Jump to content

bbozhanov

Фен
  • Content Count

    155
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

bbozhanov last won the day on August 5

bbozhanov had the most liked content!

Community Reputation

48 Neutral

1 Follower

About bbozhanov

  • Rank
    Потребител
  • Birthday April 12

Profile Information

  • Кара
    CR-V III, AT, R20A2
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. От 465гр общо доливам 100-150 грама всяка пролет. На мнението съм, че при намалено количество на фреона КПД-то намалява, а оттам и необходимостта на компресора да бъде включен за да поддържа необходимата температура се увеличава. Това води до повишаване на разхода и до по-бърза амортизация на компонентите на системата. А аз климатик ползвам цяло лято (особено много се радвам на Auto режима му). Предпочитам да се чувствам комфортно в този кожен салон, а и въздухът да преминава през филтър с активен въглен. Ще ме прощават колегите с дизели и премахнати DPF филтри (независимо от марка или модел на автомобила), но редовно ги "благославям". Мислят основно за техния джоб, не за околната среда или участниците в движението и пешеходците след тях.
  2. Аз рядко имам вяра на майстори, затова и сам си правя нещата. Обаче ежегодното обслужване на фреона на климатичната система ме е накарало да си намеря читав човек. Ще си позволя да ти го препоръчам, правил е достатъчно ремонти на и подменял компресори на коли като нашите (виждам, че караш в София): http://www.avtoklimaticisofiq.com/index.html Кажи, че Боби от форума на Хонда те праща, вярвам ще даде разумни цени така. За вниманието така или иначе обръща достатъчно на всичките си клиенти, също така ще ти предложи различни варианти с консултация за всеки от тях: ремонт (ако е възможно), втора употреба (потенциално с/без рециклиране), нов алтернативен (марка/правилен парт номер) и нов оригинален. Така можеш сам вземеш информирано решение кой вариант те устройва най-много.
  3. Операцията е сравнително елементарна за всеки от моторите (2.0 и 2.4), може да се извърши от посредствен майстор за доста по-разумна цена, имайки предвид необходимия 1 час работа. Почистване и адаптация са пожелателни, но в никакъв случай задължителни.
  4. Колега, не знам защо никой не отговаря от специалистите. Аз като логично мислещ човек мога да ти кажа, че не е нормално. На диагностика качва ли я? Имаш няколко температурни датчика, какво показват те? Аз имах подобен проблем и се оказа замасяване на един проводник около компресора на климатика. Провери си дали и шайбата на компресора се върти при изключен климатик.
  5. Колеги, за тапата знам отлично. Евтини са и заглушават каквото си поискате (mobile 2-4G, WiFi 2.4GHz/5GHz, RF 315MHz/380MHz/433MHz/868MHz и т.н.) Навремето го ползвахме в ТУ да заглушаваме мрежата на оператора по време на изпит. Още от първия път като я обраха, когато имам съмнения на такива паркинги си заключвам с ключа и чувам като се заключва колата. В случая бях разсеян заради синята зона във Варна, беше петък, но официален празник и ходих да гледам знак какви са правилата във Варна и дали трябва да си платя. Имам само на едната врата ключалка, нямам на багажника. Фабричната аларма само имам, нямам aftermarket. Така че просто лошо стечение на обстоятелствата. Идва ми малко повече, но пък и тези ги разбирам - няма наказания за тях, защо да не крадат?! Дори аз не подадох сигнал в родната полиция. Просто съм го гледал тоя филм и реших да не си развалям почивката... Пуснал съм автоматично търсене по параметрите за видеорегистратора и ако се появи в някой сайт за продан, ще бъда известен и тогава мисля да подам сигнал и да видя какво ще стане ако взема, че го уцеля със серийния номер. Видеорегистраторът е един вид уникален (подменян е и версия 2018, със специална карта памет - 64GB, която съм форматирал под FAT32 за да се вижда от устройството, иначе поддържа само 32GB). Така че ако изникне някъде, тогава възнамерявам да си направя експеримент да видя какво ще стане в полицията. Моят въпрос беше повече в случая дали няма начин да я отключват, за да предприема мерки да се защитя, освен заключването с ключ, където няма как да заглушат сигнал? Или пък да има лесен начин да се смени фабричната честота на дистанционното, може пък това да помага срещу тапите, които блокират масовите честоти?! За един от колегите: доколкото знам, заключването/отключването става със "скачащ" код и трябват поне 2 прихванати сигнала за да може да се хване алгоритъмът, след което да може да се възпроизведе. Тогава вече ще става въпрос за хора, които искат да си я отключват отдалечено за по-големи цели. Иначе кокошкарите ги виждам или с тапа, или по-даровитите с lock picking (не знам превода на български, но общо взето да отключват бравите с едни инструменти тип отвертка-змия и отвертка-гърбица). От всичко казано дотук, общо-взето разбирам, че съм си научил урока от първия път да не оставям ценности на видимо място и да заключвам с ключа, когато имам съмнения. Остава да се науча да не оставям ценности и в багажника, плюс това да не се разсейвам Понякога ми се иска тези МНОГО данъци, които плащам, да отиваха на място, което щеше да свежда подобен тип престъпност до минимум. Уви...
