Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 30.01.2019 in all areas

  1. 4 точки
    Тази проба е по-скоро да видя дали стъпките ми са коректни и в същото време за сравнение с бъдещи проби: 1) Автомобил – Honda Accord Tourer AT, K24A3, 2003 г.; 2) Масло – Ravenol FO 5w-30; 3) Маслен филтър – Purflux; 4) Общ пробег на автомобила - около 187 000 км. От около 5800 км с газов инжекцион; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 582 км (341 градско, 241 магистрала); 6) Цикъл (градско/извънградско) – 60/40; 7) Средна скорост - около 32 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 21-01-2019 – 29-01-2019 (1 седмица); 9) Моточасове – около 18 (ок. 2 часа на магистрала, ~4 часа в Пловдив и ~12 часа в София); 10) Изразходвано гориво - ок. 78 л LPG; 11) Kтм = (78 л./ 4.5 л.) = 17.3 (приемам, че това е отношение на изгорено гориво към к-во масло); 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (12-13 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4.5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. 15) Други: – Маслото не искаше да капне от щеката затова е взето с термошлух 1.5мм димаетър, потопен в маслото, засмукано леко от другия край и капнато върху листа. При ваденето паднаха няколко капки на земята, така че тази от пробата не е първа. – Колата гори някакво масло, но не знам колко защото по време на миналото масло (първото откакто е с мен) смених гумички на клапани. Така че колко точно, ще видя с това масло – Начин на каране: доста рядко над 3000 оборота. Магистралното каране беше един курс София–Пловдив–София с поддържана скорост м/у 100 и 120. – Скенерът не ми свърши работа и не намерих как да го настроя. Затова снимката е заснета до прозорец със смесена светлина от изкуствено (офисно) осветление и облачно време към 8:30 сутринта. – Няколкото черни точки са от листа хартия. Мисля, че бяха попаднали малки боклучета, но нямаше как да го сменя.
  2. 2 точки
    Последно набедих регулатор но нямах друг под ръка за тест и не е на 100% , но по манометър да . По интересно е че като подадох 3-4 пъти контакт колата палеше от раз.
  3. 2 точки
    Пада частично налягането на горивото.
  4. 2 точки
    Белия дим е пара или антифриз,маслото е синкав дим.Ако колегата има газ се събира много конденз по изпускагелната система и от там идва.Няма драма,колегата да е спокоен и моята е така
  5. 2 точки
  6. 2 точки
    А някой може ли да препоръча конкретни препарати, с които сами да си полираме? Turtle Wax става ли?
  7. 2 точки
    Отлична работа с термошлауха . Няма проблем, че не е първа капка - засмуканото масло е едно и също. Относно снимането с телефона/апарата: За предпочитане е да си изцяло на изкуствено осветление (вкл. да не се смесва с дневна/слънчева светлина). Не разполагай листа с капката близо до източника на светлина или до прозореца (ако е ден; не е за предпочитане), за да може да се осигури по-равномерното й падане от всички посоки върху листа. След като веднъж успееш, после лесно ще можеш да възпроизведеш същите условия при следващата капка = ще се намали ефекта на различното осветяване при различните проби. Така ще може всеки път да снимаш при максимално сходни условия - ще имаш добър контрол върху светлината. Планирай вземането на пробата си така, че когато дойде време за снимане да си в подходящите/желаните от теб условия - у дома, вечер, на топло в хола и на константно осветление от един и същи източник. Ти си господаря на експеримента . Ето и как точно изглеждат сниманите от теб капки: Относно скенера - ако жълтее на 600 ppi, сканирай на 300 ppi, обикновено помага.
  8. 2 точки
    Да, не е източвано напълно старото масло, а колкото изтече през пробката. Старото масло го смених на ок.7500 км и грубо ~250 моточаса (+/- 20) със сходен режим на работа градско/извън 60/40 и немалка част е карано на бензин. Сигурно му е било малко множко, но за жалост зе забави с близо месец възможността ми за смяна. За съжаление нямам достъп до настройки на принтерите около мен и изсветляват/пожълтяват капката прекалено много. Затова снимам с телефон. Прилагам още 2 опита за снимане с телефон с повече дневна светлина, по-прав ъгъл на осветяване и малко по-равномерно разпределена осветеност. Надявам се е по-добре, това е най-доброто, което мога да направя. Освен следващата капка да я снимам с DSLR. Балансът на бялото трябва да се оправи, че жълтеят, но ги оставям така нарочно – вие преценете. Листът зад капката е съвсем бял. Капката на тези снимки е на около 26 часа съхнене на стайна температура. Надявам се да не е фатално.
