Jump to content

ogi28b

Фен
  • Content Count

    879
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

ogi28b last won the day on February 16

ogi28b had the most liked content!

Community Reputation

348 Excellent

About ogi28b

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 07/07/1982

Profile Information

  • Кара
    Аccord VII, 2.2 i-CTDI, 23.12.2005 - седан
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

1184 profile views
  1. Аааааа, УМИШЛЕНО си написал, че и тогава и сега няма знак? Ти чуваш ли се/четеш ли се колко нелепи неща говориш/пишеш? Даже и с големи букви си го написал, с удебелен шрифт, и в друг цвят дори: ... последвано от: "Там няма знак, виж си линка, иди провери... ама там има знак и аз знам, че има, но нарочно казах, че няма знак, понеже знака го сложиха миналата година и от тогава знам, че има знак, за който казах, че го няма...". Такава наглост не съм виждал, честно! Последно има или няма знак? Каквото кажеш - това ще е. Само и само да вземеш някакво решение? Сега са налични всички знаци и щом всички го твърдят - можем да преминем на въпроса: две коли се приближават по път с предимство към това кръстовище. Кой е с предимство за преминаване? С една дума отговори - СИН или ЧЕРВЕН. Кратко, ясно и точно.
  2. О, боже, божеееееееееее... боже! Ти продължаваш да цвъкаш и да измисляш собствени закони! Абе ти май си мислиш, че тука са седнали некви балъци, които като тебе - са спрели на едно ниво от момента на вземането на книжка и край! Ако ти си така - това си е твой проблем. Понеже пак си изписал 1 тон глупости, а няма да е коректно спрямо потребителите темата да завъриши с глупостите, които си написал, сега пак ще се аргументирам много точно и след това те оставям сам да си копаеш дъното и да си търсиш нов кладенец. Ти си като кристал - не толкова красив, ами толкова прозрачен! Направо си ми елементарен по начина на мислене. Нарочно си замълчах за знаците, за да те видя как така ще нагазиш в собствените си л@йна, че даже и с влекач не могат да те изтеглят. Подадох ти тънка сламчица, като ти дадох да гледаш линк (от 2015 г!), на който знакът липсва, само и само да те видя колко надълбоко можеш да нагазиш. И ти като истински удавник се хвана за тая сламчица и се опита да я използваш, за да успееш макар и малко по някакъв начин да измислиш аргументи за назадничавото си и изостанало мислене. Хайде сега да видим как изглежда кръстовището към днешна дата? Деееа, как съм сложил скапания знак за снимката, а? И дървото същото съм го докарал, даже чупката му е същата!!! 1. Моя приятел не се е движел по път с предимство? - я виж пак снимката (Иначе да - няма предимство пред другия, защото другият му е дясностоящ и се прилагат чл. 50 и чл. 48) 2. По пътя на учебния автомобил няма никакви знаци? - я виж пак снимката 3. Ако не вярвам да си видя линка? ТИ СЕРИОЗЕН ЛИ СИ? Че ми се аргументираш със снимка от 2015-та година!??! Която АЗ ТИ ДАДОХ, а дори не е твоя авторска...(Е това ти беше сламката, която обгърна с 2 ръце и два крака) - я виж пак снимката 4. И ти твърдиш, че всеки ден минаваш оттам и знаеш какви знаци има?! Е явно тоя си го изпуснал. Я ВИЖ ПАК СНИМКАТА!!! И ти имаш наглостта да ми се биеш в гърдите и да се правиш на голЕм шАфьор, а ти дори не виждаш скапаните знаци, покрай които минаваш всеки ден!!! Всъщност, сигурно не си минавал от там С ГОДИНИ!!! Ако си спомняш - линкът е от 2017 г. и още тогава знакът си е там. Ти кво мислиш, че аз съм баламурник и ще ти дам линкове и снимки да гледаш към нещо, в което не съм сигурен как е? Ти сериозно ли ме принизяваш до твоето умствено развитие и мислиш, че толкова елементарно ще подходя? Аз като говоря - не приказвам. Когато съм сигурен в нещо, мога да се аргументирам. Твоите аргументи всички ги видяха - в нито един момент не си посочил някой нормативен документ, който да подсилва теорията ти. Единственото, което успя да измислиш, е да обиждаш, да слагаш епитети и тем подобни.... Ако беше МЪЖКАР, досега отдавна да си казал "Ей да бе, объркал съм", ама ти толкова глупаво подходи, че стана за посмешище. Жалка работа. Много, много жалка. Колкото до СТОП-а - и колегата @Pavel_Pavlov ти е обяснил - пътищата са два вида - път с предимство и път без предимство. Пътят без предимство не се дели на път без предимство със знак СТОП и път без предимство със знак "обърнат триъгълник". Знак "СТОП" се поставя НЕ за да ти каже, че имаш по-малко предимство от другия водач - отляво, на пътя без предимство, а се слага само и единствено на места, където нямаш добра видимост към пътя с предимство. Това е