Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/15/22 in all areas

  1. 6 points
    Здравейте приятели, Искам да споделя един опит от последните дни. Горчив опит, за съжаление! Имах случай с Honda CR-V втора генерация 2.0 мотор с десен волан. Трябваше да й сменим съединителя. Изкарахме по рама един AISIN, който го даваха подходящ. Разглабяме и няма никой - нищо общо със истината! И като се започна... По модел излизаха 3-4 съединителя по различни марки, Valeo, Exedy (който докарахме от Унгария), един LUK, втори LUK... И не ставаше и не ставаше... Накрая започнах да събирам на части нещата от тук от там, нагодихме феродовия диск (лагера е ясен), но притискателя няма такъв. Накрая се оказа, че само LUK го прави неговия и имаше един единствен, отново в Унгария. 2 дни зверски нерви! 2 дни бензин, обикаляне по всякакви фирми за части и много десетки телефонни разговори. В крайна сметка се оправихме, сглобихме колата и всичко беше точно. Но горчивия опит не беше това, че видяхме зор с осигуряването на частите. Всеки опит е полезен и ни учи на нещо! Горчивия опит беше с клиента! Защо? Защото два дни след като му сменихме съединителя дойде в офиса ми да държи сметка защо му бил 470 лв. съединителя след като в Нас Ауто същия този бил 270 лв. Човека отказа да ме разбере, но лесно е да прочетеш номера от кутията и да отидеш да си го поръчаш от някъде. Впрочем Нас Ауто го имат само като номер, но не може да го доставят този съединител (попитах ги!). Отказа да ме разбере, че ми отне зверски усилия, за да вкарам колата му в пътя, а не да я изкарам на паркинга и да му кажа да се оправя. Отказа да ме разбере, че вкарахме 6-7 човека зверски усилия, въобще, да стигнем до номенклатурата на тая част. Но нищо, всички да сме живи и здрави! Човек винаги му се струва, че ливадата на съседа е по-зелена! Поздрави!
  2. 6 points
    Колеги,в крайна сметка избрах бензина 2.4 ,къде заради прословутите проблеми на дизелите ,къде заради цените на горивата (на бензина ще сложа газ),отделно ,че до сега карах девет години Мазда 6 бензин и явно съм свикнал на бензиновия мотор ,дизела колкото и да е обезшумен не можах да свикна с дизеловите "честоти". Автомобила е 2010 без навигация и дистроник с всички други екстри.
  3. 5 points
  4. 5 points
    Чудя се и се мая! Чета и свят ми се завива. 2.0 бензин била мудна, умрял кон и подобни други щуротии. Хора, какви ги говорите? Акорд не е спортен автомобил. Какво искате, да "бяга" като Порше би-турбо, 572 коня ли? Отдеве моята я опърлих на една права, набира съвсем прилично, и ускорение и всичко. Явно са ни много различни представите за мощност и ускорение. Все чета някакви истории за недостигане на мощност, ще катеря някакво страшно нагорнище с 4 други спътника и 25 куфара и няма да ми стига мощност. Или ще изпреварвам, но слабия 2.0 бензин няма да успее да набере и ще трябва да сваля две предавки надолу. Не знаех, че Акорд е спортен автомобил, наистина.
  5. 4 points
    И аз, що дискове затрих до като разбера какъв е проблема оказа се че господата японци не обичат ей така да се слага най-новото нещо, а трябва леко по-леко. Ако имате версия 2010 примерно, каквато имах аз не може да се скочи на най-новата или поне с дисковете дето са пуснати из нета явно не става. Ако ги пуснеш версиите една по една всичко минава перфектно, явно има нещо новия диск търси от предишния като софтуер. При мен така тръгна, първо единия диск после другия. В същото време поне 10 пъти пробвах директно с новата версия и не стана на 10 различни диска. В последствие като сложих първо по старата версия, един от не тръгващите дискове просто тръгна без проблем.
