Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 03/08/25 in all areas
-
4 points
-
4 pointsЗдравейте, Проблема наистина беше в алтернатора. Установих го, след като си взех волтметър за запалката на колата. Докато е студена, алтернатора зарежда на14,5 волта, като загрее обаче, започва да се колебае между 11,7 и 12,4 волта. След като двама "сериозни" майстори ме мотаха единия 2 дни, другият един, взех нещата в свои ръце. Свалих алтернатора и го занесох за ремонт. От там ми казаха, че е тотал щета - статор, лагери и реле регулатор са заминали. Оттам отидох в една морга в Казичене, където има само Хонди, купих един втора ръка за сто лева, закарах да го видят на стенд, още 20 лева и си го монтирах на джаза. Засега всичко е наред, дано така да бъде и занапред. 🙂
-
4 points
-
3 pointsЗдравейте колеги, преди седмица смених предни и задни дискове и накладки TRW, много съм доволен, взех ги комплект, няма никакво свирене. Спирачните апарати си работят нормално.
-
3 pointsЗа Европа не е вярно. Сивик 11 е само хибрид с 2,0 атмосферен мотор за разлика от 1,5 турбо на Сивик10. И именно по-консервативния дизайн както вън така и вътре за мен е голям плюс, освен също лично мнение - най добрата хибридна система. З да не съм оф да кажа, че имам и Корола хибрид с 2,0 атмосферен мотор по цикъла на Аткинсън, както и Кашкай Е-power с който сравнявам. Без да навлизам в подробности ще кажа че хибридите и на Тойота и на Нисан са много добри, но Хондата те кара да се влюбиш в нея. Правя уговорката, че сравнението не е съвсем коректно, защото Нисана и Тойотата са СУВ /Королата е крос/ но аз сравнявам хибридните задвижвания.
-
3 pointsЗдравей колега! Пиша "колега", защото макар и да нямаш още кола вече си усетил духа на хонда. Поздравления за подредения и любезен първи пост, надявам се повече колеги да го оценят и се включат. Накратко от мен: От над 15 години избрах да карам хонди и всички те станаха част от живота ми с всичките си недостатъци и кусури на конкретните екземпляри. Перфектен автомобил няма! Няма абсолютно никаква гаранция, че ако вземеш Тойота ще случиш на безупречен и дълговечен автомобил. Факторите са много. Не случайно джазът е лидер в много класации и е търсен, а за съжаление тези, които го продават знаят това. Вероятно част от колегите ще ти кажат да четеш и че е обсъждано кои са слабите места , но голяма част са забравили антусиазма и порива на човек да стане притежател на собствен автомобил от любимата марка. Ако не бързаш задълбай, но рискуваш отчаяш още на ниво четене и това ще е валидно за всяка марка и модел. Понеже търсих преди няколо месеца предходната генерация, но имах и опция за Сивик ето какво гледах аз на джазките: На първо място ръжди- задни вежди, отдолу, както и при резервна гума. Обикновено ако в двигателния отсег е ръждиво, голяма е вероятността да има ръжда и на тези места дори и да са прикрити, но обратното не е винаги валидно. Шум от скоростната кутия, имат пролем с първичен вал, понякога на място с натискане и пускане на съединителя е трудно да се хване, затова трябва да се ослуша и в движение. Разбира се и тук се правят магарии с добавки. Работа на двигателя. Джазът работи тихо и равномерно, буквално цъка. На някои екземпляри съм улавял почукване на студен двигател което изчезва бързо. Виене от задни главини, улавя се в движение, ако екземплярът като цяло си заслужава може да се направи копромис и да е повод за отстъпка. Моят съвет е да си потърсиш непретенциозна кола от предходната генерация на джаз, фейслифт след 2005 (климатроник и по-новото аудио, а спорт версията са с по-хубавата тапицерия и ел стъкла и отзад, както и брони които изглеждат по добре и не са много по ниски), п.с. по едно време реших да кръшна и да огледам тойота ярис. Еми не се получи...
-
3 points
-
3 pointsДнес смених предните дискове и накладки и задните накладки. Купих ATE. След около 10 - 15 спирания това прословуто стъргане спря. Ще прокарам една, две седмици и ще дам окончателна оценка. Отзад беше ясно, че апаратите бяха за смяна, но и дисковете и накладките се оказаха пълен боклук. Преди по малко от една година ги купих. Комплект с накладки. Отпред и отзад. BOSCH. (Китайски). Платих за тях 600 Евро. Сега взех на половината на тази цена ATE (Немски). За момента мойте драми приключиха. Но ми струваше много скъпо и много нерви.
