Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/25/21 in all areas

  1. 10 points
    Първа регистрация: 09.2007 г. Километраж: 195600 км. Трансмисия: 5-степенен автомат Мощност: 244 к.с. Цена: 22 000 лв. Телефон за контакт (и вайбър): 0988349663 (Стефан) Това е перфектния семеен автомобил, невероятно комфортен и удобен за дълъг път, спокойно превозвайки до 7 възрастни и багажа им (тествано). Най-високата модификация за модела - Touring, която разполага с доста полезни и нестандартни екстри като: електрически отваряеми багажна и странични врати, електрически регулируеми педали, мултимедийна система с възможност за възпроизвеждане на всякакви файлове от флашка, преден и заден парктроник, камера за задно виждане, автоматични фарове с модул за дневни светлини (всички осветителни тела са LED), тризонов климатроник с модул за управление на втория ред, скрито отделение в пода и доста други. По колата съм извършщил доста подобрения и съм направил профилактика на всичко, за което може да се сетите. За всичко съм си водил отчетност с дати и пробег и кога са следващите сервизни интервали, така че следващия собственик ще има пълна и ясна представа относно поддръжката на автомобила. Всичко като сериозни интервенции съм извършил съвсем наскоро, така че на колата предстоят в близко бъдеще само смяна на масла и леки консумативи. Някои от нещата, които съм направил за последните 2 години са: професионален ъпгрейд на цялостната предна спирачна система (с помощта на инженер от развойния технически отдел на Хонда Америка) с дискове, накладки и спирачни апарати от Honda Pilot 2010 + комплект Goodridge Stainless steel brake lines; сменил съм хидравличната помпа и хидравличното казанче с нови; реглаж на клапаните; нов термостат, сменени водна помпа, ремъци, ролки и обтегачи, нови задни амортисьори KYB Excel-G японски и подсилване на задните пружини с комплект въздушни възглавници, модел Airlift 1000. Също съм сменил цялото табло и модула на климатроник с такива от канадски модел, за да стане в метрична система (км/ч, градуси в Целзий и т.н.) и да бъде максимално удобна за ползване по нашите географски ширини. При смяната съм настроил одометъра на новото да отговаря на 100% на километража на старото табло (давам оригиналните компоненти на новия собственик). Използвал съм само оригинални части, поръчвани най-вече от RockAuto USA. Има монтиран специален висококачествен модул за деактивиране на VCM функцията (която превключва между 3 и 6 цилиндъра, повече подробности по телефон или на живо). Оборудвал съм колата и с нова резервна гума тип патерица (модификацията не разполага с такава фабрично, защото излиза от завода с гуми Runflat); комплект зимни гуми 17" с DOT края на 2018 и комплект летни 18" Falken FK510 на 2 сезона, сложени на маркови джанти BBS, внос от Щатите. Всички гуми са с датчици за налягането, а системата показва индивидуалните стойности на всяка гума. Газови амортисьори вместо щеката на предния капак. Колата е 3 катализатора (налични, единия се слага специално заради регулациите на щата Калифорния) и също много важно - с вписана в талона Евро 4 норма! Извършил съм в оторизиран сервиз на марката и 2 сервизни акции със съдействието и части, изпратени директно от Хонда Америка, дори си имам зачислен служител там, който отговаря за автомобила при нужда. Цената е такава, тъй като съм инвестирал доста средства и време, за да я приравня максимално много до перфектното техническо състояние, та дори и отгоре (визирам например спирачната система, където съм инвестирал над 2000 лв. , но която сега работи значително по-добре от фабричната конфигурация). За повече инфо по телефона мога да говоря доста, за който се интересува. Колата е страхотна, вози като лодка, няма хлопане или скърцане и разполага с доста мощ, автоматика не се усеща като превключва (от 2007 слагат същата трансмисията като на пикапа Honda Ridgeline 4x4, която е с много по-голям капацитет), дава среден разход от 12л/100 км. , засичано редовно през последните месеци със специализирано приложение. Честно казано никак не ми се разделя с нея, но децата поотраснаха и вече бихме се справили и с по-малък автомобил. Съхранява се в сух гараж и няма ръжда по купето. Има леки външни и интериорни забележки, но нищо фрапиращо. Таблото е покрито с висококачествена подложка от велур, специално за модела, която предпазва от слънчево отражение и от прегряване на таблото през лятото, много удобна и красива екстра. Към колата имам и напречни греди за закрепяне на товарна кутия/ски/сноуборд и др. , както и оригинален американски теглич, но в момента са свалени. Има модул за безключово палене, който е деактивиран, тъй като не ползвам тази функция, но може да се активира при желание.
  2. 9 points
    @JHM и @honda_japan В кода на долната част на всички туби на Мобил има "скрит" шифър. Разказвам по снимките на honda_japan: Код: G1B1538 18.11.2021 Първата буква G е кода на завода - в случая Гравеншон, Франция. Следващата цифра "1" е годината на производство на маслото - 2021 Следващият символ - е месеца. Месеците от януари до септември се бележат с цифри (1-9), а октомври, ноември и декември с букви (А - октомври, В - ноември и С - декември). В настоящия казус буквата "В" отговаря на месец Ноември. Разкодираната дата - G1B1 = 11.2021 г., каквато е и дата на производството = 18.11.2021 г. Така трябва да бъде или най-много с месец разлика. На дъното на тубата има кръгъл печат с дата на производство на тубата (вижте снимките на honda_japan) - Стрелката от двете страни на която е изписана годината (21) сочи към цифра 11, т.е. ноември 2021 е произведена тубата. Отново добър знак. В допълнение, символът "IN" на дъното на тубата също се свързва с продукция от Гравеншон, Франция. Малкият QR код - този под баркода, в долния ляв ъгъл на етикета, при сканиране отговаря на числото 826622В, т.е. и тук имаме съвпадение. Та, като се има откъде е купено маслото и гореизложеното от мен, е много вероятно колегата да е закупил оригинален продукт. Честито!
