Jump to content

Veseliq

Администратор
  • Content Count

    2439
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Veseliq last won the day on April 9

Veseliq had the most liked content!

Community Reputation

1288 Master

1 Follower

About Veseliq

  • Rank
    Опитен
  • Birthday June 6

Contact Methods

  • Skype
    dinchev.dimitar
  • Website URL
    http://www.carspending.com/

Profile Information

  • Кара
    Accord 2009 Tourer 2.4i EX
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

13734 profile views
  1. Вече може да експортирате и импортирате обратно данните си
  2. @AuruMoon благодаря за обратната връзка! Имаме амбиции за iOS апп, но в момента нямаме ресурс да работим над второ приложение. Ще бъде обявено, когато това се промени.
  3. От тук нататък предлагам обяснения и съвети за нисък разход да се дават само от хора, които са постигали 4.2л/100км последните 57 000+ км
  4. В каквито и условия да е карал 57 500 или дори само 7500км, 4.2 среден разход заслужава овации. Истински "hypermiler" @Rakeem средният разход е... среден. Повлиян е от последното ти шофиране колкото и от първото. Смята се от общото количество изгорено гориво и изминат път по дневния километраж. За условия на каране - не знам какво очакваш да ти каже - "намерих един баир и я пуснах 7500км на неутрална..."
  5. Не ми е известно да може. За коли от Швейцария - е почти абсурдно кола от първи собственик да няма изрядно пазена сервизна история, поне първите 5 години. Ако няма - почти гарантирано е "загубена" с цел по-добър търговски вид. Подобно нещо мога да кажа и за коли от Германия. От там доста по-често има коли, които са давани под наем или са били служебни, на които загубването на сервизната история води до доста по-добър търговски вид
  6. Позволих си да скрия офтопик и заядливи коментари. Ако някой се чувства ощетен, може да ми пише лично.
  7. Veseliq

    Honda Transalp 650V

    Да ти е честит! Точно такъв карам и аз. Машинката няма да те разочарова! Наскоро дори го бях обявил за продажба, но след като пробвах Honda NC750X, CB650F и VFR800 Crossrunner-X, никой не ми хареса достатъчно (макар всички те да са страхотни машини).
  8. Давам и чакам след това ти да ми отговориш на въпроса Първият споделен опит е от Michelin CrossClimate+ 205/55/16, който баща ми в момента кара 3та година. Две зими не са имали проблем и в най-снежните и заледени дни. Две лета нищо не е свирело не на 20, а на 40 градуса на път за морето. Друг модел гуми може и да свири, но ако всички всесезонни гуми ти свирят над 20 градуса, може и друг да е проблемът. В момента на Honda Jazz, който октомври 2018 взех на майка ми за градска кола, е с Nexen 4 Season 185/55/15. Гласувани от ADAC за най-добрите всесезонни гуми, макар че аз ги купих защото цената им беше супер и защото майка ми не би карала колата ако времето не е слънчево. Но понякога и аз и жена ми караме колата. Ето ти клип от най-големия снеговалеж тази зима в София, НАГОРЕ в посока Витоша по бул. България, докато отстрани имаше закъсали автомобили (предполагам със "супер зимни гуми" от OLX-а). По празниците беше над 20 градуса. Не съм чул нищо да свири. Ти си на ход.
  9. Интересни наблюдения. С кой модел гуми, колко употребявани и на каква кола си ги добил?
  10. Не съм карал с такива всесезонни, но карам с други всесезонни втората кола. Ако не караш много, съвременните всесезонни гуми са абсолютно адекватни и удобството да не сменяш гуми 2 пъти в годината е огромно. Не бих ги карал повече от 2-3 сезона или и не бих купил всесезонки втора ръка. Тъй като дори най-издръжливите сезонни гуми си запазват свойствата около 30-45 000км според марка, модел и тн, не бих разчитал на всесезонните повече от 20-30 000км. Това е супер за кола, която не се кара много - но ако караш много, може би е по-добре да вземеш два комплекта.
  11. С хубава синтетика (Amsoil 0W-20 / 0W-30), доливам по-малко от литър между смени, които идват на 10-12к км или година. Купуваш си 5л за смяна - остава ти над половинка и като светне лампата, че си на минимум (на 8ма ген има лампа, че маслото е на минимума, не че помпата е пресъхнала), доливаш Така изкарва по 10-12к км или 12 месеца. Ако караш много на дълъг път и искаш да караш по 20 000км между смени (все пак не прескачай 12те месеца препоръка) - предвиди си повече за доливане. Ако се прави промивка на двигателя със специализирани добавки, не бих налял новото масло с което ще се кара веднага след промивката. Може да се налее евтино масло от ato24 (тяхната марка например), да се покара няколко дни, за да поеме остатъка от промиващата добавка и тогава да се направи втора смяна с истинското масло, при която да се смени вече и филтъра. Това са супер шарени генерализации. На всяка немска кола със същата кубатура ли й е 1.5 до 2 пъти повече маслото? На Audi A4 2.0 TFSI 210кс 2012г например е 4.5л. Ти колко Поршета V8 си пържил до морето или си говорим градски легенди?
  12. Veseliq

    Как работи CMBS?

    Въпросите за CMBS бяха отделени от темата за това какви са разликите в нивата на оборудване. @stany681 ако имаш LKAS, имаш и CMBS. Вървят пакет ACC (дистроник), LKAS, CMBS Вероятно познатия ти тираджия няма CMBS, а някаква друга активна система за безопасност. Както и @nevernotnever е споделил - системата на Хонда предупреждава при опасност и при почти неизбежен удар, намесва спирачките. Като цяло не мога да си представя как може да разчиташ на CMBS - активира се само в много стресови ситуации, точно когато е необходимо.
  13. Не съм съгласен - в момента има 4 непродадени i-DTEC с CMBS и 3 непродадени 2.4i с CMBS. Все пак CMBS пакета се е предлагал само с най-високото ниво и е струвал около 5000 евро независимо с какъв двигател си, а i-DTEC и 2.4i са стрували приблизително еднакво. @gradinarq читавите хонди на добра цена изчезват бързо. Независимо дали бензин, дизел, cmbs. Швейцарските са типично много запазени. Както виждаш всички нива имат много екстри - ходи на два-три огледа и според мен ще успееш да познаеш като дойде правилната кола
  14. 2.0 се предлага с всяко ниво на оборудване, включително Executive. Ето ти пример, но търси "шибедах", това е ключовото за Executive. Това, което @policeman е описал, е ниво Executive, но CMBS / LKAS / ACC - умните системи за сигурност, се предлагат само и единствено с 2.2 дизел и 2.4 бензин и са допълнителна екстра, която далеч не всички 2.2 / 2.4 Executive имат. В сигнатурата ми можеш да видиш колко гори 2.4 автоматик - абсолютно реален разход за над 35 000км шофиране, като карам повече магистрално и извънградско. Разликата в разхода между 2.0 и 2.4 не е особено голяма - около 15%. Ако парите за гориво на 2.4 са ти проблем, то и 2.0 няма да ти е евтино. По-добре на първо място избери запазен автомобил с много екстри, с който и да е бензинов двигател. От прочетеното във форума - и двата двигателя подлежат на газификация
  15. На таблото на джаза няма показател за температурата на двигателя. Има външна температура. За джаза японците са преценили, че ти стига да знаеш дали е студен или прегрява. Съответно има синя лампа ако не е достигнал работна температура (изчезва след 2-3 мин) и червена лампа ако прегрее, за която само сме чували, че съществува, но май никой не я е виждал
×