Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 20.07.2024 in all areas

  1. 7 точки
    Здравейте, През май 2021 се сдобих с CU2 2.4 автомат и с повишаването на температурите се появи подобен мистериозен проблем. Основният симптом беше шум отпред вляво (по-скоро "пукане", отколкото "тракане") при ниска скорост, което се проявяваше единствено в летните жеги, т.е. над 30 градуса. Шумът не се появяваше веднага след потегляне, а известно време след това (5-10 минути, а може и повече). Главно се чуваше при потегляне или натискане на спирачката при движение с ниска скорост. Ако колата беше оставена да престои на място, шумът изчезваше, но задължително се появяваше пак (при горещо време). Ето едно видео, което съм направил по това време, на което се чува шума (трудно е да се разбере каквото и да е от него :D): https://youtube.com/shorts/SS_RhwcaFZk След много ровене из чуждестранните форуми и след като момчетата в сервиза почти бяха вдигнали ръце от мен, попаднах на следната тема: https://www.hondaaccordforum.com/forum/general-tech-help-7/thumping-popping-sound-when-braking-slowly-hot-days-34620/page8/#post302039 (линкът е към конкретен коментар с решението на проблема, а назад са описани перипетиите на колегата) Ето и нещо като service manual: https://honda.oemdtc.com/217/front-suspension-clunk-in-hot-weather-2008-2012-honda-accord-2010-2013-crosstour Накратко: при горещо време гресът/смазката в оригиналния преден долен шарнир не си върши работата правилно и започва да се получава това отвратително пукане. Проблемът е оправен с нова ревизия на шарнира (парт номер 51220-TA0-306, оригиналният е 51220-TA0-A02). След монтаж на новия шарнир отляво проблемът изчезна моментално. Забавното е, че точно днес, 3 години по-късно, ми смениха и десния шарнир, защото и той се "разпука" Частта струва 172,13 лв. в Бултрако, а срокът за доставка е 10-15 дни. При мен шумът не беше чак толкова силен, колкото при колегите в темата, и не си спомням да се е проявявал при въртене на волана на място. Със сигурност го имаше при потегляне/спиране/минаване през неравности с ниска скорост. В сервиза не бяха срещали такъв проблем преди моята случка, но казват, че са сменили доста шарнири и оправили доста "пукащи" Акорди след това Успех!
  2. 5 точки
    Когато се говори за 2.0 и 2.4 двигателите на Хонда е редно да се внесе едно важно уточнение. Има два вида двигатели 2.0, които са коренно различни един от друг. Това са двигателите, серия R20 и серия K20. При К-серията на Хонда има 2.0 и 2.4, съответно K20 и К24. Те са с два разпределителни вала. Славят се с износване на изпускателния разпределителен вал. R-серията са хвалени като едни от най-здравите двигатели, произвеждани в историята. Поне така твърди нет-ът. Те са с един разпределителен вал. При тях има проблемна партида, производство около 2012г., когато са им поставяни уникално тъпи маслосъбирателни сегменти на буталата и всичките от тая партида горят масло зверски. Другите години са с нормални маслосъбирателни сегменти и ако са обслужвани правилно, нямат този проблем. Генерално всички двигатели, ако не им е сменяно маслото макс. на 200 - 250 моточаса, горят масло, поради задръстени и запекли маслосъбирателни сегменти и дренажни отвори на буталата. 90% от европейският внос са такива. И няма значение Хонда ли е, WV ли е. При американския внос не знам какво е положението. База за сравнение, относно динамика, нямам. Но всеобщо е известно, че К24 има по-голям въртящ момент от К20, а от там и по-голяма тяга при набиране. Също има и по-голяма мощност, разбира се. Аз съм с R20A2, автомат, и си ме устройва напълно. За моите нужди си има необходимата динамика и всичко си ми харесва. Не ми трябва повече от това. Но, разни хора, разни идеали.
  3. 3 точки
    А във вчерашният ден най-после се реших и смених компа на АГУ-то. Старият бе на дузина години, а някой така го бе монтирал и навързал, че "котка можеше да си загуби котенцата под капака". От миналата година вече нямаше нигде софтуер за него по газаджиите, а и той нещо се бъгна, та не допускаше до себе си никого. Колата работеше някак, но "в напрежение" обръщах на бензин, та да изпреварвам поне тировете, че полските вървят със 120 км/ч нагоре у баира! Оня "моя" газаджия нЕще да прави "тва тенеке", та отидох при Явор във Враца, който ми монтира нов систем. Не съм проучвал колко е читаво това дет е сложил. Имам му доверие / "знам го къде живее" - колата работи по-добре и еднакво на 2-те горива. Остава да видя колко ша арчи с новия хардуер / софтуер. За целата работа - 350 лв, но от почти 2 години я имаме - минала е 16 000 км, тоест от бензин сме спестили поне 1600 лв, та дадох некой ляв от тях - за добро.
  4. 2 точки
    Колеги, при ме се оказа изгорял реостат / резистор както и да му е правилно името.
  5. 2 точки
    Здравейте, Пети тест с масло Mobil 1™ ESP 5W-30 (партида май 2022 France) 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – Mobil 1™ ESP 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила – 208481 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 7076 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 90/10; 7) Средна скорост 57,5 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – от 25. 04. 2024; 9) Моточасове – 123 ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 630 литра Gazprom (България),; 11) Kтм = (л.265 / 4.3 л.) ≈ 146.5 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градска експлоатация 2-3 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура, че и отгоре; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не, спад от около 2-3 мм 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км., RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage – 7280 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (Office 1 Laser Copy Paper).
