Jump to content

Veseliq

Администратор
  • Мнения

    2344
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    2

Veseliq last won the day on Ноември 22

Veseliq had the most liked content!

Обществена Репутация

1242 Master

Относно Veseliq

  • Ранг
    Опитен
  • Рожден ден Юни 6

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.carspending.com/
  • Skype
    dinchev.dimitar

Profile Information

  • Кара
    Accord 2009 Tourer 2.4i EX
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Последни посетители

13074 профилни разглеждания
  1. Да де, въпросът е, че тъй като въздушното съпротивление расте квадратично спрямо скоростта - лимита за 150кс кола се пада някъде там. Не случайно за 250км/ч стигат 250кс, но ти трябват 500кс за 300км/ч и 1000кс за 400км/ч. Та, ограничител има, но не мисля, че е електронен
  2. Veseliq

    Автоматик на 2.4

    Газта има висока устойчивост на компресия (над 100 октана е) и това би трябвало да помага ако е каквото подозирам. Но ми е интересно ако @sdj сподели дали с високооктанов бензин другия проблем изчезва...
  3. Ако съдим разхода от сигнатурата - сигурно съм вдигал до към 150, ама по баир надолу Доста повече ме интересува колко бързо колата стига до 150, от колкото колко над 150 може да развие. А и шегата настрана, заради шумове и вибрации от пластмасовите лайсни, над 180 ме е било страх да не остана без тях, така че горе долу толкова. С миналия дизелов ремапнат Акорд (7ма ген, механични скорости) еднократно съм вдигал 230 по километраж, като за повече нямах кураж. Искрено - това е 1.7 тона семейно комби, не NSX. Никога не можеш да кажеш, че "ти се е наложило" да караш с такава скорост. Сам си си го наложил. И според мен това не е добър автомобил с който човек да си налага такива работи
  4. Максималната скорост по спецификации за европейски акорд 8 с 2.0 двигател е 215км/ч, максималната за 2.4 е 233км/ч - като това е доста близко до физическия максимум на автомобил с такъв драг коефициент и с 150/200кс съответно. Не мисля, че са ел. ограничени европейските. Добре е да имаме предвид, че скоростта на километража обикновено е по-висока от реалната и, че при такива "аматьорски" тестове - едва забележими попътен/насрещен вятър от 10км/ч, или положителен/отрицателен наклон от 1-2%, ще окажат осезаемо влияние върху крайния резултат. Вас как не ви е страх да вдигате 200, не ви ли отлитат предните лайсни
  5. Veseliq

