Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 3.07.2022 in all areas
-
6 точки@qwsd Здравей, колега! Съвсем добронамерено и колегиално искам да ти обърна внимание, че има някои неща, с които си се вкарал в голямо заблуждение. Сулфатната пепел няма нищо общо и въобще не е показател за това, колко бързо се "скапва" маслото! Тя варира в широки граници за различните типове и спецификации масла, основно заради базовото масло в сместа и типа, и базата на противоизносния пакет присадки (ZDDP). Основен, първичен, показател ( макар и не напълно достатъчен ) за живота на едно масло са комплексът от следните две характеристики: 1. Базовото масло в %, което е използвано в смес с другите. 2. Алкалното число (TBN), особено за гориво бензин! Колкото по-високо е, толкова по-дълъг ресурс има маслото за бензинов двигател. HTHS не поддържа налягане! HTHS е характеристика, която показва колко е устойчив масленият филм на сили, на "срязване", при 150°C. Тоест по-висока стойност, съответно по-стабилен маслен филм при 150°C. Но достига ли маслото тази температура в лагерите? R18 и R20 сериите на Honda са проектирани и конструктивно изработени за низковязки масла. Най-подходящи за изправен, не износен двигател са хубава синтетика на PAO или GTL база, 0W-20, 0W-30 и 5W-30 по ILSAC GF-6А, по ACEA A5/B5, или по ACEA A3/B4. 5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал. Пък и да сложа рейсинг серията в двигател за нормална употреба - то е "като на свинче - звънче". Не , че нещо, но Yacco имат други, много по-подходящи масла за R20. И накрая най-важното: "Honda обича прясно масло"! Не на по 10 - 15 хил км. Не го забравяй!
-
4 точкиВ медицинския факултет, професорът се обръща към студент и пита: - Колко бъбрека имаме? - Четири! - му отговаря той. - Четири?!? - възкликва професорът, който е бил от тези арогантни хора, които изпитват удоволствие да подчертават грешките на другите. - Донеси малко трева, защото в стаята имаме магаре! - заповядал професорът на своя асистент. - И кафе за мен! - допълнил студента. Професорът бил толкова ядосан, че го изгонил от залата. Студентът бил хумористът Aparicio Torelly Aporelly (1895-1971), известен като "Baron de ltararé". А на излизане, отново имал наглостта да поправи разярения си професор: - Попитахте ме колко бъбрека имаме? Имаме четири бъбрека - два мои и два Ваши. "Ние" е израз, използван за множествено число. Насладете се на храната си, насладете на тревата. Животът изисква много повече разбиране от знанието. Понякога хора, които имат повече знания (или вярват, че ги имат), смятат, че имат право да подценяват и унижават другите.
-
4 точкиКолега, стига с тези приказки, че са за успокоение, просто да има нещо. Разбира се, че не са само за успокоение. Да, няма да помогнат за развил се пожар, но за такъв в зародиш, а още повече ако се включат няколко шофьори от различни коли, могат да се предотвратят беди. Ти не твърдиш обратното, но изказването, че са само за успокоение е крайно. А относно това, че хората си пестят пожарогасителите – наистина се съмнявам да има много такива хора. Просто в ситуация като тази много хора са неподготвени и в лек шок и са предпазливи и/или изплашени и просто не действат по най-рационалния начин. Друг е въпросът, че понякога правилното действие наистина може да е да стоиш встрани.
-
3 точкиЗначии, гаража го имам от 10 години. В него нощуваха последователно 2 Акорда, а от 22 месеца Ледженда и чак днес взех мерки против спорадичното чукване на вратата си в стената. Както се казва "мързелът е висша мъдрост", ама след 200 лв за отстраняване на дребни външни забележцици, днес ми дойде музата за тоя нелеп "wall bumper".
