Jump to content

PetioHonda

Фен
  • Content Count

    190
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

79 Neutral

About PetioHonda

  • Rank
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    EJ9 Facelift D14Z2
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Варна

Recent Profile Visitors

2024 profile views
  1. Здравей! Втората хонда е форумна кола и със сигурнрост няма да сбъркаш. Като човек, който кара 6 ген вече 5та година, мога да ти кажа няколко неща: поддръжката е елементарна и евтина, повечето неща по окачването са около 20-40лв, говоря за шарнири, накрайници, тампони, биалетки и т.н. "Скъпите" неща са: съединител - 200лв(хубав) + 120 труд, тампони на задни носачи - 2бр по 40лв + труд около 150 общо, радиатор около 80лв, маслото ти е от 50 до 100лв, филтрите са по 10лв грубо, проблем са рейките, защото вече годинките и са повече и съответно километрите, там за труд 150 + рейка втора употреба 150 или рециклиране около 300-400. Гаранция и при двата варианта няма, може пак да се разтропа. Изключително здрави и идиотоустойчиви мотори, говоря за 1.4 и 1.5. Ако имаш мерак за "засилване" също има варианти и то евтини. Икономична е, макар че градско Варна под 10 слабо да я свалиш поне аз не мога, на дълго с ограниченията е около 7л/100, това за 1.4, предполагам 1.5 е подобно. За 7-ма генерация не мога да ти кажа много, когато избирах моята ппц исках 6 генерация, но се качих да покарам и 7 хеч с 1.4 мотор отново 90кс. Ами да ти кажа доста по-дървена ми се стори и доста по-мудна, но може и само на усещане да е била. Това купе от обявата е по-различно, със сигурност ще върви повече от 6-тата, но проучи добре въпросната кола. Преди време, може би години имаше обява за подобно златисто купе, но имам спомен, че беше със сериозни проблеми с мотора, който може и вече отдаввна да е ремонтиран, сменен и т.н, но да имаш едно на ум. Според мен огледай и 7 генерация 1.6 втек 110 коня, фейсово и спорт пакет. Изглежда доста по-съвременно и върви прилично. Например: https://www.cars.bg/offer/5e458bace6c584217e543be3 ; https://www.cars.bg/offer/5e00dfa207455a347f3cac62 А ето и темата на колегата за сивия хеч.
  2. Здравейте! Наскоро си "ъпгрейднах" всмукателния колектор на 1.4-цата с такъв от 1.6 т.е със странично разположен дросел. Какви са най-добрите варианти за вземане на въздух? Ясно е, че старата ми кутия не става, казаха ми че мога да сложа от д15з6 или б16 ? Болт он ли са и има ли други варианти, доколкото видях от темата на Фена за Д-сериите, може и от ЦРВ, но от какъв мотор? Като цяло ще се радвам да споделите опит за най-добрият вариант. Търся максимално стоков и лесен монтаж без излишни доработки, дупчене на брони и т.н.
  3. Имам наблюдения върху 8 ген фейс 1.4 с по-мощния мотор 99к.с. Колата е супер особено за градско, извънграда скорости до 140 също смятам, че не се усещат, кой знае колко т.е върви си прилично. Моята е доста по-стара като година пак 1.4 90к.с в 6 ген и да ти кажа честно ако трябва да избирам, след като съм карал мотор с такава динамика бих избрал по-мощния вариант. НО... Плюсът на 1.4 в 8 ген според мен е, че е модел купуван нов от клиенти, които едва ли ще са издевавтелствали над нея като цяло т.е шансът да намериш наистина запазена кола е много голям. 10-11к за фейсов сивик 8 ген според мен са нещо нормлано без значение от двигателя. (следя обявите от над 2 години, просто интерес към модела), бензиновите винаги ще държат по-висока цена, така че това отново е плюс. Поддръжката на 1.4 8 ген е изключително поносима, да не говорим че няма никакви сериозни драми нито със скорости, нито с двг, съединителят ти е около 200лв комплект +-50лв, смяна колкото ти вземат. Друго голямо не се сещам какво може да излезе. По окачването мисля, че всички са еднакви 1.4,1.8 или 2.2 май само тайп С е с по-твърдо и ниско окачване. Амортисьорите мисля, че са към 100лв броя, има тампони на амортисьори, които трябва да се сменят само с оригинални такива иначе издават неприятни звуци и е дразнещо. Масла, филтри и тн сигурно в едни 200-300лв ще се вместиш да смениш всичко + скорости. Относно 2.2 - проблемите, които могат да излязат са нормални предвид възрастта на автомобила, определно е най-пъргаво усещащият се двг в модела, ест като изключим Тайп Р. Щом караш кола с този мотор, знаеш какво е. Но бърза сметка, ако всичко възможно "гръмне", отива на около 5000лв. Аз лично не бих поел риска ако колата струва 7к да се вкарам в приключения за още 2-3-5к лв. Това не го прави лош мотор, просто годините си казват думата. АКО намериш дизел, който има документи за смяна на едно от изброените : верига, съедините+маховик, турбо - тогава си струва да го обмислиш. Но говорим фактури, километри и тн доказани в сервиз. Дюзите и ДПФ-а също са цифра. Заключение: или си разшири периметъра на търсене т.