borko 30 354 #161 Posted December 17, 2019 Фаровете ,сметнете ги грубо двата по 50 вата -100вата общо ,това са 8-9 ампера разряд ,1 час да светят са грубо 10 AH ,изправен акумулатор трябва да запали от раз ,зарежда добре алтернатора и всичко по колата е наред ,при този случай -акумулатора няма капацитет и е за нов .Те сметките са прости ,няма какво да се умува ,такъв беше номера и на монбатите ,сега не ги знам на какъв хал са ,ама не искам и да ги знам ,след вартата преди месец -два сложих банер с увеличен стартов ток -не е мерен но е доказана марка ,разчитам на това . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 441 #162 Posted December 18, 2019 Много грубо ги смяташ така и се заблуждаваш. Това не е обикновена математика, а има намесена химия, физика и практика. Капацитетът се дава при разреждане на електролита от 1.28 гр/см3 до 1.15 за време 20 часа. Т.е. токът, при който това става, се умножава по 20 и така се дава капацитет. За 48 амперчасов акумулатор това е ток около 2.4 А. Ако го разреждаш с по-малък ток, например 1 А (1/48), няма да се разреди за 48 часа, а например за 55 или 60. Обратното също е вярно - ако го разреждаш с по-голям ток от този, при който е даден капацитетът му, ще се разреди за по-малко време, например ако вместо 2.4 А, го разреждаш с 4.8 А, ще се разреди не за 10, а за 8-9 часа. При работа на фаровете само от тях има товар 9 А, но освен тях има и още 5 А товар от габаритите, (9 лампи по 5 вата + осветлението на таблото и централната конзола). Така всъщност разреждаш с ток 14 Ампера, което е около 1/3.5 - много повече от 1/20. Така гъстотата ще падне до минимума след не повече от 3 часа. Като си светил 1 час с фарове, си му свалил капацитета с 1/3 и тогава искаш да ползваш стартер, който дърпа над 100 ампера ток, може и над 150 да са. Това е ток по време на работа, а за самото първоначално задвижване е нужен над 200 пиков ток. Съвсем нормално е вече да няма толкова активна площ, която да може да отдаде такъв голям ток и стартерът да не може да се завърти. Това не значи, че акумулаторът е изтощен. Ако продължиш да светиш с фарове, ще издържи още 1 час без проблеми. Но като комбинираш няколко фактора - акумулаторът не е нов, може да не е бил добре зареден и др., се получава така, че е възможно само с час светене на фарове, после да нямаш ток за стартера. Акумулаторите в колите само след 1 седмица ползване спадат на около 90-92 % и така остават дълго време, не можеш да ги заредиш над това ниво в колата по никакъв начин. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
borko 30 354 #163 Posted December 18, 2019 Да ,но той е пуснал фаровете за 15 минути ,после не е могъл да завърти стартера ,не е ли за смяна акумулатора при този случай? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #164 Posted December 18, 2019 И аз това се чудя. А акумулатора още няма 2години. Или на кратко казано имам точно 1месец гаранция за него. Quote Share this post Link to post Share on other sites
borko 30 354 #165 Posted December 18, 2019 За каузата и за проба утре пускам на фарове за един час новия банер пред сервиза ,та случайно ако не запали ,да имам откъде да го жегна със сервизния . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 441 #166 Posted December 18, 2019 преди 35 минути, borko 30 написа: Да ,но той е пуснал фаровете за 15 минути ,после не е могъл да завърти стартера ,не е ли за смяна акумулатора при този случай? Коментирах само твоето мнение, в което си дал пример с 1 час светене и се опитах да обясня защо е възможно при малък акумулатор след това да не може да запали. Малко изпуснах темата и не ми се връща назад да търся къде точно е обяснен и какъв е проблемът. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #167 Posted December 19, 2019 13 hours ago, Nikito82 said: И аз това се чудя. А акумулатора още няма 2години. Или на кратко казано имам точно 1месец гаранция за него. Пробвай да го смениш но трябва да ти е приятел този който ще ти го вземе. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1269 #168 Posted December 20, 2019 (edited) 14,8v или 16,3v ? Какое напряжение нужно для заряда кальциевых аккумуляторов . Edited December 20, 2019 by dandilov Quote Share this post Link to post Share on other sites
