Jump to content

Suexilin

Фен
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Suexilin last won the day on June 20

Suexilin had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutral

About Suexilin

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Honda Jazz Mk1
  • Пол
    Женски
  • Място
    Перник

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ами добре. Сервиз за ауспуси и гърнета Банев, на кръглото при Кауфланд в квартала. Бяха учтиви, но настоятелни.
  2. Беше парното. Чувствам се леко глупаво, и същевременно много облекчена от тази новина научих нещо ново за парното и особеностите на автомобила. Човека от HPP гараж беше много внимателен, обясни ми също какво е прегледал и как е изключил другите теории за повреда. Сменихме настройката на парното и откъде да духа, и вече няма проблем с нагряване при краката. Предстои ми купуване на алтернативен катализатор, за да поправя и този проблем. Благодаря много за съветите!
  3. Те го свалиха на 18 април, след това пътувахме и стояхме в Румъния за месец. Вече върнахме, но се притеснявам че за това време катализатора ми е заминал. Обаче имам ГТ преглед сега след 20 юни, и ми бяха казали ако не го мина да им се обадя и да ми сложат временно друг прикачен катализатор, който после да си вземат. Неприятна история.
  4. Ще струва също и каквото ще поиска HPP гараж, най-вероятно, плюс цена за алтернативен катализатор.... Но общо казано, ще мина много по-тънко от колкото си представях ужасена Само да се оправи по някакъв начин....
  5. Много интересно обяснение, сега започва да се връзва повече. Мисля, че последно ползвах парното зиме, но не съм сигурна дали е духало в краката, но е възможно. Да, предния пасажер усеща същата горещина в краката, субективно мисля че при мен е по-горещо, но той не носи сандали и шорти, определено при него се усеща. Ще спомена възможността при разговор възможно най-леко, ако ли пък не, когато си взема колата ще пробвам да пусна парното и да му сменя настройките. Благодаря за анализа!
  6. Да, идва вдясно от педала на газта. Т.е там има отвор който не трябва да е там? Дано погледне. Чудя се да изчакам ли един два дни или да звънна и цитирам форумите?
  7. Карах без климатик/парно, и нямаше никакви звуци- бръмчене съскане и прочие. Нагрява само в зоната на педала на газта, където ако се пресегна и пипна с ръка има отвор на пластмаса/каквото там/ и е много нагорещено. Нагорещено до степен със сандали да боли. Относно задното гърне, само споделям хипотезата на човека от сервиза. Надявам се да успее да открие какво е. Неприятното е, че нагорещяването се случва след около час шофиране, и ако съм на магистрала/междуградски път и поддържам над 80км. Трудно е да демонстрирам проблема, спряла в сервиз . Иначе мотора работи добре, check engine не свети, висока температура не свети. Климатик/парно не съм пускала
  8. Колата е в HPP гараж от събота, човека ме изслуша, предположи проблем 'задно гърне' на първо място, и поиска да я оставя там за няколко дни за да провери какво става. Сега чакам обаждане. Относно доверен мъж приятел - който едновременно с това да разбира от коли и да има свой доверен механик- който от своя страна да не е претрупан с работа и да разбира от Хонди, такава комбинация в окръжението ми няма. Има един сервиз, където си водя колата успешно, но те не разбират от гърнета и ми предложиха да търся друго място за такъв проблем. А сервиза за гърнета, който намерих (препоръчан от познат) с удоволствие и завидна скорост демонтира катализатора ми и моментално ме обяви за готова, плати ми 300лв и ме изпрати да си ходя И така стигнах до форумите, където засега получавам повече информация, за което благодаря
  9. 😅😅 Аз всъщност това правя, питам приятели (виртуални Хонда приятели) за доверени сервизи 😄
