Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 20.02.2020 in all areas

  1. 5 точки
    Маслото няма такъв сертификат. Никое от маслата на Amsoil Signature Series няма какъвто и да било сертификат. Това са "бутикови масла". Чети внимателно брошурата му: APPLICATIONS Use AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil in applications that require any of the following specifications: КЛИК
  2. 3 точки
    Недейте да четете буквално какво пише в брошурата! Там пише прослувутото "up to". А, помислете добре над прочетеното и какво е искал да ви каже производителят. След това помислете какво не е искал да ви каже производителят! А именно, както казва колегата Rakeem, ако картерът ти събира 10 - 15 литра масло, двигателят ти е V8 и работи на над 2 пъти по-ниски обороти от една Хонда, и ако тоя двигател върти по американските магистрали по 8 часа на ден, без да спира. ( режим на T.I.R.) Тогава с подходящия Amsoil филтър би богло да се постигне живот на това масло, в тоя двигател, при тези преходи, "up to" 15 000 miles или "up to" еди какви си miles... Но една Хонда, като моята, която има обем 3.3 литра на маслото, която има "къса" скоростна кутия и при 140 км/ч. държи 4 500 об./мин. и като имам средна скорост, обикновено 40 км./ч. (тоест къси градски преходи, задръствания и т.н.), а и като й сложа 2 - 3 прехода София - Бургас, в жегите през лятото, на 4500 - 5 000 об./мин., с нашия високо-серен бензин и с ОЕМ филтър. Това "up to" при мен става 6 000 км. - български! Така, че "up to"-то всеки трябва да си го прецени според това: какво кара, колко му е обемът на маслото в картера, как го кара, къде го кара и при какви условия.
  3. 3 точки
    1 Автомобил – Honda Accord CL9, k24a3 03.2008г; 2 Масло – Amsoil Signature Series 5w-30; 3 Маслен филтър – Honda OEM; 4 Общ пробег на автомобила - 235470 км; 5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата ~ 7200 км; 6 Цикъл (магистрала/извънградско/градско %) – 22/56/22; 7 Средна скорост - 45 км/ч; 8 Сезон на експлоатация – Октомври 2019 - Февруари 2020; 9 Моточасове – 160; 10 Изразходвано гориво - 585-590л. Лукойл 95; 11 Kтм = (585 / 4.5) = 130; 12 Пробата е взета от напълно загрял двигател след 25мин шофиране изминати 17-18км, 15 минути след гасене и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13 Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,5 л.; 14 Доливане на масло – не е правено, няма забележим разход; 15 Предишно масло - Amsoil SS 5w-30 една смяна, две смени с Ravenol 5w-20 SFE, преди това 10w-40 на 20к в Швейцария една-две смени, преди него 5w-30 пак на 20-25к или година; 16 Други; 17 Капката е скенирана с копирна машина HP на 600dpi; 18 Режим на експлоатация - през седмицата 4-9км градско и 10-15км извънградско в посока, извънградско и магистрали почти винаги с 3-4 човека в колата и климатик. Пробата я взех малко левашката, поради полевите условия, нямам възможност да я обработя с пила към момента на качване. (EDIT: emod, добавена "пила") За контекст предното масло (същото) на 7000 км.
  4. 2 точки
    Знаете ли, че от началото на декември, 2019 г., в oil-club.ru се появи един "феномен". Този "феномен" има ник "SAE20". Човекът е професионалист - физик, занимаващ се с реология, повече от 25 години опит и то сериозен. Иска да остане анонимен, тъй като е застрашена работата му. Това е специално създадената тема с негови отговори/постове - КЛИК Та, този човек препоръчва (горещо) следните вискозитети: 10w-30 - ILSAC (алтернатива ACEA A5) горещо лято, синтетика + добър пакет (химия); 5w-20 - ILSAC, синтетика + добър пакет (химия), целогодишно, при лято до +30 С; 0w-20 - зима. Намесва и ACEA C5 - като бъдеще и качество. Рекомендацията е универсална за бензинови мотори. Ето и примерен списък - КЛИК Той не зачита ACEA A3 и C3 - за него това са масла с много лоша (разбирайте непредсказуема) реология + много VIIs. Човекът препоръчва масла ILSAC или ACEA A5 с HTHS в диапазона >2.6 и <3.2 (3.3) и вискозитетен индекс в диапазона от 140 до 160 (max.) - от гледна точка на изключително добрата им реология и не само. Не мога да предам с няколко думи всичко, казано от него, но Ви препоръчвам да погледнете постовете му. Гарантирам, че сред от тях има интересни и разбиващи много шаблони, вкл. за защитата при HTHS > 3.5. Дали да му се доверите... Вие решавате.