borko 30 354 #169 Posted December 20, 2019 Моя днес го държах 40 минути на фарове -нямаше повече време ,пали патрон . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Restless 171 #170 Posted December 21, 2019 неслучайно се препоръчва през 6 месеца профилактично да се дозарежда на зарядно Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #171 Posted December 23, 2019 (edited) Това е отпреди малко акумулатора е зареден. Показания на празен ход без включени консуматори на колко зарежда алтернатора след стартиране на двигателя. Edited December 23, 2019 by CARPERA Quote Share this post Link to post Share on other sites
benjamin4o 24 #172 Posted December 23, 2019 и така става и с тестер става показва ти в какво състояние е акумулатора,но ако искаш да знаеш всичко с цифри колегата е дал снимка,може и акумулатора да се окаже ментак,наскоро бях взел един от онлайн магазин уж японски за малко пари сложих го и карам надалече апък колкото издържи бошове и варти в Бг просто супер скъпи и нищо насреща нямаш Quote Share this post Link to post Share on other sites
benjamin4o 24 #173 Posted December 23, 2019 На 20.12.2019 г. at 23:41, borko 30 написа: Моя днес го държах 40 минути на фарове -нямаше повече време ,пали патрон . след 100тина 1000 пъти така и акумулатора го няма Quote Share this post Link to post Share on other sites
Knoxville 139 #174 Posted December 23, 2019 Ако всеки път си забравяш фаровете включени - да. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1269 #175 Posted December 23, 2019 Само да попитам. Някой направи ли си труда, да изгледа клипчето, което постнах, от начало до край? И напъна ли се поне малко да си го преведе? Ами там е ключът от бараката! Ca-Ca акумулаторите (каквито са всички , хайде 90%) от тези дето ползваме, могат да се заредят напълно, само с повишено напрежение и заряд с реверсивен ток, за да разбие сулфата! Не са като старите оловно-селенови или оловно-антимонови, които се зареждаха при 14.4V до 14.7V и сулфатизираха по-бавно. Тук си трябва зарядно, а не детски играчки... 😏 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogi28b 441 #176 Posted December 23, 2019 Аз лично, колкото и да се напъвам, ако ще и да се бях наср@л - пак нямаше да разбера нищо. Не знам руски език. Вижда се един червен акумулатор, чува се някакъв човек, който 40 минути си говори нещо на неговия си език, поиграл си е да наслага субтитри пак на този език и толкова. В български форум мога да разбера всичко, което е написано и изговорено на български, но на друг език - не. Така че, специално за мен, мнението ти и клипът са напълно безполезни. Благодаря за опита да е от полза, все пак! Дано поне един човек е разбрал нещо, така няма да е било напразно. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 427 #177 Posted December 24, 2019 (edited) Преди 7 часа, dandilov написа: Само да попитам. Някой направи ли си труда, да изгледа клипчето, което постнах, от начало до край? И напъна ли се поне малко да си го преведе? Ами там е ключът от бараката! Ca-Ca акумулаторите (каквито са всички , хайде 90%) от тези дето ползваме, могат да се заредят напълно, само с повишено напрежение и заряд с реверсивен ток, за да разбие сулфата! Не са като старите оловно-селенови или оловно-антимонови, които се зареждаха при 14.4V до 14.7V и сулфатизираха по-бавно. Тук си трябва зарядно, а не детски играчки... 😏 Потвърждавам. Преди няма и месец свалих батерията от хондата да я заредя на това зарядно ULG-17.