Jump to content

Двигателист

Фен
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Двигателист last won the day on May 15 2018

Двигателист had the most liked content!

Community Reputation

20 Neutral

About Двигателист

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Toyota Avensis 2.0, Opel Astra F
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Здравейте и Честита Нова Година! Съвременните т.нар. евросонди имат скоростен клапан по подобие на старите сонди, който затваря при свръхдебит, примерно скъсване на тръбата под автомобила? Според мен не би трябвало, защото тази защитна функция се изпълнява от ел.магнитния клапан, но все пак да попитам, защото в един онлайн магазин пишат , че БРЦ имат такъв клапан. Питам, защото подобен клапан създаваше проблеми при старите сонди.
  2. Здравейте! Каква е максималната вместимост на тороидална бутилка за пропан-бутан, която може да се монтира в багажника на първото и второто поколение на ЦР-В , без да се нарушава кората (да няма повдигане и други подобни дефекти)? Приемаме, че къмпинг масичката е махната.
  3. Да разбирам ли, че София - Бургас при това положение трябва да си го мина почти без климатик, защото повечето време съм над 3000 об/мин?
  4. Колега, как според теб, добавките в двигателното масло могат да окажат влияние върху детонационното горене при бензинов двигател?
  5. Здравейте! Въпросът е ясен от заглавието на темата. Има ли първото поколение на црв версии с автоматичен климатик? И за да не пускам същия въпрос в друг раздел - има ли такава екстра при първото поколение на hrv?
  6. Благодаря за анализа, emod! В общи линии, мнението ти съвпада с моето. Отдавна се каня да подложа тойотата на 13000-15000 км интервал. Иначе режима е щадящ, определено. Особено значение, според мен, има малкия брой цикли студено/топло/студено. Почти няма къси преходи. Извънградско 80-120 км/ч. Магистрала 120-160 км/ч (145 км/ч са 4000 об/мин). Без тормоз преди да позагрее маслото. Рядко 1-3 предавка до пркъсвач (6500). Спазване на изискването на тойота за този двигател в авенсис за максимална скорост, която да се поддържа неограничено време – 185 км/ч (около 5000 об/мин). Предполагам, че неспазването на това правило ще доведе до прегряване на маслото. Пък и нашите магистрали не са подходящи за целта. Иначе, колкото и несериозно да звучи, смятам че 250 мч са добра граница за всеки, който се чуди да сменя или не. Опит от разни машини, мотокари и т.н. Понеже скоро свалях капака на клапаните ще пусна снимка какво е отдолу. Двигателят, последните 150000 км не е виждал скъпо масло, или смяна преди 10000-11000 км. Не съм мърляч, но и не робувам на „железа”. Газта е монтирана преди около 95000 км. Първите 100000 км са в Италия и нямам представа нито какво е било маслото, нито какви са били интервалите.
  7. Здравейте! Ето една проба и от мен, че мисля да го сменям след още някой километър. Не съм сигурен доколко е коректна, защото когато паркирах в работата и маслото беше добре загряло (над 30 км, повече извънградско), но много бързах и не ми остана време да взема проба. После около обяд я позгрях, но субективно маслото не е било с температура повече от 70 градуса. Капката е една и съща, но едната снимка е с телефон, а другата е скан, на автоматични настройки с 600 дпи. 1) Автомобил – Toyota Avensis, 3S-FE, 1999 г.; 2) Масло – Comma Syner-G 5W40; 3) Маслен филтър – Mann; 4) Общ пробег на автомобила - около 248000км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – -/-; 7) Средна скорост - около 50 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 9.01.2018 -13.05.2018; 9) Моточасове – около 200; 10) Изразходвано гориво - около 50 л. Лукойл 95 и около 930 л пропан-бутан; 11) Kтм = (970 л./ 3.7 л.) = 262,16; 12) Пробата е взета от напълно загрял (като охл.течност, но не напълно загрято масло) двигател (5 минути след гасене) и се е сушила 18 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л.; 14) Доливане на масло – 0,6-0,7 л. Моля, за коментари.
  8. Не говоря за SAE 30, 40, 50 - те са ясни. А за 30W, 40W и т.н. Разликата е много голяма.
  9. Хм... А на двигател с хлабина в мотовилковите 0.0009-0.0022 инча , а в основните 0.0006 - 0.0013 инча, какво масло трябва да се използва? И какви са тези вискозитети в статията с W след числото? За пръв път виждам 40W, 50W и т.н. Това трябва да е някаква грес! И как може да пишат "5W20 или 20W", при положение, че разликата между двете е като между стол и електрически стол.
  10. Странно... При 250 моточаса и 60 км/ч средна скорост, как се получи пробег 13500 км ?
  11. Температурата на маслото понякога няма нищо общо с температурата на охладителната течност.
  12. Не знам дали е коментирано, но някой знае ли какво е маслото брандирано като АТО24?
  13. Пред очите ми последните 8 години е волво s80 D5 185 к.с. 2007г , автомтик 4х4. Кара се целогодишно (градско, извън, планини, курорти...) с GoodYear Vector 4Seasons. Досега около 100000 км с два комплекта. Износват се нормално, няма оплаквания във връзка със спиране и управляемост, нито зиме, нито лете, дори на 4-тата година. А не е като да нямаше тежки зими. За мен това си остават най-добрите всесезонни гуми до момента. Да видим какво са сътворили от континентал...
×
×
  • Create New...