  6. Колеги, за втори път за 6-7 години я обират, без да разбиват. И само ценностите. Намирам я отключена. Първият път на магазин Метро в София, сега на общински паркинг до пристанището във Варна. За един час по обяд оставена "на случайно" място. Дали заглушават сигнала от дистанционното с тапа или пък го прихващат, не знам. Може би има и други начини, например отключват чрез ключалката, но определено ми писна. Имам тракер, дето ми праща съобщения на телефона като отворят някоя врата, обаче него пък не го бях включил тогава. Против кражба имам допълнително монтирано устройство, но против влизане с взлом явно не. Сега въпрос: какво да направя, за да я защитя по-добре? Имам прекалено обща култура по темата, но съвет ако мога нещо да направя за да спре това (най-малкото например да заключвам с ключа на вратата, вместо с дистанционното), ще съм доста по-спокоен. Приемам тук или на лични съобщения обяснение за повишаване на общата култура. И благодаря предварително. Послепис: кокошкарите са взели беления слънчоглед и мокрите кърпички покрай няколкото по-ценни вещи.
  7. Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-ehs-sae-0w-20.html Вид и количество: RAVENOL EHS SAE 0W-20 - 1бр. х 5L Линк: https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Вид и количество: Honda ATF DW-1 1x0.946 L Стойност на поръчката: 97,80 лева Начин на плащане: 100 лева преведени по сметка Начин на получаване: лично в ТЦ Боила
  8. За мен остава да е от M+S (mud + snow). Ако имаш зимни гуми, изчакай до зимата да паднат температурите и с тях провери тогава как е.
  9. Гумите са стари и не са специално за този сезон. Това има значение и допринася. Опитай като минаваш през мокра пешеходна пътека с боя върху нея да усетиш дали задницата се повдига и колата да става нестабилна. Ако е така, значи имаш проблема с омекване на пружините отзад и съответно задницата изглежда с наклонени горни краища един към друг по вертикала така: /\ Оправя се най-добре с усилени пружини Eibach (има теми във форума, можеш да прочетеш). Можеш ли да качиш стойностите от реглажа тук? Фабрично това не може да се регулира и затова хората ти казват, че е наред.
  10. Nissens https://m.autodoc.bg/rezervni-chasti/koempresoer_edinichni_chasti-10454/honda/cr-v/cr-v-iii-re/22650-2-0-i-4wd
  11. За мен филтър с активен въглен е задължителен. Ако имате възможност за компресор с пистолет и въздух под налягане, този филтър си го продухвайте на месец-два. Много боклуци се събират, а като е почистен почти не пропуска прахови частици в купето. Иначе аз съм изключително доволен от процедурата по обезпаразитяване. Най-важното е, че не се чувствам роб всеки път да мисля кога ще стигна някъде за да спра климатичната система минути преди това. Минали години е било така и се радвам, че знам какво и как да направя бързо и лесно когато се достигне пак до този момент. Няма миризма, а съм сигурен, че методът през дренажната тръба ще е доста по-лесен и бърз. Ако има някой да направи снимки и да ги пусне тук мисля, че темата ще придобие един завършен вид.
  12. Корекция, толерансът е 0.02мм. Техническа грешка
  13. Първо да уточня: двигателят е R20A2. Не мога да коментирам за другите (особено на 2-ро поколение, където от където може би идва объркването с този съвет). В началото карах 80к км и не помня какви са били стойностите. Направил съм ги 0.20мм всмукателните и 0.25мм изпускателните клапани като толерансът е +/- 0.2мм. В неделя реших да отворя да видя какво е станало 60к км по-късно. Всмукателните всичките бяха на около 0.25, притегнах до около 0.20, а изпускателните не бяха мръднали от 0.25 Аз вярвам, че ще чуя по работата на двигателя дали хлабината е голяма или малка и затова отворих да видя дали съм прав с това си мислене или не съм. Ами не бе лошо да се регулират, но нямаше реално нужда. Това и споделям. Както казах - нямам допълнително омасляване на клапаните заради ГИ и ДВГ работи повече от перфектно вече такъв пробег. /Off topic/ За последните 5 седмици имах двама кандидат-купувачи, с които за 1к се разминаваме (реално не ми се продава колата). Мога да се разделя с тази кола и да си купя 4- или 5- поколение (ще донадя 15-30к) само за истински ценител, който иска да седне и да кара. Затова и казах на автора на темата, че поддържаните автомобили си струват цената. Аз дадох 6-8к отгоре на този принцип и 6 години по-късно не съжалявам и за стотинка. Докато приятел от заклет Хонда фен след 7к строшени още първите 3 месеца на дизела, вече е Хонда антифен...
  14. Аз не бих хвалил майстор, който е подменил всичко възможно докато открие проблема. За мен работят на принципа проба-грешка, а това говори за ниска компетенция... Колегите по-горе са обяснили как се отхвърлят половината от потенциалните места за проблем, което те не са направили. Тогава нямаше да сменят обтяжна ролка, ремък (който не е било лошо да се подмени, но все пак) и т.н. Нищо лично!
  15. Плашите човека само. Клапани не се регулират на този пробег. За 140к км с ГИ (без омасляване) съм ги регулирал първия път на 80к км зимата посред минусови температури (без критики, подгрял съм двигателя преди това до необходимата температура) с начален час 22:30 само за да докажа на един приятел-майстор, че мога сам и нито времето, нито часът, нито пък метеорологичните условия ще ме спрат. А вторият път преди 2 дни от хорска срам и за да видя 60к км след реглажа в онзи студен ден дали е вярно това, което пишат разни хора, че трябвало на един си колко км да се регулират (всмукателните бяха към 25 при толеранс 18-22, а изпускателните нямаха нужда, бяха в норма от 25, +/-2). Рейката се оправя за <100 лв или в най-лошия случай за 350 лева ако някой върши работата вместо вас. Ще напиша статия скоро време, просто не ми остава такова да кача снимки и към тях да добавя обяснения. Колата е много хубава, обаче добрите екземпляри струват повече от бюджета ти. За читава и наистина гледана си приготви 18-20к лв. Горублянските с двигатели 2.4 винаги можеш да удариш джакпота я с плувала, я с издирвана от Интерпол кола.
×
×
  • Create New...