Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Супер батерия дано ти служи вярно.

На печата пише 0619 а това 45 какво е ?

Кой ти разчете печата,замери колко показва като напрежение в момента.

672575503_viberimage5464646.thumb.jpg.084e07f69458774b0f1b0a404c9338e5.jpg

Виж като попълват гаранцията на колко зарежда алтернатора,колко е с включени консуматори.

Почти никой не го прави но трябва да се замери дали случайно нямаш утечка,важно нещо което съкращава живота бавно на батерията.

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

12,80V беше заряда.

На стария банер,няколко пъти съм ходил там от където го купих, за проверка и динамото зареждаше перфектно.По спомен 13,9V,изключвам този фактор!

Сега не знам дали да я включа на заряд?Още не е поставена на колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако няма включени консуматори трябва да е на 14,2-14,4V,тези твои показания ако са верни няма да са добре при включени котсуматори.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Утре ще го замеря банера и ще кажа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На тези стоиности трябва да зарежда алтелнатора 14,2-14,4V, ти написа 13,9V за това е моето писане.

13.8-13.5 при включени консуматори и не трябва да пада под това защото вече не зарежда.

втората част от теста прегледай.

Edited by CARPERA
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 22 часа, JHM написа:

Сега не знам дали да я включа на заряд?Още не е поставена на колата.

Новозакупен акумулатор задължително трябва да се дозареди, преди да бъде поставен на колата!

И задължително на качествено зарядно!

 

Преди 22 часа, JHM написа:

12,80V беше заряда.

Това напрежението на новия акумулатор ли е (преди да бъде монтиран на колата), или на стария при работещ двигател?

Edited by dandilov
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така, днес преди да сложа новия оем акумулатор,замерих стария банер,който до обяд два пъти ме предаде:ranting:.

Банер на 4 год.,тежка експлоатация:

1.Запален загрял двиг.без консуматори 13.85V

2.С консуматори фарове,вентилатори 13.72V

 

Honda oem нов:

1.Без консумация 14.20V

2.С консуматори 14.05-14.10V

Като забележка:

Двата акумулатора са с различни амперажи.

Новия стоя 12ч. на зарядно инверторно (лидл),като на 12-тия час стоеше на дисплея като потдържащо напрежение 12.80V!

Какво бихте казали?

Утре давам тези двата на билканто, (лев килограм:punk:)да избием малко от цената  ОЕМ-ския:tooth:!

20191016_192805.thumb.jpg.6290080aee7dedc1b3e74a6a1b4e6aa3.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 11 минути, JHM написа:

Новия стоя 12ч. на зарядно инверторно (лидл),като на 12-тия час стоеше на дисплея като потдържащо напрежение 12.80V!

Какво бихте казали?

Така се прави! :thumbs1:

Лидълското не е кой знае какво, но пак добре...

От сега нататък, поне по един пълен заряд след всяка зима и преди всяка зима!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо за разликата в амперажите и дали е фактор,за показаните стойности на алтернатора..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямаш никакви проблеми! :thumbs1:

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стария ти оем е 48 Аh сега  новия е същия ампеража ако се притесняваш че банера е бил 45ah няма основание за притеснение. Банера е бил доста зле  и е товарел много алтернатора  късмет че не го е повреди. 

Показаните стойности са супер  на новия и алтернатора. 

Както каза колегата  хубаво е да се сваля и дозарежда от време на време ,ако е зима  и го свалиш от замръзнала кола не го слагай  веднага на зарядното.

Edited by CARPERA
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 2 минути, CARPERA написа:

ако е зима  и го свалиш от замръзнала кола не го слагай  веднага на зарядното.

Колата е в гараж и проблем с поледици,за сега нямам:)!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е супер ,трябва да знаеш колкото по-често  вижда зарядното толкова по-дълъг живот ще има новия.

Това е много важно ако батерията  има системно недозареждане в градско каране на къси разстояния през зимата.

 

Edited by CARPERA
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само в такъв режим се кара.

Банера се "обаждаше" още май,юни но навърши 4год. точно сега и беше достойно "свален от власт":D!

Може да звучи странно,но няма да бъде,сред марките,на които бих се спрял за в бъдеще.