-
3 точки
-
2 точкиДа кажат тези от София,не копирай предходните мнения,ясно е че ми отговаряш. Трябва ти наистина сериозен сервиз,иначе наблизо е Фена в Дупница,но колата трябва да се закара на платформа. Тук има сервизи изключваш Бултрако
-
2 точкиСпукан маркуч или радиатор,за сервиз си. Каква е тази гняс мазут в радиатора,това изобщо не трябва да е така. този радиатор не става вече за нищо,трябва и промивка на цялата система. Не карай повече колата така,дори за малко дано не си прегрял двигателя.
-
1 точкаПо-скоро трябва да се каже, че има няколко подходящи стандарта за двигателя. Първо когато колата е била произведена е важала ACEA 2007, а тя все още не поставя изискване за TBN за ACEA Ax/Bx стандартите упоменати в Honda Owner manual-a. По-горе колегата бе споменал ACEA A1/B1 High SAPS формула, който е отпаднал и се заменя от ACEA C5. Понеже едно ACEA C5 масло може да отговаря само и единствено на SAE 0W-20, нека да не се учудва, че онлайн каталозите по този показател (ACEA A1/B1) ще предложат масло в SAE 0W-20. ACEA A1/B1 съвсем не са минимални изисквания, а равнопоставен стандарт изискван от Honda наред с ACEA A3/B3 и ACEA A5/B5. ACEA C5 и най-новата ACEA C6 са Mid SAPS формули масла. Т.е. по вид формула не се различават от ACEA C3 която автоматично става и тя правилна за двигателя и се вмества с нива на сулфатна пепел <0.8, спрямо 1.6% max упоменати за ACEA A3/B4-07. Последната категория кореспондира най-често на SAE 0W-30 / 5W-30 / 5W-40 масла. Според Honda Owner manual всичко в диапазона SAE 0W-20 до 5W-30 е правилно. И ако за R20A2 масло SAE xW-30 е един от позволените и отлични избори с маx кин.вискозитет при 100С 12.5 cSt според SAE J300, то използваното до сега масло е 12.7 cSt, чудо голямо, току що станало SAE xW-40. Отделно то е и по API SN, американски стандарт за бензинов двигател. До тук става ясно че всички нива на сулфатна папел са позволени, както за ACEA Ax/Bx, така и за ACEA C3/C5/C6. TBN още не се изисква и какъвто има маслото също е правилен, защото на пазара все по-често се явяват комбинирани масла по ACEA C5/C6. И ако за ACEA C3/C5 TBN е мин 6, то за ACEA C6 вече е мин 4. Инцедентно се оказа че вискозитетния клас с малко побутване също е правилен, така че използваното масло е правилно. Мир да има. Поздрави.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаТази гарнитура протече след 4 хил км. Доволен съм от Виктор Рейнц.
-
1 точкаАз ползвам само червен антифриз. Иначе казанчето го свалям, пълня с малко пясък, малко доместос, малко вода и яко тръскане. Става като неразличимо от ново. Антифриза го сменям на 2-3 години, независимо, че при замерване показва добри показатели.
-
1 точка
-
1 точкаПроблем с аеродинамиката на редбула на макс. Подозират нещо счупено. ПП: Хамилтън не го боли кръста вече, балък
-
1 точкаПо тази ирония по-скоро си личи, че не си разбрал съветите на колегата. Но всеки си избира сам как да си поддържа колата. И да не е оптимално, няма да ти скапе двигателя щом го има в ръководството.
-
1 точкаЕ тия от диема удариха дъното. Точно като се подреждаха блокира канала. Ни звук ни картина. Тръгна чак като колите се прибираха в бокса. Точно на старта да блокират
-
1 точкаНе точно както съм го написал 10W без нищо след него, дето е за темп. от -25 до - 5 градуса, просто бях ироничен по-горе.
-
1 точкаЧувал съм че масло 10WXX в Норвегия е голяма рядкост като наличност, освен ако нямат норд версия на тоя вискозитет.
-
1 точкаВажно тази мътилка да не е затлачила каналите на радиатора. Ако е и кафява нещо по системата не е понесло ментето или неточния антифриз.
