Jump to content

mitaka_t

Фен
  • Мнения

    263
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

63 Neutral

Относно mitaka_t

  • Ранг
    Миг невнимание и после - цял живот мъртъв!
  • Рожден ден 3.04.1984

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Кара
    Honda Accord 2.2 i-CTDi (N22A1), Honda Accord 2.2i VTEC (F22Z2), Honda Civic Aerodeck (D14A8)
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София/Пазарджик
  1. Преди време аз също бях почнал да се оглеждам за афтърмаркет мултимедия и да... навсякъде пишеше, че не стават за дизел. Така и не разбрах защо. Другото, което не ми харесваше е, че все бяха "слаби" откъм технически параметри (малко RAM, ROM, слаби процесори, стари версии на андроида...). Единственото, което ме грабна, както откъм техническа характеристика, така и откъм дизайн е > това <, но пък цената му е по-солена (особено ако добавиш и някоя друга опция). Дори ги бях питал, дали са съвместими с европейските дизелови акорди и преминум саунда. Отговориха, че са съвместими, дали е така наистина (особено за дизела)... нямам идея. Така и не се реших да взема. Стори ми се нерантабилно да дам толкова пари... Ако има колеги, които са закупили въпросаната мултимедия, могат да споделят впечатления. Ще ми е интересно, въпреки че вече тотално се отказах от идеята за смяна на оригиналната...
  2. Привет! Да, отстраних проблема. Обикновено пиша за резултата в такива случаи, но тази тема съм я пропуснал... Относно 1-вия въпрос - рециклираха ми рейката в София - "Специализиран сервиз Хидравлика". Намира се в кв.'Х.Димитър', ул. 'Резбарска' №9, бивш ДАП-5 (в гугъл, по името на сервиза излиза и сайта им където има по-подробни контакти). Избрах тях, защото намерих познат, който преди няколко години е работил там и ми ги препоръча, а и удари едно рамо, за да свършат работа по-бързо и по-качествено. Дават 6 месеца гаранция. Относно цената на самото рециклиране, няма да коментирам, тъй като не минах по "редовната" тарифа. Тънкият момент обаче е, че трябва да им занесеш рейката свалена (може и изпращане по Еконт), НЕ извършват демонтаж и монтаж. Но навсякъде, където звънях казаха, че работят на този принцип. На някои места, казаха че могат да ме насочат към сервиз(и) за демонтаж/монтаж, ако нямам друг вариант. Цената за това варираше от 150 до 220 лв. (за Акорд 7-ма ген). В крайна сметка, това си го спестих, тъй като колата така или иначе беше разглобена за смяна на съединител + маховик и използвах момента да оправя и рейката. Резултат след рециклирането - казаха, че сме я хванали съвсем в началото, имало е съвсем лек теч и е минало само със смяна на уплътнения, O-пръстени... А пък от сервиза на Слави (Овча купел), където сменях съединителя и където ми свалиха и качиха рейката, казаха че е трябвало (по спомени) да я "отрегулират", защото била "пренатегната" (... каквото и да значи това). В крайна сметка всичко е минало добре, не е имало проблеми, нямам и до момента (минаха около 3 месеца и половина от тогава), надявам се и да нямам скоро... Относно 2-рия въпрос - в сервиза на Слави, ми казаха че ремонтния комплект включва само семеринги, уплътнения, О-пръстени... Т.е., ще свърши работа, само ако проблема е някъде там. Но, ако се окаже че трябва и пръта да се стругова, тогава вече този вариант отпада, а те не извършват другото.
  3. Реглаж лоста на ръчната

