Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 20.04.2021 in all areas

  1. 4 точки
    Късно е, вече взех IS200 Sport 1G-FE 😜 За моите нужди е перфектен. Двигателят работи много спокойно и заради повечето цилиндри има достатъчно тяга на всички предавки и във всички обороти, което прави шофирането изключително приятно. Над 4 к. отваря VVTi и дърпа порядъчно. Кутията е ръчна шест-скоростна, по-добрият вариант за тази кола, малко груба, но се свиква. Возията е изключително стегната и комфортна, независимо окачване отпред и отзад. За управлението няма какво да говорим - задно предаване в цялата му прелест! Тези коли идват стандартно с много екстри, между които пълен ел. пакет, подгряване на седалки, алкантара + кожа, тонирани задни стъкла, регулиране на фарове и т.н. Абе, доволен съм.
  2. 3 точки
    Капков тест 4 1. Petro-canada SS 5W20 Ilsac Gf-6,от lubrifilt. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-190300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 5000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40 6.Средна скорост,около 30км/ч. 7.Сезон на експлоатация 03.12.2020 до 18.04.2021г. 8.Мото часове около 170 9.Изразходвано гориво 520л.газ и 60л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.3л. 11.Доливане няма,разход 2-3 мм.на долу. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване средно тежък,към лек (зима...). 15.Предишно масло-Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката я докоснах,до офисната хартия. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло Смяната на цялото масло е извършена,само през щеката и гърловината на капака на клапаните. Картерната пробка,не е отвивана този път (а трябваше). Сменено впера с Mobil1 5W30ESP от коксмотор. Източено от пробката,на загрял двигател и изтеглено несливаемото количество,чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. Прилагам снимки,на количествата източено (включващо и това от масления филтър) и налято масло. 4.7л,най добрия до сега резултат!Не знам как стана,но явно защото мотора беше топъл. П.П.Ето и почерпката,за добре свършената работа: 🍺 🍻Ха наздраве и който желае,може да сподели мнение,благодаря!
  3. 2 точки
    Здравейте колеги, Аз мога да споделя от лични автомобили (освен Хонда) съм имал Мицубиши Галант 2002. Работен кон, толкова работа ни вършеше за семейна кола. Никога не ни е оставяла на пътя и заради 6-те цилиндъра не се усещаше ако е натоварена с багаж и хора. Основния проблем беше ръждата. От служебни: (поне каквото помня или ми е направило впечатление) - Тойота Корола 1994 1.4 (газ) - много издръжлива кола, лека и маневрена. Нямаше никакви екстри, но пък беше толкова приятна и широка. - Фиат Браво ~1994 1.4 (метан) - много неприятна кола, постоянно нещо не и беше наред. Може би и беше взет живота вече, не знам. Нищо особено като возия или управление, нямаше никаква мощ(може би заради метана). - Шкода Руумсър 2007 1.4D (нова, от магазина) - като всяка нова кола е много приятна. За мощноста си вървеше добре, беше комфортна, и имаше голям багажник. За около година я карахме, не ни се наложи да правим нищо по колата, а знаете по-колко км. се карат служебните коли. А аз пак се върнах на Хонда, защото усещам един финес в марката, който ме дърпа обратно.
  4. 2 точки
    Смисълът на карспендинг и други подобни приложения е точно този- да разбереш колко струва да имаш кола( на ден, на месец, на година) . Единствено трябва да пишеш вътре стриктно. И смисълът е информираност към една по обща сметка, която е необходимо да си водим. Принципно това е само част , за да разберем колко ни е печалбата( на месец,на година и т.н.). А с печалбата се реализират "приятните емоции и моменти" в живота. Друг е въпросът да знаеш ,какво е печалба. Можеш да прогнозираш в последствие какви са ти възможностите за развитие в бъдеще. @Bizzitoпримерно аз знам с точност до няколко левчета колко ми струва старата кола на 18 години и новата на 4.( На месец , на година и т.н.). благодарение на подобно на карспендинг приложение. А иначе и подобни книги има още от деветдесетте превеждани от американски автори, понеже нещата са си свързани с капитализма, който ние леко до '89 не сме познавали , а горе долу и сега е така за масата хора.
  5. 2 точки
    Колега, още са твърди пластините на притискателя. Ще омекне след определен бр. километри😉
  6. 2 точки
    И при мен беше същото, оказа се, че при закачането на гърнетата бяха ги закачили не както трябва и опираше в купето, но после майстора се коригира
  7. 2 точки
    Въобще не са "кръчмарски" и не са от немотия. Думата е "прагматичност"! ...Някои може да не я знаят..., но все пак...