  10. @dandilov Много благодаря за дадените идеи! Да, това с катализатора определено беше издевателство и измама. Предстои ми годишния технически преглед, ще видя какво ще правя. Относно EGR и топлинния щит, къде бих могла да я откарам? Юбико? Бултрако?
  11. Здравейте, търся подходящ сервиз (в София и околности) за моя Jazz (CVT, 2005). Зимата карах на кратки разстояния, през април на по-дълъг път колата взе да загрява ужасно - при педала на газта е толкова горещо, че ако се подава кожа под крачола я нажежава. Отделно нямаше много мощност колата. Отидох в един сервиз за ауспуси и гърнета в Перник, където моментално диагностицираха проблем с катализатора, свалиха го, дадоха ми 300 лв и ме изпратиха по-живо по-здраво. Без катализатор ( с някаква втулка там) колата движи по-живо, но проблема с нажежаването на централната колона и при педалите остава. Обикновено след час каране, и ако вдигна 80 и нагоре е ад. На магистрала с 50-60 не е много забавно. Търся сервиз където мога да я откарам и да видят какво става, защо нагрява и как да се оправи. Помощ!
  12. Еха, благодаря за съветите пак! Колата е от 2005, CVT автоматик, купена юли от автокъща, внос от Италия. От един собственик, пенсионерка, и беше на 138 380 км. Оттук мога да видя как ви се повдигнаха веждите в съмнение четете по-надолу. Беше стояла в автокъща няколко месеца (пандемия) и акумулатора беше разреждан до дъно поне два пъти. Първият сервиз, който споменах, препоръчан от приятел, я прегледа и окей-на за закупуване, компютърната диагностика грешки не даде. Моторът не беше измит. Вътре беше чиста ни ново изглеждаща- всички повърхности и тапицерия на седлаки, колани и прочие. Не изглеждаше много карана, както няколко техници и приятели споменаха. Следващите дни те смениха 5w30 масло за двигател, някакъв тампон Макферсон, пистов ремък, и напълниха антифриз и течност за чистачки. Техник, специализиращ в автоматици от София, викнат от мен, я прегледа и кара, и каза, че е много добре и не вижда в скоро време да има проблеми. След зареждане на акумулатора в домашни условия веднъж, и разучаване какъв акумулатор и откъде да купя, се хванах за главата, и я откарах в Бултрако-София. Смениха ми нов акумулатор, смениха масло на CVT автоматика по мое желание, посъветваха, че смяна на свещи е препоръчителна – съгласих се. Докато бяхме там, провериха в датабазата им, за въздушните възглавници, казаха че са сменени декември 2019, и потвърдиха километража, на който я бях купила. Гумите вече са сменени със Nokian Allweather всесезонни, предвид, че най-вероятно ще карам под 10 000км на година. Колата я карам през ден два, не ми трябва за работа. В дъждовни дни карам дъщерята на детска, което е всъщност смешно близо. Повечето време е на къси разстояния, но вече имам две пътувания до Кюстендил и Сапарева баня, и четири до София ( с които се гордея). Като нов шофьор, спазвам всички ограничения на скоростта, и всички знаци (които видя) За ръчната знам, и не я карам с ръчна, не беше карана от мен, когато това се случи. Колата се държи прекрасно засега, обожавам я, харесва ми да я карам, малка е и маневрена, и мога да паркирам навсякъде, багажника е обемен, вътре седя нависоко и виждам пътя прекрасно ( за разлика от VW Polo-то където карах курса и се заклех че Поло няма да си купя в никакъв случай). Анекдот за лесното и паркиране - при първото ми посещение на мол в София в събота, и паркиране в подземен гараж, забелязах свободно място малко след входа, и разбира се веднага се мушнах и паркирах там. След това осъзнах защо всички подминават това място.... Аз хубаво си паркирах назад, между два възголеми джипа... но шофьорската врата се отваряше на около 15 см 😅 Излизахме от другите врати. Live and learn, дето се вика. Искам да я поддържам в оптимално състояние, ако се наложи дори и в Бултрако ( както тогава реших за акумулатора и свещите). Зимата няма да ходим на далечни разстояния, най-много до София, и се надявам накладките и спирачките да не изневерят. Карам обикновено в дясната лента, и пропускам бързащи без нерви Затова реших, че идеята да сменя накладките през пролетта ми харесва.
