Jump to content

daniel-atanasov

Фен
  • Content Count

    199
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

daniel-atanasov last won the day on June 22

daniel-atanasov had the most liked content!

Community Reputation

63 Neutral

1 Follower

About daniel-atanasov

  • Rank
    Потребител
  • Birthday 02/19/1977

Profile Information

  • Кара
    Daihatsu Materia (EX-Honda Logo)
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

2017 profile views
  1. daniel-atanasov

    Да обсъдим и другите марки

    Извинявам се за грешката, тойотат е 2003 год, а не 2004. Сериен номер 004. Само първите 10 са били като моята с кожен салон - фабричен! Та от редките съм имал най-рядката. За съжаление трябваше да се разделя с нея защото купих сивик тайп ер 2003 год. И него вече го няма, ма сега с материята ми е най-добре. Е, на жената и е най-добре ма какво да се прави - любов :-)
  2. daniel-atanasov

    Да обсъдим и другите марки

    Карам в момента дайхатсу материя, или познатата в Япония тойота ДБ. Продава се и като субару и сцайън за америка. Базата е тойота ярис с двигатели 1.3 и 1.5. Моята е 1.5 - 103 кс. Двигателя е с верига Ви Ви Ти Ай :-) Купето е типично Японско и няма алтернатива с европейските такива. Вътре е просторно, а тавана е доста висок. Задната седалка се мести напред и назад с което се увеличава или намалява обема на багажника. Каране само градско, дава около 8 - 8.5 с климатик. Извънградско при 120 харчи около 5.8 - 6.5. Над 150 почва да я духа вятъра, но и е простено като се има предвид какъв кашон е. Та по същество: Дайхатсу си остава един от непознатите, особено по нашите географски ширини производител. За съжаление, бих казал защото колите им са доста жилави а почти всичките им агрегати идват от тойота. Демек, караш си бюджетна японска кола с двигател и скорости от тойота и никой не ти я заглежда или краде. Яко! Проблема е в намирането на части по екстериора - купето. Но, вече има чужди сайтове, особено от Англия човек може да си купи всичко. Във Швейцария и Германия по моргите също има много коли от марката. А и тук се появиха доста за части. Останалото е въпрос на личен избор. До преди доста години карах само френски автомобили и за тогава си бяха ОК. Да, били са винаги тип спортни: Рено 5 ГТЕ, Рено 5 ТГ турбо, Рено 19 -1.8 16В, меган купе 2.0 150 кс. Клио 1.8 16в, Клио Уйлиямс 2.0 16в 150 кс. (истинско със сериен номер на таблото!) Клио 2.0 спорт 172 и Меган Спорт 225 за последно. Другите бяха Пежо 106 Рали, 106 гти, 306 гти 6 скорости, 206 гт, 206 гти, 206 рц и до там. После минах на немци, ма за кратко :-) Ауди ес 3 225кс фейс. няма такъв боклук! Вечно имаше проблем с нещо. Трошеше се днеска и нощеска, дет има една приказка. След това Опел астра ОПЦ турбо комби 200 кс. що годе по-здрава, за кратко пасат 1.8 турбо 2004 год. доста здрав и корав. След това само Японци та до сега. Между другото съм един от малкото, които е имал фабрична тойота ярис 2004 год 1.5 Т-спор турбо 150 кс. със сериен номер на таблото и 2008 год. Митсубиши колт рали-арт 1.5 турбо 180 кс.
  3. При покупката на автомобил (хонда джаз) трябва да се гледат няколко неща - От къде е внесен, има ли някаква сервизна история, състояние като цяло, окомплектован ли е или има липси, фрапиращи разлики в цвета, криви фуги и линии, Неправилно износени гуми, течове по мотора и гнило. Рапидки, силикон или други цигании. После не е зле да се чуе как работи на студено и като затопли. Задължителна проба на скоростите до колкото е възможно. В никакъв случай колата да не е с газова уредба поставяна в чужбина! По възможност да са налични двата оригинални ключа и фабричните стелки. Знаете, че преди фейса радиото дефектира много често. Фаровете матират и волана се износва по-бързо. При подаване на контакт, трябва да светнат почти всички лампи на таблото. След запалване би трябвало да изгаснат :-) Това е Хонда и ако е в кондиция е редно нищо да не свети, освен индикатора показващ че е още студена. Знаете, че тези коли имат апетит към ръжда, проблеми с ЕГР клапана, около 250-300 х . км. започва да се чува веригата, при ръчните скорости си шумят лагерчетата на първичният вал, понякога се вадят механизмите на чистачките от моторчето, загнива обшивката на задното гърне, прекъсва поради не смяна на свещи, бубини или бензинов филтър. Също така, но не винаги има проблеми със стъкло повдигача на шоф. стъкло. В багажника се пълни с вода и рядкост да е суха и да не тече. Люпят се основите на огледалата и често халогенните фарове са спукани, защото стъклото е много тънко. Колата е мека в пътя и по завоите се накланя. За кубатурата си е мъртво родена. Демек, подаваш газ когато ти трябва и нищо не се случва. Труп :-) Иначе е икономична, маневрена, има най-голям обем и място за багаж в своя клас и като цяло е евтина за обслужване и поддръжка. Моят съвет е по възможност да НЕ си купувате регистрирана и карана кола в България!!! Всички знаем какви са ни пътищата, горивата, маслата, частите и културата на превантивното влизане в сервиза. Почти винаги се чака нещо да извие на умряло и тогава се сещаме да я закараме на чичо доктор. Те и докторите са едни, ама има и изключения :-) Та като цяло, хонда джаз е бюджетен автомобил за не претенциозни хора. Ако искате да върви и