Jump to content

xatamoto

Фен
  • Content Count

    392
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

xatamoto last won the day on January 5

xatamoto had the most liked content!

Community Reputation

122 Good

About xatamoto

  • Rank
    Акордеонист
  • Birthday 12/02/1984

Profile Information

  • Кара
    F18B2
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Sofia

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

4676 profile views
  1. Вече три пъти съм го играл тоя филм. Решавам, че ще купувам кола, след това си набелязвам каква да е и отивам на запад от Будапеща. Накрая взимам нещо, което не съм планирал да взема, но е в много добро състояние, за прилични пари и си има нещата, които има и първоначалната цел. Първия път е малко страшничко, но ползвах жокер "обади се на приятел". После започнах да съчетавам пътуването с гостуване на приятели. Да, самото пътуване оскъпява операцията, но взимаш кола, която не е карана по български пътища с българско гориво, не е минала през джамбазки ръце и съответно не е влизала в български сервиз. Но наистина изчакай края на лятото. Хич не е оферта да пътуваш с гатербайтерите. П.П. Щом търсиш проходимост, не подминавай Субару. Новите може и да не са баш "премиум", но са далеч от спартански. Ленд Круизер също е логичен и не лош избор, но с този бюджет ще е доста преди 2014г.
  2. Щом търсиш премиум и лукс няма как да подминеш Мерцедес. 12-15-годишен МL би трябвало да се впише в бюджета, пък за последващи разходи може и да трябва кредит :). Бензиновите носят на газ, драми с автоматиците почти няма, а с правилно обслужване и 4х4-то не прави проблеми. Ако държиш на японка вариант ти е Лексуса или пък Хонда Пилот, но и двете няма да излизат много по-евтини за притежание от меркела. Успех!
  3. Загледай се във втората снимка на синята и първата на сивата - снимащият е фронтално срещу колата. На сивата доста се разминават луфтовете между капак, фарове, калници и броня, а на синята не е така. Но пък синята е със светлия салон, който е доста по-сложен за поддръжка и по тази причина бих я пропуснал (лично мнение - иначе колата изглежда доста по-"луксозно" с него). Като цяло те съветвам, ако си се насочил към Акорд 7, да гледаш коли след фейслифта. Из форума има писано подробно какво е променено. Разликите не изглеждат сериозни, но като се натрупат накланят везните доста. Успех!
  4. Доста сметки са направени, но заглавието на темата е "Колко струва да притежаваш кола?" За мен това са неизбежните разходи - документи, поне една смяна на масло годишно, две смени на гуми, автомивки и т.н. Все неща, които са на практика задължителни, за всеки автомобил. Според марка, модел, двигател, година и още няколко фактора тези разходи варират и точно това си представях, че ще се обсъжда в темата. За останалото всеки си смята както иска - един не смята овехтяване, друг покупна цена, трети нещо друго и наистина сметките са с кръчмарски характер, но и да не бяха, пак няма никаква гаранция, че притежаването на две еднакви коли от двама различни шофьори би им струвало еднакво.
  5. Още навремето с предишният ми Акорд съм я правил тази сметка (2011-12 година някъде). Докарах го дотам, че задължителните неща - ГО, данък, преглед, винетка, една смяна на масло, два пъти смяна на гуми, поне три пъти автомивка и т.н. са кръгло 1000лв на година. Това е просто, защото имаш кола. Ако я караш сметката почва да набъбва - гориво, консумативи, ремонти - сумата нараства според пробега. Особеното в моя случай е, че не слагам овехтяване. Старата кола я купих за 1300 евро и след 3 години я продадох за 4500лв. Сегашната я карам втора година, платил съм за нея 999 евра и не знам колко още ще я имам, но накрая се надявам да взема сума подобна на покупната цена.
  6. Наистина 1.4 не е най-подходящият двигател за модела. Купето му идва тежичко и хем не върви, хем похарчва. Освен това обикновено малкият двигател идва и с постно оборудване. Иначе на снимки не изглежда зле колата, но аз също бих пропуснал.
  7. Моите ги взех с ДОТ 4819 март месец миналата година от Gumi7. При поръчката питах за ДОТ и казаха, че ще е най-много 6 месеца назад.
  8. Онзи ден сложих летните гуми - Toyo Proxes CF2, това ще им е втори сезон. Днес поваля доволно, а бях забравил, че на мокро се държат доста прилично. Първите 2-3 спирания щях да захапя волана, нищо общо със зимния Goodyear.
