Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 6.12.2019 in all areas
-
2 точкиКолега pln това което се опитваш да кажеш е против всякакви закони на физиката. При летните гуми се гледа степента на триене (за това е и по широка) а при зимните степента на сцепление (за това трябва да е по тясна).
-
2 точкиДа, това го знам от извора! Много промени в закона за работата на МВР са направени умишлено за да спъват работата му...! Все пак мафията е начело на,, държавата"... Съвестните полицаи ги виждат нещата много добре, и затова губят мотивация да работят, както трябва....
-
2 точкиБез да ангажирам никой с личното ми мнение, основано на математиката - показанието на скоростомера показва скоростта на движение, само че филтрирана през процесора и тя задължително е по-висока от реалната. Това е едно. Показанието на километража е друго и отчита оборотите, които колелото е изминало. Все едно да кажеш на двама човека да напишат на лист хартия числото 100, но на първия да подшушнеш да добави 4 и тогава да запише сумата. Така компютърът си брои километрите по един начин, а показва на шофьора да вижда друго, по-високо. Иначе само от гумите може да има отклонение, и то не малко: Едно чисто ново колело с 8.5 мм грайфер ако изминава 2000 мм за оборот, то диаметърът му е 637 мм. Ако грайферът е изхабен до 3 мм, същото колело е с диаметър 626 мм, или за един оборот ще изминава 1966 мм. Превърнато към 400 км, това прави отношение 400 : 393. Това са 7 км или 1.75 % отклонение само заради грайфера. В условието се коментира отклонение от около 0.5 %. Другият важен фактор е дали разстоянието по Гугъл мапс отчита вертикалното движение на колата. Никъде няма хоризонтално равен път, постоянно има движение нагоре и надолу. Съмнявам се Гугъл да може да измери с абсолютна точност вертикалните движения. По-скоро отчита праволинейното разстояние между поредица от координати, по които върви пътят. Това също може да даде отклонение от измереното от сензора на колата.
-
2 точкиТова си е баланс. Нито тънка гума като на велосипед ще даде много добро сцепление заради високите си кг/см², нито широка гума половин метър ще даде добро сцепление заради по-голямата контактна площ. Производителите на автомобили правят баланс между сцепление в различни условия и икономия на гориво (по-тънката гума дава по-малко съпротивление). Относно по-тънките гуми зимата, предимството идва оттам, че по-лесно „избутват“ сняг и вода настрани, за да достигнат до по-твърда повърхност. Съответно се очаква поведението в неутъпкан сняг и минимизирането на аквапланинг на мокро да се подобрят. Разбира се, за сметка на друго.
-
2 точкиСамо че не си прав. Изминатите километри при мен, сравнени с табелките за километри на магистралата, показват същото отклонение като скоростта на километража. Тоест изкуственото завишение не е просто за стрелката на километража, а точно в измерването на изминатите километри.
-
2 точкиТочно. 235 размера на колегата за зимата.Много по добре ще се чувства камиончето на мокро,хлъзгаво и сняг поради по голямото сцепление (тежест на квадратен сантиметър).
-
2 точкиЕми 8 инча си е 203.2мм и широчина 235 ще и стои по-добре. Вече 255 е някак "набутана".
-
2 точкиАаа.... не - от тук си е колата. Даже сега оправих и моята и вече си имам резервна .
-
1 точкаНапълно нормално е при 2 различни цени за едно и също нещо, човек да избере по-ниската цена. Още повече, когато става въпрос за задължително плащане.
