Jump to content

Markony

Администратор
  • Мнения

    4611
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    12

Markony last won the day on Октомври 18

Markony had the most liked content!

Обществена Репутация

1506 Master

10 Последователи

Относно Markony

Profile Information

  • Кара
    HR-V D16W1,D16W5, CR-V R20A2
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Русе
  • Интереси
    Автосервиз,автоелектроника,диагностика,климатици,земеделска техника,Къстъм ГИ LPG О8935177О9 Бранко

Последни посетители

14999 профилни разглеждания
  1. Искаш ли фаровете да светят на % или само да светват? Има 3 начина на свързвне....
  2. Да не спорите за глупости.Миналата година съм публикувал статията в ФБ: Спирачната течност? Колко важна е тя? Спирачната течност представлява несвиваема течност...виртуално.Ролята и е да предаде налягане от едно място на друго без загуби(свиване).Съвременните автомобили екипирани с ABS ,ESP ,TC и други системи грижещи се за стабилността на автомобила разчитат ,че тази течност няма да се "смачка" и промени обема си.Обема се променя при поглъщане на влага и това е една от основните задачи на сп.течност. Ако влагата не се поеме и обезвреди представлява балон, който се разширява според температурата,защото кипва доста рано при 120-130 .Дано АБС работи с импулси и не измерва налягане и обем.Просто разчита на това, че сп.течнпст има константен обем. А константен обем има само новата спирачна течност. С какви характеристики се определят различните спирачни течности? Само с една DOT . US Department of Transportation (DOT) rating, DOT 3, DOT 4, DOT 5, and DOT 5.1. Fluid Dry ERBP (°C) Wet ERBP (°C) Viscosity Limit Chemical Grade @ 0.0% H2O @ 3.7% H2O (Cp @-40°F) Composition DOT 3 205 140 1500 mm2/s Glycol Ether Based DOT 4 230 155 1800 mm2/s Glycol Ether / Borate Ester DOT 5 (SSBF) 260 180 900 mm2/s Silicone Based DOT 5.1 260 180 900 mm2/s Borate Ester/ Glycol Ether От състава виждате ,че не всички са съвместими,както като вискозитет,така и като хим.състав. Независимо какво твърдят някои медии,он-лайн магазини и майстори...ДОТ-овете не трябва да се смесват. Колкото е по-голям ДОТ-а ,толкова е по висока температура на кипене,както и по-голяма способността за поглъщане на вода/влага.От тук пък колкото е по-голям грейда,толкова по-често трябва да се сменя сп.течност. И тук е основната причина за тази статия. Помътняла,почерняла,кафява течност ръждива или пресечено-бяла.Това е течност ,която отдавна е трябвало да бъде сменена С две думи: Дот3 се сменя на 3 години, Дот4 на 2,5 години. Дот5.1 на 2 години. Дот5 няма приложение при цивилните автомобили и не е съвместим със стандартните спирачни системи. Ползват го военните и специализираните машини. Запомнете!!!!! ABS разчита на Вас да му осигурите несвиваема работна течност!!!
  3. Markony

    Джанти

    здравей юлияне.смяната на ЕТ-то води до неправилното натоварване и износване на гумите,затова не се препоръчва,даже и да може да се монтира джантата физически.
  4. Markony

    Загуба на мощност

    Няма никакъв проблем да се сложи 2 употреба,но пак има 50% вероятност да не работи.Самия датчик е прост зумер вързан в режим микрофон.Вътре има пиезо пластина залепена в корпуса.В средата има телче с пружинка,което отива на изведения контакт.Всички пиезо пластини се отлепят точно в центъра ,където е спойката.Живота им е средно 5 години.КАто ми се наложи да сменям такъв датчик вече поръчвам 3 и знам ,че все единия ще работи:)
  5. Markony

