Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 21.02.2020 in all areas
-
3 точкиЦецо, не съм съгласен с първите 5 думи и 3 срички , с останалата част от цитата съм съгласен. За да разбереш поне ти, в което съм сигурен , ти обяснявам набързо двата случая. Въпросното момченце, повлияно от споровете по първия казус , се обърка с втория, като мислено си сложи знак за предимство и по пътя на учебния автомобил. Да ама и на линка който е дал , а и там на място да отидеш на въпросното кръстовище, такъв знак няма. Написа куп обяснения от сорта на ама това, ама онова, изписа сума ти редове, вместо само да обърне картата от линка и да проследи пътя на учебния автомобил, за да види че по неговия път, няма никакви знаци. Това многократно се опитах да му подскажа, за да не рипа като "теле пред майка си" , ама то рупа ли рупа - гледа да се обяснява продължавайки да ръси глупости и цитира разни закони - които така и не може да изтълкува правилно. Относно първия казус , от който тръгна всичко и по който обърка много колеги ( подготви ги за потенциални камикадзета) , от КАТ както си видял, са му отговорили цитирайки му няколко члена, като първо са му написали членове от раздел за МАНЕВРИ, после за Преминаване през кръстовище. И тогава и сега казвам ,че водещо е по членовете от раздел МАНЕВРИ и там ясно и категорично е казано че МАНЕВРА е всяко изменение на положението на МПС -то, спрямо пътя и останалите участници в движението. Тук няма да продължавам да ви цитирам останалите членове от този раздел ( който иска да се ограмоти да ги види в ПЗДП) за да разбере същността на казуса - или в ситуацията от първия казус , дали МПС-то правейки обратен завой , прави маневра, на къде завива, трябва ли да подаде някакъв светлинен сигнал, трябва ли да изчака и кой и така нататък. От тук нататък, вече може да се разглеждат и членовете от раздела за преминаване през кръстовище. Жалко е че и тук всеки си го тълкува различно, търсейки "под вола теле", но истината е, че когато имаме кръстовище, в което пътя с предимство променя направлението си , за движещите се по него МПС-та важи също правилото за дясно стоящия. Когато някое от тях предприеме някаква маневра, по напускане на въпросния път, се ръководи именно от правилото на дясно стоящия. Та по първия въпросен казус - МПС-то което иска да направи обратен завой на кръстовището: - Прави ли МАНЕВРА ?- Прави ! - Променя ли посоката на движение ?- Променя я ! - Напуска ли неговата лента - Напуска я ! - Трябва ли да подаде някакъв сигнал ? -Трябва ! - Ляв мигач ли е този сигнал ? - Ляв ! И накрая защото мога да продължавам до утре : - Трябва ли да даде предимство, на насрещно движещото се МПС по пътя с предимство, въпреки че пътя променя посоката си ? ТРЯБВА ! И както един колега преди му беше написал: Ама и това не го вдена момченцето. Пазете се колеги стари шофьори, че младите "учени и подготвени" ще ни изтрепят !
-
3 точкиАма... бива ли да хейтим, че почнали проверки за спазването на изискванията, само защото се съмняваме в мотивите? Не говоря за никой конкретно, но има едно широко негодувание срещу властите, че тръгнали да проверяват, а същевременно ние не сме изрядни защото никой не бил проверявал досега.
-
2 точкиГазовите са потенциални бомби, има десетки случаи на гръмнали бутилки, аз съм твърдо за регулациите, защото докато зареждам на бензиностанцията и семейството ми е в колата, някой потенциален камикадзе може да зарежда до мен
-
2 точкиКолкото по-малко знае човек, толкова по-сигурен е че знае всичко. Лесно е да реши че е прав, особено ако не взема под внимание всички фактори, а само известните нему. Но да се не делим на млади и стари, сите сме ора и грешници. Може и аз да сбърках, че се вра между 2-ма дето си мерят "писалките", но казаното от мен си остава, и все още ми звучи логично, а гледам се припокрива и с твоето. Нагледал съм се на закони които трябва да се спазват, а са вредни, да не говорим за тълкуването им, което понявгиш ги опорочава. Но законът си е закон и трябва да се спазва, защото създава ред. Друг е въпросът че на това конкретно кръстовище не е много логично организацията на предимството да е точно такава. Вероятно обаче трафикът и инфраструктурата го налагат. Обаче точно заради това ми се струва нелогична трактовката - завиващите надясно от смешния булевард по двулентова в посока уличка, да дават предимство на пресичащият траекторията им инцидентен (спрямо трафика) автомобил. Това обаче е казус не на закона, а на общината или който там го е мислил! Според мен, в края на ул. Божурище (на въпросното кръстовище), трябва да има знак забраняващ обратния завой. Така или иначе, преди това (срещу ул. Т. Икономов), пак има възможност за такъв и там вече е ясно че той е в графата "маневра" и няма сложност.
-
2 точкиНяма върнат от ГТП автомобил заради ръжди, неработещи спирачки, светлини, катализатор, горене на масло и всякакви други технически проблеми, та едва ли има върнат такъв за стара бутилка. Тия дето са си инсталирали газовата преди 2014-та нямат срок за смяна на талона, сиреч са в заварено положение и минават между капките. Останалите имат 3 години от датата на монтажа да си сменят талоните. Всички искат да има правила и да се спазват, но от другите, не от нас. Когато някой наложи спазване на правилата става обирджия и иззедник. Но не трябва да очакваш друго от народ, който го е страх основно от 2 неща - да не настине и да не се мине.
-
2 точкиСега пак Бойко ще е виновника. Навсякъде в Европа газовата уредба се узаконява и вписва в талона. В България е също така от години. Ти колега защо не си го направил до сега.
-
1 точка@Nikito82 и @vespa - предлагам Ви да спрете до тук. Офф топикът и нападките отиват в коша.
-
1 точкаЕ темата че отече - отече , ама не по моя вина. Та за да не отече още повече и преди модераторите случайно да не сметнат да я забършат, искам само да допълня, няколко кратки неща тук, а за напред може да прехвърлим дебатите в другата си тема. Та, м-р "компетенция" , какво ни казва - че е лъжец. Още през 2017г. ,излъга целия форум , давайки грешна информация, подвеждайки ни, с неактуални данни от 2015г.. Може пък само мен да е искал да излъже - казва ли ти някой. Аз пък нали съм си "балък", та той ми бил подал, а аз съм се бил хванал, като удавник за сламка - смешко . Само че, сламката беше от мен (умишлено му написах ,че и преди и сега там няма такъв знак), обаче той продължи да разсъждава на глас . Хубавото в случая е, че поне си е направил труда да провери на място за знака , и е установил това което знам от преди година, като го сложиха покрай ремонта/кръпките на пътя и тротоарите , на въпросната улица. Тогава през годината в която беше споменал за казуса на неговия приятел, такъв знак там нямаше, а моя отговор и тогава беше, че правилно е скъсан. Нито един път не съм казал нещо по различно, но той тогава пак без причина започна да подскача, намесвайки ме ,а и така между другото обвърза случая на неговия скъсан приятел с първия казус. В другата тема има цялата история и всеки може да си направи сверка при желание, да си прецени и изтълкува кое е правилно, кое не и да спазва правилата както ги е разбрал - защото ако е к@р , да му го набие човек, ама акъл е трудно. Та така, кой разбрал - разбрал, кой тълкувал - тълкувал, а кой зубри и не мисли, си е за негова сметка. Дано само са по-малко пострадалите от "компетентни" шАфьори.
