Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/09/20 in all areas

  1. 21 points
    Здравейте, Колеги. Имам добри новини относно общите поръчки. След проведени много разговори с много хора, в крайна сметка се появи сериозен човек, на когото мога да предам работата по общите поръчки. @Ronin7 е момчето, което ще се занимава от тук насетне с поръчките. Уверен съм, че ще се справи не по-лошо от мен Желая му успех и се радвам, че ще можем да продължим да си поръчваме качествени масла на добри цени. Поздрави, Чавдар! Edit: Ето я и първата му обща поръчка
  2. 15 points
    Уважаеми Колеги, С радост Ви съобщавам, че общите поръчки от ato24.de продължават. Казвам се Атанас и поемам започнатата от Чавдар дейност. Условията остават същите, като разбира се ще има известна промяна при предаването на маслата след като пристигнат. За момента обмислям три варианта, от които да можете да избирате в зависимост от предпочитанията си – Лично предаване в София, Sofia City Logistic Park, зад бул. "Царигардско шосе" (в непосредствена близост до ТЦ Боила) при този вариант ще бъде необходимо да се уговорим за ден и времеви интервал, в който да бъда там, за да си получите нещата. Лично предаване в София, кв. Малинова долина с оглед ситуацията с Covid-19, тук ще можете да си получите нещата почти по всяко време през работните дни Доставка чрез куриерска фирма С това обявявам и следващата поръчка, която ще се пусне на 18 август 2020г. Ползвате безплатна доставка до гр. София, една от двете локации за лично предаване. Курса на Еврото е 1.9675лв/EUR, за който е от София ще го предам лично, за Колегите от други градове, ще го изпратя с куриер за Ваша сметка. За да се включите в поръчката, моля да използвате добре познатия "Шаблон за поръчка". Стойността на поръчката Ви трябва да получа, преди крайната дата за поръчване. Парите можете да предадете лично или да изпратите тук: Атанас Мушев BG24UBBS80021013830440 BIC: UBBSBGSF ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Моля пишете псевдонима си във форума, като основание за плащането. Моля не превеждайте пари в чужда валута или от чуждестранни банкови сметки. Телефон/viber за връзка: 0894639302 - Атанас Шаблон с примерна поръчка: Линк:https://www.ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество: Ravenol SSV SAE 0w30 1x4L + 2х1L Линк:https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 4х0.946 L Стойност на поръчката: (39,95 + 2*10,95 + 4*12,99)*1,9675 = ... лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат предадени лично - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина - Лично в Sofia City Logistic Park - чрез куриер* *в случай, че ще получите нещата си чрез куриер, моля изпращайте данни за доставка, като лично съобщение.
  3. 13 points
    Здравейте колеги, надявам се всички да сте добре и Хондите ви да са здрави и пъргави. Искам да обърна внимание на нещо от правилата, което доста хора пренебрегват: 2.8. Не цитирайте човека, който е непосредствено преди вас в списъка с мнения. Доста често се случва аз и колегите да минаваме и да редактираме мнения. Разбира се има и ще има доста такива, които не сме видяли и съответно редактирали - нямаме възможност. Има резон това да е включено в правилата. Доста колеги злоупотребяват с цитатите. Случва се много дълги мнения, включително и със снимки да се цитират и отдолу колегат да напише нещо от сорта "Напълно съм съгласен". Съгласете се обаче, че освен напълно излишно това мнение натоварва другите потребители. Може би не го усещате на голям екран, но замислете се когато някой чете тема на мобилен телефон за какво задръстване от излишен текст става въпрос. Когато се случи няколко пъти е възможно да получите безобидно предупреждение, не се сърдете. Разбира се ако пишете много дълго мнение, което следва това на колегата преди вас и някой ви изпревари - винаги можете да вмъкнете цитата, за да е ясно на кой отговаряте. Ще дам няколко насоки: 1. Когато искате да цитирате някого винаги можете да го цитирате с празен или частичен цитат. Просто маркирайте тази част от мнението на колегата, която искате да оспорите, да потвърдите и прочее и изберете "цитирай избраното". Ето така: Ако нещо не ви хареса цитата или го изтрийте, а ако нещо не се получава - със Ctrl + дясно копче на мишката има някакви опции за премахване. 2. Когато просто искате да се обърнете към някой колега и той да види (в зависимост от настройките си за известяване), че някой го споменава (предимно с добро надявам се ) тогава напишете сложете маймунка @ и започнете да пишете името на този, към който искате да се обърнете директно. Ето така: @dindin Знам, че доста от вас са наясно с тези дреболии, благодаря на тези, които се съобразяват с правилата и разбират идеята. Благодаря ви и ви пожелавам хубави летни моменти, добре охладени и смазани двигатели, някоя Acura с V6, а защо не и някоя e-Honda.
  4. 9 points
    99.9% проблема е от двигателя а не маслото. Няма как да строшиш мотора с 5/40, особено на Хонда. Взел си автомобил за ремонт на 400 000км, там е проблема.
  5. 8 points
    Колеги, маслата идват днес. Ще ги разпределям през деня и утре ще мина през куриерите. Получаването лично в Драгалевци може да стане и днес, след 18:30 или друг ден, но пак след 18:30 (може и късно вечерта до 0часа всеки час е удобен). тел/viber 0885 9О9 1О1 Моля, който няма да може да си вземе маслото тази седмица, да ми го съобщи.
  6. 7 points
    0w имат по-добра база?! Няма такова нещо!!! Всичко зависи от конкретния производител, спецификации, и какво е набухал вътре! Не може и не бива да се конкретизира така "на кило"! Подвеждате хората!
