Jump to content

hilmik

Фен
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

hilmik last won the day on October 11 2020

hilmik had the most liked content!

Community Reputation

15 Neutral

About hilmik

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Продавам оригинален болт за задни амортисьори за хонда FR-V (90181-SJF-000). Бях поръчал два и единият ми остана (не се наложи да се ползва). Цена 17 лв. Намира се в София. Лично предаване или доставка с куриер за ваша сметка). Тел. 0882691седем девет седем.
  2. За някои от частите може да се наложи да чакаш да ги доставят от чужбина. Например, при смяна на задни амортисьори се наложи да срежем болт (90181-SFJ-000), който се оказа, че не е наличен в България. Поръчах такъв от български търговец, но трябваше да чакам го доставят от чужбина.
  3. Здравейте, за информация - изминах над 30 000 км след ремонта на двигателя. Колата не харчи масло, не съм доливал между смените.
  4. Здравейте, 1. Линк: https://www.ato24.de/de/ravenol-dxg-sae-5w-30.html Вид и количество: Мало за двигател RAVENOL DXG SAE 5W-30 1 х 5 литра Стойност на поръчката: 52,95 х 1,9675 = 104,20 лв. 2. Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-dlo-sae-10w-40.html Вид и количество: Масло за двигател RAVENOL DLO SAE 10W-40 1 х 5 литра Стойност на поръчката: 20,95 х 1,9675 = 41,30 лв. Преведени са 146 лв. с Revolut. Начин на получаване: чрез куриер.
  5. Здравейте, С цел да съм полезен - публикувам информация за това, как реших проблем с омасляване на двигател на Хонда FR-V 1.7, бензин, 125 к. с. Оказа се, че в моя случай, проблемът се решава със замяна на пластмасова капачка, която е отгоре, отстрани на двигателя - според форуми на английски, това е често срещан проблем при Хонда. Прилагам видео, на което е показано коя е частта. Следва да имате предвид, че номерът на частта за вашата кола вероятно ще се различава от показания на видеото. За да видите видеото, кликнете тук Поздрави!
  6. Здравейте, за информация - изминах почти 20 000 км след ремонта - засега няма никакви проблеми. Колата не харчи масло. 🙂 Забравих да спомена, че покрай/преди ремонта на двигателя смених и клапана за обратните газове. Навсякъде във форумите на английски език, преди да се пристъпи към ремонт на двигател, препоръчваха да се провери дали проблемът с горене на масло или омасляване на двигател не е (и) поради запушен клапан за обратните газове. Търговците предлагаха този клапан за около 90 лв., но го поръчах от Amayama, тъй като с доставка, клапан + маркуч (който се оказа, че е спукан), гумичка (която се слага на двигателя и в която влиза маркуча) и щипки цената беше доста по-ниска.
  7. Здравейте колеги, вече минах 11 000 км. след ремонта. Скоро проверявах маслото (след последната смяна съм минал около 3 000 - 4 000 км.) - все още е светло и е там, където беше и при сипването му (т. е. изобщо не харчи масло). Мнооого съм доволен - няма никакви проблеми, въпреки, че преди ремонта чух и коментари, според които на Хонда трудно се прави успешен ремонт. Според мен (въпреки, че не разбирам от автомобили), при ремонта от значение са: - изборът на майстор; - изборът на части; - разработване на двигателя - правилен избор на масла, по-честа смяна в началото (при разработването) и внимателно шофиране на по-ниски обороти (поне първите 2 000 - 3 000 км.). Във връзка с посочените по-горе цени на части от мен, следва да имате предвид, че можете да изберете и по-евтини варианти, например, да не сменяте свещи, антифриз, да изберете по-евтини уплътнения, ремъци, ролки..... Тъй като имам намерение да карам колата повече време, прецених, че е по-добре да използвам най-доброто което мога да намеря (често евтиното излиза скъпо). Относно вибрациите за които колега споменава, че ги има над 100 км/час - вярно е, че при високи обороти колата е по-шумна от стария ми Мерцедес 124, но не съм забелязал да има вибрации. Ако има шум, наподобяващ вибрации, може да провери дали не е от отражателите на ауспуха, които да вибрират от въздушното течение при по-висока скорост. Относно въпросът за избор на майстор - не мисля, че е добра идея да правя реклама в този форум. Ремонтът на моята кола я прави комшия/познат, който работи в сервиз и каза, че може да направи ремонта. Съветът ми към колегите от провинцията (и не само към тях) е да разпитат и изберат майстори които са близо/местни, имате им доверие, работят внимателно и за които има добри отзиви.
