Jump to content

mitaka_t

Фен
  • Мнения

    262
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    3

mitaka_t last won the day on Юни 15

mitaka_t had the most liked content!

Обществена Репутация

63 Neutral

Относно mitaka_t

  • Ранг
    Миг невнимание и после - цял живот мъртъв!
  • Рожден ден 3.04.1984

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Кара
    Honda Accord 2.2 i-CTDi (N22A1), Honda Accord 2.2i VTEC (F22Z2), Honda Civic Aerodeck (D14A8)
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София/Пазарджик
  1. Привет! Да, отстраних проблема. Обикновено пиша за резултата в такива случаи, но тази тема съм я пропуснал... Относно 1-вия въпрос - рециклираха ми рейката в София - "Специализиран сервиз Хидравлика". Намира се в кв.'Х.Димитър', ул. 'Резбарска' №9, бивш ДАП-5 (в гугъл, по името на сервиза излиза и сайта им където има по-подробни контакти). Избрах тях, защото намерих познат, който преди няколко години е работил там и ми ги препоръча, а и удари едно рамо, за да свършат работа по-бързо и по-качествено. Дават 6 месеца гаранция. Относно цената на самото рециклиране, няма да коментирам, тъй като не минах по "редовната" тарифа. Тънкият момент обаче е, че трябва да им занесеш рейката свалена (може и изпращане по Еконт), НЕ извършват демонтаж и монтаж. Но навсякъде, където звънях казаха, че работят на този принцип. На някои места, казаха че могат да ме насочат към сервиз(и) за демонтаж/монтаж, ако нямам друг вариант. Цената за това варираше от 150 до 220 лв. (за Акорд 7-ма ген). В крайна сметка, това си го спестих, тъй като колата така или иначе беше разглобена за смяна на съединител + маховик и използвах момента да оправя и рейката. Резултат след рециклирането - казаха, че сме я хванали съвсем в началото, имало е съвсем лек теч и е минало само със смяна на уплътнения, O-пръстени... А пък от сервиза на Слави (Овча купел), където сменях съединителя и където ми свалиха и качиха рейката, казаха че е трябвало (по спомени) да я "отрегулират", защото била "пренатегната" (... каквото и да значи това). В крайна сметка всичко е минало добре, не е имало проблеми, нямам и до момента (минаха около 3 месеца и половина от тогава), надявам се и да нямам скоро... Относно 2-рия въпрос - в сервиза на Слави, ми казаха че ремонтния комплект включва само семеринги, уплътнения, О-пръстени... Т.е., ще свърши работа, само ако проблема е някъде там. Но, ако се окаже че трябва и пръта да се стругова, тогава вече този вариант отпада, а те не извършват другото.
  2. Реглаж лоста на ръчната

    И моята от една седмица я усетих, че започна да хваща чак след като лоста е дръпнат от средата нагоре. Преди тази точка се усещаше като да има свободен ход. В началото не обърнах внимание, помислих че се заблуждавам и че си е била така, но... тази събота при потегляне от паркинг, пуснах ръчната и въпреки това чух "прескърцване" от задно дясно колело, все едно тръгвам на леко дръпната ръчна. След 10-ина км каране, пипнах джантата и беше загряла, явно ръчната задържаше. От там веднага я оставих при майстора и като отидох да я взимам, каза че едното цилиндърче е било клеясало доста и е задържало в една позиция, другото е тръгнало... Последвала профилактика на двата апарата, чистене, смазване... сега вече всичко е наред. И лоста се оправи след това. Така че... проверете и тези неща, преди да се пипа лоста, да не се окаже, че проблема не е в него...
  3. Потвърждавам за размерите, като в допълнение мога да кажа, че за пасажерска би трябвало да стане и размер 400мм. Когато взех колата беше с таква и не съм забелязал нередности, въпреки че ги държах само няколко дни... Бих препоръчал с две ръце Bosch Aerotwin. Виж и тази тема: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103028&hl=%2B%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B5+%2B%D1%85%D1%83%D0%B1%D0%B0%D0%B2%D0%B8+%2B%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%B8+%2B%D0%B7%D0%B0+%2B%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%B0
  4. "Въпроси относно пътни ситуации"