  7. 6 points
    В живота на човек се появяват предизвикателства и трябва да се реагира, та – продавам комбито. До онзи ден нямаше повод и не би ми хрумнало, но... Колата е К24А3, автоматик, екзекютив (без навигацията и радар опцията на наличния круиз контрол), а всички други стандартни за нивото екстри са налични и работят, с изключение на: 1. блутута – откачен е – харчеще ток, а не ми е нужен. 2. автоматичният режим на предно ляво стъкло – спуканото копче е залепено, работеше месеци, но нещо се е разместило и плъзгача му не достига втората писта на платката. Колата е „пълен сток” с изключение на: 1. монтиран ДРЛ модул на дългите светлини. 2. подменена лицева част на централната конзола. Екрана на аудиото е дал дефект и вместо от оригинален „премиум” е монтиран обикновен при това от „десняк”, но всичко е вързано и управленията на радиото, ченджъра и климатроника си работят нормално. Така я купих и вече 5-а година си е ОК. По колата не предстоят ремонти и смяна на консумативи, освен за следващия сезон нови летни гуми + нови предни накладки (феродото им е на 5мм), но консумативите си зависят от предстоящите и километри. Комбито не е „котка в чувал“ и през годините са подменяни разни неща – когато каквото трябва: Октомври 2015-та я купих обслужена от Апостолов и смених само тампоните на мотора и кутията. Не бяха забелязали че някои са скъсани а другите в начална фаза на процеса. Взех комплект втора употреба 3-те на мотора и 3-те на автомата -общо за 250лв + 117 за труд по смяната им. Купих си и чекмеджето в барчето -40лв (липсваше), както и горния панел на централните духалки -30лв (бяха лепени стойки за нави и телефон и чистенето на петната не даде перфектен резултат). Двете смених сам. Пътем открих утечка от блутута и го изключих. 2016-та: 23.02 Взех нов акумулатор японски стандарт SOLITE EXO75 CMF551324L, 450Aч / 440 стартов ток (вграждан оригинално в корейските марки и произведен там) -по спомен около 110лв. 18.03. Смяна патрон пасажерски еърбег (безплатно в Бултрако) и 60лв комп. диагностика, за да ми кажат че колата е в ред. Някъде в тоя период се разтропа обтегача на пистовия ремък. Взех 2-ра употреба -60лв +30 лв за подмяната. за още 30лв ми ремонтираха шофьорското стъкло (разтапициране и чистене четките на моторчето). 18.04. След преобуване с летни гуми светнаха VSA и ABS Явно от сътресението на пищова нещо се е разместило. Изчистих ги с процедурата с кламерчето (описана нейде из форума). 21.04. Профилактика накладките за ръчната спирачка (в задните барабани). На задна нещо стържеше отзад вдясно (за кратко и само при мокро време). 27.04. Дозареждане климатик -40лв. 28.04. Смяна моторче шоф стъкло -явно предишната профилактика бе временно решение. Сложено втора употреба от задна дясна врата на седан 2004-та -50лв с труда. 04.05. Реглаж преден и заден мост -40лв. Всичко бе в нормите, освен задно ляво колело, но оправихме и него. Не съм усетил некоректно поведение на иначе стабилното в завои комби. Явно е било леко извън допуските. 22.11. Смяна масло и филтър ДВГ В Апостолов бяха наляли някакъв по-гъст ТОТАЛ с който съм карал цели 8200км и колцата леко го "хапваше". Четейки "маслената тема" реших да мина на препоръчваното по рядко олио. Взех HONDA GENUINE SYNTHETIC BLEND 5W20 -5литра за общо 60лв (от общите поръчки) + филтър UNION JAPAN C-562 12лв и предварително направихме промивка в комшийското сервизче, 2017-та: 25.03. На пролетния оглед видях откачена вътрешната скоба на външно ляво каре??? Закачихме я, но ме глождеше че има мизерия в греста му и... 07.04. ... разглабяне на карето, чистене, нова смазка + нови скоби. Сменихме и долните предни шарнири DELPHI -2 бр. х 35лв + 100 лв за труд + нов въздушен филтър за мотора. 19.08. Реглаж клапани при Бранко -без драми и с наличната гарнитура на капака. 31.08. Смяна маншон външно ляво каре -25лв + 25лв труд. Открих омазняване от 1 дупчица и решех че му е време да слиза от колата. Профилактика + нови лагери на алтернатора -70лв с труда. 18.11. Смяна масло и филтър ДВГ. Налято пак гореописаното, минати 5480км, период 1 година, без разход. Взех 4литра, понеже имах половин тубичка от предната смяна + филтър и труд -общо 59лв. Кой каза че К24А3 харчи тънкото масло? 2018-та: 14.02. Смяна водна помпа заради ромолене в лагерите. Монтирана SIL INDUSTRIE SALERI ITALO (поне това пише на опаковката) -113,7лв + 32,5лв. труд. 04.05. Ревизия задни спирачки. Смяна спирачна течност ДОТ4 + ново задно ляво буталце + нови семеринги + нови накладки DELPHI + нови дискове KAVO. Старите дискове и накладки бяха под минималния лимит. Общо с труда 270лв. 09.05. Смяна воден радиатор. По неясни причини протече между питата и горната камера? Монтиран е THERMOTEC -191лв + нов антифриз + нова капачка GATES -19.2лв + труд –общо 260лв. 14.08. Смяна масло и филтър ДВГ, минати 4825км, период 9 месеца, без разход. Евтиното оригинално хондово масълце за мотора с което карах предните 2 смени, вече не се внасяло от щатите, таа... Сипано 4л Маздово 5х20 + 0.6л някакво друго, пак 5х20 (синтетики), при Бранко + опресняване масло в автоматика -2.6л. Общо 200лв. 20.09. Смяна долни предни шарнири. DELPHI-тата сложени преди 1.5 г. изкараха 10 хилядарки и започнаха „да се чуват”. Явно лоша партида. L Сменени с CTR 2бр -57.8лв + 60лв труд. Подменена гарнитурата и цедката на VTEC клапана -26.7 + 30лв труд. Сменен ляв маншон на рейката -18.7 + 15лв труд + стенд за реглаж на преден и заден мост (всичко в нормите). Общо 232лв. 19.10. Сменено водно съединение. Явно сълзенето от гарнитурата на VTEC клапана го е поразложило, та правеше локвичка в гаража и липсваше антифриз! Доставката отне цял месец, през което време движех с колелото иии –акумулатора паднал! Заредих го, сменихме маркучето 26лв + 30лв труд (щото е на кофти място), + ново буталце и О пръстени в заден десен спирачен апарат, + нов въздушен филтър ДВГ, та общо 140лв. За периода от 3 години съм взел и 4 почти нови летни гуми Гудиър (бяха си с косъмчетата) -400лв, 4 лети джанти 17-ки (от Мазда МХ 5) почти некарани -350лв и 2 нови зимни гуми Гудрайт –общо за 183.20лв. Тая марка не я бях чувал, но колцата дойде с тях от Швейцария и много ми допадна здравината и поведението им на студен и мокър асфалт (и в сняг не са ме предавали), та си намерих нови от Румъния. 2019-та: 12.12. Задържащо задно дясно колело. Сменен семериг на спирачното бутало и зачистване леглото на супорта. 32лв. 2020-та: 10.01. Смяна масло (HONDA 5W30 synthetic blend) + маслен филтър + въздушен филтър ДВГ + климатичният – в купето. 