-
2 pointsКитай е още по-голям, но преди 3-4 години спряха Акюра за пазара. От новите модели на Хонда съм много разочарован - нула иновация, нула нови двигатели. Всичките модели от последните няколко години, като CR-V 6, Accord 11 и Civic 11 използват същите агрегати, като предшествениците си, изключая Accord 11, където даже спряха 2.0Т и го оставиха само за моделите на Акюра. А новата ретро линия на интериорното табло, където я следват всички и за първи път всички модели на Хонда си приличат вътре, няма да я коментирам изобщо, както и километража, където си с цветния инфоборд все едно. Добре, че странният дизайн отвън те подготвя някак си. И пак де, трябва много повече да оплескат работата, за да ме откажат от марката. Следващото раздаване може и да не е толкова зле. Просто тези ще ги прескочим.
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 pointsЯ виж тук. Да не би и ти да си се заблудил като мен. Новите коли си имат управление на зареждането. Не зареждат постоянно на макс. https://forums.hondabg.com/topic/112724-алтернатор-dual-mode-charging-system-или-проблем/?tab=comments#comment-1057580149
-
2 pointsКолега, от линка, който си оставил има снимка с правилния кан протокол. Ако има проблем и с него, винаги можеш да се свържеш с търговеца за съвет, как да оправиш настройките.
-
2 pointsЗдравей! По описанието прилича на проблем с алтернатора/динамото. Трябва да се измери дали зарежда постоянно и на какъв волтаж. Ако проблемът не се проявява често може да се бодне волтметърче на запалката и да се следи волтажа в движение от време на време. Може да прегледаш тази тема. Това със статичното електричество съм го забелязал и аз, но си мисля, че е свързано с текстила на салона и дрехите с които съм.
-
2 pointsМъжът помни три жени в живота си. Първата, последната и единствената. Ръдиард Киплинг
-
2 points„Легенда в пенсия, хибрид в играта“ Легендата остана в миналото… буквално. След 100 000 км вярна служба реших, че е време за нещо по-модерно, по-тихо и (да, ще го кажа) по-удобно. Lexus ES 300h беше неочакван избор за човек, който обича VTEC виковете, но колкото повече карам, толкова повече оценявам спокойствието, което дава. Вече няма нужда да се боря с пътя – сега просто плавам по него. Ще ми липсва ли старият звяр? Абсолютно.Но животът е промяна, а тази промяна определено не е за изпускане. Защо Lexus? В крайна сметка – исках надежден, луксозен и икономичен седан, който да запази удоволствието от шофирането, но с повече комфорт. Смених един танк за летящ килим. Дали е правилният избор? Времето ще покаже! Прикачвам снимки – чакам мнения, критики и евентуални поздравления, че съм спрял да карам кола, която малцина разбират. 😆
-
2 pointsПърво се научи да шофираш и тогава го мисли... Казвам го с най-добри чувства. Не може да караш/включваш на 3-та скорост с 20 км. /ч....! Мъчиш двигателя, скорости, съединител и така нататък.
-
1 point
-
1 pointЗдрасти, Бих искал да направя следната поръчка: Линк: https://ato24.de/en/ravenol-hdx-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL HDX SAE 5W-30: 1 x 5L RAVENOL HDX SAE 5W-30: 3 x 1L Стойност на поръчката: (1*49.95 + 3*11.49)*2.15 = 182лв Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметката в ОББ. Начин на получаване: чрез куриер Поздрави Марин
-
1 pointПапаята прецака Ферари миналата година като им откраднаха с измама конструкторската титла и ако сега ФИА го позволи си е чиста 100% ва конспирация да се толерира английски тим.
-
1 pointТам много неща могат да се объркат. Бая време им отне, докато Шумахер се впише в отбора и взе да печели, а бе и актуален св. шампион. Ще видим де, остана седмица до началото.
-
1 pointДано тая година има чиста състезателна интрига, без интригантстване и манипулации от комисариата. Хами и Ферари ще се напънат, а и Шарл нЕма а са даде лесно.
-
1 pointТе още миналата година трябваше да ги натиснат по сериозно, понеже се видя че въпреки всичко крилцето пак се "мини" отваряше. Целта все пак беше някой друг да вземе поне конструкторската и за това ги оставиха.
-
1 pointКолега и аз си взех от него 18мм. подложки. Наистина много коректно момче. Всичко обяснява кое-как става, но в последствие реших да си поръчам "усилени пружини" от @Markony и не съжалявам. Сега подложките си ми стоят в кутията в гаража.
