Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/20/24 in all areas

  1. 9 points
    Днес реших да опресня маслото си на 3ген R20A2 бензин автомат,и да сменя филтъра автомат. Маслото се източва от пробката отдолу на двигателя развърта се с квадрат1/2 към 3/8. След развъртане и изчакване поне 30 до 50 мин изтича 3,5 л колкото повече чакаш изтича повече. Използваното масло от мен е Маслото се налива през пробката на щеката тя се намира от лявата страна на акумулатора Използваната от мен фуния е тази с дълго гърло използвах две една в друга,или трябва да се приспособи обикновена с маркуч. Филтъра автомат се намира под въздушния филтър,трябва да се демонтира неговата кутия,която се държи от болт за ключ 10 с удължиние са развива. Отзад е на два гумени тампона които влизат в шпилки.Просто кутията на въздушния филтър долната част се измъква нагоре от тях. Посоката на слагане на филтъра няма как да се обърка фиксиран е от самата скоба,вижда се на снимката. Малко по особено е сваляне или изместване да двете скоби държащи маркучите на филтъра АТФ, не става с обикновени клещи трябват такива си широки челюсти над 15мм. Цвета на новото масло е бледорозов и много рядко и течно. И маслото и филтъра са оригинални показани в горните снимки. Маслото е купено от общите поръчки https://ato24.de/en/honda-atf-dw-1.html Резултата е скоростите се сменят много плавно и без да се усещат никакво придърпване или задържане. Тази желязната туба ATF според мен маслото е една идея по-добро от стандартните сиви и тъмносиви на пазара. Моля темата да се премести в раздел 3ген.
  2. 6 points
    Не. Не бих казал, че са понижили чак пък толкова качеството. Маслото като база си е о.к. Има си и естери. Всичко е до новите спецификации и одобрения, които покрива. А те имат определени изисквания и ограничения за разни параметри. Например сулфатна пепел, нали трябва да е "еко", а това пък води до по-малък TBN, например, който пък от своя страна води до по-малък ресурс на маслото да неутрализира киселините от продуктите на горене. Иначе си е стабилна базата, смазва си добре, но TBN пада до TAN за по-малко моточасове. Особено чувствително на бензин и повече градско. В немския форум има много анализи на DXG и винаги се представя много добре при изправни двигатели. Ето един рекорд: https://oil-club.de/index.php?thread/14606-ravenol-dxg-5w-30-mazda-3-bn-skyactiv-g-120-12-836-km/&postID=363772#post363772 Близо 13 хил.км. на бензин (дирктно впръскване), от които 70% дълги разстояния и 30% къси разстояния. Стойностите на износване са почти нулеви, но вижте къде е TBN! Понеже в Германия го измерват по метод ASTM D2896, свалете 2-3 единици и ще видите, че TBN е колкото TAN, даже и по-нисък вероятно. А това гледаме да избегнем.
  3. 4 points
  4. 4 points
    Добре казано. Не твърдя, че съм мъдрец, но определено често срещам коментари от рода "абе какво се занимаваш, дай я на някой" или "карай си я така, ще изкара още" и дори "абе няма ли да я продаваш". Жената няма да коментирам как приема тия дейности, но определено насрещния вятър е много силен.😁 Днес съм доволен от резултата с базата. Затворих дюзата на пистолета почти максимално и вдигнах налягането да пуска ситен прашец. Гледах да не пръскам близо до отсичането с тиксо, но има леко отсичане накрая пак ще съм доволен. Утре ме чака разширяване на зоната с тиксото и пръскане с лак. Преди това ще огледам дали има отсичане и ръб на базата и ще заравняам с водна шкурка ако има, но на първо четене не виждам такъв ефект под тиксото. После лак и сушене с кварцова печка. 😄 Праговете бяха надули боята повърхностно само около планките за крик. Минах с телената четка до метал, вюрт и утре шагре преди да кача лайсните.