    И моята от една седмица я усетих, че започна да хваща чак след като лоста е дръпнат от средата нагоре. Преди тази точка се усещаше като да има свободен ход. В началото не обърнах внимание, помислих че се заблуждавам и че си е била така, но... тази събота при потегляне от паркинг, пуснах ръчната и въпреки това чух "прескърцване" от задно дясно колело, все едно тръгвам на леко дръпната ръчна. След 10-ина км каране, пипнах джантата и беше загряла, явно ръчната задържаше. От там веднага я оставих при майстора и като отидох да я взимам, каза че едното цилиндърче е било клеясало доста и е задържало в една позиция, другото е тръгнало... Последвала профилактика на двата апарата, чистене, смазване... сега вече всичко е наред. И лоста се оправи след това. Така че... проверете и тези неща, преди да се пипа лоста, да не се окаже, че проблема не е в него...
  4. Потвърждавам за размерите, като в допълнение мога да кажа, че за пасажерска би трябвало да стане и размер 400мм. Когато взех колата беше с таква и не съм забелязал нередности, въпреки че ги държах само няколко дни... Бих препоръчал с две ръце Bosch Aerotwin. Виж и тази тема: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103028&hl=%2B%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B5+%2B%D1%85%D1%83%D0%B1%D0%B0%D0%B2%D0%B8+%2B%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%B8+%2B%D0%B7%D0%B0+%2B%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%B0
  5. "Въпроси относно пътни ситуации"

    Аз може и да внеса още смут, но ще добавя следното: #1. #2. #3. От тук, мисля че за всички става пределно ясно, че: - при завой, трябва да минеш по възможно най-кратката траектория (с най-малък радиус на завоя), съответно: - при завой надясно -> влизаш в най-дясната възможна лента (#2) - при завой наляво -> влизаш в най-лявата възможна лента (#3) Това, което би могло да се тълкува различно е, къде в ситуацията се намесва картинка #1? а.) дали е с приоритет и задължително трябва да се следва, т.е. при всички положения трябва да пропуснеш завиващия надясно или б.) картинки #2 и #3 са изключение на #1, т.е. щом имаш 2 ленти, всеки си влиза в неговата, пък после ще му мисли, ако 2-3-5 метра след завоя лентата е запушена За мен, най-ясно е това, че на теория и на практика нещата могат да са доста различни и теорията да се тълкува различно при прилагането и в практиката. Трябва и голяма доза колегиалност. Аз лично редовно минавам през това кръстовище, като принципно се ръководя главно от картинка #1. - Когато завивам наляво - винаги изчаквам отсрещния, който завива надясно, освен ако и двете ленти не са изцяло свободни, НО и плюс това съм абсолютно убеден, че няма по никакъв начин да го притесня и/или наруша траекторията му, ако все пак той е решил да не навлезе в най-дясната му лента, а в лявата. - Когато пък завивам надясно, се стремя да мина с предимство пред завиващите наляво, но не и на всяка цена. Ако виждам, че този който прави ляв няма никакво намерение да ме изчака - го пускам. 10-20-30 сек по-бързо преминаване, не са ми приоритет пред разправиите, които ме очакват с КАТ, застрахователи, сервизи и т.н. при евентуално ПТП. PS: Картинките със ситуациите съм ги взел от тук: https://rta.government.bg/images/Image/testovevodachi/MABT/tema7.pdf
  6. До тази година, обслужването правих в Юби-Ко, където ме съветваха следното: - масло: Honda 0W30, смяна на една година или макс. на 20 хил, препоръчително е на по-малко (аз го сменям на около 15 хил) - маслен филтър: оригинален - филтър купе - оригинален (не си спомням дали съм питал за алтернативните - стават или не, аз предпочитах оригинален) - въздушен филтър - алтернативен (нямало никакъв смисъл от оригинален) - горивен филтър - не е проблем да е алтернативен (аз предпочитах оригинален, въпреки значителната разлика в цената), смяна макс. на 40 хил. (аз го сменям на 2 смени на масло, т.е. на около 30 хил.) Тази година обслужвах колата при Слави. Частите си ги поръчах от UК. Service Kit-a (включва 6 л. масло Хонда + всички филтри оригинални) ми излезна точно 355 + 16 лв за доставка през транспортна фирма. Ако се поръчват поотделно, цената скача и тогава може и да няма сметка/смисъл да се поръчва от там. Относно останалите течности при Слави ми казаха следното: - хидравлично масло - задължително оригинално - масло скоростна кутия - задължително оригинално (тези двете реших да ги сменя, понеже ремонтирах рейката и сменях съединител, не съм проверявал в книжката кога точно предишния собственик ги е сменявал последно, не съм питал в сервиза за интервал за смяна) - спирачна течност - задължително да е DOT4, не е задължително да е оригинална, за смяна ми казаха, че е хубаво на 2, макс. 3 год. да се сменя
  7. "Въпроси относно пътни ситуации"

