Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 8.01.2020 in Мнения
-
2 точки1 . Вървят ,ама тромаво 2. Не са обезшумени 3. 1.8 4.Ламарини , сегменти,стъклоповдигачи,увиснал таван,дръжки Оглеждай купето,за ръжда иначе всичко друго се прави.
-
2 точкиЕто тази, Цецо: @ceco_accord, извинявай, сега видях, че съм обяснил като с две леви ръце, даже и аз не разбрах. Пример за точно такова кръстовище не мога да дам и не се сещам някога да съм виждал. Но постановката е принципна, има един верен отговор и всички останали отговори и тълкувания са грешни. Колкото до мигача - и преди е ставало въпрос - мигач нито ти дава, нито ти отнема, нито променя предимството на кръстовище. Той само информира останалите, но не променя предимството. Това мисля, че не подлежи на съмнение.
-
2 точкиИ от това няма как да кипне чорбата , маслото може да се прегрее само от каране та дори и само на бензин . То тук е основната драма , .
-
2 точки@Rakeem Колега, това с газта беше коментирано вече някъде във форума. Не е по-висока пламната температура на LPG. Колкото на бензина е! Проблемът идва от там, че LPG гори по-дълго време от бензина и когато се отворят изпускателните клапани, гориво-въздушната смес още гори и продължава в изпускателните колектори. От там прегарят и изпускателните клапани. Това по-продължително горене, съответно води и до по-голямо загряване на горивната камера и изпускателните колектори.
-
2 точкиЗдравейте, ситуацията е следната. Смазочната норма дадена от производителя, визирам Honda не се променя от това двигателя има ли LPG или не. Стига маслото да има правилният стандарт по API или ACEA и те да присъстват в Mid SAPS формула, може да се избере този вариант вместо High SAPS вариант със същите стандарти по API или ACEA (въпрос на избор). Този подход може и да важи при бензиновите азиатски двигатели, но не не става за повечето бензинови на MB, които се придържат само и единствено към High SAPS (229.5/229.3). При Fiat нещата са други. Само за фабрично поставени им газови уредби се изисква Fiat 9.55535-T2 5W-40 масло. Първото Motul 8100 X-clean 5W-40 1:1 го няма, но стандарта (Fiat 9.55535-T2) е стъпнал върху ACEA C3 и затова селектора го дава на база крос засечка. При Motul Gen2 маслото вече си го има. Но за всеки друг двигател с последваща сложена газова уредба, и преди 2007г, препоръките са си фабричните. След 2007г поради новите им катализатори се изисква FIAT 9.55535-S2, чиито формула така или иначе е Mid SAPS ACEA C3 (и Gen2 е по 2-та стандарта). Или това което искам да кажа е, че каталозите се правят по критерии/стандарти за смазочна норма и вискозитетен клас, както са и в owner manual. И ако производителя има специфични изисквания като Fiat, каталога ще предложи такава опция, ако няма, ще попълни масла на база зададените критерии. Поздрави.
-
2 точкиНе, не губи както ти е казал колегата(даже напротив), защото когато кардана го няма, съответно няма какво да предава мощност(въртящ момент или както искаш го наречи) към задния диференциал. Прочети/разгледай тук ако ти е интересно. https://www.awdwiki.com/en/honda/ п.п. Лично аз кардан не съм махал, но съм виждал как се сваля буквално за 15 минути.
-
2 точкиАко колата няма ръжда и е налице намерение да се кара още, а не да се продава скоро, най-евтино ще е да се смени целия мотор (+съединител, евентуално). Добре е все пак, да се отвори наличния двигател и тогава да се взема решение от някой, който знае какво да прави и къде да мери. Защо смятам така: Колата е на 160-200 к на газ + още вероятно100-200-300 к!? на бензин (едва ли карате хондата от нова), т. е. сумарно на около и над 300 к. При тази хипотеза е много вероятно цилиндрите да са елипсовидни и блока да е за хвърляне. И да ,при каране на газ, реглаж на клапани (независимо от това с правени или не легла) на 12-15 к км МАХ! Темата е стара и оцапана но е единствената(май) по казуса и смятам, че ще полезна за вземане на решение:
-
2 точкиЗа R и К сериите, аз бих използвал ACEA A5 масла. Има с вискозитет 5W30 и 0W30.