  5. 4 points
    Motorex CONCEPT TS-X SAE 5W/30 TDS: https://motorex.com/Pdf/TI/Motorex/4T-Motorenoel/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30/CONCEPT-TS-X-SAE-5W30_1014735_EN_20240106-132850.pdf MSDS: https://motorex.com/Shared/Documents/MSDS_MOTOREX/CAR LINE/MSDS_CONCEPT_TS-X_SAE_5W30_EN_GB.pdf Среден клас масло - смес от хидрокрекинг III-та група масла, с добавка на до максимум 2,5% минерално. Много високо TBN (алкално) число 12,3 mg KOH/g. Ще има дълъг ресурс откъм способности да неутрализира киселините, в следствие на горенето. Сравнително висока изпаряемост NOAK за съвременно масло - 12.50%. Не е добър показател за температурната му стабилност. Говори за голям % полимерни подобрители на вискозитета, които имат свойството да се разпадат и да оставят отлагания. А това пък води до ограничен полезен ресурс на маслото (язък за TBN-а). Като спецификация (A5/B5) е подходящо за технически изправен K24Z3. Но състоянието на двигателя си го знаеш само ти и преценката си е твоя! Като технически х-ки има по-добри масла. А в същия клас, RAVENOL FO SAE 5W-30 е по-добро.
  6. 4 points
    Ще си отговоря сам, може да е полезно за някой друг. Биалетката е с дължина 83 мм (габаритен размер), междуосовото разстояние между двата болта е около 65 мм. Отворите, в които се завиват болтовете са по-широки, което ще позволи корекция с още милиметър-два. Аз си поръчах от али-то, цената ми излезе малко под 30лв. с доставката. Пристигна за 2 седмици. Няма да слагам линк към обявата, за да не правя реклама, а и след време линка може да не е актуален. Можете да използвате следната комбинация от думи при търсене в али-то: "headlight sensor adjust height honda rod ball"
  7. 3 points
    Ами, ниска си е и 8-цата. Най-ниската точка на предната броня на моята е на 13 см от асфалта. Това при положение, че карам с джанти 16-ки и гуми 205/60/R16. Не е най-красивата гледка, но... вози относително меко за модела
  8. 3 points
  9. 3 points
    Изключително полезен коментар от @Wyvern Civic 9 с мотор R18Z4 от 2012 г. с бутала R3A са проблемните автомобили. Номерът на буталото може да бъде видян отстрани на блока на мотора: Проблемът засяга мотори със сериен номер до R18Z4-1030320 (поне такова инфо се вижда от темата в civinfo - линкът по-долу). Поляците са надигнали глас и Хонда са "признали за проблема", но няма сервизна акция. Ето и темата в civinfo: КЛИК
  10. 3 points
    Здравейте, Пускам две проби, тъй като едната не успях да я опазя да е без допир до други повърхности и затова взех още една (контролна). 1) Автомобил – Mitsubishi Outlander II 2.4i, 2007 г.; 2) Масло – Amsoil SS 5W-30; 3) Маслен филтър – UFI 23.243.00; 4) Общ пробег на автомобила - около 176 000 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - около 8000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 45/55; 7) Средна скорост - не погледнах; 8) Сезон на експлоатация – 07.10.2023 -22.02.2024; 9) Моточасове – не знам колко са; 10) Изразходвано гориво - при разход 13/100 излиза около 1000 л. LPG от различни бензиностанции, бензин 95 с добавки вероятно 50 л. ; 11) Kтм = (1000 л./ 3.5 л.) = 286; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (8-10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,3 л.; 14) Доливане на масло – около 200 мl. след първите около 2000 км., след което не е доливано и няма видим разход 15) Други – при смяната е направена промивка с Motul Professional Engine Clean 300 ml, при сканирането предишния път доста се изкривиха цветовете, сега промених оптимизацията да бъде за текст и мисля, че изглежда по-добре.
  11. 3 points
    Едва ли точно той,би ти забранил 0W30. Колегата "dandilov" (да не забравя и "emod")имат тук,доста показни тестове на масла,които никой не би и си помислил,че биха могли да се налеят на автомобил от миналото хилядолетие и с такъв пробег,но уви той го доказа. Всичко се свежда до състоянието на двигателя,като при мен примерно,Ravenol SSV 0W30 е над Ravenol FDS 5W30,при друг ще е обратно!