 

Имам си едно на ум ;)...!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да попитам повторното светването на VSA и ABS-a при палене индикация ли е за слаб акумулатор, доколкото знам компютъра игнорира системи, които не са нужни при стартиране и напоследък, откакто застудя, ми го прилага този номер, основно сутрин?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сутрин, преди за запалиш, измери напрежението на акумулатора. После, по таблицата на CARPAERA, виж за информация на колко % е зареден.

При всички положения е хубаво да му направиш един пълен заряд преди зимата!

Допълнително може да измериш на колко волта пада при стартиране. Не трябва да пада под 9V в този момент.

Ако и след заряд пак пада под 9V при стартиране - значи е пътник...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, JHM написа:

Само в такъв режим се кара.

Банера се "обаждаше" още май,юни но навърши 4год. точно сега и беше достойно "свален от власт":D!

Може да звучи странно,но няма да бъде,сред марките,на които бих се спрял за в бъдеще.

 

Имам си едно на ум ;)...!

 

Не помня къде четох за турски акумулатори(мутлу)много ги хвалеха,не обърнах внимание на това тогава но вчера разбрах че баща ми кара 8-ма година без никакви проблеми с такъв и се втрещих😀

IMG_20191015_131134.jpg

IMG_20191015_131142.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

563610474_MutluBattery.thumb.jpg.42bf0f9202a2ae2af1463061a359aa46.jpg

Maintenance free, пък с капачки... :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смятай колко паундчета си слагат отгоре,ама стандарта друг!:offtopic:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dandilov said:

 

563610474_MutluBattery.thumb.jpg.42bf0f9202a2ae2af1463061a359aa46.jpg

Maintenance free, пък с капачки... :D:D:D

Като гледам  колко са му напомпани  характеристиките явно послъгват доста.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Rakeem said:

Да попитам повторното светването на VSA и ABS-a при палене индикация ли е за слаб акумулатор, доколкото знам компютъра игнорира системи, които не са нужни при стартиране и напоследък, откакто застудя, ми го прилага този номер, основно сутрин?

Зареди го с хубаво  зарядно и го тестват в магазин за акумулатори.Там могат да го и заредят. 

Индикация за слаб акумулатора е слабо и хилаво въртене на стартера сутрин,точни данни ще получиш при замерванията.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извън темата - зарядното на ЛИДЛ си е доста добро, от гледна точка на принцип на работа и логики, особено новия модел с дисплей. Напълно автоматично е, има си защити против объркване на поляритета, работи по схема CC-CV, което е най-правилното (а не като "старите", които са или по CC или по CV и трябва постоянно да го следиш с допълнителни уреди), не допуска кипене, имаш избор на режими на зареждане с по-голям и с по-малък ток. Втората опция е за малки акумулатори (за мотоциклети и подобни), но ако се приложи на голям - води до бавно и сравнително по-добро зареждане. 

 

Вече проблемът е дали са използвани хубави компоненти за сглобката и дали охлаждането му е реализирано добре. То в пластмасова кутия не знам доколко може да е добре, ама... Същите зарядни, само че с надписи Бош сигурно са над 100 лв. Това на ЛИДЛ за 30 лева и 3 години гаранция е чудесен избор за домашна употреба. 

 

По темата - колега, какви очаквания имаш от този акумулатор за издържливост при твоя начин на употреба? Аз от известно време карам с акумулаторите на Берга, серия POWER BLOCK, които един от търговците предлага с почти 3.5 години гаранция, което за моя начин на ползване е напълно допустимо. Всъщност това ми беше водещо при избора, пък те се оказаха добър избор. Даже предпоследния ми издържа 5 години, но го смених с нов, защото по това време на годината започна да слиза под 10 волта на палене (на 2-киловатов стартер). Ако го бях помъчил, може би щеше да устиска още една година. Преди него имах един Ексайд, който на 3-тата година слизаше под 8 волта при палене.  

 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тук колега  трябва да разграничим кой  кара дизел  и кой  бензин . В твоя случай при дизела първоначално има такава  консумация  защото подгрява  свещите. 

При дизела  батериите са подложени на повече натоварване,което им съкращава живота. 