За няма и 24 часа на режима за проверка на зареденост показа капацитет 100% а преди заряд показваше 42% като преди зареждането батерията си въртеше и не показваше никакви симптоми,че е разредена. Батерията е тази: Слез 24 часа показваше 13.7 Edited December 24, 2019 by Митко Йотов 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Knoxville 139 #178 Posted December 24, 2019 Преди 8 часа, ogi28b написа: Аз лично, колкото и да се напъвам, ако ще и да се бях наср@л - пак нямаше да разбера нищо. Не знам руски език. Вижда се един червен акумулатор, чува се някакъв човек, който 40 минути си говори нещо на неговия си език, поиграл си е да наслага субтитри пак на този език и толкова. В български форум мога да разбера всичко, което е написано и изговорено на български, но на друг език - не. Така че, специално за мен, мнението ти и клипът са напълно безполезни. Благодаря за опита да е от полза, все пак! Дано поне един човек е разбрал нещо, така няма да е било напразно. Споделям това мнение. Видя ли статия или клип на руски език - директно подминавам. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
DTEC 511 #179 Posted December 24, 2019 Преди 15 часа, dandilov написа: Някой направи ли си труда, да изгледа клипчето, което постнах, от начало до край? И напъна ли се поне малко да си го преведе? Ами там е ключът от бараката! Не зная кое точно според теб е ключа от бараката. Всичко, което обяснява руснака, поне на мен ми е ясно. Той показва как се зарежда акумулатор на 100%, който е напълно разреден и разкачен от МПС. Аз моя ключ съм го открил в зарядно устройство CTEK MXS 5.0. Когато дозареждам батерия - използвам режим на работа 14.4V-14.7V Когато зареждам изпразнена батерия - използвам режим на работа до 15.8V https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fwww.akumulator.pro%2Fimage%2Fdata%2Fpdfs%2FMXS5.0%2FMXS 5.0_BG.pdf&pdf=true Обикновените зарядни за дозареждане нормално имат за задача да достигнат 80% от заряда на акумулатора, което е достатъчно за неговото поставяне/ползване в МПС. Ако е необходимо да се достигне 100% заряд, то тогава се използват по-високи напрежения. Всичко това е описано напр. в упътването от Banner - https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fwww.bannerbatterien.com%2Fdownload%2F%3Ffile%3D409&fname=techn. ratgeber gb 2015.pdf&pdf=true Виж стр.14-15 за заряда и стр.42 за зареждане: Цитат Banner recommends that standard flooded batteries be charged outside the vehicle with 16 V for 24 hours. Warning! Many chargers have a type of resuscitation mode for deep discharged Ca/Ca batteries. However, these only maintain a charging voltage of 16 V for a short period. Цитат Exception: Running Bull AGM/BackUp: Always recharge with a voltage-controlled charger (max. 14.8 V). Та, за какво точно си пишем тук - зареждане на напълно разредена батерия или (профилактично) дозареждане? Зареждане на акумулатор, който е разкачен от колата или електрически свързан към МПС? За AGM или стандартен акумулатор? Quote Share this post Link to post Share on other sites
diezz 91 #180 Posted December 30, 2019 От днес и аз съм с нов акумулатор. Старият издъхна от раз, и се спрях на Yuasa 5000 48ah 430a. В момента е на промоция в akumulatori.bg, като върнах стария акумулатор, цената която платих беше 143 лева. Надявам се да изкара поне 3-4 години. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
borko 30 354 #181 Posted December 30, 2019 Толкова карат вече ,няма ги вече наще на Старт ,дето караха по 10 години лудо въртене след намесата на нашето светило Гошо карбуратора ,Гошо бутне ли ви карба веднъж за нещо -после спасение няма ,трябва ви много як акумулатор ,щото рядко ще си запалите колата .Не знам тоя прякор сам ли си го е измислил ,обаче е в голяма грешка ,че ги разбира . 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
AleCS 4 #182 Posted January 14, 2020 Здрасти, банда! Можете да ми пишете, ако решите да взимате за сивиците батерия - имаме Gigawatt 45ah JIS на добри цени и бих вадил другия калкулатор за хора от форума. Quote Share this post Link to post Share on other sites
