Jump to content

ogi28b

Фен
  • Content Count

    932
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

ogi28b last won the day on February 25

ogi28b had the most liked content!

Community Reputation

374 Excellent

About ogi28b

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 07/07/1982

Profile Information

  • Кара
    Аccord VII, 2.2 i-CTDi, 23.12.2005 - седан
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

1240 profile views
  1. На неравен път и моята дърпа накъдето реши. Обикновено е по наклона на пътя. ---------- Хонда използва означението "i-CTDi", има го написано на капака/вратата на багажника.
  2. Възможно ли е това, което казваш, да се вижда само от профил на модератор/администратор? Моля за картинка къде точно се вижда за профил на обикновен потребител. При мен се вижда това:
  3. Здравейте, има ли ограничение в броя на кореспонденциите във входящата кутия или в общия брой на ЛС, които може да получи обикновен потребител? Питам само за информация, нямам проблем с използването на ЛС. Ако някъде е написано - моля за линк!
  4. Изскочи ми писание на младежа от "Наука и критично мислене", ето го: Вече е официално - новият щам коронавирус си е с напълно естествен и природен произход. Не е създаден от хора. Това е заключение на биоинформатично изследване, публикувано в Nature преди 2 дни. Анализирани са основно гените, кодиращи повърхностни протеини, които участват в навлизането в животинските клетки и особено на област в тези протеини, наречена рецептор-свързващ домен (RBD) - структура, която се захваща директно за клетките на гостоприемника и медиира навлизането на вируса. Анализът показва, че RBD областта на повърхностните протеини на вируса проявява висок афинитет към ангиотензин конвертиращ ензим 2 (ACE2 - рецептор, който има участие и в регулиране на кръвното налягане). Ефективността на свързване на двете структури е толкова висока, че учените стигат до заключението, че нещо подобно може да се случи само след естествен отбор, а не чрез генетично инженерство. Това твърдение за естествената еволюция е потвърдено и чрез анализ на целия геном на SARS-CoV-2. Създаване на нов инженерен вирус от хората би било възможно, ако за основава, за шаблон е използван вече познат човешки патоген (като изминалите причинители на SARS и MERS). Но в случая това не се наблюдава. Най-високо сходство SARS-CoV-2 има с вируси, които са срещат сред прилепи и панголини. Определени са две възможности за появата на този вирус. Първата теза предвижда, че вирусът е пребивавал в естествен животински резервоар, където се е видоизменял и в един момент е прескочил върху хора. Смята се, че прилепите са естествен резервоар на този щам, но до момента директен преход от прилепи към хора не е наблюдаван. Вероятно е имало междинен преносител. Според второто предположение специфичните промени в RBD, които водят до висок афинитет към хора са настъпили след опитите на вируса за трансфер в хора. Непатогенен щам е прескочил в хора, при което се е видоизменил в по-опасна версия. Отправено е и едно предупреждение за близкото бъдеще. Много е възможно оригиналният щам все още да циркулира в животните и в даден момент отнова да се наблюдава транзиция от естествения животински резервоар към хората, което отново да стартира епидемия/пандемия. Затова не яжте диви и не добре опечени животни! Източник: Andersen, K.G., Rambaut, A., Lipkin, W.I. et al. The proximal origin of SARS-CoV-2. Nat Med (2020). https://doi.org/10.1038/s41591-020-0820-9
  5. Ако не успееш да намериш точните модели, гледайки тази или подобни таблици, може да ги видиш в "инструмента за откриване на лампи": https://www.osram.de/apps/gvlrg/en_COM В тази таблица става ясно какви са само късите и дългите. За останалите - нищо.
  6. Колега, извинявай, че не мога да ти дам мнение за конкретните марки, но искам да ти кажа да смениш размера, ако ще купуваш 4 гуми. 175 / 65 има смисъл само ако имаш същия размер и ти трябват 2 гуми да закърпиш положението. Ако ще купуваш 4 нови гуми, имаш други възможности: - ако имаш комплект джанти 14" за летни гуми и само гумите трябва да смениш - вземи 185 / 60 - 10 мм по-широки и 3 мм по-ниски при борда; - ако имаш само едни джанти и от тях ще махаш зимни гуми, а ще слагаш летни - насочи се към инвестиция в 4 алуминиеви джанти с размер 15" и 195 / 50. Последното ще ти излезе малко по-скъпо, но разликата в поведението на колата на пътя е огромна в сравнение със 175 / 65 / 14.
