оборотите. Като вдигне температура и задържа на по-високи оборота и стрелката пада. В същото време, кучето беше направило лака на Type R на нищо. Като се прибера и колата е топла, има котки, които лягат на капака. Кучето не е малко, но не може да ги стигне и скача с лапи по вратите и панелите и резултата е ясен. Отделно, някой с цип или друго подобно нещо, беше минал по цялата страна на колата. Дали нарочно или не, нямам идея. Купих си по-малка но добра полираща машинка. Ето преди/след как се получава нещата : Milwaukee BPS 12V + допълнително падове и хубава паста в 2 стъпки Вижда се достатъчно, на живо беше доста по-зле. Крайният резултат е чудесен. За повече, пролетта. Сега беше само тестово Все пак ще взема по-голям ексцентър, защото този малкият е на 76мм и ще ми е по-трудно цялата с него но малкият е без аналог за трудно достъпните места.
  16. 5 точки
    Здравей, проблемът се разреши след смяната на потенциометъра. Смениха ми го за 2 минути, закупих го от Иван Иванов в Бургас.
  17. 5 точки
    Пример за постоянство! Били са необходими 4200 часа търпение и над 720 000 кадъра, за да се улови един единствен, но перфектен! Фотографът го е направил в памет на дядо си, който го е запалил по това изкуство! Красива работа!
  18. 5 точки
    Традициите на форумите повеляват да се даде обратна връзка. Днес намерих време (и времето позволи) да се занимая със осветлението на салона. Как процедирах: 1. свалих плафона и разкачих буксата. 2. при откачена букса смених бушона и той не изгоря. така изключих бъзмоността от късо съединение някъде по веригата и скъсих заподозрените възли само един. 3. помислих, че някоя крушка прави мизерии понеже са зоводски LED. Тръгнах да разглобявам плаона за да стигна до панелите с диодите, но не ми се получи. Понеже времето напредваше върнах всичко по местата си и взеха, че светнаха всички ламБи. Още веднъж голямо Благодаря на @Honda_Zи @Божков. П.П Благодаря и на acurazine
  19. 5 точки
    Те и тука са повече теоретиците от разбиращите, но пък видяха гърбицата колко е зле през дупката за маслото. Както ти казах аз и колегата над мен, смени маслата и карай. Да не мислиш, че и да има износена гърбица вала ще се счупи днес, или утре? Аз си докарах навес от другия край на света без да знам дали въобще пали, или не. Смених му маслата и газ, ни клапани съм гледал, ни валове ни нищо. Тука такива апокалиптични картини се описват, че едва ли не с платформа трябва да я караш в сервиза.
  20. 5 точки
    Колега, честита придобивка и добре дошъл. Не се впрягай на коментарите, колата ти си я избра и ти ще си я караш и поддържаш. Послушай колегата над мен, обслужи си колата с правилните течности, карай колата и не го мисли - ако е писано нещо да и има , ще си покаже. Относно клапаните - всеки грамотен монтьор може да ти ги регулира. Ако е грамотен, ще знае и стойностите на които се регулират, ако не знае питай тук (въпреки че е писано многократно ) и му ги кажи . А за въпросните валове - по снимката която си качил, не се разбира нищо, като по-вероятно е да са добре. След като свалите капака на клапаните за реглаж, тогава може да се каже най-точно, какво е състоянието. Обърнете внимание на кобилиците на 3-ти и 4-ти цилиндър, (през капачката те не се виждат) защото ако има проблем ,обикновено те са проблемните (най-вече ако е карана на газ). Та така - обслужи и газ.
  21. 4 точки
    Ходи да ти сменят антифриза. Чиста вода не се налива, еле пък в навечерието на зимата.
  22. 4 точки
    Непотосимост към друга гледна точка във времената на постистината. Тук е демокрация - докато е миловидна. Не може в снежна зима да натискаш прекомерно, а някои теми са летни гуми. Все някъде ще се обади ABS-a на четящите и модът задейства тракшън контрола. Идат празници, да си не опъваме ластиците. Има време за истината и правилни писти - многолюдните шосета не са подходящи.
