Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 2.03.2020 in all areas
-
4 точкиАз не мога да ви разбера, колеги! Едновременно искате закони и ред като (напр.) в Германия, а когато ви задължат да се изрядни съгласно закона - само мрънкате. Е искате ли като в европейските страни или не искате? П.П.: Следващата стъпка е вписването в талона на размера на гумите:
-
4 точкиКапков тест 3 1. Petro-Canada ss 5w20. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-174300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3000км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 40км/ч. 7.Сезон на експлоатация 26.12.2019 до 01.03.2020г. 8.Мото часове около 80 (може и малко повече)? 9.Изразходвано гориво 270л. пропан бутан и 60л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.45л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване,къси преходи,студени стартове и повече работа на бензин.Извънградско до 140-160км/ч. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина. 19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната.
-
3 точкиЕто точно за това ти говоря,сменят ти бобина а не проверяват причината защо,си е заминала. Те много добре я знаят. Причината е тази свещ и разстоянието май вече от 1,1 предписано за Хонда може вече да е 3,5. Да ти кажа защо,и ти го написах по напред,защото ако не се усъмниш така ще идваш и ще сменяш профилактично бобини през определено време. Така си им клиент и постоянен донор на сметките. Да не кажа че свещите изобщо не са за твоя автомобил. Аз минимум щах да искам отговор от сервиза,дали някой работник не е догледал,или това е редовна практика за събиране на клиантела. Важно е че ги провери и не се довери на явно прехваления Хондаджия. Та това са елементарни неща. Незнам какво ще слагаш за свещи но провери тук за цена Фена е качил снимки в пост 32,обади се да видиш какво има налично поне съм сигурен че ще получиш точна информация. Сервиза му не ти е далеч ,то май само той ви остана за София като гледам какви ги вършат,всепризнатите.
-
2 точкиЗащото колегата CARPERA, подобно на един друг лауреат от форума (сещате се кой) трябва да се изцвъка във всяка тема, без да се обоснове до край. Та 16-ки,малко ще я затормозиш, малко ще вдигне разхода, възможно е при рязко спиране (ако няма АБС, да удължи спирачния път), ако сложиш джанта с неподходящо ЕТ има вероятност при навит до край волан да опре някъде, а ако е ниска отзад, гумата да трие във веждата ако е натоварена и минеш през неравност. А относно чупенето.... има малка вероятност да почне да хлопа дифа с времето (както при мен), да поразбиваш каренца и т. н. А и да не забравяме, че с тия 16-ки ще почне да друса повече, ама пък гъзарията си е гъзария 😝😉
-
1 точкаhttps://www.pariteni.bg/novini/transport/vsichki-avtomobili-zadylzhitelno-s-ekostiker-234259 Аз, като разправях преди година - две, че до 5 години ще има яки рестрикции на база екология, повечето ми се присмяха! Ха сега да ги видя, "хубавците", дето си изрязаха катализаторите и DPF -ите!!!
-
1 точкаКолега, понеже наистина е интересна тема (според мен), а не е обсъждана тук, може ли да пуснеш някой източник, който казва, че емисиите са в пъти по-малки? Аз намерих това проучване: Gasoline and LPG Exhaust Emissions Comparison. Проучването е направено върху динамометър и е симулирало различни режими на шофиране с общ пробег 11км и времетраене около 20мин. Тестваната кола е била с 1.8л Opel Ecotech двигател, конвертиран с Landi Renzo ГИ. Ако разгледате добре резултатите (не се подвеждайте по целенасочено грешно представените диаграми, гледайте стойностите по-надолу), ще видите следното. Процент намаление на емисиите на газ спрямо бензин: Градско / Извънградско: CO: 30% / 10% CO2: 10% / 11% HC: 30% / 51% NOx: 41% / 77% Да, доста по-ниски са стойностите, но е пресилено да се каже „в пъти по-ниски“ за всичко освен HC (~два пъти) и NOx емисиите (~4 пъти) извън града.