-
1 точка- Баце, колко моЕш да изпиеш? - С мезе или без? - С мезе. - У кръчма или на теферич? - На теферич. - За мОа сметка или за твОа? - За мОа.. - С мезе на теферич и твОа сметка....крайо му се не види.
-
1 точкаСмени го с качествен и го наблюдавай. Преди това една промивка, дори само с дестилирана вода.
-
1 точкаПредполагам няма да навреди, ако се използва разумно и се сменя на кратки интервали. Все пак има TBN само 7.7 mgKOH/g , нали е ACEA C3. Интересното е, че не пише да съдържа PAO и естери като Galaxie 5W30, например....
-
1 точкаПожара беше на пътя ,пожарната присигна след 1 час. Писах колко пожарогасителя отидоха на вятър. Малкия железния се използва на ивтервали с прекъсвания,така е ефективен. Три коли аз спрях никой не спираше намалят и гледат,пожара,пълна апатия. Колата не изгоря все пак. Картината беше по трагична не исках да я описвам. п.п @Pavel_Pavlov понe 10 коли им се досвидяха пожарогасителите. Дано сме помогнали на колегите които четата, това са 8 лв после пълненето,спирайте и помагайте.
-
1 точкаАко е гарнитура глава,изследвайте антифриза за изгорели газове. Ако намаш антифриз да ще прегрява. Рабатят ли перките на радиатора . Имаш теч незваеш от какво е.???? Има ли антифриз в разширитертия съд. Не набутвай всеки антифриз в системата си който ти дадат от магазина. Отвори капачката на радиатора на изстинал двигател ,трябва да е догоре антифриза. Наколко снимки ще помогнат доста да не гадаем. Този на Хонда синия няма нищо общо с сините боклуци по магазините.
-
1 точкаceco_accord, Taка е, но никой не иска кола на 300,000 км, ако ще да е перфектна, обслужена, излъскана и калайдисана.
-
1 точка1% икономия не е пренебрежимо малко. При цена на бензин 3.30лв прави 330лв за 10хил км. И другото @qwsd, струва ми се, че правиш допускането, че „дебелото“ масло (по-висок HTHS) пази по-добре двигателя, а сякаш „тънкото“ масло е за еко съображения. Не мисля, че това е добра или правилна интерпретация.
-
1 точкаСъгласен съм, че може да отложиш 1 и 2. Не съм съгласен, че трябва задължително да продължиш в Бултрако. Всеки нормален сервиз ще ти попълни сервизната книжка и ще ти издаде документ с извършените дейности и пробег. Пробегът се фиксира също на техническите прегледи, от които аз лично си пазя талоните, в застраховките и т.н. В БТ са ОК, но те гледат малко като касичка и не е като да не претупват нещата. Не се доверявам много и на диагностичните им умения. Ако си перфекционист това е леко дразнещо.
-
1 точкаДа споделя само, че бях на майстор за смяна на някои консумативи и при няколкото пъти, в които е палена колата при него не се е получило това тропане. Общо взето ми каза, че докато не започне да тропа постоянно да не се занимавам да търся къде е проблема. Прегледал е колата и всичко е било изрядно. Проверил е и с магнит случайно да няма стружки в картера, че подхвърлих да не е случайно счупен обтегач на малката верига - стружки нямало. Пък и каза, че трябвало да имам други симптоми за счупения обтегач, но отбеляза, че наистина се чупели. Миналия път прави и реглаж на клапани каза, че голямата верига е била в добро състояние. Така, че си карам и се моля да не ме остави някъде :D...