написано в наредбата за пътни знаци, която сигурно даже не знаеш, че съществува. Между водачите на пътя без предимство се прилага правилото на дясностоящия, което е записано къде? КЪДЕ?!?! - Точно така - в чл. 50 и чл. 48. И тук вече става съвсем ясно, че имаш сериозен проблем с разбирането на тези два прости текста. И двете теории, които развиваш, са в противоречие с този раздел. Разбираш ли? В противоречие си със закона, а не с мен. Аз само се опитвам да ти помогна да разбереш закона, а не си измислям мои теории, както ти правиш. Но както казах - заради начина ти на изказ и комуникация - вече уважение = 0. Като не разбираш от нещо и не знаеш - трай си, не се излагай. Да си ме видял аз да пиша нещо в темата за масла например0? Нещо в теми за икономика да пиша? Не, щот' не разбирам и си мълча. Ти като не разбираш правилата за движение - мълчи си по такива теми, а не се излагай и не спори с хората, които се интересуват непрекъснато и познават темата. Хората те познават, натрупал си няква репутация между тях, ама изведнъж се намесваш в тема, която не познаваш и на всичкото отгоре - обиждаш като кифладжия. Ама каквото повикало - такова се обадило, затова си губя времето да ти отговарям, щото не обичам някакви пълни лаици да ме изкарват по-балък от тях, особено с тъпи и безсмислени аргументи, на които други незапознати вярват . Айде виж пак снимката и АКО СИ МЪЖКАР - ЩЕ СЕ ИЗВИНИШ И ЩЕ СИ ПРИЗНАЕШ КОЛКО СЕ О@К@ --------- ама надали... Ако искаш - да ти я пратя във висока резолюция? ================================== Благодаря за забележката. И аз не одобрявам този стил на писане, особено във форум. Дори се самодокладвах за грозно поведение, но може би още не са видели, за да ме изритат. Но каквото повикало - такова се обадило. Който търси - намира. Мога да ти дам линк към другата тема да видиш как тоя ТИТАН НА МИСЛОВНАТА ДЕЙНОСТ започна да обижда напосоки и да хвърля епитети. Някакви агнета да съм връщал, ала бала.... Дори и в тая тема - нито някой го е питал, нито нищо, а започна да нарича друг колега пикльо и така да ми говори отдалече, отвисоко - "героят" и не знам кво още... Аз мога да си говоря с всеки - когато срещу мен е интелигентен човек, който може да каже каквото иска, но без да обижда и да говори абстрактно ("ако си ме разбрал...") - отговарям му в стила, за ме разбере. Когато срещу мен е простак от висша класа - отговарям му просташки, за ме разбере. Иначе няма как да ме разбере, ако не говоря неговия език. Само погледни какви глупости измисля, ама виж как ги казва, отвисоко, надменно, да те заблуди и тебе: И за това пак прилагам АКТУАЛНА снимка, а не тая, която му подадох като сламчица: И пак продължава да пише оная тъпотия, че ПЪРВО ми били посочили раздел маневри. Ама той дори не го е чел тоя раздел, иначе щеше да знае, че в него пише точно 2 неща: 1. да дадеш предимство преди започване на маневрата и да се съобразиш с останалите и 2. да дадеш ясен сигнал за маневрата. Това си важи за всички и навсякъде. А обратният завой е разгледан в раздел 8, който никой никъде не коментира. На всичкото отгоре се опитва да изкара като аргумент, че маневра било всяко изменение на ППС.... Че аз не видях някой да оспорва. Както обратният завой, така и десният на учебния, са все маневри. Ти представяш ли си колко безумно е да се каже, че дяснозавиващият не прави маневра, както се опитва да го изкара? Сигурно учебният не прави маневра? Или не дава мигач? Или не променя посоката на движение? И накрая - някакви НАСРЕЩНИ го гонят... Абе моля ти се.... И видиш ли - той ПОДСКАЗВАЛ! Не може да каже каквото иска, а ПОДСКАЗВАЛ... Е заради такова отношение - уважение = 0. Аз бих го блокирал с удоволствие, ама ме кефи какви безумни аргументи измисля и затова си чета да се забавлявам. Тук благодаря на колегата, че го е обяснил. За да няма спорове и интерпретации, предимството се определя при приближаване и ПРЕДИ навлизане в кръстовището и зависи само от положението на ППС - по кой път приближават. Предимството не се определя и не се променя според мигачи, според ЕВЕНТУАЛНА посока на движение след кръстовището или според положението на ППС вътре в самото кръстовище. Ако беше така - щеше да има такива безумни неразбории - да спреш и да питаш кой накъде отива, за да знаеш дали е с предимство или не. Затова - недвусмислено - на равнозначни пътища, водачът трябва да пропусне НАМИРАЩИТЕ или ПРИБЛИЖАВАЩИ отдясно. Това е. Кратко и ясно. Дано, ама дано да въведат проверочен изпит преди преиздаване. Знам поне един, който няма начин да го вземе. Поздрави на всички, аз казах каквото имам да кажа.