  3. 9 points
    @Capt_Flint Shell Helix Ultra 5W-30 и RAVENOL HCL SAE 5W-30 са една категория масла, с осезаемо преимущество за Shell-а поради: - GTL ( VHVI III+) базово масло в смес със хидрокрек III-та група (VHVI III). По-термостабилно, по-ниска изпаряемост, изключително чисто. (GTL = GAS To Liquid, получава се от природен газ); - По-ниска температура на замръзване ( -50С), следователно по-течливо при ниски температури = по-облекчен старт и по-добро мазане при студен старт сутрин; - По-висок TBN, около 12, следователно по-голям ресурс от диспергиращи свойства; - Богат, съвременен пакет противоизносни присадки, гарантиращи по-добра защита на двигателя и минимални високотемпературни отлагания и нагари, в сравнение с редовите масла в същата категория. Допълнителна информация: https://www.oil-club.ru/forum/topic/40678-shell-helix-ultra-5w-30-свежее-new-2020/ https://oil-club.de/index.php?thread/1847-shell-helix-ultra-5w-30/&postID=110185#post110185 И моят лабораторен анализ: https://forums.hondabg.com/topic/113303-faq-4-двигателни-масла-обсъждане-част-четвърта/?do=findComment&comment=1057604727 Производството на GTL базовото масло е по-евтино от производството на хидрокрек от петрол. За това и цената на Shell-а е толкова ниска, а качеството е високо. Не случайно карам с такова масло! Защо да плащам 2 - 3 пъти повече за същия ефект...? П.П. Има и https://www.ato24.de/en/toyota-motor-oil-5w-30-sn.html Но заслужава ли си...?
  4. 8 points
    Някъде из Родопите...👽
  5. 8 points
    Здравей @viktor11 Имаш нужда от следните документи: Канадски талон Договор за покупки-продажба Фактура към договора Фактура за закупуването в Канада Митнитническа декларация Декларация приложение 12 (чл11 ал1 т1 за лице, което пуска на пазара МПС) Декларация приложение 2 (чл12а ал1 т6) Технотест - ако не са го направили имай предвид, че отнема около 2 седмици и струва ~850лв И за пред КАТ ти трябват и още: Еко такса и граждански отговорност
  6. 8 points
  7. 8 points
    Някъде в "Красно село" има забутана малка уличка. Носи името на велика българска царица, заличено от комунистите и грозно, и незаслужено забравено в наши дни. Царица Елеонора Българска, наречена още приживе - коронованият ангел на България. Когато царица Елеонора се омъжва за цар Фердинанд, нейна братовчедка и снаха на руския император, казва: "Цар Фердинанд се жени за Елеонора, а Елеонора се омъжва за България". Думите са пророчески. От този момент до края на дните си, царицата отдава всичко за новата си родина. За сватбата държавата й прави подарък от 150 хил. лв., а тя изумява всички, като веднага ги дарява за построяване на детски санаториум за костна туберкулоза край Варна. Започва да разпродава личните си семейни бижута и да дарява. На Червения кръст, за интернати за слепи или глухонеми деца, за сиропиталища. Едно от тези семейни бижута спасява от разрушение Боянската църква - местните искали да я съборят и на нейно място да изградят по-голяма. Царица Елеонора купува парцел за нова църква и организира реставрирането на старата. Създава благотворително дружество. Когато журналистите я питат за нейната неуморна работа в помощ на нуждаещите се, тя отговаря: „Да си царица е служба като всяка друга. Пък и царицата е такава само в Двореца“. Като пряк очевидец на болката и страданията от войната - била е милосърдна сестра по време на Руско-Японската война, организира и лично финансира обучението на милосърдни сестри, осигурява закупуването на най-съвременните по това време носилки за ранени. Когато започва Балканската война, а после и Междусъюзническата, царицата е на фронта, облечена в своята бяла униформа. Гази калта, грижи се за ранените, чете и пише писмата им до близките, държи ръцете на умиращите. Когато гърците настъпват, Фердинанд изпраща заповед българските войници да се оттеглят заедно с царицата, която е в болницата в района, а 160 ранени да бъде изоставена на милостта на врага. За първи и единствен път в живота си тя се възползва от своето положение и дава контра-заповед на войниците - с преграден огън да се осигури изтеглянето на всички ранени. Царицата е първата жена с орден "За храброст". Но не по волята на царя и не, защото е царица, а по настояване на войниците и техните командири. Името й прекрачва границите на България и за " коронованият ангел" се пише из цяла Европа, та чак отвъд Океана. Поканена е от президента Удроу Уилсън да посети САЩ. По това време обаче вече е неличимо болна, а болестта й е в напреднал стадий, и всички я съветват да не предприема пътуването. Тя пише до сестра си: „Длъжна съм да направя това за моята България. Америка е новата световна сила. И тя проявява интерес към нас. Повярвай ми, Зизи, човек трябва да живее заради онова, което може да вземе със себе си на оня свят…“. Уви, тази визита не се осъществява - при пътуването здравето й се влошава и тя не може да продължи. Н.В. Царица Елеонора Българска завещава всичко, което вече не е дарила приживе, за благотворителност. Погребана е по нейна воля в двора на Боянската църква. Казват, че не е имало софиянка, която не е отишла на опелото й, а оцелели под нейните грижи войници всяка година посещавали гроба й. През комунизма заличават името й, а банда безпросветни уроди оскверняват и разкопават последната й обител, търсейки скъпоценности - те не знаели, че тази скромна и изключителна дама е оставила всичко на "родината на душата ми", както сама наричала България. Вечна памет! От Минко Танев.