  8. 2 точки
    Виждам, че май повечето хора помислиха, че се оплаквам или нещо подобно. Няма такова нещо. Колата не ми тежи на бюджета и дори мога да си позволя повече, но не виждам особен смисъл. Просто докато не взех наготово таблицата от статията си нямах и на идея колко ми струва колата на месец. Затова реших да я споделя ако някой се заинтересова да я ползва. Все пак загубих около 1 час работа по нея. Покрай това научих и че закупуването и поддръжката на един нов сув такъв клас излиза от 600 до 900 лв на месец за 5 години. Някой подозираше ли до сега каква е сумата? Всеки знае колко струва в магазина и почти всеки може да ги извади ако реши. Но каква е крайната цена и то на месец? За да може да си го сметнеш в крайна сметка като процент от дохода
  9. 2 точки
    За да не задълбавам и аз ще кажа и моето мнение на кратко. Приходите определят разходите. Колкото по големи приходи има един човек толкова по големи разходи може да си позволи без да ги усеща. Смисъла на живота е един и същ както за по заможните така и за по малко имащите, тоест една вечеря на ресторант може да излезне 200 лв на лицето с високи приходи а на другото в къщи с две яйца за 40.ст. И двамата си лягат нахранени и готови на другият ден за работа тоест бюджетат им покрива разходите да съществуват, на другият ден пак всичко се повтаря. Същото е и с колите, за това са и различен ценови диапазон. Иначе както казва Цецо, с презерватива е най евтино и изгодно и сметката най излиза.
  10. 2 точки
    Оправиха си бакиите както казах резонанс нещо е опирало в изпускателната система сега си работи както трябва и няма вибрации при гасене. Благодаря
  11. 1 точка
    Здравейте, След като попднах на тази статия на Стойне Василев, известен финансов консултант, реших да си направя една сметка. https://smartmoney.bg/kolko-ni-struva-da-pritejavame-nov-avtomobil/ Знаех, че притежаването на автомобил е скъпо удоволствие, но се оказа доста по-скъпо, отоколкото очаквах. На следния линк пък може да видите и надявам се да използвате таблицата, която направих. Направих сметка за кола на старо, в моя случай (притежавана от 2 години). Ако някой не може да ползва файла, а го иска, нека да ми пише. https://drive.google.com/file/d/1Uf66_yUDkmy5Em2NAoi1gHHximG0Siof/view?usp=sharing Разгледал съм 3 слуая, за 2, за 5 и за 8 години. Всеки случай е специфичен, например, на мен ми се наложи да направя някои доста скъпи ремонти, които се правят веднъж в живота на една кола.
  12. 1 точка
    Знае се, че на хондите джаз слабо място им е кутията и лагерите им се чуват.
  13. 1 точка
    Колега stivenj, никъде не съм казал, че колата трябва да тропа! Шум в кутията имат всички хонди, защото това им е слабо място. Ти за 6 години си си купил една кола и даваш компетентно мнение. Аз за разлика от теб само за последните три години съм купил и продал няколко стотин. За това си мисля, че имам бая повече опит от теб. При това съм фен на марката и самият аз съм карал и сменил почти всичко дето го има в Европа. Пиша мнение не за да си правя реклама, а защото искам да помогна на бъдещите собственици. Много често при оглед цитират мои мнения, без да знаят че са писани от мен. А това само ме радва. Я кажи ти колко търговци на автомобили си видял и чул да отварят очите на клиентите? Та, нещо не ти схващам смисъла на поста. Имал си хубава кола и си я продал. Браво, но това какво общо има с темата? И да ти кажа още нещо, евтината кола винаги има нещо за правене. За това подготвям хората с не висок бюджет, просто да си знаят какво да очакват. И последно - преди дни се прибрах от Швейцария с джаз 2007 , който беше от първи собственик. Лично го купих от него. Всички сервизи са правени на време и само във Хонда. До тук добре, ма като стъпи на разбития път преди да се кача на ферибота в Анкона чух потропване от дясно. До там беше тишина и съм сигурен, че и предишният собственик не го е хванал. Та, така стоят нещата. Тия дни влиза да я разгледам и да оправя проблема. И да, и тази кола има съвсем лек шум в кутията. Нищо ,че е правено обслужване на време и коректно! П.С. Самият ти казваш, че си купил твоят джаз преди 7 години. Значи е била седем години по-нов, нали така? Е, струвал ли е тогава 3-3500лв или е бил в пъти по-скъп? Щото аз помня цените, понеже се занимавам с коли от много години. Поздрави от мен!