  8. Здравей, от около година ( над 20 000 км) карам FR-V с двигател 1.7. Разходът на газ, средно, ми е около 9л/100 км. Правих ремонт на двигателя и климатроника (сменях компресор). Относно ремонта на двигателя съм обяснил - има тема, а за климатроника - не трябва да пищи ремъка. Вероятно е блокирал магнитния съединител, а още по-вероятно компресорът. Въпреки направените ремонти съм доволен от колата. Ще се радвам, ако мога да помогна със съвет.... Доколкото знам има три нива на оборудване, но не знам дали има вариант с автопилот - моята няма. Колата е достатъчно широка и голяма (е, по-малка е от бус).
  9. Съжалявам за техническата грешка - колегата по-горе е прав! За една година съм изминал около 20 000 км., а не както е написано по-горе ( 200 000 км). Ако някой чете този пост и се чуди дали да си купи такъв автомобил - хубав е, препоръчвам го "с двете си ръце" (6 използваеми места, широк, според мен здрав, със сравнително голям багажник, супер устойчив на завои, лесен за управление, с нисък разход на гориво. Не се уморявам при дълго пътуване). Като малък недостатък - по-некомфортна возия и повече шум (от сцепление на гумите с асфалта и при високи обороти на двигателя) в купето от стария ми Мерсецес 124. Също като недостатък - със сравнително малък просвет/клиренс (мисля, че е около 15 см по каталог).
  10. А.....забравих за болтовете за глава - и те бяха сменени - мисля, че бяха към 30 - 40 лв. Въреки направения ремонт, не съжалявам за избора на точно този автомобил - доволен съм. Само за информация - смених и компресора на климатика за около 700 - 800 лв. В рамките на година съм изминал около 20 0000 км. Като недостатък мога да отбележа сравнително големия (в сравнение с предишната ми кола) шум от движенитето/сцеплението на гумите (с асфалта). Затова, моят съвет е - избирайте възможно най-тихите (които шумят най-малко) гуми. Това ми е 4-тия автомобил - предишните бяха Рено 19 (купих я от Австрия), Фиат Темпра (на бензин, купена в България), Мерцедес 124 (бензинова, купена на 140 000 км. от представителство на Мерцедес в Австрия) и Ходна FR-V (купена от България). От всички автомобили, най-комфортно возене имаше най-старият - Мерцедес 124. С него изминах около 120 000 км. - дал съм много малко пари за ремонти, като нищо по основните възли (двигател, скорости, радиатор, съединител) не се развали. В обобщение - за автомобилите които купих от Австрия не се налагаше да се прави ремонт след закупуването им, за разлика от тези, които купих от България!
  11. Здравейте, по-горе е посочено, че компресорът е keishin hs090l. Трябва да имате предвид, че след keishin hs090l обикновено има още няколко букви, които определят съответната модификация - т. е. има различни варианти keishin hs090l, като разликата е в корпуса. Поради развален компресор на моята Honda FR-V, купих нов компресор keishin hs090l, мислейки, че ще стане. Оказа се, че има разлика в корпуса/външната част. Затова, извадих всичко от стария корпус и преместих частите от новия, в корпуса от стария. Стана идеално, въпреки, че нищо не разбирам от климатици. Внимавайте - преди да преместя частите, изчистих перфектно стария корпус. При такава процедура, не забравяйте да сложите и съответното количество масло директно в компресора! Също - преди да монтирате нов компресор, сменете дехидратора и промийте охладителната система.