  6. 2 точки
    Може и самото управление (навигацията да е проблема, не е изключено) В пловдив до завода Ангел Стоилов след като го подмините веднага в дясно, преминаваш през бариерата и търсиш Желязко, майстор на климатици и ги разбира доста. И не просто зарежда а и ремонтира климатични системи. Не се лъжете от лъскавите гаражи, гледайте хората да имат качества. 0877771828 - Желязко (Пловдив)
  7. 2 точки
    По принцип се оказа, че има приспособления специално за тази цел. За да не ви купувам такова, обаче, аз го направих с твърда шпатула и 2 клещи. Дано става ясно от снимката.
  8. 2 точки
    Моят Сивик 11 ген. e:HEV дава 4,8 като средно от нов до 6к. километра, като по-голямата част са изминати в града.
  9. 2 точки
    Вандалски акт в престижния столичен квартал "Сухата река": Причината остава неясна. Колата беше паркирана на съвсем легитимен паркинг зад един от блоковете. Добре че имам водна шкурка и ексцентрична полир машина.
  10. 2 точки
    И аз ще сменям зимни гуми тая година и съм се насочил към Bridgestone blizzak XL.Тихи са и единствено те имат А на мокър път и като цена не са чак толкова скъпи в сравнение с Мишелин
  11. 2 точки
    Колега, съветвам те да направиш като мен преди доста време вече - качи се да покараш ЦРВ-та и с двата двигателя, и тогава изборът сам ще си дойде. Не ми се спори с другите, но ЦРВ-то е един от най-продаваните и успешни модели в Северна Америка заради двигателя 2.4, където и през ум не им е минало да слагат двигатели 2.0 като на Сивик-а. Тази кола е голяма и тежка, има нужда от повече мощност, особено ако няма да я караш само с 50 в града. 2.4 двигателят няма да те залепи за седалката като натиснеш до край педала на газта, но определено ще оцениш допълнителната му мощност и динамика като изпреварваш с висока скорост на магистралата или пък на някой баир. Комфортът на автоматика и по-голямата мощност не бих ги заменил по никакъв начин заради по-нисък разход и ако 1-2 лв. разлика на 100 км са решаващи за теб, най-добре се насочи към някой по-икономичен модел кола. Вече съм навъртял почти 180 000 км на газ с монтиран хубав газов инжекцион, на всеки 10 000 сменям маслото с Amsoil signature series 5w20, на всеки 15 000 сменям газов филтър и на всеки 20 000 правя реглаж на клапаните. До момента нулеви проблеми, да чукна на дърво колата върви чудесно и не гори масло изобщо.
  12. 2 точки
    Подкрепям! Тази зима имаше 1 ден сняг и всики леко заледени баирчета бяха задръстени от боксуващи. Даже слизах да ги избутам, че да освободят пътя. След това потеглях без даже да светне лампата за ESP-то. Да дам и аз моите 5 пари по темата: Поради липсата на сняг заложих на среден клас гуми - Дебица. Логиката ми беше, по-добре малко по-евтина зимна гума вместо всесезонна. Такава грешка втори път няма да направя. Не е оправдана раликата в цената спрямо каеството на високия клас гуми.
  13. 1 точка
    Пълно разочарование. След разговор със съпорта на гармин се оказва, че след 5-тата година спират ъпдейите на карти, дори и да искаш да си платиш. Аз съм от любителите на Garmin от над 15 години, както и на фабричните неща в една кола. За съжаление се оказва, че няма да има дори и платени нови карти. Последната е 2023 г. Оправданието е, че устройството няма достатъчно памет да поеме новите карти. Но аз както казах от много време се занимавам с гармин устройства и знам, че могат да предложат орязан вариант - източна/западна европа, дори и карта за отделните държави. Явно просто няма да има поддръжка, след гаранцията на никой не му пука какво се случва с колата.
  14. 1 точка
    На ХР-В-то му спряха обновленията на третата година, бях писал в друга тема. Но пък имаше май инструкции как да си платя. Аз им гледах картите и все си мислех, че ако ти се дават 160лв (или колкото по спомен беше) ще ти продадат карта, отключена за устройството и просто трябва да качиш файловете в папката на Гармин и ще тръгне.
  15. 1 точка
    Колега, колата е много стара и е нормално да има някакви проблеми! За Клаксон чувам за пръв път, но , таблото с бушоните е под волана! Държи се на един болт и се изхлузва надолу! Всички бушони са мини! Не съм чувал, досега за проблем с превключването! По скоро на свободна свири и се обажда лагера на първичния вал! Ако натискаш съединителя и тогава чуваш шумове и скърцане - съединителя е за смяна с аксиалния лагер! Ако пуснеш съединителя и чуваш шумове, скоростната кутия е за ремонт!
  16. 1 точка
    Тъпо. Добре, че сподели опита си и какво си пробвал да не си губим времето. Моята я актуализирах тъкмо последно 2023 и мислех тази или следващата да си платя. Е явно няма да успея Ще трябва да те черпя за спестеното време и нерви
  17. 1 точка
    Леко ме шокираш Аз си ъпдейтвам картата всяка година единствено тази не съм и си викам след като мина половината направо в началото на 25 година ще е. Досега струваше 20 евро. Ще следим. Не,че Гармин-а не ме е подвеждал 100 пъти, но пак въши работа от време на време. Преди месец когато използвах новото отклонение преди Бургас за Несебър ми даваше ,че карам в нивата при ъпдейтната 23 година карта. Срам.
