Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/12/19 in all areas

  1. 5 points
    Да вметна за Aveno-то следното, понеже много сме го мъдрили с Чавдар едно време. Това е или дъщерна фирма на Ravenol или някой е купил формулите от тях и бутилира това масло. Както и да е, едва ли качествата са 1:1 спрямо съответстващото масло на Ravenol заради цената на последното разбира се, т.е. някъде е правен компромис, но това изобщо не означава, че е лошо масло. Фабриката/рафинерията е Deutsche Ölwerke Lubmin и всеки може да си направи бранд и да му бутилират масло. Възможно е и фабриката да предлага избор на формули както предлагат избор на опаковки ... Най-големият разпространител, от който се правят и общи поръчки e ato24, който по едно време реши и спря снабдяването с Aveno, а точно в същия момент започнаха да предлагат тяхното си масло ato24, което пък е 1:1 с "изчезналото" Aveno. https://www.ato24.de/en/car-ato24.html
  2. 2 points
    Здравей, колега, Аз съм с абсолютно същия автомобил, като този, който ти предстои да вземеш. Ето ги интервалите с кодовете от моята сервизна книжка, която преведох на български и си направих в ексел за да си я следя по-лесно. Препоръчителното двигателно масло е 0w20 или 0w30, не 5w40. От общите поръчки от ato24 ще ти излезе на доста по-добра цена. Свещи се сменяват когато усетиш, че има проблем. Няма смисъл преди това. Иридиевите изкарват поне 120-130 хил. км. Рейката е често срещан проблем, но може и така да си я караш. Освен, че е дразнещо, няма проблем за сигурността или управлението. Горивен филтър също се сменява само при проблем. Както са ти казали колегите - от Бултрако взимаш само маслото и филтъра за скоростите, както и оригинален антифриз ако му е времето за смяна. Всичко друго при някой майстор, на когото имаш доверие.
  3. 1 point
    Ми то и на антифриза му е време вече.
  4. 1 point
    Колата си е нормална и на снимките изглежда прилично. Може да е градушкова или удряна , но това на място го гледай. Отиваш, гледаш, проверяваш я в Бултрако щом е била от там и скачаш ако ти хареса и ако не те изпреварят. п.п. Ако е ниска цената - има нещо нередно, ако е висока - много скъпа. Абе няма угодия. п.п.п. Ако и има нещо , с разликата от 5 бона по ниска цена, ще я направиш кукла.
  5. 1 point
    Да тази от Бултрако все си мисля че е манипулирана, явно са преправяни километри от официален дилър, разбира се това трудно се доказва. По скоро ми изглежда да е на 317к
  6. 1 point
    Проверката в БГ не е много лесна, но при определени условия е възможна и според мен си струва усилието, като ще се дават пари. Идеалният вариант е продавачът сам да предостави информацията. В противен случай аз бих проверил първо къде е сключвана гражданската по регистрационен номер. Обикновено там е било и каското заради отстъпките. Ако за късмет през годините е ползван един и същи застраховател - проучваме при него (всеки със свои способи, знаеш). За чужбина не знам...
  7. 1 point
    Днес посетих адвокат. Оказа се, че отговорността която би следвало да бъде носена от деклариралия регистрационният номер - собственик/ ползвател, е само проект за закон, но не и действащ закон. Второто преимущество което следва да бъде доказано чрез експертиза, е това че в електронният сайт за закупуване на винетка, липсва упоменатата стъпка за проверка на въведените от декларатора данни - 300лв. Разходи по делото - 350лв. Според адвоката, шанса за спечелване на делото е голям, но зависи от тълкуванията на конкретният съдия. Има вариант за завеждане на колективен иск, като така разходите биха се поделили между ищците. Оказа се също, че има много потърпевши, но нито едно заведено дело до момента!!! Ако някой познава други пострадали , ще се радвам да осъществим контакт и да предприемем заедно нужните действия. Както казах, за мен основният смисъл, е да се налага натиск над системата , затова колективният иск, би имал по широка публична гласност. Ако не се намерят други желаещи, най вероятно ще действам сам!
  8. 1 point
    Ако производителят е писал, че се сменя на 20к (аз не знам за такъв), значи кутията е проектирана за такава смяна, и да, на толкова бих сменял. Със сигурност бих се доверил повече на Хонда отколкото на Дунев Мотор Спорт (нищо лично, не ги познавам). А за нашата кутия (акорд 7) производителят е описал само опресняване и това очаква да се прави с кутията. По-конкретно между 40 и 80 хил. км след първоначалната смяна, която по спомен беше около 120хил, да. Колкото до разликата във функцията на маслото между двигателя и кутията, съвсем не е само тази, която си описал. Нали в кутията маслото предава усилията от едната на другата пита на хидротрансформатора – каква е еквивалентната функция в двигателя? Също така омекотява превключването и намалява износването на фрикционните пакети – това какво общо има с работата на маслото в двигателя?