  3. Ох, колко мъка има по тоя свят... Ставаш много смешен вече. Говориш си някакви отвеяни неща, пишеш цитати, които никой друг няма да разбере, защото са извадени от основната тема... Ти май 2 години не си спал, щом в някаква случайна тема за нещо съвсем друго изведнъж се връщаш към това? Ако ти е кофти, че чета редовно закона и се информирам за промените, а ти си буташ с наученото през 1972 - кажи си. Няма проблеми, ще си говорим, ама за 2 години нищо ли не научи по темата за предимството? Ти имаш ли въобще бегла представа как се излагаш с незнанието си? Опитваш се да се правиш, че не си разбрал и ми изопачаваш думите, вадейки точно определени цитати от текста, обявявайки ги за много сложни и трудни, а ако можеш да четеш и да разбираш написаното - ще разбереш много лесно, ама нали не можеш да застанеш мъжката и да кажеш "Да, сбъркал съм, признавам" (някои го направиха, за което само уважение!), ами измисляш какви ли не глупости, само и само да завоалираш думите си, за да се изкараш прав. Не разбра ли, че това, което ти е в главата - е грешка и е само в нея и дори ти показах отговор от официален орган по прилагането на закона и правилата, а ти даже имаш наглостта да спориш и с това. Много е нелепо, разбираш ли? Да спориш със закон! Имам чувството, че не говоря с трезвен и мислещ човек, а с дете със специални образователни потребности (СОП). Отне ми време да си подготвя отговора и картинките, но явно така трябва да ти се отговаря, особено като казваш на черното бяло и ме изкарваш някакъв балък, понеже знам законите и ги спазвам като се движа по пътищата, за да осигуря безопасност за мен и за околните. Пак ще ти обясня, дано да разбереш къде бъркаш. И аз да те върна на ситуацията, ама по малко по-прост и лесен начин, щом онова ти е било сложно, пък дано ти влезе нещо в главата. Само че ако пак се аргументираш с "Така е, защото аз така казвам и защото е така", наистина всичко губи смисъл. Разкази в картинки, помагат при СОП: Какво сега не ти е ясно в първия цитат, дето си дал? Много точно е написано - пътят, по който се е движел изпитваният, е път с предимство. Пътят, по който се е движел другият - също е път с предимство. Двамата са на път с предимство. Ето го кръстовището: Пътят с предимство идва от юг в едната посока и от изток - в другата. И двете коли се движат и приближават по път с предимство, какво не е ясно? Разбираш ли го това поне, за да продължим? Ако да - продължи да четеш, ако не - залягай над учебниците и правилата, за да разбереш кое е път с предимство и кое е път без предимство. Ако вече знаеш кое е път с предимство, сега си отвори раздел "Преминаване през кръстовище", където може да прочетеш как се преминава през кръстовище, на което има такъв път. Тук е моментът да ти напомня, че съм питал и лицензирана авто-школа (която обяви за некомпетентна!). Пътна полиция ти го казаха същото - в тази ситуация се прилагат разпоредбите на раздел 11 - преминаване през кръстовище. Да ти го припомня ли? Ама ти и срещу тях спореше... Да го показвам ли пак? Понеже навремето се "хвана" да ми развиваш теория, как първо бил посочен раздел 5 - Маневри, като че ли в него пише нещо конкретно по въпроса за обратния завой. Посочен е първо, защото в реда на числата 5 е преди 11 и е логично като изброяваш нещо, първо да посочиш най-малкото число. Понеже заблуждаваш хората, като пишеш някакви неща, които УЖ ги пишело в този раздел, да го припомним на всички, най-общо: Чл. 27 засяга преминаване покрай "остров" и няма смисъл да го коментираме. И край, това е всичко в раздел 5. Накратко: 1. да се убедиш, че няма да създадеш опасност за другите и 2. да подадеш сигнал за маневрата. Никъде не се коментира кой накъде завива, еле пък обратен завой. Завиването в обратна посока е разгледано в раздел 8. В отговора пише, че при тази ситуация се прилагат разпоредбите на раздел 11 - преминаване през кръстовище, а не тези на раздел 8 - завиване в обратна посока. Точка по въпроса. От това по-ясно кой искаш да ти го каже? Министърът? Президентът? Папата може би? Това, че ти не знаеш как трябва да се премине през кръстовище и искаш да е по твой начин - това е изключително твой проблем, а не наш. Понеже всеки иска да е по негов начин, затова има закон, който важи еднакво за всички - както за мен