Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/18/21 in all areas

  1. 8 points
    Ще се оправим. Само се чудя, дали някой нов като дойде във форума и пише за 24351-ви път "мисля да си купувам ЦРВ 3 от тази обява, кажете ми какво да гледам", дали като му отговаряме "не си за този раздел, има много изписано по въпроса, ползвай търсачката, пиши си в темата за обсъждане на автомобили" не му звучим като леличка от администрацията: "Изобщо не си за това гише, и не си прочел какви документи ти трябват. Отвън на стената е написано всичко, защо не прочете преди да се редиш, за да питаш тука сега, м?". Има разлика, че ние тук (всички членове на форума) сме на доброволни начала, за да си помагаме, а на тях им плащат за това, но пак донякъде ги разбирам.
  2. 7 points
    Това с връщането на километражите и на мен ми беше чудно, докато не разбрах защо се прави. Всичко е по желание на клиента! Да, сега ще скочи някой да опонира, но това си е самата истина. Ако пусна две еднакви коли на десет години, но на различни километри, познайте коя първо ще се продаде? Занимавам се повече от 25 години с това и може да се каже, че поназнайвам това онова. Както каза колегата по-горе, има коли карани на магистрала със сериозен пробег но иначе технически перфектни. Има и такива карани предимно градско, на сравнително малко километри но уморени, притеснени и оскърбени. Естествено има и изключения, ма те не са ни по джоба. Вервайте ми 🙂 Истината е ,че имаме претенции като за 2-3 годишен Ролс Ройс, а всъщност парите ни стигат за 20-25 годишна трошка. Да, не при всички е така, но особено в последно време това е масово явление. Убеден съм, че ако живеехме в една идея по-читава страна нещата щяха да са коренно различни. И нещо друго- Плюете търговците и авто къщите, но ако не им правите оборот, за половин година ще сгънат цирка и сбогом Гиргино. До някъде ковида направи точно това с пазара. Много от тези дето си бяха повярвали и измамиха много хора, вече са история. И така трябва да бъде. Но и клиентите трябва да са на ясно, че с пръдня боя не става!!! А останалото си е чиста проба късмет, дет казват умните хора. Желая успех на всички продавачи и купувачи и най-важното да сте здрави!
  3. 6 points
    Не виждам смисъл да се разправям с хората на гишетата. Сложили са ги там да работят и са им казали "правилата са такива". Всяка интерпретация или услуга в полза на клиента би могло да им струва работата. Това за какви пари го правят е отделен въпрос. Камо ли да носят отговорност, че има опашка. Настройвам се, че ще има негативни емоции и се радвам, когато това не е така. Ето например, в паспортната служба в Младост всички бяха много любезни и с нас и с децата миналата година. В КАТ не ми взеха книжката, когато я подменях, но не ми и беше изтекла. Единствено не разбрах, защо трябваше да си платя пак допълнително за златния талон, след като и предишния ми беше такъв, но пак - правила. Жената на гишето, която ми каза, че е така нито го е измислила да е така, нито ще си сложи парите от таксата в джоба, нито ще й дадат процент от това. Аз като платих винетка със сгрешен от моя страна регистрационен номер и тръгнах да търся начин да се оправя бях бесен, че ми казват, че няма, но не съм се карал с никого. Бях в АПИ, бях в БГТол - все си мислех, че има начин това да се поправи. Но просто не зависи от тях, а от онези, които са гласували законът да е такъв. Ако си смениш номера на колата - може да се смени и номера в системата им. Ако си платил два пъти за една и съща винетка - може да ти върнат пари. Но, ако си сбъркал въведения номер - гориш. Не говоря за Байчо, който е решил да си смени винетката от едната кола на другата и да се прави на тарикат, че е сбъркал два несвързани номера. Аз въведох буква вместо цифра - буквата "О" вместо цифрата"0" (на QWERTY клавиатурата са едно до друго, и въвеждайки от мобилен телефон съм сгрешил). И казвам, че това е не просто сгрешен, това със сигурност е несъществуващ номер. Не можело - законът бил такъв! Та по-скоро другаде е проблемът. И другият път, като има избори не казваш "бал съм ги, няма да гласувам". Напротив - "би ги!".
