Jump to content

Cap_Slow

Фен
  • Content Count

    337
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Cap_Slow last won the day on June 30 2020

Cap_Slow had the most liked content!

Community Reputation

151 Good

About Cap_Slow

  • Rank
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    Accord 2.4 '03, K24A3
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

1154 profile views
  1. https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=99637 търсете по ключова дума "малус" Имам някакво съмнение, че още отдавна може да е било "вкарано", но чак сега да се правят опити за масово имплементиране. Аз помня, че преди питаха и дали съм имал птп по моя вина, като ми правят ГО. Из онлайн калкулаторите също го. имаше. Защо ще го правят, надали щото им е любопитно само. А застрахователите къде ревяха, че са пред фалит 2019та внезапно да станали такива добри души и да са намалили на всички гражданските, вместо да си запазят печалбата за тях...
  2. А с какво ще се оправдае двойната гражданска на човек, който е имал птп? В миналото вдигали ли са ГО ако си имал птп по твоя вина и пробваш ГО при същия застраховател? Допускам, че може и да го е имало, което е водело до смяна на застраховател, който няма досие за теб, но за щастие не съм участвал в птп и не знам от опит. Но поскъпване на ГО заради фиш за скорост вече нямам обяснение на какво може да се дължи, ако не на бонус малуса.
  3. Бонус-малуса май вече е факт, явно доста хора подновяват ГО януари и масово се съобщава за 30-50лв по-ниски застраховки. Разбира се, хора с фишове за скорост и такива с птп през 2020та са със силно завишени, някои ГО им е скочила двойно. Ще е интересно и тук колеги да споделят, аз ще подновявам чак Юли.
  4. Споделете ако тази проверка се прави онлайн някъде, ако е там на място ясно, че няма как. Моята също е испанка и пазарджишка, винаги съм имал съмненията, че и тя е въртяна, но за 20лв с удоволствие бих проверил.
  5. От дизелгейт доколкото се бях интересувал, ВАГ са платили няколко стотин милиона като глоби и в различен етап във времето (защото с годините се промени малко или много мащаба на измамата). Отделно разходите им по компенсиране на клиенти, откупуване на автомобили (най-вече в Америка) плюс привикването на 11млн автомобила за нов софтуер ще им струва над 30млрд евро. Отделно в началото на тази година лъсна и някакъв проблем с бензиновите им двигатели от тези години. Като лична отговорност мисля, че някой от директорите им локализиран в Америка влезе в затвора за 5-6 години и беше глобен половин милион долара. Мерцедес също се присъединиха и станаха втората компания с най-солидни глоби, като въпросните + разходите по отзованите автомобили го бяха изчислили около 1млрд. Отделно заради всичко това се измисли новия стандарт за измерване на газове + определяне на по-реален разход на гориво (WLTP стандарта), с което се установи, че няма нито един дизелов двигател, който в движение да покрива нормите зададени от завода. Бях чел статия, че при някои модели (почти чисто нови) надвишението било няколко стотин пъти. Също така БМВ били с най-малко замърсяващи дизели, но все пак няколко пъти над нормата. Друг любопитен факт, който бях чел в шкода форума е, че след въвеждането на WLTP стандарта целия VAG концерн е спрял доставки на 2.0тди за около 5 месеца, защото не можели по новия модел на измерване да покрият евро 6d и хората стояха и си чакаха автомобилите.
  6. Аз моите фарове ги правих преди 2.5 години в Перник, при едно момче с фейсбук страница "ауто-спа". Полиране + фолио ми струваха 70лв и ми даде 2 години гаранция. И до момента нямам оплаквания. От тогава доста по-популярна му стана страницата, но конкретно за полирането на фарове не мисля, че е вдигнал драстично цените. Мен 150лв ми се вижда доста, бих казал 100лв като горна граница или поне такава над която аз не бих платил за подобна услуга. Имам наблюджение и над още 2 автомобила правени другаде за 50-60лв, но е минала само година от тогава и не мисля, че е релевантно все още мнението ми. Засега са си перфектни.