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 pointДобър вечер на всички, След 1000 изминати километра ,маслото на щеката си стои на максимум. Колата се държи добре и разходът на гориво е доста добър. Смених маслото и сипах Ravenol 5W20,който ми препоръча колегата @dandilov. Ще покарам 3000 км и ще мина на Ravenol ECS 0W20. Това е за сега,по на там ще пиша пак. Лека вечер!
-
1 pointАмии честно казано, предпочитам и 2-та. Преди години си мислех, че човек с времето уляга ментално. Но и от колата зависи. По повод цитата (през годините) мога да споделя че Акорд-а си 6 2.0 АТ карах лежерно, но той толкова си можеше, а и с малко дете е друго някак. После минах на Акорд 7 2.4 АТ. Тва джелезо ме държеше в напрежение и все гледах да го държа в тонус, често излишно, ама беше някак живец. Сега с Леджо предимно съм като с Акорд 6, но и страстта от следващият не е угаснала. Тва V6 може "и 2 и 200" и не му дреме, та всичко зависи от мене. Но Лекса е по-модерна кола - спор няма, а спорта не е всичко, макар да се чувстваш жив. Но при сегашният трафик и инфраструктура, мощната кола почти няма къде да е бърза, макар че много помага, срещу (според синковеца) "някой дето ми пречат". Да си пазиш Лекс-а от дупки и простаци, а тъмният цвят ще иска повече грижа.
-
1 point
-
1 point
-
1 pointДа ти е честита, и да минеш мнооого километри с нея! Един приятел има абсолютно същата от нова, вече е 6-7 годишна и през лятото беше на 480 000 хиляди мили, кара я такси в Чикаго. Като ми каза какво е сменял и какви ремонти е правил не му повярвах, само някакви дреболии и консумативи за 3 - 4 хил. долара за цялото време и километри, масло, филтри, гуми, крушки, ремъци, ролки, накладки и подобни са отделно. Специално му зададох въпрос за проблеми с батерията, всичко е перфект и от тази гледна точка. Може би условията при които се кара, са най-благоприятни и щадящи мотор, батерия, кутия. За пътищата им обаче казва че са като нашите почти, тъй че возията си се скапва от време на време, сменил е два носача и 4 амортисьора, някакъв датчик за дистроника 1000 пари и няколко други неща. Масло само оригинално на Тойота 0W20 и смяна на 10к мили, и все още я кара с такова но казва че в последно време долива по 1 литър от смяна до смяна. Сега вече не знам на колко мили е станала, но април месец ще я докара и ще я разгледам на живо пък и ще я пробвам. Кутията в хибридите на Тойота не е CVT, още от времето на Приус измислят една уникална трансмисия която кръщават e-CVT, което е съвсем друго нещо и при добра поддръжка надживява всичко в колата. Хонда също ползва такива кутии за някой от хибридите си. Та обслужи си колицата и да си я караш с кеф! ПП - не знам дали този двигател работи с цикъл Аткинсън-Милър, Тойота отдавна залага на тази концепция.
-
1 pointЧестото и поздравления за избора! При SUV модата в последните години този седан определено прави впечатление. Ако не се лъжа е с техника на Камри - четири цилиндъра и CVT, но много по-луксозен. Как е като динамика?
-
1 pointЧестито за новата придобивка, наистина е уникален автомобил! Според мен е отличен избор и определено е ъпгрейд на Легенд-а. Моля те, сподели повече детайли и първи впечатления от колата.
-
1 pointОт мен адмирации, че достойно поддържаше Легендата и честито за следващото Л! Докато ти е прясна предната Л, споделяй сравнения с новата.
-
1 pointГумите са продадени, останаха само джантите, цената е подарък -160 лв. Джантите стават на всички сивици, джазове, и инсайт и т.н. Централния отвор пасва идеално точно, 56.1 затова джантите от Мини са супер за нашите коли. 160лв. 4 лети джанти 4х100 По обяви същите вървят от 300 нагоре
-
1 pointПодарявам детско столче за кола, тип "седалка". Състояние - използвано, но запазено.
