Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 28.02.2020 in all areas
-
3 точкиЗдравейте, качвам следващата проба. Пробег на маслото: 5800км. Снимката отново е правена на изкуствена светлина. EDIT: добавена пила (emod)
-
2 точкиDindin в България е същото само че летвата за скъпа кола е много ма много ниска и процентно е над 50. Има и точно тук в тази тема такива колеги, писали за културата без да цитирам имена. Давам пример с мен, прибирам се със самолета взимам на баща ми Клиото и някакъв ужас по пътищата. Ако взема на приятел аудио 6 което няма и десет години се кара фантастично в София и Пловдив. Тук в Италия съседа ми има къща за половин милион Евро но кара пежо 206 на 15г. всичко опира до приоритетите в живота. За мен колата е едно парче желязо направено да ни служи, друг го вижда......... (знаете по добре от мен)
-
1 точкаНай накрая завърших проекта си изцяло пълен JDM пакет вътре и вън . като остана да кача снимки на навигацията 2 дин. Също така ревизирах цялото окачване
-
1 точкаСамосезирам се и се пращам на опреснителен курс. Това беше едно от важните неща, на които ме научиха през 4-годишния курс за професионален шофьор - да гледам повече в огледалата, отколкото напред. Знаеш ли, колко пъти съм спирал, при завой на кръстовище, защото бързакът зад мен няма време да ме изчака, а се опитва да се промуши покрай камиона?! Това, защото изобщо не му минава през ума, че завивайки задния ъгъл на камиона се изнася и направо му отнася огледалото, барабар с част от покрива. Затова очите ми са на 16, когато завивам в кръстовище. Ама тоя с бима-та (английски жаргон за BMW) ме изненадА, изобщо не очаквах такава наглост.
-
1 точкаДнес чистих дросела на Зафирата и заради вас направих една/две снимки на този клапан.На 1.8 ХЕ е външен,вижда се ясно.Мисля,че фито му е шестица или най много осмица. Защо да не стане.
-
1 точкаВъпрос към всички :понеже това е един най обикновен възвратен клапан не може ли да стане от друг модел Хонда, важното е диаметърът да е същия.
-
1 точкаЗа люлеенето си прав, но в завои на голяма скорост, именно торсионните щанги редуцира накланянето на купето към външните колела във виража. Вече ако задницата се люлее направо по напречни на траекторията неравности, задният торсион няма функция, колкото и да е мек или твърд. Той изравнява разликата на едното задно, спрямо другото задно колела. Нестабилност на задницата в завои е свързана с други проблеми - обикновено конструктивни недомислици в гранични режими, или неадекватна центровка на ъглите, или просто от старост на някои от елементите в окачването.
-
1 точкаИскрено ти съчувствам, такива ситуации изключително много ме натоварват. Всеки ден по улицата до вкъщи съм в същата ситуация. И мога да кажа, че имам сравнително голяма извадка по въпроса. Само при мен разликата е, че минавам и в двете посоки, веднъж на ден аз съм с предимството и веднъж аз трябва да изчакам. Та без никакви угризения, мога да заявя, че жените са несравнимо по-нагли и несъобразителни от мъжете, поне по нашата улица - да не правим генерализации. (не смятам себе си за сексист, дори напротив)
-
1 точкаА ти за комби ли говориш или за седан? Имаш ли възможност да сравниш с друга кола – може би са ти стари амортисьорите? Макар че тия коли не са напавени за каране с 200, сигурно всичко си е наред.
