Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 8.04.2019 in all areas
-
4 точкиТова не винаги е съвсем така. Например офертите от Хонда Германия и Тойота Германия: 1) Хонда - 50/50 Angebot Плащаш 50% от цената и караш 3г без да мислиш за нищо. Обслужването е безплатно. След това вземаш решение - връщаш или доплащаш останалите 50%. 2) Тойота - neu bleibt neu (новото си остава ново) За период от 3г/4г се плащат месечни вноски и нищо друго. Обслужването е безплатно. След това вземаш решение - връщаш и вземаш нова, връщаш и нищо не вземаш или доплащаш и си остава твоя. Жена ми в момента кара кола, взета с такава опция. За 160€/месец (разходите за цигари на един пушач в Германия) не мислиш за нищо. Ако нещо стане - звъниш на сервизния телефонен номер, получаваш безплатен заместваш автомобил и т.н. Цената на конфигурирания автомобил беше над 21 000€, с различни отстъпки стана над 16 000€, а ние ще палтим за 4г - 7 680€ или около 35% от ценовата листа. Първите с такава опция, които са били върнати вече се продават за 14 690€: https://www.autoweller.de/gebrauchtwagen/yaris-hybrid-15-edition-s-shz-tss-lmr-kamera?s[ref]=%2Ffahrzeugsuche%2F_%2Ftoyota%2Fyaris%2Fhybrid-benzinelektro%2F_%2Ferstzulassung%2F2016-2019 https://www.autoweller.de/gebrauchtwagen/yaris-hybrid-15-edition-s-shz-tss-lmr-kamera-0?s[ref]=%2Ffahrzeugsuche%2F_%2Ftoyota%2Fyaris%2Fhybrid-benzinelektro%2F_%2Ferstzulassung%2F2016-2019 https://www.autoweller.de/gebrauchtwagen/yaris-hybrid-15-comfort-kamera-led-klimaaut?s[ref]=%2Ffahrzeugsuche%2F_%2Ftoyota%2Fyaris%2Fhybrid-benzinelektro%2F_%2Ferstzulassung%2F2016-2019 Средно статистическия немец си сменя колата когато навърши 10-12г, защото тогава изтича периода на употреба на въздушните възглавници, а подмянната им е скъпа. И тогава някъде идват и по-скъпите ремонти, като съединител, окачване, амортисьори и т.н. Според мен, когато човек се интересува може да постигне добра сделка и да кара 3 пъти нов автомобил по 3г/4г, вместо един употребяван за сравнително еднаква цена. Например ако вземем след изтичането на 4г срок следващ модел и заплатим пак 7 680€ и после пак 7 680€, то за 12г и 23 000€ ще сме употребявали 3 нови автомобила. Ако си купуваш употребяван на 3г. за 14 690€ и го ползваш още 7г, то за 14г ще си дал около 29 000€, но с парите получени от препродажбата отново се попада в границите на горните 23 000€. Само, че в единия случай караш 3 нови автомобила без да плащаш за обслужване (даже и гуми не се купуват), а във втория случай плащаш за обслужване + гуми + накладки и т.н.
-
3 точки15-тина минути товарене на 3 МТВ-та и 3-ма юнаци. От всяко е свалена седалката с колчето, предното колело, щракната е осигуровката между предните накладки в хидравличния апарат и е вързано с ластично въже. В Белоградчик Сезам се отваря, а юнаците още нямат и бегла идея какво състезание ги чака, но принципно си хваля комбито. Принципно много коли могат да возят 3-ма души + 3 колелета, но поведението и сигурността на автомобила с качените на тавана или отзад велосипеди значително се променя. Естествено, има Одисей, Стрийм, ЦР-В, но това вече не е лека кола. Един е Акорд комбито, който събира много и вози бързо. video-1554658727.mp4
-
2 точкиАз самият смятам, че за втора ръка автомобил, бензиновите агрегати са далеч по-безопасни и евтини за поддръжка от дизелите. Но също така смятам, че дизеловият двигател на Хонда в този клас е сред най-добрите (има и награди заради което). Та ми е любопитно - ако някой държи на СУВ с дизел, кой е този много по-добър вариант от дизелово CR-V?
