Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 24.02.2019 in all areas

  1. 6 точки
    Само да уточня нещо: Абревиатурата SAPS идва от “sulphated ash, phosphorus and sulphur” (сулфатна пепел, фосфор, сяра). Самото ZDDP се образува чрез реакцията на фосфорен пентасулфид (P2S5; phosphorus pentasulfide) с алкохол, за да се получи т.н. DDP - диалкил дитиофосфорна киселина (dialkyldithiophosphoric acid). След това тази киселина се неутрализира с цинков оксид, при което се получава ZDDP - zinc dialkyldithiophosphate. Полученият продукт се нагрява, за да се изкара водата от него, след което се филтрира. Следва също да се има предвид, че количеството на Zn, P и S в ZDDP-то могат да бъдат варирани (custom made) според нуждите и желанията на клиента. Предвид горното -> стойността (количеството) на SAPS-а в маслото се определя от наличието на всички метали в него, а именно Ca, Mg, Zn (преходен метал), Na, B (бор; металоид), др. (от тук идва сулфатната пепел; основно от детергентите), + P (фосфор) + S (сяра) (от ZDDP-то, остатъчна в маслото; др. източници). Да допълня за нагледност за приноса на отделните елементи към сулфатната пепел (SA); да не се бърка със SAPS :
  2. 5 точки
    Или 16 Нютона ма иди бръкни на някоя.
  3. 4 точки
    Колега @taverna, тоя сайт е толкова копи/пейст и далече от истината, че даже имам подозрения как са напълнили инфото вътре ... Ей така напосоки разцъках няколко марки и модела и смятай щом в препоръките за сравнително нови коли фигурира "Минерално 10w40". М/у другото от една година нагоре за всички марки и модели е "Синтетично 5w30". Вие бихте ли приели за меродавно мнението на alabala.com, в който колона "Какъв антифриз" дава отговор "червен", "зелен" и прочее? Не си водете Хондите на майстори, които правят всичко от Пежо до Жигула и не се водете по "препоръките" на сайтове тип "магазин за 1 лев". Изберете си марка масло, на което се доверявате и пуснете инструмента им за избор на масло. Например: https://www.ravenol.de/en/oil-guide.html ПП. Тая тема има още 2 предходни. За всеки случай ако някой не се е объркал достатъчно.
  4. 2 точки
    Хаха, абе сигурно ми се иска повече да върви, ама чак толкова мудна не вярвам да е. Маслото го сменям на 8к. Да, карам я нс газ, но колата е поддържам както трябва, не щадя парите. Хубаво е да се погледне, май ще трябва да ходи при фена в Дупница
  5. 2 точки
    Замръзнала ти е нафтата. Трябвало е предварително, преди да тръгнеш за Боровец, да сипеш противозамръзваща добавка. Има хубави добавки на Бардал. Сега по горивопроводите и горивния филтър вече е станала на грес и не знам как ще я разтопиш. Някои, при такова положение, препоръчват да налееш в резервоара известно количество бензин. Но аз не мога да кажа колко е обосновано. Иначе си трябва топло място. Гараж или подземен паркинг, за да се втечнят фракциите. Ако може да обдухаш горивния филтър с топъл въздух от някъде, поне там да се втечни горивото... Това е моето мнение.
  6. 2 точки
    Виждат се разсейки на слепени фини фракции замърсявания от ядрото, които са достигнали зоната на дифузия, но като цяло маслото е още доста чисто. Замърсяването е равномерно разпределено. Обводняване липсва - логично, предвид режима ти. Обработил съм втората снимка. Следващи път снимаш при абсолютно същите условия.
  7. 2 точки
    Както обещах, качвам следващите проби. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата- 3050км. Пробата е взета по идентичен начин, като този път снимките са правени на естествена светлина. Няма промяна в условията на шофиране.
  8. 2 точки
    И аз те съветвам направо да идеш при Маркони, ако си от Русе. Иначе, ако решиш да поръчваш, съветвам те да изчакаш общите поръчки от Ато24 – много по-малка вероятност за ментета от български магазини, с поне 30% по-евтино от тукашните магазини и доставката е сигурна, почти всеки месец има поръчки и всички си получават маслата (и с 5% отстъпка от тази в сайта). Просто малко се чака.
