Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10.01.2019 in Мнения

  1. 3 точки
    Според мен разсъжденията ти са верни, но когато са отнесени само към масла с база до Група III. Едно от най-големите предимства на PAO-маслата е съчетаването на добри показатели на KV @ 100°C, висок HTHS и ниска CCS Viscosity без да се налага използване на добавки. И понеже това масло е с база PAO + доста POE, може да доведе до големи залитания в една или друга посока при разсъждаване върху физичните му свойства.
  2. 3 точки
    Цецо, в момента и ние сме нета.... Иначе аз нищо не искам да нищим. И моята харчи всичко каквото и сипа, но такива: 2.4 е доказано по-икономичен от 2.0 не мога да ги приема, като навсякъде е измерено обратното. Това е малко като спора с вървежа на стокови 2.0, 2.4 и 2.2, никой не го успорва, че 2.4 е малко по бърз, но не е като да е кола от друг свят. А сега искате и да са по-икономични Разделяме си го така: вие първи късате лентата на финала, ние с 2.0 пристигаме там с по-малко изхарчено гориво, не е честно иначе Със здраве и дано само такива теми да се пускат тази година.
  3. 2 точки
    Здравейте и да е Честита Новата 2019 година! От миналата седмица съм нов собственик на Honda CRV-III, 2008, 2.2i-CTDI. Вслушвайки се в мнението на хората с опит във форума, се ориентирах към автомобил, купуван и поддържан /поне гаранционно/ от Бултрако. Хондата е на реални 205к километри и вече със софийски номера. При презаверката на каското, за 10-те години експлоатация има само две щети, които бих вкарал в графата "козметични". Ексклузив вариант, като мисля, че само навигация, радар за дистанция и съпътстващите ги бутони по волана й липсват. Колата е със заводски ксенон и наскоро подменени устройства /машинки/ за автоматичното регулиране нивата на светлинния лъч, както и с втори комплект летни гуми с оригиналните 18 цолови джанти. Трудно ми е да кажа, какъв точен разход даде от Варна до София през Стара Загора, тъй като на три пъти, по магистрала Тракия я карах по около 15-20 мин. на 5-та с 3200об./мин., а през повечето време на темпомат със 135км/ч. По борд бе 7,5л/100км. На софийско градско, с извънградско до Гигинския манастир и обратно, днес я засякох 8/100. На студено пали и работи стабилно, системата за ускорен подгрев на ДВГ я загрява по-бързо от аналогичната на Авенсиса /2,0 D4D 116/. Стефан /на Люлинския тунел/ й направи пълен преглед с лека корекция на предния и задния мост и според него всичко си е ОК по окачването. Проверих по VIN и се оказа, че подлежи на сервизно обслужване по подмяната на пиропатроните. Вече направих заявка в Бултрако и, за мое най-голямо учудване, след няколко часа се свързаха с мен, да ме уведомят, че са направили заявка за доставката. Това е по отношение хвалбата. Имам един въпрос. Как да разбера, има ли действително ДПФ? Задавам този въпрос, тъй като ауспухът на колата от една обява, която бях пуснал с молба за мнение, бе сух, а на тази е леко опушен и остава макар и малко сажди по пръстите. Иначе, като мирис на изходящите газове, разлика няма. Предишният собственик ми каза, че нищо по изпускателната система не е пипано и никога не му е светвала лампата със "сладоледа". Карал е колата предимно на дълги разстояния. Това е от мен за сега. С пожелание за безаварийна нова година, Поздрави, Моньо Монев
  4. 2 точки
    Колко точно е изчезнало, респ. колко си долял от Петрото? RAVENOL HPS SAE 5W-30 по данни от сайта на Равенол е API SL/CF, ACEA A3/B4 и има сулфатна пепел 1.18, което според мен не е за теб, тъй като си на газ. Преди писах, че ако имаш харч на масло и искаш да останеш с 5w-30 вискозитет следва да се насочиш към масло тип ACEA C3, което е "по-гъсто", доколкото има задължение за HTHS >= 3.5, и е low-saps (за газта и катализатора). Можеш да погледнеш Mobil1 ESP 5W-30, за което пита в горния пост JHM, или друго, което ти допада като цена. Колегите могат да дадат и други идеи .