  7. Е, явно хората не знаят, че като са с допълнителна секция за надясно, са длъжни да чакат. Изглежда и за авторът на клипа това е смущаващо.
  8. Току-що мернах публикация на Фена във фейсбоклука, че събитието се отлага по причини, свързани със здравеопазването в текущата обстановка. Очакваме новата дата и се надяваме тоя вирус по-бързо да си заминава за Китай или за там, откъдето се е пръкнал. Както се казва - важното е да сме живи и здрави, пък ще се съберем.
  9. Право напред също не трябва да светят. Трябва да са с наклон около 2.5 - 3 пъти по-малко от късите, т.е. нещо около 0.4-0.5 %. Ще потърся колко е точно. Обаче ми се струва, че тези са с наклон около 0.6-0.7. За такава дребна разлика иде реч, но променя доста усещането за осветеност. Има дребни разлики в конструкцията между преди и след фейслифт. Дали обхваща и ъгълът на светлината - не знам. Те може и да си светят където трябва, а само на мен да ми се иска нещо различно. Субективна история. Може да направим едно сравнение на 15.03, май ще има нещо като среща.
  10. Здравей, колега, честито и много безаварийни километри да навъртиш, за да ѝ се радваш. Не може да се пуска музика. Блутуут-модулът поддържа само HANDS-FREE-профил (за говорене по телефон). Не поддържа профил за слушане на музика или клипове, като например A2DP. Дали правят често проблеми - не се наемам да обобщя. Моят беше на 12 години, като купих колата и след 1 година без никога да съм го ползвал - сдаде багажа. От прочетеното из форума - не е рядкост да се повреди. Има тема за ремонта му, но ако си като мен и го считаш за безполезно - откачаш го от буксата.
  11. Тази грешка не е особен проблем, даже някой може да го намери за полезно, защото фарът ще е насочен по-надолу и съвсем няма да заслепява, даже същото количество светлина ще е разпръснато на по-малка площ, което значи повече светлина върху тази площ. Проблем обаче стават дългите. Не знам как е на халогенния фар, но на ксеноновия са ги "свалили" малко по-надолу и светят по-близо. При висока скорост не са най-доброто, което може да се иска. Това е при правилно насочване. А при неправилно, ако се насочат според клипа - ще е още по-зле. Както и да е, иначе браво на автора на клипа за желанието му да е полезен, дано да има повече такива хора.
  12. Признавам, че изгледах клипа не за да науча нещо, а само за да видя колко и какви грешки има. Изгледах клипа до 5:00, където обяснява какво значи "1%" и спрях. Това число, което е написано на колите за наклон на фаровете, не е градуси, нито е процент от градуси, а е "наклон" - с колко мерни единици се изменя височината при 100 мерни единици дължина. За Акорд е 1.3 % или 1.3 на 100, т.е. за 100 сантиметра дължина, снопът пада с 1.3 сантиметра височина. Ако за 100 единици дължина височината се изменя също със 100 единици, това е наклон 100%, което в градуси е 45, а не 90. В случая с клипа, на 50 метра разстояние аритметиката му показва, че снопът трябва да падне с 1.02 метра, а височината е само 65 см. Това значи, че ако фарът се настрои според изчисленията в този клип, светлината ще пада само на 32 метра, вместо на 50, както е предписал заводът. Само да добавя за да е по-разбираемо: 1 % наклон е 0.573 градуса, а не както в клипа е посочено - 0.9 1.3 % наклон = 0.745 градуса 10 % наклон = 5.71 гр. 50 % наклон = 26.565 гр. - виж картинката От А до B са 100 единици дължина, а от B до C са 50 единици височина. Това е наклон 50 на 100 или 50 %.
  13. Така може само да се гадае с точност 50:50 - или да, или не. Няма вертикален ориентир за точната височина. Не е ясно колко е висок тротоарът, нито дали колата е на равно. Има 2 варианта: 1: ако левият ти фар е на точно ниво, тогава десният ти е твърде високо и заслепява със сигурност 2: ако десният ти фар е на точно ниво, тогава левият ти е твърде ниско и светлината му пада на 10-15 метра пред колата. Трябва да пада на около 50 метра. Има и трети вариант, при който и двата фара не са точно ниво. Тогава или заслепяваш и нямаш добра осветеност, или не заслепяваш и пак нямаш добра осветеност. Във всички случаи - нямаш добра осветеност.
×
×
  • Create New...