  9. 2 точки
    Виждам че си близо до Русе. Хвърли 1 око на тая тема. При него ще намериш отговори на сегашните и бъдещите си въпроси, ще ти огледа колата и ще ти смени маслата. Течности има всякакви и качествени. Само се чуйте (телефонът му се вижда) и му "влез в графика".
  10. 2 точки
    Колегата прави поръчки мисля през 1-2 седмици, съвет да не бързаш, плюс това цените на тези са им душмански всичко е маркетинг, реклама. Не се подвеждай от това, че на маслото пише Honda, не означава че е най-доброто, има далеч по-добри масла и приемливи цени
  11. 2 точки
    Гарнитурата на витек клапана.
  12. 2 точки
    Еми аз ги стягам с лявата ръка и никога не е имало проблем.
  13. 1 точка
    Тая глупост, с водородното почистване, още ли има някой да и се връзва и да я ползва? И има ли някой който я е ползвал и после да си отвори двигателя за да покаже как свети . 50 лв. на вятъра са това , ама нали са дадени, та трябва да оправдаем похарчването им, та се хвалим че има промяна и ефект. Към колегата с проблема: Зареди си нафта над половината резервоар и изкарай колата извън града. При загряла вече кола, я покарай около 10/15 минути със скорост от 60 км/ч , или казано по друг начин, между 2000 и 2100 оборота, като гледаш да не ги преминаваш. Ако си направи регенерацията, индикацията ще изгасне и си готов. Ако не иска, или те вкара в авариен режим / ограничи мощността на двигателя/, трябва да направиш принудителна софтуерна регенерация. Има теми за филтъра , та ги намери и прочети - едни ги почистват машинно, други ги премахват направо, абе въпрос на избор и преценка. Успех.
  14. 1 точка
    Тази някаква добавка където си я сложил ( не казваш за каква цел е), може да ти е подкарала боклуците от резервоара и ти се е задръстил горивния филтър - който въобще сменявал ли си го някога? Не е невъзможно , да си сипал и калпава нафта от някъде и да се е стегнала по горивната система, затова както ти казаха колегите, вкарай я ако можеш в подземен топъл гараж, на някой хотел за тази нощ и утре би трябвало да нямаш проблем. Горивния филтър си има подгрев и ако той работи, като запалиш колата, не би трябвало да имаш проблем после, стига запушването/замръзването, да не се е получило някъде по горивния път от резервоара до филтъра.
  15. 1 точка
    И конденз в гърнето което вече е парче лед.Плати на някой и е вкарайте на топло и сутринта запали ли не я гаси.Оправи багажа и в къщи. Иначе на пролет.
  16. 1 точка
  17. 1 точка
    Прав си Благодаря за отговорите и съветите!
  18. 1 точка
    Не се уповавай на тези сайтове!! Мислиш ли че тази информация е напълно автентична? Виж какво изисква производителя за твоята хонда. Най-добрия вискозитет за твоят мотор е 0в20..Наблегни на марките масла като например Мобил, Равенол, Валволин, Шел, Петро..
  19. 1 точка
    Хрв заради висящия лагер или црв заради същото и подпората на всмукателния колектор. И като е сложен с по голям диаметър и по плитък и е бесене.
  20. 1 точка
  21. 1 точка
    Капачето си остава на клапана, който е прикрепен с три болта към главата. Двете букси ги откачи внимателно след като първо ги свалиш от стойката им. За по лесен достъп се сваля стойката на маркуча на хидравликата закрепена на капака на клапаните. Продават се от 16 до 21 лева е нормална цена на кпято може да се купят. Утре ще погледна в магазина, мисля че ми бяха останали.
