Jump to content

Veseliq

Администратор
  • Content Count

    2510
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Veseliq last won the day on June 15

Veseliq had the most liked content!

Community Reputation

1378 Master

3 Followers

About Veseliq

  • Rank
    Опитен
  • Birthday June 6

Profile Information

  • Кара
    Accord 2009 Tourer 2.4i EX
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.carspending.com/
  • Skype
    dinchev.dimitar

Recent Profile Visitors

14546 profile views
  1. А според една жена на пазара, шумът от двигателя на ел. мобилът причинява рак. Като се оповаваш на "1 прецизно изследване", добре е да го цитираш - всяко изследване, което е минало базова проверка, се публикува в онлайн журнали. Дори да е вярно - детайлите как е проведено са далеч по-важни, за да не се правят бомбастични генерализации. И между другото всички изследвания са "прецизни". За да се вземе насериозно едно изследване - пише от къде са данните му и с каква точност са те. Ето видео (на английски), което влиза в детайли, според размера на батерията, източника на електричество (екологични източници на ток с/у ток от ТЕЦ на въглища) и цитира всичките си източници. Накратко, дори Tesla със 100квч батерия, в повечето случаи е по-екологична след едва около 5 години употреба, при средно голям пробег на година. При много голям пробег и при по-малка 30квч батерия, автомобилът може да стане по-екологичен (включително производството на батерията му) от еквивалентен бензинов, след малко над 1 година. Накратко - това, което казваш е вярно - че една ел. кола може да трябват 150 000км, за да стане по-екологична от бензинова - но само ако говорим за кола със 100квч батерия, сравнена със среден клас автомобил (от към двигател и емисии), на място където всичкия ток идва от ТЕЦ. В България (и европа) много от тока идва от възобновяеми източници и АЕЦ и е по-екологичен от към емисии спрямо чисто ТЕЦ. Също така човек, който би дал 200 000лв за Тесла с 100 квч батерия, вероятно като алтернатива би си купил мощна бензинова или дизелова кола, която ще харчи много повече гориво от средното. Ако същия човек избира между Тесла със 100 квч батерия и ново BMW 540 за същите пари - отново Теслата ще е по-еко за по-малко време. Но пък ако си вземеш кола с 40-60квч батерия - като Nissan Leaf, Hyundai Kona и тн, колата ще се "избие" екологично за много по-малко време. ПП: Още по-интересно е, че за ел. колите хората взимат производствените емисии на батериите, но не взимат предвид емисиите от добивът, преработката, транспорта на горивото и емисиите от поддържането на бензиностанции. Гледат само емисиите от горенето на бензин. Едно зарядно - било то в гаража ти или на магистралата, веднъж се инсталира и свързва към ел. мрежата и не иска активна поддръжка. Докато бензинът трябва да бъде добит и докаран с камиони, което не става с нулеви емисии.
  2. Тук са всички активни администратори и модератори по азбучен ред към настоящ момент. Може да се обърнете към тях при проблем, на който не може да намерите решение сами или при желание за платени теми или друг вид реклама, която правилата не допускат без изрично разрешение. Единствената разлика между модератори и администратори в случая е, че администраторите имат достъп до сървъра на форума, извършват ъпдейти и вероятно те биха се заели с технически (софтуерен) проблем. За всичко останало, включително за реклама - може да се обърнете към всеки от нас. Решението дали рекламата е възможна и на каква цена - се взима колективно. @dindin (администратор) @emod @kvd74 @Pavel_Pavlov @Veseliq (администратор) @Zlatozator Преди да пишете на модератор, администратор или конкретен потребител: При проблем с потребител или конкретна тема или мнение във форума, използвайте бутона "Докладвай". Ако имате проблем с автомобила си, на който не намирате отговор с търсачката - публикувайте тема в съответния раздел. Не питайте член на екипа за Хонда въпроси. Форумът е за това. А докато чакате отговор - може да опитате да помогнете на друг член с друг въпрос