-
1 точкаИ никъде не съм казал, че искам да минавам тънко, ама да не ти вписват Евро нормата, после да я искат заради данък, да не знаят газаджиите и пунктовете дали е задължително да си вписваш уредбата в талона, това е смешно и единствено за пари направено. Щото като я в пиша какво, какво точно се променя? Надзора ли? Нали и плащам преглед всяка година на газовата уредба? Аз не съм бил наясно... Горивото ти колко е в чужбина, газ едно Евро или 50 евроцента?
-
1 точкаЧак пък десетки случаи.... И аз съм за регулациите, но да се прилагат постоянно, а не циклично като сега - целия град се изнесъл в КАТ да вписва газовата в талона, щото така трябвало, нищо че минал ГТП и там му я вписали. И като се проверяват газовите - да се проверяват наистина, а не отбий номер. Също като колегата по-горе мисля, че това е поредния опит да се приберат едни пари за смяна на талоните и някоя друга глоба. А какво правим с бутилките за пропан бутан в жилищата? Ако говорим за потенциални камикадзета и инциденти - аз съм убеден че те са много по-опасни, де е контрола там? Преди време като събирахме подписи за прекарване на природен газ за входа едни съседи се изказваха - ние бомба във входа не щеме, а същите тия мъкнат всеки месец бутилките за зареждане. Тъжната истина е че тези т.н. акции не са за обезпечаване на безопасността, а да се остриже стадото
-
1 точкаСпоред мен това е чист рекет от държавата.. Минал си преглед удостоверено е че е годно записано в тяхната система има го в листа от прегледа. Какво като го има в талона ще го провери катаджиите ли,пълни измислици за да ти вземе държавата пари. Вдигат ти данъка отново тази година,хиляди писания за да спрем замърсяването това ще правим това и онова. Ами караш на газ не замърсяваш като повечето раздрънкани дизели. Но се ослушват нищо , никакви облекчения че не тровиш въздуха, важно да съберем парите за регистрация да ги открадне накой с много власт.
-
1 точкаАко разбираш руски, може да намериш отговора тук - https://www.oil-club.ru/forum/topic/39712-рассуждения-форумчанина-sae20-по-маслам/page/3/?tab=comments#comment-1582002 Бих искал да добавя още нещо към казаното в линка, даден от DTEC: КЛИК
-
1 точкаТехническите параметри и сертификати/одобрения можеш обикновено да ги намериш на сайта на производителя. За базата и други подробности по състава, търси лабораторни анализи на нови и използвани масла. Например, често цитиран, добър източник на такива анлизи е http://oil-club.ru/. Според репортите от лабораториите, експертите на форума дават своето мнение и обикновено можеш да разбереш на коя група е базирано маслото. Параметрите, които декларират производителите също стесняват кръга за възможната база.
-
1 точкаАз никой в нищо не искам да убеждавам, но ти се опитваш да убеждаваш, че ВСИЧКИ (не само Амсойл и Ред Лайн) А/В масла са по-добри от С маслата. И това не е така. Просто предпазвам потребителите на този форум от разпространяване на невярна информация. А изискванията може да си ги намериш и прочетеш в свободнодостъпните ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES.
-
1 точкаАз го бях написал миналата година :за целогодишно ползване масла 5w30 A5B5. Това го дават и на официалния сайт на Castrol за Италия от една година.
-
1 точкаВъв връзка на появилата се в медиите информация във връзка с акция на КАТ за газовите уредби, даваме следната информация: ❗️Всеки автомобил, на който е монтирана газова система след септември 2014(тогава влиза в сила новата наредба Н32) трябва да мине първоначална проверка в специализиран пункт ❗️Срокът за първоначална проверка е ПРЕДИ следващия годишен технически преглед. Давам пример-Новозакупен НОВ автомобил, на който му е монтирана веднага газова система- автомобилът трябва да мине през първоначална проверка до 3 години след дата на монтажа, тъй като тогава му е следващия ГТП. ❗️Ако автомобилът е минал ГТП ноември и автомобилът минава всяка година ГТП, а газовата система е монтирана сега, февруари- срокът за преминаване на първоначална проверка е ноември 2020. ❗️За автомобили, с монтирани газови ситеми ПРЕДИ септември 2014 И ВПИСАНИ в удостоверението за годишен технически преглед, ПЪРВОНАЧАЛНА проверка НЕ се први. ❗️За тях обаче НЯМА срок за смяна на талона.❗️ ❗️Смяната на талона в КАТ на автомобил с монтирана АГУ след 2014 год трябва да се извърши до 3 години СЛЕД първоначална проверка. ❗️Първоначалната проверка представлява именно идентификацията и установяването на съответствия по отношение на евростандарти и изисквания. ❗️КАТ НЯМАТ тези правомощия и техническа компетентност. ❗️Първоначалната проверка е процедурата, при която официално се вписва в регисъра на Автомобилна регистрация чрез системата на Демакс всеки един автомобил, конвертиран на газ. Проверката се извършва от двама специалсти –инженери, оторизирани за тази дейност. ❌Терминът ПАСПОРТ на АГУ не съществува от 2014 година. ✅Има протокол за монтаж по образец, издаван от сервиза, извършил монтажа. КАТ само регистрират събитие , като го вписват в талона . ❗️За тях е необходимо единствено копие от документа за първоначална проверка. (За автомобилите преди 2014 – удостоверение от ГТП с вписани данни за АГУ) Инж. Георги Илиев Управител „ BRC Bulgaria” ООД Зам. Председател на Асоциация на българските автогаз сервизи София , 19.февруари 2020 Написаното е копирано от профила на газаджия!
-
1 точкаЗнаете ли, че от началото на декември, 2019 г., в oil-club.ru се появи един "феномен". Този "феномен" има ник "SAE20". Човекът е професионалист - физик, занимаващ се с реология, повече от 25 години опит и то сериозен. Иска да остане анонимен, тъй като е застрашена работата му. Това е специално създадената тема с негови отговори/постове - КЛИК Та, този човек препоръчва (горещо) следните вискозитети: 10w-30 - ILSAC (алтернатива ACEA A5) горещо лято, синтетика + добър пакет (химия); 5w-20 - ILSAC, синтетика + добър пакет (химия), целогодишно, при лято до +30 С; 0w-20 - зима. Намесва и ACEA C5 - като бъдеще и качество. Рекомендацията е универсална за бензинови мотори. Ето и примерен списък - КЛИК Той не зачита ACEA A3 и C3 - за него това са масла с много лоша (разбирайте непредсказуема) реология + много VIIs. Човекът препоръчва масла ILSAC или ACEA A5 с HTHS в диапазона >2.6 и <3.2 (3.3) и вискозитетен индекс в диапазона от 140 до 160 (max.) - от гледна точка на изключително добрата им реология и не само. Не мога да предам с няколко думи всичко, казано от него, но Ви препоръчвам да погледнете постовете му. Гарантирам, че сред от тях има интересни и разбиващи много шаблони, вкл. за защитата при HTHS > 3.5. Дали да му се доверите... Вие решавате.
-
1 точкаТой закона си е от 2014г ама ние включително и аз ако можем да е..м Дявола и да се правим на луди. То и с коланите закона си беше от сума ти време ама ние пак се правихме на улави и щом не ни глобяват защо да го слагам,после олеле започнаха да глобяват наред и сега всички го слагат.Ама той Бойко ми е виновен защото видиш ли той е измислил коланите.
