Jump to content

emod

Модератор
  • Content Count

    931
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    75

emod last won the day on August 12

emod had the most liked content!

Community Reputation

1009 Master

About emod

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 10/02/1973

Profile Information

  • Кара
    ホンダシビック D15Z8
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Елин Пелин, София обл.
  • Интереси
    двигатели

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

4870 profile views
  1. От това, което се вижда от изображенията, може да се заключи, че в маслото има още живот (от гледна точка на замърсяване със сажди и диспергиращи свойства). Тежките замърсявания са (сравнително) малко, а леките (зелената зона) са добре диспергирани в ядрото и цялата зона на дифузия. Обводняването не е тежко, но е налице. Дали ще прекара зимата е трудно да се каже със сигурност, тъй като стареенето не е линейно, а и условията на експлоатация ще се влошат (стават зимни). Трябва да се следи регулярно. Също така трябва да отбележа, че Павел е принципно прав . Явно е, че ако смениш сега (на 1 г.) ще бъде рано от гледна точка на изчерпване на ресурса на маслото, но пък производителя знае какво препоръчва. Аз лично бих го експлоатирал до към края на топлия сезон (да речем до октомври) и бих го сменил, за да съм с ново масло за студовете.
  2. Моля всеки един, който реши да пише в темата, много добре да премисли какво ще напише и дали разполага с доказателства за твърденията си, които да представи, тъй като може да му наложи да се защитава в Съда, при съответния съдебен иск от Бултрако или някое от другите представителства, засегнати в постовете. Може скъпо да платите/платим за недоказани уронващи престижа (и не само) твърдения. Към колегите модератори/админи: За мен темата е за ключ. Обвиненията към дилърите, ако има съмнения за нарушения/престъпления, следва да се предяват по съответния ред и да бъдат подкрепени със съответните доказателства. Не ги защитавам (дилърите), но считам, че Форумът не бива да бъде замесван. Мое мнение, като човек, на който му се налага да работи със законодателството и да го прилага (макар и в по-различна сфера).
  3. Забележката ти е правила. Зелената таблица (по-горе) и тази в сайта на liquimoly са ревизия 1999 г. Тези параметри бяха посочени от лабораторията в случая със 0w-20, разредено с 17.2% гориво, който гледах първи при подготвянето на поста им. Таблицата я избрах на случаен принцип, но бе същата като от сайта на anton-paar (КЛИК), който все ми излиза първи като търся SAE грейдовете. Дадох я за пример, тъй като данните съвпадаха с тази на лабораторията. В другите анализи е даден правилния диапазон 6.9-9.3. Благодаря за включването и наблюдателността . Грешката /недоглеждането/ е моя.
  4. В допълнение на горния ми пост: Ето какво имах предвид, когато казах, че 20-ките трудно (или изобщо не пропадат) при разреждане с гориво: SAE 20, граници на кинематичен вискозитет при 100 С (5.6 6.9<9.3) : (таблицата е стара) актуална таблица 0w-20, разредено с 25.6% гориво: Пропадане до 5.2 cSt, т.е. леко извън долната граница от 5.6 под границата, която е 6.9 0w-20, разредено с 17.2% гориво: Пропадане до 5.2 cSt, т.е. леко извън долната граница от 5.6 под границата, която е 6.9 0w-20, разредено с 6.4 % гориво: Пропадане до 7.6 cSt, т.е. остава в границите на стандарта 0w-20, разредено с 4.9 % гориво: Пропадане до 7.8 cSt, т.е. остава в границите на стандарта Дали има фатално износване на моторите - може да видим сами . Доколкото пропадането на маслото при разреждане с чисто гориво и такова с Е10 е еднакво (поне така показва проучването, по-горе), същото пропадане следва да се очаква и при нашия Е10 бензин. Т.е. при разреждане с до около 6% бензин (+Е10) маслото си остава SAE 20 при 100 С, а това на практика е вискозитетът, който ни интересува. Огромното пропадане на вискозитета при 40 С е ирелевантно, даже бих казал добре дошло. Проблемът с деградацията на маслото обаче си остава! Ето и една "наводнена" 0w-16-ка (за цвят) .
  5. emod