  9. 1 point
    Според мен по-честата смяна с евтино и отговарящо на спецификациите е по-добрият избор, особено ако си го сменяш сам, а ако го сменяш до 5к. можеш да си спестиш и подмяна на филтър, който да сменяш през смяна или на макс 10к. Някои сервизи предлагат безплатна смяна ако си закупиш маслото от тях.
  10. 1 point
    Да попитам какво ви е мнението във връзка с често сменяне на по-евтино масло с/у по-редки смени с по-скъпо масло. Основно ми е интересно кой вариант е по-икономичен, ако честотата на смяна е съобразена с живота на съответното масло. Или погледнато обратно: ако уеднаквим икономията (лева за километър), кое би било по-голям компромис за здравето на двигателя. Пример с уеднаквяване на икономията: Тъй като всичко би могло да варира, ще опитам да фиксирам няколко променливи. Например всяка смяна в сервиз струва 25лв (10 за филтър и 15 за смяна). Нека по-евтиното масло е €7 литъра, а по-скъпото €10, и за смяна ти трябва туба от 5л. Една смяна на маслото в по-евтиния вариант струва 95лв, а в по-скъпия – 125лв. Ако първия вариант сменяш маслото на 7000км, това прави по 1.36 лв/100км. За постигане на същата икономия (цена за пробег), по-скъпото масло трябва да се сменя на 9200 км. Или казано накратко за съответните цени от €7 и €10, по-скъпото масло трябва да издържи с 30% повече, за да е еднакво скъпа поддръжката в лв/км (приемайки фиксираните цени за филтър и труд на смяна). Съответно колкото повече пари струва смяната, толкова повече везните накланят към по-редките смени, и обратното. Това – откъм икономията, да кажем, че тя е ясна. Въпросът е дали откъм предпазване на двигателя би било обосновано по-скъпото и по-добро масло със изчислените по-дълги интервали на смяна. Ясно е, че това зависи и от какви са маслата, сред които се избира, затова се обръщам към вас.
  11. 1 point
    Колега, това масло спокойно изкарва 8000 км (ако не и повече) и зиме, и лете. Не се излагай! Виж какви хубави капки прави. Нали е предвидено точно за сутдени стартове?! И аз ще слагам такова на лято.
  12. 1 point
    Това с маслото си им е редовен номер, доста е обсъждано тук. А смяната на маслото на кутията и филтъра ѝ не е нищо особено, че да го правиш при тях. Само маслото е важно да е оригинално.
  13. 1 point
    За различна марка от Хонда не искам в момента да чувам. Защото от както карам Хонда разбрах какво е удоволствие от шофирането. Тази марка знаят как да направят всичко така че да ти доставя удоволствие да го докосваш даже. Лично мое мнение, нищо против всички останали марки. Благодаря за мненията. Мисля да направя един тест на ЦРВ и на Акорд и да реша кой е моя автомобил
  14. 1 point
    Това е термо клапан. Стои отворен до около 65° и пуска въздух директно в смукателите. Ако потърсиш,има писано,от Markony,как да си го оправиш. Потърси!!! Успех!!!
  15. 1 point
    Днес се навършват 30 години от първото публично показване на Acura/Honda NSX, състояло се на 9 февруари 1989 година, на специално мероприятие в Чикаго. Идеята за разработка на супер колата е от януари 1984-та, а серийното производство започва през септември 1990-та. NSX първо поколение остава на конвейера до 2006 година и са продадени над 18 000 екземпляра. След 10 годишна пауза се появява второто поколение.
  16. 1 point
  17. 1 point
    Капков тест 2 1.Mobil1 0w20 AFE 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-155130км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3130км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60% 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 02.11.2018 до 05.02.2019г. 8.Мото часове, около 60 9.Изразходвано гориво 300 л. пропан бутан и 35л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-RTA-003,made in japan).За първи път ползвам нещо различно от оригиналния purflux..! 13.Въздушен "Blue print"вече е на 10 000км. 14.Режим на използване,тежък,с къси преходи и доста работа на празен ход,както и на бензин.В студовете за късите разстояния от по 3км,почти не минаваше на газ! 15.Предишно масло-petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24 ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi. на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. 19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 400мл. Дали ще "изкара" зимата,според мен поне 6000км.трябва да издържи? 1500км
  18. 1 point
    То гледам в Америка, където даже и камионите са бензинови, онкологиите направо са фалирали и хич нямат клиенти . Оня ден гледах някакво клипче на тази тема и имаше статистика, в Япония (където не табиват бургери) 14 човека загинали от рак на простатата, в Америка (където не гледат какво ядат) 114000 души загинали от същата болест. Стига сте им се връзвали на разни еколози и политици, най вредни за здравето са политиците, ама тях няма да ги забранят . Повечето болести идват от мизерно и неправилно хранене, а не от дизелите .
