Jump to content

Krasi-mir

Фен
  • Content Count

    2632
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Krasi-mir last won the day on March 22

Krasi-mir had the most liked content!

Community Reputation

560 Excellent

About Krasi-mir

  • Rank
    *RD8 * GD1*
  • Birthday 04/14/1966

Profile Information

  • Кара
    у лЕво
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Willand UK / Момин Проход Сф-О

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

18148 profile views
  1. Docev, мина ми през акъла, че на джазката е нещо електрическо, ама ... Никога не е късно да научиш нещо ново (както и да се изложиш). Благодаря за начина на паркиране на Джаз автомат.
  2. Значи, проблемът е някъде между скоростния лост и патрона на ключа. Не знам, как точно е устроен, но има заключващ механизъм, който не позволява да завъртиш ключа в позиция 0 (нула) за да го извадиш, ако скоростния лост не е на Р. Както ти каза по-горе - "не отчита паркинга". Трябва ти добър автомеханик, който знае, как работи механизъма. Ключар и масло в патрона едва ли ще помогнат.
  3. И аз бих заложил на това. Казваш, че след преместване на лоста на R и връщане на P усещаш отпускане. След това отпускане, ключа лесно ли излиза? Също така не разбрах, какво означава не излиза ключа? Не можеш да го завъртиш до крайна позиция (позицията за изваждане), или го въртиш до там и не ще да излезе? Не видях да си писала, кога дърпаш ръчната. Пробвай това - спираш, държиш на крачна, преместваш лоста на N, дърпаш ръчната, пускаш крачната (в този момент ще усетиш познатото ти отпускане на колата, все едно е поела паркинга), преместваш лоста на P, гасиш и пробваш да извадиш ключа. Така изпълнено паркирането, води до поемане на тежестта на колата от ръчната спирачка и не се товари P-то на ск.кутия.
  4. На тъста ми (пенсионер) от 13г. ежедневката е десен волан. Първите 3г кара Ровър 400, което е Сивик 6-та, англичанка, с други емблеми. От тогава е на Митсубиши Шогун Пинин. Щом той може, значи всеки може. Живее на село, на 50км от София. До първата метростанция отива с джипа, натам с метро/автобус. :D Миналата седмица си бях в България. От 2г. през отпуските си карам рента-кар с нормален волан, почти през цялото време в София. Преди това, от 2002-ра, карам само десен волан. В контекста на казаното, за мен не е никакъв, ама никакъв проблем, къде в колата се намира волана. Но, ако досега не си карал кола с десен волан, горещо НЕ препоръчвам да се учиш да караш такава в София. Пътната структура, трафикът и на първо място културата на участниците в движението ще те смажат още на първата седмица. Нема такъв ужас. И не само в София, в цялата страна е така.
  5. Ще се самоцитирам: Преди години, в началото на пристрастяването ми, открих една друга английска класация. Компанията Warranty Direct продава гаранция след изтичане на заводската такава. Та в нейните класации (по коефициент на рентабилност), в топ 3 навремето винаги имаше по една Хонда, а в топ 10 поне 3 Хонди. Скоро не съм гледал, къде сме. edit: Проверих. На 5-о място Джазка. https://www.reliabilityindex.com/top-100
  6. Krasi-mir

    2001 автоматик - рита

    Да, на баир задължително. На равно аз слагам на N и пускам крачната. Ако колата НЕ тръгне по инерция директно местя на Р, без ръчна.
  7. Krasi-mir

    2001 автоматик - рита

    CARPERA, кикдауна при мен работи различно. Може да включи неусетно, може и с удар. Зависи от ситуацията - наклон на пътя, скорост, начин на натискане на педала и не на последно място, какво искам аз да се случи. Кикдауна на 1-ва ген CR-V работи със жило. Не съм се задълбочавал и нямам идея, как точно се случват нещата, къде е свързано това жило, и как командва кутията. Соленоиди - съгласен съм, може причината да е в тях. Не се имам за специалист, нито по автоматични кутии, нито по електротехника, обаче, просто от техническа грамотност ... Какво означава зацапан соленоид? Аз виждам две причини: Проблем по ел.системата - неправилно командване на соленоида. Проблем с маслото - старо, мръсно, или неправилно масло. Тук коментирания случай - нека не поставяме каруцата пред коня. Може и да има проблем, но може и Димитров да си внушава. Трябва да се види от специалист. Димитров, намери някой с Хонда автомат (може и Акорд от тези години) и повече опит с тях, и си ги менкайте. Ти тествай неговата, той твоята. А най-добре е да намериш правилния майстор. edit: п.п. Димитров, може и да си запознат, но все пак - начин на паркиране на автоматик (в частност Хонда): Спираш, крачна спирачка, преместваш лоста на N, дърпаш ръчната, пускаш крачната, преместваш лоста на P, изчезваш по задачи. По този начин се избягва удара, който се получава при първоначалното включване от P на R и D. Тежестта на колата се поема от ръчната спирачка, а не от палеца на кутията, който я заключва на P.
  8. Krasi-mir

    2001 автоматик - рита

    Сериозно ли?! Тампони?! Виж, маслото е друга бира, от него може да рита. Димитров, дефинирай "рита" по-точно. Какво усещаш, просто по-осезаемо превключване, или тъп удар, все едно от рязко пуснат съединител? Това първият автоматик ли ти е? Сравнявал ли си превключването с някоя друга Хонда на близки години и километри? На колко км е, ако знаеш истинските? Имаш ли информация някой да е опреснявал маслото преди теб? При превключване на R и D от P и N рита ли? Кикдауна как работи, има ли боксуване като сваля надолу, когато рязко смачкаш газта? ...
  9. Krasi-mir

