Jump to content

Krasi-mir

Фен
  • Content Count

    3793
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

Krasi-mir last won the day on October 30 2022

Krasi-mir had the most liked content!

Community Reputation

1422 Master

1 Follower

About Krasi-mir

  • Rank
    Transporter
  • Birthday 04/14/1966

Profile Information

  • Кара
    у лЕво
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Willand (UK) * Момин Проход * Ихтиман

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

21248 profile views
  1. @Plevelcho, Сори, ама пиша много бавно. Когато започнах да си разяснявам идеята ти все още не беше се изказал, т.е. нямах предвид теб в идеята си. И да - "Цецо знае, че аз знам, че той знае". А и аз знам, за какво говориш. Нееднократно съм казвал - Важно е да знаеш, какво караш, и как да го караш.
  2. Не съм се интересувал, ама си мисля, че тези системи са масови в камионите най-малко от 6-7 години. Карал съм предимно DAF, всички бяха след 2015-а и всички имаха АСС, СMBS (под друго име), следене за напускане на лентата, VSA/TCS (под друго име). Ааа, и най-важното - автоматик. п.п. Най-старият камион, който съм карал (професионално, не за кеф) беше 2005-а, ръчна ск.кутия с бързи/бавни. Потеглянето от място пълен беше издевателство - десет пъти съединител, докато стигна 5-а бърза.
  3. Цецо, идеята ми беше, че съм бил на твое място, т.е. изпробвал съм лично, как работи аварийната спирачка. Това, че някой е изправял камиона ми на нокти е друга тема. Все пак, извинението ти е прието. @Pavel_Pavlov , вярвам, че колата на Цецо си е у ред. Нямам представа, как точно се случва, но се случва точно това, което казваш - "някой" стиска дисковете по-силно. Според мен това се случва не защото аз не съм натискал достатъчно силно, или спирачната ми система не е изправна. Това се случва, защото спирачната система (и всичко свързано с нея - VSA, ABS, CMBS ...) така е конструирана. Да кажем, че инженерите са преценили, че при нормално спиране не ти трябва пълния капацитет на спирачките. Грубо казано, няма нужда при всяко пипане на педала човекът до теб да получава синина на гърдите. Обаче, при аварийна ситуация на сцената се появява магьосникът CMBS и взема нещата в свои ръце. Все пак трябва да оправдае името си - "Система за безопасност".
  4. Само за протокола: Не съм карал лек автомобил с такава система. Затова пък вече 6-та година карам служебни товарни автомобили от 3.5 до 18-тонни с такава система. При сработване на системата усещането е точно както го описва Цецо. Щом някой ми влезе в опасната зона, от нищото се появява някаква невиждана сила, която заковава камиона на място. Става за част от секундата, още преди да съм осъзнал, какво се случва. Иначе, при нормално спиране, имам чувството, че тоя камион ще спре утре. И да, аварийната спирачка, VSA и ABS сами по себе си са коренно различни неща, работят по коренно различен начин, и сработват при коренно различни условия. Имал съм и "удоволствието" да пробвам VSA на Сивик 9 при аквапланинг със скорост около и над 130км/ч. Ми, справи се чудесно.
  5. Именно. Както казах, и двете коли бяха чисто нови. Значи, не мога да коментирам същите след 10-годишна експлоатация. Така, първата беше 1.4 i-vtec SE със L13Z4, втората 1.8 i-vtec Black Edition със R18Z4, и двете със 6-степенна ръчна ск.кутия. Предполагам знаеш, че това 1.4 е, да го наречем, търговски трик. Двигателят всъщност е 1300сс. Разликата във вървенето беше забележителна, все пак, едно са 100 коня, друго са 142 коня на едно и също купе. На 1.8 не се налагаше да изнкючвам климатика и еко режима за да изпреварвам екстремно, както на 1.3. Въпреки по-голямата кубатура и мощност, разходът на гориво беше еднакъв. Дори и да е имало някаква разлика, то тя беше незабележима. Фейслифта на 9-ката започва 2015-а. Това беше една от причините съпругата ми да смени нЕмощната L13-ka c R18-ka. Беше Април 2015-а и шоурума на дилъра вече имаше 9-ки фейс. Black Edition-а беше модел 2014-а, т.