    Виц на деня

    Едно малко негърче решило да види какво е да си бял човек. За целта влязло в кухнята, изсипало всичкото брашно и се оваляло в него. Първа го видяла майка му: - Какво си направил за бога? Съсипал си всичкото брашно. Бой! После го видял баща му: - Брашното ли съсипа? Бой! След това същата случка се повторила с братята и сестрите му. Бой! Подсмърчайки малкото негърче си казало: - Едва от 5 минути съм бял и само как ги мразя тия негри...
  6. За информация на колегите слагам и втората ти снимка тук. Тя е по-добра: Казваш, че размерът е 2/3 см. Ако размерът е около 2 см., това е допълнителна индикация за сгъстяване на маслото, която потвърждава това, което се вижда на снимката - плътна, сгъстена, черна маса сажди, която е достигнала до самия край на капката. Ако размерът е 3 см, нещата може да са малко по-добре откъм вискозитет, но саждите са си същите. За да установим със сигурност дали има гориво в маслото, трябва да осветиш капката с UV светлина. Дизелът ще фосфоресцира и ще бъде явно виден в края на капката. При условие, че си направил всичко по "учебник", както е описано в темата, вкл. си капнал на офисна хартия с плътност 80 г/м2, то резултатът следва да е достоверен, респ. маслото е за смяна. Относно моточасовете: Да, при средна скорост от 40 км/ч в града + извън града и 140 км/ч на магистрала -> 105 м.ч. + 20 м.ч. = 125 м.ч. Състоянието на маслото обаче ще зависи от много фактори, вкл. техническото му състояние и какво се е случвало в предходните интервали на смяна на маслото - дали са натрупани замърсявания в резултат на ненавременна смяна на маслото. Виж тестовете на goga и състоянието на маслото при технически изправен мотор и грижа за него с навременна смяна на маслото .
  7. В допълнение на казаното от dandilov: Капката на снимката изглежда много малка (с малки размери), сякаш маслото не е могло да се "разтече" по хартията. При условие, че съм прав за малкия размер на капката (тъй като не я гледам пред себе си) и предвид плътна, сгъстена, черна маса сажди, които се виждат, маслото трябва да е доста зле. В допълнение, светлият ореол е нещо, което се вижда рядко, и изключително много наподобява следи от гориво в маслото, и то не малко. Сподели каква е реалността. Колко голяма е капката? Разтече ли се "свободно" по листа или остана "по-сбита"? Имаш ли някакви съмнения/наблюдения за попадане на гориво в маслото?
  8. Врътни му 9000 км и после сменяй (с презастраховане). Далеч си още от това: 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 428 730 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 42 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 09.08.2019 (8 месеца); 9) Моточасове – около 215; 10) Изразходвано гориво - около 615 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (615 / 3.3) = 186; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; след последния магистрален преход (850 км) общият спад (за цялата експлоатация до момента + лек теч на картера, който ту се появява, ту спира) е около 2.5-3 мм; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора е около 1.5 час на ден. Грубо – сутрин около 45 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания всяка вечер (10-на минути и около 5 км в едната посока + още толкова обратно) + кратки пътувания през уикенда. Маслото има и 850 км на магистрала със скорост около 120 км/ч. История на офисна хартия 0-9000 км: Аз продължавам .
  9. За съжаление нещата не са толкова прости. Ето дестилационни криви на горива с anhydrous ethanol (етилов алкохол с чистота >99%, отговарящ на (ASTM) D4806 стандарта за етанол, използван в горивата): Имаме Т на загряване (в С) и % на изпаряване. Както се вижда от графиките, ако приемем, че имаме "бензин+Е10" (зелената крива) и в маслото са попаднали 200 гр. гориво, ако загреем маслото до 140 С ще изпарим около 80% от горивото в него. Т.е. в маслото ще останат около 40 гр. гориво. Поправете ме, ако греша . П.