Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/19/20 in all areas

  1. 5 points
    Един от по-главните проблеми за мен е, че всеки гледа в паницата на другия – „защо за мен не може, а за тях може?“
  2. 4 points
    Всички 7-ци с оригинален ксенон са с автоматично регулиране на височината на лъча, според натовареността на колата и наклона й. Системата работи като на една от задните щанги има прикрепена биалетка, която предава предава градуса на наклона на автомобила към машинката, която изпраща сигнал към тези на фаровете. Тази система с времето е предразположена към повреди и така и на мен преди време ми се беше счупила биалетката, която първа хваща наклона на колата и го предава на машинката. И се е счупила през средата, защото в единия ябълковиден болт явно е влязла влага, спекъл е и цялото напрежение от огъването е паднало върху лостчето, на което стои. Самата биалетка се намира зад задното ляво колело. Бях мернал някъде цената на дилъра, няма смисъл да я коментираме, а втора употреба не стига, че са рядкост и не се знае в какво състояние ще бъде, дори да се намери. В следващите редове ще опиша как си реших проблема аз. Ето къде е стояла я старата биалетка: Ето я и нея, като съм я закрепил в средата, за да й взема размерите от болт до болт: И ето го и заместителя, който сглобих: Нужни материали: - два ябълковидни накрайника от Али. Важно е да са с гумени шапчици, за да не допускат проникването на влага в ябълките и така да останат подвижни възможно най-дълго. - свързваща шпилка около 15см (по спомен, защото я изрязвах), не помня с каква резба - като ви дойдат болтовете ще видите. Има шпилки с различна устойчивост на напън. Поинтересувайте се и си вземете възможно най-здрави. - две контрагайки - запичаща течност за резби Крайния резултат изглежда така: Както се вижда, хубаво е, преди да я монтирате, да си смажете хубаво останалите подвижни части от системата, за да улесните движението им. Това по-горе го направих преди година. Към днешна дата, все още работи и вече изглежда достатъчно изцапано и асимилирано с останалите части на автомобила: Доколкото съм запознат системата е сходна и при CR-V, Civic и останалите модели на марката, така че това решение навярно е приложимо и там. Това е. Карайте разумно и нека се заслепяваме по-малко по пътищата.
  3. 4 points
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 437 100 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 38 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 21.05.2020; 9) Моточасове – около 150; 10) Изразходвано гориво - около 390 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (390 / 3.780) = 103; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градското е леко с три светофара. История на офисна хартия: Това е последната проба. Времето се затопли и макар че налягането се задържа над дадените от Хонда минимуми при 80 С на маслото (0.7 бара на празен ход и 3.5 бара на 3000 об./мин) взе да ги доближава при 94 С. Бях решил, че няма да допускам експлоатация близо минимума на празен ход. Честно казано обаче… не ми се разделя с това масло. В него има още живот – откъм поемане на замърсявания и тяхната дисперсия. Няма да повтарям писаното в предходните ми постове, но мога да изкажа само суперлативи за маслото (субективно мнение, касаещо моя режим на експлоатация, начин на шофиране и състояние на мотор). В личната ми класация то вече е номер едно – поднесе ми голяма изненада, удоволствие и наслада как работи мотора. Много ми се искаше да го покарам този 22 годишен D15Z8 на 20-ка, пък каквото ще да става. Е, дето се вика, начесах си крастата .Дали пак бих сипал тази 5w-20-ка (или подобна) – Определено ДА!
  4. 4 points
    Колеги, ILSAC GF-6 вече е на пазара! Накратко, заменя напълно ILSAC GF-5 и въвежда по-строги изисквания относно: 1. Икономия на гориво. 2. Предотвратяване на феномена "LSPI". 3. По-добра защита на веригата (при двигатели с верига). 4. По-малко отделяне на утайки и лакови замърсявания. 5. По-малко окисляване и отлагания в двигателя. 6. По-малко износване на елементите и детайлите в двигателя. https://360.lubrizol.com/Specifications/ILSAC/ILSAC-GF-6/ILSAC-GF-6-Engine-Tests Ravenol първи смениха спецификациите ( от ILSAC GF-5 на ILSAC GF-6А и от API SN Plus на API SP ) на две от маслата си: 1. PAO-базовото RAVENOL DXG SAE 5W-30 https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-dxg-sae-5w-30/ 2. И неговият хидрокрек събрат RAVENOL HDX SAE 5W-30 https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-hdx-sae-5w-30/ Дали са променили нещо по рецептурата на тези две масла? Или е търговски трик? Аз бих изчакал с покупката им до догодина, или докато се продадат текущите складови наличности, или докато се изясни картинката...