06.07. Ремонт неработещо стъкло на задна лява врата. Бе прекъснат + овият кабел между вратата и купето – 20лв. 09.07. Обслужване барабанните спирачки на ръчната – 50лв. Каквото ми е „лежало на сърце” съм споделял в разделът Моят Акорд - темата Радост и тъга (ако някому е любопитно): Някои съфорумци познават комбито, включително Бранко (Маркони), който в предвид състоянието му, е против раздялата ми с него, но „се ля ви”. Колата не е нова (само изглежда, върви и спира като такава), но при детаилен оглед ще се видят дребни следи от употреба, макар че дразнещите ме, са отстранявани своевременно. Колата не е имала теглич, газова и „патерица“ (заместват я рем. комплект + компресорче). Дава се с всичко прилежащо и, включително сменените неща (които по навик пазя), като за „груб пазарлък” мога да отложа плащането и вземането на зимният комплект гуми/джанти. Който я тества, едва ли ще се „цигани” за 50-100лв, но ако ми се види достоен наследник – знае ли човек... J Ако колата остане във форума, новият и стопанин ще задържи и логото tourR. Относно състоянието и нямам никакви резерви и бих я дал и на комшията, но „Хонда не се подарява - трябва да бъде заслужена“ е казал Основателят и. Има си платен данък до края на 2020-та, гражданска до 07.10.2020-та и винетка до 22.05.2021-ва. Купена е от Апостолов – октомври 2015-та на 145540км – сега е на 176046км. Внос е от Швейцария (1 собственик), а в БГ аз съм първият и притежател. Ако у четящият обявата не се възбужда финансова мотивация за притежание, може да я сподели с когото реши и при сделка, ще получи 1% от цената, а ако надскочи желаните от мен 12000 лв – печели 2%. 😊 За контакти – Л. С. / e-mail carmo69@gmail.com / тел: 0888 8383 VI IX – Цветан. Оглед и тест драйв (в гр. Монтана) може и в работно време - при уговорен предварително ден и час. Повечето снимки и 3-те клипчета са от вчера – 11.07.2020-та. На първото е нормалното потегляне и работата на кутията в лежерният автоматичен режим + ускорение при изпреварване (с чукване по газта, а при потребност - последващото и „смачкване“). На второто е стандартният тест 0 – 100 – 0 (в ръчен режим на кутията), за да няма питанки как ускорява и спира. На третото е прословутата 5-а ел. врата. Сигурно пропускам нещо, но който иска – ще пита. Колата е читава, води до пристрастяване, вози интересно и надалече, събира много и … абе, не ми се разделя с нея, но… Хай – сполай Ви и наслука! Lenovo_A1000_VID_20200711_164043.mp4 Lenovo_A1000_VID_20200711_164043.mp4 Lenovo_A1000_VID_20200711_211416.mp4 Lenovo_A1000_VID_20200711_075540.mp4
  8. 6 points
    Здравейте! От 10 дни съм новият горд собственик на този прекрасен автомобил 😊 С всеки изминал ден откакто сме заедно се убеждавам колко голям късмет съм изкарал попадайки на нея... всичко по нея работи перфектно, вида й е страхотен, усещането зад волана е такова, че не ти се слиза, а звука на двигателя мога цял ден да стоя да го слушам и няма да ми омръзне... прекрасна е... Тук искам специално да отделя място да благодаря на Златозар за всичко, с което ми помогна да премина по възможно най-безболезнения начин през всички трудности при прехвърлянето на колата, за вниманието и отношението. Благодаря ти и за всички грижи, които си полагал по този автомобил през годините и си го превърнал в бижуто, на което се радвам в момента. Тук пред всичките ни съфорумци ти обещавам, че ще дам всичко от себе си да се грижа по възможно най-добрия начин за нея и да бъда достоен неин нов собственик!
  9. 6 points
    БРЦ периферия+Хана инжектори е една много добра комбинация и не е кой знае какъв компромис. От Кейхин копията на инжекторите, Хана според мен са най-сполучливи. Монтирал съм не малко китове с точно такава комбинация и всички за момента са безпроблемни. Щом извращението пежо207 със БМВ мотора, без ОБД-то свързано работи перфектно вече 70+ккм, значи за мене всичко е перфектно.
  10. 6 points
    Налягането на маслото е резултат от съпротивлението на маслото, което е подложено на изпомпващото действие на маслената помпа, да тече. Съпротивлението на маслото да тече от своя страна е функция (при константни други условия - геометрия на мотора, по-специално маслени магистрали, хлабини, и т.н.) на вискозитета и разхода (разбирай дебита, потока на маслото), като разходът (дебитът) от своя страна е зависим от геометрията/характеристиките на маслената помпа и оборотите на двигателя, тъй като маслената помпа е задвижвана от коляновия вал. При константен дебит (разход, поток), и константна температура по-големия вискозитет ще „произведе“ по-високо налягане на маслото. Налягането на маслото е изключително важен фактор за определяне на способността на маслото да осигури адекватна защита на мотора. Моля обърнете внимание, че говоря за „налягане“ в маслените магистрали, а не в лагерите Налягането в лагерите е несъизмеримо по-голямо – в MPa (мега паскали), от това в маслените магистрали. Хонда е определила, че адекватно захранване на мотора с масло е налице, когато налягането на празен ход не пада под 0.7 бара, а това при 3000 об./мин. не пада под 3.5 бара, при температура на маслото 80 С. Тази минимална разлика, която се вижда при една и съща температура (в случая около 94-95 С) и едни и същи обороти (в случая на празен ход), показва на практика каква е "разликата" във вискозитетите на 5w-20 и 5w-30 в истинските работни условия в мотора (т.е. при напълно загряло масло под налягане). Явно, не особено голяма . И с потенциал да стане още по-малка при сработването на 5w-30-ката, което пък ще зависи (не само!) от вида и качествата на подобрителите на вискозитета и какво ще се случи след „нарязването им от мотора на салата“. Тук е важно да се има предвид, че именно на празен ход промените на налягането на маслото, зависещи от промяната на вискозитета му, се хващат най-точно, тъй като всички останали фактори, оказващи влияние върху измерването (като например съпротивление от масления филтър или отваряне байпас клапана на маслената помпа (каквото може да се случи при високи обороти) са сведени до минимум или напълно изключени.
  11. 6 points
    Здравейте колеги. Трета, последна или предпоследна проба. Тук има малко повече извънградско от последната проба. Този път използвах друг скенер и ясно се вижда разликата в различните скенери. Сканирана е цветно, но изглежда все едно е черно бяла. Доста си пограх, но не можах да постигна по-добър резултат. Затова и пилата изглежда така. Първата проба е в пост #680, втора проба пост #775 в темата. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Mobil1 ESP C3 0w-30; 3) Маслен филтър – ?; 4) Общ пробег на автомобила - 226 487 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4487 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 10/90; 7) Средна скорост - около 35 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 25.09.2019 -27.07.2020; 9) Моточасове – около 140; 10) Изразходвано гориво - около 400 л. Diesel+; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – няма смес с предходни масла, маслото е налято след ремонт и измиване на капаци и картер; работещ EGR; премахнат DPF; основно градско каране в силен трафик 1-2-3-та и често гасене и палене. Няколко кратки излизания извънградско не повече от 500 км общо. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история.