  7. Колата нарочно я бях оставил от предния ден с уговорката ако видят, че има нещо нередно по апаратите да се поръча ремонтен комплект. Казаха, че всичко е било наред. Течността беше сменена заедно с дисковете мисля, оем бях оставил. Но и аз не мисля, че това ще да е основния проблем. Имам двама приятели с по-тежки и мощни коли - автоматик. Като влезнаха веднъж във филма - изправяне на старите дискове, афтърмаркет нови, рекламация на афтърмаркета, изправяне на новия крив афтърмаркет и накрая с крокодилски сълзи при официалния дилър и си решиха проблема без да са правили каквото и да е по апаратите. Аз повече афтърмаркет диск няма да си купя на никоя кола, което не променя факта, че е добре да се преглеждат и при нужда сервизират спирачните апарати.
  8. Аз ще се възползвам тук да върна обратна връзка при мен каква беше развръзката. Не можах навремето да намеря апарати от тайп р на добри пари, а тресенето ме дразнеше и си взех blue print дискове и накладки. Изкараха 35 000км и пак се усеща едно леко тресене вече. За мен е малко разочароващо, но гледам и хора с по-скъпи комплекти се оплакват от проблеми на доста по-малък пробег. При смяната спирачната система беше прегледана старателно, че имахме съмнения за криви главини, но всичко излезе ок.
  9. Аз карам такива 3 години, освен, че са доста шумни, други оплаквания нямам. Дават ги с доста висок rolling resistance, та от там шума и по-висок разход на гориво. В този ценови диапазон аз бих препоръчал kleber hp3. Отстъпват само на сняг, но драстично по-тихи, да не кажа сред най-тихите зимни гуми. Така или иначе сняг вече няма кой знае колко много, но зависи къде живееш и обичаш ли зимните спортове.
  10. Ако бюджета позволява, динамиката не е топ приоритет, Акорд 8 2.0 бензин си е супер. По-съвременна кола е, по-безопасна, по-комфортна и по-обезшумена от 7 генерация. Веригата няма нужда да се сменя ако няма симптоми, според мен не си го смятай като задължителен разход. Отделно тази горе, която са ти споделили е и с история, която евентуално можеш да си провериш с дилъра в Швейцария. Може да се окаже, че няма грам какво да й правиш. А то дори и без история да е, на един бензин освен свещите му да смениш, друго не знам. Аз на моята смених свещи, масло и филтри и малко по-късно всички течности - хидравлична, спирачна и антифриз. Ама то това си важи за всяка кола, за която не знаеш нищо без значение горивото. Ако ситуацията е 10 бона за 7ца дизел срещу 14-15 за 8ца бензин, аз не бих дори обмислил по-старата генерация. Аз когато търсех, разликата от 4 бона беше между фейс и префейс 7 ген, което за мен не бе оправдано. Ама между 2 генерации, за мен избора е ясен. ПП: с 120км/ч Акорд 7 също не е сред най-тихите коли, да не се окаже, че не е никакво надграждане над Голфа ти в тази насока. Возил съм се след Акорда директно в Голф 4 със скорост до 100км/ч, разлика с просто ухо не улових. И двете коли бензин. Аз на моята и добавих 15на килограма изолация и вече е доста по-добре, преди това на дълго ми надуваше главата. Акорд 8 не е еталон и той в това отношение, ама до 130км/ч е що годе ок да го караш без да дразни и без да е необходимо да го разглобяваш и шумоизолираш. Ако си педантичен на тази тема и него ще го разглобиш да го правиш
  11. Цецо, ти твоя акорд си го взимал 10 годишен ако не ме лъже паметта и от място, на което мисля си държат на реномето. Също така и пробега му е бил към 150 000км май, а и не споделяш факта, че караш малко километри годишно. Има достатъчно причини да си доволен от избора си. Тук говорим за кола на 15 години и 300 000км, без да сме сигурни дали не е въртяна и дали не я продава някоя случайна автокъща еднодневка. Единствено апелирам колегата да подходи внимателно при покупката, защото аз навремето подходих малко наивно, доверих се на разни приказки и хора и сега се старая, като припозная някого в същото положение като моето от преди години, да му покажа и една малко по-различна страна на нещата. Това естествено е довело до определени епитети да ми се лепят, повечето извън този форум, но за неща които съм писал тук, но както и да е. Не случайно от половин година съм свел писането си тук до някакъв абсолютен минимум, със сигурност няма да липсвам на който и да е.
