Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/08/25 in all areas

  1. 8 points
    Да си спомним за Legend coupe 2 ген
  2. 6 points
    Напротив R18 и R20 си се карат с 0W-20. Спрете да разсъждавате за маслото като за боза.....
  3. 5 points
    Бях обещал да споделя информация след като дойдат филтрите от Алибаба и разбойниците. Ами дойдоха вчера и като гледам филтъра за мотора е същия без лепенката на опаковката. Филтъра купе ме изненада... дойде в картонена опаковка брандирана и на всичкото отгоре пишеше че е произведен в Япония Пак да отбележа , че цената с доставката им беше 40 лв... при положение че иначе ми искат 140 за двата в България. Прилагам снимки
  4. 5 points
    Повдигам малко темата с последните неща около Акордчето, които трябваше да направим, ама все няма време. Първо музиката- китайче за 35 кинта от алито- на предната Хонда бачкаше безотказно, докато я продадох. Единствено е малко по- слаб звука, но се ядва. После дойде ред на обтегача, че се разтропа. Четох във форума и сложих Ина- уж били добре за парите си, ще видим. И днес, най- после, дойде реда на клапаните. Бяха позатегнали. В момента вече са на 0.23 и 0.27. Колата не се чува Отделно и маслото е сменено - Петро Канада 5/20, опресних и втори път автомата. Засега е това, мисля в момента е в добро състояние за каране.
  5. 5 points
    2-те червенушки в гаража баба хонда CB1100SF (x11) и младежа CBR1000RR-R
  6. 5 points
    Намерих болтове за амортисьорите от Сивик 6. Резбата е малко по-дълга, другото е същото. Имаше малко забавяне с пясъка, но трябваше да вкарам още техника. Одеве сефтосах сетъпа и резултата се доближава до очакването. Сега остава съседите да не ме линчуват. Утре ги чака тежък ден. 😄
  7. 5 points
    "Когато нашите гени не са можели да съхраняват цялата информация, необходима за нашето оцеляване, ние бавно сме изобретявали нужните гени. Но после идва моментът, навярно преди десетина хиляди години, когато сe появява нуждата да знаем повече, отколкото е удобно за мозъка ни да побере. И тогава сме се научили да съхраняваме огромни количества информация извън нашите тела. Ние сме единственият вид на планетата – поне доколкото ни е известно – който е изобретил групова памет, която не се съхранява нито в гените ни, нито в нашите мозъци. Мястото, където се складира тази памет, се нарича библиотека. Книгата е направена от дърво. Хвърляш й един-единствен поглед – и чуваш гласа на човек, който може би е мъртъв от хиляда години. Отдалечен на хилядолетия от нас, авторът говори, тихо и съвършено ясно, направо в главата ти, лично на теб. Писмеността е навярно най-великото човешко изобретение – защото свързва хора, които са граждани на различни епохи и никога не са се познавали. Книгите строшават оковите на времето, те са доказателство, че човешкият вид е способен на вълшебства." ~ Карл Сейгън, "Космос"
  8. 5 points
    Колата ми от профила (2015 фейслифт) е с безключов достъп и ми хрумна да проверя дали работи ключалката на шофьорската врата чак, след като я купих. Оказа се, че е счупена. Тъй като това би ми създало проблем, ако по някаква причина акумулаторът падне, реших да я поправя. Купих следния патрон от Алиекспрес: https://www.aliexpress.com/item/1005007092158488.html Прилагам и снимки, ако след време линкът не се отваря. Пасна идеално. При предходния патрон (изглеждаше оригинален) имаше поставена допълнителна пластина между декоративната капачка на ключалката и самия патрон. На закупения не се наложи да я ползвам, тъй като ствола на патрона (който завършва с подобие на кръстата отвертка) беше по-дълъг. Свалянето на патрона става така: 1. Отваряте вратата, за да имате достъп до черната пластмасова тапа, която е отстрани на вратата (откъм ключалката) и я махате (тапата, разбира се, не вратата :)) ). 