Jump to content

goldbyrk

Фен
  • Content Count

    869
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

goldbyrk last won the day on February 10

goldbyrk had the most liked content!

Community Reputation

188 Good

About goldbyrk

  • Rank
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    като луд
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    второ

Recent Profile Visitors

2439 profile views
  1. След няколко стотин километра тестове, всичко е наред. Няма опиране или деформации. Челната заварка е най вече срещу набиване на влага и задържането и между рамената и щангата. Това което забелязах обаче, е това че щангата има известно движение ляво дясно в тампоните, което е логично предвид липсата на ограничителни втулки, които се виждат на предишното им местоположение. Това ще се реши лесно, с изработката на нови разполовени втулки, които ще се закопчеят с по две болтчета. Това ще застопори щангата в едно положение, като само ще лагерува в тампоните без приплъзване. Ето малко пресни снимки след тестовете. За себе си съм много доволен от резултата. Всичко може да бъде направено с подръчни материали много лесно. https://postimg.cc/gallery/t1xdonf4/
  2. goldbyrk

    Летни гуми

    Моята фабрично е с 185/60/14. 90кс
  3. Тази вечер на прибиране от работа, свих по един вълнообразен път за да тествам поведението на колата. Скорост от 80-130 . Най осезаема разлика в поведението и, има в комфорта на возене. Все едно се возя в Мерцедес Любопитно ми е да покарам същият хечбек, но с оригинална щанга. Подозирам че въпросният ефект, идва от това, че рамената при мен са доста по дълги и определено мисля че си изпълних целта, да повиша живота на големите тампони. Този лост играе и тая роля. Горе съм допуснал неволна грешка. Ако някой реши да повтори проекта, а аз силно му го препоръчвам....нека да фиксира рамената чрез щифт 6 мм и по желание, една лека челна заварка. Първоначалната идея при мен се измени и затова се получи малко странно решение с тия резби. Препоръчвам и вместо винкел като моя, да се изработят дъговидни рамена, от дебела ламарина 32 мм, като се спазят същите монтажни отстояния. Долната разпънка има прикапана гайка от лявата страна, която служи за контра при натяг или демонтаж .
  4. Днес завърших нещата и тествах. Като цяло съм доволен и определено има ефект. При много рязко завиване и клатене на волана бързо в двете посоки, се усеща все още клатушкане, но то е някак стегнато...еластично. Возията през дупки се подобри! Е, ще страдат биалетките На едната снимка са планките в завършен вид, с добавено ребро. Ако се занимавам отново с това, бих законтрил рамената със шплент Ф6, заедно с една тънка заварка в предната част, просто нещата се случваха в движение и са налице някои компромисни решения, чрез които всичко работи идеално https://postimg.cc/gallery/26ivgd57e/ А тук се вижда болтът който преминава през цялото магаре, като отдругата страна благодарение на него, ухото е пристегнато от две гайки една срещу друга. Заради тая процедура, се наложи да откача гърнето два пъти от единият тампон - пробиване и монтаж. Ползвани са гайки с назъбена периферия.
  5. Това е абсолютно невярно твърдение. Имал съм и двете.
  6. Смени гарнитурата на дросела и си вземи комп от 90 коньовата и ще стане работата. Втора ръка комп е 30-40 лв, но се появява друг проблем, с имобилайзера. Трябва да го закараш на сервиз, да разменят платките на имо-то в комповете.
  7. goldbyrk