  5. 2 точки
    Това не е изяснение, а някой некомпетентен е измислил нещо да те баламосва, като дори не ти го е сметнал пред теб с калкулатора, за да ти покаже, че е така. Има някаква друга грешка. Защо тогава и за миналата година са ти взели 29 лева отгоре, като тогава си е била в долната графа до 15 години и без това? По коя формула са го сметнали тогава? Ако това, което са ти казали беше вярно, сега щеше да дължиш 173.03 лева без отстъпка и 164.38 с отстъпка 5 %. Сам виждаш, че числата, които ти казват, нямат нищо общо с написаното в закона и наредбата за данъци. Моята също е 2005-а и е на 16 години, даже датата ѝ е 23 декември - съвсем края, т.е. някой некомпетентен спокойно може да я обяви за кола на 15, а не на 16 години. Обаче си е на 16. Прилагам извадка: Както се казва "не знам, брат, ти си знаеш най-добре", парите са си твои, но аз бих си търсил правата до последно и няма да им дам и стотинка над дължимото на тия хрантутници! Това са си 20-25 % отгоре, което искат да ти вземат. Пусни заявление за преизчисляване и приложи всички нормативни документи с копие от текстовете, по които се изчислява (има ги в началото на темата като линкове). Изчисли го вместо тях и заяви, че желаеш да заплатиш дължимото по закон и нищо повече. Заяви и преизчисляване за предходен период. Приложи извадка от калкулатора на ИО. Ако искаш, пиши ЛС, ще ти пратя копие от всичките ми документи, за да ти послужи за образец за изчисление. Включително и копие от служебните бележки с дължимото. ---- За всички колеги, нека го прочетат, та да се знае и всеки да е наясно дали го цакат или не: Забелязал съм, че 8 от 10 приятели, които имат коли, не знаят как се броят годините на колите и ги броят като годините на човека, с все датата на първа регистрация. Затова го повтарям по 100 пъти, за да го видят колкото се може повече хора. За данъчното облагане, при колите годините започват от 1, а не от 0, заради този текст от закона. Лесно се смята така: [ВЪЗРАСТ] = [текуща година] - [година по талон] + 1 = 2020 - 2005 + 1 = 16 През 2020 г. (без значение точната дата) възрастта на колите е както следва: за коли, произведени през 2020 -> възрастта е 1 година: 2019 -> 2 2018 -> 3 2017 -> 4 2016 -> 5 Това са коли "до 5 години включително". ----- Следват коли "над 5 до 10 години включително": 2015 -> 6 2014 -> 7 2013 -> 8 2012 -> 9 2011 -> 10 Това са коли "до 10 години включително" ----- Следват коли "над 10 до 15 години включително": 2010 -> 11 2009 -> 12 2008 -> 13 2007 -> 14 2006 -> 15 Това са коли "до 15 години включително" ----- Следват коли "над 15 години до 20 години включително": 2005 -> 16 2004 -> 17 2003 -> 18 2002 -> 19 2001 -> 20 Това са коли "до 20 години включително" ----- Всички коли, които са произведени през 2000 г или по-рано, са коли "над 20 години" по смисъла на този закон. ---------------------------- @Restless, колега, всичко е описано подробно тук:
  6. 2 точки
  7. 1 точка
    Искам да обърна внимание на @Bizzito, @m_ad и всички останали с мотори N22, т.е. дизели, че Amsoil Signature Series маслата са позиционирани, предлагани и рекламирани от Amsoil като "масла за бензинови двигатели" (Gasoline Motor Oil) - КЛИК Добрата репутация на тези масла е проверена/доказана именно за бензинови мотори. Имайте го предвид, ако планирате да ги ползвате в дизелов мотор.
  8. 1 точка
    Той закона си е от 2014г ама ние включително и аз ако можем да е..м Дявола и да се правим на луди. То и с коланите закона си беше от сума ти време ама ние пак се правихме на улави и щом не ни глобяват защо да го слагам,после олеле започнаха да глобяват наред и сега всички го слагат.Ама той Бойко ми е виновен защото видиш ли той е измислил коланите.
  9. 1 точка
  10. 1 точка
    Поръчката ми дойде. Точно 10 дена отне всичко, крайната цена е 55 долара. ДДС и мито нямаше, директно от пощата си го взех. Пратили са ми част с друг номер, тъй като този, който съм поръчал вече не го произвеждат и original replacement-a е с друг номер и е съвместим с този за следващаат генерация crv. Същата, част от Бултрако е със 110 лева отгоре и ми бяха обявили дата около 29.02., т.е. близо 19 дни чакане ако бях минал по тяхна линия. Общо взето съм много доволен!
  11. 1 точка
    Не само, че трябва да бъде вписана, ами се минава ежегоден технически преглед на газовата, също така има забрани за газова в подземни паркинги, така че всичко това ако не го спазваш може да бъдеш санкциониран!
  12. 1 точка
    Сега пак Бойко ще е виновника. Навсякъде в Европа газовата уредба се узаконява и вписва в талона. В България е също така от години. Ти колега защо не си го направил до сега.
  13. 1 точка
  14. 1 точка
    Аcea A/B маслата предлагат по-добра защита и са с по-голям ресурс.
  15. 1 точка
  16. 1 точка
    Моята си стърже при палене от мома ,сменял съм четки ,държачи ,бендикс ,профилактирано е смазано всичко и пак така си прави -видимо няма износени зъби нито по маховика нито стартерните ,ама на ,пак си стърже ,но пък нищо по-лошо не става и не прави проблеми ,стърже си и това е ,не е болка за умиране ,така че не го мисли .Карам предимно градско и паля често -нищо не се е износило досега .
  17. 1 точка
    Тони, ам що тогава даваш акъл на нас, дет парите ни са в евра и леове?