  18. 1 точка
    И така – нова тема в тоз раздел. Отдавна се каня да го сторя, та днес (по случай годишнината), айде – хаирлия да е. Кръстихме колцата съчетано от имената на модела и на ползвателя и – малко заигравка и полисемантика. 😊 Берлинетата е далеч от реставрация, а и е без хидравлика на волана и климатик. Някак не върви да ги няма човек от този век. Точно преди година (13.09.2022) взех на синковеца Сивик 6 – хеч / префейс / ръчка / 1,4 – 75 коня. Той Сивик 7 не харесва, а баща му пачка за читава 8-ма ген бензин нямаше, та това бе варианта на който си „стиснахме ръцете“. Пиех си сутрешното кафе и зяпах в мобилето за колца на момчето, че скоро щеше да почне курсовете – да го подготвя малко. Видях тази, близко бе, пратих познат монтьор да я види. Каза че бива за парите си, взех синковеца и отидохме. Не ме очарова. Външно доста дреболии (охлузване / цепната задна броня „плитка” градушка + ръжда по задните вежди) но поне бе спретната вътре и без гнилоч отдолу. Пробвахме я (тримата с търговеца) извънградско – на втора си вдига 100 км/ч и не пушеше.Джамбазина смъкна цената на 2 бона и рече че купувам АГУ с малко кола – Боже, колко прав беше. L Вито каза че му харесва модела, но за конкретната не може да изрази мнение, щот не разбира. Реших да я вземем, пък каквото излезе, ще се прави. Минахме оценка, договорът бе готов при нотариуса, взел / дал и имахме „нова” Хонда в семейството. Получих тел-а на собственика и се чухме. Каза че е италианка, карана от майка му предимно извънградско (ежедневно, от село до Враца и обратно), и че е обслужвана последно на 400000 км – нови ремъци, ролки, водна помпа. Харчела около 1 литър масло (Шел 10-40) на 10К, но че клапани не са регулирани – били хидравлични. Реших че няма какво повече да го питам. J Идеята бе да потренира момчето на полигона, а иначе ще служи за градска „евридейка” на фемилито и пътем ще я постегна, докато вземе книжка. Някой ме бе питал дали ще се превръща в проект. Не, колата няма да се тунингова, но ще си е проект по възраждането и. Почнах с профилактика (проверка клапани), па да и свиквам и да откривам нередности, но с дребни седмични суми, нещата някак вървяха и я „вкарах в пътя”. На майтап си пишех хронологично какво влагам, докато не теглих чертата. L Що ли ми трябваше! Колата 2000лв + 90 оценка + 60 нотариус + регистрация в КАТ 20лв (запазих номерата) ГО / ГТП и годишна винетка си имаше. Общо 2170лв / 1997-ма родом, на 406600 км. Нов акумулатор + планка и шпилки за него 125лв Крушки Н4 + нови керамични клеми за тях 47лв Пера за чистачките – „бананки” Митотойо 9лв Нова генерация тръби, задно и средно гърне + резонатор в стил катализатор 334лв Баланс летни гуми + капачки Н и втулки 40лв Полиране фарове 40лв Тест – живи данни на АГУ 30лв Нови ОЕ свещи (от приятел) 20лв Здрава жабка + тапицерия за нея и джобовете на вратите 35лв Ремонт аудио окабеляване под таблото 60лв Тук 740лв Маншони рейка 2х17 + ляв вътрешен накрайник 31,50 59,50лв Тампони долни А рамена към купето 2 предни х 14 + 2 задни х 14,90 57,80лв Втулки горни А носачи 4 х 17 68лв Тампони задни надлъжни носачи 2 х 29 58лв Стенд преден / заден мост 45лв Труд по окачването 240лв Тук 528,30лв ДОТ-4 спирачки и съединител + смяна 65лв Масло МТF 2L + PSF 1L (подарък) от Бранко 56лв Рециклиране стартер 40лв Зимен сет гуми / стоманени джанти / тасове + шкурки и спрейове 195лв Тук 356лв До тук - общо разходи 1624,30лв Направих 1 извънградско 400 км, да видя как се държи на скорост. Емии – немощна е, но добрата новина бе 25 литра газ за прехода, а лошата - около 0.2 л масло. Като я купих, аспуха бе чист (по джамбазски), после почерня, но не пушеше, да я вземат мътните. Свещите черни, но компресия равномерна и в допуска. Гледах в цилиндрите с ендослоп - няма деруги, а хонингът е отчетлив. Реших че ще доливаме. На такваз четвърт вековна кола не си струва да се прави ремонт. Последваха още 2 извънградски хилядарки с общо 1 литър разход. Последното пътуване до Сандански и Попина Лъка над него, обаче ме размисли, а и не обичам нещо да не е в ред. Над града – баир 12 км, на 3-та /2-ра, а по завоите и 1-ва – стръмно. Надолу слизам на „моторна спирачка и обяснявам на момчето защо се ползва. Долу като подадох газ иии… , отзад стана димна завеса. L Пътем се отбихме при Фена в Дупница, изслуша ме и рече „Моторчето е ЧУК. Просто му трябва основен ремонт. Ако решиш, ще те вмъкна в графика си за тая година”. Прибрах се и 2 дена размишлявах. Калкулатора показа че основен ремонт спрямо доливане, ще се избие за 200 000 км. Викам си, „Бе кой ще я кара толкова”, но пък е много удачна за неглеже студентска колца, а ако синковеца не я следи ... Речено – сторено. Началото на декември я закарах на Ванката и му рекох – „Каквото нередно в мотора и периферията видиш пътем – сменяй”. Разкости я, каза че цилиндрите са в допуска (само хонинг), та мотора не е свалял, а само отворен отгоре и отдолу. Щял да изкара още доста хилядарки. 1000 км разработка (половината до 3000 об/мин и само на бензин) с 0.0 л разход. После ново масло Шел 5W-40, с което и сега няма разход – генерацията чиста. Сивикът бе на 410000 и почва втори живот. Сега е на 415000 и си е все така. 😊 Ремонта ДВГ при Фена Гумички клапани - ОЕ 198лв Сегменти - Т.