Jump to content

ivan_m

Фен
  • Content Count

    611
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

ivan_m last won the day on October 24 2020

ivan_m had the most liked content!

Community Reputation

164 Good

1 Follower

About ivan_m

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 04/25/1962

Profile Information

  • Кара
    Subaru Outback 2.5i CVT, JAZZ 1.4 i-Shift 2009
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Пловдив
  • Интереси
    компютри, фотография

Contact Methods

  • Website URL
    http://imihaylov.snimka.bg

Recent Profile Visitors

7217 profile views
  1. В ръковосдството ясно е казано, че при ръчни скорости системата действа на 1 при изкачване или на R при спускане! Изключване няма. Ето това са бутоните за изключване на другите системи:
  2. Екстрата я има и на моделите с ръчни скорости още от първите версии от 2013г. Това е от ръководството : "Система за потегляне по наклон Системата за потегляне по наклон за кратко активира спирачките, за да помогне на автомобила да не потегли назад, когато се намирате на наклон и местите крака си от педала на спирачките към педала на газта. Модели с механична скоростна кутия Натиснете педала на спирачките и превключете на 1 при изкачване или R при спускане, след това отпуснете педала на спирачките. Модели с автоматична скоростна кутия Система за потегляне по наклон Системата за потегляне по наклон не може да задържи автомобила при много стръмен или заледен наклон и няма да работи при малки наклони. Системата за потегляне по наклон не е заместител на ръчната спирачка. Преместете скоростния лост на положение D или S при изкачване, или R при спускане, след това отпуснете педала на спирачките. Спирачките продължават да държат известно време след като отпуснете педала." Като возия ми харесваше повече от Акорд 7, който карах преди да купя ЦРВ-то през 2013. Различно е положението на седалките и в началото по-бавно се свиква. Естествено заради височината повече се усеща странично клатене, но е по-добре от доста други джипове.
  3. Колега, има тема за това ръководство! За бензин и дизел е едно и също! В темата съм дал адрес на ФТП от където можеш да си свалиш българското:
  4. Още си е на ftp-то. Копирай адреса и го сложи във файловия експлорер на Windows.
  5. Проблема вероятно е свързан със старт/стоп системата. Тя проверява много параметри на автомобила и вероятно някой датчик или връзка не са наред. Дано излезе грешката и се разбере какво става!
  6. За съжаление за този модел няма алтернативни начини за ъпдейт на картите! Аз имах такава и съм питал хора, които с това се занимават, но се оказа, че само със закупуване на официален пакет може да стане. А цената му е около 700 лева. Понякога Бултрако го пускат на промоция на половин цена, но пак не са малко пари, а и картите са примерно от преди година.
  7. За да съм по-точен, тъй като старт/стопа на практика работи основно при градско каране /не съм попадал в задръствания по магистрали и др./, проверих в Carspending как са разпределени тези 6550 км. Градското се оказа почти 3400 км. Като преизчисля разхода, вече става 0.484 л/100 км. Тоест системата спестява почти половин литър на 100км градско.
  8. По мои спомени, тъй като тогава проверявах цена на оригинален акумулатор в Бултрако, беше под 400 лева. По същото време мой приятел си купи подобен (за старт/стоп) от Ситроен, беше над 100 лева по-скъп. Старт/стоп системата на моменти е много досадна, и аз съм я изключвал понякога. На Субару-то е направена по-умно, според натиска на педала на спирачката можеш да не я задействаш, можеш да натиснеш повече и двигателя да спре. Така избирам на светофарите според времето на таймерите кога да я ползвам. Дано да го направят и Хонда за новите модели, макар че всичко ще стане скоро хибрид или ел и това ще е отживелица.