  6. 4 points
    1. Един хектар канабис освобождава толкова кислород, колкото 25 хектара гора. 2. От един хектар канабис можете да получите същото количество хартия, колкото от 4 хектара гора. 3. От дърветата се прави хартия, която може да бъде рециклирана 3 пъти, докато от конопът се прави хартия, която може да бъде рециклирана 8 пъти. Конопената хартия е най-добрата и най-трайната. 5. Конопено цвете е капан за радиацията. Плантациите от канабис пречистват въздуха. 6. Конопът може да се отглежда навсякъде по света, нуждае се от много малко вода. Освен това, тъй като може да се защити самостоятелно от насекоми-вредители, не се нуждае от пестициди. 7. Конопеният текстил превъзхожда дори ленените изделия по свойствата си. 8. Конопът е идеално растение за производство на кантове, въжета, чанти, обувки, шапки... 9. Канабисът у нас е забранен. Но техническият канабис не съдържа наркотик и може да се отглежда свободно. 10. Протеиновата стойност на семената на канабиса е много висока, а две мастни киселини, съдържащи се в него, не се срещат никъде другаде в природата. 11. Производството на канабис е много по-евтино от соята. 12. Животните, които се хранят с канабис, нямат нужда от хормонални добавки. 13. Всички пластмасови изделия могат да бъдат направени от коноп, конопената пластмаса е екологично чиста и напълно биоразградима. 14. Конопът може да се използва и за топлоизолация на сгради, той е издръжлив, евтин и гъвкав. 15. Конопените сапуни и конопената козметика не замърсяват водата, затова са напълно екологично чисти.
  7. 4 points
    Тя темата се разтегли… всеки си има мнение, изисквания и желания. Най-нормалното нещо е да е достатъчна за един и недостатъчна за друг. Не е нужно да я сравняваш с 570 коня порше. Не е нужно да има спортна кола, за да иска човек резерв от мощност когато му трябва. Аз лично сега карам ~190 коня автомат и нямам никакво желание следващата ми кола да е с по-малко мощност (защото не вярвам да е по-малка или лека) – лични предпочитания.
  8. 4 points
    Бензинът е умряла работа особено ако е 2.0 (не говоря за агрегатите които са 3+ кубика). Единствената причина поради, която не карам дизел е заради емисиите, някак си не съм привърженик на цялата комбинация. А това да сравняваш вървежа на бензиновия мотор и дизеловия с еднаква кубатура е малко несериозно. Кел файда, че с газта е една идея по-тънко, в момента в който си някъде по чукарите и се опиташ да изпревариш някой, въобще не ти е до цената на газта, и само заради една цена да си рискуваш живота, някак си не е оправдано. Шофирането не е само да правиш икономии и да си мислиш как другите, които са с дизели или карат на бензин се бъркат повече, изживяването и тръпката от това да имаш ресурс определено си заслужава, но всичко опира до възможности и предпочитания. Успех с намирането на читав екземпляр, каквото и да вземеш (бензин или дизел) да не забравяме, че ще бъде хонда!
  9. 3 points
  10. 3 points
    Дизела не е лош но нафтата в нашата държава е пълен боклук , особено с тва Био , освен ако не намериш по някъв начин дизел Е5. И тогава икономията от 1-2 л на 100км се изпарява в обслужвания и ремонти. И не е по удобен щото няма автомат, дизела на акорд 7.
  11. 3 points
    @Pavel_Pavlov Всеки разбира по различен начин писаното,дори някой търси смисъл които го няма. Специално за теб, за какво да слагаш хубаво масло като филтрите ще спестиш от тях, и те ще го скапят много бързо. След определени км това масло ще е просто поредния мазут,нефилтриран и пълен с силикатен прах който действа като шкурка. Та това който съм вложил аз в написаното е купуваш хубаво масло и хубав въздушен и маслен филтър,за да използваш целия му ресурс за определения му пробег. Надявам се съм бил по ясен.