  5. 2 точки
    Различават се едно от друго. Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 - ТУК Mobil1 ESP 5W-30 - ТУК Различия с Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 (кратък превод от руски на извода в края на анализа) - Mobil1 ESP 5W-30 е на по-чисти синтетични базови масла (на GTL + PAO + естери), има по-високи миещи/неутрализиращи свойства (по-висок TBN) = по-голям запас до сработването му, и осигурява по-голяма горивна икономия (имам малко по-нисък кин. вискозитет при 100 С = 11.72 cSt). Като минус се сочи по-голямото ниво на сулфатна пепел = 0.89%, в сравнение с 0.68% при ESP Formula 5W-30.
  6. 2 точки
    Приложението вече е под формата на beta, в Android Store-а https://play.google.com/store/apps/details?id=com.motomoshi.motomoshiapp .
  7. 1 точка
    Ами, текло е между стелките и ламарината, наистина нямаше в краката ми , но като пипна стержена целия във спирачна течност, свалихме го ,точно с тази цел но е станал на елипса и нямаше да стане само със смяна на гумички и симеринги, наложи се нова помпа.Другото съм го написал.Има някаква пластина между помпата и купето, явно между нея се е стичала течност и ако не се пипне не се вижда , че е мокро, долната видимо беше суха и затова вниманието насочихме върху горната.Сега е наред всичко.
  8. 1 точка
    Да. Сменяй ако нямаш пиши да ти пратя.
  9. 1 точка
    Приложението изглежда страхотно, поздравления! Очаквам с интерес имплементацията на статистиката и графиките от сайта. Сега с това приложение наистина обмислям дали да не траквам паралелно в моя си файл и тук – основно за събиране на фийдбек. Не са много нещата, които ми пречат да мога да конвертирам . Мисля, че Чавдар ти е предал малко обратна връзка от мен, но виждам, че си зает с аппа. Когато имаш желание, ще се радвам да обсъдим идеи. Ето няколко, накратко описани (извинявам се, ако не съм разбрал добре как работят някои от нещата и фийдбекът ми е безполезен): – Повече опции за засичане на разход. В момента се поддържа само „пълно-пълно“, а виждам как би могло да е полезно и засичане по „пълно-празно“ или „празно-празно“. Последното е особено полезно за засичане на разход на бензин когато караш на газ. Да отбелязваш бензина като пълно–пълно си е работещ workaround, но има очевидни недостатъци. – Възможност за използване на моточасове така както в момента за известия се ползва време и дистанция. Ако въведа средна скорост в град, извън града и магистрала, бих могъл лесно да настроя нотификейшън по часове работа на мотора. Разбирам че това би било насочено към малък процент от потребителите ти, но за мен, и може би други, е доста ценна функция. – Възможност време/км/моточасове на някой нотификейшън да текат само през дадени месеци. Например въвеждам 8 месеца живот на зимните гуми, но те да текат само през зимния период. Или 20000 км. Всички „сезонни разходи“ могат да са обвързани или с фиксирани месеци, или с полето „зимни/летни“ гуми. – Връзка на нотификейшъните с конкретни записи. Възможността да отбележиш някой разход, че се повтаря след Х време, километри или часове работа би позволило вадене на по-интересна статистика като лв/година или лв/100км, както и по-подробна разбивка като пари за ремонти, консумативи и т.н. Пример от моето файлче: – Статистика за разход според бензиностанция, както и колко км си изминал. Човек би се замислил откъде ще зарежда, ако вижда че средно има 1 л/100км разлика в разхода между две бензиностанции. Това би позволило и цялостна автоматична оценка на много бензиностанции: да се сравни средният разход от дадена бензиностанция със средния разход на колата изобщо. Съответно -Х% би било добре; +Х% би било лошо. Ако се извадят данни от повече коли, би било полезно за всички. – Въвеждане на „необичаен“ пробег/разход. Ако се прибирам от Пловдив до София за 4 часа в задръствания, не бих искал това да ми нарушава статистиката, защото ще изкриви данните ако планирам разходи по бъдещо пътуване например. – Въвеждане на приходи – продал си стара част от колата = минус към сметката за поддръжка например; предлагаш място за споделено пътуване – минус в разходи за гориво. – (По избор на потребителя): нотификейшъните да се ъпдейтват към очакван километраж към днешна дата, а не към дата на последно зареждане. Ако зареждам веднъж месечно може дори да пропусна някое известие, а има достатъчна статистика за да се предположи с немалка точност какъв ще е километражът на колата в дадена дата.