  12. 6 points
    Колегата диндин по-горе си е написал кой е търговеца, но не съм сигурен, че името е истинското, в обявате записано е "Koko Georgiev". Огледи правя само за приятели, време нямам, но най-вече при липсата на законност в БГ си е опасно да се разобличават измами. "Ти какво си дошъл да ми разваляш сделката бе" е най-безобидното което става понякога.
  13. 6 points
    Ок, да довърша тука започнатото. Сложих новия ибейски катализатор, изчистих грешката от компютъра, покарах 250км градско и 300км магистрала с него. Чек няма. Днес отидох на тест след напълно загрят двигател и малко каране на 3та на околовръстното (по-високи обороти). На опашка обаче имаше 3 коли и имаше чакане. Пуснах двигателя 5 мин преди да вляза и резултатите... Ламбдата беше паднала от 1.17 на 1.10, а CO се беше качило от 0.3 на 0.8! Първо обвиних катализатора, после реших, че може да е проблем с някоя от сондите (предполагах предната). Със Слави от Мотобокс няма свързване, та вечерта отидох при Боби ремапъра (някои тук го знаят) и той ми обясни, че колите ни са много „капризни“ на смеси и ако е имало каквото и да било отклонение от правилното, щеше да има чек. Погледнахме живите данни, обясни, че всичко изглежда добре. Каза също, че е пробвал да слага катализатор Евро 3 на такъв Акорд и на втория завой светва чека. Така че ме увери, че щом чека не свети, емисиите са в норма. Вероятно е апаратурата на ГТП пункта да не е изправна (въпреки, че е пункт на СБА). Ако е така, за жалост няма как да направя измерване на друго място „преди“ смяната. Мисля така да си карам, няма да меря повече тъй като нямам с какво да сравнявам. Даже мисля след месец като ми изтича прегледа да отида на същия пункт, да видим дали ще ме пуснат с тая отровна кола. И дали всъщност и как правят тест за газове. Защото колите пред мен, които минаваха ГТП, само чух, че ги изфорсираха два пъти без никакво задържане на обороти. А на моя тест аз си помолих за плъгнато OBD, иначе без него щяха да ме „тестват“. А колата върви добре, нормално. Магистралния разход на газ дори падна спрямо предния кат. ПС: Ако това говори нещо за пункта – на първия тест в листа с резултатите моделът на колата беше „Акорт“, а на втория – „Акорд Тугер“. 🤷‍♂️
  14. 5 points
    Carpera, стига бе човек. Приеми, че не на всеки (в случая аз)ми се цапа , не мога да намеря канал, нямам стойки за повдигане, време и т.н. Предпочитам да дам 20 лв и да гледам как хората ми го сменят с МОЕ масло и МОИ филтри. И за да не е поста ми изцяло имам въпрос. При положение,че колата е на 5 г., досега е обслужвана с 5W40, а сега ще мина на 5W30 да очаквам ли да почне да гори масло и да се налага да доливам от смяна до смяна? Към момента нямам такъв проблем и не мърда.
  15. 5 points
    От България бих купувал Yacco от fenabg ( https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-с-безплатна-доставка-и-7-до-15-отстъпка-части-консумативи-нови-условия-за-поръчка/?do=findComment&comment=1057582120 ), Shell от "Орбико", Champion ( Wolf ) от "Тех-ко". Иначе бих си поръчвал директно от Германия, с доставка чрез Gabco, или друга алтернативна фирма за доставки.
  16. 5 points
    Здравейте, първа проба с новото масло. Новото си е ново. Този път ще може да го проследим от самото начало. Надявам се двете къси смени преди това да са поизмили двигателя. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Yacco VX 1500 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 226 540 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 12 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 31.07.2020; 9) Моточасове – около 1; 10) Изразходвано гориво - около 1 л. Shell V Power Diesel; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Пилата е от скан с програма с камерата на телефона, тъй като скенера ми изкривява цветовете към черно бяла капка и пилата не се получава. Трета снимка - на прозорец.
  17. 5 points
    Бащинският съвет - притча - Сине, ти завърши с отличие, затова ти подарявам една кола, която придобих преди време, но е малко стара на години. Преди да оформим документите - иди до пазара за употребявани автомобили и им кажи, че искаш да я продадеш. Синът изпълнил заръката. - Предложиха ми 1000 долара, защото изглежда доста архаична. - Закарай я сега до някоя заложна къща. Синът и там отишъл. - Заложната къща ми предложи 100 долара, защото колата била много стара и с омачкана тапицерия. - Сега иди в големия град, намери автомобилния клуб и им покажи колата. Синът свършил и това. - Някои хора в клуба предложиха 100 000 долара за нея, тъй като това Дино всъщност било малко Ферари. - Исках да узнаеш, че само на правилното място ще те оценят по правилния начин. Ако не се чувстваш оценен, не се ядосвай, това означава, че вероятно не си на правилното място. Само тези, които виждат и разбират реалната ти стойност, са тези, които ще те оценят и затова, никога не стой на място, където никой не вижда твоята стойност". Това няма (или има) общо с обявата ми, но се сетих за притчата, понеже въпросното Дино също е с 2.4 мотор и 190 коня.
  18. 5 points
    Това за лс-тата дори няма да го коментирам. В противен случай, ще трябва да търся аз дали имам опция да го правя. Тук обаче май аз го направих да изглежда така с шегата си, защото протестът ми изглежда абсурден, мотивите ми изглеждат... По дяволите, аз мотиви не виждам. Та, няма никаква драма. Всички сме едно цяло... сигурно точно, защото няма пари в цялата работа. Направете паралел между другите формации, където си има членски внос. И е най-лесно у фейса. Там контрол няма, теми няма, всеки си пише за каквото и където си иска, и всички са щастливи. Но и база от данни после няма, когато нещо ти трябва. Тук форумът се самоиздържа и всички модератори и администратори си вършат работата на доброволни начала. Точно затова, винаги се създава напрежение, когато някой започне да дава акъл. Той не само, че една стотинка не е дал (не, че и някой му е я поискал), но и с присъствието си не допринася за форума. Обаче визия за това как трябва да се случват нещата - бол. ОК - аз мога да съм "аут". Ама като казваш "аут", трябва да си готов после да влезеш "ин". И аз ще ти вменявам как можеш да ми следиш хороскопа по IP и ти ще трябва после да се обясняваш как това не е вярно. И това е най-малкото. И в даден момент неминуемо си казваш "защо го правя всичко това...". @borko 30 Теб те познавам с това колко тежко ти е било в казармата, какво си направил в сервиза си за техника в Добрич, и колко трудно ти е в БГ. Не с хондата ти и включванията ти на тема "хонда". Точно по тази причина, това че ни наказваш, като влизаш рядко не съм го забелязал. Не ми е липсвало, съжалявам.