-
1 точкаСпоред мен е невъзможно! Аз си мисля, че когато става въпрос за "гъзария" и за такива издевателства, описани в точките, в горният ми пост, думата "разумна скорост" е излишна. Ако ще иска да е "стабилен гъзар", тогава трябва смени и окачването и някои други нещица... Плюс малко настройки на "софтуера" в главата (собствената, разбира се), и на моториката на крайниците, за да не бъде опасен за околните...!
-
1 точкаПо абсолютно същата причина се интересувам и аз на какви обороти е 2.0 и 2.4 мотора автоматик и ръчна скоростна кутия при 140 км/ч например, защото на предната ми кола (А4 1.8ТQuattro) на 5-та със 140 бях точно на 4000 оборота и полудявах. Няма как да карам София-Бургас на такива обороти през повечето време или на автопилот да кажем.
-
1 точкаСпоред мен ще се почне, през следващата година, със забрана на такива автомобили да влизат в центъра на градовете и съответно - глоби. А на по-седващата, или по- високи данъци, или дори спиране от движение... Ще видим... П.П. Именият ми ден е на 17-ти Декември:
-
1 точкаАз да дам моите 5 стотинки по въпроса. Както е казал колегата по-горе, колата няма да започне да вози твърдо, НО според мен 100% ще опира, пак го е казал колегата, трябв да спазваш диаметъра. Диаметъра на 205/55/16 е почти съшият като 195/65/15, а колегата до сега е карал с 185/60/15, което е около 3 сантиметра и е доста сериозна разлика. Ако имаш огромно желание да подкараш сивика на 16ки, твоят размер по-скоро е 195/50/16. ℹ️ Не знам дали си запознат, но първото число от размера на гумите е ширината на стъпката на гумата в мм, второто число е процентното съотношение между ширината и височината(в горния случай 50% по 195 мм, получения резултат умножаваш по 2 и събираш със 15 инча, но в милиметри за да получиш радиуса на цялата гума), а третото число, цолажа на джантата за която е предвидена гумата. От трета страна имаш и ширина, освен офсет на гумата, както и други характеристики. Не можеш да сложиш прекалено широка гума на прекалено тясна джанта или обратното. Ако се поразтърсиш в нета ще откриеш таблици, колко широка трябва да ти е джантата за определена гума.
-
1 точкаТук Петро-то се развива по идентичен начин с Амсойл-а на emod и показва изрядно чист двигател.
-
1 точкаАз това вече го бях написал, но после ще има и теглич за узаконяване и то не какъв да е а от онези които се демонтират задължително когато не се ползват.
-
1 точкаСвещите са за смяна. Тази е от 2ри цилиндър. Ще слагам иридиеви по 39лв бройката NGK. Ще се наложи да сменя и бобината отново. Доста съм разочарован от сервиза в Овча Купел при Слави, защото ако си бяха направили труда за 2мин да погледнат свеща под бобината тогава, щяха да видят, че трябва да се сменят и сега нямаше да дам 100лв отново за бобина. Явно, колкото и да се води с добро име един сервиз е въпрос на късмет дали няма да го домързи някой в даден момент и да те мине през пръсти.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаМоята е от там и затова така говоря. Да, нещата бяха точно така преди 20 години с MFK! Сега не очаквайте някакво специално отношение към автомобил над 5-6 години. Моята също нямаше никакви ръжди. Петънце! Но на третата година в БГ познайте какво стана? Мажа с Wurth, ,антикорозанти, основи, и бои и пак избива жълто отдолу. Веждите отзад си отиват и така. Но все пак това е кола на 20 г. Швейцарците са италиански мърлячи живеещи на място със студен климат и силни химикали. Не очаквайте нещо различно. Пътувам доста и виждам авто парка по света. Автомобила е приравнен на пералня или нещо подобно. Много често, да не кажа повечето автомобили след гаранция, се изкупуват обратно и се рециклират. В Италия ако не им се обадят, че идва дата за поддъжка, те не ходят! Даже скоро говорих с приятел от там и ми каза, че ще преминава на Шкода, защото маслото се сменяло на 30 000км.🥺 А това относно тези 132 000км. бъди сигурен, че не са толкова! Глоби да, но на кой? На албанеца, сърбина или турчина, които са в основата на схемата? На ден се минават 200-300 км. Кола на 6м. беше на32 000км.😳 Просто разстоянията са големи, пътищата са хубави и хората карат! Говоря ти за автомобил в Милано, управляван от служител в офис. Не разносвач на нещо, който е постоянно на път. Прегледай, закрепи, възстанови и карай! Не се вторачвай. Като се строши, да идва следващата. Това е! Разсъждавайте модерно ха-ха.