-
1 точка
-
1 точкаНо точно защото ACEA например не е така, можем по ACEA спесификацията да добием доста по-добра представа за маслото. А за кайният потребител – дали ще му кажеш търси текст ILSAC GF-5 или ACEA C3 например е сходно – има текст –> търси такова масло. Относно избора на масло или навременната смяна (мое мнение) – много фактори се игнорират при такова генерализиране, но навременната смяна е най-важна – стига интервалът да е съобразен с избора на маслото, условията на ползване, двигателят и състоянието му... И все пак маслото трябва да е избрано поне по най-елементарни изисквания; не бих препоръчал на никого просто да грабне най-евтиното – което и да е – и да сменя често. Но аз далеч не се имам за разбиращ от масла в сравнение с много от тук присъстващите, така че имай го предвид
-
1 точкаЗдравейте колеги. Първа проба от печката. Малко късно, но.. ето резултатите от първата проба. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Mobil1 ESP C3 0w-30; 3) Маслен филтър – ?; 4) Общ пробег на автомобила - 224 870 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2870 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 5/95; 7) Средна скорост - около 27 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 25.09.2019 -25.02.2019; 9) Моточасове – около 100; 10) Изразходвано гориво - около 275 л. Diesel+; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 6 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – няма смес с предходни масла, маслото е налято след ремонт и измиване на капаци и картер; работещ EGR; премахнат DPF; основно грдско каране в силен трафик 1-2-3-та и често гасене и палене. Две три кратки излизания извънградско на магистрала не повече от 150 км общо. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка -обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru Трета снимка - втората снимка с малко допълнителна обработка от мен. Четвърта снимка - на прозорец. Моля за мнение, съгласно примерите за дизел в началтото на темата изглежда че съм номер 3. Имате ли наблюдения по примери от колеги колко е максималния и минималния период след този стадий? Разбирам, че е индивидуално, но..
-
1 точкаДа се включа и аз. Пила не знам как се прави, ако изображението просто се инвертира, то това което е по-долу, е резултата 1) Автомобил – Honda Accord 1.6i бензин 1999 г.; 2) Масло – Yacco VX600 5W40; 3) Маслен филтър – Mahle или Knech (не помня); 4) Общ пробег на автомобила - 245705 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 880 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – Ноември 2019 - Февруари 2020; 9) Моточасове – не зная; 10) Изразходвано гориво - не зная; 11) Kтм =.......; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (15 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено 15) Други – предходни масла: същото, за горе-долу същите км и няколко месеца експлоатация (лято - есен), но чакаха старото масло (Lube GDI 5W30) да изстине преди да го източат, 100% градско, опитвам да избягвам светофарите, не я гася за кратки спирания до 10 - 15 мин. Капката съм я снимал с телефон, опитах да изкарам цветовете макс. близо до тези от листа, сравнявайки го с изображението на екрана edit: emod; добавена "пила".
-
1 точкаБакшиша сам си е виновен,защото скриха случея. Та колата е с две уредби и газова и метанова,на дивака които си е сам виновен му е дошла гениалната идея,коя да се зарежда от уредбите да се превключва от винтил или незнам какво там. Та в този ден не сработила простотията му е е напълнил ГАЗОВАТА бутилка с метан на който знаем какво е налягането, и естествено гръмнала. Не си чеша пръстите имаш инфо ,което е истината защото е от моя град. Карала е жена му и незнам неговата или нейната майка затри с собствената си прастотия. Това незнам защо го написа ,и какво колата се запалила и седят и чакат да гръмне газовата,така ли. Коли се палят по ред други причини,но не и от газова уредба. За едно си прав трябваше им оправдание и простотията човешка им го даде.
-
1 точкаГазовите са потенциални бомби, има десетки случаи на гръмнали бутилки, аз съм твърдо за регулациите, защото докато зареждам на бензиностанцията и семейството ми е в колата, някой потенциален камикадзе може да зарежда до мен
-
1 точка
-
1 точкаЗдравейте, да се включа и аз аз пръв път с моя "шарлан")))) 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL; 3) Маслен филтър – ALCO SP 937; 4) Общ пробег на автомобила – 155400 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1800 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – 15.08.2019 -31.01.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 190 л. Rompetrol, Kruiz, Shell; 11) Kтм = (190л./ 4.0 л.) = 47.5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (5 мин след гасене) и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – не. 15) Предходно масло Castrol 10W40 (немско) на около 10000, но на около 2 г. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, капката от около 2,0 см. височина. Съжалявам за предварителното разчертаване и за евентуалното изпълнение, което ми е за пръв път.
-
0 точкиС жената се разбрахме да си изберем по един човек, с когото можем да преспим,ако го видим на живо. Тя избра Брад Пит,аз избрах комшийката...