  9. 2 точки
    Много добре си се справил с вземането на пробата. За да направим фото-обработката, обаче, е необходимо пробата да бъде сканирана по съответните инструкции. От тази снимка няма да се получи достоверно изображение при фото-обработката. Въпреки това, капката изглежда много добре и може да даде известна информация. На мен ми се струва, че не си източвал несливаемия остатък при смяната на маслото. За 580км (при това на LPG) имаш ясна, добре оформена краева зона на ядрото, както и заформена дифузна зона на капката. Това говори за остатъчно замърсяване на двигателя, преди наливане на новото масло.
  10. 1 точка
    Аааах, Ванката като каза регулатор и ми светна за темата дежа вю. 1:1 с проблема тук.
  11. 1 точка
    Да, компресора се включва периодично. При всяко палене на колата, дори при отрицателни температури го включва. И противно на мнението на повечето колеги, режим АУТО не е най-доброто за возилото. Има теми за проблемите с климатика на цр-в. Недобре измислена система, твърде често включване на компресора и извънредно чести проблеми с износване на шайбата. Та аз си карам на постоянно изключен А/С. Есен, зима, пролет, освен при запотяване на стъклото, тогава пускам бързото изсушаване за няколко минути. Мое мнение.....
  12. 1 точка
    В тоя ред на мисли, много ми допада честността в девиза на Порше - "Правим коли от които никой няма нужда, но всички желаят".
  13. 1 точка
    Точно така. Маслото пуши в леко синьо. Бялото е вода. Залагам на конденз + това, че спиртът (етанол) също отделя водна пара при горенето си. 10% не е ли малко много?! Пробвай с Е7 през зимата. Много отзиви чета, за вредното влияние на етанола в бензина, особено през зимата, свързано с конденз на вода и ускорени корозионни процеси по металните части от това. Къде зареждаш колега?
  14. 1 точка
    или IACV дет му се вика. На генерациите с жилен дросел си го има, под дросела е и е желателност да се почисти и му се смени гарнитурката. Колегата спомена горе за грешката за ниска ефективност на ката - това си е за сондата. НО когато колата не е загряла (а също и ламбдата) сигналът от ламбда сондата не се се взима предвид. Също когато колата не е загряла е в режим FAST IDLE - за това си има друга клапа (FITV), но там симптомите са други. Само че нито едно от изброените не ми се чини да е проблемът, но според мен е нещо тривиално - тук може би е редно @Markony, @fenabg да се изкажат. @zzfz98 Попълни си година и двигател в профила най-добре.
  15. 1 точка
    Задействат се само при включени къси и/или дълги светлини и достатъчно високо ниво на течност за чистачки в казанчето. Колко точно високо не мога да ти кажа. Миналата седмица при свършила течност за чистачки налях 2.5 литра и пръскалките на фаровете не се задействаха. Казанчето събира около 6 литра при мен.
  16. 1 точка
    Ето ти добър вариант, с който съм в момента и "кара",след няколко китайски боклуци. https://autopro.bg/led-krushki-osram-v5v-4000k-k-t-2br Такива са ти и на вратите и габаритите.
  17. 1 точка
    На 50% от далече "биеш на очи", пред "органите"че ползваш дългите.
  18. 1 точка
    При мен беше същото,но с грешката P1237. Едно братле ми реши проблема за нула време и 30 лева. Ако искаш,пиши ми на лично да ти дам номера му. Сервиза му е до магазин Рила в Пловдив.
  19. 1 точка
    Съгласен съм с Тишко! Грешката е P1236,има писано за нея във форума! Или не е закачен клапана,който управлява геометрията или има спукан маркуч до него. Трябва да се провери всичко по вакуумите,ако не са те,може самия клапан да е дефектирал,но в никакъв случай не ти е виновно турбото!
  20. 1 точка
    В зависимост от конструкцията на фара, различните производители използват различни лампи за дневни. Виждал съм с 15-ватова и с 21-ватова лампа. За да имаш същата консумация като 15-ватовата от 55-ватовата, която използваш, трябва модулът да пуска импулси с най-малко 27 % запълване, за да покрие мощност от 15 вата. Като вземеш предвид и това, че лампа с номинал 15 вата свети много по-силно от 55 вата намалена изкуствено на 15 вата, може би е добре да увеличиш още, поне до 30 %. Това е само ако искаш по някакъв начин да си по-близо до разрешеното като сила на светлината. Ако не искаш и ти е все тая - добре е и 20 %, получава се хубав оранжев цвят, който няма нищо общо с изискванията.
