Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/18/21 in all areas

  1. 8 points
    Прав си, добре е човек да е финансово грамотен, ама да цепи стотинката и то предварително... Няма как да знае какво ще възникне, а каквото и да е то - струва пари, време и нерви. Акорд 7 комбито купих 2015-та за 12800 лв (с обслужването). 2020-та го продадох за 11040 лв. През това време съм дал около 3000 за ремонти и обслужване + 933 лв за втори сет 17-ки и 6 гуми. ГО и данък не помня, ама са поне 2200 лв за 5-те години, а бензин ... колко да е изхарчила за 32000 км (за 5 години - среден и груб разход 10/100)? И кво излиза -12800 колата, - 6133 масрафа, - поне 6000 за бензин. Значи 25 бона дадени, а получени 11. Еее, аз сега прекаран ли съм, или зле съм си направил сметката? Така написано излиза че е трябвало да си взема Трабант и да го карам само по коледа, а после да го продам на некой носталгичен немец, та да изляза на + . По-предния Акорд го купих за 22 бона, а го продадох за 6, а колко съм дал за 11 години по него - "хал хабер си найн". Като знам сега какво карам - няма да смятам, че жената ша ма убие, макар че и е добре отзад на дивана, а за 8 месеца съм минал 16000км! С уважение към труда на автора на темата, но автомобилът си е разход в графа "практично УДОВОЛСТВИЕ". Безплатно е само сиренцето - в капана за мишки.
  2. 8 points
    Това са хипотетични сметки. Единственото сигурно нещо е покупната цена и то при положение че не е с кредит. Удобство и удоволствие трудно се остойностяват, а режийните разходи са пост фактум, и сметката е видна чак след продажбата на колата, както и цената и - при раздялата с нея. Обезценката е имагинерно понятие и няма значение след конкретна уговорка с купувач, па ако ще той да разправя че след 5 години е паднала на половина. Логиката на такива сметки е да види човек колко е ограбен от автомобила, а трябва да е обратното - да помни колко ползи и радости му е донесъл. Иначе ще се чувства прецакан иии - вертикален полет от терасата. Все едно да седнете с жената и калкулатор в спалнята, па да сметнете за 18 години, колко ще ви струва 1 дете. И после кво - слагаш презерватив?
  3. 7 points
    Здравейте! Намерих ключ и трябваше да стана член на групата ви. Ключът е с чип - заключ-отключ. Намерен в Младост. За връзка 0888 913746 Иван Поздрави! P.S.Сега по снимка намерих модела: Ключ за Honda с 2 бутона, чип ID48 и перо HOND-31P, KEY
  4. 7 points
    @Zlatozator Да пич грешката е моя 2005-та е с първа регистрация 2006-та. Все пак съм голф плебей Не разбирам особено, гледах 6-7 коли от всички карах само 3 другите си имаха кусури раждички, китче, негодно преправяни бой или липса на екстри. От всички, тази най-много ми хареса и времето ме притискаше, че карам на сестрата на жена ми Мини Куфара и ми се реве. С колата всичко на късмет и както беше казал един колега от форума "Няма да намериш идеална" Надявам се да имам късмет. Разликата от Голфа до Акорда е космос, щях да се разрева, като покарах половин час Те първа ще се съветвам тука из форума, че имам много да уча
  5. 7 points
    Стига бе пичове.Сега ако ми кажете,че калкулирате и кога ще се развали пералнята,колко пъти ще се разболее детето и колко снимки ще ви пратят катаджиите годишно направо ви се кланям.Ама да си смятам автомивките и да треперя да не ги превиша ми се вижда малко ненормална работа.За какво ми са после тези спестени пари,като цяла година съм живял и съм се чувствал,като микроб.