-
2 точкиМного, крайно колега! Я погледнете кой е двигателя на годината за далечната 2005 година. Това е вечния спор кое е по-доброто и на дали тук ще има развръзка. Честно казано не ми се влиза в излишни спорове. Според мен всеки си има стил на шофиране и си избира мотора най-близко до усещанията си. Аз пък никога не бих си купил бензинов автомобил - още повече атмосферка. -Това наклони везната при мен.
-
1 точкаhttps://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/udariha-dizela-emisiite-so2-skochiha-drastichno-6094076
-
1 точкаFULDA е хубава гума,даже много хубава.Нищо лошо не мога да кажа за нея. В момента се карат Фулда,Континентал и Мишлен,ми не виждам някаква разлика,че да бие на очи.
-
1 точкаНе знам дали на Фулдата показателите ще са нереални (или колегата говореше по принцип), но по-премиум марките влагат повече освен да надуват показателите. Например като гумата старее, характеристиките ѝ не се влошават колкото на евтина гума. Например малките резки на зимните гуми стигат по-дълбоко. Или, както гледах за едни Мишелинки преди време, проектират профила на водоотводния канал така, че с износването на грайфера на гумата да се отваря по-широко в точката на контакт с пътя, за да пропуска повече вода и да компенсира намаляващата дълбочина. Съответно характеристиките за сцепление на мокро и аквапланинг не страдат толкова със стареенето. Т.е. профилът на канала е нещо такова /__\ вместо такова |__| или такова \__/ както най-често се среща.
-
1 точкаНяма нищо страшно.Сваляш алтернатора,сменяш диодната плочка,задължително нови четки и провери регулатора на напрежение дали е изправен.Хубаво е да видиш с очите си че всичко това е направено. 200 лева трябва да ти стигнат.Успех.
-
1 точкаceco_accord така наречените гаджети според мен дойдоха с цел да замажат очите на хората, защото в днешно време колите вместо да стават по-леки, по-икономични и по-евтини, стават значително по-скъпи, по-тежки със всичко следващо от това, горят колкото старите, но имат едно много голямо преимущество в сравнение със старите автомобили от 80-те и 90-те, но то за съжаление е предимство за производителите - благодарение на супер дупер системите и турбота и незнам какви си простотии, освен че стават по 23456 кила и има 35 цолови джанти, цената на приличен среден клас автомобил гони 70 хилки, стават доста проблемни за експлоатация дори в първите години на живота им, но мисля че преминат ли границата от 200-250 К километра, ще стават само и единствено за правене, което правене пък е старателно оскъпено дотолкова, доколкото да не си струва... Или 6-7 години и пак си на пангара но за нов автомобил, защото старите стават само за вторични. Последните автомобили в които се качвах, произведени след 2013-2014 крещящо потвърждават думите ми, някои производители предлагат прилично вътрешно оборудване на двойна цена, но цялостно положението е същото, караш и хвърляш! Според мен положенето налага, който има старо злато да си го кътка докато му е кеф, след това да се ориентира според джоба и кефа, но скоро 10-12 годишните "нови" за нас доскоро коли ще стават само за сервиз или за рециклиране.
-
1 точкаРент-а-кар е алтернатива само в няколкото ни големи града. На запад е доста по-разпространен, както и оперативният лизинг. Просто ние тук живеем с мисълта че част от личното благоденствие се определя от лично жилище и кола. По повод новите коли нещата принципно са ясни. За 100% ефект, плащаш 100% от цената. Част от тези 100% ефект са показност и егоцентризъм. Всеки който ги надживее може да получи 80% (или повече) ефективност от определена стара но читава кола срещу 20-30% от цената и.
