Jump to content

emod

Модератор
  • Content Count

    853
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    66

emod last won the day on May 29

emod had the most liked content!

Community Reputation

934 Excellent

About emod

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 10/02/1973

Profile Information

  • Кара
    ホンダシビック D15Z8
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Елин Пелин, София обл.
  • Интереси
    двигатели

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

4698 profile views
  1. Маслото все още е доста чисто. Замърсяването е предимно от фини частици - няма сгъстявания. По тази причина + по-ниския вискозитет на маслото (20-ка = по-течливо) се наблюдава "пръсване на замърсяването" по цялата капка и няма ясно изразено ядро (според мен). В допълнение - явно и моторът е чист и добре работещ. Да не забравяме и режимът ти - основно извънградско. П.С. Поздравления за снимката . Следващата капка да е при максимално идентични условия с настоящите, за да може да сравняваме обективно.
  2. Там е работата, че причините за потъмняването могат да са много. Сред тях има и поне една, която е свързана с пакета добавки (химията) и тя е свързана с organo-metallic (Organometallic) Extreme Pressure (EP) добавките, които се активират от топлината. Тези добавки при контакт с горещите вътрешни части на двигателя "потъмняват" значително, което прави новото масло да изглежда "състарено".
  3. Mobil 1 ESP 5w-30 претърпя няколко "видими" промени. Сред тях правят впечатление 1.) Използването на GTL база (30 - < 40% по MSDS) и 2.) Повишеният TBN = 8.61, който преимуществено е резултат от промяна на "химията" (пакета добавки). Каква точно е промяната в химията не може да бъде установено чрез VOA и FTIR. Това е потвърдено от много специалисти в областта. Газова хроматограма би повдигнала малко повече завесата, но само ако я разтълкува специалист. Единствено Мобил знаят какво точно е променено/премахнато/добавено в химията, но няма да го разкрият. Потъмняването на маслото е свързано (не само разбира се) с окислението на маслото и натрупването на замърсявания в него. С какво и дали променената химия допринася за това се опасявам, че ще остане загадка, поне докато този "проблем" не се превърне в постоянен и широко разпространен феномен, който да привлече вниманието на знаещите в BITOG и oil-club-ru. Докато пиша виждам, че dandilov вече засяга проблема с несливаемия остатък , който и аз щях да посоча. Да, звучи тривиално, но е факт, който не можем да пренебрегнем. Въздържам се за измиването на натрупванията, тъй като и колегата aleksandur е споделил за същото потъмняване, но в друг мотор. Дали маслото е с "влошени" качества - не мисля. Това е едно от уважаваните топ масла на Мобил и те не биха си позволили издънка, поне не "умишлена". GTL базата е с отлични качества, а добавените към нея III гр., PAO и естери/естерифицирани добавки, бор (в сравнително високо количество) и молибден (съдейки по количеството и тенденциите - триядрен - MoDTC) от "видимите" за нас компоненти са обещание за добро представяне на маслото. Да, не е ясно каква е "невидимата" част от пакета, но мога да предположа, че тя е в симбиоза с "видимата" част. Все пак това е топ продукт с доста сертификати.
  4. При пътуване от около 1 км в нормални условия - спокойно, температурата на маслото в моята D15-ка, в настоящите метеорологични условия, достига до около 35-38 С, т.е. телесна температура . В момента, всяка сутрин: палене на студен мотор, изход от гараж, кратно пътуване на 1-2 скорост (бавно), спускане без газ, спиране за около 2-3- мин. и още 2-3 минути път на 2-3 скорост. Общо времетраене на пътуването - около 10 минути (грубо). Това, което искам да кажа, е, че в подобни условия -> Т масло <= 40 С, обводняване може да бъде минимално (дори да липсва), тъй като не се създават условия за (интензивен) конденз или изобщо липсват такива, поради "ниската" Т на маслото, а и на ДВГ-то. Маслото и моторът са просто леко/приятно "загрети". Разбира се има много и други неизвестни в случая, сред които е и изпълнението на самите масла - Shell vs Ravenol: бази, пакет добавки, ноу-хау, др., а от там и представянето на крайния продукт, който ползваме.
  5. За мен лично е обводняване. Режимът ми експлоатация на колата се промени доста. Всеки ден виждам как през по-голямата част от пътуването ми маслото "загрява" и достига някакво стабилизиране на температурата едва в последните 10-ина минути. Дали съм прав ще можем да проследим скоро (надявам се). След 31.05.2019 ежедневното ми пътуване ще стане по около 70 км (35 км в посока), времето ще стане топло и ще са налице условията за по-добро изпарение на водата от маслото.
  6. 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 424 680 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 25.05.2019; 9) Моточасове – около 125; 10) Изразходвано гориво - около 370 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (370 / 3.3) = 112; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; не се забелязва спад в нивото на маслото, ако има такъв е почти незабележим; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора е намалено до около 1 час на ден. Грубо – сутрин около 30 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. История 0-5000 км (на офисна хартия):