    Основен ремонт D16Y3

    Някъде бях чел, че разходът на масло може да се дължи на повреден PCV клапан.
  8. В крайна сметка това се получи по въпроса с рамената: Първо се натяга стопорният винт М6, на дълбочина 5-6 мм. навътре в щангата. След това с лост са затегнати срещуположните гайки, а най накрая съм наварил предните гайки, рамена и щанга, без да е прекалявано със загряването и. Законтрящи шайби липсват . С тях беше зле работата....
  9. Прав си колега, това е решението http://krepej.eu/product/12982/shayba-f14-vs-very-strong-schnorr-tsink-zn.html След известно умуване, се отказах от допълнителните планки. Те хората вече са го измислили - стопорен винт. Ще ползвам стопорни винтове, които ще се навиват през рамената, до около 5 мм навътре в щангата, твърдостта ще е 10.9 С това техническите ми напъни свършват, остава сладката част
  10. Ти си прав, но в идеалният случай. Забравяш пътищата в БГ, в какво състояние са. Хората гънат дебели шенкели от дупка, а я си представи, двама души да натискат задницата, или в още по лошият случай, един по тежък човек седнал на единият край, и точно от нея страна да нацеля дълбока отсечена дупка. Щангата освен да стабилизира купето, играе ролята и на торсион - усуква се по дължината си. Не случайно не се прави от неръждавейка примерно, а от пружинна стомана. Неръждавейката като цяло е мек материал, затова и добрите остриета - бръснач примерно, не са направени от такава. Представи си множество сериозни удари по рамената в двете посоки. Ако гайките не са достатъчно твърди, в един момент рамото ще олаби и ще започне да играе. Затова ползвам твърди резбови съединения. Функцията им е носеща. Обърни внимание на фабричните такива. Като казах торсион, като слабо място на проекта, за мен е по голямото разстояние от биалетката, до опорния тампон, но от друга страна имаме трапец, което ще сведе огъването до минимум на тази зона. Любопитен съм в реални условия как ще се усеща колата . Хрумна ми идея помоят казус. С добавката на две малки планки, нещата ще станат бетон и така ще избегна напълно каквито и да е заварки, дори и гайките вече няма да имат силова роля.
  11. Днес успях да свърша доста неща, включително и по щангата. Резервоара имаше пукнатина и го свалям за втори път вече, заварих и фланците на спортният колектор, че ми писна да пробива гарнитурата, но това е друга тема.... Нещата са към своят край. Остана да измъдря как да се подсигуря срещу развиване, или изместване на рамената от силите които ще упражнява купето. Не случайно рамената също имат резба, но се замислям дали да не им набия по един щифт Ф3 , имам такива яки щифтове от разфасован иглен лагер? Друг вариант е да прикапя в три точки задните гайки с ЦО - то, а предните да им вкарам по един шплент или щифт. Не ми се иска да разчитам само на притегнатите гайки. Може да покарам тестово и да поизтормозя щангата преди да реша , но не ми се сваля всичко пак. Някакви идеи? https://postimg.cc/gallery/2bzzb9cuc/
  12. Нещата са готови в груб вид. Остана да оформя козметично рамената и да пробия отворите за биалетките. Тъй-като смятам да им навия по една гайка, за да не разчитам на глупавия вътрешен шестостен при демонтаж, точното разположение на отворите ще уточня на място. Останаха за заварка и ушите на разпънката, както и нейната доработка на дължина и нарязване на резба. Накрая кисна във фосфорна и пращам на прахово. https://postimg.cc/gallery/1iw87i5z8/ Ето и чертежа на планките. https://postimg.cc/LhVrND6T
  13. Днес си намерих един масивен винкел за заготовка на рамената. Дебелина на стените 10 мм, дължина 100мм. Има дъга между рамената, което е идеално за целта. Оказа се че магарето няма отдаване. Заблуди ме това, че едното ухо бе леко деформирано от един удар на задна в една бабуна. Разминаването в рамената идваше от това, че колата не е на подемник и носачите се разминават от неравната земна повърхност. Явно затова монтажа се извършва на вдигната задница, за да се изравнят двете страни. Поръчал съм всичко, нямам търпение да започна да сглобявам. Малко снимки от последните действия: https://postimg.cc/gallery/hf80kx6s/
  14. Виждал съм на други сивици този проблем, но нито на моята, нито на тази която взех за части, този проблем го има. Гумата си е все още еластична и цяла. Явно са различни партиди производство. Моите сивици са набор 98.
  15. Чаркалаците ми ги правят безплатно, щангата струва 20 лв, биалетките 25лв. Крепежи 7 лв. Скатавам в работно време за заварките Целта на занятието е хоби и развлечение. Правя го, защото колата е доста запазена и добре поддържана, не мисля скоро да се разделям с нея, искам да подобря стабилността и, и комфорта на шофиране. Направил съм доста неща в това отношение... Освен това планки и без това са нужни. Нека бъдат направени възможно най добре. Проекта е " как за 100 лв, да си сложим щанга от алфа на сивика" при успешен край ще пусна чертежи.
×