  12. Тия неща къде си ги изброил са нищожни и въобще няма какво да ги смяташ. 10 бона е добра цена за фейс екзекютив 2.4 автомат. Това, което по-скоро трябва да те притесни е пробега, защото може би около тия километри започват да се предават разни компоненти, дори и при добра поддръжка досега. Ще имаш да мислиш автомат и тампони на двигателя, верига всеки един момент, разход на масло освен ако вече го няма, карета, полуоски са характерни и за по-нисък пробег, рейки, хидр. маркучи, разкрачени задници като това се регулира с регулируеми горни носачи, тропащи спирачни апарати, криви главини, tps сензор. Не, че някой може да ти гарантира, че ще ти се случи да смениш всичкото това горе, ама и никой не може да ти гарантира обратното. Недей да игнорираш напълно пробега, защото колкото и да са здрави тия коли, това е фактор също. Аз моята я взех от популярен търговец на Хонди и пак трябваше да отстранявам голяма част от горе изброените неща, като си гледам темата какво сменихте по вашия акорд през последната година, не съм и единствения който хвърля такива пари за ремонти. Задължително мини през читав сервиз преди покупката, една част от тези неща, които ти написах могат да се хванат, други при тест драйв. Чуеш ли тропане отзад, усетиш ли тресене при ускорение и при спиране - ей ти едни 2000лв с читави части, малко повечко ако не са криви само дисковете, ами и главините. Това най-лошия вариант разбира се - нови оем части. Ако си купиш всичко втора употреба ще падне надолу цената. Тампончетата ако са омекнали, нови са над 1000лв ако трябва да ги смениш с оригинални, а то е желателно да са такива. Хидравличния маркуч ако сълзи - 600лв нов. А накрая не знам и какъв вторичен пазар ще има тази кола след няколко години на 380 000км примерно, особено ако и газ ѝ сложиш. Освен да ѝ въртиш километража, други опции да ѝ вземеш добри пари нямаш. пп: не съм и фен на светлия салон, ама тука всеки си преценя.
  13. Мина още 1 година, макар и най-слабата ми откъм километри откакто съм активен шофьор. Причината предполагам малко или много е засегнала всички. Колата иначе уверено гони четвърт милион километра и за пръв път не ми се наложи да ремонтирам абсолютно нищо. 2 смени на масло и филтри и смяна на гуми ми бяха единствените "разходи" по нея, освен чисто административните такива. Пълната ревизия по спирачната система отзад бе отложена още веднъж във времето, като забелязах, че аутодок май имат система подобна на сайтовете за купуване на самолетни билети. Всички необходими части си ги сложих в кошницата да видя колко ще ми струва - единия ден цената беше 431лв, на следващия ден 580лв, на 3ия ден 660лв. Едни и същи продукти, без да променям нищо, само стоят в кошницата. В момента струват 459лв.
  14. Гледайки обявите случайно преди 2 седмици ми се стори, че един от активните потребители в този форум си продава колата. Не съм на 100% сигурен, но така ми изглежда. Черна к24, с бял салон, един куп добавени неща, газ, шумоизолация, памет на седалките има. Съдейки по форума е правен и ремонт на двигателя Проблема с тресенето при ускорение и той е оправен с оем части. Минуса е, че е ръчка, ама ако търсех 8ген 2.4 щях да ида да я видя. Ако не я откриеш в сайтовете ми пиши.
  15. Да, ти вече си сметнал, че ако я продаваш с остатъчна гаранция ще ти е най-изгодно финансово. Ако решиш да я караш до последно, определено това, което си решил да правиш с по-ранното обслужване ще помогне да се продаде по-скъпо. Но знаеш също така, че в България рядко се цени гледана кола и винаги се сравнява с най-евтините, а вноса на gti от САЩ (произведен в Мексико) се засилва... та сигурно ще отнеме време да ѝ вземеш по-добри пари ако я продаваш извън гаранция вече. Пожелавам ти да си я караш със здраве и да ти носи много радост. Изглежда страхотно колицата и за мен е златната среда между мощност, забава когато условията позволяват, комфорт и практичност. Ако след време решиш да споделиш нещо повече като дългосрочни наблюдения, аз поне ще се радвам.
×
×
  • Create New...