2. Сваляте болта, който се вижда през отвора на тапата, като внимавате, за да не падне вътре във вратата той или използвания шестостен (по-добре да е магнитен). 3. От външната страна леко дръпвате дръжката на вратата, защото тя малко припокрива ключалката. Най-добре е едновременно да притиската самата дръжка наляво (т.е към предницата на автомобила), за да не се измъкне навън, защото от вътрешната страна на дръжката има една пластмасова "тапа", която при по-груби манипулации и дърпане може да падне вътре във вратата. 4. Измъквате ключалката навън. 5. Смяната на патрона е лесна - откачате патрона от декоративната капачка първо откъм ограденото на последната снимка с кръгче "чопче". 6. Сглобяването е по обратния път, като пак внимавате да не падне нещо във вратата. Сигурно можеше да се използват пластинките от оригиналния патрон на мястото на тези в закупения, за да се отключва с оригиналния ключ, но при мен имаше липсващи 1 или 2 пластинки, вероятно паднали във вратата при счупването на патрона, а и някои от другите изскочиха при отварянето на патрона и трябваше да си играя да налучквам коя от къде е, затова реших, че не си заслужава усилието. Просто добавих ключа от Алиекспрес, който идва с патрона, към връзката ми с други ключове за дома. Ако все пак, не дай, боже, нещо падне във вратата, прилагам и извадка от сервизното ръководство, в която е описано свалянето на тапицерията на вратата отвътре. 06A FRONT DOOR OUTER HANDLE REMOVAL.pdf
  9. 5 points
    Нещо ми липсваше в багажника...стоеше незавършена цялостната визия. Чудя се защо в САЩ и Канада повечето собственици нямат щора и гумената подложка за багажник. Е аз поръчах оригинални такива от САЩ и съм много доволен
  10. 4 points
    Никой не пише, не знам защо. Явно никой не си рециклира апаратите. Тези са на TRW, сигурно затова е толко мъчно направено. За инфо, има канал в който влиза зегера. Той притиска механизма и става неподвижен, не трябва да има луфт. При рециклиране, не е нужно като цяло да се сваля целият механизъм. Има 1 О-пръстен, който надали ще се предаде, стои на самият механизъм и заради него да се вади всичко, поне за мен е излишна операция след като видях за какво става въпрос. Зегера се сваля с подходящи Г-образни зегер клещи с дълго рамо. При този апарат, трябва да се и изпилят с дремела или флекса леко самите човки на клещите. Много е тънко разстоянието до зегера. Монтирането обратно е още по-тегаво. Ако има преса, ще стане доста по-лесно, да се натисне механизма леко надолу, за да влезе зегера лесно. Това е цялата операция, останалото с поставянето на буталцето и гумените уплътнения е лесно.
  11. 4 points
    ЦРВ 2, бензин - ръчка150к.с. от миналата година, тая година вече и с газ.
  12. 4 points
    Изглежда съм превъртял играта със снимките в тая тема. Започвам да качвам линкове. Повече резолюция под гнилото парче:https://ibb.co/DDDv8BWv И самото то: https://ibb.co/39dHMCVT След обработка: https://ibb.co/JwSDDHQJ https://ibb.co/gMYQdMD9 Новото парче: https://ibb.co/4RwsgxPz https://ibb.co/bMF77BMh https://ibb.co/RpzTLcrR В багажника е изчистено: https://ibb.co/C3j88pC6 Утре стартирам с ръждопреобразувател и епоксиден грунд за гърбовете на заваряваните детайли и после затварям пробойните с телчарката. Новите шпилни са монтирани: https://ibb.co/XwcBtyc Както и тампоните на шенкелите и реглажните щанги: https://ibb.co/Fj7KMTj https://ibb.co/j9ps8R2C
  13. 4 points
    Тази снимка е невероятна ! На пръв поглед изглежда, че някой чете във водата, но когато увеличиш, разбираш, че няма човек, няма книга, няма проучване – само илюзия. Животът е почти същият; изглежда еднопосочен, но под повърхността е съвсем различен.