-
1 точкаНедейте да четете буквално какво пише в брошурата! Там пише прослувутото "up to". А, помислете добре над прочетеното и какво е искал да ви каже производителят. След това помислете какво не е искал да ви каже производителят! А именно, както казва колегата Rakeem, ако картерът ти събира 10 - 15 литра масло, двигателят ти е V8 и работи на над 2 пъти по-ниски обороти от една Хонда, и ако тоя двигател върти по американските магистрали по 8 часа на ден, без да спира. ( режим на T.I.R.) Тогава с подходящия Amsoil филтър би богло да се постигне живот на това масло, в тоя двигател, при тези преходи, "up to" 15 000 miles или "up to" еди какви си miles... Но една Хонда, като моята, която има обем 3.3 литра на маслото, която има "къса" скоростна кутия и при 140 км/ч. държи 4 500 об./мин. и като имам средна скорост, обикновено 40 км./ч. (тоест къси градски преходи, задръствания и т.н.), а и като й сложа 2 - 3 прехода София - Бургас, в жегите през лятото, на 4500 - 5 000 об./мин., с нашия високо-серен бензин и с ОЕМ филтър. Това "up to" при мен става 6 000 км. - български! Така, че "up to"-то всеки трябва да си го прецени според това: какво кара, колко му е обемът на маслото в картера, как го кара, къде го кара и при какви условия.
-
1 точкаНе само, че трябва да бъде вписана, ами се минава ежегоден технически преглед на газовата, също така има забрани за газова в подземни паркинги, така че всичко това ако не го спазваш може да бъдеш санкциониран!
-
1 точка
-
0 точкиЗдравейте Kолеги, поредна поръчка от Ato24.de Поръчката трябва да се случи на 2-ри Март 2020г. Вече ползвате само безплатна доставка до гр. София, кв. Драгалевци. (без отсъпка от цената) Курса на Еврото е 1.9675лв/EUR, за който е от София ще го предам лично, за Колегите от други градове, ще го изпратя с ЕКОНТ за Ваша сметка с отстъпка от куриерската услуга. Който има намерение да се включи, следва да напише в темата какво желае, да добави линк към съответното масло/добавка и съответното количество. В по-долу съм добавил "Шаблон за поръчка" - ще съм много благодарен, ако го ползвате. Стойността на поръчката Ви трябва да получа, преди крайната дата за поръчване. Парите можете да предадете лично или да изпратите тук: Мото 25 ООД BG86UBBS80021063602740 BIC: UBBSBGSF ОБЕДНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Моля пишете псевдонима си във форума, като основание за плащането. Моля не превеждайте пари в чужда валута или от чуждестранни банкови сметки, получаването на такива преводи ми струва 20лв на превод. Важно пояснение, все още можете да вснасяте на каса по сметката, но срещу 3лв такса. След като пристигне маслото можете да си го вземете от София, гр. София, кв. Драгалевци или да ви го изпратя до предпочитан офис на Еконт. Телефон/viber за връзка : 0888 812 453 Елена Шаблон с примерна поръчка: Линк: https://www.ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество: Ravenol SSV SAE 0w30 1x4L + 2х1L Линк: https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 4х0.946 L Стойност на поръчката: (39,95 + 2*10,95 + 4*12,99)*1,9675 = ... лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат предадени лично - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Драгалевци - чрез Куриер* *в случай, че ще получите нещата си чрез куриер, моля изпращайте данни, като лично съобщение, само в случаите, когато все още не съм изпращал или когато има промяна в данните ви за доставка.
-
0 точкиКак да направим щастлив един мъж: 1. Да правим секс с него. 2. Да го храним. 3. Да го оставим на мира! Как да направим щастлива една жена? Изглежда не е толкова трудно! Мъжът трябва само да бъде: 1. Приятел 2. Компания 3. Любовник 4. Брат 5. Баща 6. Стопанин 7. Учител 8. Готвач 9. Електротехник 10. Водопроводчик 11. Механик 12. Декоратор 13. Стилист 14. Сексолог 15. Гинеколог 16. Психолог 17. Психиатър 18. Доктор Освен това трябва да бъде: 19. Смел 20. Организиран 21. Добър баща 22. Чистоплътен 23. Любезен 24. Добър 25. Щедър 26. Нежен 27. Мил 28. Галантен 29. Интелигентен 30. Образован 31. С чувство за хумор 32. Изобретателен 33. Спортен тип 34. Силен 35. Разбиращ 36. Отстъпващ 37. Търпелив 38. Снизходителен 39. Внимателен 40. Мек 41. Отпуснат 42. Амбициозен 43. Решителен 44. Надежден 45. Увлечен 46. Вежлив Не забравяйки при това: 47. Често да прави комплименти 48. Да обича да ходи по магазините 49. Да не прави скандали и да търси проблеми 50. Да бъде богат 51. Да не я дразни 52. Да не се заглежда по другите жени В същото време е необходимо: 53. Да бъде внимателен към нея 54. Да не бъде ревнив 55. Да се разбира със семейството и 56. Да намира време за нея и в същото време да и оставя пространство 57. Да се грижи за нея ... и МНОГО ВАЖНО: 58. НИКОГА!!! да не забравя следните дати: * рождения й ден * първата среща * годежа * сватбата
-
0 точкиИ последното ми мнение по темата. С вписването на Агу в талона няма да има контрол върху уредбите. Всичко е за пари. Как така като е от 2014г е приет закона, няма една акция няма една глоба, ами аджеба сега? Това нормална страна, седяща за изпълнението на законите били го допуснала? Една страна издала такъв закон, нямаше ли да наложи на всички, които поставят уредби, на всички пунктове, които издават, регистрират газови уредби, да издават документи и да налагат в някакъв срок да се сменят талони те, та ако не се направи да не се минава технически преглед на газовата уредба. Ми сега имаш газ сменяй талона. И какво тя уредбата 29г, не изправена, ама ти смени талона и всичко е оки...
