Jump to content

ivan_m

Фен
  • Content Count

    664
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

ivan_m last won the day on June 1

ivan_m had the most liked content!

Community Reputation

265 Good

1 Follower

About ivan_m

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 04/25/1962

Profile Information

  • Кара
    HONDA e Advance, Subaru Outback 2.5i CVT
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Пловдив
  • Интереси
    компютри, фотография

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.plovdiv.kontrax.bg

Recent Profile Visitors

11348 profile views
  1. ivan_m

    HONDA e

    Успях да подкарам на дисплея на Хондата чрез Android Auto управлението на гаражната и дворната врата. В последната версия на приложението Ewelink 5.70 са пуснали поддръжка на Android Auto и Apple car play. Така могат да се управляват много устройства за домашна автоматизация от дисплея на всеки автомобил поддържащ Android Auto. За да се ползва на колата обаче, трябва да се абонирате за план Advanced, който е платен: 20 лева на година.
  2. ivan_m

    HONDA e

    Аз се чудех от къде ми е познат дизайна на Honda e
  3. Всички нови хибриди на Хонда са с мощни електромотори /по-мощни от ДВГ-то/ и до 80 км/ч се движат като електромобил. Когато не им достига батерията, ДВГ-то се стартира и задвижва ел. генератора. Над 80 км/ч се включва съединител, който предава въртящият момент директно от ДВГ към колелата. Така се избягва монтирането на скоростна кутия, има само една директна предавка. Когато е в режим на ДВГ електромотора само помага при необходимост.
  4. ivan_m

    HONDA e

    Всички електрички имат регенеративно спиране, съответно зареждане на батерията. При моята Honda e има два варианта: единият си е по подразбиране, колата си има алгоритъм по който зарежда, шофьора не може да влияе, може да избира режим нормал или спорт. Вторият режим е така нареченият шофиране с един педал: при него има три режима на регенерация, които могат да се избират от водача с перата на волана. При новия модел e:Ny1 липсва режима шофиране с един педал. Има три режима на шофиране: ECON, NORMAL И SPORT
  5. ivan_m

    HONDA e

    Мина една година от както взех електричката. Направих 11000км при среден разход 13.3kWh/100km. Вчера минах и годишен преглед в Бултрако-Пловдив. Всичко по колата е наред. Смениха поленовия филтър и направиха два ъпдейта: на парктроника и на BCMM софтуера /Battery condition monitoring модул/.
  6. Аварийните се задействат по два начина: -с бутона, може да се е повредил и да ги включва постоянно -задействане при аварийно спиране, може там да има проблем с дефектен датчик или платка Възможно е и проблем с кабелната инсталация да е причината.
  7. Едно допълнение за ZR-V! Явно от Хонда са се усетили, че е сериозен пропуск в такава кола да няма следене на мъртвата зона и са направили корекция. Всички версии, произведени тази година са стандартно оборудвани с тази екстра.
  8. За да се влезе в менютата за настройки трябва да се дръпне ръчната спирачка! Пробвай така!
  9. Старите хибриди /Джаз и Сивик/ са меки хибриди и не са много ефективни. Актуалният Джаз е истински /FULL/ хибрид и е много хубава кола, но още е много скъп и втора употреба. По-добре е да се вземе Джаз с класическия двигател и CVT, няма нужда от усложнения със стари батерии, а и без особена ефективност. Аз тествах един произведен 2016 година преди време и останах много доволен от състоянието му, беше като нов, само на 16000км., но после смених концепцията и взех Хонда е.
  10. Хибридната система на Хонда не е като на Тойота. При ЦР-В до 80км/ч колата се задвижва от електромотора като електромобил. Ако батерията е заредена, черпи от нея. Като и падне капацитета пали ДВГ-то и завърта генератора, който захранва електромотора. Над 80км/ч се включва директна предавка и колата се задвижва от ДВГ-то, електромотора помага само при по-резки ускорения. Тука има обяснение на системата: На новото ЦР-В има промени, генератора е друг и е отстрани на електромотора.
  11. На някои коли ако на дневен режим яркосттта е настроена на макс, не превключва автоматично. На моето Субаро стана така и се оказа, че като върна едно деление от максималното, ауто режима си работи.
  12. Здравей, Аз имах Джаз 2009г и той имаше USB и AUX вход. AUX-а e отпред на мултимедията с гумена тапичка, но USB-то за трябва да си купиш преходник /аз си докарах от Aliexpress, в момента 7-8 лева/. Моят Джаз беше най-луксозното изпълнение с климатроник, блутут и стъклен покрив. Не знам дали другите версии имат и двата входа, трябва да проверяваш.
  13. Пропуснах няколко нови екстри за CR-V 6: - предните седалки освен отопление имат и охлаждане с тристепенна вентилация, което се среща за първи път в модел на Хонда за Европа - задните седалки се регулират напред-назад и позволяват увеличаване на багажното отделение при нужда /имаше го при по-старите версии на CR-V/, а облегалките са с 16 степени на наклон - освен 360 градусовата камера за паркиране, в движение при даване на десен мигач на централния дисплей се пуска автоматично камера от дясното огледало и не се налага завъртане на главата в дясно и взиране в огледалото
  14. Миналия петък направих тест-драйв на трите нови модела на Хонда. За e:Ny1 вече писах. Сега ще направя кратко сравнение между CR-V 6-та генерация и ZR-V. Тук не е точното място и ако администраторите открият раздел за 6-та гнерация, могат да преместят поста там. Започнах тестовете с ZR-V, защото е съвсем нов модел в гамата на Хонда, реално с размерите на CR-V от досегашните генерации и с претенциите да ги замени успешно. Външния дизайн е коренно различен от другите актуални модели, много е обтекаем и колата изглежда по-малка от колкото е! Има по-спортна визия спрямо другите СУВ на Хонда. Доста спортно е и ускорението: 7.8-8.0 сек. до 100км/ч е много добро постижение за това хибридно задвижване. Доста е икономичен, средно 5.3 л/100км за маршрута по който карах и трите коли, комбинирано градско, извънградско и магистрала. За сравнение CR-V-то показа 6.6л/100км при същите условия. Вътрешния дизайн продължава тенденцията започната с последния Сивик, подобен е интериора и на новото CR-V. Има много екстри като кожен салон, ел.регулиране на седалките, двузонов климатроник, Head Up дисплей, безжично зареждане на смартфон, всички системи за безопастнос и т.н. Достойно замества 5-та генерация на CR-V. Единствения пропуск, който забелязах е липсата на сигнализация за кола в мъртвата зона, което е много странно, при положение, че го има и във високите версии на Джаз-а! Като возия също не отстъпва на 5-та генерация на CR-V. Както писах, достоен заместник на 5-та генерация на CR-V, ако се абстрахираме от липсата на 4х4 задвижване. Втория тест беше на 6-тата генерация на CR-V. Колата е „пораснала“ с 10 см /4.706м/ и почти 200кг спрямо 5-та и това се вижда от пръв поглед. Още сядайки на седалката я усетих като „моята“ кола. Много екстри, повече комфорт и много добра возия /има хидравлично окачване/. Е, не ускорява като ZR-V, но и 9.0-9.5 сек до 100км е добре за 1800кг и същата задвижваща система плюс 4х4. За моят стил на каране е перфектна. Единствения недостатък, който забелязах е конзолата между предните седалки. Пластмасата е малко в повече, а на ZR-V са я облекли с кожа и изглежда и се усеща като по-луксозна. И двете коли са добре обезшумени, поне от към двигателния отсек, естествено CR-V е една идея по-добре. Не мога да преценя спрямо 5-та генерация колко са по-добре, но 6-тата определено се усеща като по-луксозна и комфортна кола. И двете коли имат почти едни и същи информационни дисплеи, на CR-V е малко по-голям, 10.2“. Основните дисплеи са електронни, с много възможности за настройване. На високите версии е монтирано Premium Audio Bose. С интерес очаквам да се появи на нашия пазар и plug-in версията на CR-V /вероятно в средата на годината/.
  15. ivan_m