така и за теб. Помниш ли или си забравил какво ти отговори държавният орган? Ааа, чакай, сетих се! След като го прочете - заяви, че в конкретната ситуация не било важно раздел 11. Не е така, както казват, а е твоето: После изтърси нещо от сорта на: "Автомобилът не извършвал маневра...." Ходи кажи на някой - полицай, инструктор, който и да е - че завиващите автомобили не извършват маневра, понеже са на път с предимство. Представяш ли си от това да зависи дали ще вземеш книжка или не? Ти НИКОГА няма да вземеш. Законът е категоричен: когато пътят с предимство изменя направлението си в кръстовището, важат правилата на РАЗДЕЛ 11 - преминаване през кръстовище с изменение на направлението, както повелява чл. 50 с препратка към чл. 48: В нашия случай и двамата водачи се намират на този път. И съответният текст на чл. 48: Така и са отговорили. Още веднъж, за да го запомниш: Да ти приложа ли снимката с "казуса"? Обаче няма как да не призная: направо шапка ти свалям за начина, по който си беше пробутал теориите в оная тема и беше успял да убедиш хората в тези глупости! Чак имаше хора, които първо са били на едно мнение, но така красиво си го разказал, че си ги убедил да си сменят мнението, та и те да се излагат. Браво, наистина! Разказвач си. Ама законът си остава закон, както и да го разказваш. Сега изясни ли ти се какво значи ДЯСНОСТОЯЩ на такова РЕГУЛИРАНО кръстовище, на което и двамата са на път с предимство или пак ще се направиш на луд и няма да разбереш? Сигурно, нали трябва вода да се носи от 10 кладенеца, че няма... Това е по първия, втория и третия цитат, по които си решил, че нещо не ти е ясно. Накратко - има път с предимство, който си изменя направлението, като и двата автомобила са на пътя с предимство. Ега вече ти е ясно. Само че това, че ТИ не разбираш - не го прехвърляй на другите. По следващите цитати, които си извадил и си се опитал да измислиш някоя глупост - изглежда и тук не си разбрал, въпреки че е написано, ама трябва да се чете. Хайде пак да повтаряме за неразбралия: написал съм много ясно и точно къде се е намирал учебният автомобил и че съм дал гледна точка от отсрещната му страна. Пояснил съм, че показаната гледна точка НЕ Е мястото на учебния. Учебният се е намирал на позиция 1, а е показана гледна точка от позиция 2. Ама нали трябваше да се направиш на неразбрал... Ето кой къде е бил и къде е гледната точка, която бях показал там: Да се правиш, че не си разбрал онзи текст - вече буди сериозни съмнения у мен за способностите ти да разбираш написан текст. Нарича се "функционална неграмотност". От нея страда предимно младото поколение, но има изключения. Получава се от бедна езикова култура и неспособност да свързваш смислено прочетените думи. Учебният автомобил от позиция 1 е направил десен завой. Какво не ти е ясно тук, не знам. Ето къде е бил учебният автомобил, ето къде е бил и другият автомобил, а стрелките показват накъде е продължил всеки. Първо е преминал учебният автомобил, показан като син правоъгълник на долната снимка. Дотук ако си разбрал изобщо нещо от ситуацията, може да продължиш да четеш нататък: Вече писах по-нагоре как се изменя направлението на пътя с предимство, но съм сигурен, че ще има поне един неразбрал, който пак ще започне да бръщолеви, затова ето по-ясно да се вижда: СЕГА ясно ли ти е, чичо, кой път е с предимство на това кръстовище? Ясно ли ти е къде е била учебната кола? Ясно ли ти е накъде е завила? Ясно ли ти е къде е бил другият (случаен автомобил)? Ясно ли ти е накъде е завил? Ясно ли ти е кой на кого е бил дясностоящ и кой пред кого е с предимство?!? Разбираш ли сега как ЕДНОВРЕМЕННО и двата автомобила се движат по път с предимство и заради това се прилагат разпоредбите на член 48 от Закона за движение, според който трябва да приложат същите правила, като при пресичане на равнозначни пътища, а именно: Учебният автомобил е бил скъсан, защото не е спазил разпоредбите на чл. 48, който се прилага във връзка с чл. 50 и за пореден път ще го напиша: И двата автомобила приближават кръстовището по път с предимство. Тъй като той изменя направлението си, следва да се приложи правилото на дясностоящия. Така другият автомобил е с предимство пред учебния. Учебният обаче не го е пропуснал, минал е преди него и е създал предпоставка за