  14. 1 точка
    Колега Атанасов и аз искам да ти кажа някои неща, от 6 години карам джазка,2002 г.грижил съм се като за дете към нея, продадох я преди десет дни и кохортата гледачи,майстори дето бяха с човека нищо не откриха да се хванат ей тъй да се заядат за цената, е имаше де, че е вече почти на 20 години, ама то всички стареем,така, купих си Сивик 8-ца и Атанасов, до края на годината ще продам Сивика за да си купя отново джазка.Коректно си направил коментар към колежката питаща ,какво да гледа и да избира, аз лично съм съгласен с всичко казано от теб.Но, че задължително трябва да тропа и да има шумове, не,зависи как е обслужвана,нищо странично не трябва да се чува от двигателя и скоростите.Или съм има дяволски късмет ,като съм я купувал от Стара Загора преди 7 години.
  15. 1 точка
    Колега, има тема за това ръководство! За бензин и дизел е едно и също! В темата съм дал адрес на ФТП от където можеш да си свалиш българското:
  16. 1 точка
    Е, няма пълно щастие. Тая зима беше добре, но не валя и много сняг. С нови гуми, осторожно шофиране, бутона SNOW и избягване на непочистени места се закрепва положението.
  17. 1 точка
    Бърз преглед в тефтера на Ледженда показа следната сметка: Държавни вземания - 425лв / гуми/джанти - 1055лв / ремонти - 500лв / консумативи - 220лв / глезотии - 515лв - общо - 2715лв. Това е без цената и регистрацията на колата, а за 16000 км са заминали за гориво 200 / 1650 лв за бензин / газ - общо 1850 лв. Тоест, за 8 месеца = 4565 лв, което на месец е 570 лв. Мноу бре Танасе!!! Но това е "моментна снимка" на статистиката. Старите гуми продадох за 200лв, а купените ще служат още доста км. Ремонтите също ще откарат с години, така че процентно горивото ще се качва, а останалото ще намалява.
  18. 1 точка
    Привет , моята поръчка е : Линк: https://www.ato24.de/en/motul-8100-eco-clean-0w-30.html Вид и количество: MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-30 1 X 1L Вид и количество: MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-30 1 X 5L Стойност на поръчката: (12.59 + 49.99)*1.9675 = 123, 12лв Начин на плащане: парите ще бъдат преведени по REVOLUT Начин на получаване: Лично
  19. 1 точка
  20. 1 точка
    Към автора: Да докладва после дали се е получило с управлението от волана че ще е интересно за всички дали наистина се получава без допълнителен модул. 😉
  21. 1 точка
    Отново – темата замина оффтопик, а не е в този раздел. Очевидно целта е да е полезна на някого и да се споделят мнения за начина на изчисление. Убеден съм, че никой не трепери. Да имаш изчисления на база статистически данни е обективно полезно в прогнозирането на бъдещи разходи. А това очевидно е полезно по много причини. Та отново – всеки по свое му. Нека приключим с офф топика.
  22. 1 точка
    Ако я нямаше немотията,хората на запад са го измислили и се практикува отдавна.Оставяш старата и взимаш новта,като всички тези терзания написани горе,за пазарна загуба сметната на база обезценяване и пари за ремонти, са горе долу на равно с офертата от дилърите.
  23. 1 точка
    Благодарности и от мен! Отново плюс за Атанас, но минус за Ато заради нелогичното за мен забавяне. Не можеха ли да прехвърлят липсващите артикули за следваща поръчка и да не ни карат да чакаме цял месец, все пак са регулярни заявките. Не им дадох висока оценка в скорошен survey.
  24. 1 точка
    Ами добре! - "хаха, кръчмарски сметки" Аз книги не съм чел, ама хич! Но пък тези които са чели "1-2 книги по темата" имат пари нали? Пак ще цитирам цецо - "да помни колко ползи и радости му е донесъл." и "Да, мога да си позволя "големия шлеп", защото данъкът му е лев на ден," За една от колите ми данъкът е същият - лев на ден! В този форум много отдавна прочетох лафа: - да слезеш от колата усмихнат!!! Е, ... така слизам от една от колите ми в подписа. п.п. Не си правя сметката и затова може би нямам милиони... : )
  25. 1 точка
    хаха, кръчмарски сметки. Вземи прочети 1-2 книги по темата и ще разбереш, че не е така. Мога да ти кажа, че хората които имат милиони много добре си правят сметката Те затова и ги имат. Не са паднали от небето.
