Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 8.06.2022 in all areas
-
5 точкиЗдравей, колега! Аз работя за голяма фирма вносителка на авточасти за България и съответно предлагаме стока на Blueprint. Марката е английска и е под шапката на Мазда. Основно предлагат части за японски автомобили и някои европейски. Филтри, окачване, спирачки, съединители, електроника, ангренажни комплекти и т.н. Някои части само ги пакетират, а на други са си производители. Например палец за делкото на повечето сивици 5-та и 6-та ген. струва около 10-12лв, но вътре палеца е Made In Japan аз лично съм с такъв на моята колата. По някои тампони по окачването на Хонда направо са щамповани ОЕМ номерата. В ангренажните комплелкти или само обтяжни ролки винаги съм срещал Koyo ролки и ремъци Mitsuboshi. Относно спирачките до момента в кутиите на дисковете и накладките само и единствено Blueprint съм срещал, т.е. друг пакетаж не съм виждал и до момента не съм имал рекламации на спирачки. Филтрите също са си Blueprint и аз лично много ги харесвам. До колкото виждам от номера на Blueprint по дисковете са за CRV 3-та ген. , което си е 10 годишна кола, но пък EBC да не прави дискове за тази кола, защото може да е скъпо и е по-лесно да препакетира един Blueprint. Когато идваха при мен представителите на Schaeffler ги попитах защо за Японските коли ролките в кутиите на INA винаги са Koyo, GMB и NSK и ми отговориха, че им е по-евтино да ги прекупят и пакетират от колкото да ги произвеждат с техни лагери. Така че и в този случай може да е така. И все пак и на мен ще ми е интересно да разбера какво ще каже вносителя.
-
3 точкиНа другия ден от предния ми пост запалих колата на подемника в сервиза който демонтира/монтира кутията и с трепет видяхме че колелата се въртят. След като набрах смелост излязох да карам извън сервиза. Нямаше проблем с предавките. Всички работеха безупречно. Реших да си кормувам към къщи. Малко преди да пристигна, след около 5-6 км от сервиза, при смяната на предавките кутията започна да "рита" и то грубо. Това беше ново чувство за мен, защото никога до сега не го е правила. Прибрах се замислен. След два дни я изкарах и започнахме тестове с приятеля с който я ремонтирахме. В началото нямаше никакви проблеми. След около 6-7 км започна пак да "рита" грубо и едвам се прибрахме до гаража. След "почесване" решихме да проверим соленоидите. Първо двата единични и "трудния" двоен под акумулатора. Нямаха никакви проблеми. Остана другия двоен. Там нещата се оказаха потресаващи. Единия беше тотално запушен филтъра му. Следва почистване и нови тестове. Пак нямаше никакви проблеми. Въртяхме се в кръг из града около 20 км. Тогава нещата се повториха. Пак започна да "рита" грубо и пак едвам се прибрахме. Този път направо свалихме соленоида и филтъра пак беше запушен тотално. Междувременно забелязах че не работи "Lock up-а". След два дни реших смело да карам до работа. Това са 25 км. Имаше мъгла и чувството, че карам на тръни, не ми позволи да вдигна повече от 85 км/ч, въпреки че карах по магистрала. В края на пътуването има спускане от около 2 км. При нормално спускане колата би трябвало да мине в режим "спускане" или моторна спирачка, но тъй като "Lock up-а" не работи, на практика колата беше все едно не на скорост. В края на спускането светна "чека". Последваща проверка показа, че има три грешки P0700, P0730, P1739. Първата означава, че има проблем в кутията, втората ненормално съотношение между предавките, третата проблем в датчика за налягане на 3-а предавка. Последва отваряне отново на соленоида. Имаше много малко замърсяване. Бутах малко кабелите на датчика за налягане на 3-а предавака. Докато гледах за грешките в ръководството за ремонт, попаднах на грешка P0740. Означава, че има проблем в "Lock up-а". Такава грешка нямах, но имах проблем с "Lock up-а". В описанието на грешката имаше нещо много интересно. Че след като правиш каквото и да е (примерно смяна на соленоиди), трябва да се нулира компютъра на кутията и след това