  19. 0 points
    Ааааа.... на този въпрос, веднага ще получиш всички необходими указания, насоки, препоръки и т.н. , от колегата с единичката . Само я купи и гледай кво става....
  20. 0 points
    Това за въздушния филтър много ми хареса, ти в пустинята ли живееш?
  21. 0 points
    Абе, мани го колегата където ти сравнява неговата единичка, (с допълнително монтиран темпомат) с "обрания кон" тройка. Ти поне ще си имаш, фабричен круиз контрол, който той няма.
  22. 0 points
    Никой ли не вижда че тази кола е обран кон разликат между моята1ген и тази е климатроника,моята има и сложен темпомат.От тази отсъстват всички екстри на събратята и от 3 ген. Ето може да сравни колегат какво губи https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=9tibn1&f1=1 Даваш 12 бона а тя с екстрите на Голф3 за 3хил. Добре да гледа колегата мисля че първоначалната радост после бързо ще отмине,след закупуването на висока тенекия с радио и климатроник.
  23. 0 points
    С доста от тези интервали лично не съм съгласен. Маслен филтър на 2 смени? Филтър купе на 30к? Той на 10 е пълен с какво ли не... на 30 ще има живот в него и ще го дишаме. Има и други, но това е фрапантно.
  24. 0 points
    Няма нищо странно за рейката - още докато са в гаранция, почти на всички им се случва и ги ремонтират. Относно вървенето, между новия и стария мотор - да 2,2 i-DTEC мотора , първоначално създава илюзия че по-малко върви и по-бавно набира спрямо 2,2 i-CTDI , но на практика си върви повече. Първа скорост му е по-къса и като чели е склопена софтуерно, но след нея е доста по-пъргав и бърз. Естествено това го разбираш ако караш и двата постоянно , а не да се качиш за малка проба. То за нищо няма гаранция, освен ако не си първи собственик и си я изкарал от магазина, та затова е хубаво да се гледа, проверява и преценява. В пост 29 ти написах мнението си и дано си разбрал какво съм искал да кажа, но ако не си - имах на предвид , че нещо не е баш така. Успех в търсенето на твоята кола.
  25. 0 points
    Почват да се навръзват нещата, няма как да повярвам че тази кола е на 117 а моята на 250 а изглежда да е обратното по интериора
  26. 0 points
    Зависи от видът двигател и предписания за него вискозитет. По принцип турбо двигателите е хубаво (да не кажа задължително) да се карат с пълна синтетика. От друга страна, масла като например 0W20, 5W20, а в България и 5W30 (но и много други вискозитети) не могат да се намерят като минерални, но пък ги има като полусинтетични в съответните автомобилни дилъри (за България не знам). Моят личен опит - последната ми кола, която продадох след 8 години каране и общ пробег 365 000 км с оригинален неотварян двигател (D16Y7). От този общ пробег аз съм карал 173 000 км само с 5W30 полусинтетика (Valvoline Max Life). Маслото беше сменяно стриктно на 5000 км. Като я купих колата имаше разход на масло около 1л на 5000 км, който разход се запази за следващите 8 години. За този двигател се препоръчва масло 5W30, но 1-2 пъти съм сипвал 10W30 обикновено (минерално) и когато темп. станат орицателни с това масло двигателят работи много шумно. Последния път беше при около -10, -15°С и се наложи да го сменя на път за работа в един сервиз, защото колата звучеше ужасяващо. От тогава не карам и не препоръчвам да се кара зимно време с масло започшащо с 10W, особено ако темп. при вас пада под 0°С. Продадох колата, за която споменах по-горе преди 4 месеца и все още се кара от новия собственик, който беше уведомен за нейните слаби места, вкл. разхода на масло. Той ми сподели наскоро, че е решил да я кара с пълна синтетика. Имайте предвид, че повече от 50% от износването на един двигател се получава при студен старт, а още по-голямо износване се получава, ако не се кара с предписания вискозитет масло! Сега също сипах 5W30 пълна синтетика на двигател, за който се препоръчва 0W20. През есента беше добре, но след като темпратурите паднаха под нулата двигателят работи малко по-шумно с това масло, докато загрее. Не трябваше да слагам такова масло за през зимата, със сигурност беше грешка, но не мисля че е фатално. Човек се учи цял живот.