  14. 4 points
    След баня. Изпратено от моят moto g24 с помощта на Tapatalk
  15. 4 points
    Заведох я да се запознае с другата пенсионирана японка с английски паспорт. От 4г е в България и се грижи за пенсионирания ми тъст.
  16. 4 points
    Знаете ли защо скоростта в мореплаването и авиацията се измерва във възли? 🌊✈️ Историята на “възела” започва в далечните времена на ветроходните кораби. Моретата са били необятни, а навигацията - истинско изкуство. За да измерват скоростта на кораба, моряците използвали прост, но гениален инструмент, наречен “LOG”, или “лаг” на български. Ето как е работил: Хвърляли дървена дъска, наречена логче, вързана за въже с възли, разположени през равни разстояния. Докато корабът се движел, логчето оставало неподвижно, а моряците засичали с пясъчен часовник (обикновено 30 секунди), колко възела от въжето ще се развият за това време. Така броят на възлите определял скоростта на кораба. Но какво означава възелът днес? Един възел е равен на една морска миля на час, или 1852 метра/час. Причината да се използва тази мярка е, че морските мили са свързани с географската ширина и дължина – 1 минута дъга от Земния меридиан е точно 1 морска миля. Това прави възлите изключително удобни за навигация. И защо тази мярка се използва и в авиацията? ✈️ Летците и моряците разчитат на координати, ширина и дължина за навигация. Възлите улесняват изчисленията и правят системата универсална.
  17. 4 points
  18. 4 points
    Моста успя да влезе целия в камерата. Зачистих предимно ръждата, а здравата боя единствено я минах леко да награпи за новия слой. Щангите ги зачистих колкото можах от шагрена и са готови за пръскане. Остана ми единствено да зачистя по-щателно стаб щангата и съм готов да събирам. За нея имам два варианта: 1. Да я мъча с външната песъкоструйка. 2. Да направя някакъв сервизен капак на камерата, през който да промушвам извънгабаритни части и да ги бластирам на участъци. И един научен урок: като се заварява отливка шанса да се получи непробиваема сплав е огромен. Втория шенкел едва му пробих отвора за резба М6 😅 Счупих две HSS свредла и едно с титаниево покритие. Накрая издълбах с карбиден фрезер и довърших със свредло с кобалтово покритие. Казуса е решен, но отрепа 1 час.
  19. 4 points
    Извън темата, но аз такъв модел имам. Сглобяем, макар да го бях купил сглобен. В този ред на мисли, от миналия ми рожден ден, ме чака за сглобяване това: И не на последно място... @policeman виж и ти нещо:
  20. 4 points
    Най-сетне пристигнал коледният ми подарък от синчето. Мечтаех си да имам "джобен Сивик 3 като моя, ама все не намирах - на добри пари и близко. Не казва колко струва и от къде по планетата го е поръчал, ама аз доволен. Доста добра изработка за микро мащаба си, само дето металика едрее (бял нямало), но може да го шкурна и пръсна.
  21. 4 points
    Това е нашият пес, трикрак 😁, ама бърз, като стрела. Преди 2,5г. го взех от пред едно кафене, като първо питах вътре дали не е на някой. Предполагам е бил апартаментно куче, но понеже хич не ще да слуша, е бил изгонен. Дори сега, след като изправи ушите, пак е така😏. Сега поне си има голям двор и махала, където да си тича и лае на воля по лисици, кучета и от каквото друго го е страх.
