Jump to content

DTEC

Фен
  • Мнения

    108
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    4

DTEC last won the day on Юли 19

DTEC had the most liked content!

Обществена Репутация

95 Neutral

Относно DTEC

  • Ранг
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Germany

Последни посетители

271 профилни разглеждания
  1. Нов ACCORD във форума

    А как би си купил 5,5л (или 6,5л ако източиш всичкото) без да ти остане поне 0,5л (за доливане, например). И когато/ако ти се наложи да долееш 0,5л, то според мен, е време да се замислиш да смениш маслото. И не само маслото в двигателя, а също така и производителя му.
  2. За времето на ТО на моята Honda Civic 1.6 i-DTEC 9.ген (Euro 5) получих заместващ автомобил Honda Civic 1.6 i-DTEC Elegance (Euro 6d-temp) с обявена продажна цена от 21.490 EUR. В следващия текст ще намерите само лични впечатления и сравнения с моя актуален автомобил. Нарочно сега си избрах Civic 10 с 1.6 i-DTEC, защото предишния път получи х Civic с 1.0 3-cylinder VTEC Turbo, a следващия път се надявам да е наличен Civic 1.6 i-DTEC с 9-степенен ZF автомат. Веднъж карал, макар и само за 4-5 часа и около 100км Civic 10, и вече прочел доста информация за автомобила реших да го пробвам в реални мои еждневни пътувания. Сядайки в автомобила е лесно да се установи, че мястото за водача е увеличено спрямо Civic 9. Може да е с малко, но усещането за простор е налице. Особено ми хареса възможността да по-свободно движение на краката около педалите по време на круизване при включен темпомат. Ясно си личи новата платформа на автомобила. С появата на тъч скрийн и друго управление на климатроника в средната конзола автоматично са изчезнали известно количество бутони, което също добавя удобство при управление на информацията и боравене с настройките. От друга страна по-тясната седалка в седалищната част и увеличението на бутоните по волана предизвикаха дискомфорт у мен. Особено преместването/добавянето на бутоните за управление на силата на звука на аудиото. За краткото време, за което седнах на дясната и задните седалки се усещаше същото чувство на простор. По време на шофиране усетих и по-меко поведение на окачването, по-добри спирачки и по-добро управление в завои. Определено Civic 10 е по-добър от Civic 9 и Golf 7 1.6TDI в тези категории. Още с потеглянето при включен климатик и ЕКО-режим обаче се усети малка разлика в настройките на 1.6 i-DTEC (Euro 6d-temp) и 1.6 i-DTEC (Euro 5). Новия двигател е с една идея по-динамично настроен. Доускорението от 80 до 100 км/ч при включен темпомат и без механично подаване на газ е много по-бързо в сравнение със "стария" двигател. Софтуера за управление е много по-различен от този на моя автомобил. Препоръките за превключване на скорост нагоре/надолу са с 5-10км/ч повишени. При намаляване на скоростта от 100км/ч до 70км/ч с включен темпомат (задържане на бутона "Set -") се активират спирачките. Точно това не ми харесваше до сега при VAG, а се оказа че и Хонда са го внедрили (при новия Авенсис все още го няма). Друга "неприятна изненада" за мен бе наличието на ACC, което не можах да изключа - т.