  6. 6 points
    Андроид мултимедиите не са проектирани да работят с климатика на дизела. За щастие, нещата сработват с една елементарна спойка или сплайсване на кабел, като в следствие си заработва кажи-речи перфектно. Относно дървенията, до някъде съм съгласен. Да, определено има китайски чар в бутоните и софтуера, но това, което печелиш в замяна е просто несрванимо. Оригиналното радио не ти предлага нищо повече освен радио и музика с дискове. Ако това те устройва, не се занимавай и си търси пак оригинално. Ако все пак прецениш, че би искал да влезнеш в капризите на 2021-а, ще се изумиш колко много може да допринесе една андроидска мултимедия към твоят стар акорд - всякакви навигации, избор да искаш... - spotify, youtube, други плейъри - интеграция с предна/задна камера и сравнително прилична резолюция - гласови команди - разговори по телефона по блутут с контрол през волана - много други глезотийки Минусите за мен са няколко, но съм преценил, че мога да живея с тях: - бутоните са със слаба подсветка и през деня не си личи кое е натиснато и кое не. Някой по-добър с поялника може да го подобри това разбира се - Auto опцията на климатика е една идея по-смотана от фабричната, но пак се справя сравнително окей. Мисля, че няма разлика в дизел и бензин в този случай - няма ъпдейти на firmware-a или поне слабо вероятно да има, но пък не виждам и особена полза като самата фунционалност вече я има заложена - лек фонов шум при наличие на Premium звукова система, поради наличие на усилвател - живее се с него. Без Premium не знам как стоят нещата, но предполагам, че го няма, понеже е проектирана за без Преди 2 години (почти станаха) се рових всеки ден по форуми, супер ентусиазиран, само да видя дали има нещо ново по темата "дизел+андроид" и накрая като излезна, без дори да се замислям, купих мултимедия и вече започнах да планувам какви неща ще правя с нея Така че когато някой с лекота просто ми изхвърля приказки как "не работи" и това просто ме навежда на мисълта, че или не е узрял до идеята още или е доволен от оригиналното (няма лошо) или го мързи да провери и само трови останалите хора с мнението си.
  7. 6 points
    Прилича ми на случайно навит се сам сезал( ако незнаеш- въже което връзват асми и лозя) 😉😉 по време на движение . По скоро е това и може би е наранило маншона и от там омасляването. Интересна ми е развръзката. Така че сподели. Успех.
  8. 6 points
    Ъпдейт по темата: Голфа се прееба още повече и работи на 3 цилиндъра. Но си капарирах Акорд 7 2.4 Автомат произведен на 17.7.2006 в много добро състояние. На 7-ми май ще го регистрирам Happy end
  9. 6 points
    Подобни дела, при правилните доказателства (договор на реална стойност, или фактура), подкрепени с обективно заключение на вещо лице по автотехническата експетиза, се печелят изключително леко. Основното е, обезпечаване на доказателствата и вещот лице да не заиграе в другия отбор. Разпоредбата на чл. 193 ЗЗД предвижда, че продавачът отговаря, ако продадената вещ има недостатъци, които съществено намаляват нейната годност за обикновено употребление /ал. 1/, дори и да не е знаел за тях /ал. 3/. Отговорността по чл. 193 ЗЗД възниква по силата на закона, като продавачът отговаря и за недостатъците, за които не е знаел, а всяко съглашение за освобождаване от отговорност е недействително, защото подозирам, че може да има такава клауза в договора. В съдебна практика явни са онези недостатъци, които са установими при обикновен преглед на вещта - например разкъсани тапети, счупени стъкла, повредена подова настилка и т.н. Скрити недостатъци са онези, които е невъзможно да се открият при обикновен преглед, за които са нужни специални знания, съотв. реално са се проявили видимо по-късно. Скритите недостатъци се проявяват по-късно от момента, в който е предадена вещта. Така че, правилна преценка и смело в съда! Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
  10. 6 points
    Здравейте, Четвърти тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 : 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+; 3) Маслен филтър – MAHLE ОC 617 замяна на MANN-FILTER W 610/6 на 2500 км; 4) Общ пробег на автомобила – 163705 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3245 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.12.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 270 л. Shell,Kruiz, Gazprom; 11) Kтм = (270л./ 4.0 л.) = 67,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след извънградско магистрално каране 250 км около 5 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра. 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, леко докосната капка на офисната хартия.
