Jump to content

inspektora

Фен
  • Content Count

    429
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

inspektora last won the day on June 4

inspektora had the most liked content!

Community Reputation

116 Good

About inspektora

Profile Information

  • Кара
    HONDA C-RV 2.2 i-ctdi 2009
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Варна

Recent Profile Visitors

687 profile views
  1. Ще се изкуша и аз да си кажа мнението по тази вечна тема за маслата: Хора, не гледайте така догматично на препоръките на Хонда, сякаш са Светата Библия. Те са направени, за да са универсални и да не се налага на потребителите да мислят. Например препоръката за 0W30 за дизела за Европа - така е сигурно, че ще става и за Италия и за Норвегия. Но я ми кажете кога в Южна Европа температурите ще паднат под -30-35 градуса? Не е нужно да си гений, за да се сетиш, че в България спокойно може да се кара с 5W. Същевременно в книжките на автомобилите са посочени много по-широки граници на вискозитета, а в официалните представителства на Хонда в цяла Европа си праскат 5w40 и не им пука. Смятам, че за БГ 5W30 е най-подходящия вискозитет, а може и 5W40. Оттам нататък за дизела С3, а за бензина съответното А ... Аз лично предпочитам масла, които са сертифицирани по VW 504/507. Това е най-строгия и изискващ стандарт и масло, което го покрива няма грешка. Каква да е марката е тема за чесане на езиците. Каквото и да сложиш, ако го сменяш на 10К, моторът ти ще е перфектен откъм масло. П.С. Сигурно има и частни случаи - някой живее в планината, където зимата е много студена, или кара хибрид, който изисква друг вид масла, но това е друга тема.
  2. Не препоръчвам да смесваш добавките. Повече не означава по-добре. Просто изчакай следващото зареждане и си сложи Протека. За Протек съм чувал само положителни отзиви, но не съм ползвал. BDC слагам и аз и съм установил, че като се предозира, не е добре.
  3. В темата ми ... ... никой не е споменал за проблем в зарядната система и никъде по форумите няма особени оплаквания от нея, така че не можем да я причислим към проблемните точки на Хонда. Доколкото разбирам и ти нямаш проблем с нея, а малко се филмираш от скука ли, от що ли? 🍻
  4. Ако тази (втората) схема е коректна и изчерпателна, излиза че действително заряда на акумулатора не влиза в играта, което е пълна тъпотия П.С. Разрових се и открих ето това https://www.autoserviceworld.com/carsmagazine/honda-charging-systems/ С две думи, системата взима предвид не само данните от ELD модула, но и FR сигнала, който е референтен на натоварването на алтернатора, като оттам се хваща заряда на акумулатора. Ох, отдъхнах си
  5. Мога да изпитвам студенти по тази схема "открийте грешките" Токоизправителят "RECTIFIER" в схемата на последна страница е с обърнати диоди към маса - това е очевадна грешка. Сигурно и други има, но не познавам реалната схема. На фигура 3 не мога да ѝ схвана логиката - вероятно и тя е сгрешена.
  6. Кои са тези консуматори, които "заобикалят" модула и защо смяташ заряда на акумулатора не се регистрира? Имай предвид, че тази схема която е постнал Bizzito за Dual-Mode Charging System е сгрешена и другите обяснения с графиките сигурно не са точни.
  7. Много ще внимавам Трябва да се измери и при незагряла кола, без фарове - тогава ще се види пълното напрежение без товар.
  8. Мернах и аз напрежението: При загряла кола и дневни светлини (дълги на 30%) - 12,6 V При включени къси - 14,05 V При включен климатик (пак на дневни) - 13,95 V
  9. Аз знам, че CR-V 3 i-CTDI има Dual-Mode Charging System. Още като купих колата и ходих на оглед в Бош Сервиз, собственикът на сервиза (който ми е съученик и заклет хондаджия) ми каза за тази система. Така както описваш напреженията, изглежда нормално при теб. Единствено 14.1-14.2 V при high output mode е малко под 14.4-14.9 V, което е по спецификация, но все още е в нормални параметри за заряд. Трябва да се има предвид, че и някои уреди може да имат известна грешка при измерване на напрежението. Не съм се занимавал с алтернатор на Хонда, но стандартно нещото което се поврежда при алтернаторите е модула за регулиране на напрежението или по точно четките, които са на него. Сменя се този модул или ако е възможно само четките.
  10. Точно за това съм пуснал тази тема. Преди да си купя джипката изчетох сума суперлативи за модела, а след това нещата се оказаха не точно такива. И това при условие, че е в безупречно техническо състояние. Не че съжалавам за избора си, но имаше едно разминаване с очакванията.
  11. Прав е Cap_Slow. Смяната на спирачна течност може да подобри спирането само ако наистина е станала на боза (което е рядкост) или ако в системата е имало въздух и при смяната се е обезвъздушила. Всичко останало са "приказки под шипковия храст"
  12. Не съм виждал конкретното табло разглобено, но по принцип откъм дисплея не може да се разпои, защото крачетата би следвало да са част от корпуса му.
  13. Оги, не разбрах. Сменил си маркуча с оригинален и няма подобрение или влошаване?
  14. Изглежда отворих кутията на Пандора с тази тема. Признавам си, че го направих и малко със задна мисъл - да отрезвя някои религиозно прекланящи се пред Хонда колеги. С това не искам да кажа, че Хонда е лоша кола. Искам да кажа, че няма такава кола или марка, която да заслужава религиозно преклонение. Наздраве! 🍻
×
×
  • Create New...