Jump to content

georgi.ivanov1975

Фен
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

georgi.ivanov1975 last won the day on October 2 2018

georgi.ivanov1975 had the most liked content!

Community Reputation

77 Neutral

About georgi.ivanov1975

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Казанлък-Пловдив

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. С излизането на SAE 8, SAE 12 и SAE 16 долната и горната граница на кинематичните им вискозитети се застъпват. След време без VOA или TDS, при UOA не може да се разбере кой кой е. До SAE 20 и нагоре беше лесно, стойностите при единия клас свършват, горните почват. Сега се получава абсурдната ситуация, напр. имаме SAE 16 с 8.2 cSt и маслото държи по-висок вискозитет от SAE 20 с 6.9 cSt?
  2. Здравейте, моля компетентните колеги да си изкажат мнението по въпроса, среща ли ли сте такива масла, из практиката, из лабораторните анализи? В зеленката таблица мин HTHS за SAE 40 е 2.9 за SAE 0W-40, 5W-40 и 10W-40. В руски сайт на liquimoly (линк) е същото. Би трябвало да е (правописна) грешка? В SAE J300 от Януари 2015 (линк), информацията за HTHS на SAE 40 е коригирана мин 3.5 което ми се струва по-достоверно. Аз до сега не съм срещал SAE 10W-40 присъстващ най-често в ACEA A3/B4 с HTHS като на SAE xxW-30 ACEA A5/B5 от мин 2.9. Двете не се ли изключват? Благодаря.
  3. Здравейте. Забелязвам няколко неточности или пункта в препоръките на Honda. Опитах се да намеря tds на Honda Engine OIl Type 2.0, безуспешно, и в описанието на маслото в разни онлайн магазини се среща текста: "If the Honda Genuine 0W-20 Type 2 oil is not available, then any oil which conforms to the technical specification of API SN, ILSAC GF-5, 0W 20 can be used". Което ме навежда на мисълта, че OEM маслото в частност отговаря само на API SN, ILSAC GF-5, SAE 0W-20. По надолу се дават препоръки по ACEA A3/B3 и A5/B5, а на диаграмата със стрелките е само и единствено SAE 0W-20. Веднага изпъкват несъответствията. Първо Honda препоръчва своето OEM масло API SN, ILSAC GF-5. После позволява други стандарти по ACEA и накрая препоръчва основно SAE 0W-20. Но този вискозитетен клас не може да бъде постигнат от масло, с цитираните стандарти по ACEA. Защото техният HTHS е прекалено висок. Единствената подходяща европейска категория е неупоменатата ACEA A1/B1, отпаднала и заменяща се от ACEA C5. И какво излиза? SAE 0W-20 остава за OEM или масло със същите характеристики и стандарти по API и ILSAC, а SAE 0W-30/5W-30 остава за маслата по ACEA, т.е. има неравнопоставеност. Поздрави.
  4. Става за огромна част на бензиновите (API SN), а така също и за дизелови (ACEA C2/C3) двигатели, линк към TDS. Похвално е, че след като неотдавна VW 504.00/507.00 се позволи не само в SAE 5W-30, но и в SAE 0W-30, Shell създадоха такова масло. Поздрави.
  5. Не само че това, ами и дават грешни препоръки. За другата ми кола за ръчката препоръчват API GL-5 SAE 75W-90, без да отчетат факта, че с такова масло синхронизаторите много бързо ще си отидат. Аматьори.
  6. Тук стандарта по VOLVO VCC 95200377 навярно дава "спирачка".
  7. Едно малко уточнение ако позволите, което не му е мястото във форума. MB не изискват нископепелни масла за техните двигатели, по простата причина, че стандартите MB 229.1, MB 229.3, MB 229.5 се дават само в High SAPS масла. Сложи ли се нископепелно, се променя смазочната норма и маслото става грешно. Много малка част преобладават бензиновите им двигатели, които могат и да използват MB 229.51/31, тогава да, това е Mid SAPS. Колкото до горният стандарт MB 226.9, то той не е приложим в лекотоварните двигатели, а тежкотоварни бусове например. Доказва го по-горе в линка на коя ACEA отговаря (ACEA E9). Ето и маслата за тежкотоварна техника по този approval. Но при азиатските бензинови двигатели вкл. на Honda, тази този подход с Mid SAPS масло е приложим, защото съответния стандарт изискван от производителя за двигателя се намира и в такава формула. Поздрави.
  8. Въпреки че нивата на SAPS са едни и същи за ACEA C3 и ACEA C2, възможната причина за премахването му може да е на първо четене HTHS, а от там fuel economy теста. Защото за ACEA C2 се той е min 2,5%, но за ACEA C3 е малко над 1%. Поздрави.
  9. За двигател с DPF колега, трябва маслото да отговаря на една от 2-те европейски категории: ACEA C2 или ACEA C3 например в SAE 0W-30, 5W-30. Когато тези условия са спазени, можеш да бъдеш спокоен. На база горното, марката масло сложи такава, каквато ти е на сърце. Поздрави.
  10. Горното масло е правилен избор. От поддържаните му стандарти, този който е важен за двигател е ACEA B5. Но не съм съгласен да се използва масло в т.8 по ACEA C1. Чак толкова ниски нива на фосфор са убийствени за двигател, не проектиран за тях. Разбирам да бе някоя от първите Mazda+DPF, но говорим за Honda. Ако ще е Mid SAPS масло, то по-малкото зло е да се използва ACEA C2 0W-30, което ще има поведение като ACEA A5/B5 масло