-
0 точкиМай беше пускан но днес пак много се смях. ПИСМО ОТ КАЗАРМАТА -Скъпи мамо и тате, най-накрая получих достъп до компютър и реших да ви напиша този имейл. Аз съм добре. Първите два месеца минаха много бързо. Ще ви разкажа с няколко думи с какво се занимаваме тук. Събуждането е в 5.30 сутринта. Първият ден си станах както на село в 4, обаче старшината ме накара да се върна в леглото и да пазя тишина. Така, че в началото на деня мързелувам – не се занимавам вече нито нито с кокошки, нито с прасета. Скука. Сутрин ни слагат по една раница на гърба и ни карат да бягаме. Старшината ме пита защо не се потя, аз му отвърнах, че разстоянието е по-късо отколкото бягах всяка заран с раницата до училище. Момчетата от града са много зле на края на това упражнение, ако старшината не гледа нося по някой на гръб, тъкмо да ми заякнат краката. Редовно ни карат да гърмим, обаче явно съм в курса за начинаещи. Тук се стреля легнал по неподвижни мишени!!! Много по-лесно от стрелбата по косери или пъдпъдъци! Пък и никой не гърми по теб, както правят ония тъпаци от съседното село! Така, че медалите тук са за мен. Редовно ни карат да се боричкаме, както правим в къщи с батковците ми. Много са чупливи градските момчета, малко да стиснеш и нещо изпуква. Тук за срам на цялото село изгубих... Веднъж. Един младеж, към сто и тридесет килограмов, се спъна и падна отгоре ми. Аз, както знаете, съм 65 килограма, точно наполовина. Не успях да се измъкна изпод него и му дадоха победата. Втория път вече имах готовност – като се засили се мръднах една крачка встрани, и после му се хвърлих на гърба. Стана много по-лесно, отколкото със селския бик. Стиснах му вра̀та и той изпука. Няма страшно, старшината каза, че това е тренировъчен инцидент и родителите му няма да ни съдят! Топла вода има всеки ден, още не мога да разбера защо... Старшината не ни бие, мисля че му има нещо. Може да е вегетарианец, или сектант... Храната тук е на корем. Или по-скоро беше на корем. Първия път като казаха, че можем да ядем колкото си искаме, аз набързо глътнах двадесет и пет кюфтенца. Не бяха лоши, обаче на мама са по-хубави. Оттогава старшината ми дава да изяждам не повече от двадесет. Това не е проблем, сядам до някое градско момче на обяд, гледам го втренчено, и той ми дава половината си порция. И изкарвам до вечерта. Сменям ги, да не се оплаче някой. Първата седмица три момчета ме дръпнаха зад спалните помещения, искаха май да ме ступат. Понеже се чувствали засегнати от моите успехи, не можело то така, новобранци да ги излагат. Няма страшно! Родителите им няма да ни съдят! Даже двама ще се върнат в строя, съвсем скоро, до два месеца. Като има зараснат костите. Третият май ще си полежи заедно с оня, големия. Понеже малко се спъна, и съвсем леко го бутнах срещу стената на бараката, и главата му мъничко влезе вътре. И пак се чу пук. Докторите казаха, че скоро и двамата ще излязат от кома. Така че, няма грижи! Моля ви, кажете на батковците ми Тошо и Гошо да дойдат веднага! Да се запишат, след толкова ядене и игри, даже дават и пари! Бързо, преди онези тъпаци от съседното село да се усетят и местата да свършат! Мамо и тате, обичам ви и ми липсвате! Тук е хубаво, дано ме харесат. Ваша дъщеря: Стойка Автор:Lui
-
0 точкиРегулация да, само дето, ако отидеш на 10г бутилка за заверка, няма да я надуят ми ше попълнят документи и си готов? Е къде е регулацията? Регулацията да ти го впише в талона ли? А регулацията на дизела къде е? Че ти и цялото ти семейство диша тая отрова? Че над 70% нямат катализатори и доф филтри, щото струват повече от колата им? Ама на тях как да им вземат пари, ся на газово който има да му ги вземем, а на другите със супер вредни емисии е... И мааму!
-
0 точкиО, боже, божеееееееееее... боже! Ти продължаваш да цвъкаш и да измисляш собствени закони! Абе ти май си мислиш, че тука са седнали некви балъци, които като тебе - са спрели на едно ниво от момента на вземането на книжка и край! Ако ти си така - това си е твой проблем. Понеже пак си изписал 1 тон глупости, а няма да е коректно спрямо потребителите темата да завъриши с глупостите, които си написал, сега пак ще се аргументирам много точно и след това те оставям сам да си копаеш дъното и да си търсиш нов кладенец. Ти си като кристал - не толкова красив, ами толкова прозрачен! Направо си ми елементарен по начина на мислене. Нарочно си замълчах за знаците, за да те видя как така ще нагазиш в собствените си л@йна, че даже и с влекач не могат да те изтеглят. Подадох ти тънка сламчица, като ти дадох да гледаш линк (от 2015 г!), на който знакът липсва, само и само да те видя колко надълбоко можеш да нагазиш. И ти като истински удавник се хвана за тая сламчица и се опита да я използваш, за да успееш макар и малко по някакъв начин да измислиш аргументи за назадничавото си и изостанало мислене. Хайде сега да видим как изглежда кръстовището към днешна дата? Деееа, как съм сложил скапания знак за снимката, а? И дървото същото съм го докарал, даже чупката му е същата!!! 1. Моя приятел не се е движел по път с предимство? - я виж пак снимката (Иначе да - няма предимство пред другия, защото другият му е дясностоящ и се прилагат чл. 50 и чл. 48) 2. По пътя на учебния автомобил няма никакви знаци? - я виж пак снимката 3. Ако не вярвам да си видя линка? ТИ СЕРИОЗЕН ЛИ СИ? Че ми се аргументираш със снимка от 2015-та година!??! Която АЗ ТИ ДАДОХ, а дори не е твоя авторска...(Е това ти беше сламката, която обгърна с 2 ръце и два крака) - я виж пак снимката 4. И ти твърдиш, че всеки ден минаваш оттам и знаеш какви знаци има?! Е явно тоя си го изпуснал. Я ВИЖ ПАК СНИМКАТА!!! И ти имаш наглостта да ми се биеш в гърдите и да се правиш на голЕм шАфьор, а ти дори не виждаш скапаните знаци, покрай които минаваш всеки ден!!! Всъщност, сигурно не си минавал от там С ГОДИНИ!!! Ако си спомняш - линкът е от 2017 г. и още тогава знакът си е там. Ти кво мислиш, че аз съм баламурник и ще ти дам линкове и снимки да гледаш към нещо, в което не съм сигурен как е? Ти сериозно ли ме принизяваш до твоето умствено развитие и мислиш, че толкова елементарно ще подходя? Аз като говоря - не приказвам. Когато съм сигурен в нещо, мога да се аргументирам. Твоите аргументи всички ги видяха - в нито един момент не си посочил някой нормативен документ, който да подсилва теорията ти. Единственото, което успя да измислиш, е да обиждаш, да слагаш епитети и тем подобни.... Ако беше МЪЖКАР, досега отдавна да си казал "Ей да бе, объркал съм", ама ти толкова глупаво подходи, че стана за посмешище. Жалка работа. Много, много жалка. Колкото до СТОП-а - и колегата @Pavel_Pavlov ти е обяснил - пътищата са два вида - път с предимство и път без предимство. Пътят без предимство не се дели на път без предимство със знак СТОП и път без предимство със знак "обърнат триъгълник". Знак "СТОП" се поставя НЕ за да ти каже, че имаш по-малко предимство от другия водач - отляво, на пътя без предимство, а се слага само и единствено на места, където нямаш добра видимост към пътя с предимство. Това е написано в наредбата за пътни знаци, която сигурно даже не знаеш, че съществува. Между водачите на пътя без предимство се прилага правилото на дясностоящия, което е записано къде? КЪДЕ?!?! - Точно така - в чл. 50 и чл. 48. И тук вече става съвсем ясно, че имаш сериозен проблем с разбирането на тези два прости текста. И двете теории, които развиваш, са в противоречие с този раздел. Разбираш ли? В противоречие си със закона, а не с мен. Аз само се опитвам да ти помогна да разбереш закона, а не си измислям мои теории, както ти правиш. Но както казах - заради начина ти на изказ и комуникация - вече уважение = 0. Като не разбираш от нещо и не знаеш - трай си, не се излагай. Да си ме видял аз да пиша нещо в темата за масла например0? Нещо в теми за икономика да пиша? Не, щот' не разбирам и си мълча. Ти като не разбираш правилата за движение - мълчи си по такива теми, а не се излагай и не спори с хората, които се интересуват непрекъснато и познават темата. Хората те познават, натрупал