-
1 точкаТова не е съвсем вярно. Уравнението за сцепление е F = µ × N, където N е на практика теглото на колата, което се пада върху гумата, µ е коефициентът на съпротивление, а F е максималната сила, която може да се окаже върху гумата преди да „приплъзне“. Площта не играе роля в уравненито директно. НО когато намаляваш площта, увеличаваш теглото на единица площ. Характеристиките на гумата са такива, че когато увеличаваш теглото на единица площ след някакъв момент започва да намалява коефициентът на съпротивление (но не линейно). За повече инфо потърси "tyre load sensitivity". Следователно е вярно, че слагайки по-тесни гуми от заводските обикновено ще намалят сцеплението. Но това, в обратната посока има diminishing returns. Т.е. след определен момент увеличаваш широчината на гумата почти без да увеличаваш коефициента на съпротивление и така само добавяш въртяща се маса, която придава инертност и е в противовес с добро ускорение и къс спирачен път. И къде е тази „златна среда“ спрямо заводските препоръки зависи от решенията на инженерите на съответната кола. Така че по-широки гуми дават повече сцепление, но само до определен момент, след което вредят повече. Та за това казвам, че е баланс. Относно поведението на тънки/широки гуми в неутъпкан сняг – там има много други фактори и не се чувствам теоретично запознат, за да навлизам дълбоко в темата Интуицията ми подсказва, че по-тънка гума ще пробие снега по-дълбоко и ще захване или твърда повърхност под него (което ще има значително по-добро сцепление отколкото на сняг със сняг) или ще достигне до по-утъпкан сняг, където също ще има по-добро сцепление заради плътността му. Това, което казваш за грайфера и хващането на сняг е факт и защитава обратната теза – повече грайфер → повече сняг по гумата → повече сцепление, но мисля, че има по-малък ефект отколкото предната причина. Фактор е и страничната устойчивост в завой – по-вкопана гума в сняг има коловоз, който да ѝ помогне срещу загуба на сцепление в посока встрани от тази на движението на колата. При добре утъпкан сняг бих бил по-склонен да вярвам, че по-широка зимна/снежна гума би се представила по-добре от същата, но в по-тесен размер.
-
1 точкаБлагодаря ти колега, но мисля да пробвам да сменя висящия лагер и ако не се оправи ще се насоча към пръта.
-
1 точка
-
1 точкаИ на неутъпкан сняг е така. По-малката контактна площ осигурява по-добро сцепление, заради по-високият натиск на см2.
-
1 точка
-
1 точкаМалко статистика от мен, която може да допълни чесалката на езици: от няколко месеца си следя всичките пътувания с телефона и имам GPS координатите на всяко пътуване (начало, край и междинни точки). За всяко пътуване съм теглил данни от API-та на Гугъл, като ползвам и директна дистанция (това, което се вижда в google maps при избиране на навигация между две точки), както и API, което приема списък от координати и връща очакваният път, по който си се движил. И двете са по мое мнение сравнително еднакво точни. За всяко пътуване избирам това, което се доближава повече до изминатите от мен километри. Равносметката е, че за последните 2771.5 км (измерени по километража на колата) гугъл е предвидил сумарно 2625.4 км. Това е 5.3% по-къс път от изминатия по километраж. Възможно е да има грешка, но е по-вероятно тази грешка веднъж да е в плюс, друг път да е в минус, което с по-голямо количество данни да се доближи до реалното отклонение между изчисленото от гугъл разстояние и отчетеното от километража. Общият брой пътувания, които гледам са 270 и включват и градски и извънградски пътувания. Малко статистическа информация за съответните грешки за тези 270 пътувания: средна стойност на грешката 100м; медиана: 0м; 90% от грешките са в рамките на ±200м.
-
1 точкаПроблема е че за всяко нарушение, трябва да викат "пътна полиция"! Разрешението, както преди на всички органи на МВР да санкционират ще оправи нещата. Забелязвам страшно нагли жени шофьори, неориентирани и каращи с неограничено предимство. В един мол паркирам, а една кифла ми вика: - Аз съм жена, отстъпи ми местото, какъв кавалер си? -Не съм кавалер! И слизам с 3 деца и жена!
-
1 точкаВъзможно да е комбинация от двете, тънко масло и по-хлабави клапани. Сложи 5в30 следващия път и нищо не пречи да му звънеш на този, който ти е слагал газта и да обсъдиш проблема с него, щом се е появил след неговата интервенция.
-
1 точкаАко ги е пипал, може да ги е оставил по-хлабави заради газта, все пак прави впечатление, че тракането се е появило след това. Аз само не разбрах при кое масло се е появило тракането и харча, ако е при 0в20, то значи колата вече не е за толко тънко масло.
-
1 точкаБранко му е слагал газова. Няма как да го пусне, без да е видял клапаните, а освен тях оглежда и много други неща.
-
1 точкаДръж маслото малко под максимума и гледай дали ще светне жълтата лампа. Ако го прави а маслото е в норми сигурно датчика се е скапал.