  12. 3 points
    Реших да поглезя старите тенекии и вече имат шагре по гърбовете. Със същия продукт ще се пръска и купето отдолу.
  13. 3 points
    Козлодуй - Враца нормално каране 100-120 7,7 разход на Киа-та 3,3 бензин с две турбини мисля,че не е е зле
  14. 2 points
    Малко шагре под калниците и праговете: Напълних задния ръб на веждите, където е заварката със задния панел и където фабрично слагат тия черните лайсни със силикон вътре. Ще го мисля дали да не си ги върна напълнени обилно със силикон. Преливките по боята личат, но завършека с лак е приличен. Коригирах където беше нужно с водна 2000 и после пастиране с ексцентършлайф. Мисля че събрах кураж следващия път да пръсна целите панели.
  15. 2 points
    Добре, че преди повече от година поръчах превантивно частите за рециклиране на хидравличната помпа, та преди месец като почна да омаслява и дойде времето да я почвам :). За да си улесня ориентирането сред многото уплътнения си намерих готова снимка с добавените кодове плюс схемата на нютонметрите за затягане на болтовете. Благодаря на колегите във форума за всичките съвети!
  16. 2 points
    @JapCar Относно номера на мотора: Намира се под EGR клапана, под металната тръба на охладителната система и над слейв цилиндъра на съединителя. Давам примерни снимки от моя мотор - червената стрелка указва местонахождението на номера: Ето как изглежда сниман отблизо:
  17. 2 points
    Здравейте. И аз минах по този път. Реших проблема като открих такъв оригинален чугунен, но беше от FR-V всичко си пасна с изключение на отворите за предпазната ламарина,но ги пригодих(предполагам ще пасне и от други модели оборудвани със същия двигател Civic,CR-V и т.н)Цената им тогава беше към 200лв. а аз го взех оригинален за 60лв.
  18. 2 points
    Все 2 лева... а различна стойност... Бензиностанция. Спирам на колонка. Няколко секунди по-късно на колонката до мен спира дама. Излизайки от колата си, докато дамата е още в нейната, казвам на момчето, което е на смяна: - Здрасти. Обслужи първо дамата. Аз съм ок, ще изчакам. Той завърта глава наляво и надясно. Чудя се това знак "Не" ли е...? Очите му показват несъгласие. Доближава ме. Навежда се към мен. Прошепва ми: - После нея. Първо теб. Нищо че е дама. Ще ти кажа после защо. Изчакай ме. Скок във времето... Дамата е заредена - потегля. Аз съм зареден - оставам. Момчето споделя с мен: - И двамата зареждате тук от време на време, нали? - Явно, щом казваш. - Знаеш ли по какво си ПРИЛИЧАТЕ с тази дама? - Не. - И тя, и ти, когато ви измивам стъклата, ми давате бакшиш по 2 лева. - Е, радвам се за теб… - Чакай, чакай – прекъсва ме – а знаеш ли каква е РАЗЛИКАТА между вас? - Не. - Тя ми хвърля двата лева все едно съм ѝ прислужник нек'ъв, на който дава милостиня! - Слушам те... - А ти ми даваш двата лева с благодарност. Държиш се с мен все едно ти правя голяма услуга. - Ама ти наистина ми правиш услуга. - Не, това ми е част от задълженията. Друго е важно! С теб се чувствам уважаван. Разбра ли сега РАЗЛИКАТА между теб и нея? - Разбрах. Благодаря ти. - Аз ти благодаря. Все за 2 лева става въпрос, а каква разлика в стойността им! "Какво правим" е толкова важно, колкото и "Как го правим"! из „Относителност..."
  19. 2 points
    9 генерация преди фейса има проблеми с маслените сегменти. Следващия път като я видиш - провери дали не гори масло, да не се вкараш със филм с основен ремонт.