  11. Мда, колегата просто е платил за етикет на бутилката. В дълбочина, ако трябва да се намери техническият документ на маслото и да му се видят характеристиките, греда, обикновено няма такъв. Тъмна Индия...
  12. В глобален план има увеличение на базовите масла и добавките. Някои производители на масло все още задържат, докато други коригират. Казвам просто, че и този аспект трябва да се вземе в предвид. Поздрави.
  13. Защо някой трябва да си защитава реномето "на парче". На по-високо и корпоративно ниво има система за управление на качеството линк . Ако там има вече "шменти-капели", значи много хора по веригата не си гледат работата. Поздрави.
  14. По въпроса за първата част бих искал да добавя, че какви тестове трябва да премине маслото ще зависи, от таргет групата автомобили и регион, към които е насочено. За USA/CAN маслата са главно Energy Conserving, а в последно време Resource Conserving ориентирани. Законовите регулации съм чувал, че изискват от новото поколение двигатели с 1 литър галон, да изминат определен (повече) пробег. Това означава, че двигателите стават повече екологични, а маслата използвани в тях задължително горивоспестяващи (EC/RC). Конструктивно и бензиновите двигатели търпят развитие. За да изхвърлят по-малко вредни емисии, трябва да изразходват по-малко гориво. Това се постига като се създават двигатели с по-малък обем, но по-мощни и задължително оборудвани с турбокомпресор. А от тук до LSPI феномена има съвсем малка крачка. Американските тестове за Fuel Economy са различни от европейските, но факт е, че всичките масла за USA/CAN с RC качества са все от ниските вискозитетни класове. Докато европейските тестове за икономия на гориво, не само са различни, но само някои от смазочните норми са способни да я достигнат. Това са ACEA A5/B5, A1/B1 и всичките ACEA Cx (някои повече, други по-малко). Докато ACEA A3/B4 самостоятелно не й е позволено да участва. Но тенденциите и в Европа са за намаляване на вискозитетните класове и препоръчване на смазочна норма осигуряваща F.E. По втория постулат, който касае азиатските двигатели на Honda за Европа. Не трябва да се поставя на везни дали американските стандарти или европейските са по-добри за един и същ азиатски двигател. Honda е пълноправен член на ACEA линк и е напълно логично, за нейните европейски двигатели да препоръчва европейски стандарти. Защото като цяло ACEA представлява изискванията за минималните и базови качества, които според членките производители, маслата трябва да имат, при употреба в двигателите им. Поздрави.
  15. Здравей, нека да се опрем на фактите. Изискванията за двигателя са посочени както във вътрешнофирмените бюлетини, които се подават от Honda към дилърите, така и са упоменати в сервизната книжка (owner manual) дошла с колата. За конкретният дискутиран двигател смазочните норми са само по 2-те категории на ACEA, а именно ACEA A5/B5 и A1/B1 и по втория тип ACEA A3/B3, A3/B4. Всеки предполагам е виждал сервизна книжка и вътре за Европейските модели важат само и единствено стандарти по ACEA, а не по API/ILSAC. Обзалагам се, че който и каталог за масла (за Европа) да се провери за този двигател, нито едно от маслата които той ще предложи няма да съдържа в себе си стандарта по ILSAC. Възможно е да има по API, но той ще е просто притурка към многото поддържани от маслото стандарти. Но конкретната смазочна норма е друга. И затова тези каталози търсят и попълват масла, които черно на бяло отговарят само и единствено по ACEA в съответния вискозитетен клас - от SAE 0W-20 до 5W-40 примерно. Горното масло линк в техническия му документ няма черно на бяло никаква норма по ACEA, а само спецификации по VAG. Затова няма как и каталога на Kroon Oil да попълни това масло като препоръка. Все пак аз виждам че характеристиките на това масло са стъпнали върху ACEA A5/B5, но не и върху ACEA A1/B1. Към днешен момент в процес на отпадане е последната категория и единствено новата ACEA C5 може да претендира че заменя и покрива характеристиките на ACEA A1/B1, но забележете, вече само в SAE 0W-20. Никакви SAE 0W-30 масла. Не много в страни от темата за японските (дизелови) двигатели, е че и там препоръките са само и единствено пак по ACEA. Да, ILSAC няма дизелов стандарт (остава и да имаше), но API имат (отпаднал 2011 г API CF). Въли гърми тук ако няма DPF се изисква отново ACEA A5/B5, или A3/B4, а ако има ACEA C3 или C2. Моето мнение при избора на масло се свежда в това, да се има в предвид оригиналните и първични изисквания на Производителя и чак след това да се лавира (както направих с ACEA C3 вместо A3/B4). Но общото при европейските двигатели набързо проиграни са именно, че кръга се затваря и всичко се върти около ACEA (или по-точно това което изисква Honda към този момент) . И който желае да се отклони от тези препоръки, хубаво, но на своя отговорност, защото умишлено обезсилва смазочните норми предписани не от кой да е, а от Производителя. Ако последния след време промени във вътрешнофирмените си бюлетини и позволи стандарти по API/ILSAC за този двигател, това ще е решение спуснато отгоре, но към днешен момент това не е така. Поздрави.
×