  4. 5 points
    Здравейте колеги,пускам темата за да помогна ако някой мисли да се заема с тази задача сам : Та от както съм взел хондата имах два проблема които не ме дразнеха чак толкова,но дойде време да ги разреша. Проблем едно: панорамния таван не работеше,а втория е проблем с радиото на колата.И двата проблема изискваха демонтаж на таванната кора . Ще се опитам да опиша стъпките и проблемети които срещнах при решаването на тези два проблема . За задачата ще са Ви нужни : права отевертка,кръстата отвертка,гидоре с вложка номер 10 и номер 14,пластмасови инструменти за демонтаж на корите. След като допуснах няколко грешки ще се опитам да Ви разкажа правилния начин според мен : - първо трябва да демонтирате задните панели които са на задното малко прозорче,те се държат само на щипки и болт номер 14 които държи колана. За да се махнат е нужно да разкачите и долния панел под него защото тои прехлупва горния .Снимка 9759. - след това се демонтират предните колонки които са само на щипки,там драми няма .Снимка 9756. -след това демонтирах дръжките на вратите,не са на болтове както е показано на повечето клипове в тубата.На щипки са ще се ориентирате. -след това махнах всички плафони,на по два винта са. ИСКАХ ДА КАЧА СНИМКИ НА ВСИЧКИ ДЕЙСТВИЯ,НО САЙТА НЕ МИ ПОЗВОЛЯВА. -след това демонтирах държачите на сенниците,там се натиска с една отверка и се върти за да изпаднат -след всички тези стъпки тавана е готов да падне,държи се на три щипки отпред,две в средата и две в края на колата. -цялата инсталация която минава отгоре е залепена с горещ силикон и някакъв вид изолираща лепенка -следва демонтаж на самия механизъм за панорамния таван,държи се на 4 болта отпред,два в средата,4 отзад и два винта които държат електромотора -в моя случай трябваше да се подмени едно безконечно колелце,почистване на канали и смазване и проблема с панорамата е решен -проблема с антената се оказа,че не е нужно да се демонтира тавана. Кабела за антената минава през цялата кола над тавана,но има два конектора които не се намират над тавана. Първия е зад пластмасата от шофьорската страна при малкото прозорче отзад,втория се намира под жабката. Като демонтирате пластмасата под жабката ще го видите. Проблема при мен беше там,откачих,почистих и сега радиото е чук ! -монтажа няма да го описвам,защото ако успеете да го демонтирате,ще успеете и да го сглобите.Заредете се с резервни щипки ако искате да я сглобите както трябва.При мен отидоха около 20/25 щипки.Надявам се да съм бил полезен на които им предстои тази не толкова приятна задача. За демонтажа може да се справите сами,но за монтажа на тавана Ви препоръчвам да си викнете помощник,аз се измъчих сам беше доста трудно и изнервящо. Ако нещо съм изпуснал може да питайте ! Желая хубава неделна вечер на всички !
  5. 5 points
    Като бивш "орган" мога само да кажа - добре, че се махнах от "системата". Нема ОправИя! Така беше преди 20г, явно все още е така. п.п. Когато си подадох рапорта за напускане на КАТ, през далечната 1998-а, шефът на КАТ ми каза - "Пред пенсия съм. Цял живот съм бил в КАТ. Ти си първият, който доброволно се отказва от тази служба!".
  6. 5 points
    Експериментирайте. Няма лошо! Аз се убедих, че ми е най-изгодно ... според "цена-качество"! ... да си купувам за D14-ката, от Япония, ето това: https://www.amayama.com/en/part/nitto/4hm113 може и това: https://www.amayama.com/en/part/nitto/4m118 Идва за една седмица по "Български пощи". Без мито! Поръчвам си по 2 бр., за да ми е по-малка цената за доставка (разпределена на бройките). Ако се надхвърят $30, ще има и мито, и ДДС, обаче! Да се има предвид! Инструмент за части: https://honda-europe.epc-data.com/ Тестове: https://www.oil-club.ru/forum/topic/28216-nitto-4hm-113-honda-cr-v-civic-crossroad-domani-fit-jazz-stream/ https://www.oil-club.ru/forum/topic/28731-nitto-4m-118-honda-accord-honda-civic-kia-rio-hyundai-accent/
  7. 5 points
    jijane, да слагаш всички продавачи под общ знаменател си е меко казано некоректно. Аз не рева, че нямам клиенти. Напротив! А и сигурно се справям добре, щом толкова години си храня семейството с това. За това кой и какво плаща си има данъчни и те решават кой прав и кой крив. Останалото си е типичното Българско гледане в паницата на другия. Относно фактурите и истинската цена в тях ....... ма ти сериозно ли реши, че само лошите джамбази го правят??? Както казах, тези дето прикриват проблемите и лъжат хората рано или късно си го получават. Но вина имат и клиентите защото търсят от евтиното най-евтиното. Няма как точно ти от целият пазар да си купиш хубаво и евтино. Просто няма шанс! Казваш, че се предлагат коли пред разпад, нали така? Според теб, ще се предлагат ли ако никой не ги купува??? Това което ти не разбираш обаче е че аз наистина ти правя услуга, като вместо теб инвестирам готови пари, обикалям с дни за да намеря що годе читав автомобил, плащам транспорт, после го почиствам и преглеждам за технически проблеми. Щото аз така правя, плащам малко по-скъпо колите там за да нямам почти никакви разходи тук. Между другото, не съм и единственият. За разлика от останалите тарикати на пазара, аз бия път и си гледам колите лично. (Прибрах се преди дни на ход с кола!) Ако смяташ, че е лесно - заповядай другият път с мен! Ставаш в 4 сутринта и 18-20 часа се търкаляш в буса. На другия ден ставаш във 6 и минаваш едни 5-600 км за да се прибереш смазан вечерта към 9-10. Хапваш на две на три и в леглото! И така седмица или повече, зависи какво търсиш и какъв ще ти е късмета. Да не говорим колко е трудно да купиш кола от частно лице (говоря за Швейцария). Имай предвид, че не спя без пари и колата с която обикалям върви на бензин. Също так ям от време на време. Накрая не си почивам а тръгвам на обратно с НЕ проверена кола, като ме крепи само надеждата и честната дума на продавача. А километрите не са малко! Кара се без почивки и време за пикник няма. Първото ти спане и някакъв вид почивка е на кораба от Анкона за Игуменица. После като те изсипе сутринта, пак отново каране. И то при положение, че колата те слуша, щото знам доста хора дето са имали купища проблеми или са заспивали зад волана. Накрая като се прибереш и теглиш един душ, може да спиш и два дни. Това съм го правил над 10 години по два пъти в месеца. Вече не мога и разредих пътуванията. Признавам си, не съм на 20. Но отстрани е много лесно, нали всички се поставят под обща знаменател! Лошите джабмази лъжат, мамят, ограбват на сила клиентите и се давят в пари! Така усетих това което си написал по темата! Не, че си ме засегнал, защото с годините станах адски дебелокож. Не търся и съжаление, но си позволих да ти покажа, че монетата има две страни!!! Ако си ме разбрал-разбрал, ако не да си жив и здрав. Както казах, това за мен е най-важното. Коли, километри, доволни и недоволни ще има и след нас. Важното е да останем хора и да не дадем на злобата и завистта да ни погълнат. П.С. Успешна година Ви желая!
