Jump to content

georgi.ivanov1975

Фен
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

georgi.ivanov1975 last won the day on October 2 2018

georgi.ivanov1975 had the most liked content!

Community Reputation

79 Neutral

About georgi.ivanov1975

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Казанлък-Пловдив

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. В случая препоръките за двигателя (дори и за Европа) идват пак от Honda, не е ли разумно да се уважат? Всички модели на марката вкл. и европейските използват поне два от "американските акценти", които няма как да се европейзират: SAE - Society of Automobile Engineers Department of Transportation (DOT) Поздрави.
  2. Защо е нужно изцяло замянята на смазочна норма от ILSAC на ACEA при Honda? Задръжте вискозитетения клас, задръжте първоначалната смазочна норма, но лавирайте с HTHS. Много често производителя визира освен ILSAC и норма по API. Тогава предпочетете масло с норма по API, което е с с висок HTHS. Ако съвпадне с обстоятелството че същото едновременно е и по ACEA C3, VW 504.00/507.00, хубаво. Но дефакто "правилността" на маслото ще дойде от факта, че отговаря по API, а ACEA C3 ще е просто един от многото останали стандарта. Поздрави.
  3. Здравейте, ситуацията е следната. Смазочната норма дадена от производителя, визирам Honda не се променя от това двигателя има ли LPG или не. Стига маслото да има правилният стандарт по API или ACEA и те да присъстват в Mid SAPS формула, може да се избере този вариант вместо High SAPS вариант със същите стандарти по API или ACEA (въпрос на избор). Този подход може и да важи при бензиновите азиатски двигатели, но не не става за повечето бензинови на MB, които се придържат само и единствено към High SAPS (229.5/229.3). При Fiat нещата са други. Само за фабрично поставени им газови уредби се изисква Fiat 9.55535-T2 5W-40 масло. Първото Motul 8100 X-clean 5W-40 1:1 го няма, но стандарта (Fiat 9.55535-T2) е стъпнал върху ACEA C3 и затова селектора го дава на база крос засечка. При Motul Gen2 маслото вече си го има. Но за всеки друг двигател с последваща сложена газова уредба, и преди 2007г, препоръките са си фабричните. След 2007г поради новите им катализатори се изисква FIAT 9.55535-S2, чиито формула така или иначе е Mid SAPS ACEA C3 (и Gen2 е по 2-та стандарта). Или това което искам да кажа е, че каталозите се правят по критерии/стандарти за смазочна норма и вискозитетен клас, както са и в owner manual. И ако производителя има специфични изисквания като Fiat, каталога ще предложи такава опция, ако няма, ще попълни масла на база зададените критерии. Поздрави.
  4. С излизането на SAE 8, SAE 12 и SAE 16 долната и горната граница на кинематичните им вискозитети се застъпват. След време без VOA или TDS, при UOA не може да се разбере кой кой е. До SAE 20 и нагоре беше лесно, стойностите при единия клас свършват, горните почват. Сега се получава абсурдната ситуация, напр. имаме SAE 16 с 8.2 cSt и маслото държи по-висок вискозитет от SAE 20 с 6.9 cSt?
  5. Здравейте, моля компетентните колеги да си изкажат мнението по въпроса, среща ли ли сте такива масла, из практиката, из лабораторните анализи? В зеленката таблица мин HTHS за SAE 40 е 2.9 за SAE 0W-40, 5W-40 и 10W-40. В руски сайт на liquimoly (линк) е същото. Би трябвало да е (правописна) грешка? В SAE J300 от Януари 2015 (линк), информацията за HTHS на SAE 40 е коригирана мин 3.5 което ми се струва по-достоверно. Аз до сега не съм срещал SAE 10W-40 присъстващ най-често в ACEA A3/B4 с HTHS като на SAE xxW-30 ACEA A5/B5 от мин 2.9. Двете не се ли изключват? Благодаря.