  18. 1 точка
    Здравей Ели очаква ли се скоро да правите нова поръчка.
  19. 1 точка
    Както обещах - пускам първата капка от новото Honda 5-W30 „синтетик бленд” масло. 1 Автомобил - Honda Accord 7, фейслифт, комби, К24А3, автоматик 2 Масло – Honda 5-W30 – 4л + 0.3л друго, от същия вискозитет. 3 Маслен филтър - 15400PLMA01A 4 Общ пробег на автомобила – 175241км. 5 Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 1087км. 6 Градско – 287км (около 10м/ч) / извънградско -800км (12 м/ч). 7 Средна скорост – градско около 30км/ч / извънградско около 70км/ч - сега е по-ниска от обикновеното, понеже е 4 пъти до София и обратно през Петрохан 8 Сезон на експлоатация – 10.01.2020 – 17.02 2020г. 9 Мото часове – около 22 м/ч. 10 Използвано гориво А95 - приблизително 35л. градско / 65л. извънградско. 11 Пробата е взета от напълно загрял двигател, след 3 км градско (5 мин след гасене) и се е сушила 25 часа на стайна температура. 12 Обем на налятото чисто масло при смяната – 4.3 л. 13 Доливане на масло няма и не е мръднало от позицията си по щеката. 14 Предишни масла - 2 пъти Honda 5W20 „синтетик бленд” с пробег по около 5000км, а след тях Mazda 5W20 – 4л + 0.3л друго (от същия вискозитет) + доливане 0.5л. от Honda 5W20 за общо 10130км. При смяната не е изсмукван остатъкът от картера, но бе оставено да се изкапе около 30 мин. 15 Експлоатацията и стил на шофиране - лежерен маниер, освен когато ме "ухапе кучето" при изпреварване или по лъкатушещи пътчета, където понякога стрелката на оборотомера се изправя вертикално или ляга на дясно. 1 уточнение, понеже ме питаха: Под капачката на тубето няма запечатващо фолио, но самата тя си има вложка за гърловината и осигурителна шайба, която се къса при отвиване. Тубичката е добре изработена и на дъното има едва забележим "точков код". 2-ро уточнение: Маслото явно има миещи свойства, понеже още на първата седмица (след 20-тина градски км) потъмня.
  20. 1 точка
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Amsoil XL 5w-20; 3) Маслен филтър – Honda OEM (Purflux; made in France); 4) Общ пробег на автомобила - около 435 400 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 38 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.10.2019 - 15.02.2020; 9) Моточасове – около 105; 10) Изразходвано гориво - около 260 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (260 / 3.780) = 69; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин. след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.780 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; разход – няма за сега; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е сканирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - основното време за работа на мотора е около 1 час и 10-ина минути на ден. Грубо – сутрин около 30-35 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. Градско липсва, но около 7-10 мин. от сутрешното пътуване минава във висене в задръстване на входа на София. Т.е. режимът е тежък. История на офисна хартия 0-4000 км: Без забележки и оплаквания към представянето на маслото и работата на мотора. Продължавам напред .
  21. 1 точка
    Излизам на кръстовище, нерегулирано, без предимство! Завивам на дясно и чакам да ме пуснат! Във лентата за направо точно пред колата ми, младо момче, чати, в кола с десен волан! Завих надясно, престроих се пред него! Левият му фар осветява целият ми таван, огледалото- слънце, десният долу! Английска му работа, как е минал технотест и преглед? В други държави те спират от движение, след първия сигнал!
  22. 1 точка
    Искам да информирам колегата, ако случайно чете, с Акорд 7 (2003-5), с номер 1222, че когато не ти работи едната къса светлина, е крайно некоректно да караш с включени дълги. Освен че това е добър начин да виждаш все пак нещо от пътя, също така е и добър начин да заслепиш насрещните и не дай Боже заради заслепяването да стане ПТП с пострадал пешеходец. Ако имаш нужда от помощ, колега, аз ще ти купя и сменя лампата, само и само да не караш на дълги. Поздрави и към друг колега със същия модел кола, но комби и чийто номер не видях, който в днес в 17:40 на светофара на ул. Коста Лулчев изчака да стане червено и около 1 секунда след това тръгна да прави ляв завой по ул. Гео Милев в София. Когато това стана, и от двете посоки на другата улица колите вече бяха потеглили на зелено. Сигурен съм, че ако беше някой на мое място със служебен бус/баничарка, бързащ да зареди поредния обект, а не аз с личната ми кола, щеше да настъпи доста неприятно ПТП с поне 2 сгънати врати, счупени стъкла, праг и не се знае още какви щети за водача на тази Хонда. Ако четеш това, колега, съветвам те занапред да изчакваш следващия светофар. Ще изгубиш 1 минута, но ще спестиш много време, нерви, а най-вероятно и травми.
  23. 1 точка
    Когато напълно се доверяваш на друг човек има два възможни резултата – Приятел за цял живот, или Урок за цял живот. И двете са много ценни. Не се чувствай зле, ако някой те отхвърли. Хората обикновено отхвърлят скъпите неща, защото не могат да си ги позволят...