  8. 5 points
    Аууу колко са онеправдани джамбазите, чак една сълза ще пусна. Понеже се делим на ние(купувачи) и вие(джамбази), ще пусна едно неангажиращо мнение, сиреч, това си е моя гледна точка и не карам никого да се съгласява с него. - вие съзнателно прикривате проблеми при колите, които продавате - вие укривате данъци и осигуровки, или поне 95% от съсловието ви - вие твърдите, че ми правите услуга, като ми продавате колата все едно аз съм я внесъл, а всъщност....виж горното - на последния от съсловието ви, с който контактувах, като поисках фактура за продажбата на реална стойност, ми отговори директно да ходя от другаде да си купувам кола щом искам фактура. - половината от уникатите, които продавате, са в период на полуразпад. На един такъв, за не малко пари, почти му падна моста в движение - има някакви бели лястовици от вашето съсловие, дето ще ти кажат малко повече информация за колата, но са единици - аз претенции нямам, двете ми хонди съм ги взимал на принципа харесва ми и толкова, нито съм ги карал по сервизи, нито нищо. И двете имаха проблеми, за едната ги разбрах в последствие, за другата джамбазина ми каза какво и има. - и престанете да се оправдавате с купувачите. На българина все някой друг му е виновен.Едва ли съм единствен в тая държава, дето не му е проблем да купува автомобили на 200+ ккм.
  9. 4 points
    'Управлението' на една държава е еманация на болшинството и всичко, което произлиза от това управление е резултат от компетенциите, възгледите, интелекта и културата, ако щете, които пряко произлизат от въпросното болшинство или иначе казано всичко това, което не ни харесва, това сме ние, като нация, в по-голямата си част. Аз лично не мога да си обясна как е възможно горното да не е вярно и да НЕ сме такъв прост и роболепен народ, да сме народ с претенции, култура и възпитание, народ който се стреми всичко да бъде в реда на нещата и не е способен да търпи подобни простотиите и небивалици, но то тогава значи живеем в един парадокс, в един метафизичен затвор, защото 30г. гавра може да се обяснят или с това, че сме прекършени и премирени, или с това, че просто сме си 'мърша и с това ще да свърша'.
  10. 4 points
    Мнозина знаят че има нашенци с достойни заслуги от всякакво естество в света, но при автомобилите това не е твърде популярна информация. В тази тема (за свободното ви време) може да споделяте срещнати от вас публикации, за да сме съпричастни към делата им и да научават и нови хора за тях. Ще започна с Румен Антонов. Нали сме Хонда фенове, а патентът за автоматичната му трансмисия е купен първо от Хонда. Самият Антонов е известен (повече в чужбина) и с други свои проекти, а инфо из нета има доста, ако предизвика интереса ви. https://www.blgari.eu/ArchivPDF/1003-04/www/1003-31-33.pdf Друг нашенец (далеч по-неизвестен у нас) е Илия Русинов, десетилетия рисувал коли в Щатите, а някои от тях знаете, без да подозирате че са излезли "из под Българско перо". https://automedia.investor.bg/a/2-novini/44592-kak-edin-balgarin-oformi-avtomobilnite-vkusove-na-amerika?fbclid=IwAR1vwjZukZesv_j_rnBrjF7cQ7ruTbVzI12FUNzIDm6i2pP6TONWBi3Uvko&i=30#article-gallery
  11. 3 points
    Зима - студ, липса на топъл гараж, работа на място, къси градски преходи, напрегнат трафик, маршрут с множество тръгни-спри, ниска средна скорост. За меродавен се взема извънградският разход. Ако той е нормален - колата е ОК и оптимизираш горните фактори.