    HONDA e

    Вчера направих тест-драйв на новата електричка на Хонда e:Ny1, както и на CR-V 6-та генерация и ZR-V. Тъй като няма раздели във форума за тези модели, тук ще споделя някои впечатления само за e:Ny1, а за хибридните модели в друг раздел. След 10000км с моята Хонда е, от която съм много доволен, имах големи очаквания към новия модел, но останах с леко разочарование. Не че колата е лошо изпълнена, напротив, като изпълнение е доста добре, но очаквах повече спрямо „е“. Реално е едно електрифицирано HR-V, разликите са най-вече в интериора. Какво има в повече от „е“ освен размерите: - по-мощна и по-бърза, с голяма батерия съответно по-голям пробег - електрическо регулиране на шофьорската седалка, електрическо отваряне и затваряне на вратата на багажника със сензор за отдалечаване, делима задна седалка - двузонов климатроник с много хитро регулиране на въздуховодите - амбиентно осветление с регулиране - подобрени системи за сигурност / много добре показва на дисплея разположението на колата спрямо лентите, показва идващ завой и т.н./. Разпознава и показва и знака „STOP”. - безжично зареждане на смартфон - голям вертикален дисплей /на мен ми харесват повече хоризонталните/ Това, което не ми хареса е, че като седнах за първи път, не я усетих като моята кола /за разлика от ЦР-В 6/. Има някои дребни забележки, които ми развалиха удоволствието от шофирането: „педала“ за почивка на левия крак е скосен в горния си край, обувката не ляга добре и не можеш да се отпуснеш, а като преместиш крака към седалката има друга неравност на пода и пак се създава дискомфорт. Второто което не ми хареса е по-осезаемия звук от електромотора, вероятно защото е отпред. Липсва и възможност за шофиране с един педал. Малко е по-лакома за електричество 😊 което е естествено за по-голямото тегло и по-мощния мотор, аз докарах до 19.5 kWh среден разход на комбиниран маршрут: градско, извънградско и малко магистрала със 130-140 km/h. Снимките вътре не са много добри, имаше насрещно слънце.
×
×
  • Create New...