Jump to content

niksi

Фен
  • Content Count

    100
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Neutral

About niksi

  • Rank
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    CR-V III 2007 N22A2
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

661 profile views
  1. Аз съм си сложил някаква добавка с "нано технология" във хиравликата. Ефекта от нея е че намаля сълзенето и вече не губи течност, за една година от "макс" спадна на "мин". А преди да я сложа - за около месец и половона два спадаше с толкова. Другия положителен ефект е че имаше едно прихлопване като карах по павета, сега вече го няма. Сега не помня как се казва тази добавка, развасовката е 50 или 100 мл. но съм си запазил опавката в мазето. Така че, спокойно може да изтеглите 50 мл. от разширителното казанче на хидравликата и да го допълните със Сумолюб. Няма да навреди.
  2. Без принудителна регенерация най-вероятно няма да излезе от аварийния режим. Изчистетия в някой сервиз и ако светне пак след кратък пробег от 400-700км. има тема по-назад от “Емича” с една визитка за почистване във Варна. Дано да стане от първия път.
  3. Според мен е важно да се зарежда на големи бензиностанции, там където има голям пътникопоток, защото след застояване нафтата цъфти (и този цъфтеж запушва дюзите). Доколкото съм чел близо 90% от горивата на нашия пазар излизат от нефтохима в Бургас. А от него излиза един вид дизел - няма премиум дизел т.е. всяка верига си слага някаква добавка за да го направи премиум. Та аз предпочитам да си слагам обикновенната нафта и сам да си слагам бардалчето. До сега не съм имал проблем нито зима нито лято. Карал съм и половин година само със скъпа нафта, разлика не намирам в разход и динамика. От около година зареждам предимно от човека с аптеките + задължителното бардалче и разлика с останалите също няма (лично мнение не ангажирам никого).
  4. Не можах да се сдържа въпреки, че нямах намерение повече да се обаждам. Колкото има RL на фаровете на нашите автомобили, толкова го пише и на халогените. Това което означава втората ви снимка е : Устройството, носещо показаната ЕО маркировка за одобряване на типа, е дневна светлина, типово одобрено в Холандия (Е4) съгласно чл. 17 (00) с базов номер на типово одобрение 1015. "Правило № 87 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН) — Е 5.3.2.1. “Когато се констатира, че групирани, комбинирани или взаимно вградени светлини съответстват на изискванията на няколко правила, може да бъде поставена само една международна маркировка за одобрение, състояща се от оградена с окръжност буква „E“, следвана от отличителния номер на държавата, която е издала одобрението, и номера на одобрението. Тази маркировка за одобрение може да бъде разположена на произволно място върху групираните, комбинираните или взаимно вградените светлини.” Дали намалените дълги светлини отговарят на поставените технически изисквания за дневни светлини. Доста е спорно, тъй като в закона не е поставено изискване за притежание на сертификат за това и реално зависи от фактическото изпълнение на изискванията за дневни светлини - т.е. измерване на всеки конкретен случай. Реално полицаите на пътя, ако решат да те глобяват, трябва да докажат, че светлините не отговарят на изискванията за осветеност и разположение на дневни светлини. Положението със халогенните светлини е аналогично. Т.е. и едните и другите са ЕДНАКВО законни/незаконни. В първият ми пост предложих на колегата да си свърже дългите на % (накаквито между впрочем карам и аз, след като съм си монтирал модулчето), той изрази мнение че НЕ му харесва, опитах се да му бъда полезен като му преложа да си върже халогените. И се започнаха едни разбирачи (които много уважавам и винаги се вслушвам в съветите - съвсем сериозен съм) да пишат: След което цититирах какви са изискванията за дневна светлина, като идеята на всичко това е че всепак нарицателните халогени си отговарят на изискванията за дневна светлина, точно толкова колкото и дългите светлини на %. Аз лично си ползвам халогените само затова за което са предназначени, но подлежа предполагам на санкция затова, че през деня карам на дълги макар и на 30%. и не преминавам на къси като се разминавам с някой на 150 метра от него. (да не цитирам и този чл. , че стана дълго) Нека колегата да си прецини как и какво да си прави по колата. ИЗВИНЯВАМ СЕ ако съм засегнал някой, но само се опитвах обективно да покажа какво пише по Закони и Наредби и как аз ги разбирам. (а не какво сме чували) Наистина НЕ ЖЕЛАЯ повече да влизам в излишни спорове, а пожелавам на всички ни да си купим по едно ново CR-V четвърта или пета генерация и ще си караме със дневните светлини означени правилно "RL" Наздраве и със здраве
