Jump to content

Veseliq

Администратор
  • Content Count

    2554
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

Veseliq last won the day on February 10

Veseliq had the most liked content!

Community Reputation

1538 Master

8 Followers

About Veseliq

  • Rank
    Опитен
  • Birthday June 6

Profile Information

  • Кара
    Lexus NX 2.0t AWD 2016, CR-V 3 Ex 2010
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.carspending.com/
  • Skype
    dinchev.dimitar

Recent Profile Visitors

16666 profile views
  1. Ако съдя по анализите ти в темите в този раздел, най-добре да те вземат за съветник в комисиите на министерствата на здравеопазването, икономиката, енергетиката и отбраната - и то не само в България
  2. Минал съм и през двата джаза и накратко - колите са здрави, има сервизи, частите са на разумни цени. Взех на майка ми преди 3.5 години първо Jazz 2002. Почти най-базов, 1.4 бензин с ръчни скорости и обикновен климатик, швейцарски внос (вероятно служебна) на 178 000км за първа кола на 55г да се учи. Мотивира се и за 2г направи към 15 000км. Предвид начина по който я караше, през дупки, без да оцелва скорости, съединител - колата направи точно нула проблеми. Първоначалното обслужване беше 600лв, заради смяна на дискове, накладки и разни тампони за 100лв. Сега все още колата се кара от близък и единствено мина оправяне на сходимост (волана седеше няколко градуса настрани). Има проблем с климатика, спря да духа студено изобщо, който се появи миналото лято и ще бъде оправян предстоящото - може да е компресор, може да е радиатор, не знам. Сега юни 2021 й взех Jazz 2009 (втора генерация) с всички екстри - климатроник, круз контрол, панорама, автоматик (с i-shift кутия). Колата беше пак внос от Швейцария, на реални 140 000км с всички документи, но с много лош интериор (по-зле от стария джаз), захабен - вероятно карана като служебна, душманската. Но цената беше добра. След първото пълно обслужване от 400лв (в което имаше и масло на кутия и всички течности - антифриз, спирачна), нищо не сме правили вече 6000км. Нула проблеми. Кутията работи добре, всички екстри работят добре, нула проблеми като изключим забележките по врати, седалки, волан, пластмаси, с които дойде. Джазът е изключително здрава и практична кола. Обичам швейцарски внос - защото там ги задължават да обслужват и сменят всичко на време като част от ГТП. Не може да минеш ГТП без да си минал сервиз, че колата е изрядна. Така дори тези които не са пазени, са поддържани. Но може да има проблеми с ръжда (новият джаз за сега няма, старият има все повече). С внос от Италия, Германия и други държави, има по-голям шанс за кола, която не е пазена и не е поддържана. Но това са наблюдения, не съм професионалист. И двата джаза горе бяха 1ви такъв който карам - врътнах по едно кръгче, отворих капака да видя, че двигателя е там (нали така се прави), подритнах гумите и капарирах. Но по обяви уж отсявах - да "изглежда" читава. И на огледи отсявах преди да съм карал. Нямах високи очаквания за такава кола спрямо другите коли, които карам - но и от двата останах изключително приятно изненадан. Може би най-практичните и готини колички за парите си.
  3. Немските автомобили са прословути с дългите си интервали за обслужване. Последните години е типично да дават интервали от 20-30 хиляди километра или 10-15 хиляди мили и да казват, че скоростните кутии не е нужно да бъдат обслужвани в рамките на гаранцията - още преди 20 години мерцедес станаха известни със скоростите си, които нямат нужда от обслужване. Това е супер за хората, които купуват нова кола на "lease", където не я притежават, а я карат срещу фиксирана месечна вноска 3-5 години или просто сменят автомобила си често - практически това означава, че нямаш излишни разходи и разкарвания до представителство. Супер е и за производителите - в днешно време дори по-неуспешните двигатели и скоростни кутии обикновено изкарват 100 000 мили (понеже говорим