Jump to content

ceco_accord

Инициативен комитет
  • Мнения

    2687
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    2

ceco_accord last won the day on Май 5

ceco_accord had the most liked content!

Обществена Репутация

618 Excellent

Относно ceco_accord

  • Ранг
    Опитен
  • Рожден ден 29.09.1969

Profile Information

  • Кара
    Accord 7 -facelift 2,4 AT tourer
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Монтана

Последни посетители

5603 профилни разглеждания
  1. По казуса с джантите не мога да взема отношение, но от колегата Данчо си купих цяла кола - по телефона. Нямах големи очаквания към нея (освен да е с по-здраво дъно от моята), но каквото каза - така се оказа. А и това не бе толкова важно, понеже ще пазя моето купе, заради разправиите с държавните институции. Пратих човек да я огледа, преценихме че си струва и следващия път с платформата я отнесохме. Ще се ползва за донор на моята и вкупом ще ми спести разправии за доста от нещата по нея. Иначе е бракувана, но пали и върви нормално. По километраж е на под 150 000, но колегата каза че е на около 800 000. Километражите от онея години са бъгави (знам го от опит) и колегата сигурно е единственият на тая планета дето не сваля, а качва километри. Не го познавам лично но по телефона не ми се стори дребнав или сприхав. То зависи и от "как си постелиш".
  2. И аз благодаря за нея. Довечера ще огледам, но със сигурност 2-те капачки (стара и нова) са с еднакъв малък клапан.
  3. Ще движа и ще наблюдавам. Човек с опит съм и усещам кога нещо не е в ред -ако има признаци. Такива има поне няколко и без да се гледа температурата по прибор, но никой от тях не присъстваше. Просто е протекъл, а спокойното шофиране и насрещния поток са охлаждали достатъчно. Антифризът дори и намалял все пак бе наличен (поне 4 литра от него). Факт е обаче че причината ме "яде отвътре". Едва ли е имало и повишаване на налягането в системата, понеже щеше да избие от някое съединение, вместо от лепен и неразглобяем детайл. Ако някой друг е имал подобна перипетия -да каже.
  4. Радост и тъга

    Доколкото знам, при смяна на помпата е налят същият, а и радиаторът тогава не бе разкачан. Антифризът си беше чист, мазно лепкав и сладък, и със зеленикав оттенък. Сега е налят нов, но и мен най ме тревожи причината за тази случка, понеже спуканият радиатор вероятно е само следствие от нещо друго. Даже тема съм повдигнал по въпроса:
  5. Ами, знам ли. Клапанчето на старата капачка се движи свободно, въпреки налепите. На 1 от горните снимки се вижда и стеблото му. На новата капачка е плътно и не мърда на ръка, но работи, понеже напълних разширителното казанче почти до гърловината и загрях мотора на място, докато отвори термостата и 2-те тръби от радиатора станат горещи. После угасих колата и изстиващата течност си дръпна от казанчето колкото трябва. Сега е 2см под МАХ маркера. Под долна и горна пластмаси предполагам имаш предвид 2-те съответни казанчета на радиатора? няма как да се разменят, понеже гърловината е в горното, а в долното са за другата тръба + тези за циркулацията на маслото от автомата. А и кой ще си играе да разлепя и лепи казанчетата от питата. Цветът им е еднакъв, вероятно на снимките има разлика заради светлината.
  6. Ако не се лъжа (който е сигурен - да каже), на оригиналния радиатор (от страната на десния по хода фар) има правоъгълна платформа с релефно Хонда лого. На сваления (и на новия) на въпросната платформата нямам релефно Н лого.
  7. Радост и тъга