  3. Не знам дали грешката е от групата, която могат да се изтрият с обикновен ELM 327 OBD четец - може да си купиш такъв (не непременно от линка) и вероятно ще ти излезе колкото да отидеш в сервиз. Но някои грешки могат да се изтрият само с оригинална Хонда диагностика. Някои от сервизите в София за Хонда са Мотобокс, Юби-ко, Омбре. Като цяло сервизите не обичат да работят с части на клиента - за това ги предупреди като се обаждаш ако искаш те да извършат само труда. ПП: Ако нямаш навика и инструментите да си поддържаш сам автомобила и не ти доставя удоволствие да оправяш такива проблеми - не бих купувал части и сменял неща на база форумни съвети и видеа. Сервизите има много опит. Отработено проверяват няколкото неща, които могат да причиняват дадена грешка и я отстраняват. При теб може да е доста повече работа.
  4. За сега не можем да изключим трупането на репутация според раздел. Напълно съгласен съм, че би било редно репутация да се трупа (и губи) само в техническите раздели. Предстои ъпдейт към голяма нова версия на софтуера на форума, в която има повече контрол. Ако не е достатъчно, може да направим наш плъгин за това.
  5. Направена е малка промяна в системата за репутация. - До сега Thanks (Благодаря) и Like (Харесвам) не даваха положителна репутация. Вече дават +1 точка, точно както и Upvote (Нагоре) - Haha (Хаха) и Confused (Объркан) продължават да не дават позитивна или негативна репутация - Отново е позволен Downvote (Надолу), дава -1 репутация - Преведени са на български (ако имате по-добро предложение за превод, добре дошло е) В миналото негативните реакции бяха забранени заради злоупотреби - имаше потребители, които цъкаха минуси наред без обяснение, особено ако се разсърдят на някой модератор. След един от ъпдейтите, вече е възможно реакциите да бъдат забранени за отделни потребители в случай на злоупотреба. Образно казано, ако минете през профила на някой и му "нацъкате" плюсове или минуси на много постове без обяснение - има вероятност да загубите тази си привилегия. Ако тази функционалност като цяло отваря излишна работа на модератори - ще бъде премахната отново. Обмисляме при следващ ъпдейт, потребителите с висока репутация автоматично да получават повече привилегии.
  6. Макар да си казал, че вече си решил някаква марка, ще кажа, че до сега всичкият ми опит с aftermarket дискове и накладки е бил горчив. Цената на предни оригинални дискове е малко над 300лв с доставката през GGBG / Габко от CoxMotorParts (не знам колко идват от Бултрако, обикновено поне 30% повече). С неоригиналните може би ще спестиш стотина лева, но ако пак имаш проблеми ще те е яд. Пък с тези, вероятно никога повече няма да мислиш за дискове докато автомобилът е твой. https://www.coxmotorparts.co.uk/honda/honda-accord/2003-2008-accord/2003-2008-accord-brake-pads-discs/
  7. Това е стар раздел, от преди преустройството на форума. Пускането на нови теми тук не е възможно. Може да отворите тема в съответния раздел за съответната генерация на Акорд. Ако темата ви е обща - използвайте глобалния раздел Общи дискусии. Разделът ще бъде премахнат след миграция на достатъчно скорошни и интересни теми.
  8. Благодарности на @Slein за търпението и споделените мнения - искрено се цени! Макар много от колегите да казват "всички автокъщи лъжат", не съм съгласен. Има спектър на коректност - от крайно коректни, през такива, които взимат коли с ясни проблеми, които могат евтино да оправят (леки удари) до такива, които съзнателно внасят развалини за без пари, оправят ги колкото могат и те лъжат в лицето. Горната къща май е в лошата крайност - ако го правят с една кола, бих предположил, че го правят с всички.
  9. Иронично е да "каниш" лице в лице някой, заради конфликт или проблем (мога само да предположа) в интернет форум. Но си добре дошъл да пишеш тук. Какво точно те е засегнало? Как си ощетен при доброволното си участие във форума, спазвайки правилата с които си се съгласил? Макар и тази ти тема да заслужава предупреждение, защото е в разрез с въпросните правила - неясно/подвеждащо заглавие, грешен раздел, обиди. Това говори повече за теб самия от колкото за хората, които така генерално обиждаш, без дори да познаваш.
