Jump to content

xatamoto

Фен
  • Content Count

    387
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

xatamoto last won the day on January 5

xatamoto had the most liked content!

Community Reputation

116 Good

About xatamoto

  • Rank
    Акордеонист
  • Birthday 12/02/1984

Profile Information

  • Кара
    F18B2
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Sofia

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

4525 profile views
  1. Наистина 1.4 не е най-подходящият двигател за модела. Купето му идва тежичко и хем не върви, хем похарчва. Освен това обикновено малкият двигател идва и с постно оборудване. Иначе на снимки не изглежда зле колата, но аз също бих пропуснал.
  2. Моите ги взех с ДОТ 4819 март месец миналата година от Gumi7. При поръчката питах за ДОТ и казаха, че ще е най-много 6 месеца назад.
  3. Онзи ден сложих летните гуми - Toyo Proxes CF2, това ще им е втори сезон. Днес поваля доволно, а бях забравил, че на мокро се държат доста прилично. Първите 2-3 спирания щях да захапя волана, нищо общо със зимния Goodyear.
  4. На друга японска кола познат си сложи LUK и над 100к км няма грижи. Подкрепям колегите, които го препоръчват, но на тях явно не им е било до експерименти за разлика от автора на темата. Нека опита нещо различно и после да сподели опита си.
  5. https://www.autoscout24.ch/de/d/honda-jazz-kleinwagen-2010-occasion?vehid=8311393&backurl=%2Fautos%2Fhonda--jazz%3Fyearfrom%3D2010%26make%3D29%26model%3D240%26sort%3Dprice_asc%26page%3D2%26vehtyp%3D10&yearfrom=2010&make=29&model=240&sort=price_asc&page=2&vehtyp=10 Ето колко струва един Джаз на около 100к км в Швейцария. И то без лети джанти, докарване до България и печалба на търговеца. https://www.autoscout24.ch/de/d/honda-jazz-kleinwagen-2010-occasion?vehid=8473997&backurl=%2Fautos%2Fhonda--jazz%3Fyearfrom%3D2010%26make%3D29%26model%3D240%26sort%3Dprice_asc%26vehtyp%3D10&yearfrom=2010&make=29&model=240&sort=price_asc&vehtyp=10 Този пък е на 200к км. Мисля, че и без специализиран сайт е ясно, колко са "реалните" километри на черния Джаз в Бургас Като цяло километрите не са проблем, а ако е имало удари или ще са оправени както трябва или ще си личи достатъчно, за да не купуваш колата. Успех!
  6. Самоцитирам се, но да споделя още нещо, което забелязах - поне из сайтовете за продажба не се забелязва кола с F23 преди фейслифта. Излиза, че на колите с ляв волан преди фейса слагат F20, а след него F23, което звучи логично предвид сходната им мощност.
  7. Само като видиш копчето на газовата и става ясно колко е "фабрична" . По принцип газ се слага, защото се навъртат километри и кола с АГУ се продава след като си е избила инвестицията. Освен това не е ясно дали ще намериш кой да ти поддържа в Бълагрия ГИ слаган в чужбина. В този ред на мисли, ако държиш на газ, по-добре ти си я слагай. Имам приятел с такъв Джаз и е много доволен от колата. Като я взимаше държеше да е с 1.4 мотора и отзад да е с ел.стъкла заради децата. Не знам доколко ти е важно второто, но май е рядкост при този модел. От линковете, който си пуснал най-хваща окото третата кола, но често на снимки е едно, на живо съвсем друго. Успех!
  8. Днес ходих да си плащам данъка и пиша тук, но ако модераторите преценят, може да направят нова тема "Данък МПС 2021г." За София няма промяна в сравнение с 2020г., но колата ми е 2001г. и вече я считат за над 20-годишна. Съответно за 100Кв/136к.с. с висано Евро 3 в талона вместо 126лв и стотинки платих 139лв и стотинки с отстъпката. След 30 април тези суми ще са 5% нагоре. Без вписана Евро-категория според данъчен калкулатор се дължат около 40лв отгоре. Вярвам му, защото според него дължимото с Евро3 е 1:1 с това, което платих. https://www.razgrad.bg/местни-данъци-такси/171-община-разград-пусна-калкулатор-за-новия-данък-на-колите