    Аз може и да внеса още смут, но ще добавя следното: #1. #2. #3. От тук, мисля че за всички става пределно ясно, че: - при завой, трябва да минеш по възможно най-кратката траектория (с най-малък радиус на завоя), съответно: - при завой надясно -> влизаш в най-дясната възможна лента (#2) - при завой наляво -> влизаш в най-лявата възможна лента (#3) Това, което би могло да се тълкува различно е, къде в ситуацията се намесва картинка #1? а.) дали е с приоритет и задължително трябва да се следва, т.е. при всички положения трябва да пропуснеш завиващия надясно или б.) картинки #2 и #3 са изключение на #1, т.е. щом имаш 2 ленти, всеки си влиза в неговата, пък после ще му мисли, ако 2-3-5 метра след завоя лентата е запушена За мен, най-ясно е това, че на теория и на практика нещата могат да са доста различни и теорията да се тълкува различно при прилагането и в практиката. Трябва и голяма доза колегиалност. Аз лично редовно минавам през това кръстовище, като принципно се ръководя главно от картинка #1. - Когато завивам наляво - винаги изчаквам отсрещния, който завива надясно, освен ако и двете ленти не са изцяло свободни, НО и плюс това съм абсолютно убеден, че няма по никакъв начин да го притесня и/или наруша траекторията му, ако все пак той е решил да не навлезе в най-дясната му лента, а в лявата. - Когато пък завивам надясно, се стремя да мина с предимство пред завиващите наляво, но не и на всяка цена. Ако виждам, че този който прави ляв няма никакво намерение да ме изчака - го пускам. 10-20-30 сек по-бързо преминаване, не са ми приоритет пред разправиите, които ме очакват с КАТ, застрахователи, сервизи и т.н. при евентуално ПТП. PS: Картинките със ситуациите съм ги взел от тук: https://rta.government.bg/images/Image/testovevodachi/MABT/tema7.pdf
  5. До тази година, обслужването правих в Юби-Ко, където ме съветваха следното: - масло: Honda 0W30, смяна на една година или макс. на 20 хил, препоръчително е на по-малко (аз го сменям на около 15 хил) - маслен филтър: оригинален - филтър купе - оригинален (не си спомням дали съм питал за алтернативните - стават или не, аз предпочитах оригинален) - въздушен филтър - алтернативен (нямало никакъв смисъл от оригинален) - горивен филтър - не е проблем да е алтернативен (аз предпочитах оригинален, въпреки значителната разлика в цената), смяна макс. на 40 хил. (аз го сменям на 2 смени на масло, т.е. на около 30 хил.) Тази година обслужвах колата при Слави. Частите си ги поръчах от UК. Service Kit-a (включва 6 л. масло Хонда + всички филтри оригинални) ми излезна точно 355 + 16 лв за доставка през транспортна фирма. Ако се поръчват поотделно, цената скача и тогава може и да няма сметка/смисъл да се поръчва от там. Относно останалите течности при Слави ми казаха следното: - хидравлично масло - задължително оригинално - масло скоростна кутия - задължително оригинално (тези двете реших да ги сменя, понеже ремонтирах рейката и сменях съединител, не съм проверявал в книжката кога точно предишния собственик ги е сменявал последно, не съм питал в сервиза за интервал за смяна) - спирачна течност - задължително да е DOT4, не е задължително да е оригинална, за смяна ми казаха, че е хубаво на 2, макс. 3 год. да се сменя
  6. "Въпроси относно пътни ситуации"

