Jump to content

georgi.ivanov1975

Фен
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

georgi.ivanov1975 last won the day on October 2 2018

georgi.ivanov1975 had the most liked content!

Community Reputation

86 Neutral

About georgi.ivanov1975

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Казанлък-Пловдив

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ако маслото бе по ILSAC GF-5, то API стандарта на етикета трябваше да бъде API SN-RC (Resource Conserving), а не API SN както е упоменат. Но в предвид това, че формулата осигурява икономия на гориво (MB 229.52, PSA B71 2290 и преминава тестовете на ACEA C2) навярно е загатнато за частични ILSAC GF-5 качества в тази насока.
  2. @ceco_accord, След 2018, бензиновите им двигатели им са с PF и за тях в Owner manual се предписва Porsche C40 5W-40. Поздрави.
  3. @Accord 1,8i LS 2001. От MSDS навярно целта ти е да установиш групата на маслото и в частност PAO ли е навярно? Понеже близкото бъдеще принадлежи на API SP-RC (Resource Conserving), API SP, ILSAC GF-6A и GM-dexos1™ Gen3, то е много вероятно занапред да преобладава и друга база освен търсената група IV. Малко преди Коледа на сайта на oronite се появи информация, че за бъдещия GM-dexos1™ Gen 3 (вървящ ръка за ръка с горепосочените стандарти) се позволява в Group II/II+, Group III+ или PAO. Вече дали производителите на масла ще си разкрият картите е друг въпрос. Те ще изкарат контра доводи, че маслото им отговаря на правилната спецификация лицензирана в EOLCS директорията или в сайта на gmdexos и това трябва да се счита за достатъчна гаранция за качество и характеристики. Поздрави.
  4. Колеги, какво мислите за ситуацията с нисковискозните класове? Например в сайта на Adninol, има детайлна таблица на SAE J300 (същата както на widman.biz) в която виждам кименатичните вискозитети при 100С се преплитат за SAE 8, 12, 16 и 20. Т.е. ако се знае че едно масло има KV 100 7.5 cSt, няма да може да се познае SAE 16 или SAE 20 е. Този хаос го няма от SAE 30 и нагоре. С какъв умисъл SAE е допуснала това преплитане, което несъмнено ще доведе и до много чудене защо? Поздрави.
  5. @Legend91. Ерудицията в този форум предполага да се знаят границите от-до в SAE J300 и да си намериш и разтълкуваш TDS на маслото на което си си спрял вниманието. Никой няма вина, ако едната стъпка е пропусната. Поздрави.
  6. Fiat 9.55535-DS1. Базирано на ACEA C2 във вискозитетен клас SAE 0W-30, Mid-SAPS двигателно масло за последно поколение дизелови двигатели (Euro 6) от Fiat Group (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia). В средите на Honda също е подходящо, не заради стандарта по Fiat, а заради това, че често последния и ACEA C2 вървят ръка за ръка. Поздрави.
  7. Въпреки че ACEA си оставя вратичка, че категорията ACEA C1 е за бензинови и дизелови двигатели с последващи системи за газовете, реалността е че категорията е на изчезване. Изисква се само и единствено от първото поколение Mazda DPF, някои двигатели на Jaguar Land Rover DPF и някои дизелови на Mitsubishi DPF. Няма бензинов двигател (на кой да е производител) да изисква ACEA C1. И е много грешно и ненужно ACEA A5 да се замени с ACEA C1. Защото TBN е по-нисък, както и сулфатната пепел, а и фосфора е умишлено намален за защита DPF филтъра. Във форума се коментират многократно масло SAE 0W-30 ACEA A5/B5 които умишлено се държат да покриват API SL. Къде са нива на фосфор под 0,05 (ACEA C1), къде е API SN с около 0.08, къде е API SL. Евентуално с много акробатики обратния вариант е възможен. При премахнат DPF филтър на горните коли да се сложи ACEA A5/B5, чиито поведение (вискозитетно-температурни характеристики) се доближава. Толкова малко ACEA C1 се използва, че четох в Lubrizol новината че в ACEA 2020 е възможно да бъде премахната (както и ACEA A3/B3). Поздрави.
  8. Аз ползвам шлаух от Homemax (продават ги на метър) + 50 мл спринцовка от аптеката. Проверено.
  9. В случая препоръките за двигателя (дори и за Европа) идват пак от Honda, не е ли разумно да се уважат? Всички модели на марката вкл. и европейските използват поне два от "американските акценти", които няма как да се европейзират: SAE - Society of Automobile Engineers Department of Transportation (DOT) Поздрави.