ПТП, затова е бил скъсан и му е обяснено къде и какво е сгрешил. След това на допълнителните часове го караха момчето всеки ден да минава от там по 10 пъти. В кръгче го въртяха, за да научи, че на това кръстовище като има два автомобила на пътя с предимство, с предимство е дясностоящият. Не те видях някъде да кажеш според теб защо е скъсан, а само повтаряш, че е скъсан правилно? Представям си каква феноменална теория ще развиеш. Разбира се, че е правилно скъсан, нали е отнел предимство и затова са му писали двойка! Ама сигурно тактично ще забравиш да ми отговориш на този въпрос. Хайде сега преди да ми отговориш, ако изобщо имаш нещо да кажеш - да се опиташ да разбереш какво пише и дано да вденеш какво значи "правило на дясностоящия". Това фундаментално правило важи: - на нерегулирани кръстовища - на регулирани кръстовища, при които пътят с предимство изменя направлението си, като го прилагат помежду си САМО тези на пътя с предимство, от една страна, и САМО тези на пътя без предимство, от друга страна. - важи също при престрояване от съседни ленти - пак дясностоящият е с предимство - на нерегулирано кръгово - пак дясностоящият е с предимство - на нерегулирано Т-образно, при 3 приближаващи автомобила, пак е с предимство този, който е отдясно, пред този отдолу и този отляво. Дори и да прави ляв завой. Я кажи, научи ли какво ТОЧНО значи знакът "STOP" и как се прилага по отношение на пътя с предимство и на пътя без предимство? Че и по тоя въпрос беше забил в една 9-та глуха, и така и не каза "Ей, да бе, сбъркал съм, променили са правилата и не ги знаех...". Книжката ми, колега (малко е обидно за мен да те наричам "колега", защото колеги са ми само добрите шофьори, а не тия, дето нищо не знаят и се пъчат!), съм я защитил без грешки и без нарушения. Описаните по-горе ситуации - всичките можеш да ги видиш като изпитни въпроси. Показвам я с гордост. Може да се правиш на интересен, като се изказваш подигравателно "за други "рицари" от Форума, които са се взели много на сериозно, относно ЗДП и правилника му по прилагане,цитирайки и тълкувайки някакви закончета и алинеи, както им е удобно - и оповаваики се на някакви измислени, сайтове и други", но другите рицари, за разлика от теб, знаят как да се движат по пътищата. Когато не знам - не ме е срам да си призная и да потърся как е правилно, след което да кажа - да, бях в грешка и не знаех, потърсих за да се науча. Ако някой трябва да си върне книжката, определено не съм аз, защото съм научен като хората, по актуални правила в този век, а не в миналия. А щом официален държавен орган за теб е "някакъв измислен сайт", тежко на всички шофьори, когато си на пътя. Не знам дали казах, но и да съм - ще повторя - такива като теб - изкарали книжки преди 40-50 години и каращи по правилата от тогава, без да са наясно с промените, са чудесен пример, че при подновяване задължително трябва да се ходи на проверочен изпит. С лопата да ги ринеш! Съжалявам, че някои от по-възрастните колеги ще го приемат лично, но това е истината. Добре е, че има и такива от по-възрастните, които въпреки отдавна положените изпити - редовно се информират за промените в правилата и не се излагат в елементарни ситуации на пътя. А когато видят, че са в грешка за нещо, което е било по един начин някога, но вече е по друг - сядат да го прочетат и да го запомнят, за да не стават опасни за себе си и за околните. Поздравления за такива колеги. Ето това са истински колеги, а не такива като теб, които си позволяват да дават квалифации на напълно непознати: "пикльо", "жълто по устата" и прочее тъпотии. Тия си ги викай там в кръчмата на село или пред блока с пияниците. Силно се съмнявам да разбереш нещо и най-вероятно пак ще започнеш да си повтаряш глупостите, подмятайки неясни цитати, с текст между тях как си противореча. Ама щом толкова ти е капацитетът... Искрено се надявам и ти пожелавам това да си остане единственото, което не знаеш. А, то пък ти не знаеш и СТОП-а какво значи... и ти имаш книжка... представяш ли си!? Извинявам се на всички за това, ама някакъв, дето нито ме е виждал, нито ме познава - да ми говори такива тъпотии и да си мисли, че е над нещата - минава ми над границата на търпимост и нямаше как да не му отговоря аргументирано, с точните картинки и цитати.
