Jump to content

Veseliq

Администратор
  • Content Count

    2467
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Veseliq last won the day on March 24

Veseliq had the most liked content!

Community Reputation

1331 Master

3 Followers

About Veseliq

  • Rank
    Опитен
  • Birthday June 6

Contact Methods

  • Skype
    dinchev.dimitar
  • Website URL
    http://www.carspending.com/

Profile Information

  • Кара
    Accord 2009 Tourer 2.4i EX
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

14271 profile views
  1. За сега няма дефинитивни данни дали вирусът се влияе от времето. Забелязва се, че в държави с по-сух и грещ климат, разпространението е малко по-бавно, но има прекалено много фактори - гъстота на населеност, поведение на хората и прочее. Относно коментарите, че Германия се справя по-добре с вируса - рано е да се правят тези равносметки. Ще видим кой как се е справил чак след като вълната в Европа мине пика си.
  2. Ако това е намек, че форумът взима пари от поръчките за масла, без да е било официално обявено, то искам да уточня, че форумът не е взел и стотинка от темите за общи поръчки, поне от както аз се занимавам с него. Единствено @fenabg е плащал еднократно за тема за неговият сервиз и маслата Yacco, която е в отделен раздел и пределно ясно, че е платена. Нито @Чавдар K, нито @Izanagi, нито никой друг е плащал за организиране на поръчки. Добре дошъл си и ти (сам или посредством роднини в България), да организираш такива, дори да си слагаш надценка - ако потребителите са ОК с това. Имаше много идеи за това общите поръчки да се таксуват. @Markony беше предложил това да става с конкретен малък процент (1 или 2%) от стойността им, но това не се случи, защото нямахме механизъм да го правим легално (фирма, фактуриране и прочее). Ако това се промени - ще бъде обявено като закачена тема в раздела, с всички правила, които организаторите на общи поръчки трябва да изпълняват. Точно за това те моля и ти да не изказваш убеждения, които не са подкрепени с реални доказателства ✌️ Аз лично ти харесвам постовете в които споделяш конкретна и фактологическа информация и смятам, че помагат потребителите сами да изберат какво е подходящо за тях. Но ако някое масло не ти харесва - не е коректно да се спекулира по такъв начин, че то се прокарва заради нечии интереси...
  3. Искам да видя дали те разбирам правилно. Да обръщаме сега в евро, защото лева ще се обезцени и ще ни боли съвестта, че имаме да връщаме много малко пари на банката или ще е страшно, защото с 1 лев ще можеш да си купиш толкова много евро, че бабите ще станат милионери? Питам, за да знам как да инвестирам...
  4. Според мен е напълно възможно според микро-паниката кой чул-недочул, че ще пада валутния борд и видиш ли, левовете ще станат евро центове, да е изкупено еврото. Дори големи клонове не държат големи количества евро в кеш. Миналата година, ден преди септемврийските празници, когато много хора заминаваха за моренце в Гърция, в клон на Уникредит ми бяха казали, че имат останали банкноти само по 200 и 500 евро. Но Тавекс спасиха нещата. Мисля, че вече стана ясно, че валутния борд няма да пада и няма да закриваме държавата, та трябва да са се нормализирали нещата
  5. На този етап не смятам, че какъвто и да е довод да изложе, ще си промениш мнението. И ако не си съгласен, че може бъдеш убеден в нещо различно, не виждам смисъл да опитвам. Ще отговоря на 2 неща - първото ме провокира да ти отговоря в темата изобщо. Ако се съгласиш, че имаме поне някакви опорни точки, ще се радвам да продължим От въвеждането на валутния борд до сега, българската икономика е порастнала 4-5 пъти (и като общо GDP и като GDP per capita). Във всеки случай много повече от средното за ЕС - където за същия период общата икономика расте около 2 пъти (и като общо GDP и като GDP per capita). Това по данни на световната банка. Няма как в продължение на 20 години икономиката и стандарта на живот у нас да не спира да расте (и който твърди, че не е така, се оповава само и единствено на емоциите си), в същото време българският лев хем да е надценен, българската икономика все по-изостанала, а валутния борд да се крепи на магически сили (понеже външния дълг спрямо GDP също намалява последните 20 години, та не го крепим със заеми). С това съгласен ли си? Какво са "бедни страни като България"? Гърция ако не беше в еврозоната, след 2010та щяха да започнат на чисто, като нас през края на 90те. С икономика някъде между Румъния и Унгария и пенсии по 300 евро, не 1200, както успяха да ги запазят. Чехия и Полша ако ги хвалиш, че не са в еврозоната - ми те нямат и валутен борд. Никъде не съм писал "ако имаш силна и стабилна валута, е добре да приемеш еврото". Казвам "ако сме във валутен борд, само губим да не сме в еврозоната". Това са коренно различни неща. Ако с тези два отговора си поне до някъде съгласен, мога да изложа аргументи какви са недостатъците хем да сме във валутен борд, хем да не сме в еврозоната. Но ако дори с това не си съгласен, няма смисъл да продължаваме... 🇪🇺🇧🇬
  6. Чакай, преди да обръщаш въпроса, е редно все пак да опиташ да дадеш истински отговор на моя. Какво от ситуацията на Словения, Словакия или Гърция показва, че е по-добре да сме във валутен борд, но не и да влизаме в еврозоната? Сред горните ти няколко поста се казва "Българският лев е изключително надценен.", "България не е страна, която да е привлекателна за чужди инвестиции. ", но най-интересно за мен беше "Според мен България трябва да си стои в сегашното положение и да не се опитва да излиза от борда и да НЕ приема еврото като национална валута.". Но всичките ти аргументи са или лично мнение или анекодотно доказателство, например "Зная да поне 5 големи промишлени производства на известни немски концерни, които избраха Сърбия и Турция за инвестиции.". Ако се окаже, че има голям немски концерн, който е избрал България вместо Турция или Сърбия, тогава по-добре ли ще е да сме в еврозоната или не (според теб)? Тъй като не разбрах, ще попитам отново. Какви са предимствата да сме във валутен борд, но да сме извън еврозоната? Какво печелим от това?
