Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/19/18 in all areas

  1. 8 points
  2. 6 points
    Как си направих нови тасове / капаци / за джантите на Хонда Хибрид 2008. И защо ? Когато я закупих единия тас беше без алуминиево покритие. От сервиза искаха 98лв. за бройка. Това ме амбицира да си ги подменя. Закупих стара плака от печатарска машина за 2 лв., разчартах и изрязох кръговете. Огънах "не фабрично" и закупих лепенки с лого за 6 лв. четири бройки. Вижте снимките. От Хонда да не се сърдят , че продават толкова скъпо !
  3. 5 points
    Излезе ангренажна верига разтеглена. Смених я.
  4. 4 points
    Колеги, При промяна на температурата на маслото се променя обемът на маслото, което се отразява на показанията върху щеката. Съществува т.н. температурен коефициент на разширение на маслото / коефициент на обемно разширение (Thermal Coefficient of Expansion of Engine Oil или Volumetric Coefficient of Expansion). Обикновено се приема стойността 0.00070 (1/K, 1/C) (К = Келвин; С=Целзий), но тя може да варира в зависимост от плътността на маслото (и не само). За справка BITOG, коментарите на MolaKule - КЛИК Има и он-лайн калкулатори за изчисление - КЛИК Грубо казано, нивото на маслото на щеката при горещ мотор може да бъде с около 2-3 мм по-високо от нивото при студен мотор (т.е. отчита се 200-300 мл. повече масло), което се дължи на увеличения обем на топлото масло. Обикновено производителят пише кога да се измерва маслото - на студен или загрял мотор, като разширението на маслото е взето предвид при калибрирането на щеката. Ето какво пише например в service manual-a за моя Сивик: Следва да имате предвид също така, че когато мерите маслото на горещ мотор трябва да му дадете достатъчно време (поне 10-ина минути), за да се стече в картера, иначе ще бъдете подведени от показанията на щеката. Измерването винаги се извършва, когато колата е паркирана на равна повърхност (по възможност на едно и също място). Поздрави!
  5. 4 points
    Колеги, маслата са тук. Утре ще ги разпределям и в Понеделник ще ги изпращам. Моля, който още не ми е казал, как ще си получава маслата нека го направи.
  6. 4 points
    Тая работа е като в нашенската народна поговорка: "видяла жабата че подковават коня, та и тя вдигнала крак". Принципно така трябва да е, но за това се работи с десетилетия. Не става от днес за утре, а ако дръзнат, най слабите социално са най-многобройни и който го въведе е "пътник" (барабар с партията си). Да, екологията е важна, но София е място дето "вятър го вее на бял смог" и кел файда че в центъра ще е забранено за "старите печки", като домашните печки са навсякъде. Друго трябва да се измисли и то не утре ами вчера, но никой не му се мисли, особено пък за напред. Всеки си вика "след мен и потоп". Правят пътища, а ще спират най-масовите коли - хайде холам. :) когато почнаха да разширяват улиците за да поемат по-големия трафик, по европата хората отдавна бяха разбрали че в градовете трябва той драстично да се намали и дадоха приоритет на пешеходните зони и вело алеите, а комуналките, градският транспорт и доставката на стоките минава на ток. Още преди няколко години като бях в Амстердам бях жив свидетел с какво негодувание населението там гледа на всеки който се пъха в центъра с кола (без значение колко е нова). На нас ни е рано за това, понеже колата е 1 от основните критерии за себеусещане и социален статус, но идващото поколение не е така пристрастено към тая вещ, така че рано или късно нещата ще си дойдат на мястото. Е - при нас късно, но ние сме си така. Не се "палете" и дишайте дълбоко, ама нейде нависоко.
  7. 4 points
  8. 3 points
    Там е работата, че 15 мин след угасване на ДВГ, температурата е далеч от топла, направо си е гореща. Пробвах в началото, метода с 15-те мин, когато исках да си меря нивото на маслото, но беше абсурдно да разбереш къде е това ниво. Единственото което виждах бе масло по щеката, очевадно омазано във вскчки посоки от горе до долу - беше ми безполезно, а й ако се разсееш и пипнеш някой врял компонент, изгарянето ти е гарантирано. Така почнах да си меря маслото на изстинал или студен ДВГ.
  9. 3 points
    Парите получени, маслата поръчани.
  10. 3 points
    Здравейте, Аз години спрях да минавам през Румъния заради "първите" няколко стотин км които понякога отнемат доста време. Пътуването през Сърбия е изключително "нормално" и 90% е само магистрала.Единствено може да има задръстване на границата с Унгария заради контрол и проверки.Като разстояние е почти еднакво,платените пътища в Сърбия ще Ви струват 13Е общо.Не подценявайте самолета,колкото и да не сте фенове :)) защото са си 20тина часа шофиране. Каквото и да решите лек път(или полет) :)).
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×