  26. 1 точка
    Възможно решение на проблема! След много опити, диагностика и почистване на какво ли не, проблема с пропадане на оборотите си остан (След свободна и до пълно спиране на сфетофар падат оборотите и има лека вибрация). Тази година след като се наложи да сменя ремъка, се оказа, че трябва да се сменят две ролки - обтяжната и някаква друга според майстора. Понеже ролкити са метални ми предложи да смени само лагерите, което ми спести много финикойски знаци. При първото запалване на колата след ремонта забелязах, че двигателя работи по-тихо и проблема с падане на оборотите на свободна при спиране вечв го няма. Реших да я покарам един месец (тест период) и ако не се пряви пропадане на оборотите да ви споделя една от възможните причини. На въпроса: След свободна и до пълно спиране на сфетофар падат оборотите и има лека вибрация. Решението при мен е било от смяна на ролките на пистовия ремък. П.С. Моля, ако някой потвърди, че и при него след смяна на ролките се е оправил проблема с пропадане на оборотите, да посочи, че това е решението на проблема.
  27. 1 точка
    Това са хипотетични сметки. Единственото сигурно нещо е покупната цена и то при положение че не е с кредит. Удобство и удоволствие трудно се остойностяват, а режийните разходи са пост фактум, и сметката е видна чак след продажбата на колата, както и цената и - при раздялата с нея. Обезценката е имагинерно понятие и няма значение след конкретна уговорка с купувач, па ако ще той да разправя че след 5 години е паднала на половина. Логиката на такива сметки е да види човек колко е ограбен от автомобила, а трябва да е обратното - да помни колко ползи и радости му е донесъл. Иначе ще се чувства прецакан иии - вертикален полет от терасата. Все едно да седнете с жената и калкулатор в спалнята, па да сметнете за 18 години, колко ще ви струва 1 дете. И после кво - слагаш презерватив?
  28. 1 точка
    Таблици за колите и аз имам, но не е нищо ново, че автомобилът, за да се поддържа добре и да запази стойност, гълта пари. Но това се отнася за всяко нещо, което носи някаква полза. Трябва да се сметне именно ползата и добавената стойност, т.е: 1. Удобство, спестено време 2. Дали е налична равностойна алтернатива 3. Положителните емоции от закупуването и шофирането на по-нов, по-хубав автомобил, особено за ценител. Във връзка с т. 2, намали стойността на горивото с цената на алтернативния транспорт, доколкото има такъв. При закупуване на автомобил обикновено е много ярко изразен големият проблем: несъобразен бюджет спрямо потенциалните, а понякога и първоначални разходи.
  29. 1 точка
    Имах същите симптоми на К20А6 и се оказа счупен обтегач на малката верига
  30. 1 точка
    Дадох ти съвет . А правилата са следните като не знаеш не пишеш глупости.
  31. 1 точка
    Мани повече не пиши! , Да се срамуваш. Към автора откачете пистовия и ако пак трака така и пишете смъртен акт.
  32. 1 точка
    Колеги,аз сложих панел 77251SJ003ZA и после 7 инчова навигация със задна камера.
  33. 1 точка
    За колегите от Пловдив: Оставих колата с доста тропаща рейка в сервиза на Карловско шосе (мисля Радо се казва майстора).. Със записване е и дават часове за след месец.. Но това не беше проблем, при положение, че хлопа от 4 години.. Този път не се трогнах изобщо какво и как ще правят и т.н.. Просто реших да я оставя и да си платя без излишни вглъбявания и т.н. Взех си колата след няколко часа и първите впечатления са доста добри.. Няма го хлопането, само дето волана е малко по-стегнат.. Мисля, че това е нормално, при положение, че хлабината е обрана.. Идея си нямам от какво и как е изработил втулката.. като мина някой друг километър ще видим как се държи във времето.. И цената беше доста приемлива (малко повече от колкото на колегата по-горе му е излезла поръчката от Русия).. Така че ако някой колега от Пловдив не му се занимава със стругари, качване, сваляне и т.н. - да знае къде да отиде..
  34. 1 точка
    Един глас от мен за Moll. Моят е от 2014 г. и засега, да чукна на дърво, нямам проблеми. Не съм доливал, дозареждал и т.н. Като се скапе мисля да си взема пак такъв.
  35. 0 точки
    Ххах 20-на милиона е една кола,ще му удържат 2 броя...
  36. 0 точки
    Varta и excell, yuasa, gigawatt, изкараха едвам 4г! Sznajder 8г. yuasa на 2.5 г, взе да дава проблеми, но се оказа платката на алтернатора!
  37. 0 точки
    #borko 30 И на мен това ми е впечатлението! Последният на бивш ето Субару изкара със зор едва година и половина... Модел с добри тестови показатели, и не евтин... 😒🤔🙄
  38. 0 точки
    Dimicha ,не знам за другите нооо не трябваше да взимаш ексайда ,в нашия град от няколко години не го продават по магазините където съм питал -прекалено много рекламации имали за марката ,ексайд преди 10-12 години беше добър избор ,но вече явно не е ,трябваше Банера да купиш.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...