  12. 3 points
    Искам да споделя моят опит с маслата на Pakelo. Ще разкажа накратко моята история и премеждия с маслото. След закупуването на колата смених масло и филтри нормално за начало. По препоръка взех масло Ravenol FDS 5W30 и филтри Mann. При смяната на маслото пое точно 4 литра от новото масло и дотук добре. В началото всичко беше добре, но само за 4000 км остатъка от 1 литър от смяната отиде за доливане и свърши и мотора работеше шумно и грубо. Просто мотора го изгори с разход около 250мл. на 1000км. След доста размисъл над нещата и разговори с колегата Стефан Цонев (autofix24.bg) заложих на Pakelo Helium FXT 5W30 и честно останах супер доволен от маслото. Разхода на масло се намали до 150мл. на 1100км и мотора стана изключително тих и динамичен, вътре в колата освен по оборотомера не можеш да разбереш, че колата работи. Разходът на гориво падна с около литър и сега е към 7-7,2 литра бензин. Изводите които аз лично от опит си направих са следните: Pakelo и Ravenol нямат нищо общо. За мен лично от прехваления Ravenol абсолютно нищо не става и нищо с тази марка повече няма да влезе в личната ми кола. Мотора работи супер добре и му трябва много малко погалване на газта за да тръгне отколкото беше преди. Спад в разхода на гориво. Всичко това са лично мой впечатления и усещания спрямо колата ми, но за мен си направих избора. Споменавал съм също, че маслото на скоростите е сменено също с Pakelo, а не с оригинално. Вече 6000км скоростите работят повече от перфектно и нямат проблеми. Благодарение на Стефан Цонев опознах маслата на Pakelo и мисля, че взех правилния избор за мен и за поддръжката на личната ми кола. Стефан е страшно точен човек и професионалист. Така стига толкова от мен, споделих моя конкретен опит и не рекламирам нищо да не стане объркване. Поздрави.
  13. 3 points
    Това управление е само когато заключваш и отключваш през патрона на вратата. Дистанционното командва бодито което командва всички врати. Краси: Сменяй актуатора или цепиш старият (ако не се отваря) и сменяш задната част на моторчето с четките с нова но да няма позистор вътре. Разгледай темите коментирали сме го.
  14. 3 points
    Неделя - ден за баня. Сред природата и малко непредвидена. Бръз душ и после "сешоара" на макс. 2 - 3 надолнища и си сух "на барут".
  15. 3 points
    Здравейте, Втори (и последен) тест с масло - MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 след дълъг преход: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC; 3) Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –179230 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7660 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 95/5; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 28.06.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 575 л. Rompetrol (България), Knez Petrol, Eko, Газпром (Сърбия), JET, ENI, Avanti (Австрия), BP, Leclerc, Total (Франция), Esso, OMV, Sprint (Германия), OMV (Словакия); 11) Kтм = (л.575 / 4.5 л.) = 127.8; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 10 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура+; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Нямах възможност да сканирам и обработвам по време на прехода, както и да сменя масления филтър, та се получи директно това. Мисля, че имам спад на нивото на маслото около 1-2мм, но при тия 43ОС из Франция смятам, че се е представило доста добре.