  10. 1 точка
    Навсякъде в нета където има фабрични измервания на двата двигателя пише точно обратното. 2.4 си иска повече гориво. А колегата с тия 7.3 в тия студове не знам какво го притеснява...
  11. 1 точка
    Абсолютно,важен е крайния резултат. В Бултрако цената тези гумички,лагери и труд е по две ,но когато си на зор ги даваш и забравяш.
  12. 1 точка
    Разходът е доста приличен. Също не си уточнил и каква ти е средната скорост (градско/магистрала...), както и дали колата е седан/комби и ръчна/автомат. Но във всички случаи е или добре, или повече от отличен (ако допуснем по-неблагоприятните фактори по-горе).
  13. 1 точка
    или разхода ти е 7,31л. на 100 км? Колко очакваш да е?
  14. 1 точка
    @Restless прочети поста преди твоя. Между другото, кога се очакват маслата от тази поръчка?
  15. 1 точка
    Предназначението на този тест е да даде възможно най-добрата оценка на общата "нормална" изпаряемост на едно масло по време на типичния му експлоатационен период (какъв % от него ще се изпари), т.е. тестът до голяма степен е една "ускорена ситуация" за бързо получаване на тази изпаряемост. Маслата имат нужда от подобен бърз, повторим и надежден тест, иначе сертификацията на едно масло би била немислима (много затруднена), ако трябваше да бъде тествано в реални условия/продължителност. Нали не вярваш/считаш, че с едно подобно чисто математическо изчисление може обективно/достоверно да се определи количеството на VIIs в маслото? Ако това бе възможно, то тази или други подобни формули отдавна щяха да са общоизвестни и признати от всички, като всеки един от нас щеше да може с едно калкулаторче да си сметне VIIs, за което и да е масло. Както писах в последния ми пост на FAQ -2, аз лично не съм фен на подобни неща, но формулата е интересна и дискутирана/споменавана/приета в BITOG. Какво всъщност си мисля аз... Мисля, че ние „простите“ потребители не сме в състояние обективно да преценим как точно са получени вискозиметрията и характеристиките на едно масло, и каква е неговата композиция. Можем само да си гадаем. Ето как мога да „спекулирам“ с посочения от теб Ravenol VMP SAE 5W-30: Това масло е ACEA C3 – т.е. low saps масло. В подобни масла % съдържание на стандартните "метални" детергенти, съдържащи основно Ca, Mg и Na, е намалено (принципно погледнато). Намаленото им съдържание обаче изисква да ги компенсираш с нещо друго, наречено ashless dispersants (безпепелен дисперсант/и), за да може маслото да си върши една от основните функции, а именно да държи в себе си замърсяванията. В тази връзка следва да се има предвид, че най-често използваните метални детергенти, антиоксидантите и ZDDP-то са относително нисковискозни - KV при 100 С е от порядъка на 10-30 cSt, докато аshless dispersants имат KV при 100 С около 500 cSt. Това значи, че за всеки % аshless dispersants, който добавяш в маслото, ще трябва съответно да „олекотиш/изтъниш“ базата, т.е. да добавиш по-голямо количество нисковискозна база, за да компенсираш безпепелния дисперсант. Ravenol VMP SAE 5W-30 е PAO базирано масло, т.