-
1 точкаАз не получавам нищо от това, че съм направил застраховка в "компания 1". Получавам само ако водач, застрахован в "компания 2" ми направи ПТП, и ги получавам от компания 2. По тази причина никак, ама никак не ме интересува какво пише в условията на "компания 1", защото аз не причинявам ПТП-та и щети. Затова винаги правя застраховка там, където е най-евтино. Имам си застрахователен агент, който ми казва - тая година най-евтината ГО ти е в "компания 1", догодина - в "компания 2", после - в "компания 3". Където е най-евтино - там. Дали ще платя 300 или 500 или 1000 лева на моята компания - все тая, накрая ако има ПТП, отивам в другата компания и там техни агенти правят оглед и оценка, а не мои. Виж, ако "компания 1" се сети да ми направи отстъпка за всяка следваща година за това, че точно тях избирам - това е друго. Ама даже и това елементарно нещо в стил "лоялен клиент" не се сещат да приложат. Заради мен никога нито една компания не е платила и стотинка обезщетение на някой друг. Нямат ли интерес да ме "придърпат", за да плащам парите си при тях? По-добре да им платя 200-300 лв точно на тях, отколкото нищо (ако ги платя на друг). А това с високите цени е по-скоро "отказваща" цена - когато не ти се занимава с нещо, но клиентът много държи на теб, го товариш доволно, неоправдано даже, и ако върже - върже. Ако не върже - едно бреме по-малко за теб, а ако върже - печелиш в стил "ден година храни". Това е навсякъде. Например бай мангал изхвърля кофите с боклук за 600 лева на месец, но ако искат аз да ги изхвърлям - моята цена за това е 3800 лв. Нито на мен ми се занимава с това, нито пък ония са склонни да ми дадат толкова пари. Затова си вземат бай мангал и той действа за 600. Преди време като студент работих с една бригада, която се занимаваше със сухо строителство. Тогава цените на стените бяха по 6-8 лв за кв. м., а цените на таваните - по 8-10. Като се появи някой шашав клиент, който не е ясно какво точно иска и за когото е ясно, че ще ни изгуби много повече време от нормалното, което накрая ще се окаже нерентабилно - веднага цените ни скачаха двойно или тройно. Ако иска.
-
1 точкаНяма гаранция, че гумите са с абсолютно точен размер! При мен това лято, с нови гуми 185/60/14, от София до Бургас, по километраж ми даде разлика 7км. повече, спрямо GPS.
-
1 точкаТова, което казва @CARPERA не е майтап. Аз също взех от Варна регистрирана за 12500. Дотук ми излезе над 17, но аз искам всичко да е перфектно и сега е пушка. За дизела става въпрос. Е да, от тях 2000 са неща, които може да се наложи да се сменят и на бензина. Виж тази, огледай всичко в околността, надали са повече от 5-6 обяви, които си заслужава да се видят. Комплект добри гуми е голям плюс, защото всичко, което гледах във Варна пролетта беше "леш" и просто избрах колата с два чифта гуми. Ако всичко, което пише е вярно си струва да се замислиш, тъй като една регистрация е 400 лв. Изглежда е склонен и да свали. Според мен цената на тази кола е 12500 макс. Ако ти хареса на вид задължително в сервиз, най-добре при Дидо Миямото във Варна или официалния сервиз. Ще изчакаш една седмица за прегледа, но си заслужава, повярвай, още повече не е кола за 2-3 хил. лв. Вече дали да е бензин или дизел сам трябва да прецениш. Зависи за какво ти трябва. Ако вземеш дизел крайната цена може да ти дойде като на бензинова ако се наложи някой ремонт, но избора на пазара е много по-голям в момента на дизели, а и за кола с такава аеродинамика си трябва тяга. Рестрикциите за дизела не би трябвало да те притесняват, все пак колата е евро 4, но това си е само мое мнение.
-
1 точкаВземаш лупата и си ти. https://www.olx.bg/ad/far-na-chasti-honda-akord-CID360-ID7Zo7A.html#547dabe035
-
1 точкаЩастлив съм да ви кажа, че проблемът наистина се оказа, О пръстена на пластмасовия щуцер. Вчера само извадих щуцера, за да видя какво представлява О пръстена и пак си го сложих. Явно при това действие, нещо се е наместило и тази сутрин, паля и.....пълна тишина Сега ще поръчам от Бултрако, нов пръстен.