-
2 точкиАз не знам какво ги учат тези хора, но найстина положението е лошо. Елементарен случай от днес: Пътувам в квартала, Т-образно кръстовище, на което аз съм дясно стоящ. Намалявам и леко влизам и някакъв пичага от ляво се качи на дудука и ме освири здраво. Мина си естествено и така. Малко по натам, спира и му казвам:" Пич, другият път като отвееш някой тук познай кой ще е виновен?", следва , ние не сме на кръстовище, а на пряка.....тоест това не е кръстовище! Равнозначните улици не са кръстовища в никакъв случай!?! Кръстовище е такова с две улици на кръст Беше убеден вътрешно, че е прав, което мен ме озадъчава. Нищо, обясних му, че има Т-образни У-образни и доста видове още и явно го потопих в дълбокото. Донякъде може би стигна до извода, че има някакъв проблем, но поне не почна да поскача и да се прави на бабаит. Не беше да изглежда, че е взел книжка скоро. Те това е! Пазете се! И най-вече от безсмъртни пешеходци и тия с велосипедите. Тея са най-ненормалните!
-
2 точки1. Как се държи на магистрални скорости 120-140км/ч? - Много добре. 2. До колко е обезшумена? - Не е никак обезшумена! То всички Хонди са така... 3. Кой е най- добрия мотор, за сега съм се насочил само към 1.6 116 и 126 коня? - Зависи какво искаш. Ако искаш икономия на гориво, това не са твоите мотори. Търси 1.4i или 1.5i VTEC. Най-добре двигател D15Z8 ! Моята е 1.4 и съм я свалял до 4.9/100, но пък няма никаква динамика. Ако искаш динамика, тогава 1.6 или още повече 1.8 VTi (B18C4 - 170 к.с), но пък разхода скача на 8 - 10л/100. 4. Какви са и слабите места? - Ако е подържана добре - няма слаби места. Единствено може да има разход на масло, понеже са заминали сегментите. Все пак такива коли на под 300 - 400 хиляди реални км няма от къде да се намерят вече... Лекува се със смяна на сегменти. 5. Има ли разлика във возията м/у fastback-a и Aerodeck-a, и дали е лагерница (вече знаем, че не вози като Акорд, но колко е зле/добре возията) ? - Не, не са лагерници и двете! Все пак Aerodeck-a вози малко по-добре. 6. Гледам, че се въртят 1.6 към 1700- 3200лв. а и няма много предлагане каква цена е нормална за тези коли? - При изключително добро състояние - макс. до 3500лв. Но VTi може да стигне и 7000лв.
-
2 точкиНай-добре да се четат дейта шитовете към всяко масло, това трябва да е публична информация. Кинематичните вискозитети, вискозитетния индекс, и др. точки и техните стойности по които се определя едно масло са различни за различните производители, както и за разновидностите които предлагат. Има 5/40 и 5/40 на един производител и по-горните стойности са различни и за двете. И все пак данните са едно, а практиката друго, във всеки отрасъл е така! Sent from my iPhone using Tapatalk
-
2 точки172 години Гордост и Величие! https://www.obekti.bg/chovek/samo-onzi-koyto-e-svoboden-samo-toy-mozhe-da-se-nareche-chovek-v-plniya-smisl-na-dumata-20
-
1 точкаНяколко реда сметки за сравняване на икономията. Направо го скривам, защото не знам на колко ще им е интересно : Но има други сравнения на евтино масло с кратък интервал срещу по-скъпо и хубаво масло на по-дълъг интервал, които дават сходна икономия.