за американския пазар, където се кара по 18 хиляди мили на година средно), но ако не са поддържани - скоро след това започват проблемите и имаш стимул да си купиш нова кола, вместо да търкаляш старата още толкова. За това е хубаво да се следи, че поне препоръчителните обслужвания при втора ръка са правени навреме. А с напредването на възрастта и километрите, да се обслужва по-често от колкото производителя препоръчва. Поне ако имаш намерение да караш колата дълго. Благодарен съм на @Drone, че споделя за проблемите с автомобила, макар да от моят прозорец да не изглежда като "къса клечка" - такива неща са точно това, което бих очаквал от такъв автомобил (искрено, не го казвам, за да дразня). Надявам се скоростите да са единственият проблем в обозримото бъдеще и дори това да е е причина автомобила да се окаже у нас на добра цена. Ще се радвам ако продължиш да пишеш - интересна ми е равносметката. Ако имаш желание да пазиш и история в CarSpending-а, ще е страхотно.
  4. Никъде не съм казал, че рака не е проблем, но темата не е за рака нали? А ти знаеш ли, че заради милярдите наляти в развитие на ваксини и mRNA технологията от началото на пандемията, последните няколко месеца влезнаха в човешка фаза тестове на mRNA базирани лекарства срещу рак? Ето ти първи морален въпрос - дали антиваксър против mRNA ваксини би отказал mRNA лекарство срещу рак след няколко години? Гриповете и настинките са по-малко разпространими от ковид. Шокиращо за някои хора се оказа, че ако си миеш ръцете малко по-често и спазваш малко повече социална дистанция - изключително много болести спират да се разпространяват. Може би за това и в държави в които обществото е над индивида, като Япония, маски се носеха още преди 5 години. Това да имаш различно мнение, не значи че си прав. Може да вярваш, че на червено е най-безопасно да се минава - твое право е да имаш свобода на вярата си. Това не значи, че вярванията ти имат същата тежест като ЗДВП и че само защото вярваш нещо, трябва да ти се дава пълна свобода да го правиш. Питам те конкретно за България - от къде идва този парадокс, че българите са най-неваксинираните, понеже са най-просветените, но са най-умиращите и с най-пълните болници в момента (заедно с румънците и руснаците, които влизат в нов локдаун)? Как така само ние виждаме конспирациите с ваксините и несъществуващия вирус и не правим като еврпейците, японците, канадците, австралийците, а в същото време сме след тях по образование, по стандарт и продължителност на живот, по продуктивност? Може ли също така да не се изкарваш жертва всеки път като не ти изнася?
  5. Скрих конспиративните мнения - ако някой чувства, че форумът е загубил нещо важно, може да ми пише, но нека това да е последната такава тема в този Хонда форум. Фен, прави ли ти впечатление, че често пускаш теми или отговаряш колкото да хвършил малко масло в огъня? Някой е отделил време да напише няколко параграфа в тема, която ти си пуснал и му отговаряш с половин пасивно-агресивен въпрос и чакаш да гледаш сеир. Тролщината ли е твоят начин за забавление?
  6. Нали сме форум с фенове на японските коли. В Токио живях 9 месеца през 2016г и не спирах да се удивлявам колко хората живеят като част от общество, а не като индивиди. Така и не видях някой да се мръщи за нещо, да се предрежда, да няма време да спре да ти помогне кой влак да хванеш, дори да не знае чужд език. Често работниците в магазини и ресторанти носеха маски, както и в обществения транспорт (който се ползва от всички), за да не разнасят дори грипове и настинки. Сега по време на пандемията - Япония има 126 милиона население - 18 пъти повече от нас и 18 000 смъртни случаи от ковид (с 6000 по-малко от нас). В Япония вече има 77% ваксинирано население - макар да започнаха ваксинацията много по-късно. Ние сме най-просветените и най-разбиращите глобалните конспирации. Единствените с избор от 4 вида ваксини и най-неваксинираните в ЕС. В същото време сме последни по образование, последни по продуктивност, последни по стандарт на живот и първи по умиране. Болниците ни са пълни с хора, които не могат да дишат от маски, от зелени сертификати и от стрес, а не от някакъв измислен вирус. Излиза, че Българите сме по-умни от японците. Не сме пробвали да правим коли, само за това не сме успели да го правим по-добре от тях. Въздъх.