си няква репутация между тях, ама изведнъж се намесваш в тема, която не познаваш и на всичкото отгоре - обиждаш като кифладжия. Ама каквото повикало - такова се обадило, затова си губя времето да ти отговарям, щото не обичам някакви пълни лаици да ме изкарват по-балък от тях, особено с тъпи и безсмислени аргументи, на които други незапознати вярват . Айде виж пак снимката и АКО СИ МЪЖКАР - ЩЕ СЕ ИЗВИНИШ И ЩЕ СИ ПРИЗНАЕШ КОЛКО СЕ О@К@ --------- ама надали... Ако искаш - да ти я пратя във висока резолюция? ================================== Благодаря за забележката. И аз не одобрявам този стил на писане, особено във форум. Дори се самодокладвах за грозно поведение, но може би още не са видели, за да ме изритат. Но каквото повикало - такова се обадило. Който търси - намира. Мога да ти дам линк към другата тема да видиш как тоя ТИТАН НА МИСЛОВНАТА ДЕЙНОСТ започна да обижда напосоки и да хвърля епитети. Някакви агнета да съм връщал, ала бала.... Дори и в тая тема - нито някой го е питал, нито нищо, а започна да нарича друг колега пикльо и така да ми говори отдалече, отвисоко - "героят" и не знам кво още... Аз мога да си говоря с всеки - когато срещу мен е интелигентен човек, който може да каже каквото иска, но без да обижда и да говори абстрактно ("ако си ме разбрал...") - отговарям му в стила, за ме разбере. Когато срещу мен е простак от висша класа - отговарям му просташки, за ме разбере. Иначе няма как да ме разбере, ако не говоря неговия език. Само погледни какви глупости измисля, ама виж как ги казва, отвисоко, надменно, да те заблуди и тебе: И за това пак прилагам АКТУАЛНА снимка, а не тая, която му подадох като сламчица: И пак продължава да пише оная тъпотия, че ПЪРВО ми били посочили раздел маневри. Ама той дори не го е чел тоя раздел, иначе щеше да знае, че в него пише точно 2 неща: 1. да дадеш предимство преди започване на маневрата и да се съобразиш с останалите и 2. да дадеш ясен сигнал за маневрата. Това си важи за всички и навсякъде. А обратният завой е разгледан в раздел 8, който никой никъде не коментира. На всичкото отгоре се опитва да изкара като аргумент, че маневра било всяко изменение на ППС.... Че аз не видях някой да оспорва. Както обратният завой, така и десният на учебния, са все маневри. Ти представяш ли си колко безумно е да се каже, че дяснозавиващият не прави маневра, както се опитва да го изкара? Сигурно учебният не прави маневра? Или не дава мигач? Или не променя посоката на движение? И накрая - някакви НАСРЕЩНИ го гонят... Абе моля ти се.... И видиш ли - той ПОДСКАЗВАЛ! Не може да каже каквото иска, а ПОДСКАЗВАЛ... Е заради такова отношение - уважение = 0. Аз бих го блокирал с удоволствие, ама ме кефи какви безумни аргументи измисля и затова си чета да се забавлявам. Тук благодаря на колегата, че го е обяснил. За да няма спорове и интерпретации, предимството се определя при приближаване и ПРЕДИ навлизане в кръстовището и зависи само от положението на ППС - по кой път приближават. Предимството не се определя и не се променя според мигачи, според ЕВЕНТУАЛНА посока на движение след кръстовището или според положението на ППС вътре в самото кръстовище. Ако беше така - щеше да има такива безумни неразбории - да спреш и да питаш кой накъде отива, за да знаеш дали е с предимство или не. Затова - недвусмислено - на равнозначни пътища, водачът трябва да пропусне НАМИРАЩИТЕ или ПРИБЛИЖАВАЩИ отдясно. Това е. Кратко и ясно. Дано, ама дано да въведат проверочен изпит преди преиздаване. Знам поне един, който няма начин да го вземе. Поздрави на всички, аз казах каквото имам да кажа.
-
0 точки
-
0 точкиТочно с него говорих днес . Комплект лява страна. 350 лв. за дясната е по евтино.
-
0 точкиМоже...купува се само пръта...то се смята варианта със каре и без каре цената и как ти изнася на пари ...за по сигурно да няма грешка се броят зъбите или шлиците колко броя,една малка застраховка,че всичко е наред ....особено за англичанките ...мой познат счупи двете....човека със авточастите е от Варна много е вежлив и стабилен ...ето телефона 0887/855449 ...бачка със някаква дистрибуция от вънка гледа къде ги има и ги поръча
-
0 точкиЯ да видите какво става след 130 К без смяна на маслото - Ауди ТТ от Англия😉😳: https://www.motor-talk.de/blogs/yoshi-s-blog/134000-kilometer-ohne-oelwechsel-das-ist-das-ergebnis-t5247118.html
-
0 точкиДнес бях свидетел как глобиха колегата 150лв. за това че не пише в талона на колата бензин газ! Попитах полицаите за моята газова като е слагана преди 3г.................. Отговора беше .... Няма една няма три няма 10год. не пише ли в талона бензин-газ, си приготви 150лв. Току що се връщам от КАТ и си оправих нещата.
-
0 точкиДебела работа ще е щом няма да е легална за новите коли от 2021, само РБ и Ферари могат да си го позволят ако виждат реален шанс да се борят за титлата и ще получат голямо предимство от тази система, а Рейсинг Пойнт може да направо да си го купят както сега са купили/копирали Мерцедеса от миналата година. Всички вече гледат с едно око на 2021, защото колите ще са радикално различни и който успее най-добре да интерпретира правилата (както Мерцедес 2014) може да си гарантира доминация в следващите години.
-
0 точкиЗначи, да разбирам, че добра опция, при това сега и с доста добро намаление ми е поръчка на https://www.ato24.de/en/ravenol-longlife-ii-wiv-0w-30.html.
-
0 точки
-
0 точкиhttps://www.ato24.de/de/aral-hightronic-c-5w-30-1-l.html Това масло хубаво (А1/В1, А5/В5) ли е или е лошо (С1)?
-
0 точкиШапка свалям на Оги, за подготовката по казуса - "подковал" се е законово, макар че казусът е сложен, а отговорът от "органите" е аморфен. Не одобрявам обаче тонът на повествованието му! Едно е "да си показваш магариите", друго е "да не си оставяш магарето в калта" и трето е "да се запънеш като магаре на мост". Много магарета, бре - метафорично - сега да не се обиди. Аз съм от "вехтите" водачи и може нещо да съм пропуснал, но оцелял съм 34 години по нашите и "чужбинските" пътища и кръстовища. Прочетох внимателно постът му (без да се чувствам засегнат), но вникването в тълкуванието на закона в някои моменти леко ме приближи до "функционалната неграмотност". Не познавам кръстовището, нито знам знаците по него и няма да споря, но възникват у мен въпросчета: 1. Ясно е че "случайният" е дясностоящ спрямо синия и на теория има предимство при описаните законови факти, но това е докато направи 90 градусовият завой. За следващите 90 градуса от маневрата си, се явява насрещно движещ се и предимството му до момента се изпарява, понеже прави нова маневра (още веднъж на ляво). Ако е без мигач - лошо, а го споменавам, понеже изправянето на волана гаси мигача. Според мен, тук той вече е насрещно движещ се и е длъжен да пропусне синият, понеже завива наляво и навлиза в лентата му, макар и двамата да са равнопоставени, и движейки се по път с предимство. 2. Законите се пишат от хора и обслужват логично болшинството от случаите, но специално тук, "с прискърбие" смятам че ако бях на мястото на синият (и по така формулираният отговор от институцията) бих бил скъсан и аз. 3. Понеже вече имам книжка и съм видял доста, бих бил по-внимателен и не би се стигнало до ПТП, макар че не бих го пропуснал, а дори не би ми хрумнало, ако не е почти спрял и с ляв мигач. Тогава няма как да знам че ще прави още 1 маневра. 4. Ако стане ПТП и ако "случайният" знае описаното от Оги тълкувание на закона и смята че е приложимо в конкретното кръстовище, Господ да ми е на помощ, защото КАТ явно няма да може. 5. Ако съм на мястото на "случайният" и завивам наляво, навлизайки в лентата на синият (която за мен се явява насрещна), 1000% бих изчакал той да премине. Къде бих застанал изчаквайки го (плътно в ляво, или плътно вдясно на късичката отсечка), зависи от това дали на него ще му хрумне да даде десен мигач, или ще реши че се движи по път с предимство. Та така. Законите се пишат от хора, за да въдворяват ред при липса на толерантна логика, но тя е базова. Друг е въпросът че има сложни изключения.