  12. 3 points
    След днешното посещение в районното и КАТ, за смяна на лична карта и шофьорска книжка, за пореден път си задавам въпроса, "що за институции са въпросните " и колко века ще им трябва, да се реформират като в белите държави? Сутринта отидох да си сменя личната карта и шофьорската книжка в районното управление, но безкрайната бюрокрация на измислените институции нямат край. След три часа висене на студа, най-накрая се добрах до заветното работещо 1 гише от общо 2. След легитимиране от моя страна, служителката ми изкара някакви полу подпълнени бланки с моите данни и ме прати да ги проверявам и да се подписвам ,че са верни. Връщам се на гишето, като пояснявам че искам да ми издадат и двата документа (ЛК и ШК) с възможно най-бързата поръчка. Да, ама Не, за лична карта най-бързата е 3 дни (и е 39 лв.), а за шофьорската книжка 30 дни . Обаче ако съм отидел директно в КАТ, там можело, книжката да стане по-бързо. Съответно подадох само за лична карта, теглих им една и газ към КАТ. Там, всички знаят какъв е проблема с паркирането, но както и да е паркирах, влезнах и изтеглих заветното билетче с номер, като преди мен имаше само някакви си 90 човека. Чакане и опашки му е майката в България , супер навалица, никакви мерки за безопасност - абе също като в "кауфланд, била и лидъл, когато има промоции". След час чакане, в 13.00ч. ни изгониха от залата за 30 минути, уж за дезинфекция - точно си беше уж, ама то в тая държава какво не е на уж! След 2 часа идва и моя ред. Влизам, подавам документите и искам възможно най-бързата поръчка. Бърза , бърза, колко да е бърза - най-бързо 10 дни , за "скромните" 59 лв.! Следва същата процедура - дават ти няколко полу подпълнени формуляра, тичаш в залата да ги до-подпълниш и разпишеш и пак да се върнеш на въпросното гише. Но за да ти дадат въпросните формуляри, първо те проверяват за неплатени актове, фишове или снимки и ако имаш, трябва първо да ги платиш и след това ще ти дадат въпросните документи. Изненадата обаче не е само това - при подаване на документите, ти взимат книжката и талона и на практика , докато си чакаш новите, си без книжка и талон! Ако не дадеш старите документи и не ги унищожат на момента, не може да подаваш формулярите и не ти ги приемат - тези са пълни идиоти! Питам ги - нали заради "пандемията" , валидността на изтеклите документи е удължена с 6 месеца? Да така е, отговарят те, важат ви, но само на територията на България - е питам ги защо ми взимате и унищожавате книжката, за да не мога да си карам колата тези 10 дни, докато ми стане новата - емиии защото ви е изтекла?!? Айде отново питам, е нали е удължена с 6 месеца, значи е валидна,( а личната карта защо не ми я взеха) - да така е валидна е господине, ама е изтекла и затова я унищожаваме, а за личната карта не отговаряме, пак ми отговарят малоумните тикви! Сума ти време се разправях, обаче с безмозъчни не можеш да се разбереш. Както и да е - подадох за нови документи и ми унищожиха старите. Днес си карах без книжка и талон, а смятам да си карам и през следващите 10 дни, каквото и да ми струва това, но се чудя защо зорлем ни правят нарушители? Раздута, неефективна и нищо не правеща - бюрократична администрация и институции, съставени от търтеи които тежат на бюджета и лапкат ли лапкат ! Кога ще се оправим ?
  13. 3 points
    Относно бюрокрацията 'на крак' и електронното управление, за което бяха похарчени милиони: Преди няколко дни баща ми трябваше да си подновява разрешителното за оръжие(бивш от системата е, но не е фуражка), ами какво се оказва, че нищо не се е променило, на крак до съда, на крак до следствената служба, на крак до личния лекар, за едни хартийки, които после ще ги ядат мишките. Ами не е нормално в една европейска държава в 21в. да не могат да погледнат в базата данни и да ти излязат и пломбите на кътните зъби, още повече това дали си осъждан и имаш ли образувани досъдебни производства. Та не знам толкова сме изостанали, защото липсва идея и амбиция за развитие, и всичко тъпче на едно място или просто всичко това се прави с цел да ни ошушкат с някоя и друга таксичка. "Молил се Ганьо на Бог да спечели от тото-то, молил се, молил се, накрая на Бог му писнало: ами ходи пусни фиш". Та така, ще е, докато повече от 50% от имащите право да пускат 'фишове', не го правят.
  14. 3 points
    Не е истина колко тъпо е измислено смяната на крушката на шофьорския мигач...
  15. 3 points
    Народа го е казал: Прост народ - слаба държава. Казал и забравил, че за себе си говори !!!!
  16. 3 points
    Ето я, първата ми истинска бегачка😅😁
  17. 3 points
    Не е виц това Краси а самата истина но под формата на анекдот.
  18. 3 points
    Малко обобщение на темата. Дойде време за втора кола, изискванията бяха да е седан заради тишината и дрънкащите елементи спрямо хечбека, да не е под 100 коня, да има сравнително нормален багажник дори и с газова бутилка. Гледах акорд 7, но в последствие много неща ме отказаха. Започнах да разглеждам обяви и леко проучване за колата, до сега не бях виждал такава в близък план а и като цяло не са много масови. Отидох на една обява да направя оглед какво представлява като цяло колата. Стигнах до извода, че това е колата, но не и този екземпляр конкретно, понеже до определено време щеше да тръгне ръжда по задните вежди. Две седмици по-късно отидох на обява и се прибрах съответно на ход. На първо четене колата е много добре като изпълнение, хубаво парно, подгрев на седалките, вози много меко, в същото време е достатъчно твърда за да влезе в завой с по-висока скорост или да реагира добре на рязко движение на волана, има динамика за да си дърпа купето, разхода по борд си съответстваше на 4/100 и реално си беше толкова, шасито няма ръжда (внос от Италия), единствената корозия е по-задните носачи, като е мега повърхностна, фаровете не бяха регулирани и не светеше особенно добре. С впечатленията до тук! След регистрация в КАТ последва обслужване и отстраняване да дребни и не толкова дребни проблеми. -Нов акумулатор BOSCH, излизал по каталог, че е подходящ за модела -Масло Ravenol 0/20 -Панелен филтър K&N -Шарнири и кормилни накрайници -8 свещи денсно иридиум -комплект верига FAI - понеже се чуваше шум откъм същата страна -предни и задни дискове TRW + накладки: предни АТЕ -крушки за късите OSRAM Nightbreaker LASER -фабричното радио работеше само на радио, съответно поръчах пластмаса за двоен дин + плюс китайска двоен дин навигация, която да работи с контрол от волана -ОЕМ масло за скоростната кутия -дреболии, като ветробрани, емблеми за волана и решетката, гумена