  8. 7 points
    Наскоро писах в тази тема, където имах въпроси относно ксеноновите крушки и понеже нещата , при мен, се усложниха и развиха до пълно рециклиране, реших да споделя - какво и как стана. Някои от нещата описани по долу, ако не са незаконни, то поне са в дълбоката сива зона на законодателството! Не се подвеждайте по мойте дивотии! Първоначално мислех да сменя само крушките, защото светлината отслабна до толкова, че в мокро - нищо не се виждаше. Баластите и крушките са сменяни от предишния собственик. Предполагам - джамбазина, щото в Швейцария ме съмнява някой да се занимава с "но нейм китайчета", да ги завира на разни тъмни места:), еле пък и като е незаконно. Единия баласт изгоря месец, след като купих колата и тогава, с ужас установих, че във фаровете има торбички със силика гел. Ужас, щото бяха се одървили яко. Това ми коства много прах из фара:/ Смених си баласта и така карах цяла година, докато вече нищо не се киризеше. И така, след като не си намерих по-добра занимавка на 31 Декември - разпилях фаровете😀 Няма да обяснявам процедурата подробно, защото има достатъчно клипове и информация за това. Разбира се, ако някой има въпроси, да заповяда! Та разпилях ги аз и намерих безименни крушки с яко опушени балони. Но по - гадното излезе, като разглобих рефлекторите на ксеноните - бяха леко поизгорели. Имаше и пукнатина в "стъклото" на левия фар, под черната лайстна вътре и на снимките не личи(не се сетих да я снимам). Обмислих доста варианти - нови фарове(много скъпи), нови рефлектори от Али-то( не намерих),да разкостя някои счупени фарове по моргите, включително и фарове от фейслифта с идеята за дневни светлини с мигачите, ама кой ли щеше да ми позволи, да проверявам за изгорели рефлектори на втората употреба🤨 А и вече съм си монтирал модул за дългите. Накрая си останах с пълно рециклиране на мойте. Рефлекторите дадох на едно момче в Търново, който се замава с фарове и срещу 40лв. на брой, ги прати някъде за ново покритие. Другите рефлектори и останалата част си ги измих внимателно с доста разреден обезмаслител, като забърсах и подсуших всичко с една много мека микрофибърна кърпа. Да се внимава много! Поликарбоната се драска много лесно отвътре и след като се полира отвън, всяка драскотинка си личи! Като върнаха рефлекторите, сглобих всичко по обратния ред, залепих спуканото и един приятел ги полира и сложи фолио. Взе ми пари само за фолиото, като за тези фарове(с подгъв) - 50лв. Предполагам, че би взел поне още толкова за работата и полирането. Та монтирах си аз фаровете на колата, слагам чисто новите крушки "Raytech" 5000К, с нови 55W баласти и к'во да видя: Отивам в магазина и момчетата съвсем спокойно зеха да ме убеждават, че било нормално и след малко "обгаряне" щели да си изравнят цветовете. Аз се смея те се чудят к'во ми има. Като видяха снимката зарязаха каквото правеха и на летящ монтаж, много се кефиха на зеленяша😄 Дадоха ми нова крушка и сега всичко си е по местата. За влагата: Видях тази тема. Гледах и аз разни видеа, на които под тапите отзад на фара е разпробито за вентилация т.н. Само дето при мен има тапи, но няма дупки. Преди ремонта ми се появяваше влага в левия фар, но с пукнатината там е било нормално. Сега левия е о.к. Десния беше добре, сега леко се потѝ. Бързо се досетих, че аз съм виновен: Това е снимка на левия фар, но в десния имаше такива дупки също и нямах време да търся болкит. Ама ше го оправя де, поне знам къде е проблема. Като цяло съм много доволен. За комбинацията крушки/баласти ще дам мнение по натам, че се поразболях и нямам тръпка да се возя нощем само за тест.
  9. 7 points
    Ето и обещаната обратна връзка относно проблема с автоматичната трансмисия и DTC P0700 и последващите грешки за соленоидите. Не трябва да се бъркат двата външни електромагнитни регулатори за налягане и петте електромагнитни клапани за управление на превключването. Поз. 4 "А" малък и поз. 6 "В-С" голям клапан за налягане, на които функционалността се проверява по следния алгоритъм https://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/02/SEA3E02E10410612223FERT30.HTML. Тук се търси съпротивление на бобината на клапана 3-10 ома. Клапаните за превключване са в сервотялото и там функционалността се проверява по-тегаво. Изключва се ел. конектора и според зависи грешката, се мери съпротивление 12-25 ома на тествания клапан. Има вариант да се мери съпротивление и на конекторите на компютъра, но тогава не може да се изключи проблем с инсталацията. Там се мери между пин 8 и 9 на конектор "А" и пин от 2 до 6 на конектор "С" според зависи от тествания клапан и се търсят споменатите 12-25 ома. В моя случай тествахме клапан "В". На проверка за верига не трябва да звъни. Ако след проверката на всичко това и потвърждаване на работещи електромагнитни клапани за налягане и за превключване и безпроблемна ел инсталация. Се насочете към смяна на компютъра на автомобила. При мен се получи така. Колега от форума също е препатил и решил проблема по същия начин: Ето линк за разчитане на DTC свързани с автоматичната трансмисия и начини за диагностицирането им. https://omanual.ru/Honda/Accord/7/121000.HTML В последствие ще кача и информация относно взаимозаменяемостта на компютрите на нашите автомобили.