  19. 5 points
    Оооо… туй българскУтУ Хайку много ми Ареса… Да взема и аз да се намеса у Процеса. Не искам Нищо да Ви кажа, да не вземе да ме Разберете, че и аз желая да тъпкам Екипчето с нозете! На вън е Лято, но много е горещо… не мое ли по ФорумО да чепкам Нещо?! Макар и дребно… недостойно за внимание… Изхожда то от Моето Създание… пардон Старание! Години?!? Що за чудо е това… Непостоянството… То Господар е на Света! Приключвам Драги Мой Форуме Любими с Тази Проза… Ше ида Вънка с Хондата да се Повоза!
  20. 5 points
    Надявам се, че темата не е в разрез с правилата, но се сбъсках с една от най-наглите измами от доста време. Работя на повикване като диагностик в малък сервиз и моя приятелка ме помоли да идем на оглед на Хонда в града ни - Пловдив. Хонда Джаз , само на 50 000 км със съответната височка цена. Накратко: колата е със силен удар отпред , със сменени и двата фара. Много зле направени заварки , замаскирани освен с боя и с напръскване с кал. Маслото е 1 см над макс, волана е обшит защото хондата очевидно не е на 50 000 км, много зле поправен ляв праг. Човека ' дойде специално' за да ни покаже колата, която е без номера и не се кара, а двигателя беше топъл. Та внимавайте и 'умната' :)
  21. 5 points
    1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W30; 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 316 000 км, а може и повече (по километраж: 217373 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 1315 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 40 / 60 . 7) Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 26.07.2020; 9) Моточасове – 31 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - около 101 л. А95Н; 11) Kтм = (101 / 3.4) = 29.71 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.; 14) Доливане на масло - няма; 15) Други – работеща картерна вентилация; 16) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 18) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30. Смених скенера и веднага се вижда разликата в изображенията! Е, опредлено има и разлика в действителния цвят на капките, след 1300 км., но... Двигателят работи перфектно! Доволен съм! Прави ми впечатление, че след 2 - 3 дни престой, периферията на капката се накъдря силно! Такова накъдряне имам и при предишното Yacco Lube F 0W-30. На капковите проби, на emod, със Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30, също забелязах накъдряне на периферията... Всички тези масла са на GTL-база. Почвам да си мисля, че GTL-базата прави такъв "ефект". Само да не се окаже, че е дефект...!
  22. 5 points
    За втори път се случва ВЪВ ФОРУМА някой да иска да предпази други от меко казано некоректен търговец и за втори път го нападате! Ето: https://m.cars.bg/offer/5eda5a65a6cbfd6cf30fadd4 Защото е много сложно да се разбере коя е колата. @Rakeem ще ме извиняваш, ама говориш пълни глупости. Масло над щеката на кола, която се ПРОДАВА, от АВТОКЪЩА заради НЕкомпетентност? С цел консервация? Я стига, сериозно ли? И къде колегата е казал, че маслото има общо с пробега? Волана даже няма да го коментирам. На всеки му е ясно, че кола, жена и къща по снимка не се избира. Колегата си правел реклама... Ами честно казано ако трябва да правя оглед в Пловдив ще го имам предвид.
  23. 5 points
    Колеги, парите са получени, маслата са поръчани!
  24. 5 points
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 439 300 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 10.07.2020; 9) Моточасове – около 55; 10) Изразходвано гориво - около 154 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (154 / 3.5) = 44; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; няма разход; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик. История на офисна хартия:
  25. 5 points
    Взех си Хонда защото знам, че са железни, особено бензиновите им атмосферки, за мен няма по надежден двигател, качвам се и съм сигурен, че ще стигна там, накъдето съм тръгнал, в най-лошия случай в авариен режим, но ще стигна. Не ме интересува нищо друго, нито коне, нито разход, нито возия, за мен колата е да ми е вярна и да не ме предава, всеки, който е оставал на пътя знае колко солено е това чувство, когато съм карал дизел винаги съм го предвкусвал. За това и взех този автомобил, в добро състояние и на малко километри, направих компромис с мощността, но за сметка на това получих един от най-надеждните двигатели, които Хонда, някога са правили. Ако трябва да бъдем обективни, тенденцията при бензина е в посока на дизела, турбини, директно впръскване, помпи за високо налягане и Хонда встремглаво са поели по този път, тоест потенциалните проблеми при дизела все по-често ще ги срещаме и при бензина, за радост все още има от добрите двигатели и докато ги има смятам да се възползвам и парите за ремонти да ги харча за гориво и приятни изживявания.
  26. 5 points
    Ако имаш борд компютър и зануляваш на смяна на маслото, сигурно можеш да ги извадиш като ползваш средната скорост и изминатите километри. Аз нямам, така че не мога да кажа със сигурност. Иначе има други начини – може да се сложи моточасовник или да се ползва часовник на газовата, ако има такава функция. Може и просто да вземеш изминатите километри в града, извънградско и магистрално и да ги разделиш на предполагаемата средна скорост в съответния режим. Например 2500км градско с 20км/ч средна скорост → 2500/20 = 125 часа работа на двигателя за градския режим. Разбира се, ориентировъчно е, но променливите така или иначе са много, така че е поне някакъв индикатор.
  27. 4 points
    Събирате се 4-5приятелчета и поръчвате пак от ATO24.Имаш безплатна доставка до дома ти ,ако сумата е над 200€. Поръчвал съм и от тези eurocarparts.co.uk и www.opie oil.co.uk. Имат си и калкулатори за international delivery.
  28. 4 points
    След една седмица каране всичко е ОК,извода е че тези датчици могат да се прецакат.Радвам се ,че се оказа датчика а не нещо по окабеляването ,търсих и четох по други форуми и никьде не намерих някой да е имал проблеми с тоя датчик.За 10 евро от морга проблема е решен и се над́́́́́́явам на още много километри на акордeона (сега е на 332 000),поне половин милион требе да изкара.
