Jump to content

ivailopp

Фен
  • Content Count

    162
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

ivailopp last won the day on July 7

ivailopp had the most liked content!

Community Reputation

73 Neutral

About ivailopp

  • Rank
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    Accord CL7 K20A6,Civic D14A5
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Кюстендил

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Отговорът е даден в линка към таблицата от пост #1064 на колегата @CARPERA. Марката категорично трябва да Ви интересува, не само цифрите. Не се препоръчва примерно масло Кастрол от български магазин, понеже както беше изказано преди доста мнения се бутилира в Русе по лиценз , но базовото масло , което използват е от български държавен резерв за армията и е сигурно на възраст 40 години. Само присадките идват от чужбина в кашони. Определени марки също залагат на базови масла от 2 или 3 група, а други имат и 4 и 5 в състава си. Вие проверихте ли таблицата всъщност?
  2. Близко до невъзможното е да се проверят.Ако имате сервизна книжка може да звъннете на телефонния номер на обслужващия сервиз и да си поговорите с някоя шваба или жабар, но ме съмнява да даде какъвто и да било резултат. Направо не се занимавайте и не гледайте какво пише на километража. Колата е дърта и има огромна вероятност да е на над 250000 километра, дори много повече.Вероятно, ако е удряна здраво може да е на малки километри. 50 лв струва връщането на километраж , сервизни книжки се продават на правилното място, печати се изработват срещу 50 лв и така нататък.
  3. В щатите и в други държави има и такова гориво, наречено Е85 . Слагат го в перформънс автомобили и на такива ,които са проектирани от завода да работят с него. Накратко 85% етанол и 15 %въглеводороди. Изгарянето е по ефективно и се получава повече въртящ момент и икономия на гориво. Така,че етанолчето не е вредно за двигателчето, даже напротив. Производствената цена в бг не е много ниска в сравнение с други държави. Може да очакваме да бухат по-малко алкохол отколкото трябва и да заместват с незнайно какви други евтини химии с цел намаляване на производствената цена и увеличаване на марджина на печалбата. Метанолът не знам къде се слага , ама със сигурност гори добре и се образува само Co2 и вода. Токсичен е ако го пиеш, даже много опасен. Ако не ти е подготвен двигателя да работи с такова гориво и не го изгаря добре, ще го хвърля през ауспуха и тогава може да има някаква токсичност за всички наоколо.
  4. Абсолютно, може да е някой от двата датчика, понеже от тях се разчита тайминга. Само това мога да кажа, но не и как да ги диагностицирате кой е точно. Може би все пак няма да е зле да проверите и свещите. Успех!
  5. Може просто да не е източено цялото старо масло, не е изчакано напълно да се изтече, не е загрят двигателят и т.н. При всички положения няма кой знае какъв проблем. Останало е повече от старото. В тая ситуация най-добре е е да се смени маслото по-рано от обикновено и това е. Вчера сменях масло и източих само три литра и половина от мотора, който събира 4.2. преди да го сменя беше малко над минимума на щеката Налях 3.8 , запалих двигателя за да напълни филтъра и после долях 0.2. Маслото е на макс. , Предвидил съм да го сменя на 7-8 хиляди. Карам почти само извънградско сега лятото.
  6. ivailopp

    Хипотеза за CheckEngine

    Може грешката да е в егр, може и да не е. Без значение дали го гасиш или не(егр-а), грешката ще си остане записана в паметта на компютъра. Трябва да се разчете , да се диагностицира проблемът, след това се отстранява и чак тогава се изтрива грешката . Чек е симптом на проблем, не самият проблем.
  7. Нов рекорд, София- Трявна и обратно до Ябланца 374 километра, скорост от 70 до 120 в трафика и по магистралата и поддържане в ограниченията в населени места. Около една трета от трасето на климатик. Двама души - 6.8 л/100 газ. К20А6. Мнооого доволен. Абсолютно постижим резултат. Смених на скоро IAT сензора, а маслото е 0w30 ravenol sso. С колегата @Чавдар K вече ставаме двама с такъв доказан разход.
  8. Цената на егр клапан не е такава, a доста по-надолу. За филтър за твърди частици, може би е в хиляди. Освен това , тази част и охлаждащият път подлежат на чистене, а и споменахте ,че колата си върви нормално, така че не знам защо се вкарвате в излишен филм.
  9. В никакъв случай не махайте егр-а. Това е устройство , което е там, за да намалява емисиите наречени азотни оксиди. Те са канцерогенни. В България сме в информационно затъмнение и сме простаци , обаче има проучвания в много нормални държави, които научно са доказали,че от вредни емисии умират стотици хиляди хора годишно. Тук не говоря за предположения , а за факти. В някои държави , ако колата не минава емисии, не я пускат в движение, а ако някой направи нещо с устройствата за намаляване на емисиите се счита за престъпник и може да бъде съден . Ако сте отговорен поне малко , помислете си хубаво преди да махнете. Както искате го приемете това изказване.
  10. Провери за разхлабена маса.Бих казал маса на главното реле.Някъде в двигателния отсег. Много хонди страдат от тоя проблем. Другото е датчик на разпределителен вал. ето другата тема, малко по-надолу е :
  11. Придърпване и нестабилен празен ход може и да е от неправилни смеси. Гледат се на диагностика бензиновите корекции. Не е задължително да да свети MIL. Но е добре и да се прочетат има ли грешки все пак. Бедната смес ще ти дава придърпване. Много въздух или малко гориво. И се проверява едно по едно.
  12. ivailopp

    Грешното Масло?