  5. 4 points
    Стига сте засичали и търсели някакъв точен смисъл! Хубаво е,че има все още някой да показва и пише за такива случки,които са случвали на почти всички ни,но само си навеждаме тиквите и чакаме да дойде довечера,та да си сипем една ракия гледайки сеира на другия! Каза ви колегата,че е виновен,но показа и тези,които са трябвали да постъпят еднозначно и със другите нарушители. Полицейско,генералска държава!
  6. 4 points
    Аз пак не разбрах къде е мястото и защо остава в тайна. @Fen8, защо не посочиш точното място? Аргументите да не го посочиш, изглеждат повече от несериозни: - "не се зарежда улицата" - линкът просто се копира и се поставя тук. Ако все пак има някаква необичайна невъзможност, се пише "Адресът на случката е улица Иван Иванов номер 1 в град Ала-Бала" и готово. Който иска - ще си го намери - "не мисля да го споделям повероятно да си навредя..." - с това обяснение темата рязко приключва. Гарантирам ти, че нито полицаите, нито съдиите висят по цял ден в Хонда-форума да дебнат кой се е оплакал от съставения фиш/акт. Аз го виждам така: "Кой ми сра в гащите?!" (с извинение) Ако си в нарушение - получил си глоба, платил си я, всичко е точно. Ако не си - покажи ни къде, какво е станало, аргументирай се, наеми си адвокат, осъди ги. Ако искаш просто да кажеш "Куките са тъпаци, глобяват избирателно" - съгласен съм, така е, и мен са ме глобявали избирателно. Но винаги съм бил в нарушение и никога не са си измисляли. Кажи накратко - какво всъщност искаше да ни кажеш с тази тема и какво обсъждаме в нея? ====== Миналата седмица, в петък, един мой колега се жалваше, че колата му е вдигната от паяк, защото е паркирал на тротоар. Как може такова нещо, той цяла седмица е паркирал там и изведнъж в петък му я вдигнали. Ама имало още коли, само неговата вдигнали. Опитах да му обясня, че предишните дни е имал късмет, че не са го вдигнали, но всеки ден е бил в нарушение. Също така, питах го - това, че е имало други коли, значи ли, че паркирането на тротоар е разрешено за всички? Но той си знаеше своето - нямали право да го вдигат. И така...
  7. 4 points
    Човекът се чувства глупаво, понеже са писали фиш само на него , но не и на всички останали. Иска да каже ,че законът е избирателен и важи от един единствен тъпанар , който решава кой да глобява и кой не както му скимне. Разбрах го напълно и му съчувствам. И аз съм минавал през такова нещо точно със забранено паркиране и ме глобиха само мен , а имаше още пет -шест автомобила в същото нарушение. Аз се почувствах едва ли не балък, че законът лови само мен , пък другите по някаква причина не ги бара. Това е положението в България, просто съветвам автора на темата да си спазва закона от тук натам ,както правя и аз от много отдавна, и така няма да го е яд, понеже няма да се вкарва в такива ситуации. Ходя повечко пеш. Освен това , това е един много хубав начин да се скъса порочният кръг , в който се намираме. Това , че някой прави нарушения и се отървава, не означава ,че трябва да ги правим всички . И не го казвам с назидателен, а с най-приятелски тон, понеже на всеки се случва да прави нарушения и всеки греши. Примерно като се стремя да съм изряден шофьор не винаги успявам. Понякога просто го налага ситуацията да нарушаваш съзнателно или се изнервяш и стават глупости. Просто не трябва да е целенасочено и безотговорно такова поведение. Държавата това сме ние.
  8. 3 points
    Продължаваме със снимките Shell-helix-ultra 5w30 на 1000км https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html 1) Автомобил –:HONDA CRV 1Gen 147 avtomatik B20Z1 2) Масло – Shell-helix-ultra 5w30 3) Маслен филтър –Mann W610/6 4) Общ пробег на автомобила - около230000 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1000 км; 6) Цикъл (градско/извънградски) – около 95/5; 7) Средна скорост - около 00км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 03.04-21.05.20 9) Моточасове – около 00 10) Изразходвано гориво - предимно газ 11) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – прочистени дросел пътища; 16) Капката и снимана с Samsung A51 17) Режим на експлоатация - о режим основно градско на къси разстояния. Правя това защото искам да проследим през 1000 кмо какво и кога ще се промени това ново за мен масло засега се представя чудесно,видно от снимките. Впечатленията как се държи мотора с него в града,отлично направо мърка.
