Jump to content

ogi28b

Фен
  • Мнения

    169
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    3

ogi28b last won the day on Май 28

ogi28b had the most liked content!

Обществена Репутация

100 Good

Относно ogi28b

  • Ранг
    Потребител
  • Рожден ден 7.07.1982

Profile Information

  • Кара
    Аccord VII, 2.2 i-CTDI, 23.12.2005 - седан
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Последни посетители

229 профилни разглеждания
  1. Акорд 8ма ген.дизел.

    Здравей, колега! Съжалявам, че си ударил на камък с тази, но напълно подкрепям колегата над мен - не бързай, имай търпение, сама ще те потърси А щом вече си я водил на лекар, би било добре да споделиш разочарованието си в тази тема: Това би помогнало на някой след теб изобщо да не си губи времето с тази кола. Сигурно си я видял, но една подобна на тази, която си гледал, има в Ямбол. Ако може да се нарече недостатък - това е, че е с ръчна кутия. Иначе изглежда добре на картинките. "Испанските" коли заслужават внимание. Комбинацията от дизайн на Акорд 8 и този бял цвят на мен ми харесва изключително много. Успех ти желая!
  2. ксенон

    В България цената в този момент е 64 лв с ДДС, налични в магазин на дребно.
  3. 2.2 i-CDTI, разход на гориво

    Хм, ами карам по същите пътища и магистрали, като всички останали българи. Колкото са равни за мен, толкова би трябвало да са и за другите. А и не виждам никаква причина да си променям скоростта, освен ако някакъв завой не го изисква. Никога не засилвам, защото отпред има баир. А и да има - след това пък има спускане За съжаление скоро не ми се налага да мина по същия път, но бих го минал за теста и не мисля, че би имало разлика повече от 1 / 10, ако постигна същата средна скорост. В горния случай постигнах 77 км/ч по следния начин: За около 45 минути изминах 18 км в София и за около 3:10 часа изминах следващите 292 км до Ямбол. Тук може да има плюс / минус 1-2 км разлика между градското и извънградското, както и + / - 5 минути, защото не съм гледал абсолютно точно къде се намирам и колко ми е километража. От зареждане в Гео Милев, София, отидох до Ринг мола, от там се върнах до Цариградско през Младост и от там към магистралата.
  4. Разлика между хубави гумени маркучи и тези няма да усетиш. Заслужава си защото спираш да мислиш за това дали маркучът се разлага и дали не се е запушил. Тук местните фирми каква цена предлагат за такъв маркуч? Преди време смених 4 маркуча с такива за 44 лв. По 12 лева бяха предните 45 см, и по 10 лв задните 30 см. Стига накрайниците да не са кът, мисля, че повече от 60-70 лв вече отива към "ден година храни". 80, преко сили. Пиши в Гугъла "тефлонови спирачни маркучи", пропусни резултатите от форумите и има няколко фирми, които се занимават. Може да търсиш също и "хидравлични маркучи". Имена няма да казвам, защото не плащат за реклама, но ако не се справиш, драсни ЛС.
  5. 2.2 i-CDTI, разход на гориво