  11. 6 points
    Здравейте, Колеги! Маслата пристигнаха. Tези, които ще пътуват с куриер, ще ги сортирам и опаковам днес и ще ги изпратя утре, а тези които са за лично получаване може да се взимат. 🙂
  12. 5 points
    Собственикът е намерен.Днес ще си получи ключа.
  13. 5 points
    Оказа се гръмнала горна помпа. Смениха я с нова (TRW) и пак сме в движение 🚗
  14. 5 points
    Не знам как е за вас, но по принцип отстъпката им е върху изкуствено завишената (по-високата) цена в сайта и след това фалшиво намаление цената става като при другите търговци, плюс минус десетина лева.
  15. 5 points
    Баш сезал се оказа, ама беше станал на конци от въртенето. Сетих се и къде съм го закичил - преди няколко седмици буксувах по едни поляни, най-вероятно от там съм го изровил. Маншона и скобата си бяха здрави, мазнах малко грес и го пристегнах. Благодаря на всички за съветите. Живи и здрави и весели празници
  16. 5 points
    Воистину возкресе! Здраве и мир Вам, и оптимизъм! Природата цъфти - и Вие така!
  17. 5 points
    Още ли се мъчищ с това БРЦ? Няма нужда да пускаш 1000 теми за него.Проблема ти е точно в инерционния клапан.Извади нивомера и го разглоби изцяло.Клапана се намира между смукалото с цетката и входа на електрическия клапан.Представлява една проста съчма.Смени всички уплътнения с нови като сглобяваш.Бутилка се тества с обикновен въздух от компресор. Пълниш 10 бара и си правиш експерименти.
  18. 5 points
    Ми така и така са го сипали вече, може да направиш една промивка с него за 500/1000 км. и си го смени с правилното.
  19. 5 points
    За да не задълбавам и аз ще кажа и моето мнение на кратко. Приходите определят разходите. Колкото по големи приходи има един човек толкова по големи разходи може да си позволи без да ги усеща. Смисъла на живота е един и същ както за по заможните така и за по малко имащите, тоест една вечеря на ресторант може да излезне 200 лв на лицето с високи приходи а на другото в къщи с две яйца за 40.ст. И двамата си лягат нахранени и готови на другият ден за работа тоест бюджетат им покрива разходите да съществуват, на другият ден пак всичко се повтаря. Същото е и с колите, за това са и различен ценови диапазон. Иначе както казва Цецо, с презерватива е най евтино и изгодно и сметката най излиза.
  20. 5 points
    Капков тест 4 1. Petro-canada SS 5W20 Ilsac Gf-6,от lubrifilt. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-190300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40 6.Средна скорост,около 30км/ч. 7.Сезон на експлоатация 03.12.2020 до 18.04.2021г. 8.Мото часове около 170 9.Изразходвано гориво 520л.газ и 60л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.3л. 11.Доливане няма,разход 2-3 мм.на долу. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване средно тежък,към лек (зима...). 15.Предишно масло-Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката я докоснах,до офисната хартия. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло Смяната на цялото масло е извършена,само през щеката и гърловината на капака на клапаните. Картерната пробка,не е отвивана този път (а трябваше). Сменено впера с Mobil1 5W30ESP от коксмотор. Източено от пробката,на загрял двигател и изтеглено несливаемото количество,чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. Прилагам снимки,на количествата източено (включващо и това от масления филтър) и налято масло. 4.7л,най добрия до сега резултат!Не знам как стана,но явно защото мотора беше топъл. П.П.Ето и почерпката,за добре свършената работа: 🍺 🍻Ха наздраве и който желае,може да сподели мнение,благодаря!
  21. 4 points
    Горенето на масло не зависи по никакъв начин от катализатора. Но, животът на катализатора приключва бързо, ако двигателят гори масло.