  9. 3 points
    Колега, аз също съм от Бургас и честно да ти кажа, бих се дотъркалял до Дупница, ако успея. Със сигурност след това ще си с нова джазка, поне от отзивите за Фенабг. В Бургас ми е трудно да ти посоча хондаджии за ремонт. Има само едно момче в Айтос, за който има добри отзиви. п.п. Търси си правата ! Ако е "докарана на ход от Германия" е един вариант. Ако е от автовоз, понякога и те не са наясно какво продават, така че задължително през сервиз (и в двата случая). Акко откажат - просто не купуваш
  10. 3 points
    Големи благодарности към Ванката за вниманието и отделеното време!Смяна на съединител, който беше твърд като камък, смяна на кормилни накрайници, реглаж на клапани, смяна на тампон на мотора и тампони на стаб. щанга, смяна масло на скоростната кутия - от всичко съм супер доволен. Човекът е голям професионалист, а аз благодаря още един път!
  11. 3 points
    Старт на първичния капков тест,на амсойла: 1. Amsoil SS 5W30. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-176400км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 100км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 80/20% 6.Средна скорост,около 55км/ч. 7.Сезон на експлоатация 16.05.2020до 16.05.2020г. 8.Мото часове около 1.2? 9.Изразходвано гориво 8л. пропан бутан и 1л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване..... 15.Предишно масло-Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната. п.п.:Да отбележа,добрата работа на мотора,доста добра реакция и чувство на "стегнато ускоряване"(по добро уплътняване)...така го усещам! ДОВОЛЕН...!
  12. 2 points
    Има фирми които шипват по 2-3 лева на кило от Англия до БГ като доставка, това да му е проблема. За няма и 10 лева ще му го доставят Според мен обаче, катализатора в този случай може да няма въобще връзка с миризмата на бензин. dandilov, този Акорд ако е с 1 сонда преди катализатора както повечето Хонди от тези години то сондата не го бърка дали има или няма катализатор. Ако има и след катализатора вече е друго. Друг е въпросът, че като не става е добре да се замени с нов ( адски скъпо ), алтернатива както е казал Krasi-mir или стар но работещ ( малко вероятно заради възрастта на колата ) а не да се избуши и замени с тръби, резонатори и тем подобни.
  13. 2 points
    Не е задължително катализатора да е оригинален. Нов, универсален катализатор за твоя Акорд е £46.50 от английския eBay. Доставката до адрес на българска транспортна фирма в Лондон е безплатна. Цената за доставка на такава фирма до адрес в България е различна, но не е болка за умиране. Доставчикът, който аз ползвам, например, взема твърдо £14 за пакет под 10кг и £1.20/kg за пратки над 10кг.
  14. 2 points
    Здравейте, Продавам Хонда Сивик 1.4 бензин 2003-та година. Автомобилът е в добро техническо състояние, притежавам го от пет години и до сега винаги е обслужван и поддържан своевременно и с чисто нови качествени части и консумативи. Платени са данък, гражданска отговорност и годишна винетка. Части и консумативи, които съм подменял - - Съединител - LuK - Воден радиатор - Nissens - Спирачни дискове и апарати - Водеща полуоска (дясна) - ОЕМ - Термостат - Акумулатор - Всички лагери в скоростната кутия са подменени с OEM и маслото е сменено с оригинално Honda. Кутията превключва плавно и безшумно. - Преди ~1000км са подменени всички нужни части по окачването (Дясно каре, кормилни накрайници, биалетки и др.) - Централното заключване е подменено с нови машинки и използва дистанционното на колата. Детайли от автомобила, които не са фабрични (Пазя всички фабрични части при нужда): - Милтимедия Pioneer. - Бяло инструментално табло от Английска версия. - Подменено крайно гърне със спортно такова (Почти не променя звука от стандартния) - Лети джанти Borbet T 15цола с монтирани на тях зимни гуми. - Фаровете са полирани и защитени с прозрачно фолио за външно облепяне (остаътъчна гаранция - 4години) Автомобила няма технически проблеми и се кара ежедневно, двигателя работи равномерно и тихо. Има забележки по боята, нормални за годините и пробега. Автомобила няма претърпяни катастрофи. Цена - 3200лв. (Възможен коментар на място) За повече информация, моля обадете се на телефон 0897727152 или се свържете с мен по е-mail, Viber или Whatsapp.