  7. Аха... Понеже това, което трябва на държава разкъсана от корупция е да напусне втория най-богат съюз в света, който й налага поне някакъв контрол и регулации. И като напуснем ЕС какво, ще си договорим по-добри цени директно от ОПЕК, от колкото ЕС могат да договорят, понеже сме огромен клиент с огромен пазар ли? И ще продаваме евтин бензин в държавните бензиностанции, които за малко бившите управляващи да уредят? Там няма акцизи, вероятно има и субсидии за бензина. Докато в ЕС събираме акцизи от горива, цигари, алкохол и голяма част от тези пари отиват за субсидии за селско стопанство, лекарства и други стоки, които са от първа необходимост за всички. Например в същата тази страна, средно на ден са ти нужни около 70лв за храна на човек. Не е редно да си подбираме само аспектите, които ни харесват.
  8. Съгласен съм, че не е ок съдържанието на екрана да е по-малко от рекламите. Ще отворя нова тема когато започнем експерименти с това, за да тестваме различни варианти - например "лепкави" реклами, но без банери на мобилни устройства и прочее. За да съберем повече обратна връзка какъв е приемливият баланс. Не бих имал против и да се направи форумна касичка, в която всеки да може да дари няколко лева и перманентно да бъде преместен в група за която няма реклами, а парите да отиват за някаква кауза, но не искам и да се занимавам със събирането на пари, евентуалното им деклариране за данъчни цели и други времеемки усложнения. Никой от екипа няма за цел да печели от форума, но би било хубаво ако може с реклама поне да си покрива разходите.
  9. До преди появата на новите реклами, приходите (40-50 евро на месец) не покриват напълно разходите за сървър (50-60 евро на месец) и не покриват разходите за лиценз на софтуера. Изглежда с новите "лепкави" реклами за пръв път доходите са се удвоили за септември. За пръв път форумът си плаща разходите и не изглежда да има спад в трафика, но не искам да е за сметка на това да е неприятен за използване. Изключих ги. С @dindin ще решим какво да направим и дали да ги оставим перманентно изключени за всички. Безплатен блокер за мобилни реклами (поне за Android) е AdGuard. Ако на някой рекламите му тежът - може да ги изключи.
  10. Честито и от мен! Пожелавам да носи само позитивни емоции и никакви грижи Дано пълното обслужване не повлияе на количеството "простотии" на пътя Торк конверторът е меката връзка между двигателя и скоростите и повечето конвенционални (планетарни) автоматици, какъвто е този, не държат скоростната кутия и двигателя твърдо свързани като със сух съединител, освен на последни предавки или в спортен режим. Това се прави, за да е неусетно превключването между предавки, да няма лашкане като натискаш и отпускаш газта. Странно е, но бързо се свиква.
  11. Дали това се натяква или това чуваш? Изненадан ли си, че членовете на "Хонда Фен Клуб" предпочитат Хонда? Мен пък ми се струва, че повече искаш валидация за направен избор от колкото да търсиш съвет, в тема с името "каква кола да си купя". И от там избирателно не ти харесват някои мнения. Аз лично бих го намерил за по-приемливо да благодариш на участниците в темата, да кажеш, че си отишъл, видял, харесал и взел мечтаният автомобил и всички да ти честитим. Вместо това ми се струва, че защитаваш нещо, което май не си виждал на живо и отхвърляш препоръки, които също си обмислял само на картинка. И намирам това за абсурдно
  12. Много тежкарско изказване. Може и да съм сбъркал в преценката си за някои неща по-горе. Пожелавам да вземеш Q5-цата и да е всичко, което си искал. В крайна сметка - веднъж се живее