да стъпва хубаво на пътя - Сивик! При оглед, си водете майстор дето да отбира от хонда. Не се хващайте за дребни козметични забележки, че те се оправят и не са на-важното. В крайна сметка ще карате колата, а не боята. Кола се купува когато имате парите в джоба и знаете какво точно искате. Простирайте се финансово според чергата си! Винаги гледайте да имате пари на страна, защото със сигурност ще са ви необходими след закупуването на автомобил втора ръка. Дръжте се сериозно и се пазарете само ако искате да купувате. Питайте за всичко, но не ставайте досадни. Не ръчкайте и не цапайте интериора. За мен обидно и несериозно e пазаренето по телефона! (По Еконт ли ще ви я изпратят?) Изказвания от сорта - Абе, харесах си една кола на обява ама ще я гледам след .................. седмици или месец. (Ако е читава и на добра цена няма теб да чака!) Или - Бе, неам ги тея пари ма що да не ходя на огледи? (Губене на време и празни приказки до зори!) А любимото ми е -Ти ми я запази за след месец, че тогава ще ми отпуснат кредита :-) (Ми защо не дойде след месац, като си турил кеша в джоба?) Като се обадите на обява и след като поздравите, чуйте от другата страна как ще ви отговорят. Ако е ръмжене-мучене и на елементарни въпроси отговарят със сумтене, ясно е каква ще е колата и сделката. Но, ако човека си е нормален и разговора потръгне, задължително се опитайте да разберете колкото се може повече за конкретният автомобил. Запомнете какво е казал, за да може да го сверите на живо по време на огледа. Всичко останало си е чиста проба късмет! П.С. Успех :-)
  4. Не, винаги! Води се документна измама и се наказва с лишаване от свобода до 3 год. + глоба от 300 000 хил франка. При настъпила обаче, злополука и доказване на манипулация от страна на предишен собственик се счита за опит за непредумишлено убийство. А там лесно се проверява, защото на всеки преглед МФК се записват изминатите километри. Но, има един малък пропуск - Кара си Швейцареца колата до 150 х. км. , след която я придобива някое Маке или Сърбак. Та, взима я той и за една година изминава 30-40 х., така в бързината без да пипне нищо. След това, като си идва за някой празник по нашите географски ширини ги връща и за следващият преглед тя е с УЖ изминати 2-3 х км. + Та и там си има някакви дребни измами но ги правят единици и то много рядко. Като цяло, закона е доста строг и никой не се е......а с него. Ако имате сервизна книжка на кола закупена от Швейцария и нещо Ви се стори съмнително, винаги може да се обадите на гаража положил последният печат вътре. Има винаги телефон на самият печат или в гугъл по името ще намерите адреса. Обаждате се вие или някой ваш познат с добър чужд език (Без Английски!!!) и давате вин кода. Може да кореспондирате и с И-Мейл. Обикновено отговарят до дни. Абе, всичко си е до късмет! Мен не ме бърка да си купя кола и без сервизна книжка. В крайна сметка сменяш основните консумативи и си караш. Хубавото на Швейцарците е че си поддържат колите. Демек и на 300х. пак е влизала редовно за обслужване, карана е по хубави пътища и не е надувана защото глобите са зверски и има камери през 500 метра. Винаги обаче трябва да се внимава за името на собственика в талона!!! Както казах и по-горе, ако е Сърбак, Маке, Шипок или дружина Полска - Бегаййййй далече!!!
  5. Говоря за опита си от Швейцария. Доста често ми се е случвало сервизната книжка да не е налична в автомобила. Обикновено стоят в сервиза, който обслужва колата. Да, бе да ще си кажете, тоя ни плакне нещо. Уви, това е масово явление! Сервиза подсеща клиента за предстоящи смени на консумативи и прегледи. По този начин те си гарантират задържането на клиентите до последно. За това има много книжки с еднакви печати от начало до край. Доста често ми се е налагало да ходя до тези сервизи и да изисквам сервизните документи. Понякога при тях стои трети ключ или втори комплект гуми с джанти, щора и др. Странно но факт! Ако колата не е от частно лице а виси на плац, вероятността някой да и свие книжката е голяма. Говоря за случаите, когато колата е на малко километри. Иначе няма смисъл! Доста автомобилни марки внос от Швейцария, вече може да бъдат проверени при вносителя. Също така за никой не е тайна, че фалшивите сервизни документи, които се печатат в ....................... струват между 100 и 200 лв. в зависимост от сложността на изработката. Километрите във Швейцраия не ги пипат. Тук става магията :-) Иначе и в Италия и в Германия си ги връткат още на място. Но, това е само за колите, които са за експорт и е100 % сигурно, че ще бъдат изгребани от нас или братски нам народи. П.С. Близък ме тормози в продължение на няколко месеца да му намеря БМВ 330 ХД от 2008-2009 год фейслифт за Х пари. Казах му, че няма как да се върже за тези Х пари да е тази година и под 150 х. км. както искаше, но той реши че не ми се занимава. Преди месец ми звънна да се похвали с новата покупка, нов внос от Белгия със СЕРВИЗНА КНИЖКА в топ състояние. Точно това което е търсил, та даже и на сносни пари! Преди седмица си поръчал разни дреболии от дилъра на марката и решил да провери сервизната история. Оказало се, че на 385000 х.км. е влизала във сервиз за последно през декември 2018 год. Иначе на таблото сега показва 158000 :-)
  6. daniel-atanasov

