Jump to content

Cyreon

Фен
  • Content Count

    643
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

179 Good

About Cyreon

  • Rank
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    2009 Honda Accord 2.0 i-VTEC 156 hp
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    BG

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Не е нормално да светва. Значи много гори. Измервал ли си на щеката докъде е? На средата? Под средата? Имай предвид, че освен вискозитета, има още много показатели, които са от значение. Не е само дали е w30, w40 и т.н. Разгледай темата за маслата, много е писано. Специално внимание заслужава и HTHS коефициентът и някои други параметри.
  2. 5w30 или 0w30. 40-ката определено не е добър вискозитет за Акорд и за Хонда. Да не говорим, че у Щатско карат с масово с 0w20 или 5w20. Аз лично слагам Mobil 1 5w30 ESP.
  3. Абе невъзжможно, невъзможно, но що пък да е чак толкова невъзможно. Събираме се фенове на старите Акорди от цял свят. Правим учреждение и искаме Хонда да пусне в производство примерно Акорд трета генерация произвеждан между 1985 и 1989 г. Готов съм да платя 50,000 лв. за чисто нова такава бройка. И другите колекционери и те са навити да дадат тия пари. Събираме се 10,000 човека, събираме парите в един фонд, тръшваме се в Сайама и искаме от сан Соичировите наследници да ни направят чисто нова ретро Хонда. Душата им вадим докато не ни ощастливят. Ето ги парите, събрали сме ги, даваме им ги предварително, да почват. Сега, точките горe дето ги писах като проблемни ясно, че са проблемни и възпиращи. Обаче хубавите работи не стават лесно. Винаги първо идва някаква луда идея, здравият разум казва "Не! Забрави! Няма как да стане!". После обаче сърцето, мечтите и ентусиазма може да надвият разума и тогава става като оня коментатор: "Разказвачо на приказки, моля те не спирай! Много е хубаво!" Смятай каква реклама ще е и за Хонда. Гръмват световните медии със заглавия от рода на: "За разлика от другите авто концерни, които само преследват печалбата и икономическата логика, Хонда слуша феновете си и пуска отново в серийно производство 10,000 акорда, модел от 80-те години. Всичко започва от една малка балканска страна с много заклети фенове на марката. Идеята бързо се разраства по света и се оказва, че колекционерите искат да подкарат чисто нови ретро автомобили. Хонда винаги следва мечтите си и мечтите на последователите си." Междудругото, има вече такива инициативи на ретро колекционери в Америка, трябва да се разровя из нета да видя докъде са стигнали в начинанието.
  4. Скоро ходих да оглеждам една 30+ годишна кола. Не Хонда, друга марка. Отдавна е спрян моделът от производство. Направих огледа от чисто сантиментално-носталгични чувства. Можеше дори да я купя. После разсъждавах и си викам: "Ей сега, да беше чисто нова тая кола, нищо, че е стар модел, веднага я купувах." И се замислих - ако има интерес от колекционери към определен модел, който е бил хит отдавна, толкова ли е скъпо и невъзможно да се пусне поточната линия и да се ощастливят носталгици като мен, срещу съответната цена разбира се. Примерно Пежо решават да пуснат легендарния си модел 505 от края на 70-те години. 10,000 бройки limited edition. Или Шкода пускат моделът Skoda100 (с такава са ме взели от родилния дом когато съм бил бебе). Гледаш навън някаква ретро кола, питаш се дали не е по-голяма от теб на години, а тя чисто нова, току-що слязла от конвейра. Не знам какво би коствало на автомобилните концерни такова приключение. Първо чисто икономически, колко бройки минимум трябва да произведат и на каква цена да ги продадат, за да се покрият разходите по пускане в производство. Второ, дали технически е възможно такова нещо. Трябва да се върнат технологиите назад, старите врати, седалки, волани, трансмисии, двигатели, да извадят инженерите от архива пожълтелите чертежи и схеми. Трето, тая ретро кола, с ретро двигател няма да покрива никакви еко норми в ЕС. Да но, Пежо 505 се е произвеждало в Индонезия, Аржентина и Китай, там и до днес нямат особени проблеми с екологията, тъй че старият модел двигател, замърсяващ въздуха не е проблем. Четвърто, безопасност. Чисто нов ретро автомобил, без ABS, без навигация, без системи за сигурност. Застигаш го на магистралата и го псуваш кой Дявол го е пуснал на пътя. Но хайде, допускаме, че случката няма да е в Европа, а някъде в държавите от третия свят, със занижени критерии. Пето, резервни части. Допускаме, че с пускането на модела отново, компанията производител е помислила за това и новите собственици няма за какво да се притесняват. Ще им бъдат осигурени такива в търговските представители на марката. И пак уточняваме, че не говорим само за името на модела да се запази, но да бъдат новите технологии като новия Фолксваген костенурка например, който на външен вид прилича донякъде на старите модели, а говорим за 1 към 1 модел от преди 30-40-50 години произведен чисто нов през 2023 година.