  20. 2 points
  21. 2 points
    След смяна на акумулатора, проблема не се е появявал вече втори месец. Предполагам, че е било от слаб акумулатор грешката за стартовата система.
  22. 2 points
    Имах абсолютно същия проблем и бе точно от филтъра както колегата каза, така че насочи се натам и дано излезе това
  23. 2 points
    Малко съм изтървал момента за консервация, но не е и прекалено късно Ако го бях направил 2015-та когато беше свежарка от Италия и това сега нямаше да го има. Утре захващам боята. Реших да го правя с панели на колата (да трупам преднина в занаята). Вече имам два фалстарта, но поуките са налице.
  24. 2 points
    @AzSumПреди 4г. DXG беше с мааалко по-други х-ки. като по-нисък вискозитет, по-голям TBN и др. Щом не го гори, може да продължиш с него, но съкрати малко интервала, с оглед на 60% градското и новата рецептура на маслото.
  25. 2 points
    Николай 0876636405
  26. 2 points
    Много време не бях влизал в темата и реших да опресня информацията си. @Митко Йотов, но аз с моя R20A9 точно @dandilov ми препоръча 5W30 (по-конкретно Ravenol DXG 5W30) ,а не 0W30 (за което съм му благодарен) и съм много доволен от маслото. Нямам задълбочени познания, но вече 4 години с това масло не мърда и грам нивото, оборотите са равномерни и ми изглеждат наред нещата. Карам 60/40% градско/междуградско и сменям на 8-900 км. Не мисля да го сменям с друг визкозитет въпреки, че Бултрако са й ръгали 5W40 от варела докато е била гарнционна.
  27. 2 points
    https://www.auto-delchev.com/155_2722-/7955-instrument-kormilna-rejka-honda-accord-53601tl1g22-53601tl1g02-53601tl1305-53601tl3g11-53601tl1g21-53601tl1g01-53601tl3g13-53601tl3306-53601tl1g03-53601tl1e01-53601tl3g12.html
  28. 2 points
    Това, че при стартиране на двигателя ти светва за кратко някоя от лампите на таблото не го намирам за проблем.
  29. 2 points
    Болния калник е в реанимация: Чака го малко шкурене и боя. Клепнах още малко парафин зад ламарините: Зад калниците ще е или парафин, или гума.
  30. 2 points
    Преди почти една година ама. След баня. За инстаграм
  31. 1 point
    Трупай км, не бой се - движението и харесва.
  32. 1 point
    Давай смело! Най-важното за човека е нивото на критериите му! Съзнаваш че не само си правиш колата, а надграждаш тях. Колкото по-далеч стигнеш, толкова по-неразбран ще бъдеш, но мъдреците винаги са отшелници.
  33. 1 point
    Здравей, Линк: https://ato24.de/en/honda-ultra-leo-sn-0w-20.html Вид и количество: HONDA ULTRA LEO-SN 0W-20 1x4L Стойност на поръчката: 46,96*2,15=101лв. Начин на плащане: наложен платеж.
  34. 1 point
    Имам две смени на масло с такъв филтър. Проблем не е имало. Поръчвал съм Махле и Кнехт. Идват едни и същи филтри с малка разлика в опаковката. И двата китайски. Единия от Евро 007 , другия от Макскар. Сега съм с Ман от общите поръчки- Германски.
  35. 1 point
    Здравейте. Линк: https://ato24.de/en/honda-atf-dw-1.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 4L Стойност на поръчката: 65,85 *2,15=141,58 лв. Начин на плащане: наложен платеж. Начин на получаване : Спиди Данни на лично съобщение.
  36. 1 point
    Виж по-нагоре в темата какъв е проблемът на китайския Mahle.
  37. 1 point
    Ще стане по-добра от нова!
  38. 1 point
    Не съм сигурен, че това е климатроник, по-скоро си е най-нормален климатик, за което никак не съжалявам. Ето видео какво точно се случва: https://www.youtube.com/watch?v=xtxMzHt7ktY
  39. 1 point
    стигал съм до 9,6 разход
  40. 1 point
    на D3 прекъсвача е на 180 км/h
  41. 1 point
    Потвърждавам, говорителите са 2 ома и е желателно пак да се сложат такива.