  22. 1 точка
    Здравей колега. Не разбирам защо експериментираш с различни масла от оригиналното, директно наливай каквото трябва. Когато купих моята 2,0 бензин преди две години беше на 68к мили (110к км). Разгледах фактурите от предишните обслужвания и се хванах за главата. Беше карана с 10W40, 5W40 и най лошото 15W40, така че хората наливат каквото имат за продаване, а не каквото трябва. Купих си оригинално Хонда 0w20, но може и кастрол да вземеш, и това е. Колкото налея -толкова източвам. Няма течове, няма харчове. Това е Хонда Поздрави и безаварийно
  23. 1 точка
    Аз също си сменям масло и филтри сам, но нямам канал в гаража, и процедурата тая година се падна в голям сняг и реших да не се гъзурча и да си отида при подемника на хората, 10лв. Сега чакам само да се позатопли малко и почвам да копам канал, трета година го отлагам, щото и покрива е за оправяне та мислех да е на ведъж.
  24. 1 точка
    Аз съм. Питах ги миналата година. Отговориха ми, че е новата спецификация Dexos1 Gen2. Относно смесването - могат да се смесват, но губиш свойствата на Gen2 ! Превод с гугъл: "Винаги използвайте масло, на чийто етикет е изписано " API SJ илиSL. Това масло е формулирано за постигане на по-голяма икономия на гориво." API SJ е толкова стара спецификация, че вече ня я виждам никъде! API SL съществува и сега. Повечето масла с тази спецификация са и АСЕА А5/B5. Това са ниско-вискозитетни "Full SAPS" масла 0W30 и 5W30. Пазят по-добре двигателя и по-малко катализатора. Днес за още по-голяма икономия се използват API SN, ILSAC GF-5, 0W20 и 5W20, "Low SAPS" или "Mid SAPS" пазят по-добре катализатора. А двигателя - не знам...
  25. 1 точка
    По-добре да беше отишъл в най-близкия mac OIL и за 69,90€ щеше да получиш смяна на масло с филтър MANN и масло HELIX Ultra SN 0W-20.
  26. 1 точка
    Ivomilev, добре дошъл във форума! Маслото си е genuine-honda, забележки не може и не трябва да има. Неоправдано скъпо излиза и на 1/2 цена можете да вземете алтернативно 0W30 C2 с не по-лоши показатели, като се включите в общите поръчки на форума.
  27. 0 точки
    Хахаха викаш да не ме заболи главата още като ми съобщи че даже много върви за годините си хахаха
  28. 0 точки
    Мани не оди при фена ,виждал е хрв само в ютуб и на картинка. Най много ти намери още проблеми и да те е яд после.
  29. 0 точки
    Да сложиш хубаво масло че от него са ти меки гумите а ако не е по спецификация ще са ти слаби и фаровете . Сега сериозно или си въобразяваш или не е зацепена правилно .На тоя покойник не чакай да те удари витека в гърба . От къде си?
  30. 0 точки
    Разбира се, ще споделя. Поздрави!
  31. 0 точки
    Това черното се сменя това де си го рязал иго изхвърли . около 14 лева е гарнитурата с трите о-ринга"
  32. 0 точки
    Solaray.....преди години поръчах оттам MTF за скоростната, понеже и аз като теб не знаех сменяно ли е маслото...Нямах никакви проблеми с превключването, просто профилактика..Смених го ,на 3-тия ден го излях, беше зима, колата на открито на частен паркинг, нямах още гараж. Сутрин не можех да освободя и докато загрее кутията, една идея по тегаво превключваше. Поръчах си оригинално от ато-то и вече има няма 2 год. мед и масло ( не те напъвам да поръчваш това от ато24, просто правя сръвенение ОТ ОПИТ) За двигателното им, оригинално масло нщ не мога да кажа, нямам преки наблюдения, вече ти сам решаваш какво да сипваш, все пак колата си е твоя..Но ако не те бърка да почакаш 1-2 седмици, докато колегата Чавдар направи поръчка, по добре си вземи, директно от швабите масла, за да ти е мирна главата
  33. 0 точки
    Както и моторно масло Хонда 0W20 41 лв за литър на мен ще ми трябват 5 литра. Малко скъпичко излиза но мисля да се прежаля,какво мислите?струва ли си?