  21. 1 точка
    Да се похваля, сложих си и аз такъв модул - CarDRL5S. Много съм доволен! Сега остава да отвикна от ръчното пускане на светлините. П.П. Дълги на 20% за дневни е добре, нали?
  22. 1 точка
    На мен ми се е случвало да се качи стрелката на температурата на антифриза. В една голяма жега (38 и отгоре градуса) и включен климатик (който допълнително нагрява входящия въздух) изкачвах баира от Михалково към Девин, покрай яз. Цанков камък със 4 човека и багаж в колата. Пътя е доста стръмно изкачване и завои, които не позволяват повече от 3та скорост. Стрелката доста се премести вдясно и я следях непрекъснато. Щом се качих и влязох в тунела на върха, който е лек наклон надолу и стрелката веднага се върна на мястото си. Така че реагира при вдигане на температурата.
  23. 1 точка
    Как ги ''носите" тия коли не знам.... Според мен майсторите са ти объркали вакуумите управляващи геометрията на турбото или са изпуснали да закачат някой вакуум.Трябва да се проследят всички маркучи Дебитомер(ако има)-турбо-кулер-колектор и вакуум помпа-бууст актуатор клапан-вакуум актуатор.
  24. 1 точка
    Колеги, нека да не забравяме, че уредите в автомобила са ориентировъчни, не очаквайте супер точни показания от тях.
  25. 1 точка
    Май не е коректно това разбиране, би трябвало да се разбира от къде е внесена...къде е произведена не е от решаващо значение. Моята е същата, 2007, 95К мили (около 150х.км), а това 100х.км в обявата е мили, т.е. около 160х.км Това е сайт където на всяка англ. кола може да се проверява историята с пробега и защо е връщана на всеки год. техн. преглед. Вкарва се само рег. номер... Време е и в БГ да се направи подобно нещо, да прецакат авто джамбазите... https://www.check-mot.service.gov.uk/
  26. 1 точка
    Е тя след като запали,стартера вече не участва.Не разбрах каква е логиката ако гасне след като запали,какво общо има стартера?
  27. 1 точка
    Прилича на едно от щифтчетата, които "четат" гърбиците на ключа. Ако е това, може би трябва да има и една малка пружинка с него. Без тях колата ти е една идея по лесна за палене с шперц, внимавай.
  28. 1 точка
    Чакай ,още не е дошло всичко.Чакам американските говорители..
  29. 1 точка
    Регулаторът контролира налягането на бензина в рейката да бъде 3 или 3.2 бара. Когато се повиши, вътре в регулатора има мембрана, която пропуска малко гориво и го връща обратно в резервоара. Когато тази мембрана е прокъсана, тогава пропуска постоянно бензин обратно към резервоара. Сутрин няма налягане в рейката, а въздух. Затова пали трудно, докато изкара въздуха и подкачи гориво. Така си го обяснявам аз. Пиши и ти какво е положението след смяната на регулатора.
  30. 1 точка
    За тези 3 секунди имаш наново подкачване и вдигане на налягане от помпата в рейката.
  31. 1 точка
    При колегата h.g. сутрин пали, но на загрял двигател не ще и мирише на бензин. Което отива или към главно реле, или към ел. запалителната система (датчик, или нещо друго, което пречи на подаване на искра). Както са посочили и колегите по-горе. Но ще използвам темата тук, за да не пускам нова тема със същото заглавие. Относно: При мен също се наблюдава трудно първо палене сутрин, но само през зимния период! През останалата част от годината си пали нормално. Та като стане студено времето, при първо палене сутрин, трябва да задържа стартера доста, да направи около 10 оборота и тогава с малко прекъсване на някой от цилиндрите - пали. После, при втори опит, няма проблем с паленето. При загрял двигател също няма проблем с паленето. За да не скапвам акумулатора, сутрин при първо палене, завъртам стартера 3 оборота и спирам. Връщам ключа, изчаквам 30 секунди до минута - пак заради акумулатора, и при второто стартиране пали от четвърт. Направо с докосването. Много съм питал за тоя проблем. Много хора споделят същото, но никой не е установил причината. Дори казват, че при хондите си е така... С което не мога да се съглася. Има някаква причина, но каква? Възможно ли е регулаторът на налягането, на горивото да се сдухал? Пробита / скъсана мембрана, например, и като остане двигателят изключен достатъчно време, да връща горивото от рейката обратно в резервоара...?