  27. 0 points
    Питах директно AVENO за DXS Premium 5W-30. Отговори ми търговски представител на рафинерията Deutsche Ölwerke Lubmin. Каза, че не продават online и на физически лица, само на регистрирани търговци. А също ми изпрати и линк към (познайте!) - https://www.ravenol-shop.de/ , от където мога да си купя масло със същите спецификации. Сега съм "зачесал" и ato24.de да пуснат една серия ATO24 DXS Premium 5W-30, да видим какво ще отговорят. Абсолютно съм съгласен, че ако дадено по-евтино масло е с доказано прилично качество, по-добре за двигателя е да се ползва то и да се сменя по-често (на 5 хил., примерно). Ако пък и цената му е двойно по-ниска, тогава и като разход ще е по-изгодно! П.П. При нормално каране, разбира се!
  28. 0 points
  29. 0 points
    Капковите проби ще покажат, ако ги приемем за достоверни. Въпреки че пробег от 3 км е извращение. Аз бих се качил на колелото или автобуса.
  30. 0 points
  31. 0 points
    Маслото е при мен, всичко е наред Благодаря
  32. 0 points
    Моето ГНП беше със счупена ос,освен това е имало още нещо разбито,поне така разбрах от обяснението на майстора и повредата си е била чисто механична но не е подлежала на рециклация. Не разбирам много затова не мога да дам точно обяснение но е било горе долу това. Колега по горе също е прав може този шум да не е бил от ГНП-то а да са пипнали нещо друго и без да искат да го оправят, но факт този звук го няма вече.
  33. 0 points
    Македонско 69 Девойка го носи момчето дома, одат во спалната и таа му предлаага да пробат 69. - 69?Кой курец е това?– питува момчето. Девойката разбира дека новото момче не е толко изкусно во сексот па му вика: - Ке си ставим моата глава помежду твоите нозе, а ти стави си твоата глава помежду моите, важи? Се още незнаейкии за що точно се работи, малце притеснен, момакот се согласува на това, само да не го разсипе моменто. Таман се наместиле, девойката несакайки изпрднува еден гласен пърдеж... Ммчето ке умре од смеенье, па му и смрди, току бега на страна и пробува да разбере що баш се случило... Момичката засрамена му вика на момако да и прости и да пробат още един пат... Така пак се наместиле... Девойката пак, несакайки изпушта един здрав, голем як пърдеж... Момчето целиот изплашен и зачуден, станува од кревато, ги зема халиштата и почнува да се облекува. - Що е?Зашто си одиш? – го питала момичката. - Абе ти си ненормална ако мислиш дека ке останем и за другите 67!
  34. 0 points
    Семеен разговор по телефона: - Алоо, кажи, муце? - Събудих ли те, меченце? - Да. - Обаждам се да ти кажа, че ще ти се обадя по-късно. - Добре. - Хайде спинкай си, няма да те занимавам... само ще пуснеш ли пералнята после – заредена е? - Не. - Искаш ли довечера да ме заведеш на галерия? - Ще пусна пералнята. - Слушай сега: завърташ голямото копче обратно на дясно до седма позиция, а малкото до 40 градуса, с третото, дето е по към вратата(ако я гледаш с гръб), нагласяш центрофугата на 1000 оборота. После сипваш две капачки пълни на пет осми омекотител и половината на три капачки и четири седми течен прах. Запомни ли? - Да. - Лъжеш. - Да. - Кога ми е рожденият ден? - Като стане време да слагам зимните гуми – около 14-тия кръг на английското и 16-тия на италианското първенство. - Мразя те. - И аз. - Какво и ти!? - Обичам те. - Не ми се подмазвай, глупако. Изобщо не си мислиш за мен! - Мисля си. - Кога? - Един път мислих за теб, докато си обувах чорапите. - И какво по-точно? - Дали, ако ме ухапеш, отровата ще проникне през тях. - Много смешно – идиот. Едвам те понасям. - И аз. - Какво и ти!? - Обичам те. - Абе, я ми са махай от главата. Защо изобщо ми звъниш!? Поне иди купи храна за котката. - Тя яде вече – кюфте на скара и салата алабаш от снощи. - Олигофрен!!! Знаеш, че първо ще го гони един час из целия апартамент, а после ще скрие половината кюфте някъде в дивана. Онзи ден намерих вътре глава от шаран. Така вонеше – мислех, че е от теб. - И аз. - Между другото ми дойде. - Пак ли? - Да. - Смяташ ли, че ако купя котешка храна, ще ти спре? - Нищо не пречи да пробваш! - Добре. - Айде изчезни... после ще ти се обадя... и без това днес не ми се говори...
