Jump to content

ceco_accord

Инициативен комитет
  • Мнения

    2781
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    5

ceco_accord last won the day on Юли 8

ceco_accord had the most liked content!

Обществена Репутация

662 Excellent

Относно ceco_accord

  • Ранг
    Опитен
  • Рожден ден 29.09.1969

Profile Information

  • Кара
    Accord 7 -facelift 2,4 AT tourer
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Монтана

Последни посетители

5717 профилни разглеждания
  1. Изолиране на EGR

    Пази го в тайна, но съдейки по предишните му теми е Акорд 6 / 1.8 с газова.
  2. От Сивика и предния Акорд имам навик, като реша да паля -гледам оборотомера преди да въртя ключа.
  3. Вариаторът е доста добър и в ръчен режим има 7 псевдофиксирани предавки. При това е с хидротрансформатор и няма никакво лашкане присъщо на роботизираните ръчни кутии на ФВ. Ако имаш случай -пробвай. С 1.5 турбо бензинката върви прилично и плавно.
  4. Тествах преди време 1.5 CVT, но като имам възможност ще пробвам и новият дизел с класически автомат. Десетият Сивик достигна по размери предишният ми акорд, а това е удобният за мен формат автомобил и ще следя развитието на модела.
  5. CIVIC 3 Berlinetta

    Нищо не е вечно, но поне в миналия век се стараеха да го доближат. В този вече е заклеймено и за това след новите коли ще останат старите.
  6. CIVIC 3 Berlinetta