  4. Щом така любезно ме каниш, ще използвам правото си на отговор. Правиш се на интересен ли, не мога да разбера? Защо дрънкаш глупости на хората? Май само ти в целия форум не разбра защо е бил скъсан човекът, въпреки че го написах ясно и на български език: Ако не си разбрал, пак ще го напиша: човекът беше скъсан, защото е нарушил разпоредбите на чл. 48 от закона за движение - длъжен е да пропусне приближаващия се отдясно на кръстовище, на което и дамата са на пътя с предимство. После на допълнителното кормуване го накараха още 100 пъти да мине от там, както и да научи до най-малката подробност кой и кога е с предимство в такава ситуация. А ти си живей и карай по правилата отпреди 50 години и си мисли, че животът е спрял и всичко си е както тогава. Ако можеш да ме разбереш какво ти говоря, ще имаш голяма полза. Ако имаш нужда, мога да ти обясня бавно и внимателно какво пише в тези правила, щом очевидно не ги разбираш? ТИ си чудесен пример за това, че трябва подновяването на книжка да става само с проверочен изпит върху новите неща. Поне научи ли какво значи знакът "STOP" и кой на кого трябва да дава предимство? А тия другите глупости, дето си ги написал по-горе - "пикльо" и "жълто" и тем подобни - с тях ставаш не просто смешен, а направо жалък! Тук проличава и тенденциозното отношение към "старите" и "познатите" членове на форума, спрямо "новите" - в нито един уважаващ себе си форум няма да бъде допуснато подобно подигравателно отношение към друг член на форума, било то член на 2 дена или на 20 години.
  5. Приех го безусловно за 110, пък и ти никъде не оспори.. Извинявай ако съм те заблудил и заради това си тичал насам-натам. Но поне стана ясно, че всичко е правилно. Ред.: малко се интересувам от бензинови двигатели и нямах представа, че имало толкова разновидности. Мислех, че във всички модели е 110.
  6. При това - боцкат "умни" светофари! Светофарът пред мол Сердика е уникално настроен - на Т-образно кръстовище дава зелено на посоката запад -> изток (считано за Т-то), а на всички останали държи червено - пешеходци, коли, трамваи, завиващи, незавиващи.... само една от посоките е зелена и то само за коли. Гениално. Понякога го прави дори по 2 цикъла! Минава първият, светва червено за всички и изведнъж - пак зелено само за една посока. Бутилка ракия за този, който го е настроил. (Винаги се намира по някой, който бърза най-много и от крайно дясната минава на червено в посока към гара Подуяне)
  7. @jungles, прегледах темата назад, за да видя дали съм качвал документи... пиши ако искаш да ти пратя. Иначе назад мернах мнение #38 на @dindin, за същата кола като твоята - 2005, 110 КВ, Е4, Столична община, платил си е според калкулатора - 133.хх лв. На касите обикновено са касиери и не им влиза в задълженията да разбират и обясняват методиката. Това обяснява как са ти дрънкали глупости. По-скоро ще трябва да питаш някоя лелка на 3-я етаж, 8-а стая. От там отиваш на втория, в 12-та стая, вземаш червен и син печат, с червения се качваш обратно на 3-я в 10-та стая, а със синия слизаш на касата......... Някъде ще ти кажат и "АМА ТУК НЕ Е ИНФОРМАЦИЯ!!!" и така по каналния ред.