  10. 7 points
    Колкото по-стокова кола си купиш, толкова по-малко проблеми ще имаш. Както много пъти съм казвал, газ се слага само след като покараш месец и теглиш чертата. А аз дори и тогава не си падам по синьото гориво. Но, това си е само мое мнение с които никой не ангажирам. Търси си комплектен автомобил с добра работа на мотора и скоростите. Всички останали дребни забележки се оправят. От значение е има ли гуми, сравнително запазен ли е салона, фаровете и стоповете оригинални ли са, работят ли стъкла, огледала, чистачки и заключването, Има ли два ключа, щора-кора в багажника + ключ, крик и резервна гума. В багажника не трябва да крякат жабчета и да е ръждясало. Огледай луфтовете по предницата и вратите. Чуя я първо на студено и после я изчакай да видиш как работи на топло. Понатисни я отпред и отзад за да пробваш амортисьорите. Имай предвид, че заради скъсан кабел или проблемен модул АБС не винаги работи. Колегите го деактивират директно от таблата за по-лесно 🙂 Чек енджин лампата също лекуват по същият начин, защото не им се разправя с почистването или подмяната на ЕГР клапана. Така, че като дадеш на контакт следи дали ги има или са ги угасили за винаги. Пробвай скоростите как влизат на студено и на топло. Почти винаги ще има лек шум от първичния вал, но това да не те притеснява. Стига да не е натрапчив ще кара още доста. Виж къде отделя съединителя, не че не може да се коригира от продавача, но повечето не го знаят. Мотора трябва да работи ритмично и сравнително тихо. Има една кора от горе му, която понякога вибрира доста гадно. Като я натиснеш и настава тишина. Няма как разбереш, ако не я караш, но по някога тропат амортисьорите. Не са потекли, но си имат едно тропкане, което може да ти скъса нервите. За задните важи същото. Биалетки отпред и тампони на макферсоните също има шанс да се обадят, но това все пак са консумативи. Гледай гумичките на педалите и топката на лоста за скоростите колко са изтрити. Абе, изморената кола си личи от километри. Дет викаше един познат - Ти като си на 90 и перо отзад да си боднеш, на 20 няма да станеш! Не е лошо да си направиш разчет на бюджета и да си търсиш кола по джоба. Или иначе казано поне 1000 лв. трябва да имаш на страна след закупуването. От тях 500 са ти само регистрацията и застраховката. Другите 500 - Масло, свеши, филтри и задължително масло във скоростите закупено от дилъра на марката за България!!! Преглед на спирачките и задължително гуми според сезона. Успех и дано сме ти били полезни! П.С. За много години и да сте живи и здрави!
  11. 7 points
    Честита Коледа Хо Хо Хо! Малко да ви разкажа за проблемите с който се сблъсках от както имам MDX 2016. (август 21г) след 2 месеца из БГ една вечер след на тръгване от работа светна коледното дърво с всички възможни грешки, отказаха системите за сигурност и чека. Колата върви,но всичко свети. Изчетох де що има и започнах да отметвам точките. Първо смених акомулатор, за 3-4 дни грешки нямаше, след това отново се повтори. След това смених свещите, историята се повтори.Реглаж клапани отново на изходна позиция, свети та чак заслепява. Отново в сервиза(ако някой има нужда от препоръка за Бургас на лични) след необходимите проверки се оказа egr клпан. Благодарение на добри хора зад океана се сдобих с желаната част,която бе подменен и сега си имам отново усмивката на лицето
  12. 6 points
    Според мен е добре когато се публикуват годишните разходи да се разделят на четири и накрая тотал за изминати ....км за 1 година. - Данъци, такси, винетки, застраховки- те са задължителни, неизбежни. - Консумативи- масла, филтри, течности, гуми. Това е разтегливо и си е според собственика. Някои преиграват с честата смяна и то винаги с върхови, оригинални. Пример- някой беше писал някъде, че няколко месеца пита, разпитва, чете и не може да избере масло... - Допълнителни аксесоари, глезотии- чипове, мултимедии, парктроници, спойлери, ароматизатори. Това също е разтегливо, не задължително. - Ремонти, части+труд- Ето това е интересно и говори за надеждността на нашите коли и би ориентирало бъдещите собственици. Така мисля, че е по-прегледно... Не упреквам ония с прекалените грижи, камбанарията на гледната точка винаги е различна.
  13. 6 points
  14. 6 points
    Здравейте реших все пак да споделя как се развиха нещата при мен. С много търсене и късмет успях по ОЕМ номер да намеря блока за управление на стъклата в автоморга в холандия. Цената беше 30евро + 20 евро доставка до БГ - общо ~100лв. Пристигна за 1 седмица. Монтирах, обучих ключа и сагата приключи. Отново си отключвам и заключвам с дистанционното! Дано съм полезен на някого.
  15. 6 points