  16. 3 points
  17. 3 points
    Здравейте. Продавам 2017 Honda Civic 1.5Т Si Цена: 29 800 лв. Автомобилът е внос от Канада, може да се поръча CarFax доклад, който да докаже пробега. Сравнително рядко срещано изпълнение Si, с ръчна скоростна кутия и 205 конски сили. " Спортен" салон и черен таван Допълнително към стандартното оборудване за 10 ген Сивик има: - FULL LED фарове - Шибедах - Безключов достъп и палене - Мултимедия с Android auto и Apple carplay - Безжично зарядно за телефон - Подгряване на предни и задни седалки. Има платени: - Гражданска отговорност до 15. 10. 2022г - Пълно автокаско до 11. 2022г - Платени са мито и ДДС, както и технотест. Готова за регистрация. Продава се с договор и фактура, няма нотариални такси по прехвърлянето. Цената е твърда и не подлежи на коментар. Както се вижда от снимките, колата е с транзитни номера, може да се тества и да се закара в сервиз за преглед. Намира се в София. тел/viber О885 9О9 1О1 Honda Civic 1.5Т Si Дата на производство - май 2017г. Тип двигател - Бензинов Мощност - 205 к.с. Евростандарт - Евро 6 Скоростна кутия - Ръчна Категория - Седан Пробег - 79500 км Цвят - Черен Безопасност • Автоматични дълги светлини • Антиблокираща система • Въздушни възглавници - Задни • Въздушни възглавници - Предни • Въздушни възглавници - Странични • Ел. разпределяне на спирачното усилие • Електронна програма за стабилизиране • Система ISOFIX Други • Нов внос Екстериор • 4(5) Врати • LED фарове • Лети джанти • Металик • Спойлери • Халогенни фарове • Шибедах Защита • Аларма • Имобилайзер • Каско • Централно заключване Комфорт • Bluetooth \ handsfree система • USB, audio\video, IN\AUX изводи • Безключово палене • Блокаж на диференциала • Бордкомпютър • Датчик за светлина • Ел. Огледала • Ел. Стъкла • Ел. регулиране на окачването • Ел. усилвател на волана • Климатроник • Мултифункционален волан • Навигация • Подгряване на седалките • Регулиране на волана • Система за контрол на скоростта (автопилот) • Стерео уредба
  18. 3 points
    Добро утро, взех колата, в крайна сметка излезе късата клечка, и компресорът беше заминал, та смених целият комплект. Та да се знае, като започне дори за малко да спира да духа студено, да имате едно на ум да се направи проверка веднага. При мен не след дълго излезе и шум и явно беше вече късно. Колата сега е ок, няма шумове, ще се наблюдава, не съм карал още много. Сервизът е в Левски, до Билата на 8ми Приморски, който се интересува повече може да ми пише на лични. Доволен съм, момчетата си знаят работата, мисля, че бях чел и други колеги са посещавали за същия проблем. Поздрави
  19. 3 points
    Никакви течни фази, или засукани инжекциони не му трябват на тоя мотор. Принс и БРЦ имат кит за тая кола. Цената обаче ще е дърво със сигурност. Не мога да кажа точно,но Принс 3000+, БРЦ 2500+. Да не забравяме, че остава и частичен разход на бензин.
  20. 3 points
    Личното ми мнение - гласувам със всичките си ръце и крака за автоматик. От моя опит с досегашните ми коли: Условието е - движение със 120км/ч (по километраж) на магистрала. - CR-V 1, 4-степенен автомат - 3000об/мин - CR-V 1, 5-степенна ръчна - малко повече от 3000, не помня точно - Сивик 9, 1.8 бензин, 6-степенна ръчна - 3000 - Тойота Авенсис, 1.8 бензин, 4-степенен автомат - 3000 Не помня за предишните ми два дизела, ама Акорд 7 дизел, 6-степенна ръчна - 2000об мин. Мисълта ми е - потвърждавам, казаното по-горе - предавателните числа на автомата са (грубо казано) по-добри за магистрално каране. Като прибавим към това, ръчен режим на автомата и адаптивен круиз контрол ... приказка. Служебният ми ван е такава комбинация. Мерцедес Спринтер, дизел, 7-степенен автомат. Мога цял ден да го карам извънградско само с бутоните на волана, без да ползвам краката си. edit: Забравих да спомена - ако ще е автоматик, задължително най-големия двг (кубатура, мощност) за модела. Карал съм Акорд 6, 1.8 със 4-степ3нен автомат - не ми хареса.
  21. 3 points
  22. 3 points
    Не само теоретично - макар че в случая и това е много важно, но и на практика е много трудно да се измери. Известно е, че човешкият слух е страшно слаб, неточен, а и ненадежден, защото се влияе тежко от нагласи и очаквания. С други думи "чува това, което иска да чуе". Именно затова един достоверен експеримент е примерно слепият тест. За целта следва да се използва калибрирана апаратура, която да запише шума на двигателя при идентични условия в изолирано помещение преди и след смяната на маслото. След това да се проведе въпросният експеримент. Тук не говорим изобщо, че шумът идва от много движещи се компоненти, затворени в метална кутия и пластмасови капаци, като всичко това вибрира и резонира със собствен глас.