Р 140лв Биелни лагери - NDC 46лв Гарнитура картер - Ajusa 36лв Гарнитура глава – Elring 58лв Семеринг разпред вал – OE 19лв Комплект гарнитури капак – Elring 36лв Гарнитура всмукател – Ajusa 18лв Шлайф + мивка 60лв Ревизия глава 180лв Масло за разработка 50лв Воден радиатор 120лв Термостат ТАМА 32лв Ролка обтяжна климатик 48лв Семеринг избирач на ск. кутия 15лв Антифриз – HEPU 30лв Бензин А 95 20лв За частите ДВГ 841 + допълнителните 265 + труд 654 = тотал ремонт при Фена 1760лв До тук 3384,30лв ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ДВГ Масло след разработката Shell HELIX ultra 5W-40 5L 72 + смяна 97лв Маслен и въздушен MANN филтри ДВГ 26,80лв Щанги за скоростите от ударена кола - на малко км, но без луфтове 30лв Газови опори задната врата от морга, но работещи 20лв Спойлер задна врата от морга – черен 30лв Нови дюзи и филтри на газовата 140лв Изтегляне на едрите кривини по купето с технология за градушка 120лв Гумички за педалите 14лв Сваляне и слагане на гумите от алуминиевите 14-ки + нови вентили и баланс 65лв Фолио за облепване на джантите + плотер 20лв Преден ЛИП 60лв Задна броня 80лв Лява предна седалка от донор заради облегалката и 40лв Ляв сенник и патрон / вътрешно огледало, капачка за масло ДВГ - общо 40лв 5.05.23 Смяна бутилката на газта с Атикер 31л 160 лв + 160лв труд за преправяне + 40лв реглаж и нова карта на газовата 360лв Регистрация на бутилката на ГТП 45лв Пасване и смяна патрон шоф врата + нарязване 2 нови ключа с нов чип в единия 100лв Кърпене задни вежди + кит и филер / напасване брони от приятел. Платени материали 50лв Боядисване с подготовката на 2-та задни панела + 3-тата врата и задната броня 400лв Течен парафин на спрей – за кухините по врати, прагове и други места – 2 бр 26лв K-FLEX шумоизолация – 6мм гумиран слой с лепило и алуминиево фолио 6х1,5м 167,30лв 2 вида вата (по 2 квадрата) към шумоизолацията (22лв) + 1 л. BODY 910 – общо 39лв Десен пластмасов праг и капачки за задните кори в багажника 30лв Проверка и зареждане климатика с фреон 50лв Профилактика на механиката в предните врати и ел. инсталацията на лявата (не работеше говорителят и огледалото) + крушки по осветлението на таблото 65лв Нови задни говорители + монтаж и нови кабели / клеми за 4-те говорителя 100лв Крушки Н4 Osram H4 Night Breaker +200% 60/55W 12V P43T, 2 броя 50лв DRL модул за дългите 16,90лв Различни диодни крушки за плафон / предни габарити / заден ход 18лв Полиране на задните блок стопове 20лв Нови гумени стелки 25лв Тотал общо разходи след покупката (без куриерски) - 5704,30лв. Сигурно има още някоя невписана дреболия, ама здраве да е – кой и задиря, а и си стана „хоби кар“. Кофти е че толко пари отидоха, но не съжалявам че съм ги вложил, а и в рамките на година време не съм ги усетил драматично, с изключение на предколедният ДВГ ремонт. Таа, до тук около 7,7 бона, за кола на ¼ век, но технически вече е ОК и „сток”. Изкарала е 5 петилетки, ще го вози още 5 студентски години. Той си я харесва, а и друга да си вземе, тази щял да си запази. Караме я с момчето – кефи ни „старата школа” и аналоговото усещане. Пътем я шумоизолирах в голяма степен (и има ефект). Правих и други подобрения - някои са споменавани из форума, други не, но като цяло, описаното тук е просто да се има представа колко излиза стягането на колца купена за без пари. Така или иначе стойността и за мен и момчето е над цената и в момента, та „разрошихме гаргата“. 😊 Разумът угнетява чувствата, но чувствата освобождават разума! А силата е в мечтите и те дават крила. Само упоритост в следването им трябва.
  19. 1 точка
    Аз съм приготвил бухалката и съм на stand by. Трябва да сме единни като фермерите ( може би Гръцките) Не може да ни правят на маймуни. Веднага прозира евтината схема Баш онбашията произвежда катализатори . Заместникът му отговаря за кражбите, държавата я няма. Аз имам каско и като ги извикам да съставят протокол за кражба или вдигат рамене или ако съставят ,влизаш в омагьосан кръг , при който си съжалил че си се опитал да направиш нещо. Сега очаквам да се възродят кражбите, а цените на репликите от 500/600 да станат на 1000/1200 лв. При тези изисквания ,държавата трябваше да дотира минимум половината от реалната стойност на катализатор. Тогава бих си сменил профилактично дори всичко по изпускателната система. Така че в нас е решението- да бъдем пионки или...
  20. 1 точка
    За мой късмет дойдоха доста добри майстори в града и щетите са оправени. По каското още нищо не са платили. Май ще сменям застрахователя.
  21. 1 точка
    Дисковете на око мога да премеря довечера. По спомен предните са 320 мм. Мнозина предлагат 300 мм за КВ1 и после двоен куриер. Важно е и колко са дебели! Накладките (поне по снимката в обявата) 100% не са такива, а правоъгълни! Виж нагоре в темата.
  22. 1 точка
    В крайна сметка намерих компресор втора употреба(500лв), направиха му профилактика, промивка и на цялата система(още към 500лв за труд). И вече 3-4 месеца е пушка, студи здраво!
  23. 1 точка
    Амии, не изпитвам нужда да минавам на бензин в разни ситуации. Последно когато успяхме да "влезем" в стария комп, бе с някаква усреднена настройка и на ниски обороти бе с богата смес (което не е добре за ГТП), на средни си беше добре, а във високите тя бе бедна, което не е ОК за клапаните и вървежа. Сега като смачкам десния педал от мин обороти не "забива", на тях си се търкаля нормално на скорост и не сецка, а като я "изцеждам" и ръгам бръже горна предавка, колцата подскача напред като на бензин и истинска Хонда. Питах го дали може да довпръсква бензин над 4000 оборота примерно. Каза че компа може всичко, но няма нужда и файда от това, и че VTEC усещане с таз малолитражка - забрави. Някой ден, ако доживее да стане "проект" - остава само блока (та да няма драма с номера на мотора), а в него и над него се реди друго. Но за сега остава сток. За сам човек е достатъчна. Ако се кара нормално, даже посягам за 6-та предавка по равно, понеже при 100 км/ч си се чува мотора на 3000 об/мин. Тук има 1 дълъг баир и преди на газ омаляваше, а сега си го качва със 100 на 5-а . Каня се да "тапицирам" и предния капак с К-flex, ама да спаднат жегите.