е. необходимостта от pour point depressants ще е минимална (да речем около стандартните 0.3%; по спомен; може и да са по-малко в случая на PAO база). Когато погледнеш KV на маслото ще видиш, че той е 11.5 cSt , при горна граница за SAE 30 = 12.5 cSt., което веднага може да бъде свързано и с HTHS = 3.6. И ето тук се появява един CCS Viscosity at -30°C = 4230 mPa*s, което е с 1/3 по-ниско от границата за 5W маслата = 6600 mPa*s. Това индиректно може да говори, че е използван по-висок % нисковискозна база от „нормално“ необходимия при tight blending-a, споменат в предходния ми пост, респ. повече аshless dispersants ( като % съдържание, от там и тези ниски 0,7% сулфатна пепел в маслото), а това от пък може да ни насочи към извод, че количеството на VIIs е над желаното от нас (или възможно при стегнат блендинг) минимално такова за едно такова PAO базирано 5w…масло. Е, тук е моментът да кажа/призная, че макар и горните ми разсъждения да са логически издържани (поне криво-ляво изглеждат така ), сигурно са напълно или в по-голямата им част погрешни - чисти догадки на базата на някои основни принципи при блендинга. Вискозиметрията на едно масло може да бъде получена по множество различни начини (като подход), поради което ние сме напълно на тъмно кой точно подход и ноу-хау от тях е ползвал Равенол, вкл. какъв тип VIIs е използван, а от вида му (OCP, PMA, др.) и неговия SSI (shear stability index) допълнително и при това доста сериозно може да зависи и неговото количество (по-малък SSI = по-здрав подобрител на вискозитета, но необходим в по-големи количества; и обратното, по-голям SSI = по-склонен към разпад подобрител, но необходим в по-малки количества). Поздрави!
  16. 1 точка
    Здравей колега, в каталога на хонда има два варианта- ляв и десен. По ОЕ номер 51350SWAE11(който е десен) излизат с планка като твоя! По ОЕ номер 51360SWAE01(ляв) са без планка. За съжаление, в наличностите до които имам онлайн достъп, има само ляв Без планка. Ето ти номера на десен (с планка): A.B.S. -211129; BORG & BECK -BCA7057. Успех
  17. 1 точка
    Свещите се сменят на 40к км и на същия интервал се проверяват и клапаните, ако трябва се регурлират. Това за бензин - на газ всеки сам си решава.
  18. 1 точка
    Клапаните се регулират на определен интервал независимо дали е на газ или бензин, при свещите е същото - сменят се на определени км. Ако кажеш какъв е джаза и с кой двигател е, някой може да ти каже какви са интервалите.
  19. 1 точка
    В момента, при добавяне на зареждане/друг разход, в кутийката с обектите, има иконки от лявата страна. Едната е със сърце - с любимите ти обекти, другата е с плюс, която отваря форма за добавяне на нов обект. Трябва да избереш къде на картата е новия обект и да попълниш неща като контакти, сайт, описание и тн (ако ги знаеш). Ще направя специален интерфейс за това, както за предложения за редактиране на съществуващи обекти (добавяне на телефони и информация или корегиране на грешна информация). Ще пиша като стане - в момента гледам да не се разсейвам от писането на андроид приложението Ето и нещо от лабораторията, защото знам, че изпускам обещани срокове, но да не излезе, че бездействам: ПП: Безкрайно полезно е ако добавяте/отбелязвате обекти и оставяте оценка. Скоро ще могат да се пишат и подробни ревюта, освен оценка. Целта ми е да имаме прозрачен и честен автопазар - да можеш да намериш истинско мнение за всеки автообект и коректните сервизи, автокъщи и прочее да получават повече клиенти, за сметка на некоректните.
