Jump to content

emod

Модератор
  • Content Count

    1053
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    91

emod last won the day on May 26

emod had the most liked content!

Community Reputation

1166 Master

About emod

  • Rank
    Опитен
  • Birthday 10/02/1973

Profile Information

  • Интереси
    двигатели
  • Кара
    ホンダシビック D15Z8
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Елин Пелин, София обл.

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

5360 profile views
  1. Има анализ на това масло в oil-club.ru, но е от 2015 г. - КЛИК Ако нещата не са се изменили, може да ти бъде от полза. Няма смисъл да повтарям коментарите от руския форум тук . П.С. Като гледам, май няма промяна:
  2. Не мога да дам категоричен отговор на въпроса ти. В случая - почистил съм само остатъка от картера - 6 х 50 мл. = 300 мл. Не съм свалял капака на главата и не съм чистил ваната (картера) под разпределителния вал. В допълнение, Yacco-то има диестери (предполагам макс. 3-5%; стандартно за диестерите като добавка, а не като базово масло), което също може да окаже влияние, т.е. да поотмие нещо лесно разтворимо по мотора. Като цяло, считам просто, че новото масло е "добре заредено" = отмива по-добре (активно) . П.С. Сега си погледнах първата проба на Амсойла, където чистих всичко по главата, и там картината е различна КЛИК Значи остатъкът в главата и ваната под разпред. вал при мен влияе за по-бързото образуване на пръстена (краевата зона).
  3. Отправна точка за новото масло, което чака вече около година, за да поработи Да отбележа със задоволство, че маслото съдържа Esters Méthyliques d’Huiles Végétales aussi appelés «diesters» , както ги наричат на френски. На английски - VOME (vegetable oil methyl esters, also known as "diesters"). 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 437 120 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 20 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 100/0; 7) Средна скорост - около 60 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 25.05.2020; 9) Моточасове – около 30 мин. (със спиранията); 10) Изразходвано гориво - около …. л. Лукойл 95; 11) Kтм = (… / 3.5) = …; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – тестово пътуване.
  4. При условие, че всичкото масло в тубата е в това състояние, и нищо не се е утайло на дъното й, мисля, че няма проблем да го ползваш.
  5. Причина за случилото се не мога да назова. Имаш ли подходящ чист съд, в който да пресипеш маслото? Ако имаш - пресипи го и внимателно огледай за промяна на неговия вид - цвят, прозрачност (на чисто масло), мирис, утайки, друго, което привлича вниманието ти. Погледни и на дъното на тубата. P.S. Може ли да качиш и снимки?
  6. 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 437 100 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 38 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 21.05.2020; 9) Моточасове – около 150; 10) Изразходвано гориво - около 390 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (390 / 3.780) = 103; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градското е леко с три светофара. История на офисна хартия: Това е последната проба. Времето се затопли и макар че налягането се задържа над дадените от Хонда минимуми при 80 С на маслото (0.7 бара на празен ход и 3.5 бара на 3000 об./мин) взе да ги доближава при 94 С. Бях решил, че няма да допускам експлоатация близо минимума на празен ход. Честно казано обаче… не ми се разделя с това масло. В него има още живот – откъм поемане на замърсявания и тяхната дисперсия. Няма да повтарям писаното в предходните ми постове, но мога да изкажа само суперлативи за маслото (субективно мнение, касаещо моя режим на експлоатация, начин на шофиране и състояние на мотор). В личната ми класация то вече е номер едно – поднесе ми голяма изненада, удоволствие и наслада как работи мотора. Много ми се искаше да го покарам този 22 годишен D15Z8 на 20-ка, пък каквото ще да става. Е, дето се вика, начесах си крастата .Дали пак бих сипал тази 5w-20-ка (или подобна) – Определено ДА!
  7. За дизела обективен анализ по една капка не е възможен. Независимо от това - маслото изглежда добре за километрите си. Саждите са равномерно диспергирани. По светлата област в периферията на капката може да се съди, че маслото все още може да поема замърсявания и да ги удържа в себе си. При силно замърсено масло тази зона е с цвета на зоната на дифузия или на ядрото (в много лоши ситуации). Самият краен ръб на капката, до който вълните замърсявания тръгващи от центъра й достигат една след друга (дискутирали сме го преди това), също не е голям и наситено "черен". Това също е показател, че маслото е в кондиция. Обводняване - леко. Бих казал отлично масло и читав мотор .Тук обаче сигурно влияе и обемът на маслото в картера .
  8. Считам темата за изчерпана. Няма нужда да си чешем езиците повече. Заключвам.
  9. Това значи ли "по-шумно" от Yacco-то ? Интересно ми е, тъй като при мен Shell-ът (Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30) бе по-шумен (субективно първоначално усещане).
  10. Здравей, @BONEV, Въпросът ти за грешката вече го зададе в предходната ти тема - ТУК (виж 5 поста по-нагоре). Няма нужда да пускаш нова тема. Моля те да хвърлиш и един поглед на Правилата на Форума - ТУК Сливам двете теми.
  11. Здравей и Добре дошъл @Crxmania! Маслото не изглежда никак добре, но, предвид режимa на експлоатация, това му състояние е логично. От снимките ясно се вижда, че няма разлика между ядрото и зоната на дифузия - чернилката е с еднакъв цвят. Най-тежките отложения са в краевата зона (черния кръг в центъра на капката). И всичко това при доливане на 1 л. От гледна точка на дисперсия и удържане на замърсяванията маслото е свършено. Отличен пример за това, какво и колко бързо може да се случи с маслото при тежък режим на експлоатация
  12. Здравей, @Троянов, Като начало ти предлагам да попълниш профила си и да започнеш да задаваш и оформяш питанията си според Правилата на Форума КЛИК, в т.ч. използвайки правилния раздел - CR-V 2 ген.(съдейки по преходната ти тема). По този начин ще демонстрираш уважение към колегите от Форума, респ. Форумът ще има основания да уважи теб. Поздрави!
  13. 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 436 500 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5100 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 38 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 20.04.2020; 9) Моточасове – около 135; 10) Изразходвано гориво - около 350 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (350 / 3.780) = 93; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. В периода - 15.02.2020 - 13.03.2020 г. - Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 7-10 мин. от сутрешното пътуване минава във висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък. По време на извънредното положение - няколко пъти по 30-40 мин. празен ход на КПП-тата; По-дълги преходи в резултат на търсене на най-подходящото КПП за влизане в /излизане от София; Увеличен брой кратки пътувания - за набавяне на най-необходимите за живот неща; История на офисна хартия 0-5100 км: Субективно - маслото все още се държи отлично. Няма разход. Тиха работа на мотора. Налягане е стабилно и в норма . Минималното отчетено налягане на празен ход е 0.95 бара. Все още съм над границата от 0.85 бара, която съм си поставил като "червена светлина" за прекратяване на експеримента. Продължавам напред .
  14. Воистина Воскресе. Здраве, добруване и позитивни емоции за всички!
×
×
  • Create New...