стелка за багажника, масло за компресора на климатика за хибриден компресор, дръжка за подлакътника, хубави чистачки... В началото колата си палеше с батерията, старт стопа си работеше, от време на време вървеше и на ток, но шума от двигателя се увеличаваше, батерията си светна още на връщане от КАТ, което не ме притесняваше. В последствие се разбра, че колата си гори масло от рода на 1 литър на 100км. Бях с надеждата, че батерията ще се закрепи с разглобяване и така наречения reconditioning на клетките. Да, но не, след триседмично зареждане и разреждане ефекта беше точно за ден и след това нещата пак си бяха същите. Колата пак си вървеше, пак гореше малко. Ако се кара с ограниченията без да се натиска много разхода си е напълно адекватен спрямо спецификацията на колата. При повече натискане стига 5.5-6, дори и с климатик. С хубава батерия вероятно би бил по-надолу. Борда показва повече спрямо реалния разход (нещо нечувано). От кутията имаше една аномалия при потегляне с извит волан с повече газ имаше леко притрисане, което след смяна на маслото намаля, като с времето изчезна. Дойде време за ремонта, не бързах да поръчвам части, докато не отворя мотора. На пръв поглед всичко беше наред, поръчах сегменти, гарнитура и гумички. Докато миех буталата се оказа, че имат хлабина между буталото и буталния болт в една зона, докато имаше налеп нямаше как да се разбере, че нещо не е било в ред. Започнах да звъня на всички обяви за части, на всяко място ми обявиха 800-1000лв за двигател, съответно никой не искаше да извади 4 бутала. Нямах намерение да давам пари, които клоняха към суап с друг мотор. Намерих в чужбина 2 бутала с биели на прилична цена, като точно толкова ми трябваха. При отварянето веригата беше минала 80% от живота си, като в колата намерих фактура, че е сменяна 2017г. Всичко беше изчистено и замерено, събрано обратно в мотора както е описано в сервизната книжка, всеки болт стегнат с динамометрик както е описано. За късмет двете бутала се оказаха със същите маркери на биелите както старите. Към ден днешен колата след ремонта спря да гори масло, като все още мотора не си е легнал напълно. Понеже беше останал проблема с батерията а колата само се влошаваше понеже и по време на път светваше и акумулатора освен лампата за батерията трябваше да я оправя някак и беше ясно, че сегашните клетки не са добре. Бях поръчал преди време 4 клетки в така да се каже перфектно състояние и си оказваха ефект, но не беше достатъчен. Поръчах и останалите 7, всичко си легна на мястото както трябва. Колата си използва електромотора пълноценно, може да се движи само на ток, капацитета не е малък минава си не малко дистанция, зарежда адекватно, но към момента предпочитам да не използвам старт стоп функцията и придвижването на ток, ползвам го само за доускорение а и малко от малко да щади батерията. По време на ремонта платих лиценз за софтуер с който може да се пипа оригиналния компютър, та във времето ще оптимизирам малко работата. Остана да монтирам газовото като остане време, понеже от изминатите километри на хеча ми до сега на газ и на бензин за 140 000+ на кофти бензин съм попадал, но не и на кофти газ, като с 20 литрова бутилка се сещайте от къде ли не съм зареждал, но се отклоняваме от темата. Колата си изисква по-качествено гориво, върви по-добре с високооктанов бензин. Като заключение, колата е тиха и приятна за каране и возене. Има динамика да ускори и изпревари. Фаровете светят повече от добре с крушките, които сложих. Климатика работи нормално, не е някоя особенна сила, но е достатъчен. Ще видим с малко защитно фолио как ще се държи. В салона има джобчета къде да си оставите вещи/предмети, къпхолдър, дълбок подлакътник, на задните седалки в подлакътника също има къпхолдър. Хибридната версия изисква повече внимание и знания освен ако не е някой много читав екземпляр, но такива са като еднорог. Скоростната кутия е много удачна за къси улички и кръстовища през няколко метра и е удовослстиве да се кара във всякакви условия. Скоро гледах в немското мобиле такава кола на над 400 000км та явно си поиздържат като цяло.
  19. 3 points
    Привет, Карам от около 6 месеца същото црв само,че автомат. Държах да е автоматик и да има круиз контрол, понеже съм си свикнал от старите коли.. общо взето ме повозиха на 2.2 дизел и много ми хареса, а отдавна търсех по-проходима кола и като се навих за 1 седмица си намерих и купих черно црв 2.4 автоматик, голям красавец, но беше занемарен от предишния собственик, като отворих капака имаше паяжина... Взех я на 7000лв. със сумати проблеми, никой трезво мислещ нямаше да вземе колата.. Течеше антифриз, масло от скоростите, двигателно масло, климатика не работеше, вътре не беше чистена... Но ме грабна, че е американка, че е автомат и сменяше доста добре и вътре макар и мръсно си беше запазена.. Взех я, Стигнах си до вкъщи и си казах, щом в това състояние ме докара колата значи ще е благодарна кола и се започна..Реглаж на клапаните,абсолютно всички филтри, 4 нови свещи,4 нови бобини, масло на двигателя,диференциала,скоростната кутия само хонда масло..О-пръстени, смяна на пробката на скоростната кутия (от там течеше),Термостат,капачката на радиатора също ми казаха, че е хубаво да се смени..4 нови гуми, 4 нови диска с накладки, айде на стенд оказа се, че шенкела заден ляв ми е крив намерих 2ра ръка и го смених.. Та си викам така и така ще се разглобява да сменя и пружините с нови, но все още ми е леко клекнала отзад и мисля вече да сложа от тези приспособления за вдигането...Нов изпарител на газта с нови дюзи баракуда.Отново смяна на масло на двигателя с такова на хонда.. Е стана кола и то такава кола, че колкото повече я карам толкова повече ми харесва...Сега относо се разскърца нещо отзад и ще я карам пак на сервиз и някак си ми вози по-твърдо и мисля да сменя амортрсьорите и се надявам да стане по-мека. Та.. Мислех, че с 1000-1500лв. Ще я вкарам в пътя, но вече станаха около 3500-4000лв. и да ви кажа при условие, че съм дал тези пари не ме е яд защото си я правя със желание да си я карам.. Можеше и да мина по-тънко, ако не бях избързал, но сега поне ще знам, че всичко и е наред, обичам колата ми винаги да е във топ състояние, имам приятели, който чакат да реша да продам колите си, защото взимат и карат само, но явно си е до човек..Та най-накрая по темата гори ми около 12-14 газ градско сега във студеното време и то на къси разстояния, като дори някой път няма време да загрее..На дълго в това състояние ми гори 10 при 140-150км.. Стрелката за градусите винаги стои една идея под средата.