    Регистрация на кола от Швейцария...

    Извинявам се, но понеже доста хора ме питат за разходите от край до край (Швейцария - България!) Та : Транспорт на ход през Италия - ферибот Анкона, пристигане Гърция - Игуменица и живот и здраве прибиране в България струват от 1300 до 2000лв. в зависимост от сезона. Естествено на ферибота се купува най-евтиният билет без каюта. Спи се където намериш и в отпускарският сезон си е гадно. Вариант 2, транспорт на ремарке(количка) от 1000 до 1100-1500 лв в зависимост от кой район е и колко тежи колата. Някои искат за джип и по 1800лв. Няма никаква гаранция кога точно ще натоварят и как ще ви свалят колата. Може да Ви я качат след ден-два, а може и след десет дни. Шофьорите са изключително елементарни и много-много не им пука как товарят и разтоварват вашата кола. Не всички, но почти всички са такива :-)))) Има и автовози, ма те са като еднорог и ги има много рядко, щото таксите които плащат им бъркат сметките. Никой не се напъва с голям камион да ходи на там. П.С. Регистрацията в КАТ си е стандартна от 307-310 лв. за Екотакса, Гражданска от 250 и повече, номера и преглед с тия на банката май са около 50 лв. И естествено след това следва обслужване и каско :-) Сметката си е правите вие! Успех ;-)
  7. daniel-atanasov

    Регистрация на кола от Швейцария...