    Малко офф, но все пак си мисля, че темата е подходяща за това видео (ако модераторите преценят другояче, да изтрият поста): https://www.facebook.com/sdvr.stolichnapolicia/videos/1377788595623240/ Моят призив е: Бъдете внимателни! Не сме сами на пътя, носим отговорност! Да се замисляме повече докато шофираме! Безаварийни на всички!
  7. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=63123&do=findComment&comment=1057474427
  8. При мен преди доста време се беше появило едно неприятно... скърцане/тракане, което се оказа, че идва от въпросната биалетка за регулиране на фаровете, била блокирала. Тогава от Юби-Ко ми казаха, че върви заедно с целия механизъм и цената е доста дебела, не си заслужавало, по-добре да свикна с този шум.... Иначе, евтиния вариант бил да се вземе от друг модул втора употреба. След ровене по форумите, разбрах че е възможно да се замени с такава от тойота, както колегата aleksandur е предложил. Бях питал за цена (не в Тойота, в някакъв магазин на Симеон беше) и доколкото си спомням ми казаха цена около 60-70 лв. Преди да я сменя обаче, реших да пробвам "да я раздвижа". Напръсках я мноого обилно с WD40 и воала... тракането изчезна, а и вече година и половина не се е появявало Съветвам те да опиташ и ти, преди да пристъпиш към смяна.
  9. Аз наскоро обслужвах моя Акорд, сменях и хидравлична и спирачна течност. Обслужването направих при Слави, в Овча Купел. Тъй като частите си ги подсигурих аз, изрично ме предупредиха че хидравличното масло трябва да е на Хонда! За спирачната течност, казаха че не е проблем да е друга, стига да е DOT4, но за хидравликата - задължително Хонда. Както е писал Tino, 1 л. стига. Цената мисля, че е около 30 лв.
  10. Рециклиране на маховик за 2.2

    Колега, тъй като съм си харесал нещо от там, кажи как организира поръчката.. До колкото прочетох доставят в Англия без пари. От там мислех за някоя фирма с транспортни услуги (примерно grabco).. Или направо плаща доставка до.БГ? Ами аз правих 2 поръчки. Една с доставка в Англия и после през транспортна фирма (ggbg.bg) до България. Втората беше с доставка директно до България. При завършване на поръчката (мисля че беше точно преди плащането), дава общото тегло на пратката и цената за доставка. Така може да прецениш дали да направиш доставката в Англия или директно до тук. Първия път поръчах Service Kit-а за обслужване (масла + филтри), даваше ми че е ~8 кг. и го поръчах с доставка в Англия. По 2 лв./кг., ми излезе 16 лв. доставката до тук от ggbg. Втората поръчка беше за съединител + маховик, масло за скорости, хидравлично масло и спирачна течност. Даваше, че пратката ще е 24.5 кг. (реално се оказа 28.5 кг) и цена до България 19.80 Euro (~36-38 лв). През ggbg щеше да излезе около 60 лв. Направих поръчката директно до България. Не само заради цената, но и прецених че за толкова скъпи части, ако се наложи връщане/замяна ще е по-безпроблемно. Относно сроковете за доставка: - Първата поръчка беше доставена на адреса в Англия на следващия ден. След това зависи кога са курсовете до България на транспортната фирма и колко бързо обработват пратките. Реално си получих стоката след 7-8 дни от деня на поръчката. - Втората поръчка я получих след точно 6 дни (estimation-а за доставка до България беше 4-6 дни, спазиха го ). Изпращат я през dpd, чийто партньори тук са спиди и реално я получих от тях.
  11. Рециклиране на маховик за 2.2