-
1 точкаМного полезна тема. Аз също имах проблем с централното заключване. При мен отваряше само шофьорската врата, а останалите 3 оставаха заключени. Като бонус към това и тонколоната не работеше. Първоначално следвах темите във форума и свалих кората на вратата, но всичко беше ОК, после отворихме снопа с кабели. Буксата беше пълна с грес и 2 от кабелите бяха скъсани, като броя на същите прерастна в 5-6 след като размърдахме буксата. Ние извадихме малките обувчици от буксата, почистихме ги и после ги запоихме с кабелите. Темата, която е пуснал Gufy ми беше супер полезна, по нея се водихме кой кабел къде да сложим от прикачените изображения. След като запоихме и закачихме всички кабели в обувките и ги вкарахме в буксата видяхме голям зор при вкарването и в пинчетата към шофьорската врата. Благодаря на всички за мненията и успех на всички, на които им предстоят тези мъки!
-
1 точкаЗначи имаш всичко необходимо. Горните планки са по-скоро кутии. Ако тези, които имаш не са, значи са правени допълнително, което не е грешка. Долните планки са си обикновени планки. Не трябва да махаш планки от твоята. Сваляш бронята и зспочваш монтажа. Горните планки се монтират горе/долу от двете страни на номера, под вътрешните краища на фаровете. На роговете трябва да има конструктивни отвори със заварени гайки в тях. Долните планки се монтират на роговете в двата края на тръбата, която е под радиаторите. За тях също има отвори с гайки. Налагаш твоята броня и я изрязваш, където трябва. Монтираш бронята. Монтираш металната рамка на булбара. Накичваш декоративните пластмаси на булбара. п.п. Този т.нар. булбар е само за красота (въпрос на вкус), не се надявай, че ще помогне при удар. Не ме питай, откъде знам.
-
1 точкаЗдрасти. Има доста изписано за маслата, но трябва да се прочете тук там. Но за да те улесня, ето ти малко инфо на готово: - Двигателно масло: HFE-C2 0W30 -HONDA събира около 6,5 л. по около 40 лв., като му дават пробег до 20000 км. но го сменявай на не-повече от 10000 км. или 1 година. - Задължително масло за диференциала: DPS-F -HONDA , събира около 1л. и струва около 30-35 лв. Сменява се на не-повече от 60000 км. - Задължително масло за скоростите: MTF-3 HONDA , събира около 2,2 л. и струва около 30 лв. за 1л. Хубаво е и него да сменяваш на не повече от 60000 км. - Задължително масло за хидравликата: PSF-S HONDA , събира по-малко от 1л. и струва около 35лв. - Антифриз - за предпочитане оригинален на Хонда ,готов за употреба за -37 гр. , но не помня цената. Общо взето е това , но цените на маслата са приблизителни, защото може да са ги вдигнали в Буртрако. -Единствения компромис, може да направиш само с двигателното масло, ако оригиналното ти се вижда скъпо. Можеш да вземеш друго но със същите показатели. Аз например последните смени и на двете Хонди, ги направих с, MOTUL 8100 eco-clean- 0W30 - C2 което е със същите показатели но на половин цена. А и оригиналното, което го продават в опаковка на Хонда , вътре вече е Кастрол - и на мен не ми харесва. Също Мобила с горните показатели е добър избор, но преценката е твоя. Успех.
-
1 точка
-
1 точкаЗдравейте колеги.......С изненада се натъкнах на тази тема и ако не ми бяха пратили, сигурно много време още нямаше да я намеря,но и да си призная,не съм влизал тук отодавна.....много съм зает и предимно късно вечерта се меркам по форумите......Правя всички японски и корейски автомобили........включително и някои, които повечето сервизи не могат да направят или се отказват да ги правят.........Не искам да си правя реклама, за това няма да изброявам .......ПРави сте ,че се намирам на малко кофти място, но за това можах да се преборя с нашата "отлична" бюрокрация, но да не задълбавам в подробности........Тел. ми са все още същите: 0887 899 725 или 0877 899 725 Пламен........по принцип има доста Хонди ,които идват при мен, вкл. и мотоциклети.......