  32. 0 точки
    Да и ще ти кажа идеята.По принцип се слага отвътре, но този модел е адски качествен.лепилото му е невероятно и няма разлепяне.Начина на полагане - с топъл въздух и валяк не позволява образуването на мехури,но даже и да има въздух ,той е затворен от всякъде. За аудио приложението е безразлично от коя страна е ,защото битума променя резонансната честота на детайла,но допълнителната алуминиева вложка отразява звука и го връща обратно...това съм го ползвал в друг проект и е проверено.Та...с тоя номер спестих антикора по купето отвън,убивам вибрациите и имам антикорозионна защита ,като с това и връщам шума от гумите обратно към пътя. 3 в 1..:) Естествено това всичко е на хартия.Взел съм под наем студиен измервателен микрофон и ще има точни измервания ,с които ще наглася точно АЧХ на колата,но и ще измеря разликите с небутвано ХРВ в целия честотен диапазон ,а не само като звуково налягане ,както го прави софтуера на телефоните.... Беше излишно закупуването на тъкъв,тъй като е голяма инвестиция,а се ползва само за настройка на звуковите нива на отделни честоти, но след като много хора ми писаха ,че се интересуват живо от проекта и искат нещо подобно ,в друга степен ..май ще се наложи закупуването на цяла система за аудио измерване.... Аудио изолацията е скъпо нещо...дотук съм дал около 500 евро,но естествено с комерсиална насоченост и закупуване на материали на едро цените ще са 20% надолу.Няма Хонда ,която да е обезшумена като хората и си е добър бизнес,но с големи първоначални инвестиции и тази година ще го мисля дали си заслужава...
  33. 0 точки
    дайте да видим документа, че нещо на виц ми прилича.
  34. 0 точки
    108.90лв за ЦР-В-то, дупката с N1 вече я запушиха И понеже всичко е с цел екология и прочее, мотоциклета ми е с данък 125,00 лв. За същата година на производство, Евро5, Катализатор, разход на половина и по-малко коне.....
  35. 0 точки
    Защото, ако не си маркетингово-модно зомбиран или много богат, няма да купиш нова кола! Ако обаче колата ти трябва за бизнес, пътуваш много, да ходиш на работа или просто си баровец с много пари, може спокойно да си купиш нова кола!
  36. 0 точки
    За първи път виждам битумна изолация поставена от долната страна на пода, доколкото знам се поставя от вътрешната страна, ще ми е интересно да я видя след няколко години, дано знаеш какво правиш точно в това отношение. Иначе поздравления за проекта ще се получи много добро возило, иначе що се касае до жената след първия излет ще е забравила за фактурата
  37. 0 точки
    Заслепяването е фактор при здрач и тъмница, когато не ги ползвам и съм на къси. Органите по тоя повод не са ме притеснявали нито веднъж години наред. Предпочитам гарантирано да ме виждат останалите участници в движението.
  38. 0 точки
    Благодаря,жената ми дръпна юздите като видя последната фактура...Сега трябва фотоволтаика да го слагам тайно
  39. 0 точки
    Ако идва по въздуховодите е от двигателя отпред,трабва да се огледа и установи от къде.За да се намали миризмата отвън особено когато работи климатика или парното сменете стандартния филтър с такъв с активен въглен.
  40. 0 точки
    Привет на всички...Наближава да сменя олиото на хондата и снощи се разрових да търся такова...Много се двоумях да ли да "изневеря" на Мобила, защото двигателя работи повече от прекрасно с него( Mobil 1 FS 0w40)….Реших се накрая , КАТО ПРЕДИ ТОВА се консултирах с колегата @dandilov, за което му БЛАГОДАРЯ и го поръчах - Petronas Syntium 7000 0W-40. Изцяло от любопитство го правя, мисля да го подложим и на капкови проби и гурутата във форума да го анализират с времето За сега е това колеги..желая Ви успешна седмица.....
  41. 0 точки
    Като каза пестене на пари....и за другите работи не се пестят.Цифрите скачат главоломно За съжаления празниците свършиха и сега единствено уикендите ще се движи проекта... Новогодишните подаръци почнаха да пристигат един по един и е редно да влязат вътре...Днешния материал е само за шофьорската врата. Дано ми стигнат 3 дена Положението е плачевно..Гола ламарина,за радост без грам ръжда.Идва точно навреме при батко Всичко излиза внимателно навън...пантографа ,ел. механизма ,бравата и ключалката се измиват и се обслужват с правилните греси и масла.За целта се прави бърза консултация по телефона с ключаря на форума :).Системата за миене на вратата от вътре е малко странна ,но няма да се смеете.Навън е -10,а аз искам да мина с Меглио навсякъде.. Естествено зъбчето за връщане на бравата е счупено ,но се оправя по най-лесния и надежден начин на света После се разоборудва едното от гумените уплътнения и се прави подготовка за боядисване и обработка.След антикора ,се демпват и щангите и кабелите...всичко,което може да трака,дрънка ,хлопа,звънти и т.н. Новите бебчета са на последните снимки.Ако някой иска ще направя клип със стоковата музика преди и след ... Компонентите са избирани с доста четене и гледане на ревюта,като след това ще има и доработки,но всяко нещо с времето си.