    Здравейте Да се включа и аз в тази тема. За съжаление поста ще е доста дълъг Започвам от начало. Колата е 2.4, АТ, комби, 2007 г., 20400 км. по километраж. Купих я март 2021 г. - 8550 лв. Платформа - 120 лв., че е нововноска и е от други населено място. Регистрация през фирма, екотакса, табели, талон и ГО за 3 м. - 565 лв. Пожарогасител, аптечка, триъгълник и жилетка - 30 лв. И от тук започва голямата въртележка 😬 Първоначално обслужване - м.филтър- 8,30 лв., в.филтър - 22,83 лв., филтър купе - 17,17 лв. Пистов ремък - 40,75 лв., обтяжна ролка - 107,17 лв. Двигателно масло MOTUL 8100 X-CLEAN 5w30 - 6 л. - 120,77. Един литър ми остана. Антифриз 3 л. - 33,24 лв. Труд 50 лв. Общо - 460 лв. Колата се оказа с изтърбушен катализатор и от КАТ ми дадоха временни талони. Ходих на елкон - 30 лв. Нов катализатор с монтажа - 400 лв. Наложи се да вадя удостоверение за евро категория - 50 лв. Още едно минаване през КАТ за постоянни талони - 100 лв. Също така се оказа, че колата с издухана гарнитура на главата. Имаше проблем с нивото на антифриза. Не послушах майсторите и започнах с най - простите неща. Смених няколко капачки на радиатора - 50 лв. Смених радиатора - Nissens - 237 лв., термостат - 67,50 лв. През това време спря да ми се отваря вратата на багажника и задно ляво стъкло от конзолата на предната врата - 80 лв. ремонта и на двете. Връщаме се към гарнитурата, понеже предните интервенции не помогнаха. Свалихме главата - шлайф 25 лв., нови гумички за клапаните - 43 лв., измиване на главата - 6 лв., напасване на леглата на клапаните - 96 лв., транспорт - 5 лв. Гарнитура Elring - 92 лв. Тъй като беше отворен двигателя, смених ангренажните вериги и обтегачите - DNJ - 260 лв. Труд - 300 лв. Общо - 820 лв. Винетка - 97 лв. ГО за 6 м. - 151,35 лв. Каско за 3 м. - 128,37 лв. DRL модул и камера за заден ход с монтажа - 100 лв. Газова уредба Romano - 1720 лв. и антифриз 80 лв. при Мракони. Наложи се да взема още 2 л. антифриз Хонда - 32 лв. Смяна на четки, на моторчето, на едната перка, на радиатора, понеже не работеше - 30 лв. Полиетиленова стелка за багажник - 40 лв. Емулатор за нивото на горивото - 30 лв. - Маркони. Каско за 3 м. - 128,39 лв. Данък 229,92 лв. Загубих си някъде предния рег. ном. - нови табели и талони 76, 54 лв. Газовото още не беше регистрирано и се сложи да сваля газовата бутилка, за да мога да мина КАТ - демонтаж и монтаж по - 40 лв. Общо 80 лв. Имаше и друга драма и се наложи да правя замерване на изгорели газове - 10 лв. 4 бр. зимни гуми Sunfull SF 982 16" - 76 лв. за брой. Труд + нови винтили - 60 лв. Общо 364 лв. 3 л. трансмисионно масло Honda ATF за опресняване на скоростната кутия - 120 лв. Боя - преден капак и броня, десни калници и врати, задна броня и врата на багажника - 900 лв. Имаше доста дразнещи драскотини и ръжда по задния калник. Разбира се, се разтропа и рейката Втулки и семеринги за рейката - 180 лв., хидравлично масло Honda PSF - 2 л. - 88 лв. Заедно с този ремонт смениха и две биалетки CTR - 60 лв., два тампона стабилизираща щанга - 40 лв. Труд - 120 лв. Общо 488 лв. Пастиране на небоядисаните елементи и полиране на фаровете - 100 лв. Чистачки Lampa Raptor Hybrid - 34 лв. ГО за 6 м. - 138,52 лв. Каско за 3 м. 128,33 лв. Всичко общо за тези 9 - 10 м. от както имам колата - 16750 лв. Това е без горивото. Изминал съм 7100 км. Има още неща да се правят и купуват.... Тази година започваме пак Важното е да сме живи и здрави Ако жена ми случайно се добере до тези цифри от някъде - бройте ме труп 😂 След година пак ще пиша тук Дано е по - кратък следващия ми пост
  16. 6 points
    Караме на акорд! Момчето задобрява. Обяснил съм му тънкостите на пилотирането, практикува ги, но резултата не го удовлетворява. Заряза ги и изгледа няколко пъти онборд реплея на Хамака, направи си анализ и взе да ме настига, а снимките са от обиколката в която усетих че е готов да ме надвие. Той не е запален по Ф1, но има респект и аналитичен ум, та рече: "Щом е 7 кратен, значи има какво да научим от него". Отглеждам си 17 години приятел, а той сяда и за 10-тина мин. практика ме побеждава (ех младост), но в живота синът трябва да надскочи бащата. Първата кола е на Хамака(от който сме още далече), втори съм аз, трети е синковеца, но последните 2 виража взе губейки по-малко време от мен и подобри времето ми със 170 хилядни.
  17. 6 points
  18. 6 points
    @dandilov Сърдечно благодаря за изчерпателния отговор, който значително наклони везните в полза на Shell Helix Ultra. И не конкретната препоръчана марка масло е най-важното, а че благодарение на такива като вас, информацията, която доскоро считах за "insight knowledge" достига до нас. Страхотен форум си имате тук
  19. 6 points
    Весело посрещане на Новата 2022 година,приятели! Да Бъде ЗДРАВА, Мирна, Спокойна и Изобилна! На всички вас и семействата Ви пожелавам Здраве, Благоденствие и успехи във всички начинания! Нека Живота Ви е изпълнен с Хармония и Доброта! Весели празници! Бъдете Благословени!
  20. 6 points
    Ето какво казва Миралай Тефик бей след като Левски е осъден на смърт...! " - Хитър и прозорлив е...Умен човек,има честни очи,които дълбоко в мене гледат…. Ако не бях турчин и не бях миралай, щях да тръгна след този човек! - Ти си луд, Тефик бей! – възкликва Орхан бей. – Неговите дири свършват до бесилото. - Не! Започват от бесилото! Ти нищо не разбираш – ние с тебе живеем, за да умрем. Той умира, за да живее!..."
