CARPERA 637 #121 Posted November 29, 2019 Че ще го зареди ще го зареди но не намерих описание на функциите му. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #122 Posted November 29, 2019 Понеже А имам лидълското със дисплея, малкото за по 33лв което е и според продавача на акумулаторът ми, това зарядно не може да зареди напълно акумулатора ми. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #123 Posted November 29, 2019 Писъл си че това е акумулатора Solite 45Ач на зарядното пише до колко амперов акумулатор зарежда. Мисля че продавача се опитва да ти продаде нов акумулатор или зарядно,ако е негов акумулатора се опитва да те заблуди че ти е продал келяв акумулатор. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #124 Posted November 29, 2019 От понеделник вече го дават минус градусите и сняг. Та ако не сте си заредили акумулатора и имате зарядно,направете го. Ако ви мързи молете се да имате читав акумулатор,сега ще си покаже. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 441 #125 Posted December 2, 2019 (edited) AUTO PRACTIC е една от най-евтините и долнопробни марки за автоаксесоари. Всичко се произвежда по най-евтиния възможен начин в Китай. Това не им пречи да са сглобили хубаво зарядно, но предвид размерите и цената му, със сигурност бих си купил някое от посочените по-горе в темата, но не и това. Сигурно ще ти зареди акумулатора до състояние поне 95 %, но въпросът е дали е автоматично или трябва да стоиш с волтметър и ареометър да го дебнеш кога ще изкипи. Ако зарежда по схема CC-CV с автоматично изключване на 14.4 - 14.45 и ток под 500 мА - може да се приеме за читаво. Вече използваните компоненти и издържливостта им са друг въпрос. С две думи - купи си друго. Ред.: отговорих на последното мнение от 3-та стр. на темата. Не видях, че има други отговори. По кой показател отчиташ, че акумулаторът ти не е напълно зареден? Edited December 2, 2019 by ogi28b 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
hrisimow 12 #126 Posted December 2, 2019 On 11/17/2019 at 7:17 PM, ogi28b said: Ред.: Най-важното забравихме! С тези зарядни (не конкретно Лидл-ското, а всички от този тип) не е нужно да се сваля акумулаторът от колата. Това би било супер удобно! Някой пробвал ли го е вече, да зарежда с лидълско зарядно, без да сваля/разкача акумулатора? Питам защото има една друга отворена тема, която анонсира притеснителни факти. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 1613 #127 Posted December 2, 2019 Аз не го разкачам и не съм имал ядове. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 441 #128 Posted December 2, 2019 (edited) Преди 2 часа, hrisimow написа: Това би било супер удобно! Някой пробвал ли го е вече, да зарежда с лидълско зарядно, без да сваля/разкача акумулатора? Питам защото има една друга отворена тема, която анонсира притеснителни факти. Темата, която си посочил, няма общо със зарядното на Лидл и свалянето на акумулатор от колата. Там човекът си е имал друг проблем - изчезнал му е долния ред след стартиране с нещо подобно на джъмп-стартер. Никога не съм свалял акумулатор от кола при зреждане. Зареждам моята поне по 3-4 пъти зимата. Зарядното ми не е Лидл-ско. Edited December 2, 2019 by ogi28b 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 441 #129 Posted December 2, 2019 То пък изтекло времето за редакция... Даже и сега малко я включих на кабела, че тези дни имах повечко къси преходи и малко е поумрял. Забелязах го, че повече време стои на 14 В, преди да свали на 12.6 по време на движение, но го отдавах на студеното време. Ама може и да е защото е поспаднал. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vespa 275 #130 Posted December 2, 2019 Колега Ogi28b, определено нямам твойти познания в тази област, но след като успява да падне от 14 на 12,6 В в движение значи се е заредил. А това, че тези дни е малко поумрял е заради времето и старостта на акумулатора ти. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #131 Posted December 2, 2019 Друга причина е сулфатизацията настъпила по самите плочи и батерията се зарежда по-трудно и бавно. Описано е в темата как това може да се поправи. Quote Share this post Link to post Share on other sites