да се кара колата над една минута с над 88 км/ч. Бях ресетнал компютъра, но не бях карал над една минута с над 88 км/ч. На връщане от работа се качих на магистралата и с трепет карах 2-3 минути със скорост около 100. Отпуснах педала на газта и се оказа, че "Lock up-а" се е появил. След седмица (около 300 км) отново отворих соленоида и имаше минимални боклуци. Сега съм на около 2500 км след ремонта. Няма проблем с кутията и превключва безупречно. Много рядко има лек дискомфорт при смяна от 2 на 3, който само аз усещам (пътниците не усещат). Най вероятно има нужда от ново почистване, но гледам да изчакам по голям период от време. От 3 на 4 не се усеща смяната на предавките. Запушващия се соленоид участва при смяната на предавките от 1 - 2 и 2 - 3. Боклуците които се появаха в началото си обяснявам с това че не беше сменен филтъра (тъй като не намерих наличен в БГ) и явно съм го разбълникал с въздуха който пуснахме през него. Много съм доволен от резултата. Не писах до сега, за да не става "сага" ремонта на кутията, а и да има все пак краен резултат. Надявам се да си я карам още време колата, тъй като е в много добро състояние външно, вътрешно, окачване, двигател, а бе отвсякъде. Ако някой друг ентусиаст има нужда от помощ по темата - да ме търси. Ще споделя моя опит и съвет.
-
3 точкиАз на моя R20 от четири години му слагам само 5W-30. Преди това от нов е бил на хондовско 5W-40, защото на Бултрако така им излиза най-евтино. Не виждам защо да не сложиш хубава синтетика 0W-30, ако те устройва цената, при положение, че основното износване на двигателя идва при студен старт. Това за климата не го разбирам, все пак двигателят не е с въздушно охлаждане.
-
2 точкиОще едни хубави накладли спират супер и са тихи. По-добри са от TRW .
-
2 точкиИ с 2-та Равенола съм карал. Разход приемлив (1.2л за 14400км с 5-30 и около 0.8л за 7000км с 0-30), имайки предвид кубатура / стил на каране и пробег на моя мотор - 341000 км.
-
2 точкиМоторът има работна температура. За останалото се грижи термостатът и онзи дето следи нивото на антифриза и затлачването на ламелите в радиатора - външно и вътрешно.
-
2 точкиДОВЕРИЕТО Е НАЙ-ВАЖНО В ЕДНА ВРЪЗКА...! ТРЯБВА ДА СИ НАПЪЛНО СИГУРЕН, ЧЕ ТЯ НЯМА ДА КАЖЕ НА ЖЕНА ТИ ...!
-
2 точкиПо Хонда сервизите масово наливат 5-40, но не виждам техническа причина за това при нов мотор, освен големият им марж между доставна цена за варел и продажна цена за литър. От друга страна 0-20 е и поради Евро екологични съображения, а и за икономия в разхода на гориво. Не пречи на ДВГ с пробег 55К да се пробва 0-20 и да се види резултатът, а относно температурите - в мотора винаги е по-горещо от въздуха.
-
2 точкиВ книжката пише ли, че 0w-20 се препоръчва само до 30°? Малко се съмнявам. Няма проблеми за двигателя да минеш на по-тънко масло. Според сервизните интервали при предния собственик, условията на каране и качеството на маслото, може да се случи новото масло да поизмие някои натрупвания от старото масло и да започне да гори. Но колата е на малко километри, така че това не би ме притеснявало. Не искам да ти давам препоръка, исках само да споделя това. Аз лично не бих карал с масло по-гъсто от 30ка освен ако няма основателна причина за това, каквато досега не си посочил. Редакция: погрешно написах „не е на малко км“ вместо „е на малко км“
-
2 точкиОт другата тема,но е свързана със спирачките: Започнах да ги чувам почти след 1000км.,като основно свирещи се оказаха, за мое очудване задните. Незнам дали предните накладки "ате" също са "подглсяли" на задните,защото трудно можеше да се прецени в движение,от къде идва. Започнах първо смяната с предните и чак тогава разбрах,че ще се наложи и подмяна на задните,защото вече нямаше друг виновник за музиката,тип ЖП ПЕРОН! За сега съм доволен от LPR-а, като вече наблюдавам и феродов прашец,по периферията на джантата.Означава,че се пили накладката,а не диска! Ето и новите made in 🇮🇹.:
-
2 точкиСигурни ли сте, че не е нещо от парното проблема с топлината в краката?