  24. 1 точка
    https://novini.bg/biznes/avtomobili/857416?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3TxVYphGg9ugcAhSza7M9Jb-sfb9UH_O-kfywSQtCjN_ufAnYXkeoJcds_aem_C_zmCeLaMIQH86p7J8fqdA
  25. 1 точка
    Аз нямах в предвид само мощността, при нас в Испания започнаха проблеми, най вече със скъсани ремъци на много малко километра. А за вървежа и мощността е друга тема.
  26. 1 точка
    Намерих друг майстор. За оборотите каза че е нормално. Източи и напълни отново системата. За 2 години липсват около 180 гр. По каталог събира 500. Взе 40 лв и каза че няма как да се разбере състоянието на компресора, ако не се разглоби, но е добре че го дозареждам, иначе от лошо към по-лошо. Ако съм решил, да му се обадя зимата (че сега много работа имал) и ще го свали и профилактира. Сега вече требе да внимавам, че мое да настина и ще следя за съскането.
  27. 1 точка
    С бюджет 30 000 ЦРВ-то ще е дизелово. Колега продава бениново и цената е по-висока. С този бюджет една Акура РДХ фейслифтова може да се вземе (не че съм пристрастен). И да, @ceco_accord e много прав за конете, особено за бягство от големия град.
  28. 1 точка
    Така и ще постъпя. Според записките ми съм го правил скоро след като взех колата, тоест почти 2 години. Синковеца каза че така си съска, но той я кара по-често от мен извънградско и не вдига много оборотите. Относно падащите обороти от 3000 на 2500 при вкл. на климатика: Днес пробвах едно ЦР-В първа генерация с 2.0 мотор - абсолютно същото прави и на 2-те горива.
  29. 1 точка
    На твое място, да, бих отишъл да видя колко фреон липсва. В тия коли е около 400 грама мисля. При мен специално така започва да съска като намалее и преди да откаже да хлади.
  30. 1 точка
    Много ти благодаря, колега. Целта на темата беше именно да получа мнение като твоето. Онзи ден закарах колата в един сервиз за стенд и за пореден път накарах майсторите да ми направят и проверка на цялата предница. И както си знаех - всичко е перфектно по техни думи. Като цяло доста се постараха с прегледа и ми обърнаха доста внимание, но без резултат. За мен нещата бяха почти ясни вече - рейката или долните шарнири. Рейката, защото си е проблемна при 8ма генерация и долните шарнири, защото при по задълбочено търсене на информация за техните симптоми, се оказа, че и при други автомобили са правили подобни проблеми. Много благодаря за мнението отново. Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk
  31. 1 точка
    Най добре пробвай и виж коя е твоята кола , все пак ти ще я караш. Хонда с 1000 куб. двигател категорично я отписвай ....
  32. 1 точка
    Оказа се, че е прехвърляло от мръсни и задръстени филтри. ХРВ-то го карам от 11 години и филтър съм сменял 2 пъти за 200 хил + км, обаче Мондеото вече за втори път дръсти филтрите през има няма 20 хил. км.
  33. 1 точка
    Не е стандартен модел. Моята я купих през 2013, но постоянно обикалях официалните представители и в периода 2011 -2012 бяха пуснали някакъв модел(бюджетен) без темпомат,без кожен волан, без алуминиеви джанти и други. Моята е elegance и е стандартен.
  34. 1 точка
    При мен имаше следния проблем с Романо Антонио преди 3-4 години. Проблемът беше, че влизаше в някакъв цикъл и превключваше непрекъснато от газ на бензин и обратното, колата се давеше и беше невъзможно да се кара. Като отидох при газаджията се оказа дефектирал компютър, смениха ми го гаранционно пред мен. След като го смениха проблема изчезна. Надявам се при теб да не е това, успех.
  35. 1 точка
    По-малка кубатура не значи по-нисък разход. По-малкият мотор се натиска повече, за да отдаде нужното. Къде е границата и колко съществена е разликата, е въпрос на личен усет, преценка и въпрос на натюрел.
  36. 1 точка
    Проблема е отсранен. Лошо стечения на обстоятелствата. Делкото ми си е било изправно. Просто в момента съм със счупен крак и ходя с 2 патерици. Като вляза в колата патериците стоят на пасажерската седалка до мен. И като съм слизал съм чукнал шоковия датчик . След това сме сменили бобина и комутатор но явно комутатора е бил сдал багажа. И отам моето делко не дава искра на другата хонда. А нейното делко не дава искра на моята заради шоловия датчик. Днес реших да купя нов комутатор и след смяната му делкото вече даваше искра на другата хонда. После видяхме че чека не изгасва на моята а продължава да свети. Наведох се да сложа кламерче за диагностика и погледа ми спря на шоковия датчик. И се сетих че може и да не спира само гориво. Натиснах го - чека изгасна и колата запали. Поуката е че шоковия датчик не спира само горивото а явно и някакви токове. Въпреки че на буксата даваше напрежение.
  37. 1 точка
    OEM помпата е Aisin, но от темите във форума се препоръчва да се ремонтира оригиналната. На въпроса ми, някъде в началото на годината дали някой може да сподели номер, марка или каквито и да е данни на ремонтните комплекти на горната и долна помпа съединител, все още не съм получил отговор. Оригиналната от Япония с доставка ДДС и мито ще ... си е цена... П.С. без да искам публикувах отговора в темата в която питах за ремонтните комплекти :(
  38. 1 точка
    "Кандахар" Нещо като "Войната е опиат" и "Американски снайперист". Който е държал оръжие в ръце (и удържал бесовете в себе си), сигурно знае - врагът е временен - войната вечна.