  29. 4 points
    Много интересно, както казах, вчера 20 минути след гасене нивото беше на макс. Днес сутринта, "гледам и не вярвам на ушите си", стои на една идея под максимума. Точно както го исках. А очаквах или да е на макс или да е над макс, повече време да се оттече. Сега разбирам и защо по книга го дават да се мери малко след гасене на топъл двигател. Предполагам, че разликата идва от температурното разширение на маслото. Според мен това е златното ниво. На топъл двигател на макс, на студен малко под макс. Сипвам си едно за добре свършената работа
  30. 4 points
    Бърза поръчка на масълце и филтри. Много лесно се разбрахме кое какво 💲 На другия ден беше при мен с безплатна доставка и бонус дихтунга и ароматизатор 🌲
  31. 4 points
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Yacco Lube P 5w-30; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 440 300 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40%; 7) Средна скорост - около 43 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 25.05.2020 - 29.07.2020; 9) Моточасове – около 75; 10) Изразходвано гориво - около 220 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (220 / 3.5) = 63; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; няма разход; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация – софийско градско със средно тежък трафик. Останалото е извън градско с лек трафик. История на офисна хартия: И още нещо интересно Разликата в налягането на маслото е около 0.1 бар, като разликата от 1 С в температурите на двете масла е сферата на погрешността от измерването. Манометърът ми е калибриран, т.е. трябва да мери "истинското" налягане. Интересно се получава, нали . А по-интересното предстои, тъй като имам още 2500 км, за да може двете масла да се изравнят по километри. Yacco-то става все по-тихо и мотора "пее". Явно тече сработване, което се харесва на D15-ката.
  32. 4 points
    При дизела изключително важна е снимката на просвет. Тя показва най-добре движението и натрупването на саждите в маслото. Анализират се заедно централната част на капката и "пръстенът" в края (между червените стрелки). Вижда се поетапно достигане на "вълни" от центъра към периферията - все по-тъмни и по-тъмни + влошаване на дисперсията. Финалният момент настъпва, когато "пръстенът" започне да се уголемява и да изсветлява, и чернилката се концентрира в центъра на капката. Поради това ти трябва регулярно следене от началото на наливане на новото масло.
  33. 4 points
    Тръгнал трактористът от двора на ТКЗС към полето и гледа - на пътя паднал човек, край него разпилeни книги. Спрял трактористът трактора, видял че човекът има още нужда от почивка, преместил го на сянка в канавката, събрал книгите на купчинка до него. Гледа заглавие на една от книгите - "Теория на полето" и си мисли - ей го бе, наше момче, агрономче учи, а се е напило като физик!
  34. 4 points
    Накъдрянето, което се получава след 2-3 и повече дни сушене на капката, е индикатор за "пресушаването й". То не е повод за притеснения и не бива да се тълкува като проблем с маслото. Виждал съм го много пъти и при мои капки. Накъдряне от този тип (снимките на dandilov след 2-3 дни престой) в рамките на 24-часовото сушене е сигнал за сериозно обводняване. Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30 наистина се "къдреше" по-забележимо от нормалното. Впоследствие тестове на същата хартия и същия режим на експлоатация със следващото масло показаха липсва на подобна къдравост (писал съм някъде назад за това). Не мога със сигурност да кажа дали причината е в GTL-a или пакета на това масло, но факта си е факт. P.S. Дани, Yacco Lube F 0W-30 не е GTL
  35. 4 points
  36. 4 points
    Слагай си нормална инжекция ,направия след 5к да минава на бензин и си карай колата .
  37. 4 points
    Докато сменяш всички тампони и биалетки вземи си прегледай амортисьорите,че и пружините.А ако искаш да взимаш завоите с 200 като ''баш рейсър" вече отиваш в друга посока.
  38. 4 points
    Разберете че мотора на хонда е така конструиран че да вкара антифриз в маслото граничи с невъзможното. Блока трябва да е спукан и тн за да стане.
  39. 4 points
    Благодаря на всички за помощта. Засега нещата стоят по следния начин: 1. Направихме диагностика. Момчето което я прави общо взето беше учуден от показателите на филтъра (били прекалено добри) и каза да го проверим да не би да е разпробит, защото съпротивлението на газовете било много добро за кола над 200 хил. км. Каза, че няма нужда от принудителна регенерация, защото според показателите филтъра не е запушен. 2. Отворихме филтъра. Там си е и не е разпробиван. Изглежда чист. 3. Антифриза беше под минимума и доляхме. Според майсторите няма логика да влиза антифриз при маслото, тъй като налягането в системата на маслото е по-голяма от това в охладителната система. Ако има проблем би следвало масло да влиза в антифриза. Доляхме около литър антифриз (не знам колко побира самата система). Като взехме колата, нивото си беше с около минимума. Съдът за антифриза е много кофти, много трудно се вижда нивото на самата течност. Общо взето решихме, че наистина е възможно при смяната да е налято малко повече масло. Четох че от минимума до максимума на щеката е един литър. Имайки предвид, че маслото в момента е някъде около 5 мм. отгоре, то би трябвало да има около 200-300 грама повече (не знам дали съм прав). Като цяло като вземах колата, маслото беше около см. над максимума. Продавача от автокъщата, каза че като докарат колите доливат ако има нужда и може неговите хора да са объркали. Но като видях 100 км. след смяната, че е повече отново, се шашнах. Не можах да спя няколко нощи :). Извода за момента е, че ще следя маслото и антифриза и се надявам да няма проблеми и паниката да е била напразна. Ще напиша и малко какво направих по колата след като я взехме (някой друг ако има подобни проблеми, може да му е в полза). 1. След като напълнихме течност за чистачки от бронята започна да тече. След като спря, установих че като включа чистачките все още има течност. Колата е със система за измиване на фаровете. Свалихме кората под предната дясна броня. Казанчето за течността е там. Оказа се, че системата за измиване на фаровете е с отделна помпа, която беше счупена и от там тече. Помпичката струва 30 лв. Монтирана е от дясната страна точно до самата броня и ако леко се натисне бронята някъде пак ще се счупи. Сменихме я и сега всичко си работи. Самата система за фаровете се включва когато са включени фаровете и миеш стъклото. Харчи завидно количество течност и аз лично не виждам полза от нея, но може и да греша. Кофти е, че е задължително и през деня да се кара с включени светлини и като мия стъклата пръска и по фаровете. Някъде из форума четох, че когато течността спадне под половината, системата за фаровете спира да роботи, но за момента нямам впечатления. 2. Двата задни датчика на парктроника не работеха (страничните бяха ок). Общо взето напръскахме буксите с контакт спрей (сваля се една кора под задната броня и от там има достъп, разкачихме буксите и ги пръснахме). След манипулацията задните датчици работят и всичко е ОК. Допълнително имаше скъсани разни копчета по корите под калниците, които сменихме. А и едната светлина на номера не работи, но нещо не можах да се справя с отварянето. Гледах някакви филмчета и ще пробвам пак. Но може и да е карма, на старата ми кола редовно една от двете светлини на номера гореше. Сменя ли крушка пак, а като свети само едната нямаше проблеми, така че.... съдба Общо взето е това за момента. Надявам се да няма проблеми с маслото.