  23. 4 точки
    Когато смяташ думичката АЗ, за по-важна от думичката ТИ, няма как да се получи НИЕ. Артур Шопенхауер
  24. 4 точки
    Да ви държа информирани. На 14.12.2024 г. посещение в Бултрако. Диагностиката показва грешка 95 Прекалено високо напрежение. По думите на сервиза такава се отразява при пик над 16V. В този момент защитата на електрониката се задейства, реже цялото напрежение, за да пази джаджите и съответно табло "елха", волан дърво. ELD работи в обратна посока. Т.е. при проблем в него има недозареждане, а не презареждане. Лоша маса също води до нисък заряд, а не до пик. Остава възможност за проблем в статор/ротор (окасяване), което не е постоянно. Ползвайки дедукция от както за първи път се появи това нещо винаги колата е била топла. Няма значение. По процедура на Бултрако при тези грешки е смяна на алтернатор. И за тях е проблемен статор. Предложиха цена алтернатор 618 лв. и 1 час труд за 120 лв. Днес взех нов алтернатор и утре монтаж, но в друг сервиз. Силно се надявам, че няма какво друго да е и забравям за този проблем.
  25. 4 точки
    Уважаеми колеги, помолих ви, да не четете моята тема-тя е в Off topic! Няма нужда.... Не е важна.. .за вас, или...?! И до днес си слушаме само едната страна, а защо трябва да се налага ,,ИСТИНАТА" с много пари и цензура...? За много от нас си останаха въпроси, и на всеки от тях, евентуално ще намери някакво обяснение...или накрая ще каже - загубих си времето! Майната му на тоз , колега...!" , и всичко ще е наред... НО, защо са тези ,,викове" за цензура...? Нали е важно да има дискурс по всички теми....? Само за маслата , вижте в темата на Бранко какво чудо е.... Аз съм още в началото- подготвям още материалите, които да кометирам... Там говорят, хората с ФАКТИТЕ и научните квалификации, и на тези ХОРА им бе разбит живота , за това че дръзнаха да задават въпроси, които бяха забранени да се задават..... Аз само коментирам с моето си мнение. ... Не нападам никого от ВАС лично, моля ви за коректност! Аз и моите деца имаме всички проверени с деситилетия ваксини... Това за което говорим тук е препакетиран продукт, носещ преди това наименованието ,,ГЕННА ТЕРАПИЯ" .... И ако не знаете, той в Америка ( по дяволите пак политика!..) никога не преминава на 3 ниво изпитания върху хора _, защото животните измират непрекъснато, и по някое време се отказват от нея... Ама това е подтема... За тази вечер, ви подготвям една жена патоанатом , която се вижда в началото на видеото от Проф. Бурхартд... Немкиня живееща и работеща в Швеция... Техните думи са всички подкрепени с документация ...Ако някой от вас е случайно лекар, може да се разрови и да се сдобие с техните материали...?! въпреки това ХУБАВ ДЕН има и по приятни неща в живота, освен моята тема тук
  26. 4 точки
    @I_Yordanov Колега, един съвет. Когато препоръчваш масло, първо трябва да се запознаеш със състоянието на двигателя, вид гориво и др. Второ, не е правилно да пепоръчваш вискозитет без съответните спецификации за този вискозитет! Защото, например от 5W-30, има толкова много, различни, масла по спецификации, специфични характеристики и работен вискозитет, от които само някои са подходящи за К20 двигател. Все едно да кажеш пийте червено вино. Да, ама на някои им харесва каберне, на други мерло, на трети розе. Подобно е положението, с маслото, при различните двигатели.
  27. 4 точки
    Не си казал, не съм снимал. Ето къде е "скрит" филтъра, някой мастури по сервизите да не могат да го намерят (даже и маслото не се сменяло според други).
  28. 4 точки
    Проблема е решен. Оказа се че помощника на майстора ми е сложил горивния филтър наобратно.
  29. 4 точки
    Реално почти всички коли пред блока вече са по бързи от моята, вече няма какво да доказвам с 1.3 мотора и си казах, време е за големи джанти. Много искаха на Хонда обаче, 500/600 лв. са ми много в момента и хоп, излязоха 16-ски на Мини 5.5 джи за 200 лв, хайде и 4 нови гуми, работата стана. От много отдавна вече не давам газ, минаха тези времена, мога да си позволя да е спъна и най важното, централния на Мини е 56,1 тоест хондения.