  21. 5 points
    Информация "на ухо"! Равенол предоставят msds при поискване по имейл. Не съм сигурен, че имам право да споделя файловете тук, но накратко: ЕсЕсО ОВ30 съдържа: ПАО между 20 и 40 % Хидрокрек (VHVI) III-та група до 3 % Алкилфенол до 2 % - детергент и стабилизатор. ZDDP до 2 % - пакет противоизносни присадки. Останалите проценти не се знае какво са... ДеХГе 5В30 съдържа: ПАО между 40 и 70 % Бис(нонилфенил)амин до 2 %- антиоксиданти, предотвратяват окисляването на маслото и в резултат на това намаляват отлаганията, намаляват сгъстяването на маслото, предотвратяват бързото увеличаване на киселинното число. Фенол, додецил до 0,05 % - детергент и стабилизатор (предполагам). ZDDP до 1 % - пакет противоизносни присадки. Останалите 35 - 55 % не се знае какво са... Би трябвало да има мъничко естери (2, 3, 4 %) за финес, но не пише в документа. В ДеХГе има 2 пъти повече ПАО, но за да удовлетворят нормата за сулфатна пепел по API SP и ILSAC GF-6A, са намалили двойно пакетът ZDDP до 1%, а това леко ме смущава... В ЕсЕсО пък не се знае какво са необявените 50 - 60 %
  22. 5 points
    Това е един изключително интересен артефакт, за който се сещам да разкажа поради това, че цял ден у нас ще се говори за посещението на премиера Кирил Петков в Република Северна Македония. Става дума за прочутата плащаница, подарена от император Андроник II Палеолог на охридския архиепископ. Изработена е в края на XIII или началото на XIV век в Константинопол от двуслойна червена коприна, в която са втъкани близо 2 килограма златни и сребърни нишки. И освен че е сред най-прекрасните в света образци на византийския дворцов текстил, плащаницата има безценна историческа стойност. Защо? Един от отговорите се съдържа в надписа под изображението на ложето с тялото Христово. Императорската плащаница е използвана в богослуженията в „Света София“ в Охрид, но след като храмът е преобърнат в джамия през ХV век, е пренесена в друга охридска църква - "Света Богородица Перивлепта". Там през лятото на 1900 г. я открива и описва експедиция, водена от руския археолог Никодим Кондаков. С избухването на Първата световна война директорът на Народния музей в София Богдан Филов праща писмо до командващия българската армия ген. Никола Жеков с молба да бъде сформиран секретен отряд, който да издирва, събира и спасява от погромите на войната ценно историческо наследство. В тази група е самият Филов и още двама бележити български учени - професорите Анастас Иширков и Йордан Иванов. Отрядът стига до църквата “Света Богородица Перивлепта”, където е плащаницата, и я пренася в София, заедно с други ценности, принадлежали на 750-годишната Охридска архиепископия. Най-дълго съществувалата българска църковна институция, както обичаше да уточнява покойния проф. Божидар Димитров. Бог да го прости, когато го видях за последен път, той ми разказа именно тази история. “Плащаницата, митрата и всички останали ценности са занесени в Народния музей, в старата Буюк джамия, където сега е Археологическият музей. За съжаление, малко след това идва Ньойският договор, съгласно който, клауза 126, ние трябва да ги върнем на страните, които са завзели нашата Македония”, разказваше Божидар Димитров. Затова съкровището е скрито. От 1925 г. то става законна българска собственост, но въпреки това никой не дръзва да го извади на показ и като че ли е забравено. Едва през 80-те години на ХХ век пренасят сандъците от Археологическия музей в мазетата на Съдебната палата, където по това време се помещава Националният исторически музей. И отново настъпва забвение. В наши дни плащаницата на император Андроник II Палеолог е изложена в НИМ. Макар и до днес в Скопие да се чуват възгласи, че им е открадната и трябва да им бъде върната, мястото на тази реликва е в България. Защо? Отговорът се крие в надписа. Щеше ли да оцелее през всичките тези години, ако беше останала там? Най-вероятно не. И защо? Отговорът пак е в надписа. На императорския дар за Охридския архиепископ под тялото Господне със златни нишки е извезано: “Пастирю на българите, спомни си при служенията за владетеля Андроник Палеолог”. Пастирю на българите... Такъв надпис трудно би оцелял през последния половин век. Седем века преди това се е съхранил непокътнат, но най-новата история не би била благосклонна към него. Такива тъжни примери има хиляди. Но, за да разведря разказа, ще се върна пак към спомена от последната ми среща с Божидар Димитров. Разказвайки за плащаницата, с голям кеф професора ми описа как, всеки път като ходел в Охрид, тамошният владика все го питал: Божидаре, кога ке ми вратиш плащаницата? А той му отвръщал: “Дядо владика, на тая плащаница пише, че императорът я е дал на българския пастир. А волята на дарителя е свещена! Когато Охридската архиепископия се върне в Българската православна църква, ще ти я върна барабар с витрината, в която съм я сложил.” Да пожелаем успех на премиера ни в Скопие, но все пак нека не забравяме този малък детайл. Волята на дарителя е свещена! Георги Милков
  23. 5 points
    Здравейте!Заредих го сложих акумулатора и пак светна чека.След ден изгасна и повече не светна чека.И така до днес.Вече Една седмица никакъв чек не светва.Затова не писах досега.Мислех ,че ще светне.Но все пак благодаря на всички взели участие в дискусията.
  24. 5 points
    Лампата Имало един лекар, който бил много способен и всеотдаен и правел всичко възможно да излекува своите пациенти. Благодарение на него оздравявали хиляди хора, които били на прага на смъртта. И ето че един ден при него се явила Смъртта и му казала: – Виж какво, ти си наистина много добър лекар, но като спасяваш толкова хора от смъртта, нарушаваш равновесието в света. Предлагам ти сделка. От днес нататък, когато отиваш при някой болен, ще виждаш до главата му една лампа. По пламъка в нея ще разбираш дали човекът трябва да умре, или има още дни на тази земя. Слабото, гаснещо огънче ще бъде знак, че трябва да оставиш човека на мен. А ако гори силно и ярко, можеш да го лекуваш. И като гарант за нашето споразумение, ще ти оставя твоята собствена лампа. Нека бъде в теб, за да знаеш, че разполагаш със собствения си живот. Като казала това, Смъртта изчезнала. " Един ден наскоро след това извикали лекаря при тежко болно новородено. Когато влязъл при него, той наистина видял до главата на детето лампа, в която мъждукало слабо, едва забележимо огънче. Лекарят се замислил, но му станало толкова жал за майката и за младия живот на детето, че нарушил споразумението. Той взел малко масло от собствената си лампа и долял в лампата на детето. Огънят в нея се засилил и тя засияла. После се погрижил за бебето и си тръгнал. На другия ден отишъл в бедна колиба, в която живеело многодетно семейство. Майката била на смъртно легло, а около нея стояли притихнали седем деца. Лампата на жената светела толкова слабо, че всеки момент щяла да угасне. Прелял и на нея от маслото в своята лампа. И така, ден след ден, историята всеки път се повтаряла. Нито веднъж не успял да спази условието на Смъртта и всеки път доливал по малко от своята лампа. Минала една година и лекарят се разболял тежко. И когато погледнал към лампата на живота си, видял, че едва мъждука. Изведнъж до него се озовала Смъртта и казала: – Ти доста хитро ме измами и наруши нашето споразумение. Но ето че дойде и твоят час. Днес съм дошла за теб. Лекарят се озовал в отвъдното, в огромна зала, където били наредени много гаснещи лампи като неговата. – За теб има нов шанс – казала Смъртта. – Тъй като не пожали своя живот заради другите, сега ти е отредена специална награда – имаш право да си отлееш масло от всяка лампа, която виждаш тук, и да продължиш живота си с още много години. – Не, не желая да се възползвам – поклатил глава лекарят. – В такъв случай аз вече нямам власт над теб. Ти си свободен, защото, когато човек посвети живота си на другите, той е безсмъртен. "Ако живееш само за себе си, ти си излишен товар на земята. " - Сократ
  25. 5 points
    Да си отговоря сам на въпроса! Хонда имат изтекъл договор за работа със съответния сателит и затова всички часовници и дати от 01.01 2022 г. не се синхронизират автоматично. Датата се връща на 2002 г. така, че ще чакаме решение на проблема. Внимание Не си човъркайте навигациите! Бъдете здрави!