  10. Защо е нужно изцяло замянята на смазочна норма от ILSAC на ACEA при Honda? Задръжте вискозитетения клас, задръжте първоначалната смазочна норма, но лавирайте с HTHS. Много често производителя визира освен ILSAC и норма по API. Тогава предпочетете масло с норма по API, което е с с висок HTHS. Ако съвпадне с обстоятелството че същото едновременно е и по ACEA C3, VW 504.00/507.00, хубаво. Но дефакто "правилността" на маслото ще дойде от факта, че отговаря по API, а ACEA C3 ще е просто един от многото останали стандарта. Поздрави.
  11. Здравейте, ситуацията е следната. Смазочната норма дадена от производителя, визирам Honda не се променя от това двигателя има ли LPG или не. Стига маслото да има правилният стандарт по API или ACEA и те да присъстват в Mid SAPS формула, може да се избере този вариант вместо High SAPS вариант със същите стандарти по API или ACEA (въпрос на избор). Този подход може и да важи при бензиновите азиатски двигатели, но не не става за повечето бензинови на MB, които се придържат само и единствено към High SAPS (229.5/229.3). При Fiat нещата са други. Само за фабрично поставени им газови уредби се изисква Fiat 9.55535-T2 5W-40 масло. Първото Motul 8100 X-clean 5W-40 1:1 го няма, но стандарта (Fiat 9.55535-T2) е стъпнал върху ACEA C3 и затова селектора го дава на база крос засечка. При Motul Gen2 маслото вече си го има. Но за всеки друг двигател с последваща сложена газова уредба, и преди 2007г, препоръките са си фабричните. След 2007г поради новите им катализатори се изисква FIAT 9.55535-S2, чиито формула така или иначе е Mid SAPS ACEA C3 (и Gen2 е по 2-та стандарта). Или това което искам да кажа е, че каталозите се правят по критерии/стандарти за смазочна норма и вискозитетен клас, както са и в owner manual. И ако производителя има специфични изисквания като Fiat, каталога ще предложи такава опция, ако няма, ще попълни масла на база зададените критерии. Поздрави.
  12. С излизането на SAE 8, SAE 12 и SAE 16 долната и горната граница на кинематичните им вискозитети се застъпват. След време без VOA или TDS, при UOA не може да се разбере кой кой е. До SAE 20 и нагоре беше лесно, стойностите при единия клас свършват, горните почват. Сега се получава абсурдната ситуация, напр. имаме SAE 16 с 8.2 cSt и маслото държи по-висок вискозитет от SAE 20 с 6.9 cSt?
  13. Здравейте, моля компетентните колеги да си изкажат мнението по въпроса, среща ли ли сте такива масла, из практиката, из лабораторните анализи? В зеленката таблица мин HTHS за SAE 40 е 2.9 за SAE 0W-40, 5W-40 и 10W-40. В руски сайт на liquimoly (линк) е същото. Би трябвало да е (правописна) грешка? В SAE J300 от Януари 2015 (линк), информацията за HTHS на SAE 40 е коригирана мин 3.5 което ми се струва по-достоверно. Аз до сега не съм срещал SAE 10W-40 присъстващ най-често в ACEA A3/B4 с HTHS като на SAE xxW-30 ACEA A5/B5 от мин 2.9. Двете не се ли изключват? Благодаря.
  14. Здравейте. Забелязвам няколко неточности или пункта в препоръките на Honda. Опитах се да намеря tds на Honda Engine OIl Type 2.0, безуспешно, и в описанието на маслото в разни онлайн магазини се среща текста: "If the Honda Genuine 0W-20 Type 2 oil is not available, then any oil which conforms to the technical specification of API SN, ILSAC GF-5, 0W 20 can be used". Което ме навежда на мисълта, че OEM маслото в частност отговаря само на API SN, ILSAC GF-5, SAE 0W-20. По надолу се дават препоръки по ACEA A3/B3 и A5/B5, а на диаграмата със стрелките е само и единствено SAE 0W-20. Веднага изпъкват несъответствията. Първо Honda препоръчва своето OEM масло API SN, ILSAC GF-5. После позволява други стандарти по ACEA и накрая препоръчва основно SAE 0W-20. Но този вискозитетен клас не може да бъде постигнат от масло, с цитираните стандарти по ACEA. Защото техният HTHS е прекалено висок. Единствената подходяща европейска категория е неупоменатата ACEA A1/B1, отпаднала и заменяща се от ACEA C5. И какво излиза? SAE 0W-20 остава за OEM или масло със същите характеристики и стандарти по API и ILSAC, а SAE 0W-30/5W-30 остава за маслата по ACEA, т.е. има неравнопоставеност. Поздрави.
  15. Става за огромна част на бензиновите (API SN), а така също и за дизелови (ACEA C2/C3) двигатели, линк към TDS. Похвално е, че след като неотдавна VW 504.00/507.00 се позволи не само в SAE 5W-30, но и в SAE 0W-30, Shell създадоха такова масло. Поздрави.
×
×
  • Create New...