  34. 0 точки
    Маслото за кутията е: https://www.ato24.de/de/honda-manual-transmission-fluid-0-946-l.html Провери си в книжката на колата, трябва да пише колко масло побира кутията( не може да го източиш цялото, подновява се частично), ако не пише, нека някои по в час да каже...
  35. 0 точки
    Теоретичен изпит за книжка. - Как се осъществява спиране с помощта на двигателя? - Спирането е поетапно. Първо спира номера, после бронята, след нея радиатора и чак тогава започва същинското спиране с двигателя.
  36. 0 точки
    Благодаря много полезна за мен информация!
  37. 0 точки
    Купихме я ремапната , и АСС си работеше. Върнахме я в стоково състояние , като изпратиха компютъра в Бултрако Пловдив да извършат манипулацията./ Преди около 6 месеца./ Не е пробвано веднага ,дали след това работи , сега го забелязах проблема! Ето и снимка на емблемата:
  38. 0 точки
    Много добре и подробно описано! Благодаря за което!
  39. 0 точки
    Не познавам случай на умрял диод, обикновено надживяват колите. Не са претоварени като подсветката на телевизорите, за която имам сериозни подозрения, че умишлено е направена да гори скоро след гаранцията.
  40. 0 точки
    Преглеждайки многобройни клипове в тубата и особено тези, публикувани от източните ни братя, оставам с убеждението, че основната причина за потропването е в подвижната връзка на десния вътрешен накрайник. Тази резервна част в сайтовете на различни доставчици е в ценови диапазон, доста по-различен и изгоден за мен /в пъти/, от обявената ми вече цена. Предвид това, което писах за работата на самата рейка и състоянието на хидравличната течност мисля, че проблемът си е чисто механичен и подмяната на въпросния накрайник би го решило. Без да се правя на специалист мисля, че при наличие на подвижна връзка между двете рамена, точно там е най-слабото място, което на всичкото отгоре е и подложено на постоянно динамично натоварване по трите оси. Мястото за използване на инструмент за развъртането/завъртането му от/към рейката е ограничено и се налага специфичен или пригоден за целта инструмент. При наличието му, ремонтът заедно с реглажа биха могли да се случат за броени часове. Без да слагам каруцата пред коня нещата отиват натам, че цената на един подобен ремонт /труд и материали/ с последващ реглаж на преден мост, едва ли ще се доближат и на 1/5 от обявената ми за цялостния ремонт цена. Какво бих спечелил? Ясно е - спестени средства от избегнат ремонт на безпроблемно работеща на този етап рейка; спестено време за самия ремонт. Какво бих загубил? Най-много една седмица в бъдеще време, за не дай Боже действително извършване ремонт на самата рейка. Но, идната седмица, след още малко консултации с хора, доверени и доказали се, всичко ще си дойде на място. За което, разбира се, ще ви дам изчерпателна информация.
  41. 0 точки
    Провокиран от 1 предаване, към темата бих добавил и "изгубеното поколение". Не искам да разширявам нещата и в тази посока, но е добре и тя да се има в предвид. Нас "промените" ни завариха на прага на пълнолетието и бидейки възпитавани в предишния строй, смятахме че възкраждането на държавата не е наша специалност. Отне ни няколко години да се активизираме, но това бе продиктувано от младежко бунтарство, което за съжаление не бе подкрепено от осъзната и прогресивна прозорливост, че "изпускаме влака" и "живота през пръстите си". Радвахме се на свободата и всеки се справяше (спасяваше) както може. Е, от тогава минаха 30 години и реалността е факт. Не направихме нищо смислено като поколение в разцвета на силите си, за което дължим извинение пред децата си. Не че знаем как трябваше, но от друга страна знаем как не трябва. Това може да е полезно, макар че е достатъчно да се хвърли поглед в недалечното минало. Може да не сте задълбавали в историята, но се поинтересувайте и с изненада ще откриете икономическото чудо за дузина години в няколко периода между първото ни освобождение от Русия и второто - от СССР. Не говоря за политика, макар че всичко произлиза от нея и "великите сили" в конкретните периоди. Тогавашното поколение е получило свободата от отците и дедите си и след няколко войни и национални катастрофи е успявало да изправи страната на