borko 30 354 #132 Posted December 2, 2019 (edited) Като сулфитира пакета или е стар и износен по някаква причина ,се зарежда учудващо бързо -вдига напрежението за нула време щото няма капацитет,точно при такъв умните зарядки не важат и не вършат работа ,трябва си прост траф за да го напомпа хубаво и да разгради кристалите ,разреждаш с 1 десета от капацитета и надуваш пак с трафа .Промивката и нов електролит не върши работа -пробвано многократно-загуба на време и пари само . Нашто момче каза банера най -харабия азиатец ,преди 10 дена го сложих и е 6 .Не чакам аз да не мога да запаля -болежки имам ,някога не мога да вървя и колата ми трябва за да отида до сервиза . Edited December 2, 2019 by borko 30 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
goga 169 #133 Posted December 2, 2019 В крайна сметка не разбрах какво се разбира от сваляне на акумулатора - механическо сваляне или разкачане на буксите при зареждането му. Цецо е писал, че не го разкачя. Може ли без да са разкачени буксите да се зарежда акумулатора с обикновенно зарядно. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JHM 1041 #134 Posted December 2, 2019 (edited) По скоро разкачане на клемите. Да,може да се зарежда и без разкачането им,но посредством "умно" зарядно.То спада вече към най обикновенните,незнам същесвуват ли други и кой би ги купил. Пример с лидълско такова,с дисплей,посочено по горе в темата,извършвам заряд без разкачане на клемите на акумулатора. Edited December 2, 2019 by JHM 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
borko 30 354 #135 Posted December 2, 2019 Всеки сам си преценя как да процедира ,аз не бих зареждал при свързано аку за системата на колата -нищо че няма кой знае каква електроника -искам да си остане читава . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 441 #136 Posted December 2, 2019 ( преценява * ) --- А какви са съображенията ти да не го правиш? Каква е разликата дали зареждаш с алтернатор с напрежение 14.0 - 14.4 или с външно зарядно, зареждащо на 14.4 при изключен контактен ключ? 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
borko 30 354 #137 Posted December 2, 2019 Ами така съм си преценил ,примерно при изключен контактен ключ компа остава пак захранен и не само той ,не искам от токов удар или ако му скимне на зарядното да ми пусне 30 волта примерно в системата ,да ми осере половината кола ,та затова .Всеки е свободен да прави каквото си иска с колата си -негова си е ,като гледам какви щурави модули слагат ,особено след 2005 г не само на хондите ,изобщо на колите ,повреди колкото искате . 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #138 Posted December 10, 2019 Аз ходих миналата седмица да ми за мерят акумулатора и човека каза, че си има стартовия ток 330А.Аз му казах, че акумулатора съм го купил за 440А и толкова пише на него, а той ми отговори, че това не е възможно такъв малък акумулатор да е с такъв стартов ток. И сега не зная, мога ли да предивявам претенции към гаранцията, понеже имам още месец гаранция. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #139 Posted December 10, 2019 (edited) А какво пише на самата батерия колко е стартовия ток. От 440 на 330 да е паднал,виждал ли е някога дозареждане ,ако не направи го , дошло е времето.При това положенше и падането му под 330 ще си замиве един зимен ден.Каква марка е някой доста послъгват точно с стартовия ток,но ако не си го измерил при купуването няма как да си сигурен. Няколко хубави заряда и поне един разряд и ще може да достигнеш 390 дай боже 400 стартов,но това зависи как е експлоатиран до сега. Като е купуван дозареди ли го веднага след покупката. Edited December 10, 2019 by CARPERA Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #140 Posted December 10, 2019 http://akumulatori.bg/302/Product/965/Solite 45Ah-55B24L#info Това е акумулатора и е закупен от този сайт. Когато го купих го сложих на малкото лидълско зарядно с дисплея. Сложих го сигурно поне 16 18ч. За тези почти 2г съм го слагал 10пъти на това зарядно. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 1613 #141 Posted December 10, 2019 И моят е такъв и за сега (почти 4г.) е така. Няколко пъти на зима го вкл. към АЕЦ-а, щото зиме почти само градско и за кратко. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #142 Posted December 10, 2019 (edited) Пробвай с гаранцията но няма да я признаят,нямаш основание за какво. Явно толкова е живота му и ако са го замервли след разряд примерно къси преходи това са показанията му. Ако алтернатора е изправен и нямаш утечка ,карай го не вярвам да те предаде но мисля че имаше тема за точно същата марка някой не беше доволен. Пробвай друг да му замери стартовия ток. Пробвай и да то разредиш но не трябва да пада под 10.5V, после заредиш, с цел малко да премахнеш сулфатизацията на плочите. Edited December 10, 2019 by CARPERA Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #143 Posted December 13, 2019 Здравейте, взех това зарядно от фирмата http://www.emde-electronics.bg/зарядно-за-акумулатори-cb-6e-article2859.html И сега ще пробвам с него до колко може да се зареди. Преди това пробвах следното. Сложих мултицет и при палене воловете стигнаха 10.5. Оставих я малко 15мин да речем на фарове и воловете слязаха на 11.3. Завъртя и край не може да запали. Не зная сега как да постъпя да го връщам ли или. Зарядното има скала, показва 5 - 6А че зарежда. След малко ще отида да видя дали падат. Почна да зарежда с 13.2в стигна 13.3в и спрях да го меря, ще видя и него какво става. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #144 Posted December 13, 2019 Това 11.3 V на фарове при работещ двигател ли е. Алтернатора ти го няма никакъв,не зарежда. Това ти е проблема ти. Отиди да го видят но при някой който се занимава с това. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #145 Posted December 13, 2019 Не всичко е на загасен двигател, на работещ двигател показва 14.2в без фарове Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #146 Posted December 13, 2019 (edited) Ок добре но 15 мин на фарове си е товар. 45 ah батерия няма голям капацитет ако забравиши някой консуматор, зависи от батерията ,лично мнение и от марката. Аз моя то смених от 45 Аh сложих 52Ah Yuasa. С предния 45 Ah бях забравил плафона едно денонощие и на сутринта не запали .Сега този наскоро пак забравих плафона,сутринта запали без никакъв проблем. Edited December 13, 2019 by CARPERA Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #147 Posted December 13, 2019 Ами трябваше да видя нещо по голямо. Ама е нашия град избор няма. А и вече от Интернет акумулатор няма да взема. Въпроса е че съм слушал музика по час поне докато мия колата и си паля няма яд. Сега за 30мин музика и е тотал. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #148 Posted December 13, 2019 (edited) Това се опитвам да ти обясня, този малкия акумулатор няма никакъв капацитет да се разрежда. Ако си го правил често това е довело до сегашното му състояние. Най-добре е оригинална батерия,ако не вземи нещо от тази марка сивата серия http://akumulatori.bg/335/Product/YBX5000#prodAnshor Edited December 13, 2019 by CARPERA Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #149 Posted December 13, 2019 Да ясно, ами не е често да кажем 2 пъти в годината. Както и да е, ако не изкара зимата ще търся нещо. Тази Yassa 52 със същите размери ли е, дали ще я събера и аз Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #150 Posted December 13, 2019 Аз не я събрах но CRV 1ген няма там никъкво масто, освен за оригиналния размер. Имам тема пусната в раздела за моя модел как съм го събрал. Само да знаеш че и отиването на много по-голям ампеража също не добре,затова си позволих аз само с 7Ah по-голям. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #151 Posted December 13, 2019 Ами то оригиналния на хонда за моята кола мисля е 48Ач Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #152 Posted December 13, 2019 (edited) Ти май не следиш темата прочети пост№119,ще разбереш защо оригинален. Edited December 13, 2019 by CARPERA Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #153 Posted December 13, 2019 Напротив след я. В предния ти пост каза че си завишил 7ач спрямо оригинала и затова таписах коментар, ама както и да е. Изпитват не изпитват японските батерии никой не знае, даже не знаеш колко е оригинална тази продавана в бг. Да не кажа колко малоумно е решението да сложат такава малка батерия. Защо? След като си има място за напълно нормален акумулатор. Просто колкото и уж да им са здрави колите, толкова и слаби места и нвдоизмислени има че... За тия пари които искат за нов автомобил са доста зле. Типичен пример е и полусоките. Бил много голям въртящия момент, 240 или 220нм и видиш ли за тва са разбива ли полусоките. Айде бе, ами нали се смята изчислява. Тия дизели с по 400нм трябва на всеки старт да сменят. То и за тва акорд спря да се продава в бг след 8ген... 