Една японска  батерия в случая  на колегата виждам  че е произведена в Испания,които няма значение ако са спазени техните стандарти.

Та мисълта ми има разлика в изпитанията на батериите. 

Японците съблюдават  стандарт на изпитание С5 докато  същия   ние тук и в Европа с  това  изпитваме  тяговите  батерии.За нашите стандарти е С20 който е по лек и щадщ. 

Японска батерия  с правилна експлоатация  ще издържи доста по дълго от нашите.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честно казано за някои неща не знам защо е нужно да са оригинални. Като оставим манията за ОЕМ части в което няма лошо то има 1 куп добри производители на 1/2 по-ниска цена. За времето в което се ползва оригинален акумулатор може да се сменят 2 други и човек ще кара постоянно с нов акумулатор. Предната Varta я изхвърлих след 6 години ползване като нито 1 път не ме беше оставила да не запаля. Говоря за бензинова кола но все пак :) 

Edited by Mkilla
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласен съм с теб единствено за това  че ОЕМ  частите тук в Бг са мега скъпи .Отвън са на супер нормални  цени като всички части тук.Да един акумулатора  поради теглото му  и съображения за транспорт ,поради това че има киселина  вътре е трудно  да се  достави отвън.

Това че тук монопола продава на тройни цени незначи че не могат да се намерят варианти за ОЕМчасти на нормални цени.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, ogi28b написа:

По темата - колега, какви очаквания имаш от този акумулатор за издържливост при твоя начин на употреба?

Ако питаш мен,мин.4години.

Проблема с банера,са по тънките клеми и се налага оплътняване с допълнителни вложки и темподобни.

Хондовия е болт он закачаш и стягаш.

Предлагаха ми същия банер на еко цена от 120лв.,като върна стар.

Сложих още 40лв. отгоре и хоп...оригинален;)!

Е..върнах и два стари,за това ми "легна" по евтино:tooth: Ама те са за това,дават се за рециклиране!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ее, разбира се, няма да си ги складираш, я! 

 

Аз все пак ще заложа на поне 5 години, ама с условие за редовна проверка и дозареждане, пък да видим. Среща след 5 г. в тая тема. 

 

(Защото наистина - като оригинален, предполагаме, че е между една и две идеи по-качествен, а както и колегата нагоре отбеляза - при бензинов е по-слабо натоварването, което е предпоставка за по-дълъг живот. Интересно ми е да го сравня с моя от марката, която казах. Той без особени трудности се справи с 5 години експлоатация.)

 

Гаранция дадоха ли поне 2 години? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бях с друга кола (не с акорда) и го взех, но не знаех условията им.А именно,както по горе писах,гаранцията важи само,ако те го монтират и замерят.За услугата,ще си таксуван 13-14лв.!

Незнам хора,обаче в тази държава,си оставаме само едни платтци!

Коксмотор..,как може да го продава с 2 години паневропейска гаранция и на по ниска цена,а тук да ти търсят и последната стотинка.

Хвана ме яд за това(не ми е за 13-те лв.) и си оставам европеец :tooth: с паневропеийската гаранция само!

Дано да съм уцелил бройка,

пък каквото дойде,здраве да е!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бизнес по български му викат - вместо да се опиташ да задоволиш клиента и той пак да дойде, да ти доведе още трима - цакаш го и гледаш да му вземеш още 13 лева отгоре, пък дали ще се върне - с него, без него - все тая!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, JHM said:

Бях с друга кола (не с акорда) и го взех, но не знаех условията им.А именно,както по горе писах,гаранцията важи само,ако те го монтират и замерят.За услугата,ще си таксуван 13-14лв.!

 

Това се нарича чист ОБИР къде в магазин за акумулатори ти искат пари допълнително  за монтиране. Незнам какво да кажа освен дребни душици.

Купуваш стока от тях за не малко пари  с 100% надценка и ти искат още 14лв.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чак обир,не бих казал,получих и отстъпка,с която акумулатора стана на европейска цена,а не българска.

Никой на сила не ме е пратил там,спазват си ценоразписа.:D

Както казах по горе живи и здрави! :)

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 21 минути, CARPERA написа:

Това се нарича чист ОБИР къде в магазин за акумулатори ти искат пари допълнително  за монтиране. Незнам какво да кажа освен дребни душици.