  20. 2 points
    Абе карай си колата и не се занимавай с глупости. И запомнете, че при тези наши коли, климатика пардон - климатроника , само охлажда и няма нищо общо с отоплението!
  21. 2 points
    Здравейте хора Първо се извинявам, ако темата не е подходяща за тук или вече има подобна и се повтарям. Имах досаден проблем, често срещан при доста коли без значение стари или нови , а имено вода в стоповете. Освен че станаха мръсни започнаха да ми горят често крушки и да ми ръждясват фасунгите. На кратко искам да споделя как аз отворих и почистих стоповете си с цел да помогна на някой със същия проблем. Необходими материали 1. Пистолет за топъл въздух (аз ползвах сешуар) . Някой отварят фаровете си във фурната на ниска температура, предполагам работи и за стопове/мигачи и тн. 2. Различни видове прави отвертки 3. Битумен силикон за покриви (водоустойчив) 5лв. Предполагам повечето силикони биха свършили работа, но аз използвах такъв. 4. Някакво тиксо, с което да стегнете хубаво стопа докато изсъхне. Въоръжете се с търпение при отварянето за да не спукате външната част на стопа На снимките се вижда една сива, НЕпрозрачна част, която аз реших да премахна, вие не е нужно да го правите. ПС: Единствената ми грешка беше може би при избора на силикон - черен на цвят. На снимките се вижда на няколко места как е излязал и има черни петна. Като цяло съм супер доволен от резултата и след интервенцията не съм имал повече проблеми. Надявам се да помогна на някого Поздрави и слънчева Неделя !
  22. 2 points
    Горивото пробвай да смениш бензиностанцията,всяка има различно разбиране за 1л,винаги са по-надолу. Масло различните масла,когато намериш твоето за твоя двигател дават икономия на гориво. Спокойно може да караш с 0w30,с какво си в момента. Все неща няма да донесат да драстичен спад ,но спомагат. Попълни си профила,ако си дизел там качеството и количеството на горивото налято на бензиностанциите много влияе. При дизела има DPF ,EGR и пътища към него, които ако са задръстени също скача разхода. Особенно градското не влияе добре за двата. Не знам дали е твоя двигател, но човека виж какви мизерии изкарва
  23. 2 points
    @pln Има един такъв народен фолклор у нас - щом стоката е от България, тя е калпава, фалшива и долно качество. Виж, ако идва от друга държава, задължително е качествена и оригинална. По тази "неоспорима" логика, колкото по-далеч от България идва, толкова по-оригинална става. И така стигаме до Америка ... пък и по-евтино било ... И аз се чудя, толкова ли нямат работа някои хора, че се занимават с такива неща, но ... кой съм аз, че да да им правя сметката - свободна държава сме. Седя, чета и се наслаждавам на българската народопсихология. С академична цел ... някой ден ще напиша труд ... ✒️
  24. 2 points
    Колега, има ли конкретна причина да държите на американския сайт? Пуролатор и Пурфлукс ги има и в немския амазон, отново с безплатна доставка до Германия + още 3лв за да дойдат до България. От САЩ ако си нямаш човек да ги донесе не виждам смисъл.
  25. 2 points
    Тръгнал един човек на почивка, но точно се мръкнало и колата му се повредила в едно село. Мъчил се да я оправи, но не успял. Видял един селянин да минава по пътя и го попитал има ли къде да преспи в селото, пък утре да оправя колата и да продължи. Селянинът му казал: – Навсякъде е пълно с курортисти, но има една вдовица на края на селото, нейната къща е празна, там може да преспиш. Намерил човекът къщата, почукал, отворила му жената, той я питал може ли да преспи. Тя му казала: – Може, но имайте предвид, че аз от 5 години съм вдовица… Мъжът я прекъснал: – Госпожо, аз съм джентълмен! Жената сложила вечеря, изкарала вино. Вечеряли, жената започнала да оправя стаята за спане и пак казала: – Да ви кажа пак, че от 5 години съм вдовица и… – Госпожо, аз съм джентълмен! Моля ви, не се притеснявайте! На сутринта човекът се събудил, излязъл на двора и видял жената да храни кокошките. Направило му впечатление, че има много петли, а малко кокошки и попитал: – Защо имате повече петли, отколкото кокошки? – Ами то само един от тях е петел, другите са джентълмени!
  26. 2 points
    При положение, че темата е изконно политическа, няма как да не стигнем до гнилите й корени. А дърво с гнили корени плод не дава.