-
1 точкаЗдравейте, нов съм във форума просто искам да споделя, че въпросното реле G8HL-H71-12VDC което запуска климатика има достъпен и много добър еквивалент на BOSCH под номер 0986АН0 090, цена около 12 лв. . Проблема с оригиналните вложени в колата е, че капсуловката им пропуска навлиза въздух и кислорода окислява контактите на релето. Местен тарикат занимаващ се с климатици се опита да ми сложи обикновено реле /за 20лв като същото не струва повече от 3,50 лв./. Внимавайте с тези земени защото оригиналното и това на Бош имат паралелен резистор от 1 кило ом на бобината предпазващ от обратното напреженение, което достига пиково до около 100 волта при изключване на релето. Това може да доведе до изгарянето на биполярния транзистор, който управлява релето и се намира в т. нар. компютърно управление. Еквивалелнтното съпротивление на бобината с паралелния резистор е 120 ома, и е важно да се запази тази стойност, защото то определя и тока който протича през управляващия транзистор. Вариант на замяна е и реле с обратен диод, който много по-добре подтиска обратното напрежение, но съответно екввалентното съпротивление на подобни релета е около 97 ома, точно тази разлика ме накара да сложа отново реле с резистор, защото реле с диод би пуснал по-голям ток на управляващия транзистор и има вероятност да го повреди.
-
1 точкаПробва ли да я обучиш сам? 1. Трябва да е добре почистена и да не е повредена. 2. Двигателят трябва да бъде добре загрят, докато включи перката. 3. Изключваш двигателя и откачваш плюсовата клема на акумулатора за една минута. Внимаваш да не я допреш до корпуса! 4. Закачаш плюсовата клема на акумулатора и даваш на контакт за най-малко 30 секунди. Само на контакт, без да стартираш двигателя! 5. Стартираш двигателя и го оставяш да работи на празен ход, докато се нормализират оборотите. Виж и видеото от минута 10:17 нататък: https://www.youtube.com/watch?v=N1rKWRXD0Ow&t=301s И това от минута 5:00 нататък: https://www.youtube.com/watch?v=brM9Du_hl6s
-
1 точкаАз бих прескочил до Дупница при Фена(Иван).Има телефони за контакт в форума.
-
1 точкаТака и стана!Бях паркирал на паркинга на "кау...нд" точно до сервизния бус,на една от големите фирми за противопожарни системи.Попитах момчетата,дали могат да го проверят и срещу 5лв.го закачиха с някакъв маркуч за няколко минути и му лепнаха стикер за изправност.Считам,че е хубаво да споделя и адреса на фирмата тук в темата,впредвид сигурността на всеки от нас! https://www.denifire.com/index.php?option=com_content&view=article&id=82&Itemid=80
-
1 точкаСмених актуатора на шофьорската врата.Части не хартисаха,а и заключването работи!
-
1 точкаКолеги, бъдете внимателни с офертите за лятанта си почивка ... Млада и хубава колежка се оплаква в службата на свой колега, че много ѝ се ходи на море, а няма пари. - Намери си спонсор. - казва колегата. - Обаче трябва да му плащам в натура, а така не искам. Всички Вие сте непорядъчни и користни. - Но защо всички? - учудва се колегата. - Аз например не се съм такъв. - Ето, с такъв като тебе бих отишла на море. - казала колежката. - Обаче, да знаеш, че има нюанси. Винаги взимам капаро. - Как така капаро? В какъв смисъл? - Е, за колко дни ще ходим? 10 дни? - Да... - Добре, да смятаме, 10 дни, 50% - значи, пускаш ми 5 пъти, тук, преди заминаването, а след това веднага отиваме в туристическата агенция и плащам почивката. - А ако ме излъжеш? Колегата вдига рамене и казва: - Лесна работа, ще ти върна капарото...
-
1 точка
-
1 точкаИнструкция за туристите в Скалистите планини: 1. В Скалистите планини се срещат опасните за човека мечки гризли. Те нападат човека и го изяждат. 2. За да не ви нападнат мечките гризли, трябва да си окачите на шията звънче. Звънът на звънчето плаши мечките гризли. 3. Как да разберете има ли наблизо мечка гризли и трябва ли да звъните със звънчето? Трябва да погледнете земята. Ако видите пресни изпражнения, значи мечката е наблизо и трябва да звъните със звънчето. 4. Как да различите изпражненията на мечката гризли от тези на другите животни? Наведете се и внимателно огледайте изпражнението - там трябва да има звънче.
-
1 точкаБългарин хванал златната рибка и си пожелал: - Искам да почивам 2-3 месеца на морето, поне още толкова на планина. В хубави курорти и то безплатно. Златната рибка му дала украински паспорт!