    Не съм го сменял, но преди всяка зима съм го мерил. Все е показвал около -40 и не съм доливал вода. И мен ми е чудно, но... дойде му времето Не знам защо остава бяло след изпаряването. Преди месеци сменях водна помпа (заради шум в лагерите и), но вътре си е като нова. Налятата вода в стария радиатор също не извади никакви утайки -излях я чиста. Сигурно е някакъв специален. VID_20180215_200043.mp4
  8. След Гергьовден, тръгнах да се прибирам в Монтана. Около 18:00 нулирах борд компа (до Метро Русе) и съм карал спокойно (на задния ред решаваха задачи по математика ). Заваля силен дъжд и до Бяла съм изпреварвал само тирове. Натам бе сухо и с нормален трафик. След Плевен движението бе още по слабо, но вече карах полечка, понеже слънцето "кацна" на предния капак и ... Средния разход в началото бе 8.6, а в края на пътуването 7.5л/100км. 30-тина км преди Монтана спирах да налея вода в казанчето на чистачките, но нямаше и не отварях предния капак. Не чух или помирисах нищо подозрително - никакви странични симптоми на прегряване. Стрелката на температурата през цялото време си беше в нормалната позиция и не съм имал никакви подозрения за нещо нередно. Чак в гаража (и след като разтоварих багажа) отворих да долея на чистачките и Ооо - ужас! вероятно радиаторът се е предал в последните километри, където е равно и само няколко изкачвания и спускания. Насрещният поток явно е охлаждал достатъчно. На другата сутрин я оставих в комшийския сервиз и отидох "да си заработя за ремонта". Звъннаха с диагнозата - спукан радиатор. Поръчан + нова капачка и в края на деня си я взех. Налят син антифриз (за тестов период) + 0.2л ATF-Z1 за автоматика (през радиатора се охлажда и неговото масло). Тестът за изгорели газове в новия антифриз - отрицателен. Маслото в мотора с нормално ниво и консистенция. Няма никакви признаци на прегряване, но въпросът който не ми дава мира е "какво аджаба се е объркало" ,та да се спука радиаторът??? На снимката се вижда че тече между горната камера и тръбите с ламелите. Не знам дори дали е оригиналният за колата, понеже отгоре на правоъгълната платформа няма релефно лого HONDA. Има го само отдолу, заедно с парт номера. Старата капачка ми изглежда функционираща. Новият радиатор доколкото разбрах е полски, новата капачка - Гейтс. Термостатът и перките функционират коректно. Първо имах съмнение в него, но оставена да работи на място, долната тръба също стопля и се включват перките. Благодаря за вниманието и всякакви хипотези и разяснения ще са ми любопитни.
  9. Радост и тъга

    Както се казва -НОВО 20, в моя случай - нови 260. Спукан радиатор на антифриза и свинщина под капака. Причини неизвестни. Карал съм полечка, стрелката на температурата не е надвишавала нормалната си стойност и не е имало никакви косвени признаци на прегряване. Долята 1.5л вода и локализиран теч от горната камера. Термостата и перките работят коректно. Теста за наличие на изгорели газове в антифриза -успешен и без наличие на отклонение. Двигателното масло с нормално ниво и консистенция. Моторът работи нормално. Радиаторът сменен с нов + капачка (за всеки случай). Налят син антифриз (за тестов период) + 0.2л масло за автоматика. Тая колца още не е "влязла в пубертета", а взе да прави магарии. Сивичето е на "Христова възраст" и не е своеволствало така. Аз си я харесвам, явно и тя мен, понеже спирачките се бъгнаха преди празничното пътуване, а радиаторът километри преди прибирането.
  10. Понякога е и според мерака на търговеца / сервиза. Преди години, бидейки на почивка на предния ми Акорд се разтропа горен десен. Отидох до тогавашния дилър на Хонда във Варна. Там ми казаха че имам избор: или цял носач, или само шарнира. Избрах второто и за под 1 час си тръгнах доволен. Не помня марка и цена, но колата вече двуцифрен брой години е с него.
  11. Радост и тъга

    Ами, не съм ги питал, но те го знаят, понеже сме отваряли и преди и свалените накладки бяха с пъпки (от седана), та ги пилиха.
  12. Радост и тъга