  39. 1 точка
    Равенол и нищо друго Мотул е чорба. Ако колата е гаранционна трудна работа да можеш да слагаш друго масло. На 20к ако се сменя маслото, тоя мотор на 200 000 км ще е умрял.
  40. 1 точка
    DUNE 1 & 2 1 дават по телевизията, а 2 е от тази седмица по кината.
  41. 1 точка
    Предупреждавам: Филмът не е точно за марката, а по-точно за името и фамилията! Тук-таме има бързи коли, но е бавен - за да се потопите в епохата, драматизма и красотата на италианските нрави. Но е достатъчно добър кинематографически, за да му отделите 2 часа. "Накарайте дете да ви нарисува кола и то ще я оцвети червена". Енцо Ферари
  42. 1 точка
    Колега имаш ли възможност да я качиш отново
  43. 1 точка
    Моите 20 стотинки......................... първо поздрави към автора за темата. Обичам да шофирам защото по този начин аз си почивам психически, обичам нормално круизване по ненатоварено второстепенни пътища без много трафик, с хубава настилка и разбира се приятен автомобил и компания. Шофирането ми дава свобода, независимост и откъсване от напрегнатото ежедневие (при мен). В детските години имахме семеен Фиат 125п, после дълги години нямахме кола, завърших университет и мечтата ми беше да имам кола, ама голяма мечта беше-повечето колеги идваха на лекции с коли, аз с 94 или 280 (София). Заминах на бригада в Англия и след доста труд там успях да си върна каквоот бях взел назаем иостанаха пари за един изгнил Кадет 1,3 с газ - това се случва 2006 година, когато вървежни вече бяха Ауди А4.Радвал съм му се, като малко дете, после две Аудита - започнах и работа по специалността в Лондон - там вече смених няколко автообила, последния от които там БМВ Ф11 (надеждност клоняща към нула).Върнах се в Бг по други причини - пак карам колата, която исках (Рав 4 ), но без значение марката любовта към "безмисленото въртене на километри" си остана - някои приятели ме смятат за луд, но те не обичат да шофират и няма как да го обясня на тях.Радвам се, че не съм сам в тези си начинания. Та в този ред на мисли правя по между 25 и 40к.км на година.Ако я ползвам само за нужди, няма да минавам повече от 7-10к.км.
  44. 1 точка
    Аз бих добавил, че “Човека е човек, когато е на път!”. Хубава тема!
  45. 1 точка
    Oбичам дългите магистрални пътувания в чужбина, по много часове, със спирания на различни дестинации, които изискват добро планиране и добра организация. Скоростта изобщо да не е висока, да е разтоварваща, а не натоварваща. До мен да е гадже, жена, любовница или което и да е любимо същество от женски пол, да съм заредил поне 300 часа музика на флашка и старите дискове. Да заредя хондюшка със солидно количество храна и напитки, да планирам тръгване рано сутрин още по тъмно или надвечер, ако ще е нощно каране с идея да е по хладно, например ако е лятото. Да съм проучил бензините къде са по-евтини, да съм уредил спането по мотели и хотели, забележителности и други мероприятия. Всичко това мен ме разтоварва и организацията на подобно събитие за мен е удоволствие. Ей тогава шофьорлъка е кеф, понеже си писал по възможност да е романтично. Да знам, че имам достатъчно часове до ферибота в Игуменица, Сплит или в Генуа например, а не да бързам като въртоглав да се трепя по пътищата. И докато мацката ми подава бонбонки в устата докато аз шофирам да си мисли: "Брей, тоя сладур може да не ми се праска с високи скорости, ама Акордеона му добре стегнат, с хубави гуми, тих двигател чуваме добре музиката, спокойно и хубаво ми е на душата. Не искам тая приказка да свършва." Случвало се е много пъти, реалност е, а не фантазия, затова така го описвам. Ей това за мен е мастъринга в шофирането.
  46. 1 точка
    Никъде не съм казал, че рака не е проблем, но темата не е за рака нали? А ти знаеш ли, че заради милярдите наляти в развитие на ваксини и mRNA технологията от началото на пандемията, последните няколко месеца влезнаха в човешка фаза тестове на mRNA базирани лекарства срещу рак? Ето ти първи морален въпрос - дали антиваксър против mRNA ваксини би отказал mRNA лекарство срещу рак след няколко години? Гриповете и настинките са по-малко разпространими от ковид. Шокиращо за някои хора се оказа, че ако си миеш ръцете малко по-често и спазваш малко повече социална дистанция - изключително много болести спират да се разпространяват. Може би за това и в държави в които обществото е над индивида, като Япония, маски се носеха още преди 5 години. Това да имаш различно мнение, не значи че си прав. Може да вярваш, че на червено е най-безопасно да се минава - твое право е да имаш свобода на вярата си. Това не значи, че вярванията ти имат същата тежест като ЗДВП и че само защото вярваш нещо, трябва да ти се дава пълна свобода да го правиш. Питам те конкретно за България - от къде идва този парадокс, че българите са най-неваксинираните, понеже са най-просветените, но са най-умиращите и с най-пълните болници в момента (заедно с румънците и руснаците, които влизат в нов локдаун)? Как така само ние виждаме конспирациите с ваксините и несъществуващия вирус и не правим като еврпейците, японците, канадците, австралийците, а в същото време сме след тях по образование, по стандарт и продължителност на живот, по продуктивност? Може ли също така да не се изкарваш жертва всеки път като не ти изнася?