-
1 точка
-
1 точка- В резюмето Ви пише, че не харесвате гейове... - Не, по-скоро те не ме харесват! - Съжаляваме, не сте подходяща кандидатура за мястото! - Ето, нали Ви казах!
-
1 точкаМалко помощ от колега,ама тоя е за петия етаж Агент Мълдър и агент Скъли се срещнали с някакъв екстрасенс: - Господине, Вие твърдите, че имате паранормални способности! Какви по-точно? Оня обяснил: - Моята дарба е да внушавам мисли! Де факто мога да наредя наум на всеки човек да направи каквото аз искам! И той ми се подчинява безпрекословно! Двамата се усъмнили: - Ще ни направите ли една малка демонстрация? Екстрасенсът кимнал: - Разбира се! Виждате ли онзи колоездач ей-там? Сега ще му внуша да падне от велосипеда! И наистина, собственикът на двуколесното возило тупнал на паважа! Агент Мълдър коментирал скептично: - Господине, това беше чиста случайност! В момента вали дъжд, пътната настилка е мокра и гумите поднесоха! Оня отговорил: - Не ми вярвате, така ли? Добре, да опитаме отново! Виждате ли младежа и девойката, които весело разговарят? След малко тя ще му шибне един як шамар! И наистина, след няма и минута мацката зашлевила силно пича! Агент Скъли вдигнала поучително пръст: - Господине, това беше въпрос на психологически усет! Добре знаете, че при младите двойки настроенията се люшкат от едната крайност в другата! Просто извадихте късмет! Покажете ни нещо по-сложно! Психофеноменът се амбицирал: - Е, добре! Виждате ли оная сграда? Погледнете към петия етаж! А сега наблюдавайте третия прозорец отляво-надясно! След една минута оттам един човек ще си изхвърли телевизора! Служителите на "Досиетата Х" зачакали нетърпеливо. Изнизала се минута, две, три, пет, десет... Накрая агент Мълдър въздъхнал: - Знаех си, че сте най-обикновен мошеник! Да си вървим, колежке! В това време прозорецът на петия етаж се отворил. Един образ с измъчено изражение погледнал надолу и се провикнал отчаяно: - Нямам телевизор, бе човек! Разбери - НЯМАМ ТЕЛЕВИЗОР!!!
-
1 точкаЕдна вечер млад мъж се прибирал от работа и гледа - асансьора не работи. Разкопчал сакото и с уморена крачка тръгнал да се катери по стълбите. Между четвърти и пети етаж се разминал с пищна девойка - гърдите й били като дини, стегнати в голямо деколте, а не особено дългата пола разкривала прекрасни, дълги крака и загатвала малкият стегнат задник на красавицата. Косите били руси, устните - алени, в лицето - ангел. Замаян от нея, той едва не се пребил. Качил се в жилището си и позвънял на домоуправителя Бай Пешо, питайки коя е тази мадама. - Ама ти не знаеш ли? Миналия месец в апартамента под вас се нанесе мадамата, и тя живее сама, младо момче си, ерген - давай! И така, на следващия ден мъжът решил да слезе и да опита късмета си. Звъннал и си мисли: "Тя ще ми отвори. Ще кажа, че живея сам и ми е изгоряла ютията, и не мога да си изгладя ризата за утре. Ще взема нейната на заем и по-късно ще й я върна, след това ще я поканя за благодарност на по питие. След това ще я поканя на вечеря, ще идем някъде да хапнем, след това ще я заведа на кино и ще се сближим. Ще я поканя в нас, ще я ч*кам на леглото, на масата, на терасата, след това ще я изпратя и ще я ч*кам и у тях. После ще я ч*кам още няколко пъти, след което ще се оженим, ще пръсна един тон пари за сватбата, а тя ще ми роди дете. То ще ме буди в 2 през нощта, ще досажда и ще ми пречи на секса. Пък на нея по-късно ще й увиснат циците, ще надебелее, ще почне да ме пита къде са ми парите, да ми се кара, когато се прибирам късно, да се сърди заради секретарката Ели, да иска почивки, да не мога да си гледам мачовете с Ванката и Жорката..." В този момент тя му отворила, той креснал: -Абе я си е*и майката, не ти ща ютията!!!!