  15. 2 points
    36 е число, което се дели на: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 12, 18 и 36, т.е. годините на децата може да са единствено комбинация от три от тези числа, за да може като се умножат едно по друго, произведението да е 36. Това свежда възможните комбинации за възраст до 8 бр.: 1, 1, 36 1, 2, 18 1, 3, 12 1, 4, 9 1, 6, 6 2, 2, 9 2, 3, 6 3, 3, 4 Сумата от 3-те числа от всяка от тези комбинации е съответно: 38, 21, 16, 14, 13, 13, 11, 10. Понеже оня вижда кой номер е отсрещната къща, ако тя беше 38, 21, 16, 14, 11 или 10, щеше да му е лесно да даде еднозначен отговор. Обаче той все пак не е могъл и е имало 2 възможни отговора. Това вече подсказва на нас, че трябва да търсим тези две комбинации, при които има повторение на сумата. От това следва, че номерът на къщата е 13. Затова оня е казал, че информацията не му е достатъчна, защото е стигнал до комбинациите 1, 6, 6 или 2, 2, 9 и съответно ние се сещаме, че е някоя от тях, а не някоя от другите, които на пръв поглед отговарят на условието да дават произведение 36. В комбинацията 1, 6 и 6 има две еднакво големи деца. След като другият му е казал, че най-голямото дете еди-кво-си, това значи, че няма две еднакво големи деца, а има едно най-голямо. Така комбинацията 1, 6, 6 отпада и остава комбинацията 2, 2 и 9. Логиката е просто покъртителна! Нобелова награда за автора ѝ!
  16. 2 points
    Сваляш капака на клапаните , и качваш на ГМТ доло шайбата има белег и за предварението и за гмт . Двете колела от вътрешната им страна имат белези трябва да са един срещу друг или съвсем леко да се разминават ако е тръгнала . това е за смяна . Това е .
  17. 2 points
    Какви шумове трябва да се очакват от разтегната верига, това да не е Ваг. До един зъб няма никакви проблеми с палене и обороти на празен ход, даже върви малко по-добре в средните. Консуматив е, сменя се и забравяш, никъде няма писано колко трябва да изкара, може 200 ккм, или 300 ккм, а може и 100 ккм.
  18. 2 points
    Значи, трябва да се работи бавно и спокойно, без да се бърза. И така, днес на спокойствие установихме, че захранването на лампите във вратите не минава през никакви транзистори, а от бушона отива постоянно +12 на лампата, от нея се връща на платката и от платката по една верига отива към бутона на вратата, който дава маса. По друга верига отива към едни транзистори от другата страна на платката, където е контролът за отворена врата. Ето снимка на платката (висока резолюция) - червената стрелка показва по кой пин влиза +12 след лампата на вратата. - жълтата стрелка показва по кой пин излиза към маса - в синьо е ограден диод, оригинално 3 ампера, който разделя силовата верига от веригата на чек-контрола. Поради липса на същия, го сменихме с 2А - вляво, в червения правоъгълник е ограден същият диод за дясната врата, даже се вижда и кодът му. - в чеврено е оградено и пинчето, по което идва +12 през лампата на дясната врата. Не се занимавахме да мерим на кой пин е бутонът за дясна врата - вдясно, в жълт цвят са оградено едни малки диодчета и от тях към другата страна на платката отива към транзисторите за отворена врата. При мен проблемът се оказа студена спойка на подменения диод, иначе още първия път е щяло да си заработи правилно. Сигурно при клатене на платката се е разлепил, кой го знае, то малко ли подмятане беше... И така - ако имате проблем конкретно с осветлението на вратата - проверете внимателно дали не е думнала пистата между входа от лампата и изхода към бутона. А ако имате проблем с чек-контрола - освен за думнала писта, проверете и диодът да не е пробил. Прилагам снимка къде беше думнала пистата при мен. Тя е съвсем късичка, от катода на диода до съседния пин. Тази снимка е все едно синият правоъгълник от първата снимка, само че увеличено.
  19. 2 points
    При условие, че всичкото масло в тубата е в това състояние, и нищо не се е утайло на дъното й, мисля, че няма проблем да го ползваш.
  20. 2 points
    Ако го е пекло слънцето директно, при сегашните майски жеги, е логично да е вдигнало налягане в тубата и да избие фолиото. Маслото има не малко топлинно разширение, да знаеш. То и затова се мери нивото на студен двигател. Не е завирало, споко! Просто при разкото освобождаване на налягането е подскочило маслото в тубата и от това е цръкнало малко. Не му се плаши! Направи каквото ти е казал Емо и ако няма утайки си го ползвай с кеф. Все пак в двигателя, маслото е подложено на много по-екстремни преживявания!