  42. 0 точки
    Уикенда бяхме на гости в родителите на приятелката. По обяд "попаднахме" в протеста и реших да се присъединия, посвирихме, обиколихме няколко пъти града и отидохме на един голям паркинг. Там се наслушах на какви ли не простотии, но нещо друго ми направи докато се разхождах между хората. Не успях да преброя до повече от 5, преди пред погледа ми да попадне някой 10-15 годишен немски премиум седан или лимузина. Стоях си и си мислех, дали някъде другаде по света може да има протест срещу високите цени на горивата и вдигане на данъците с коли по над 200 коня, които са стрували нови по над 80к. Имаше от всичко по-малко - БМВ-та 5 и 6 серия, разни Мерцедес в211 е320, от предпоследните С класа с десни воланчета, имаше и няколко Аудита а8. Коли от класа на Акорд, 3серия и Цкласа бяха толкова много, че дори не правиха впечатление. Това на фона на протеста на французите, които карат някакви 1.4hdi двигателчета... някакси кой протест ви се вижда по-адекватен? Въобще самата идея, да идеш С КОЛА 300коня на протест срещу високи данъци и скъпо гориво ми се вижда несериозно. Имаше и хора, които протестираха там за гражданските. Ами единия сладур там, който псуваше като каруцар му запомних изпърдялата кола. Познайте след 2 часа, на влизане в града на знак 60, кръстовище след 100 метра кой ме изпревари с поне 100км/ч през лентата за ляв завой... Та този индивид реално протестира, защото иска да продължи да си кара по този начин и в най-лошия случай да му пишат един акт за неправилно изпреварване за 50лв. Не виждам как ще се оправи положението, предвид че след всяка крачка, която се опитва малко поне да ни доближи цивилизована държава, всички се вдигат на бунт. Еми времето е показало, че с граждански по 150лв необвързани с птп-та и глоби по 50-100лв нищо не става.
  43. 0 точки
    Ще изразя може би непопуляно мнение. В нашата държава манталитета е такъв, че всеки да мине "метър", да прецака системата по някакъв начин, независимо дали го прави от принуда, защото няма средства, или защото така му харесва. Има адски много коли, които са регистрирани N1 като товарни, без да са такива, само и само да им е нисък данъка. Много от законите се приемат така, че да няма начин за злоупотреба (дали това се получава е отделен въпрос). Та по двете точки: 1. Бонус-малус: Тук със сигурност коефициента трябва да е в/у шофьора. Не собственика, не колата, а шофьора. Лошото е, че в момента май няма система, която да го поддържа това, и следователно са приели по-малкото зло -> колата, защото колата винаги я има в данните на застрахователите, докато шофьора (не собственика) не знам дали до момента е фигурирал изобщо. Идеята да е в/у колата в момента е, да не може да се правят "шмекерии", да регистрираш кола на баба си, която дори няма книжка, или след "лоша" година да я прехвърлиш на дядо си и така да си изчистиш коефициента. Най-европейско ще е да не се въвежда това нещо докато не се въведе система, където може да се следи шофьора по време на ПТП (от страна на застраховател). 2. Данък стари МПС-та: Колите на газ със сигурност са доста екологични. Но каква е "дефиницията" на "кола на газ" ? Да има газова уредба ? Ето сценарий: Купувам си V12 Ламборджини от 2005, ама защото съм схемаджия слагам в багажника една 500мл бутилка с едни тръби до двигателя, които всъщност нищо не пръскват вътре. Това сега газова уредба ли е ? Ще имам ли отстъпка от данък ? Сертификат ли трябва да имам ? Какви са критериите изобщо. Лично аз бих се радвал изобщо да забранят колите в София, да има едни големи паркинзи на изходите на града, градски траспорт да е символичен. Като няма коли, няма задръствания, с автобус/метро/трамвай/тролей ще можеш да стигнеш винаги на всякъде доста бързо.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...