  35. 0 points
    Взимаш този списък "плюеш си на петите" и бягаш далече от там!
  36. 0 points
    Да, да ....отивам към смяна на задните пружинки. За разкрачване, не е разкрачена, но се вижда, че отзад е по ниска. Реално е винаги с пълен резервоар+ газта, която и тя си тежи. Не знам предишниат горд собственик какво я е тормозил но има и теглич, което говори, че е била товарно добиче. Между другото това е голяма работа- теглича! Досега съм нямал кола с теглич, но вече вземам назаем ремарке от съсед и си е голямо удобство.
  37. 0 points
    Възмездието е много важно, когато отстояваш правото си - особено ако си прав. И аз постоянно си отстоявам правото, но последния път това ми струваше близо 3 х.лв. - и не 100 , а 1000% бях прав, но съда каза на бялото черно. Естествено не съм се отказал и в бъдеще от това ми право, обаче : Не забравяй , че "мафията" си има "държава", "държавата" си има "система" , а системата ни е......майката. Успех.
  38. 0 points
    Чета Ви и " не вярвам на ушите си" ! А е толкова просто, казано с няколко думи: - Т@шак държава, Т@шак народ! Или - ОВЧА РАБОТА! Тоя не бил виновен , оня не бил виновен, никой не бил виновен - обаче аз съм бил виновен, че тоя, оня, или никой не е виновен ! Айде "праведните" малко да замълчат, че ми писна от пишман родолюбци и натегачи ! И никой не може да ми вменява вина , за грешките на другите - били те умишлени или не ! През година ще си сменявам талоните , номерата, личните документи, през година ще си сменявам касовите апарати, през година ще сменяват правилника за движение, през година искат да ме оправят - и това , щото не се накрадоха! Замълчете и мислете ( ако можете )- подлизурковци и натегачи , убеждавайки ме да търся грешките в себе си ! Всичко е "пълна скръб" и става още по-зле!
  39. 0 points
    Уикенда бяхме на гости в родителите на приятелката. По обяд "попаднахме" в протеста и реших да се присъединия, посвирихме, обиколихме няколко пъти града и отидохме на един голям паркинг. Там се наслушах на какви ли не простотии, но нещо друго ми направи докато се разхождах между хората. Не успях да преброя до повече от 5, преди пред погледа ми да попадне някой 10-15 годишен немски премиум седан или лимузина. Стоях си и си мислех, дали някъде другаде по света може да има протест срещу високите цени на горивата и вдигане на данъците с коли по над 200 коня, които са стрували нови по над 80к. Имаше от всичко по-малко - БМВ-та 5 и 6 серия, разни Мерцедес в211 е320, от предпоследните С класа с десни воланчета, имаше и няколко Аудита а8. Коли от класа на Акорд, 3серия и Цкласа бяха толкова много, че дори не правиха впечатление. Това на фона на протеста на французите, които карат някакви 1.4hdi двигателчета... някакси кой протест ви се вижда по-адекватен? Въобще самата идея, да идеш С КОЛА 300коня на протест срещу високи данъци и скъпо гориво ми се вижда несериозно. Имаше и хора, които протестираха там за гражданските. Ами единия сладур там, който псуваше като каруцар му запомних изпърдялата кола. Познайте след 2 часа, на влизане в града на знак 60, кръстовище след 100 метра кой ме изпревари с поне 100км/ч през лентата за ляв завой... Та този индивид реално протестира, защото иска да продължи да си кара по този начин и в най-лошия случай да му пишат един акт за неправилно изпреварване за 50лв. Не виждам как ще се оправи положението, предвид че след всяка крачка, която се опитва малко поне да ни доближи цивилизована държава, всички се вдигат на бунт. Еми времето е показало, че с граждански по 150лв необвързани с птп-та и глоби по 50-100лв нищо не става.
  40. 0 points
    Изкара много повече от колкото трябваше. От самото начало на темата тръгна с нагласата, че "ще ни се караш". Отказваш да възприемеш чужди аргументи - независимо как са поднесени. Ако искаш да постигнеш нещо позитивно за форума - би било добре да опиташ да видиш нещата от различни позиции. Но по всичко личи, че не ти е целта да помогнеш да решим проблем с който форумът да стане по-добро място за всички, а да го използваш за емоционален отдушник.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×
×
  • Create New...