-
0 точкиДо сега съм сменил над 20 автомобила от 7 марки. Взех Хонда Акорд, защото ми хареса визуално, беше в ценовият диапазон, исках да е Японско производство а и е голяма (две деца, куче, багаж и ние с жената). Взех бензин за да мога да сложа газово без проблем (не искам да чувам вече за дизели). Мога да кажа, че където и да съм отишъл в сервиз (за гр. София става дума), навсякъде са откликнали и са оправили проблема, БЕЗ да са специализиран сервиз (ходя в 3 сервиза с всички коли до сега). Даже мога да кажа обратното за един от най-хвалените сервизи за Хонда в гр. София - измислици за неща които трябва да се сменят, всевъзможни отклонения от моите въпроси и прочие (понеже ползвам добри отстъпки за части си закупих всичко което бе принтирано от сервиза, и когато отидох за смяна, но в друг сервиз, че не ми се чакаше цял месец пак (въпреки, че уговорката ни бе да я оставя и да сменят каквото трябва, а те направиха само диагностика), се оказа, че ми артисаха 1 торба нови части), но това е друга тема де. Мога да кажа, че обслужването на 2.4 автомат ми е на цената на обслужването на Citroen C3 1.4HDi 16V 2004 година (купували сме си го ние, и само ние сме го карали до сега). Имам и една С5 2007 година пак купувана нова, и ако знаете колко пари отиват за ремонт и поддръжка след като надхвърли 300к километра? Хондата ми се струва все едно си поддържам моторетката спрямо С5-цата. Не робувам на марка и на модел, карам това което мога да си позволя да поддържам към даденият момент, но определено Хондата е една от най-приятните коли за каране при моят начин на шофиране. За мен е важно да изпитвам удоволствие от шофирането на даденият екземпляр (като поодрасне малкият да не носим колички и кревати, сигурно ще се върна пак към GS-ката), да стига от точка А до точка Б, да има място за семейството и да НЕ ме вали! НЯМА лоша кола - има ЛОШ стопанин! Мнението е мое, и никой не трябва да се влияе от него!
-
0 точкиЕдин пич спечелил добри пари и решил да си купи мотор - "Харлей". Отива в магазина, избира най-готиния, целият хромиран и блести. Продавачът му казва: - Моделът е страхотен, само да не се повреди лъскавото покритие, трябва винаги да носите с вас две тубички вазелин и като видите, че ще вали - намазвате мотора. Взел си пичът мотора, носи си тубичките, ползва ги, когато се налага и всичко е ОК. Забил след време едно гадже, вози го нагоре-надолу, и един ден мацето го кани на вечеря у тях да го запознае с техните: - Само че у нас има едно правило - който пръв проговори на вечеря, той мие всички съдове! Отиват у тях, гледа пича от вратата - камара съдове, неизмити от месеци. Сядат, вечерят, никой дума не обелва и чака все другият да се натресе да мие. Свършили с яденето и пичът си мисли какво да направи, та да се измъкне от миенето. Хваща той гаджето, оправя го на масата пред родителите й - онези нищо не казват. Хваща майката след това - оправя я и нея - никой пак нищо не обелва. По едно време чул, че навън прогърмяло - ще вали - и извадил тубичките с вазелина. Бащата моментално скочил като ужилен: - Спокойно бе момче, спокойно, аз ще измия съдовете, само спокойно!
-
0 точкиНастройват се от зъбчетата зад гумените тапи на дисковете.Работата е лесна и проста.По правило се натягат докато блокира и се връщат 8 зъба,но аз връщам 3-4 и държат идеално.От купето се настройва само хода на лоста,не и самите челюсти на ръчната.Има и клипчета нагледно как става.За да се износят тези накладки,колата или трябва доста да е карана на ръчна или да е около милион километри.
-
0 точкиАко решиш да купуваш мога да ти съдействам с отстъпка. Но НЕ е оригинален, но на мен не ми пука, защото си има гаранция, а и за тези пари да изкара две години и после друг.
-
0 точкиАко при 80 км/ч леко "играеш" с газта и стрелката на оборотомера "танцува", значи не е заключил лок-ъп-а. Ако оборотомера "върви" заедно със скоростомера, значи е заключен.
-
0 точкиЯвно не можеш да го усетиш "заключването", всички автоматици имат заключване на хидро-трансформатора, поне от 30 години че и повече. Когато е на 5-та скорост колата и някъде на 60 - 70 км/ч при кротко каране се усеща нещо като падане на оборотите като че ли превключва още една предавка нагоре. Ако я "цедиш" каручката се усеща по-трудно. Ако минеш на ръчен режим въпросното заключване идва при по-ниски обороти и държи яко за да можеш да я вкарваш в лютеницата без загуби.
-
0 точкиЖена се обажда на мъжа си: - Скъпи, чукнаха ме в колата и отпред, и отзад. - Извика ли застраховател? - Ти май не ме разбра...
