Jump to content

dandilov

Фен
  • Content Count

    2393
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    105

dandilov last won the day on February 3

dandilov had the most liked content!

Community Reputation

2144 Master

7 Followers

About dandilov

  • Rank
    Инженер
  • Birthday 02/25/1973

Profile Information

  • Кара
    Civic MB2 1.4is Fastback D14Z4, бензин
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София, Враца

Contact Methods

  • Skype
    dandilov

Recent Profile Visitors

5345 profile views
  1. Това е вискозитетът за R20A9. Въобще не се притеснявай. Само избери качествено масло и го сменяй на всеки 6-7 хил. км.
  2. Тоест: 1. Въздух 12°C, разстояние ≥ 10км, антифриз 78 °C. 2. Въздух 5°C ( Δt = 7°C), разстояние ~ 9,5км, антифриз 78 °C. Значи смяната на термостата не е била на халос.
  3. Владо, тук не става въпрос за антифриз, а за проблем от друго естество.
  4. @CARPERA Владо, единственото, което може да задръсти системата е наливане на чешмяна, или изворна вода, и/или за разреждане на атифриз-концентрат. При това положение задължително ще се отложи "котлен камък"! И в радиатора, и по стените на двигателя! Ако е налят качествен антифриз (какъвто и да е той), фабрично разреден, или пък концентрат с десилирана вода, задръстване няма да се случи. Запомненте: в акумулатор и в охладителната система трябва да се налива само дестилирана (дейонизирана) вода!
  5. Като изключим факта, че двигателят е вече за ремонт (все пак гори масло), а след премахване на задръстения по тази причина катализатор, горенето на масло се увеличава. Ето какво може да предприемем на първо време, до ремонта на двигателя: А след ремонта на двигателя е редно да си закупим нов истински катализатор! ... Ако ни дреме какво ще дишат децата ни...
  6. Нищо му няма на червеният антифриз, стига да не е някакво тотално менте. Въпреки, че е редно да се придържаме към спецификациите на Honda, чак пък да протече заради антифриза - не е логично! Проблемът е от друго естество. Най-често радиаторите на Honda изпускат при снадката на горната и долна пластмасови части (т.н. "резервоари" на радиатора) с металната охладителна пита. Препоръка - да се огледа там за пропускане. Може да се свали радиатора и потопен във вана да се надуе с въздух. Ще се види откъде излизат мехурчетата. Ако в него е проблемът - следва да се смени радиаторът с нов. Има читави афтърмаркет. Не се сещам в момента кои марки бяха. Другите колеги да помагат кои бяха.
  7. Малко прясна информация за нискотемературните х-ки на някои масла на пазара от 2022г. За бързо ориентиране - прозрачните масла са с PAO повече от 50%; - полупрозрачните са с някакъв % PAO; - непрозрачните са хидрокрек.
  8. От снимката на просвет изглежда, че има още доста ресурс. Сканираната снимка също показва, че има зона с "чисто" масло (жълто - оранжевата периферия) поне за още 4000 км., най-малко.
  9. Не си сбъркал с маслата! За съжаление най-честият проблем са запекли сегменти. Минимум 90% от новия внос са така. Литър на 5к не навява за по-тежък проблем като надрани цилиндри, например. Така, че един ремонт при кадърен механик ще му даде още най-малко 200к на тоя двигател без проблеми. Да, малко финансов разход е, но не е драма и си заслужава. После ще те радва дълги години. Звънни на fenabg или Markony за консултация.
  10. @pip Виж му цената каква е в ato24.de и си направи сам изводите. П.П. В БГ няма по-ниски цени на масла от ато-то, ако говорим за действително истински продукти.
  11. Струва си, защото може да си купиш аналогично масло, на по-ниска цена, а пък дори в някои случаи и по-добро от това.
  12. Провери щателно масления филтър за теч. Ако е китайски, или някаква съмнителна марка - смени го веднага! Има много отзиви от китайски Mahle, на които им се цепи гуменото уплътнение и изпускат маслото! https://forums.hondabg.com/topic/113109-маслени-филтри/?do=findComment&comment=1057625592
  13. Да съобщя за направена корекция в данните на филтър HAMP H1540-RTA-003. Made in Japan. Поради грешка в изчисленията за налягането при отваряне на бай-пас клапана, данните са коригирани! Байпас клапанът започва да отваря при налягане от 1,132 kg/cm2, или това е 1,11 bar. Останалите данни са правилни. А пък и никой не си направи труда да сметне налягането по така предоставените данни, та да ме коригира. @dindin Заслужава ли си да го жертваме? Иначе VIC филтри се продават от Interkars, но в Полша. Също в Полша открих този сайт, но доставката до БГ излиза солена: https://jdmshop.eu/en/japanese-oil-filter-honda-vic-c-809
  14. Маслен филтър HAMP H1540-RTA-003. Made in Japan. Аналог на Honda 15400-RTA-003. Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата и форума, от колегата birev. На външен вид, фитърът изглежда като точно копие на ОЕМ Honda 15400-RTA-003. Опакован е целият в защитно фолио. На външната част са написани подробно и инструкциите за употреба, както и на оригиналния Honda. Веднага ми хвана окото един надпис над инструкциите за употреба - "MAHLE". Това навежда на мисълта, че може би има нещо общо с японското подразделение "Mahle Tennex". Външното гумено уплътнение е с кръгло сечение. Намазано е със смазка, приличаща на тънка грес. Веднага ми направи впечатление, че не е застопорено и се движи свободно. Много подобно на китайския Mahle OC617. 20230114_121843.mp4 Изважда се с леко усилие, което определено не ми хареса. Има вероятност да бъде "изплюто" при по-високо налягане на маслото. Резбата е нарязана чисто. Противодренажният клапан е от много гъвкав и еластичен червен силикон. След прегъване възвръща моментално първоначалната си форма. Ще затваря дори и при големи студове. Двете страни на филтриращия елемент са изработени от картон! Също като оригиналния японски 15400-RTA-003. Филтриращият елемент е нахлузен върху байпас клапана. А самият байпас клапан е монтиран конструктивно върху пластинчатата пружина на дъното на филтъра. Отвътре кутията е чиста. Няма ръжда. Филтърната хартия е положена относително равномерно. Залепена е здраво за картонените страни на макарата. Снадката на филтърната хартия е пресована, без метална пластина. След разрязването й в двата края, се оказа, че вътрешната метална част - решетката с отворите, въобще не е залепена за картонените плоскости и се отдели сама от тях. Не съм сигурен от налягането и температурата на маслото, в един момент, дали картонът няма да се поразкисне и да пропуска нефилтрирано масло от там... Филтърната хартия е 1:1 с тази на MAHLE OC617. Дебела и плътна. Не прозира въобще на просвет. Ще има много добра филтрираща способност. Полезната й филтрираща площ е 743 cm2. Много добра! Байпас клапанът е с диаметър 0,9 cm и започва да отваря при натиск от 0,72 kg. Това прави налягане 1,132 kg/cm2, или 1,11 bar. В норма! Колкото трябва да бъде! В заключение: Смесени чувства... заради външното гумено уплътнение, сглобката на вътрешната "цедка" с картонени страни, свободното нахлузване на филтриращия елемент въру байпас клапана. Иначе филтърната хартия е "ТОП". П.П. Ще бъде полезно всеки, който е ползвал филтри HAMP, да сподели впечатленията си и дали е имал някакви проблеми с тях.
×
×
  • Create New...