    Вече 5 дни откакто си взех колата след пълно обслужване + смяна на съединител и маховик и масло на ск.кутия. Както споменах в предните ми постове, всичко е закупено от coxmotorparts. Маховика, който поръчах беше LUK, за комплекта съединител опцията беше само genuine, но по него си имаше щампи на LUK (явно са такива). Сменени са и 8-те болта на маховика (въпреки че казваха, че не е задължително). Смяната я направих в сервиза на Слави в Овча купел. Резултата след смяната: - Педала на съединителя определено е по-мек. Отделя една идея по-ниско отколкото преди. Казаха, че след като я покарам малко (200-300 до 500 км) ще започне да отделя както преди. Казаха още, че не е лошо, в началото да я карам по-спокойно и да не я юркам на макс. - Вибрации при палене/гасене има, но са леки и осезаемо по-слаби от преди. От сервиза ми казаха, че това е нормално. - Вчера ми направи впечатление, че са изчезнали едни леки вибрации, които се усещаха във волана, когато колата работи на празен ход. Вибрациите наистина бяха съвсем леки и преди ги смятах за напълно нормални, но вчера ми направи впечатление, че вече ги няма. Явно са били от маховика. - Попитах в сервиза, дали стария маховик е можело да кара още и дали съм могъл да го спестя като разход. Отговора беше, че са го проверявали, можело, но едва ли е щял да изкара още един съединител и по-добре, че съм го сменил. Изминал съм едва около 100-ина км след смяната, само градско. Засега съм доволен и нямам забележки. Времето ще покаже как ще е за напред
  12. Спирачки Акорд 7

    Аз също ще сменям спирачна течност след няколко дни, на фейслифтов акорд, но би трябвало да няма разлика. Да - DOT 4 е течността. Трябва 1 л. (може и малко по-малко да събира, но това количестно е достатъчно). Относно марка, не знам коя е по-лоша, по-добра или най-добра..., аз си взех оригинална на Хонда. Цената е ~ 25 лв. за 500 мл. (такива са разфасовките).
  13. Рециклиране на маховик за 2.2

    Да, на този "добавък" като му сложиш и ДДС-то, се получава горе-долу такава разлика. А дали разликата идва от транспортна гледна точка, както колегата mar_tod казва - не знам, но има логика. Въобще не се бях замислил за това. Както и да е, реших да поръчам по-евтиния вариант. Надявам се да няма ядове
  14. Рециклиране на маховик за 2.2

    Здравейте, ще си позволя да използвам темата на колегата, за да не отварям нова. Дойде и при мен неприятния момент за смяна на съединител и маховик. Поради това имам няколко въпроса, най-вече към колегите минали по този път. Маховика и комплекта съединител, ще поръчам от UK (coxmotorparts). Комплекта съединител, ще е оригинален със сигурност. За маховика обаче, вариантите са два - оригинален и LUK. Да, уж и оригиналния е на LUK, не знам каква е разликата (от техничека/механична гледна точка) м/у двата, които предлагат, но оригиналния излиза с над 400 лв. по-скъпо. Бях решил да е оригинален, но с тази голяма разлика в цената, нещата почнаха да клонят към LUK. Все пак, преди да поръчам бих искал да попитам: 1. След смяната някой имал ли е (каквито и да е) проблеми с маховик на LUK? Ако да - какви и колко време след смяната са се появили? 2. Заслужават ли си тези 400+ лв. разлика за оригинален маховик, вместо LUK? Каква точно е разликата м/у двата?
  15. За да не отварям нова тема, аз също бих искал да попитам някои неща: 1. Някой рециклирал ли е рейка в София? И ако да - къде, на каква цена, има ли някакви особености, проблеми... и какъв е резултата в крайна сметка? Аз съм чувал за няколко сервиза, които само с това се занимават, не ги знам как се казват и къде точно се намират, но единия е някъде при техническия, един май в Хаджи Димитър на/около Резбарска, един някъде на Симеоновско, около окръжна болница май пак има... Доколкото знам се занимават само с хидравлика, рециклират рейки помпи, дават гаранция... някой ползвал ли ги е или има ли някакви отзиви? 2. Относно ремонтния комплект, за който се споменава в началото на темата. Какво всъщност включва целият ремонтен комплект? (семеринги, уплътнения, О-пръстени... ако е само това, какво става ако след като се разглоби се окаже напр. че пръта е ръждясал и тряба да се мине на струг тогава размера на семеринги/уплътнения няма да пасне и според мен може и по-зле да стане)
×