  22. 4 points
    Има си и мито и ДДС. Митото е 3,5% за суми до 150 евро и се начислява върху сумата на поръчката, заедно с доставката. После, получената сума се облага с нашето ДДС от 20%. За суми над 150 евро се прилагат други условия и %-ти, които могат да се прочетат в сайта на Агенция Митници. За над 150 евро се изисква електронен подпис и EORI код, за освобождаване онлайн, иначе пратката може да се се освободи лично в клон на агенцията с лична карта и попълване на митнически декларации.
  23. 4 points
    Браво на Алберт Попов! Най-добрият български алпиец през последните години Алберт Попов най-после спечели първата си победа за Световната купа по ски алпийски дисциплини. 27-годишният скиор триумфира в нощния слалом в Мадона ди Кампильо в сряда вечер. По ирония на съдбата това стана на същата дата - 8 януари, на която легендарният ни алпиец Петър Попангелов също спечели слалома, но в баварския курорт Ленгрис през 1980 година. След първия манш в италианския курорт Алберт Попов беше осми, но направи изключителен втори, в който беше най-бърз във втория и третия сектор на пистата, и с общо време от 1:45.22 минута записа първа победа в кариерата си.
  24. 3 points
    Ей за такива моменти трябва админите да измислят още един тип реакция, а именно - емпатия, съчувствие, "с теб сме, брат" или нещо подобно. Позитивната част: не си бил с Леджо, за пореден път е доказана здравината на хонда и всички са живи и здрави. Негативната: може да се кара така, ама ние не сме от тия. Дразни ни и ни бърка в душевността. Мъдрата: Тва ся пак от ония уроци ли беше? И кво да не рискуваме, да пазим дистанция, ако може по-рядко да караме. То пък в тая ненормална държава и веднъж в годината да излезеш да караш може да изскочи скала, кон, диво прасе и други пътни екзотики.Въпроси, въпроси и пак въпроси...
  25. 3 points
    ^Личи си и по капките. Сменяй го. Стига му толкова.
  26. 3 points
    https://www.hondabook.ru/bg/Civic/8/power/n22a/snyatie-i-ustanovka-shkiva-kolenchatogo-vala
  27. 3 points
  28. 3 points
    Доста тъпо решение, дават ти ниво мин макс, ама ти казват да не наливаш до макса 😂 Ми да бяха коригигирали щеката. Каква е колата?
  29. 3 points
    Да повдигна малко темата. Днес проверих свещите които станаха на 20 000 км. в какво състояние са и по тях да преценя състоянието на мотора, може и колеги да споделят мнение. Само за сравнение когато бяха нови:
  30. 3 points
    Винаги наливайте на макс ,щом производителят е предвидил примерно 4,5литра масло защо да се налива на 75-80% от обема. Масло се мери на топъл ДВГ ,10-15 минути след изгасяне ,маслото като всяка течност има различен обем при различна температура.
  31. 3 points
    Прекрасно време в Пловдив... ...и нова Хонда...
  32. 3 points
    Реших да споделя моя опит със скоростната кутия на джазката (2005). Имах лек шум от първичния вал, който изчезваше при натискане на съединителя. След смяна на маслото шумът остана. Нямах проблеми с превключване и виене в движение. Дълго време проучвах скоростната и четох из нета докато шумът малко по малко се увеличаваше. Стана време за смяна на съединител и реших, че ще го съчетая с подмяна на лагерите в скоростната преди да е станало по - сериозно. Почнах да търся майстори да свършат всичко на един път, но или можеха след няколко месеца, или отказваха защото ще се чакат частите и т.н. Бавно и славно намерих номерата на всички части и почнах да ги поръчвам за да ускоря нещата ако намеря сервиз. Съединителят съвсем се беше скапал когато намерих хора за ремонта. Единия сервиз за съединителя и сваляне/поставяне на скоростната, другия само за кутията. Бях готов с частите и така помогнах доста. Шумът се оказа от единият лагер на първичния вал. След ремонта шумът изчезна и всичко е точно. Лагерите са 7 + 3 семеринга за скоростната и 1 лагер + 1 семеринг за коляновия вал. Хубаво е да се сменят всичките щом ще се отваря. Лагерите ги поръчах от Триера, всичко друго от Amayama. Качвам списъци с частите и .pdf файл с чертежи, в който има линкове (синьо за семерингите, червено за лагерите). Има номерата на Honda, както и на NTN. Лагери Jazz.txt Семеринги Jazz.txt Скоростна кутия - Jazz.pdf
  33. 3 points
    https://www.facebook.com/reel/2849737861870021
  34. 3 points
    Изглежда идентично отпред и отзад. Всъщност макса, който ще мога да вкарам е около 40мм. Намерих шпилки с дължина 65мм, което е 35 горница над стоковите. Като сложиш и запаса над гайката се получават към 40мм ефективна дължина между чашката купето.
