Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 22.03.2020 in all areas

  1. 2 точки
    Тези Mannol и Fuchs не бива да ги сравняваме с Петро-то! От една страна, не отговарят и двете на API SN, Dexos1, Gen2. От друга страна, Набързо погледнах лаб. анализи на Mannol. https://www.oil-club.ru/forum/topic/37054-mannol-energy-formula-jp-5w-30-svezhee/?tab=comments#comment-1397578 Това масло е с двойно по-високо съдържание на цинк и фосфор от нормалното! Много ZDDP! Слаба база, като дори предполагат наличието на значително количество минерално масло в състава. Високият вискозитетен индекс, в случая, се дължи предимно на podobriteli (VIIs). Толкова фосфор със сигурност вече ще е вреден за катализатора, а толкова високи нива на ZDDP ще правят много отлагания! Маслото е заявено като API SN; ILSAC GF-5; GM dexos 1, но неотговаря по никакъв начин на тези спецификации! Реших да потърся и в немския форум. Там нямаше анализ на прясно MANNOL 5W-30 Energy Formula JP, но пък има анализ на MANNOL 7707 O.E.M. 5W-30. https://oil-club.de/index.php?thread/5663-mannol-o-e-m-7707-5w-30/ И при него се наблюдават "огромни" количества на цинк и фосфор! Това масло е заявено като API SN, ACEA A5/B5, ILSAC GF-4, но няма как да ги покрие с това съдържание! Ако трябва да избирам между MANNOL 5W-30 Energy Formula JP и Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, аз ще избера Петро-то. П.П. Нямам никакви пристрастия към Petro-Canada! Просто разсъждавам над тези две масла...
  2. 2 точки
    2 пъти дневно ми стига да гледам ТВ. От 10 години не бях гледал новини и предавания по ТВ. Покрай създалите се обстоятелства започнах да гледам отново, и много бързо си припомних защо някога спрях. Новини сега предимно гледам по чужди ТВ, там задават по-адекватни въпроси, по-неудобни, и прочее. Карантината, която е факт от кратко време е добро решение, но недомислено как ще се случи и как ще се контролира. Много енергия бе хвърлено някога за да бъдат смазани "лидерите", заедно с техните потомци. Една нация без реален, истински лидер, с всички нужни качества (имаме много примери в историята ни), няма как да просперира и да бъде стабилен фактор на географската карта. Нацията ни не е проста, даже напротив, само че сме се разединили, усилията са разпръснати и всеки е важен сам за себе си, его-то ни е на първо място. Поне историята е доказала, че можем да търпим много повече от другите народи. Случващото се е много добър момент да се замислим за абсолютната ни зависимост от материалното (физическа и ментална). Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. 2 точки
    Който в беда изостави приятеля си, сам ще познае мъката на бедата. Шота Руставели П.П.Нека бъдем единни,в тези тежки дни!
  4. 2 точки
    Това не знам за какво го написа но е много тъпо.
  5. 2 точки
    Petro-Canada и пълна синтетика - нямат място в едно изречение.
  6. 2 точки
    Напълно нормално е да има намаляване на вредните емисии когато производството и транспорта са намалени. Дразнещото в двете снимки е сравнението между 14.02.2020 (петък) и 08.03.2020 (неделя). Един петък, последен работен ден от седмицата когато индустрията и транспорта е изхвърляла пет дни вредни емисии, сравнен с неделя - когато така или иначе доста фабрики са в почивка и за транспорта има ограничения за предвижване (валидни за събота и неделя), т.е. два дни с така или иначе намалени вредни емисии.
  7. 2 точки
    От постовете ти е видно, че имаш особено мнение за маслата Petro-Canada и това, че намекваш, че някой ги пробутва в темата за да мога аз да си правя "успешния бизнес" е нелепа. Когато някой си поръча масло за една смяна на стойност 37лв (колкто струва Петрото) фирмата прави 2 пъти по-малко пари, отколкото ако някой си поръча масло за 75лв например, защото поръчките правят печалба на % от оборота. Според мен обиждаш колегите, които явно се опитват да помогнат, като намекваш, че прокарват моята адженда или тази на форума, през тази тема.
  8. 2 точки
  9. 1 точка
    Зигмунд Фройд "Свободата не е за прости хора! Да си свободен означава сам да си налагаш ограничения!"
