Jump to content

Markony

Администратор
  • Content Count

    4893
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

Markony last won the day on April 12

Markony had the most liked content!

Community Reputation

1690 Master

About Markony

  • Rank
    Главен Модератор
  • Birthday 06/10/1969

Profile Information

  • Кара
    HR-V D16W1,D16W5, CR-V R20A2
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Русе
  • Интереси
    Автосервиз,автоелектроника,диагностика,климатици,земеделска техника,Къстъм ГИ LPG О8935177О9 Бранко

Recent Profile Visitors

16986 profile views
  1. Така нека да попълним този пропуск /за който аз съм виновен/ и да изясним ситуацията около гумите и означенията по тях. Проведох собствено проучване между моите студенти и установих ,че 75% от тези ,които имат книжки нямат и идея с какво карат,как се избират гуми и какво означават индексите,знаците и картинките по тях,,,,иначе за Фейсбук всичко знаят :). Като излезем от рамките на маркетинга ,рекламите на определени марки/фирми и заобикалянето на правилата за изписване ще се опитам тук да систематизирам основните неща. 1.М+S / M/S M&S (Mud +Snow) се регламентира от RMA Асоциацията на производителите на гума/каучук/ като отношение канали/грайфер. С две думи нищо не означава за свойствата на гумата.Всеки производител си го слага където и като иска по собствено усмотрение без да е правил тестове на кал или сняг.Не е длъжен да прави тестове,но предполага ,че ако гумата стъпи в кал или сняг до 1 мм ще запази някакво сцепление благодарение на 35-37 % канали по шарката.Означението също така не регламентира колко е мека или твърда гумата при 0 градуса. Може да е като пластмаса,но щом има канали ,производителя има прави да сложи M/S. На практика ,това означава ,че М/S може да се сложи и на чисто лятна гума с ориентация към аквапланинг...с повече канали. Как в момента производителите ползват този индекс.Обикновено с него се означават всесезонните гуми /All Season/.Гуми с шарка и плътност подходяща за хладен и мокър климат.Там където температурите не падат много под нулата и няма сняг. Дотук изводите: Знакът М/S без допълнителни други означения означава ,че производителят е решил на база дизайна на шарката на конкретния модел,че ако гумата стъпи на кал или сняг ще запази някакво сцепление.Знакът не означава ,че гумата е зимна,че може да се ползва на сняг, че може да се ползва на кал,сняг или киша гарантирайки нормално сцепление. Ще продължа статия ,малко по-късно ,че съм отпуска ,а и в момента не мога да отворя сайта на RMA
  2. Много интересно как от един проблем на световно ниво,местните умници си готвят рекламните предизборни кампании и да изкарат дивиденти...
  3. Потребителят Carpera се оплаква от действията на Модераторите по повод изтрито мнение и отправено предупреждение / Заплашен с Ban от администратор/. Цитирам мнението: Тема :Джанти хр-в,втора страница Така и не каза какви са тези гуми M+S Може би ако повторя въпроса ще го разбереш, Кой модел гуми караш, марката каза че е Нексен. Повечето джипови и SUV гуми са M+S. Моите YOKOHAMА GEOLANDAR SUV G055 M+S 205/70 R15 96H летни са не стават за зимата Редактирано преди 13 часа от CARPERA. Поста е редактиран от самия Carpera и не знам как е изглеждал в оригиналния си вид. Позицията на Администрацията е ,че твърдението е нищожно и невярно. Моля за вашите мнения относно действията на екипа.
  4. Най-вероятно чичко Гугъл ще ти помогне с този номер 08W42-SJD-601