-
1 точкаАдмирации ти поднасям, макар да е слабо казано! Както винаги проблемите на хонда автомата са от слабо налягане, а вдигнатата утайка при загряване на маслото е нормална причина. Жив и здрав за ентусиазма и че заслужено ще си караш супер шестицата!
-
1 точкаДа, така е. Само да са внос от Англия - директен или чрез човек, че ако се купят от "дистрибутори" тук, не се знае каква "катеричка" ще изкочи от кутията...
-
1 точкаMotul посочен от теб не е за твоя двигател . RAVENOL-посочен от теб https://www.ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html е хубав. Ето един бюджетен вариант за къси смени не по-малко добър https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-0w-30-a5-b5-1-l.html Ето имаш и избор на масла оригинални Honad-https://www.ato24.de/en/car/engineoil/honda.html
-
1 точкаКолега, не си много любезен. Беше отговорено още във втория пост. Освен това във форума има тема от четири части за избор на масла и друга такава с конкретни капкови анализи. Не е лошо да се прочетат, за да може човек да си състави собствено мнение и да избере. Иначе - отива в Бултрако, наливат му каквото на всички - и така. Успех!
-
1 точкаЗа катализатор "под наем" сефте чувам, но в бизнеса няма празно пространство, а този бизнес е голям. Това е като да си продадеш къщата и да останеш да живееш там под наем. Има всякакви възможности. А преглед може и да минеш. Чудеса стават не само по Коледа.
-
1 точкаАа, някои перки се въртят и като слезеш, па я заключиш и бегаш, но водната помпа вече е турила табелката "не работим".
-
1 точкаИ за да има все пак някаква полза от нашата раздумка: В движение всичко е нормално. Моторът се поддържа в работна температура от перки / пити / помпи / термостати / антифризи и насрещен ветър, но спреш ли ... Случвало ми се е да прибирам колата в гаража веднага след пристигане и да отварям капака, и всичко е нормално. Веднъж го отворих втори път, 5 мин. по късно и ме лъхна такава жега, че се стреснах. А зиме като прибера Легена в гаража, след 10 мин. помещение от 36 кубика е стоплено по бързо от всеки климатик или "пелетница". Не случайно прегряващ мотор не се гаси, а ние всеки ден го правим на десетина по-ниски градуса (в горната граница на работната му температура) и се чудим с какво масло да караме, та да не спича по малките пространства.
-
1 точкаИмах предвид, че връзката външна температура/температура двигател е много по-директна при въздушното охлаждане, там освен маслото даже и горивната смес е важна, за да минимизира прегряването. Това че въздухът охлажда радиатора няма общо с факта, че водното охлаждане е по-ефективно заради различния топлинен капацитет на водата, обема и начина, по който циркулира охлаждащият агент. При нашите двигатели, ако са изправни и ако се карат човешки, не мисля, че трябва да се притесняваме за вискозитета на маслото поне по този параграф.
-
1 точкаЕ, ако се окажа прав, този житейски урок ще ти струва 1 липсващ катализатор и спечелени 300 лева. Важното е да гледаме позитивно на живота и да черпим от мъдростта на предците ни.
-
1 точкаНасока е също проверката дали и в краката на предният пасажер има същата горещина, както и дали тя е от поток на въздуха, или просто е висока температурата в краката на предните 2 места. Тази "пластмаса с отвор" е клапата на духалката за краката и я има и от страната на пасажера. Нека проверят и как работи климатика. Ако последно си ползвала парното зиме, с насочен само в зоната на краката поток, той все още е активен. Дори нищо да не е включено от системата, въздушният поток при движение на колата влиза и в купето, и минава от там, а преди това се сгрява от големият кръг на охладителната система на двигателя. Някой майстори (100 % от тях) не обичат съвети от форуми.
-
1 точкаИма връзка с климата, да. Има дори във форума цитирани тестове на потребители; които показват немалка разлика лято/зима. Относно спецификациите: пише ги в книжката – един от скрийншотите, които беше пуснал.