  26. 5 points
    България е първата страна на балканите която започва да произвежда Кока Кола през 60-те години. Сърбите започват производство след 2 години, а гърците след 8 години. България е и първата и може би единствена страна на която е позволено да използва надпис на кирилица.
  27. 5 points
    Един арабин среща друг в пустинята и го пита: - Защо жена ти върви на три метра пред тебе?....Нали в корана пише, че мъжът трябва да е отпред? - Защото, когато са писали корана не е имало противопехотни мини! П.с. Пожелавам Ви братя Хондисти и фенове на японската сила ,весело посрещане на Новата година , подобаващо изпращане на не чак толкова добрата ,стара година, търпение и смирение в душите ви ,Радости и щастие в сърцата ви. Поздрави 😚
  28. 5 points
    Вече съм писал тук - предишната ми кола (дизел) аз лично направих 300К без смяна на съединител - накрая отделяше все още ниско и колата потегляше на 2-ра по наклон без подаване на газ. Но всичко зависи от карането. И може в Италия да не си поддържат редовно колите, но това не значи че всички коли от там са кенефи. Това, че нашите търговци внясат предимно такива, е друг въпрос. Кенефи има и в Германия и в Австрия и Швейцария
  29. 5 points
    video-c783bc73ac5a626c4ef335a4bbc79265-V.mp4
  30. 5 points
    Честито Рождество Христово. Бъдете здрави и щастливи!
  31. 4 points
    Здравейте и от мен 🙂Вече 6 мес съм собственик на Легенд KB1 2007г.Прочетох,за проблем с парното и бързам да споделя,аз как оправих моя проблем след като беше паднал акумулатора..Казаха ми,че съм за ново радиторче и т.н..глупости!В Английския форум на мерих как🙂Понеже,като беше паднал е изгубил сякъш памет и се прави-ресет или калибровка на системата!Задържаш бутона auto&dual едновременно,дава се на контакт след което връщаш контакта.Стартираш и парното идва само,само чуваш клапите как се разместват и парното идва за секунди😀успех на всички!
  32. 4 points
    @Terje 1. Аз определено усещам разлика в поведението на двигателя си, при използване на различни масла. И това не е "плацебо", много добре знам какво казвам! 2. DXG и SSO не са близки по вискозитет, а различни. Да, при 3,5L двигател, разлика в динамиката трудно ще се забележи, но има други фактори, които могат да направят впечатление. Работа на празен ход, звук на двигателя при ниски обороти и скорост, звук при високи обороти и т.н. Който си познава добре колата, ще му направи впечатление.
  33. 4 points
    Това не може да го казваш на сериозно?! Кампанията е за деца на загиналите и пострадалите при изпълнение на служебния дълг полицаи и пожарникари. Аз се отчитам символично в нея всяка година. Не си рискувам живота, за да спасявам чуждия всеки ден, когато отида на работа, за разлика от тези хора. Предполагам и ти... Давай си малко време за размисъл, преди да пишеш.
  34. 4 points
    От това което си написал,никъде не видях да си имал сериозен проблем🤔!Криви главини...,изправяне на дискове⁉️,как стават тези работи?Явно е хубаво да гледаш добре в ръцете и действията,на този който ви монтира дискове и др. елементи по колелата.
  35. 4 points
    @Г.Писаров Така никога няма да се оправим с това чувство че винаги системата ни прецаква точно нас,и после ние пък да прецакаме нея,порочен кръг. Природата ще ни го върне тъпкано,тя вече е започнала,тогава ще се чуди всеки и мае да мисли ама аз не бях,защо стана така. Сигурно се чудиш както всеки, къде ли изчезнаха сезоните,хубавата есен ,дългата зима с сняг ,прекрасната пролет. Дано нещо от тези сезони остане за децата ни. Нищо няма да се оправи докато ножа не опре хубаво в кокала. Промяната идва с личен пример,но българина все чака отвън или отгоре някой друг да свърши работата. Българина се радва като прецака системата,но не му се вярва че прецаква така себе си и бъдещето.
  36. 4 points
    Здравейте, предполагам ще е по-полезно да опишете казуса. Тук има колеги, които са запознати с някои процедури и предполагам могат да помогнат. Ако все пак не желаете да споделите по лични причини или случаят не е съвсем законосъобразен форумът не е най-подходящото място. Поздрави!
  37. 4 points
    Омикрон е вече тук Баба Марта сади лук Гешев чесън ще яде Щом е част от ОПГ Цацаров оставка дава Пред КАНАДСКАТА ливада Че ПРОМЯНА ще го схруска Февруари на закуска Бойко куфарите стяга За Австралия да бяга Включен вече е в турнира С Джокович ще потренира През Дубай сега лети Шиши му бере фурми С Черепа ще пият бира За да му върви в Турнира!
  38. 4 points
    Проблемът се реши, малко със закъснение ще споделя. :) . Тествах всички светлини, мигачи, стопове, габарити, аварийки и се оказа , че крушка на заден ляв габарит е изгоряла. Следва замяна и всичко е точно. Като извод мога да направя две заключения. Или при изгаряне на крушка инсталацията нещо се скофтва или Японците са го измислили хитро - като ти изгори крушка там където по- трудно сам ще установиш (както отзад), друга която лесно се набива на очи (мигача) ти дава сигнал като не функционира правилно. Истината е някъде там :)
  39. 4 points
    Моя навик като паркирам някъде без значение дали има наклон,вкл N натискам ръчната и после P.