-
1 pointhttps://www.hondabook.ru/bg/Civic/8/power/n22a/snyatie-i-ustanovka-shkiva-kolenchatogo-vala
-
1 pointЗдравейте, Направих една двуседмична обиколка на всички големи бензиностанци с тубичката. За щастие никъде не ми се наложи да се обяснявам защо ми трябват 5 литра в 20 литрова туба Целта на теста е да изследвам съдържанието на биоетанол в бензините А95 и А100. По закон имат право да слагат до 9% етанол. По принцип нито е драма нито вредно за двигателя. Но все пак колата е направена да работи на бензин и аз плащам за бензин, а не за спирт. Общо взето намирам си занимавка, но пък смятам ще е полезно за някой друг ентусиаст. За теста използвам 250 мл лабораторен цилиндър, в който наливам 200 мл бензин и 50 мл вода. След разбъркване водата и спирта се утаяват на дъното и се отчитат показанията. Ето резултатите в табличен вид. Краткото заключение е, че не навсякъде е едно и също, както казват хората. А по дългото е, че според мен Лукойл, Петрол и Бенита със сигурност са едно и също - Лукойл. Резултатите в процентите съвпадат абсолютно точно, цвета на 95 е почти бял като вода, а на 100 октана е тониран в червено. От друга страна Круйз са един от най-големите дистрибутори на Лукойл, обаче при тях нито процентите нито цветовете съвпадат, така че сигурно и други от изследваните горива идват от Лукойл. А100 на Shell и OMV при утаяването на спирта и водата става като мътилка, която се избистря много бавно, за около 5 минути. Отдавам го на високото съдържание на добавки, с което е известнен Shell най-вече.
-
1 pointСамо за протокола: Ако съм разбрал правилно, колата е 2-ра генерация CR-V?! Задните спирачки на тая кола са и дискови, и барабанни. Крачна спирачка - дискова. Ръчна спирачка - барабанна, вътре в ... да го наречем главината на диска. Ръчната спирачка на практика не създава проблеми. Остава проблемът да е в спирачния цилиндър на крачната, както предположи @CARPERA
-
1 pointГрешно мнение базирано на нулев опит. Тук целта е най голямата мръсотия която се намира зад буталото да бъде изхвърлена навън , а не върната в системата.
-
1 pointОпитай следните варианти: 1. Натискаш и задържаш бутона Vol за повече от 30 секунди. 2. Натискаш и задържаш цифрите 1 и 6, тогава натискаш Vol и пускаш всички бутони. 3. Изключваш минусовата клема на акумулатора за минута. След това при слагането гледаш да я сложиш с едно движение, да няма прецъкване.
-
1 pointКолега послушай @Emicha направи една добра промивка чрез източване от всеки апарат,и обслужване и почистване апарати ,задължитлено смяна грес водачи. 250 мл да си изгубил течност е много,или са свършили накладките или изтича от накъде.
-
1 pointЗдравейте, колеги, Изчетох всички мнения, които разбира се са доста полярни. Ще оставя и своите наблюдения (като собственик на такъв хибрид навъртял 55к км.), а не от нещо което съм чел в нета. Линк към carspending статистиката на колата може да видите в подписа ми, но ето го пак за да си го имате -> https://www.carspending.com/bg/vehicle/18279-honda-cr-v-hybrid Към днешна дата, средения разход за изминати 56 281 км е точно 7.5 л/100км. За колегата @mandata и другите скептици, само да припомня, че това не е болид от формула 1 и аеродинамиката му не е "Уаал" Също така теглото му е ~1700 kg без течности и товар. Ако среден разход от 7.5 не е топ за такова возило, здраве му кажи. (за справка /пак в профила ми в Carspending/ може да видите разхода на Акорда ми 7-ма ген. с 2.4 бензинов мотор -> 9,21 л/100км , за изминати 90+ к км.) И да, виско зависи от: 1. стила на каране 2. атмосферните условия 3. трафика 4. и още много други Всичките ми зареждания записани в Carspending са отчетени от пълен до пълен резервоар (на колонка), винаги при изразходване на цял резервоар. Т.е. карани между 500-700км. С оглед на горното, в прфила се виждат десетки записи с разход между 6-7 л/100км като най-ниският е 6.19! А най-високият 11.2 (но на доста по-късо разстояние от 320км). За шоуто мога да спомена, че при почти идеални условия, сме постигали разход от ~5 л/100км за около 250км пробег (извънградско, ранна сутрин при темп. на въздуха около 15-20 градуса) Който се чуди дали да си вземе такъв хибрид, мога да му кажа, че съм с 2 ръце "ЗА", но трябва да е добре поддържан и обгрижван (като всяка кола). Поздрави, Веско
-