  47. 1 точка
    Нали сме форум с фенове на японските коли. В Токио живях 9 месеца през 2016г и не спирах да се удивлявам колко хората живеят като част от общество, а не като индивиди. Така и не видях някой да се мръщи за нещо, да се предрежда, да няма време да спре да ти помогне кой влак да хванеш, дори да не знае чужд език. Често работниците в магазини и ресторанти носеха маски, както и в обществения транспорт (който се ползва от всички), за да не разнасят дори грипове и настинки. Сега по време на пандемията - Япония има 126 милиона население - 18 пъти повече от нас и 18 000 смъртни случаи от ковид (с 6000 по-малко от нас). В Япония вече има 77% ваксинирано население - макар да започнаха ваксинацията много по-късно. Ние сме най-просветените и най-разбиращите глобалните конспирации. Единствените с избор от 4 вида ваксини и най-неваксинираните в ЕС. В същото време сме последни по образование, последни по продуктивност, последни по стандарт на живот и първи по умиране. Болниците ни са пълни с хора, които не могат да дишат от маски, от зелени сертификати и от стрес, а не от някакъв измислен вирус. Излиза, че Българите сме по-умни от японците. Не сме пробвали да правим коли, само за това не сме успели да го правим по-добре от тях. Въздъх.
  48. 1 точка
    Mобилизацията за постигане на обща цел или простата солидарност в бедствие се преживява като унижение за индивидуалния български ум, веднъж завинаги решил, че в него е съсредоточена всичката гениалност на света. В тази епидемия хора, които едва сричат елементарните начала на културата, се оказаха всезнаещи - по-осведомени от световното научно съзнание. Не можаха да се смирят, някаква убийствена гордост. Това е наистина национално бедствие, защото така потъва българската нация, докато водим пунически войни срещу разума. Това е системна българска неудача. Ние преживяваме провалите с някаква особена страст, с елемент на мазохизъм. Ние сме очаровани от нашия провал, имаме тяга към гражданското сбиване. Ние живеем в този казан на лоши чувства и уникална мнителност с производство на версии за нашия живот, които са смайващо глупави. ... В България няма солидарност, няма общностно чувство. Либералната демокрация не понесе на този народ, той се развали допълнително след 45-те години комунистическа дресировка - това, което се случи сега, е развързване на нагон, на безумството на един с нищо не ограничаван егоцентризъм, в условията на повсеместен мораториум на разума. Тръгнали сме към локдаун, който ще бъде трудно понесен от хора, които не могат да разпределят внимание към реалната същност на това, което става в момента. Трескаво ги вълнува единствено дали могат да нахлуят във фитнес клуб и да беснеят в заведения, наречени нощни клубове и дискотеки. Това се счита за някакво поругание на святото - да посегнеш на това, което кара либерализирания човек да се наслаждава на живота така, както го разбира. Колко добре го е казал д-р Н. Михайлов. А на Вас предлагам да станете добоволци в Ковид отделенията на болниците в градовете ви поне за 1 ден, после пак пишете. Бъдете здрави и разумни!
  49. 1 точка
    Ама вие сериозно ли? Тия дискове на снимката се виждат, че имат ебати големият ръб. Няма общо това от къде е колата специално за дисковете. При по-калпавите или по-старите на възраст така става. Новите ( нормалните ) марки са си боядисани фабрично и не ръждясват дълго време. Без да се засяга никой сега но ако човек не може да си смени дисковете на колата с нови, трябва да мисли друг вариант на предвижване. Новите задни дискове са да кажем 9мм и като станат 8мм се хвърлят. Не се пилят, не се боядисват а отиват в кофата. По-добре колега мисли за рециклиране на апаратите, че ръждата ги е нападнала здраво. Най-малкото ги свали и ги почисти с телената четка малко.
  50. 1 точка
    Избора на двигателно масло е тема ,която дъвчем постоянно и има много въпроси,на които е трудно да се отговори с две приказки. Пускам тази тема ,за да може всеки от вас да намери сам отговора на въпроса си.Темата не е моя…тя е Ваша.Ще допълвам и коригирам данни и материали по ваше усмотрение,след одобрение от модераторския екип. Двигателното масло е един от най-важните консумативи в ДВГ.Залети сме с информация,реклами,препоръки и съвети от приятели.Нека да не гледаме на маслото като домашна ракия,а да научим малко факти и технически характеристики,които са важни за нашето масло. При проектирането на един двигател,производителят не избира масло,а задава параметри, на които трябва да отговаря съответното масло.Така в процеса на проектиране се изчисляват важни детайли,като материал,повърхност,грапавост,хлабина на сглобка,материал на уплътнение,гарнитура и т.н. Тук основно работят инженерите.След това проекта минава през юристите.Всеки пазар си има своите закони и изисквания,като се взима под внимание околната среда,допустимите отработени газове и категорията на гориво. Готовия вече проект се префасонира за съответния пазар,като с това ролята на определяне на маслото за конкретен двигател е приключило. Тук с главно В ВНИМАНИЕ:Производителя,търговеца,представителя и обслужващия сервиз имат една единствена идея относно новата ви кола:Да изкара Гаранция!!.Никой от гореспоменатите не го е грижа какво се случва след този период с вашия двигател.Това е пазарна политика след 1996 година и всички сме свидетели на това в една или друга сфера.Общо взето най-трудния пазар е японския и американския.Европа е разграден двор и законовите норми и изисквания се спазват само в определени държави,които са над политическите интереси.От тук идва и голямата бъркотия със стандартите ACEA,API и ILSAC.По подразбиране Honda е японска марка е нужно да съблюдаваме японския сертификат ILSAC.