-
0 точкиA/B = Gasoline and Light Duty Diesel Engines C = Catalyst compatible oils for Gasoline and Light Duty Diesel Engines with Aftertreatment devices Надявам се е ясно, защо ги има С маслата. Може да питаш Хонда. Други ОЕМ имат други препоръки. Защото двата миксера са позиционирани в САЩ. И защото в САЩ се карат главно бензинови автомобили. И пазарната ниша е главно за А/В масла. Европейските производители и миксери предлагат повече С масла - логично е. Генерализирането, което се опитваш да правиш е напълно погрешно. Едно масло с база група 2 и спецификация А/В, не винаги е по-добро от масло с база фрупа 4/5 и спецификация С.
-
0 точкиАко разбираш руски, може да намериш отговора тук - https://www.oil-club.ru/forum/topic/39712-%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%81%D1%83%D0%B6%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%BC%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B0-sae20-%D0%BF%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%BC/page/3/?tab=comments#comment-1582002 Той пише единствено и само за бензинови масла и твърди, че А3 са най-лошите. От което следва, че А3/В3, А3/В4 и логическия наследник С3 също са лоши. За него добавянето на вискозитетни подобрители и добавки в маслата води до повече отлагания по сегментите - което си е логично. Възхвалява маслата с база група 4 и група 5 - също логично. Споделя, че дълги години е работил в САЩ (може би Mobil), защото за него това са най-добрите масла. Ето и негови препоръки: П.П.1: Следя го от самото му появяване в oil-club.ru П.П.2: Следят го и го коментират също така в oil-club.de
-
0 точки
-
0 точкиСпоред мен цялата работа ще излезе един кьорфишек, като проверките за димност на колите в София. След няколко дни всички ще сме забравили за тази буря в чаша вода.
-
0 точкиМоят случай е следния: 2013 купих хондата и още преди да я регистрирам и монтирах ГИ. При регистрацията КАТ ми вписаха в талона че освен бензин, горивната система бачка и на втечнен нефтен газ и това е. Вчера се обадих на приятел от КАТ и го питах аджеба трябва ли да минавам преглед и идентификация на газовата в спец. сервиз, при условие че газовата ми е вписана в талона на колата и в картона от годишния преглед, отговора беше - не. Просто трябва да си нося постоянно големия талон, защото малкия ми е от старите, в които не пише вида на горивото. Това е частен случай и може да е от полза за някой друг в моето положение
-
0 точки
-
0 точкиКъм " компетентния разбирач" - сега вече разбрах, защо всичко в държавата ни е в такова положение. Лафа за "чипа" се отнася в пълна сила за теб и за тези който успя да заблудиш с "компетенцията си". Само за информация - не ти четох изцяло глупостите които си сътворил, но за последен път ти пиша умерено уважително. - Относно първия казус, по който писа до КАТ и на някакви измислен сайт : КАТ ти отговориха точно това което и прогнозирах - нищо конкретно , но те оставиха ти да си го изтълкуваш, обаче подведен от пишман разбирачите от сайта, ти го направи по грешния начин, който и до днес смяташ за правилен. За това толкова - излишно е да споря с невежи и неспособни да вникнат в нещата. - Относно ситуацията с твоя приятел: Започвам да се чудя - ти бавно развиващ ли си , или състоянието ти е постоянно такова? Написах ти го с червено, удебелих ти го , подсказвайки ти какво да видиш за да престанеш да се излагаш, обаче ти отново търкаш клавиатурата пишейки куп глупости и качвайки измислени снимки. Обяснявам ти за последен път - на въпросното кръстовище , твоя приятел НЕ СЕ ДВИЖИ ПО ПЪТ С ПРЕДИМСТВО и НЯМА такова предимство пред другия участник в движението , който си се движи по въпросния път с предимство. Тази снимка и Линка който си качил в другата тема, са едно към едно: По пътя , по който се движи въпросния учебен автомобил, ЗА НЕГО НЯМА НИКАКВИ ЗНАЦИ . Там на въпросното кръстовище, за него важи, само и единствено, правилото на дясно стоящия - разбери го най-накрая това . Ако не вярваш - виж си Линка, ако и на него не вярваш - отиди на място и провери. Само за информация - почти всеки ден минавам от там и много добре знам, какви знаци има сега и какви е имало преди. Разбирам, че си разбрал къде си се у@@@л, но вместо да си признаеш (както нагло ме съветваш), пишеш куп глупости, рисуваш разни картинки и некоректно, на следващите картинки си рисуваш разни знаци, които там ги няма - не изопачавай ситуацията бе пиле , не на мен тези неща. п.п. Все още чакам да ме поканиш на някое кръстовище, на което ти ще си ми дясно стоящ имайки знак СТОП, пък аз ще съм ти от ляво по път без предимство, за ми се "врежеш във вратите" (нали това искаше) , за да проверим дали аз ще съм виновен.