  30. 4 точки
    Да споделя малко опит със стартера на N22B1 Автоматична трансмисия. Стартера е 2kW (при ръчката е 1,8kW) с малко по големи четки. Има няколко особености: 1. За да се демонтира се сваля дясното колело и се бърка с дълго удължение/я през отвора над полуоската. Вложки 14 и 17 2. Понеже е по - голям, за да се извади се сваля* изпускателната тръба с меката връзка. Как ли не го въртях - не успях да го промуша по никакъв начин покрай нея. 3. Четките са поставени във плочката и са капсуловани (кримпнати) за статора. Не случайно плочката я няма като отделен елемент в схемите за части. Решението: Режат се старите четки, намират се само нови четки и се заваряват към статора с точкови заварки. Цената за нови четки с точкови заварки е сходна с цената на цялостна нова плочка с четки при моделите с МТ * Заради прекомерния риск да скъсам болтовете на изпускателната тръба, разглобявах стартера над нея (зад двигателя). Има достатъчно място да се бръкне и да се рециклира. Естествено се сложи и нова грес на зъбните колелца. И не на последно място, дори може би най - важното - всичко това се прави на разкачен акумулатор.
  31. 4 точки
    Днес монтирахме дневни светлини. Мигачите ще изпълняват тази роля. ScreenRecording_12-03-2024 20-03-38_1.mov
  32. 4 точки
    Накратко "Не се занимавай " Бутиков производител ,гледал съм им MSDS ....нищо ексклузивно .Минерални масла ,на висока цена.
  33. 4 точки
    Супер ,аз ги сменям по следната методика антифриз -2 години G12+ хидравлика -2 години Febi 46161 ,ползвам изцяло само масло на минерална основа скоростна кутия -5 години или 40 хил км ,което настъпи първо .PAO+ester-и 75W80 спирачна течност 2 години моторно масло на 5000 ,правя една смяна ранна пролет ,и една късна есен всички филтри при всяка смяна на масло свещи 15 хил км
  34. 4 точки
    Газта е сложена. Марка КМЕ, с изпарител и ел. блок за управление същата марка. Бутилката е на мястото на резервната гума, 37-8 литра, зареждачката в капачката на резервоара. Майстора, отдавна му ползвам услугите, каза, че е слагал много такива, включително на доста акорди и црв-та, проблеми никакви. Ще видим как ще се държи на газ. Засега е това.
  35. 4 точки
    Някои от творенията му. С повече светлина небесна, ще са по-добре, амаа - другият път.
  36. 4 точки
    90k. Mobil 1 0W20 AFE 260k. Ravenol 5W30 DXG Перфектна чистота,без лакирани повърхности. Изпускателния вал,не мой го спаси и най хубавото масло на света! Трябва да го ударим по главите на инженерите,които са го проектирали!
  37. 4 точки
  38. 4 точки
    Ако мога и аз да бъда полезен с човек който открих и каза че е ремонтирал успешно автомати на хонда, на акорд 6, на акорд 8 и 6 степенна автоматична кутия на ЦРВ Каза че проблема идва от запушване по каналите на мехатроника иначе казано - не се сменя редовно маслото. Каза че може и с части на клиента и той да ги добави към ремонта който е между 600-1000лв труд без части. Човека е във Перник казва се Калоян. Мога да дам и тел.номер за който има интерес.
  39. 4 точки
    Момко спри се бе, защото не се усещаш как затъваш и почваш да гледаш в огледалото в опита да засегнеш отсрещния...тия психоанализи са просто нелепи, недей. Всичко казано го има черно на бяло. Да не говорим, че до преди да се появиш ти, няколко такива теми бяха заключени, тъй като бяха твърде обемисти, не си мисли, че си светъл лъч в този форум и носиш някакво нечувано знание. А това, че скочи и на dandilov(един от най-добронамерените и културни хора в този форум) говори предостатъчно за теб. Не искам да те коментирам повече.