крак и дори да просперира. България е била Швейцария на балканите, а левът конвертируем, което се е случило не от самосебеси, макар и с подкрепа отвън и мъдрост отвътре. Вижте икономиката и политическия строй (включително забранените политически партии). Много държави все още го ползват и им се отразява чудесно. Много от тях съм посещавал, но ще дам пример само с една - Лихтенщайн: 160 кв. км. между 2 баира, 30-тина хиляди жители в 10-тина паланки, няма си летище, армия и други " национални атрибути", но винаги е пазела суверенитет. Изглежда като току що построена, а има няколко поленца и фабрички. Как е възможно това!!! Не бива да се отказвате / отказваме. Просто (ако трябва - сложно и непреклонно) трябва да настояваме и борим системата, а на въпроса "на кого да вярваме" ще дам простичка рецепта. Както знаете "едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш". Всички говорят и обещават, някои дори си вярват. Изпечените политикани вече са актьори (макар и посредствени) и е достатъчно да им "вземете думата". Всеки има възможност да прилага "рецептата", която е от няколко фази. 1-ва фаза. Като видите че някои нещо бръщолеви от екрана, не сменяйте канала, а му намалете звука. Не чувайки дърдоренето е по-лесно да прецените по невербалната комуникация, дали е "читав". Внимавайте, някои много си вярват и разпалено пропагандират, но поне всички останали ще отпаднат от полезрението ви. 2-ра фаза. Тези които сте си набелязали, може да почнете да ги слушате, но не ги гледайте. Така ще отсеете още много "актьорска" плява и заучени фрази. 3-та фаза. Преминалите първи и втори тестови етапи може да проучите - всеки според своите си критерии. Поинтересувайте се какви са им мотивите да са в политиката, понеже "интереса клати феса" и е ясно че едва ли са там заради няколкото хилки заплата, срещу които си дават дупе и гащи, влизат в устата на хората - излизайки на светло (със всички произлизащи от това негативи за тях). Това разследване не е лесно, но те са ваши "хрантутници" и ако няма какво да крият, значи още не са покварени. 4-та фаза. Като откриете "бисерите", вече може да ги слушате и четете с интерес, за да се запознаете с възгледите им, без значение от коя партия са - "читавото магаре си личи и под съдрано одеяло". Тези които припокриват вашия мироглед, ценности и стремежи може да подкрепите и да им съдействате според силите си. Има и 5-а фаза. Зарязвате предишните 4-ри и се поглеждате в огледалото "с елементи на размисъл". Ако смятате че сте по-добър и можещ от всички - зарежете тая идея. С такива вече е пълно и им "сърбаме попарата". Ако обаче усещате че можете с нещо да допринесете - хвърляйте се в борбата за ренесанс на родината. Не говоря за територията - тя е тук и ако не участваме, ще ни я вземат. Не говоря и за държавата - тя е нейде там и трябва да се поправи, понеже всички етажи са прогнили и се стоварват отгоре ни. Говоря за татковината, която сме взели назаем от децата си! Знам че всеки от вас според силите и личното си кредо прави каквото може, но ни трябва обща кауза, понеже "всеки" е недостатъчен - трябват "всички". Нещо като Възрожденците и Опълченците. Имали са кауза и са я сбъднали. Нашата не е по-посредствена или по-непостижима. На тези, чиито време съм отнел с тоя ферман - извинете. На тези, които са намерили в него нещо за себе си - благодаря. На тези които ще подтикна към нещо - адмирации че Ви има и сме на "близки вълни". Горе споделеното не вменява "тежести" на други хора от "изгубеното поколение" освен мен, а цели размисъл и активност, така щото и следващото да не се превърне в такова.
  42. 0 точки
    И моята 2.4, 2003г. като е карана почти 170 000 км с 10w40, в Швейцария, да не би да съм я купил умряла и правил нещо по нея освен регулиране на клапани, слагане на газ и един шарнир, не напротив, купих си едно слънце. Да не говоря, че нямам капка масло отдолу след още 70 хиляди км при мен с 5w30 и не гори абсолютно нищо от както съм я взел, и си мърка като нова. Всеки сам решава как да поддържа колата си, просто няма смисъл да плашите колегата, че нещо ще му стане на колата ако кара с 10w40. Та ясно е, че ще го смени, но определено не му е нужно да бърза, излишен стрес и финанси.