  21. 2 points
    За дизела обективен анализ по една капка не е възможен. Независимо от това - маслото изглежда добре за километрите си. Саждите са равномерно диспергирани. По светлата област в периферията на капката може да се съди, че маслото все още може да поема замърсявания и да ги удържа в себе си. При силно замърсено масло тази зона е с цвета на зоната на дифузия или на ядрото (в много лоши ситуации). Самият краен ръб на капката, до който вълните замърсявания тръгващи от центъра й достигат една след друга (дискутирали сме го преди това), също не е голям и наситено "черен". Това също е показател, че маслото е в кондиция. Обводняване - леко. Бих казал отлично масло и читав мотор .Тук обаче сигурно влияе и обемът на маслото в картера .
  22. 2 points
    Здравейте пак колеги,капнах няколко капки от това масло:RAVENOL USVO VMP SAE 5W-30. Автомобил-Mercedes C200 2002г.116к.с.,известен още като W203,дизел. Общ пробег по километраж 202 000км. Пробег на маслото-14800км. Режим средно тежък,леко градско и къси преходи. Не ползва добавка за дизел Тъй като този мерцедес няма щека за нивото на маслото,сипахме едно бурканче масло,след смяната му,вчера. Подгрях го в един алум.кен на газовия котлон и капнах тези капки.Сканирах ги след 24ч. сушене на стайна температура. И до тук,за дизела ми е тъмна Индия,както са и капките,по долу! Маслото е на година и от общите поръчки. Инфото е оскъдно,защото не е моя колата,а на приятел.
  23. 2 points
  24. 2 points
    За информация за 80- 120 е вярно https://www.drive2.ru/b/493972642282340569/
  25. 2 points
    Хайде и новото Петро: TD_IM-7978E.pdf Разлика с предното - никаква: Tech Data_IM-7978E (2018.06).pdf Нещо ни взимат за мезе... Опс, само масовият процент на сярата е леко завишен от 0,26% на 0,28%. Сигурно са вдигнали малко противоизносните присадки.
  26. 2 points
    Абсолюто вярно. Чувство за безнаказаност и корупция. Всъщност, многократно съм си задавал въпроса - кое е първично? - И к'о пра'йм ся? От устата на униформения. Или - Старши, не може ли да измислим нещо, вместо да "пишеш"? От устата на нарушителя. По случая в темата. Виновен съм, ама ме глобиха избирателно! И защо да не те глобят избирателно, след като ти сам си го избрал. Напълно съзнателно, избирателно си избрал да извършиш нарушение. Не ти ли беше ясно, че има вероятност да те глобят?! Ама били глобили само теб, на другите им се е разминало. Бил си глобен избирателно. Какво точно стана? Аз разбирам "избирателно" така: Има 10 нарушители. Всички нарушители са в колите си. Полицаят минава покрай 7 от тях и се спира точно при теб. Такава ли е случката, или от всичките 10 коли само ти и още един сте били в колите си? Ако всички са били съм съгласен, че е било избирателно. Ама ако само двама сте били в колите си, това за мен не е избирателно. Ама другуте си тръгнали без глоба! Ако полицаят си беше избрал друга "жертва", ти нямаше ли да си тръгнеш безнаказано?! Таааа,тетака.
  27. 2 points
    Чувството за безнаказаност витае наоколо поради избирателната наказателност. Затова много хора си позволяват различни своеволия. Всеки иска да е бандит и мутра, "понеже за милиони няма закони". Деведесетарското мислене е крайно време да се изкорени, понеже мутрите колко са като процент спрямо всички нас?! Сигурно 1%. Спираме да гледаме мутрите и почваме да сме най-обикновени физиономии. После неграмотника с нашивки няма да ни прави впечатление. А колкото до неграмотната пешеходна пътека от предния коментар - редно е да се пусне един сигнал или жалба и да се махне тая "хранилка" веднъж за винаги. Според мен е хубаво да се пускат сигнали. Ето, глобили са ме за неправилно паркиране. Снимам улицата, знака и всички автомобили дето са напаркирали и отивам да търся сметка на властите, що не си вършат работата. Въпросът е да имам желание и време. С приложението "Гражданите" се получава лесно, бързо и с известна успеваемост. Тия , които го ползват са доволни, въпреки че не е чудесно.
