Jump to content

dandilov

Фен
  • Content Count

    2659
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    137

dandilov last won the day on February 23

dandilov had the most liked content!

Community Reputation

2596 Master

7 Followers

About dandilov

  • Rank
    човек
  • Birthday 03/12/1973

Profile Information

  • Кара
    CR-V III R20A2 i-VTEC 4x4 АТ бензин, Civic MB2 1.4is Fastback D14Z4, бензин
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София, Враца

Contact Methods

  • Skype
    dandilov

Recent Profile Visitors

6961 profile views
  1. Владо, много добре и нагледно си обяснил, но защо в раздела за V генерация?
  2. Този път си взел правилно пробата! Сега нещата изглеждат по-ясно. Както виждаш, няма още обособено ядро, а само краева зона на ядрото, която е започнала да се разпада и навлиза в дифузната зона. Разтворената червена субстанция, за мен не са лакови отлагания. По-вероятно е, да е червен силикон, слаган по гарнитури някъде. Нека и останалите да си кажат мнението по този въпрос, моля. ( б.р. маслото е станало розово - червено на цвят)
  3. Първата капка (от ляво) изглежда по-добре. На втората, ядрото изглежда като тотално разрушено. Понеже имах възможността да видя маслото на живо. И го видях как е почервеняло на щеката. Това ме кара да си мисля, че е разтворило нещо, което не му е мястото в маслото. Това може да е повлияло на ресурса, а и на характеристиките му. Май е най-добре да го смениш и да не рискуваш двигателя. Не е трябвало да променяш скенера на "текст". Избелява изкуствено. Можеш ли да качиш снимките, сканирани в режим "фото"? Офисната хартия трябва да изглежда малко синкава, а не идеално бяла.
  4. Motorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30 TDS: https://motorex.com/Pdf/TI/Motorex/4T-Motorenoel/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30_1014735_EN_20240106-132850.pdf MSDS: https://motorex.com/Shared/Documents/MSDS_MOTOREX/CAR LINE/MSDS_CONCEPT_TS-X_SAE_5W30_EN_GB.pdf Среден клас масло - смес от хидрокрекинг III-та група масла, с добавка на до максимум 2,5% минерално. Много високо TBN (алкално) число 12,3 mg KOH/g. Ще има дълъг ресурс откъм способности да неутрализира киселините, в следствие на горенето. Сравнително висока изпаряемост NOAK за съвременно масло - 12.50%. Не е добър показател за температурната му стабилност. Говори за голям % полимерни подобрители на вискозитета, които имат свойството да се разпадат и да оставят отлагания. А това пък води до ограничен полезен ресурс на маслото (язък за TBN-а). Като спецификация (A5/B5) е подходящо за технически изправен K24Z3. Но състоянието на двигателя си го знаеш само ти и преценката си е твоя! Като технически х-ки има по-добри масла. А в същия клас, RAVENOL FO SAE 5W-30 е по-добро.
  5. Не. Не бих казал, че са понижили чак пък толкова качеството. Маслото като база си е о.к. Има си и естери. Всичко е до новите спецификации и одобрения, които покрива. А те имат определени изисквания и ограничения за разни параметри. Например сулфатна пепел, нали трябва да е "еко", а това пък води до по-малък TBN, например, който пък от своя страна води до по-малък ресурс на маслото да неутрализира киселините от продуктите на горене. Иначе си е стабилна базата, смазва си добре, но TBN пада до TAN за по-малко моточасове. Особено чувствително на бензин и повече градско. В немския форум има много анализи на DXG и винаги се представя много добре при изправни двигатели. Ето един рекорд: https://oil-club.de/index.php?thread/14606-ravenol-dxg-5w-30-mazda-3-bn-skyactiv-g-120-12-836-km/&postID=363772#post363772 Близо 13 хил.км. на бензин (дирктно впръскване), от които 70% дълги разстояния и 30% къси разстояния. Стойностите на износване са почти нулеви, но вижте къде е TBN! Понеже в Германия го измерват по метод ASTM D2896, свалете 2-3 единици и ще видите, че TBN е колкото TAN, даже и по-нисък вероятно. А това гледаме да избегнем.
  6. Виж по-нагоре в темата какъв е проблемът на китайския Mahle.
  7. @AzSumПреди 4г. DXG беше с мааалко по-други х-ки. като по-нисък вискозитет, по-голям TBN и др. Щом не го гори, може да продължиш с него, но съкрати малко интервала, с оглед на 60% градското и новата рецептура на маслото.
  8. @stoychev2002 Брееей! Тоя двигател в завода не е бил толкова чист!
  9. Какво по-точно те съмнява във филтъра? Как филтърът, според теб, ще кара двигателя да трака като трактор? По каква логика? Питам информативно, за да разбера по-добре какви са ти съмненията. Искаш да кажеш, с клипчето, че филтърът не пропуска достатъчно масло, може би? Съмнявам се в това... С оглед на конструкцията, която знам на този филтър. Най-малкото ще се отвори байпас клапанът и той ще пропусне маслото директно към двигателя. Но това няма да причини тракане. Ако се съмняваш във филтъра - смени го. Ще загубиш 200 мл. масло, което трябва да долееш после.
  10. Ореолът си остава. Не мога да пердположа от какво е. Другото си следва нормалното развитие.
  11. @StefanTsvetanov Здравей, При мен не работеше преден десен. Купих си заместител от https://namaleniavtochasti.com/, но и той не работеше! Явно не знаят какво продават. Накрая си купих от този търговец в OLX: https://www.olx.bg/d/ad/datchik-senzor-parktronik-honda-cr-v-39680-shj-a61-b0-honda-tsrv-CID1243-ID7PPhX.html Датчикът не е оригинален. Сигурно и той е от "али-то", но работи. Питай го дали има за твоя акорд.
  12. @heyu Ravenol FDS 5W-30 е по-добро масло откъм маслената база. По-добра термостабилност, по-добра течливост при ниски температури и т.н., отколкото Toyota 5W-30. Вискозитетните х-ки и на двете, при работна температура, са подобни. Тоест, колко ти гори FDS, толкова ще ти гори и Toyota 5W-30. Даже има вероятност, след 6000 км, тойотовското да го лапне повечко. Ако искаш да "уплътниш" малко мотора, MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30 e подходящ избор. Също и: AMSOIL XL 5W-30 Synthetic Motor Oil AMSOIL XL 10W-30 Synthetic Motor Oil RAVENOL HDX SAE 5W-30 И по-скъпото RAVENOL DXG SAE 5W-30 Ако си на бензин, не ги карай повече от 7000 км. На газ мо же и малко повечко.
×
×
  • Create New...