  9. Моето първо ЦРВ, за което пуснах и тази тема през 2013 беше със старт/стоп. За 4 години и половина каране системата не ми е създавала никакви проблеми. Последната зима започна да дава от време на време съобщение за акумулатора, особено като ми се събере повече градско и два пъти го зареждах на зареждачка. Колата си палеше без проблем, даже не се усещаше забавяне за стартера, но явно има алгоритъм за проверка на батерията и като не отговаря на зададеното, изключваше старт/стопа. Колкото до стартера, не съм чул някой да е имал проблеми, или да има бюлетин, а често съм разговарял в Бултрако Пловдив относно ЦРВ 4.
  10. Една интересна статистика за ползващите СТАРТ/СТОП. Както писах по-горе за Аутбека, при задействане на системата, показва времето през което двигателя е спрял и количеството спестено гориво /теоретичен разход на празен ход предполагам/. За 6500 километра съм висял по светофари 14 часа и 19 минути и вероятно съм спестил 16.44 литра бензин. Това означава икономия от 0.253 л/100км при среден разход до момента 8.5 л/100км /реален/ и 8.2 по борд компютъра. Предполагам, че и ЦРВ или друга подобна кола със старт/стоп ще икономисва такива стойности.
  11. И аз да се включа по темата с шумовете. Когато взех моето ЦРВ автомат беше на 129000км и на 120000 му бяха правили пълно обслужване. Още на тестдрайва забелязах две неща по отношение на шумовете: по-тиха е от предното ми ЦРВ / Елеганс, 2.0, ръчни скорости и предно предаване/ и второ на моменти се долавя едно много тихо виене. Колкото и да се опивах да го симулирам ръчно, не можах. Пробвах с ръчна смяна на скорости, при различни обороти и нищо. Усещаше се рядко при скорост 30-60 км/ч. Слушаха и от Бултрако, но все не се чуваше. Така си карах над 40000км и не е имало никакви проблеми. Точно когато я продавах се чу за кратко, обясних на човека, той прие нещата и я купи. Повече през този ден не се прояви. Аз не бих ровил автомата за нещо такова, след като и други хора потвърждават подобен шум.
  12. По-точно казано, имах предвид законовата гаранция по Закона за защита на потребителите. Не става въпрос за техническа гаранция, а за съответствие на параметрите на стоката през тези две години. Ако няма еърбаг, а вместо него имитиращо съпротивление, то това е търговска измама освен ако не е отразено в обявата. Служителите на Комисията за защита на потребителите ще реагират веднага, а когато става въпрос и за сигурността на потребителя, положението е сериозно! Когато открих измамата, аз се обадих на продавача и съвсем спокойно му обясних, че съм наясно със закона и ще си търся правата. Човека разбра за какво става въпрос и съдейства, като намери въпросния еърбег /този върви в комплект с голяма част от таблото и е по-скъп/ и ми го монтира безплатно. Не знам дали комисията ще съдейства, ако колата е закупена от частно лице, но пак може да се проведе разговор с продавача, тъй като все пак това е явна измама! Между другото, колата имаше и някои други кусури, които открих по-късно. Например левия фар беше сменян и беше без ел. регулиране, но в обявата екстра не е описана и няма как да имам претенции по този закон!
  13. Колега, провери имаш ли еърбег зад жабката! Година след като купих Джаза на жена ми установих, че вместо еърбег има сложено съпротивление. Даже не са си направили труда да го запоят, а само бяха усукали двете жички и с времето и от вибрациите започна да присветва! Оказа се, че и шофьорския не е свързан /бяха сложили едностепенен пиропатрон от Сивик, а оригиналния е двустепенен/. Обадих се на продавача и се позовах на закона за търговската гаранция /2 години/. Намери ми еърбег и ми го монтира безплатно!
  14. Браво на колегата хахо! Много добре е показал как се решава проблема! Аз вчера оправих по тази схема модула на Джаз 2009г. Единствено имаше разлики в цветовете на кабелите, но не можах да снимам, защото кабелния сноп на джаза е доста по-къс /модула е на няма 10 см от предпазителите/, а и по-трудно се работи. Препоръчвам на всеки, който ползва схемата, да проверява с мултицет къде излизат двете напрежения 12В преди да реже кабелите! Блутут модула е еднакъв на вид, макар и с различни парт номера на доста модели на Хонда: ЦРВ 3, Джаз 2, Акорд 8, Сивик 8 Темата ще е полезна на много колеги и не е зле администраторите да я сложат на по-видно място!
×
×
  • Create New...