-
Content Count
771 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
10
-
FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта
inspektora replied to emod's topic in Общи дискусии
За "Champion"-а знам че е на WOLF, но мислех, че е по-нисък клас масло. -
Вероятно става дума за Аутотест груп. И аз при тях ходя във Варна. Запазвам час онлайн на GTP.bg и всичко е точно
-
FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта
inspektora replied to emod's topic in Общи дискусии
В началото на годината смених и това масло (WOLF OFFICIALTECH C2 5W-30) и нищо лошо не мога да кажа за него. Смених го на 11К, без да се налага доливане, но към края турбото ми почна да се чува по-силно. По принцип имам леко виене от турбината и като се изчерпи ресурса на маслото, става по-осезаемо. Сега съм сложил WOLF OFFICIALTECH 5W-30 MS-F (А5/В5), което не е С-масло, т.е. е с традиционен пълен пакет присадки и не става за коли с DPF. Моята е фабрично без, но досега съм слагал само С-масла. Като навъртях 500 км. с това масло и турбото ми утихна както никога - добрите стари рецептури отпреди "екологията" вършат работа -
И моят работи така. Изглежда е нормално.
-
И аз така мислех. но като обслужих и последното колело - предно ляво, гумения се оказа отгоре. На монтажните схеми, гумените са отгоре и на предни и задни колела. По разни международни форуми чета, че са ги обръщали за проба и разлика в поведението на спирачките не са открили. Ако някой има практическа информация, нека да каже. И още нещо - от тези ремонтни комплекти, които купих, най-точни до оригиналните са диаметрите на водачите на FEBEST - 10 мм. QUICK BRAKE и AUTOFREN SEINSA са 9,9 мм. Дребна разлика, но технически измерима.
-
От доста време имах едно тракане/чукане при каране по дребни неравности като павета, черни и чакълени пътища. Многократно съм изследвал окачването в различни сервизи, но всичко изглежда здраво. Вече бях решил да започна да сменям по метода проба-грешка, но ми дойде спасителната мисъл за спирачните апарати. Тествах ги с разклащане на ръка и се оказа, че преден десен и двата задни си почукват. Проведох си кратко обучение с четене на форуми и гледане на видеа по темата и реших да действам самостоятелно. По всеобщо мнение, чукането идва от водачите и хлабината, която имат към супорта. Тази хлабина не е случайна, а служи да поеме топлинното разширение на материала, което се получава в резултат на действието на спирачния апарат. Лечението е гресиране на водачите в най-лекия вариант, подмяна на водачи в по-тежкия и най-накрая подмяна на супорта, ако леглата са разбити. Подготвих се, като купих два ремонтни комплекта - преден и заден. Разликата е, че задните водачи са малко по къси от предните. Ето така изглежда комплекта: Вече подготвен теоретически и технически, не беше сложно разглобяването и обслужването. Оказа се, че водачите ми са в много добро състояние и нямат нужда от подмяна (имам вродено нежелание да сменам здрава оригинална част), така че само ги гресирах с приложената в пликчето грес. Тествах колата при следващия ми риболов по тежки язовирски терени и чудото се случи - тракането изчезна . Колко ще е трайно времето ще покаже. Сега да обясня някои детайли - както се вижда на снимката, водачите са различни - единият е чисто метален (PIN, GUIDE), а другият с гумена втулка (PIN, LOCK). Трябва да се помни, че на предните апарати металният се монтира е отгоре, а на задните - отдолу. Има си причина да е така, но сега няма да навлизам в подробности. Трябва да се ползва специална грес за водачи или друга високотемпературна и синтетична, да не повреди гумените маншончета. Проблем е да се намерят точните ремонтни комплекти, защото се продават много видове и не е ясно кой става, кой не и кой заден, кой преден. Аз купих 4 бр. и двата ще ги връщам, защото не стават. Ето кои проверено стават: FEBEST 0174-ZRE151R-KIT - за предния апарат и QUICK BRAKE 113-1384X - за задния апарат. Това е колеги, дано да съм бил полезен!
- 6 replies
-
- 10
-
-
-
-
@Bizzito Сега, като ти гледам свещите, се върнах мислено в 90-те години на миналия век, когато имах вехт Ескорт със същия проблем на единия цилиндър. Вложките на клапаните бяха сменени, така че проблемът беше от бутало-цилиндровата група. Тогава продаваха една вълшебна швейцарска добавка Lubrifilm, която е един вид реметализатор. Започнах да слагам на всяка смяна на маслото и свещта се изчисти напълно. На последната смяна, преди да продам колата не сложих и отново беше започнала да се цапа и омаслява.
-
@Plevelcho Този мотор е венецът на дизелите на VAG . Великолепен агрегат! Дано не е последния ... А по отношение на скоростта, искрено те съветвам да не правиш повече такива експерименти, освен на високоскоростните германски магистрали.
-
Не се занимавай с глупости преди да стане ясно каква е ситуацията с турбината. Както казах демонтажът и монтажът на турбината са тежка работа и ще струват вероятно повече от ремонта ѝ.
-
Едва ли ще ти върши работа, но за Варна мога да препоръчам сервиз Миямото (ще го намериш в нета). Сервизите, които ремонтират турбини, обикновено не се занимават с монтаж и демонтаж, а искат свалена турбина. Най-добре първо да се отиде в сервиз за диагностика (като Миямото) и по тяхна преценка да се сваля и да се носи за ремонт. Демонтажът на турбината на ЦРВето е тежка работа. Ако ще се ремонтира, приготви хилядарка поне, но не се филмирай предварително. Леко виеща турбина може да изкара 100-тици хиляди км.
-
Всеки турбо компресор може да създаде проблем. Виенето може да е от счупена лопатка, което е сериозен проблем, а може и да е от леко разбалансиране и да няма проблем да се кара колата. Трябва да се види и чуе от опитен специалист и той да прецени. Така с хвърляне на боб във форума няма да стане.
-
Хм, тук нещо не е наред. Винаги, когато работи климатика, перките трябва да въртят. Така е при всички автомобили. Нещо бъркаш, струва ми се.
-
По принцип, при външна температура под 5 градуса, автоматично се включва климатика за премахване на запотяването (едновременно с това тръгват и охлаждащите перки), като това не е съпроводено от светване на индикацията А/С. Съответно се появява и специфична миризма от климатичния радиатор. Това поне е при моето CR-V. Доколко е относимо към твоя случай сам трябва да прецениш, но много съвпада. Загубата на антифриз е отделна тема.