С годините изискванията спрямо техниката,околната среда и човека се променят,затова и сертификатите сменят изискванията към маслата.ILSAC GF-3,GF-4,GF-5,скоро и ILSAC GF-6/проекто-сертификат/ казва на съответния производител на масла на какви характеристики трябва да отговаря маслото в съответните граници.Сертификата се защитава от производителя на маслото пред съответната институция по желание на самия производител.Това ,че бренд X няма даден сертификат,не означава автоматично,че маслото не покрива изискванията.Това означава, че Х не иска да има този сертификат или е искал,но не са му го дали…. Да приемем,че ни интересува настоящия GF-5.Двигателя ни е проектиран,когато последно е бил актуален GF-3.Да търсим ли масло с GF-3 или не?Не е необходимо.Със всеки следващ номер изискванията стават все по-тесни и трудни за постигане,така че сме сигурни в едно:GF-5 надвишава GF-4,който също надвишава GF-3. Ако все пак намерим стара туба с масло GF-3 да я ползваме ли?.В никакъв случай.Маслото има срок на годност както всеки един продукт.В зависимост от маслото,начин на съхранение и т.н.Срока е от 2 до 3 години,но има и големи отклонения.След този срок маслото би трябвало да се даде за преработка. В повечето случаи такива масла се пускат на разпродажба за половината от цената си.Продават ги предимно он-лайн магазини,на които не можете да търсите сметка…. Може ли производителя X да произведе днес масло и да защити GF-3.Не, това е невъзможно.Производителя Х трябва да защити актуалния японски сертификат. До тук избора ни на масло се улесни с 50% J.Вече знаем ,че без ILSAC GF-5 имаме проблем със съдържанието на тубата…. Доуточнение, което е много важно:Бренда Х е взел сертификат на маслото си Серия А с вискозитетен индекс 5W-30.Това означава ли ,че същата марка,същата серия с индекс 0W-30 има този сертификат. Не!Сертификат се издава само за конкретно масло и той е изписан на тубата. Сертификата свързан ли е пряко с начина на изработка на маслото? Не - минерално или полусинтетично,хидрокрек или PAO,естер,/Пълна синтетика е нарицателно на нещо несъществуващо на пазара/ маслото трябва да отговаря на изисквания и ако ги покрива получава сертификат. Кой сертификат/одобрение изисква Honda? Honda е част от консорциум на японските автомобилостроители и одобрява стандарта ILSAC. Honda одобрение има само за 2,3 мотора на Acura RDX Turbo-одобрението е Honda HTO-06.Всички модели с електромотор-хибридни двигатели изискват масло GREEN-0W16.Всички дизели с филтър за твърди частици изискват 0W-30 C2.Всички останали бензинови атмосферни мотори са с препоръчителни класове 0W-20 или 5W-20/5W-30/,като 2009 година на конференцията на SAE излезе сервизен бюлетин,в който Jeff Jetter заяви ,че Хонда препоръчва за всички модели в цял свят използването на 0W-20,с изключение на гореупоменатите и спортните автомобили/S2000/,които да останат на 5W-30. Има още едно изключение-двигателя 1,7DTCI,който е на Исузу , но се ползва най-масово в концерна Крайслер-Опел. Тук препоръчанотo масло е свързано с опелски сертификат Dexos 1,2, За който спокойно може да прочете във форума на Опел.. Така…от всички масла на пазара останаха тия с вискозитетен индекс 0W-20 и 5W-20 и сертификат ILSAC GF-5.Те не са много,като изключим оригиналното ни масло имат/нямат едва 20 модела.Ако приемем,че нашия двигател е вече доста износен и има нужда от уплътняване ,за да функционира изобщо,може по усмотрение на личния ви механик да ползвате 5W-30/10W-30 масла имащи същия сертификат ILSAC GF-5.Но …това е ваш личен избор! Колко „тесен“ е сертификата ILSAC GF-5 и каква свобода дава той на производителите на масла?По мое мнение е доста тесен и труден за изпълнение.Като цяло базови масла произвеждат 3 компании,а добавките за масла са също 2-3 модела.Всички останали брендове купуват от тях и бълват бъркочи като си играят със % на химически елементи,като в това няма нищо лошо.Сертификата не указва как да се произведе маслото!Важно е да има съответните характеристики.Тук е момента да видите сводна таблица с подробни характеристики на различни брендове.Няма да коментирам,кое е хубаво и кое не.В общия случай плащаш за това,което получаваш.Мога само да гарантирам,че масло със сертификат ILSAC GF-5,съответно по API SN или SN/RC и подходящия вискозитет няма да навреди на мотора ви и Honda одобрява това! Тук ще ме питате,защо в сервизния център на Хонда ми наливат оригинално масло 5W-40 или Castrol 5W-40. Да отговора е много лесен.Независимо дали на табелата на франчайзинга пише Хонда.Бултрако,Апостолов или Honda-EUROPE……те целят само едно нещо-Печалба.По-късно ще пусна характеристиките на оригиналните ни масла....там не всичко е цветя и рози . Продават едно евтино масло скъпо и амортизират мотора преждевременно,като с това си създават още работа и още печалба….Тяхната гледна точка е друга-Те твърдят ,че се презастраховат,срещу задиране и често навлизане в „червените обороти“ Истината е някъде по средата и Вие ще прецените къде точно…. Само за информация 5W-40 струва 3 пъти по-малко от 0W-20 при едни и същи условия.Говорейки за цени на едро …8 към 22 лв/лт. Аз като потребител искам тук да намеря информация за това ,какво масло да ползвам,за съответния пробег и условия на използване на автомобила си.Нека заедно създадем тази база данни! Темата е заключена и всеки един модератор може да допълва или да коригира. Темата http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101841&do=findComment&comment=1057467369 за обсъждане на всичко свързано с маслата за Хонда ще бъде отдолу и там всеки може да се изкаже с параметри,документи,характеристики и опит.Всичко ценно и подходящо ще се качва тук...за готово ползване от всички! Публикувам таблица от братския руски форум Oil-club.ru Таблицата е изготвена след огромен труд от колегите начело с администратора Torcon .Линк към оригиналната таблица:http://www.oil-club.ru/forum/topic/24192-svodnaya-tablitca-masel-standarta-api-sn-ilsac-gf-5-0w-20/
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...