-
1 точкаВеригата кара спокойно до n -км.Поне моята е на 330к и си работи като часовник.Всички мият моторите,така,че няма какво да се притесняваш
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точка
-
0 точкиТо всичко ще се измисли,ама се мислят само данъци и забрани .Да направят някъкви облекчения за закупуването на нов автомобил. Нищо само да се взема. Както каза колегата dandilov махнал си катализатора и DPF,като печка на кюмюр пушиш отзад но си Евро 4. Караш на газ не замърсяваш,нищо мълчи се.
-
0 точкиТо това за екостикерите се споменаваше още преди месеци. Дано се задвижи по-бързо, а не отиде пак маса време и преобсъждания за недомислици като други предложения.
-
0 точкиКолега, не че искам да доказвам нещо, но забележи цвета на хартията около пробата, която би трябвало да е чисто бяла и си направи изводите. Маслото е в отлично състояние, дори все още няма ясно изразено ядро, което свидетелства, че замърсяването е незначително.
-
0 точкиКолегата CARPERA загатна в пост #2 нещо, но никой не му обърна внимание. А трябва! Когато променяш офсета на джантата (а това е неминуемо при избор на по-широки гуми), тогава променяш, по веригата и геометрията, и натоварването на ходовата част! А тя не е изчислена за такова! От тук следват всички последствия от това. От по-бързо разбиване на лагерите на главините ( от по-голямата тежест на гумите + джантите), по-бързо разбиване на шарнири, тампони и т.н. Носачите, амортисьорите, полуоските получават и те по-големи усилия от допустимите. А също рискуваш при завои и при по-големи неравности, гумите да опират в калниците. То гъзария - гъзария, но не трябва да е за сметка на конструкцията на колата! ... и пренебрегването на сигурността!
-
0 точкиСпециално при тази инсталация не е добре да чакаш до появата на проблем, защото проблемът като настъпи, може да е доста сериозен, а не е много приятно да се наложи смяна на компресор. На някои модели не се намират лесно и са скъпи. По-добре си я проверявай в началото на всеки пролетен сезон в сервиз, на който имаш доверие и в който си вършат работата както трябва. Най-малкото трябва да имат машина, която прави всичко сама, а не някой на око да ти мери маслото и да зарежда фреон по манометър, вместо по налягане. За подобряване на работата, можеш да миеш редовно радиатора на автомивка (но не на високо налягане, а само с маркуча лекичко!), както и да пускаш компресора ръчно веднъж на 2-3 седмици за по 5-6 минути. Ако навън е много студено, влизай в подземен паркинг или отопляем гараж като го правиш.