-
0 точкиБанда, за продан е колата на съпругата ми, в семейството е от 11 години изпълнени с безпроблемна употреба, ползвана е и за пътешествия и почивки и градско. Купена е от Германия в далечната вече 2008 година, на 89000 километра, в момента на 165000 реални километра. Хубавото - безупречни мотор, кутия, и окачване, чист и спретнат интериор в който никога не е пушено, летни и зимни стелки за модела, оборудван е с Инфоборд - бордови компютър разработен от колеги, даващ информация за доста показатели като разход, пробег, ускорение и т.н. въобще много интересна машинка. Летни гуми с много добър профил на оригинални лети джанти, зимни гуми 2те нови,на14-ки с оригинални тасове хонда, много прилична аудио система, безупречен климатик, безпроблемни ел. стъкла, огледала и шибедах. Обслужвана основно с ОЕМ хонда части, сменени ремъци, ролки, водна помпа, ел кабели, иридиеви свещи на 105000 километра, маслото на кутията е опреснявано на всеки 3 години с оригинален АТФ-Зет, кара се с 5w40 не го гори, има катализатор, не е карана на газ никога, през изминалата година сменени предни и задни дискове и накладки, ревизирано окачване, много добро общо състояние. Няма сериозни удари. Сега не толкова хубавото - карана е от жена, има доста охлузвания и протривания по боята, задните вежди са тръгнали, АБС компютъра дава Code 51 Stuck Motor/lock Цената на тази прелест на колела е 3200 лева с всичко изброено + един калник в същия цвят и един мигач, който е за смяна. За пазарлъци и лакърдии 0887910757 Милен и на Лично Снимки има още за заинтересованите, пазарлък е възможен на място.
-
0 точкиЗдравей чавдаре една поръчка и за мен http://www.auto24.de/en/mobil-super2000-x1-10w-40-4l.html mobil super 2000 10w- 40 4 l 17,95 € 1 брой http://www.auto24.de/en/petro- canada supreme 5w -30-htm petro canada 5w -30 1 l 3,65 € 7 броя (7×3,65)+17,65)×0,95)×1,9765=82 ЛЕВА ПРЕВЕДЕНИ 82 лева ДНЕС ПО СМЕТКАТА от името на драгомир цветков. получаване лично.
-
0 точкиПривет и от мен! Имам нужда от: Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 1x4L Стойност на поръчката: 25.96*0,95*1,9675 = 49 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени онлайн по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - чрез Куриер
-
0 точкиТази статия като цяло е една фалшива новина! 1. Дизелът е изключително вреден не заради отделяния CO2, а заради отделяните голямо количество други вредни вещества и сажди. 2. Покачването на СО2 в посочените държави не се дължи само на автомобилния транспорт, а и на промишлеността, и енергетиката. Ето защо на първите места са Полша и Германия - държави със силно развита промишленост. Недоумение буди Швейцария, но предвид, че се намира между Германия, Италия и Франция, а за въздуха няма граници, може би заради това... 3. България не фигурира в класацията. Защо? Може би не са правили измервания тук, за да не счупят уреда... 4. Гърция и Франция са измежду държавите с най-ниски нива на СО2. ?!? Май са минали през България на път за Гърция...
-
0 точкиДобавям и: Линк: https://www.ato24.de/de/motul-8100-x-clean-5w-30.html Вид и количество: Motul 8100 X-Clean+ 5W-30 5L Стойност на поръчката: 1*32*0,95*1,9675 = 59,81 лв. Всичко останало - както по-горе. Превеждам 60 лв. по банковата сметка. Поздрави
-
0 точкиКупих ги това ще е... Само пластмасовите пръстени трябва да поръчам,че са на 67 да станат 64.1,джантите оригинални от сузики SUV и капачки нямат но на това нямане за хонда джанти
-
0 точкиНещо бъркаш нещата - или не можеш да се изразиш правилно, или ние не те разбираме правилно, но при всички положения бъркаш. Къде е 2005 г., къде 2003 г. , а да не кажем къде е 1995 г. - че той двигател така се разработва ( от днеска за утре). https://www.autodoc.bg/info/i-ctdi
-
0 точкиЛинк: https://www.ato24.de/en/ravenol-summer-window-cleaner-1-l.html Вид и количество: Petro-Canada SS 5W-30 4L×1, 1L×2 Цена: €25.96 + €6.95×2 = €39.86 Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-summer-window-cleaner-1-l.html Вид и количество: Ravenol Summer Window Cleaner 1L×2 Цена: €2.59×2 = €5.18 Обща стойност: (€39.86 + €5.18) ×1.9675×0.95 = 86.20 лв Начин на плащане: банков превед Начин на получаване: лично
-
0 точкиЗа 200 лв да си ги държат и да се прескачат с тях Моите за 120 ги бях спазарил в Русе...