-
0 точкиСкъпа, помниш ли как една зима отидох на лов, изгубих се в гората и после нощувах в една хижа? - Не ми се слушат твоите глупости, давай накратко! - Момче на три години.
-
0 точки
-
0 точкиИ мен ме вълнуваше точно този въпрос когато бях в търсене на автомобил. За 2.4 автоматик на Акорд 8: не се сещам за стойностите относно посочените от теб км/ч, но при скорост 140км/ч, оборотите са около 2900. Това за мен първоначално беше изумително, тъй като предишната ми кола при същата скорост оборотите бяха 4000. Сега шофирането е в пъти по-приятно!
-
0 точкиТе автоматите са аналогични като конструкция. Разликата е само в главното предаване на диференциала.
-
0 точки
-
0 точкиСкоростите са 5, а оборотите на мотора може да са различни при 2.0 и 2.4.
-
0 точкиЧерен Майбах чака на светофар. Приближава велосипедист и небрежно го одрасква по вратите. Отваря се задното тъмно стъкло и човек с тъмни очила дрезгаво казва: — Ей, келеш! Знаеш ли, че току-що задлъжня с 10 бона? — Няма проблем, казва оня на колелото, бърка в раничката, вади зелена пачка и я подава през стъклото. Секундна пауза. — Какво работиш ти, бе? — Професионален убиец съм. Кратък разговор в Майбаха. — Ей, приятел! Вземи си дълга, и му връщат хилядарките. Велосипедистът: — Момчета, нещо не разбрахте май. Освен моите пари, които ми връщате, дайте и нещо за обидата + "такса спокойствие", че да не се оглеждате постоянно.
-
0 точкиНяма оправия с тея. Като все е "отдолу", или "отпред", гледа на пътя да компенсира, та поне там да е отгоре.
-
0 точкиКолеги, ако на някой не му се занимава с тоя маркуч след като го подмени и мисли да го изхвърли, ще му бъда благодарен да ми го изпрати, за да го отворя. Тоя клапан би трбявало да може да се подмени безпроблемно с друг самостоятелен клапан, а на негово място само да се сложи свързваща тръба. Само да кажа - по принцип функцията му не е да имаш мек педал преди да си запалил, защото при спряла кола не е нужно да имаш голямо спирачно усилие, ами в случай на рязко спиране на двигателя и евентуално вакуум-помпата (ако има) по време на път - да задържи ниско налягане от към усилвателя, за да подпомогне лесното спиране при извеждане на колата от пътя. Ред.: Колегата ме е изпреварил със същото предположение.
-
0 точкиЩом се разбра че ракията бори новият корона вирус, на КАТ ще раздават нови дрегери. Над 2 промила ще изписва - имунизиран.
-
0 точки- Господине, къде са ви шили костюма? - В Париж. - Това далеко ли е от Перник? - Около 2200км. - Гледай ти! Колко забутано, а как шият.
-
0 точкиКарам със същите. FULDA SPORTCONTROL 2 91Y FR 225/45 R17, взех ги за 127 лв. на брой 2018г. Сега нямам идея как вървят. Направил съм им вече 40к и мисля това лято да им е последното, но съм супер доволен. Имат си грайфер, не са нацепени или напукани, но все пак според мен километрите си оказват влияние. Догодина вероятно ще заложа отново на тях.
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиМъж и жена са в ресторант. До мъжа се приближава очарователна госпожица, щипва го по бузата и се отдалечава, без да каже нищо. Жената - злобно: - И коя беше тая?? Мъжът - умърлушено: - Мани, мани .... аз сега се чудя на нея как ще й обясня коя си ти ...
-
0 точкиДа видим става ли с две приказки! Използването на истинско масло- пълна синтетика, отговарящо на спецификациите на завода производител на автомобила, сменяно до 200 моточаса е много разумно поведение, дори за бензиновите с презастраховка! По този начин се отчита и в какъв град шофираш (малък, голям), начина ти на каране по магистрали и т.н. По-просто от това няма накъде!