  10. 1 точка
    Punko, съжалявам човек, не си случил на време да ти се развали колата, не ти отговаря никой, не защото не иска, а защото не може. Въпроса ти е е все едно да питаш: защо жена ми роди черно дете. В другата тема, която си отворил, са ти отговорили колегите, реглаж на клапани първо. Ако можеш и имаш инструменти и кураж да го направиш сам, разрови се в раздела има в една от темите клип и схема на белезите за регулирането им. Това за да не чакаш да мине карантината. Успех!
  11. 1 точка
  12. 1 точка
    Страхът не спира смъртта. Спира живота
  13. 1 точка
    Всеки може да ползва търсачки и да намери евтини масла,това не е опит или знание. Важно е да организираш нещо,харесват ми постовете ти за маслата,споделяй този опит ще ти бъдем благодарни. Поне аз благодаря научих нещо от тях.
  14. 1 точка
    Свободата не е за прости хора! Да си свободен означава сам да си налагаш ограничения. Зигмунд Фройд
  15. 1 точка
    Приемам забележката, но погледнато от камбанарията на средностатистически потребител , който не е наясно с терминологията , сложена така подлъгващо от производителите , е съвсем нормално да се ориентираш по етикета, където навсякъде фигурира synthetic,което означава синтетика в буквален превод. Хората знаят полусинтетика и минерална като термини в мнозинството си. А това ,че от синтетика до синтетика има разлика от тук до Марс е съвсем отделен въпрос, но много малко хора ги интересува това. За да ги разбереш тия работи трябва да седнеш да четеш с часове по темата, което няма как да го правиш, ако просто не ти е интересно. Пак казвам много малко хора са. Личи си колко са като погледнеш ,че едни и същи хора пишат в тая тема 49 страници вече.
  16. 1 точка
    Ще разширя смисъла на това безспорно твърдение: Не пипай нищо по колата, ако няма нужда. Всъщност, това важи за всички технически устройства. Казвам го като инженер с над 20 годишен стаж. Звучи просто! Но не е ... да разбереш кога има нужда
  17. 1 точка
    Не пипай мотора, ако няма нужда. Изпратено от моят SM-A505F с помощта на Tapatalk
  18. 1 точка
    Започни с предпазителите. Едното място е под волана, а другото в коша, под черния капак до акумулатора.
  19. 1 точка
  20. 1 точка
    В България масово не се спазват предприетите мерки. Един тръгнал да си нагледа марулите на село, други си правят пикник, трети се щъкат безцелно с децата на улицата, Цецо /извинявай/ си кара колело със сина и т.н. Резултатът ще е, че ще започнат да скачат заболелите със стотици на ден, ако има кой да ги изследва де. И после ще умират хора защото няма да има кой, къде и с какво да ги лекува. Щото в провинцията не е както в София. В Шумен са две докторки инфекционистки, сетрите по-вечето са пенсионерки, а в малките градове и това нямат. Там и доктори и сестри са пенсионери и имат назначени за по 2-4 часа приходящи доктори за да покрият изискванията на здравната каса. Лошото е, че и хората в малките градове това не го разбират и си карат почти като по старому. При масова заболеваемост кой ще ги лекува тези хора - никой най вероятно. Дано не съм прав все пак.
  21. 1 точка
    Приятелю, ако хлабините на клапаните са извън норма може да очакваш всичко. При мен се е случвало misfire-и, нестабилни обороти, пропадания на обороти, при пропадане на обороти гаснене и т.н. Какво повече можем да ти напишем, направи си реглаж на клапаните да видим как ще се държи колата и ще продължим писането. Написах ти го малко по нагоре, но ти имам чувството, че седиш на едно място и тъпчеш, реглаж и след това пак тука да кажеш какво се случва, Успех! ПП За протокола на един колега с акорд k24 мотор не беше правил реглаж на клапаните повече от 50к км на газ, няма да ти обяснявам, че колата имам чувството, че работетше на два цилиндъра, а оборотите играехе ръченица здраво. Излишно е само да пълним темата със спам, направи това, което те съветвам и съм почти сигурен, че ще има промяна в поведението на колата, реглаж прави на студен двигател.
  22. 1 точка
    В няколко от последните мнения колко истина има ,надали има толкова в цялата тема . @dandilov грам не са съпоставими , аз зареждам от дупнишка верига която вкарва гориво само от Гърция , това прави ли ме изключение ? Само като включиш климата в това не известите в руските отработки са много .Няма как да са 100% едно към едно с евнтуални такива в БГ. @pendoc от много време пиша че темата вече не е полезна а вредна за редовия потребител но май това си е само мое и в частност твое мнение .
  23. 1 точка
    Калцият е намален с цел, избягване на LSPI. Това си е тенденция в по-новите формули. А диспергиращите свойства са допълнени с Бор.