  7. Много добре се е справило маслото за указания режим. Удържало е всички тежки замърсявани в ядрото. Пръстенът около ядрото е здрав. Зоната на дифузия не е тежко замърсена. Дисперсията още е на ниво. Общо взето всичко казано от мен е ясно видно. Има обаче и една странност. При всичките тези 95% градско и каране на газ почти липсва обводняване. Предполагам, че маслото винаги е достигало работна температура и е оперирало така за достатъчно дълъг период от време, за да изпари водата, или има друг фактор, който оказва влияние.
  8. Вземането на настоящата и предходната проби се различават по доста неща (описал си ги сам). Това прави сравнението им на практика невъзможно. Маслото не изглежда сериозно замърсено - съдя по цвета на капката. Със сигурност не е изчерпало диспергиращите си свойства - замърсяването е равномерно разпределено; няма големи окрупнявания. Това, което прави най-силно впечатление, е липсата на ядро. Има само много бледа негова сянка. В случая обаче не мога да съм сигурен за причината - дали е дал отражение самия начин на взимане на капката (вкл. малкото й количество/обем/) или просто маслото вече не е било способно да задържа краевата зона (пръстена около ядрото с най-тежки фракции мърсотия) и тя се е пръснала в зоната на дифузия. Във всички случай замърсяването на маслото не е сериозно и в него е имало още живот.
  9. @Honda_83 Отделих въпроса ти в нова тема, тъй като не му беше мястото в темата за избора на накладки. Моля те да конкретизираш инфото за колата ти - година, генерация, за да преместя темата в правилния раздел за Accord. Поздрави!
  10. @goga Няма смисъл да сканираш капката утре. Ще е изминало много време и няма да е достоверна. Остави за следващия път. Много е важно обаче при следващите капки снимката на просвет да е при същите условия!
  11. Колата е на газ = не може да бъде бензин. За мен лично това е най-фината фракция от маслото, която е достигнала до периферията. При обработката с "пила" се появява в този тъмен цвят.
  12. @vespa Хубав тест и явно мотор в много добро състояние за километрите си. В маслото има още много живот . Очевидно е, че тежките фракции в пръстена (краевата зона) са под контрол, ядрото не е тежко замърсено, а зоната на дифузия чиста. Обводняване липсва, логично, предвид режимът ти на експлоатация. Мога да кажа само .
  13. Няма проблем, че е втора капка. Аз обикновено вземам по три. Да, вярно е, че цялата "методика" (на oil-club.ru) е базирана на първа капка - това е идеалът, към който трябва да се стремим. Моят личен опит и тестване обаче не показват разлика между първа, втора и трета капки. Най-важно е маслото в картера да е било в едно и също състояние при вземане на капките, т.е. трябва да вземеш капките едновременно (една след друга) или през много кратък интервал от време (в рамките на няколко минути). Ето я обработена с пила:
  14. Това го бях забравил - че е микс. Да, освен гореспоменатото, възможно е и миксирането да е причина за появилия се харч на масло. Мога само да предполагам, че няма да има проблем да го смесиш с хондово 5х20 синтетик бленд. Това показват и многото различни видове миксове в масларските форуми. Но без ясна представа за точното маздово масло и негов VOA, за да се види пакета и евентуално базата, не бих те подтикнал да ги смесиш. Отделно, не съм привърженик на миксовете (поне за момента). Бранко сигурно е имал жокер и е знаел какво прави . Ами, в описаната от теб ситуация може би щях да се замисля за смяна, когато нивото опасно наближи минимума на щеката... освен ако Бранко не даде от маздовото 5х20 за доливка, но не знам дали си заслужава разправията...
  15. Обработка с "пила": Видно е, че цялата зона на дифузия (зелената) е изпълнена с фини замърсявания. Дисперсията е добра - няма окрупнявания. Тежките замърсявания - сажди, са относително малко, спрямо зоната на дифузия, и едва едва са започнали да се прокрадват в нея (уголеми снимката). Цветът на зоната на дифузия може да кореспондира и с окисляването на маслото. Видно е, че потъмняване (в което се изразява окислението) още не е сериозно. Ето и малко допълнителни сравнения: 1) База за сравнение 2) Ядро на твоята капка: 3)Зона на дифузия на твоята капка Както се вижда, маслото е все още в "зелената зона", макар и да отива към края й. Ако трябва да обобщя от гледна точка на натрупаните замърсявания и запазени диспергиращи свойства - маслото е годно за по-нататъшна експлоатация. По-труден е отговорът на въпроса от гледна точка на харча на масло, тъй като са намесени прекалено много неизвестни. Предвид общото състояние на маслото мога да предположа, че има пропадане на вискозитета (сработване на подобрителите на вискозитета), което ведно със замърсяванията е основен фактор за харча на масло. Дали да продължиш - за мен лично си заслужава да се види как ще се развият събитията следващите 1000 км. (6000 км на маслото). Ако след 1000 км влезеш в "жълтата зона" = смяна (с презастраховане) . П.С. Анализът е въз основа на средната капка (новата).
×