    За какви разлики говорите между темпомат и ръчно управление - направо не вярвам, че за едни и същи коли и двигатели става въпрос. И как успявате на темпомат да изхабите толкова много гориво, цял литър отгоре? Ето тук условията изискваха движение с ограничена скорост от 90 км/ч и темпоматът свърши чудесна работа, като му зададох 91 (по GPS), и така 300 км. Между другото - много подходяща скорост за темпомат - нито настигаш камиони, нито те те настигат, много рядко настигаш леки коли, на практика - не се налага да променяш скоростта. Ще пробвам и без темпомат, ама се съмнявам по-малко да покаже.
  6. От други теми в раздела съм останал с впечатление, че контрол на стабилността не се предлага за този модел с този двигател. Провери го при оглед дали наистина го има. Светлините не са адаптивни 100 %. Ако изобщо има някакви ксенонови светлини - вероятно са допълнително слагани. Ако все пак са фабрични - да знаеш, че бронята не е оригиналната от колата, защото липсват пръскалките. Аз лично бих пропуснал кола, чийто продавач не знае точно какво продава и е наслагал екстри така "да има", без значение дали ги има, а в някои случаи дори не съществуват за модела. Само отбелязвам "бордкомпютър". После ще го търсиш и ще останеш неприятно изненадан. "Датчик за светлина" също е под въпрос. Пак от други теми съм останал с впечатлението, че такъв има само за моделите 2006-8. Може за преди това да е по поръчка и да се е плащало. Провери го. Навигацията е безполезна за нашата територия. Липсват по-близки снимки на салона, на уредите и бутоните, поглед на салона отляво, близък план на таблото при запален двигател. Иначе има чудесни снимки отвън, да видим колко хубаво е боядисана отвсякъде и няма никакви забележки. Ако си от Пловдив, а колата е във Видин, по-добре прати някой познат да я види, иначе е възможно да изгубиш един ден и 100 лв за път, за да видиш че не те устройва.
  7. Искам да кажа, че при мен има подобни отклонения, каквито и при колегата-автор. Написал съм го в първото изречение, но явно не се разбира. Съжалявам за което, и моля за извинение.
  8. @kalin.zlatarov Колега, моята кола показва горе-долу същите отклонения, каквито и ти си споменал - по борд е по-малко от реалнот. Забелязал съм, че ако карам малко по-сдържано - разликата е по-голяма. По принцип борд-а не го гледам (държа го на позицията, на която не се вижда нищо, изключен все едно), защото не ме интересуват разни "изчислени" стойности. В началото го гледах и показваше разход 7.2 - 7.4, минавам 650 км градско, светва лампата и зареждам 55-56 литра (Реално разход 8.5). Това са си общо 6-7 литра разлика, което е абсурдно колонката да излъже с толкова, все пак зареждам от 10 години на това място и е проверявано десетки пъти с няколко коли и мерителни туби. Още повече, че лампата светва когато останат 7-8-9 литра, а не 13-15, т.е. няма как да съм изхарчил само 46-7 литра, ако се вярва на борда и лампата да светне. Но за тази тема ми стана интересно и го включих. При предпоследното ми засичане по борд показваше 5.8 за 900 км (от тях - 400 км извънградско), а реалното засечено беше 6.0. При последното засичане по борд показанието беше 4.1 (тук мога даже на две части: 3.8 в едната посока и 4.4 в обратната), това е за малко над 700 км, а реалното на колонката: 4.56. (32.74 л за 717 км). Това с разхода 3.8 даже си го снимах да го показвам на неверници. Но аз си знам, че истинското е поне с 1/2 литър нагоре. Ако знаех, че такова измислено число ще изпише, щях даже и климатика да спра, да падне на 3.5-3.6. Сега мисля да не го нулирам няколко хиляди километра, за да видя за голям период и много изминати километри дали ще клони повече към истината.
  9. То това сега не е точно проблем, но все пак е добре да се отбележи. Начинът на присъединяване, описан в мнение #4 в темата е недопустим генерално, защото контактът между кабела и буксата не е сигурен. При токове около 1 А и повече е много вероятно там да се получи нагряване, а в някои случаи - дори до прегаряне на буксата, топене на пластмасата и не дай Боже - късо съединение и пожар в автомобила. Затова отново казвам - който реши - прави го на своя отговорност и сам си внимава. Аз така съм го направил, защото съм взел предвид малкия ток (при мен съм го ограничил до 220 мА за двете лампи общо, но защо - за това ще пиша в друго мнение), и съм набутал толкова кабел, че буксата заедно с кабела влиза доста стегнато и го притиска сравнително добре. Ако не се ограничи тока на лампите, при някои модели може да надмине 500 