  13. Да, не мисля да ходя там повече. Относно видеото, изгледах го с интерес, но няма как да се справя 😄😅 няма шанс, просто. Все пак ми беше много полезно, вече съвсем съм наясно какво правят накладките на дисковете. Относно измерване на дебелината им, не мога да кажа, защото не стоях през цялото време до тях, говорих по телефона за минута две, и е възможно да са го направили, когато не съм била до колата. Във втория сервиз не са демонтирали гума, колата беше вдигната и последно я гледаха с една бяла ЛЕД светлина (фенерче) отдолу и по гумите, джантите. Ще имам предвид за спирачната течност! Много благодаря за съветите! Баща ми ( за съжаление почина и не можа да ме види шофьорка) беше много добре с колите - поправяше на целия квартал, и може да се каже че не ме е страх от техника и автомобили, въпреки че тогава хич не се интересувах. Нищо, за всичко идва време. Следващият път като вляза в сервиз, да се надявам че е заплануван преглед а не по спешност, ще гледам какво преглеждат на накладките и дисковете. Благодаря за линковете!
  14. Аз не мога, не зная точно за какво да гледам, просто до преди няколко месеца не съм се занимавала с коли, шофиране, и прочие въобще. Така да се каже, пълен новак Но се уча бързо. А историята си има предистория - в миналата събота Хондата ми биде карана около 1.5км на ръчна спирачка - (не от мен), с около 30км час, и след спирането и миришеше на изгоряло феродо (мирис, който вече няма да забравя). Аз се изплаших какво биха били последствията за колата ми, и я откарах веднага в сервиз, да се види. Гугълването ми показа разни ужаси като прецакани накладки, прецакана спирачна течност, и прочие. Задните гуми ми бяха много нагорещени, иначе колата си спираше добре. Но, все пак, да се види. Първият сервиз ( който всъщност беше прегледал колата преди да я купя, и затова отидох там) свети с фенерче, демонтира една гума, цъка, и каза - "Ми да, може да се сменят накладките, също и предните ви дискове вече са образували ръбче- вижте тука - (аз мъдро кимах и се взирах)- след милиметър и нещо ще ви звънне сензора. Докарайте я в понеделник, оставете я и ще видиме. " Цената ми беше дадена като - 70 за задни накладки, 70 за предни накладки, 120 за дисковете, и труд някъде към 400+ излиза. Също, цитирам: "Е като си си купувАла Хонда ще плащаш. Ако беше Фолксваген, щеше да е по-евтино". Притесняваше ме факта, че докарването на колата в понеделник не ми гарантираше взимането и в същия ден. Поисках час за друг ден, когато ще са поръчали необходимите ми накладки и дискове., и ще са по-свободни. Отговора беше - "Е не се знае колко ще сме заети тоя ден, може да не стигнеме да я направиме." Вторник, сряда, същия отговор- ако сме заети, не става. Чудех се, няма ли вариант, с уговорен ден и час, все пак да са заети С МОЯТА кола, а не с някакви други възможни клиенти които явно by default са по-важни от мен. Съответно питах тук. По-късно приятел препоръча друг сервиз от Перник, където вчера отидох, с уговорен час, с колата на 'преглед на ходовата част' и специално с въпрос за накладки и дискове. Втория сервиз изглеждаше доста по-професионален, като държание, говор и външен вид (знам че това нищо не гарантира) , но когато пристигнах, знаеха коя съм (хондата за накладките) и ме приеха 5 мин след това. След прегледа ми казаха - "накладките ти за момента са добре, имаш около 5000 км на тях, дисковете също не са за спешна смяна, могат да изкарат живота на още едни накладки. Не се притеснявай, ела пролетта да ги погледнем пак. Колата ти е в добро техническо състояние. Други въпроси имаш ли?" И така, сега съм склонна да вярвам на втория сервиз- на базата на професионално държание и отношение. Това е
×
×
  • Create New...