    Ами, аз мога още да я хваля, но това си е лично мое "заболяване" и малцина младоци ще вникнат в диагнозата ми, дори да я покарат и да ги шибне симптомотиката в гърба. Нещата в тая колца са на друго ниво. Супер минимализъм и максимум резултат. Не сам виждал другаде толкова стриктно спазване на тогавашната концепция на Хонда "минимум за машината, максимум за човека". И наистина е така. Колцата е по-голяма отвътре, отколкото отвън. Аз не съм висок и всичко в нея ми е достатъчно голямо и съвсем на мястото си. Педалчето за газта е на нивото на съседното и са достатъчно близо за да не отделям петата на десния крак от пода. Може би някой ще схване за какво иде реч. С левия крак е същото. Петата му стои на калника, а стъпалото когато трябва се извърта надясно и натискат съединителчето. Еми няма такава ергономика в модерните коли. Разбира се лявото педалче е мекичко и информативно, за да можеш да работиш само с пръстите. Гарнирано е и с прецизният но не къс скоростен лост, който е завършек на всичко онова което се намира в скоростната кутийка. самата тя работи филигранно и ако умееш, може да превключваш и без съединител, жилото на газта и компа са достатъчно прецизни за да следват педалчето на газта. Двигателчето е малък герой и с останалите чарколяци се крият под малкото предно капаче (3 на 6 педи). Буквално всеки сантиметър е оползотворен, но все пак е ремонтопригодно. За пружини място няма - колцата е с торсиони, хванати за греди под дъното на купето. Воланът няма серво и на място трудничко се върти с тея широки гуми (165), но пък е хипер точен и се връща сам в движение, а с мръсна газ на място веднага се фиксира в нулево положение. Абе казвам ви, ако има музей и има в него такава колца искайте тест драйв, ще разберете колко надалеч и встрани са се отдалечили модерните коли от стожерите. Но да не се отплесвам. Каквото може японецът е създал великолепно и ще надживее Акорда (нищо че разликата им е 20 години), но с тенекиите работата е зле. Гнилото е толкова много, че чак ми се реве. Колцата зиме е седяла в мокър гараж - нещо пагубно за визията и, но благодарение на конструкцията си (като позиции за крепене на торсионите) това не оказва влияние на пътното поведение. Просто има липсващи зони от дъното, а като почнем да режем до здраво, сигурно ще нарастнат още. Тапицерията също е поизносена на места и ще се прекроява. И понеже части за купето ЙОК, купихме ище 1 за донор. Като купе е по-здрава, с малкото карбураторно моторче е, движи се нормално и е едва на 800 000км (последната снимка). Август съм отпуска и заменям морета и ваканции с началото на реставрационните работи. Колко и до къде ще я докараме, времето ще покаже, но "силни са мечтите". Вярно че моите са малко криви, щото нормалните хора мечтаят за нова кола, а аз за старата си. Знам че мислено ще сте с мен и ако някой ден има национална и е готова, обезателно ще дойда с нея.
  7. Като говорим за осветление, жабката ми свети постоянно, а бутоните на волана и вратите светят твърде слабо, та за да не ме дразни, съм намалил и осветлението на таблото. Щеше да е добре ако се регулираха заедно, но явно е технически комплицирано или скъпо.
  8. Тя Кромата която цитирах е "сбирщайн". Правена е в кооперация с Дженеръл моторс, но автоматът е Айсин -масово ползван от Тойота и камара други. Иначе е базирана на Опел Сигнум като окачване, платформата е от СААБ 93 (дори контактният ключ е зад скоростния лост). Абе ... мани / бегай, но иначе е "много кола за малко пари". Множко е. При мен е около 8.5. Поне на толкова като среден разход ми се връзва отпуската до морето и обратно (жега, магистрала и шосета + ръг/бъзък до плажа и градско). При нормални условия е литър надолу, а най-доброто е 6.4, но трябва да няма трафик и да не надвишавам 110км/ч. Модерните дизели и бензинки са по-икономични (вероятно), но няма кешовица за нова кола, а и вехтата ме устройва напълно.
  9. Ако е иронично към мен -извинявай че те притесних с мнението си. По същество автомата на 6-та е с 4 скорости, а на 7-ма е добавена още 1 предавка в допълнителен корпус и е сменено предавателното число в главното предаване. На 8-ма кутията е 100% като на 7-ма. Разликата е в софта, желязото е еднакво. От към съвременност и модерност сме леко назад и единственото оправдание (и разумен отговор за мен) е че тая кутия е адски дуракоустойчива и "нема кво а се пънат" да я подобряват. От разход не се оплаквам. Уикенда - планински проход, 38км нагоре 8.1л/100, с прибирането 6.8л/100. За общо 80км (има и малко градско) съм дал 12.5лв за бензин А-95 (при актуалната му цена и лакомията на К24А3). Нагоре бях сам, а сам човек с Хонда "не е сам" (ако ме разбирате).
  10. Приемете че карате Акорд по свой избор и си простете за това. Онзи ден пробвах една Крома -набор на комбито ми и бях много впечатлен че пазарната и цена в момента е 3 ПЪТИ по-ниска от на Акорда. Дизел 1.9 мултиджет (150коня), японски автомат с 6 скорости, икономична и доста бърза, вътре всякакви екстри, спира добре (дори задните сп. дискове са вентилирани). Приятна кожа и комфортна возия, широко и с голям багажник, нооо... Не е моят тип кола като усещане. Калпави зглобки, износени копчета, волана е нечувствителен, дизела си чака турбината за да се събуди и ред други дреболии за обикновения юзър, возещ се от А до Б, които за мен са важни. Мисля си че не бих сменил комбито за Крома при бартер + 8 хилки за мен. Моля "лирическото отклонение" от темата, да не възбуди оспамване с други подобни примери, че ще ни накажат за непредумишлен опит в изневяра.
  11. Безспорно, кофти е че няма, но... Аз в такива ситуации не пускам вентилатора, а просто вкл. климатроника на ауто и изправям централните 2 дефлектора максимално нагоре (да бият в предното стъкло и свежото отива в лицата на задните. Ако ги държа срещу тях им е хладно. Ако пусна само в краката, настиват. Климата целогодишно стои на 25 градуса.
  12. Оглед и мнение за HR-V 1

    Малко развитие по темата. Първом да благодаря на колегата DAN_DAN за отзивчивостта и проведения оглед на варненското Харви. По описанието му, колата не отговаря на моите критерии. Поне спестихме път и време на родата. Изненадващо за мен, те пък не харесаха монтанското -имало правено на задната врата (отвътре долният ръб), таванът бил опушен, а на тапицерията на шофьорската врата и задната седалка се виждали неизчистени петна. Всеки си има собствена представа за бъдещата си кола (особено нежния пол). Аз предварително изчетох доста от темите в раздела (за което благодаря на писалите) и го бях огледал и тествал, давайки си сметка че вече е "пълнолетно" и смятам че за възрастта и цената си е в добро състояние. Ако някой проявява интерес, мога да споделя подробности.
  13. Добре че не си карал по павирана улица, покрай някой строеж в който работят с канго. Сори - не се сдържах.
  14. Въпрос преди покупка на Хонда

    Това е съвсем от другата страна (до левия подкалник) и няма как да се сбърка с шумящ лагер на обтяжната ролка. Добре е да се локализира дали е от нея, да се види дали самият обтегач "танцува" под ремъка), което означава направо смяна с друг, или дали евентуално не е лагер на водната помпа. Той вече шуми различно при студен или топъл мотор.
×