Jump to content

Двигателист

Фен
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Двигателист last won the day on May 15 2018

Двигателист had the most liked content!

Community Reputation

19 Neutral

About Двигателист

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Toyota Avensis 2.0, Opel Astra F
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Здравейте! Въпросът е ясен от заглавието на темата. Има ли първото поколение на црв версии с автоматичен климатик? И за да не пускам същия въпрос в друг раздел - има ли такава екстра при първото поколение на hrv?
  2. Благодаря за анализа, emod! В общи линии, мнението ти съвпада с моето. Отдавна се каня да подложа тойотата на 13000-15000 км интервал. Иначе режима е щадящ, определено. Особено значение, според мен, има малкия брой цикли студено/топло/студено. Почти няма къси преходи. Извънградско 80-120 км/ч. Магистрала 120-160 км/ч (145 км/ч са 4000 об/мин). Без тормоз преди да позагрее маслото. Рядко 1-3 предавка до пркъсвач (6500). Спазване на изискването на тойота за този двигател в авенсис за максимална скорост, която да се поддържа неограничено време – 185 км/ч (около 5000 об/мин). Предполагам, че неспазването на това правило ще доведе до прегряване на маслото. Пък и нашите магистрали не са подходящи за целта. Иначе, колкото и несериозно да звучи, смятам че 250 мч са добра граница за всеки, който се чуди да сменя или не. Опит от разни машини, мотокари и т.н. Понеже скоро свалях капака на клапаните ще пусна снимка какво е отдолу. Двигателят, последните 150000 км не е виждал скъпо масло, или смяна преди 10000-11000 км. Не съм мърляч, но и не робувам на „железа”. Газта е монтирана преди около 95000 км. Първите 100000 км са в Италия и нямам представа нито какво е било маслото, нито какви са били интервалите.
  3. Здравейте! Ето една проба и от мен, че мисля да го сменям след още някой километър. Не съм сигурен доколко е коректна, защото когато паркирах в работата и маслото беше добре загряло (над 30 км, повече извънградско), но много бързах и не ми остана време да взема проба. После около обяд я позгрях, но субективно маслото не е било с температура повече от 70 градуса. Капката е една и съща, но едната снимка е с телефон, а другата е скан, на автоматични настройки с 600 дпи. 1) Автомобил – Toyota Avensis, 3S-FE, 1999 г.; 2) Масло – Comma Syner-G 5W40; 3) Маслен филтър – Mann; 4) Общ пробег на автомобила - около 248000км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – -/-; 7) Средна скорост - около 50 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 9.01.2018 -13.05.2018; 9) Моточасове – около 200; 10) Изразходвано гориво - около 50 л. Лукойл 95 и около 930 л пропан-бутан; 11) Kтм = (970 л./ 3.7 л.) = 262,16; 12) Пробата е взета от напълно загрял (като охл.течност, но не напълно загрято масло) двигател (5 минути след гасене) и се е сушила 18 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,7 л.; 14) Доливане на масло – 0,6-0,7 л. Моля, за коментари.
  4. Това е моят 3S-FE. В Авенсис Т22.
  5. Не говоря за SAE 30, 40, 50 - те са ясни. А за 30W, 40W и т.н. Разликата е много голяма.
  6. Хм... А на двигател с хлабина в мотовилковите 0.0009-0.0022 инча , а в основните 0.0006 - 0.0013 инча, какво масло трябва да се използва? И какви са тези вискозитети в статията с W след числото? За пръв път виждам 40W, 50W и т.н. Това трябва да е някаква грес! И как може да пишат "5W20 или 20W", при положение, че разликата между двете е като между стол и електрически стол.
  7. Странно... При 250 моточаса и 60 км/ч средна скорост, как се получи пробег 13500 км ?
  8. Температурата на маслото понякога няма нищо общо с температурата на охладителната течност.
  9. Не знам дали е коментирано, но някой знае ли какво е маслото брандирано като АТО24?
  10. Интересно, на каква база са получени тези 1.50 лв / 100 км ?
  11. Пред очите ми последните 8 години е волво s80 D5 185 к.с. 2007г , автомтик 4х4. Кара се целогодишно (градско, извън, планини, курорти...) с GoodYear Vector 4Seasons. Досега около 100000 км с два комплекта. Износват се нормално, няма оплаквания във връзка със спиране и управляемост, нито зиме, нито лете, дори на 4-тата година. А не е като да нямаше тежки зими. За мен това си остават най-добрите всесезонни гуми до момента. Да видим какво са сътворили от континентал...
  12. Двигателист

    Зимни гуми

    Карал съм със Сава ескимо ес3, но 175/70/13. Субективно, много добре на сняг, добре в киша, средно на мокро. На сухо, без значение дали е +20 или -20, не ми харесаха.
  13. Извинявам се! Не разбрах, че говорите за горивни клетки.
  14. Не винаги последният механик е виновен. Може при предишни смени да е прецакана работата, но чак сега да е вече неотложен ремонта.
  15. Аха. Разбрах. В бутилки. Горивото и окислителя. Като в космоса. Ок. За колко км стигат? В бутален ДВГ ли горят?
×