  12. Разбира се, че не е тайна! За поръчаните части (комплект оригинални гарнитури, включително гумички Honda 06110-RJH-000 + семеринга Honda 91213-PE1-722) от amayama, с доставка, платих около 280 лв., като върху тази сума платих мито, което, всъщност представлява ДДС и 10-15 лв. за обработка от Български пощи - т. е. около 350 лв.; За комплект сегменти (компресионни и маслени, марка RIK) - около 120 - 130 лв.; За водна помпа INA - около 30-50 лв. (не съм сигурен дали това беше точната цена); За всички ремъци (два или три) и ролка/лагер (всички марка Continental) - около 200 лв.; Комплект биелни лагери (мисля, че бяха Motrex или нещо подобно) - около 35 лв.; Антифриз (5 л. оригинален на Honda) - около 65 лв.; Комплект оригинални иридиеви свещи за газ NGK - около 130 лв. 4 л. масло за разработване на двигател (RAVENOL Break-In Oil SAE 30) - около 60 лв.; Смазка за/при ремонт на двигател (AMSOIL Assembly Lube 0,118 L) - по-малко от 15 лв. Приблизителна обща стойност на части - 1 000 лв. Труд (в провинцията, от мой познат, който ми е и комшия) - около 300 - 350 лв. За ремонт на двигател в Бултрако и Мотобокс, казаха, че цената на труда е около 500 лв.
  13. Здравейте, С цел да бъда полезен, ще разкажа за моя опит с харч на масло.... След закупуване на Хонда FR-V, 2006 г., с двигател 1,7 безнзин, V-TEC (модификация D17A2), изминах няколко хиляди километра и всичко беше наред с колата (включително не харчеше масло). При закупуването, колата по документи (имаше всякакви сервизни документи) и километраж беше на около 135 000 км. (внос от Италия). След смяна на маслото с което беше купена колата с масло със зелен цвят (0W20), купено от представителство на вносител на автомобили, при първата проверка на нивото установих, че колата харчи мнооого масло. Пробвах масла с различен вискозитет, като последно карах с 10W40. За съжаление, проблемът с харча на масло (около 1 литър (а може би и повече) на 1000 км) остана. Реших да пробвам с т. нар. разкоксоване (разлагане на нагара на маслените сегменти) - сипвах всякакви видове специални течности през свещите (за пръскане и наливане) и в маслото, включително и добавки Xado. За съжаление, резултатът беше равен на нула. След това поръчах от https://www.amayama.com комплект оригинални гарнитури и гумички на клапаните (внимавайте - при оригиналните гумички изпускателните и всмукателни се различават по цвета на пружинките - черен или сребрист). Пратката от Япония бе обмитена и цената стана около два пъти по-висока от например Elring, налични при търговци в България. От други места купих сегменти (RIK), ремъци, водна помпа, биелни лагери, антифриз, свещи. С общите поръчки от форума ми бяха доставени масла, включително масло за разработване на двигател (т. нар. Brake-in oil). Майсторът, който прави ремонта ми каза, че маслените сегменти са били свити, гумичките зелени (т.е. неоригинални), а някои от пружините на изпускателните клапани са били сложени на всмукателните (т.е разместени) - явно някой неуспешно се е опитал да реши проблема с горенето на масло. След ремонта изминах около 200 км с маслото за разработване на двигател, след което го смених с нормално 5W30. След около 1000 км (1200 км след ремонта) отново смених маслото с хубаво 5W30 масло. В момента съм изминал около 6 500 км след ремонта, а колата не харчи масло (дано да продължи да не харчи). Говорих с човека от който купих колата - каза, че при него не е имало проблем с горенето на масло...... В един от сервизите преди ремонта ми казаха, че имам счупен маслен сегмент и основния ремонт трябва да се направи по-бързо, за да не задере....е, ремонта бе направен на друго място, а счупен маслен сегмент нямаше .....
  14. Здравей, поръчвам: 1. Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-fo-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FO SAE 5W-30 2Х1 L 2. Линк https://www.ato24.de/en/ravenol-fds-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FDS SAE 5W-30 1Х5 L Стойност на поръчката: 14,50 (7,25x2) + 32,76 (32,76x1) = 47,26 x 0,95 x 1,9675 =88,33 лв. Сега преведох 90 лв. (предполагам, че парите ще бъдат при теб утре)
×
×
  • Create New...