    Ами не знам и аз си задавам този въпрос, но това са фактите в автомобилопроизводството в днешно време.Много модерни двигатели имат проблем с пиенето.Излиза ,че всичко е само прах в очите и опити да се подобрява технология ,която е изчерпана може би и няма накъде да се развива. Или просто заобикаляне на някакви закони...
  13. ivailopp

    Грешното Масло?

    Категорично не съм казал, че в един такъв двигател няма места с малки хлабини. Със сигурност има и това са например всички системи за променливо газоразпределение на различните марки - ivtec, vvti, mivеc и т.н.Тия системи за да оперират правилно им трябва налягане на маслото, особено когато става въпрос за променлив тайминг. Там има разни маслени магистрали , с много малък размер и само тънко масло тече нормално през тях. Същото важи и за клирънсите на основните лагери.В случая за широките хлабини визирах други неща - като например водачи на клапани и сегменти на буталата. Там с цел намаляване на триенето се увеличават хлабините . По тази причина се наблюдава заводски разход на масло при много мотори, който производителите пишат ,че е нормален в еди-какви си граници. Вижте, никъде не съм написал,че някои от тия мотори е инзвънземна технология, нито че са нови. Коментирах ,че са "по-нови"( разбирайте по-модерни) в сравнение с двигатели слагани 90-те години. Ниският вискозитет е препоръчан във всички книжки на автомобили от тези години. Не мисля, че даже съм намеквал за някакъв фанатизъм. Но ми се струва ,че крах ще стане с мотора , ако сменя 5-10в40 на 15к. за 300к на такъв мотор. Нека някой притежател излезе и да каже, ако има к серия поддържана по такъв начин. Просто отбелязвах,че на колите ни от 90-те при тия условия им няма нищо. Не бих казал,че си вярвам. Позовавам се на някого , който го беше написал. Ще потърся източника и ще го пусна при първа възможност.
  14. ivailopp

    Грешното Масло?

    Мисля, че не е редно да намесваме двигател от "старата школа", тоест преди 2001-2 някъде. Нямат нищо общо конструкционно. Навиците изградени на коли от 90-те не е редно и не трябва да се прехвърлят върху автомобили от новото хилядолетие. Ще се обоснова защо. През началото на двехилядните всичко автомобилни производители в рамките на няколко години преминават към нов дизайн на моторите си, понеже обявяват война на триенето в двигателите с вътрешно горене. Това става така заради затягащите се екологични норми. Намаляването на триенето в двигателя се получава по два начина. По тънко масло и по- големи хлабини, където маслото да тече, благодарение на промените в маслените помпи. В сравнение със старите двигатели където хлабините са значително по-малки там се проявява и още едно явление, наречено тиксотропия на маслото. Тоест при повишено налягане на масления филм заради плътността на елементите, маслото увеличава течливостта си и така тече и омаслява допълнително, а не само благодарение на налягането от помпата. Това означава ,че масленият филм не трябва да се къса, а за да се получи това ти трябва чисто и просто казано по-гъсто масло. На моторите от следващото поколение хлабините са по големи и опасността от късане на филма е по малък, затова маслото трябва да тече придвижвано само от маслената помпа. Следователно трябва да е тънко. И аз имам 96 Сивик ,на който съм врътнал 210к само на газ с 10в40 и даже е каран и без масло, понеже не знаех как се проверява едно време. В последствие разбрах, че харчи 1л на 5000 ,а аз го сменях на 10. Клапаните са правени 2 пъти за 210к. Колата продължава да върви и честно казано не дава признаци да се предава , така че мисля, че е крайно неразумно да правим сравнения с по нови двигатели. Това няма как да стане с нов" двигател. Нищо чудно ,че всички реват ,че двигателите на всичко марки след 2000г. не ставали и се скапвали много бързо. Ами няма как да стане с такава експлоатация като на двигател с друга концепция.
  15. Така, това нещо го написах и в раздела за акорд 7. Малко разсъждения, базирани на няколко неща , които прочетох от различни източници. Освен това мога да споделя и личен опит. Кажете после дали сте съгласни , ако искате да поразсъждаваме и да направим извод. Относно к20 двигателя , но и не само. На няколко места прочетох, че е капризен на масло и основно на капризите му се дължат проблемите с валовете. На още едно място прочетох, че маслото се зацапва по бързо при него, в сравнение с други, благодарение на егр пътя, но без подробни обяснения. Тука започвам да разсъждавам. На тоя двигател егр пътя и pcv пътя се сливат и след това заедно отиват в колектора и от там в цилиндрите за изгаряне. Тия две системи знаем за какво са и какво има в тях. Като се смесят се получава една доста неприятна гняс, която май не гори особено лесно и въпреки ,че влизат за доизгаряне , това не се случва напълно. Следователно някакви остатъци се озовават ,чрез т. Нар. Blow - by отново в картера и съответно в маслото. Следователно качествата на маслото си отиват много бързо. И като си удължим така порядъчно смяната както сме си свикнали... После олеле. До тук с разсъжденията, сега малко опит. Почистих скоро егр пътя на моя к20 и смених гарнитурата, която се разпадаше и беше пълна с гняс. До преди това действие масло равенол потъмняваше за около 2000 км и по малко. В момента на 6000 е почти същия цвят както когато го налях. Разликата е видна. Няма разлика в режима на каране. Има ли смисъл всичко това за Вас?
×