    Малко офф, но все пак си мисля, че темата е подходяща за това видео (ако модераторите преценят другояче, да изтрият поста): https://www.facebook.com/sdvr.stolichnapolicia/videos/1377788595623240/ Моят призив е: Бъдете внимателни! Не сме сами на пътя, носим отговорност! Да се замисляме повече докато шофираме! Безаварийни на всички!
  8. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=63123&do=findComment&comment=1057474427
  9. Да кажа и аз една добра дума за сервиза на Слави. Преди около месец ходих при него за оглед на колата, преди предстоящо обслужване. Освен смяната на консумативите и съединителя които си бяха предвидени и си ги знаех, се установи че има един шарнир за смяна и кормилната рейка е за ремонт. Рейката не тропаше, нямаше луфт, но беше започнала да протича, имаше съвсем леко омасляване по единия маншон. Хванахме я съвсем в началото. Казаха че може да изкара още, но така или иначе ще има разглобяване заради съединителя, препоръчаха да използвам момента и да я направя. Две седмици по-късно там направих: - пълно обслужване на колата - смяна на двигателното масло, всички филтри, смяна на спирачна течност, хидравлично масло - смяна на сединител + маховик и масло на скоростната кутия. - смяна на преден ляв шарнир, долен - ремонт на кормилна рейка От всичко изброено, само шарнира беше от тях. Всичко друго си подсигурих сам, включително и ремонта на рейката. Те само ми я свалиха, аз си я носих в специализиран сервиз за отремонтиране, като пари за свалянето даже не ми и взеха, защото всичко беше разглобено заради смяната на съединителя. Мога да кажа, че съм много съм доволен от обслужването и отношението към клиента. Също го препоръчвам. Относно въпроса за мотоциклети... и двата пъти когато бях там имаше мотоциклети и се работеше по тях. Явно и с това се занимават
  10. При мен преди доста време се беше появило едно неприятно... скърцане/тракане, което се оказа, че идва от въпросната биалетка за регулиране на фаровете, била блокирала. Тогава от Юби-Ко ми казаха, че върви заедно с целия механизъм и цената е доста дебела, не си заслужавало, по-добре да свикна с този шум.... Иначе, евтиния вариант бил да се вземе от друг модул втора употреба. След ровене по форумите, разбрах че е възможно да се замени с такава от тойота, както колегата aleksandur е предложил. Бях питал за цена (не в Тойота, в някакъв магазин на Симеон беше) и доколкото си спомням ми казаха цена около 60-70 лв. Преди да я сменя обаче, реших да пробвам "да я раздвижа". Напръсках я мноого обилно с WD40 и воала... тракането изчезна, а и вече година и половина не се е появявало Съветвам те да опиташ и ти, преди да пристъпиш към смяна.
  11. Аз наскоро обслужвах моя Акорд, сменях и хидравлична и спирачна течност. Обслужването направих при Слави, в Овча Купел. Тъй като частите си ги подсигурих аз, изрично ме предупредиха че хидравличното масло трябва да е на Хонда! За спирачната течност, казаха че не е проблем да е друга, стига да е DOT4, но за хидравликата - задължително Хонда. Както е писал Tino, 1 л. стига. Цената мисля, че е около 30 лв.
  12. Рециклиране на маховик за 2.2