  9. Цецо е много прав, че апетитът идва с яденето. Преди години имах Ситроен 1.4 с газ. Градско харчеше под 10/100 при цена на газта 70-80ст. Честно казано само в тоалетната не ходех с кола. За две години и малко му врътнах 100к км и смених части по окачване, спирачки, охладителна система и т.н. за 5-6000лв. Реално спестените от газта пари пак отидоха в колата . Съвсем друг въпрос е, ако километрите са "неизбежни" - например пътуване по 100км всеки ден за работа. Сегашната ми кола е с доста сходни параметри като тази, за която се пита - 1.8, с разход 11-12/100 градско. За 17 месеца съм навъртял 12к км и просто не виждам смисъл да се занимавам с още една горивна система.
  10. Първи съвет. При бюджет 5000лв не купувай кола за повече от 3-3500. Втори съвет. Щом търсиш минимални разходи се ориентирай към Сивик. Акордите са с по-големи двигатели, по-тежки купета и съответно харчат повече. По темата бензин-газ-дизел няма абсолютна истина. Факт е, че откъм цена, комбинацията бензин+газ е най-изгодна. Но пък не всичко е пари . Освен това се говори, че ще се "актуализира" акцизът на газта. Дали ще стане, ще разберем след изборите. За това каква кола ще купиш е повече въпрос на късмет, отколкото откъде ще я купиш. Най-добре е от човек, който я е притежавал поне 2 години, защото ще спестиш от регистрация и екотакса, пък и според човека ще прецениш какво да очакваш от колата. Но това не означава, че няма да изпадне нещо читаво при джамбазите - все пак повечето коли при тях не са карани по български пътища с български горива. Успех!
  11. Това все едно е писано за моята кола, която си е на практика същата. При мен разликата е, че километрите са към 15000 и имам 5 врати.
  12. В края на 2019 си взех Акорд 6 от немски дилър на Хонда с пресен TUV. Колата не беше на малко километри, но за 18 годишна кола не бяха и много. По думите на майстора са реални. Всъщност, след като я обслужи, вече година и половина не съм му я водил, което за нов внос е добро постижение. По темата дизел vs. бензин мнения много. Аз лично не бих си купил 15-годишен дизел, който не се знае как е обслужван, но пък ако попаднеш на читав екземпляр - защо не? Все пак това е Хонда, не се сещам за двигател на марката, който има слава на проблемен. Ако търсиш икономия - задължително газ+бензин. За момента по евтино няма. Но пък като гледам караш около 10к на година и си прецени има ли смисъл от икономия като цяло. Все пак, ако водеща е цената за километър пробег има доста по-изгодни варианти от Акорд Успех!
  13. Братовчедка ми е с такава от 3-4 години, но май е 1.0. Колата е идиотоустойчива, но пластмасите в салона са меко казано кофти. Вярно е, че в този клас водеща е цената, но според мен леко са прекалили с икономията.
  14. Мерна ми се клипчето, но не го изгледах - не мисля да го причинявам това на нормално работещ ключ. Сега обаче го изгледах докрай. Моят ключ не точно същия, но дали и в него е ID46 чипа? За позиционирането ще гледам да се "кирилизира", ако китайците не са го измислили Благодаря за насоките!
  15. Порових из нета, но не открих описание как се разглобява оригиналния ключ. Засега се насочвам към "скъпия" вариант с нов чип, но и тук греда. Има 4 вида чипове, които са слагани на Хондите в началото на века. Струват стотинки, но все пак не виждам смисъл да поръчвам от всички модели.
×
×
  • Create New...