  20. 1 точка
    Най-накрая могат да се отбелязват напомняния (reminders), с изпращане на мейли - за наближаваща смяна на масло, изтичащи застраховки и тн.
  21. 1 точка
    Направих търсене на авто обектите. Тук например могат да се видят Хонда сервизите в България, или поне тези, в които някога потребител с Хонда е направил запис. Обичайните заподозрени са там. До края на празниците планувам да направя, още куп неща: Напомняния за обслужвания, застраховки и прочее - по пробег и/или дата. Нови категории авто обекти - гумаджии, бояджии Лесно добавяне на авто обекти и редактиране/репортване за проблем на съществуващи Но основно в момента работя по андроид приложението, което искам да пусна до края на януари. Ще е много по-добро от колкото повечето биха очаквали и ще работи и напълно offline
  22. 0 точки
    - Ето ти тоя зар, ако метнеш от 1 до 5 , ще има брутален секс! - А ако метна 6 ? - Ще меташ пак - мухльо !
  23. 0 точки
  24. 0 точки
    Аз жена ми не знам как да я настроя така
  25. 0 точки
    Благодаря за пожеланието! Като си дойда по Стара Загора, ако имам време може и да се срещнем на живо да я покажа.
  26. 0 точки
    Пристигнаха. Утре ще изпращам, тези които ще пътуват с Еконт
  27. 0 точки
    Джипа е супер, само със здраве да я караш, да е пазиш и много, много км-ри да изминеш, по всякакъв терен !!
  28. 0 точки
    За ДПФ не зная, но искам да ти пожелая със здраве да си я караш.
  29. 0 точки
    Моят варира от 8 до 18 на 100км (газ) нормално каране в зависимост от условията. Така че числа без контекст нямат много смисъл.
  30. 0 точки
    На мен ми се струва, че просто колегата иска да се похвали
  31. 0 точки
    Petro-Canada Supreme 5w-30 - 8* 1L * 3.65 = 29.2 e 29.2 * 1.9675 * 0.95 = 55лв https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-5w-30.html 55лв - преведени по банков път, ще ги взема лично
  32. 0 точки
    @Pavel_Pavlov, допълнителна информация, ако те интересува и от положение "на изпарения", току-що заредих. При оставащ пробег 6 км, стрелката показваше малко под нулата. До първото изключване на пистолета заредих 57.6 литра. После нямах време и нерви да чакам, както друг път (обикновено влизат още 8-10 литра след 1-то изкл. на пистолета), затова само веднъж долях до ръба, колкото да изчезне пяната. 59.3 общо. За последните 4964 4764 км за 3 месеца и половина съм заредил 309.7 297.7 литра гориво, което е около 6.25 / 100 Трип-километрааж А го нулирам всеки път и винаги показва около 0.5 литра повече на всяко зареждане. Трип Б не съм го занулявал от юни 2018. От тогава съм изминал 9940 км и съм заредил 611 литра и разходът по борд е точен: 6.1 / 100.
  33. 0 точки
    И на мен не ми се сваляха подкалниците и реших да пробвам като сеалих капаците на късите светлини и се отваря място да бръкне... ОБАЧЕ, трябва да е някой с малка ръчичка и се сменят и без разглабяне :Д Ако нямате такъв познат - тогава ще трябвв да свалите подкалниците.