1 pointЗдравейте! Охладителната система работи малко сложно,но като се знае можете да направите съответните проверки. 1.Смяна на течност, Обезвъздушаване Монтира се фуния,която влиза плътно в гърловината на радиатора,с което се изолира разширителния съд.Фунията се отрязва там където диаметъра е 17,5 мм и се набива в радиатора. Пълни се с оригинален антифриз Honda Type 2 ,докато спре да влиза.Във фунията се оставя 3 см.ниво.. Пали се и се оставя на празен ход,с парно обърнато на топло и изключен вентилатор.Допълва се постоянно и се държи ниво 3 см. Отваря термостата,включва се перката за охлаждане на радиатора. Двигателя се гаси и се оставя да изстине напълно. Антифриза се свива и си дърпа всичко от фунийката. На абсолютно изстинал мотор се долива до края на гърловината и се затваря капачката. Разширителния съд се допълва до чертичката минимум и се затваря. С това обезвъздушаването приключва. Работа: Антифриза загрява и се разширява.Като мине налягане 1 бар течноста започва да излиза през големия клапан на капачката и да се излива в разширителния съд.На загрял мотор в разш.съд нивото може да се качи до MAX.Като почне да изстива в двигателя се създава вакуум. Тогава се отваря малкия клапан на капачката и двигателя засмуква течност от разш.съд. Този процес се повтаря постоянно,докато двигателя работи.На всяко включване и изключване на перката капачката пропуска по 250мл в двете посоки. Ако има останал въздух в системата ,той бива изхвърлян в разш.съд в такта загряване.При изстиването може да се засмучи само течност,така че системата се и самообезвъздушава. Достатъчно е да се поглежда само нивото в разш.съд,за да се прецени как функционира системата. За правилната работа е необходимо: 1.Абсолютно херметична система,издържаща на налягане 1 бар и вакуум 0,5 бара. 2.Работеща капачка 3.Изправен термостат.В повечето случаи 78 градусов 4.Здрав и добре уплътняващ маркуч между радиатора и разширителния съд.Там налягане няма,но има малък вакуум. Скоби не са задължителни. 5.Здрав и пълен до минимума разширителен съд. 6.Изправен термодатчик, пускащ перката на 95-100 градуса.
-
1 pointКолеги , малко информация по темата - мисля ,че ще е полезна. Предният и страничният тампон на двигателите 2.4 и 2.0 без значение автомат или ръчка всичките са еднакви и се подменят. На едните пише МТ , а на другите АТ. Имам 2.0 седан ръчка и сложих тампони за 2.4 турер автомат от колегата @crown_bg Колата заспа.
-
1 pointЗдравейте и от мен! Шофирам Хонда ЦР-В 2 бензин с АГУ (фейслифт 2005г.). След дълго проучване и четене на форума стигнах до извода, че е най-добре да смените задните пружини с нови подсилени. При мен необходимостта от смяна на пружините бе наложителна по редица причини - леко провиснала задница, 25 хил.км. от монтажа на АГУ, теглене на малка каравана (до 850 кг. с багажа, с натиск на теглича 45 кг.), три колела на багажник (50 кг.), кутия за багаж (до 75 кг.) и каяк (35 кг.), при дълъг път с деца мнооого (!!?! 😁) багаж, риболовни принадлежности .... и каквото се сети жената 🤪 Свързах се с Markony - Бранко от Русе, на когото специално благодаря за съветите, и поръчах от подсилените пружини на Айбах! Вчера монтирах пружините, като бяха сменени и двете задни биалетки и накладки. Резултата е повече от добър! Колата се вдигна отзад, стои по изпъната, возията се подобри, значително се подобри геометрията в завои и неравности! След 20 май планирам пътуване до морето с каяка, пълна кола и туристическо ремарке с багаж. Също се налага да мина караваната на технически преглед и да я откарам на вилата. Тогава ще дам повече информация! Според мен поставянето именно на такива подсилени пружини е повече от препоръчително! Обаждайте се на Бранко, питайте и не мислете само за спестяване, а най-вече за правилните технически решения и надеждноста на нашите хондички и сигурността на семействата ни! 😉
-
1 pointПружините Айбах (от немски така се чете Eibach, че прочетено на английски и написано на български придобива забавен вид ). Търкалям ги вече повече от година, видял съм и подложките. Казвам ти обективна оценка. След пружините имат огромно значение правилният реглаж, а след него и високият клас гуми за стабилността на автомобила.
-
1 pointДобавям малко размери на пружини измерени от мен: Оригинални CR-V 2 височина 310 тел 14,5 витки 5 7/8 Оригинални CR-V 3 височина 309 тел 14 витки 5 1/4 Eibach +30mm височина 332 тел 16 витки 6 3/4 След замяната на оригиналните CR-V 3 с задни Eibach lift +30: Височина до веждата: преди : предница 793 задница 759 след : предница 810 задница 810 Измерването е с пълен резервоар бензин и пълна бутилка газ 50л. След седмица ще проверя пак лифта като се наместят..
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00