  22. 4 points
    Нов капков тест от мен. 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W30; 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 322 000 км, а може и повече (по километраж: 222314 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 6256 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30 . 7) Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 07.05.2021; 9) Моточасове – 136 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - около 441 л. А95Н; 11) Kтм = (441 / 3.4) ≈ 130 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след 184км извънградско каране) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.; 14) Доливане на масло - няма. Стои си на 1мм под максимума.; 15) Други – работеща картерна вентилация; 16) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 18) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30. Последните 800 км са предимно магистрала и извънградско каране. Пробата на филтърната хартия не я качих, защото там все още няма ясно обособено ядро. Понеже филтърната хартия е значително по-пореста от офисната, явно частичките под 10 - 20 микрона потъват в нея и не се виждат после при сканирането. Това според мен е причината за разликата във визията при офисна и филтърна хартия. Виж тук: https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057599964 От друга страна, това показва, че все пак филтърът филтрира доста по-добре от стандартните филтри и задържа по-големите частички. Останали в маслото са само най-дербните стружки и сажди. Доволен съм!
  23. 4 points
    Макс нямаше нови гуми медиум, и ако беше спрял след Хамилтън, дори и да не беше загубил позиция от него заради бързите втори и трети сектор с новите гуми, после трябваше да изпреварва Ботас. Пади Лоу който до преди няколко години беше технически директор в Мерцедес каза, че още след втория предсезонен тест през 2014 когато влизат v6 турбо хибридите те са започнали умишлено да крият темпо за да няма основание FIA да наложи някаква промяна с цел изравняване на силите. И до ден днешен Тото и Лулу играят много умело на умрели лисици. След първите боксове се видя какво прави Хамилтън с нови гуми и чиста писта - по бърз с 0.5 до 0.7 от Верстапен с еквиваленти гуми след неговия стоп. За да има шанс Верстапен за титлата ще му трябва и добро представяне на Перес и той да е в състояние да играе ролята на подвижен шикан. Ако в това състезание той беше на 3 секунди пред или зад Ботас, нямаше как Хамилтън да направи този бокс. Да обобщя, Макс може да спечели титлата но това зависи в голяма част от представянето на Перес и Ред Бул. Само Алонсо беше близо до победа, с по слабата кола и съотборник, и то на два пъти срещу Фетел, но и това не стана тогава.
  24. 4 points
    Една продукция на J35A8, с любезното съдействие на SH-AWD (долу вдясно). Спешъл тенкс на синковеца (за монтажа на калпавите видеа) и разбира се на Хонда, за великолепния хандлинг на тея 10 кв. метра движимо (и то как) имущество. Снимано е при "щурма" на Петрохан (а там е стръмно) преди седмици, когато между дърветата имаше видимост няколко завоя напред, а трасето е любимият ми местен "норд шлейф".
  25. 4 points
    Като отделиш цял ден за колицата… Та, смениха й масло, филтри 3 бр., добавка за турбо, профилактика на климатик, летни гуми, почистване, миене, смазване на педал съединител. Липсва ми ламаринения капак под картера, отнесен явно. Търся. Надявам се, следваща година, две само да тупам стелки. Сайт за стелки, че шофьорска сдава вече. Писна ми от тая кола…, прав си, Цецо.
  26. 4 points
    Капков тест 1 1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-191300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40 6.Средна скорост,около 34км/ч. 7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 06.05.2021г. 8.Мото часове около 34 9.Изразходвано гориво 950л.газ и 10л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.6-4.7л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 25ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. П.П. Двете капки отдолу, по големите са капнати от разстояние 2см.(видно че явно е имало наклон),а горната е чрез докосване върху листа.
