Jump to content

ivan_m

Фен
  • Content Count

    655
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

ivan_m last won the day on January 17

ivan_m had the most liked content!

Community Reputation

252 Good

1 Follower

About ivan_m

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 04/25/1962

Profile Information

  • Кара
    HONDA e Advance, Subaru Outback 2.5i CVT
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Пловдив
  • Интереси
    компютри, фотография

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.plovdiv.kontrax.bg

Recent Profile Visitors

9883 profile views
  1. Хибридната система на Хонда не е като на Тойота. При ЦР-В до 80км/ч колата се задвижва от електромотора като електромобил. Ако батерията е заредена, черпи от нея. Като и падне капацитета пали ДВГ-то и завърта генератора, който захранва електромотора. Над 80км/ч се включва директна предавка и колата се задвижва от ДВГ-то, електромотора помага само при по-резки ускорения. Тука има обяснение на системата: На новото ЦР-В има промени, генератора е друг и е отстрани на електромотора.
  2. На някои коли ако на дневен режим яркосттта е настроена на макс, не превключва автоматично. На моето Субаро стана така и се оказа, че като върна едно деление от максималното, ауто режима си работи.
  3. Здравей, Аз имах Джаз 2009г и той имаше USB и AUX вход. AUX-а e отпред на мултимедията с гумена тапичка, но USB-то за трябва да си купиш преходник /аз си докарах от Aliexpress, в момента 7-8 лева/. Моят Джаз беше най-луксозното изпълнение с климатроник, блутут и стъклен покрив. Не знам дали другите версии имат и двата входа, трябва да проверяваш.
  4. Пропуснах няколко нови екстри за CR-V 6: - предните седалки освен отопление имат и охлаждане с тристепенна вентилация, което се среща за първи път в модел на Хонда за Европа - задните седалки се регулират напред-назад и позволяват увеличаване на багажното отделение при нужда /имаше го при по-старите версии на CR-V/, а облегалките са с 16 степени на наклон - освен 360 градусовата камера за паркиране, в движение при даване на десен мигач на централния дисплей се пуска автоматично камера от дясното огледало и не се налага завъртане на главата в дясно и взиране в огледалото
  5. Миналия петък направих тест-драйв на трите нови модела на Хонда. За e:Ny1 вече писах. Сега ще направя кратко сравнение между CR-V 6-та генерация и ZR-V. Тук не е точното място и ако администраторите открият раздел за 6-та гнерация, могат да преместят поста там. Започнах тестовете с ZR-V, защото е съвсем нов модел в гамата на Хонда, реално с размерите на CR-V от досегашните генерации и с претенциите да ги замени успешно. Външния дизайн е коренно различен от другите актуални модели, много е обтекаем и колата изглежда по-малка от колкото е! Има по-спортна визия спрямо другите СУВ на Хонда. Доста спортно е и ускорението: 7.8-8.0 сек. до 100км/ч е много добро постижение за това хибридно задвижване. Доста е икономичен, средно 5.3 л/100км за маршрута по който карах и трите коли, комбинирано градско, извънградско и магистрала. За сравнение CR-V-то показа 6.6л/100км при същите условия. Вътрешния дизайн продължава тенденцията започната с последния Сивик, подобен е интериора и на новото CR-V. Има много екстри като кожен салон, ел.регулиране на седалките, двузонов климатроник, Head Up дисплей, безжично зареждане на смартфон, всички системи за безопастнос и т.н. Достойно замества 5-та генерация на CR-V. Единствения пропуск, който забелязах е липсата на сигнализация за кола в мъртвата зона, което е много странно, при положение, че го има и във високите версии на Джаз-а! Като возия също не отстъпва на 5-та генерация на CR-V. Както писах, достоен заместник на 5-та генерация на CR-V, ако се абстрахираме от липсата на 4х4 задвижване. Втория тест беше на 6-тата генерация на CR-V. Колата е „пораснала“ с 10 см /4.706м/ и почти 200кг спрямо 5-та и това се вижда от пръв поглед. Още сядайки на седалката я усетих като „моята“ кола. Много екстри, повече комфорт и много добра возия /има хидравлично окачване/. Е, не ускорява като ZR-V, но и 9.0-9.5 сек до 100км е добре за 1800кг и същата задвижваща система плюс 4х4. За моят стил на каране е перфектна. Единствения недостатък, който забелязах е конзолата между предните седалки. Пластмасата е малко в повече, а на ZR-V са я облекли с кожа и изглежда и се усеща като по-луксозна. И двете коли са добре обезшумени, поне от към двигателния отсек, естествено CR-V е една идея по-добре. Не мога да преценя спрямо 5-та генерация колко са по-добре, но 6-тата определено се усеща като по-луксозна и комфортна кола. И двете коли имат почти едни и същи информационни дисплеи, на CR-V е малко по-голям, 10.2“. Основните дисплеи са електронни, с много възможности за настройване. На високите версии е монтирано Premium Audio Bose. С интерес очаквам да се появи на нашия пазар и plug-in версията на CR-V /вероятно в средата на годината/.
  6. ivan_m