мА. Този проблем има 2 решения: I - новият кабел се запоява за оригиналния, като се изисква известна сръчност, защото е тясно и неудобно да се работи. Все пак не е невъзможно. II - новият кабел вместо да захранва директно лампите и по него да тече 500 мА ток, се свързва към допълнително реле, като така токът през новия кабел и през мястото на присъединяване към буксата намалява до около 50 мА и по-малко (колкото е мощността на бобината на релето). По-големият ток се поема от самото реле, чийто силов контакт е свързан директно към акумулатора. Допълнителното реле трябва да е с нормално ОТВОРЕН контакт. То обикновено е с 4 крачета. Релетата с нормално затворен, които са с 5 крачета - също вършат работа, защото единият им контакт е отворен и се затваря при подаване на напрежение към бобината. Ето схема по която се добавя допълнително реле, което носи основния товар: В червено е изобразен кабелът, по който идва +12 при контакт. Той вече захранва новото реле (вляво на картинката). Тук допълнителното изискване е по веригата на кабела, който е хванат директно на плюса на акумулатора (този кабел влиза в 87 на новото реле), да се постави предпазител с малка стойност - 1-2 А, не повече. Самият кабел задължително се изолира хубаво в стъкло-лакотръба и се подсигурява да не се допира никъде до нищо метално, нито до други кабели. Подсигурява се също и да бъде неподвижен, защото при движение и вибрации ако се допира и търка в нещо друго - лесно се протрива и има опасност от късо съединение.
  10. Oказа се, че по време на движение изобщо не се вижда, че има трептене на светлината, какъвто всъщност е проблемът. То кой знае откога е така, съвсем случайно го видях, като бях паркирал срещу една стена. Така че като се повреди (изгасне) изцяло - тогава ще го мисля. Поне разучих малко за цените и вариантите. Благодаря ви и за мненията и насоките. Като опре ножът до кокала, ще си напазарувам XNB за 200 лв. и готово.
  11. Вариант 1 е най-разумен, ако взема 1 лампа с номера на оригиналната . Вероятно ще има разлика, ако не в цвета, то поне в силата на светлината. Но винаги мога бързо и лесно да взема още една - същата. Обаче с такива лампи фаровете не светят добре. (Сравнение между видимата светлина от този фар и оригинален прожекторен фар Валео с чисто нови рефлектрои зад лупата и стъкло на фара, а не пластмаса.) При избор между в. 2 и в. 4 се чудя дали на 13 годишна кола животът на оригиналните баласти не е към края си и би било неприятно да взема 2 лампи за 200-210 лева, да поработят 2-3 месеца и тогава да "гръмне" единия баласт. А цената на цял чисто нов комплект е съизмерим с цената на такива 2 Осрамки. Затова някак клоня към 4, като че ли, но там най-много ме притеснява при разните китайски системи дали няма да попадна на комплект, който още в началото (1-2 седмици) да дефектира. За съжаление точно така се получи с един комплект от тия в магазинчето при вагон-ресторанта, 55-ватов. Светеше изключително добре, чак собственикът на колата, на която ги монтирах, не вярваше, че колата му има по-добри фарове от нови и скъпи лимузини от най-висок клас. Но след две седмици ходих да сменя единия баласт, след още 2 - другия. Поне с гаранцията няма проблеми, но на онази кола беше лесно свалянето, а на тази... Само това ме спира за цялостна смяна.
  12. Цените са: 1. 75 лв. 2. 102 + 102 = 204 лв 3. Отказах се от този вариант 4. Тук цените са от 80-90 лв до над 200-250. Какво според вас, колеги, е най-разумно от 1, 2 и 4?
  13. Благодаря за инфото. Сега разгледах вариантите за смяна и малко се колебая: 1. Смяна само на повредената лампа - това ще го правя само ако може да се смени бързо и лесно без да свалям фара. 2. Смяна на двете лампи с Night Breaker Unlimited 3. Смяна на двете лампи с Ultra Life 4. Смяна на цялата система с по-мощна - 55 ватова. Някой има ли наблюдения за разликата в светлината между оригинална лампа от 35 вата и неоригинална от 55 вата в този фар? На другата ми кола имам наблюдения за разликата между 35 и 55 вата и мога да кажа, че е значителна, затова се замислям за такава.
  14. Какъв е точният модел на оригинална ксенонова лампа за Акорд 7 2006-8? Каква е цветовата температура? На кола с дизеловия двигател, дали е възможно по някакъв начин да се подмени само лампа, без да се сваля фар?
  15. Cruise Control

    Лягаш при педалите и поглеждаш в горната им част. На съединителя се вижда лесно, но на спирачката е забито навътре, по-нагоре. За тестването - не им знам схемата. Обикновено са бутони с нормално затворен контакт.
×