  24. 1 точка
    София надм. височина‎: ‎595 m Добрич надм. височина‎: ‎225 m Може би едно обяснение за 60км по-малък пробег.
  25. 1 точка
    Е, аз за рисуването го похвалих, ама за поводът, какво да му кажа? А как да му обясня некои други факти: https://edinnabulgaria.com/12-650-tchoveka-umryaha-ot-glad-v-sveta-dnes-do-10-tch-sutrinta-nyakoy-da-se-vpetchatli/?fbclid=IwAR0uB5-Hc_EW0FAJGkY2Xy7drB660KNgxIFggCr4_UB00ZN3Ymbn9sok24o
  26. 1 точка
    За мен истинското спасение е само едно - самоизолираш се вкъщи, на вилата, на село или някъде далеч от хората докато мине бурята. Може да продължи месец, два и повече. Да, трудно е, защото всички работим и имаме нужда от стотинки, правим кариера, имаме ангажименти, но здравето е приоритет. Зареждаш един хладилник до дупка с храна, вода, сокове и стоки от първа необходимост. С цел да ограничиш контактите пазаруваш онлайн и ти доставят стоките с куриер. Няма друг чалъм. За себе си едва ли ще го направя, защото имам себе си за млад човек все още (рискът е най-висок за хора над 60 г.), обаче с близките ми възрастни вече съм предприел стъпки по убеждаване за пристъпване към горните карантинни мерки.
  27. 1 точка
  28. 0 точки
    Както вече каза Цецо, имаме си тема - КЛИК. Ключ на тази.
  29. 0 точки
    Именно,това имах предвид!Да прекараме кризата"повечето свободно време" вместо да бием жените да обърнем внимание на малките нещица,които отдавна се каним да направим и сме нямали време!Бъдете здрави и се пазете!
  30. 0 точки
    Имах предвид от гледна точка на това да взема нещо на по-добра цена, отколкото в големите сервизи ще ми го продадат. Не съм описал никъде, че искам да мина с евтини консумативи.
  31. 0 точки
    Не знам за теб, но ние нашите любими красавици си ги гледаме, почитаме и сме им благодарни за грижите полагани за нас и семействата ни. А ако имаш предвид колите - глезенето им леко ще поодложим. Ако имаш време и пари, и те пускат навън - има специална тема за това - намери я, вместо да пускаш нова. Тази е доста странно озаглавена от теб (предвид ситуацията), но е вярно че криза означава и възможност.
  32. 0 точки
    Разбира се, че всичко е на база информацията, която е налична към момента. Това имаме, по това правим оценка. Нива: 1200 мг/кг за цинк и 1000 мг/кг за фосфор са пре, пре достатъчни. По-високите нива ще доведат до шлака в двигателя, нагари, запечени сегменти и т.н., особено при по-големи интервали на смяна! Простичко сравнение. Петро, при смяна на 6000 км - 18 000км пробег за 3 смени х € 19.80 = € 59.40. Резултат: чист двигател, без нагари и шлака. Скъпо масло ( Ravenol на PAO база например), при смяна на 10 000 км - 20 000км пробег за 2 смени х € 47.80 = € 95.60. Резултат: възможност за нагари и шлака, намалени смазочни способности на маслото в последните 1000 - 2000 км от експлоатацията му, окисление и нитрация, възможност за термична корозия и др. Вместо Петро, може да си направим сметката и с Shell Helix Ultra 5W30, и с друго масло. Дори сметката да излезе равна (накрая), пак везните накланят към по-честата смяна, ако искаме да пазим двигателя.
  33. 0 точки
    Първо - Не съм поддръжник (заклет фен) на никоя марка масло, нито имам връзки с които и да било колега/съфорумец, предлагащ масла. Второ - Ако бях "обикновен потребител", винаги щях предпочета да си купя масло (по възможност със съответните сертификати) от производител, които сам си създава базата (базовите масла). Петро-Канада са именно такава компания. Всичко при тях е открито. Можеш да видиш характеристиките на базовите им масла. VOA винаги са потвърждавали честността на тази компания - продуктите и техните бази са такива, каквито са обявени в PDS-ите и MSDS-ите. Няма шменти капели. Предполагам, че всички правим разлика между Петро-Канада (Мобил, Шел и др. подобни компании) и многото "блендери" - компании, които купуват суровините (от големите играчи) и ги смесват, за да получат крайния продукт. За "масата" знайни и незнайни блендери нямаме никаква представа що за бази ползват (откъде идват базите, какво им е качеството). Отделно се намесват "игрички" с пакетите и подобритвелите на вискозитета - цена/качество. Трето - Изключения от горното (за мен) са Amsoil и Red Line (бутикови масла), но там нещата стоят по различен начин. Извоювали са си доверието многократно. Четвърто - Горното е лично мнение и не обвързвам никого с него, нито съветвам някого да си купи което и да било от гореспоменатите масла.