  5. Категорично бензин. Винаги я има и опцията за газ, ако ти идва скъп бензина като разход и цена. Много по-безпроблемен, по-евтин за поддръжка и по-малко капризен спрямо качеството на горивото. Оня ден от София до Сл.Бряг, Акорда ми изгоря 4.9л/100 км бензин, дори постнах снимка тук.
  6. Дали от високите външни температури, не знам, но тоя Акорд, колкото повече остарява, толкова по-икономичен става.
  7. Победа от тази вечер! Разходът хич не е зле за бензинов Акорд извънградско на това разстояние, нали?
  8. Да де, ама аз винаги вече подсъзнателно вадя 5 км/ч от скоростомера и получавам реалната скорост. Както и да е. Реших да изчакам да пуснат моят си размер 205/60/R16. Всякакви други комбинации с по-големи джанти, друг aspect ratio и т.н. са с цената на компромиси.
  9. Aми 17-ките освен, че изглеждат по-спортно и дават по-добър тракшън, аз други значителни ползи не виждам. Трябва пари за нови джанти да се дават, ще се влоши разхода на гориво (макар и не много), ускорението се влошава. Отпада този вариант. Искаш да кажеш, ако сложа 55 ще се увеличи още повече разликата между това, което показва скоростомерът и реалната скорост. Ако при тия гуми показва 100, а реално е 95, при 55-ките ще е при 100 на скоростомера - реални примерно 93.
  10. Искам Continental Premium Contact 7. Чувам добри отзиви за тях и дойде време да сменям старите Дънлопи. Обаче проблемът е, че не произвеждат изобщо моя размер - 205/60/R16. Имат масовия 205/55/R16. Не знам изобщо дали ще го произвеждат, писах им е-mail и на страницата във фейсбук, отговорите са уклончиви. Аз сравних разликите с TyreCalculator, значи ако сложа 55-ките, гумата е по-ниска, ще показва по-ниска скорост километража (и по-реална, защото сега при реални 95 км/ч, километражът отчита 100 км/ч. Улицата е по-висока от двора и като се качат предните гуми на асфалта, а задните са в двора, средната част на колата отдолу е сигурно на 3-4 см от земята. Страх ме е, че ако взема 55-ките, ще слезе колата надолу и ще опира в земята на тоя проблемен участък. 60-ките са с 3 см по-големи в диаметър от 55. Някой ако е минавал от 60 на 55 нека да сподели впечатление - най-вече ме интересува возията как е и във волана при въртене усеща ли се разлика.
  11. На 14 лазарника е моята Хондюшка. Не й дават годините.
  12. Много зависи. Оня ден тествам с моя газаджия газовото на другата кола. И под надлеза - заптие! Брех! В последния момент го видяхме. А ние с него колкото да разцъкаме за малко. Не бях включил фаровете. Тотално ги забравих. Видя ме катаджията - скочи като въртоглав да ме спира. Какво ли си вика: "Ей сега те хванах". Спирам аз. Почва той по скрипта: "Добър ден,......" Ясно е, че ще се глобяваме и се навежда и вижда газаджията до мен на дясната седалка и му вика: "Аааа! Кво прайш ти тука бе?" И газаджията: "Ми на....да тестваме на тая кола газовото". И оня: "Абееее! Айде тръгвайте! Тия дни ще ти докарам да погледнеш реното, задавя се на газ."
  13. Random all folders означава на случаен принцип да върти целите папки, демек албуми. Това няма връзка с въпроса ти. Щом искаш назад, натискаш 2 пъти бързо CH- (minus) от волана, за да я върне в началото. След което по броя пъти, отброяваш песните назад. Пример: Слушаш 7-ма песен на 1:25 минута. Искаш да се върнеш на 4-та песен. Два пъти бързо CH- те връща в началото на 7-ма. Трябва след това да натиснеш още 3 пъти бързо CH-, за да те върне на 4-та.
  14. Искаш да върнеш секунди/минути назад същата песен или съвсем в началото? Ако искаш да върнеш просто назад, за да чуеш отново някакъв момент, задържаш CH- на волана. Другия вариант е задържаш Skip и почва да я върти назад. Ако искаш в началото песента - два пъти бързо СН-. Това са начините. Ако не става така - значи е от настройките.
  15. Няма лошо, видях му характеристиките. Но HTHS на 0w30 e 3.0, a на 5w30 e 3.5, а това е важен показател за мен. Иначе другите характеристики са идентични.
×
×
  • Create New...