-
0 точки
-
0 точкиПо стечение на обстоятелствата акумулаторите са излишни. Ползвани са в семеството ми и са в отлично състояние. В момента ги въртя в София на B18ка, за да са в кондиция. Може да се пробват и вземат само лично от Люлин 8. За връзка ЛС 0889 622 629(viber) 1. Италиански тесен акумулатор с десен + Nordor 45ah/360A - дойде със сивика на баща ми от Италия преди две години, която към момента не се кара, защото претърпя пътен инцидент. Акумулатора не е имал никакви проблеми и изкара с лекота две студени зими в ледената Дунавска равнина. цена 50лв 2. Чешки акумулатор купуван ноември 2018г. Starline 35Ah 300A десен + След като без проблеми 4 години карах прелюда с акумулатор на тази марка отново й се доверих. Специално този модел, който се продава го взех, защото е адски лек (бях в някаква фаза на мания за олекотяване) - под 10кг и върти b18 без проблеми, но затова пък от M*xcar отказаха да ми заверят гаранцията при покупката, защото капацитета му бил твърде малък за моята кола Акумулатора по принцип е с тесни клеми и допълнително съм му купувал оловни втулки до нашият размер - продава се заедно с тях. цена 60лв
-
0 точкиЕдна слънчева неделна утрин две жени отишли да поиграят голф. Още първата топка обаче литнала надалеч право към група мъже край съседната дупка. Топката ударила един от мъжете, той веднага спуснал ръце пред слабините си в очевидна агония и се строполил на земята. Жената изтичала при него и започнала да се извинява. После му обяснила, че е лекар. - Моля ви, позволете ми да ви помогна. Ще облекча болката ви, само ми позволете! - Няма нужда, ще се оправя! - отвърнал през стиснати зъби мъжът, легнал на тревата с ръце пред слабините. Но жената настояла и накрая той ѝ позволил да му помогне. Тя внимателно отстранила ръцете му от слабините, разкопчала панталоните, бръкнала вътре и започнала да го масажира. След няколко минути го попитала: - Е, как е сега? - Великолепно! - отвърнал мъжът. - Но палецът продължава да ме боли ужасно.
-
0 точкиЧерен и бял влизат в закусвалня.Черният веднага използва разсейването на продавача и взима две банички и ги мушка в джоба си: - Гледай, колко съм добър, никой нищо не разбра. - Това е типично за вас - отговаря белия - сега ще ти покажа, как това може да се направи законно. Отива при продавача и му казва: - Дай ми баничка и ще ти покажа фокус. Заинтригуваният продавач му дава баничка, той я изяжда и иска още една, изяжда я. Продавача го пита: - Е какъв е фокусът, изяде баничките и...? - Погледни в джоба на черния...
-
0 точкиВърви си полицай и вижда малко момиченце да прави някаква фигурка в пясъчника. - Момиченце, какво правиш? - Полицай. - От какво? - От глина, пясък и лайна. Ченгето се разлютило: - Ей сега ще я разваля, а на родителите ти ще кажа да те накажат! След известно време ченгето пак минава оттам. - А сега какво правиш? - Пожарникар. - От какво? - От глина и пясък. Ченгето (видмимо радостно): - И защо без лайна? Момиченцето: - Е, ако добавя лайна, пак ще се получи полицай...
-
0 точкиЗабелязали ли сте, че след като ви се родят деца, започвате да питате отново родителите си, дали може да излезете вечерта!
-
0 точкиЧак сега ми остана малко време и споделям нещата около ремонта. Понеже имах такова /-\ разчекване отзад на задните гуми, изчетох много неща по въпроса, в наши, руски и други форуми. Почнах с най-елементарното, сложих подложки 8мм. между купето и чашките на задните амортисьори. Целях да я повдигна малко и да компенсирам нормалното омекване на пружините, което според много хора беше причината за разчекването. Резултат имаше, колата се повдигна с 2,5-3,0 см., но разчекването си остана. Започнах да мисля какво друго мога да направя , включително мислех да направя задните щанги раздвижни /както решават проблема в руските сайтове/ , нещо такова: но се отказах и реших да сменя всички тампони и щанги по задното окачване, с нови оригинални. Поръчах всички части във "Бултрако", защото колкото и да не ми се вярваше, конкретните щанги и тампони, излизаха доста по-евтино като крайна цена, от това което щяха да струват от общите поръчки във форума, а и като време пристигнаха точно за 10 дни. На тази схема , оградените с червено, се виждат всичките неща които поръчах за от двете страни, с изключение на тампона на носача/тръбата/: Въпросния тампон на носача, го продаваха заедно с носача на цена 400лв. , но аз намерих само тампона за 65лв., ето го и него: На тази схема се вижда добре HAB-003: Също бях поръчал и нова чашка за единия амортисьор от дясно, /по-проблематичната