  34. 0 точки
  35. 0 точки
    Много е! Нивата са като за рейсингово масло (без катализатор), а не за нормална употреба. Препоръчвал съм го пред конкретни други други масла, с оглед на цена-качество и със задълчителното условие, за по-честа смяна. Също така съм препоръчвал и други масла, пред него, с оглед на качество, когато цената не е фактор. В никакъв случай не съм препоръчвал само Петрото! Дайте да бъдем обективни... Новата формула - Dexos1, Gen2: https://www.oil-club.ru/forum/topic/37511-petro-canada-supreme-synthetic-5w-30-dexos1-gen2-свежее/
  36. 0 точки
    Явно не всеки може, щом някои не могат да намерят. А аз организирам всяка година поръчки - всичките ми роднини и познати в БГ получават масла поръчани от мен, а те си ги разпределят. Даже не виждам стоката на живо. Няколко комшии, колеги и познати в Германия също получават масла, които аз поръчвам и разпределям.
  37. 0 точки
  38. 0 точки
    За съжаление аз не вярвам в убеждения, още повече пък ако те не са подкрепени с реални доказателства. Масла по-евтини и качествени от Petro-Canada има. Това, че голяма част от българите са мързеливи да ги открият - не е мой проблем. Българският пазар е част от общия пазар в ЕС. Та дори Чавдар получава маслата от немски онлайн магазин. Такива магазини с доставка до България има сигурно стотици. Както има и стотици мързеливци, които не искат да потърсят и поръчат сами или да се комбинират по 2-3-4. Точно затова и бизнеса на Чавдар, според мен, е успешен. Той прави точно това - събира достатъчно мързеливци и върши работата вместо тях. И Чавдар не е единствения. Зная за поне още два форума където правят общи поръчки от ato24.de. Зная и други групи потребители, които поръчват от levoil.de, oeldepot24.de и т.н. На няколко пъти през годините дори съм помагал на такива групи.
  39. 0 точки
  40. 0 точки
    Щом гърците го правят 20/80 значи може. А най смешното е това за твойта немска верига газ станции с по ниския разход. Никой тук не го интересува, най малкото мен.
  41. 0 точки
    Всичко това се нарича персонален избор. Имаше 2-3 мнения ,че амсойл прецакал някакъв катализатор, но никакви мантри. Хората избират петро-канада, понеже е най-евтиното масло ,изключвайки вътрешния им бранд ато24 , и е пълна синтетика. Никъде не съм видял да се пише , че е супер-пупер и никой не го твърди. Има едно мнение, че си изкарва 200 мото часа без проблеми и това е. Никакво превъзнасяне, но много често се споменава и има причина за това: много потребители си го поръчват и са супер доволни, понеже като цена-качество е едно от най-добрите пълна синтетика на бг пазара,подчертавам българския пазар , и то благодарение на Чавдар. Всички български търговци слагат високи надценки и е пълно с по-смотани масла от Петро Канада на доста по-високи цени. Не се ринат с лопата подобните! Преди няколко мнения ,колега ,цитирахте някакви брандове масла като твърдяхте , че са със същото качество и цена като на Петро Канада. Е, аз проверих цените в онлайн магазините на съответните продукти в България и даже не бяха близо до Канада-та. В Германия може да ги намерите , но не и тук. Примерно : Мегуин е 30 лв литъра на едно място, а фанфаро , даже го няма никъде. Нещо сте в делюзия за българския пазар. Форумно доайенство по отношение на маслата не съм видял от никого, който се занимава с продажби във форума особено. Казвам го като потребител, който основно гледа отстрани. Бъркате този форум с някой друг, където явно това явление е факт.