    HONDA e

    Вчера направих тест-драйв на новата електричка на Хонда e:Ny1, както и на CR-V 6-та генерация и ZR-V. Тъй като няма раздели във форума за тези модели, тук ще споделя някои впечатления само за e:Ny1, а за хибридните модели в друг раздел. След 10000км с моята Хонда е, от която съм много доволен, имах големи очаквания към новия модел, но останах с леко разочарование. Не че колата е лошо изпълнена, напротив, като изпълнение е доста добре, но очаквах повече спрямо „е“. Реално е едно електрифицирано HR-V, разликите са най-вече в интериора. Какво има в повече от „е“ освен размерите: - по-мощна и по-бърза, с голяма батерия съответно по-голям пробег - електрическо регулиране на шофьорската седалка, електрическо отваряне и затваряне на вратата на багажника със сензор за отдалечаване, делима задна седалка - двузонов климатроник с много хитро регулиране на въздуховодите - амбиентно осветление с регулиране - подобрени системи за сигурност / много добре показва на дисплея разположението на колата спрямо лентите, показва идващ завой и т.н./. Разпознава и показва и знака „STOP”. - безжично зареждане на смартфон - голям вертикален дисплей /на мен ми харесват повече хоризонталните/ Това, което не ми хареса е, че като седнах за първи път, не я усетих като моята кола /за разлика от ЦР-В 6/. Има някои дребни забележки, които ми развалиха удоволствието от шофирането: „педала“ за почивка на левия крак е скосен в горния си край, обувката не ляга добре и не можеш да се отпуснеш, а като преместиш крака към седалката има друга неравност на пода и пак се създава дискомфорт. Второто което не ми хареса е по-осезаемия звук от електромотора, вероятно защото е отпред. Липсва и възможност за шофиране с един педал. Малко е по-лакома за електричество 😊 което е естествено за по-голямото тегло и по-мощния мотор, аз докарах до 19.5 kWh среден разход на комбиниран маршрут: градско, извънградско и малко магистрала със 130-140 km/h. Снимките вътре не са много добри, имаше насрещно слънце.
  7. ivan_m

    HONDA e

    Да, още преди няколко месеца излезе информация, че Honda e няма да има наследник. Най-вероятно просто не им излиза сметката да я продават на тази цена. Това си беше реклама, малка градска електрическа кола с много екстри. Новият модел HONDA e:Ny1, който вече е и в България, ценово тръгва от 98000 лева и пак няма някои от екстрите на е-то като автоматично паркиране, камери вместо огледала, много дисплеи, система за предпазване на пешеходци при удар, 230V/1.5kW контакт, 360 градусова камера. Но все пак Хонда вероятно ще пуснат и друга малка ел. кола, скоро показаха един концепт, дизайна на който взима доста от първата версия на Honda City:
  8. ivan_m

    HONDA e

    Вчера изпробвах една екстра на Хондата, която не бях ползвал до момента! След като 4 часа нямахме ток вчера сутринта /преди да завали снега/, батерията на соларния инвертор се изтощи. Включих инвертора към контакта 230V на Хондата, позаредих батерията и пуснах тока в къщи. Отдавна се каних да направя този експеримент и все не ми е оставало време, но неволята ме принуди . Сега ще си направя един извод от таблото за по-лесно свързване. Предупреждавам колегите с Honda e да не включват директно контакта в мрежата, че може да стане голяма беля. Ако някой реши да ползва екстрата по този начин, ще му обясня как да стане безопасно!
  9. ivan_m

    HONDA e

    Как го качихте този ъпдейт? Аз пробвах онлайн, но ми дава, че системата е актуална. Версията ми е 71AA-0124-011
  10. ivan_m

    HONDA e

    Този разход не е нормален! При мен средния за 7500км е вече 12kWh/100км. Градския обикновено е около 11kWh/100км. Основно карам в Пловдив и наоколо. В по-първите постове съм показал и със снимка на дисплея 11.6kWh/100км за 37км градско в София. Според мен ако батерията е загубила капацитет, ще ти спадне обхвата като километри, а не да вдига такъв разход. Провери дали няма нов софтуер /не си писал коя година е колата и каква версия/! Има значение и какви гуми ползваш в момента. Възможно е да се вдигне разхода от проблемни лагери на главините, ама чак толкова не вярвам. Направи и една диагностика, може да излезе нещо. Имам предположение, че и годината на производство има някакво значение. Последните като че ли са по-оптимизирани като разход, моята е 23г. производство. На английския сайт на Хонда има за сваляне ръководства на потребителя: за модели 20г., 21г. и 23г. Не съм ги сравнявал, но сигурно има някакви разлики.
  11. ivan_m

    HONDA e

    До тук сме трима явно! Ако някой има и се крие, да си признава И да пусне някоя снимка!
  12. ivan_m

    HONDA e

    Не ми се е случвало до сега. Предимно зареждам в гаража. Ако те притеснява зареждане на дъжд, има оригинален аксесоар: Charge Port Lid Cover - Honda e | 08P35-TYF-600 (glynhopkinpartsonline.co.uk)
  13. ivan_m

    HONDA e

    До колкото си спомням, официалния сервиз в Унгария не е можел да направи нищо, без намеса на централния европейски сервиз. Тук положението е същото, говорил съм с Бултрако и очаквам обратна информация.
  14. ivan_m

    HONDA e

    Проблема не е в намирането на приложението и инсталирането му, а в невъзможността да работи в БГ!
  15. ivan_m

    HONDA e

    Не съм пробвал с VPN, защото според това което четохме, първо трябва да се смени региона на картата, защото няма как да се свържи с наш оператор.
×
×
  • Create New...