Jump to content

dandilov

Фен
  • Content Count

    2584
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    130

dandilov last won the day on September 22

dandilov had the most liked content!

Community Reputation

2471 Master

7 Followers

About dandilov

  • Rank
    Инженер
  • Birthday 03/12/1973

Profile Information

  • Кара
    Civic MB2 1.4is Fastback D14Z4, бензин
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София, Враца

Contact Methods

  • Skype
    dandilov

Recent Profile Visitors

6138 profile views
  1. Извинявай, но не разбрах кои тръби? На газ ли си?
  2. Когато в нормални условия е по средата, а после двигателят се кара в обороти, доста от маслото се качва в главата. От там нивото в картера пада още и светва "лейката". Друга възможост е при наклон така, че да излъже датчика за ниво. Иконката с масльонката и вълничките под нея е предупреждение за ниско ниво, а не за налягане. Пък и тоя Акорд няма микро-лаборатория за качествен анализ на масла. Все пак е хубаво да го смениш и за кеф на двигателя и за твое спокойствие.
  3. Чудесно взети капкови проби и супер тест за анализи, и размишления! Браво! Тук се забелязва интересно развитие и отчетлива разлика между двете проби. И двете масла са на GTL база и сходен пробег на гориво LPG. Разликите са: 1. Различните двигатели. 2. Сивикът е след скорошен основен ремонт, но без измиване на маслената система. От тук мисля, че маслото е разтворило стари отлагания. 3. Различни маслени филтри: японски NITTO 4HM-113 за Леджънд-а и MANN W610/6 за Сивик-а. От темата за маслените филтри ( https://forums.hondabg.com/topic/113109-маслени-филтри/?do=findComment&comment=1057625896 ) може да се види, че филтриращата способност на NITTO е по-добра от тази на MANN, поради по-добрата филтърна хартия. От тук, предполагам, е и по-голямото замърсяване при маслото на Сивик-а. Масленият филтър не е уловил достатъчно от замърсяванията. 4. Обемът на използваното масло. При Леджънд-а маслото е допълнително опреснявано с доливане на общо около 1 литър през периода на експлоатация. При Сивик-а не е доливано, понеже няма разход. Прави впечатление светлият ореол в периферията и на двете капки. Това може да е бензин от студените стартове, или етанол (10% съдържание в бензина по новите еко норми), който не се е изпарил. Бих препоръчал, маслото на Сивик-а да се смени, за да бъдат изхвърлени с него и евентуалните разтворени замърсявания. След това да се използва и по-качествен маслен филтър.
  4. Има ли някаква разлика в работата на двигателя спрямо SSV?
  5. Ако е в такава идеална кондиция, при правилна поддръжка ще я караш много над 7 години. Трябва само хубаво масло и честа смяна. "Хонда обича прясно масло". За този двигател и при твоята експлоатация (20 000км/година): 1. Реглаж на клапани - на 40 000 км. 2. Ангренажен ремък - смяна на 4 години. 3. Масло на скоростната кутия - Honda MTF-3 - смяна на 2 години. 4. Двигателно масло пълна синтетика (https://forums.hondabg.com/topic/119682-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-27-ми-септември) Със спецификация: ACEA A3/B4 - смяна на 7000 - 8000 км. ILSAC GF-6A - смяна на 6000 км. И вискозитет 5W-30 (0W-30). 5. Важно! Качествен маслен филтър, иначе язък за маслото и за двигателя...: - OEM Honda 15400-PLM-A01 - OEM Honda 15400-PLM-A02 - OEM Honda 15400-RTA-003 - NITTO 4HM-113 - HAMP H1540-RTA-003 - CHAMPION COF100208S - Purflux LS350 - MAHLE OC617, made in Austria или made in Bulgaria. В никакъв случай made in China! 6. Важно! Качествен въздушен филтър!
  6. Какво е състоянието на двигателя? Колко масло харчи? На бензин ли се кара или на LPG? Какъв режим - процентно градско/извънградско?
  7. Разходът 1-1,5л/10 000км не е малък. С масло няма да се оправи. За сегменти си. При предимно градско, маслото трябва да се сменя на много по-кратък интервал! С оглед на последната информация: Shell Helix Ultra 5W-30 ( "чистoтo" Ultra) е много добър бюджетен вариант за този режим на шофиране. В по-високият клас масла, много добър избор би бил RAVENOL SSO 0W-30. И задължително смяна на 5 - 6 хил. км. максимум! Ако искаш да отложиш, малко във времето, ремонта. Горенето на масло няма да избегнеш, но поне ще е в по-малко количество. А и няма да дозадръстиш мотора с допълнителни отлагания. Даже ще го поизчистиш малко. Шел и Равенол купувай от общите поръчки на форума, за да е сигурно, че няма да попаднеш на менте. Понеже в БГ се продават всякакви "чудесии", опаковани като оригинални. Обади се на Ronin7 (Наско). Мисля, че има в наличност Shell Helix Ultra 5W-30 и може да ти изпрати веднага.
  8. Такива присадки не знам дали ще спрат теч от семеринг, но със сигурност ще запушат дренажните отвори на буталата, при маслосъбирателните сегменти. Особено при Джаз-а. Смяна на семеринга е решението, ако проблемът е от него.
  9. @Франко За да може да ти се даде някаква полезна препоръка, първо трябва ти да дадеш пълноценна информация за двигателя. На какво гориво е (бензин или LPG)? В какво състояние е (перфектно, не много добро, има ли несвойствени шумове - потропване тракане и т.н.)? Харчи ли масло и колко? Посочил си режим - предимно градско, което също е важно и т.н.
  10. @Франко Различното са спецификациите, на които отговарят, съответно съставът и характеристиките им.
  11. Опааа... Тая капка няма общо с визията на предходната. Липсват замърсяванията в зоната на ядрото. Да не си го опреснявал? Или пък начинът, или условията на вземане на пробата е бил по-различен? Както и да е... Маслото се представи отлично за този пробег! Чакаме развитието и отзиви от FDS.
  12. Ако беше купил 8-ма, пак щяха да са наложителни същите ремонти. Та сметнете тогава колко щеше да излезе общата сума...
×
×
  • Create New...