-
1 точкаСитуацията на Оги: Движещият се направо минава с предимство защото когато има работещи светофари, знаците за предимство не важат. По моята картинка: след като минат двете коли по пътищата с предимство (зелена -> синя), преминава червения и след него лилавия. Причината е, че по актуалния закон път без предимство със знак с обърнтат триъгълник (левият път от картинката) има същия приоритет като такъв със знак стоп. Разликата е в това, че Стопът те задължава да спреш. И двата пътя (левия и долния) се явяват с равни приоритети, червеният се явява дясностоящ на лилавия и минава преди него.
-
1 точка
-
1 точкаПри горенето на газ и бензин логично се отделя температура от тяхното горене ,температура отвеждана както от охладителната течност така и от маслото . Газта гори по дълго заради по високото си октаново число но това се изразява в части от секундата . И по никакъв начин не води до по висока работна температура на мотора . Ако в 5 часа при еднакви условия работа на мотора , на бензин пусне перка 30 пъти на газ може би би я пуснала 31 . Маслото загрява най много при лагерите (биелни ,основни ) не случайно бях задал въпрос преди два дена , и заради климата на нашата страна . Да ок бутлото ако приемем че се нагрява повече то то не би било основния проводник на температура към маслото .
-
1 точкаКогато поствате нещо, което има индиректна връзка с темата за маслата - като например въпроса /проблема/ за газта, ползвайте "окото" (Off topic; виж долната снимка; червения квадрат). Натискате го и пишете вътре в отворилата се "рамка" . Така тези (полезни) коментари ще могат да останат в темата и да бъдат прочетени от тези, които проявят желание да четат офф топика.
-
1 точкаПри бензина е същото . Нека модовете изместят дискусията ако преценят.
-
1 точкаДа ти кажа само че колянови валове за тоя кашмер 1.7 няма . И недай си боже парите които сега ще спестиш за да не купиш к20 после ще са повече ако изтропа .
-
1 точкаКакви са тия 250 лв? скоро правих една помпа, всички О пръстени ОЕМ и семерингата от бултрако са около -50лв, лагера е SNR двойно капсулован - 7лв, маслото -40 и това е. Другото е ръчички. Приятелчето се оплакваше точно от това, свирене и съскане на студено а като загрее се оправя. Пробвай първо със смяната на О пръстена на входящия щуцер, както и скобите държащи същия маркуч към казанчето и към щуцера. Лагера е препоръчително да е с пластмасова капсуловка! оригиналния е с метална отвътре и пластмасова отвън но не виждам смисъл да се дават 55лв за такъв.
-
1 точкаMotul години наред лъгаха в Германия и бяха осъдени за това. Сега лъжат в останалата част на света. И ще се повторя - видиш ли, че някъде пише че даден продукт (масло, свещи и т.н.) е специално създаден за двигатели на LPG - бягай надалеч.
-
1 точкаМоят опит, смених сегменти и обслужване на главата преди 50хил. С обикновено АГУ съм. Сменям масло на 12 хил. и регулирам клапани на всяка смяна на маслото-винаги има 2-3 натегнати клапана.
-
1 точка
-
1 точка1. Сярата в LPG трябва да е до 50 mg/kg - виж стандарт ASTM D7994 2. NOX е с до 80% по-малко спрямо същия бензинов двигател CO2 е с до 15 % по-малко.. HC е с до 60 % по-малко.. CO е с до 80 % по-малко.. 3. Моите наблюдения са съвсем други - изключително чист двигател 4. Именно, точно затова ти трябва Full SAPS масло 5. Точно обратното - виж т.4
-
1 точка
-
1 точкаENI i-Sint 5W-30 Rowe Hightec Multi Synt DPF 5W-30 RAVENOL VMP 5W-30 Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5w-30 XTL ADDINOL Giga Light MV 0530 LL 5W-30 Yacco Lube DE 5W30 П.П.: 4. MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30 - аз лично не го препоръчвам
-
1 точкаТаблицата с масла 0W30 за дизелите е хубава, но не виждам защо не се направи и такава с 5W30, което също е посочено в книжката на Хонда. Ние не живеем в арктическия пояс и спокойно може да ползваме масла 5W, които по принцип са и по-евтини. Напр.: Масла 5w30 за дизел: 1. Mobil 1 ESP 5w30 2. PETRO-CANADA C3 SYNTHETIC 5W-30 3. Shell Helix Ultra ECT C3 5W30 4. MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30 5. Bardahl-XTEC 5W30 C3
-
1 точкаНяма никакви проблеми, нищо не трябва да се запушва. Колата просто става само с предно. Даже има хора, които масово карат лятото без кардан за "икономия"(не знам колко ще икономисат, ама това си е тяхна работа). п.п. Да, 4х4 се задейства, когато превъртят предните гуми.
