Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/12/19 in all areas

  1. 5 points
    Да вметна за Aveno-то следното, понеже много сме го мъдрили с Чавдар едно време. Това е или дъщерна фирма на Ravenol или някой е купил формулите от тях и бутилира това масло. Както и да е, едва ли качествата са 1:1 спрямо съответстващото масло на Ravenol заради цената на последното разбира се, т.е. някъде е правен компромис, но това изобщо не означава, че е лошо масло. Фабриката/рафинерията е Deutsche Ölwerke Lubmin и всеки може да си направи бранд и да му бутилират масло. Възможно е и фабриката да предлага избор на формули както предлагат избор на опаковки ... Най-големият разпространител, от който се правят и общи поръчки e ato24, който по едно време реши и спря снабдяването с Aveno, а точно в същия момент започнаха да предлагат тяхното си масло ato24, което пък е 1:1 с "изчезналото" Aveno. https://www.ato24.de/en/car-ato24.html
  2. 2 points
    Здравей, колега, Аз съм с абсолютно същия автомобил, като този, който ти предстои да вземеш. Ето ги интервалите с кодовете от моята сервизна книжка, която преведох на български и си направих в ексел за да си я следя по-лесно. Препоръчителното двигателно масло е 0w20 или 0w30, не 5w40. От общите поръчки от ato24 ще ти излезе на доста по-добра цена. Свещи се сменяват когато усетиш, че има проблем. Няма смисъл преди това. Иридиевите изкарват поне 120-130 хил. км. Рейката е често срещан проблем, но може и така да си я караш. Освен, че е дразнещо, няма проблем за сигурността или управлението. Горивен филтър също се сменява само при проблем. Както са ти казали колегите - от Бултрако взимаш само маслото и филтъра за скоростите, както и оригинален антифриз ако му е времето за смяна. Всичко друго при някой майстор, на когото имаш доверие.
  3. 1 point
    Колата си е нормална и на снимките изглежда прилично. Може да е градушкова или удряна , но това на място го гледай. Отиваш, гледаш, проверяваш я в Бултрако щом е била от там и скачаш ако ти хареса и ако не те изпреварят. п.п. Ако е ниска цената - има нещо нередно, ако е висока - много скъпа. Абе няма угодия. п.п.п. Ако и има нещо , с разликата от 5 бона по ниска цена, ще я направиш кукла.
  4. 1 point
    Проверката в БГ не е много лесна, но при определени условия е възможна и според мен си струва усилието, като ще се дават пари. Идеалният вариант е продавачът сам да предостави информацията. В противен случай аз бих проверил първо къде е сключвана гражданската по регистрационен номер. Обикновено там е било и каското заради отстъпките. Ако за късмет през годините е ползван един и същи застраховател - проучваме при него (всеки със свои способи, знаеш). За чужбина не знам...
  5. 1 point
    То гледам в Америка, където даже и камионите са бензинови, онкологиите направо са фалирали и хич нямат клиенти . Оня ден гледах някакво клипче на тази тема и имаше статистика, в Япония (където не табиват бургери) 14 човека загинали от рак на простатата, в Америка (където не гледат какво ядат) 114000 души загинали от същата болест. Стига сте им се връзвали на разни еколози и политици, най вредни за здравето са политиците, ама тях няма да ги забранят . Повечето болести идват от мизерно и неправилно хранене, а не от дизелите .
  6. 0 points
    Това за въздушния филтър много ми хареса, ти в пустинята ли живееш?
  7. 0 points
    Почват да се навръзват нещата, няма как да повярвам че тази кола е на 117 а моята на 250 а изглежда да е обратното по интериора
  8. 0 points
    Зависи от видът двигател и предписания за него вискозитет. По принцип турбо двигателите е хубаво (да не кажа задължително) да се карат с пълна синтетика. От друга страна, масла като например 0W20, 5W20, а в България и 5W30 (но и много други вискозитети) не могат да се намерят като минерални, но пък ги има като полусинтетични в съответните автомобилни дилъри (за България не знам). Моят личен опит - последната ми кола, която продадох след 8 години каране и общ пробег 365 000 км с оригинален неотварян двигател (D16Y7). От този общ пробег аз съм карал 173 000 км само с 5W30 полусинтетика (Valvoline Max Life). Маслото беше сменяно стриктно на 5000 км. Като я купих колата имаше разход на масло около 1л на 5000 км, който разход се запази за следващите 8 години. За този двигател се препоръчва масло 5W30, но 1-2 пъти съм сипвал 10W30 обикновено (минерално) и когато темп. станат орицателни с това масло двигателят работи много шумно. Последния път беше при около -10, -15°С и се наложи да го сменя на път за работа в един сервиз, защото колата звучеше ужасяващо. От тогава не карам и не препоръчвам да се кара зимно време с масло започшащо с 10W, особено ако темп. при вас пада под 0°С. Продадох колата, за която споменах по-горе преди 4 месеца и все още се кара от новия собственик, който беше уведомен за нейните слаби места, вкл. разхода на масло. Той ми сподели наскоро, че е решил да я кара с пълна синтетика. Имайте предвид, че повече от 50% от износването на един двигател се получава при студен старт, а още по-голямо износване се получава, ако не се кара с предписания вискозитет масло! Сега също сипах 5W30 пълна синтетика на двигател, за който се препоръчва 0W20. През есента беше добре, но след като темпратурите паднаха под нулата двигателят работи малко по-шумно с това масло, докато загрее. Не трябваше да слагам такова масло за през зимата, със сигурност беше грешка, но не мисля че е фатално. Човек се учи цял живот.
  9. 0 points
  10. 0 points
    Уикенда бяхме на гости в родителите на приятелката. По обяд "попаднахме" в протеста и реших да се присъединия, посвирихме, обиколихме няколко пъти града и отидохме на един голям паркинг. Там се наслушах на какви ли не простотии, но нещо друго ми направи докато се разхождах между хората. Не успях да преброя до повече от 5, преди пред погледа ми да попадне някой 10-15 годишен немски премиум седан или лимузина. Стоях си и си мислех, дали някъде другаде по света може да има протест срещу високите цени на горивата и вдигане на данъците с коли по над 200 коня, които са стрували нови по над 80к. Имаше от всичко по-малко - БМВ-та 5 и 6 серия, разни Мерцедес в211 е320, от предпоследните С класа с десни воланчета, имаше и няколко Аудита а8. Коли от класа на Акорд, 3серия и Цкласа бяха толкова много, че дори не правиха впечатление. Това на фона на протеста на французите, които карат някакви 1.4hdi двигателчета... някакси кой протест ви се вижда по-адекватен? Въобще самата идея, да идеш С КОЛА 300коня на протест срещу високи данъци и скъпо гориво ми се вижда несериозно. Имаше и хора, които протестираха там за гражданските. Ами единия сладур там, който псуваше като каруцар му запомних изпърдялата кола. Познайте след 2 часа, на влизане в града на знак 60, кръстовище след 100 метра кой ме изпревари с поне 100км/ч през лентата за ляв завой... Та този индивид реално протестира, защото иска да продължи да си кара по този начин и в най-лошия случай да му пишат един акт за неправилно изпреварване за 50лв. Не виждам как ще се оправи положението, предвид че след всяка крачка, която се опитва малко поне да ни доближи цивилизована държава, всички се вдигат на бунт. Еми времето е показало, че с граждански по 150лв необвързани с птп-та и глоби по 50-100лв нищо не става.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00
×