  24. 1 точка
    Неизвестен автор, но е надъхващо: "Петър караше към близкия град. Едва виждаше пътя от проливния дъжд. Изведнъж погледът му се спря върху скъп джип, спрян встрани от пътя. Една жена махаше за помощ, беше спукала гума. За миг си помисли да подмине, но в последния момент реши да отбие и да й помогне. Паркира колата, която беше на повече от 15 години, до джипа (съвременен модел). Докато сменяше спуканата гума, се измокри до кости, целия беше кален и мръсен, но след половин час успя да приключи. Жената беше изключително благодарна. – Какво Ви дължа? – Нищо. Помогнете на някой друг в беда и му предайте и той да продължи да предава нататък. И когато помогнете, си мислете, че сте помогнали на мен. – усмихна се Петър. – Мога ли поне да науча името Ви? – Петър. – отговори той и се усмихна. След това се качи в автомобила и потегли. Жената продължи по пътя си. Беше измръзнала и се вмъкна в едно крайпътно кафене да изпие нещо топло и да се посгрее малко, преди да продължи. Седнала на масата в кафенето, не можеше да избие мисълта си за случката и за Петър. До масата се приближи сервитьорка. Беше бременна в седмия или осмия месец. Жената си поръча един чай и когато сервитьорката й го донесе, тя я попита: – Защо работите в тази напреднала бременност? – За съжаление със съпруга ми не сме добре финансово, а бебето само ще усложни нещата. Нещо в погледа на жената проблесна за миг. Ето на кого ще помогне. Поиска сметката с жест. Отдалечи се бързо и когато сервитьорката погледна парите и бележката на масата, очите й се напълниха със сълзи. Там имаше достатъчно пари, за да не й се налага да работи до края на бременноста й. Бележката гласеше: "Имам само една молба, не прекъсвай веригата. Помогни на някой, който има нужда." Бременната жена се прибра, седна на дивана и си мислеше за тази загадъчна жена, която се беше появила в живота й. Входната врата прекъсна мислите й. Няма да повярваш какво ми се случи днес? – каза Петър, докато целуваше бременната си жена по челото, прогизнал от дъжда. – Ти няма да повярваш!" П.С. Нека не прекъсваме веригата!
  25. 0 точки
    Ох, колко мъка има по тоя свят... Ставаш много смешен вече. Говориш си някакви отвеяни неща, пишеш цитати, които никой друг няма да разбере, защото са извадени от основната тема... Ти май 2 години не си спал, щом в някаква случайна тема за нещо съвсем друго изведнъж се връщаш към това? Ако ти е кофти, че чета редовно закона и се информирам за промените, а ти си буташ с наученото през 1972 - кажи си. Няма проблеми, ще си говорим, ама за 2 години нищо ли не научи по темата за предимството? Ти имаш ли въобще бегла представа как се излагаш с незнанието си? Опитваш се да се правиш, че не си разбрал и ми изопачаваш думите, вадейки точно определени цитати от текста, обявявайки ги за много сложни и трудни, а ако можеш да четеш и да разбираш написаното - ще разбереш много лесно, ама нали не можеш да застанеш мъжката и да кажеш "Да, сбъркал съм, признавам" (някои го направиха, за което само уважение!), ами измисляш какви ли не глупости, само и само да завоалираш думите си, за да се изкараш прав. Не разбра ли, че това, което ти е в главата - е грешка и е само в нея и дори ти показах отговор от официален орган по прилагането на закона и правилата, а ти даже имаш наглостта да спориш и с това. Много е нелепо, разбираш ли? Да спориш със закон! Имам чувството, че не говоря с трезвен и мислещ човек, а с дете със специални образователни потребности (СОП). Отне ми време да си подготвя отговора и картинките, но явно така трябва да ти се отговаря, особено като казваш на черното бяло и ме изкарваш някакъв балък, понеже знам законите и ги спазвам като се движа по пътищата, за да осигуря безопасност за мен и за околните. Пак ще ти обясня, дано да разбереш къде бъркаш. И аз да те върна на ситуацията, ама по малко по-прост и лесен начин, щом онова ти е било сложно, пък дано ти влезе нещо в главата. Само че ако пак се аргументираш с "Така е, защото аз така казвам и защото е така", наистина всичко губи смисъл. Разкази в картинки, помагат при СОП: Какво сега не ти е ясно в първия цитат, дето си дал? Много точно е написано - пътят, по който се е движел изпитваният, е път с предимство. Пътят, по който се е движел другият - също е път с предимство. Двамата са на път с предимство. Ето го кръстовището: Пътят с предимство идва от юг в едната посока и от изток - в другата. И двете коли се движат и приближават по път с предимство, какво не е ясно? Разбираш ли го това поне, за да продължим? Ако да - продължи да четеш, ако не - залягай над учебниците и правилата, за да разбереш кое е път с предимство и кое е път без предимство. Ако вече знаеш кое е път с предимство, сега си отвори раздел "Преминаване през кръстовище", където може да прочетеш как се преминава през кръстовище, на което има такъв път. Тук е моментът да ти напомня, че съм питал и лицензирана авто-школа (която обяви за некомпетентна!). Пътна полиция ти го казаха същото - в