-
1 точкаНа 25 вече са за реглаж , на 50 и на газ ще си за глава . Сервиз Норена София , аз там пращам за легла ,другото си го правя лично .
-
1 точкаЩом е на газ колата най-добре според мен ще е 0W30 и задължително ACEA C2/3. Ако имате налично 0W20 си го използвайте спокойно, няма проблем, но е добре и то да е ACEA C2/3!
-
1 точкаCR-V1 1999та година - всичките моторчета са взаимозаменяеми. От всяка врата може да се сложи на шоффьорската с една забележка - изчезва автоматичното сваляне, понеже другите нямат датчик. И с уговорката, че ако след монтажа движението е обърнато или трябва да запомните че прозорецът ви е станал обратен, или трябва да свалите отново, и както каза някой по-горе - да завъртите задната капачка на мотора и да смените местата на магнитите по този начин. Рязане и кръстосване на кабели аз не толерирам. С малко търсене до преди 2-3 години (тогава сменях за последен път) ги намирах от моргите на по 30-35 левал
-
1 точкаЗащо, каква е причината Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
-
1 точкаАко може да съм полезен с цифри да кажа и аз миналата година за каско в Лев инс. Оцениха колата на 67 000 лв макар, реалната стойност да е с около 10-15 к повече. Имаха изискване да се сложи имобилайзер, но понеже колата е нова и е гаранционна в този случай това изискване отпада. След 3тата година обаче ще стане задължително.Поради факта,че колата е нова по default каското е с доверен сервиз официалния сервиз на марката.Така ,за да обобщя цифрите са следните: Оценка 67 000 лв. Вноска автокаско+ГО : 1х652 лв + още 3х640 лв.Тотал 2572 лв ( може да бъркам с 10-20 лв понеже цитирам по памет). За същите условия повечето от другите застрахователи ми предлагаха около 3200 лв. И тук е момента за който @Emicha загатва. Тъй като беше започнато каско в Лев инс от предишния собственик, за да не ме изпуснат получих 2 отстъпки: една от Лев Инс и втора такава направи самия брокер от своя си %. Интересен ми е и друг факт който наблюдавам. Застрахователната премия пада много малко и никак не правопропорционално на застрахователната оценка. Пример: Мой приятел застрахова колата си на оценка 33 000 лв за 1600 лв +300 за имобилайзер(който малко след това му направи проблем и не можа да я запали). Та има възможност за преговори и гъвкавост. Най-важното е в случая да пожелая на никой от вас да не му се налага да разбере колко е надежден и добър застрахователя му
-
1 точкаМомент! Грейдът не определя на 100% вискозитета! Не се заблуждавайте! Освен грейдът, определяща за вискозитетните х-ки е и спецификацията на маслото! Например грейд 5W30 със спецификация ACEA А3/В4 и ACEA C3 има вискозитет при 100 градуса около 12 - 12,6. А грейд, пак 5W30, но със спецификация ACEA A5/B5 и ACEA С2 има вискозитет при 100 градуса около 9 - 10. По същия начин е и със 0W30. Когато давате грейд, давайте и спецификацията!
-
1 точкаДа докладвам. Потенциометъра ми е на ред. Проблема е бил, в некоректно работещ EGR клапан - на моменти е задържал в затворено положение и е задушавал двигателя. Оправи се и карах една седмица без проблем, след което пак го направи. Като я закачих на диагностика, клапана беше блокирал и не отчиташе нищо, но в такова положение което не пречи на работата на колата (все едно е елиминиран). Изглежда или се е натрупал нагар в самия EGR, или клапана с филтъччето което го командва се е зацапало/задръстило нещо. Като се постопли малко , ще ги сваля и двете профилактично, за да ги почистя.