    Загуба на мощност

    Няма нужда.Колата ти е в авариен режим със статичен аванс.Няма как да има мощност.Датчика за детонация се диагностицира с осцилоскоп или фирмен уред за 5 минути.
  6. Смятам да заключа темата ,тъй като прекалено много хора виждали масло само на щанда в супермаркета почнах да дават мнения. Слави "виновният" е казал каквото трябва.Той си носи отговорност и знае какво е правил.Никой тук няма право да му обсъжда работата и да изкарва от 100 кладенеца вода. Таблицата дадена от екипа е само препоръчителна и отново в съпътстващите теми е казано 1000 пъти че избор на масло се прави само по състоянието на двигателя. Харви с наличен хонинг след смяна на сегменти и маслообирачи гори средно 150-200 мл 5W-20 без да се влиза в червения сектор, след първите 2500 км или с по-голяма точност в зависимост от елипсата на цилиндрите и състоянието на полите на буталата. Повторяемост 9 от 10 ремонта.Ако измеря елипса по-голяма от допустимата според сервизното ръководство си казвам директно на клиента ,че двигателя е за нови бутала и пълен шлайф. Това мисля ,че изчерпва темата. В конкретния случай.нека автора на темата да се обърне към Слави за въпроси и нюанси по ремонта. НИЕ ,както каза Фена не можем да отговорим компетентно без да знаем детайли от ремонта.
  7. Markony

    Загуба на мощност

    Вярно е ...от 10 китайски 4 не работеха.
  8. Моля! На мен нямаше кой да ми го каже и го разбрах по трудния начин с първия ми Сивик - тотална щета на Рибарица на S- образния завой с моста на реката...с Yokohama Parada с индекс V. Минавал съм поне 100 пъти там, завоя е 90 градусов ,усойно място,винаги в сянка,често е леко влажно точно на спирането и е нанадолнище. Товарния индекс е лесен - бруто килограми на гума /автомобил+пътници плюс багаж без ремарке и прикачни/.Отразаява се на дебелината на борда и броя на платовете в него/.Шума също е правопропорционален на тегловния индекс.
  9. Да се ограничим само до марката,че в съседния шоп половината нови фордове не палят...примери да искаш
  10. Много важен параметър както технически ,така и финансов.За съжаление никой от търговците не обяснява колко важен е той за една гума.Малцина могат да го ползват и това са предимно състезатели. Представлява една сложна формула ,която взима под внимание няколко фактора: 1.Температура - на пътя 2.Програмиран пробег 3.Стил на управление 4.Клас на гумата СКоростния индекс не е нещо което се избира от потребителя ,а се препоръчва от производителя,тъй като е свързан със специфичното тегло ,мощността и и ъглите на сходимост. Скоростния индекс SI касае само качеството на работния слой на протектора или по -точно самия каучук. За какво става на въпрос? Една гума трябва да влезе в нормален температурен режим,след което може да има необходимото сцепление за завиване,спиране и ускоряване. Ако гумата е студена няма сцепление,няма износване,има голям спирачен път Ако гумата е прекалено топла лепне, увеличава разхода на гориво,износва се бързо,намалява максималната скорост ,но спира прекрасно и държи в завоя невероятно. Един размер няма всички скоростни индекси,най-много са 2 или 3. Сменяйки скоростния индекс с по-голям от препоръчания: 1.Удължено време на стопляне или невъзможно стопляне 2.Увеличен спирачен път 3 .Влошено сцепление при завои 4.По-голяма максимална скорост 5.По-голям пробег на гумата-намалено износване 6.По-малък разход на гориво. Един размер надолу: 1.Намалено време за стопляне на гумата 2.Намален спирачен път 3.В завоите гумата си лепне 4.Намалена максимална скорост 5.По-малък пробег -повишено износване 6.По-голям разход на гориво. Ако Ви се струва трудно за асмилиране ,гледайте един кръг от Формула едно и ще видите ефекта от всички тези фактори за 30 минути .Там избора на гуми се свежда до избор само на скоростен индекс.
  11. Има една малка,но много значима буквичка след размера на гумата.Като си купиш гуми скоростен индекс V e нормално да не си доволен от тях.Като си вземеш с Т почваш да се кълнеш в гумите
  12. Да се добавя и аз скромно към групата на двуколесните. Трябваше да реша проблема с трафика и паркирането и прютих една красавица благодарение на Борко от Несебър. Ямахата е 250 модел XCITY 2007.Сега предстои закупуването на каска и други аксесоари и естествено А категория.
  13. Markony

    Acura MDX 08

    Отсега свиквай ,че тук няма нищо за Акура.В Ибей често излизат търгове и се намира по евтино,но все пак транспорта си е цифра.Ако спешно ти се налага ,можеш да ползваш аналога на Хонда -американския вариант.Разликите в маслото са минимални според моите проучвания. Акура има доста форуми и можеш да четеш от извора ...било на английски или руски.
  14. Markony

    Помощ при диагностика - EGR

    Потърси Слави ЦРВ, срещу заплащане естествено...
  15. Markony

    Събор

    Избирай кофти терен да слагам гумите с габърчета и хуквам.
×