тази ситуация се прилагат разпоредбите на раздел 11 - преминаване през кръстовище. Да ти го припомня ли? Ама ти и срещу тях спореше... Да го показвам ли пак? Понеже навремето се "хвана" да ми развиваш теория, как първо бил посочен раздел 5 - Маневри, като че ли в него пише нещо конкретно по въпроса за обратния завой. Посочен е първо, защото в реда на числата 5 е преди 11 и е логично като изброяваш нещо, първо да посочиш най-малкото число. Понеже заблуждаваш хората, като пишеш някакви неща, които УЖ ги пишело в този раздел, да го припомним на всички, най-общо: Чл. 27 засяга преминаване покрай "остров" и няма смисъл да го коментираме. И край, това е всичко в раздел 5. Накратко: 1. да се убедиш, че няма да създадеш опасност за другите и 2. да подадеш сигнал за маневрата. Никъде не се коментира кой накъде завива, еле пък обратен завой. Завиването в обратна посока е разгледано в раздел 8. В отговора пише, че при тази ситуация се прилагат разпоредбите на раздел 11 - преминаване през кръстовище, а не тези на раздел 8 - завиване в обратна посока. Точка по въпроса. От това по-ясно кой искаш да ти го каже? Министърът? Президентът? Папата може би? Това, че ти не знаеш как трябва да се премине през кръстовище и искаш да е по твой начин - това е изключително твой проблем, а не наш. Понеже всеки иска да е по негов начин, затова има закон, който важи еднакво за всички - както за мен така и за теб. Помниш ли или си забравил какво ти отговори държавният орган? Ааа, чакай, сетих се! След като го прочете - заяви, че в конкретната ситуация не било важно раздел 11. Не е така, както казват, а е твоето: После изтърси нещо от сорта на: "Автомобилът не извършвал маневра...." Ходи кажи на някой - полицай, инструктор, който и да е - че завиващите автомобили не извършват маневра, понеже са на път с предимство. Представяш ли си от това да зависи дали ще вземеш книжка или не? Ти НИКОГА няма да вземеш. Законът е категоричен: когато пътят с предимство изменя направлението си в кръстовището, важат правилата на РАЗДЕЛ 11 - преминаване през кръстовище с изменение на направлението, както повелява чл. 50 с препратка към чл. 48: В нашия случай и двамата водачи се намират на този път. И съответният текст на чл. 48: Така и са отговорили. Още веднъж, за да го запомниш: Да ти приложа ли снимката с "казуса"? Обаче няма как да не призная: направо шапка ти свалям за начина, по който си беше пробутал теориите в оная тема и беше успял да убедиш хората в тези глупости! Чак имаше хора, които първо са били на едно мнение, но така красиво си го разказал, че си ги убедил да си сменят мнението, та и те да се излагат. Браво, наистина! Разказвач си. Ама законът си остава закон, както и да го разказваш. Сега изясни ли ти се какво значи ДЯСНОСТОЯЩ на такова РЕГУЛИРАНО кръстовище, на което и двамата са на път с предимство или пак ще се направиш на луд и няма да разбереш? Сигурно, нали трябва вода да се носи от 10 кладенеца, че няма... Това е по първия, втория и третия цитат, по които си решил, че нещо не ти е ясно. Накратко - има път с предимство, който си изменя направлението, като и двата автомобила са на пътя с предимство. Ега вече ти е ясно. Само че това, че ТИ не разбираш - не го прехвърляй на другите. По следващите цитати, които си извадил и си се опитал да измислиш някоя глупост - изглежда и тук не си разбрал, въпреки че е написано, ама трябва да се чете. Хайде пак да повтаряме за неразбралия: написал съм много ясно и точно къде се е намирал учебният автомобил и че съм дал гледна точка от отсрещната му страна. Пояснил съм, че показаната гледна точка НЕ Е мястото на учебния. Учебният се е намирал на позиция 1, а е показана гледна точка от позиция 2. Ама нали трябваше да се направиш на неразбрал... Ето кой къде е бил и къде е гледната точка, която бях показал там: Да се правиш, че не си разбрал онзи текст - вече буди сериозни съмнения у мен за способностите ти да разбираш написан текст. Нарича се "функционална неграмотност". От нея страда предимно младото поколение, но има изключения. Получава се от бедна езикова култура и неспособност да свързваш смислено прочетените думи. Учебният автомобил от позиция 1 е направил десен завой. Какво не ти е ясно тук, не знам. Ето къде е бил учебният автомобил, ето къде е бил и другият автомобил, а стрелките показват накъде е продължил всеки. Първо е преминал учебният автомобил, показан като син правоъгълник на долната снимка. Дотук ако си разбрал изобщо нещо от ситуацията, може да продължиш да четеш нататък: Вече писах по-нагоре как се изменя направлението на пътя с предимство, но съм сигурен, че ще има поне един неразбрал, който пак ще започне да бръщолеви, затова ето по-ясно да се вижда: СЕГА ясно ли ти е, чичо, кой път е с предимство на това кръстовище? Ясно ли ти е къде е била учебната кола? Ясно ли ти е накъде е завила? Ясно ли ти е къде е бил другият (случаен автомобил)? Ясно ли ти е накъде е завил? Ясно ли ти е кой на кого е бил дясностоящ и кой пред кого е