  40. 4 points
    1. Двойно заключване - изпрабвано от дистанционното работи 2. Регулиране яркоста на камерата за заден ход - това него знаех 3. Ръчно отваряне на капачката за резрвоара - и това незнаех
  41. 4 points
    Няма какво да взимам.. колата е продадена преди 5 години... Беше ми първия и последния дизел за над 26 години стаж.. Но си я обичах Кой знае.. някой ден може пак да кривна към дизлето.. ама едва ли..
  42. 4 points
    Честита Нова година колеги. Минаха около 2 месеца от годишното гаранционно обслужване на автомобила. Понеже минаха 3 години от покупката ( толкова е гаранцията от производител) в Бултрако направиха цялостен преглед на автомобила, след което те поемат гаранционното обслужване (още 2 години). Откриха хлабина в предните амортисьори (мексиканските 😁), предните носачи били за смяна както и VTC колело (чувало се някакво изщракване при палене на студено, аз така и не го чух). Смениха амортисьорите заедно с биалетите, носачите и VTC колелото, помолих ги да ми сложат и масло 0W20 както е препоръчано в книжката. @Drone всички ъпдейти на компютъра са направени. Много ми е тегаво да видя колко точно е маслото на щеката 😁 . След смяната на амортисьорите няма лопане и тропане, има някакво потропване като карам бавно през неравности, но може и да си въобразявам. Появи се и скърцане при завой наляво, ще посетя пак сервиза да погледнат, може би нещо не е направено както трябва. След смянаната на това VTC колело ми се струва, че двигателят стана по-шумен. Загрят двигателя на място работи доста шумно, преди не беше толкова шумен. Колата продължава да ме кефи все повече, върви прилично, разхода е повече от задоволителен - 4.6 (според компютъра) по магистралата на спускане от София посока Пловдив със скорост 100-130. С моето каране с един резервоар изминавам около 750 - 780 км. П.С. По препоръка на @dan_koloff се опитвам да зареждам бензин Efix 95. По този повод, дали е удазно да ползвам добавки за почистване на дюзите? П.С. 2 Нещото което много ми липсва в колата е наличието на физически бутони. Много е разсейващо с тези тъч екрани по време на шофиране. За сега толкоз от мен. Пожелавам ви успешна година.
  43. 4 points
    Весели празници, колеги! По Коледа стават чудеса, затова нека няма закъсали БМВ-та по празниците! Весело изкарване и полека със сармите! 🥳
  44. 4 points
    Изпратихме за последно тази година, слънцето зад хоризонта.Само тези,останаха да ни наблюдават 👽👽👽🤔!
  45. 4 points
    @JHM Е да, но USVO сегментът би трябвало да си държи рецептурите. Поне е редно, нали е ТОП продукцията. Иначе Ravenol си имат и среден сегмент "Clean Synto", където би било по-възможно да си правят това-онова, но кой знае... А пък Амсойл също си имат хидрокрек сегмент - XL, но при Signature - серията, обаче, скриха съдържанието на PAO в %, в MSDS-а. Сега пишат това: "Тайна, майна"! Равенол пък въобще не дават MSDS. Абе светът е тръгнал нагоре с краката...!
  46. 4 points
    Част 3- B16A2 Общо взето след 2-рото черно купе бях решил, че за мен Хонда е затворена книга и не бих се върнал освен за някое S2000, но явно още не сме дораснали до там . След една разходка до Калояново и скучаене на Пежо събора видях въпросното купе да се продава в един от сайтовете, на шега и майтап се видях с човека и огледах колата внимателно в хубавия град Пловдив. Бившият собственик бил голям мераклия с тази кола. Доста от нещата които е направил по колата не ми се нравят, но определено се е постарал с всичко което е имал като идея. След тестдрайва, останах приятно изненадан от това как върви колата. Бях карал няколко Б16-ки в 6-та ген, но тука ми допадна определено. Една седмица размисли и страсти и се озовах в Пловдив с пари в ръка. И на 7-ми юни се прибрах с това Сивик 5-та 1995-та фабрично с Z9-ка, сега с Б16А2. Цялостно пребоядисана и изкърпена отзад. 282 мм предни дискове, задни дискове, подлакътник, VTi километраж, VTi разпънка на магарето, панелен филтър. Газов инжекцион, и аудио изпълнение в багажника . Всичко звучи супер нали е да ама не, основните ''проблеми'' на колата които остановихме са следните, мотора тече доста отвсякъде, 5-та скорост хърка + други дребни дразнещи неща. Още същата вечер си сложих белите BSA-та и започнах да свалям разни ненужни неща от нея. Разполагаше със пълен набор от неонови светлинки навсякъде, по купето, както и всяка една възможна крушка беше синьо-лилава. Започнах да се возя с колата когато имам свободно време и малко по-малко да оправям нещата които ме дразнеха в нея. Прегледахме колата в сервиз обстойно и постепенно започнах да и оправям леките проблеми. Най-важното е, че беше непокътната откъм ръжда и удари, както и дъното на колата беше перфектно. Едно първоначално обслужване + ОЕМ свещи, антифриз и няколко шарнира. Добавихме полиуретан на ск.лост и рейката. Мотора на колата доста подскачаше поради факта, че този който беше премахнал компресора за климатика беше махнал и стойката му както и успокоителния тампон. Намерих стойка която премина през леко освежаване и всички тампони по мотора ги подменихме с нови и ги напълнихме с полиуретан.. Междувременно карах колата в този и вид.
  47. 4 points
    Е той форумът е за това. Занимавайте го.
  48. 4 points
    Честита Коледа! Здрави да сте за да се радвате на сбъднатите си мечти!
  49. 4 points
    Онзи който не е доволен от това което има, няма да е доволен и от това което иска да има. Сократ
  50. 3 points
    https://www.youtube.com/watch?v=dGkAMJQh7Mo
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00
×
×
  • Create New...