  23. 3 points
    Бях гледал по руските форуми, че на този Акорд е слабо място това. Омеква пружината на рамото. Оправя се след смяна на рамото.
  24. 3 points
    Внос от Канада. Изпълнение "Спорт". Със заводските гуми си е, вероятно това са й километрите. Какво по-точно те притеснява? Внос от Щатите. Вероятно EX изпълнение, това със "Спорт" е малко измислено. Странна комбинация на ЛЕД фарове и липса на дистроник. Предполагам, че фаровете не са нейните, но може и да греша. Внос от Канада. Вероятно EX изпълнение, но предвид оборудването, цената е малко завишена. Моята подредба би била 1, 3... и това е. Кола от Щатите не бих си взел. Имай предвид, че от Северна Америка, особено от Канада, където здравите коли са по-скъпи от тук, здрави коли (почти) не се внасят. Винаги трябва да й има нещо. Ако продавачът ти казва "нищо й нямаше" или "не знам"... по-скоро те лъже в очите. Постарай се да разбереш какво й е имало на синята. Не, че всичко не се оправя, а по-скоро за твое успокоение, и за да знаеш какво да очакваш.
  25. 3 points
  26. 3 points
    Това е "Нещото", с което се става Хонда фен! Всеки по своето си време, вече половин век! honda-civic-evolution.webp
  27. 3 points
  28. 3 points
    "Централен Балкан"
  29. 2 points
    Еми браво на теб, аз пък си сипвал Ravenol Вчера като се прибирах по подбалканския на 38 градуса жега, държеше 108 градуса маслото, което е приемливо.
  30. 2 points
    @Krasi-mir За такъв ефект съм чувал, ако се демонтира нещо по окачването и после се стяга при "висящи" колела, когато колата е вдигната за купето на подемника. Виж какво е разкачано и да се разхлаби и стегне когато си е стъпила на земята. Обикновено е от тампони по носачите или торсионната щанга, а не от "магарето" и тези на мотора и кутията.
  31. 2 points
    Пак някакви страшни ластици се опънаха тук Вероятно не помагаме, а още повече задълбочаваме дилемата на колегата. Пич, която и да вземеш няма да съжаляваш- лоша Хонда няма Успех!
  32. 2 points
    Казвал съм го не един път - много е важно да знаеш, какво караш и, как да го караш. Очевадно от подписа ми, в момента в гаража си имам две 150 коньови Хонди. Тотално различни като клас, двг, трансмисия, пътно поведение и т.н. Знам, кога, какво и, как да направя за да си карам, и двете с кеф. Изобщо не ми дреме, къде са нютоните, на 2000, или на 5000. За нютоните, толкова. Икономическата гледна точка на база вид гориво не мога да коментирам, понеже не познавам двата автомобила от питанката на автора на темата. Пък и лична кола с газ никога не съм имал.
  33. 2 points
    Абе при сегашното положение бих взел бензина, въпреки, че имам два дизела. Разликата в цената-дизел/газ е 3/1 няма какво да го умуваме, то е очевадно
  34. 2 points
  35. 2 points
    Колко икономичен да е 6л да падне ок бензиновата да харчи 8 и 9 литра на газ ги сложи пак сметките са по евтини,като ги сметнеш дизела на 3.56 като намяше отстъпка гонеши 4лв,газта не се вдигна над 1.50лв. Това с икономият на гориво ,издиша на дизела много яко. Да не подхващаме темата за масла и филтри и консумативи пак са двойни. Ако бяха толкова добри дизелите защо пазара наложи цената им да е толкова ниска спряма бензиновите им варианти.