  40. 4 points
    Като човек минал по този път мога най-сериозно да кажа, че купуването на подобен ледженд е гооляма авантюра. Ама много голяма. Който си мисли, че за малко пари взима нещо супер много се лъже. Колите са вече на над 13-14 г. Който вярва на гаражни екземпляри, карани от баби и моряци значи вярва в дядо коледа. Все пак има в мобилето два екземпляра 3,7, но нещо не се продават. Проблема е, че няма части и майстори за тези коли. Ако някой си мисли, че с пари ще направи кола на края на ресурса си годна за каране жестоко се лъже.Освен ако не налее адски много пари, но тогава се обезсмисля проекта. В момента има Акюри 2018 -2019 по 20 000 ЩД. Сори ако съм разочаровал някой, но не се стърпях,
  41. 4 points
    Ще отговоря кратко: Хонда препоръчват 0w-30 масло. Принципно, изборът зависи от това дали имаш или нямаш DPF. Ако нямаш DPF - 0w-30 масло, отговарящо на API SN, ACEA A5/B5 (или ACEA А3/B3; аз лично не го препоръчвам). Ако имаш DPF - 0w-30 масло, отговарящо на ACEA C2. Обикновено (не винаги) 0w... маслото е изготвено от по-висококачествени базови масла (в т.ч. разбирай PAO и GTL), съответно към тях е паснат пакета добавки. Това важи особено за "големите" на пазара - Mobil, Shell и др. При 5w... маслата използването на PAO и GTL не са необходими. Те могат да бъдат изградени и само от II и III група базови масла - говоря за т.н. "обикновен хидрокрек". Това не означава автоматично, че 5w... маслата са по-лоши, а е просто специфика, която следва да се има предвид при избора на масло, който следва да е съобразен освен с указанията на производителя и с конкретните условия на експлоатация на автомобила - температура на околна среда, състояние на мотора, навици на водача и много други. Моля ТУК да не се развихря дискуския от типа "Кое масло да избера и защо". Имаме си тема за това. Ако някой вижда неточности в моя отговор, нека ме допълни и коригира. Но, само толкова
  42. 4 points
    Здравейте, След още 500 км. предимно из центъра на София и 200 км. извънградско 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL; 3) Маслен филтър – ALCO SP 937; 4) Общ пробег на автомобила – 156783 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3132 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация –16.08.2019 – 16.07.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 350 л. Rompetrol, Kruiz, Shell, Eko, Avia, Gazprom; 11) Kтм = (350л./ 4.0 л.) =87,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (3 мин след гасене) и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – не. 15) Предходно масло Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката от около 2,0 см. височина. Според мен бива още, но нека гурутата тук да се изкажат. LM_15_08_2019 - 16_07_2020.pdf
  43. 4 points
    Здравейте отново колеги от почти два месеца съм горд собственик на желания акорд успях да си намеря читав екземпляр 2.4 автомат 2006 г нов внос от Испания на малко километри колата е перфектна не съжалявам за избора си навъртях и набързо едни 5-хиляди километра и раздаване на много газ че ми беше дерт за харча на масло не го бутна което много ме радва автомата е супер при покупката беше с чисто масло в кутията не черно и не меришешто на изгоряло поради което реших че мога да изчакам малко и ще го сменя този месец По въпросите които имах ето вече и моите впечатления: 1. За мен колата е със перфекта возия няма забележки 2. За шумоизолацията за мен всичко е нормално не ми е шумна 3. Веригата е добре вече когато се обади 4.За маслото вече казах нямам пипане налях и Repsol 5w30 elit long life ще го сменя на 7 или 8 хиляди като се чудя дали да е отново същото или друго иначе темите за избор на масло съм ги изчел Проблеми който имаше по колата предна броня виснала оправил съм я . Заден десен прозорец слиза само надолу нагоре да се връща не иска моторчето работи копчето на врата работи проблема за мен остава в модула за управление прозорците или прекъснат кабел можеби . Задна лява врата машинка за централното не е болка за умиране . Утечка на ток имаше заради тази машинка за централното като и откачих буксите и утечката изчезна блутот модула някой го беше разкачил преди мен И имам два въпроса ако някои може да ми даде съвет : 1. Утечка при заключена кола няма проверил съм го 3 дена е стояла без да я пипам акомулатора не мърда но при слушане на музика нормално усилена около час и половина два колата не запали акомулатора беше свършил а акомулатора е здрав на 100 % алтернатора също зарежда коректно така че не мога да взема решение какво се случва. 2. За реглажа на клапаните не се чуват в момента но мисля при смяната на маслото да им на направя и после интервала за реглаж на 40 хиляди ли да бъде както пише в ръководството или на по малко колата няма газова уредба и най-вероятно никога няма да има За разхода мога да споделя на ден пътувам по 70 км 60 извънградско и 10 градско нормално каране ми дава 8.2 със обикновен 95 бензин иначе на дълъг път със климатик пълна кола магистрално каране 130 на круиз и на горе при изпреварвания минаване на ришки проход ми даде 7.7 повече от доволен съм Надявам се предишните отговори и тези които ще последват да бъдат в полза и на други колеги
  44. 4 points
    Това е семеен автомобил, не очаквай чудеса. Върви много приятно, ускорява задоволително, добре се държи при изпреварване и на дълги пътувания. Почти не намирам разлика със и без климатик. Ако търсиш бегачка, това не е този автомобил.