-
0 точкиИнспектор отишъл в класа на Иванчо и накарал децата да съставят изречение, в което всяка дума да започва с една и съща буква. Станал Драганчо и казва: - Дядо дяла дървени дъсчици! После станал Огнянчо: - Отчето отпя осмо опело! Иванчо вдигнал ръка и започнал: - Когато Кольо Кривия клатеше кака Куна край к*рника, кака Куна казваше: "Клати Кольо, клати! Както калугер клати камбана, както киртак кърти камъни! Какъв кеф, какъв к*р корав като картоф!"
-
0 точки
-
0 точки25 СИГУРНИ ПРИЗНАКА, ЧЕ СИ БЪЛГАРИН 1. Не учиш чужди езици, защото в Замунда качват субтитри. 2. В хладилника ти има пластмасова кутия от сладолед, пълна с печени чушки. 3. Ръкопляскаш, когато самолетът кацне. 4. На 1 януари закусваш руска салата. 5. Можеш да напъхаш Пежо 206 в отделението за ръчен багаж на Уизеър. 6. Айфонът ти струва повече от колата. 7. Като обявяваш „белот“, удряш дамата в масата. 8. Вярваш, че си патриот, защото знаеш наизуст всички песни на Слави. 9. Чувал си, че в България се успява само с връзки, затова не си даваш зор. 10. Ходиш на разходки в природата, за да се наядеш и напиеш на чист въздух. 11. На „Еврофутбол“-а все един мач не ти излиза. 12. Знаеш 100 различни псувни на сръбски, но не знаеш как е „хляб“. 13. Говориш със сервитьорката на „ти“. 14. Като дете си се скъсвал да четеш книги, но сега просто „не ти остава време“. 15. Плюеш Вип Брадър, но го гледаш всяка вечер, защото „няма какво друго да правиш“. 16. В джоба на якето ти има неизтъркано билетче от Националната лотария. 17. Предпочиташ две години да биеш дистанционното в шепа, вместо да му купиш нови батерии за 2 лева. 18. Лющиш бира, за да изтрезнееш. 19. Гласуваш за същото правителство, понеже няма за кого друг. 20. Уай-файът ти е по-бърз от този в НАСА. 21. Винаги слагаш бял потник под полу-прозрачната риза. 22. Като видиш някой да бяга в парка си гълташ корема от уважение. 23. В международната политика, футбола и глобалната икономика за теб няма тайни. 24. В колата не слагаш колан, говориш по телефона и хвърляш боклука на пътя, щото "to i bez tova cqlata darjava e mn.zle". 25. Държиш си 20 лв за рушвет при документите на автомобила.
-
0 точкиНа моят пробих малка дупка и сложих малко тънко масло. Нямам идея дали е помогнало, но колега е разглобявал неговия, смазал го и после със силикон го залепил..... Каза, нямало проблем...
-
0 точкиДнес жените от зодия Риби да не излизат навън, може да ги напълнят! - Тате, защо нямам братче? - Защото вечер не спиш, и плашиш щъркелите!
-
0 точкиПрибира се майката след работа и пита детето: - Я кажи, моето дете, какво стана днес? - Ами какво ма, мамо, днес към 5 часа като дойде леля Пенка комшийката с един хубав пеньоар и като се разсъблече, разсъблече, и татко като си извади това... това... това ма, майко... - Достатъчно, довечера като дойдат баба ти и дядо ти - ще кажеш пред всички! Събират се вечерта на семейна вечеря цялата рода и накрая майката казва: - Хайде сега, моето момче, разкажи тука пред всички какво се случи днес? - Ами какво ма, майко, днес към 5 часа като дойде леля Пенка комшийката с един хубав пеньоар и като се разсъблече, разсъблече, и татко като си извади това... това... това ма, майко... дето чичо Иван ти го слага в устата...
-
0 точкиКолега сериозно ли мислиш че с №3 предлагаш работещо решение?
-
0 точкиМи не. Джугана стигна най-далеч, на ли е 6х6. От останалите 4х4 най-далеч стигна Нивичката със стоковите тесни всесезонни заводски гуми! Само нейните следи от половината баир нагоре бяха кафеви - сещаш се защо. Другата Нива с "цивилните" зимни гуми заледи снега под тях и не напредна много, но сама се върна обратно. А Паджерото и Патрола нормално се окопаха и "кемпера" им помогна да се върнат в цивилизацията.