  36. 2 points
    По БиБиСи казаха, че се очаква люта зима, 'щото индийците около Бирмингам започнали да събират дърва
  37. 2 points
    Извинявайте, ако съм пропуснал нещо, че четох малко по диагонал. Климатикът на Акорд 7 работи идентично при навигацията и обикновеното радио. Както и при фейс / преди фейс. Доколкото разбрах, това, което авторът иска да направи, е да си променя ръчните настройки като изрично е изключил ползването на компресора. Много е лесно: 1. цъкаш Ауто 2. настройваш каквото искаш по настройките 3. Цъкаш A/C Off Т.2 и т.3 могат да се изпълнят и в обратен ред, резултатът е еднакъв. Ако пропуснеш т.2 , всичко остава в автоматичен режим освен ползването на компресора. Колата ще продължава да опитва да постигне зададената температура ползвайки външния или вътрешния въздух, парното (ако е нужно), посоката и силата на въздуха. Посоката и силата могат да се променят или оставят автоматични. Двете климатични зони също работят както и при Ауто. Въздухът няма да се загрява от парното, ако температурата в купето е по-висока от зададената.
  38. 2 points
    Ходих на оглед за бялата от горния пост. Въпреки по-постните екстри, колата е в топ състояние и е възстановена наистина качествено и с нови части. Продавачът също е свестен. Не пожела да направи разумен компромис в цената, затова няма да е моят автомобил. Но, въпреки всичко, препоръчвам ако има колеги, които търсят в момента, да отидат и да я видят. На живо колата стои много по-добре, от колкото на снимки.
  39. 2 points
    Гледам доста собственици се оказахме. Не е ли време за една Legend среща?
  40. 2 points
    Два пъти зареждах, и двата пъти ме питаха за отстъпката, но не беше талона в мен, а в колата и викам- другия път. Още преди да влезе в сила това, един познат ми завижда, че щял съм да зареждам бензин с отстъпка, а той не можел. Щото има нова кола от магазина купена, ама защо точно не можел не го и питах. Познат, дето съм му все в услуга за какво ли не. Викам- това е подигравка и още един начин да разделят хората на основа- за едни може, за други не. Много иска и газова да си сложи, но уви, ще му отпадне гаранцията. И тук е онеправдан и аз съм по-добре от него, щото моята е на 1/4 век и свободно мога да си слагам каквото си искам. Ето това, поевтиняването на отношенията, е по- страшното от поскъпването на суровините.
  41. 2 points
    Здравейте В момента има една обява на Honda Legend от 2009 година, с 3700 sm3 двигател, внос от Швейцария- та искам да кажа, че от този човек аз си купих моята Honda Legend преди около 7 месеца. Той- продавача- се казва Румен Тинчев, и е съвсем коректен. Дано и тази Honda Legend си намери новият собственик (нищо, че цената й е 30К лева). Поздрави
  42. 2 points
    Новата обява ,с нов линк 😃
  43. 2 points
    Яко се философства в тази тема, орисувахте го човека, отварял двигателя, а той ясно заяви, че е казал какво и как трябва, а клиента е поискал само ремонт на главата (не познавам нито един от двамата и не адвокатствам на никого). Всъщност и клиента се оплаква от висок разход на масло след ремонта, но не оспорва, че е бил информиран какво трябва да се направи, и че всъщност да не се пипа "надолу по ДВГ" е негово желание и решение. Е, аз ли не съм нещо в ред, или всеки който си закара 20 годишното превозно средство на ремонт и не си го получи в състояние чисто ново в гаранция има право да омазва яко монтьорите , че и да разчита на припева на форумните разбирачи. Да беше отделил 10-15 Мин четене и също като мен, без да е кой знае какъв специалист, щеше да знае, че при ремонта на главата е силно препоръчително да се сменят и сегменти, инак като сега - ох, ах и т.н
  44. 2 points
    Стойте далеч от негативните хора! Те имат проблем за всяко решение. А. Айнщайн
  45. 2 points
    Скоро ще си промениш мнението. Освен, ако я купиш само да си я гледкаш🤣!?