  5. Много се радвам, че започнахте да четете! - неотричам написаното от Вас (така е както сте го цитирали) Сега остана да изясним кое е дневна светлина и кое е допълнителна светлина за мъгла. Само че не сте прочели в горният ми пост, че това не е регламентирано в закона. Това изречение е цитат от съдебно решение: "В закона липсват критерии, по които да бъдат разграничени дневните от допълнителните светлини за мъгла." Т.е. така наречените "допълнителна светлина за мъгла" напълно отговарят на изискванията за така наречените "дневни светлини". А кое от кое копче се пуска .... Радвам се че прочетохте и изискването за цвят, ако прочетете за интензитет, ще се убедите че и там ще минат. Така е, мен само ме дразнеше че през деня трябва да си увелича подсветката за да си виждам таблото, а през нощта да я намаля, че ми вади очите. Смятам повече да не влизам в излишни спорове всеки си има глава на раменете и може сам да прецини.
  6. Неразбирам къде ги четете тези правила кое как да свети и как да е разположено? В българското законодателство изискванията са заложени в Наредба № 86 от 2004 г. за одобряване типа на габаритни светлини, стоп-сигнали и дневните светлини на моторни превозни средства и техните ремаркета. Изменена през 2006 г. Дневни светлини – изисквания към монтажа Дневните светлини трябва да са поне две на брой. Изискванията към местоположението им се определят, както следва: по широчина: точката от видимата повърхност по направление на базовата ос, която е най-отдалечена от средната надлъжна равнина на превозното средство, не трябва да се намира на повече от 400 mm от най-крайния външен ръб на превозното средство; разстоянието между вътрешните краища на двете видими повърхности по направлението на базовите оси не трябва да е по-малко от 600 mm; това разстояние може да е намалено до 400 mm, когато цялата широчина на превозното средство е по-малка от 1300 mm; по височина: на не по-малко от 250 mm и на не повече от 1500 mm от земната повърхност; по дължина: на предната част на превозното средство. Това изискване се счита за изпълнено, ако излъчваната светлина не причинява неудобство на водача, пряко или непряко, чрез огледалата за обратно виждане и/или чрез други отразяващи повърхности на превозното средство. Те трябва изцяло да са видими в хоризонталната равнина: 20° навън и 20° навътре; във вертикалната равнина: 10° нагоре и 10° надолу,като са насочени напред. В закона липсват критерии, по които да бъдат разграничени дневните от допълнителните светлини за мъгла. Относно заядливите полицай винаги може да ги срещнеш, но това не е причина да се притесняваш че си нарушутел. Когато знаеш какво и къде го пише. В заключение само мога да кажа четете ги тези закони и наредби. Ако колегата има желание спокойно може да си включи халогените за дневни светлини. В съда такива актове падат. Аз лично две години съм карал на халогени, как пък веднъж никой нищо не ми каза?(или не съм попаднал на заядливи полицай, а само на знаещи)
  7. Споделям горе написаното, като мога да добавя за великото модулче, че може да се свърже не към дългите а към халогените и да му се вдигне още малко процента на светене. Но разбира се въпрос на личен избор.
  8. Относно маслото търговеца винаги ще избере по-евтиния вариант и ще те убаждава че е най-доброто за теб. Крушката на VSA се подменя лесно, предполагам за парктроника и праскалката ще по същата схема, издърпва се бутона развива се едно капаче и се подменя лампичката в цокъла. Но за лампичката на огледалата си е голяма разправия, по надолу имаше доста описателна тема по въпроса. И при мен лампичката за огледалата изгоря, но нямам намерение да се занимавам с нея.
  9. Честито и от мен желая много безаварийни километри. По повод подсветката, да не би да е намалена от бутона за нулиране на километража. Промяната на подсветката е като се завърта бутона наляво/надясно без да се натиска. За фаровете има тема за лесен монтаж на DRL. Там е описано как с модулче за тридесетина лева и кабелчета за още 5 лв. от Алиекспрес, се монтира през бушоните. Поставяте врътката на Ауто и повече не пипате нищо. През деня си пали дългите на 30%, а в тунел и през ноща си пали късите светлини.
  10. Май не е от сензора! Мааалко по различно е от на Москвич! - ама не много (не се заяждам но е обсъдено малко по нагоре) Не обърквайте човека. Маркони ясно го е написал. Друг е въпроса че ние си слагаме модули, но поради факта че така се пази ксенона и се палят по евтините крушки на 30%.
  11. В такъв случай аз мисля, че със модулчето от втората споделена тема и всяко друго такова подобно ще Ви реши проблема. Те работят при положение на ключа off като включват дългите на определен процент. Тогава навито ще Ви е в дневен режим. След като си включите фаровете в тъмната част, навито ще мине в нощен режим. Ако искате Auto положението на ключа да работи от датчика за светлина ще се наложи някой който разбира какво прави и има необходимите джунджорийки да изключи скандинавския режим. Може да споделите за навигацията каква е с какви параметри как се държи и т.н.
  12. 🙄 И мен така ме "навява", особенно след като прочетох маненията на "Маркони" в пост 2 и 11 от темата която споделих. Затова Ви я споделих, а не заради модула с мигачите. А при Вас на позиция "ОFF" и при запален автомобил свети ли нещо?
  13. За модула е втория линк, а първия линк “Маркони” е обяснил защо Ви се пускат фаровете на позиция Ауто. Пробвайте първо с димиране от бутона. Може и да не Ви пречи силното осветление през нощта.
×
×
  • Create New...