isullivan 116 #183 Posted February 6, 2020 Лидлското зарядно ще е налично от 10.02.2020 - 30лв, има и голямото от 80лв. 2 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #184 Posted February 6, 2020 Голямото на който му се дава пари е по-добрата инвестиция. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #185 Posted February 8, 2020 Колега @Митко Йотов ще разкажеш ли за функциите на голямото зарядно, че в понеделник ще го пускат в лидл и се чудя дали да не го взема. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 427 #186 Posted February 8, 2020 Има си всичко.Прави си всичко автоматично,не може да се излъже.Разпознава какво си му сложил.Можеш да зареждаш и акумулатори за лодка които по концепция се различават от тези за автомобил.Мисля,че сухите батерии не можеше да му се сложи да зарежда (не съм сигурен). Зарежда и възстановява грохнал акумулатор.Добро е ще останеш доволен ако за едно и също зарядно говорим.На клипа който съм качил си има снимано упътването детайлно и може да се види кое как се прави. Моето е горе на тавана с упътването и няма да се качвам да го свалям сега. Вече заредихме Хондата,Зафирата и Сузикито,и Авенсиса на комшията преди нова година,никакви проблеми за сега с акумулаторите.Доволен съм. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 698 #187 Posted February 8, 2020 Сега остава да се организираме кой в кой лидл ще ходи, да не ги изкупим всичките от някой магазин :D 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 427 #188 Posted February 8, 2020 Имайте в предвид колеги,че за една пълна регенерация са необходими около 24 часа,иначе зареждането става бързо.Ще се наложи да се остане без кола за това време ако няма друг за временно ползване. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #189 Posted February 8, 2020 За същото говорим. Пак пускат ultimate speed ulg 17 a1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 698 #190 Posted February 8, 2020 (edited) Брошурата я има на сайта им: Мен ме спечелиха с Флирт процесора хD Edited February 8, 2020 by Pavel_Pavlov 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 398 #191 Posted February 8, 2020 Колеги и аз ще си взема, кажете само има ли смисъл от голямото или малкото ще ми върши същата работа, с тези размери ще си го нося в колата и това много накланя везните, но пък вероятно ще зарежда по-бавно. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #192 Posted February 8, 2020 Няма как да ти върши същата работа малкото . То си върши работа за парите. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikito82 53 #193 Posted February 8, 2020 Еми голямото, аз имам малкото и сега ще си взимам това голямото, понеже малкото не може да зареди на 100% акумулатора. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 427 #194 Posted February 8, 2020 Голямото го прави и не само. Възстановява загубен ресурс. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ИцоД 87 #195 Posted February 9, 2020 (edited) Снощи ви четох тук и днес не успя да запали. За сефте откак го зареждах през ноември С някакво на един авер - такова с дръжка, като касетофон от 70-те Джазката врътна един два пъти и се отказа. Дадоха ми ток. Врътнах 50-на км и сега си пали нормално, но не знам как ще е утре ако пак е студ (бургаски, но все пак студ). Оригинално акумулаторът ми беше Ексайд 35 Ah и беше на 11 години Сега съм с Бош 40 Ah (необслужваем) на 3 години. Та се чудя дали това от 30 лв няма да ми свърши същата работа като голямото. Edited February 9, 2020 by ИцоД Quote Share this post Link to post Share on other sites