    Полуоски

    Съгласен съм с CARPERA, донякъде. Ако е полуоската би трябвало да вибрира постоянно. Вибрациите ще се усилват и намаляват с увеличаване, и намаляване на скоростта. Все пак има вероятност полуоската и/или успокоителя при въртене да изпадат в резонанс само при тази скорост. Бих заложил на гума, джанта или спирачен диск.
  10. Krasi-mir

    Полуоски

    Краткия отговор е ДА. Обаче, Вибрации във волана при определена скорост може да се предизвикат от една камара неща. Вътрешни карета при потегляне. Външни карета в завой. Система 4х4 в завой. Крива гума/джанта. Крив спирачен диск. Задържащ сп.апарат. Кардан. Скоростна кутия. Съединител. ... Ти си.
  11. Krasi-mir

    Полуоски

    К'о?! Неееее! Не си нарушил правилата. Просто, така поднесена, темата звучи като виц от поредицата "Само в България". Отварям хладилника - кутия сладолед. Отварям кутията - сърми!!! После, На снимката виждам три гумени детайла. Предполагам, че някой, невиждал такава полуоска, и идея си няма, че онова кръглото на средата също е гумено. Тааа, от твоя въпрос изобщо не става ясно, за кои гуми питаш. И сега, Гумите в двата края на полуоската се наричат маншони на каретата. Гумата (както вече се изяснихме, че е гума) на средата на полуоската е успокоител на вибрации. Залепена е за полуоската. На едно от предишните ми CRV-та се бе ше разлепила и разместила. Махнах я и си карах без нея. Не съм забелязал поява на вибрации във всички режими на каране. Таааа, тетака! п.п.ГЗ-ът ми си беше,и си е, където трябва. Щом искаш адекватен отговор, задай адекватна тема и въпрос. Между другото, с търсачката може би щеше да намериш предишни теми, където сме коментирали ТОЗИ успокоител. А ние сме го коментирали. edit: Все пак си схванал заяждането ми
  12. Методи, виж тази таблица: https://www.wheel-size.com Попълни марка, година и модел. Според нея FIT JDM "носи" и на двата размера гуми. Както виждаш, FIT 1.3 JDM са 3 модификации - DAA-GP1, DBA-GE6 и DBA-GE7. По VIN-а ще разбереш, коя е твоята. Твоя номер на "шаси" би трябвало да е с 11 символа и да започва с една от трите комбинации - GP1, GE6 или GE7. Например GE6-1234567. И аз, като Павел Павлов, не знам, как работи компютъра на CVT. Нямам идея, от къде и какви данни взема, за да променя предавателното число на кутията. При степенния автоматик е нежелателно, бих казал даже недопустимо, да се кара с размер гуми различен от предписания от производителя. Тук, обаче, предавателните числа са фиксирани. Както каза Павел, плавно променящите се предавателни числа при CVT може и да компенсират разликата в диаметрите на гумите. Ако това е вярно, не виждам проблем да сложиш по-високи гуми, колкото може да събере калника. Това ще доведе до загуба (или увеличение) на мощност в ниските обороти и съответно промяна на максималната скорост във високите обороти. Говоря общо, защото лееееко съм скаран с точната наука, която се занимава с неща като мощност, въртящ момент, скорост и връзката между тях. п.п. CVT има две раздвижни ремъчни шайби и метало/гумен ремък. При потегляне двете части на входящата шайба са раздалечени и ремъкът ляга на най-малкия диаметър, а на изходящата шайба са приближени и ремъкът ляга на най-големия диаметър. С увеличаване на скоростта раздалечаването се променя, с което се променя диаметъра на контакт на ремъка, съответно предавателното число. Това ме навежда на мисълта, че евентуалния проблем от различния диаметър гуми ще е за двигателя, а не за скоростната кутия. Двигателят ще се тормози или при потегляне, или при висока скорост. edit (провокиран от Carpera): Имал съм 2бр. CR-V 1 JDM. Някои от частите по JDM-ките се различават от тези по европейките. Търсенето на правилните части може да се окаже като търсенето на полезни изкопаеми. Това в добрата стара Англия. Какво остава за Малта? Купуването на части от разни о-ел-екс-и може да се окаже грешка, ако не си на 200% сигурен, че купуваш правилната част за твоята кола. Знаеш ли, колко главоболия ми струваше сглобяване на правилната полуоска за моята JDM-ка (риторичен въпрос)?! КАжи сега на Методи, кой читав майстор в Малта ще му поръча и монтира подложки на JDM-ката от OLX?! Или стругар?! Аааа, и да си ги монтира сам. То няма, къде да паркира (видях го на живо), ти го караш да паркира и да разглоби половината кола!
  13. Krasi-mir

    Полуоски

    "И трите ли Дедо Попе?" Кажи верно, само т'ва ли ти се откъсна от клавиатурата?! Заглавие "Полуоски" и едно изречение с неточен въпрос?!
  14. Съжалявам изтече ми времето за редактиране. Не слагай преобразувател за ръжда, може да стане по-лошо. Придържай се към WD40, или Wurth.
  15. Пробвяй с Wurth Rust Off spray. Бой с чука по главата на болта помага понякога.
×