-
0 точкиБлагодаря колега,работим по случая със джантите...гумаджията ми казва вземи си метални джанти да не се набутваш за зимата ,рекох добре....тези търговци са луди,комплект 4-ри метални джанти за харвито искат от 200 лв на горе ....кой не вярва ще постна линкове .....много се търсили :))))
-
0 точкиТова не го разбрах. Кое какво е или не е и кой откъде е взаимствал? За традициите и немските нафти е всеизвестно.
-
0 точкиОт доброто стара време, кога се влизаше в затвора за политически вицове: Бай Тошу прай банкет за дипломатическия корпус в Бояна и всеки авджия се фали с подвизите си. Руския посланик разправя как утепал огромна мечка, американеца утепал разярен лъв, англичанина утепал слон. Накрая бай Пенчо Кубадински станъл и рекъл- Е, я па утепах на сафари в Африка една НОСЪРКА. Беййй бай Пенчо ква е тая носърка, ние за сефте чуваме за таквиз добитък рекли останалите. Кубадински им рекъл - ми и аз не знам ква беше, ама кат насочиш чифтето към нея и викаше НО СЪР ! НО СЪР !
-
0 точкиАз въобще не виждам защо е тази дискусия.Щом искаш да караш Honda естествено ,че ще вземеш бензинов агрегат.На Honda там им е силата, а не в дизела.В случай ,че искаш да караш дизеляк , то има много други по-добри варианти.Аз лично съм ревностен привърженик на бензиновите двигатели и никога не бих си купил дизелов автомобил.Това наклони при мен везната към Honda.
-
0 точки
-
0 точкиhttps://dox.abv.bg/download?id=3580b3696a# - Линк за сваляне https://dox.abv.bg/download?id=eef3873c68# - Линк за сваляне отново съм качил ръководството за тези който не са си го свалили.
-
0 точки@emulsia Един колега продаваше разкошни джанти 15-ки, на които бях хвърлил око, но после реших, че не ми се дават пари да сменям тенекиените джанти на зимния ми комплект Дано не ги е продал все още, в случай, че ти харесат. Ето ти темата:
-
0 точки
-
0 точкиЛинк: https://www.ato24.de/en/8100-x-cess-5w40.html Вид и количество: Motul 8100 X-cess 5W-40 2x5L Стойност на поръчката: 2*35,50*0,95*1,9675 = 132,71 лв Начин на плащане: парите ще бъдат преведени по сметка в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: чрез куриер
-
0 точкиНе бъркайте нещата! Милеенето не е по онези години, или по оня строй, а по онова детство - поне от моя страна. Близкото минало всекиму е мило по определени откъслечни спомени, както и близкото бъдеще е ясно - понеже, кой каквото си е посял, това ще жъне. Още от малък ме влечеше повече фантастиката, отколкото историята, и на драго сърце бих "скокнал" напред и няма да придирям за политически и ли социални аспекти, а просто да се порадвам на напредъка в определени области (които иначе не бих видял със стандартното времетраене на живота си). По повод АКО-то има 1 лаф - "ако баба ми беше мъж, ... ". :) В историята няма "ако".
-
0 точкиХванах златната рибка и тя ми вика: - Айде, давай двете желания, че бързам. - Що две, нали са три, ма? - Я си виж в гащите. - Иииии, ебаси големия ... - Аз да не съм златна рибка от вчера, бе!