  43. 0 точки
    Първо се извинявам за off-a. Чета с интерес темата, но не ви е лесно и на вас там. Такава полемика за обслужване и смяна на едно масло, пожелавам никога да не ви се развалят колите!
  44. 0 точки
    Именно и аз само масло смених защото немога сам понеже нямам гараж и имам съседи... винаги има някой на някой прозорец да те гледа... За в бъдеще няма да ходя в АТУ Това че им посочих сравнително скъпо масло от равта и ми казаха че става за моята кола само за да установя по късно че не става ме обеди че не са много "pro".
  45. 0 точки
    Става въпрос за 5г кола. Купих я на 3г с гаранция още 2г. Относно VAG сервизите - те имат часови ставки от по 100-120€ и цена на литър масло от 25-30€. При Хонда нещата са - часова ставка - 60-70€ и литър масло за до 20€, т.е. ако те ми налеят от техния Тотал (с такова работи моя Хонда дилър) към онези 58,80€ трябва да додам още 100€. Иначе който е с две леви ръце си плаща и за смяна на въздушен и климатичен филтър. Аз го правя на всеки 10 000км сам.
  46. 0 точки
    Днес я изпънах малко на магистралата 150 км горе долу в участък без лимит на скоростта за да я загрея добре и да видя има ли някакви шумове или проблеми при високите скорости. Държа се много прилично но си мисля че едно анти крило отзад ще повиши стабилността при високите скорости. За сега мисля да се спра на малко по плътно масло като това https://www.ravenol-shop.de/motoroel/5w-30/ravenol-fds-5w30 както казах колата е на 13 години и предния собственик я е карал с 10-40 доста време та ме притеснява че ако сложа 0-20 ще трябва доста да доливам.
  47. 0 точки
    Докато има шарани, ще има и тарикати. Смяната на масло в сервиз на Хонда в Германия НЕ струва минимум 400€. При дилъра където аз ходя, цените са както следва: 1) смяна масло труд - 29,92€ 2) такса за старото масло - 4,70€ (0,94€/л) 3) маслен филтър - 14,28€ 4) уплътнител пробка - 0,51€ Общо без ДДС - 49,41€. Общо с ДДС - 58,80€. Маслото си го нося сам - 50€. Общо - около 110€. До сега най-голяма сметка, която съм плащал е била за сервизно обслужване А/В/К/2/22/5 - 389,15€ с ДДС, като 125,65€ са били за заместващ автомобил за 5 дни, който стоя на практика на паркинга на едно летище, защото трябваше спешно да съм на другия край на Германия. ATU са най-мизерната верига сервизи в Германия, има и много изписано в интернет за тях. Не познавам нормален човек, който да си оставя колата за сервиз/ремонт там.
  48. 0 точки
    Изписа се много, но според мен в случая, всичко се свежда до един филтър и две/три съпътстващи го неща: - Неправилно монтиран и стегнат филтър (изметнало уплътнение при монтажа, което в дадения момент е изпуснало). - Дефектен филтър - неточна резба, не позволяваща да се стегне добре филтъра или крива/усукана сглобка на самия филтър. - Тотално менте .
  49. 0 точки
    Те ти са руснаци и ит. Разцепени и тн дайте ми обяснете на мен с прости думи как филтър, маслен ще определя само и единствено той налягането? Врели некипели. Не е проблема филтъра а монтажа. Чакам за помпата, налягането и тн на мен простия с прости думи,!
  50. 0 точки
    Преди няколко дни ъпгрейднах MySQL & PHP (вече можем да ползваме емоджита 🚒🚒🚒 😎) и може да са се презаписали оптимизираните конфигурации. Днес ще поработя над това първо да изкарам някакви метрики за колко време се генерират средно страниците, второ да го подобря и ще пиша
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...