с предимство?!? Разбираш ли сега как ЕДНОВРЕМЕННО и двата автомобила се движат по път с предимство и заради това се прилагат разпоредбите на член 48 от Закона за движение, според който трябва да приложат същите правила, като при пресичане на равнозначни пътища, а именно: Учебният автомобил е бил скъсан, защото не е спазил разпоредбите на чл. 48, който се прилага във връзка с чл. 50 и за пореден път ще го напиша: И двата автомобила приближават кръстовището по път с предимство. Тъй като той изменя направлението си, следва да се приложи правилото на дясностоящия. Така другият автомобил е с предимство пред учебния. Учебният обаче не го е пропуснал, минал е преди него и е създал предпоставка за ПТП, затова е бил скъсан и му е обяснено къде и какво е сгрешил. След това на допълнителните часове го караха момчето всеки ден да минава от там по 10 пъти. В кръгче го въртяха, за да научи, че на това кръстовище като има два автомобила на пътя с предимство, с предимство е дясностоящият. Не те видях някъде да кажеш според теб защо е скъсан, а само повтаряш, че е скъсан правилно? Представям си каква феноменална теория ще развиеш. Разбира се, че е правилно скъсан, нали е отнел предимство и затова са му писали двойка! Ама сигурно тактично ще забравиш да ми отговориш на този въпрос. Хайде сега преди да ми отговориш, ако изобщо имаш нещо да кажеш - да се опиташ да разбереш какво пише и дано да вденеш какво значи "правило на дясностоящия". Това фундаментално правило важи: - на нерегулирани кръстовища - на регулирани кръстовища, при които пътят с предимство изменя направлението си, като го прилагат помежду си САМО тези на пътя с предимство, от една страна, и САМО тези на пътя без предимство, от друга страна. - важи също при престрояване от съседни ленти - пак дясностоящият е с предимство - на нерегулирано кръгово - пак дясностоящият е с предимство - на нерегулирано Т-образно, при 3 приближаващи автомобила, пак е с предимство този, който е отдясно, пред този отдолу и този отляво. Дори и да прави ляв завой. Я кажи, научи ли какво ТОЧНО значи знакът "STOP" и как се прилага по отношение на пътя с предимство и на пътя без предимство? Че и по тоя въпрос беше забил в една 9-та глуха, и така и не каза "Ей, да бе, сбъркал съм, променили са правилата и не ги знаех...". Книжката ми, колега (малко е обидно за мен да те наричам "колега", защото колеги са ми само добрите шофьори, а не тия, дето нищо не знаят и се пъчат!), съм я защитил без грешки и без нарушения. Описаните по-горе ситуации - всичките можеш да ги видиш като изпитни въпроси. Показвам я с гордост. Може да се правиш на интересен, като се изказваш подигравателно "за други "рицари" от Форума, които са се взели много на сериозно, относно ЗДП и правилника му по прилагане,цитирайки и тълкувайки някакви закончета и алинеи, както им е удобно - и оповаваики се на някакви измислени, сайтове и други", но другите рицари, за разлика от теб, знаят как да се движат по пътищата. Когато не знам - не ме е срам да си призная и да потърся как е правилно, след което да кажа - да, бях в грешка и не знаех, потърсих за да се науча. Ако някой трябва да си върне книжката, определено не съм аз, защото съм научен като хората, по актуални правила в този век, а не в миналия. А щом официален държавен орган за теб е "някакъв измислен сайт", тежко на всички шофьори, когато си на пътя. Не знам дали казах, но и да съм - ще повторя - такива като теб - изкарали книжки преди 40-50 години и каращи по правилата от тогава, без да са наясно с промените, са чудесен пример, че при подновяване задължително трябва да се ходи на проверочен изпит. С лопата да ги ринеш! Съжалявам, че някои от по-възрастните колеги ще го приемат лично, но това е истината. Добре е, че има и такива от по-възрастните, които въпреки отдавна положените изпити - редовно се информират за промените в правилата и не се излагат в елементарни ситуации на пътя. А когато видят, че са в грешка за нещо, което е било по един начин някога, но вече е по друг - сядат да го прочетат и да го запомнят, за да не стават опасни за себе си и за околните. Поздравления за такива колеги. Ето това са истински колеги, а не такива като теб, които си позволяват да дават квалифации на напълно непознати: "пикльо", "жълто по устата" и прочее тъпотии. Тия си ги викай там в кръчмата на село или пред блока с пияниците. Силно се съмнявам да разбереш нещо и най-вероятно пак ще започнеш да си повтаряш глупостите, подмятайки неясни цитати, с текст между тях как си противореча. Ама щом толкова ти е капацитетът... Искрено се надявам и ти пожелавам това да си остане единственото, което не знаеш. А, то пък ти не знаеш и СТОП-а какво значи... и ти имаш книжка... представяш ли си!? Извинявам се на всички за това, ама някакъв, дето нито ме е виждал, нито ме познава - да ми говори такива тъпотии и да си мисли, че е над нещата - минава ми над границата на търпимост и нямаше как да не му отговоря аргументирано, с точните картинки и цитати.
