Jump to content

dandilov

Фен
  • Content Count

    987
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31

dandilov last won the day on April 5

dandilov had the most liked content!

Community Reputation

685 Excellent

2 Followers

About dandilov

  • Rank
    Инженер
  • Birthday 02/25/1973

Contact Methods

  • Skype
    dandilov

Profile Information

  • Кара
    Civic MB2 1.4is Fastback D14Z4, бензин
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София, Враца

Recent Profile Visitors

1859 profile views
  1. Тази статия като цяло е една фалшива новина! 1. Дизелът е изключително вреден не заради отделяния CO2, а заради отделяните голямо количество други вредни вещества и сажди. 2. Покачването на СО2 в посочените държави не се дължи само на автомобилния транспорт, а и на промишлеността, и енергетиката. Ето защо на първите места са Полша и Германия - държави със силно развита промишленост. Недоумение буди Швейцария, но предвид, че се намира между Германия, Италия и Франция, а за въздуха няма граници, може би заради това... 3. България не фигурира в класацията. Защо? Може би не са правили измервания тук, за да не счупят уреда... 4. Гърция и Франция са измежду държавите с най-ниски нива на СО2. ?!? Май са минали през България на път за Гърция...
  2. Е, първо казваш, че за 500 - 600км не е мръднало, а сега, че за 2500км пада с 2-3мм на щеката... Дай да се разберем - харчи ли масло, или не? А сигурно и от колко хил. км. не е сменяно...? Ако маслото е старо и си е "изпяло песента", задължително ще го гори!
  3. Колега, след като не ти харчи масло, няма никаква разумна причина да минаваш на 5W40! Jazz-а му дават от 0W20 до 5W30. Ти си решавай...
  4. 5W-30 - да, но с коя спецификация?
  5. Ванка, При мен общият обем е 3,3л. Несливаемият остатък в картера е 0,3л., което е 9 - 10%. Даже да чакам 5 часа, няма как да се самоизточи. Горе, при кобилиците и там остават 0,2л., но не мога да ги източа. Kакто казваш, при мен остават общо 0,5л. старо масло, което прави около 15% от общият обем. Какво се случва, когато налея при тези 15% изгоряла, окислена и силно киселинна гняс, новото чисто масло? И особено, ако новото масло е с по-нисък TBN, например 8 mg KOH/g? На прости "бакалски" сметки, ако с TBN = 8 ще имам ресурс на маслото 8000км, то след наливането му в 15% стара гняс, TBN ще падне веднага на 6 (примерно), което автоматично намалява ресурса на 6000км. Ами ако маслото е ACEA C3, с TBN = 6 mg KOH/g? Да, след тия 6 хил. км., маслото пак ще маже, но ще цапа. А аз искам да маже и да мие. За това предпочитам да изтегля колкото може повече от старото масло, преди да налея новото.
  6. Вземи си една 50 кубикова спринцовка от аптеката и шлаух 4 мм диаметър. Общо за 2 лв. И си изсмучи остатъка от дъното на картера. Нищо сложно!
  7. Хммм. Това е сериозно повишение. Дали е само от маслото...?
  8. MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 е по-гъстото от двете.
  9. Има няколко вида от един вискозитетен клас, защото покриват различни изисквания за различни двигатели. Например: по съдържание на сулфатна пепел, по показатели за икономия на гориво, по различен HTHS, по съдържание на противоизносни присадки и др. Освен API, гледай и коя спецификация по ACEA покриват. MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 е с ACEA C3. Вискозитет при 100°C - около 12 mm2/s. HTHS ⫺ 3.6 mPa.s MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W30 е с ACEA C2 (API SN/CF). Притежава по-ниски вискозитетни характеристики. Вискозитет при 100°C - около 10 mm2/s. HTHS ⫺ 3.0 mPa.s С кое от двете ти е по-шумен двигателят?
  10. Не съвсем... Зависи от: 1. Вид масло. 2. Вид гориво. 3. Стил на каране.
  11. Кое по-точно Areca, че имат 7 вида 5W30?
  12. Верно ме хвърли на джанката... Мат съм. Освен, че отваря вторите всмукателни клапани и така вкарва повече въздух... Кажи сега къде е разковничето.
  13. Твоят икономик ли работи на смеси по бедни от 16/1?
  14. А колко му е степента на сгъстяване?
  15. Ами нали точно съотношението въздух/гориво определя сместа дали е бедна, богата или в норма.
×