страна при мен/ , че незнайно защо, самата чашка се бе огънала като дъга и шпилките едвам влизаха в дупките на купето. Събота и неделя разглобихме колата в сервиз на приятел и сменихме всички неща. Трябва да отбележа няколко важни неща, ако някой тръгва да прави тази процедура. Трябва си подемник, хубави инструменти, пистолет на въздух и не на последно място да си приготвите резервни болтове за щангите , евентуално и за амортисьорите. Сваля се всичко: гуми, спирачни апарати, барабани, откачат се датчиците на ABS от купето и от щангите, отвиват се маркучите на спирачния апарат от самия шенкел, а него го привързвате към купето с тел за да не увисва, сваляте накладките на ръчната спирачка, откачате жилото и го отвивате от предпазния тас, развивате и гайките на полуоските , тях също ги привързвате за да не се извадят от задния диф, разкачат се и биалетките където са хванати за носача . Развивате долните болтове на шенкелите, горния на шенкелите и щангите и изваждате самите шенкели от шлиците на полуоските. Остава само да развиете долните болтове на амортисьорите към носачите, по два болта на тампона HAB-003 и по един болт отзад на рамото на носача под задния диф. При добро стечение, всичко може да се развие безпроблемно ,но при мен видяхме много зор с болтовете на шангите от към страната на купето.И от двете страни заварените гайки на планките се откъснаха, но може да се държи контра с ключ и се развиват.Но от едната страна, самия болт беше като заварен във втулката на тампона и се наложи да го режем с флекс - затова ви казах за резервни болтове и добре че бях взел. На самия шенкел има три тампона за смяна. Аз предпочетох да не свалям от самия шенкел предпазния тас, главината с лагера и ABS датчика, защото не можах да използвам пресата за избиване на тампоните, поради липса на точен размер дорник/втулка а срязах гумената им част, леко след това леко разрязах външната им метална черупка и с секач и чук след доста борба ги избих.За набиването нямаше проблем стана лесно на пресата . Преди да разглобя колата, всички тампони изглеждаха здрави, но само тези на които се монтират реглажните болтове за сходимоста бяха като нови - напълно здрави и беше безсмислено да се сменяват, но така и така бях ги купил, та ги смених и тях. Най-трудно махнахме големия тампон на носача HAB-003, който вътре беше скъсан.Наложи се да го срежем от едната страна, след което го запалихме, за да изгори гумата , а остатъците после лесно ги махнахме. За жалост смених само този от дясната страна /бях купил 1 бр. /,а за късмет магазина не работеше в този ден за да купя и за от другата страна. За мой късмет от лявата страна, се оказа здрав но леко поомекнал и евентуално след време ще го сменя и него. Въпросния тампон HAB-003 трябва да се монтира правилно, като предварително се маркира как е бил стария. Първо се набива гумената част, но за да може да се подведе правилно в ухото го свихме със здрава скоба, от типа за водните съединения от към сцепената страна и така влиза безпроблемно в началото на ухото иначе има опасност да го прецакате при монтажа. После освобождавате скобата и го набивате.После внимателно и правилно набивате металните уши едно след друго от двете страни, като гледате плоската им част да е в една равнина.Сменяват се и другите 2 тампони на носачите отзад и започвате събирането в обратен ред. Много важно нещо - Не стягайте докрай болтовете на щангите, тампоните и амортисьорите! Стегнете ги докрай, когато колата вече е стъпила с цялата си тежест на земята /на гумите си/, защото рискувате да прецакате тампоните. Също важно е,преди разглобяването на реглажните болтове за сходимост, да ги бележите и след сглобяването да са на същите белези, поне докато отидете възможно най-бързо на реглаж. В заключение: След направения ремонт и реглаж, всичко по колата заспа Разчекването ИЗЧЕЗНА, самата задна част се вдигна още малко, стойката е вече като на нова кола от магазина, возията коренно променена, усещането при преминаване през дупки и неравности е абсолютно различно, управлението и стабилността на самия автомобил е невероятна Стойностите от реглажа - всичко е в нормите! Ако бях сменил и другия тампон HAB-003 на левия носач, сигурно и неговата стойност щеше да е като от дясната страна, но и така си е в норма. С две думи - доволен съм от ремонта , целта е постигната и не съжалявам за дадените около 500 лв. за всички части ,труд и реглаж! Ето и снимки, директно от стенда за реглаж, за да се види:
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00