  35. 3 points
    Като начало започни да проследяваш най-дебелия черен кабел, вероятно се е загубила масата, а в Хонда тя е винаги на черен кабел. След това прегледай другите черни жици. Трябва разбира се, да се прегледат и всички останали, но трябва да се огледат и навътре в изолираното към капака, както и навътре в тавана където влизат. Не разчитай само на визуален външен оглед, понякога кабела изглежда здрав но вътрешно е прекъснат. Метода за установяване на скрито прекъсване е добро опипване и прегъване сантиметър по сантиметър върху изолацията, там където е прекъснат може да се усети. Не става с измерване защото при скрито прекъсване понякога дава верига на уреда при различна позиция на кабела и лъже че е здрав. Обикновено прекъсванията се получават в тази област на кабела където се получава периодичното прегъване, ако обаче просто снадиш кабела на това място то след няколко месеца до година пак ще се прекъсне, затова в мястото на прегъване трябва да е цяло парче нов кабел, а снадките да останат в тавана и капака, там където кабела е неподвижен. ПП-черен кабел значи чисто черен, а не черен с някаква цветна ивица по него. Успех!!!
  36. 3 points
    Днес тествах една боя за огради, уж 4в1. Ръжда, грунд, боя и гумиран външен слой.
  37. 3 points
    Аз си го доливам до макс. и си стои там до следващата смяна. При ниво на макс., при високи обороти, когато помпата е качила голямо количество от маслото в главата на двигателя, няма опасност да остане масло под минимума и да се предизвика "маслен глад" в системата.
  38. 3 points
    Сагата за сливането на Honda-Nissan започва да изглежда по-малко като стратегическа бизнес сделка, а повече като сапунена опера с високи залози. Последен обрат? Honda не харесва стария партньор на Nissan, Renault, който се мотае наоколо. Според съобщенията японският автомобилен производител иска Nissan да се откаже изцяло от Renault, преди да продължи напред, тласкайки Nissan да откупи обратно 35,7% дяла на Renault - ход, който би струвал доста на Nissan но така Honda ще се застрахова, че няма да влачи паразити на гърба си.
  39. 3 points
    Във Великобритания има "вълнообразни" тухлени огради. Този вид структура първоначално е използван в древен Египет. И колкото и любопитно да изглежда, тази форма използва ПО-МАЛКО тухли, отколкото права стена. Една права стена се нуждае от поне два слоя тухли, за да е здрава, но вълнообразната стена е здрава благодарение на опората на арките, които се получават.
  40. 3 points
    В съседния форум също обсъждат как Mercedes E е по-голяма кошница от Toyota Yaris. И там смях, и тук смях. От 2018 карам Акорд 7, 2.4 (който уж обезшумявах). Мога да кажа, че нито е много тих и луксозен, нито мощен и спортен. Няма возията на E-klasse, няма и да има. Няма поведението на E60 525i, няма и да има. Това е един надежден среден клас автомобил, нищо повече. Не че е лошо, за мен е перфектен, но не обожесвявайте Акорда...