  27. 4 points
    Не ти и трябва. Щом автомата си иска 3-та, значи така трябва. А и технически няма как да го накараш да отиде на 4-та. Това може да стане само ако кутията има ръчен режим на сменяване на предавки. Твоята кутия няма. Като сложиш лоста на D4 твоят контрол върху поведението на кутията приключва. Тя сама си решава на коя предавка ще стои. Като натрупаш опит ще се научиш, как да я контролираш с подаване или отнемане на газта, т.е. да контролираш момента на превключване. Сега ... O/D. Не, в конкретния случай (да накараш кутията да отиде на 4-та) няма да ти помогне. Предназначението на бутон O/D е друго. O/D или Over/Drive e английския термин за "свръхдиректна" предавка в ск.кутия. В твоя случай 3-та е директна, а 4-та е свръхдиректна. Както вече разбра, на някои коли има бутон O/D на лоста (като моята - позиции 1,2,D и бутон O/D), на други няма бутон (като твоята). При мен - слагам лоста на D и автоматът си сменява от 1-ва до 4-та и обратно, когато той реши. Когато натисна бутона O/D на таблото светва надпис "O/D OFF". Това означава, че свръхдиректна е изключена, т.е. аз съм забранил на автомата да отива на 4-та. Превключва само от 1-ва до 3-та и обратно. При теб - слагаш лоста на D4 и автоматът си сменява до 4-та и обратно. Ако искаш да му забраниш да отива на 4-та просто преместваш лоста на D3. Можеш да го направиш и по време на движение на колата. Няма никакъв проблем да си местиш лоста от D4 на D3, и обратно, когато поискаш. Виж, от D4 на 2 никога не съм го правил, и нямам желание да пробвам. Звучи ми се едно да включа по грешка от 5-а на 2-ра на ръчна кутия, без да пипам спирачката. Всички знаят какъв е ефекта. Просто не знам, какво може да се случи с автомата при такова упражнение. Забраняването на свръхдиректна се ползва при изкачване на не много стръмен баир и при теглене на ремарке. И в двата случая идва момент, в който автоматът започва да превключва постоянно (и често) от 4-та на 3-та, и обратно. Грубо казано 4-та му е много, 3-та му е малко и започва лутане - на коя да карам. Тогава се намесваш ти - слагаш на D3 и си караш така, докато излезеш на равно. п.п. Предполагам все някога ще попиташ, затова - позиция 2 на лоста означава потегляне и движение само на 2-ра. Вярвам знаеш, кога се налага тръгване на 2-ра. Зимъска у лизгавицата, например.
  28. 4 points
    Коя е надали ще може някой да отгатне. Аз бих сменил и двете
  29. 4 points
    Капков тест 2. 1) Масло – RAVENOL DXG 5W30. 2) Автомобил –Honda Civic D14Z6 бензин+газ 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 219 150км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2073км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 5%/95% 6) Средна скорост - ....... 7) Сезон на експлоатация – от 09.01.2021г. до 04.05.2021г. 😎 Моточасове – ........ 9) Изразходвано гориво - около 172л газ и бензин(не знам). 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор -на 10 мин. след като е изгасен ДВГ Капката е съхнала 25ч.30мин. 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,2л., несливаемия остатък не е източван. 12) Маслен филтър MAHLE OC617. 13) Въздушен KNECHT LX1562. 14) Доливане на масло няма-1mm под макс . 15) Режим на използване тежък-къси преходи по 5км +извънградско по 20-30км. 16) Предишно масло-Последно микс(Petro SS+DXG 5W30), 3 смени с 5W30 Petro-Canada Supreme Synthetic,смени на 5000-7000км 17) Снимката е сканирана с HP Officejet J4580 на 600 dpi
  30. 4 points
    +359 88 9834767 -Мариян. Това е майстора на Хонди в града
  31. 4 points
    Възползвах се от почивните дни и хубавото време и реших да си сменя зимните гуми с летните и да монтирам парктроник, като преди това боядисам датчиците в цвета на колата. Ето резултата: Не знам дали боята ще издържи дълго..., въпреки, че пръснах основа и гланц, но ще му мисля, ако се обели. Дисплея залепих над огледалото за обратно виждане, а кабела прекарах по ръба на тавана > гредата и от там по горните уплътнения на вратите до багажника. Весели празници!