  8. Това не е изяснение, а някой некомпетентен е измислил нещо да те баламосва, като дори не ти го е сметнал пред теб с калкулатора, за да ти покаже, че е така. Има някаква друга грешка. Защо тогава и за миналата година са ти взели 29 лева отгоре, като тогава си е била в долната графа до 15 години и без това? По коя формула са го сметнали тогава? Ако това, което са ти казали беше вярно, сега щеше да дължиш 173.03 лева без отстъпка и 164.38 с отстъпка 5 %. Сам виждаш, че числата, които ти казват, нямат нищо общо с написаното в закона и наредбата за данъци. Моята също е 2005-а и е на 16 години, даже датата ѝ е 23 декември - съвсем края, т.е. някой некомпетентен спокойно може да я обяви за кола на 15, а не на 16 години. Обаче си е на 16. Прилагам извадка: Както се казва "не знам, брат, ти си знаеш най-добре", парите са си твои, но аз бих си търсил правата до последно и няма да им дам и стотинка над дължимото на тия хрантутници! Това са си 20-25 % отгоре, което искат да ти вземат. Пусни заявление за преизчисляване и приложи всички нормативни документи с копие от текстовете, по които се изчислява (има ги в началото на темата като линкове). Изчисли го вместо тях и заяви, че желаеш да заплатиш дължимото по закон и нищо повече. Заяви и преизчисляване за предходен период. Приложи извадка от калкулатора на ИО. Ако искаш, пиши ЛС, ще ти пратя копие от всичките ми документи, за да ти послужи за образец за изчисление. Включително и копие от служебните бележки с дължимото. ---- За всички колеги, нека го прочетат, та да се знае и всеки да е наясно дали го цакат или не: Забелязал съм, че 8 от 10 приятели, които имат коли, не знаят как се броят годините на колите и ги броят като годините на човека, с все датата на първа регистрация. Затова го повтарям по 100 пъти, за да го видят колкото се може повече хора. За данъчното облагане, при колите годините започват от 1, а не от 0, заради този текст от закона. Лесно се смята така: [ВЪЗРАСТ] = [текуща година] - [година по талон] + 1 = 2020 - 2005 + 1 = 16 През 2020 г. (без значение точната дата) възрастта на колите е както следва: за коли, произведени през 2020 -> възрастта е 1 година: 2019 -> 2 2018 -> 3 2017 -> 4 2016 -> 5 Това са коли "до 5 години включително". ----- Следват коли "над 5 до 10 години включително": 2015 -> 6 2014 -> 7 2013 -> 8 2012 -> 9 2011 -> 10 Това са коли "до 10 години включително" ----- Следват коли "над 10 до 15 години включително": 2010 -> 11 2009 -> 12 2008 -> 13 2007 -> 14 2006 -> 15 Това са коли "до 15 години включително" ----- Следват коли "над 15 години до 20 години включително": 2005 -> 16 2004 -> 17 2003 -> 18 2002 -> 19 2001 -> 20 Това са коли "до 20 години включително" ----- Всички коли, които са произведени през 2000 г или по-рано, са коли "над 20 години" по смисъла на този закон. ---------------------------- @Restless, колега, всичко е описано подробно тук:
  9. Направо си е вода, щом го виждаш. Влиза вода вътре като вали дъжд или миеш на автомивка. Трябва да огледаш хубаво уплътненията на целия фар, обикновено около лампите има проблеми заради теснотията - който ги сменя, не обръща внимание на поставянето на маншоните и от някоя страна, където не се вижда, остава отворено. Също и където е монтирано моторчето за регулиране, може неговото уплътнение да пропуска. Рядко, но все пак се случва - фабричното залепване на плексигласа към корпуса да се наруши и да започне през него да пропуска. Като за начало - когато колата е паркирана, отвори някоя капачка/маншон, за да има по-добра вентилация и да се изпари по-бързо. Ако имаш условия - може също да обдухваш с топъл въздух плексигласа. Топъл нали, не горещ - трябва да можеш да си държиш пръстите на струята без да ти пари. Също помагат пликчетата-влагоабсорбатори ако сложиш такова в отвора. Не карай с него обаче. Ако някой те посъветва да използваш такова за постоянно, без да си уплътниш фара - това е заблуда и няма да ти реши проблема с водата.
  10. Прегледай мнение 15 в тази тема и виж дали при теб не е същото:
  11. Значи, позамислих се и се усъмних какво говоря, и естествено - пробвах веднага варианта, описан от теб. Открих че съм в грешка и сега научих нещо ново, заради теб. Благодаря ти за което, @goodybg. Значи, подчертавам, че е при отчетена външна температура 10 градуса. Не знам дали има разлики в поведението при друга външна. Когато врътна на HI и тогава включа от вентилацията - компресорът не тръгва, както казваш. Ако при това положение опитам ръчно да го задействам с натискане на AC ON - тръгва. От тук ми е било объркването, защото никога не го ползвам на автоматично положение, а винаги го задействам или спирам ръчно, с изписано AC ON или AC OFF. При изписано AC ON и задаване на HI градуси - компресорът не спря. Ще пробвам още едни комбинации утре, че сега бях на светофар докато ръчках и нямах много време за играчка.
  12. Здравей, моля за цена на пръскалките: 76810-SEA-J01 76815-SEA-J01 Благодаря предварително.
  13. Това не е вярно. Компресорът се пуска винаги, когато наляганията и външната температура са в определени граници. И да е разрешено включването от бутона AC (да не е OFF). Вътрешната няма значение колко е зададена. Може да искаш да го включиш с цел изсушаване, а не охлаждане.
  14. Да, точно този метод използвам и аз - не го спирам никога. Назад в темата няколко пъти е коментиран този въпрос (а може и да е в другата, която е "важна"), но не ми се търси и по-лесно ми беше направо да ти напиша, че няма как.
  15. Е, нормално. Нима си очаквал нещо по-различно?! Още в момента, в който написа, че ще купуваш голямото, ме сърбяха пръстите да ти напиша, че това ще са само пари на вятъра, ако имаш по-различни очаквания за зареждането, но не исках за пореден път да подклаждам спора дали устройството е добро или не, защото назад има достатъчно информация за това. За не знам кой път ще напиша, че всички зарядни от този тип използват една и съща утвърдена схема на зареждане - CC-CV: постояннен ток по време на основното зареждане и постоянно напрежение по време на дозареждането. Ако обаче е приложен достатъчно добър маркетинг, може да изглежда така, че някое е много, много по-добро от друго, защото са напудрили текста с хубави думички и са описали циклите по по-интересен начин. За процеса на зареждане - накрая, като спадне токът до 0.5 А или 1.0 А - приемат зареждането за пълноценно и изключват. Допълнителният заряд, който могат да набутат, без да се превишава зарядно напрежение от 14.4 и с ток под 1.0 е толкова малък, че не е целесъобразно да се чака и на практика не носи допълнителна полза. Купуването на голямото има смисъл за човек, който няма никакво и евентуално му се налага от време на време да пали коли с паднали акумулатори - да използва функцията за директно палене. Според мен това е единственото интересно в голямото зарядно, което си заслужава да се пробва. Аз бих го пробвал на стартера на "печката", че ми е интересно дали може да изплюе 2 киловата мощност. Лошото е, че на практика човек почти няма възможност да си закара ~220 волта до колата и да я пали с такъв инвертор. (Признавам, че само предполагам, че работи така - не с натрупване на заряд за палене, а с директно моментно преобразуване на 220 -> 12 В) Но да имаш купено малкото и да купиш голямото, само защото някакъв търговец в някакъв магазин е рекъл, че с малкото не може да заредиш 100 %, базирайки се за възможностите му на информацията за цена, размер и магазина на закупуване - нека ти е обица на ухото за неразумна покупка. Сега по същия начин ако някой ти каже, че "Ето, тия зарядни са боклуци и какво очакваш от тях, вместо да пробваш с някое за 200-250 лева, да видиш колко по-добре ще ти заредят акумулатора", пак ли ще отидеш до магазина да купиш поредното зарядно? Силно се надявам, че не. Да напомня: 99.9 % от живота на акумулатора минава в колата, където стои в състояние на около 90 % заряд. Полезно е както прави @Митко Йотов - веднъж или 2 пъти годишно да му се прави пълен регенеративен цикъл с разреждане и зареждане, а не само дозареждане. Но е илюзия да се мисли, че ако просто се дозареди на зарядно до положение 98 % заряд, ще е по-различно, отколкото да се е дозаредил до 94% или 96 %. В момента в който го качите на колата и завъртите стартера 3 пъти - зарядът му пада на 90 % и колата си го поддържа така занапред. Регулаторът поддържа 14 волта с малки вариации (13.8 - 14.2). Това напрежение е недостатъчно за да зареди до повече от 90 %. В един момент собственото напрежение на акумулатора също достига 14 волта и вече няма разлика, която да предизвика протичане на заряден ток. Трябва да се промени напрежението на регулатора, за да може да се зареди още.
×
×
  • Create New...