  28. 2 points
    Аз пък разбирам колегата и съм бил в подобно положение. https://www.google.com/maps/@43.2768398,26.9514557,3a,75y,78.77h,86.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sL_ag-OJW5XEnU4zUkO6aOg!2e0!7i16384!8i8192 Ще използвам темата, за да споделя моят случай, като приложа линк от Street view. Патрулката беше спряна от другата страна на пътя. Видях я и най-съзнателно направих обратен завой. Последва палка и неочаквано за мен ми обясниха, че ще ми напишат фиш, за неправилен обратен завой. Показах им знака който гласи "място за правене на обратен завой". Да! Но съм направил обратен завой, върху пешеходна пътека. Не ми се спореше (за разлика от другата спряна кола, чиито водач ги нареждаше до 9 коляно) и се съгласих да ми пишат фиша. И аз като колегата отидох веднага и си го платих. Да и мен ме подразни, че още 10 коли направиха същата маневра, докато младото полицайче си упражняваше правописа. Да на 110% съм за да има регулации и ред на пътя (последно време е отврат да се кара). И да знам, че имат таргети на глоби и тнт. Моя ли е обаче вината, че някой капацитет не е "издърпал" пешеходната пътека 5 метра по-напред примерно. Моя ли е вината, че от години всеки ден там стотици коли правят "забранен" обратен завой и само когато на някой не му стига бройката фишове решава да въвежда ред? Пак казвам, ЗА полицията съм и ЗА спазване на правилата, но нека не си затваряме очите за някои. Глупаво е да си казваш "щом другите го правят мога и аз" и после да се ядосваш, че само теб са глобили. Докато не си върнем респекта към полицията и докато полицията не почне да глобява поради нарушения, а не поради таргети, ще сме си така. Самосъзнанието на наглостта на гражданина могат много бързо да се пренастроят, но за целта трябва да липсва чувството за безнаказаност.
  29. 2 points
    Малко за събуждане....
  30. 2 points
  31. 2 points
    Напротив Проблемът е Сега от нас, читателите на тази тема, се иска да скочим дружно и да намерим начин, как да таковаме мамицата мръсна на наглото говедо помияр, написало фиша. Не си мислете, че оправдавам извършването на нарушения на ЗДвП от служителите, които трябва да следят за спазването на този закон. Ама това е манталитет, както се казва "липсват му първите 7г". Сега и във Ватикана да пращаш снимки е късно. Най-много всичко да се върне върху теб, с грубата сила на Закона, с която е облечен "твоя" човек. От друга страна - малък, провинциален град, в който повечето хора се познават. Предполага се, че автора на темата е местен, щом знае, какъв знак има в другия край на улицата. И ... какво, правим нарушение, получаваме си заслуженото наказание, и сядаме на компютъра да "ревем"?!
  32. 2 points
    Пусни линка да видим къде е това място. Не е нужно да се вижда от Стрийт Вю, достатъчно е дори да кажеш само адреса или да пуснеш скрийншот с някакъв ориентир, пък ние ще си намерим каквото ни трябва. Щом си приел фиша, значи си съгласен с отправеното обвинение. Ако не си бил съгласен - заявяваш го на място и тогава ще ти напишат акт, който можеш да обжалваш. За едно и също нарушение не можеш да получиш две наказания. При така показаната схема по-горе, не е ясно колко е дълго платното, пресичащо двете успоредни платна. На пръв поглед изглежда като голямо кръстовище и ти си паркирал вътре в самото кръстовище. Може би си паркирал на по-малко от 5 метра от кръстовище, за което не е нужно да се поставя специален знак. Във фиша ти е написано какво точно си нарушил. Какво пише? И не гледай другите, другите са си други. Гледай себе си, бил ли си в нарушение или не?
  33. 1 point
    Здравейте, колеги, Ей така докато си спазвам карантината и си почивам у дома, реших да си монтирам LED-светлините на дългите, което отдавна се канех да направя. В тази тема ще ви покажа как става това на Хонда Акорд 7 (2006-2008), седан, 2.2 i-CTDi. Всъщност двигател и седан, ала-бала – нямат значение, както и годината, все са с лампи H1 там. В общи линии реших да го направя за да си начешам крастата и да видя става ли нещо от LED-светлините или не. Пожертвах едни 43 лева и избрах лампи, които са с 48 чипа, разположени на 360 градуса около надлъжната ос на лампата. Като разположение са на същото разстояние от леглото на лампата, колкото е и жичката на халогенката. Естествено, не са във фокуса на рефлектора и осветяването е с по-широк ъгъл, но светлината е толкова ярка, че това всъщност се оказва голям плюс – много по-широк ъгъл е ярко осветен. Към края на темата ще сложа линк. Ето какви предимства и недостатъци забелязах и заради тях всеки, който реши да опита да го направи – отговаря сам за действията си и носи отговорност при евентуални проблеми с органите на реда или на ГТП. Предимства: + По-силна светлина + По-ниска консумация + Мигновено светване и гаснене на светлината (няма инертност) + Цвят, който е по-близък до дневната светлина и до цвета на фабричните ксенонови светлини + Може да се посочи като предимство това, че в случай на повреда, много бързо и лесно се отстраняват и на тяхно място се слага обратно оригиналната халогенна лампа (стига да е под ръка) Недостатъци: - Леки затруднения при монтажа, заради особеностите на фара и захващането на лампите в цокъла, много е пипкаво - Маншонът трябва да се обърне наобратно и малкият му отвор остава отворен. Това създава риск от навлизане на прахоляк във фара. Трябва да се затвори с нещо накрая. - Неясно колко дълъг живот ще имат, предвид това, че се нагорещяват по време на работа Време за работа – 1-3 часа, в зависимост от това дали ще имате готови адаптери или ще си правите самоделки. Трудност – 2 от 5. Трудност на захващането в цокъла на фара 17 от 5! (придружено с много „мамата”) ВНИМАНИЕ! Ако използвате модул за дневни светлини, който контролира дългите светлини да не светят на 100 %, не можете да слагате LED-светлини, защото няма да работят коректно с такъв модул и ще се повредят. Най-малкото – ще мигат като дискотека, заради липсата на инертност.