Купуваш стока от тях за не малко пари  с 100% надценка и ти искат още 14лв.

Ако продаваш съединители дали така ще мислиш.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Че то Берга е една от най яките марки за акумулатори.Държи цена и качество.В никакъв случай не е на 1/2 от цената на ОЕМският и в случаят сравнението е не коректно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CARPERA, цената на акумулатора и тук и в Англия и навсякаде е една и съща. Понеже бях питал от чист интерес за мен си, разликата е точно x2 в полза на ОЕМ. Даже по-евтино ще е от Бултрако точно заради това което и ти си написал а именно доставката. Берга, Варта и тн.. все добри марки са точно 1/2 от цената от ОЕМ-ският та даже и повече от 1/2 надолу. Ако върнеш и твоят, става още по-добре :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 5 часа, JHM написа:

Бях с друга кола (не с акорда) и го взех, но не знаех условията им.А именно,както по горе писах,гаранцията важи само,ако те го монтират и замерят.За услугата,ще си таксуван 13-14лв.!

Незнам хора,обаче в тази държава,си оставаме само едни платтци!

Коксмотор..,как може да го продава с 2 години паневропейска гаранция и на по ниска цена,а тук да ти търсят и последната стотинка.

Хвана ме яд за това(не ми е за 13-те лв.) и си оставам европеец :tooth: с паневропеийската гаранция само!

Дано да съм уцелил бройка,

пък каквото дойде,здраве да е!

в чужбина не е по-евтно да знаеш там може и 40 лева да ти легне,според зависи ама ако си им редовен може и с 20 да минеш но не е евтино,това с гаранцията е пълен цирк,защото можеш и сам да го сложиш не че ще се повреди нещо

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има нещо друго в което се загледах. Възможно ли е цената на всички ОЕМ батерии да е еднаква като това да не зависи от колко Ah е той? На няколко места срещам еднаква цена на 48Ah и 77Ah, включително cox-a 😮 Ако това е така то ще излезе, че при по-големите акумулатори е по-евтино да си с ОЕМ а при малките не.

Edited by Mkilla

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/17/2019 at 5:24 AM, JHM said:

Ето,даже и в коксмоторс ги предлагат на цената на ОЕМ.

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-accord-2-0-2-4-ltr-petrol-battery-2009-2015/

Като гледам  май тея ги предлагат направо за ОЕМски.

Нещо послъгва  ама които се хване.

Както писа колегата уж необслужваем пък с капачки. 

Не че необслужваемите не изпаряват електролит ,един от виновниците да си замине батерията е оставяне плочите сухи. В тази насока  този турския  е добре направен хем може  да видиш отвън дали електролита  покрива плочите , и ако трябва доливане да долееш дестилирана вода .

Но дали е направен Maintenance free, с това бялото тиксо залепено отгоре за етикет,направо  гаражно изпълнение.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 17.10.2019 г. at 17:01, JHM написа:

Хвана ме яд за това(не ми е за 13-те лв.) и си оставам европеец :tooth: с паневропеийската гаранция само!

От вчера,съм вече и с българска гаранция!

На 17.10.2019 г. at 22:29, benjamin4o написа:

това с гаранцията е пълен цирк,защото можеш и сам да го сложиш не че ще се повреди нещо

Вчера имах път през Бултрако и минавайки реших да се отбия да гаранцията ("глождеше ме нещо":D)!

Бях си монтирал сам вече акумулатора от две седмици,като този път,бях с колата вече.

Обясних,че съм го купил от тях и условията,които ми бяха казани,че ще трябва да замерят колата.

Получих любезно отношение и ми вкараха акорда вътре в сервиза,за проверка на заряда.

Колата излезе за 5 мин.,даже и кафето,което ме почерпиха,не можах да си допия.

Това всичкото стана абсолютно безплатно и с любезно отношение,за което благодаря на Бултрако Пловдив и персонала им :bg::thumbs1:!

Ето и разпечатката от теста:

20191103_090753.thumb.jpg.5ba858cc300c415f2b038a22360a4394.jpg

 

Edited by JHM
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...