  13. С извинение за втория ми пост без да изчакам отговор на първия - забравих да върна няколко изречения и по това перо. Каква според теб е разликата в обслужването на автомобил в оторизирания и неоторизиран сервиз? Не коментирам цените на ремонти, а само на обслужване и консумативи - като е гаранционно, ремонтите си ги правят за сметка на производителя, това е идеята. Като не е гаранционно - си ходиш където те устройва. Моят опит е ограничен, но ти давам паралел между два несъпоставими автомобила и два несъпоставими сервиза. В Бултрако имам 2 неприятни истории (не заради цени, а отношение и качество на работа), за това обслужвам хондите само в Юби и Мотобокс. Едно пълно обслужване на Лексусът в ТМ Ауто - с оригинални масла и филтри е 550лв, обслужва се веднъж на 15 000км. Връщат ти колата измита. За бензиновото CR-V беше 320лв в Юби-ко - с неоригинални масла и филтри. Стара Хонда няма да е много по-евтина за обслужване от нова Хонда или нова Шкода. За Ауди, очаквам всичко да е по-скъпо - и в оторизирания и в неоторизирания. Ама нали караш 300 коня Ауди, очаква се да не питаш за цени.
  14. На нова кола нямаш непредвидими разходи - каското, лизинга и едно масло на година. Понеже посочи Рено и Шкода - мога да се обзаложа, че Шкода за 50к през следващите 5г ще ти коства сумарно по-малко разходи от Q5 TFSI 3.0 за 35-40к, а накрая ще има по-висока остатъчна стойност. Ще има и модерни екстри - като Андроид Ауто и активна безопасност, които аудито няма. Но аз не те навивам за нова кола - казвам за пореден път, че желанието за скокът от 20 годишно 100 коня HR-V на луксозен немски автомобил на кредит, за мен е странно. Има висок шанс да останеш разочарован. С кола за 15-20к ще получиш огромен скок спрямо HR-V-то, без да си счупил бюджета. Питаш ме защо съм взел ползван Лексус, а не нов. Интересно е, че този Лексус е струвал значително по-малко нов от ново такова Q5 през 2016, а сега струва повече от ползвано Ауди... Взех го без кредит, от първи собственик, а не внос от северна америка, с още година оставаща гаранция, която Тойота учтиво удължиха до 2026 или още 35к км. С гаранцията си гарантирах, че няма да има неочаквани разходи непосредствено след покупката. Не бих дал толкова пари стискайки палци да съм късметлия. И в крайна сметка реших да си направя кефа с ясното съзнание, че ако имам проблеми или остана разочарован, нямам проблем да го продам със загуба. Ако и при теб е така - давай смело, ще се радвам да направиш покупка от която да останеш щастлив. Просто имам чувството, че подценяваш рисковете и надценяваш удовлетворението, което тази лимузина ще ти донесе.
  15. Това, което казвам е, че за мен е неразбираем скокът от 20 годишно HR-V с почти никакви екстри и слаб двигател, на 300 коня луксозен автомобил (който е загубил близо 3/4 от стойността си за 6г) и че не съм сигурен дали очакванията ти ще бъдат оправдани. Тези коли са някакви противоположности. Това Audi има причина да се обезценява толкова бързо - колкото и да е "корав" двигателят му, такъв автомобил не е евтин за поддръжка - за старт каското е 2000лв на година, а после хилядарки ще си вървят с лекота по него при влизане в сервиз. А цената на Q5 за 40 хиляди лева ще падне на 20 много по-бързо от колкото CR-V за 20к лв ще заструва 10к лв и ще ти коства много повече разходи през това време. Напълно бих го оправдал ако имаш излишни пари и си готов да ги трошиш за кеф без мислиш за последствията - ама говориш за кредити След като до сега си бил ок с HR-V със 100 коня двигател, вероятно не си комплексар, който иска да кара с 200 и да му правят път на магистралата. Вероятно искаш колата ти да е хубава и удобна, искаш да ти е по-лесно да правиш безопасни изправервания. За всичко това не ти трябва стара лимузина. По-лесно ми е да разбера да искаш да вземеш нещо по-новичко, по-нисък клас, на лизинг (без изобщо да посочвам марка), от колкото топ изпълнение на стара Q5ца.
×
×
  • Create New...