    Това нещо със забраната на дизела по нашите географски ширини нещо май-няма да го бъде толкова скоро. И не си мислете, че по-новите такива ще ги хвърлят на боклука западняците. От Швейцария, както са ти обяснили колегите по-горе има мито и ддс. Има значение как е дошла колата. Дали са ти я карали на ход или е натоварена на ремарке. И в двата случая ти трябва човек, който се занимава с оправянето и писането на документите и после да ги внесе в митница за обмитяване. Колкото е по-нова колата, толкова повече ще платиш. Относно - дизел или бензин, аз бих взел фейсова 2.4. Да , не е много евтина, но дребните бъгове от старата са оправени и този мотор отлично бута Акорда. Дизела не е лош, но е по-скъп за обслужване и не харесва нашата нафта(корабно гориво) Относно това, как да познаеш дали е платено мито и ддс - има си документ (митническо декларация) на който е упоменато. Ако ти дават само талон и Швейцарска фактура, значи не е платено. Има и една тъпотия, че ти начисляват ДДС върху транспорта. Ма, това си го оправя този, който ще ти я оправя в митница. Най-добре е да е с платено мито и ддс и да ти напишат следните документи: Договор(Български), Фактура (Българска), касов бон, декларация за произход и още една нещо за рециклирането беш + оригинален Швейцарски талон и Швейцарска фактура (вярно с оригинала) + документ за платено мито и ддс (митническа декларация). Да ти кажа и още една истина - Не вярвай на никой, особено на сайтовете за коли в чужбина. Даже самите Швейцарци започнаха да правят мръсни номера. За тарамбуките не ми се говори, защото си ги мразя по принцип и от тях коли НЕ купувам. Сърби, Макета, бегай далече. Ама много бързо и без да се обръщаш. Тия, дето ще те водят на екскурзия за кола ще ти разкажат играта. Такива пари ще ти излезе като и ако се прибереш, че ще ти идва да си срежеш вените с лъжица. Ако не познаваш чуждото законодателство и какви документи са ти необходими за да извадиш номера си стой тук. Има и тънкости от къде да се прибереш за да не те бъзикат по границите. Много такива мразещи джамбазите и решили да се справят сами плакаха тежко. Даже има и прибрани коли в Румъния, дето още си седят там. Пак ти казвам, на здрава глава недей туря бинт. Дебни си тука по обявите нещо читаво и гледай да е бензин и по-нова година. НЕ купувай кола с монтирана АГУ в чужбина!!! Ако ще слагаш ГАЗ, си я сложи ти в читав сервиз. Тук има много момчета, дето с това се занимават и знаят как да направят нещата като хората. Успех и ако имаш въпроси винаги може ми пишеш на Л.С. П.С. НЕ докарвам коли па поръчка :-)
  8. Искаш да ги переш или са прокъсани и им трябва смяна? До колкото знам, не се свалят защото са лепени за тапицерията. Но, не съм опитвал за да съм категоричен. Може да ти помогна със съвет ако са мърляви и им трябва почистване. Има една фирма, която чисти с пара. Пиши на ЛС за да ти я кажа. Пробвах на един познат с колата- силно замърсени седалки с яки петна и стана супер. Да не говорим, че почти не бяха мокри, като взех колата след час. Иначе за прокъсаното - тапицер или подмяна на самата седалка. Успех!
  9. daniel-atanasov

    ABS

    До колкото имам спомен, осветлението в таблото не е с крушки. Някакъв тип лазарен диод или нещо подобно беше. По-добре си оправи модула, вместо да разваляш второ нещо в колата.
  10. daniel-atanasov

    Шум когато е студена колата

    Свенял ли си маслото в скоростите? Ако не си, съвета ми е да го направиш. Купи си оригинално от Хонда и добави една добавка за която съм писал в други теми. Ако продължи да шуми по същият начин, след време ще трябва да смениш лагерите на първичният вал на скоростите. Отново ще кажа че си има тема и за това. Но, пробвай първо с масло и добавка. Поздрави и успех! П.С. Като натиснеш съединителя, шумът би трябвало да изчезне. Обратното е ако е лагер на съединителя :-)
  11. daniel-atanasov

    Kaкво слушаме в момента ...

  12. daniel-atanasov

    Kaкво слушаме в момента ...

  13. Да, на живо са много по-интересни. За съжаление тази година от Хонда не предложиха нищо ново. Дано догодина да се представят по-добре. За другите пазари имат доста нови неща. Баща ми се върна преди месец от Тайланд и ми показа страхотни модели. Такива в Европа, няма. Жалко :-(
  14. daniel-atanasov

    Хонда Джаз

    Преди време купих джаз, който е бил пицарка-служебнярка на почти 260.000 х. км. без да му е сменяна веригата. Мотора си работеше без никакви проблеми или по-различни шумове от тези дето са на 180-200 х. км. Лично аз и навъртях близо 50.000 х. без да смени звука. Масло съм сменял на всеки 10 и си го купувах само от чужбина. Добавки не съм слагал, защото пипаше най-много по 250-350 гр. от смяна до смяна. От година и половина я карат едни мои комшии и единственото което направиха е раглаж клапани. По слух не намирам кой знае каква разлика. Каква е тая верига дето не шляпа на 310.000 х. нямам идея. Та се чудя защо на вашите коли се е появил този проблем? Възможно ли е да не им е сменяно маслото на време, или да са на повечко 300 х. км.?
×