  42. 1 point
    Здравейте, Попаднах на тази втулка с гайка и инструмент за развиване .Някой дали е ползвал тази втулка или да има отзиви за нея? https://www.auto-delchev.com/155_2722-/7939-vtulka-gajka-zatvor-el-rejka-honda-accord-53601tl1g22-53601tl1g02-53601tl1305-53601tl3g11-53601tl1g21-53601tl1g01-53601tl3g13-53601tl3306-53601tl1g03-53601tl1e01-53601tl3g12.html
  43. 1 point
    Ако инженерите от Хонда бяха дали един вискозитет, сега нямаше да има тема! Гледайте само да е на макс на щеката!
  44. 1 point
    Горният пост го приемам като шега и не мисля да го коментирам нО за мотор R20 трябва да се знае, че първата цифра трябва да е 0 с W ...... и завършваме с 20/30/35/40 вече зависи от климата и състоянието на мотора. Аз лично нямам претенции да разбирам от масла и много се радвам на колегата @dandilov, че винаги се отзовава на такива като мен пък и не само. Нека Bizzito да вдига задното число до като усети какво харесва мотора но аз бих започнал от зад на пред, за мен 40ската е най хубавото и най скъпото но си струва. сега като почнат жегите от 40/45гр. и мога да кажа, че това 0 20 ще е на пикня. 0 20 бих го използвал ако живеех на климат с амплитуди от горна до долна граница не повече от 30гр. но тук в БГ марша е около 70. Всеки си знае и ние всички се учим един от друг и на никой не си налагам мнението
  45. 1 point
    Или си внушаваш, или причината за шума не е свързана с маслото. И малко лирично отклонение - не лично към теб: Не вярвам в "чуването" на маслото по начина, по който го описват много хора. Дори и да има такава разлика, тя е недоловима в условията, за които говорим. Първо, за да е честно, трябва да сравним две прясно сложени масла с нормални характеристики на технически изправен двигател. Няма смисъл да сравняваме заминало масло с ново. И какво - сипваме масло "А", правим на слух някакви звукови "измервания", запомняме какво сме чули, след една година сипваме масло "Б" и слухтим пак? Да оставим настрана факта, че човешкият слух и памет са страшно ненадеждни. Какво правим с интерференцията от многото други звукови източници при работа на двигателя, резонансите, амбиентния шум. Несериозно е да се сравняват масла по този начин. Това е все едно да вярваме в хомеопатията. Измерване с техника при контролирани условия сигурно ще установи разлика, но това пак не ни казва дали едно "по-шумно" масло е по-лошо за нашия двигател.
  46. 1 point
    Проблема бил в пистолета (Geko). Взех още един парафин (Novol 640) и друг пистолет и работата стана за 30мин. Остана ми само да мина врати, капак и централните греди под салона. Употребих 500мл, т.е. с 1л се минава преспокойно цяла кола. За отдолу съм подготвил Novol 600.
  47. 1 point
    Едричък си, не мож се скри зад фенера.
  48. 1 point
  49. 1 point
    "направи добро и го хвърли в морето". Не всички знаят, не всички могат да знаят, не всички искат да знаят И ТОВА. Просто хората имат различни интереси и способности. Не виждам, защо трябва да се концентрираме върху тези, които не могат или не искат да допринасят. Истинските запалянковците, обикновено искат да споделят знанията си, така добавят стойност към СЕБЕ СИ и/или да помогнат на човек/общност, които чувстват близки, което пак се очаква да им носи удовлетворение. Не виждам, защо трябва да се очаква да им се вдигне паметник за това, нали всички сме тук по собствено желание?
  50. 1 point
    Преди около година и половина сменях предни дискове с накладки оригинални, на кутиите пишеше Honda. Минал съм около 20000км. Не съм имал никакви проблеми при динамично спиране и при нормално спиране.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Create New...