-
0 точкиЗдравейте, Правя първата си поръчка. Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 ... 1х4L Стойност на поръчката: (25.96€ - 5%) x 1,9675лв = 48,52 лв. Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка (Online Banking) Начин на получаване: - чрез Куриер*
-
0 точкиЗдравей, Чавдаре Аз бих искал да поръчам следното: Линк: https://www.ato24.de/de/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество: Ravenol SSV SAE 0w30 2x4L Стойност на поръчката: (2*39.95)*0,95*1,9675 = 149.35лв Парите ще бъдат преведени по сметката в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин па получаване - Лично предаване в ТЦ Боила
-
0 точкиМъж и жена в леглото. Изведнъж жената вика: -Бързо ставай и скачай през прозореца,мъжът ми си идва ! -Ама, как да скачам, виж какъв дъжд вали ?! -Скачай веднага, мъжът ми носи пистолет, ще ни убие и двамата. Нямало какво да прави, скача мъжът през прозореца и както си е чисто гол тича под дъжда. Пътят му минава през парка, а там трима тичат за спорт и здраве. Нашият тръгва след тях и единият го пита: -Често ли тичаш в парка? -Мда..всеки ден,полезно е за здравето. После другият го пита: -А,защо тичаш гол? -Ами,така е добре за кожата да диша. И третият: -А, винаги ли тичаш с презерватив? -Оо, не, само когато вали.
-
0 точкиVTI с компресор Jackson Racing се кара трудно нормално, но зимата например така я карах. Колата беше с D2 окачване и в завои се държеше като картинг. Зимата кротуваш, иначе недозавива при рязко подаване на газ. Та в този режим не гореше 5, а 3л/10 000км. Лятото обаче ме провокираха постоянно, всякакви възможни модели. И резултата беше налице, як харч на масло и чести смени. Задължително със Сумолюб или Фюлерин. Всички VTI - ки обичат маслото! Не им е леко на моторите след 7000об/мин. А моята лесно достигаше 9000, но я ограничихме първо на 8000, после на 7200!
-
0 точки- Беше ли при оная мацка? - Епа, бех. - Чука ли? - Чуках. - Колко пъти? - Епа, три. - И как беше? - Ми она ми не отвори, и я си бегах.
-
0 точки
-
0 точкиИмах същия проблем като при мен оборотите падаха до 100 и на моменти гаснеше. Реших проблем със сперй на Bardalh за почистване на карбуратори.Като пръснах няколко пъти на изгасен двигател в малкия отвор на дроселовата клапа(от кадето смуче въздуха за празния ход) след кото изчаках 10 мин докато се изпари.Запалих и оборотите останаха на 900 след месец на 850 и така съм вече 3-ти месец.
-
0 точкиСлед бурен секс Галя влезе в банята на Любо и му извика от там : - Много си романтичен, надписал си кърпите с нашите букви Г и Л. - Ми не точно. ------------------------------------------------------------------------------------------ Спортен журналист интервюира Пеле: – Мислите ли, че отборът на Бразилия от 1970-та може да победи сегашния на Аржентина? Пеле: – Да. – С какъв резултат? – 1-0. – Само толкова? – Е, все пак повечето от нас вече са над 75 години. --------------------------------------------------------------------------------------------- Мъж в аптеката. Аптекарят го пита: – Как помогна лечебната кал на жена Ви? – Само временно – първите два-три дена изглеждаше доста добре, ама после калта падна… ------------------------------------------------------------------------------------------------ Когато в автобуса седиш срещу жена с пищно деколте и размер на сутиена D, осъзнаваш колко красота има в дупките по пътя...
-
0 точкиГрадски транспорт. Внезапно от някъде се чува, блеене на коза. Народът започва да се оглежда. Звукът отново се повтаря. После пак. Един мъж вади от джоба си GSM-а и отговаря: - Да зайче...
-
0 точкиСексът е стресиращо занимание: Първо се криеш от родителите си. После от невръстните си деца. А накрая и от собствената си жена.
-
0 точкиДве от основните притеснения на мъжете. 1 Колата издава странни звуци. 2 Жената не издава никакви звуци.