  6. Здравейте. Забелязвам няколко неточности или пункта в препоръките на Honda. Опитах се да намеря tds на Honda Engine OIl Type 2.0, безуспешно, и в описанието на маслото в разни онлайн магазини се среща текста: "If the Honda Genuine 0W-20 Type 2 oil is not available, then any oil which conforms to the technical specification of API SN, ILSAC GF-5, 0W 20 can be used". Което ме навежда на мисълта, че OEM маслото в частност отговаря само на API SN, ILSAC GF-5, SAE 0W-20. По надолу се дават препоръки по ACEA A3/B3 и A5/B5, а на диаграмата със стрелките е само и единствено SAE 0W-20. Веднага изпъкват несъответствията. Първо Honda препоръчва своето OEM масло API SN, ILSAC GF-5. После позволява други стандарти по ACEA и накрая препоръчва основно SAE 0W-20. Но този вискозитетен клас не може да бъде постигнат от масло, с цитираните стандарти по ACEA. Защото техният HTHS е прекалено висок. Единствената подходяща европейска категория е неупоменатата ACEA A1/B1, отпаднала и заменяща се от ACEA C5. И какво излиза? SAE 0W-20 остава за OEM или масло със същите характеристики и стандарти по API и ILSAC, а SAE 0W-30/5W-30 остава за маслата по ACEA, т.е. има неравнопоставеност. Поздрави.
  7. Става за огромна част на бензиновите (API SN), а така също и за дизелови (ACEA C2/C3) двигатели, линк към TDS. Похвално е, че след като неотдавна VW 504.00/507.00 се позволи не само в SAE 5W-30, но и в SAE 0W-30, Shell създадоха такова масло. Поздрави.
  8. Не само че това, ами и дават грешни препоръки. За другата ми кола за ръчката препоръчват API GL-5 SAE 75W-90, без да отчетат факта, че с такова масло синхронизаторите много бързо ще си отидат. Аматьори.
  9. Тук стандарта по VOLVO VCC 95200377 навярно дава "спирачка".
  10. Едно малко уточнение ако позволите, което не му е мястото във форума. MB не изискват нископепелни масла за техните двигатели, по простата причина, че стандартите MB 229.1, MB 229.3, MB 229.5 се дават само в High SAPS масла. Сложи ли се нископепелно, се променя смазочната норма и маслото става грешно. Много малка част преобладават бензиновите им двигатели, които могат и да използват MB 229.51/31, тогава да, това е Mid SAPS. Колкото до горният стандарт MB 226.9, то той не е приложим в лекотоварните двигатели, а тежкотоварни бусове например. Доказва го по-горе в линка на коя ACEA отговаря (ACEA E9). Ето и маслата за тежкотоварна техника по този approval. Но при азиатските бензинови двигатели вкл. на Honda, тази този подход с Mid SAPS масло е приложим, защото съответния стандарт изискван от производителя за двигателя се намира и в такава формула. Поздрави.
  11. Въпреки че нивата на SAPS са едни и същи за ACEA C3 и ACEA C2, възможната причина за премахването му може да е на първо четене HTHS, а от там fuel economy теста. Защото за ACEA C2 се той е min 2,5%, но за ACEA C3 е малко над 1%. Поздрави.
  12. За двигател с DPF колега, трябва маслото да отговаря на една от 2-те европейски категории: ACEA C2 или ACEA C3 например в SAE 0W-30, 5W-30. Когато тези условия са спазени, можеш да бъдеш спокоен. На база горното, марката масло сложи такава, каквато ти е на сърце. Поздрави.
  13. Горното масло е правилен избор. От поддържаните му стандарти, този който е важен за двигател е ACEA B5. Но не съм съгласен да се използва масло в т.8 по ACEA C1. Чак толкова ниски нива на фосфор са убийствени за двигател, не проектиран за тях. Разбирам да бе някоя от първите Mazda+DPF, но говорим за Honda. Ако ще е Mid SAPS масло, то по-малкото зло е да се използва ACEA C2 0W-30, което ще има поведение като ACEA A5/B5 масло
  14. Мда, колегата просто е платил за етикет на бутилката. В дълбочина, ако трябва да се намери техническият документ на маслото и да му се видят характеристиките, греда, обикновено няма такъв. Тъмна Индия...
  15. В глобален план има увеличение на базовите масла и добавките. Някои производители на масло все още задържат, докато други коригират. Казвам просто, че и този аспект трябва да се вземе в предвид. Поздрави.
×
×
  • Create New...