е. прифейс, залежала, непродадена бройка. Дилърът ни я предложи на безлихвен кредит и свали £3000 от цената. Предполагам знаеш, че i-vtec означава "Интелигентен v-tec". Значи, ECU-то се грижи водачът да получава това, което желае. При галене на педала, получаваш прилично икономичен автомобил. При агресивно каране работата на двг осигурява достатъчно (за мен) спортно усещане. Екстрите са такива, каквито си е избрал онзи, който я е купил нова. Към настоящия момент ти си този, който ще избира екстри, които желае, на цена, която е готов да даде. Няма да ги коментирам, само за протокола - първата 9-ка беше с обикновено "радио", с МР3, USB и AUX. Дилърът предложи мултимедия с навигация за скромните £2500 над цената. Отказахме, но някой друг може и да ги е дал. п.п. Преди 8г си купих настоящето CR-V за £3000. Беше на 11г и 80000 мили. Хвърлих едно око в автопродавалника - най-евтиното 11-годишно CR-V, бензин, автомат, на 80000 мили в момента е £9000. Тааа, тетака с цените.
  6. Нямам време да пиша точно сега. "Имах" и двата модела, от чисто нови, за по 3г всяка. Предполагам си чел първата тема в раздела?! Ако не си, прОчети я, намисли си конкретни въпроси, и ще коментираме като се прибера по-късно днес.
  7. Моето е '03-та и нямам. Не знам, дали всички прифейс нямат. Може да зависи от нивото на оборудване, а не от фейса.
  8. Емич, прав си. Трябваше да кажа "най-малко едно предно и едно задно". Явно си бил с подходящи гуми, щом си излязъл. Те тука те си останах в калта с боксуващи най-малко едно предно и едно задно. Това е на задна. Гумите бяха гола вОда с надпис "M+S". Обаче, по английски стандарт това означава "Мъгла и Дъжд". Преди това минах от там два пъти напред без проблем. При второто минаване брат'чеда окопА зафирата, аз минах зад него и го избутах, броня в броня.
  9. Няма LSD, нито в задния, нито в предния. Когато включиш VSA се включва и TCS, т. е. тракшън контролът. Ако не се лъжа, TCS/VSA работят през ABS, който задържа боксуващото колело и така въртящият момент отива към другите колела. За да изкачиш баира ти е помогнал TCS/VSA и евентуално DPS. При изключени TCS/VSA винаги боксуват едно предно и едно задно колела. Когато се задейства DPS, ефектът е както при 4х4 с блокиран среден диференциал. Понеже и предния и задния диференциали са "отворени" започват да боксуват едно предно и едно задно колела (тези с най-ниско сцепление). Значи, излизането ти от калта се дължи на двете боксуващи колела, а не на тези със сцепление.
  10. Не съм пипал "стоп" на 8-мица, но наскоро случайно гледах клип в ютюб за такива ситуации, само че за фар. Лепиш върху "стопа" силно залеващо тиксо, няколко слоя дълги ленти. Оставящ краищата да стърчат, за да ги хванеш здраво и дърпаш в посоката в която е стрелката.
  11. Не мога да го пратя. Четох за проблема много отдавна, има/няма 6-7г. По него време съпругата ми имаше Сивик 9, която започна да "чука" при потегляне и спиране. Разрових се във форума и открих това за Акорд 7. Беше нещо за саморазвиване на болтовете на събфрейма. За съжаление не помня, къде съм го чел. Може и да е било в обширната тема "Всичко за Акорд 7".
  12. Да докладвам: Имаме победител - @ceco_accord . Вчера намерих време да вкарам Акорда в бокса. Майсторът е син на Майстора, когото споменах в пост #1. Развиване и затягане на всички тампони по окачването. Освен това тампонът на скоростите пукаше при натиск със щанга. Вече 100-тина км чувам тишина. Няма скърцане, няма пукане. Обаче, така и не разбрахме, кой точно тампон скърцаше. Тааа, тетака.
×
×
  • Create New...