-
0 точкиОх, колко мъка има по тоя свят... Ставаш много смешен вече. Говориш си някакви отвеяни неща, пишеш цитати, които никой друг няма да разбере, защото са извадени от основната тема... Ти май 2 години не си спал, щом в някаква случайна тема за нещо съвсем друго изведнъж се връщаш към това? Ако ти е кофти, че чета редовно закона и се информирам за промените, а ти си буташ с наученото през 1972 - кажи си. Няма проблеми, ще си говорим, ама за 2 години нищо ли не научи по темата за предимството? Ти имаш ли въобще бегла представа как се излагаш с незнанието си? Опитваш се да се правиш, че не си разбрал и ми изопачаваш думите, вадейки точно определени цитати от текста, обявявайки ги за много сложни и трудни, а ако можеш да четеш и да разбираш написаното - ще разбереш много лесно, ама нали не можеш да застанеш мъжката и да кажеш "Да, сбъркал съм, признавам" (някои го направиха, за което само уважение!), ами измисляш какви ли не глупости, само и само да завоалираш думите си, за да се изкараш прав. Не разбра ли, че това, което ти е в главата - е грешка и е само в нея и дори ти показах отговор от официален орган по прилагането на закона и правилата, а ти даже имаш наглостта да спориш и с това. Много е нелепо, разбираш ли? Да спориш със закон! Имам чувството, че не говоря с трезвен и мислещ човек, а с дете със специални образователни потребности (СОП). Отне ми време да си подготвя отговора и картинките, но явно така трябва да ти се отговаря, особено като казваш на черното бяло и ме изкарваш някакъв балък, понеже знам законите и ги спазвам като се движа по пътищата, за да осигуря безопасност за мен и за околните. Пак ще ти обясня, дано да разбереш къде бъркаш. И аз да те върна на ситуацията, ама по малко по-прост и лесен начин, щом онова ти е било сложно, пък дано ти влезе нещо в главата. Само че ако пак се аргументираш с "Така е, защото аз така казвам и защото е така", наистина всичко губи смисъл. Разкази в картинки, помагат при СОП: Какво сега не ти е ясно в първия цитат, дето си дал? Много точно е написано - пътят, по който се е движел изпитваният, е път с предимство. Пътят, по който се е движел другият - също е път с предимство. Двамата са на път с предимство. Ето го кръстовището: Пътят с предимство идва от юг в едната посока и от изток - в другата. И двете коли се движат и приближават по път с предимство, какво не е ясно? Разбираш ли го това поне, за да продължим? Ако да - продължи да четеш, ако не - залягай над учебниците и правилата, за да разбереш кое е път с предимство и кое е път без предимство. Ако вече знаеш кое е път с предимство, сега си отвори раздел "Преминаване през кръстовище", където може да прочетеш как се преминава през кръстовище, на което има такъв път. Тук е моментът да ти напомня, че съм питал и лицензирана авто-школа (която обяви за некомпетентна!). Пътна полиция ти го казаха същото - в тази ситуация се прилагат разпоредбите на раздел 11 - преминаване през кръстовище. Да ти го припомня ли? Ама ти и срещу тях спореше... Да го показвам ли пак? Понеже навремето се "хвана" да ми развиваш теория, как първо бил посочен раздел 5 - Маневри, като че ли в него пише нещо конкретно по въпроса за обратния завой. Посочен е първо, защото в реда на числата 5 е преди 11 и е логично като изброяваш нещо, първо да посочиш най-малкото число. Понеже заблуждаваш хората, като пишеш някакви неща, които УЖ ги пишело в този раздел, да го припомним на всички, най-общо: Чл. 27 засяга преминаване покрай "остров" и няма смисъл да го коментираме. И край, това е всичко в раздел 5. Накратко: 1. да се убедиш, че няма да създадеш опасност за другите и 2. да подадеш сигнал за маневрата. Никъде не се коментира кой накъде завива, еле пък обратен завой. Завиването в обратна посока е разгледано в раздел 8. В отговора пише, че при тази ситуация се прилагат разпоредбите на раздел 11 - преминаване през кръстовище, а не тези на раздел 8 - завиване в обратна посока. Точка по въпроса. От това по-ясно кой искаш да ти го каже? Министърът? Президентът? Папата може би? Това, че ти не знаеш как трябва да се премине през кръстовище и искаш да е по твой начин - това е изключително твой проблем, а не наш. Понеже всеки иска да е по негов начин, затова има закон, който важи еднакво за всички - както за мен така и за теб. Помниш ли или си забравил какво ти отговори държавният орган? Ааа, чакай, сетих се! След като го прочете - заяви, че в конкретната ситуация не било важно раздел 11. Не е така, както казват, а е твоето: После изтърси нещо от сорта на: "Автомобилът не извършвал маневра...." Ходи кажи на някой - полицай, инструктор, който и да е - че завиващите автомобили не извършват маневра, понеже са на път с предимство. Представяш ли си от това да зависи дали ще вземеш книжка или не? Ти НИКОГА няма да вземеш. Законът е категоричен: когато пътят с предимство изменя направлението си в кръстовището, важат правилата на РАЗДЕЛ 11 - преминаване през кръстовище с изменение на направлението, както повелява чл. 50 с препратка към чл. 48: В нашия случай и двамата водачи се намират на този път. И съответният текст на чл. 48: Така и са отговорили. Още веднъж, за да го запомниш: Да ти приложа ли снимката с "казуса"? Обаче няма как да не призная: направо шапка ти свалям за начина, по който си беше пробутал теориите в оная тема и беше успял да убедиш хората в тези глупости! Чак имаше хора, които първо са били на едно мнение, но така красиво си го разказал, че си ги убедил да си сменят мнението, та и те да се излагат. Браво, наистина! Разказвач си. Ама законът си остава закон, както и да го разказваш. Сега изясни ли ти се какво значи ДЯСНОСТОЯЩ на такова РЕГУЛИРАНО кръстовище, на което и двамата са на път с предимство или пак ще се направиш на луд и няма да разбереш? Сигурно, нали трябва вода да се носи от 10 кладенеца, че няма... Това е по първия, втория и третия цитат, по които си решил, че нещо не ти е ясно. Накратко - има път с предимство, който си изменя направлението, като и двата автомобила са на пътя с предимство. Ега вече ти е ясно. Само че това, че ТИ не разбираш - не го прехвърляй на другите. По следващите цитати, които си извадил и си се опитал да измислиш някоя глупост - изглежда и тук не си разбрал, въпреки че е написано, ама трябва да се чете. Хайде пак да повтаряме за неразбралия: написал съм много ясно и точно къде се е намирал учебният автомобил и че съм дал гледна точка от отсрещната му страна. Пояснил съм, че показаната гледна точка НЕ Е мястото на учебния. Учебният се е намирал на позиция 1, а е показана гледна точка от позиция 2. Ама нали трябваше да се направиш на неразбрал... Ето кой къде е бил и къде е гледната точка, която бях показал там: Да се правиш, че не си разбрал онзи текст - вече буди сериозни съмнения у мен за способностите ти да разбираш написан текст. Нарича се "функционална неграмотност". От нея страда предимно младото поколение, но има изключения. Получава се от бедна езикова култура и неспособност да свързваш смислено прочетените думи. Учебният автомобил от позиция 1 е направил десен завой. Какво не ти е ясно тук, не знам. Ето къде е бил учебният автомобил, ето къде е бил и другият автомобил, а стрелките показват накъде е продължил всеки. Първо е преминал учебният автомобил, показан като син правоъгълник на долната снимка. Дотук ако си разбрал изобщо нещо от ситуацията, може да продължиш да четеш нататък: Вече писах по-нагоре как се изменя направлението на пътя с предимство, но съм сигурен, че ще има поне един неразбрал, който пак ще започне да бръщолеви, затова ето по-ясно да се вижда: СЕГА ясно ли ти е, чичо, кой път е с предимство на това кръстовище? Ясно ли ти е къде е била учебната кола? Ясно ли ти е накъде е завила? Ясно ли ти е къде е бил другият (случаен автомобил)? Ясно ли ти е накъде е завил? Ясно ли ти е кой на кого е бил дясностоящ и кой пред кого е с предимство?!? Разбираш ли сега как ЕДНОВРЕМЕННО и двата автомобила се движат по