  40. 4 точки
    От един барел петрол(154 литра) при рафинирането му излиза 1 литър масло .По същество това базата ,от която се получават 1,2,3 групи минерални масла .Това масло в състава си съдържа тежки фракции,парафини,сяра ...елементи които влошават качествата му .1-ва група са депарафинирани ,много слабо изчистени масла -използват се в тежка пътно-строителна техника ,за производство на моноградни масла тип M10Д.2-ра група хидроизомеризирани масла отделят се тежките фракции,сяра но молекулите са с различна големина ,ползват се за масла от типа 15W40,хидравлични масла ...и т.н.3-та група твърд хидрокрекинг VHVI ,на 99% изчистване на всичко излишно и подреждане на веригата от молекули ,идеално равни и еднакви.Това е най-разпространената група и е известна като маркетингова "синтетика " 90 % от маслата в света се правят от нея .Най-големия производител в света на VHVI е корейската компания SK Lubricants-Yobase ,а маслата им са Zic . Имайте предвид колеги ,че в този бизнес компаниите бидейки конкуренти не им пречи да търгуват по между си .Големите 7 ( супермейджъри ) си пазаруват една от друга ,за тях бизнеса с масла е традиция ,реклама ....но реално във финансови измерения тва им носи 2-3% от оборота.. П.П Оригиналните масла на Хонда са Idemutsu и се правят от немската компания SWD Lubricants ,базата се взима от Neste oil .Работят и с Castrol ....от 2-3 години ако не се лъжа. Toyota -Exxon Mobil BMW-Shell VAG-Shell/Castrol Renault-Dacia - Castrol Mercedes Benz- Petronas Nissan -Total Ford-Exxon Mobil PSA- Total
  41. 4 точки
  42. 3 точки
    Здравейте, продавам Хондата описана по-долу: Дата на производство - Юли 2019 Двигател - Бензинов Мощност - 193 к.с. Евростандарт - Евро 6 Кубатура [куб.см] - 1500 см3 Скоростна кутия - Ръчна Категория - Седан Пробег [км] - 152200 км Цвят - Бял VIN номер - 1HGCV1E32KA806184 БЕЗОПАСНОСТ Автоматичен контрол на стабилността Адаптивни предни светлини Антиблокираща система Въздушни възглавници - Задни Въздушни възглавници - Предни Въздушни възглавници - Странични Електронна програма за стабилизиране Контрол на налягането на гумите Система ISOFIX Система за контрол на дистанцията ДРУГИ Напълно обслужен Нов внос Сервизна книжка ЕКСТЕРИОР 4(5) Врати LED фарове Лети джанти Металик Халогенни фарове Шибедах ЗАЩИТА Аларма Каско Централно заключване ИНТЕРИОР Кожен салон КОМФОРТ Bluetooth \ handsfree система USB, audio\video, IN\AUX изводи Безключово палене Бордкомпютър Датчик за светлина Ел. Огледала Ел. Стъкла Ел. регулиране на седалките Ел. усилвател на волана Климатроник Мултифункционален волан Подгряване на предното стъкло Подгряване на седалките Регулиране на волана Система за контрол на скоростта (автопилот) Стерео уредба Допълнителна информация Автомобилът е Нов Внос от Канада, на доказуеми километри със сервизна история(Carfax). Два броя ключове. Рядко срещан вариант с ръчна 6-степенна кутия вместо CVT. Много пъргав и същевременно икономичен автомобил. Много красив бял перлен металик. Отлично техническо състояние, сменени масло и филтри. Кара се всеки ден, вече има над 1500км безпроблемна експоатация в България. Версия на оборудване " Sport" с богато стандартно оборудване, като някои от екстрите са: - Безключов достъп и палене - Android auto/Apple carplay свързаност - полукожен салон. - активна сигурност - ACC, LKAS и CMBS - следи маркировката, сама завива за да държи центъра на лентата, сама ускорява или забавя според автомобила пред себе си - спира сама аварийно. - LED фарове - подгряване на седалките. - Автоматични дълги светлини - подгряване на предното стъкло и др. Черен таван и алуминиеви педали, присъщи само за " Sport" версията. Чисто нови гуми Michelin DOT2023. Валидно пълно каско до 01. 2025г Гражданска отговорност до 01. 2025г Разполага с валидни транзитни номера, може да се тества и заведе в сервиз за преглед. Платени мито и ддс, преминат технотест - готова за регистрация в КАТ. Собствеността се прехвърля с фактура и договор, съответно няма нотариални такси свързани с придобиването. Цена: 36 400лв Намира се в София. тел./viber - O885 9O9 1O1
  43. 3 точки
    Само констатирам белким други нови колеги да се погледнат как биха изглеждали в очите на тези които им помагат или поне се опитват, иначе ми е все тая за тОа да се оправя както намери за добре.