  32. 4 points
    Няма негативизъм относно покупката. Много дълги и безаварийни километри ти пожелавам! Има единствено скептицизъм относно изтъкнатата дата на производство, предвид че това е префейслифтова 7-ца. ... чистачките и рамената им. Искрено се съмнявам, че някой е сменял и тях. Автентичен префейс си е. И ето това сега вече е негативизъм
  33. 4 points
    Отчетливо се заформя ядро и дифузна зона. Няма много тежки замърсявания. Забелязва се колко по-къдрава е периферията на капката от преди. Не знам защо... Все пак би могло да изкара 10 000км., на газ.
  34. 4 points
    Опа ,появи се Турция на картата.АКо продават билети ще си направя подарък за рожденния ден..
  35. 4 points
    В Япония има едно негласно правило. Тези,които идват най-рано на работа паркират на най-отдалечените места. Тези които по някаква причина закъсняват, знаят че ще паркират много близо и няма да загубят време и работата си. Това го наричат взаимопомощ.
  36. 4 points
    Здравейте, След като попднах на тази статия на Стойне Василев, известен финансов консултант, реших да си направя една сметка. https://smartmoney.bg/kolko-ni-struva-da-pritejavame-nov-avtomobil/ Знаех, че притежаването на автомобил е скъпо удоволствие, но се оказа доста по-скъпо, отоколкото очаквах. На следния линк пък може да видите и надявам се да използвате таблицата, която направих. Направих сметка за кола на старо, в моя случай (притежавана от 2 години). Ако някой не може да ползва файла, а го иска, нека да ми пише. https://drive.google.com/file/d/1Uf66_yUDkmy5Em2NAoi1gHHximG0Siof/view?usp=sharing Разгледал съм 3 слуая, за 2, за 5 и за 8 години. Всеки случай е специфичен, например, на мен ми се наложи да направя някои доста скъпи ремонти, които се правят веднъж в живота на една кола.
  37. 4 points
    На 69 години съм и съм карал много коли .От Шкода до Ауди .Имал съм и японски коли като Тойота Камри,Нисан Блубърд.Само Хонда не бях имал.- и понеже,сменяш съм имал повечето автомати реших да взема Хонда Сивик 1.8 бензин с роботизирана кутия.При тест драйва не усетих лашкането ,но още веднага след регистрацията бавната смяна на скоростите взе да ме дразни .При другите автомати ,които съм карал например Фиат Стило Абарт смяната на скоростите едва се чувстваше ,но там робота се управляваше хидравлично .При Аудито скоростната кутия беше обикновена и там въобще беше супер,но да и сменяш маслото на 60,000 км и да наливаш 9л масло и сменяш филтър ми бъркаше в джоба.А след като ми се наложи да снемам кутията заради теч от семерингата между кутията и двигателя разкарах Аудито защото никой монтьор не искаше да се занимава, а и искаха 1,000 лв за труд. С това лашкане на Хондата се видях в чудо.Мислех,че нещо не е в ред с робота, но се оказа,че е така ако ще и нова да я купиш тая Хонда.Робота се управлява от актуатор,който е електронен и управлението мисли 3-4 сек.докато реши какво да прави.На всичко отгоре след 2,000 км ме остави на пътя най- безцеремонно на скорост и да не ви говоря как се качва кола с автоматична кутия на репатрак в дъждовно време .Както и да е ! Оказа се ,че след 200,000 км някакви четки на актуатора свършват , в следствие на което изгаря един чип и тези джаджи трябва да се сменят и актуатора да се обучава.В Бургас никой не може да оправи такъв проблем.Само един майстор във Варна може да ремонтира тези актуатори .Айде пак на репатрак от Бургас до Варна.Човекът е голям специалист и оправи колата за 1 ден и сега японката заспа и взех да свиквам с лашкането и друсането , а и предпочитам да сменям скоростите от лопатките на волана или лоста .Сменям ли съединител обаче трябва пак да карам Хондата във Варна ,защото и той трябва да се обучава, а това малко хора могат да го правят .Все пак ви давам телефона на майстора Дидо 087 8977123.