    Автоматик на 2.4

    И при мен го има звука от автомата. А мисля, че и при мен го има цъкането преди превключване @sdj. Забелязвам, че като заредя бензин 98 или 100 октана го няма. Консистентно. Така че подозирам, че е от вторични детонации. И преди някой да набеди българското гориво - често карам в чужбина. И с италиански или унгарски бензин 95 го има. С 98 или повече го няма. С български V-Power 95 го има, с какъвто и да е 98+ не. Това е и причината вече да зареждам само такъв бензин... Ако някой потвърди, че с друг бензин се оправя - ще ми олекне, че не си внушавам нещо само с мойта
  6. С малко закъснение, реших да се похваля с още една Хонда в семейството. Последните няколко години, майка ми ме тормози, че иска да започне да шофира (като е взела книжка преди 35 години и от тогава не се е качвала на кола) и след като започна опреснителни курсове, се заех да намеря нещо подходящо. Тъй като колата ще се използва от "млад" шофьор жена, която държи "да е сладурска", предимно градско или курсове до 200км и като се счупи ще ми я дава аз да се оправям - изборът беше логичен. Хонда! Джаз! С помощ от @Чавдар K, който направи оглед на харесан екземпляр до офиса му в Горубляне и след последвал оглед в Юби-Ко, колата беше взета. Искрено - това е покупката на автомобил, която ме е оставила най-удволетворен от това колко много получих за парите си. Технически - колата е 1.4 84кс, 2003та година, швейцарка, на уж 177 000км (и макар че точно "купоните" от сервизната история липсваха, е адски запазена, не е претапицирана и ако са я превъртали, е можело далеч по-смело да действат), с обикновен климатик и механични скорости. Има обичайния шум от лагер в скоростите (но лек, няма да го правя още) - но освен два тампона на макфърсъните, предни дискове и накладки и течности, нищо друго не предстоЕШЕ да се прави (но за това във втори пост). След 2 месеца с колата, през които от време на време я карам, продължава да ме удивлява колко практична е. Голям багажник. Широко място отзад. Задни седалки, които се вдигат. Интериор с всякакви местенца за оставяне на вещи. Не знам дали говорителите са сменяни - радиото е сменено с хубаво Sony Player-че, но аудиото звучи по-добре от Акорд 8. Че дори има и борд компютър (нещо, което и бившият акорд 7 2004 нямаше). Супер приятна за каране и икономична. Данъкът от 21лв на година е друг бонус. Може да е на над 15 години, но всичко работи безупречно. Както с всички мои автомобили, ще я следя в CarSpending и ще опитвам да помагам на други собственици с такъв автомобил тук. Междувременно, ще добавям по някой друг пост с преживявания с колата
  7. Лични впечатления за Мазда6 съм писал по-рано в темата - лично избрах и купих за баща ми Мазда6 автоматик 2005та година (2.0 бензин). Купихме я януари 2012, на реални 177 000км, като колата е вече на 245 000км, кара се на газ. В същото време от 2010та до 2015та имах Акорд 7ма генерация (2004та година) в продължение на 104 000км. Та мисля, че минавам за "някой, който е карал японски коли". Позитиви: проблеми с интериора не сме имали - макар да изглежда по-ниско качествен, да чукнем на пластмаса (ха-ха ), всичко работи. Имаше един проблем актуатор - но същия проблем имах и на стария Акорд 7. Смея да твърдя, че аудиото е малко по-добро от на Акорда (поне нашата Mazda има BOSE, не знам стандарт ли е, Акорда беше и той с Premium Audio - Bose). Дизайнът на комбито субективно е по-добро (това беше причината бащата да не иска Хонда - искаше комби, но не искаше комби Акорд). Негативи: основният проблем е, че ръждясва безобразно, като вицовете за Опелите едно време. Гние навсякъде, врати, прагове, под, целият заден мост. Сменяхме крайно и средно гърне, защото бяха изгнили - за което и газта има вина. Акордите са мноого по-добре в това отношение. Два пъти я обработват с преобразовател и с грунт срещу ръжда, но се чудим кога ще дойде денят в който ще стъпиш в нея и ще ти мине крака. Автоматикът е 4 степенен и по-неикономичен и муден от еквивалентният 5-степенен на Хонда, но е адекватен. Между еквивалентни Мазда6 и Акорд, ако бяха на една цена, никога не бих избрал Мазда. Но не са на една цена и това прави маздите привлекателни. По спомен горната я взехме за около 8000лв, а подобен Акорд струваше с 30% повече. Както и @Zlatozator е писал - маздите са чудесна алтернатива отговарящи на цената си, която с причина е по-ниска.