път с предимство и заради това се прилагат разпоредбите на член 48 от Закона за движение, според който трябва да приложат същите правила, като при пресичане на равнозначни пътища, а именно: Учебният автомобил е бил скъсан, защото не е спазил разпоредбите на чл. 48, който се прилага във връзка с чл. 50 и за пореден път ще го напиша: И двата автомобила приближават кръстовището по път с предимство. Тъй като той изменя направлението си, следва да се приложи правилото на дясностоящия. Така другият автомобил е с предимство пред учебния. Учебният обаче не го е пропуснал, минал е преди него и е създал предпоставка за ПТП, затова е бил скъсан и му е обяснено къде и какво е сгрешил. След това на допълнителните часове го караха момчето всеки ден да минава от там по 10 пъти. В кръгче го въртяха, за да научи, че на това кръстовище като има два автомобила на пътя с предимство, с предимство е дясностоящият. Не те видях някъде да кажеш според теб защо е скъсан, а само повтаряш, че е скъсан правилно? Представям си каква феноменална теория ще развиеш. Разбира се, че е правилно скъсан, нали е отнел предимство и затова са му писали двойка! Ама сигурно тактично ще забравиш да ми отговориш на този въпрос. Хайде сега преди да ми отговориш, ако изобщо имаш нещо да кажеш - да се опиташ да разбереш какво пише и дано да вденеш какво значи "правило на дясностоящия". Това фундаментално правило важи: - на нерегулирани кръстовища - на регулирани кръстовища, при които пътят с предимство изменя направлението си, като го прилагат помежду си САМО тези на пътя с предимство, от една страна, и САМО тези на пътя без предимство, от друга страна. - важи също при престрояване от съседни ленти - пак дясностоящият е с предимство - на нерегулирано кръгово - пак дясностоящият е с предимство - на нерегулирано Т-образно, при 3 приближаващи автомобила, пак е с предимство този, който е отдясно, пред този отдолу и този отляво. Дори и да прави ляв завой. Я кажи, научи ли какво ТОЧНО значи знакът "STOP" и как се прилага по отношение на пътя с предимство и на пътя без предимство? Че и по тоя въпрос беше забил в една 9-та глуха, и така и не каза "Ей, да бе, сбъркал съм, променили са правилата и не ги знаех...". Книжката ми, колега (малко е обидно за мен да те наричам "колега", защото колеги са ми само добрите шофьори, а не тия, дето нищо не знаят и се пъчат!), съм я защитил без грешки и без нарушения. Описаните по-горе ситуации - всичките можеш да ги видиш като изпитни въпроси. Показвам я с гордост. Може да се правиш на интересен, като се изказваш подигравателно "за други "рицари" от Форума, които са се взели много на сериозно, относно ЗДП и правилника му по прилагане,цитирайки и тълкувайки някакви закончета и алинеи, както им е удобно - и оповаваики се на някакви измислени, сайтове и други", но другите рицари, за разлика от теб, знаят как да се движат по пътищата. Когато не знам - не ме е срам да си призная и да потърся как е правилно, след което да кажа - да, бях в грешка и не знаех, потърсих за да се науча. Ако някой трябва да си върне книжката, определено не съм аз, защото съм научен като хората, по актуални правила в този век, а не в миналия. А щом официален държавен орган за теб е "някакъв измислен сайт", тежко на всички шофьори, когато си на пътя. Не знам дали казах, но и да съм - ще повторя - такива като теб - изкарали книжки преди 40-50 години и каращи по правилата от тогава, без да са наясно с промените, са чудесен пример, че при подновяване задължително трябва да се ходи на проверочен изпит. С лопата да ги ринеш! Съжалявам, че някои от по-възрастните колеги ще го приемат лично, но това е истината. Добре е, че има и такива от по-възрастните, които въпреки отдавна положените изпити - редовно се информират за промените в правилата и не се излагат в елементарни ситуации на пътя. А когато видят, че са в грешка за нещо, което е било по един начин някога, но вече е по друг - сядат да го прочетат и да го запомнят, за да не стават опасни за себе си и за околните. Поздравления за такива колеги. Ето това са истински колеги, а не такива като теб, които си позволяват да дават квалифации на напълно непознати: "пикльо", "жълто по устата" и прочее тъпотии. Тия си ги викай там в кръчмата на село или пред блока с пияниците. Силно се съмнявам да разбереш нещо и най-вероятно пак ще започнеш да си повтаряш глупостите, подмятайки неясни цитати, с текст между тях как си противореча. Ама щом толкова ти е капацитетът... Искрено се надявам и ти пожелавам това да си остане единственото, което не знаеш. А, то пък ти не знаеш и СТОП-а какво значи... и ти имаш книжка... представяш ли си!? Извинявам се на всички за това, ама някакъв, дето нито ме е виждал, нито ме познава - да ми говори такива тъпотии и да си мисли, че е над нещата - минава ми над границата на търпимост и нямаше как да не му отговоря аргументирано, с точните картинки и цитати.
-
0 точкиНай добре се консултирай с КАТ по телефона,имат го на сайта.Аз не ползвам газ и нищо не мога да кажа.
-
0 точкиМи да Бойко е виновен и тъпата му политика само да цоца. За Евро нормата не знаеха ли 2017г като регистрирах колата че има. Но не 2 г по - късно измислиха и това за данъците, щото им беше пределно ясно че поне 50% от колите го нямат вписано в талона и така ще изкараме лев. 30 ле за талон и от 50 до 200лв за сертификат, от които ще вземат данък печалба. Хайде моля ти се, ние не растем в гората. Ма да са сети че когато сме на газ, данъка трябва да се намали, няма...
-
0 точки"Съвършената състезателна кола е онази, която се счупва миг след финала". "Дайте на едно дете лист хартия, няколко цветни молива и го накарайте да нарисува кола - със сигурност ще я направи червена". "Въздържаме се да посочваме колко точно конски сили имат нашите двигатели. Ако колата ни е спечелила, значила е имала достатъчно. Ако е загубила, значи е имала по-малко". "Никога не съм ходил на туристическо пътуване или на ваканция в живота си; за мен истинският празник е да си стоя в работилницата, когато повечето служители са си тръгнали". "Нося тъмни очила, защото не искам другите да знаят как съм устроен отвътре". "Моторите са като жените - трябва да знаеш как да ги докосваш в най-чувствителните места". "Италианците прощават всичко и на всекиго - крадци, убийци, отвличания, всичко. Не прощават само успеха". "Един ден няма вече да съм тук. Но се надявам червените коли с моето име да останат и да бъдат почитани по всички писти на света". Енцо Ферари - 122 години от рождението му. Великият италианец, който така и не се качи на самолет или асансьор.
-
0 точкиДаже и възможността, един човек да загине заради такава разпоредба--я прави антихуманна и грешна! Трябва пълна забрана за регистрация на такива автомобили.
-
0 точки^ И, с какво е виновен десния волан, че някакъв неадекватник не е погледнал в огледалата?! Същото можеше да се случи (и се случва), ако колата пред теб е с "нормален" волан. Мога до утре вечер да изреждам опасни ситуации, причинени от идиоти с "нормални" коли. И, като се забранят десняците, по пътищата всичко ще е цветя и рози ли?! ПТП-тата не се причиняват от десния волан, а от малоумникът, който го държи. И не, не си мислете, че подкрепям карането на кола с "обратен" волан в България. Не е работа за всеки. Просто не мисля, че с лека ръка трябва да се анатемосва нещо, което е въпрос на личен избор. Когато този избор е подкрепен със необходимите умения, опит и нагласа, нещата на пътя ще се случват, както трябва. Ааааа, забравих да спомена манталитета. А за английските туристи (причислявам и себе си към тази група), какво ..... ? Само транзит, и със специално разрешение?! Ми дай да ги водим в колона и с полицейски ескорт!!! Един англичанин (и аз, и аз) в непозната, непривична пътна обстановка (десен волан), за разлика от местните бабаити, ще кара с очите на четири, колкото и да е тарикат в Англия, вервайте ми.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00