-
1 точкаАбе не е като да не е. Водата във водното охлаждане, кой я охлажда! Едно е да охлаждаш 80° вода с 36° въздух (като при вас), друго е да я охлаждаш със 16° въздух (като при мен).
-
1 точкаКарах без климатик/парно, и нямаше никакви звуци- бръмчене съскане и прочие. Нагрява само в зоната на педала на газта, където ако се пресегна и пипна с ръка има отвор на пластмаса/каквото там/ и е много нагорещено. Нагорещено до степен със сандали да боли. Относно задното гърне, само споделям хипотезата на човека от сервиза. Надявам се да успее да открие какво е. Неприятното е, че нагорещяването се случва след около час шофиране, и ако съм на магистрала/междуградски път и поддържам над 80км. Трудно е да демонстрирам проблема, спряла в сервиз . Иначе мотора работи добре, check engine не свети, висока температура не свети. Климатик/парно не съм пускала
-
1 точкаhttps://www.carspending.com/bg/venue/9052-serviz-dido-honda 0889668266
-
1 точкаПри мен беше абсолютно същото и в Бултрако от нова до 5тата година са наливали 5в40 бог знае какво. След доста четене и питане вече 3 години слагам RAVENOL DXG SAE 5W-30. Сменям го на 7-8 000 км и нивото не се променя, двигателя работи тихо и равномерно.Още повече на тубата си има скреч код чрез който си проверяваш маслото дали е оригинално в сайта на Равенол.
-
1 точкаС масло 5w40 да обслужваш от нова кола до 55 хил км в оторизиран сервиз е безрасъдство,явна икономия за сметка на двигателя. 0w30 хубава синтетика е за твоя мотор. Ясно е защо слагат 5w40 от Бултрако ,ефтино и целта им не е да ти подържат мотора в кондиция. Опасенията за минаване към по тънко масло са неоснователни, с него ще се изчисти мотора от отлаганията на 5w40. Според мен ще работи доста по-добре мотора ти с 0w30. RAVENOL е много добър избор.
-
1 точкаВ колата която купих скоро имаше диск с сървис мануал на български език. Ако някой пожелае, ще му го пратя на мейл. Става дума за 2.0и 155кс. 2014г
-
1 точка
-
1 точкаПреместената от ляво в дясно крушка пак угасна на новото място, поради което купих 2 нови крушки и ги смених, всичко е ОК. Благодаря ви.
-
1 точкаДобре де, то това CVT, и с 50 да караш и с 80 да караш, оборотите на колата трябва да са едни и същи, ако не подаваш газ за ускорение или нагорнище. Т.е. двигателят надали грее повече при 80, отколкото при 50. Да не говорим, че при 80 се обдухва по-добре дори. Но това, което става е, че въздушната струя в парното, ако е отворен притока на въздух отвън става по-силна. Тъпо предложение, но защо не пробваш да затвориш парното да върти въздуха вътре и да видиш, дали пак "грее" все така повече с увеличаване на скоростта? Юбико и Бултрако са твърде праволинейни сервизи за такива специфични проблеми. Честно казано, не знам кого бих препоръчал, но не мисля, че и те са хората.
-
1 точкаЖалко за катализатора. Не е бил в него проблемът, а са те преметнали. Дали са ти 300 лв. за нещо, което струва 1200. Катализаторът, ако не е стопен и разрушен, си е в пълна кондиция. Само му трябва почистване! Освен това, той е и най-големият заглушител в изпускателната система. Нищо друго не може да го замени. А като добавим и еко-нормите... Аз бих ги съдил до дупка! Мародери! Ей на такива трябва трябва да им бъдат садрани зад..ците! На Honda Jazz 2005г. изпускателните колектори са зад двигателя, точно пред и под централната конзола. Ако им е махнат топлинният щит (една ламарина между тях и купето), ще грее доста. Не се сещам охлеждането на скоростната кутия (при автомата) къде минава... Другото е възможен проблем с парното, както е казал колегата kvd74. И трето, почисти EGR пътищата и EGR клапана. Когато EGR не работи, тогава двигателят работи на по-висока температура на горене в цилиндрите, респективно и на изгорелите газове. В допълнение с липсващ щит на изпускателните клектори, ще ти грее в краката.... Просто размишлявам...