  7. @DTEC нещо ти изпускам влака на мисълта. Какви са предимствата да сме във валутен борд и да сме извън еврозоната?
  8. България е във валутен борд от 20 години. Имаме хем недостатъците да не сме в еврозоната, хем недостатъците на валутния борд. А недостатъците на валутния борд са по-малко от потенциалните предимства да го няма. Ако не беше валутния борд, след пресен случай като КТБ, левът би се сринал. Приемането на еврото е най-логичната стъпка ако искаме да сме по-близко до ЕС, от което толкова много печелим и в момента. @JHM не знам каква е причината банките да ти отказват, но може да се обадиш в Тавекс. Там не са оставали без валути и курсът почти винаги е по-добър от този на банките.
  9. Разделът за общи поръчки за сега е сравнително свободен - като не допускаме нови и непознати хора да пускат теми за общи поръчки. Форумната администрация в момента не таксува по никакъв начин пускането на такива теми. Първоначалната идея на този раздел е да могат колеги, които си имат доверие, да си организират поръчки заедно от чужди сайтове, за да спестят доставка или да постигнат отстъпка. Тук става дума за член на форума от 2011та, за това и е дадено разрешние да се пусне тема. Тъй като @nanizealot дава прецедент за некоректност и липса на комуникация - ще бъдат публикувани правила за използването на раздела. Част от тези правила ще е, че комуникацията за общите поръчки, включително цени, сметки за превод и други договорки - ще стават публично в темата пред всички. Така както е в останалите теми за общи поръчки. Оставям темата отворена до изясняване на случая.
  10. Да, цената беше 10лв на година, но бързо стана ясно, че много хора не искат са обвързват с подновяващи се плащания - за това го направихме еднократно. Ако някой е купил абонамент за 10лв, ще опитам да му дам код да запази Pro версията и след като абонамента изтече
  11. Привет и с извинение за забавения отговор - това е бъг, който може да се оправи при излизане (logout) и влизане обратно в акаунта в приложението. Повече няма да се появи грешката. Пускам нова версия, в която Pro ще струва еднократно 14.99лв, не абонамент. Ако някой има абонамент - може да ми пише и ще му дам код за отключване на пълната версия, завинаги
  12. Чудесно, а би ли обяснил как трябва да изглежда законът - така че да не е "скапан", да не създава различни представи и тълкувания и да изглежда като писан от не-прост човек? За да не съм все офтопик - ето едно скорошно видео с тест между скъпи и бюджетни зимни гуми от този сезон:
  13. Нямам за идея да го обръщаме на съд, на тълкуване на точки и запетаи. Не съм се опитвал да казвам какво са "подходящи гуми" - това беше използвано от @Митко Йотов. Съгласен съм, че най-подходящото за много от нас е различно - караме различни автомобили, в различни условия, живеем на различни места с различен микроклимат. Както смятам, че преследването на най-доброто, понякога може да донесе много малко предимство пред среден и значително по-евтин вариант. Най-добре е да караш с висок клас нови сезонни гуми, ама и да караш със среден клас нови всесезонки е много по-добре от колкото да караш с галоши на безизвестни километри (лично мнение). Но вместо да опитваме да кажем, кое е най-подходящата гума, може би е по-лесно да се съгласим какво е неподходяща гума. Чисто лятна гума в снежно време е със сигурност неподходяща. Гума с дълбочина на протектора под 4мм е със сигурност неподходяща (и незаконна). Зимна гума при температури над 20гр е със сигурност неподходяща. Гума на повече от няколко сезона, с натрупани много термални цикли (което може би @vespa засегна), е със сигурност неподходяща - както по форумите й викат - "изпечена" или "пластмасова". Ако е лесно да се съгласим това какво е неподходяща гума, можем ли да се съгласим с това, че карането с неподходящи гуми, не просто ще попречи да стигнеш по-далеч, но и ще застраши живота ти и този на останалите (както много изследвания показват)?
  14. С други думи - по-висок акциз на горивата, от този, който вече има у нас (0.36 евро на литър, минималният за ЕС). В страната в която се гради политическа кариера с евтини бензиностанции, горното дори само като предложение би било политическо самоубийство. Но дори да можеше да мине този закон, това ще афектира абсолютно всички цени, тъй като транспортните услуги зависят от тях. Ако бензина стане над 3.00лв (колкото е в Гърция и Италия, където акциза е 0.70 евро на литър), сигурно ще се кара по-малко, но ще поскъпне и хляба на хората. Буквално. Защо вместо това не направим нещо по-реалистично - като по-високи годишни данъци на най-проблемните места (големите и богати градове). И една добавка - няколко пъти по-висок данък за придобиване на движимо имущество изоставащо по евро категория от текущата, колкото по-назад е еврокатегорията и по-голяма мощността, толкова по-голям е коефициента на данъка. Искаш 15 годишна лимузина - няма проблем, плащаш няколко хиляди данък за нея. В тази схема могат да се изключат (или силно да се облекчат) колите до 100кс, както е и сега, за да може хората с ограничени възможности да могат да си купят малолитражка.
×
×
  • Create New...