  34. 1 point
    Чисто приятелски,към колегата "Krasi-mir"-теб,кое те кара в Англия да си изряден? Отговора на този въпрос,ще ни даде светлина и в нашата тема!
  35. 1 point
    Преразказ по рисунка от paint, несериозно е това колеги.
  36. 1 point
    Какъв е смисълът на темата? Ще ме извиняваш, колега. Виновен си, получил си си фиша. Гледай по-малко в чуждите паници и може да се чувстваш по-добре.
  37. 1 point
    Хахаххахаха видях само последната снимка и тоя цитат: "A и не ми е за 20лв виновен съм ще ги платя, ама хора които не могат да си напишат името правилно да ми се прави само защото е ченге ей тва не мога да проумея и ме нервира, той не знае закона а тръгнал да го прилага. Избирателно ! " Той ме подсети за една случка. Преди време с един приятел се возим и на едно Т образно кръстовище и този мои приятел прави десен завой. В началото на булеварда дебнат полицаите. Скоростта е нормална нищо рязко нямаше. Спират го този мой приятел и проверка. Не бяхме притеснени всичко е изрядно. Да, обаче той скоро беше сложил 15% фолио отпред на предните прозорци. Почти не можеш да кажеш, че има фолио. Гледаха му документите и по едно време почнаха да оглеждат колата и видяха фолиото. От там айде затъмняваш прозорците фиш. Хубаво, ама реално трудно да видиш фолио въобще. Добре, почват се едни разговори как са установили, че са затъмнени предните стъкла. Викат се патрулки и т.н. Чакаме 1 час може би. През този 1 час минават С класи, БМВ-та, алфа имаше една, която беше абсурдна. Всичките тези бяха, ама с черни предни стъкла. Питам полицая: - Защо не спирате колите? Не виждате ли тези водачи какви коли карат? Да не говорим, че имаше няколко коли, които направиха завои почти на дрифт пред полицаите. Полицая отговаря: - Нямаме право да спираме автомобили за проверка, когато вече сме спрели някого. С годините по-късно - пак пътни полицаи на мотор стоят си в храстите и хванали някого в нарушение, обаче минавам аз и гледам, че единия държи шофьорската книжка, две коли спрени и другия полицаи на мотора нещо проверява. На кое да вярвам? Нямам представа полицаите колко могат да спират за проверка, обаче имам чувството,че правилата си ги измислят на момента. Един от главните проблеми в България е, че корупцията е толкова дълбоко вплетена, че народа нищо не може да направи по въпроса. А кражбите, които се извършват са толкова големи, че ако ще и всичките пари на ЕС да идват при нас пак ще сме на това дередже.
  38. 1 point
    Незнам,под индиго ли е това,но и аз съм получавал,подобен парцал. В моя случай,в един ред написано,можех да различа няколко срички и букви! По въпроса и подобни ситуации,биха решили проблема електронни устройства и камери,а не индиго и корумпирани елементи!