    Водачите са добре (споменал съм го), но горкото буталце е работило до последно (преко сили). Старите дисковете бяха на минимума, както и накладките, така че вероятно е задържало, просто защото е било доста навън от апарата. Дясното е доста по-добре и има външна корозия само отвъд семеринга. Новите дискове и накладки са напаснати и вече огледални. Сложих им 800км (10% градско) и си личи че работят добре, което не е просто субективно, а и по неочакван за мен ефект. След 20-тината първи лежерни градски километри и още 90 извънградски (също в спокоен ритъм), предприех интензивно (но не екстремно) спиране. Явно забавянето бе отчетено от компа на кутията като екстремно, понеже свали 2 предавки. Това и до сега се е случвало, но само при спускане по наклон, когато към алгоритъма на кутията се добавя и наклон. Казвах ви аз че е по-умна от мене. Сега фактор бе само отрицателното ускорение, понеже бе равно, движех се с около 100км/ч и намалих до около 20, за да вляза в последния момент на един Шел. Сега и 4-те диска загряват еднакво и 4-те джанти са еднакво прашни от феродото.
  13. Радост и тъга

    Брей, могат да минат месеци докато човек се сети за темата си, ма нъл караме Хонди. Петък сутрин, рязко спиране от 70 с обратен завой (возя синковеца, но всеки е решил че другият ще вземе школската раница). Бек ту хоум и спринт към даскалото. Не слизам (той вече стига бутона на отворената 5-а врата) и отивам на работа. Там вече, отварям вратата и ме лъхва миризма на феродо. Съединител нямам, значи е от спирачките - заден ляв диск ЛИЛАВ и ОХ ОХ ОХ. Миналата година беше десният. Аз им бях "дигнал мерника", че и без това са под 7мм, но баш петък (преди празничното пътуване), някак нелепо, но пък и слава богу. Гледам темата със спирачките -там сме до никъде (няма категоричен отговор кое е "дъ бест" и "прайз френдли"). Не звъня -направо отивам до комшийското сервизче - Пичове спасявайте, утре пътувам. Имат ми досието, давам ключа и "пак то уърк". Ясно е че ще сложат каквото има на тезгяха, или в близката околия. Принципно им имам доверие и викам, "кът шъй гарга - да е рошава". Нови задни дискове + накладки, ремонтни комплекти за апаратите и нов ДОТ4. Звънят след час с варианти: едното спирало по-добре, но щяло да скърца, другото било на 3 дни път, буталце намерили само 1 ... Бе давай, нещо слагай, че път ме чака. Следобед колцата готова. Ревизирани апарати (на десния само семеринките , а буталото и 4-те водача с маншоните ОК), нови тави + спъначки и фреш олио. Това + труд ми отне 270лв. Колата тествана, резултата приемлив. Спира "по-мазно" и все по-добре (нали се напасват). Хранех надежда и че педалът ще се втвърди, но си е все така "комфорт тайп". Важното е че буталата са със сантиметър по-навътре в апаратите, щото с какво и колчаво на размер карах, се вижда по снимките. Какво е новото -пак по тях. Не знам колко ще се разработват, но забелязах наноси от накладките по браздите на дисковете??? Дано изчезнат скоро че ми напомнят стриите по бедрата на застаряваща красавица. Старите пък трупаха контурни отпечатъци от накладките. Предните са огледални и на около 20 000км, но за 30 месеца от как я имам и техните накладки са преполовени. Принципно карам майсторски (без излишни спирания, но не всички в трафика са така), а и смененото е консуматив - ко да го прайш. Дано се окаже адекватно. Друго лошо по колцата няма, освен че някой калпазанин ми е жулнал "уеко" (под дясната пръскалк) предната броня, но пък аз сторих същото на задната (с едни кашони), та ще се пипа финишинг. Бе проза, градът и е тесен, чака да я "разпаша".
  14. Диск навигация F20B6

    Честито за колцата. Имах такава преди години, но така и не открих диск, за да подкарам оригиналното нави. Доста стара система е и ... Единственият ти + е че на нейно място може да сложиш нещо актуално и няма да ти се наложи да разваляш фацата на таблото.
  15. При мен е обратното. Като карам нормално (за мен) е верен, като карам лежерно е "песимист" и показва по-висок от реалния разход. Абе прави си криви сметки. От 2 дена съм на червено. Снощи пред гаража показваше оставащ преход 20км, сутринта като я изкарах 18км. До събота ще изкарам и ще му сложа половин бачок, че да попътувам извънградско 400км.
×