Jump to content

Двигателист

Фен
  • Мнения

    40
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    1

Двигателист last won the day on Май 15

Двигателист had the most liked content!

Обществена Репутация

19 Neutral

Относно Двигателист

  • Ранг
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Toyota Avensis 2.0, Opel Astra F
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

  1. Здравейте! Въпросът е ясен от заглавието на темата. Има ли първото поколение на црв версии с автоматичен климатик? И за да не пускам същия въпрос в друг раздел - има ли такава екстра при първото поколение на hrv?
  2. Двигателист

    Зимни гуми

    Карал съм със Сава ескимо ес3, но 175/70/13. Субективно, много добре на сняг, добре в киша, средно на мокро. На сухо, без значение дали е +20 или -20, не ми харесаха.
  3. В този случай няма ли да се наблюдава проблем и по повърхността на ролката, а не само на гърбицата?
  4. Не че на Autodata може да се вярва на 100%, защото съм намирал неточности там, но в раздела "Known fixes and bulletins" също имам спомен, че се споменаваше за някакви проблеми с разпределителните валове. Какво да се прави - желязо е, чупи се Но не помня за някой от К20 ли ставаше въпрос или за К24. Ако го намеря ще го публикувам.
  5. Здравейте! Какво налягане задавате като праг за преминаване обратно на бензин? Също така какво трябва да е времето за изчакване на това налягане за да се пристъпи към обръщане на бензин?
  6. Двигателист

    Accord 2.2 vs 2.0 vs 2.4

    Във фолксваген и подобните му съм го виждал, но преки впечатления имам от Волво S80 D5. То няма на нагреватели за антифриз, но с реотана в таблото след 30-на секунди при -10' започва да духа приятно топло. Изключително полезна екстра за места с хубава зима! Мощността е над киловат за да върши работа. Вторичен ефект е и по-бързото загряване на двигателя, поради големия товар на алтернатора. Учуден съм, ако го няма в акорд. Сигурен ли си, че печката в авенсис не е била мокра, нафтова, като при мазда 6? Отделно, че понякога има само един ала-бала бутон, който само вдига оборотите на празен ход (дали променя и аванса за да отдели повече толина към антифриза, не знам), което за мен си е много несериозно.
  7. Двигателист

    Accord 2.2 vs 2.0 vs 2.4

    По въпроса за парното - при дизелите няма ли опция за ел.нагревател на въздуха в купето, за да се елиминира донякъде по-бавното загряване без товар?
  8. За различни вериги говорите. Иначе 2 км без налягане, със сигурност ще унищожи основните й мотовилковите лагери. Въпросът е шийките на вала, на какъв хал са. Но на мен ми е интересно, ако се е скъсала веригата на маслената помпа, защо не е светнала лампата за налягане? Колкото до ангренажната верига - аз поне, не съм чул за автомобилен дизелов двигател, който да не среща клапан с бутало при късането й. То и ремък да е, все тая.
  9. Двигателист

    Колебания за вид двигателно масло

    Мога да ти дам просто за ориентир следното: Голф, 1.8 90 к.с 4х4, пропан-бутан, масло 10W40 Comma. Няма подкартерни кори и е на свободно обдухване. Ламаринен маслен картер. Топлобменник вода-масло под тялото на масления филтър. Днес сутринта при скорост 120 км/ч – 89-90 градуса. Лятото, същите условия – 98-100 градуса. Градско – почти няма разлика – около 90, просто зимата се достгат по-бавно.
  10. Двигателист

    Колебания за вид двигателно масло

    Не се заблуждаваш, колкото повече толкова по добре. Според мен зимата спокойно може да минеш с 0-30, а лятото да сложиш 0-40, защото в работна температура на мотора 0-40 ще е по стабилно заради по-високия си HTHS индекс, сиреч ако решиш да си покараш колата на писта на цялата газ при 30+ градуса да не се притесняваш, че след 2-рата обикола масълцето ще е станало на водица. Oня ден беше 31 градуса. Карам с Мобил1 ЕSP 5w30. HTHS му е 3.58. Дали е станало на водица в тия жеги? Притеснен съм. Didich говори за писта. Понякога в такива условия около колата мирише на врящо масло (това образно казано). Естествено, че тогава SAE40 е по-добре от SAE30, като пак правим уточнението, че сравняваме един клас масла. Да убедиш някой в противното е все едно да го убедиш, че бутилка от 1,5 литра има по-голям обем от 2 л бутилка. Но, (винаги има но ) трябва да се отчете, че дебелината на масления клин, който печелим в такива случаи не е чисто пропорционален на вискозитетите 40 към 30, защото по-високият вискозитет води след себе си, при равни други условия до автоматично повишаване на температурата на маслото, от което следва известно падане на вискозитета. По-конкретно с пример: Ако вместо SAE30 използваме 50, температурата в клина нараства с 11 градуса, което води до падане на вискозитета с 30%, което значи, че на практика вместо двойно увеличение, което очакваме от прехода 30 - 50, получаваме по-малко, а отделно плащаме и цена на повишени загуби. Леко омагьосан кръг, а? Така че намирането на оптималния вискозитет е досадна задача като основният фактор е каква работна температура на маслото имаме. Съгласете се, че едно е 80-90 градуса (тук и SAE20 e ok), съвсем друго е 120 градуса. Тук често чета изказвания, че външната температура нямала отношение. Не знам... При Хонда може да е така. Най-добре е да кажат колеги с хонди, които имат термометри на маслото (ако имат и манометри още по-добре) и да споделят каква е температурата на маслото градско и магистрала, зима и лято. За колко време маслото достига някаква температура зиме и лете. Какво е налягането след голямо натоварване и пробег (при съответната температура). Защо някои масла с еднакъв вискозитет (на тубата) държат различна температура? Защо също еднакви по спецификация масла държат различно налягане? И т.н. Тогава доста изводи ще могат да се направят и без анализ на маслото в лаборатория. Или поне относно вискозитетната устойчивост на базата или вискомодификаторите, дали маслото е "водица" или друго. Защото никой без да стъпи на нещо, не може да каже какво количество вискомодификатори има в Мобил1 ЕSP 5w30, и за пробега, колко от тях са накълцани на салата и вече не са нито виско, нито модификатори, а просто безполезен пълнител в маслото. Моите наблюдения с други марки (със следене на температурата) показват, че сезона има значение, въпреки термостатите и маслоохладителите, макар че те намаляват донякъде влиянието на външната среда. За Хонда ще кажете вие.
  11. Двигателист

    Колебания за вид двигателно масло

    Имат си цинкова добавка. Все още. Трудно ще я заместиш. Просто е редуцирано количеството в съответствие с API Sx. Ама като гледам някои не се съобразяват много, много с SN и честно казано не знам как получават одобрението. Имай предвид, че цинкът е нож с две остриета. Голямото му количество иска допълнителни детергенти, а при разпадането му много бързо пада алкалното число респ. расте киселинното и маслото трябва да се сменя по-често. Това е важно да се знае от хора, които подсилват API SN с ZDDP.
×