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаВойната в Украйна приключила с пълен разгром за Русия. Ден след капитулацията на руснаците световните лидери се събрали в ООН, за да решат как да накажат Путин. - Да го обесим! - казал Борис Джонсън. - На електрическия стол, е по-добре! - дал съвет Джо Байдън. - Най-добре да питаме Зеленски как да постъпим с диктатора - предложил Макрон. Президентът на Украйна се изправил и казал: - Ще нагреем едно дебело желязо до червено и ще го наврем в задника на Путин, но откъм студената страна! Джонсън, Байдън и Макрон учудено попитали: - Защо тогава ще го нагряваме това желязо? - За да не може Румен Радев да го извади! - отвърнал Зеленски.
-
1 точка
-
1 точкаДокато сме на еротична тема два много, ама много стари: Какво пише на бутона за вкл/изкл на вибратора? F@ckON/ F@ckOFF. Влиза Джеймс Бонд в бар, оглежда се и отива при красива дама, седяща сама на бара. - Бонд ... Джеймс Бонд. Онази се обръща, оглежда го от глава до пети, и ... - Офф ... Ф@к Офф.
-
1 точкаВлиза съпруг в спалнята с еректрирал член,на леглото жената чете книга поглежда го и... -Ми какъв е този бял прах върху члена? - Това парацетамол,нали казваш,че те боли главата!
-
1 точкаОтива 80-годишен дядо на преглед, гледа докторът изследванията и вика: - Браво, бе, деде! Супер ти е кръвната картина, кръвното ти като на младеж, добре си, ама я ми кажи как я поддържаш тая форма? - Па ставам сабале рано, извеждам козичките, агънцата и цял ден след тях, така карам... - Не ми се вярва да е това, щото от гледане на овце не се оправя здравето. Сигурно от гена нещо... Я ми кажи баща ти на колко почина? - Кой починал, бе, пепел ти на езика, жив и здрав си е човекът. - Е как така жив, на колко е? - 99... - Е той как се държи? - Ми нали ти казах, ставаме сутрин и пускаме овцете и козичките и цял ден след тях... - Няма начин от това да е, нали ти казвам. Дядо ти на колко умря? - Докторе бе, ненормален ли си? Защо да е умрял, супер си е дядо, на 120 е. - И дядо имаш? Добре бе, и той ли с вас върви след козите и овцете? - Да, ама напоследък не, че ще се жени и има работи по сватбата да върши нещо... - Ще се жени? Ама добре бе, от какъв зор ще се жени на 120 години и той? - Ами, а де, и той не иска, ама техните го натискат...
-
1 точкаВъпросите ти колега показват ,че си отговорен. Освен това показват че малко те е страх. Отговорът е,че всичко ще се изясни с практиката ти. Курсовете не са това което са били едно време по соца. Говорете с баща ти (или майка ти) ,че имаш нужда от помощ и да ходите да карате заедно някъде в негово присъствие, за да ти дава съвети и наставления . Освен това ще се чувстваш може би по сигурен. Може да питаш и някой приятел или друг роднина с опит. И задължително полигон с колчета , понеже не съм сигурен ,че е правено особено. И аз изпитвах страх да се качвам на колата след като взех книжка. Баща ми взе ролята на инструктор и ми помагаше.
-
1 точкаРазликата между дизела и бензина при потегляне и шофиране с неголямо ускорение е много малка. Малко повече газ и така...Бензинът иска повече обороти, но това за по-нататък. По-важното е да свикнеш със съединителя на конкретния автомобил. А най-добре да вземете автоматик! Шофьор се става бавно, с много каране, много грешки и много нерви, докато се събере достатъчен опит и рутина. Говорим за десетки години, така че спокойно, умната и полека.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00