  38. 4 points
    Причината за моето търсене на лаболатория е масло Castrol 0w30 SN / C3. С голямо закъснение се вгледах в опаковката, която ми замяза на менте. От фирмата доставчик поискаха снимки на тубата, за да на правят запитване в Германия, дали това масло е излезнало от техния завод. Чакам отговор все още, но ми се искаше да направя тест, за да се уверя. Понеже целия тест е доста скъп, искам да попитам, дали показателите за сулфатна пепел, ще са достатъчни да се установи, дали маслото е фалшиво. Колеги, тук цените на теста, сякаш са опит да те откажат да дискредитираш, някой измамник. Ето колко струва един цялостен тест.
  39. 4 points
    Само за протокола: Не мога и не искам да коментирам коли по снимка. Обаче, Аз лично тествам автоматик на баир на магистрала, или поне две ленти. Колкото по-стръмен, толкова по-добре. Така "хващам" почти всичко. Как превключват скорости, как работи кикдауна и не на последно място - двигателя. Мачкаш газта, оборотомера почти в лютеницата и трябва да лети нагоре по баира. Надолу тестваш моторната спирачка. Натискаш, автомата сваля предавка, или две надолу, локъпа заключва кутията и пускаш спирачката. За моторнатя трябва усет, може да не ти се получи от първия път, ако не си карал автомат досега. Също така, за тест на локъпа ти трябва равен участък, позволяващ висока скорост. Вдигаш да кажем 100км/ч и спираш да ускоряваш, т.е. двг се успокоява, автомата е на последна предавка. Трябва да усетиш падане на оборотите и все едно превключване на още една прдавка нагоре.
  40. 4 points
    Късно е, вече взех IS200 Sport 1G-FE 😜 За моите нужди е перфектен. Двигателят работи много спокойно и заради повечето цилиндри има достатъчно тяга на всички предавки и във всички обороти, което прави шофирането изключително приятно. Над 4 к. отваря VVTi и дърпа порядъчно. Кутията е ръчна шест-скоростна, по-добрият вариант за тази кола, малко груба, но се свиква. Возията е изключително стегната и комфортна, независимо окачване отпред и отзад. За управлението няма какво да говорим - задно предаване в цялата му прелест! Тези коли идват стандартно с много екстри, между които пълен ел. пакет, подгряване на седалки, алкантара + кожа, тонирани задни стъкла, регулиране на фарове и т.н. Абе, доволен съм.
  41. 4 points
    Виждам, че май повечето хора помислиха, че се оплаквам или нещо подобно. Няма такова нещо. Колата не ми тежи на бюджета и дори мога да си позволя повече, но не виждам особен смисъл. Просто докато не взех наготово таблицата от статията си нямах и на идея колко ми струва колата на месец. Затова реших да я споделя ако някой се заинтересова да я ползва. Все пак загубих около 1 час работа по нея. Покрай това научих и че закупуването и поддръжката на един нов сув такъв клас излиза от 600 до 900 лв на месец за 5 години. Някой подозираше ли до сега каква е сумата? Всеки знае колко струва в магазина и почти всеки може да ги извади ако реши. Но каква е крайната цена и то на месец? За да може да си го сметнеш в крайна сметка като процент от дохода
  42. 4 points
    Здравейте, Колеги! Маслата пристигнаха. Tези, които ще пътуват с куриер, ще ги сортирам и опаковам днес и ще ги изпратя утре, а тези които са за лично получаване може да се взимат. 🙂
  43. 3 points
    Получава се без никакви ядове 😀 С единственото условие новата медия да потдържа тази функция и да има изведен кабел за това🍻
  44. 3 points