  44. 3 точки
  45. 3 точки
    Френда заварчик каза че и 2 тампона ДВГ има за смяна. Поръчах / дойдоха - синковеца се прибра, па викам на 1 другар - аре да ги сменим. Десният се даде без бой, но на левият се скъса предният болт, а задният си откина гайката - заварена вътре в левия рог - демек ГРЕДА с него. Със сложена кора за тръбите на резервоара и зимният сет колела - замина пак при френда заварчик - да дупчи и кърпи, та да смени и левия опорен тампон. Само "връзах попа" - със свинска опашка. Иначе, под капака - паяжина - ко да търсим там. Само сипах зимна течност и това бе.
  46. 3 точки
    Момчето се прибра - нали рожденник, та капнах пак от Сивика му. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – 5W-34 - микс от 2 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 1,2 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40. 3) Маслен филтър – BLUE PRINT ADH22114. 4) Общ пробег на автомобила – 424888 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2888 км . Долният трип е нулиран с новото маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 75% / 25% 7) Средна скорост за пробега около 75км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 12.06.2024 - 23.11.2024 9) Мото часове – около 71 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 215л газ + някой литър А 95. 11) Пробата е взета в рамките на 10 мин. след 10 км градско от напълно загрял мотор и съхна 24 часа на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,2 л. Без доливане на масло за периода. Нивото - "Сон Шон Жмо". 13) Разход на масло - 0,0 литра. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40, предно - SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км.
  47. 3 точки
    Честно казано, аз лично започнах да страня от масла с HTHS >= 3.5, каквито са C3. Има изследвания, които показват, че "прекалено" висок HTHS по-скоро вреди, отколкото да помага. Целта е да се "намери" оптимален вискозитет, който да е "достатъчен". Също така, има един важен аспект, касаещ маслата с вискозитет от типа 0w20 (и по-нисък), който се пропуска. Това е фактът, че с намаляването на вискозитета на базовото масло се повишава разтварящата му способност (solvent capacity). Анилиновата точка (aniline point) на базовите масла с вискозитет 4cSt е по-ниска от тази на базовите масла с 6 и 8 cSt. Просто казано, при определяне на аналиновата точка се измерва температурата, при която базовото масло (неполярно) и анилинът (полярен) се превръщат в еднофазен флуид, а не остават в обичайните си две фази, при които базовото масло обикновено се намира над анилина. Способността да разтваря (в себе си) на готовото масло се определя от характеристиките на разтворимостта, притежавана от базовото масло. Т.е. масла от калибъра на 0w20 сами по себе си (като съвкупност от базови масла) имат по-голяма разтваряща способност от тази на С3 маслата или xW40 маслата. Още повече, че началната температура, при която започват да действат разтварящите сили и се достига оптимална разтворимост за едно нисковискозно масло, е около 85 С, докато при SAE 40 маслата е около 115 С и по-висока. Като цяло, намаляването на вискозитета на едно масло гарантира значително по-висока чистота на компонентите на мотора, вкл. зоната на сегментите. Това важи независимо от API групата на базовото масло. Просто по-малките молекули на базовите масла с нисък вискозитет са по-близки по размер до молекулите на конвенционални промишлени разтворители. По тези причини и къде е допустимо и разумно да се използват, от гледна точка на задкормилното устройство, състоянието на мотора и режима на експлоатация, винаги бих избрал ILSAC 0w20/5w20 или С2/С5 масла. Но, това си е само мое менение
  48. 3 точки
    Здравейте, Първи тест с масло RAVENOL DXG SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – RAVENOL DXG SAE 5W-30 3) Маслен филтър – HAMP H1540-RTA-003, Въздушен – PURFLUX A1752 ; 4) Общ пробег на автомобила – 214500 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 360 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 90/10; 7) Средна скорост ≈ 103 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – от 07. 11. 2024; 9) Моточасове – 3,5 ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 33 литра ЕКО (България),; 11) Kтм = (л.33 / 4.4 л.) ≈ 7,5 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градска експлоатация 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,4 л; 14) Доливане на масло – не, 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км., RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage – 7280 км., Mobil 1™ ESP 5W-30 – 7076 км, Liquimoly Specialtec DX1 5W-30+Liqui Moly Oil Additiv MOS2 – 720 км, PETRO CANADA SS 50W30 - 4612 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията ((Euro Copy Paper)
  49. 3 точки
    Ravenol ssv 0/30, след като няма дпф и не харчи масло.
  50. 3 точки
    Има лаф на тая тема: "Откакто спрях да чета форуми вече нямам проблеми с колата!"
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...