-
0 точкиЗдрасти Митко, В различни сайтове пише различно за моя якорд (попаднах и на грешна информация като в Autoklima.org: 550 гр.; http://ictworkshopsolutions.com: 475 гр., +- 25гр.), но мисля, че това по-долу е реалната информация: Фреон R134а (430 гр.).; масло PAG46 (180 мл. +/- 10 мл.) Количеството фреон (430гр.) го потвърди Бултрако по телефона. За маслото още не съм сигурен, защото не съм ходил до сега в Бултрако за проверка. Ще го направя на пролет със сигурност. Иначе и аз нямам оплакване от сервиза, в който ми сипаха 20 мл масло - лятото си работеше добре климатроника. Но определено ще гоня Бултрако да ми сложат толкова масло, колкото е по спецификация. За 9те години, през които карам тоя акорд не съм имал драми като си следя ръководството за ремонт (макар и американското) и спазвам периодите за смяна на това онова. 😉 Вярно, че почти всичко си правя сам, не по сервизи, но вече ми идва много пари да си купя и машина за фреон, машина за баланс на гуми и подемник (само тези неща не си ги покривам сам)
-
0 точкиБултрако казва така: Фреон 134а бил летлив и затова е хубаво да се проверява системата на 2 години. Моят опит: Проверявал съм системата на 2 години, но нямам никакви загуби (или е по-скоро 5мл, което е нищожно). Съветът ми е на 3 години да го проверяваш, ако не забележиш естествено, че не духа вече студено. Лошите последствия след проверка в неоторизиран сервиз: И двата пъти като ми проверяваха фреона (става чрез източване и после връщане обратно в системата на колата) се учудиха защо съм имал толкова много масло в системата (единият път беше на волвото на майка ми, другият път на моята хонда). И съответно ми сложиха само 20 мл масло като връщаха фреона, което според мен е ГРУБА грешка. Веднага се обосновавам - по ръководство пишеше, че маслото за волвото и хондата е над 200-300 мл. Та,... допитах се до един друг сервиз, който пак не е официален, но уж е сериозен и момчето ми каза: "Радвайте се, че все пак са ви сложили масло, защото в някои сервизи не слагат изобщо." Ха сега шах с пешката, колеги!!!! Какви са вашите наблюдения, ако изобщо са ви пускали при машината докато ви "обслужват" климатика 😉 Всяко споделено мнение е високо ценено, защото само така може да се предпазим от "качествената българска услуга"
-
0 точкиВидях идеята (според новините по Бтв), но там някак другояче бе обявена. Ще има стикери за всички (вероятно срещу пари), но те щели да играят нещо като пропуск за централната част, ако има обявена забрана при "мръсни" дни. Обаче кой и как + къде ще обявява това още не е ясно. Ще има обаче камери, които ще следят и ако си в нарушение - глоба. Недомислено ми се вижда още, а и нямало да облекчава данъците. Идеята не е лоша, но изпълнението и е твърде в зародиш, и кой знае какво ще се пръкне?
-
0 точкиТо е ясно, че ако трябва да спазва диаметърът по голям цолажи по нисък профил и от там по твърда возия. Колегата пита за точно определен размер който аз имам оригинално на Акорда и не смятам, че ще вози твърдо,друг е въпроса какъв е смисълът от всичко това.
-
0 точкиПреден ляв сп.апарат, предни дискове и накладки, и цялата спирачна течност. Това на CRV-то.
-
0 точкиЧестита Ви баба Марта! Здрави да сте, весели и доброта да раздавате! Днес било и ден за прошка, та ако някого с нещо съм засегнал - извинете - и си знайте, не е било умишлено.
-
0 точкиТова с возенето като "каруца", никога не съм го разбирал. Една кола с големи джанти, вози като каруца като караш по каруцарски пътъща. Ако на човек му се налага да кара ежедневно по разбит път то той не е за лека кола. Няма какво толкова да стане ако изчисли правилно ЕТ-то на джантата и размера на гумите. Най-много да му качи малко разхода. Ако стане механичен проблем, то той ще е от това, че колата е на 25 години а не защото е с по-голяма джанта.
