-
Мнения
2669 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Days Won
139
dandilov last won the day on Март 11
dandilov had the most liked content!
Обществена Репутация
2617 MasterОтносно dandilov
-
Ранг
човек
- Рожден ден 12.03.1973
Profile Information
-
Кара
CR-V III R20A2 i-VTEC 4x4 АТ бензин, Civic MB2 1.4is Fastback D14Z4, бензин
-
Пол
Мъжки
-
Място
София, Враца
Contact Methods
-
Skype
dandilov
-
Това ESP вече не е онова ESP.
-
Всичко е събрало в ядрото, стиска го и не го пуска. Останалата част от капката е чисто масло. Явно и режимът, с къси студени преходи има значение. Повече бензин - повече сажди, а и като че ли има и повече износване. Като цяло, добре се е справило маслото, а и има още доста ресурс. Би било добре да го смениш преди лятото, за да имаш ново, не окислено и не "подкиселено" масло за летните натоварвания.
-
Трябва да се обърне внимание на това, че ако се кара предимно градско, на къси разстояния и тръгва предимно на бензин, има вероятност да поразреди маслото с бензин. Особено, когато не се кара достатъчно дълго време загряла на оптимална работна температура. За такъв режим е необходим малко по-висок вискозитет за резерв. 0W-30 или 5W-30 от по-нисковискозитетните спецификации. Но само в такъв случай или ако тегли каравана. Иначе хубаво 0W-20 си е маслото и няма да стане на "вода". И смяна на 7 - 8 хил. км.
-
В старата рецептура на Mobil 1 ESP 5W-30 имаше следното: GTL 30-40%, PAO 1-5% , Естери 1-5% (източник: https://oil-club.de/index.php?thread/4190-mobil1-esp-5w-30/) Най-новият вариант на Mobil 1 ESP 5W-30 с API SP и LL-04. Източник: https://oil-club.de/index.php?thread/12730-mobil1-esp-5w-30-api-sp-ll-04/
-
Обаче пропуснахме нещо важно! Половината от маслата са на гориво бензин, а другите са на LPG. Има значение за интензитета на натрупване на замърсяване. Румен да каже кои на какво гориво са, моля!
-
Тази е стара туба. Новите нямат. Гледай маслото да не е по-старо от 5 г. Датата я пише на тубата. И преди да го налееш, раздрусай добре тубата.
-
@сенан RAVENOL FO SAE 5W-30 няма спецификация ILSAC GF-5. Има спецификации ACEA A5/B5, API CF, API SL. Става за R18, особено, ако караш на бензин и предимно градско.
-
@Тъмнозелен самурай G86-P Като гледам ретроспекцията и сравня с предишните масла, най-добре се е представило при теб Amsoil XL 5W30. Но! Забелязвам различна визия на фона (хартията), при предишните масла. Явно не са правени при еднакви настройки на скенера, или има някакви допълнителни корекции. А това може да заблуди финалните сравнения! Текущото масло изглежда нормално за 5000км. Все още е относително чисто. Има постепенна прогресия на натрупване на тежки замърсявания и насищане на ядрото. Експеримените със смяна на масления филтър (на по 2 - 3 хил. км) изглежда нямат ефект.
-
Този път си взел правилно пробата! Сега нещата изглеждат по-ясно. Както виждаш, няма още обособено ядро, а само краева зона на ядрото, която е започнала да се разпада и навлиза в дифузната зона. Разтворената червена субстанция, за мен не са лакови отлагания. По-вероятно е, да е червен силикон, слаган по гарнитури някъде. Нека и останалите да си кажат мнението по този въпрос, моля. ( б.р. маслото е станало розово - червено на цвят)
-
Първата капка (от ляво) изглежда по-добре. На втората, ядрото изглежда като тотално разрушено. Понеже имах възможността да видя маслото на живо. И го видях как е почервеняло на щеката. Това ме кара да си мисля, че е разтворило нещо, което не му е мястото в маслото. Това може да е повлияло на ресурса, а и на характеристиките му. Май е най-добре да го смениш и да не рискуваш двигателя. Не е трябвало да променяш скенера на "текст". Избелява изкуствено. Можеш ли да качиш снимките, сканирани в режим "фото"? Офисната хартия трябва да изглежда малко синкава, а не идеално бяла.
-
Motorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30 TDS: https://motorex.com/Pdf/TI/Motorex/4T-Motorenoel/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30_1014735_EN_20240106-132850.pdf MSDS: https://motorex.com/Shared/Documents/MSDS_MOTOREX/CAR LINE/MSDS_CONCEPT_TS-X_SAE_5W30_EN_GB.pdf Среден клас масло - смес от хидрокрекинг III-та група масла, с добавка на до максимум 2,5% минерално. Много високо TBN (алкално) число 12,3 mg KOH/g. Ще има дълъг ресурс откъм способности да неутрализира киселините, в следствие на горенето. Сравнително висока изпаряемост NOAK за съвременно масло - 12.50%. Не е добър показател за температурната му стабилност. Говори за голям % полимерни подобрители на вискозитета, които имат свойството да се разпадат и да оставят отлагания. А това пък води до ограничен полезен ресурс на маслото (язък за TBN-а). Като спецификация (A5/B5) е подходящо за технически изправен K24Z3. Но състоянието на двигателя си го знаеш само ти и преценката си е твоя! Като технически х-ки има по-добри масла. А в същия клас, RAVENOL FO SAE 5W-30 е по-добро.