  9. На друга японска кола познат си сложи LUK и над 100к км няма грижи. Подкрепям колегите, които го препоръчват, но на тях явно не им е било до експерименти за разлика от автора на темата. Нека опита нещо различно и после да сподели опита си.
  10. https://www.autoscout24.ch/de/d/honda-jazz-kleinwagen-2010-occasion?vehid=8311393&backurl=%2Fautos%2Fhonda--jazz%3Fyearfrom%3D2010%26make%3D29%26model%3D240%26sort%3Dprice_asc%26page%3D2%26vehtyp%3D10&yearfrom=2010&make=29&model=240&sort=price_asc&page=2&vehtyp=10 Ето колко струва един Джаз на около 100к км в Швейцария. И то без лети джанти, докарване до България и печалба на търговеца. https://www.autoscout24.ch/de/d/honda-jazz-kleinwagen-2010-occasion?vehid=8473997&backurl=%2Fautos%2Fhonda--jazz%3Fyearfrom%3D2010%26make%3D29%26model%3D240%26sort%3Dprice_asc%26vehtyp%3D10&yearfrom=2010&make=29&model=240&sort=price_asc&vehtyp=10 Този пък е на 200к км. Мисля, че и без специализиран сайт е ясно, колко са "реалните" километри на черния Джаз в Бургас Като цяло километрите не са проблем, а ако е имало удари или ще са оправени както трябва или ще си личи достатъчно, за да не купуваш колата. Успех!
  11. Самоцитирам се, но да споделя още нещо, което забелязах - поне из сайтовете за продажба не се забелязва кола с F23 преди фейслифта. Излиза, че на колите с ляв волан преди фейса слагат F20, а след него F23, което звучи логично предвид сходната им мощност.
  12. Само като видиш копчето на газовата и става ясно колко е "фабрична" . По принцип газ се слага, защото се навъртат километри и кола с АГУ се продава след като си е избила инвестицията. Освен това не е ясно дали ще намериш кой да ти поддържа в Бълагрия ГИ слаган в чужбина. В този ред на мисли, ако държиш на газ, по-добре ти си я слагай. Имам приятел с такъв Джаз и е много доволен от колата. Като я взимаше държеше да е с 1.4 мотора и отзад да е с ел.стъкла заради децата. Не знам доколко ти е важно второто, но май е рядкост при този модел. От линковете, който си пуснал най-хваща окото третата кола, но често на снимки е едно, на живо съвсем друго. Успех!
  13. Днес ходих да си плащам данъка и пиша тук, но ако модераторите преценят, може да направят нова тема "Данък МПС 2021г." За София няма промяна в сравнение с 2020г., но колата ми е 2001г. и вече я считат за над 20-годишна. Съответно за 100Кв/136к.с. с висано Евро 3 в талона вместо 126лв и стотинки платих 139лв и стотинки с отстъпката. След 30 април тези суми ще са 5% нагоре. Без вписана Евро-категория според данъчен калкулатор се дължат около 40лв отгоре. Вярвам му, защото според него дължимото с Евро3 е 1:1 с това, което платих. https://www.razgrad.bg/местни-данъци-такси/171-община-разград-пусна-калкулатор-за-новия-данък-на-колите
  14. Цецо е много прав, че апетитът идва с яденето. Преди години имах Ситроен 1.4 с газ. Градско харчеше под 10/100 при цена на газта 70-80ст. Честно казано само в тоалетната не ходех с кола. За две години и малко му врътнах 100к км и смених части по окачване, спирачки, охладителна система и т.н. за 5-6000лв. Реално спестените от газта пари пак отидоха в колата . Съвсем друг въпрос е, ако километрите са "неизбежни" - например пътуване по 100км всеки ден за работа. Сегашната ми кола е с доста сходни параметри като тази, за която се пита - 1.8, с разход 11-12/100 градско. За 17 месеца съм навъртял 12к км и просто не виждам смисъл да се занимавам с още една горивна система.
  15. Първи съвет. При бюджет 5000лв не купувай кола за повече от 3-3500. Втори съвет. Щом търсиш минимални разходи се ориентирай към Сивик. Акордите са с по-големи двигатели, по-тежки купета и съответно харчат повече. По темата бензин-газ-дизел няма абсолютна истина. Факт е, че откъм цена, комбинацията бензин+газ е най-изгодна. Но пък не всичко е пари . Освен това се говори, че ще се "актуализира" акцизът на газта. Дали ще стане, ще разберем след изборите. За това каква кола ще купиш е повече въпрос на късмет, отколкото откъде ще я купиш. Най-добре е от човек, който я е притежавал поне 2 години, защото ще спестиш от регистрация и екотакса, пък и според човека ще прецениш какво да очакваш от колата. Но това не означава, че няма да изпадне нещо читаво при джамбазите - все пак повечето коли при тях не са карани по български пътища с български горива. Успех!
×
×
  • Create New...