-
0 точкиМоже би живеем в различни светове, но точно около 2/3 от света всъщност има прогресивно по-малко възможности от средно статистическият българин (на 61во място сме по GDP per capita от 183 държави) и новите коли нито са им във възможностите, нито в приоритетите. Отделно, в богатите държави, далеч по-малко хора могат да си позволят автомобил от колкото тук - вярно е, че купуват предимно нови коли, както че тези, които ги купуват обикновено са семейства с добър общ доход. Повечето млади хора, не им и хрумва, че могат да си позволят какъвто и да е автомобил. Нека се съгласим, че у нас има ред фактори, които правят покупката на стара кола у нас чисто и просто изгодна. Много евтини данъци и застраховки, сравнително евтин труд и култура на "направи си сам", което прави поддръжката на стара кола евтина, нисък контрол на ГТП и тн. Тъй като всичко това е обратно в западна европа (растящи данъци на стари коли, скъпи сервизи, стриктен ГТП, който понякога изисква документ от сервиз), старите коли стават неизгодни и се продават евтино в държави като България и Полша. Готов съм да се хвана на бас, че ако данъците за стари коли станат прогресивно по-скъпи, правят се стриктни проверки за катализатори и се забранят старите дизели в градските центрове (нещо, което се прави в европа), изведнъж ще се окаже, че "бедният българин" все по-често предпочита да кара нова евтина кола, вместо 10+ годишна лимузина. Но в момента новият автомобил е по-скъп за притежание от стария - много по-високо каско, по-висок данък, вярно, че не се чупи ама струва над 30,000лв, пък като вкараш дъртата кола в сервиза, ще дадеш 300-500лв да я пооправят или ще си караш както е - ГТП и без това се минава ако ще на репатрак да отиде.
-
0 точкиСмених въпросния датчика преди месец и нещата останаха същите, чека си свети, колата не върви. Разликата беше, че от време на време изгасваше и тъкмо се зарадвам и цък светне. Това беше в последните студове. Правих тест по инструкциите от упътването, изтривам грешката, загрявам колата и хоп светва досадната лампа. Вече мислех да сменям колата. Преди седмица със затоплянето на времето, ми се отвори ищах да човъркам по колата. Свалих жабката да видя къде се намира ЕКУ-то. Понеже имаше много кабели и малко време, изключих акумулатора и напръсках куплунгите на ЕКУ-то, без да ги откачам с контактен спрей. И чудо, няма грешка. Вече цяла седмица, загрявам я, тествам я и грешката не светва. Колата се държи много по-различно, по пъргава и със съживени няколко коня.
-
0 точкиЧочо,аз го обясних в главната тема FAQ.За автомобил над 100км пробег...извънгаранционен автомобил наливат 5W-40 за презастраховане.Хонда ,често се карала в червените обороти и на високи скорости,което има някакъв резон,но всеки автомобил/шофьор си е уникален и не може да слагаш всички под един знаменател.Второ пробега 15000км с масло,което не е " върха на сладоледа" е подбран само за извънградско,но това никой не ти го споделя.Трето,при градско каране-което е смърт за мотора и маслото 3-5-8 км в едната посока на ден лятото ще отвориш термостат,но зимата си на кантар.Изобщо има много ако и единствения правилен начин да си спокоен е да провериш химическия анализ след малък пробег и ако маслото не е сработило съвсем,следващия път да увеличиш пробега.Говоря за съвсем нормална семейна експлоатация.Изключение е оффроуда,нервно каране /газ-спирачка/ и теглене на ремърке. За съжаление тази практика не е позната в България,освен за тежки,скъпи машини,като комбайни,минната индустрия и някой от по-скъпите тирове в големите спедиторски фирми.Един анализ е 100-150 лв.Едно читаво масло е 70-80 лв за 4 литра.По-ефективно е да си смениш маслото на 5000 отколкото да анализираш и да караш още 1500-2000км.От друга страна следя Амсойл,Редлайн,Мобил 1...топ маслата им.Изкарват на градски цикъл 8000,но 9000 трудно.Останалото е проста аритметика и всеки си я смята.Мога да постна много примери,но и с това няма да убедя Иван,Първан и Драган,че тези 10000км са мит...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00