-
1 точкаБаба Яга сварила ракията и се чуди, с кой да я изпорка. Обадила се на Змея. - Аре бе, копеле! Само ти не си умрел, ела да къркаме! - Добре ма, ида... Баба Яга си сипала едно и седнала на прозореца да го чака. Гледа търчи тоя, па падне. Стане и па търчи. Падне, стане и па. Стигнал накрая. Баба Яга сипала еликсир, пили по едно, две и го питала: - Що така тичаше, падаше, тичаше? - Ми щот, кат си помислим за ракията - бръзам! Ма кат се сетя, че после ще требе да те е*а, припадам...
-
1 точкаЧетох и направо съм изумен . Била шумна като ти е шумна не си купуваш паркетен джип а си купуваш леджент ако държиш на марката и ценовия клас . Била бавна ,като е бавна си купуваш бърза кола а не търсиш изпод вола теле , и като искаш Црв си караш црв . Най ми е смешно като се почне се сравнява дизел с бензин едното било 140 другото 150 да ама дизела има и 150+ нютона от горе . На големите циганий съм видял от водачи на дизели щот видиш ли дизела бил много хубав . Хубав ама първите 150000 до към 190000 , и после идва в бг. и се почва . Евтино масло щот тоя мотор си иска качествено такова съответно в кауфланд го няма , ще сменя само съединителя че маховика мноо скъп , искара 20к и после хонда била боклук маховика се бил пре@бал и са пак тряя се сваля кутията . И почваме пазарлъци по сервизите . Ще слагаме ефтина нафтичка ма ще я бъхтаме с добавки видиш ли на далавера е , но добре че пуснаха ремонтни комплекти за дюзите че и там беше майка плаче . Една голяма трагедия от 3тата! страна на монетата. После веригите па били скъпи ми скъпи са . И идва ред на бензин R20 Перфектен мотор малко тромав за тоя туч 1500+ кила . Обаче върви в обороти и кат не му трепериш кат лист , а реално в 5000+ оборота ми няма грам нищо си е прекрасен . Носи на газ , не му пропадат клапани , няма демпферен маховик , не е претенциозен на масло но пак го няма в кауфланд . Съединител оем със смяна 700 лева и държи 220000 . глупаво окачване и здраво . Интериор хондов , найлонов спартански ,тук таме се понапуква некоя кожичка и това е . Скорости здрави до толкова ако се сети някои да им смени маслото че да не замине 3та .
-
0 точкиВчера изпитах истински ужас от един млад шофьор(поне на години).Ситуацията е следната: Движа се в "глупав" трафик от наредени,като овце само в едната(лява лента)коли,другата дясната свободна. Решавам да мина в нея и да използвам свободното пространство за движение. Внезапно,съседната до мен кола от ляво малко по напред,решава да пропусне завиващ от насрещното,за наляво. Премина с пълна газ,но със сигурност и на задника,защото благодарение на "Контитата" в комбинация със задействан abs,успях на спра на минимално разстояние от него странично и не можа да се превърне в дъга,а аз за части. Случката става, на брезовска до лукойл в посока към колелото. Ето примитивна ,начертана с пръст от мен скица на ситуацията: Грешка 1-ва и най груба е че червения идиот изобщо не си направи труда да се изнесе с нужното внимание и оглеждане на ниска скорост,за идващ автомобил,а мина рязко и ме видя,след като вече бях до гредата му. 2-ра:Почти равносилна на първата и бих казал спасяваща животи.Синия,който решава да пропусне червения(тука вече си личи,кой има усет на пътя)е длъжен чисто колегиално да хвърли едно око,на дясното си странично огледало,впредвид потенциално рисковата ситуация. 3-та (по скоро нашенски стил),при налична свободна лента,всички си стоят наредени като оце,само в едната и образуват бавно движеща колона. 4-та моя,че за миг съм забравил,къде се намирам и че има такива елементи.