  27. 2 points
  28. 2 points
    Всичко си е от нас - ние сме тези и онези! Като въведоха рекета за Евро категорията в талоните ревнахме ли? Обсадихме ли "жълтите павета"? Ми "мир да има" и "мирна главица сабя не я сече". Еми - мирваме си и от време на време пишем у нета, ама "преливаме от пусто в празно".
  29. 2 points
    Точно за това говоря. Когато си вътре в системата, знаеш много добре слабостите и, но и тя твоите. И стигаме в задънена улица. Емича не реве че кара без книжка (дреме му на левио габарит), а че системата е фал и всяка инициатива (отвън или отвътре) дава на късо. От 33 години съм по шосетата и съм виждал много. Добри и съвестни служители, както и заядливи рекетжии, а и незаинтересовани в службата си. Първите също са част от системата, но си имат и морал, докато тя не ги смачка и станат като другите. Защо системата е такава???
  30. 2 points
    Прави сте, наранен кабел на ABS-а. Но майстора се оказа читав човек. Смени датчика за своя сметка без да го увърта....... само дето нервите и 3-дневните обиколки около сервиза си остават за моя сметка!
  31. 2 points
    Здрасти Emicha. Що толкова рев за нищо. Аз не виждам никакъв проблем с това, че са ти взели книжката. И да те спрат нали имаш някаква бележка за подадени документи с цел подмяната им. Срока е удължен и едва ли ще ти пишат нещо. Веднага давам пример с мен какво ми се случи преди 7/8 год. Спират ме за проверка и искат всички документи, давам ги на полицая. Прегледа ги човека и всичко 6 но по едно време се загледа в книжката и ме попита от кога не съм бил спиран от органа на КАТ, казах му, че нямам спомен а той ми каза дали съм си гледал книжката кога изтича, ми не не знаех кога и тогава полицая ми каза, че е изтекла преди година и половина и даже ми я даде да се уверя. Ми прав беше човека. Върна ми документите и ми каза да намеря време да оправя документа защото следващият път ще пише. Същият ден ходих до КАТ взеха ми книжката и ми дадоха някаква бележка с която после да си взема книжката. На въпроса от моя страна мога ли да карам с нея ми казаха ДА но да не се опитвам да излизам от страната до като не излезе новата книжка, сега нямам спомен синият талон дали и него го взеха или карах с бележката прикрепена към него. Та така е когато се отплесне човек, стават такива работи. Миналата година ходих в НАП да оправям едни стари актове на фирмата поради изтичане на срока трябваше да отпаднат, една от служителките направи всичко възможно да не мога да оправя нищо и даже според мен съвсем умишлено. Направих се на луд и потърсих друга служителка, все едно попаднах в друга сграда, взе жената писмото, пречете го най детайлно, извади някаква бланка и я попълни от-до, после ми даде една нова и ми каза да препиша всичко едно към едно защото трябва да е с моя почерк, от там в деловодството и пей сърце. Айде сега ми кажи, да плюя ли или да да ги похваля? Та мога да ти кажа приятелю, че истината има две страни и никога ама никога не е еднозначна. Прави впечатление, че един да ревне за нещо и всички почват да плюят, и знаеш ли защо, защото така е по лесно. Същото е и по пътищата, всички ревем, че е пълно с идиоти е ми пълно е защото така им е по лесно, и кой е по пътищата- не сме ли ние. Евала на Злати, закона е за това да се спазва. Та споко бе човек всичко ще се оправи, просто е трябвало по навреме да реагираш знаейки администрацията ни каква е, а тя не е от вчера.
  32. 2 points
    Здраве Tranko, Статията на колегата ALEX е полезна, но мисля, 1е това клипче ще ти хареса и по-бързо ще схванеш как се прави монтажа. успех !
  33. 2 points
    Проблема е решен. Сам го изобретих. Стана като оригиналното. 😁
  34. 2 points
    Този мотор е с верига, ако няма някакви шумове, най вече при студен старт, чува се едно претракване за секунди, може и от втц да се чува същото, няма за какво да я сменяш. Така или иначе не е болка около 300 лв е с оптегача. Ако нямаш някакви шумове, като цяло по мотора няма смисъл да сменяш водни помпи, ролки и т.н. Някои ролки са с лагер, който се сменя за няколко лева, няма нужда да се сменя цялата ролка. Аз лично съм имал допир до над 10 такива, признаците за веригата съм ги написал по горе, освен някое лагерче на ролка и пистов ремък нищо друго не съм сменял по тези мотори. Масло Амсоил 5w30 за мотора, за кутията Хонда МТФ. Ако имаш други въпроси питай
  35. 2 points
    При първо палене,забележете лампата на маслото,колко време стои светната.При мен след 3-та секунда гасене.Така че не виждам смисъл,от това пълнене.
  36. 2 points
    Сега бях в сервиза да видя 3-ката, че нещо от известно време започна да потропва отпред в ляво. Както и предполагах, оказаха се тампони на макферсоните и големите тампони на носачите . Както и да е ще ги поръчам и сменя, но при огледа установих и теч от главата на рейката. Та по този повод се заприказвахме с приятелчето монтьорче и според него това насичане, за което говориш ти и колегата в другата тема, би трябвало да е точно от там. Та в тая глава имало някакви тефлонови О пръстени и като се износели се получавал този ефект на насичане. Това го каза по принцип, защото не е разглобявал рейка на 3-та генерация. Иначе точно той си смени цялата рейка с рециклирана такава , на неговото CR-V 1 , за която ти писах в другата тема, но съм те подвел с цената , която се оказа 800 лв.