  41. 3 points
    5W40 /5W50 в никакъв случай ,това е извращение .Щом е предвидена за нисковискозни масла ,хлабините между шийките на КВ и основните лагери е малка .Висок вискозитет масло може да стане причина за превъртане на лагерите .
  42. 3 points
    Споделям въпросите на колегата @star rover тук: Ето и малк инфо от мен по въпроса: (на базата на 4г. и 60 хил. км. пробег) - Надеждност - аз проблеми не съм имал. Освен един счупен фар (крехки са), който мина по каско (препоръчвам да имате, че гаранция не ги покрива и са доста скъпи - 3k едини). Редовно обслужане (на 10к) - смяна на течности, масло, филтри и пее. - Всичко е възможно да се очаква от батерия, ел. мотори и генератор - но аз за сега драми не съм имал, та не мога да споделя за проблеми от 1-во лице. - за конкретната кола от обявата - добре изглежда на снимки, моята е същата но с черна кожа. Това ЦРВ има доста висока оценка на краш тестовете и по американските групи съм чел за доста случай ни добро представяне при ПТП. Мек и балансиран автомобил...семеен. Ако го галиш е икономичен, ако го натискаш не е Има достатъчно екстри и е приятен за шофиране. Централната конзола с бутоните за мен е супер удобна (за скоростите имам предвид). Неща които не ме кефят много: - малък дисплей на навигацията който е разположен и малко нисичко, не е много добър тъчскрийна. - Android auto-то действа малко със забавяне - няма обдухване на седалките (охлаждане) - при висока скорост е повечко газ доста бучи (компенсира се с усилване на музиката ) - пасажерската седалка е с ръчно настройване (дори в най-високото ниво на оборудване) - радара на круиз контрола отпред под емблемата се заплесква със скреж и сняг много лесно (дори да не вали а само да има снежец/киша по пътя). Тогава cruise control-a спира да функционира докато не спреш и го изчистиш. Аз лично за сега мога да кажа повече суперлативи. В бъдеще очаквам когато се предаде акумулатора да ми коства (оригинален 1200лв), но аз мисля да търся алтернативи. Ще се радвам някой колега да сподели и нещо негативно, за да знаем какво ни очаква.
  43. 3 points
    Вчера поразходихме "Сивчо" в гората, та синковеца да придобие малко опит на хлъзгав терен, а пък и да си я наснима заснежена, че не се зне кога пак ще видим истинска зима по морето.
  44. 3 points
    Красика
  45. 3 points
    Има, или няма път, ние сме там.
  46. 3 points
    Мини Акура среща в Бургас
  47. 3 points
    Както е казал народа ... "Няма нищо по-скъпо от евтина (да не споменавам марки) премиум кола!"
  48. 3 points
    Гумичката на педала на съединителя беше доста износена и реших да сменя и нея, и тази на спирачката, която също беше поизносена. Първо поръчах от Алиекспрес метални с гумени "пъпки" (странно, но не ги намирам в списъка с покупките ми). Не ги препоръчвам! Тази на съединителя сдаде багажа за по-малко от 1000 км и то поне половината бяха извънградско. 3000 км по-късно тази на спирачката е тръгнала, макар че сигурно ще изкара още 4-5 хил. км. Тази на газта е ОК. Поръчах следните от Алиекспрес: https://www.aliexpress.com/item/1005003738259872.html Дават ги, че са за по-стар модел CR-V (2002-2006), но не намерих такива, за които да пише, че стават за 2012-2016 и затова избрах по размери (прилагам и снимка). Пасват идеално.
  49. 3 points
    Коледен подарък за лятоска, на 2-те ми Хонди.
  50. 3 points
    "Това, което стадото мрази най-много, е този, който мисли различно. Проблемът не е в самото мислене, а в дързостта, че индивидът иска да мисли самостоятелно. А това е нещото, което мнозинството не притежава." Шопенхауер
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Create New...