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #154 Posted December 13, 2019 (edited) Добре може да не съм обяснил за това го правя за теб. 45аh беше и още е при мен тази батерия,но не съм написъл че е оригинална,ако имах такава и аз да съм я сложил в колата нямаше да я смена. Сложих 52Ah Yuasa защото ми дойде за без пари,и вече втора зима върти много по-добре стартера от 45аh,52Ah Yuasa и не сдаде багажа при забравен плафо докато 45аh го направи. Това е моето наблюдение. Това което съм разбрал за частите на Хонда много точно изчислени,да с никакъв презапас,и нищо в повече . Полуаските ги скапваме ние като почваме да слагаме изгъзици в гумите и джантите. Хонда са казали скоростен индекс,теглови и размер ,кой ни е виновен че не го спазваме,и джанти Honda ENKEI Edited December 13, 2019 by CARPERA 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vespa 275 #155 Posted December 13, 2019 Преди 5 часа, Nikito82 написа: Сложих мултицет и при палене воловете стигнаха 10.5. Оставих я малко 15мин да речем на фарове и воловете слязаха на 11.3. Завъртя и край не може да запали. Значи си оставил за 15мин фаровете на загасен двигател...!!!!! И кой дявол те накара да направиш това нещо? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #156 Posted December 13, 2019 Това го направих единствено за проба и да разред акумулатор, за да го зареди дя на ново. Ама кола дето акумулатора и не може да захарни една музика за 2ч думи нямам. Аз ако и сложа музиката от другата кола, трябва да пада в движение акумулатора. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #157 Posted December 13, 2019 @CARPERA Тва са глупости. Трябвало и оригиналните джанти и гуми да слагаме. Че те много джанти са по-леки от оригиналните на хонда. Просто са несметнати нещата, нищо общо няма това с полуоските. 13г карам и друга марка кола и и сложих и други джанти и гуми, един път не е претресла или разбила полуоски. Кола за толкова пари чисто нова с претенции за качество и да мк каже пе слабо място е полуоската, понеже 220нм са много голям въртящ момент, хайде моля ти се... 3 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 441 #158 Posted December 14, 2019 За сравенение - 74 Ач Berga Power Block - 1 час с включени къси светлини (фабричен ксенон) и LED габарити - едвам запали на 2,2 i-CTDi. Второ въртене може би нямаше да може да направи. @Nikito82Не бъркай стартерни с тягови акумулатори! Едните имат огромна площ и малка дебелина (стартерните), за да отдадат огромен ток за кратко време. Другите имат по-малка площ, но по-голяма дебелина, за да могат да отдават по-малък ток (в сравнение със стартерните), но за по-голям период от време. Ако слушаш 2 часа музика на която и да е кола с 40-45 амперчасов акумулатор, твърде вероятно е да не можеш да запалиш. Това не значи, че акумулаторът ти е изтощен. Просто няма възможност да отдаде толкова ток, колкото изискваш. Той може да поддържа музиката още 6 или 8 часа, но за стартера са други изискванията. Ако въртиш на стартер 30 секунди и акумулаторът отдава 440 ампера ток, може би няма да можеш да го направиш втори път, но със сигурност ще можеш да си пуснеш музика. Разбираш каква е разликата, нали? 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #159 Posted December 14, 2019 16 hours ago, Nikito82 said: @CARPERA Тва са глупости. Трябвало и оригиналните джанти и гуми да слагаме. Че те много джанти са по-леки от оригиналните на хонда. Просто са несметнати нещата, нищо общо няма това с полуоските. 13г карам и друга марка кола и и сложих и други джанти и гуми, един път не е претресла или разбила полуоски. Кола за толкова пари чисто нова с претенции за качество и да мк каже пе слабо място е полуоската, понеже 220нм са много голям въртящ момент, хайде моля ти се... Оригинални джанти да ,а гумите предписани за модела ти това написах аз. Можеш и да пробваш с такива щом за теб всичко е глупости. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #160 Posted December 15, 2019 Така, заредих акумулатора с въпросното зарядно, което тръгна с 6А и стигна до 1.5А. Явно акумулатора е бил доста изтощен. Стигна до 16.5в. Изчаках час о го изключих. За сравнение на другата ми кола сега в включих да зарежда о направо тръгна с 15.8 волта и 2.5А, а на хондата тръгна с 13.2в и 6А. Макар че на другата ми кола все се кара градско по 29км на ден сигурно с 6 7 палене та е доста по добре зареден. Да не казвам че сигурно 4г. Явно това, че имам оловни втулки на клемитр оказва влияние. Понеже хондата доста често карам и извън града и зарежда акумулатора. Но когато го за мерих уж зареден след около 30ч без да е закачен на клемитр показва 13.1в Quote Share this post Link to post Share on other sites