-
1 точка
-
1 точкаДиагностика на таблото - срещнах го случайно. 1. Завъртане контактния ключ в положение I 2. Натискане и задържане бутона "res\select" 3. Включване на габаритите. 4. Завъртане на ключа в положение II 5. В течение на период от 5 секунди изкл-вкл-изкл на габаритите - еднократна операция. 6. В течение на период от 5 секунди отпускане на бутона "res\select" и натискане 3 последователни пъти ... стартира се самодиагностиката...
-
1 точкаЯвно ми е тръгнало да пиша в темата Тези дни смених задни дискове и накладки + водещи втулки и гумички на спирачния апарат на 8-цата, както и цялата спирачна течност на спирачките и съединителя. Старите дискове бяха оригиналните такива, достойно издържали 16-те години експлоатация: За новите се спрях на Textar + водещи втулkи на ert: Грес + спирачна течност (бях взел 2л. за сериозна цялостна промивка на системите = спирачки + съединител, но ми останаха около 600 мл.): Нямам много снимки от монтажа, тъй като бях омазан Сега... същата процедура на 6-цата, щото и нейните задни дискове са "финито" .
-
1 точкаВойната в Украйна приключила с пълен разгром за Русия. Ден след капитулацията на руснаците световните лидери се събрали в ООН, за да решат как да накажат Путин. - Да го обесим! - казал Борис Джонсън. - На електрическия стол, е по-добре! - дал съвет Джо Байдън. - Най-добре да питаме Зеленски как да постъпим с диктатора - предложил Макрон. Президентът на Украйна се изправил и казал: - Ще нагреем едно дебело желязо до червено и ще го наврем в задника на Путин, но откъм студената страна! Джонсън, Байдън и Макрон учудено попитали: - Защо тогава ще го нагряваме това желязо? - За да не може Румен Радев да го извади! - отвърнал Зеленски.
-
1 точкаЦената е 450,минус 100 за ДПФ(тотааално заминал),та финално 350.За още 150 можеше да добавят със същия прокол за ДПФ-а още 40 к.с.,но не го намерих за нужно.Иначе струва май 450 .Дано да съм била полезен.
-
1 точкаДо момента имаш 25 прегледа на темата и нито един отговор. Сигурен съм, че поне 5 от тях имат предположение. Мисля си, че е така, защото темата се казва "Волан", а проблемът всъщност е, че колата се клати. Започни с меки гуми. После - носачи, амортисьори, накрайници, тампони, шарнири, щанги, рейка ... п.п. "Проблем с поведението на колата при завиване" би било по-добре. Точно обяснение на проблема. Залюлява се отпред, отзад, или цялата? При, каква скорост? По неравности по пътя, например, люлее ли се? ... п.п.п. На съпругата ми предишната кола (Тойота Авенсис) се люлееше, когато предната гума стъпи на осевата линия. Осевата линия в Англия е с дебелина до 1см и повече на места. Оказа се износен лагер и колелото се клати, оттам цялата кола.
-
0 точкиМъж и жена гледат бокс по телевизията. Мъжът: - Разочарован съм. Всичко свърши за 4 минути. Жената му отговаря: - Значи най-после си разбрал какво чуаствам аз...
-
0 точкиРазхождал се зайо в гората припкайки щастлив, срещу него мечка - какво си ти? попитал заека - е па мечко-мишок не виждаш ли? - как така, какво е туй нещо? - учудил се дългоухия - ми какво, мама меца срещнала тати мишок и се залюбили, та аз съм плод на тяхната любов - аха -а-а! позамислил се заека и продължил по горската пътечка. След стотина метра срещнал една муха и все още възбуден от срещата с мечока решил да попита: - какво си ти? - ми конска муха, не виждаш ли? - абе вие бъзикате ли се с мен бе-е-е!!!
-
0 точкиДа, колега, обърни го да върви напред, защото така сваля 5 коня, вместо да качи
-
0 точкиМалко сиганийка тунинг +5 коня. VID_20220607_193915.mp4 Откакто си смених счупената дръжка на багажника с черна ми хареса как стои черно на сребристо.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00