  39. 1 point
    Точно така се чуствам и аз, аз знам че съм виновен и си платих фиша 1 веднага, просто закона им позволява да си правят какво искат. Не мисля да гo споделям колега по вероятно да си навредя повече отколкото да си помогна с нещо. Незнам колко са глобени, но за времето което чаках фиша доста от колите се махнаха , дойдоха писаха 2 фиша и тръгнаха без изобщо и да проверяват другите дали са изрядни, явно полицая има памет и помни 10-тe коли които са били паркирани дали имат или нямат право да спират там. Ще се повторя , полицията директно идва и спира при мен и първата кола която пишат фиш съм aз горните 10 явно са били със пропуск да паркират там. Няма и репатрак които да дойде и да ми вдигне колата, аз за това и питах защото от това което разбрах по думите му те ми пишат фиш , ако аз не си махна колата и след 10-15мин мине полиция ще ми пишат втори фиш за същото нарушение и така цял ден. Сега стана ли ясно ? Не ми ce спори за глупости. A и не ми е за 20лв виновен съм ще ги платя, ама хора които не могат да си напишат името правилно да ми се прави само защото е ченге ей тва не мога да проумея и ме нервира, той не знае закона а тръгнал да го прилага. Избирателно !
  40. 1 point
    Както се пееше в една българска песен - "Аа, дали е такаааа ...". На мен лично не ми стана КАТЕГОРИЧНО ясно, че е така. Защото Каква е тази улица, някаква зона със специално разрешение за паркиране ли е? Някакво доказателство, че половината коли са в нарушение, както твърди афектираният глобен? Каква е вероятността само двама да са били в нарушение? И нещо друго: Колко от нарушителите вече са глобени, обаче ще си стоят там, докато изтекат 24-те часа, през които шибанякът с униформа няма право да им пише втори акт? На колко нарушители им предстои да бъдат глобени, след като се появят при колите си? Някой изобщо занимава ли се да вдига с паяк нарушителите в тази зона, или в това градче изобщо? Ако да - колко често? Мисълта ми е, че се правим на съдебни заседатели и решаваме , кой крив, кой прав, без да знаем всички факти, и без да сме изслушали другата страна по делото. Ако целта на тази тема е да нахраним некадърниците от КАТ в национален мащаб, да започвам нов пост, не е като да нямам, какво да кажа против "системата". Ако не е това целта, ще продължа, когато си изясня категорично фактическата обстановка по делото.
  41. 1 point
    Как са дългите със ледовете ?! И колко лумена взе ?!
  42. 1 point
    Или просто да потърси във форума...
  43. 1 point
    То и обяснението на автора за цялата ситуация не е особено ясно, но очевидно е санкциониран, а това не е без причина. Няма да го санкционират понеже " не ги кефи" като човек примерно Приложението " гражданите" сме го ползвали доста хора, предполагам, но там се подават сигнали КЪМ МВР срещу други граждани , а не срещу органите на МВР. Обикновено някаква жалба срещу служител на МВР се пуска персонално към МВР.
  44. 1 point
    По някаква причина така и не става ясно къде е местоположението. @Fen8, къде е мястото?
  45. 1 point
    За това колега(пак се повтарям от друга тема) се слагат Dashcams на колите... Ако наистина не си бил в нарушение, можеш да го,, заковеш" с доказателства.... Че, подобни помияри има доста в полицията--няма спор, но когато ти си невинен и може да го докажеш, нещата за говедата ще се объркат много! 😉🤔😏 Знаете ли историята за офицера от КАТ в Пазарджик, който отнема предимство и удря кола....? Та същият, вечерта се връща с помощник и реже знака Stop🛑, на който не е спрял преди това...! Това са нагляри, които не заслужават да мият и селски нужници!
  46. 1 point
  47. 1 point
    Твоят отговор ми звучи счупих стъклато си залепих го с тиксо ама да не го бутам сега че новото може да е по зле. Това което ти казвам да се направи не е препоръчително ,в твоя случай наложително.Следващята тема която евентуално ще пуснеш,да не е дайте идей за читав ремонт на глава. За момента това което си направил с свещите рискуваш да издумкаш всички бобини,и клапаните нерегулирани от незмам колко км и те да затегнат ,може и вече да са. Спирам да пиша решил си колата да е за скрап.
  48. 1 point
    Гледа се първо светофара!!! Ако не работи-- се гледат знаците..., 😉
  49. 1 point
    Ситуацията на Оги: Движещият се направо минава с предимство защото когато има работещи светофари, знаците за предимство не важат. По моята картинка: след като минат двете коли по пътищата с предимство (зелена -> синя), преминава червения и след него лилавия. Причината е, че по актуалния закон път без предимство със знак с обърнтат триъгълник (левият път от картинката) има същия приоритет като такъв със знак стоп. Разликата е в това, че Стопът те задължава да спреш. И двата пътя (левия и долния) се явяват с равни приоритети, червеният се явява дясностоящ на лилавия и минава преди него.
  50. 1 point
    Ааа.... не - от тук си е колата. Даже сега оправих и моята и вече си имам резервна .
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...