  45. 4 points
    След 6 години каране на Accord 7 2.2 cdti sport седан 2005год. и над 100 000 изминати километри, реших и аз да се включа във форума с моите впечатления, които могат да помогнат в избора ви, ако сте се спрели на този модел. Плюсовете на модела са страшно много и няма как да изброя всички, но ще се спра на най-важните: * Очаровен съм от изключителната здравина на модела. За 6 години освен консумативите, ми се е налагало да сменям стъклоповдигача с моторчето на шофьорското стъкло(не съм критерий, защото съм пушач и постоянно ползвам шофьорското стъкло), моторчетата на вратите за централното заключване(слабо място при този модел), диодна платка на алтернатора, демпферна шайба на коляновия вал, фарове . Това са всички големи ремонти, които съм правил. Не смятам, че това са някакви осезаеми проблеми, в сравнение с новите коли, все неща които с читави майстори се оправят и не са някакви кой знае какви цифри. Още повече, при фейслифта част от тези проблеми са оправени. В заключение за здравината мога да кажа, че Акордът е изключително добре направена японска кола, която при правилна поддръжка ще ви върши работа много дълго време. * Много добро поведение на пътя. Карал съм доста коли и смело мога да кажа че Хондата е изключително стабилна на пътя. При скорост от 140 км,/час по магистрала е като залепена за пътя и дава усещането за спокойствие, комфорт и сигурност при шофиране. * Ниски Разходи: За тези 100 000 км твърдо заявявам, че смесеният разход на колата е 7 на 100 (слагам добавка Бардал независимо от сезона). Консумативите са дори евтини на фона на новите автомобили. Грубо разходите при мен са следните: -Гражданска отговорност плюс каско на Армеец са малко под 500 лв -масло и филтри 200 лв -данък:150 лв -гуми:цената варира от цолажа и предпочитанията ви за марка. Лично аз карам лятото със 17ки, а зимата с оригиналните 16ки. Не се хвърлям на прехвалените скъпи брандове и си вземам китайски гуми. Цената на 4 нови гуми е грубо 400 лв. Зимните ми са марка Snowide. Карам вече трета зима с тях и съм изключително доволен, а летните са марка Mazzini, също съм изключително доволен. -по отношение на ремонтите грубо цените са следните: Машинките за централното заключване ми струваха 200 лв с монтажа Стъклоповдигачът с моторчето за стъклото чисто нов китайски струваше 200 лв с монтажа Фаровете ми струваха чисто нови 400 лв. Тук искам да кажа, че фаровете са слабо място на този модел преди фейслифта и не търпят ремонт. С времето спират да светят добре, лупите се развалят и е безсмислено да се ремонтират, защото не след дълго пак се развалят. Моето лично мнение е да ги смените с нови. Демпферната шайба на коляновия вал ми излезе 150 лв с монтажа. Подчертавам, че частта беше взета от английска Хонда, която беше ударена и за части, но двигателят и беше на 100 000 км. След смяната, вече съм минал 50 000 км. Алтернаторът ми излезе 150 лв. Окачването е изключително добро. През тези години съм сменял все нормални неща(тампони билети, шарнири) като общо за окачване съм дал не повече от 500лв. Купето е направено с изключително добри материали. За кола на 15 години салонът е изключително запазен, няма никакво скърцане или тропане на пластмаси и т.н. Единствено като проблем забелязвам не доброто обезшумяване при висока скорост. Ако някой колега ме контрира, че е от китайските гуми казвам от сега, че не е така. Просто този модел не е добре обезшумен. В заключение мога да кажа, че Акордът е изключително здрава и икономична кола, която ми върши страшно много работа, носи ми удоволствие всеки ден и бих я карал още 5 години само да има здраве. По отношение на минусите: *Лично мен ме дразни липсата на борд компютър, който да показва среден разход на гориво преди фейса. За сравнение приятелката ми кара Форд фокус от 98 година и има тази екстра(малко е смешно). *малкото място за пасажерите отзад. Тъй като съм 1.90 и държа предната седалка максимално назад, зад мен не може да седне голям човек и да му е удобно. Като изключва това, отпред е изключително комфортно, а и багажникът е доста голям. За сравнение багажникът на комбито на 8ма генерация е горе-долу голям колкото седана на 7ма. *слабите спирачки. Поръчал съм си нови спортни дискове и накладки и ще споделя впечатления след като ги сложа. *парното. Много много бавно затопля, поне за моите представи. Карал съм Пежо 405, вярно че няма място за сравнение между двете марки, но който е карал такова Пежо знае за какво говоря по отношение на топлината, особено през зимата. *липса на автоматично прибиране на страничните огледалa *липса на Aux(има варианти на побългаряване, писано е много във форума, но за мен звукът не е със същото качество). За мен лично това са нещата, които не ми харесват. Всички други екстри са ми напълно достатъчни и ми вършат прекрасна работа. Пропуснах да спомена, за Круиз контрола(изключително полезна екстра, особено за хората които карат много по магистрали). Ами това е от мен. Надявам се да съм помогнал на хората, които четат това и са си харесали този модел. Поздрави от един горд собственик. 😊😊
  46. 4 points
    Здравейте, ето проба на Petro Canada 0W30 + Sumolub на Bardahl Пробег на маслото 9200км. Предимно извънградско. Снимката е правена не естествена светлина. Днес го точa.
  47. 4 points
    Започнете да си сменяте маслото на 7000км, независимо къде, как, какво, кога карате и ще имате здрави мотори ( Разбира се ако вече не са разсипани от предишните соб-ци!!) Цялата работа е моторите да не са никога прегрявани, да са поддържани в приличен вид, да са чисти и да са експлоатирани правилно..То един път каручката като се обърне..пътища много...Сега се чудим от 59 вида масло, кое да сипем. Сипвайте масло според спецификациите на вашите авт-ли на етикетите и книжките го пише. Сменяйте по-навреме, не чакайте 10 000, на всяка цена!!!!
  48. 4 points
    И преди съм писал кой е TomNJ - но ето инфо отново: Thomas Schafer (TomNJ - никнейм). Retired after 38 years at Hatco Corporation, a manufacturer and global leader in synthetic esters and synthetic lubricants (now a division of Chemtura/Lanxess). For the last 16 years at Hatco served as Vice President of Sales & Marketing, with global responsibilities in synthetic lubricants. He led product research and development and process improvement, and coordinated production and sales with joint ventures in Germany and Brazil. He was personally responsible for commercial and military aviation products for twenty years. Ето какво казва Том за естерите и водата: "Esters are made by reacting alcohols with acids, which creates ester and water. The reaction is reversible, so reacting water with ester creates alcohol and acid. This is not a problem in most applications because the reverse reaction is very slow and difficult, and esters are designed to be used in high temperatures where there is little or no water. Car engines, however, may have a wet environment due to water in the blow-by and condensation, especially when driven in short trips or stop-and-go traffic. Over time the ester may slowly break down, the any acids released may neutralize the alkaline additives and reduce the TBN. This may also show up as an increase in copper in the used oil. Although these effects may be measurable, they generally do not affect the performance of the oil. The first synthetic motor oils of the early 1970s were based on 100% ester base oils and performed very well."
  49. 4 points
  50. 4 points
    Здравейте колеги, няколко месеца след обявяването на кампанията огромната сума вече е събрана. Благодаря на всички, които помогнаха, както и на тези, които не са, но са помогнали в други кампании! Благодаря и на админите, които ми позволиха да се обърна към Вас! Българинът отново показа, че съдбата на децата не му е безразлична. Дано в бъдеще необходимостта от провеждането на такива кампании бъде все по-рядка! БЪДЕТЕ ЗДРАВИ, ВИЕ И ВАШИТЕ СЕМЕЙСТВА! https://www.facebook.com/groups/1322738347744691/permalink/3447081868643651/
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...