е. включвайки темпомата, автоматично получавам ACC и LKAS. Това води до ненужно намаляване на скоростта при предприемане на изпреварване на трактори и други бавно движещи се МПС, което означаваше, че трябва да изключа темпомата докато не приключа с маневрата и после отново да го активирам. Още нещо, което адски много ме дразни в служебните и автомобилите под наем. Още едно нововъведение ме накара да се подразня - подканянето за поставяне на ръцете на 10:10 на волана. Едно вибриране във волана и поява на иконка на информационния дисплей. По принцип обичам да си държа ръцете в долната част на волана (8:20 или дори непосредствено от двете страни на основата на "Т"-то), като по този начин двата ми лакътя са удобно подпрени и не "висят" във въздуха. Разбирам автопроизводителите, че искат да продават автомобили на хора, които не могат да шофират, но всички тези екстри, които "подпомагат" (според мен - пречат) на водача ми идват малко в повече. По-големия автомобил с по-добра динамика се отразяват и на разхода на гориво. Това са трите постигнати от мен разхода за трите маршрута: Най-долу - от дилъра до вкъщи, за сравнение на следващия ден моя автомобил показа 3.9л/100км; В средата - от вкъщи до работа, предишния ден моя автомобил показа 4.0л/100км Най-горе - от работа до дилъра, предишния ден моя автомобил показа 4.0л/100км; vs Въпреки, че в един каталог не намерих разлика в предавателните числа на скоростните кутии, то на Civic 10 му "трябват" само 1700об./мин, за да се движи със 100км/ч, а на Civic 9 - около 1820об./мин. Също така разликата между реална (ГПС) и показана скорост е по-малка в полза на Civic 10: до 70км/ч отклонението е 2-3км/ч, а на 100км/ч - 4км/ч. Също така управлението на ЕГР е сякаш променено. При моя Сивик той почти никога не отваря при 100км/ч, а при тестовия - подскача от време на време. Имам две прави отсечки, които при почти никаквото движение в нарочно избрания ранен час (какво ли не прави човек в името на един тест), по които мога да наблюдавам редица данни през Torque Pro. С интерес ще изчакам появата на 1.6 i-DTEC с 9-степенен ZF автомат и ако управляващите в Германия и ЕС не измислят някоя глупост с дизеловите автомобили, то може би след 2-3г ще премина на 10ген. В заключение малко снимки на тестовия автомобил:
  3. Е как да има капаро, като няма договор? Въобще има ли автокъща (те по-скоро са "морги") в България, която да издава договор от свое име при покупко-продажба на автомобил?
  4. http://www.russfilterreinigung.de/de/index.html
  5. Искрено се радвам за теб, но в моите очи и моята практика до сега - Субаруто е най-безпроблемния автомобил. Карах го 140 000 км (от 60 000 до 200 000). Освен нормална поддръжка, като смяна на течности, филтри, свещи и ремъци, не съм сменял нищо друго. Нито накладки/дискове, нито амортисьори, дори компоненти по ГИ. Никаква грешка, никаква лампа не е светвала. Сузукито преди него си показа рогцата - гривна ABS, ламбда сонда, софтуер. Искаха и катализатор да сменят. За 7мес и 25 000 км Хондата от подписа показа грешка PGM-FI (P2199) - описал съм го в тема - нов датчик и софтуер. С "европейските" автомобилни марки приключих отдавна.
  6. Аз навремето като се чудих коя от двете (Сивик или Лансер) да взема,взех решение да е Субару Импреза 2.0 2008. Всичките с газифицират сравнително безпроблемно. В Хондата не ми харесаха проблемите с външните огледала, спирачките, амортисьорите, липсата на задна чистачка и лошата видимост. Мицубишито също имаше някакви дребни дразнещи проблеми и затова се спрях на Субаруто. Тъй като избраните от теб автомобили ще са на 10г, много по-важно е състоянието на точните екземпляри, които си избрал. Според мен автомобилите са доказано здрави и качествени, така че избери по-запзения/по-поддържания.
  7. Информация за разработката на турбодвигатели 1.5 & 2.0 VTEC. New In-Line 4-Cylinder Gasoline Direct Injection Turbocharged Downsizing Engine - https://gadeco.de/s/www45fN0Hu4344H#pdfviewer
  8. Един интересен документ от времето на разработването на 1.0-литровия турбо VTEC двигател. Development of New 1.0 L I3 Gasoline Direct Injection Turbocharged Downsizing Engine - https://gadeco.de/s/4XNccIqHxaRnruP#pdfviewer
  9. Honda civic 1.0