  37. 2 points
    Това с масления е безмислено,а ако го напълня ,поради хоризонталнот о му положение докато го завия доста масло ще има по мен. Не съм виждал накой да го прави . С масло се маже уплътнението долу .
  38. 2 points
    Честно ли не разбираш, защото ако почна да пиша с подробности за всички институции и администрации, няма да ми стигне времето до края на годината. И оплакване не е точната дума - споделям просто. А че нещо се е променило за 30 години, е повече от ясно и видно, за жалост обаче в негативна посока - дълбаем надолу , ама "яко дълбаем" и надали някога ще се оправим. Европейци сме били, ама друг път, само факта че една работеща тоалетна няма за посетителите, в нито една от тези институции , казва всичко за състоянието им, в частност и за държавата. Какво да коментирам повече, ще се оправим - ама друг път.
  39. 2 points
    Не е нормално в София да работи едно гише, че те в Шумен са по-вече. Но да ти вземат книжката, без да имаш нова е прекалено и за това се оплаква Емича и е прав.
  40. 2 points
    Емич, честно казано не разбрах от какво се оплакваш. Решил си да отидеш в последния момент, по спешност да сменяш вече изтекли документи и се е наложило да почакаш, щото като теб още много други. Аз чинно отидох и си смених документите миналата година малко преди да изтекат, не се наложи да чакам и много бързо ми излязоха новите, при все че бях с нормална поръчка. Аз съм последният, който ще тръгне да защитава тая феодална институция КАТ, но дали и в теб няма някаква отговорност за случилото се?
  41. 2 points
    Да продължа по темата. След като в сервиза смениха ABS модула на колата всички грешки изчезнаха. Сега вече при каране не светва грешка и за VSA/ABS. Какво точно обаче е изгоряло в стария ABS модул не е ясно. Някъде четох, че изгаряло нещо във VSA модула и от там се появявал този проблем.
  42. 2 points
    Бесмислените философствания ги правят тия където не са си оцапали и веднъж ръцете с масло и дори не могат да обяснят къде е прескочил този зъб.Хаиде всички философи с прескочилите зъби от въртене назад да се съберете и да направите един клип на кола със изправна верига,зъбни и оптегач та ни покажете как става.Като сте толкова запознати решете проблема на момчето,все пак технически форум и предоставяите технически издържана информация,а не линкове към чуждестранни форумни вечеринки или мнения на ,,маистори,, подозиращи ,,ваноса,, на хонда. Към собственика на колата-вземи се свържи със Фена,Слави или Маркони ако гледаш сериозно на тази кола,има още няколко човека които могат да ти свършат работа,но за тези се сещам първо.
  43. 2 points
    Здравейте, колеги. Премахнах дпф физически и софтуерно и за сега всичко е нормално.
  44. 2 points
    Ако търсиш истината, първо трабва да знаеш какво ще правиш с нея, след като я откриеш.
  45. 2 points
    Искате да знаете истината,но на вас никой няма да ви я разкаже.Ще ви разкажат само своята версия.Ако искате истината,вие трябва да я търсите сами! Джулиан Асанж
  46. 2 points
    Разпределителните валове? И те различни. Делкото, и то различно. Има датчик детонации при 147, при 128 няма. Доста разлики има. http://hybrid.honda-perf.org/tech/b20/b20tech.html ето и по-синтезирано
  47. 2 points
    Това Лики ( според данните от .pdf-a ) не бих си го купил. На тази цена, а и на по-ниска, има по-добри масла. D14-ката можеш да я караш с голям избор от масла. Зависи от състоянието на двигателя, на първо място! Другото е ти как го усещаш с определено масло. За моята, аз предпочитам здраво 5W30 по ILSAC или ACEA A3, с вискозитет при 100°C между 11 и 12 mm²/s.
  48. 2 points
    Да, точно това мислех да споделя но ти си го написал вече. Само ще допълня , че CR-V-то на колегата Владо, е със стария двигател i-ctdi, където филтъра е друг и е монтиран на друго място. Лично съм се срещал с Владо преди година и ми потвърди ,че от разпробиването до срещата ни, не е имал никакви проблеми. Та това разпробиване си действа. Иначе за извършеното почистване от мен - колата продължава да си работи безпроблемно, като вече 3/4 смени на маслото, никога то не се е покачвало и за тези години никога не ми е светвала иконата на ДПФ-а, като колата се кара предимно градско (почти 80-90%) и на къси разстояния. Също искам да припомня и факта, че в Бултрако ми смениха и софтуера свързан с горивната система (имаше някаква сервизна акция за това, която по-късно се оказа , че е предназначена предимно за Акорди и Сивици с този двигател), но по сведения от сервиза, с този нов софтуер са оправили нещо по самата естествена регенерация на филтъра. Та това е.
  49. 2 points
    Имаш време да си избереш има нова поръчка. Масла много по ILSAC GF-4, ILSAC GF-5 https://www.ato24.de/en/car/engineoil/ilsac-gf-4_ilsac-gf-5/5w-30_5w-20_0w-30_0w-20/page/2.html
  50. 2 points
    С пушката от балкона на пусия, иначе няма спасение... Цитат: "Ей тоя го дебнем от четвътък...!!!" До там сме се докарали за съжаление... Това не си е работа... Едно време беше: "Кой ми открадна чистачките?", а сега: "Кой ми открадна катализатора?". Отстрани погледнато, имаме еволюционно развитие технически, а реално погледнато сме примати, по-зле от преди 40 години... Жалко...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00
×
×
  • Create New...