  42. 0 точки
    Има и положителни ефекти. http://www.360mag.bg/posts/116571?fbclid=IwAR2mLtAhgjPqfv9dg80h5xgAED_M1GTpVr8Jkb8hPpp-6Orcv-VOi5HgUS8
  43. 0 точки
    DTEC аз нямам нужда от чичко Гугъл всичко това ми е известно, все пак това е била работата ми, но реално няма разлика в разхода на гориво. Бутана е много по евтин и замръзва при температури около нулата затова зимата се намалява съдържанието му. В България голяма част от вноса е от Гърция, с повече бутан по евтино но затова колеги се оплакват най вече зимата. По голямото количество бутан в LPGто се вижда в момента на сваляне на пистолета, излиза газ но и течна фаза която по някога улива и по калника на колата. Тази газ не е по лоша но не може да се израсходи поради ниските температури и остава в бутилката, затова на следващото зареждане влиза по малко количество. Надявам се да съм бил полезен.
  44. 0 точки
    Положението се влошава, не излизайте без причина!
  45. 0 точки
    Починал един човек…и видял, че Господ се приближава към него с една чанта. Заприказвали се… Господ: Хайде, човече, време е за тръгване. Човекът: Така бързо?! Имах толкова много планове… Господ: Да. Време е за тръгване. Човекът: Какво има в чантата ? Господ: Това, което си притежавал. Човекът: Това, което съм притежавал? Значи вещите ми, дрехите ми, парите ми… Господ: Те никога не са били твои, те са на света. Човекът: Спомените ми? Господ: Не. Те принадлежат на времето. Човекът: Уменията ми? Господ: Не. Те принадлежат на условията. Човекът: Приятелите ми? Семейството ми? Господ: Не, човече, те принадлежат на пътя, по който си вървял. Човекът: Съпругата ми? Децата ми? Господ: Не. Те принадлежат на сърцето ти. Човекът: Тогава сигурно е тялото ми? Господ: Не, не, не - то принадлежи на пръстта. Човекът: Тогава със сигурност е душата ми! Господ: Грешиш, човече. Душата ти ми принадлежи. Със сълзи на очи и страх в сърцето човекът взел чантата от ръцете на Господ и я отворил…Била празна.Сърцето му било съкрушено, сълзите се стичали по лицето му … Човекът: Значи не притежавам нищо ? Господ: Правилно. Не притежаваш нищо. Човекът: Тогава какво съм притежавал въобще?! Господ: Миговете…миговете, които си преживял. Животът е само един миг, изживейте го, обичайте го, насладете му се" Джем Шен Единственото което имаме е мигът в душата ни и колкото по-споделен е той, толкова е по-значим.
  46. 0 точки
    Не вървят на добре нещата.Дано отмине по бързо това.
  47. 0 точки
    Това определено е некоректно. Руски нефт и руски горива са категорично различни понятия. Аз не съм чувал руски горива да се внасят в България, а руски нефт се ползва и в Германия. Българските горива са по европейски стандарти и въпреки, че меко казано не са най-добрите в ЕС, със сигурност са по-добри от руските.
  48. 0 точки
    DTEC, в някои моменти темата придобива характер на четиво от специализираната литература, а едва ли това е най-полезното за човек който просто иска да разбере какво масло е необходимо за автомобила му. Това не му е професия, не му е и хоби и той не иска да се задълбочава в тази област, на него му трябва изчистена информация и възможно най -достоверна. На третата страница се отказва да следи темата защото му трябват допълнителни познания, а той няма желание и време. Това смятам, че не е добре за форума. Въобще не се смятам за един от основателите на тази тема, защото създаването на една таблица не те прави такъв! Нещата които съм споделял и препоръчвал са плод на убежденията ми в този момент по даден въпрос и не са имали за мен никакво комерсиално изражение!
  49. 0 точки
    Точно тук се крие разковничето. Нов двигател, в процес на разработване. Заедно с конструктивните му особености. Например верига. А ако има и допълнително механични приводи със зъбни колела, това би дало подобна картина с много желязо. По-гъстото масло със сигурност ще даде по-малко желязо при такива задвижки.
  50. 0 точки
    С изключение на колегата "birev" всичко писано по темата е или в резултат на безделие или е пълна идиотщина. Представа си нямате, какво е да живете в условия на вируса и правителството нищо да не прави. Например, тук в Белгия анархията е пълна, стигна се до там, че отделни кметове да затварят и изолират общините поради липса на централна реакция. От 3 седмици различни медицински организации призоваваха напразно да се вземат мерки и затворят училищата. Сега при темп от 200-300 заразени на ден (тестове се правят само на критично болни) се сетиха да въвеждат мерки. Знам, че за голяма част от вас всичко българско е калпаво, но това е един от моментите в които държавата предприе мерки за защита на гражданите си. Това, че отделни нейни граждани се държат, както винаги , като безсмъртни е друг въпрос. Може да продължите със спама, аз отивам да си мия ръцете
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...