Jump to content

emod

Фен
  • Content Count

    1222
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    111

emod last won the day on January 12

emod had the most liked content!

Community Reputation

1510 Master

About emod

  • Rank
    Опитен
  • Birthday 10/02/1973

Profile Information

  • Кара
    ホンダシビック D15Z8
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Елин Пелин, София обл.
  • Интереси
    двигатели

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

6697 profile views
  1. @JHM и @honda_japan В кода на долната част на всички туби на Мобил има "скрит" шифър. Разказвам по снимките на honda_japan: Код: G1B1538 18.11.2021 Първата буква G е кода на завода - в случая Гравеншон, Франция. Следващата цифра "1" е годината на производство на маслото - 2021 Следващият символ - е месеца. Месеците от януари до септември се бележат с цифри (1-9), а октомври, ноември и декември с букви (А - октомври, В - ноември и С - декември). В настоящия казус буквата "В" отговаря на месец Ноември. Разкодираната дата - G1B1 = 11.2021 г., каквато е и дата на производството = 18.11.2021 г. Така трябва да бъде или най-много с месец разлика. На дъното на тубата има кръгъл печат с дата на производство на тубата (вижте снимките на honda_japan) - Стрелката от двете страни на която е изписана годината (21) сочи към цифра 11, т.е. ноември 2021 е произведена тубата. Отново добър знак. В допълнение, символът "IN" на дъното на тубата също се свързва с продукция от Гравеншон, Франция. Малкият QR код - този под баркода, в долния ляв ъгъл на етикета, при сканиране отговаря на числото 826622В, т.е. и тук имаме съвпадение. Та, като се има откъде е купено маслото и гореизложеното от мен, е много вероятно колегата да е закупил оригинален продукт. Честито!
  2. Здравей @kvd74, При ремонта почисти ли пътищата на EGR-a? Писах за това в другата ти тема: Ако не си, направи го. Задръстените пътища на EGR-a оказват влияние върху работата на мотора, вкл. икономията му. Поздрави и Весело посрещане на Новата 2022 г.
  3. Предполагам, че колегата може да не заключва колата (особено, ако я държи в собствен гараж), докато в сервизите я заключват, при което всички системи заспиват и се намалява значително консумацията на ток (мисля, че колегата @docev бе писал за това, моля да ме извини, ако греша).
  4. @ceco_accord Да е живо и здраво момчето ти, и цялото Ви семейство! Дано повече хора са като Теб (Вас)! Хубав празник, от сърце!
  5. Това е едно доста информативно четиво по темата със снимки, но за друго делко - Honda Distributor - Bearing change Все пак, може да е от полза на някой
  6. От 10-ина месеца съм щастлив притежател на един чудесен Civic 8, Executive, R18A2 (Tnx @Honda_Z) След като обслужих D15-ката за зимата, дойде и неговия момент. Пълна програма разбира се - смяна на масло, филтри, реглаж на клапани. Ето няколко снимки на R18-ката: "Гмурнах се" да щракна белега на шайбата на коляновия вал - триъгълникът сочи белега (чертичката). Кофти снимки, ама Parkside толкова си може, ниска резолюция. Чудесно пасване с белега на разпределителния вал И накрая една снимка в стил ала @ceco_accord
  7. За придобиване на представа: А ето и как се маха панела:
  8. Ето обещаните снимки: Мисля, че за едногодишна работа в тежки условия маслото си е свършило отлично работата. Разбира се принос със сигурност има и филтърът За мен лично - добра комбинация. Ами... това е. Всичко е почистено. Клапаните са регулирани. Старото масло е източено. "Новият екип" - Toyota Advanced Fuel Economy Extra 0w-20 + Honda OEM филтър, е поел дежурството. Планира се отново 1 година (живи и здрави). Напролет маслото ще бъде опреснено с остатъка от 5 литровата туба и ще бъде миксирано с 1 литър от това
  9. Привет на всички! Не съм правил проби от много време - така се стекоха обстоятелствата. Вчера най-накрая сътворих тази: 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Amsoil (Ea 15K 20); 4) Общ пробег на автомобила – над 440 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6400 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – няма данни; 7) Средна скорост – няма данни; 😎 Сезон на експлоатация – 1 година; 9) Моточасове – няма данни; 10) Изразходвано гориво – няма данни; 11) Kтм = няма данни; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – спад около 2 мм на щеката; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – тежък. Това ми е единствената проба на това масло. Духаше силен вятър и нещата с капката на филтърната хартия се омазаха - като новобранец . Поради това изображението е разделено на две части. Поне се виждат повече капки . Колата преживя цялата зима (от Януари насетне) навън. Много студени стартове. Караше се основно на къси разстояния (около 2 км / 10 мин.) поне два пъти на ден. Освен обичайните ми пътувания до работа (по около 50 км на ден) за известно време бе „отдадена под наем“ и пътуваше ежедневно из центъра на София (зимно време). Не смених маслото за лятото. Пътуванията бяха спорадични, но по-дълги (по 70-80 км на ден). Сега колата отново е в режим на много кратки 10-ина минутни пътувания. Поради горните обстоятелства и факта, че не само аз я карах, не разполагам с данни за средна скорост, моточасове, разход на гориво и др. Планирам да регулирам клапани и тогава ще мога да щракна как изглежда моторът под капака на главата. Предвижда се и смяна на маслото. Този път с това:
  10. Намират се. Аз смених моите с MEYLE ORIGINAL, True to OE - номер 31-14 710 0001: КЛИК Не съм имал проблем при смяната. По размер отговарят на оригиналните на Хонда, с които беше колата. За момента съм доволен от представянето им. Да уточня само - при мен става въпрос за Civic 8, 2006, 1.8 бензин. Но, за дизела 2.2 са същите.
  11. Щом си възхитен от ELF-a не го сменяй Така гласи едно широко известно "златно правило" - не пипай това , което си работи добре.
  12. Да споделя и аз данни от ГТП. Автомобил - Honda Civic Aerodeck Година: 05.1998 г. Гориво: бензин Катализатор: ДА; сменен на 04.08.2018 г. (повече инфо ТУК) Резултати от газанализатора: Категория: ЕКО 3
×
×
  • Create New...