  46. 2 points
    Направих обработка на снимката, за да балансирам бялото, но не се получава ясна информация. Както много пъти е споменавано - изключително важно за анализ е да се вземе правилно капковата проба (прави се само една капка), трябва да съхне 24 часа на стайна температура и накрая да бъде сканирана на скенер. Само тогава бялото на листа се получава наистина бяло, а от там се получава ясна информация след обработката. Ето как изглежда снимката след баланс на бялото и последваща обработка: Както се вижда, двете капки се различават съществено! Горната изглежда като масло на 1000 - 2000 км., а долната като масло на 8 - 10 хил.км.. Съжалявам, но няма как да се направи достоверен анализ на тази проба... От друга страна, трябва да се има предвид, че рейсинговите масла съдържат доволно количество естери. Те осигуряват най-добро мазане и най-добра защита на двигателя при високи температури и натоварвания, но си имат и "тъмна" страна! А тя е, че много бързо намаляват алкалното число TBN на маслото. Тоест диспергиращите му свойства - способността му да задържа в себе си замърсяванията (да не прави отлагания в двигателя) и способността на маслото да неутрализира киселините от изгарянето на горивото. Долната капка изглежда като масло, изгубило диспергиращите си свойства, но с оглед на гореизложеното - нищо не може да се каже със сигурност... Другото нещо е, че естерите са силно хигроскопични - поемат и разтварят вода и водни пари в себе си. Рейсинговите масла, до колкото съм запознат, биват сменяни след 1 - 2 състезания. Ето защо не съм сигурен, че са удачен вариант за продължителна употреба като нормалните масла.
  47. 2 points
    Мисля, че е доста некоректно да говориш така, ако дори не си се свързал с майстора, да му кажеш за проблема. Ако вече си го направил, а той не казва истината (в горния си пост), това е друга работа, която може да се изясни лесно. Но все пак той влиза в темата и застава с името си зад действията си.
  48. 2 points
    Дойде ред и опресних течността на скоростната кутия. Изтекоха 3.2 литра, съответно сложихме същото количество Honda ATF DW1 и стигна до макс. на щеката. В сервиза смениха и въпросния външен филтър с оригинален такъв. Предходното обслужване беше на 135 хил. км. без смяна на филтър, сега на малко над 180 хил. Съкратих интервала, тъй като колата се кара доста градско. С течение на времето се беше появило едно леко придърпване в ниските предавки и на ниски обороти - особено се усещаше след каране по инерция или след легнал полицай. Проблемът е обсъждан и в други теми. Не знам кое точно помогна, но с въпросната смяна симптомите отшумяха.
  49. 2 points
    Колеги, поръчката е направена! Ще пиша отново, когато пристигне.
  50. 2 points
    Здравейте, нов съм във форума просто искам да споделя, че въпросното реле G8HL-H71-12VDC което запуска климатика има достъпен и много добър еквивалент на BOSCH под номер 0986АН0 090, цена около 12 лв. . Проблема с оригиналните вложени в колата е, че капсуловката им пропуска навлиза въздух и кислорода окислява контактите на релето. Местен тарикат занимаващ се с климатици се опита да ми сложи обикновено реле /за 20лв като същото не струва повече от 3,50 лв./. Внимавайте с тези земени защото оригиналното и това на Бош имат паралелен резистор от 1 кило ом на бобината предпазващ от обратното напреженение, което достига пиково до около 100 волта при изключване на релето. Това може да доведе до изгарянето на биполярния транзистор, който управлява релето и се намира в т. нар. компютърно управление. Еквивалелнтното съпротивление на бобината с паралелния резистор е 120 ома, и е важно да се запази тази стойност, защото то определя и тока който протича през управляващия транзистор. Вариант на замяна е и реле с обратен диод, който много по-добре подтиска обратното напрежение, но съответно екввалентното съпротивление на подобни релета е около 97 ома, точно тази разлика ме накара да сложа отново реле с резистор, защото реле с диод би пуснал по-голям ток на управляващия транзистор и има вероятност да го повреди.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...