  10. Лично аз винаги съм имал смесени чувства към дизайна на Акура заради предните си решетки. Започнаха да ми харесват искрено след като започнаха да обновяват дизайна си след 2017та година с новите, по-класически решетки. Стар дизайн с грозна за мен решетка (RDX 2017): Нов дизайн (RDX 2018): Намирам горния TLX за изключително красив автомобил. Отвън и отвътре. Жалко, че на нaшия континент няма Акура. Колкото до електро-механичните спирачки (и технологията brake by wire) - неизбежни са. Хонда ги използват в хибридните си модели от над 20г насам, а в обозримото бъдеще всички нови коли ще са електрически или поне хибридни. При по-леко натискане, ел. моторите действат като спирачка и регенерират спирачната енергия в заряд на батериите и чак ако ел. мотора не може да спре достастъчно бързо, се включват дисковите спирачки. Това няма как да стане с чисто механична спирачка. Но уж имаме достатъчно дълга история и опит в автомобилната индустрия, за да дават добро усещане и да са сигурни. Мога да потвърдя с ел. колите в София (Спарк), че не съм имал оплакване от спирачките на никой от предлаганите модели
  11. Не съм от хората, които се оплакват от слаби спирачки (нито на 8ма, нито на 7ма ген), но това мнение ме кара да надигна вежди. Сериозно ли някой тук си представя ситуация в която инжинерите на Хонда са изхождали с такава перспектива - слаби спирачки за повече комфорт? И още нещо - всеки прекарал малко повече време във форума знае, че обожаваш своя Accord "комбе" 2.4 AT и си безкрайно доволен от покупката си. Далеч не мисля, че си единствен. Но точно защото винаги си готов да разкажеш за предимствата на своя автомобил, не е ли малко абсурдно, че имаш най-много мнения от всички участници (цели осем) в темата "Какво НЕ ни харесва в нашите Хонди"
  12. В семейството имаме и Jazz 2003 1.4i, ръчка. Там мога да изброявам доста по-дълго какво ми харесва, спрямо какво не ми харесва, защото е прелестен автомобил за парите си и е може би най-практичната малка кола, която съм карал. Но по въпроса с корозията, ръждясали са веждите на задните калници, праговете от двете страни и долните ръбове на вратите. Но 17 годишна кола внос от Швейцария, честно казано оплакванията не са на място... В същото време - нещо, което искрено ме дразнеше в стария ми Акорд 7 2004 - няма борд компютър (среден разход). Нещо, което Джаза, далеч по-евтин модел от две години по-рано, има.
  13. @ceco_accord никой не говори за разочарован. Темата е "Какво НЕ ни харесва в нашите Хонди". Напълно възможно е да направиш съзнателен компромис с някои неща, за сметка на други, които са по-важни за теб. Нещо повече - обикновено ако си добре информиран, основната ти задача е да претегляш предимства и недостатъци. При покупка втора ръка това е още по-силно изразено - балансираш цена със състояние, екстри, цвят, точен модел двигател/скорости, надеждност, имаш ли майстор да ти я поддържа и прочее. Ако си купиш 10 годишен автомобил и кажеш, че абсолютно всичко ти харесва и не би го заменил за нищо на света за друг - това е по-скоро фанатизъм. @darius има безброй много теми защо си обичаме колите и не случайно малко хора тук сменят марката. Тази тема е с ясно заглавие - нека не я пълним с офтопик.
  14. Ако хората се задоволяваха с това, което имат - още щяхме да живеем по 30 години и да ловим диви животни с лъкове. И да не съм офтопик - да споделя за моя Accord 8 Executive 2.4i Tourer няколко негативни неща, които и преди съм писал: Комби е, но багажникът е срамно малък. Шумоизолацията е лоша. Заради това, че е комби и калниците са в купето, нещата са още по-зле. Направих допълнителна такава. Аудио системата уж е "Premium", но в нея няма нищо Premium. Осезаемо по-зле от тази на 7ма генерация, а самите говорители са с качеството на най-евтините китайски в Метро по 15лв парчето. Дори има recall, но пак ги заменят с оригинални гадни. Колата е доста тежка (1.7 тона) за класа си и това се чувства. При мен боята на предният капак над емблемата се надигна от корозия. Дано е изключение. Иначе колата е пълна с всякакви хубави екстри, има добро поведение на пътя и е здрава. Радва ме безкрайно, но си личи, че Хонда изостават в някои отношения от другите марки в този сегмент. Което може би е част от причината Mazda 6 все още да се продава, а Accord да бе спрян за Европа 😔
×
×
  • Create New...