-
0 точки
-
0 точкиПри равни други условия и на сухо, по-широката гума има по-добро сцепление (особено ако е слик), но тук говорим за други гуми и условия. А трамваят по-добро сцепление ли ще има ако колелетата са му като на валяк? А знаеш ли всъщност какво е сцеплението на верижен трактор по сух асфалт (ако си карал де)? Добре е да се познава теорията, но и да се проверява кога е релевантна на практиката.
-
0 точкиНикулден е. На трапезата голям пълнен шаран. Цари тишина. Домакинята сръчква мъжа си: - Айде бе, нали си рибарин, кажи че ти си хванал тоя шаран - да развеселим малко хората.
-
0 точки
-
0 точкиДо сега карах Зафира дизел и съм доволен, като изключим ремонт на помпа, но винивник в случая беше гадна нафта. Сякаш и аз клоня към дизела, бензина за да излезе сметката си трябва газ, а това е бомбата в колата, понижената мощност и загубата на място в багажника, да ме извинят бензинджиите
-
0 точкиСигурно затова правят корекции тука по автокъщите да показват реалните изминати км.
-
0 точкиМисля, че си нямате друга работа и се занимавате с незначителни неща! Това, че скоростомера показва винаги по-висока скорост няма никаква връзка с изминатото разтояние. Пример! Можеш да си издърпаш /извадиш от оста/ стрелката на скоростомера и да я набучиш да ти показва, че се движиш с 50 км.ч. при реални 100! Тогава дали ще ти отчете, че си изминал 200 км. при реални 400!?
-
0 точки- Абе вие, българите, целия хляб ли ядeте? Българинът го погледнал и смутено казал: - Да, защо? - Щото ние в Щатите ядем само мекото. Корите и трохите ги събираме, преработваме ги, правим кроасани и ги изнасяме за България. Българинът продължил кротко да закусва, а янкито, продължавайки да мляска с дъвката, се обадил отново: ...- А ти и конфитюра ли ядеш? - Ъхъ - промърморил, човечецът. - Ние в Америка ядем само пресни плодове. Остатъците ги събираме, преработваме, правим конфитюр и го изнасяме за България. Българинът вдигнал глава и казал: - Вие, американците, какво правите с презервативите, след като ги използвате? А американецът уверено казал: - Как какво, хвърляме ги. - А ние във България ги събираме, преработваме ги, правим дъвки и ги изнасяме за Щатите.
-
0 точкиДребните буквички другари - дребните буквички! Важно е не само какво плащаш, а и какво би получил насреща (ако не дай Боже се наложи). Общоприетото отношение е че само плащаме излишни пари някому, но истината е че с тях си купуваме нещо. Въпросът е доколко то е качествено?
-
0 точки
-
0 точкиМного добро предложение, но струват даже по-скъпо от Филипс или Осрам, и то преди доставка. Бих рискувал, но гаранцията на Филипс или Осрам е в години спрямо тази. Все пак доста добре изглежда и ме кефи, такова нещо очаквам да постигна. Sent from my iPhone using Tapatalk
-
0 точки
-
0 точкиПрочетох сега последната статия във фактибг и според Асоциацията на българските застрахователи, нашата система бонус малус ще бъде УНИКАЛНА. Как няма, ще им напълни джобовете за ваша сметка, един акт за превишена скорост плащаш два пъти, това го няма никъде в Европа.
-
0 точкиБлагидаря за пожеланията на всички! Двг е 1.4 i-vtec с верига. 1.5 мисля че слагат само на Фит от тези години, но може и да бъркам. Sent from my iPhone using Tapatalk
-
0 точки
-
0 точкиЕдно много добро предложение за всички бензинови двигатели, които са предназначени за употреба на ACEA A5/B5 - Eni i-Sint tech 0W-30. При актуална цена на маслото от около 30€/5л е може би най-доброто в момента като отношение цена-качество на пазара. Повече информация - https://www.oil-club.ru/forum/topic/38983-eni-i-sint-tech-0w-30-свежее/#comments
-
0 точкимлада госпожица пие кафе и вика на сервитьора-келнер,защо кафето ми мирише на кур?сервитьора взел кафето,помирисал го и казал-мадам сменете си ръката.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00