    Колега, тъй като съм си харесал нещо от там, кажи как организира поръчката.. До колкото прочетох доставят в Англия без пари. От там мислех за някоя фирма с транспортни услуги (примерно grabco).. Или направо плаща доставка до.БГ? Ами аз правих 2 поръчки. Една с доставка в Англия и после през транспортна фирма (ggbg.bg) до България. Втората беше с доставка директно до България. При завършване на поръчката (мисля че беше точно преди плащането), дава общото тегло на пратката и цената за доставка. Така може да прецениш дали да направиш доставката в Англия или директно до тук. Първия път поръчах Service Kit-а за обслужване (масла + филтри), даваше ми че е ~8 кг. и го поръчах с доставка в Англия. По 2 лв./кг., ми излезе 16 лв. доставката до тук от ggbg. Втората поръчка беше за съединител + маховик, масло за скорости, хидравлично масло и спирачна течност. Даваше, че пратката ще е 24.5 кг. (реално се оказа 28.5 кг) и цена до България 19.80 Euro (~36-38 лв). През ggbg щеше да излезе около 60 лв. Направих поръчката директно до България. Не само заради цената, но и прецених че за толкова скъпи части, ако се наложи връщане/замяна ще е по-безпроблемно. Относно сроковете за доставка: - Първата поръчка беше доставена на адреса в Англия на следващия ден. След това зависи кога са курсовете до България на транспортната фирма и колко бързо обработват пратките. Реално си получих стоката след 7-8 дни от деня на поръчката. - Втората поръчка я получих след точно 6 дни (estimation-а за доставка до България беше 4-6 дни, спазиха го ). Изпращат я през dpd, чийто партньори тук са спиди и реално я получих от тях.
  13. Рециклиране на маховик за 2.2

    Вече 5 дни откакто си взех колата след пълно обслужване + смяна на съединител и маховик и масло на ск.кутия. Както споменах в предните ми постове, всичко е закупено от coxmotorparts. Маховика, който поръчах беше LUK, за комплекта съединител опцията беше само genuine, но по него си имаше щампи на LUK (явно са такива). Сменени са и 8-те болта на маховика (въпреки че казваха, че не е задължително). Смяната я направих в сервиза на Слави в Овча купел. Резултата след смяната: - Педала на съединителя определено е по-мек. Отделя една идея по-ниско отколкото преди. Казаха, че след като я покарам малко (200-300 до 500 км) ще започне да отделя както преди. Казаха още, че не е лошо, в началото да я карам по-спокойно и да не я юркам на макс. - Вибрации при палене/гасене има, но са леки и осезаемо по-слаби от преди. От сервиза ми казаха, че това е нормално. - Вчера ми направи впечатление, че са изчезнали едни леки вибрации, които се усещаха във волана, когато колата работи на празен ход. Вибрациите наистина бяха съвсем леки и преди ги смятах за напълно нормални, но вчера ми направи впечатление, че вече ги няма. Явно са били от маховика. - Попитах в сервиза, дали стария маховик е можело да кара още и дали съм могъл да го спестя като разход. Отговора беше, че са го проверявали, можело, но едва ли е щял да изкара още един съединител и по-добре, че съм го сменил. Изминал съм едва около 100-ина км след смяната, само градско. Засега съм доволен и нямам забележки. Времето ще покаже как ще е за напред
  14. Спирачки Акорд 7

    Аз също ще сменям спирачна течност след няколко дни, на фейслифтов акорд, но би трябвало да няма разлика. Да - DOT 4 е течността. Трябва 1 л. (може и малко по-малко да събира, но това количестно е достатъчно). Относно марка, не знам коя е по-лоша, по-добра или най-добра..., аз си взех оригинална на Хонда. Цената е ~ 25 лв. за 500 мл. (такива са разфасовките).
  15. Рециклиране на маховик за 2.2

    Да, на този "добавък" като му сложиш и ДДС-то, се получава горе-долу такава разлика. А дали разликата идва от транспортна гледна точка, както колегата mar_tod казва - не знам, но има логика. Въобще не се бях замислил за това. Както и да е, реших да поръчам по-евтиния вариант. Надявам се да няма ядове
×