С. Забравих да отбележа, че етанолът ще се изпари изцяло при 75 С, в подкрепа на казаното от @dandilov : • The addition of ethanol–gasoline fuels to synthetic oil shows that there is no clear trend or conclusive indication of each fuel–oil mixture is worse for friction at both loads, but during the test, it was shown that the ethanol rapidly and fully evaporated from the lubricant at the temperature of 75 °C. This minimal effect on the friction behavior is also due to the fact that the tests were conducted under boundary lubrication regime. (вж. т. 5 Conclusion от проучването от долния линк) Това, че се е изпарил, обаче не променя факта, че е могъл по време на престоя му да влоши качествата на маслото. @DTEC Предполагам, че цитатът, относно негативите от използването на биоетанола, който даде в предходните ти постове, е от това проучване - КЛИК Пускам го, за да може колегите, които се интересуват, да се запознаят с него. Не искам да навлизам в спор, но искам да обърна внимание на факта, че за целите на проучването е използван Four-ball wear tester (TR-30H), по отношение на който има страшно много дискусии/коментари/спорове, че не отразява адекватно процесите в мотора, в т.ч. износването (може би с изключение на това, при клапанните механизми без ролери). За мен лично е много важно един тест достоверно да отразява процесите в мотора, такива, каквито са в действителността. Не ме разбирай(те) погрешно. Разреждането на маслото с гориво е факт и сериозен проблем. Пропадането на вискозитета само по себе си може да не се окаже фатално. Поне това показват множеството UOA от реалността (вкл. в BITOG). По сериозният проблем е на друго място, а именно компрометирането на пакета добавки и нарушаване на функционирането му. По тази причина редица японски Owners manual указват маслото да бъде заменено след зимната му експлоатация, тъй като характеристиките му биват осезаемо влошени, особено при чисто градска експлоатация на колата. Повтарям позицията от предишния ми пост: проблемът с разреждането (ако е факт за съответния мотор и начин на експлоатация на колата) има своето "просто" решение - по-честа му смяна (по-къс интервал на експлоатация; severe service interval). За мен лично това е на 6 месеца (зима/лято).
  10. Теоретично - Да, може. Но е много деликатна история и за момента нямам пробив по въпроса, въпреки ,че доста съм си играл, вкл. с ултравилетова лампа. Да не говорим, че определянето на количеството бензин с достатъчна (необходимата ни) точност е невъзможно.
  11. Като първа мярка аз лично бих намалил интервала на експлоатация на маслото. Задължително бих следил изкъсо нивото на маслото на щеката - винаги при едни и същи условия, за предпочитане на едно и също място на спиране на автомобила. Ще търся индикация за повишаване на нивото на маслото в следствие на попаднало по-голямо количество гориво в него + силна миризма. Добре би било, ако можеш да си позволиш анализ на отработеното масло (UOA). Според мен си заслужава при нова кола в тази ситуация. Мога да дам пример с този мотор, чисто нов, каран в САЩ, предимно на магистрала, който за 8200 км има повече от 5% гориво в маслото - КЛИК Разгледай и другите анализи на parshisa. Колегата поства и пита както в BITOG, така и в oil-club.ru. От там го "познавам". П.С. Забележи, че лабораторията го съветва да направи UOA на половината интервал
  12. Сервизният бюлетин от конференцията през 2009 г. - КЛИК (поста на markony от 6 Август 2016) Това ли търсиш?
  13. Има SDS. Продуктови кодове: 08232-P99K1LHE; 08232-P99K4LHE (този отговаря на маслото от coxmotorparts.co.uk; по данни от сайта) и 08232-P99K6LHE - КЛИК Състав: >90% минерално масло KV (40 C) = 34.2 mm2/s KV(100 C) = 8.2 mm2/s Flash Point = 220 С Pour point = - 42.5 С Плътност = 0,85 g/cm3
  14. Зная и по никакъв начин не оспорвам ситуацията с Honda Civic 1.5T мотора. Има редица теми във форумите по този проблем, както и множество препоръки за справяне с проблема, в т.ч. 30-ка масло, "истинска синтетика", и по-честа смяна на маслото. Но, както казах и по-горе, не съм (сме) давали препоръки за масло на този мотор (ако греша, моля колегите да ме поправят). Благодаря за инфото за биоетанола. Явно е, че не бива да бъде подценяван. Но макар и явен, този проблем има сравнително "лесно" решение -> по-къс интервал на смяна на маслото, с цел избягване на всички посочени по-горе негативни ефекти. Грубо казано, караш с презумцията за тежки експлоатационни условия (severe service interval) . Ако все пак някой иска да установи какъв е истинският лимит на маслото - прави серия UOA и обмисля стратегията си.
×