    Явно не съм се изразил правилно - не искам да сравнявам бензин с дизел. Сравнявам динамика на 129к.с. турбо двигател с динамика на 120к.с. турбо двигател. П.П.: Аз след безпроблемни 17г с бензин/газ реших да пробвам дизел, защото бъдещето (според мен) е хибрид/елекро автомобили. Поради тази причина към момента в семейството сме с дизел и хибрид. Обичам да събирам опит/мнение от "първа ръка".
  10. Honda civic 1.0

    Разбирам еуфорията ти, но моите впечатления са малко по-различни. Да, има динамика този 1.0 VTEC TURBO (129к.с. на купе 1275кг), но сравнен със сегашния ми 1.6 i-DTEC (120к.с. на купе 1375кг) ми се стори една идея по-муден. Нарочно когато тествах 1.0 VTEC си избрах маршрут, по който многократно съм шофирал дизела. С малко, но сякаш е по-муден. Сега чакам да доставят новия Сивик 1.6 i-DTEC с преработената ZF 9-степенна автоматична скоростна кутия, за да мога да сравня подобрения 1.6 i-DTEC срещу 1.0 VTEC TURBO.
  11. Honda civic 1.0

    Отпред (малко трудно се забелязва отвора за поставяне на кука; централно разположен на снимката, леко в ляво): Отзад:
  12. Избор, покупка и смяна на акумулатор DIY на английски за Honda Civic, 2012 2.2 Diesel - http://www.civinfo.com/forum/how-guides-only-[9g]/313482-replace-battery-series-9-honda-civic-2012-2-2-diesel.html
  13. Платежоспособността на българина се покачва. И това е видно по парите, които е готов да плати за една 10-12г кола. Когато аз купувах първия ми личен автомобил преди десетина години, платих около 4000лв. И той беше във възрастовата категория 10-12г. Относно цените на употребяваните автомобили в Германия - някаква представа може да се добие от сайта https://www.dat.de/gebrauchtfahrzeugwerte.html#/start След бързо въвеждане на примерни данни се получава подобен резултат: Това е ориентировъчна цена. Всеки дилър/търговец иска да купи колата под тази стойност и после да я продаде с около 1000€ печалба. Реално развитието на покупко-препродажба в Германия за примерния автомибил би изглеждало така: 1) закупен от собственика за около 2 000 - 2 200€ от дилър/търговец; 2) обявен за продажба за около 3 300 - 3 500€ 3) сключена сделка с новия собственик (часно лице) за около 3 100 - 3 000€. Ако колата е предназначена за износ, то някой източноевропейски джамбаз би получил този автомобил за 2 000 - 2 300€. И то само ако е в много добро състояние. Такива автомобили обаче не са търсени от източноевропейския джамбаз. Масовите автомобили натоварени на платформи с полски, румънски и български табели са с видими дефекти по каросерията (напр. след претърпяна катастрофа). Там цените започват от 300€ и стигат до 1500€ в зависимост от отценката на щетите. Относни пробега на автомобилите - винаги давам сравнението с двата автомобила в моето семейство. Единия изминава на година около 9 - 9500км, а другия около 50 000км. След 10г автомобила единия ще е на макс. 95 000км и ще е от първи собственик с пълна сервизна история от сервиза на дилъра - всяка година по около 300€ за обслужване. Колко сте готови да платите за такъв автомобил, който всеки работен ден (около 220раб.дни/година) изминава по 40км - 20км отиване и 20км връщане, всяка вечер нощува в гараж и е с всички екстри за модела (без нави)? Когато купувах новия автомобил, исках да оставя предичшно използвания при дилъра и да доплатя разликата до новия. Самия дилър излезе честен и ми каза, че цената която може да ми даде няма да ми хареса. Въпреки, че беше от втора ръка с перфктна сервизна история и без забележки - ми каза че може да ми даде макс. 2 500€. Най-високата оферта в Германия беше 2 700€, като не съм пускал обява да го продавам в интернет пространството в Германия. В марката на българския форума описах всичко и поставих цена от 3 500€, като в това влизаше и докарването от мен до БГ. И това за перфектен автомобил на реални 160 000км и 10г. Познайте какъв беше интереса - никакъв. И така този автомобил го получи роднина в БГ и вече за почти две години и около 30 000км се радва на безпроблемно ползване. Дори още гуми не са купували, защото двата комплекта били в много добро състояние.
  14. Отново дизел за Сивик!

    Премахването/подмяната на ДПФ вече не е нужна. Все повече хора ги изпращат за почистване, като резултата е като почти нов филтър. Заедно с 1г гаранция (без оглед на пробега) е една чудесна алтернатива.
×