Jump to content

emod

Модератор
  • Content Count

    957
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    81

emod last won the day on October 12

emod had the most liked content!

Community Reputation

1049 Master

About emod

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 10/02/1973

Profile Information

  • Интереси
    двигатели
  • Кара
    ホンダシビック D15Z8
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Елин Пелин, София обл.

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

4958 profile views
  1. И аз да се отбележа, макар и със закъснение - тестът ми е от 07.10.2019 г. И така... 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 431 500 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 70 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 35 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 07.10.2019; 9) Моточасове – около 2; 10) Изразходвано гориво - около 5 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (5 / 3.780) = 1.3; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 10-12 мин. от сутрешното пътуване в момента (да не кажа половината от пътуването) минава във висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък. Първи впечатления - очарован съм. Невероятно тиха, равномерна и изключително лека работа на мотора. При всяко (подчертавам - всяко) достигане на 3000 об./мин. съвсем отявлено се усеща включването на витека. Задействането на витека не бе така ясно изразено при другите масла - не го усещах толкова добре, да не говорим, че не го усещах всеки път. Друго, което искам да спомена, е температурата на маслото. При спокойно каране в настоящите метео условия е макс. 88 С. При Шела стигаше до около 92-93 С. Т.е. по много груба преценка имам спад от около 5 С (+-). Максималната температура, която съм достигал след 130-140 км по магистралата, е 92 С. Имах притеснения за налягането на маслото на празен ход, но засега е стабилно и дори при 90 С е 1 бар (при указан мин. от 0.7 бара при 80 С). Разход за момента няма, но е прекалено рано за изводи. Като се има предвид преклонната възраст на мотора и допуските му, които клонят към лимита, направо не е за вярване колко добре работи с 5w-20-ката. Не зная дали и с колко страда защитата на мотора, но субективните ми усещания и еуфорията (до момента) ме карат да кажа - за моя начин и условия на шофиране (кратко и спокойно в равното софийско поле, с двама пътници в колата и без багаж) никога повече няма да сипя друго масло в този мотор - само 5w-20 .
  2. Днес ми е ден за новини . След Шела започнах „новия проект“. И той е Amsoil XL 5w-20 в моя D15Z8. На Амса ще асистират Honda ОЕМ маслен и въздушен филтър. Представям Ви „масления отбор“: Нямам представа колко ще трае този проект. Всичко е под огромен въпрос. За сега ще се въздържа от коментари. Ще постна само и единствено снимки на налягането на маслото, което - след доста хвърлен труд и размисли през последните 15-ина дни, в момента измервам с механичен манометър (запълнен с глицерин), който е проверен за точност на показанията му в лаборатория. Манометърът е свързан с 2 метра PTFE тръбичка с армирана оплетка към сандвич плейта преди масления филтър. Диаметър на PTFE-то е 5мм. Системата манометър – PTFE е обезвъздушена и манометърът реагира веднага на налягането. Показанията му съвпадат с предходните такива, правени със същия този манометър, но с около 60-ина сантиметра тръбичка. Температурата в картера измервам с термодвойка и уредче, купено от ИКЕА и преработено. Показанията на термодвойката са проверени с кипяща вода и са точни (повече в момента не мога да постигна). И така, първо показанията на налягането при Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30: Ето ги и показанията на налягането при Amsoil XL 5w-20: Сами виждате резултата. Няма нужда от коментар. Указаните стойности на минималното налягане от Honda при 80 С на маслото са: 0.7 бара на празен ход – 750 об.мин. 3.5 бара на 3000 об.мин. Предвид това, че Amsoil-ът в момента държи по-голямо налягане от минималното и то с добри стойности, за сега проектът продължава .
  3. Най-накрая настъпи моментът, в който мога да покажа след тези 11 700 км с Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30 какво е състоянието на мотора, по-специално това под капака на главата . Ето го и него: Признавам - изненадата ми бе огромна. Маслото бе с "много тъмно меден" цвят, но никъде по главата не се забелязваха натрупани отлагания, плуващи парцали в маслото или гняс. След изсмукването на маслото (с шлаух и спринцовка) и при лекото попиване с парцал всичко блясваше. Тук-там можеха да се видят супер фини (меки) отложения. В картерът, който свалих, също нямаше гняс. С лека промивка с бензин всичко светна. За съжаление забравих да го снимам . След всичко това - 11 700 км, мога с ръка на сърцето да кажа - БРАВО SHELL . Чудесно представяне в моята позастаряла Д15-ка . П.С. Извинявам се за качеството на снимките, но ми се наложи снимам със светкавица (повечето от тях).
  4. Когато гледаш внимателно необработената (сканираната) капката, ще видиш, че има част от "пръстен" - т.н. краева зона. Това, което е вътре в този "пръстен" е ядрото. В твоя случай, цветът на ядрото и този на зоната на дифузия - е еднакъв. Т.е. замърсяването им е еднакво, но не е тежко. Дисперсията все още е добра. Защо няма ядро - според мен при теб няма, тъй като моторът е чист, в добро техническо състояние, кара се с внимание и с грижа, респ. всичко това води до малко и при това "фини тежки замърсявания", които именно оформят краевата зона (пръстена) и запълват самото ядро (площта вътре в пръстена). Ако имаше тежки големи единични парчета мърсотия/отломки или големи слепени замърсявания/сажди, те просто щяха да се уталожат в тази зона (ядро и пръстен), тъй като така действат законите на физиката и филтрацията на капката масло от хартията.
  5. 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 431 430 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 11 700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 42 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 04.10.2019; 9) Моточасове – около 280; 10) Изразходвано гориво - около 780 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (780 / 3.3) = 236; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; след последния магистрален преход (850 км) общият спад (за цялата експлоатация до момента + лек теч на картера, който ту се появява, ту спира) е около 3+ мм; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора (напоследък) е около 1 час на ден. Грубо – сутрин около30 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания всяка вечер (10-на минути и около 5 км в едната посока + още толкова обратно) + кратки пътувания през уикенда. Маслото има и 850 км на магистрала със скорост около 120 км/ч. История на офисна хартия 0-11700 км: Утре, ако е рекъл Господ Бог и стари баби , картерът се сваля. Изглежда това е краят на пътя за Шела .
  6. Този го видях днес в дир-а и ми хареса: - Ученици, днес ще имаме контролно. - А калкулатори ще може ли да ползваме? - Да. - А транспортири? - Също може... Така, пишете тема на контролното - "Любовта в поезията на Ботев!"
  7. Сравнението на настоящата и предходната капка почти не показва промяна. Донякъде логично. Имаш само 15 навъртени моточаса, при това 8 от тях на магистрала. Маслото има ресурс, за да стигнеш до Нова година, както каза Маркони в предходните постове, но ще се нуждаеш от доливката - за спокойствие относно нивото. Тя също така ще го освежи. За угара може да има само "неясни догадки" - 1. Маслото просто е изчерпало ресурса си 2. Миксът дава отражение. 3. Сбор от поизчерпано масло + обороти при Петрохан 4. др. Ако искаш да стигнеш до по-студените дни преди на сипеш новото масло - долей до макс. на щеката и карай смело. Ако ли не, смени го . При тази ситуация - време прекарано от маслото в картера (над година) + микс + нарастващ угар, аз лично бих го сменил.
  8. EDIT: Въпросът на колегата @itcebel е преместен тук от неговата тема, която дублираше настоящата. Дублиращата тема е скрита.
  9. Здравей, Ники, Виждам, че не си поглеждаш личните съобщения, а там съм ти писал, че първата пусната от теб тема "Светене на всички прибори на дисплея" е преименувана на "Сивик 8, 1.8 i-vtec - Светене на всички прибори на дисплея" и е преместена в раздела за Сивик 8. Ето и линк, за да те улесня КЛИК Тази тема е заключена и след ден-два ще я скрия отново. Ако имаш проблем, пиши ми на лични. Поздрави!
  10. Дани, имаш право за обводняването , но, ако правилно съм разбрал колегата @frizzante, той няма намерения да кара маслото повече от 10 000 км (макс.). Затова написах, че 10000 км няма да са проблем - остават му още около 1200-1300 км в сравнително "топъл климат". Зимен период не предвиждам .
  11. Съвкупното разглеждане на снимките показва, че маслото е още (доста) чисто. Дисперсията е отлична - няма окрупнени замърсявания. Моторът явно е в кондиция и е чист, но и газта и режимът 50/50 си казват думата + летен сезон на експлоатация. П.С. Снимката дава по-обективна представа за състоянието на маслото (в твоя случай).
  12. За съжаление сканираният образ "жълтее" и не пресъздава реалните цветове на капката. Предполагам и сам го забелязваш, когато сравняваш реалната капка пред теб и качената в поста ти. Това не позволява обективно да се съди за състоянието на маслото. Сложи листчето с капката в самото начало на стъклото на скенера (там откъдето тръгва сканиращата глава; не по средата на стъклото) и пробвай пак. Ако пак не се получи на 600 ppi, намали резолюцията на 300 ppi.
×
×
  • Create New...