  5. Махни от уравнението изстиването на гумата.То е константа при различен скоростен индекс. Хонда казва при еди си колко килограма на ос,съответния размер се препоръчва еди си какъв скоростен индекс.Естествено се взима под внимание и какъв точно е модела ,защото една джипка не можеш да я караш с голяма скорост,но пък тя много бързо загрява гумите.С всичко гореизложено си прав, само че производителите на гуми не казват по какъв начин на един и същи размер реализират различен скоростен индекс.Това ,което знаем е ,че ползват различно отношение пепел/каучук/рециклирани гуми. Аналогията ти с Ф1 е добра,но там не ползват рециклирана гума, а само каучук и пепел. С две думи не зная как скоростния индекс се отразява на износването, но е логично ти да си прав. По-добро сцепление>По бързо загряване>Повече износване Аз преди време имах за приоритет шума на гумата ,а след един инцидент в Хърватска сега при избора си наблягам най-вече на поведение на мокро и аквапланинг.Това си е лично и не е препоръка!
  6. Забележете една малка подробност в тестовете, която при внимателно четене в оригинал се набива на очи.Представянето на една гума в различни размери и скоростни индекси е различно, а в някои случаи фрапантно различно.Имах навремето кахъри с една Йокохама и с един Мишелин Примаси.Само при смяна на скоростния индекс усещането се смени коренно. С две думи като избирате гуми не се хвърляйте в края на азбуката,а избирайте спрямо препоръката на Хонда.
  7. Отговора е много прост.Тук не става въпрос за втеляване.Гумите с ДОТ 2018 са с 30 лв. надолу...демек 220 лв/бр. според продавача.Аз съм им превел 1000 лв по банков път... Аз си взех Премиум контакт 5....няма шум.
  8. Пратих колега за диагностика в Бултрако ,че му беше далеч да идва при мен.След диагностиката му подхвърлили ,че ГИ е монтиран неправилно и газовите пътищата трябвало да бъдат еднакви... Колеги от Бултрако, обяснявам: Това черничкото горе се води рампа и служи за разпределител.Разстоянието от рампата до дюзите е без значение.Там налягането е константа.От дюзите до всмукателния колектор маркучите са 35мм. и се мерят с шублер преди монтажа. Ако си бяхте направили труда да вдигнете красотния капак,можехте да видите и самите дюзи :).... Че се чувствам професионално засегнат от вашата некомпетентност. За сведение: Обучавам автомонтьори за сервиз Хонда.Издавам сертификат.Курс 5 години ,цена 8000 лв. без ДДС. Обучавам и монтажници на газови уредби специално за Хонда. Курс 6 месеца ,цена 3000 лв . без ДДС+ Сертификат 300 лв. Офертата е съвсем сериозна.Телефона ми е в подписа. С почитания .....
  9. Заприходих 4 Континентала от Медина.Двата бяха стари...септември месец миналата година ,а двата 02/2019.След порядъчен скандал ми поръчаха 2 гуми и дойдоха 03/2019. Това са най-добре похарчените 1000 лв за 17 цола. Возията е прекрасна.Радвам се ,че се отървах от 18-ките.
  10. Не се набутвай.Карай си на 15 -по-добра возия и по-често ще сменяш гуми -евтенийка.
  11. Верига се сменя на около 180-200к км. Верига се сменя комплект,защото всеки един елемент от комплекта опъва веригата! Карайте спокойно ,веригата не се къса.Разтеглена до определен момент оказва влияние на предварението около 2-3-4 градуса.Не е болка за умиране,но все пак не е на центровка. Ускорението страда .Какво става после.Следва прескачане на един зъб,обикновено по време на гасене на двигателя.Това е момента в който няма налягане на маслото и двигателя рита на обратно.Веригата прескача от смукателния вал през предния банан/успокоител/.Дотук няма проблем.Палите,виждате ,че двигателя не работи като хората...има вибрации и не се форсира като хората.Пак гасите-прескача още един зъб. До тук още няма щети.Ако запалите и угасите 3-ти път си търсете нов мотор..Хубаво е да го знаете.Важи за всички К,L и R мотори. Успех с икономиите !!
  12. Реже се също със саблен трион ,че флекса не винаги може да влезе,а си е и опасен като подкара гумата.
  13. Тая година пак ще ходя. Състезанието е 1-4 август. Ако някой ще ходи може да се отбележи...
  14. Приятели...,както ти ми направи подарък с Идемитцото...
×