-
0 точкиВ такъв случай при разбивка върху 60000 е не рентабилно да кара с евтино масло и смени на 6000 вместо на 9-10000 с по хубаво от твоя пример . Както го пишете по горе .
-
0 точкиНе, не значи! Петро, на LPG, на 6000км. е повече от перфектно при теб. Даже може да го сменяш на 8000км, ако не започне да го гори след 6000. Но може да пробваш и някое доказано масло по ACEA A5, което на теория би трябвало да ти даде малко по-добра защита на двигателя и веригата!
-
0 точкиДа попитам че се обърках. Карам моята к24 на LPG вече 40 000 с PetroCanada5w30. , като го сменям на 6000 км. Да, ама чета тук че щом е на газ, трябва да е C3.Да, ама това масло е ilsac-gf5 и API SN и honda-HTO-06. Значи ли че при следващата смяна трябва да мина на някакво друго? Благодаря
-
0 точкиЕ нали това ще се мери с тия еко стикери. Ако си на газ – по-добра категория. Няма да се отрази в данъка, но ще има стимул по друг начин. Аз мисля, че не е идеалното решение това, което сътвориха, но нека – замърсяващите да плащат повече. Ако пък накара някои да си сложат обратно катализатора или да сменят ремапнатия дизел с махнат дпф с нещо нетолкова пушещо чернилка, ще съм още по-щастлив.
-
0 точкиКолега незнам в кой сервиз ти искат 250 лева за правене на хидравличната помпа, но аз скоро правих моята при Слави, в Овча Купел (София). Закарах колата сутринта и си я взех на обяд готова. Сваляне, ремонт и качване общо 90 лева. Мотора ми е k20a4, гледам твоя е k24, тъй че и твоята помпа е на същото място, вече в цените на отделните елементи може да има разлика (ако помпите са различни), но едва ли ще е нещо съществено. Моя съвет е, ако не искаш ти да си цапаш ръцете и имаш финансова възможност, направо се разбери със Слави и действай. При мен всичко в помпата ми смениха, барабар с лагер и т.н., за протокола помпата беше протекла като лейка, лагера не виеше, но и него сменихме (масло не съм сменявал, защото го бях сменил лятото) ....
-
0 точкиПредлагам ти да спрем! Ти заяви вчера, че уважаваш моето мнение, аз също уважавам твоето! Пък с времето може да променим вижданията си! Знаеш колко е времето за полуразпада на информацията в дадена област, а и ние едва ли разполагаме с голяма част от нея!
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиМного остроумно! Ако визираш и мен, то една от колите ми която карах доста време бе Рено 25 V 6, 3000сс автоматик, закупено 7 годишно, автоматик с автопилот, говорящ компютър и т.н. Вярвай ми возията превъзхожда доста сегашни по-нови модели на Хонда... P.S. Аз спирам да пиша в тая тема! Карайте си Харвитата по чукарите, щом казвате че вашите не стават за друго...
-
0 точки
-
0 точкиАбе да няма и от Харви 1 произведени и в Мексико? Доста различни мнения. 😊 Още като го купих ми се отдаде възможност да го пробвам до София и обратно до Бургас. Ужасих се като със 120 минах по виадуктите -почти скочи в пропаста. В момента всички тампони по задните щанги +на панхард както амортисьори и пружини сменени. Сега минавам със 170 от там и не мърда.
-
0 точкиЧНГ на всички колеги! Аз лично не съм съгласен, че Харвито не става за дълъг път. В началото като го купих ми изглеждаше спънато, т.к. преди това карах бензин + турбо. След доста километра каране му свикнах. Нормално ускорение за нормален автомобил. С лекота се поддържа по нашите пътища 90-100 км/ч средна скорост. На магистрала поддържа 160 км/ч, дори и повече с лекота. Да ясно е че не е лимузина и не вози като такава... Но да се твърди, че нестава за дълъг път е несериозно... Единствения проблем е малкия багажник...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00