  8. Я да обобщим - регистрираш си акаунт във форум за японски коли и с първото си мнение изкопаваш 2 годишна тема като наричаш участниците от нея "неграмотни отворковци", защото не искаш "някой който никога не е карал японска кола да пише по някоя тема, или да създава своя"? Добре дошъл си да напишеш културно своите впечатления от вашите мазди (макар темата да е болезнено стара) и да оставиш всеки да прецени за себе си. Но не ти ли е неудобно да отидеш на ново място и за добър ден да започнеш да обиждаш домакините - така не знам кой би взел насериозно мнението ти.
  9. Ясно, че тази бройка е била за боклука - би било чудесно ако пуснеш линк коя е и от коя автокъща, за да помогнеш на останалите търсещи. Но иначе на всички 8ци рейката се разтропва (има тема за това) - не е опасно, не е и прекалено неприятно - тропа, но не много. Шарнир наскоро сменях преден - 40лв е. Дискове и накладки са консуматив, няма смисъл да се коментират, особено на автоматик ще сменяш на всеки 30 000км ако караш повече градско. На фона на цената на такъв автомобил, тия неща дори не си струва да се споменават. Но ако има проблеми с агрегата, еърбези или електроника, бягай далеч (и докладвай), поне ако я купи някой да може да прави голям пазарлък - коли с толкова сериозни проблеми ги изкупуват на 50-60% от цената на която се продават накрая...
  10. Виж, не твърдя, че новите коли са по-здрави от старите. Нито отричам съществуването на проблеми. Но никъде не твърдя, че "целенасочено и нарочно" нещо се прави чупливо. Още повече част, която при теб е изкарала 2 пъти удължената гаранция на автомобила... Ето статистики от въпросният TUV, който сам си цитирал. За мен са показателни, че качеството май не се е сринало толкова брутално, колкото всеки втори по форумите го описва. "Ехеее едно време какви бяха колите", пък си спомням как около 2000та на 10 годишният ни Опел Вектра 1.6i му хвърляхме найлон отгоре да не се пълни с вода багажника като завали
  11. Дай да ги видим тия статистики Ти и прахосмукачка да си купиш, ако не си я оправиш в официален сервиз ти пада гаранцията. Но като е гаранционна колата и нещо се повреди, нищо не плащаш - оставяш на дилъра и ти го оправя, какво те притеснява? Това ми е проблемът с тези генерализации - кои са тези "всички японски коли"? В семейството има 3 японски коли и никоя не е имала проблем с AC. От 8ма генерация - това е коже би първата тема за проблемен компресор. Има ли смисъл да пишем такива безмислени неща като че "съвсем целенасочено и нарочно компресорите на всички японски коли се прецакват", когато определено това не би отишло на топ място сред "проблеми, които е вероятно да срещнете с вашата хонда" Отделно, че горе беше изложена теорията, че на японските коли им се прецаква климатроника, защото нямало регулатор колко да работи и работел постоянно - което ми е трудно да повярвам, защото отчетливо го чувам как се включва и изключва. Пък то май излезе, че се е прецакала ролката, която се върти независимо дали климатроника е пуснат, тоест все тая дали има регулатор...
  12. И каква е конспирацията, че съвсем "целенасочено и нарочно" на 10 годишни коли се случва (но не винаги) да им се повреди точно компресор?
  13. Veseliq

    Купих си Харви :D

    Важното е, че няма пострадали! Но по-правилно би било да кажеш, че си "причинил" леко ПТП. Колегата с БМВ-то е "претърпял" леко ПТП Да не напише някой утре "Претърпях леко ПТП, само пукната броня... но моториста пред мен на какво приличаше!"...
  14. Вероятно представляват точно това и не бих се изненадал ако хората, които ремонтират батерии поръчват точно такива. Но е безразлично - така или иначе ти трябва някой с техника и умения да я разглоби и тества капацитета на клетките, за да отдели дефектните и да ги замени. Искрено се съмнявам да е добра идея да тръгваш да го правиш сам.
  15. Не е обръщание, а класификация на подвеждащи коментари. Не го приемай толкова лично. Скоростната кутия и двигателя са практически същите. Разликите в самият автомобил са малко повече - фейслифта има бордови компютър, навгиацията работи за България (на тези до 2005 НЕ работи), колата се педлага с опция за технически пакет ACC/LKAS/CMBS (дистроник, подпомагане за стоене в лентата, алармиране и автоматично спиране при опасност от сблъсък). Тъй като гледаш Executive има вероятност последните две да имат значение. Останалото са малки разлики в интериора и екстериора.
×