е други градове и търси 1.8, или ако динамиката на 1.4 те устротйва, вземай него и забрави за скъпоструващи ремонти. Относно обявата: След по-задълбочено разглеждане, на мен ми изглежда прекалено "намазана". На една от снимките не виждам на фаровете да има ОЕМ лого на марката или Хонда, а оригиналните фарове винаги имат такава щампа, ако бъркам да ме поправят колегите. Ако е имало удар то може да е бил лек, но може да е бил и по-сериозен --> да се огледа внимателно. Ако продавача ти я дава за 7.5к, да кажем си слага минимум 1000 горница, 1000 автовоз и падаме на цена от ~2000 евро. Продавача съдейки по-логото вкарва коли от Италия. В сайтовете за обяви кола с тези километри започва от 4000 евро без да е екзекютив. За 2000Е са на двойно километри и със сигурност им предстоят ремонтите описани по-горе. Другото което виждам е, че с тия транзитни номера има снимани и други коли - тук не съм наясно дали е ок пред закона, но също може да се има едно на ум.
  4. Да. Колегата dindin ме посъветва как да оправя снимките, ще ги кача отново по-късно. Изивнявам се.
  5. Здравейте колеги! Този месец стават 5 години откакто колата е при мен, затова ще ъпдейтна малко темата за текущото състояние на колата и какво съм правил по нея през този период. Малко след слагането на предните лип и решетка се захванах с търсенето и на заден Тайп Р лип. Нямам много снимки, но ето една по-стара как е на колата, макар и леко провиснал, което е поправено по-нататък във времето. Снимка: След това замених крушките на габаритите с лед такива, естествено изцяло и само заради визията на бялата светлина. Снимка: Колата е вече на годинки и започнаха да се обаждат различни проблеми, напълно нормално естествено, но засега няма ръжда, което е най-важното. Ходовата част не я броя, тъй като редовно 2 пъти в годината минава през сервиз и каквото има се сменя. Първото нещо, което се "обади" беше спукан радиатор, не разбрах причината, затова го подмених с нов, а също и използвах възможността да измия двигателния отсег. Ето и стоковата д14-ка. За жалост една зима, не по моя вина, претърпяхи първият си инцидент с колата. За щастие само леки материални щети, заради които колата влезе за боя на доста детайли, които така или иначе имаха забележки. Зимата мина и дойде време на летните "обувки". Веднъж случайно в нета попаднах на снимка на ЕК4 с джанти от Тайп Р 7-ма генерация и от тогава реших, че това ще са моите джанти. Сигурно знаете, тайп Р-ът е с 5 болта, а моята с 4 така че отпаднаха. Оказа се, че Спорт пакет Ep2 излизат с оригинални 16-ки Енкей 4х100. Джантите са доста редки и имах късмета да ги намеря. Понеже до сега не бях карал с 16 се спрях на доста ниски гуми 195/45/16 - експериментално закупих 4бр чисто нови гуми, но с марката направих компромис, тъй като колата се кара само градско и предвид мощността й не смятам, че ми трябват по-профи модели. Ниски гуми и големи джанти, на стоково окачване със сигурност нямаше да стои красиво. HR пружините ги бях свалил заради зимата. Така че последваха комплект нови амортисьори Монро и комплект пружини Eibach Pro Kit. За жалост лятото се наложи да сменя и хидравличната рейка, тъй като беше протекла сериозно. Отворих отново и фаровевте за почистване отвътре, тъй като бяха доста пожълтели. Последва и заиграване с музиката на колата, сравнително добри елипси, но на фабричните отвори се чуваха ужасно. Подсилих кората и ги монтирах на нея, като оставих кабелите на букси, за да се свалят с кората, ако е необходимо. Сложих и бас каса + хубав медиа плеър, звукоизолация на предните врати. Музиката свири доволно, но купето все още си е шумно. Стоповете също направих да светят като на EK9 - отгоре и отдолу, нямам снимки на процедурата, но е лесно и ако не се лъжа във форума имаше тема как се прави и това. За момента е това, със сигурност пропускам доста неща с които съм се занимавал през периода досега, но ето и малко снимки актуалното състояние на колата. Благодаря за вниманието. Ще се радвам да чуя критики или препоръки. Мисля да боядисам и задният капак и да махна задната чистачка, но ще видим как ще се развият нещата покрай ситуацията в страната в момента.
  6. Изивнявам се за въпроса ако вече е обсъждано, но колко горе-долу излиза докарването на кола, например тази от обявата за грубо 10.000 CHF ( 9000 евро) до България? Доколкото знам има Мито и ДДС, което се плаща на коя стойност? На тази написана в обявата или на друга?
  7. Много благодаря, че ме "светна" за този модул. Ще видя дали се продават на вторичния пазар и на какви цени и ще видим дали ще го сменям или ще се пробвам да го оправя.
  8. Не съм я направил, голяма простотия, нямах идея... Значи сега вариантите са да си оправя лентовия кабел, а вариант ли е да намеря направо целия "модул" с навития лентов кабел вътре от друга кола и да си го центрирам?
  9. Здравейте, сменях си корминлната рейка, след като сглобих и всичко беше точно, но волана беше доста крив и реших, да развия отновво кардана, който свързва пръта на волана и пръта на рейката (намира се под волана), след като го развих и си наместих волана (въртях го няколко пъти) събрах всиччко, запалих и тръгнах. След първия десен завой (навих волана около 180 градуса надясно) се чу някакво чаткане и светна СРС-а. Сега нямам нито клаксон, нито еърбег. Махнах бега да видя буксите, висчко е точно няма прекъснат кабел, но най-вероятно нещо съм прекъснал с това "свободно" въртене на волана, когато не е закачен към рейката. Моля за съвети къде да търся проблема?
  10. Здравейте, тъй като имам голям интерес към модела, ще ми е интересно да се съберат в една тема, колкото е възможно повече информация за ремонти и цени на авточасти по колата. Бих помолил, който има желание да сподели какво е правил/сменял, съответно къде и за колко. Така бъдещи собственици, а и не само, ще могат да си изградят някаква представа за цената на поддръжката на автомобила и различните двигатели. Благодаря предварително и дано темата не е в разрез с някои от правилата на раздела или да дублирам стара такава (но не открих).
  11. Здравей. Местата във Варна, които мога да препоръчам са 2. Дидо - 0889 66 82 66 , прикачвам ти линк с координати, гаража е точно до Bass Dealer Аудио (излиза в гугъл) Карта в Screenshot_1. Дидо Миямото - 0878 97 71 23 , отново прикачвам линк намира се до Дом на камиона и малко по-надалеч от Метро. Карта на Screenshot_2. Аз лично използвам услугите на първия Дидо и съм много доволен, но не знам с времето и часовете как ще е, по принцип се обаждам по-рано. Успех.
  12. Колега, супер става количката, поздравления. Може ли малко инфо за спрея, с който си пръснал стоповете. С добра светлоотрезителност ли е?
  13. Благодаря за включването, колеги. Определено нещата почнаха да ми се изясняват. В процес съм на търсене на колектор и нещата около него, ако някой има конкретна оферта, може да я сподели на лично съобщение. Приемам всякакви варианти д14,д15,д16 всичко което е с ляво разположен дросел и може да стане на моята кола.
  14. Здравейте! Знам ,че за повечето сигутно въпросът е банален, но въпреки информацията която съм чел + dodo-upgrades, не всичко ми е ясно. 1. Из обявите се въртят две понятия - оборудван/необорудван. Накратко въпросът ми е - Какво трябва да си купя, за да направя т.нар суап, а по-подробно: Да разбирам, че оборудван означава: колектор, дросел, рейка с инжектори (240цц?)? Ако е така, то специално за д14а3/a4/з1/з2 мога ли да закупя "необорудван" всмукател и да използвам моите дросел + т.нар на англ. throttle pulley? Защото четох, че жилото на газта всъщност е различно на д14 и ми трябва д16-ково. Под необорудван, аз разбирам САМО всмукател. Това от картинката ли е? Картинка: 2. Четох за разни сензори, които ги няма д14-ката и на д16 трябва да се "запушат". Как става самото запушване? 3. Ако имам газ, трябва ли да се направи нещо допълнително? 4. Има ли шанс да прецакам нещо, ако както навсякъде пише - си бележа кое от къде съм свалил и после ги върна на същите места? 5. Целта ми е само и единствено да си преместя дросела отстрани, както е на нормалните Д-серии... И естествено да си сложа хубав интейт, като тук подчертавам търся едиснтвено хубавият звук. За засилване ми е ясно, че няма смисъл на тоя мотор и тн и тн. Искам звук, колкото и глупаво да звучи, чувал съм брутални д14-ки. 6. Нова гарнитура, ако тръгна да сменям от къде? Бултрако? Благодаря предварително.
  15. Аз не съм от опитните, но от мнение събирано от четене в чуждите форуми. Фаворит е Meister R zeta (около 700 паунда) и 6two1 yellowspeed (около 800). Можеш да ги погледнеш.
×
×
  • Create New...