  34. 0 точки
    Здравейте колеги ...Аз като нов собственник на CR-V 2006 се заядох с тия огледала и също като колегата pako 123 започнах от бутоните, че така и така трябваше да сменям тия гадни микро крушчици.Смених ги с led и постигнах супер ефект, тъй като не съм ползвал готови ,а led chip.Тъй като съм специалист в сервиз на HI FI електроника, това не беше кой знае какъв проблем. Продължих към огледалата, тъй като бутоните бяха наред.Оказа се сериозна работа по разглобяването на такова огледало, но по упоритост съм несравним ,така че установих каквото трябва.Всяко огледало е с вградени 3 бр моторчета ,едното от които е на окачването на огледалото/ отговаря за прибирането /.Окачването /оста/ е изработена вероятно от алуминиева сплав, която при агресивни външни условия /влага ,сол ,миещи препарати и т.н./ е корозирала, а повърхността и се е превърнала в прах. В това състояние всичко е блокирало и няма спасение ,освен старателно и детайлно изстъргване на всички ал.детайли, и след това нанасяне на повърхностна смазка.При двете моторчета за настройка на огледалото няма проблем ,тъй като са подсигурени със защитни маншончета.За осъществяването на цялата операция, ще трябва снопчето кабели да се освободи от куплунга и да се изниже, като се внимава за реда на втулки ,шайби и пружината.Единственната беля която сторих бе ,че загубих едно малко телче в копчето за управление , което фиксира бутона" отваряне/затваряне" на огледалата,така че внимавайте.Успех на всички .
  35. 0 точки
    Емича е дал сервизно, ето за експлоатация. http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/AH/ACR0404OM/enu/CR0404OM.pdf
  36. 0 точки
    Разхожда се Грипа напред назад и раздава романтични предложения: - Искаш ли да прекараме следващите две седмици на легло двамата само с теб?
  37. 0 точки
    Вчера беше Велик Ден : - Китайците кацнаха на Луната, а ние пуснахме толсистемата ! Те успешно....
  38. 0 точки
    Знаете ли защо до скоро поставяхме винетките в долния десен ъгъл? Ами защото: "Краварката е в левия ъгъл".
  39. 0 точки
    ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО ! Бъдете живи, здрави, щастливи и успешни!
  40. 0 точки
    Ей, като малки деца сте (сме). Така и аз едно време се палех на тема "коя е най-хубавата кола" и не търпях чуждо мнение. Истината е, че за да си купиш Хонда, трябва да си осъзнал за необходимостта от това сам, а не да ти го натрапва някой друг. Със здраве @Vorpatril! Връщай се от време на време да драскаш по някой ред за това какво става със Субару-то, понеже повечето сектанти тук други форуми не четем и други марки не заглеждаме П.П. Всеки негативен коментар относно избора на колегата на общо основание (който не е придружен с конкретна информация за поддръжката на Субару-то) ще бъде изтриван. Нека не опровергаваме доброто му мнение за нас!
  41. 0 точки
    Здравейте! Пиша Ви за най-вероятно за последен път. Вчера се качих на Субару Аутбек (Аутбак и т.н.) 2007 г., 2.5 ръчна. Днес карах 5 Аутбека 3.0 автоматик, 245 к.с. Колата е неописуема. Това ще е моят следващ автомобил. Благодаря за отделеното време на всички. Пожелавам Ви всичко най-хубаво, искрено. Да сте здрави, да работите много, да сте доволни от себе си, градивни и да си купувате нови ЦРВ-та за всеки рожден ден :). Форумът Ви е страхотен. Мойте почитания, адв. Димитър Димитров
  42. 0 точки
    Относно въпроса ти: нормално е за всякакви коли от Холандия, Австрия дори и от Швейцария. И щом не си усетил 4-та ген. като твоя автомобил , продължавай да търсиш 3-та ген. - все ще излезе нещо читаво, важно е да не избързваш и да не се набуташ с тези 34 х.лв. .
  43. 0 точки
    като идваш към стара загора след скъпата кола ела ще ти дам да покараш моята, ако ти хареса повече (което е сигурно) ще ти я дам за 30к и да ти се свършват мъките
  44. 0 точки
  45. 0 точки
  46. 0 точки
  47. 0 точки
    Ако имате нерви - слушайте този кавър:
  48. 0 точки
  49. 0 точки
  50. 0 точки
    Аз пък се чудя да не се преместя към София
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...