-
0 точкиЧестита бaба Марта! Гледайте хората какво измислили http://decorbg.eu/index.php?route=product/product&product_id=916
-
0 точкиСлушай, не си губи времето и за километрите! Километрите на плашат Хондата а мърляшко отношение, кофти обслужване и каране с ГАДНИ консумативи. Неслучайно Хонда си продават MTF,ATF и това за диференциалите каквото беше. Само това купувай! Не си прави ескперименти с нещо, което е по-евтино с 5-10лв. и ти го продава наш измамник с честни очи и добро сърце. Товечето от агрегатите спокойно надминават 500к. км при добро обслужване. С газта нещата са по-странни, но и там карат много. Сменявай всички консумативи и си намери "хондаджия"! Много е важно!!! Не някъв тип в гараж, който поправя от Кразове до летящи чинии. Майсторите, които разбират истински от Хонда са малко и първата ти задача е да си намериш твой! Много се разписах! Хайде успех!
-
0 точкиСмених отзад крушка габарит/стопове P21/5W. Хондите толкова здрави, че беше заминала само жичката за габарита ... даже и тя се оправяше с потупване, ама айде да не прекалявам. Консумативи и труд: 1 лв. (2-те крушки в комплекта бяха 2 лева общо).
-
0 точкиАйде па и аз да не остана назад. Проба на микроскоп на маслото от по-горния капков тест. Увеличение около 4 пъти. Като цяло структурата е хомогенна, не забелязах нищо странно. Успях да намеря само няколко включвания, но имаше предпоставки за замърсявания и при вземане на пробата.
-
0 точки
-
0 точкиA и C са на равнозначни пътища (без предимство) и C е отдясно –> значи трябва да мине преди A. Стопът не му дава по-малко предимство пред обърнатият триъгълник; само го задължава да спре преди да премине
-
0 точки
-
0 точкиИ ти вярваш на обяснението, че е върнал да я смени с комби 😂
-
0 точкиЗантее ли, че кгоато чтеете нисапаното, вжано е првътаа и поледсанта бквуа от дмаута да бдаът на мсятото си. Мжетое да рзбъракате мстеата на оастнаилте бвуки и все пак нпиасатноо ще прдъолажва да се чтее с лкоета. Твоа ивда да пкаоже, че вскичтоо твоа вемре котео сте попрлеили в уилчище е нпразано, доасттънчо е блио да ви начуат да слгатае на мстяото им бутквие от наалчото и каря на вяска дмуа кяото пиеште. Приичнтаа е в нчиана по котйо виашят мъозк оработбва ирнфоцмаията. Ткаа уяспвате да преочттее нааписното джае кгаото нтио енда дмуа не е изиспана пвраинло.
-
0 точкиЗа да не пиша пак излишни простотии - кое по-точно, защо "чак тогава" или защо "пускам мигач" (преди да вляза в кръговото)? п.п. Емич, ние много неща писахме през годините в тази тема, ама на някои не им се вярва. А какво написа КАТ?! Суха препратка към членове от закона, без грам тълкуване. И хората започнаха да си го тълкуват. Кой крив, кой прав ... БаЛиМааМу?! Оправяйте се! Аз смятам, че се оправям добре, щом до момента нямам изплатена щета по поя кола по чужда вина, и нямам изплатена щета по чужда кола по моя вина.
-
0 точкиМии, не позна! Краси само кара У лево, всичко друго му е У десно. И волана, и онези с предимството, и насрещнодвижещите се, и бутончето за вдигане на бариерата У МОЛ-а, и цигарата ... Иначе, за мигачите У кръговото. Немам и най-бегла представа, какво казва Законът по въпроса, дали трябва да влизам с мигач в кръговото. Нито ЗДП, нито хайуей рулс-а. Обаче:
-
0 точкиПо примера на колегата zmiata29 реших и аз да си боядисам грозната и жълта емблема в черен мат.Първо облепих, после махнах остатъците от старата боя и накрая спрея. Ето резултата.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00