m_ad 9 #196 Posted February 9, 2020 От две години ползвам Бош С3 и съм много доволен. 74Ач акумулатор го зарежда и поддържа перфектно. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #197 Posted February 9, 2020 (edited) 2 hours ago, ИцоД said: Снощи ви четох тук и днес не успя да запали. За сефте откак го зареждах през ноември С някакво на един авер - такова с дръжка, като касетофон от 70-те Джазката врътна един два пъти и се отказа. Дадоха ми ток. Врътнах 50-на км и сега си пали нормално, но не знам как ще е утре ако пак е студ (бургаски, но все пак студ). Оригинално акумулаторът ми беше Ексайд 35 Ah и беше на 11 години Сега съм с Бош 40 Ah (необслужваем) на 3 години. Та се чудя дали това от 30 лв няма да ми свърши същата работа като голямото. Ако зарядното е било и то от 70те най много да е довършило акумулатора.С тези 50тина км нищо не си направил иска се сваляне и заряд. В понеделник провери батерията някъде където имат с какво,товарня вилка и един такъв уред дето изкарва бележки в какво състояние е.Втези магазини имат и хубави зарядни мисля че срещу 5 лв ти зареждат качественно акумулатора. На теб ти трябва хубаво зарядно да ти върне акумулатора от боклука за където се е запътил,ако може. Още веднъж да повторя това от 30лв няма да свърши работа като това от 80 лв. Edited February 9, 2020 by CARPERA Quote Share this post Link to post Share on other sites
dindin 980 #198 Posted February 9, 2020 преди 16 минути, CARPERA написа: Още веднъж да повторя това от 30лв няма да свърши работа като това от 80 лв. Добре де, а каква работа върши голямото и каква малкото? Защото от постната брошура освен по-големите капацитети и директен старт при слаб акумулатор други разлики не откривам. От Митко Йотов например разбирам, че голямото може да прави и регенерация. Някаква разлика във методите/фазите на зареждане има ли? Какъв ток/напрежение вади едното и другото? Аз с едно Noco, което е даже за мотори (1,1А) си дозареждам акумулатора при нужда. Отделно имам едно полско за 20 лева - и то върши работа Та въпросът е каква работа искаме да вършим и с кое зарядно можем да го свършим и в този случай 50 лева отгоре дали не са overkill. Поздрави! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 427 #199 Posted February 9, 2020 Забравих да спомена,че това зарядно ако някой иска да го ползва да запали направо мотора с него в упътването пише,че не е препоръчително да се прави на коли с акумулатори по слаби от 45А. Та в този ред на мисли ми светна лампичката,че от Хонда слагат все малки акумулатори и човек трябва много да внимава,да не стане после - Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 637 #200 Posted February 9, 2020 (edited) 2 hours ago, dindin said: Добре де, а каква работа върши голямото и каква малкото? Защото от постната брошура освен по-големите капацитети и директен старт при слаб акумулатор други разлики не откривам. От Митко Йотов например разбирам,1. че голямото може да прави и регенерация. 2.Някаква разлика във методите/фазите на зареждане има ли? 3.Какъв ток/напрежение вади едното и другото? Аз с едно Noco, което е даже за мотори (1,1А) си дозареждам акумулатора при нужда. Отделно имам едно полско за 20 лева - и то върши работа Та въпросът е каква работа искаме да вършим и с кое зарядно можем да го свършим и в този случай 50 лева отгоре дали не са overkill. Поздрави! Ти сам си отговорил. Аз не бих вярвал на такова зарядно да ми зареди акумулатора на 100% Няма ги нужните части . Когато акумулаторът е сулфатизирал, в 90% в нашите случеи с тези къси градски преходи, тогава и вътрешното му съпротивление е голямо, от където пък бързо повишава напрежението до 14.4V, без да се е заредил. Повечето зарядни изключват при това положение и до там изписват че е зареден и толкова това е силата на малкото.В режим на активна десулфатизация, може да да трябва да се вдигне напражение до 16V . Когато е на автомобила никога не е зареден на 100% акумулатора,това става като се свали и се зареди с зарядно не от 30лв. Въпреки това ако не ти се двата пари и не очакваш да изкараш,а може и да изкараш с един акумулатор 10 год взимаш малкото. На всичко е субективно зависи от марката батерия,състоанието на алтернатора,режимите на каране, нова ли е батерията и тн. Ето едно българско такова зарядно не толкова цветно като китайското голамото но го превъзхожда,ако ще дава някой 80 лв,по добре това, http://www.akutonik.com/product-details-bg-5.html Edited February 9, 2020 by CARPERA 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites