Jump to content

ogi28b

Фен
  • Мнения

    201
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    4

ogi28b last won the day on Юли 2

ogi28b had the most liked content!

Обществена Репутация

119 Good

Относно ogi28b

  • Ранг
    Потребител
  • Рожден ден 7.07.1982

Profile Information

  • Кара
    Аccord VII, 2.2 i-CTDI, 23.12.2005 - седан
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Последни посетители

330 профилни разглеждания
  1. Извинявай, че си се затормозил така. Нямам дертове, просто отговорих на въпрос на колега, че с течността, която е избрал - не е направил грешен избор, а ти заяви, че ще се обосновеш защо изборът му е грешен. Защо не го правиш? Няма ли да помогнеш на колегата да разбере дали е сгрешил в избора? Спирачките са доста важна част от колата и ако правя нещо по тях, ще се радвам някой да ми каже къде греша. Колега @JHM, напротив, чудесно е, че използваш само оригинални консумативи. Но хората, които не го правят - не грешат непременно, нали? Просто така изглеждаше изказването ти, че ако течността не е ДОТ 4 - изборът е грешен, защото не съответства на ръководството.
  2. Ама ти сериозно ли?!? Някой казва нещо без никакви аргументи и ти му вярваш абсолютно сляпо? Еми добре, тогава ето ти друг цитат, първият срещнат: В исторически план, представянето на DOT 5- ниво (по- специално точки на кипене и вискозитет) могат да бъдат постигнати само с течности със силиконова основа.Въпреки това, съвременни композиции са създали гликолетерни- базирани течности, които сега отговарят на изискванията на DOT 5 спирачни течности. Следователно, DOT 5.1 спирачни течности са създадени, за да се разграничат тези две много различни състави, които едновременно отговарят и на изискванията на DOT 5. DOT 5.1 спирачни течности са просто тип DOT 4 спирачни течности, които отговарят на изискванията и на DOT 5 спирачни течности. Поради това, те обикновено могат да се смесва с DOT 3 или DOT 4 спирачни течности, без притеснение. Понякога, те могат да се насочат към DOT 4 Plus или Super DOT 4 спирачни течности, защото те са по-близки до конвенционален DOT 4 спирачна течност, отколкото до DOT 5 спирачна течност. В действителност, DOT 5.1 се състой от боратни естери. Източник: http://www.total.bg/съвет/спирачни-течности/видове-спирачни-течности.html Не ме разбирай погрешно, не искам да те убеждавам, че още утре трябва да смениш ДОТ 4 с ДОТ 5.1. Ти си четеш Ръководствот, спазваш си го сляпо и всичко е наред. Но не трябва да казваш на хората, които не са като теб, че изборът им е грешен, само защото не са абсолютни сектанти на тема Хонда и оригинални консумативи и части. Аз също не съм, слагам такива консумативи, които ме устройват на цена и са съвместими. Например не съм си сложил оригинален горивен филтър и о, чудо, колата ми си работи нормално и няма проблеми. Не сипвам оригинално масло, не сипвам оригинални течности за волан и спирачки. Просто не се вживявам толкова. Колкото до въпроса дали мога да източа цялата спирачна течност - отговарям ти и задавам въпрос на свой ред. Да, без разглобяване, първо ще изпразня цялата система и после ако трябва ще прекарам три литра течност 5.1 през системата и ще редувам всяко колело по едно напомпване на педала, докато минат тези три литра през всички тръби. Може да ми отнеме и цял ден, но със сигурност ще съм преточил и прочистил много по-добре, отколкото ако правя обикновена смяна, която правят навсякъде по сервизите и вземат 50-100 лв. Ето и въпроса ми: ти, като сменяш течността с нова, да не би да източваш по някакъв начин на 100 % старата? Последния път как смени течността? Аз издърпах старата от казанчето, налях новата и после обезвъздушавах стандартно, докато от пробките потече новата. С това искам да кажа, че това, което ми намекваш - че остава от старата течност - остава, да. Без значение дали новата или старата е дот 4 или дот 5.1. Въпросът е че са съвместими и взаимозаменяеми и човекът горе не е направил грешен избор. От там търгна този разговор.
  3. Въпросът за спирачната течност беше дали течност ДОТ 5.1 е правилна за тази кола. Никой никъде не е коментирал течност ДОТ 5. Ако някой си е мислел за нея - просто не е чел внимателно темата. Колегата @Митко Йотов щеше нещо да се обосновава. Колега, защо не се обосновеш, както заяви по-рано? Моля да се обосновеш защо изборът на течност 5.1 е грешен избор за цялостна смяна на течността, както заяви в предишното си мнение.
  4. Ами да, обоснови се, моля, за да е от полза за всички? Иначе все едно нищо не казваш. Особено полезно би било за колегата, който е купил течност 5.1 и още не я е сложил. Така вероятно ще го предпазиш от нещо неприятно, например да му се спука маркуч. Освен ако не искаш да му е гадно и нарочно си замълчиш, както и сега си се изказал с недомлъвки? Иначе даваш най-добрия съвет: "... но ти си знаеш..."
  5. Аха, извинявай, не съм разбрал какво имаш предвид. Изглеждаше ми така, сякаш искаш да кажеш, че изборът на колегата за течност е грешен.
  6. Е, и? Ако може да се аргументираш сериозно, моля? Като я няма в "мануала" (на български може да използваш "ръководство"), дай да се върнем в миналия век и да слагаме течност, отговаряща на стандарт отпреди 30 години, вместо течност, която е със значително по-добри показатели и е въведена само преди 17 години? Вярно, че и този стандарт е стар, но към момента за автомобили масова употреба е последният. То е хубаво да се четат ръководства и да се слагат оригинални части и такива, чийто спецификации са препоръчани в ръководстовото, но за някои неща вече е прекалено вживяване, а специално това за спирачната течност - при избор между течност ДОТ 4 и ДОТ 5.1, без да се знаят никакви други показатели и да се препоръча 4, само защото някъде го пишело, е наистина лош съвет. Двете течности са на практика с еднакви съставки (различна концентрация и разлика в допълнителните съставки), напълно съвместими и заменяеми са (литература из нета по въпроса - предостатъчно), като 5.1 превъзхожда със значително по-висока температура на кипене - около 30 градуса, както като чисто нова, така и когато вече е "влажна" и трябва да се подмени. Също така - 5.1 е много по-рядка, по-течлива така да се каже. ДОТ 4 се използва само ако трябва да се долива. При цялостна смяна - 5.1 Разбира се - има течности, маркирани като ДОТ 4 с много по-високи показатели, покриващи 5.1 и дори надминаващи го с много, обикновено ги маркират като "RACING" или нещо подобно. Естествено - на значително по-висока цена. Например ATE DOT 4 typ 200, която е с точка на кипене 280 градуса, при мин. 260 за 5.1 и 230 за 4: http://www.ate-brakes.com/media/3338/ate_td006_dot4-typ200.pdf Та на въпроса на колегата - без да е дадена друга информация, ако се избира течност само по показател ДОТ 4 или 5.1 - 5.1 е по-добрият избор, а за правилност - и двата са правилни за тази кола. Съгласен ли си, колега @JHM ?
  7. А какво ѝ е на 5.1-течността, че да не е правилна? Особено за цялостна смяна си е направо задължителна.
  8. Колега, в събота ще си сменям спирачките и ако имаш време и желание САМ да си го направиш, ще ти помагам, имам всички необходими инструменти и съм си инсталирал същия AUX модул. Разбира се, пари не се обсъждат изобщо, не съм сервиз. Наистина не е сложно изобщо. Достатъчно е да погледнеш 1-2 клипа в нета каква е последователността.
  9. Колега, свали изцяло машинката на педала на съединителя. Тя представлява прост бутон с нормално отворен или затворен контакт, а като натиснеш педала, контактът съответно се затваря или отваря. Свали машинката и полей с контактен спрей. През цялото време докато пръскаш със спрея, натискай и отпускай бутона, за да може да прониква и да почиства. Не използвай ВД-40 или каквото и да е друго. Използвай само контактен спрей за електрически контакти. (Другите спрейове понякога оставят мазен слой, някои дори оставят изолационен слой.) Например в големите железарии може да намериш спрей на Мотип за 6-8 лв. Понякога просто се пълни с боклуци и спира да контактува когато трябва. Така от време на време контактува, а от време на време - не. Затова автопилотът не всеки път сработва. Ето ти примерен спрей: С такъв си чистя и дебитомера и работи безотказно. Купувам го от Практикер точно този. Среща се и в друга опаковка:
  10. @Чавдар K, имам няколко различни модела лампи (бели, жълти, червени), сравнително наблизо си ми, така че ако искаш да ги пробваш - пиши едно ЛС или звънкай по тел., ще ти дам лампи за да прецениш кои биха ти харесали, и да поръчваш. @Zlatozator, червените ЛЕД-ве на Осрам, модел 2880R (серия Стандарт, по-слабата, подходяща е за заден вътрешен габарит), е проектирана добре и свети идеално в много широк градус, на практика във всички посоки, осветява целия рефлектор без никакви проблеми, съвсем равномерно. Специално за този модел лампички - това, което си описал като проблем, го няма. С лампите за мигачите трябва да се внимава, защото ако са по-дълги - не влизат в задните мигачи. В предните има място много и не са проблем дългите лампи, но отзад... Ето тези например пасват навсякъде без никакви проблеми: https://www.aliexpress.com/item/CX-5-light-7443-Brake-lamp-T20-canbus-Red-Brake-bulbs-car-led-7443-24VAC-Lights/32771310853.html?spm=2114.search0104.3.1.4ff94d79mCptsb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_10059_10884_10887_10696_100031_10084_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10821_10302,searchweb201603_2,ppcSwitch_0&algo_expid=05615780-d9fc-4382-be4b-4035abcc5c90-0&algo_pvid=05615780-d9fc-4382-be4b-4035abcc5c90&priceBeautifyAB=0 С такива бели съм на задната светлина, а с червени - на стоповете. Днес пробвах бялата на мигача и ми хареса яркостта, мисля да си поръчам и в оранжево, защото сега съм с Осрам Стандарт и са леко слабички.
  11. Вече 4 месеца по-късно, дясната лампа от време на време гасне, не просто да трепери светлината. Реших да не се бавя много много и от горните избрах вариант 2 - смяна на двете лампи с Osram Night Breaker Unlimited. Ще сменя само дясната, за да мога да покарам с една нова и една стара, да видя разликата, да направя някоя и друга снимка за форума и за хората след мен с подобен проблем. Имам някакви очаквания за по-силна и по-приятна цветова температура, дано да не се окажат прекалено големи.
  12. Мисля, че от клипа се разбира достатъчно добре кое и как работи.
  13. Няма кола, продадена на пазара в Европа, на която да не светят габаритите при включени къси светлини. Ако забележиш такава, то е 100% сигурно, че има умишлена намеса по инсталацията, която го позволява, или има повреда, заради която е така. Това е задължителна регулация от ООН, а не случайно хрумване на някой инженер. Просто не си обърнал внимание, че е било така, няма промяна. Както например не можеш да пуснеш задна светлина за мъгла, без да светят предните светлини за мъгла или късите светлини. Така не можеш и да пуснеш късите, без да светят габаритите. Ред.: Няма начин за настройка да светят само късите без габаритите. Но пък живеем в България и всеки си прави каквото си иска със светлините, така че с малко измервания с уреда можеш да си го направиш както искаш да ти свети.
  14. Благодаря за снимката на смазката, а за втулката - ще я прегледам внимателно да не би да има някакво нараняване по повърхността, това имах предвид. Макар че там мястото е такова, че не предполага да има такива неща. Като я свалях предните пъти - не я гледах подробно. Само видях, че е кръгла и няма повреда като описаната в началото на темата (имаше една снимка, на която изглеждаше смачкана)
  15. При мен проблемът се появи наскоро, а като свалих втулката, видях, че е без видими повреди и деформации. Почистих я хубаво и първо опитах с обикновена силиконова грес, с която ефектът беше 5-6 дни, защото самата грес от горещините стана много течна и изтече. След това намазах с медна грес, с която си мажа спирачките. За 2 седмици беше безшумно, след което скърцането се върна, но го има само веднъж, ако не съм карал колата няколко часа, след което не скърца нито веднъж. Така е до следващата почивка от няколко часа. Така вече от 2 седмици и е задоволително добре. При следващото мазане ще опитам хубаво да почистя и да шлайфам леглото на втулката, самата втулка, както и болта (оста, която държи педала за буталото на помпата), защото ми се стори, че не е гладък.
×