  26. 0 точки
    Във връзка на появилата се в медиите информация във връзка с акция на КАТ за газовите уредби, даваме следната информация: ❗️Всеки автомобил, на който е монтирана газова система след септември 2014(тогава влиза в сила новата наредба Н32) трябва да мине първоначална проверка в специализиран пункт ❗️Срокът за първоначална проверка е ПРЕДИ следващия годишен технически преглед. Давам пример-Новозакупен НОВ автомобил, на който му е монтирана веднага газова система- автомобилът трябва да мине през първоначална проверка до 3 години след дата на монтажа, тъй като тогава му е следващия ГТП. ❗️Ако автомобилът е минал ГТП ноември и автомобилът минава всяка година ГТП, а газовата система е монтирана сега, февруари- срокът за преминаване на първоначална проверка е ноември 2020. ❗️За автомобили, с монтирани газови ситеми ПРЕДИ септември 2014 И ВПИСАНИ в удостоверението за годишен технически преглед, ПЪРВОНАЧАЛНА проверка НЕ се први. ❗️За тях обаче НЯМА срок за смяна на талона.❗️ ❗️Смяната на талона в КАТ на автомобил с монтирана АГУ след 2014 год трябва да се извърши до 3 години СЛЕД първоначална проверка. ❗️Първоначалната проверка представлява именно идентификацията и установяването на съответствия по отношение на евростандарти и изисквания. ❗️КАТ НЯМАТ тези правомощия и техническа компетентност. ❗️Първоначалната проверка е процедурата, при която официално се вписва в регисъра на Автомобилна регистрация чрез системата на Демакс всеки един автомобил, конвертиран на газ. Проверката се извършва от двама специалсти –инженери, оторизирани за тази дейност. ❌Терминът ПАСПОРТ на АГУ не съществува от 2014 година. ✅Има протокол за монтаж по образец, издаван от сервиза, извършил монтажа. КАТ само регистрират събитие , като го вписват в талона . ❗️За тях е необходимо единствено копие от документа за първоначална проверка. (За автомобилите преди 2014 – удостоверение от ГТП с вписани данни за АГУ) Инж. Георги Илиев Управител „ BRC Bulgaria” ООД Зам. Председател на Асоциация на българските автогаз сервизи София , 19.февруари 2020 Написаното е копирано от профила на газаджия!
  27. 0 точки
    Пак опираме до "up to", Amsoil нямат никакво намерение да сертифицират, официално, маслата си! Всичко е: "може да се ползва, там където се изисква..."! Но! Пак опираме до, някак си..., "би могло..." и едва ли не на "Ваша отговорност"... Скръндзи, да си сертифицират маслата като хората...! Но иначе са "бутикови" скръндзи!
  28. 0 точки
    Сега по същество - връщам те във въпросната тема, да ти обясня това което не разбираш (естествено ако вече не си го разбрал - от това с удебеленото в черно и червено: - Колега ти задава въпрос : - Ти като много компетентен му отговаряш: Та хайде сега да обясниш на всички - твоя приятел по пътя с предимства ли се е движел ? (на мен няма нужда да ми обясняваш) - Затова и ти казах: А и сега съм на същото мнение ! - След което , ти продължаваш да не разбираш казуса и да пишеш глупости, които само ти си ги разбираш: - А това , потвърждава това което съм ти написал и твърдя: Малко повече станаха цитатите и удебелените неща, но дано най-накрая вденеш !
  29. 0 точки
    Ако караш 5 литров хеми нямаш никакъв проблем да сменяш на 25к мили, камионите с подобна кобуратура сменят на 50к мили. Нека не забравяме, че Амсойл сигначър е масло за американския пазар, за американски автомобили, там никой не кара под 3л. Ако сменяш веднъж в годината и минаваш по 15-20к няма по-добро масло от Амсойла.
  30. 0 точки
    Точно в твоята тема за културата на всички вас, имаш няколко смешни тенденциозни коментара на които никой от нас не ти отговори. Явно културата ти е на по ниско ниво, пък била и култура на движението.
  31. 0 точки
    Акорд 7 няма DPF. Нито на пре-фейса, нито на фейслифта. Аз съм с фейс и нямам, а и до сега не съм разбрал някой да е казал че има... Доколкото знам DPF има при някои CRV-та с този двигател, но не и при Акорд.
  32. 0 точки
    Носим си по една Litter pick и така е прекрасно и почти без пари
  33. 0 точки
    В Япония Хондите са с десен волан , щом искате хонда карайте десняци
  34. 0 точки
    и на *филтъра Amsoil EaO задължително да е баял вождът от резервата, тогава даже up 50 000😏😆
  35. 0 точки
    "Съвършената състезателна кола е онази, която се счупва миг след финала". "Дайте на едно дете лист хартия, няколко цветни молива и го накарайте да нарисува кола - със сигурност ще я направи червена". "Въздържаме се да посочваме колко точно конски сили имат нашите двигатели. Ако колата ни е спечелила, значила е имала достатъчно. Ако е загубила, значи е имала по-малко". "Никога не съм ходил на туристическо пътуване или на ваканция в живота си; за мен истинският празник е да си стоя в работилницата, когато повечето служители са си тръгнали". "Нося тъмни очила, защото не искам другите да знаят как съм устроен отвътре". "Моторите са като жените - трябва да знаеш как да ги докосваш в най-чувствителните места". "Италианците прощават всичко и на всекиго - крадци, убийци, отвличания, всичко. Не прощават само успеха". "Един ден няма вече да съм тук. Но се надявам червените коли с моето име да останат и да бъдат почитани по всички писти на света". Енцо Ферари - 122 години от рождението му. Великият италианец, който така и не се качи на самолет или асансьор.