    Колега stivenj, никъде не съм казал, че колата трябва да тропа! Шум в кутията имат всички хонди, защото това им е слабо място. Ти за 6 години си си купил една кола и даваш компетентно мнение. Аз за разлика от теб само за последните три години съм купил и продал няколко стотин. За това си мисля, че имам бая повече опит от теб. При това съм фен на марката и самият аз съм карал и сменил почти всичко дето го има в Европа. Пиша мнение не за да си правя реклама, а защото искам да помогна на бъдещите собственици. Много често при оглед цитират мои мнения, без да знаят че са писани от мен. А това само ме радва. Я кажи ти колко търговци на автомобили си видял и чул да отварят очите на клиентите? Та, нещо не ти схващам смисъла на поста. Имал си хубава кола и си я продал. Браво, но това какво общо има с темата? И да ти кажа още нещо, евтината кола винаги има нещо за правене. За това подготвям хората с не висок бюджет, просто да си знаят какво да очакват. И последно - преди дни се прибрах от Швейцария с джаз 2007 , който беше от първи собственик. Лично го купих от него. Всички сервизи са правени на време и само във Хонда. До тук добре, ма като стъпи на разбития път преди да се кача на ферибота в Анкона чух потропване от дясно. До там беше тишина и съм сигурен, че и предишният собственик не го е хванал. Та, така стоят нещата. Тия дни влиза да я разгледам и да оправя проблема. И да, и тази кола има съвсем лек шум в кутията. Нищо ,че е правено обслужване на време и коректно! П.С. Самият ти казваш, че си купил твоят джаз преди 7 години. Значи е била седем години по-нов, нали така? Е, струвал ли е тогава 3-3500лв или е бил в пъти по-скъп? Щото аз помня цените, понеже се занимавам с коли от много години. Поздрави от мен!
  45. 3 points
    И при мен беше същото, оказа се, че при закачането на гърнетата бяха ги закачили не както трябва и опираше в купето, но после майстора се коригира
  46. 3 points
    И пускам парното макс на 1 да не ми вдига разхода 😂 Стига бе хора, казах ви че тази сметка ми отне 1 час максимум. В кар спендинг просто си въвеждам ремонтите, защото по едно време станаха много, а и платформата е приятна. Ако сте забелязали никъде не си водя зарежданията на гориво, а съм сметнал някаква средна стойност за таблицата. Има хора, които си водят пък този разход и аз не мога да ги разбера. (опа, сори към модератора) Истината е някъде посредата. Попринцип съм голям разсипник и крайно време беше на 35 да вкарам малко мисъл. Определено тези похвати дисциплинират.
  47. 3 points
    Помня 1 фраза от Любо Ганев, по повод диетите. - "Не искам да живея като болен, та да умра здрав". Но да не изместваме темата - някому тя ще е полезна. Като сметне ще види че е по-изгодно градско да ползва такси, извънградско да взема рент а кар, а за почивките да наема кемпер.
  48. 3 points
    Таблици за колите и аз имам, но не е нищо ново, че автомобилът, за да се поддържа добре и да запази стойност, гълта пари. Но това се отнася за всяко нещо, което носи някаква полза. Трябва да се сметне именно ползата и добавената стойност, т.е: 1. Удобство, спестено време 2. Дали е налична равностойна алтернатива 3. Положителните емоции от закупуването и шофирането на по-нов, по-хубав автомобил, особено за ценител. Във връзка с т. 2, намали стойността на горивото с цената на алтернативния транспорт, доколкото има такъв. При закупуване на автомобил обикновено е много ярко изразен големият проблем: несъобразен бюджет спрямо потенциалните, а понякога и първоначални разходи.
  49. 3 points
    Оправиха си бакиите както казах резонанс нещо е опирало в изпускателната система сега си работи както трябва и няма вибрации при гасене. Благодаря
  50. 3 points
    Дадох ти съвет . А правилата са следните като не знаеш не пишеш глупости.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...