  36. 0 точки
    Късно вечерта. Жената гледа порно и мъжът ѝ вика: -Стига си гледала, хайде да си лягаме! Жената отговаря: -Чакай бе, искам да видя ще се оженят ли накрая.
  37. 0 точки
  38. 0 точки
    Амсойлът е почти най-доброто масло което може да се купи И не, не е проблем да се кара с А3/В4, просто трябва да се сменя маслото навреме
  39. 0 точки
    Ами можеш, що да не можеш. Може да я усетиш малко по-мудна (но не толкова осезаемо) и скоростомерът ще има леко отклонение в сравнение със стандартните гуми. Важно е само да са еднакъв размер на всички колела.
  40. 0 точки
    Всъщност, доста са хората които CARPERA описва. В голяма степен, ако не е някой специален модел/изпълнение, повечето хора в чужбина си ползват колите по начина описан от колегата. Кара 4-5 години, да му мине гаранцията и после следващата. През този период на ползване грам не го интересува кое, как и с какво се сменя, важното е да не плаща за ремонти и да има кола. Тук от друга страна, пазарът е главно от 2-ра ръка коли и нещата са по друг начин.
  41. 0 точки
    Това са различни неща. Едно е да не трепериш на колата и да я обслужваш с евтини, но все пак отговарящи консумативи, а съвсем друго да си купиш нова кола и да не си чувал за обслужване. Това второто граничи с малоумие.
  42. 0 точки
    Това е различен приоритет доката за нас колата е важна и се отделят средства за хубави консумативи. Отвън тя е разход за който ако е възможно се дават най-малко или никъкви пари ,защото ще се смени след 4-5 год. Мой приятел 7 год вече в Канада 1год си взе кола ,масла филтри всичко супер на ниво както беше тук в Бг,преди година го питам какво масло сложи PetroCanada SS там го произвеждате .Отговора беше ти луд ли си взех някъкво на мега промоция от хипер маркета и това сложих,няма да се женя за тази кола. Та истината е това ние взимаме с мисълта че ще е вечно наша,или поне следващите 10 год.
  43. 0 точки
    Щом вярвате на бат Бойко и компания-ОК!Аз само споделих информация.
  44. 0 точки
  45. 0 точки
    За някой който разбира от руски https://omanual.ru/Honda/
  46. 0 точки
    Интересно започваш темата че 450 лв са ти много и 60 лв за една свещ също,което според мен е безумно скъпо. Днес 1040лв и вече ти се струва ок,за какво беше това нашето писане. Дано сме помогнали на някой друг явно не на теб,да спести някой лев. Интересно сменят един спирачен диск, от едната страна си с нов от другата стар . Същото важи и за биалетките от едната страна нова ,от другата стара на която се предполага какво е състояние, познай след време коя ще се разтропа първо.
  47. 0 точки
    Една слънчева неделна утрин две жени отишли да поиграят голф. Още първата топка обаче литнала надалеч право към група мъже край съседната дупка. Топката ударила един от мъжете, той веднага спуснал ръце пред слабините си в очевидна агония и се строполил на земята. Жената изтичала при него и започнала да се извинява. После му обяснила, че е лекар. - Моля ви, позволете ми да ви помогна. Ще облекча болката ви, само ми позволете! - Няма нужда, ще се оправя! - отвърнал през стиснати зъби мъжът, легнал на тревата с ръце пред слабините. Но жената настояла и накрая той ѝ позволил да му помогне. Тя внимателно отстранила ръцете му от слабините, разкопчала панталоните, бръкнала вътре и започнала да го масажира. След няколко минути го попитала: - Е, как е сега? - Великолепно! - отвърнал мъжът. - Но палецът продължава да ме боли ужасно.
  48. 0 точки
    Аз слагам бардал 5х40, видеото за кастрол съм го гледал вече, има и други клипове с тестове на различни марки масла и добавки за масла, от всички които съм гледал бардал има над средните показатели за триене и сгъстяване при ниски температури. На който му е интересно да пише в ютюб "тестове на масло", резултати има много Тестове на масло Тест на триене
  49. 0 точки
    Любим отговор.. Обаче има няколко масла Midland с вискозитет 5W40: Avanza 5W-40, Synova 5W-40 и Special Blend 5W-40. Общото между тях са следните спецификации: API SN/CF, PORSCHE A40 и VW 502 00/505 00. И щом толкова си възхитен от тях, то тогава аз бих предложил: Mobil 1 ESP 5W-30 и Shell Helix Ultra 5W-30
  50. 0 точки
    Нещата са много по-прости.Маслото няма име .Има само химически състав.Искам да има вътре база 1 примерно 2 cts ,база 2 - 4 cts.Искам да има пакет Infineum.Искам количество един тон. Правя запитване в 10 рафинерии..казват ми цена.Някои фирми за 1 тон не си вдигат телефона... Избирам си етикети,сертификати,които искам да се защитят,плащам и след 3 месеца имам маслото.От където и да го поръчам ще бъде със съдържание ,което съм поръчал..Цената ще бъде +/- 15 %. Та така стоят нещата Няма Лукойл ,няма Тексако. Каквото си поръчаш това слагат вътре.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...